Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 26 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.645 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Coverity Thread Analyzer for Java moet hier de hulpende hand bieden. Het pakket kan
nieuws: Nieuwe tool moet code voor multithread applicaties veiliger maken

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Leon schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:01:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ :> :>

Dankjewel.

lembregtse in "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* ande..."
Deze fout staat nog steeds in de meuktracker. Of moet die gecorrigeerd worden door iemand van de meuktracker? :)
oeps, meuktracker idd nog vergeten. Nu ook gedaan, bedankt :)

(behalve de .plan, dat zal een collega moeten doen)

[ Voor 6% gewijzigd door P_de_B op 10-05-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neglacio
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-01-2023
Neglacio schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 08:05:
In dit artikel ( nieuws: Mpaa eist 10 miljoen euro schadevergoeding van The Pirate Bay ) spreekt men over een zeker Brokov.
Peter Sunde is anders wel beter bekend onder de nickname Brokep, niet Brokov. Hij kon hartelijk lachen om deze fout.
Het wikipedia artikel daarnaast als ondersteuning: Wikipedia: Peter Sunde
En nu staat er Brokop :s Het moet Brokep zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Zucht, die bijnamen ook

Zo dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

*knip*
Overbodige repost

[ Voor 96% gewijzigd door Wiethoofd op 10-05-2008 23:33 . Reden: tsja ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 23:00:
[...]

nee: de mijne nog steeds

[...]

eindwinnaar is enkelvaud ookal liggen er meerdere dingen voor hem klaar.
Had ik al gepost; een .plan kan ik niet aanpassen. Dat zal een collega moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 21:00

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Gagarin schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:12:
Wordt het niet eens tijd voor een beetje degelijke eindredactie?
Er zijn nog vacatures (zie hier en hier). Als je je geroepen voelt kun je solliciteren :) Het feit dat we een topic als dit hebben, geeft aan dat we erkennen dat ook wij fouten maken en dat jullie ons daar best op mogen wijzen. Op deze manier een sneer maken naar de eindredactie lijkt me niet op zijn plaats gezien alle content die we produceren. Procentueel gezien valt het best mee, in een derglijk topic is het echter allemaal transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
P_de_B schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 23:23:
[...]

Had ik al gepost; een .plan kan ik niet aanpassen. Dat zal een collega moeten doen.
Bij deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk geschrokken door de kritieken is de maatregel inmiddels weer teruggedraaid.
Mogelijk geschrokken door de kritieken heeft het bedrijf de maatregel inmiddels weer teruggedraaid.
Gebruikers die nader onderzoek deden naar dit fenomeen kregen al snel door dat dit kwam omdat de Microsoft-servers de boodschap weigerde.
weigerden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Weer helemaal bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

nieuws: Onderzoeker redt data van gesmolten Space Shuttle-harddisk
Helaas bleken twee andere schijven die na de noodlottige Shuttle-missie waren teruggevonden zodanig te zijn beschadigd dat hersteloperaties onmogelijk bleken.
Helaas bleken twee andere schijven die na de noodlottige Shuttle-missie waren teruggevonden zodanig te zijn beschadigd dat hersteloperaties onmogelijk waren.

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
miekd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:11:
nieuws: Onderzoeker redt data van gesmolten Space Shuttle-harddisk

[...]

Helaas bleken twee andere schijven die na de noodlottige Shuttle-missie waren teruggevonden zodanig te zijn beschadigd dat hersteloperaties onmogelijk waren.
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

nieuws: EA kondigt Skate It aan voor Wii en DS
Uitgever Electronic Arts heeft het skateboardspel Skate It aangekondigd voor de Nintendo Wii en de Nintendo Dual Screen.
Het apparaat mag officieel wel zo heten, maar ik denk dat Nintendo DS beter staat, aangezien het overgrote deel van de mensen de handheld zo kent. Zo noemt Nintendo het zelf ook, in alle reclame-uitingen, verpakkingen etc. Ik moest twee keer lezen voordat ik wist dat er Nintendo DS werd bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

nieuws: Slachtoffer fotografeert laptopdief via internet
Allerlei elektronica, waaronder twee laptops en twee flatscreens, wasren verdwenen, evenals dvd's en computerspellen.
toch?

nieuws: Blizzard geeft meer details over tweede uitbreiding WoW vrij
Blizzard heeft tijdens een presentatie meer informatie over de aankomende uitbreiding van de mmorpg World of Warcraft onthuld.
de abbr/acronym bij mmorpg moet nog even toegevoegd worden.

De limiet van de het level die dat de spelers kunnen bereiken is gestegen van 70 naar 80 en de wereld van Azeroth en Outland wordt uitgebreid met het nieuwe continent Northrend,
en volgens mij moet het zijn: de wereld Azeroth en Outland wordt uitgebreid met het nieuwe continent Northrend

Volgens Jeffrey Kaplan, co-lead designer van WoW, zullen alle dungeons in de uitbreiding over zowel gewone als heroïsche spelmodi beschikbaar zijn.
beschikken over of beschikbaar zijn in
volgens de tekst moet het worden:
Volgens Jeffrey Kaplan, co-lead designer van WoW, zullen alle dungeons in de uitbreiding zowel in een gewone als heroïsche spelmodus beschikbaar zijn.

Ook zijn de raid instances aangepast om 10 tot 25 spelers te accommoderen, waar er voorheen instances waren die alleen voor 10 óf 25 man geschikt zijn waren.

Zo hoeven kleinere guilds niet meer spelers aan te trekken om deze raids te kunnen voltooien, of en hoeven grotere guilds niet met slechts de helft van hun ledenbestand op oorlogspad te gaan, aldus Kaplan.
en het is ook nog een citaat van die Kaplan, dus de aanhalingstekens moeten nog geplaatst worden.

maar een Death Knight maken wordt pas mogelijk zodra een karakter speler level 55 heeft bereikt.
waarom overal in de rest van de tekst speler gebruiken en hier ineens karakter neerzetten. als karakter moet blijven staan, maak er dan het (in WoW) algemeen gebruikte character van.

Ook begint de speler al op level 55 en krijgt direct de beschikking over enkele spreuken en abilities.
er is net voor genoemd dat de speler pas op level 55 een Death Knight kan 'maken' er zou dan moeten staan, Ook al begint de speler op level 55, hij/zij/deze krijgt direct de beschikking over enkele spreuken en abilities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het artikel Slachtoffer fotografeert laptopdief via internet staat een tikfout:
er was ingebroken. Allerlei elektronica, waaronder twee laptops en twee flatscreens, was verdwenen, evenals
"was verdwenen" moet "waren verdwenen" zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:08:
"was verdwenen" moet "waren verdwenen" zijn
had ik al gemeld zie mijn post boven jou post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuws: 'Levensduur oled-tv's korter dan Sony beweert'
De kleur blauw wordt het eerste donkerder:
Volgens mij moet dat 'het eerst' of 'als eerste' zijn.

Nieuws: Toshiba werkt aan nieuwe notebook met Cell-processor
De architectuur is afgeleid van IBM's Power Architecture, die ooit werd gebruikt in Apples notebooks en desktops.
Apple's.

En als oppeppertje na de reactie van Gagarin: hulde voor de doorgaans hoge kwaliteit van de nieuwsberichten. Foutjes zijn menselijk en worden nou eenmaal gemaakt. En mochten jullie de suggesties hier te 'mierenneukerig' vinden laat het dan vooral weten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dit zou twee tot drie keer zoveel bandbreedte moeten bieden dan de
Dit zou twee tot drie keer zoveel bandbreedte moeten bieden als de :)

Dit nieuwsbericht:
nieuws: X58-chipset voor Bloomfield krijgt mogelijk 'physics engine'

[ Voor 28% gewijzigd door geenstijl op 12-05-2008 11:44 . Reden: linkje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

nieuws: X58-chipset voor Bloomfield krijgt mogelijk 'physics engine' (tevens zelfde link voor de fout hierboven)
biedt genoeg pcie-kanalen
in pcie-x8-configuratie.
Dit moet beide veranderd worden van pcie naar pci-e aangezien dat de naam van het beestje is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Net als bij de huidige Barcelona- en Phenom-chips van AMD is bij de Bloomfield een geheugencontroller ingebouwd, terwijl 8MB aan L2-cache de fabriek soepel draaiende moet houden.
Volgens mij is het L3 cache en geen L2 als ik dit plaatje zo zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Glaanieboy schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:00:
nieuws: EA kondigt Skate It aan voor Wii en DS

[...]

Het apparaat mag officieel wel zo heten, maar ik denk dat Nintendo DS beter staat, aangezien het overgrote deel van de mensen de handheld zo kent. Zo noemt Nintendo het zelf ook, in alle reclame-uitingen, verpakkingen etc. Ik moest twee keer lezen voordat ik wist dat er Nintendo DS werd bedoeld.
Als hij officieel zo heeft vind ik het wel goed, hoewel je op zich wel een punt hebt. Wellicht wil de auteur er nog eens naar kijken...
Jep :)

nieuws: Blizzard geeft meer details over tweede uitbreiding WoW vrij

[...]
de abbr/acronym bij mmorpg moet nog even toegevoegd worden.

Ik denk dat deze afkorting bekend genoeg is, we zetten niet overal een verklarende acronym onder.
[...]
en volgens mij moet het zijn: de wereld Azeroth en Outland wordt uitgebreid met het nieuwe continent Northrend

Typefout aangepast. Of het de wereld van moet zijn moet je weten wat of wie Azeroth en Outland zijn. Ik heb echt geen flauw idee. Ik laat het voorlopig staan.
[...]

beschikken over of beschikbaar zijn in
volgens de tekst moet het worden:
[...]
Jep

[...]

[...]
en het is ook nog een citaat van die Kaplan, dus de aanhalingstekens moeten nog geplaatst worden.

Alleen bij letterlijke citaten, in dit geval wordt er beschreven wat hij heeft gezegd. Wmb hoeven de aanhalingstekens dan niet.
[...]
waarom overal in de rest van de tekst speler gebruiken en hier ineens karakter neerzetten. als karakter moet blijven staan, maak er dan het (in WoW) algemeen gebruikte character van.

Och, een beetje afwisseling kan geen kwaad toch? Soms speler soms karakter. Dat lijkt me niet zo'n probleem. Dat het dan per se de engelse variant moet zijn vind ik niet.
[...]
er is net voor genoemd dat de speler pas op level 55 een Death Knight kan 'maken' er zou dan moeten staan, Ook al begint de speler op level 55, hij/zij/deze krijgt direct de beschikking over enkele spreuken en abilities.
Deze zie ik niet zo, sorry :)
Done
[...]

Volgens mij moet dat 'het eerst' of 'als eerste' zijn.
Done
Done

En als oppeppertje na de reactie van Gagarin: hulde voor de doorgaans hoge kwaliteit van de nieuwsberichten. Foutjes zijn menselijk en worden nou eenmaal gemaakt. En mochten jullie de suggesties hier te 'mierenneukerig' vinden laat het dan vooral weten :p
O+

En de opmerkingen zijn zeker niet te miereneukerig hoor, graag zelfs :)
geenstijl schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:59:
[...]

Dit zou twee tot drie keer zoveel bandbreedte moeten bieden als de :)

Dit nieuwsbericht:
done
Wiethoofd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:08:
nieuws: X58-chipset voor Bloomfield krijgt mogelijk 'physics engine' (tevens zelfde link voor de fout hierboven)

[...]

[...]

Dit moet beide veranderd worden van pcie naar pci-e aangezien dat de naam van het beestje is
Ik zal eerst even nazien of hier afspraken over gemaakt zijn. Dat weet ik voor deze term niet zo.
Geen verstand van, hier zal de auteur een uitspraak over moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Hij is inmiddels aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Wiethoofd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:08:

[...]

[...]

Ook aangepast

/me Veegt zweet van voorhoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

P_de_B schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:10:
[...]

Ik denk dat deze afkorting bekend genoeg is, we zetten niet overal een verklarende acronym onder.

[...]
Dan zou
Dit zou twee tot drie keer zoveel bandbreedte moeten bieden als de fsb van de huidige Core 2 Quad-processors.
zeker bekend moeten zijn, toch wordt hier een niet volledig acroniem vermeld.

[ Voor 55% gewijzigd door PcDealer op 12-05-2008 15:15 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

als je twee regels eerder kijkt staat dat daar dat je op lvl 55 een death knight kan maken, even later wordt dit weer herhaald waar dit onnodig is en klopt de zinsstructuur ook niet omdat je niet op level 55 begint met WoW

P_de_B schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:10:
als je als leek zoekt naar een artikel over WoW en je komt op tweakers terecht en bent nog niet heel bekend in de gamewereld en/of afkortingen is het toch wel handig als die abbr/acronym er staat, hetzelfde geldt voor fsb als je net begint met overklokken [small[(miss lichtelijk offtopic, maar mierenneuken mocht is net gezegd ;))[/small]

[ Voor 35% gewijzigd door Wiethoofd op 12-05-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Wiethoofd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:24:
[...]

als je twee regels eerder kijkt staat dat daar dat je op lvl 55 een death knight kan maken, even later wordt dit weer herhaald waar dit onnodig is en klopt de zinsstructuur ook niet omdat je niet op level 55 begint met WoW

[...]

als je als leek zoekt naar een artikel over WoW en je komt op tweakers terecht en bent nog niet heel bekend in de gamewereld en/of afkortingen is het toch wel handig als die abbr/acronym er staat, hetzelfde geldt voor fsb als je net begint met overklokken [small[(miss lichtelijk offtopic, maar mierenneuken mocht is net gezegd ;))[/small]
Je kunt op lvl 55 een Death Knight maken, dit wordt dan een nieuw karakter die ook op lvl 55 begint. Het zijn wel twee aparte zaken.Het is niet zo dat je op lvl 55 een Death Knight maakt die dan weer op lvl 1 moet beginnen. De Death Knight begint op 55.

Iemand die informatie zoekt over Wow weet denk ik wel wat een mmorpg is. Anders is het zo op te zoeken. Acronym gebruiken we echt voor weinig gebruikte, onduidelijke afkortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

nieuws: Persoonlijke gegevens 6 miljoen Chilenen online

De hacker noemt zich 'Anymous Coward'en wil volgens

Zoiets heet Anonymous :/. en dan nog die spatie achter de ' die eigenlijk een " moet zijn net zoals de eerste '.

:P

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
nieuws: Powerset presenteert semantische zoekmachine voor Wikipedia

Het bedrijf is van plan om de zoektechniek te gaan uitbreiden naar andere goed georganiseerde gegevensverzamelingen zoals patenten, het CIA-factbook of Wiki-kloons.

Meervoud van kloon is klonen :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Jep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:09

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

nieuws: Google introduceert Friend Connect
De website van muzikant Ingrid Michaelson zal als eerste de spits van Friend Connect afbijten.

De eerste bijt altijd de spits af...

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 21:26
NetForce1 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:17:
De website van muzikant Ingrid Michaelson zal als eerste de spits van Friend Connect afbijten.

En de link onder de volgende tekst werkt niet:
van de Opensocial-api van Google.
http://tweakers.net/Google.com%20--%20Opensocial-api

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online

klopt
Beide gefixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

de eerste bijt idd altijd het spits af. de zin is goed, maar de moet het worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Laatst online: 21:09

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Wiethoofd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:23:
[...]

Volgens de dikke Van Dale mag het allebei.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Wiethoofd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:23:
[...]

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/747/ :)

En als eerste een spits afbijten is inderdaad dubbelop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
nieuws: Microsoft verlaagt XP-prijzen voor ultraportables

Opmerkelijk zijn de restRicties met betrekking tot het beeldscherm:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatse
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-08 10:02
In dit bericht: nieuws: Google introduceert Friend Connect
staat in de eerste regel van de vijfde alinea "de spits afbijten", het moet zijn "het spits afbijten"

Daarnaast hier: nieuws: 'Google gaat ssd's gebruiken voor serverpark'
Derde alinea, vierde regel staat "zoals bijvoorbeeld", dit is een tautologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuws: Blackberry Bold officieel aangekondigd
De Bold heeft een 624MHz-processor van Marvel
Marvell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD stelt vijf nieuwe energiezuinige quadcore Opterons voor
1e alinea 2e zin
De fabrikant richt zich met de energiezuiniger modellen ...
energiezuiniger moet energiezuinigere zijn

2e alinea 1e lijn

Aangezien de energiekosten en de koeling van apparatuur steeds belangrijker factoren

Belangrijker moet belangrijkere zijn

2e alinea voorlaatste lijn
zag AMD zich genoodzaakt met energiezuiniger Opterons op de proppen te komen.
Nogmaals zelfde fout als in 1e alinea

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 18:32
nieuws: KPN kampt met landelijke adsl-storing
maar ook deel
ook EEN deel

edit: is alweer fixed...

[ Voor 7% gewijzigd door increddibelly op 13-05-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
Fixed.

Abort Retry Fail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

reviews: Vooruitblik op Race Driver Grid
al is heeft Codemasers geen DTM-licentie meer

Wel speelbaar was: races uit alle drie de continenten.
en welke continenten? is niet eerder genoemd in de tekst (ook worden erna alleen Europa en Azië genoemd, welke is de 3e?)

nieuws: Random number generator van Debian-openssl blijkt al jaren voorspelbaar
Een nieuwe versie van het openssl-pakket waarin de random number generator is verbeterd, is inmiddels beschikbaar in de repositories.
is verbeterd omdraaien naar 'verbeterd is' leest prettiger als je de komma mee moet nemen, als het een aparte zin was geweest stond het wel goed.
De sleutels die mogelijk zwakker zijn dan gewenst zijn, sleutels voor ssh, openvpn, dnssec, x.509-sleutelmateriaal en ssl- en tsl-sleutels.
veel afkortingen en moeilijke termen, waar zijn de acronym/abbr-tags? (ja hier wel nodig vind ik omdat mmorpg wel 'algemeen' bekend is)

[ Voor 58% gewijzigd door Wiethoofd op 14-05-2008 08:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
nieuws: Nikon patenteert nieuwe zoekertechnologie voor dslr's

"kunnen in de bovenkant van het zoekergedeteelte worden ondergebracht,"

nieuws: Random number generator van Debian-openssl blijkt al jaren voorspelbaar

"De sleutels die mogelijk zwakker zijn dan gewenst zijn,"

1x zijn is genoeg

nieuws: AMD gaat cpu-fabricage mogelijk uitbesteden aan Tsmc
"maar naast Tsmc zijn Chartered en IBM algenoemd als mogelijke kandidaten."

spatie tussen 'al' en 'genoemd'

[ Voor 43% gewijzigd door RoTro op 13-05-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Link: nieuws: Quarkxpress 8 moet gebruikers wegkapen bij Adobe's Creative Suite

Locatie: 1e alinea, laatste zin (de alinea's beginnen toch pas ná een inleiding? Anders zou het dus de tweede alinea zijn.)

Error: "aan te wijten zijn dat het bedijrf te lang op zijn lauweren zou hebben gerust."

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
nieuws: AMD stelt vijf nieuwe energiezuinige quadcore Opterons voor

NVM slecht gelezen

[ Voor 21% gewijzigd door DutchKel op 13-05-2008 18:31 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-08 21:53
In IBM brengt 65nm Cell-chip voor servers voor het voetlicht staat tot 2x toe 1 Petaflops

Moet dit niet Petaflop zijn? 1 is toch enkevoud. En we hebben het ook over 1 Megabyte (en niet over 1 Megabytes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 22:11
In Nieuwe wetgeving bij aanhouden overstapproblemen isp's staat in de tweede alinea:
Administratieve problemen bij een isp-wissel zouden bij zouden bij circa dertig procent van de overstappen gebeuren[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl0m5t3r
  • Laatst online: 12-09 09:50
in "Combinatie van nanobuizen en silicium maakt nano-led's mogelijk"

In de 2de zin,
"De oplossing levert hoge opbrengsten van circuits op die tegen lage kosten gefabriceerd kunnen worden", zou volgens mij een komma moeten, dit zou het dan worden:

"De oplossing levert hoge opbrengsten van circuits op, die tegen lage kosten gefabriceerd kunnen worden".

Het maakt het lezen van de zin een stuk makkelijker, en maakt het volgens mij ook correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
nieuws: HP neemt ict-dienstverlener EDS over voor 13,9 miljard dollar - update

Bij de update moet een tag niet goed zijn afgesloten, behalve de update zelf is alles onder de update ook vet. (FF3b5, ubuntu)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Dirk schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 23:19:
nieuws: HP neemt ict-dienstverlener EDS over voor 13,9 miljard dollar - update

Bij de update moet een tag niet goed zijn afgesloten, behalve de update zelf is alles onder de update ook vet. (FF3b5, ubuntu)
FF3b5 XP SP2 ook, IE7 XP SP2 ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

reviews: Platte televisies roundup - Tatung V42MMFJ-ETB
De werkelijke contrastverhouding van het gekalibreerde scherm bleek 491:1 te zijn en de maximale helderheid in gecalibreerde toestand resulteerde in 218cd/m².
In de rest van het artikel schrijft men kalibratie met een k, wat volgens mij ook de juiste spelling is. Deze laatste "gecalibreerde" mag dus ook met een k.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 18:32
reviews: Vooruitblik op Race Driver Grid
al is heeft Codemasers geen DTM-licentie meer
[cut]is [/cut]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In nieuws: GTA IV haalt het Guinness Book of Records

laatste alinea: "" Guinness Book of Word Record" moet een L bij World Record.

[ Voor 194% gewijzigd door TERW_DAN op 14-05-2008 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

http://life.tweakers.net/...ness-book-of-records.html

[quote]De algemene uitvoering van het Guinness Book of Word Records verschijnt later dit jaar, waarschijnlijk ruimt de bierbrouwer ook hier een plekje in voor GTA IV.[/quote]
(laatste zin van het artikel)
Moet dat niet 'World' zijn i.p.v. Word zonder L?
Spuit 11

[ Voor 2% gewijzigd door WhiteRaver op 14-05-2008 09:47 . Reden: Spuit 11 ]

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:51

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Nieuws:Quarkxpress 8 moet gebruikers wegkapen bij Adobe's Creative Suite
Volgens veel grafici zou het marktaandeelverlies van Quark er deels aan te wijten zijn dat het bedijrf te lang op zijn lauweren zou hebben gerust.
Dat moet natuurlijk bedrijf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Dank, alles fixed, met twee uitzonderingen :)
Wiethoofd: voor de constructie met "is verbeterd, is inmiddels" is opzettelijk gekozen om "is, is" te voorkomen en de afkortingen zijn, denk ik, wel bekend bij de gebruikers van openssl :)

Actual: elke flops heeft een "s": ze doen die floating point operations namelijk per seconde, daar komt de s vandaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
nieuws: Facebook nu ook beschikbaar in het Nederlands
Facebook zal een enorme inhaalslag moeten maken om een geduchte concurrent te worden van Hyves, dat volgens onderzoek van Morest, Ernst & Young van november 2007 een marktaandeel in Nederland had van 73 procent.
Op zich een knappe fout, want Moret (zonder s) zit al jaren (9 om precies te zijn) niet meer bij Ernst & Young ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVVJeroen
  • Niet online
http://core.tweakers.net/...zes-p45-moederborden.html
In july belooft MSI bovendien een upgrade van het aloude bios naar opvolger efi, al kunnen van de Windows-gebruikers alleen de bezitters van de 64-bit-versie van Vista hier gebruik van maken.
Dat word juli :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
In de titel staat Assasin's Creed 1.02
Hier moet nog een S'je bij. ;) (Assassins)
meuk: Assasin's Creed 1.02

[ Voor 9% gewijzigd door Vinze op 14-05-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Azrael schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:08:
nieuws: Facebook nu ook beschikbaar in het Nederlands

[...]

Op zich een knappe fout, want Moret (zonder s) zit al jaren (9 om precies te zijn) niet meer bij Ernst & Young ;)
Wou ik ook zeggen.. ;)

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Prijzen voor de dubbelekitlenzen zijn niet bekend.
Vind het heel erg raar klinken.
nieuws: Olympus introduceert E-520 digitale spiegelreflex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 20:55
nieuws: Olympus introduceert E-520 digitale spiegelreflex
De camera is voorzien met een 10,1 megapixel beeldsensor,
voorzien van

linkje naar vandale: http://www.vandale.nl/van...nboek/?zoekwoord=voorzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
In totaal heeft de Consumentenautoriteit zeven verschillende boetes aan UPC opgelegd, samen goed voor 303.00 euro.
Mist een extra 0 vermoedt ik zo. ;)
nieuws: UPC krijgt flinke boete wegens verkooppraktijken mediabox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De meest gehoorde klacht is dat het spel vastloopt, wat verband lijkt te houden met de internetverbining van de PS3.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jqv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06-2022

jqv

dag tweakers,

in het artikel
http://life.tweakers.net/...-problemen-gta4-niet.html
staat in de laatste alinea:
Spelers klagen als sinds het verschijnen van het spel over crashes.

Dat zal moeten zijn:
Spelers klagen al sinds het verschijnen van het spel over crashes.
zie dikgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het topic Nieuwe firmware Playstation 3 verhelpt problemen GTA4 niet staat in het begin de volgende zin
Eric Lempel, hoofd van Playstation Network Operations bij Sony, laat op het officiële forum van de consolefabrikant weten dat versie firmware versie 2.35 beschikbaar is.

2 keer versie klopt hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de headline voro de PlayStation 3 Frimware Update (http://tweakers.net/nieuw...-problemen-gta4-niet.html) komt de pagina op "een (nog) niet bestaand artikel" uit. Ofwel, gaat nergens heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Niet online

A_L

Meuktracker: Fedora 9.0.0
... Fedora 9.0.0...
Moet Fedora 9 zijn. De 'dot-releases' horen nog bij het redhat-tijdperk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Leiden
  • Laatst online: 18-12-2024
In het artikel over UPC staat handelswijze. Dit moet zijn handelwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Dank, alles weer fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekhoorn12
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
In nieuws: MSI breidt Wind-lijn uit naar desktops

Staat "Vr-zone kreeg echter al de eerste ffoto's in handen."

Hierbij bevat foto's twee f-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
ffixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Laatst online: 21:25
Ook zou Asus condensators van mindere kwaliteit dan de uit Japans afkomstige exemplaren die het zegt op borden te solderen, gebruiken.

Volgens mij moet het Japan zijn ipv Japans.

nieuws: Gigabyte bekritiseert energiezuinige technologie van Asus

[ Voor 22% gewijzigd door markje1 op 15-05-2008 15:45 . Reden: link bijgevoegd ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeVortex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-03-2024
In nieuws: 'Digg heeft overnamebod van 100 miljoen dollar afgeslagen':
Het duo Kevin Rose en Jay Adelson, betrokken bij de oprichting van Digg en beide actief in de directie, raakten in 2006 met Al Gore in gesprek over een mogelijke overname van de populaire linksite.
Dit moet volgens mij "beiden" zijn, aangezien het om personen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuaQu
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08-2021
De Van Dale zegt echter wat anders, tenzij je het over het archaische werkwoord hebt, wat op treuzelen of afwachten slaat....

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
nieuws: Printlek in Internet Explorer ontdekt
Dit is mogelijk wanneer de gebruiker de optie om een tabel met alle links op de te printen pagina mee wil laten afdrukken
Deze zin rammelt in grammaticale zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:02
nieuws: KPN juichte te vroeg, Xs4all betuigt spijt
KPN laat aan Tweakers.net te weten niet publiekelijk door het stof te willen kruipen
'laat te weten' moet zijn 'laat weten' of 'geeft te kennen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:33
Alles gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:12
nieuws: Gigabyte bekritiseert energiezuinige technologie van Asus

ook de insinuatie dat hardware aan epu-techniek ten grondslag ligt

Een insinuatie is een soort beschuldiging. Ik denk dat het woord "suggestie" (hier: een soort claim) werd bedoeld.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Veel oefeningen worden begeleidt door simpele
reviews: Wii Fit - Haal de fitnessstudio naar je woonkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

nieuws: Samsung werkt aan snelle en goedkope generatie lcd's

Volgens de alt/title bij het plaatje is er een mooie TV van Samsungf op het plaatje te zien. Klinkt voor mij niet als een betrouwbaar merk, dat Samsungf.
Het duo Kevin Rose en Jay Adelson (...) verwezen Rose en Andelson het
Hoe heet ie nou?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

plan: Server- & netwerkstatusmeldingen IX

in de update van 16 mei:
De reden was dat de databaseserver van het forum opeens een verschil van mening had met de Apollo-slet. Zoals een echte vrouw betaamt, wilde de Apollo-slet niet meer met de database praten,
de tweede keer Apollo met ook met hoofdletter (of de eerste moet zonder hoofdletter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
kop van Wii Fit artikel (rechtsbovenaan frontpage_

"Met Nintendo's Wii Fit het het bijbehorende Balance Board kunnen spelers lichaamsoefeningen doen, waarbij spelelementen.."

suggestie: en het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

nieuws: LG toont cirkelvormige en elliptische mini-lcd's
LG Display heeft bedrijf cirkelvormige en elliptische lcd's ontwikkeld.

wat zijn bedrijf cirkelvormige ??

" Het bedrijf LG Display "

of laat bedrijf weg

[ Voor 22% gewijzigd door WPN op 16-05-2008 09:33 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechter: Riaa moet Tanya Andersen 108.000 dollar betalen

Komma staat verkeerd:
Haar advocaat ,Lory Lybeck
(direct achter 'advocaat', dan een spatie, dan de naam van de advocaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuws: Combinatie van nanobuizen en silicium maakt nano-led's mogelijk
De onderzoekers maken bij hun methode gebruik van standaard fotolithografische processen en en een techniek die bij silicium-chipproductie gebruikelijk is:
Dat is er een teveel.

Nieuws: Procera presenteert grootste server voor inspectie internetverkeer
De PL1000 biedt plaats...
..kleiner model van de PL1000 in het assortiment...
Dit moet neem ik aan de PL10000 (tienduizend) in plaats van de PL1000 (duizend) zijn?

Nieuws: Microsoft: in 2012 40 procent smartphonemarkt in handen
Momenteel kijkt Windows Mobile nog wereldwijd tegen een achterstand aan ten opzichte het concurrerende Symbian OS.
Ten opzichte van het.

Nieuws: MSI introduceert zes P45-moederborden
beide chipset hebben bijvoorbeeld een fsb van maximaal 1333MHz
chipsets
terwijl tegen die tijd ook de special editions van de P45 het levenslicht moet zien.
moeten

Nieuws: Olympus introduceert E-520 digitale spiegelreflex
gezichtsherkenning en ondersteuning voor het Four-thirds-standaard aan boord.
Het standaard? 'de' :P

In hetzelfde bericht wordt trouwens de focal ratio een keer met een hoofdletter aangeduid.

Het volgende is trouwens nog niet aangepast:

Nieuws: Blackberry Bold officieel aangekondigd
De Bold heeft een 624MHz-processor van Marvel
Marvell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
nieuws: Microsoft en Olpc introduceren XO-notebook met Windows
...in het verlden als 'hondred dollar laptop' bestempelde ultraportable...
Mooie mix van Engels en Nederlands in 'hondred' ;)

Moet dus zijn:
...in het verlden als 'hundred dollar laptop' bestempelde ultraportable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Moet
LG toont cirkelvormige en elliptische mini-lcd's

niet

LG toont cirkel -en elliptischvormige mini-lcd's

zijn?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:20
Standeman schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:48:
Moet
LG toont cirkelvormige en elliptische mini-lcd's

niet

LG toont cirkel -en elliptischvormige mini-lcd's

zijn?
Nee,

Misschien:
LG toont cirkel- en ellipsvormige mini-lcd's

Daarnaast

kan deze pagina gelinkt worden als link:

nieuws: Toshiba showt rond lcd-scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Zo, we zijn weer bij, dank :)
De titel van LG en zijn vaag ronde lcd's laat ik maar zo en het linkje waar Mathijs1 het over had, werkt hier (Firefox 2.0.0.14) prima en levert een pdf-download op. Blokker je misschien iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

willemdemoor schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:05:
het linkje waar Mathijs1 het over had, werkt hier (Firefox 2.0.0.14) prima en levert een pdf-download op. Blokker je misschien iets?
offtopic:
linkje werkt in Firefox 3B5 ook gewoon

nieuws: Aantal rsi-klachten neemt drastisch af
Rsi is volgens het Verbond van Verzekeraars niet langer volksziekte nummer één.
sinds wanneer is rsi een ziekte, het is een blessure/klacht. Injury (de I van rsi) staat voor verwonding/blessure

[ Voor 45% gewijzigd door Wiethoofd op 16-05-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri R
  • Laatst online: 14-02 03:18
^ Wiethoofd, bij rsi komt een ziekmelding, er is sprake van een ziektebeeld - sterker nog: rsi is vaak een chronische aandoening - en 'volksziekte' moet je breder zien. Een volksblessure bestaat immers niet.

Abort Retry Fail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

reviews: LG KF600: intuïtief en interactief (pagina 1)
handsfreeset
dit moet handsfree set worden

Uit de tabel
Zoom: tot 4x
digitaal of ....
MPEG4, H.263, 3GP en AMR-NB

reviews: LG KF600: intuïtief en interactief (pagina 2)
je kunt niet meer bellen, sms-en of andere datafuncties gebruiken.
dit moet sms'en worden
e toetsen zijn plat en dat maakt het soms wat lastig om ze snel te vinden bij bijvoorbeeld sms-en.
Deze zin staat een beetje misplaatst aan het eind van de alinea na het eerst over de vliegtuigmodus gehad te hebben

reviews: LG KF600: intuïtief en interactief (pagina 3)
dan verandert de instelling van het toestel meteen naar de landscape:
Ook staat na elke [/img]-tag een extra enter, waardoor je twee witregels na een foto krijgt ipv de enkele bedoelde witregel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

In Via Introduceert pico-itx moederbord met 1W processor
...Als kloppend hard kan op de Epia PX5000EG...
moet uiteraard zijn:

...Als kloppend hart kan op de Epia PX5000EG...

...

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst de topicstart!

Wat we niet in dit topic willen zien:
  • Opmerkingen over de inhoud van de teksten,
  • Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven,
  • Fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.), en
  • Meldingen waar discussie over mogelijk is.
Open voor zulke zaken dus een apart topic!