Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aan de ene kant vind ik het wel leuk aan de andere kant 6x een blauw schild dan nog dat minimaliseren. ik word er op een gegeven moment wel pissed van :S

Kan me niet herrineren dat het eerder ook zo erg was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaURoN schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:04:
Aan de ene kant vind ik het wel leuk aan de andere kant 6x een blauw schild dan nog dat minimaliseren. ik word er op een gegeven moment wel pissed van :S

Kan me niet herrineren dat het eerder ook zo erg was :?
vroeger was het inderdaad minder maar met de nieuwe MK kan je behoorlijk uitlopen als je eerste ligt.
gisteren bijvb had ik op de rainbow map zo'n 9 man van de 12 op een rondje gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
Ja idd.
De hoeveelheid items die je op je krijgt als je eerste bent is zeker verhoogd. Veel meer blauwe schilden, die het irritantst zijn.
Rode schilden kun je makkelijk tegenhouden door een rood/groen schild of een banaan achter je te houden. 3 bananen ftw :p.
Pow block kun je zo'n beetje wel ontwijken.
Bliksem kun je niet ontwijken, maar wrs ook de 2e-5e plaats krijgt zeker bliksem, dus je bent niet de enige die getroffen is.

Ook kun je heel goed wegrijden van je tegenstanders als je goed blijft driften/wheelies blijft doen.
En als je eenmaal heel ver weg bent, ben je vaak niet meer in te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killerbees schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:17:

vertel hoe doe je dat.
dat is me nog niet gelukt namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:06
Nu alleen nog iets tegen dat irritante blauwe schild vinden :)
Volgens mij heb ik daar toevallig wel een oplossing voor gevonden, alleen moet je daarvoor wel een paddestoel (de gouden mag ook, maar die krijg ik bijna nooit) hebben:
Op het moment dat de blauwe schild een rondje om je kart draait en naar beneden wilt komen, moet je de paddestoel gebruiken om weg te schieten. Doordat de blauwe schild dus naar beneden komt, zal hij niet meer achter je aan komen.

Jammer genoeg heb ik dit niet meer zelf kunnen herhalen, omdat ik alleen maar bananen en groene schilden krijg (heb je als je vaak voorop rijdt, krijg je lullige items :P). Misschien is bovenstaande tip dus wel bruikbaar... Ik hoor het graag ;)

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xsess schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:58:
[...]

Volgens mij heb ik daar toevallig wel een oplossing voor gevonden, alleen moet je daarvoor wel een paddestoel (de gouden mag ook, maar die krijg ik bijna nooit) hebben:
Op het moment dat de blauwe schild een rondje om je kart draait en naar beneden wilt komen, moet je de paddestoel gebruiken om weg te schieten. Doordat de blauwe schild dus naar beneden komt, zal hij niet meer achter je aan komen.
oke heb ik al een aantal keren geprobeert en er staan ook filmpjes op youtube dat het mogelijk is maar dat waren filmpjes van voorgaande MK versies voor de n64 en zo.
aan de explosie van een blauw schild val voor zo ver ik het weet niet te ontsnappen.
het is al bijna onmogelijk door als je eerste ligt een padestoel op te pakken dus ik sluit het gewoon uit dat je blauwe schildjes kan ontwijken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:35

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:36:
[...]

vertel hoe doe je dat.
Lees een aantal berichten terug en je hebt het antwoord.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 23:45

KrL

Foto foto..

Speel het ook al een paar dagen, geweldig spel.. Heb tot nu toe alleen single player en multiplayer lokaal gespeeld, binnenkort maar eens online proberen.. Maar een vraagje: bij het starten heb je soms van die blauwe druppeltjes (zweetdruppels ?) en waar je een boost van krijgt.. Wat is dit en hoe krijg je die boost, is niet altijd namelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Net een potjes online gedaan, dat is dan wel erg vet. Hij vindt erg snel medespelers en zelfs een potje met 12 man ging totaal zonder lag. :) Inmiddels 5850 punten oid. :) Wat ik me wel afvraag: ik kreeg een berichtje van Deddiekoel op m'n Wii dat ik hem via het Mario Kart Channel kan toevoegen als ik die geinstalleerd heb. Maar waar vind ik die? Ik heb al gekeken in het Wii Shopping Channel en onder "MK Channel" in MK zelf, maar ik kan het niet vinden. :?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Captain N schreef op woensdag 23 april 2008 @ 21:37:
Net een potjes online gedaan, dat is dan wel erg vet. Hij vindt erg snel medespelers en zelfs een potje met 12 man ging totaal zonder lag. :) Inmiddels 5850 punten oid. :) Wat ik me wel afvraag: ik kreeg een berichtje van Deddiekoel op m'n Wii dat ik hem via het Mario Kart Channel kan toevoegen als ik die geinstalleerd heb. Maar waar vind ik die? Ik heb al gekeken in het Wii Shopping Channel en onder "MK Channel" in MK zelf, maar ik kan het niet vinden. :?
Onder MK channel in MK zelf kan je ergens een optie vinden om een MK channel te maken. Deze komt dan gewoon in je hoofdmenu van je wii :)
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:08:
[...]

vroeger was het inderdaad minder maar met de nieuwe MK kan je behoorlijk uitlopen als je eerste ligt.
gisteren bijvb had ik op de rainbow map zo'n 9 man van de 12 op een rondje gezet :P
Dat vind ik nou knap van alle banen vind ik dat gewoon de meeeeest irritante baan ooit :P Val er altijd wel een keer af ;)
Killerbees schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:17:
Ja idd.
De hoeveelheid items die je op je krijgt als je eerste bent is zeker verhoogd. Veel meer blauwe schilden, die het irritantst zijn.
Rode schilden kun je makkelijk tegenhouden door een rood/groen schild of een banaan achter je te houden. 3 bananen ftw :p.
Bliksem kun je niet ontwijken, maar wrs ook de 2e-5e plaats krijgt zeker bliksem, dus je bent niet de enige die getroffen is.

Ook kun je heel goed wegrijden van je tegenstanders als je goed blijft driften/wheelies blijft doen.
En als je eenmaal heel ver weg bent, ben je vaak niet meer in te halen :)
Ja maar gaat me meer om het feit dat ik gewoon net lekker rij en dan weer stil sta als een paddestoel. Daar raak ik gefrustreerd van en dan is 1x nog niet zo erg maar als ik de finish zie en ze gaan me rapen zodat ik nog steeds stil sta als de laatste over de finish komt, dan is het huis te klein :P

[ Voor 50% gewijzigd door SaURoN op 23-04-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:36:
[...]

vertel hoe doe je dat.
Er zijn twee manieren voor, een die je waarschijnlijk wel kent, en een die niet zoveel mensen kennen.
Je verliest sowieso je item bij een pow block.
Maar
- Als in de lucht bent, terwijl het pow block afgaat, word je helemaal niet geraakt. Zoek dus altijd snel een schans of een heuveltje en probeer in de lucht te blijven als hij afgaat.
- Als er geen schans in de buurt is, kun je proberen een wheelie te maken met een motor/de trucjes knop in te drukken bij een kart (volgens mij), op het moment dat het pow block afgaat.
Hierdoor zul je wel glijden, maar minder ver, en je zult niet al je snelheid verliezen. Normaal kom je helemaal stil te staan als je geraakt wordt, maar hiermee behoud je nog wat snelheid, waardoor je meestal je voorsprong wel behoudt, omdat bijna niemand anders dat weet, en ze dus allemaal helemaal stil komen te staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:01
Weet iemand of het mogelijk is om een snelle start te kunnen maken nadat als je bijv. geraakt wordt door een schild? Net als dat je een snelle start kan maken als Lakitu je uit een ravijn oppikt zegmaar.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
Volgens mij kun je alleen een snelle start maken als je de echt ver van de baan af bent, dus in het ravijn, of in diep water etc.. Dus als Lakitu je oppakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Om hier nog even op terug te komen:
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:43:
Waar ik helemaal GEK van word zijn die vuurballen in Bowser's castle! Gister tijdens time trial 4x geraakt: geraakt, niet snel weg kunnen rijden vanwege de modder--> hup weer geraakt--> etc.
Je krijgt 2 modderpoeltjes achter elkaar waar dus die vuurballen overheen vliegen. Aan de zijkant voor die modderpoelen zitten half-pipe schans boosters. Echter wat veel minder opvalt is dat er bij de tweede modderpoel een klein schansje voor de modderpoel ligt. Dus mocht je de tweede half-pipe schans niet halen dan kun je nog versnels over de modderpoel heen vliegen. En als het goed zou je onder de vuurbal door gaan, de baan loopt een klein beetje naar beneden namelijk.

Edit: oh en nog vergeten te vertellen.
1) Ik heb mn Lan adapter eindelijk binnen :D Dus online Mario kart here i come ^^
2) Mirror class is inmiddels geunlocked :o

[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 23-04-2008 23:42 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ah, heb eindelijk die optie om het channel te installeren gevonden. De tekst in die balk verandert blijkbaar steeds, waardoor ik het over het hoofd had gezien. :P

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:09

Smarron

The bend

Ik begin het online eindelijk een beetje door te krijgen. Het ligt ook wel aan de circuits waar je op rijdt. Met sommige ben ik minder bekend, waardoor je eigenlijk al in het nadeel bent. Ik heb nu 64xx punten, terwijl ik eergisteren nog op 49xx zat.

Oh ja, prognose voor de race was 6 man, maar bij het uitkiezen van de race waren we nog maar met z'n 2-en! Ben jammer genoeg ook 2e geworden. :( -12 punten en de tegenstander +12.

Ik snap overigens nog niet veel van de puntentelling. Het komt nog vaak voor dat mensen die hoger eindigen minpunten krijgen en mensen eronder pluspunten. Niet echt chronologisch dus.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
Rakkerzero schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:41:
Om hier nog even op terug te komen:

[...]

Je krijgt 2 modderpoeltjes achter elkaar waar dus die vuurballen overheen vliegen. Aan de zijkant voor die modderpoelen zitten half-pipe schans boosters. Echter wat veel minder opvalt is dat er bij de tweede modderpoel een klein schansje voor de modderpoel ligt. Dus mocht je de tweede half-pipe schans niet halen dan kun je nog versnels over de modderpoel heen vliegen. En als het goed zou je onder de vuurbal door gaan, de baan loopt een klein beetje naar beneden namelijk.
Ja idd. Het beste is, om of twee keer die half-pipe schans boosters te nemen, en te zorgen dat je goed op de weg terecht komt zodat je snel verder kunt gaan.
Of je kunt ook nog, zoals Rakkerzero al zei, de eerste keer de half-pipe booster nemen, en de tweede keer die schans voor de modder. Zo heb je, net als bij de half-pipe schans, een boost, alleen kun je beter sturen om jezelf in de volgende gang te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
KrL schreef op woensdag 23 april 2008 @ 21:36:
Speel het ook al een paar dagen, geweldig spel.. Heb tot nu toe alleen single player en multiplayer lokaal gespeeld, binnenkort maar eens online proberen.. Maar een vraagje: bij het starten heb je soms van die blauwe druppeltjes (zweetdruppels ?) en waar je een boost van krijgt.. Wat is dit en hoe krijg je die boost, is niet altijd namelijk ?
Die zweetdruppels en boost is niet enkel bij het starten.
Als je slipstreamt (kort achter een andere kart blijven hangen) krijg je na een tijd een boost. Je kan er dan dus voorbij (je hoeft zelfs niet weg te sturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Smarron schreef op donderdag 24 april 2008 @ 07:20:
Ik begin het online eindelijk een beetje door te krijgen. Het ligt ook wel aan de circuits waar je op rijdt. Met sommige ben ik minder bekend, waardoor je eigenlijk al in het nadeel bent. Ik heb nu 64xx punten, terwijl ik eergisteren nog op 49xx zat.

Oh ja, prognose voor de race was 6 man, maar bij het uitkiezen van de race waren we nog maar met z'n 2-en! Ben jammer genoeg ook 2e geworden. :( -12 punten en de tegenstander +12.

Ik snap overigens nog niet veel van de puntentelling. Het komt nog vaak voor dat mensen die hoger eindigen minpunten krijgen en mensen eronder pluspunten. Niet echt chronologisch dus.
Hoe meer punten je hebt, hoe moeilijker het wordt om nog extra punten te verdienen. Je krijgt dus steeds minder pluspunten en meer minpunten. ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:19
Killerbees schreef op donderdag 24 april 2008 @ 07:21:
[...]

Ja idd. Het beste is, om of twee keer die half-pipe schans boosters te nemen, en te zorgen dat je goed op de weg terecht komt zodat je snel verder kunt gaan.
Of je kunt ook nog, zoals Rakkerzero al zei, de eerste keer de half-pipe booster nemen, en de tweede keer die schans voor de modder. Zo heb je, net als bij de half-pipe schans, een boost, alleen kun je beter sturen om jezelf in de volgende gang te krijgen :)
Gisteravond ben ik bezig geweest met expert ghosts te unlocken, waaronder dus ook op dat level.

Maar of je wel of niet over dei schans kan ligt aan de timing, het lukt namelijk alleen als er net een vuurbal overheen is gevlogen, anders krijg je er gewoon een tegen je aan en lig je in de lava.

Inmiddels op alle 16 nieuwe banen de expert ghost unlocked. Nu is het tijd om hetzelfde bij de retro tracks te doen. Zelf ga ik overigens van het expert ghost unlocken in de time trials duidelijk beter rijden, omdat je toch een bijna perfecte lijn moet rijden drie rondes achter elkaar

Wat me overigens opvalt aan de expert ghosts
spoiler:
Is dat ze allemaal met karts & bikes rijden die je moet unlocken.
Blijkbaar zijn die dus echt een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slamdance schreef op donderdag 24 april 2008 @ 08:26:
[...]

Wat me overigens opvalt aan de expert ghosts
Wat mij opvalt is dat ze verdomd hard rijden. Ik heb die van Luigi Circuit geprobeerd en na een half rondje is die ghost al uit het zicht! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 08:36:
[...]

Wat mij opvalt is dat ze verdomd hard rijden. Ik heb die van Luigi Circuit geprobeerd en na een half rondje is die ghost al uit het zicht! :(
probeer maar eens de ghost data van de werled kampioenen van elke track.
dan sta je zelf ook even te knipperen van ..... holy crap.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 08:55:
[...]

probeer maar eens de ghost data van de wereld kampioenen van elke track.
dan sta je zelf ook even te knipperen van ..... holy crap.. :P
off-topic
oeps ging ff wat mis

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 13:52

Chiron

Moderator Discord
Als je voor de eerste keer tegen zo'n ghost raced dan schrik je je kapot idd hoe belachelijk snel het gaat, maar zo'n 10 pogingen verder weet je de aandachtpuntjes wel en je rijdt al redelijk in de buurt.

De truc is dat alle kleine dingetjes helpen, bochtjes helemaal strak langs de rand nemen, precies op het juiste moment boosten etc.

Als je zo'n ding voor de eerste keer rijdt weet je uberhaupt niet waar de plekken zijn waar je kan driften en boosten :)

Waar ik echter niet bij kan is dat er gasten zijn die ook zo hard rijden, maar dan met stuurtje :+ Daar zal bij mij nog wel het nodige gevloek, getier, en frustratie aan te pas komen voordat ik zover ben :D

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:19
[...]

Dat had ik eerst ook met de Twinkle Star (large bike) , maar tegen expert ghosts moet je dus ook andere (snellere) motoren / karts gebruiken.
Mijn beste tijd op Luigi Circuit is nu ergens in de 1:16.* waarmee ik de expert ghsot van nintendo heb verslagen.
Maar dit was wel met de Torpedo (large bike) in plaats van de motor waar ik normaal mee rij.

De world champion is alleen nog eens een dikke 5 sec sneller.

De overige expert ghosts heb ik me iig nog niet aan gewaagd. wil ze eerst op alle 32 tracks unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja je moet ook weten waar je een mushroom moet gebruiken, die ghost heb ik al redelijk makkelijk eruit gereden maar het 'wereldrecord' is wel zo verdomde goed, dat is nog een stapje sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hoe kan ik mijn bike of car laten sliden? :?

Bij de expert-ghosts zie je dat ze zo'n beetje constant aan het sliden zijn, maar mij lukt dat maar heel soms. :S

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:05:
[...]

Ja je moet ook weten waar je een mushroom moet gebruiken, die ghost heb ik al redelijk makkelijk eruit gereden maar het 'wereldrecord' is wel zo verdomde goed, dat is nog een stapje sneller :)
Daarnaast helpt het ook als je goed met de Bowser Bike kan rijden. Een aantal Expert Ghosts heb ik nu verslagen, al zijn het steeds kleine marges. Het zit hem er vooral in, dat je weet hoe je bepaalde schansen moet nemen, of hoe scherp je de bochten aan kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:13:
[...]

Daarnaast helpt het ook als je goed met de Bowser Bike kan rijden. Een aantal Expert Ghosts heb ik nu verslagen, al zijn het steeds kleine marges. Het zit hem er vooral in, dat je weet hoe je bepaalde schansen moet nemen, of hoe scherp je de bochten aan kan gaan.
als je ik geloof 4 expert ghosts heb verslagen dan krijg je funky kong en die kan je beste gebuiken voor time trials ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:21:
Als je ik geloof 4 expert ghosts heb verslagen dan krijg je funky kong en die kan je beste gebuiken voor time trials ;)
Volgens mij is het unlocked, niet verslagen. En hoezo zou funky kong invloed hebben? Alle characters van dezelfde klasse zijn gelijk voor zover ik weet.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funky Kong is cool, maar heeft inderdaad niet zoveel met de snelheid van de time trials te maken. Funky is zwaar, en daarom ben je ook het snelst ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:21:
[...]

als je ik geloof 4 expert ghosts heb verslagen dan krijg je funky kong en die kan je beste gebuiken voor time trials ;)
Rosalina heeft meer speed dan funky. Alleen veel mensen vinden funky cooler. En het is niet zo dat iedereen van dezelfde zwaarte ook dezelfde speed heeft. Zo is bijvoorbeeld Daisy verruit het snelst van alle medium characters.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
pven schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:09:

Bij de expert-ghosts zie je dat ze zo'n beetje constant aan het sliden zijn, maar mij lukt dat maar heel soms. :S
Expert-ghost driften manual. Dus constant hangen in de (kleine) bochten en de drift-knop (B of 2 op wiiwheel) indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:35:
Funky Kong is cool, maar heeft inderdaad niet zoveel met de snelheid van de time trials te maken. Funky is zwaar, en daarom ben je ook het snelst ermee.
funky kong is snel in de bochten en op het rechte stuk.
ik denk dat het daarmee te maken heeft dat vrijwel alle kampioenen die gebuiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

het fijnste aan de bikes is dat je ook op rechte stukken ermee kan driften, als je voldoende tegenstuurt dan blijft je bike nog vrij "recht" voortbewegen. Als je dan een paar keer snel links-rechts doet met je stuur/pookje dan heb je weer een boost te pakken.

Op sommige tracks, zoals Luigi circuit rij ik eigenlijk constant met de driftknop ingedrukt

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Vanavond nog maar weer eens proberen, die 100cc klasse. Maar denk dat ik na 10 min gefrustreerd de wii weer uitgooi door het zoveelste item :D

Leuk spel alleen de items hadden wat minder vaak in een track mogen zitten. Ik heb nu vaak dat ik het ene item nog vast heb en het volgende item al weer geweest is :) (de blokjes dan he ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ye-roon schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:02:
[...]

Rosalina heeft meer speed dan funky. Alleen veel mensen vinden funky cooler. En het is niet zo dat iedereen van dezelfde zwaarte ook dezelfde speed heeft. Zo is bijvoorbeeld Daisy verruit het snelst van alle medium characters.
Rosalina is inderdaad lekker snel maar ook eng groot als je haar naast bijvoorbeeld peach zet. Ik gebruik voornamelijk Rosalina icm Bowser Bike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:27:
[...]

Rosalina is inderdaad lekker snel maar ook eng groot als je haar naast bijvoorbeeld peach zet. Ik gebruik voornamelijk Rosalina icm Bowser Bike
Same here. Vooral omdat voor mij Rosalina de nieuw peach is. In MK64 was peach de snelste, met Yoshi op een goede 2de plek. Het verschil was minimaal, maar door het minder bochten werk van peach was die sneller als je haar goed onder controle had. Rosalina is voor Time Trial gewoon de nieuwe Peach in mijn ogen, snel, bereikbaar, en betere sounds voor boosts dan al die andere gare heavy chars. Voor online/GP gebruik ik meestal daisy omdat die lekker snel is en peach heeft gewoon te hoog stemmetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ye-roon schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:32:
[...]

Same here. Vooral omdat voor mij Rosalina de nieuw peach is. In MK64 was peach de snelste, met Yoshi op een goede 2de plek. Het verschil was minimaal, maar door het minder bochten werk van peach was die sneller als je haar goed onder controle had. Rosalina is voor Time Trial gewoon de nieuwe Peach in mijn ogen, snel, bereikbaar, en betere sounds voor boosts dan al die andere gare heavy chars. Voor online/GP gebruik ik meestal daisy omdat die lekker snel is en peach heeft gewoon te hoog stemmetje.
Heeft exposes host nog voor je uitgewerkt? bij mij werkt het nu perfect! geen foutmelding meer gehad :D. Verbinding gaat nu zo snel dat ik tijdens het uitkiezen van een karacter al een tijd in beeld krijg te zien voordat ik de wedstrijd join

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:27
Wow, dat is nieuw voor mij, dat er ook nog verschillen bestaan tussen characters (binnen eenzelfde gewichtsklasse uiteraard). Ik ging er van uit dat het niet uitmaakt welk Medium (bv) character neemt, en dat alleen de type kart/bike wat uitmaakt. Alle (bv) Medium characters hebben toch dezelfde selectie karts en bikes, toch? En idem voor Light en Heavy characters?

Maar er is dus wel verschil of je bv. Diddy kong of Mario (beiden medium characters) met dezelfde kart neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 12:46

Rudedadude

Maybe we were born to run

Dit is nu voor het eerst dat ik lees dat er echt verschil zit tussen characters uit dezelfde gewichtsklasse. Misschien toch eens van mijn mii overstappen naar...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot dus ver, 1.5 week spelen, ben ik een beetje 70/30 over het spel.
Het is top om het met vrienden/online te spelen, maar het unlocken van caracters en toebehoren is echt frustratie to the max..
Ik ben wellicht niet de beste.. maar toch is het erg irritant als je constant eerste rijdt en in de laatste rond van de laatste track nog even gebombadeerd wordt door blauwschild -> rood schild en wat nog meer. Kan je weer overnieuw omdat, al heb je goud, je nooit 2de mag worden omdat je dan geen ster hebt behaald.
Winnen is winnen toch? Die extra rank functie had wat mij betreft wel achterwege mogen blijven, want het verziekt de boel nogal. Om een ster te halen.. of 2 zelfs, moet je of mega snel zijn in het begin en/of gewoon puur mazzel hebben dat iemand achter je niet even een doelzoekende op je afstuurt in de laaste rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:06
Je krijgt geen sterren omdat je op alle banen 1e bent geworden, maar omdat je op alle banen goede tijden hebt gereden (of heel goede tijden voor 3 sterren). En de frustratie, tsja, dat hoort er gewoon bij. :) En je leert vanzelf wel om je banaantjes en schildjes vast te houden als je vooraan rijdt, zodat je daarmee rode schildjes kan afketsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

ChrisM schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:18:
Je krijgt geen sterren omdat je op alle banen 1e bent geworden, maar omdat je op alle banen goede tijden hebt gereden (of heel goede tijden voor 3 sterren). En de frustratie, tsja, dat hoort er gewoon bij. :) En je leert vanzelf wel om je banaantjes en schildjes vast te houden als je vooraan rijdt, zodat je daarmee rode schildjes kan afketsen.
Juistem,. de truc is ook om zo min mogelijk items te gebruiken als extra hulpmiddel... hoe beter je dus speelt (tijd, positie, geen items) hoe hoger je score :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:35:
[...]

Heeft exposes host nog voor je uitgewerkt? bij mij werkt het nu perfect! geen foutmelding meer gehad :D. Verbinding gaat nu zo snel dat ik tijdens het uitkiezen van een karacter al een tijd in beeld krijg te zien voordat ik de wedstrijd join
exposed host werkt idd ^^ geen foutmeldingen meer sindsdien, en heb ook vaak gnog die tijd inbeeld bij het kiezen van me char ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

pven schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:09:

Springen (en vervolgens de knop ingedrukt houden) en dan een richting opsturen en wachten maar. Hoe scherper je stuurt, hoe sneller hij blauw wordt, wacht je nog langer, wordt hij geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
Hoe zijn jullie erachter gekomen welke char van een gewichtsklasse het snelst is? Ik heb altijd gedacht dat alle characters van een gewichtsklasse even snel zijn.
Is er ergens een site ofzo waar je kunt lezen welke t snelst zijn/welke voordelen alle characters hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChrisM schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:18:
Helaas werkt dat niet tegen die blauwschildnuke, waardoor je alles kwijtraakt. Daarbij heb je nog die irri POW en Lightning waardoor je je items verliest.. Waarom hebben ze dat eigenlijk geimplementeerd.. Heb je eindelijk iets goeds, rood schild / turbo, what ever.. raak je het kwijt omdat iemand weer een of andere superpowerup gebruikt.
Geef mij dan maar de oldschool mariokart, ook met lightning, maar dan niet dat je al je items verliest.. beetje kansloos zo.
Daarbij.. hoe moet je goede tijden rijden als je bestookt wordt met vanalles en nog wat.. goeie tijden rijden is voor timetrails... Grandprix zou alleen maar om plaats moeten gaan.. niet om hoe mooi je rijdt..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Die POW kun je tenietdoen door met je Wiimote te schudden als zodra 'ie boven je hoofd verschijnt. :)

Wat betekenen overigens in MP een stuurtje (goud of wit) en sterretje bij de naam. Dat iemand alles unlocked / overal goud / overal 1 ster rating heeft oid?

[ Voor 44% gewijzigd door Captain N op 24-04-2008 15:16 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Laatst online: 09-04 12:25
Ja, ik vind het ook irritant om m'n items te verliezen. Dat maakt het eigenlijk echt frustrerend, dat je niet ook na een harde crash weer snel kan opkrabbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Captain N schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:13:

Wat betekenen overigens in MP een stuurtje (goud of wit) en sterretje bij de naam. Dat iemand alles unlocked / overal goud / overal 1 ster rating heeft oid?
Daar ben ik inderdaad ook erg benieuwd na , evenals hoe de punten op het eind van de race nu eigenlijk verdeelt worden.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Ooh Captain_N! Dat ik jou nou moet betrappen op het slecht lezen van een Nintendo topic!!! :P
Wit stuurtje = Rijdt met Wii Wheel
Goud stuurtje = Heeft groot aantal keer (450?) gewonnen met stuurtje van anderen
Sterretje = Heeft op alle cups in de 150cc klasse een ster als ranking behaald (of is het bij alle cups? Ik dacht gelezen te hebben alleen bij 150cc). 2 sterren of 3 sterren = 2 of 3 sterren op alle cups (in single player modus dus).

Over dat je je items kwijt raakt: ja, maar je hebt ze er ook zo weer bij. Als iemand een lightning doet, goed, dan ben je je banaantje achter je kwijt... maar de rest ook, dus dan krijg je geen rood schildje op je dak. Gewoon als een gek naar het volgende cadeautje (zo noemen wij dat altijd :P) racen en weer het banaantje vast houden. Tegen blauwe nukes is niks te doen, maar ja, dat is het pech van 1e rijden. Je kan echt nog steeds wel heel goede tijden rijden in de GPs, ook al krijg je een shitload aan items rond je kop geslingerd.

Punten: Hoe hoger je ranking is, hoe minder punten je krijgt als je wint. Dit is logisch, want een hoge ranking betekent dat je goed bent en dan is het logisch dat je wint van mensen met een lagere ranking (die dus minder goed zijn). Als je verliest van iemand met een lagere ranking, krijg je minpunten, want je behoort beter te zijn dan die persoon. De persoon met een lagere ranking krijgt weer meer punten als hij wint van iemand met een hogere ranking. Zo wordt het voor alle spelers berekend en krijg je er punten bij of gaan er punten af. Wat precies de formule is, weet ik niet, maar dat boeit ook niet echt, als je het in grote lijnen maar weet, lijkt me?

[ Voor 20% gewijzigd door ChrisM op 24-04-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:48
Als ik het zo lees is het makkelijker om met je wii-mote te spelen dan met een stuurtje. Ik speel nu nog met stuurtje, maar ben ook geneigd om het met de wii-mote te gaan proberen. Ik ben alleen bang dat dit een deel van de fun weghaald. Wat zijn de voors en tegens?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Die punten zijn afhankelijk van je ranking, de plaats waarop je eindigt in de race, en het aantal deelnemers, volgens mij. Hoe lager je ranking, hoe hoger je finisht, en hoe hoger het aantal deelnemers, hoe meer punten je erbij krijgt. Naarmate je ranking hoger wordt, krijg je steeds minder punten, net als in Wii Sports zeg maar. Het kan dus zijn dat je hoger eindigt dan iemand anders, maar die toch meer punten krijgt omdat die een lagere ranking heeft. Maar dit is dus puur een gok, maar het lijkt me wel waarschijnlijk. :)
ChrisM schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:24:
[...]

Ooh Captain_N! Dat ik jou nou moet betrappen op het slecht lezen van een Nintendo topic!!! :P
Dit was de enige post die ik erover tegenkwam in dit topic, maar die werd niet beantwoord. Of ik moet erover heen gelezen hebben natuurlijk. Maar dank voor het antwoord! :)

[ Voor 30% gewijzigd door Captain N op 24-04-2008 15:30 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
posttoast schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:25:
Als ik het zo lees is het makkelijker om met je wii-mote te spelen dan met een stuurtje. Ik speel nu nog met stuurtje, maar ben ook geneigd om het met de wii-mote te gaan proberen. Ik ben alleen bang dat dit een deel van de fun weghaald. Wat zijn de voors en tegens?
Ik vind zelf met wii-mote + nunchuck gemakkelijker, maar ik verlies regelmatig van gasten die alleen maar met Wii Wheel spelen. Ik denk dat het komt omdat de wii-mote combo een logischere besturing is voor mij, dat ben ik gewend... maar dat als je echt goed aan de gang gaat met het Wii Wheel, je daar ook echt wel supertijden mee kan rijden. Maar het kost iets meer moeite voordat je het doorhebt, denk ik.

Trouwens, er is een keer geopperd hier in het topic dat iemand met een Wii Wheel meer punten (voor de ranking) krijgt, maar dat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die POW kun je tenietdoen door met je Wiimote te schudden als zodra 'ie boven je hoofd verschijnt. :)
En met stuurwiel? Ook snel op een neer bewegen?
Beetje lastig als je midden in een bocht zit :P

Is er trouwens een manier om de battle FFA te maken? Of Last man (ballon) standing. Kan nou niet zeggen dat ik zo dol ben op teamgames met computer gestuurde personages in m'n team.
Daarbij is het meer kwestie van luck dan skill.. wie krijgt de meeste rode schilden? 8)7

ps. na uurtje frustratie m'n eerste expertmode gehaald op luigi track _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:34:
[...]

Is er trouwens een manier om de battle FFA te maken? Of Last man (ballon) standing. Kan nou niet zeggen dat ik zo dol ben op teamgames met computer gestuurde personages in m'n team.
Daarbij is het meer kwestie van luck dan skill.. wie krijgt de meeste rode schilden? 8)7
Nee, dat is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:48
[...]

Daar loop ik ook tegenaan inderdaad.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Goeie vraag. Ik ben na een kwartiertje al overgestapt op Wiimote + nunchuck. :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Ik ben na de 50cc (Wii Wheel en Automatic) maar overgestapt op op Wiimote+Nunchuck + Manual in de 100c...Wel even wennen want het ging niet zo erg driftend de bochten door in het begin, en merk aan mezelf dat ik te vaak door blijf driften om maar net die turbo te halen en soms knal ik dan net de baan af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChrisM schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:24:
Wit stuurtje = Rijdt met Wii Wheel
Goud stuurtje = Heeft groot aantal keer (450?) gewonnen met stuurtje van anderen
Misschien een domme vraag die er niet toe doet, maar het spel kan toch niet zien of je je Wiimote horizontaal houdt, of in een plastic stuurtje hebt gestopt? Er zit geen connector in het stuurtje o.i.d. zodat de Wiimote kan zien dat het in een stuurtje zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Het spel kan in elk geval wel zien of je een nunchuck hebt aangesloten. ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:07:
[...]

Misschien een domme vraag die er niet toe doet, maar het spel kan toch niet zien of je je Wiimote horizontaal houdt, of in een plastic stuurtje hebt gestopt? Er zit geen connector in het stuurtje o.i.d. zodat de Wiimote kan zien dat het in een stuurtje zit?
Als je geen chuck hebt aangesloten dan ziet ie het gewoon als een stuurtje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:10:
Als je geen chuck hebt aangesloten dan ziet ie het gewoon als een stuurtje ;)
Ah ok, zoiets dacht ik al... Thanks ;)

Top spel trouwens. Wou dat ik wat meer tijd had om het te spelen. Zag toevallig de laatste bij de FRS in Maastricht en heb het meteen meegenomen, maar tot nu toe pas 10 minuten kunnen spelen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel hem 100% met stuurwiel op manual en dat gaat behoorlijk goed. Probeer je stuur omhoog te slaan vanuit je ellbogen zodat het stuur zelf niet rare bewegingen maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:31

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

[...]

Gewoon een klein tikje (kleine haal) omhoog is al voldoende bij een POW attack, je moet dat idd wel op het goede moment doen, net als bij een schans/jump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het eens proberen!
Het is iig de moeite waard, want wat een schijt attack is dat. Zelf krijg ik 'm nooit.. aangezien ik meestal rond de top 3 rij (offline hoor :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:12
Ik zat net lekker online te spelen. Lekker aan het racen, lig aan kop en ga ook als eerste over de finish. Komen de scores in beeld, ben ik ineens tweede.
Volgende race, ga ik als 2e over de finish, geen twijfel mogelijk, ben ik ineens 4e (vd 6). Kost een hoop punten. Is dit nou gewoon stom toeval of of bugje ofzo. Behoorlijk frustrerend zeker als het je punten kost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floppie schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:35:
Ik zat net lekker online te spelen. Lekker aan het racen, lig aan kop en ga ook als eerste over de finish. Komen de scores in beeld, ben ik ineens tweede.
Volgende race, ga ik als 2e over de finish, geen twijfel mogelijk, ben ik ineens 4e (vd 6). Kost een hoop punten. Is dit nou gewoon stom toeval of of bugje ofzo. Behoorlijk frustrerend zeker als het je punten kost :)
Dat is mij ook wel eens overkomen. Dat je een paar posities lager eindigt dan dat er op je eigen scherm stond. Zal wel lag zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 18:13:
[...]

Dat is mij ook wel eens overkomen. Dat je een paar posities lager eindigt dan dat er op je eigen scherm stond. Zal wel lag zijn denk ik.
Klopt, ik die ook regelmatig tijdens races duidelijk iemand het ravijn in rijden voor me en een tel later rijdt hij weer vrolijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
ik snap die punten telling / ranking ook niet helemaal. je wacht in een pool tot er 12 spelers zijn en die varieren dan allemaal tussen de 4000 en 8000 punten, lijkt me dat het toch dichter bij elkaar hoort te liggen.
ik ging met 5100 punten online en ben maar gestopt toen ook nog net iets meer had dan 4000.
gewoon 1000 punten in 2,5 uur online omlaag

in SP heb ik de 50cc en 100cc alle cups op gold. ik dacht wel aardig mee te kunnen komen online, helaas bleek het anders.

soms heb ik ook dat de kart totaal de bocht niet om wil. lijkt wel of je dan te veel snelheid hebt en er een soort block op je stuur hebt. ik speel dan met mote+chuck,
wel jammer want het vertrouwen in je besturing daalt dan wel. ik ga toch maar weer eens het stuurtje proberen om te kijken of het niet aan de nunchuck ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
Dat heb ik soms ook, dat ik soms niet de bocht om kan sturen.

En met de rating: Soms heb je geluk, en soms heb je pech. Je kunt zomaar in een stomme group komen met mensen met lage rating die toch goed zijn. Je kunt ook pech met items hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
[...]

En op de gamecube controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:17:
[...]

En op de gamecube controller?
Omhoog op de d-pad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:35

13art

Moderator Mobile
murky123 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:50:
ik snap die punten telling / ranking ook niet helemaal. je wacht in een pool tot er 12 spelers zijn en die varieren dan allemaal tussen de 4000 en 8000 punten, lijkt me dat het toch dichter bij elkaar hoort te liggen.
ik ging met 5100 punten online en ben maar gestopt toen ook nog net iets meer had dan 4000.
Zo zie je maar dat Mario Kart echt wel meer bij komt kijken dan alleen even wat racen. De gemiddelde gamers zullen redelijk bij elkaar blijven met punten dus zo rond de 5000, echter de betere rijders onder ons komen dus wel omhoog met de punten, ondanks de blauwe schilden enz. Er komen dus ook wel wat skills om de hoek kijken. Oa een kwestie van wanneer gebruik je je voorwerpen, gebruik je het meteen, wacht je er mee, hoe ver rij je vooraan. Rij je ver vooraan dan kan je wel een blauw schild hebben want dan word je toch niet meteen ingehaald, enz.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Dat geldt dan ook voor de classic controller neem ik aan?

Ik heb dat witte ding ooit eens een keer aangeschaft, maar sinds ik Mario Kart heb gekocht ook daadwerkelijk pas in gebruik. Ook aansluiten op de Wii-mote, dus semi-draadloos :P. Maar omhoog drukken en die POW wordt ermee gestopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kende ik nog niet, dat gaat me vast helpen tijdens de mirror cups :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Nu online
Killerbees schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:54:
Dat heb ik soms ook, dat ik soms niet de bocht om kan sturen.

En met de rating: Soms heb je geluk, en soms heb je pech. Je kunt zomaar in een stomme group komen met mensen met lage rating die toch goed zijn. Je kunt ook pech met items hebben natuurlijk.
heb je dat ook met de wheel ? of alleen nunchuck+mote

[ Voor 7% gewijzigd door murky123 op 25-04-2008 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
murky123 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 08:06:
[...]

heb je dat ook met de wheel ? of alleen nunchuck+mote
Ikzelf heb het alleen meegemaakt met de GC-controller, omdat ik die alleen gebruik.
Murky had het met de mote+chuck. Ik weet nie tof dit probleem er ook met het wheel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
murky123 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:50:

in SP heb ik de 50cc en 100cc alle cups op gold. ik dacht wel aardig mee te kunnen komen online, helaas bleek het anders.

soms heb ik ook dat de kart totaal de bocht niet om wil. lijkt wel of je dan te veel snelheid hebt en er een soort block op je stuur hebt. ik speel dan met mote+chuck,
wel jammer want het vertrouwen in je besturing daalt dan wel. ik ga toch maar weer eens het stuurtje proberen om te kijken of het niet aan de nunchuck ligt.
Heb ik ook wel eens, waarschijnlijk komt dat omdat je op manual draait en niet automatic. Want dan drift hij niet.

Tenminste ik had er pas last van nadat ik manual ging draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu ook sinds een weekje, maar heb nog niet zo heel veel gespeeld. Wat ik me wel afvraag is of je een aanval ook kunt ontwijken of kunt verdedigen oid. Je hoort vaak zo'n alarmbelletje als er een groen of rood schildje aankomt. Het is me echter nooit gelukt om 'm te ontwijken..., terwijl je wel precies kunt zien waar ie vandaan komt, maar hoe ik ook stuur, hij komt toch tegen me aan :(

Verder een heerlijk spel trouwens :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Staat ook in het topic vermeld. Je kunt tegen rode en groene schildjes een ander schildje of banaan achter je draggen. Blauw schild doe je niks tegen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Ik meen eerder te hebben gelezen dat je hem kunt 'ontwijken' door iets achter je te houden, zoals bananen.
* frickY spuit11

[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 25-04-2008 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
IK wist ook niet dat de characters verschil uitmaakte. Kun je in de game ook zien wat de verschillen zijn?

Ik rij verder altijd met het Wii Wheel. Geeft mij meer controle en geeft met een beter gevoel van beleving.

Ook vind ik de online opties van Mario Kart vrij degelijk! Het kunnen uitnodigen via de message board vind ik ook top. Ook lijken mij die competitions erg interessant. Ik denk wel de beste implementatie tot nu toe.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:23:
Ik heb hem nu ook sinds een weekje, maar heb nog niet zo heel veel gespeeld. Wat ik me wel afvraag is of je een aanval ook kunt ontwijken of kunt verdedigen oid. Je hoort vaak zo'n alarmbelletje als er een groen of rood schildje aankomt. Het is me echter nooit gelukt om 'm te ontwijken..., terwijl je wel precies kunt zien waar ie vandaan komt, maar hoe ik ook stuur, hij komt toch tegen me aan :(

Verder een heerlijk spel trouwens :)
Wat je kan doen als je geen groen/rood schild of banaantje hebt, vlak langs een wand af gaan rijden of een extreem scherpe bocht maken, het rode schild achter je probeer zeg maar de bocht iets af te snijden en gaat dan vaak kapot of valt in een ravijn.

Dit heeft mij al heel veel punten opgeleverd online, zeker in Wario's Goldmine. Aan het eind van de race 3 rode schilden achter je aan krijgen maar allemaal onschadelijk gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Hmm, dat is een goede tip, dat ga ik ook proberen.

Als je de bocht niet om komt, moet je slippen. Slippen werkt altijd. Moet je wel op manual spelen, natuurlijk... Maar dat doen we toch allemaal? Miniboost voor de win?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:31

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 10:12:
[...]

Wat je kan doen als je geen groen/rood schild of banaantje hebt, vlak langs een wand af gaan rijden of een extreem scherpe bocht maken, het rode schild achter je probeer zeg maar de bocht iets af te snijden en gaat dan vaak kapot of valt in een ravijn.
Jep, en ook in bochtige circuits met veel wanden, ghost valley(?), bowser's castle etc. lopen die schildjes al vaak stuk voordat ze je kunnen raken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Heeft iemand nog tips voor rainbow road?Ik vlieg er altijd van de baan af :$ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 14:00

Tarin

Just plain weird.

Oefenen, en op het goeie moment de drift inzetten (ruim voor de bocht, tenzij je zo'n motor hebt waarmee je de banen zonder driften doorkomt).

Probeer hem een paar keer in de time trials, dat scheelt een hoop qua schilden en bananen.
En kies geen heel licht ventje als je hem in de GP doet, want dan word je er gegarandeerd af gebeukt op de eerste schans.

[ Voor 68% gewijzigd door Tarin op 25-04-2008 11:15 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaURoN schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:09:
remmen, het is de enige baan waar je je rem moet gebruiken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaURoN schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:09:
vaak is gas los al genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:27
Ik heb een kleine vraag ivm de friend list. Klopt dit dat het aantal vrienden momenteel beperkt is tot 30? En komt hier in de toekomst verandering in? Met al die Gotters hier is dat best wel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Nu online
Killerbees schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:18:
[...]

Ikzelf heb het alleen meegemaakt met de GC-controller, omdat ik die alleen gebruik.
Murky had het met de mote+chuck. Ik weet nie tof dit probleem er ook met het wheel is
ik kan dus wel aannemen dat dit probleem met diverse soorten besturing is en dus niet aan mijn pookje ligt. of jou controller

kart hadden dus wel iets scherper mogen sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Daar heb je dus het driften voor. ;) En sommige karts/motoren kunnen scherpere bochten maken dan anderen, kun je ook eens wat mee variëren. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:56:
Daar heb je dus het driften voor. ;) En sommige karts/motoren kunnen scherpere bochten maken dan anderen, kun je ook eens wat mee variëren. :)
Ja, volgens mij is de 'handeling' stat direct te koppelen aan hoe sterk je kunt sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over dat "exposed-host" had ik een vraagje :) Is dat net zoiets als DMZ? Mijn router heeft namelijk niet zo'n functie (althans die term wordt niet gebruikt) dus mss weet iemand wat ik dan wel precies moet/kan doen? Poorten openzetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:24:
Over dat "exposed-host" had ik een vraagje :) Is dat net zoiets als DMZ? Mijn router heeft namelijk niet zo'n functie (althans die term wordt niet gebruikt) dus mss weet iemand wat ik dan wel precies moet/kan doen? Poorten openzetten? :)
Ik heb een sitecom router en het heet hier inderdaad DMZ. Ik moet mijn router in in DMZ zetten en dan het ip adres van de Wii instellen. Als ik de router niet in DMZ gooi kan ik wel verbinding maken met de Wii maar heb ik tijdens het spelen af en toe last van dat ik van WFC wordt gesmeten etc. Met DMZ aan is er niets aan de hand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:27
Hoera! Gisteren voor het eerst een Expert Ghost bij de Time Trial geunlocked! 8) Wel op de meest simpele baan volgens mij (de eerste baan van de eerste cup, ben ff de naam vergeten), maar dat zal de pret niet drukken! :D Daarna die Expert Ghost ff bekeken. Doet in principe hetzelfde op een bike als wat ik in een kart doe, maar dan allemaal soepeler, efficienter. Dat ga ik met een kart niet verbeteren vrees ik!

Speel overigens gewoon lekker met stuurtje wat ik het meest relaxed vind. Gaat prima wanneer je met karts rijdt, maar iets minder lekker met bikes, is mijn persoonlijke ervaring. Bikes doe ik dan wel automatic, want manual voor bikes met stuurtje gaat te vaak fout in bochten! :P Respect voor mensen die met het stuurtje op manual goed met de bikes overweg kunnen! Voor de 100 cc cup zal ik al blij zijn wanneer ik alles op goud kan krijgen. Maar goed, zoals al eerder gezegd: oefenen, oefenen, en nog eens oefenen .... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:29:
[...]

Ik heb een sitecom router en het heet hier inderdaad DMZ. Ik moet mijn router in in DMZ zetten en dan het ip adres van de Wii instellen. Als ik de router niet in DMZ gooi kan ik wel verbinding maken met de Wii maar heb ik tijdens het spelen af en toe last van dat ik van WFC wordt gesmeten etc. Met DMZ aan is er niets aan de hand ;)
Okej thnx :) Toch raar dat de Wii voor MK dus in de DMZ moet, op de PC heb ik bijv. nooit last van een onderbreking als ik bijv. aan het downloaden ben of live streams volg, zal wel een ander systeem zijn kennelijk? :)

(Nu moet ik ook eerlijk bekennen dat MK:Wii mijn allereerste online game ervaring is) :)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Let op:
Als je je friendcode wil doorgeven kun je in de TS lezen hoe. Lijsten met wie je allemaal toegevoegd hebt hoeven we ook niet te zien.