Onze eerste kills op morogrim was ook met een holy paladin die het hele zooitje tankte. Dus daar ligt het probleem niet.eendje schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:17:
[...]
tzijn holy paladins he, geen prot.. dus daar ligt het probleem al
Die snap ik even niet.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:15:
Maar als jullie prot pally hier al aggro verliest hoe doen jullie dan Rage Winterchill?
Wij hebben 't trouwens zonder prot pala gedaan bij Morogrim, gewoon paar holy pala's met RF raid laten spamhealen, trap bij de ramp (wij tanken Morogrim op het verhoogde stuk, rechts naast de gang naar Karathress) en frost nova zodra ze er zijn.
Ja, ik denk ook wel dat ik mijn met gear boven Kara zit, maar de guild nog niet.daaan schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:07:
Als ik je gear zo check zit je toch echt wel boven het "Kara niveau". Ik denk dat je gruul goed kunt doen, en als je je back en feet slots enchant, ook ZA/SSC al wel.
Cloak moet ik inderdaad nog enchanten, alleen weet nog niet zeker welke ik doe. Eerste wilde ik Subtlety doen, maar nu leek me ook ArcRes ofzo wel nuttig. Ben er dus nog niet helemaal uit.
Boots hebben als het goed is al een Vitality enchant.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Arcane res is alleen beperkt nuttig in Karazhan, daarna ga je het eigenlijk niet meer nodig hebben. (in ieder geval niet t/m BT/MH) Als je al een resistance enchant zou nemen, zou je moeten gaan voor res to all, fire res of shadow res. Maar als ik zie hoe vaak onze druid nog neer gaat doordat 'ie healing aggro pakt bij een pull of bij AoE packs, is subtlety een betere optie.OkkE schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:43:
Cloak moet ik inderdaad nog enchanten, alleen weet nog niet zeker welke ik doe. Eerste wilde ik Subtlety doen, maar nu leek me ook ArcRes ofzo wel nuttig. Ben er dus nog niet helemaal uit.
Verwijderd
Ik begin ondertussen m´n eerste lvl 70 character te benaderen. Mn resto druid is nu 65. Straks op 70 wil ik graag de heroics gaan lopen. (raiden is niet mijn ding, heb ´s avonds geen tijd om tot diep in de nacht te gamen).
Ik vroeg me alleen af of ik straks wel voldoende gegeared ben om die heroics te lopen. Ik ben van plan eerst alle normal instances te lopen en de ideale blue leather gear te verzamelen. Ben ik dan al sterk genoeg voor heroics? Zo niet, wat moet ik dan eerst nog doen? BG´s? Andere instances?
Ik vroeg me alleen af of ik straks wel voldoende gegeared ben om die heroics te lopen. Ik ben van plan eerst alle normal instances te lopen en de ideale blue leather gear te verzamelen. Ben ik dan al sterk genoeg voor heroics? Zo niet, wat moet ik dan eerst nog doen? BG´s? Andere instances?
Verwijderd
In zijn post staat dat ze een prot pally en een holy pally hebben, maar de holy pally laten ze de murlocs doen. Vreemd.eendje schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:17:
[...]tzijn holy paladins he, geen prot.. dus daar ligt het probleem al
Verwijderd
Murloc waves ... aoe tanken.Exitium schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:27:[...]
Die snap ik even niet.
Wij hebben 't trouwens zonder prot pala gedaan bij Morogrim, gewoon paar holy pala's met RF raid laten spamhealen, trap bij de ramp (wij tanken Morogrim op het verhoogde stuk, rechts naast de gang naar Karathress) en frost nova zodra ze er zijn.
Rage Winterchill undead waves ... aoe tanken.
Als je een paar murlocs niet kunt tanken, hoe ga je dan 8 waves met mobs tanken zonder aggro te verliezen?
Ah, de trashwaves ervoor, dacht al.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:19:
[...]
Murloc waves ... aoe tanken.
Als je een paar murlocs niet kunt tanken, hoe ga je dan 8 waves met mobs tanken zonder aggro te verliezen?
Een betere tank is mss een nóg betere optieExitium schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:47:
[...]
Arcane res is alleen beperkt nuttig in Karazhan, daarna ga je het eigenlijk niet meer nodig hebben. (in ieder geval niet t/m BT/MH) Als je al een resistance enchant zou nemen, zou je moeten gaan voor res to all, fire res of shadow res. Maar als ik zie hoe vaak onze druid nog neer gaat doordat 'ie healing aggro pakt bij een pull of bij AoE packs, is subtlety een betere optie.
Hmm toen wij morogrim deden waren het 2 tanks aan elke kant voor murlocks soms zelfs maar 1. Dat ging op zich goed, maar was wel lastig.
met een prot pala moet het goed gaan, MAAR overhealing = geen agro. Je moet de prot pladin de raid laten healen, en dus zorgen dat die dmg hebben gepakt(bv lifetab van een lock). Als dat de enige healing is op de raid en hij heeft nog die buff van + 150% agro from holy spells dan is d'r niks aan de hand.
met een prot pala moet het goed gaan, MAAR overhealing = geen agro. Je moet de prot pladin de raid laten healen, en dus zorgen dat die dmg hebben gepakt(bv lifetab van een lock). Als dat de enige healing is op de raid en hij heeft nog die buff van + 150% agro from holy spells dan is d'r niks aan de hand.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Wij doen 't ook gewoon met warriors hoor, gewoon schelden als ze iets laten gaan (of we laten ze een keer doodgaan om ze een lesje te leren)Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:19:
[...]
Murloc waves ... aoe tanken.
Bnet pindle#2913
Zal geen probleem zijn, hoe moet je het anders doen?Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:15:
Even een lijstje maken met leuke drops en hiervoor instances gaan doen, krijg je ook rep. voor faction rewards. (Lower city prayerbook b.v.)
Met 1100+ heal kan je al de makkelijkere heroics in, liefst met een leuk gegearede tank.
Slave Pens en Blood Furnace zijn de makkelijkste om te healen, vooral de laatste.
[ Voor 6% gewijzigd door vassago op 04-04-2008 14:42 ]
Verwijderd
Dit hangt echt heel erg van de heroic af. Meteen mee rekening houden dat een resto druid dus niet de sterkste healer in heroics is, maar het is verder goed te doen. (Een van mijn alts, Alratan, is resto druid)Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:15:
Ik begin ondertussen m´n eerste lvl 70 character te benaderen. Mn resto druid is nu 65. Straks op 70 wil ik graag de heroics gaan lopen. (raiden is niet mijn ding, heb ´s avonds geen tijd om tot diep in de nacht te gamen).
Gear maakt weinig uit imo - heb mensen met supergoede gear gezien die een t6 tank niet levend konden houden waar een healer van dezelfde class het in blauwe gear makkelijk af ging. Persoonlijk skill > gear. Nu is gear natuurlijk wel iets dat flink meehelpt, vooral als de skill goed op orde is.
Als je je research goed hebt gedaan, en alle goede pre-raid gear verzameld kun je makkelijk heroics gaan healen. Als voor het raiden, je hoeft niet tot midden in de nacht te spelen om te raiden. Je kunt met een casual guild rustig op sociale tijden raiden - je moet hier zelf je balans in vinden en kijken of er gildes zijn die bij jouw speelstijl passen.
Success.
Een tipje wat bij ons al regelmatig de locks/mages geholpen heeft als er nog een DOTje stond: zet een vuur totem op de plek waar Leo normaal getanked moet worden, je weet wel, zoeen die vuurballen spuwt. Leo krijg gegarandeert agro op die totem, loopt naar totem, tank pikt hem op, lekker verder gaanVerwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:27:
Leo is een ander verhaal, hier moeten mensen weten wanneer wel te dps'en en wanner niet. Na veel moeizame pogingen zijn we uiteindelijk gewoon ALLES gaan callen op Ventrilo, dat scheelt echt een stuk. Als iemand behoefte heeft aan een voorbeeld; http://www.youtube.com/watch?v=yhrD6lFDOVc is een recording van een recente kill op Leo.
Verwijderd
Als je heel goed kijkt op de video zie je dat er inderdaad "vuur totems"Croga schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:45:
[...]
Een tipje wat bij ons al regelmatig de locks/mages geholpen heeft als er nog een DOTje stond: zet een vuur totem op de plek waar Leo normaal getanked moet worden, je weet wel, zoeen die vuurballen spuwt. Leo krijg gegarandeert agro op die totem, loopt naar totem, tank pikt hem op, lekker verder gaan
Dat met die totem is echt idiaal, we hebben altijd 2 shammy's die allebij die totem uphouden aan beide kanten van de tank werkt perfect.Croga schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:45:
[...]
Een tipje wat bij ons al regelmatig de locks/mages geholpen heeft als er nog een DOTje stond: zet een vuur totem op de plek waar Leo normaal getanked moet worden, je weet wel, zoeen die vuurballen spuwt. Leo krijg gegarandeert agro op die totem, loopt naar totem, tank pikt hem op, lekker verder gaan
En als je een goede skilled lock bij je hebt is de human naar demon switch ook super simpel. Onze lock zorgt ervoor dat precies een DoT van hem ticket met de switch (weet niet welke dot) en dan heeft ie meteen shitloads aan threath.
ErwienO <Gathering of Dudes> - 80 Dwarf Warrior - Ragnaros (EU)
Verwijderd
Hehe, de searing totem truuk, werkte ook goed in Naxx bij Noth, maar k zou er niet op vertrouwen, 1 heal of DoT overaggroed het 100% zeker, je kunt beter een MD rotation opzetten.
Verwijderd
Hmm dan moet ik onze dps toch eens beter trainen. Ik krijg alleen een hunter slow trap en zodra de mobs in de consecration staan gaat de dps los. Maar ik moet zeggen dat ik alleen mobs kwijt raak als dps over langere tijd op 1 mob staat te dps'en, als een spriest bijvoorbeeld niet staat op te letten.Exitium schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:28:[...]
Ah, de trashwaves ervoor, dacht al.Moet zeggen dat je daar als tank wel wat minder mobs op je hebt dan murlocs bij Morogrim. Ook heb je daar over het algemeen wat meer tijd om aggro te bouwen (worden bij ons eerst een paar mobs single target gedaan) en het zijn undeads, dus is voor pala's toch al voordeel.
Waarvan een kwart van de posts een inhoud heeft die gelijk is aan jouw post.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:45:
Wow, jullie hebben 154 van deze threads volgepost ? nie slecht
Nogsteeds vind ik dat er hier teveel geslowchat wordt met oneliners, het blijkt gewoon niet te werken als modjes er wat van zeggen.
Even op de discussie ingaan:
Bullshit.eendje schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:17:
zijn holy paladins he, geen prot.. dus daar ligt het probleem al
In een ZA timed run is het JUIST handig om een holy paladin met een klein beetje spelldmg gear de eagles op te laten pakken, in de gauntlet ervoor. Consecration maakt zoveel makkelijker, ook al is het geen prot pala. Hetzelfde geldt bij de dragonhawkboss. Een backuphealer(pala pref
Ik geef toe dat een prot pala het beter kan, maar een holy paladin moet het ook lukken..
Zelfs wij deden het met een holy paladin die zichzelf spamhealde, en die seal aan, dat werkte goed.
Morgen onze eerste bear mount hopelijk, een timed run moet er nu echt wel inzitten.
[ Voor 5% gewijzigd door enira op 04-04-2008 15:10 ]
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Verwijderd
Wij doen Morogrim normaal gezien met een prot pala, en als deze in een grave zit tank met aeo taunt. Een holy paladin met RF werkt op zich wel, maar ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat de murlocks hard meppen. Onderschat dit niet. Ik ben bij ons een van de weinige palas met improved RF en sta meestal dik op plaats 3 op de ingekomen damage.Exitium schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:27:
[...]
Verwijderd
Curse of DoomErwienO schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:54:
[...]
En als je een goede skilled lock bij je hebt is de human naar demon switch ook super simpel. Onze lock zorgt ervoor dat precies een DoT van hem ticket met de switch (weet niet welke dot) en dan heeft ie meteen shitloads aan threath.
Verwijderd
Ik heb altijd een paar locks gehad om te healen . Lifetap zodat er genoeg te healen + blessing of light + bonus van lock buff + amplify magic. En dan de +190% threat van holy spells. Gaat eigenlijk alleen fout als een healer ook voluit de raid gaat staan te healen.Kevinp schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:33:met een prot pala moet het goed gaan, MAAR overhealing = geen agro. Je moet de prot pladin de raid laten healen, en dus zorgen dat die dmg hebben gepakt(bv lifetab van een lock). Als dat de enige healing is op de raid en hij heeft nog die buff van + 150% agro from holy spells dan is d'r niks aan de hand.
Verwijderd
Wij hebben nooit een prot pally gebruikt, tot nu bij Felmyst, daar is t bijna wel een must. Maar nu gebruiken we m ook in MH en moet zeggen dat ie veel beter is dan we dachten, een must is t tot felmyst niet meer t kan geen kwaad.
Morogrim, ze hadden hem rond 1 april moeten veranderen in zn aller eerste versie, dat zou pas een wereld grap zijn.
Morogrim, ze hadden hem rond 1 april moeten veranderen in zn aller eerste versie, dat zou pas een wereld grap zijn.
Verwijderd
tegen CH aggro kan niemand op !Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:11:
[...]
Ik heb altijd een paar locks gehad om te healen . Lifetap zodat er genoeg te healen + blessing of light + bonus van lock buff + amplify magic. En dan de +190% threat van holy spells. Gaat eigenlijk alleen fout als een healer ook voluit de raid gaat staan te healen.
Verwijderd
Of Mechanar kan je doen,die heb ik op 762 healing gehaald:) Must have is wel 2 locks voor die Tinkerers in het midden die bommen gooien:Pvassago schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:41:
[...]
Zal geen probleem zijn, hoe moet je het anders doen?
Even een lijstje maken met leuke drops en hiervoor instances gaan doen, krijg je ook rep. voor faction rewards. (Lower city prayerbook b.v.)
Met 1100+ heal kan je al de makkelijkere heroics in, liefst met een leuk gegearede tank.
Slave Pens en Blood Furnace zijn de makkelijkste om te healen, vooral de laatste.
Nu met 1441 healing wat ik zelf heb is Mechanar ( en SP/BF) een eitje:)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 15:21 ]
Verwijderd
Inderdaad. Zelfs je instant spells hebben er wat aan, want door je kortere global cooldown kan je weer eerder mindlfayen. Ik ben net met de informatie van www.shadowpriest.com m'n gearkeuzes aan het bepalen.cls schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:57:
[...]
Dit is echt zo fout.
Mind flay scaled wel degelijk met haste.
De waarde factoren waren:
* 6.14 crit rating = 1 dmg (with SW:D in rotation)
* 10 haste = 5.08 spelldmg (presuming ~1400 dmg)
* 10 spirit = 1.1 dmg (1 dmg without kings with imp DS)
* 70 int = 1 crit = ~3.85 dmg (3.5 dmg without kings)
en is nu
* 5.57 crit rating = 1 dmg (with SW:D in rotation)
* 1 haste = 1 dmg (presuming ~1400 dmg)
* 10 spirit = 1.1 dmg (1 dmg without kings with imp DS)
* 80 int = 1 crit% = ~4.36 dmg (3.97 dmg without kings)
Haste wordt dus flink hoger gewardeerd dan het geval was. Bij 1400 shadowdamage wordt het gelijk gewardeerd aan shadowdamage. 1400 is redelijk wat maar is met de nieuwe badge gear zelfs voor een alt priestje als de mijne goed haalbaar.
Bij de gearkeuze wil ik toch niet te veel haste omdat het slecht is voor je manapool. Voldoende hit halen is nauwelijks een probleem, de balans health/damage vind ik lastiger.
ehm wij zitten nog niet in MHVerwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:15:
[...]
Eerlijk gezegd, als iedereen goed zijn werk doet dan hoort de prot pally nooit aggro moeten verliezen. Ik heb nog nooit aggro verloren op de murlocs door de dps die werd gedaan. Wel af en toe door healers die gewoon vol door gingen of nukers die niet konden wachten op de eerste consecration.
Maar als jullie prot pally hier al aggro verliest hoe doen jullie dan Rage Winterchill?
Morogrim had eignelijk gewoon neer moeten gaan, maar onze MT bleef telkens DC'en
en het was een Holy Pala welke de initiele aggro krijgt, daarna proberen de Prot pally en 2 druids aggro te krijgen, maar op hetzelfde moment laten we de AOE al los bartsten en binnen 10 seconde zijn de murlocks disentegrated!
Welk gear level zitten jullie? (WWS logs?)jarnotjuh schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:08:
Morgen onze eerste bear mount hopelijk, een timed run moet er nu echt wel inzitten.
Vorige week ZA voor het eerst gecleared, 3 bosses in de timer maar de timer was toen echt op.
3 healers, 1 pala tank (me), feral druid als OT en leuke DPS, 3 healers.
http://wowwebstats.com/czoqhdsn1g32u
3 binnen de timers was al meer dan ik had verwacht dus mij hoor je niet klagen
Voor Leo gebruiken we meestal MDs na een Whirlwind. Van human naar demon phase gebruiken we deze niet. Onze demon tank pakt hem toch wel snel op (een shadowpriest of een warlock).
voor een 4 chest moet je met 2 healers gaan. anders red je het nietvassago schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:36:
[...]
Welk gear level zitten jullie? (WWS logs?)
Vorige week ZA voor het eerst gecleared, 3 bosses in de timer maar de timer was toen echt op.
3 healers, 1 pala tank (me), feral druid als OT en leuke DPS, 3 healers.
http://wowwebstats.com/czoqhdsn1g32u
3 binnen de timers was al meer dan ik had verwacht dus mij hoor je niet klagen
blup
Dat zal ook altijd blijven ben ik bang, omdat het topic zo snel gaat dat er haast wel een dedicated mod nodig is om dit zooitje ongeregeld een beetje in goede banen te leidenjarnotjuh schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:08:
Waarvan een kwart van de posts een inhoud heeft die gelijk is aan jouw post.
Nogsteeds vind ik dat er hier teveel geslowchat wordt met oneliners, het blijkt gewoon niet te werken als modjes er wat van zeggen.
Vooral die Smul en Imdamned maken er zon spamzooitje van
Eventjes ontopic :
Gisteren even lekker kunnen WoW'en en ben weer even bezig geweest met mn Elemental Shaman.
Maar damn, heb eigenlijk nu pas door hoe overpowered zon kreng is tov. andere (gespeelde) classes.
Met 2 a 3 Lightning Bolts en 1 Chain Lightning en de mob is over het algemeen al hartstikke dood
Niet dat ik het heel erg vind natuurlijk, maar viel me gewoon op dat ik nu bepaalde quests heel erg makkelijk doe waar ik met mijn Rogue en Warrior veel meer problemen mee had en veel vaker moest healen of voorzichtiger te werk moest gaan.
Slightly offtopic :
Ben blij als ik eindelijk internet heb thuis.. begint nu echt zieke vormen aan te nemen hoe KPN met mijn aanvraag en aansluiting om gaat

Was het maar zo dat ze bij mijn guild 10-mans met maar 2 healers willen doen.... Vooralsnog gaan we altijd met 3 healers. Als je op 1600+ healing zit is dat echt slaapverwekkend. Dat is 1 van de redenen dat ik voorlopig ben afgehaakt van het raiden en me dus nu meer focus op EvE.eendje schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:40:
[...]
voor een 4 chest moet je met 2 healers gaan. anders red je het niet
Misschien is het toch maar eens tijd om serieus op zoek te gaan naar een andere guild. Het is een hele grote en gezellige guild maar progress gaat bij ons zo snel als de eerste de beste slak die je tegenkomt.
[ Voor 18% gewijzigd door Tular op 04-04-2008 15:53 ]
May you live in interesting times!
Verwijderd
K kan t iedereen aanraden om te switchen van guild als je wilt raiden voor progress. Ik ben zelf bijna direct nadat server transferes werden geintroduceerd geswitched van server, mn eerste guild was dan wel #1 op de server, maar pff, was zo sloom allemaal. Raiden is gewoon zo veel better als je t doet met anderen die ook graag raiden, zonder server transferes was ik al laangg geleden gestopt.
WWS logt zegt baggerweinig over het gearniveau, aangezien sommige onder de maat presteren(adhv de gear die ze hebben). We hebben Illidan nu 3x gekilled.
Het het allang eerder gekunt, maar niemand wilde echt de moeite nemen om flasked/buffed etc etc te gaan voor "zo'n mount."
Het geeft wel aan dat je kan teamplayen etc, dat is juist het vette.
Vorige keer hadden we:
Prot warrior, feral druid, 2x mage(1 fire 1 frost), 2 rogues, 1 shaman(resto), 1 paladin(holy), 1 warlock en een shadowpriest. Nog heb ik zo'n idee dat de warlock(/soothe als ie meeleest, wat ik betwijfel) de bottleneck was. Iedereen zat op ~15% dmg done, ik op bijna 17 ofzo, de warlock op 11. Die was oorspronkelijk affliction, maar was destro gespecced omdat dat meer dps zou zijn.
Afijn, ons gearlvl is echt wel goed genoeg, we kunnen het zeker halen. We hadden 45 sec te kort. Morgen komt er ipv die warlock onze beste dps warrior, met dezelfde focus als vorige week moet het echt lukken. 17 mana pots in 45 min er door heen rammen is niet niks..
De meeste zijn 1-2 items t6 equipped, sommige 3 of zelfs 4. Chainpullen in die instance is gewoon iWIN en je zorgt dat je 2 healers een spriest hebben. Dat was vorige keer ook mijn group. 2x mage, spriest, paladin, shaman.
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Vanavond ZA + Karazhan met 10 BT-geared lui
Ik wil eigenlijk Karazhan wel eens proberen als enige healer. +2082 Healing, 134 spellhaste (9%), 205 MP/5.. als Resto Shaman? Met twee kan het zeker, gaat ook lekker snel
Verwijderd
Met 1600+ healing beweren dat ZA slaapverwekkend is met 3 healers? Hebben jullie tanks die veel betere gear hebben dan de healers of wat is je truukTular schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:44:
[...]
Was het maar zo dat ze bij mijn guild 10-mans met maar 2 healers willen doen.... Vooralsnog gaan we altijd met 3 healers. Als je op 1600+ healing zit is dat echt slaapverwekkend. Dat is 1 van de redenen dat ik voorlopig ben afgehaakt van het raiden en me dus nu meer focus op EvE.
Misschien is het toch maar eens tijd om serieus op zoek te gaan naar een andere guild. Het is een hele grote en gezellige guild maar progress gaat bij ons zo snel als de eerste de beste slak die je tegenkomt.
Verwijderd
K heb altijd al ns MC willen solo healerBlue-eagle schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:05:
Vanavond ZA + Karazhan met 10 BT-geared luiIk wil eigenlijk Karazhan wel eens proberen als enige healer. +2082 Healing, 134 spellhaste (9%), 205 MP/5.. als Resto Shaman? Met twee kan het zeker, gaat ook lekker snel
KZ moet easy zijn, ZA denk ik niet te doen.
134 spellhaste ? das redelijk veel, k heb maar 60, maar k heb dan ook geen items met enkel spellhaste, netjes alle standaard +healing/mp5 items. 2350H en 340 mp5 (inc procs van trinket/meta/spellsurge, zonder buffs/totems).
Denail is een 100% ned (sprekende) guild die Illidan down heeft ?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 16:13 ]
Moet je gewoon eens doen
ZA lukt met 2 healers, maar allebei in volle +healing en MP/5 gear, met 2 Shadow PriestsKZ moet easy zijn, ZA denk ik niet te doen.
Heb ik ook, dan zit ik rond de 2300 +healing en een lading meer MP/5. Maar ik merk twee dingen:134 spellhaste ? das redelijk veel, k heb maar 60, maar k heb dan ook geen items met enkel spellhaste, netjes alle standaard +healing/mp5 items.
1. Ik doe het maar marginaal beter dan toen ik "maar" 1600 +healing had (doe nu vooral meer overhealing, meeste heals zijn toch "topping off" meestal, en met Chain Heal heb je geen controle over de aftakkingen. Downrank tegenwoordig al naar rank 1 en 2..)
2. MP/5 is echt enorm overrated zodra je boven de 200 komt. Water shield, Shadow Priest, Mana spring, Mana tide en hier en daar een pot en ik heb nooit een mana tekort.
Edit: En met spellhaste ben je gewoon altijd eerder dan de rest, hoevaak merk je wel niet dat je net te laat bent? Ik merk nu heel vaak dat ik net op tijd ben
Dus ik ben nu spellhaste aan het verzamelen
Waar bereken je de effectieviteit van je trinkets en meta gems op die manier? Niet uit je hoofd hoop ik?2350H en 340 mp5 (inc procs van trinket/meta/spellsurge, zonder buffs/totems).
[ Voor 14% gewijzigd door Blue-eagle op 04-04-2008 16:23 ]
Deze inderdaad, precies optijd erop gooien zodat ie precies met de Switch tickt en hoppa iedereen kan meteen door nuken.
Als je btw geen searing totems kan gebruiken is een pala tank ook idiaal om Leo te tanken instant ranged pull is veel beter dan een warrior of druid te laten intercepten of feral charge aangezien leo gewoon door loopt en je nog geen agro hebt
Of je neemt gewoon een prot pala mee,jarnotjuh schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:08:
[...]
In een ZA timed run is het JUIST handig om een holy paladin met een klein beetje spelldmg gear de eagles op te laten pakken, in de gauntlet ervoor. Consecration maakt zoveel makkelijker, ook al is het geen prot pala. Hetzelfde geldt bij de dragonhawkboss. Een backuphealer(pala pref) die in genoeg FR + +dmg gear staat om die hatchlings te "tanken", weet je hoeveel dat scheelt? Voor een druid/warrior is het klote(iets met aoe taunt, CD), en pala heeft er geen moeite mee.
Ik geef toe dat een prot pala het beter kan, maar een holy paladin moet het ook lukken..Het is puur om de "klappen" op te vangen zodat de rest het makkelijker heeft.
Onze ZA runs hebben bijna altijd dezelfde grp setup die ziet er zo uit.
Tanks:
Prot Pala
Prot warrior of Feral druid
Healers
Resto druid
Holy priest
Holy pala
DPS
Rogue
S Priest
Mage
Hunter
en een random
[ Voor 50% gewijzigd door ErwienO op 04-04-2008 16:28 ]
Mijn guild heeft Kara en Gruul op farm. In TK en SSC hebben we alleen VR en Hydross gekilled. In ZA de 1e 2 bosses binnen de tijd en de 3e boss al wel gekilled.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:06:
[...]
Met 1600+ healing beweren dat ZA slaapverwekkend is met 3 healers? Hebben jullie tanks die veel betere gear hebben dan de healers of wat is je truuk
Het gaat er mij om dat als ik in een run geen gebruik hoef te maken van pots en evt. mijn innervate dat we het als healers veel te makkelijk hebben. De afgelopen tijd heb ik alle mana pots die ik gefarmed heb in mijn bank gedumpt en als ik al een pot gebruik, is het er 1 van de skettis dailies. (3 lvl 70's die de pots scoren helpt dan weer wel)
May you live in interesting times!
Ik zit een beetje met een omgekeerd probleem. Met mijn reroll rogue op Turalyon had ik vrij snel een leuke casual guild gevonden, een guild die expliciet aangaf dat ze alleen af en toe Kara/ZA raidden als er genoeg volk online was.Tular schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:44:
[...]
De laatste weken is er blijkbaar een motivatie om toch meer hardcore te gaan raiden, en ik zie op het interne forum dan ook topics met lelijke zaken in zoals core teams, discussies over loot (nog voor ze uberhaupt één boss in SSC/TK neer hebben),...
Enfin, ik probeer een beetje de 'voice of reason' te zijn door mijn raid ervaringen te posten en wat de mogelijke gevolgen zijn, maar ik vrees dat het weinig effect zal hebben. De algemene opinie binnen de guild is blijkbaar dat men kan raiden en toch de casual stijl kan behouden, iets waar ik niet van overtuigt ben (op basis van vroegere ervaringen). Dus ja, ik hoop dat ik binnenkort niet weer op zoek moet naar een nieuwe casual guild...
*edit* Ik weet ook wel dat ik niet zal gekicked worden omdat ik niet mee wil raiden, maar ik wil niet een zoveelste 'guild drama' meemaken.
[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 04-04-2008 16:34 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Verwijderd
K had t over 1 healer in ZAZA lukt met 2 healers, maar allebei in volle +healing en MP/5 gear, met 2 Shadow PriestsOok beide Shamans, dus Chain Heal helpt enorm. Erg leuk, veel DPS, super easy!
[...]
Heb ik ook, dan zit ik rond de 2300 +healing en een lading meer MP/5. Maar ik merk twee dingen:
1. Ik doe het maar marginaal beter dan toen ik "maar" 1600 +healing had (doe nu vooral meer overhealing, meeste heals zijn toch "topping off" meestal, en met Chain Heal heb je geen controle over de aftakkingen. Downrank tegenwoordig al naar rank 1 en 2..)
2. MP/5 is echt enorm overrated zodra je boven de 200 komt. Water shield, Shadow Priest, Mana spring, Mana tide en hier en daar een pot en ik heb nooit een mana tekort.
Edit: En met spellhaste ben je gewoon altijd eerder dan de rest, hoevaak merk je wel niet dat je net te laat bent? Ik merk nu heel vaak dat ik net op tijd ben
Dus ik ben nu spellhaste aan het verzamelenIk heb op een private server gespeeld met de meeste spellhaste items die ik kon equippen van ZA/MH/BT, totaal iets van 22% haste, en da's echt erg lekker om mee te werken. Aanradertje, zeker voor gevechten als Naj'entus, Bloodboil en ROS
[...]
Waar bereken je de effectieviteit van je trinkets en meta gems op die manier? Niet uit je hoofd hoop ik?
Mp5 is lastig, k ga bijna nooit meer oom, maar in sunwell kan t wel, en zeker als we meer en meer spellhaste krijgen zal de mana usage dk omhoog gaan. En twins zal ook nog leuk worden, enorme druk op de healers.
Procs zijn deels inschattigen en deels berekeningen. Illidan trinket is 25 mp5, spellsurge is 8mp5, metagem was 18mp5, watershield rekende ik wel mee denk ik.
Aangezien je op aggramar speelt speelt (geloof ook ally kant) doe een apply bij onze guild.Tular schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:20:
[...]
Mijn guild heeft Kara en Gruul op farm. In TK en SSC hebben we alleen VR en Hydross gekilled. In ZA de 1e 2 bosses binnen de tijd en de 3e boss al wel gekilled.
Het gaat er mij om dat als ik in een run geen gebruik hoef te maken van pots en evt. mijn innervate dat we het als healers veel te makkelijk hebben. De afgelopen tijd heb ik alle mana pots die ik gefarmed heb in mijn bank gedumpt en als ik al een pot gebruik, is het er 1 van de skettis dailies. (3 lvl 70's die de pots scoren helpt dan weer wel)
NL/BE casual Guild.
Kara/Gruul/Maggy op farm.
ZA: 3 bosses down.
SSC: Hydross/Lurker/Tidewanker down
TK: Solarian/VR/Ala'r down.
"Don't let your dreams be memes"
Klopt, 't is een balancing act. Met mijn huidige haste zit ik op het randje, ik ga nog steeds niet OOM maar ik ben wel een stuk sneller dan andere healers. Zeker als je veel splash damage hebt is het handig om snel te kunnen healen. Zelfs met de "dreaded" LHW eventjes snel mensen af-toppen bij Naj'entus voor je zijn shield breekt is het heerlijk.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:33:
[...]
K had t over 1 healer in ZA2 is easy als je raid maar de gear heeft en je een CH spammer hebt.
Mp5 is lastig, k ga bijna nooit meer oom, maar in sunwell kan t wel, en zeker als we meer en meer spellhaste krijgen zal de mana usage dk omhoog gaan. En twins zal ook nog leuk worden, enorme druk op de healers.
Ik mis het als ik geen spellhaste draag, en da's eigenlijk alleen bij nieuwe bosses en Bloodboil
Verwijderd
Ja, je mist t zeker, k had op de PTR een zooi items met spellhaste (SW resete in 1 dag en meeste bosses werden ge deathtouched), dus boel loot, en ik miste t wel toen we weer op de live server waren.
K heb (denk ik) alle pre 2.4 items met spellhaste, heb ze wel een paar keer gedragen, maar de combi van veel mp5 verliezen met hogere mana usage was geen succes <
maar ik ga zeker wat items re-gemmen met 10 spellhaste gems, 11h/5int is nie zo goed anyway.
K heb (denk ik) alle pre 2.4 items met spellhaste, heb ze wel een paar keer gedragen, maar de combi van veel mp5 verliezen met hogere mana usage was geen succes <
maar ik ga zeker wat items re-gemmen met 10 spellhaste gems, 11h/5int is nie zo goed anyway.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 16:51 ]
Ik pak eigenlijk nooit healing aggro (tenzij het een mislukte trash pull is), vandaar dat ik even twijfelde over een Resistance enchant. Maar dan doe ik er verlopig gewoon Subtlety op, want naast binnenkort misschien ZA, zal ik verder niet veel andere instances zien (op korte termijn).Exitium schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:47:
Arcane res is alleen beperkt nuttig in Karazhan, daarna ga je het eigenlijk niet meer nodig hebben. (in ieder geval niet t/m BT/MH) Als je al een resistance enchant zou nemen, zou je moeten gaan voor res to all, fire res of shadow res. Maar als ik zie hoe vaak onze druid nog neer gaat doordat 'ie healing aggro pakt bij een pull of bij AoE packs, is subtlety een betere optie.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
Ik lvl atm een hunter en heb een cat als pet. Die cat heeft bite (rank3). Nu wil ik hem bite rank6 leren. Daarvoor heb ik een wolf gevangen uit Feralas die claw bite6 moet hebben. Dat heb ik uitgezocht via Petopia. Maar toch na iets van +-40 mobs killen kan mijn cat nog steeds niet dat skilllevel leren. Wel kan ie nu dash leren wat ie van die wolf heeft geleerd. Maar wat doe ik nu fout als het om de bite gaat?
EDIT: Ik had net ff tussendoor een bear gevangen om hem ook rank6 claw te geven. Dat leerde ie instant bij 1e aanval op mob. Nu weer even een wolf gevangen, maar hij wil maar niet bite6 leren..
EDIT: Ik had net ff tussendoor een bear gevangen om hem ook rank6 claw te geven. Dat leerde ie instant bij 1e aanval op mob. Nu weer even een wolf gevangen, maar hij wil maar niet bite6 leren..
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 17:38 ]
Idd, we nemen er nu ook meestal 3 mee (3e chest zonder problemen, helaas vaak maar zon 5 min over, en daarmee halen we de lynx boss helaas niet.voor een 4 chest moet je met 2 healers gaan. anders red je het niet
Persoonlijk denk ik:
2 healers (coh priest/shammy/pally), 2 tanks (warrior/beertje), 3 melee dps, 3 mana dps
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
Ik denk dat je beter voor Pala tank kan gaat in plaats van druid of war, die zijn wel handig bij sommige bosses.blouweKip schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:09:
[...]
Idd, we nemen er nu ook meestal 3 mee (3e chest zonder problemen, helaas vaak maar zon 5 min over, en daarmee halen we de lynx boss helaas niet.
Persoonlijk denk ik:
2 healers (coh priest/shammy/pally), 2 tanks (warrior/beertje), 3 melee dps, 3 mana dps
Voor de dragonhawk en wat trash idd, maar helaas is het aanbod aan goede tankadins extreem mager, iig op mijn realm (mijn ervaring: voornamelijk kinderen die eigenlijk een warrior hadden moeten rollen)Ik denk dat je beter voor Pala tank kan gaat in plaats van druid of war, die zijn wel handig bij sommige bosses.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
Ja ik heb eigenlijk pas 1 goede tankadin in de guild gehad, en die ging na 2 maanden weer weg.blouweKip schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:39:
[...]
Voor de dragonhawk en wat trash idd, maar helaas is het aanbod aan goede tankadins extreem mager, iig op mijn realm (mijn ervaring: voornamelijk kinderen die eigenlijk een warrior hadden moeten rollen)
Och, in de good old days ging Dutch Inc, als "casual" guild toch ook best redelijk mee in de 40-man instances. Raiden kan best als casual guild zijnde, als de zaken maar goed geregeld zijn.Kapoen schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:32:
De algemene opinie binnen de guild is blijkbaar dat men kan raiden en toch de casual stijl kan behouden, iets waar ik niet van overtuigt ben (op basis van vroegere ervaringen).
En drama houd je toch, of je nou in een casual guild zit of in een raid guild, of je nou raid of niet, drama zal er altijd zijn. Behalve dan op Turalyon want daar zijn ze net gedisband helaas
Eensch, de meest ideale setup in ZA speed runs vindt ik nog altijd prot pala/druid aangezien beiden (met de juiste gear) kunnen dubbelen. 1 tank nodig en meer DPS? Druid gat kitty. 1 tank nodig en meer healing? Pala gaat healbot.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:29:
Ik denk dat je beter voor Pala tank kan gaat in plaats van druid of war, die zijn wel handig bij sommige bosses.
[ Voor 25% gewijzigd door Croga op 04-04-2008 21:46 ]
En ik ben weer gaan spelen met m'n lvl 70 warlock, laatste login 31 juli 2007
Anyway, slechte gear, 5 crafted epics (FSW en Spellstrike set) en voor de rest random lvl 70 instances blues. Iemand tips wat ik het beste kan gaan doen? Meer als Kara zal er niet inzitten, zo'n diehard gamer ben ik niet. Ik gok dat ik PvP ga speccen (SL/SL of demo?) en dan veel ga BG-en voor zo'n previous season gladiator set en die ik het allemaal wel.
Ik zou heroics gaan doen... Badges verzamelen (Kara/ZA en zelfs Gruul tegenwoordig), Sunwell dailies (ook die kunnen tegenwoordig heroic badges opleveren) en dan maar wachten tot de Sunwell badge vendor komt. De gear die je dan voor je badges kunt krijgen is vele malen beter dan wat je uit Karazhan gaat krijgen, maar je gaat wel veeeeel badges nodig hebben (wapen+offhand/2H wapen = 150 badges)Muthas schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:54:
En ik ben weer gaan spelen met m'n lvl 70 warlock, laatste login 31 juli 2007Anyway, slechte gear, 5 crafted epics (FSW en Spellstrike set) en voor de rest random lvl 70 instances blues. Iemand tips wat ik het beste kan gaan doen? Meer als Kara zal er niet inzitten, zo'n diehard gamer ben ik niet. Ik gok dat ik PvP ga speccen (SL/SL of demo?) en dan veel ga BG-en voor zo'n previous season gladiator set en die ik het allemaal wel.
Als jullie nog iemand weten vul me aan. GoT nick, en WoW mainShadowBumble schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:15:
[...]
Inderdaad Welkom op Tura
Misschien eens een lijstje maken wie van GoT allemaal op Tura zit zodat we eens met ze alle een raid/Instance kunnen doen ofzo ? Just for the funs.
1. ShadowBumble, Shadowbumble
2. Exitium, Eleamar
3. Croga, Thaban
4. Brabonian, Brabonian
5. Junglebeast, Poysonivy
6. MantaMania, Crulon
7. Blackmister, Paella
8. Kapoen, Pookiemccoo
9. E.R.W.I.N, Olithia(Snok) - Is nu weer gestopt.
10. Tranzity, Tranzity - Gestopt?
11. Curufin, Curufin - Gestopt?
12. Buckwhead, Buckwhead
[ Voor 17% gewijzigd door junglebeast op 05-04-2008 16:29 ]
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Erwin is Olithia / Snok, Kapoen is Pookiemccoo. Verder kwamen hier in het verleden Tranzity, Curufin en Buckwhead nog, maar die heb ik (op Tranz gisteren) al even niet meer gezien hier. Verder leest Märïëllä hier blijkbaar ongeregistreerd mee kreeg ik vanavond te horen. 
Vanavond een flink aantal invites voor heroics, ZA, etc, maar was te moe dus alles afgezegd en in plaats daarvan wat dailies gedaan. Zit inmiddels bijna aan de. 5.2k, dus nog een paar dagen dailies en ik kan een mountje halen. Net nog even met z'n vieren in BRD rondgelopen, 51 druid tank, 59 rogue, 62 hunter en ik op m'n 51 shadowpriest als healer. Halve instance gedaan, toen wipeten we een paar keer doordat iedereen half zat te slapen.
Vanavond een flink aantal invites voor heroics, ZA, etc, maar was te moe dus alles afgezegd en in plaats daarvan wat dailies gedaan. Zit inmiddels bijna aan de. 5.2k, dus nog een paar dagen dailies en ik kan een mountje halen. Net nog even met z'n vieren in BRD rondgelopen, 51 druid tank, 59 rogue, 62 hunter en ik op m'n 51 shadowpriest als healer. Halve instance gedaan, toen wipeten we een paar keer doordat iedereen half zat te slapen.
[ Voor 45% gewijzigd door Exitium op 05-04-2008 01:58 ]
Even aangevuld, maar Exititum was me al voor zie ikjunglebeast schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 01:25:
[...]
Als jullie nog iemand weten vul me aan. GoT nick, en WoW main
ShadowBumble, Shadowbumble
Exitium, Eleamar
Croga, Thaban
Brabonian, Brabonian
Junglebeast, Poysonivy
MantaMania, Crulon
Blackmister, Paella
Kapoen, Pookiemccoo
E.R.W.I.N, ehmm
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Is het gewoon toeval dat er zoveel GoT-ers op Turalyon of hoe komt dat?
Ben nog steeds op zoek naar mede GoT-ers op Xavius. Ik weet dat Tomvdburg (spelling?) hier wat Alliance chars had mara ik zoek nog wat Horde vriendjes
Ben nog steeds op zoek naar mede GoT-ers op Xavius. Ik weet dat Tomvdburg (spelling?) hier wat Alliance chars had mara ik zoek nog wat Horde vriendjes
Er zitten over het algemeen zowieso vrij veel nederlanders/nederlandstaligen op Turalyon, wellicht dat dat er wat mee te maken heeft.daroy schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:13:
Is het gewoon toeval dat er zoveel GoT-ers op Turalyon of hoe komt dat?
Ik wil als warlock beginnen aan Kara runs, maar ik weet gewoon niet welke instances (heroic?) ik moet doen om de juiste gear te verzamelen zodat ik aan Kara kan beginnen.
Oh ja mijn link op armory : http://eu.wowarmory.com/c...ightbringer&n=Amightylock
Oh ja mijn link op armory : http://eu.wowarmory.com/c...ightbringer&n=Amightylock
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ja geloof dat elke guild op Tura wel een paar dutchies heeft zitten. Op alliance zijn 3 grote NL/BE guilds. Horde 1 geloof ik. Ik kom dagelijks nog nieuwe dutchies tegen, volgens mij zitten we boven de 400-500 ofzo.Croga schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:22:
[...]
Er zitten over het algemeen zowieso vrij veel nederlanders/nederlandstaligen op Turalyon, wellicht dat dat er wat mee te maken heeft.
Toen ik begon aan Kara met m'n lock had ik quest items en Frozen Shadoweave. Zo te zien aan je armory heb je een behoorlijk aardige set gear te pakken. Je zou nog even je Suppression vol moeten gooien zodat je aan de hitcap zit met je affliction spreuken maar voor de rest ben je er gewoon klaar voor.OMX2000 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:10:
Ik wil als warlock beginnen aan Kara runs, maar ik weet gewoon niet welke instances (heroic?) ik moet doen om de juiste gear te verzamelen zodat ik aan Kara kan beginnen.
Nadeel is dat als je groep van ongeveer hetzelfde niveau is als jij zelf, je enorme agro problemen gaat krijgen met je build. Wellicht is het slim om te speccen naar iets als dit:
http://www.wow-europe.com...0000000000000000000000000
Max Mana/HP, goede raid support met Shadow Embrace, Malediction, imp imp en imp HS, en wat extra +dmg van je armor. Aangezien 10% van je shadowbolts nog steeds gaat missen is Destructive Reach nog niet zo heel belangrijk.
[ Voor 28% gewijzigd door Croga op 05-04-2008 17:38 ]
Verwijderd
Waarom zou je als affliction lock in godsnaam Fel Stamina nemen? Fel Intellect is geen slechte keuze, maar ik merk dat zonder mijn imp ook best genoeg mana heeft voor Dark Pact.
Dan zou ik eerder Demonic Embrace volstoppen en het puntje dat je over hebt in Amplify Curse stoppen.
Dit is mijn lock:
http://eu.wowarmory.com/c...s.xml?r=Frostmane&n=Videl
Van mijn build vallen er natuurlijk ook een paar dingen te zeggen, maar mijn spec is meer afgestemd op 25-man raids, en ook op de build van de andere locks in mijn guild, zo heb ik bijvoorbeeld maar 1 punt in improved healthstone omdat alle andere locks in mijn guild ofwel unimproved of volledig improved hebben, en op deze manier hebben we meestal 3 healthstones.
Verder is Improved Shadowbolt een redelijke dps boost, waar ook shadowpriests weer van meeprofiteren, en is Bane ook redelijk belangrijk, omdat zelfs als affliction lock toch nog de helft of meer van je damage van Shadowbolt komt.
Ook Fel Concentration is handig, waar Improved Drain Soul dan weer compleet nutteloos is in een raidomgeving, op trash zal je geluk moeten hebben dat je de killing blow hebt, en in bossfights is het al helemaal nutteloos, waar Fel Concentration wel handig kan zijn bij bepaalde bosses waar dps veel damage pakt.
Dan zou ik eerder Demonic Embrace volstoppen en het puntje dat je over hebt in Amplify Curse stoppen.
Dit is mijn lock:
Van mijn build vallen er natuurlijk ook een paar dingen te zeggen, maar mijn spec is meer afgestemd op 25-man raids, en ook op de build van de andere locks in mijn guild, zo heb ik bijvoorbeeld maar 1 punt in improved healthstone omdat alle andere locks in mijn guild ofwel unimproved of volledig improved hebben, en op deze manier hebben we meestal 3 healthstones.
Verder is Improved Shadowbolt een redelijke dps boost, waar ook shadowpriests weer van meeprofiteren, en is Bane ook redelijk belangrijk, omdat zelfs als affliction lock toch nog de helft of meer van je damage van Shadowbolt komt.
Ook Fel Concentration is handig, waar Improved Drain Soul dan weer compleet nutteloos is in een raidomgeving, op trash zal je geluk moeten hebben dat je de killing blow hebt, en in bossfights is het al helemaal nutteloos, waar Fel Concentration wel handig kan zijn bij bepaalde bosses waar dps veel damage pakt.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 18:07 ]
10% minder threat op je affliction spells nutteloos in raids? I beg to differ. Misschien moet je de hele tooltip is lezenVerwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:01:
Waarom zou je als affliction lock in godsnaam Fel Stamina nemen?
Dit is mijn lock:
Verder is Improved Shadowbolt een redelijke dps boost, en is Bane ook redelijk belangrijk, omdat zelfs als affliction lock toch nog de helft of meer van je damage van Shadowbolt komt.
Ook Fel Concentration is handig, waar Improved Drain Soul dan weer compleet nutteloos is in een raidomgeving, op trash zal je geluk moeten hebben dat je de killing blow hebt, en in bossfights in het al helemaal nutteloos, waar Fel Concentration wel handig kan zijn bij bepaalde bosses waar dps veel damage pakt.
Verwijderd
Als je als affliction met soulshatter bij de hand op een raidboss nog aggro pakt, dan moet je je vragen gaan stellen bij je tanks imo. Vergeet niet dat je als affliction zowieso al veel minder threat gevoelig bent, omdat je veel minder burst damage hebt (crits) dan een destro lock bijvoorbeeld.
Ik kan in onze raids full out gaan, en ALS ik al dicht bij de tank kom aggro-wise, dan gebruik ik soulshatter en kan ik tot de boss op zijn gat ligt full-out gaan.
Ik kan in onze raids full out gaan, en ALS ik al dicht bij de tank kom aggro-wise, dan gebruik ik soulshatter en kan ik tot de boss op zijn gat ligt full-out gaan.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 18:12 ]
Naja, ik heb ook flink lang als affliction geraid (t/m BT) en ik was verdomd blij met die 10% minder threat kan ik je zeggen, en dan met name begin ssc/tk. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe hard jij dpsed ^^ En nee, onze tanks zijn goed genoeg wat dat betreft. We hebben zelfs Illidan first kill gehad met een MT die rank 1 devastate/shield slam hadVerwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:08:
Als je als affliction met soulshatter bij de hand op een raidboss nog aggro pakt, dan moet je je vragen gaan stellen bij je tanks imo. Vergeet niet dat je als affliction zowieso al veel minder threat gevoelig bent, omdat je veel minder burst damage hebt (crits) dan een destro lock bijvoorbeeld.
tsja, de laatste paar puntjes zijn altijd moeilijk weg te stoppen. In feite zijn ze ook niet zo heel belangrijk. Je hebt gelijk hoor, Fel Stamina is minder interessant dan Demonic Embrace. Amplify Curse is naar mijn mening volledig zinloos tenzij je CoE er bij hebt voor Vashj. Voor de rest maak ik mij absoluut niet druk om die laatste paar punten.Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:01:
Waarom zou je als affliction lock in godsnaam Fel Stamina nemen? Fel Intellect is geen slechte keuze, maar ik merk dat zonder mijn imp ook best genoeg mana heeft voor Dark Pact.
Zoals al gezegd; als je met 10 man net aan Kara begint zijn naar mijn mening alle support talents belangrijker dan ISB/Bane. Zelfs met Soulshatter is agro een probleem voor een lock in een startende Kara groep, dus overleefbaarheid heeft hele grote voordelen. Je healers zullen het met me eens zijnVerder is Improved Shadowbolt een redelijke dps boost, waar ook shadowpriests weer van meeprofiteren, en is Bane ook redelijk belangrijk, omdat zelfs als affliction lock toch nog de helft of meer van je damage van Shadowbolt komt.
hehVerwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:08:
Daarnaast: In veel bossfights ben je threatcapped. Met soulshatter trek je dat één keer goed maar zelfs dan ben ik nog regelmatig threatcapped na de soulshatter.... Kijk bijvoorbeeld eens naar Voidreaver waar ik regelmatig gewoon moet gaan staan neuspeuteren. Het is dat ik nog niet de tijd heb gehad maar mijn nieuwe cloak krijgt weer netjes Subtlety er op.
Verwijderd
Als je SoC aan het spammen bent in MH dan zal die 10% threat echt niet zo'n groot verschil uitmaken imo. Het hangt natuurlijk veel van je tank(s) af. Laatste keer dat ik er was bij de waves voor Azgalor hadden we een pally tank bij, en daar kon ik echt geen aggro af halen met SoC spam.
Maar goed, ik kan wel het nut er nog van inzien. Het hangt eigenlijk helemaal van je raidsamenstelling af.
Bij ons gaat Voidreaver trouwens neer voor ik de tweede keer aan mijn threatcap kan komen ^^
Iets met imba rogues en vanish en imba hunters en FD
Verder kan je natuurlijk ook als het echt nodig is je Soulshatter wat te vroeg gebruiken en dan kan je'm later een tweede keer gebruiken in dezelfde fight.
Maar goed, ik kan wel het nut er nog van inzien. Het hangt eigenlijk helemaal van je raidsamenstelling af.
Bij ons gaat Voidreaver trouwens neer voor ik de tweede keer aan mijn threatcap kan komen ^^
Iets met imba rogues en vanish en imba hunters en FD
Verder kan je natuurlijk ook als het echt nodig is je Soulshatter wat te vroeg gebruiken en dan kan je'm later een tweede keer gebruiken in dezelfde fight.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 19:40 ]
Bedankt voor de tips... Gelukkig sla ik de plank niet helemaal mis met mijn build, maar ik denk dat ik ga respeccen, en de extra punten in supression ga stoppen om op de spell hit cap te komen. Zou gemiddeld 6% extra damage kunnen betekenen.
Ik hou denk ik nog wel de punten in destro. Ik merk dat ik toch best veel shadowbolt cast, en regelmatig crits heb.
Ik hou denk ik nog wel de punten in destro. Ik merk dat ik toch best veel shadowbolt cast, en regelmatig crits heb.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik zit tevens ook op Turyalon.. Maar nu alweer een paar weekjes gestopt.junglebeast schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 01:25:
[...]
Als jullie nog iemand weten vul me aan. GoT nick, en WoW main
1. ShadowBumble, Shadowbumble
2. Exitium, Eleamar
3. Croga, Thaban
4. Brabonian, Brabonian
5. Junglebeast, Poysonivy
6. MantaMania, Crulon
7. Blackmister, Paella
8. Kapoen, Pookiemccoo
9. E.R.W.I.N, Olithia(Snok) - Is nu weer gestopt.
10. Tranzity, Tranzity - Gestopt?
11. Curufin, Curufin - Gestopt?
12. Buckwhead, Buckwhead
13. Dankojones, Scarècrow, meastrol
Mischien met WOTLK maar weer eens beginnen.
Damn, vlak voordat ik de trein moest hebben nog even lekker aan het browsen op priest forums, klik ik op een keylog site
. Moest ook meteen weg dus kan pas maandag fixen, frustrerend, wil het nu doen :x. Wat een ellende

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Verwijderd
Gz
Ik heb nu een week niet geraid, en al 2 (en wellicht 3) 1st kill pictures in MH moeten missen, hoewel ik op alle 1st kills van SSC en TK sta. Mijn avonden worden toch wel redelijk saai zo zonder een gezellige raid. Ik baal trouwens ook nog eens omdat ik laatst erachter ben gekomen (redelijk laat ja voor mijn raid progress, ik schaam me diep) dat ik als dagger rogue (true rogue fo' life!) me niet zo ziekelijk op hit cap had moeten focussen als andere rogues. Heb ik voor jan-piet-snot T5 al weken gepassed >.<
Dat kan er mischien mee te maken hebben dat je qua gear nog helemaal niet klaar bent voor MHVerwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:32:
Als je SoC aan het spammen bent in MH dan zal die 10% threat echt niet zo'n groot verschil uitmaken imo. Het hangt natuurlijk veel van je tank(s) af. Laatste keer dat ik er was bij de waves voor Azgalor hadden we een pally tank bij, en daar kon ik echt geen aggro af halen met SoC spam.
Hallo 
Ik ben op zoek naar een mod die ALLEEN mijn eigen debuffs die ik op mijn target gedaan heb laat zien in de vorm van zo'n balk die leegloopt met icoontje en seconden in cijfers. ik heb deze mod bij Kungen gezien in zijn filmpje op de nihilum site waar hij die sunwell baas neerhaalt.
Ik heb NECB en EBB uitgeprobeerd, maar deze laten soms toch andere debuffs en buffs zien.
Ik ben op zoek naar een mod die ALLEEN mijn eigen debuffs die ik op mijn target gedaan heb laat zien in de vorm van zo'n balk die leegloopt met icoontje en seconden in cijfers. ik heb deze mod bij Kungen gezien in zijn filmpje op de nihilum site waar hij die sunwell baas neerhaalt.
Ik heb NECB en EBB uitgeprobeerd, maar deze laten soms toch andere debuffs en buffs zien.
Vroeg ik van de week ook, probeer DoTimer eens. 
Ook leuk. Heb je Illidan gedaan en wil je Hyjal in, kom je de instance niet in. Loadingscreen komt wel, maar loading bar laadt niet en na een minuut sta je gewoon nog steeds buiten. En dat met een hele raid waarin niemand saved is.
Edit: Lol, andere guild kan Sunwell niet in.
Ook leuk. Heb je Illidan gedaan en wil je Hyjal in, kom je de instance niet in. Loadingscreen komt wel, maar loading bar laadt niet en na een minuut sta je gewoon nog steeds buiten. En dat met een hele raid waarin niemand saved is.

Edit: Lol, andere guild kan Sunwell niet in.
[ Voor 19% gewijzigd door Exitium op 06-04-2008 21:28 ]
wil je weten of je imba bent?, kijk dan eens op http://be.imba.hu
First Sergeant Dukun of <Panic>
Shaman, Restoration 0/5/56
this character is in top shape
PvE gear score: 218.05 ...
^^
owjah ik speel op Grim Batol
^^
Och niet slecht, sinds december amper meer iets gedaan 2 maanden helemaal niet gespeeld zelfs:mberendsen schreef op zondag 06 april 2008 @ 21:52:
^^
Sergeant Major Docno of <Am I Bovvered>
Priest, Shadow 14/0/47
this character may be improved
PvE gear score: 207.90 ...
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Verwijderd
X-perl doet datRMB schreef op zondag 06 april 2008 @ 20:51:
Hallo
Chronometer is ook wel lekker. http://files.wowace.com/C...Chronometer-r50211.83.zipRMB schreef op zondag 06 april 2008 @ 20:51:
Hallo
* Indepth info is aangevuld in de startpost met killing guides voor iedere class.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Vroeger heb ik hier wel eens een link gevonden .. dat was een site iets met battleground of battlegroup?
Daar stonden alle verschillende classes op met alle soorten builds en het beste armor/wapens voor bij die build
Daar stonden alle verschillende classes op met alle soorten builds en het beste armor/wapens voor bij die build
wow-loot.comVerwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 23:57:
is er ook een site met het beste pre kara armor dat je kan krijgen? (voor mijn hunter)
DoTimers doet precies dat wat je beschrijft.RMB schreef op zondag 06 april 2008 @ 20:51:
Hallo
Voor de Warlocks onder ons is er ForteWarlock. erg nuttige DoT timers, cooldown timer, shard overzichten van alle locks in de raid, soulstone/healthstone overzichten van iedereen in de raid, lijstje van mensen die ver weg zijn en dus summons nodig hebben. Onze locks kunnen niet meer zonder.RMB schreef op zondag 06 april 2008 @ 20:51:
Hallo
Belangrijkste punt is dat de balken niet zo enorm groot zijn zodat je nog om je heen kunt kijken
haha die site houd geen rekening met goede "oude" itemsmberendsen schreef op zondag 06 april 2008 @ 21:52:
^^
PvE gear score: 243.81
This talent build seems to be most suitable for: PvE > PvP > Grinding
Low melee hit: 3.8% < 9% (82 more HR to cap)
Low Expertise: 2.75% < 5.6% (47 more ER to cap)
base: 6 expertise, items: 5 expertise (21 ER)
Overcapped defenses: -1.68% crit chance on you (safe to free up 42 defense if you prefer other stats)
Low level items: 1
Styleen's Impeding Scarab
verder heeft elke tank > 490 defense. Bijna geen enkele warrior heeft hit capped(zeker niet voor BT). En expertise capped al helemaal niet. Al zou ik liever mijn hit voor expertise inruilen
en ow ja
Epicurus, Hand of A'dal of <The Magnificent> Armory Light logo
Warrior, Protection 8/2/51
this character may be improved
met die score... nou ja zal wel aan mij liggen
[ Voor 8% gewijzigd door Kevinp op 07-04-2008 08:26 ]
Goede argumenten mischien maar de tool heeft wel gewoon gelijk.....Kevinp schreef op maandag 07 april 2008 @ 08:25:
verder heeft elke tank > 490 defense. Bijna geen enkele warrior heeft hit capped(zeker niet voor BT). En expertise capped al helemaal niet. Al zou ik liever mijn hit voor expertise inruilen.
Mischien is expertise niet zo belangrijk maar als warrior tank is hit wel heel handig om rage te genereren.
En voor die 42 punten defense die je kunt missen kun je makkelijk wat extra punten hit krijgen.
Zoals al gezegd; de tool bepaald niet of je spullen goed genoeg zijn. De tool bepaald of er verbetering mogelijk is. En dat is er
Bij mij zegt de tool ook dat ik 2 punten extra spellhit kan gebruiken. Geen rekening houdend met het feit dat iedere spell die mist mij 10 seconden lang +170 spelldamage geeft
Onlangs is onze raiding guild "DutchCircle" gedisbanned. Vrij jammer dat de guild ook letterlijk zonder een goede aankondiging werd opgeheven, waarna iedereen dus guildloos voor zich uit stond te staren in OG. Reden lag hen bij het tekort aan mensen voor 25-man raids. DutchCircle had destijds een plek iedereen, zo ook voor de casual spelende non-raiders zoals ik. Samen met een groepje vrienden zijn we dan ook de "Koffietijd Guild" begonnen op de EU Bladefist Server, een guild die zich hoofdzakelijk op het sociale aspect van de game richt (questen, een heroic op z'n tijd en natuurlijk koffie). Mocht iemand interesse hebben kun je je hier aanmelden: http://www.koffietijdguild.com/
Rage heb je altijd wel genoeg, ik iig wel 1000 TPS is niks en mn rage pool is bijna nooit leeg (in mn stamina gear).Croga schreef op maandag 07 april 2008 @ 08:30:
[...]
Goede argumenten mischien maar de tool heeft wel gewoon gelijk.....
Mischien is expertise niet zo belangrijk maar als warrior tank is hit wel heel handig om rage te genereren.
En voor die 42 punten defense die je kunt missen kun je makkelijk wat extra punten hit krijgen.
Daarbij die 42 punten defense kan je niet veranderen aangezien dat vaste stats op items zijn die niet veranderd kunnen worden.
Bij zegt de website dat ik 12 sta mis omdat ik geen socket bonusen neem, maar als je het uitrekent kost het me meer stam als ik wel voor de socket bonus ga.
en + hit zit in de hogere tiers van de fury tree en dan is het volgens mij ook nog hit met je offhand. dat zou hits met schieldslam zijn.ErwienO schreef op maandag 07 april 2008 @ 08:43:
[...]
Rage heb je altijd wel genoeg, ik iig wel 1000 TPS is niks en mn rage pool is bijna nooit leeg (in mn stamina gear).
Daarbij die 42 punten defense kan je niet veranderen aangezien dat vaste stats op items zijn die niet veranderd kunnen worden.
Bij zegt de website dat ik 12 sta mis omdat ik geen socket bonusen neem, maar als je het uitrekent kost het me meer stam als ik wel voor de socket bonus ga.
>490 defense is altijd goed. want waar die tool ook geen rekening mee houd is dat het ook block parry en dodge is.
jammer genoeg heb ik nog geen dubbele gear ik zag pas dat ik in mijn block gear op 85% avoidance zit en ik was benieuwd of ik tot de 102.7 % kon komen
Wel door andere items te equippen.ErwienO schreef op maandag 07 april 2008 @ 08:43:
Heb zelf een score van 247.33 en kan ook nog verbeteren. Heb een socket bonus gemist (bewust, destijds nog 9 healing + 2 mp5 + 2 spellcrit vs 26 healing) en een misenchanted cloak. Heb er 5 res to all op zitten en vertik het om 7 te pakken. Ga echt geen 20 primals dokken voor 2 resistance meer.
urrrr.... en wat heeft dat met gear te maken?.... we hebben het hier over gear, niet over talents.Kevinp schreef op maandag 07 april 2008 @ 08:47:
en + hit zit in de hogere tiers van de fury tree en dan is het volgens mij ook nog hit met je offhand. dat zou hits met schieldslam zijn.
Brutallus down, en Felmyst omg :< chaos.... maar kan ook komen omdat de focus na de brutallus kill beetje ingezakt was
Alleen een Palladin was nog levend op de kill.
Oh en de mag trinket als excuus om je hit niet te cappen
Ja ik ben zelf overcapped, maar wegens gem tekorten in de guildbank is dat nog niet gefixed
straks met de badge vendor ga ik regemmen naar haste en crit
Gisteren op de brutallus kill had ik maar een critrate van 25 volgens de wws, en dat suckt aangezien ik raidbuffed op de 31 crit zit >_<.
Verder is die tool grappig, maar meer ook niet, is eigenlijk weinig aan die tool veranderd/verbeterd sinds de laatste keer dat die site voorbij kwam

Ja ik ben zelf overcapped, maar wegens gem tekorten in de guildbank is dat nog niet gefixed
Gisteren op de brutallus kill had ik maar een critrate van 25 volgens de wws, en dat suckt aangezien ik raidbuffed op de 31 crit zit >_<.
Verder is die tool grappig, maar meer ook niet, is eigenlijk weinig aan die tool veranderd/verbeterd sinds de laatste keer dat die site voorbij kwam
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Verwijderd
Lief dagboek ^^,
Afgelopen vrijdag voor het eerst in een maand weer een 25 man. Maggy first kill op 7e try
en het zal wel aan alle nerfs liggen want hij is echt super makkelijk nu. We hadden hem in 2 keer kunnen hebben. Maar eerst tikte 1tje een warlcok aan tijdens het buffen (ot 2 keer aan toe -.-) en 2 keer overagro omdat omen nog steeds niet lekker werkt. Hellaas had ik de chain nog niet af, dus nog geen titel
Gister hadden we weer een 25 man en even hkm en gruul gefarmed daarna TK ingedoekn voor reaver, die nu echt een stuk lastiger is zonder anounces. maar als je beetje naar boven blijft kijken en snel reageerd dat hij te doen moet zijn. gelukkige lopen de 25 mans weer
Over dat hele decurse verhaal, de officers gaven mij gelijk maar de mages en een healer niet dus heeft de RL het topic moeten sluiten omdat hun pacemaker over uren draaide. jammer dat er niet normaal een discusie te houden was.
Nog een 1/2 dagen voor badge vendor er is en ik moet nog 21 badge
dan ga ik waarschijnlijk een aply bij Storm neer gooien
Afgelopen vrijdag voor het eerst in een maand weer een 25 man. Maggy first kill op 7e try
Gister hadden we weer een 25 man en even hkm en gruul gefarmed daarna TK ingedoekn voor reaver, die nu echt een stuk lastiger is zonder anounces. maar als je beetje naar boven blijft kijken en snel reageerd dat hij te doen moet zijn. gelukkige lopen de 25 mans weer
Over dat hele decurse verhaal, de officers gaven mij gelijk maar de mages en een healer niet dus heeft de RL het topic moeten sluiten omdat hun pacemaker over uren draaide. jammer dat er niet normaal een discusie te houden was.
Nog een 1/2 dagen voor badge vendor er is en ik moet nog 21 badge
Gister 14% op Brutallus; gogo Barroom Heroes
hehBokkie schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:34:
Zelf heb ik een aantal stukken gear die ik kan wisselen op boss/trash om wat meer schade op trash te doen omdat de hitcap daar een stuk lager ligt. Daarnaast kan ik bij nieuwe aanwinsten wat schuifelen om te zorgen dat ik precies op hitcap uit kom door de keuze offhand met hit of offhand met haste, mainhand met hit of mainhand met meer STA. Maar dan kan het wel eens zijn dat ik 1 of 2 punten onder of over de hitcap ga, en daar kan ik me niet zo'n zorgen over maken... Als ik moet kiezen tussen 1% spellhaste en 0.15% spellhit is de keuze snel gemaakt.
Als warrior kan je 20 defense droppen die in de lower tier zitten van de prot tree. Hierdoor zou je 5 talents vrij krijgen. en dus dichter bij het "ideaalbeeld" komen.Croga schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:25:
[...]
urrrr.... en wat heeft dat met gear te maken?.... we hebben het hier over gear, niet over talents.
Elke high end warrior heeft alleen maar 12 en 15 sta gems. Misschien één keer 4 def 6 sta(die gun heeft dan een 3 sta socket bonus).
een hoge defense stacken nu heeft een aantal voordelen:
over ongeveer 6 maanden(schat ik) komt WotlK, prot gear dropped bijna nooit van quests, en dus is high end tank gear van nu nog goed voor tanken dan
dodge parry block gaat omhoog. En dat is iets wat deze site blijkbaar niet meeneemt.
wat ik ook slecht vind is dat het enige item wat nog makkelijk mee kan, die scarab, dat die als low lvl gezien wordt. Deze zou gefilterd moeten worden en als high end gezien moeten worden.
Als je bv de hoogste block value wil halen die er is heb je dat trinket zelfs nodig.
Dit topic is gesloten.