Woohooh, ben benieuwd hoe hij er uit is komen te zien. Mede door de topicstart hier ben ik aan WoW geraaktRakkerzero schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:17:
Zo, de nieuwe topicstart is klaar om gelanceerd te worden in het volgende deel.
Dit keer wordt de topicstart gesplitst in 2 delen (2 posts): een basis- en een gevorderde informatieblok.
Het splitsen van de de topicstart zorgt er tevens voor dat we nu nog meer informatie kwijt kunnen (met de huidige topicstart zaten bijna aan de limiet van maximale toegestane letters en leestekens).
Anyone dat probleem is dus opgelost.
Mwah valt wel mee moet zeggen dat het wel leuk is, insta ghostwolf, kiest een target (meestal healer/lock/mage/hunter) 9 van de 10 keer heb ik het idee dat de allies aan het zoeken zijn naar een hunter ofzo om te kijken waar de 'pet' vandaan komt : Stormstrike - earthshock - 'windfury' - beetje idioot heen en weer springen 'allie dood' (niet altijd) insta ghostwolf en weer maken dat je wegkomtSpoTs schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:22:
[...]
Hey sorry dat de response even wegbleef.
Shaman is een hele leuke class. maar de combat is vrij beperkt vind ik. het is White white.. Stormstrike.. earth shock.. enz.. Ik sloop vrijwel elke class 1 on 1.. maar ja weet niet wat het is.
Met rogue kan je bv echt een plan maken in stealth en dan toeslaan.
mooi voorbeeld:
AV -- Groepje horde --
in die group staat een mooie target ( nou maakt het een niet uit welke class het is ) ik doe premeditation. Shadowstep erachter.. beuk beuk beuk. Target dood. Vanish en voor af aan.
Het is gewoon op deze manier spannend om een plannetje te maken om iemand dood te maken.
Nu mooi voorbeeld van mijn shaman:
AV -- Groepje horde --
Mount --> Run into group.. Select target... Kill.. Next target.. misschien ook nog dood.. en daarna ben je zelf meestal wel plat als je niet gehealed word.
Nou zie ik heel vaak in AV dat er van die rogues nogal noob spelen.. in van..
OEH iemand pakt een mage.. dan pak ik die gast als die op 10% is..
Dit is ZOOO not done.. en dit ga ik dus ook niet voortzetten met mijn rogue.. Gewoon gasten van 100% naar 0 brengen.. en dan kijken of de volgende kan.. Zo niet.. dan gtfo
Het geeft wel een kick om dit te doen in bg's, ook valt het me op dat veel allies gewoon op hun mount blijven zitten als ze gefrostschocked worden, ghostwolf erachteraan, meestal 2-3 keer en ik zit er bovenop en kan gewoon melee dmg doen als ik ze volg, ze stoppen niet en laten zich gewoon doodmaken, en dit is bijna met elke class, paladin doet bubble....
Opzich heb ik weinig moeite met andere classes behalve S2+/3 spelers en 'Rogues in het algemeen' en als ik me tremor totem niet snel genoeg neerzet bij Warlocks(Warriors) ben je ook het haasje 'DC skill' is ook niet prettig uiteraard. Warriors zijn een verhaal apart, de ene 'maak je zo af' de andere maakt gehakt van me en pureert me onbegrijpelijk, ondanks dat ze er 'hetzelfde' uitzien.
Druids zijn ook een apart iets, de ene 'catform?' doet zo 1 tot 2,5k crits waar de andere nog geen 500 doet. De ene in bearform is zo kapot waar de andere je de halve map laat zien.
Ben nu lvl 70 heb 2 x glad, 2 x vindicator, 3 x 'rep-pvp'.
Enige dat me opvalt is het gebrek aan rings/necklace met str/int/sta, aangezien ik ook 'mee mag' met guild naar karazhan en lekker mee kan dpsen (1094ap unbuffed) wil ik graag ipv attack power STR hebben op mijn gear, dit valt tegen PVP rewards zijn allemaal 'Sta - res/crit/ap'. Ook valt me op dat mijn dmg van 100 tot 500 - crit 1000 - 1500 varieerd, ik heb nu zonder buffs/totems 24.08%crit wat mij toch redelijk lijkt .
Maar inderdaad, hoe vaak het wel niet voorkomt dat een rogue je in een 'duel' stunlocked als je nog 10% hp over hebt ofzo, en dan gewoon beetje backstabbed, als ik een duel zie tussen '2 spelers' of in ieder geval een 'eerlijk duel' kijk ik gewoon lekker toe, of pak er 1 die erbij komt in het voordeel van allies.
Nu iets compleet anders, in de afgelopen dagen (zaterdag-vandaag) geprobeerd een pug te vinden voor mana tombs/shethek/SL/Durnholde/BM.. werkelijk.. na ~4 tot 7 uur in LFG gehangen te hebben.. niets, vandaag dan een pug geholpen met exarch in Auchindoun Crypts die ik nodig had voor 2 quests. Als ik dan naar Silvermoon kijk (Bronze Dragonflight was down) had ik binnen 10 minuten 5 invites voor WC niet helemaal een eerlijke vergelijking kwa level, maar het LFG channel stond vol met 'LF dps - MT/MGT/SL/Durnholde/BM' etc etc, is dit nou op andere servers ook?
Sommige zeggen dat het de 'schuld' van arena is, opzich wel logisch aangezien pvp/arena gegarandeerd 'gear/items' is waar je in een instance de drops moet delen of meestal 'niets' krijgt, of in iedergeval veel 'mindere kwaliteit' (lees 'GIEF EPIX!!') dan pvp gear. Wat de meeste spelers nu doen is op lagere levels pvpen, honorpoints bijelkaar scharrelen, en op level 70 gelijk pvp gear pakken. Ik geef toe dit ook gedaan te hebben, en eigenlijk geen instance gedaan te hebben voor ik lvl 70 werdt. Dungeon3 is het gewoon niet waard, de 'moeite' (Frustratie) die je moet doen/doorstaan om dit bijelkaar te krijgen is 'enorm', na ~50 runs? of meer heb ik voor mijn priest 3 parts 'Hallowed' maar naar mijn gevoel kan dit niet op tegen de Gladiator set. Ook het investeren kwa gems in 'blues' geeft een 'slecht gevoel', je stopt toch liever gems in 'epix'.
Maarja het is al laat, ga maar es stoppen met 'lullen' en wacht op een reactie
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Net 7/9 BT gecleared. Conclusies:
- Paladin boots van Naj bestaan écht niet (0 drops in 4.5 maand)
- Schild van Supremus is een drama (1 drop in 4.5 maand)
- Teron Gorefiend is vroegâh een paladin geweest (teveel belt drops, bijna evenveel shards)
- Lol, tweede trash healing cloak in 4.5 maand
- Zeuren over loot helpt (derde healing cloak dropte tien minuten later, voor mij dit keer
)
- Teron Gorefiend is vroegâh een paladin geweest (teveel belt drops, bijna evenveel shards)
- Zeuren over loot helpt (derde healing cloak dropte tien minuten later, voor mij dit keer
Tanks en Healers vinden is nogal een probleem,[aim.Lilacrazor] schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:07:
[...]
Ten eerste zou ik kijken of je niet 4 tanks kunt meenemen, dat maakt het in het begin zoveel makkelijker. 1 op de adds en 3 op al'ar.
Good luck
laatste try van vanavond wilde de raidleader eindelijk een andere tac proberen
ranged dps op de adds en marken, wat een helehoop scheelt, nu op 15% 2,5 minuten op de enrage timer, Omdat we nogal wat healers moeten puggen, en het was al de 6 of 7 try van vanavond ging het een beetje mis toen een add in de caster group ontplofte
als we nog een try hadden gehad was ie dood geweest denk ik
Ah mooi, kun je me eens naar binnen nemen en een rondleiding geven.Exitium schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:38:
Net 7/9 BT gecleared. Conclusies:
- Zeuren over loot helpt (derde healing cloak dropte tien minuten later, voor mij dit keer)
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Mijn guildhopping:
guild opgericht met 10 RL-vrienden --> 8 vrienden stopten binnen een jaar --> disband
Toen Imperial Measure --> 6 maanden geleden geleaved omdat ik eigenlijk alleen maar hoi en goodnight zei in guildchat op het eind en er geen binding meer me had
Samen met mijn vriendin guild Maou opgericht, en daar ook mijn legertje (7) alts in ondergebracht.
Tanks/healers hebben niet veel aan deze welfare epics (iemand spirit gezien op PvP-items voor een priest, def voor warrior), dus wees blij met wat je hebt. Als DPS kan je er tenminste nog iets van gebruiken.
guild opgericht met 10 RL-vrienden --> 8 vrienden stopten binnen een jaar --> disband
Toen Imperial Measure --> 6 maanden geleden geleaved omdat ik eigenlijk alleen maar hoi en goodnight zei in guildchat op het eind en er geen binding meer me had
Samen met mijn vriendin guild Maou opgericht, en daar ook mijn legertje (7) alts in ondergebracht.
En bovenstaande is de reden dat er zo veel raiders verbolgen zijn over welfare-epics.prutser001 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:32:
[...]
Ben nu lvl 70 heb 2 x glad, 2 x vindicator, 3 x 'rep-pvp'.
Enige dat me opvalt is het gebrek aan rings/necklace met str/int/sta, aangezien ik ook 'mee mag' met guild naar karazhan en lekker mee kan dpsen (1094ap unbuffed) wil ik graag ipv attack power STR hebben op mijn gear, dit valt tegen PVP rewards zijn allemaal 'Sta - res/crit/ap'. Ook valt me op dat mijn dmg van 100 tot 500 - crit 1000 - 1500 varieerd, ik heb nu zonder buffs/totems 24.08%crit wat mij toch redelijk lijkt .
Tanks/healers hebben niet veel aan deze welfare epics (iemand spirit gezien op PvP-items voor een priest, def voor warrior), dus wees blij met wat je hebt. Als DPS kan je er tenminste nog iets van gebruiken.
[ Voor 55% gewijzigd door sabriel op 10-04-2008 08:33 ]
WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)
tekst verwijderd
[ Voor 97% gewijzigd door sabriel op 10-04-2008 08:33 ]
WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)
ik ben nu wel benieuwd met welke chars je zat in RaRB ik heb in de voorloper van de guild gezeten (biohazard als ik het me heel goed herriner) tot ik horde roldeAnoniem: 250914 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:54:
Ik heb toch in aardig wat guilds gezeten. Tijdens het levelen zijn UTwizard en ik wat guild bijlangs gegaan die disbanden. Uiteindelijk kwamen we in Underhill terecht (waarschijnlijk de grootste guild van de server, maar meer een community guild dan een raiding guild, daar beginnen ze nu pas echt aan). Uiteindelijk wouden we raiden en zijn we in een aantal guilds terecht gekomen die ook disbanden. Toen kwamen we in Eonian, aardige mensen en het raiden ging ook prima. Na een tijdje waren er wat problemen tussen de leaders en members. Ze zijn uiteindelijk gedisband (en hebben de 'brave' mensen meegenomen naar een nieuwe guild, daar zaten wij niet bij). Toen.. ben ik in Ethereals gekomen, daar hing een verschrikkelijke sfeer, dus ik ben er weer uitgestapt. (UTwizard hield het hier ergens voor gezien, omdat ik iets fanatieker wat met het raiden)
Toen kwam Release and Run Back, prima guild, aardige mensen en het raiden was leuk. Uiteindelijk moest alleen Kael nog neer, maar de guildleader wou wat anders. Hij verhuisde zelf naar The Logical Cube (een van de beste guilds van de server) en stopte uiteindelijk helemaal. De goede raiders verhuisden allemaal ook (een groot deel ging naar WRATH, de guild die met TLC vecht om de 1e plek) en uiteindelijk was er in geen enkele goede raiding guild meer plek voor nog een extra Spriest (poor me). Toen ben ik een tijdje wezen guildhoppen, Nevermore kickte me omdat ik met PoA in Kara zat op een raiding night (oeps) en Iron Wardens ben ik zelf uiteindelijk uitgestapt. Het waren aardige mensen, maar het was niet het raid niveau dat ik zocht. Ik had ondertussen mijn WRATH class leader al constant lopen smeken om het me te melden als er een plekje vrij kwam voor een Spriest en dit gebeurde uiteindelijk ook
![]()
Ik zit nu nog steeds in WRATH, maar ben ook nog trial, omdat ik op een rotlaptop aan het spelen was en het raiden dus niet zo lekker liep. Vandaag zijn de onderdelen voor een nieuwe computer aangekomen, dus nu wachten tot UTwizard thuis komt om het allemaal in elkaar te zetten en hopen dat alles het doet. Daarna kan ik eindelijk raiden zoals het hoort en kom ik eindelijk van m'n trial status af
Verder zit ik met mijn 70 druid alt nu al een tijdje samen met OkkE en UTwizard in Pirates of Azeroth en het bevalt me daar prima ^^
Hehe, alleen niet tot het dak waar Illidan zit. Blijkbaar gaat die deur niet meer open, kwam ik achter toen ik Pros, Xer en Frosty (inmiddels Firey lol) een rondleiding geeft.junglebeast schreef op donderdag 10 april 2008 @ 03:07:
Ah mooi, kun je me eens naar binnen nemen en een rondleiding geven.
Hopelijk vanavond T6 legs (voor 4 setbonus), crystal spire of memento. ^^ Heb twee pala's boven me staan qua DKP en de volgende healer staat dik 100 DKP onder me. Pala's hebben S3 mace en Kaz mace, ik ZA mace, dus waarschijnlijk win ik als de mace dropt.
Hi.Anoniem: 250914 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:54:
Verder zit ik met mijn 70 druid alt nu al een tijdje samen met OkkE en UTwizard in Pirates of Azeroth en het bevalt me daar prima ^^

Verder leuk om te lezen hoe andere van guild naar guild zijn gegaan, of sommige al jaren in de zelfde zitten.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Flames of Fortitude (mei 2005 - april 2006) Reden: lack of progression
VII (april 2006 - sept 2007) Reden : disband
Angels of Ares (sept 2007 - heden)
tot dusver mijn guild list
VII (april 2006 - sept 2007) Reden : disband
Angels of Ares (sept 2007 - heden)
tot dusver mijn guild list
zal ik mijn guild history ook maar eens posten 
project pannekoek: nederlandse lvling guild, erg veel mensen, altijd wel iemand die ff wil helpen met wat dan ook en heb ik dan ook nog steeds contact mee
anointed: een maand of wat kara mee gedaan, maar de raid tijden lagen mij niet zo lekker
shadow conclave: deze guild ben ik een half jaar in geweest, veel vrienden in nog steeds maar er zitten te veel idioten die wipes veroorzaken....uiteindelijk was ik de laksheid van de officers zo zat dat ik gewoon zelf er maar eens wat van heb gezegt (nr 1 dps, nr 1, foutloos spelen mag dat toch wel mag ik hopen -.-) wat dus in een ruzie uitliep en ik word gekicked '-.-
fierce is op dit moment mijn guild, ben hier gejoined met een progress van ssc 3/6 tk 2/4 en heb dat in 2 weken naar 5/6 3/4 geholpen, ben er nu een 3 weken GM en zitten atm op MH 3/5 vashj/kael nog nie kunnen proberen
nerf nature tank met irl problemen >.<
kan nu lekker mensen afzeiken zolang ik wil....en het helpt ook want progress is goed atm
hoe is dat btw met andere mensen, ik heb de theorie dat een guild gewoon een officer/gm moet hebben die je gefucussed houd anders kom je nergens (en met gefocussed houden is het, get out of the fucking fire/ get higher on the meters or il replace you!!!!)
mijn motto daarmee is: if you think im not a nice person, then you most likely suck at playing
minder fouten = mij minder op je nek = je hebt niet zo'n hekel aan me
project pannekoek: nederlandse lvling guild, erg veel mensen, altijd wel iemand die ff wil helpen met wat dan ook en heb ik dan ook nog steeds contact mee
anointed: een maand of wat kara mee gedaan, maar de raid tijden lagen mij niet zo lekker
shadow conclave: deze guild ben ik een half jaar in geweest, veel vrienden in nog steeds maar er zitten te veel idioten die wipes veroorzaken....uiteindelijk was ik de laksheid van de officers zo zat dat ik gewoon zelf er maar eens wat van heb gezegt (nr 1 dps, nr 1, foutloos spelen mag dat toch wel mag ik hopen -.-) wat dus in een ruzie uitliep en ik word gekicked '-.-
fierce is op dit moment mijn guild, ben hier gejoined met een progress van ssc 3/6 tk 2/4 en heb dat in 2 weken naar 5/6 3/4 geholpen, ben er nu een 3 weken GM en zitten atm op MH 3/5 vashj/kael nog nie kunnen proberen
kan nu lekker mensen afzeiken zolang ik wil....en het helpt ook want progress is goed atm
hoe is dat btw met andere mensen, ik heb de theorie dat een guild gewoon een officer/gm moet hebben die je gefucussed houd anders kom je nergens (en met gefocussed houden is het, get out of the fucking fire/ get higher on the meters or il replace you!!!!)
mijn motto daarmee is: if you think im not a nice person, then you most likely suck at playing
Omdat ik altijd dacht dat ik één van de weinige was die nooit echt een goeie plek heb kunnen vinden ook mijn lijstje.
70 mage op Dragonmaw:
- Northstar Legion (leave door raid tijden, uiteindelijk wel spijt van gehad)
- Local Defense (disband)
- Een paar guilds met gekke namen die het niet langer dan een week vol hielden om te eindigen in een disband.
- Horde Almighty
Char delete (door RL problemen door wow had ik deze kaal geplukt en gedelete net als me paladin, deze heb ik wel terug gevraagd, maar was ook kaal omdat ik alles verkocht had en het geld aan me broertje had gegeven)
70 paladin op Bronze Dragonflight
- tot lvl 64 in Horde Almighty op Dragonmaw
Server transfer
- vanaf lvl 64 in Shadow legacy op Bronze Dragonflight
In Shadow legacy zit ik nog steeds. Is een leuke leveling guild, maar gister had ik eindelijk de ding naar 70
. Ondanks dat er nog een 3-tal 70's in de guild zijn zit ik weer te twijfelen of ik naar Oblivious zal gaan. Om toch te kunnen gaan raiden en niet de hele dag aan te horen of je boosts wil geven.
---------------
Gister eerste daily's gedaan. Dat gaat nog best lastig als ret pala die net 70 is geworden. Zit te denken aan een respec naar holy, maar weet niet waar ik moet beginnen met het verzamelen van gear.
Met die eerste daily's 3 kwartier bezig geweest om die attack plans te vinden van de sunfury
70 mage op Dragonmaw:
- Northstar Legion (leave door raid tijden, uiteindelijk wel spijt van gehad)
- Local Defense (disband)
- Een paar guilds met gekke namen die het niet langer dan een week vol hielden om te eindigen in een disband.
- Horde Almighty
Char delete (door RL problemen door wow had ik deze kaal geplukt en gedelete net als me paladin, deze heb ik wel terug gevraagd, maar was ook kaal omdat ik alles verkocht had en het geld aan me broertje had gegeven)
70 paladin op Bronze Dragonflight
- tot lvl 64 in Horde Almighty op Dragonmaw
Server transfer
- vanaf lvl 64 in Shadow legacy op Bronze Dragonflight
In Shadow legacy zit ik nog steeds. Is een leuke leveling guild, maar gister had ik eindelijk de ding naar 70

---------------
Gister eerste daily's gedaan. Dat gaat nog best lastig als ret pala die net 70 is geworden. Zit te denken aan een respec naar holy, maar weet niet waar ik moet beginnen met het verzamelen van gear.
Met die eerste daily's 3 kwartier bezig geweest om die attack plans te vinden van de sunfury

Nou zo ben ik niet en Mijn officer's ook niet, hoeven het niet eens te doen, ze weten bij ons hoe het werkt in raids "Als je wil raiden dan moet je focussen wil je dat niet dan ben je een social member (Bier dude) :)".lethalnl schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:22:
Voor de rest draaid het bij ons om fun en gaming en is het altijd lachen bij ons in de raids. Officers moeten gewoon een goed contact met hun class hebben en veel tips and tricks geven om iedereen naar een hoger niveau te krijgen.
Ik ben onder tussen al bijna 3 jaar GM van de guild en we vermaken ons nog steeds prima.
ErwienO <Gathering of Dudes> - 80 Dwarf Warrior - Ragnaros (EU)
Waar heb je in godsnaam een NR tank voor nodig op Vasj of Kael? Je kunt alle bosses skippen als je een beetje handig gebruik maakt van soulstones/DI/ahnks.lethalnl schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:22:
vashj/kael nog nie kunnen proberennerf nature tank met irl problemen >.<
...
Ben ook blij dat je m'n RL niet bent.
mwah..... wij hebben onze Guildmaster die ook meteen raidleading doet. En die gilt inderdaad regelmatig op VT. op Najentus bijvoorbeeld gilt hij op Ventrilo wie er te weinig HP heeft om de shatter te overleven zodat de healers niet de hele tijd op dat lijstje hoeven te letten.lethalnl schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:22:
Maar schelden/vloeken en dreigen werken altijd averechts. Dat doe je maar tijdens het buffen voor de volgende try. Als er dingen mis gaan tijdens een try dan ga je niet stressen want dat maakt het alleen maar erger. Schelden op 1 persoon betekend 23 andere geirriteerde personen en daar dood je geen bosses mee.
en "get higher on the meters" is al helemaal onzin. Verschillen van een procent of 10 maken niets uit. Vervangen levert je dan echt geen kill op aangezien je totale DPS dan mischien een half procent omhoog gaat. Veel beter is om dit soort dingen na de raid te bekijken. Gebruik gewoon WoW webstats en dan kun je meteen vergelijken met anderen in dezelfde class/spec om te zien wat die persoon fout doet.
Zo zat 1 van onze Destro locks wel heel laag op de DPS meters ten opzichte van de andere Destro lock. Webstats bekeken en daar bleek dat degene die laag stond zijn DoTs niet altijd vernieuwde. Dat maakt dus snel 25% extra damage uit. Volgende keer doet hij dat niet meer. Met behulp van argumenten en analyse krijg je dit opgelost in plaats van door schelden een lid kwijt te raken met goede attendance en inzet.
Schelden, vloeken en dreigen werkt als je nog met Kara/gruul bezig bent. Als je eenmaal in BT zit is het vervangen van leden dusdanig lastig dat je liever zorgt dat je bestaande leden zo goed mogelijk performen dan dat je ze er uit kickt.
Anoniem: 256796
Dat zou er bij mij iig echt niet ingaan. Bij sommige mensen werkt dat echt averechts zoals bij mij. Schelden is niet altijd de oplossing. Natuurlijk moet iedereen gefocused blijven maar imo zijn zat andere oplossingen voor.lethalnl schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:22:
zal ik mijn guild history ook maar eens posten
fierce is op dit moment mijn guild, ben hier gejoined met een progress van ssc 3/6 tk 2/4 en heb dat in 2 weken naar 5/6 3/4 geholpen, ben er nu een 3 weken GM en zitten atm op MH 3/5 vashj/kael nog nie kunnen proberennerf nature tank met irl problemen >.<
Gisteren maar ff 350guld binnengeslurpt en dailies en de rest^^ Vandaag opnieuw en nieuwe dailies ( Phase 3 ) en wat questen.. Kzal die epixmount krijgen oowk
Inderdaad, voor 'dps classes' is er genoeg te vinden voor healers is dit een beetje erg ruk, je kan wel mooi combineren (Mooncloth set van tailoring + wat pvp items), maar opzich is het een mooie opstap voor de 'grinders' (lvl 1-70 in dag of 5-6) beetje pvpen en dat geeft een leuke boost. Maar het is niet meer zoals 'vroegah' toen ging iedereen wel naar een instance en was de 'druk' om te raiden groter, ik bedoel, 1 dag nadat ik lvl 60 was zat ik al in UBRS/ZG een week later MC/AQ20 ook werden de oudere instances vaker herhaald omdat er toch wat te halen viel.sabriel schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:21:
Mijn guildhopping:
[...]
En bovenstaande is de reden dat er zo veel raiders verbolgen zijn over welfare-epics.
Nu is het zo moeilijk om op mijn server een party te vinden voor een simpele Mana Tombs.
Persoonlijk vindt ik dit erg jammer, ik ben blij dat ik ZG/MC/AQ20-40(bwl) nog meegemaakt heb, dit waren tenminste instances. Huidige instances zijn 'veel van hetzelfde' en imho een beetje saai, Karazhan is wel mooi inelkaar gezet, maar de encounters zijn eerder irritant dan uitdagend imho. ZG vindt ik leuker dan ZA aangezien de oudere instances toch niet meer gedaan worden zou het leuk zijn als deze een herintrede zouden maken.
Wat nu ook vaak gebeurt, is dat een hoop spelers die een paar drops krijgen uit KZ zich 'te goed' voelen en weer naar een andere guild gaan, ik heb in de periode dat ik WoW gespeeld
heb ~200(4?)5-2008 (10 maanden break gehad) eigenlijk maar in 3 guilds gezeten, en daar ook gebleven in de mindere tijden. Nu zijn er spelers bij die elke week een andere hebben of proberen bij elke guild-hop ff een paar items te pakken. Zo hadden we laatst nog een paladin die ff z'n T4 gloves meepikte van Curator en diezelfde avond nog weg ging.. dit geven we dan weer wel door aan de GL van zijn volgende guild.
Ik mis de goede oude 40 man raids, toen was het niet zo makkelijk om 'ff' een andere guild te vinden en er was ook veel meer contact onderling en het was imho leuker.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Dots als destro lockCroga schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:37:
[...]
Zo zat 1 van onze Destro locks wel heel laag op de DPS meters ten opzichte van de andere Destro lock. Webstats bekeken en daar bleek dat degene die laag stond zijn DoTs niet altijd vernieuwde.
[...]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens, met een 25-man heb je velen malen meer contact met elkaar dan met een 40 man-raid.. Die 40 man raids zijn meestal 25 man die hard bezig zijn de boss te killen en 15 slackers/altjes/tryouts/newbies die dan nog gear nodig hebben!prutser001 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:45:
[...]
Ik mis de goede oude 40 man raids, toen was het niet zo makkelijk om 'ff' een andere guild te vinden en er was ook veel meer contact onderling en het was imho leuker.
En tegenwoordig heb je met 20-dagen playdays al wel een full t4/5 char als je het een beetje fatsoenlijk aanpakt..
Anoniem: 81112
Mijn guild-geschiedenis-lijstje is redelijk kort...
Als mid-level 20 begonnen in Dutch Elite Horde (he, die naam heb ik niet verzonnen
).
De leiding daarvan besloot na een tijd de zooi op te schonen (teveel kiddies in de guild) en deed dat door een nieuwe guild op te richten: Doomhammer Honourguard.
Na verloop van tijd fuseerde die met Bloodbrothers tot Brothers of Doom. Heb nu een main in Brothers of Doom en daarnaast een 2e main in Legend Reborn als social tag.
3-4 guilds...valt mee
Als mid-level 20 begonnen in Dutch Elite Horde (he, die naam heb ik niet verzonnen
De leiding daarvan besloot na een tijd de zooi op te schonen (teveel kiddies in de guild) en deed dat door een nieuwe guild op te richten: Doomhammer Honourguard.
Na verloop van tijd fuseerde die met Bloodbrothers tot Brothers of Doom. Heb nu een main in Brothers of Doom en daarnaast een 2e main in Legend Reborn als social tag.
3-4 guilds...valt mee
Anoniem: 85278
Deze neem ik even meelethalnl schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:22:
If you think im not a nice person, then you most likely suck at playing
Ik heb in 4 guilds gezeten sinds februari 2005.
Feb 2005 - Juli 2005 : DarkBlade (Puur sociale guild waar ik ingame vrienden heb gemaakt en naar 60 gelevelled ben)
Juli 2005 - Augustus 2005 : Squirrel Inquisition (Grotere guild waar we met die vrienden heengingen om kans te maken op Molten Core, uiteindelijk gemerged met de volgende guild)
Augustus 2005 - December 2007 : Wowrush Dashers (Tofste guild ooit, veel leuke mensen, casual raiden, premade PvP, helaas gedisband omdat het gat tussen HC raiders en Casuals te groot werd, en dit progress tegenhield wat ervoor zorgde dat de HC raiders vertrokken)
December 2007 - Nu : DarkBlade/Noobs Anonymous (Beiden niet meer dan een gchat voor vrienden)
Feb 2005 - Juli 2005 : DarkBlade (Puur sociale guild waar ik ingame vrienden heb gemaakt en naar 60 gelevelled ben)
Juli 2005 - Augustus 2005 : Squirrel Inquisition (Grotere guild waar we met die vrienden heengingen om kans te maken op Molten Core, uiteindelijk gemerged met de volgende guild)
Augustus 2005 - December 2007 : Wowrush Dashers (Tofste guild ooit, veel leuke mensen, casual raiden, premade PvP, helaas gedisband omdat het gat tussen HC raiders en Casuals te groot werd, en dit progress tegenhield wat ervoor zorgde dat de HC raiders vertrokken)
December 2007 - Nu : DarkBlade/Noobs Anonymous (Beiden niet meer dan een gchat voor vrienden)
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
KOEST BELLO, terug in je hok!
Paling Terran & Shaman
Dit hangt natuurlijk ook gewoon van je guild af, bij 'ons' was het of 'Alt raiden' of 'Main raiden' niet 'en en' natuurlijk waren er wel mensen die gear nodig hadden, maar naderhand werden de 'dps/dmg/healing' meters verzamelt van 'class leaders' en als er iemand liep te slacken ging deze gewoon niet meer mee of hij had een goede reden, toen was het nog 'voor jou 10 andere'.BraX schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:05:
[...]
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens, met een 25-man heb je velen malen meer contact met elkaar dan met een 40 man-raid.. Die 40 man raids zijn meestal 25 man die hard bezig zijn de boss te killen en 15 slackers/altjes/tryouts/newbies die dan nog gear nodig hebben!
En tegenwoordig heb je met 20-dagen playdays al wel een full t4/5 char als je het een beetje fatsoenlijk aanpakt..
En het zal wel aan mij liggen maar ik heb nu ~17 Karazhan raids gedaan, en nu 2 x T4 gloves (Priest - healing/dmg) voorderest is er weinig/niets gedropt. Of ik had niet genoeg DKP of weet ik het, ik raid nu lekker casual, 2 misschien 3 keer per week, voorderest speel ik lekker op mijn Shaman wat me veel beter bevalt.
Zorgen die nieuwe (en oude) daily quests voor inflatie van prijzen op de AH?
Ik merk dat op de twee realms waar ik speel (Kor'gall Horde en Turalyon Alliance) zelfs
lowbie groene items ontzettend duur zijn geworden. Bijvoorbeeld een level 11 green cloth item voor 10 gold
. Vroeger sprak men van afzetterij, maar nu blijkt dat normaal te zijn...
Ik merk dat op de twee realms waar ik speel (Kor'gall Horde en Turalyon Alliance) zelfs
lowbie groene items ontzettend duur zijn geworden. Bijvoorbeeld een level 11 green cloth item voor 10 gold

Clowns to the left of me, Jokers to the right
Anoniem: 41820
Excuse me? Zelfs als destro lock ga je nog dots gebruiken hoor. Al is het maar Immolate omdat die je Incinerate damage verhoogt.
Incinerates?Anoniem: 41820 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:39:
[...]
Excuse me? Zelfs als destro lock ga je nog dots gebruiken hoor. Al is het maar Immolate omdat die je Incinerate damage verhoogt.
Heel misschien op high movement fights dat je je dots gebruikt, over het algemeen zijn immolates nog steeds een waste of cast en gcd
Nu zal dat per gear level verschillen, maar voor raid utility en synergie is shadow destro nog steeds prefered boven fire destro ondanks dat fire redelijk concurerend kan zijn met shadow. zeker op persoonlijke dps
Vooropgesteld dat je net als met firemages eigenlijk 1 immolate bitch hebt/gebruikt om die up te houden.
ooohh guilds! Gestart met WoW in feb/maart 2006, in die 2 jaar 3 guilds gejoined:
1 - Bokkerijders: NL lvling guild. Joined op lvl 10, op lvl 50-55 overgestapt omdat alle 60's ondertussen weg waren naar raid guilds, niet veel later is de guild disbanded
2 - Final Words: softcore raidguild, prima maar helaas disbanded omdat 50% van de members meer wilden raiden, en 50% minder wilde raiden
3 - Emerald Dawn: huidige guild, houdt een beetje het midden tussen softcore / hardcore. 2 dagen per week raiden, maar wel 5/6 SSC en 2/4 TK plat (alleen jammer dat Vashj lastig blijkt & we nog geen serieuze Al'ar tries hebben gedaan).
Nog steeds wel een "goeie ouwe tijd"-gevoel bij Bokkerijders. IMO is je eerste char door elke instance heen sleuren een van de leukste dingen van WoW. (omdat elke nieuwe instance echt "nieuw" is, i.p.v. de zoveelste heroic run / Vashj wipe).
edit
trouwens
Ik gooi mijn greenies eigenlijk nooit meer op AH, te vaak expired auctions gehad. Ik stuur nu alles naar een enchanter, dagje later zwik arcane dust + planar essences in mn inbox. Best handig: nu hoef ik die niet meer van AH te halen, want je zal zien dat als je ze nodig hebt, er alleen maar hele dure zijn.
1 - Bokkerijders: NL lvling guild. Joined op lvl 10, op lvl 50-55 overgestapt omdat alle 60's ondertussen weg waren naar raid guilds, niet veel later is de guild disbanded
2 - Final Words: softcore raidguild, prima maar helaas disbanded omdat 50% van de members meer wilden raiden, en 50% minder wilde raiden
3 - Emerald Dawn: huidige guild, houdt een beetje het midden tussen softcore / hardcore. 2 dagen per week raiden, maar wel 5/6 SSC en 2/4 TK plat (alleen jammer dat Vashj lastig blijkt & we nog geen serieuze Al'ar tries hebben gedaan).
Nog steeds wel een "goeie ouwe tijd"-gevoel bij Bokkerijders. IMO is je eerste char door elke instance heen sleuren een van de leukste dingen van WoW. (omdat elke nieuwe instance echt "nieuw" is, i.p.v. de zoveelste heroic run / Vashj wipe).
edit
trouwens
Voor flasks e.d. merk ik daar nog weinig van. Wat me het meest opvalt is dat Primal Nether doordeweeks voor 40g-ish op AH staat, en in de weekenden /trade wordt volgespamt met "WTS Primal Nether, 50g cheap!". Primals zijn zowieso wel wat duurder geworden de laatste maanden, maar dan heb ik het over b.v. Primal Air die van 18g (moest je wel mazzel hebben) naar 22-25g is gegaan.Zorgen die nieuwe (en oude) daily quests voor inflatie van prijzen op de AH?
lowbie groene items ontzettend duur zijn geworden. Bijvoorbeeld een level 11 green cloth item voor 10 gold Vroeger sprak men van afzetterij, maar nu blijkt dat normaal te zijn...
Ik gooi mijn greenies eigenlijk nooit meer op AH, te vaak expired auctions gehad. Ik stuur nu alles naar een enchanter, dagje later zwik arcane dust + planar essences in mn inbox. Best handig: nu hoef ik die niet meer van AH te halen, want je zal zien dat als je ze nodig hebt, er alleen maar hele dure zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door Seraphin op 10-04-2008 11:05 ]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Nooit geweten dat jij hier ook zitAnoniem: 81112 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:09:
Mijn guild-geschiedenis-lijstje is redelijk kort...
Als mid-level 20 begonnen in Dutch Elite Horde (he, die naam heb ik niet verzonnen).
3-4 guilds...valt mee
Gisteren van 20:00 tot 23:00 geraid 
we begonnen met magtheridon die ging de 2de try neer ( eerst try was een cube klikker te vroeg begon met klikken :-/ @ 20%), daarna zijn we door gegaan naar SSC -> Hydross the Unstable 1 shot -> The Lurker Below 1 shot neer
kortom goede avond, heeft me 1 ring opgeleverd van magtheridon, door zijn hoofd in te leveren 
http://www.wowjutsu.com/eu/eonar/Angels onze progress gaat vrij snel vooruit
we begonnen met magtheridon die ging de 2de try neer ( eerst try was een cube klikker te vroeg begon met klikken :-/ @ 20%), daarna zijn we door gegaan naar SSC -> Hydross the Unstable 1 shot -> The Lurker Below 1 shot neer
[ Voor 10% gewijzigd door MuVo op 10-04-2008 11:08 ]
Anoniem: 232504
Goedemiddag dagboek
't is al weer een tijd geleden dat ik wat gepost heb, maar goed..
Gaat lekker de laatste tijd, gister eggsalted geworden met shattered sun op m'n rogue, dus kon ik een leuke dps neck krijgen.
We zijn nu ook bezig in MH, maar wat is rage is een mietje zeg!
We hadden hem al een paar keer neer gekregen, en gister hebben we hem ge-oneshot..:)
We hebben ook al een paar pogingen gedaan op anatheron en de beste try kregen we hem op 14%, dus die gaat wel neer deze week.
Gister zijn we voor de grap ook ff BT in geweest en we hebben 1 try gehad op Naj'entus.
Leuk gevecht vooral die spike's..:P
't is al weer een tijd geleden dat ik wat gepost heb, maar goed..
Gaat lekker de laatste tijd, gister eggsalted geworden met shattered sun op m'n rogue, dus kon ik een leuke dps neck krijgen.
We zijn nu ook bezig in MH, maar wat is rage is een mietje zeg!
We hadden hem al een paar keer neer gekregen, en gister hebben we hem ge-oneshot..:)
We hebben ook al een paar pogingen gedaan op anatheron en de beste try kregen we hem op 14%, dus die gaat wel neer deze week.
Gister zijn we voor de grap ook ff BT in geweest en we hebben 1 try gehad op Naj'entus.
Leuk gevecht vooral die spike's..:P
Voor de mensen die hun guild history niet meer weten kan je dat hier opzoeken:
http://www.warcraftrealms.com/charhistory.php
Deze heeft een tail op de Armory site en houd dus zo een guild history bij.
http://www.warcraftrealms.com/charhistory.php
Deze heeft een tail op de Armory site en houd dus zo een guild history bij.
nah, dat bedoel ik niet, schelden zal ik niet zo snel doen, maar niet gefocussed etcCroga schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:37:
[...]
mwah..... wij hebben onze Guildmaster die ook meteen raidleading doet. En die gilt inderdaad regelmatig op VT. op Najentus bijvoorbeeld gilt hij op Ventrilo wie er te weinig HP heeft om de shatter te overleven zodat de healers niet de hele tijd op dat lijstje hoeven te letten.
Maar schelden/vloeken en dreigen werken altijd averechts. Dat doe je maar tijdens het buffen voor de volgende try. Als er dingen mis gaan tijdens een try dan ga je niet stressen want dat maakt het alleen maar erger. Schelden op 1 persoon betekend 23 andere geirriteerde personen en daar dood je geen bosses mee.
en "get higher on the meters" is al helemaal onzin. Verschillen van een procent of 10 maken niets uit. Vervangen levert je dan echt geen kill op aangezien je totale DPS dan mischien een half procent omhoog gaat. Veel beter is om dit soort dingen na de raid te bekijken. Gebruik gewoon WoW webstats en dan kun je meteen vergelijken met anderen in dezelfde class/spec om te zien wat die persoon fout doet.
Schelden, vloeken en dreigen werkt als je nog met Kara/gruul bezig bent. Als je eenmaal in BT zit is het vervangen van leden dusdanig lastig dat je liever zorgt dat je bestaande leden zo goed mogelijk performen dan dat je ze er uit kickt.
mensen die laag op meters staan bedoel ik ofc ook mee dat hun activity laag staat, die waarschuw ik dat ze eens wat op moeten letten en beter hun best doen, gewoon ff een shop onder de kont af en toe...
sta just dus voor de helft te treuzelen, rond te wandelen of afk in MH trash bijv dan heb je mij op je nek
zo hadden we gister een priest die op 50% van de andere healers stond, ik zeg doe verdomme eens wat, voila volgende wave nr.3
destro lock + dotsZo zat 1 van onze Destro locks wel heel laag op de DPS meters ten opzichte van de andere Destro lock. Webstats bekeken en daar bleek dat degene die laag stond zijn DoTs niet altijd vernieuwde. Dat maakt dus snel 25% extra damage uit. Volgende keer doet hij dat niet meer. Met behulp van argumenten en analyse krijg je dit opgelost in plaats van door schelden een lid kwijt te raken met goede attendance en inzet.
curse en spammen maar....tenzei je zo'n " support lock" build hebt...40/0/21 ofzo
Op Terenas ben ik nu bezig een paladin te levellen, en zodra je op 40 komt mag je plate gaan dragen natuurlijk. \o/Kapoen schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:39:
lowbie groene items ontzettend duur zijn geworden. Bijvoorbeeld een level 11 green cloth item voor 10 gold. Vroeger sprak men van afzetterij, maar nu blijkt dat normaal te zijn...
Lvl 40 plate "of the bear" items gaan voor 35-40g, het is echt te lachwekkend voor woorden. Wie koopt dat soort items nou voor zoveel gold? Je gebruikt het 3-4 levels en dan vendor je het weer. En sinds 2.3 (dacht ik) vlieg je toch door de levels heen (vroegah zat ik 6-7 uur om van 39 naar 40 te gaan, van 't weekend duurde het 2,5 uur).
Het zal toch een keertje moet stoppen met dat soort prijzen, want zoals je zegt: wie koopt er zo'n dure dingen voor zo'n beperkt gebruik. Een nieuwe speler kan het vereiste gold al niet opbrengen en een ervaren speler blijft weg uit de AH bij het levellen van een nieuw char (of bevoorraad het char zelf met eerder gevonden items). Maar ondertussen kunnen nieuwe spelers onmogelijk nog werken met het AH en dus bv hun tradeskills niet levellen en gaan de prijzen nog verder de hoogte in.Miles Teg schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:42:
[...]
Op Terenas ben ik nu bezig een paladin te levellen, en zodra je op 40 komt mag je plate gaan dragen natuurlijk. \o/
Lvl 40 plate "of the bear" items gaan voor 35-40g, het is echt te lachwekkend voor woorden. Wie koopt dat soort items nou voor zoveel gold? Je gebruikt het 3-4 levels en dan vendor je het weer. En sinds 2.3 (dacht ik) vlieg je toch door de levels heen (vroegah zat ik 6-7 uur om van 39 naar 40 te gaan, van 't weekend duurde het 2,5 uur).
[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 10-04-2008 11:50 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Sowieso ben je tot lvl70 pre raid niet gear afhankelijk. Groene items kopen op de AH, leuk... als je voor 5G kan buy-outen. Anders ben je imo echt een retard
ja..de inflatie tegenwoordig is gigantish met al die daily'sKapoen schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:49:
[...]
Het zal toch een keertje moet stoppen met dat soort prijzen, want zoals je zegt: wie koopt er zo'n dure dingen voor zo'n beperkt gebruik. Een nieuwe speler kan het vereiste gold al niet opbrengen en een ervaren speler blijft weg uit de AH bij het levellen van een nieuw char (of bevoorraad het char zelf met eerder gevonden items). Maar ondertussen kunnen nieuwe spelers onmogelijk nog werken met het AH en dus bv hun tradeskills niet levellen en gaan de prijzen nog verder de hoogte in.
het komt er op een gegeven moment gewoon op neer dat beginnende spelers niet genoeg meer krijgen, en dus hun drops duur moeten verkopen
Volgens moraalridders komt die inflatie puur en alleen door gold buyers.Kapoen schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:39:
lowbie groene items ontzettend duur zijn geworden. Bijvoorbeeld een level 11 green cloth item voor 10 gold. Vroeger sprak men van afzetterij, maar nu blijkt dat normaal te zijn...
Ach dan hebben er een paar geluk met Carebear mektheb die af en toe is als die weer ze hele bank char met netherweave heeft een paar netherweave baggs maakt en die aan "beginners"geeftlethalnl schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:54:
[...]
ja..de inflatie tegenwoordig is gigantish met al die daily's
het komt er op een gegeven moment gewoon op neer dat beginnende spelers niet genoeg meer krijgen, en dus hun drops duur moeten verkopen
Aan alts geef ik ze niet maar als ik iemand tegen kom die echt net begint wil ik hem wel opweg helpen
Zo... voor mij is het nu toch eindelijk afgelopen, bijna 2.5 jaar in mn tot nu toe enige guild, we gaan met een aantal mensen het raiden herorganiseren onder een nieuwe naam met de andere guilds waar we voorheen een alliance hadden.
Moet toch wel even een traantje wegpinken hoor
Ik heb een WOS-post!
Nog een realm-genootMuVo schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:04:
Gisteren van 20:00 tot 23:00 geraid
we begonnen met magtheridon die ging de 2de try neer ( eerst try was een cube klikker te vroeg begon met klikken :-/ @ 20%), daarna zijn we door gegaan naar SSC -> Hydross the Unstable 1 shot -> The Lurker Below 1 shot neerkortom goede avond, heeft me 1 ring opgeleverd van magtheridon, door zijn hoofd in te leveren

Als ik het zo zie inderdaad mooie progress, netjes! Wij hebben sinds deze week eindelijk Kara gecleared, ben ik toch ook wel blij mee.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
En voor iedereen die hier gilt over Destro locks en DoTs:
Immolate en Corruption zitten, zelfs bij 40% crit chance, nog steeds zo'n 10% boven de DPSC van Shadow Bolt en Incinerate. Als je nu echt zo veel mogelijk schade wilt doen dan kun je niet zonder je DoTs, ook niet als Destro lock.
Dan zeggen mensen "Ja maar ISB is belangrijker". waarop mijn antwoord zal zijn: Wij werken over het algemeen met 3 locks. 1 Affliction, 2 Destruction. Ik (Affliction) heb een 41/0/17/+3 build met zo'n 23% crit. De destros zitten beiden op 0/21/40 (DS/S&F). Die ISB komt wel en blijft wel op, ga daar maar gerust van uit.
In dit geval spraken we specifiek over Archimonde. Als een Destro lock op Archi zijn DoTs niet op houd heeft ie een redelijke kans dat ie helemaal geen schade doet (als hij moet rennen voor het vuur).
bottom line: Destro locks die graag veel schade willen doen (duh! waarom ga je anders Destro?) moeten zorgen dat ze hun DoTs op houden. Tenzij ze een dikke 45% of meer crit chance hebben, maar dan hebben ze al helemaal geen theorycraft gedaan aangezien +dmg altijd boven +crit gaat (ISB daar gelaten maar met zo'n 35% crit heeft blijft die toch wel overeind).
En voordat we er over beginnen: Hitcap gaat voor alles!
Immolate en Corruption zitten, zelfs bij 40% crit chance, nog steeds zo'n 10% boven de DPSC van Shadow Bolt en Incinerate. Als je nu echt zo veel mogelijk schade wilt doen dan kun je niet zonder je DoTs, ook niet als Destro lock.
Dan zeggen mensen "Ja maar ISB is belangrijker". waarop mijn antwoord zal zijn: Wij werken over het algemeen met 3 locks. 1 Affliction, 2 Destruction. Ik (Affliction) heb een 41/0/17/+3 build met zo'n 23% crit. De destros zitten beiden op 0/21/40 (DS/S&F). Die ISB komt wel en blijft wel op, ga daar maar gerust van uit.
In dit geval spraken we specifiek over Archimonde. Als een Destro lock op Archi zijn DoTs niet op houd heeft ie een redelijke kans dat ie helemaal geen schade doet (als hij moet rennen voor het vuur).
bottom line: Destro locks die graag veel schade willen doen (duh! waarom ga je anders Destro?) moeten zorgen dat ze hun DoTs op houden. Tenzij ze een dikke 45% of meer crit chance hebben, maar dan hebben ze al helemaal geen theorycraft gedaan aangezien +dmg altijd boven +crit gaat (ISB daar gelaten maar met zo'n 35% crit heeft blijft die toch wel overeind).
/comfortHmzaniac schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:00:
Zo... voor mij is het nu toch eindelijk afgelopen, bijna 2.5 jaar in mn tot nu toe enige guilds, we gaan met een aantal mensen het raiden herorganiseren onder een nieuwe naam met de andere guilds waar we voorheen een alliance hadden.
Zelf altijd in aan Denial gelieerde guilds gezeten.
Lowlanders (uit GoT voortgevloeide guild op HunBloodscalp)
Nesferatus (groepje lvl60's die uit Lowlanders een nieuwe guild maakte)
Denial (geloof dat de rename grotendeels samenliep met de transfer van Bloodscalp naar Trollbane)
Inevitable (Denial disbande na TBC, Inevitable met voornamelijk ex-Denial mensen werd opgezet)
CORE (Inevitable disbande. Core, een andere NL-only guild op Trollbane nam veel spelers over)
Denial (Denial is back!!! \0/ aantal kernfiguren ging snel levelen, pro-spelers uit CORE werden grotendeels overgenomen
The rest is present time......
nggghhh....full stopCroga schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:13:
En voor iedereen die hier gilt over Destro locks en DoTs:
lol dots uphouden xD
ik zit nu met me 204 hit, 30% crit en 1109 spelldamage, als ik immo zou casten kost dan me 100 dps....laat staan corruption
high movement fights, zoals archi....oke dan is het beter ja, maar isb > all in stationary combat
3 locks, 2 spriests = 5 mensen die er wat aan hebben
en 2th dat laatste idd, hitcap > all
Oeh, guildhistory, leuk 
Bloodscalp:
Sanitarium -> kleine levelling guild, wel super gezellig maar niet raid viable, iedereen was na een tijdje lvl60 naar raidguilds gegaan.
Exomna -> raidguild waarvan er hier ook een paar rondhangen, leuke tijd gehad. Met Exomna naar Trollbane gemigrate omdat de queues op Bloodscalp te erg werden. Geleaved eind 2006 vanwege een reorganisatie om intensiever te gaan raiden waarin ik mijzelf niet zag zitten.
Trollbane:
Euphoria -> raidguild waarin 1 van mn vrienden uit Sanitarium zat, gejoined om op een lager tempo verder te raiden en TBC mee te beginnen. Ongeveer twee weken na TBC gequit omdat ik toch niks met die mensen had.
WhyOhWhy -> PvP/vriendenguild, gemaakt door de core van Sanitarium mensen die ook allemaal naar Trollbane waren gemigrate/rerolled. In het begin echt een kleine vriendenguild, later zijn we gaan recruiten om meer een PvP guild te worden. Geleaved vanwege migrate naar Stormscale.
Stormscale:
The Blessed Cheesemakers -> Veel PvPers van Trollbane waren naar Stormscale gemigrate voor een betere PvP/Arena pool, bijna heel WhyOhWhy is gemigrate, de core (sanitarium vrienden) gemerged met The Blessed Cheesemakers, rest ging naar Turds of the Round Table.
5 guilds in totaal, maar wat mensen betreft met wie ik speel eigenlijk maar 3. Echt leuk om na drie jaar met nog steeds dezelfde mensen te spelen als waarmee je begonnen bent
Bloodscalp:
Sanitarium -> kleine levelling guild, wel super gezellig maar niet raid viable, iedereen was na een tijdje lvl60 naar raidguilds gegaan.
Exomna -> raidguild waarvan er hier ook een paar rondhangen, leuke tijd gehad. Met Exomna naar Trollbane gemigrate omdat de queues op Bloodscalp te erg werden. Geleaved eind 2006 vanwege een reorganisatie om intensiever te gaan raiden waarin ik mijzelf niet zag zitten.
Trollbane:
Euphoria -> raidguild waarin 1 van mn vrienden uit Sanitarium zat, gejoined om op een lager tempo verder te raiden en TBC mee te beginnen. Ongeveer twee weken na TBC gequit omdat ik toch niks met die mensen had.
WhyOhWhy -> PvP/vriendenguild, gemaakt door de core van Sanitarium mensen die ook allemaal naar Trollbane waren gemigrate/rerolled. In het begin echt een kleine vriendenguild, later zijn we gaan recruiten om meer een PvP guild te worden. Geleaved vanwege migrate naar Stormscale.
Stormscale:
The Blessed Cheesemakers -> Veel PvPers van Trollbane waren naar Stormscale gemigrate voor een betere PvP/Arena pool, bijna heel WhyOhWhy is gemigrate, de core (sanitarium vrienden) gemerged met The Blessed Cheesemakers, rest ging naar Turds of the Round Table.
5 guilds in totaal, maar wat mensen betreft met wie ik speel eigenlijk maar 3. Echt leuk om na drie jaar met nog steeds dezelfde mensen te spelen als waarmee je begonnen bent
Uitgaande van +1000 damage, minstens 1 punt in Imp Corruption en geen rekening houdend met spellhit of crit krijg je:lethalnl schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:19:
ik zit nu met me 204 hit, 30% crit en 1109 spelldamage, als ik immo zou casten kost dan me 100 dps....laat staan corruption
Corruption: 1224 DPSC
Immolate: 1195 DPSC
Shadowbolt: 651.64 DPSC
Dat betekend dat SB pas bij 87.8% crit meer DPSC doet dan corruption. Jij zit op meer dan 1000 spelldamage, wat vooral in het voordeel van Corruption werkt....
Voor Immolate is dit veel lastiger uit te rekenen aangezien je rekening moet houden met ISB en het effect van crits op Immolate (wat vrij lastig te berekenen is). Maar ook hier moet je een behoorlijk hoge crit rating hebben om SB boven Imm uit te krijgen.
Theorycraft is everything!
Daarnaast: Met 3 warlocks moet je ISB continue kunnen op houden, ook al stop je DoTs in je rotation. ten eerste hoef je je DoTs maar eens in de 6 SB te renewen, ten tweede tellen je DoTs en je channeled spells niet mee om de ISB op te maken. Dus als, grofweg, een op de 3 SBs crit (35% crit) heb je meer dan genoeg ISB op.
Ook ik dacht vroeger als DS/S&F lock SB FTW, totdat ik de manual van Nihilum las. Daarna ben ik het door gaan rekenen en Nihilum heeft gelijk: DoTs horen ook bij de Destro lock in zijn rotation thuis!
[ Voor 3% gewijzigd door Croga op 10-04-2008 12:29 ]
OkkE schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:01:
[...]
Nog een realm-genoot
Als ik het zo zie inderdaad mooie progress, netjes! Wij hebben sinds deze week eindelijk Kara gecleared, ben ik toch ook wel blij mee.Op naar Kara-farmruns en binnenkort eerste kijkje in ZA.

Bij ons hebben ze eerst ZA : met een vaste groep gedaan. Dit deden ze voor de tactieken. De rest van de Guild joint die raid als ze ene full clear hebben. Deze manier werkt wel, want je kunt daarna efficiënter met je guild ZA clearen.
Gaan jullie ook beginnen me 25 man raids? Gruul?
Btw my char is: Mumo
[ Voor 6% gewijzigd door MuVo op 10-04-2008 12:47 ]
Anoniem: 234465
Ik ben toevallig laatst naar destro gespecced (fire): 0/21/40 geloof ik waardoor ik dus Demonic sacrifice net heb.
Is het niet zo dat dit de beste rotatie is? Curse of elements > Imolate > 5x Incinerate > Conflagerate ?
Waar zou ik die corruption van 2seconde cast tijd moeten doen?
Is het niet zo dat dit de beste rotatie is? Curse of elements > Imolate > 5x Incinerate > Conflagerate ?
Anoniem: 236827
Dagboekie 
Kara weer in 3uur 10minuten clear. Prince ging in 4min 40sec tegen de vlakte. Heerlijk om met Drums of Battle + Icy Veins + Bloodlust + Trinket je frostbolts elke 1,5sec te zien critten voor 4,5k! Over de gehele instance (incl. AoE en magic-immune mobs) op 960DPS gezeten. Binnenkort eens vergelijken met Fire.
Ik zit nu boven de 135 badges, wat mijn doel was. Kara hoeft dus eigenlijk even niet meer, enige wat ik echt nog wil is de robe uit Heroic MgT. Dat komt vanzelf wel met een aantal runs.
Komende dagen lekker focussen op die Heroic en verder alts levelen
Kara weer in 3uur 10minuten clear. Prince ging in 4min 40sec tegen de vlakte. Heerlijk om met Drums of Battle + Icy Veins + Bloodlust + Trinket je frostbolts elke 1,5sec te zien critten voor 4,5k! Over de gehele instance (incl. AoE en magic-immune mobs) op 960DPS gezeten. Binnenkort eens vergelijken met Fire.
Ik zit nu boven de 135 badges, wat mijn doel was. Kara hoeft dus eigenlijk even niet meer, enige wat ik echt nog wil is de robe uit Heroic MgT. Dat komt vanzelf wel met een aantal runs.
erg niceAnoniem: 236827 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:42:
Dagboekie
Nee, Destro/Fire is zowieso geen optie. theorycraft verteld ons dat de verwachte output bij ideale casting sequences tussen Shadow en Fire de damage output van Shadow hoger zal zijn. Daarnaast heeft de rest van de raid voordeel bij ISB wat je niet krijgt in een fire rotation. Het is leuk voor solo maar in groepsverband (tenzij je geen andere locks hebt en wel veel mages) is Shadow altijd de beste keuze.Anoniem: 234465 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:39:
Ik ben toevallig laatst naar destro gespecced (fire): 0/21/40 geloof ik waardoor ik dus Demonic sacrifice net heb.
Daarnaast, zoals al gezegd, wil je 1 talent point in Imp Corr stoppen zodat casting time 1.6 is (meer heeft geen zin vanwege GCD). Dan wordt je rotation: curse / Corr / Immo / 6*SB. Maar rotation is ook niet de be-all en end-all aangezien je bij de meeste gevechten geen ideale situatie hebt en dus een deel van je rotation zult moeten laten vallen. Bij een fire build ga je enorm balen als dat nu net de Conflag is die je moet laten vallen. Dat kost je een enorme bult DPS. Ook daarom is Shadow idealer en DoTs op houden enorm belangrijk.
Ik zal overigens na mijn vakantie eens gaan kijken naar een 38/0/21/+2 build... Malediction/Ruin zou met hoge crit chance beter moeten zijn dan Unstable Affliction. Eens uitrekenen hoe hoog de crit daarvoor moet zijn....
Hoog. Heb het er met een lock bij ons al eens over gehad en die grens lag ergens boven de 45% crit geloof ik.Croga schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:51:
Ik zal overigens na mijn vakantie eens gaan kijken naar een 38/0/21/+2 build... Malediction/Ruin zou met hoge crit chance beter moeten zijn dan Unstable Affliction. Eens uitrekenen hoe hoog de crit daarvoor moet zijn....
Kara is ook wel een instance die perfect is voor mages, er zijn immer geen sheep targets.Anoniem: 236827 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:42:
Dagboekie
verder gisteren MH gedaan, met 5 shamans op archi. En ik was de tank...
nou is dat niet zo erg, maar na de eerste fear werd bloodlust elke keer ingezet in de melee groep
[ Voor 15% gewijzigd door Kevinp op 10-04-2008 13:00 ]
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
corruption is een 2 sec cast voor 900 base + 93% shadow damage = met mijn eigen stats 1931.37 damageCroga schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:29:
[...]
Uitgaande van +1000 damage, minstens 1 punt in Imp Corruption en geen rekening houdend met spellhit of crit krijg je:
Corruption: 1224 DPSC
Immolate: 1195 DPSC
Shadowbolt: 651.64 DPSC
Dat betekend dat SB pas bij 87.8% crit meer DPSC doet dan corruption. Jij zit op meer dan 1000 spelldamage, wat vooral in het voordeel van Corruption werkt....
Voor Immolate is dit veel lastiger uit te rekenen aangezien je rekening moet houden met ISB en het effect van crits op Immolate (wat vrij lastig te berekenen is). Maar ook hier moet je een behoorlijk hoge crit rating hebben om SB boven Imm uit te krijgen.
Theorycraft is everything!
Daarnaast: Met 3 warlocks moet je ISB continue kunnen op houden, ook al stop je DoTs in je rotation. ten eerste hoef je je DoTs maar eens in de 6 SB te renewen, ten tweede tellen je DoTs en je channeled spells niet mee om de ISB op te maken. Dus als, grofweg, een op de 3 SBs crit (35% crit) heb je meer dan genoeg ISB op.
Ook ik dacht vroeger als DS/S&F lock SB FTW, totdat ik de manual van Nihilum las. Daarna ben ik het door gaan rekenen en Nihilum heeft gelijk: DoTs horen ook bij de Destro lock in zijn rotation thuis!
dan cast ik toch liever met 0.5 sec langer een bolt van 2,5-7,5k.....met dan dus ook de kans op een isb
immolate kan ik de spell damage benefits niet van vinden, maar dat is ongeveer het zelfde verhaal
ik heb het hier btw over destro lock, destro talents dus 0/21/40 zonder punten in fire talents, pure shadowbolt spam specc
[ Voor 4% gewijzigd door lethalnl op 10-04-2008 13:08 ]
Iemand hier van Sylvanas EU?
Ik zoek nog een beetje casual guild (60+) waar ik mee TBC instances kan doen en kan gaan raiden oid wanneer ik 70 hit. (nu bijna 65)
Ik wil op 70 ook graag holy speccen (priest) maar dat heeft weinig zin zonder guild.
[EDIT]
Oeps! Zit bij de horde!
Ik zoek nog een beetje casual guild (60+) waar ik mee TBC instances kan doen en kan gaan raiden oid wanneer ik 70 hit. (nu bijna 65)
Ik wil op 70 ook graag holy speccen (priest) maar dat heeft weinig zin zonder guild.
[EDIT]
Oeps! Zit bij de horde!
[ Voor 8% gewijzigd door M@NIC op 10-04-2008 16:06 ]
m@nic, ik kom van sylvanas
lethalnl, human warlock <fierce>
lethalnl, human warlock <fierce>
Zoals al gezegd ga ik uit van een optimale DPS build = 1 punt in Imp Corr. Daarnaast reken je hier geen curse/ISB mee.lethalnl schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:00:
corruption is een 2 sec cast voor 900 base + 93% shadow damage = met mijn eigen stats 1931.37 damage
Die getallen haal je alleen met curse/ISB. Kijk nu eens wat de standaard damage van een SB is en vergelijk die met de 1931.37 van Corruption....dan cast ik toch liever met 0.5 sec langer een bolt van 2,5-7,5k.....met dan dus ook de kans op een isb
Theorycraft FTW en dat betekend dus alle details door rekenen, niet kijken wat het minimum van de Corr is en dat vergelijken met het maximum wat je met SB doet.
Daarnaast: Die kans op ISB hebben we het ook al over gehad. Met Corr in de rotation en een goede set locks blijft ISB toch wel continue op.
Ik vind dat mensen verplicht hun realm in hun sig moeten zetten
FF serieus, misschien is het wel handig. Je ziet dan veel sneller wie er allemaal bij jou op de realm zitten
FF serieus, misschien is het wel handig. Je ziet dan veel sneller wie er allemaal bij jou op de realm zitten
maar wij hadden het over destro locks, aka 21/40 ^^
Anoniem: 236827
Lucky bastardMektheb schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:50:
[...]
erg nice, gelukkig had ik die robe al in me 1e x op heroic
Maar ik had de Gloves in de 1e run voor m'n mage, en de healing ring in de 1e run voor m'n priest
Zie sig, zit in Pirates of Azeroth.MuVo schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:38:
, Hey, welke guild zit je ?
Bij ons hebben ze eerst ZA : met een vaste groep gedaan. Dit deden ze voor de tactieken. De rest van de Guild joint die raid als ze ene full clear hebben. Deze manier werkt wel, want je kunt daarna efficiënter met je guild ZA clearen.
Idee is inderdaad eerst met een vast groepje ZA in te gaan, vooral om te kijken hoever we kunnen komen. En mocht het allemaal meevallen, om tactics onder de knie te krijgen.
Nee, we hebben nog elke week net wel of niet eens genoeg spelers voor 10mans, dus de 25mans duurt nog wel heel lang. Helaas, zou er graag eens heen gaan.
Mijn char is dus Ayokiwa.
Woei
Gisteren in 3 uur tijd heel MH clear! Alleen op Archimonde 2 wipes waarna hij echt smoooooth ging
Mijn eerste Tier 6 item (handjes) is ook binnen, enchanted and all 
Vanavond Black Temple. Naj'entus, Supremus, Shade, Gorefiend en als het even mee zit Bloodboil. Dan zondag ROS en onze eerste Shahraz pogingen
Wie weet kan ik maandag zeggen Illidan te hebben gezien!
Vanavond Black Temple. Naj'entus, Supremus, Shade, Gorefiend en als het even mee zit Bloodboil. Dan zondag ROS en onze eerste Shahraz pogingen
"Cough cough " jalours !!!!!!Blue-eagle schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:10:
WoeiGisteren in 3 uur tijd heel MH clear! Alleen op Archimonde 2 wipes waarna hij echt smoooooth ging
Mijn eerste Tier 6 item (handjes) is ook binnen, enchanted and all
Wij krijgen gewoon maar niet Vashj neer en voor we haar neer hebben gaan we naar TK om Solarion en Kealthas te doen
Probleem 1 : mensen letten niet op
Probleem 2 : mensen komen te laat of helemaal niet dus we gaan niet
Probleem 3 : pvpé vinden ze belangerijker
Zit echt al weer sterk mee in me maag de progress in eens opgehouden is en iedereen easy 3/5 T5 wil hebben voor ze pas weer moeite doen
wtb new guild die me wel in me waardes laat en me tijd niet verspild
Anoniem: 250914
Als ik merk dat WRATH een keer Gruul organiseert zal ik proberen wat Pirates mee te krijgen (ten minste, in zal een aantal whisperen waarvan ik weet dat die de tactics braaf hebben gelezen etc.).OkkE schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:22:
[...]
Zie sig, zit in Pirates of Azeroth.
Idee is inderdaad eerst met een vast groepje ZA in te gaan, vooral om te kijken hoever we kunnen komen. En mocht het allemaal meevallen, om tactics onder de knie te krijgen.
[...]
Nee, we hebben nog elke week net wel of niet eens genoeg spelers voor 10mans, dus de 25mans duurt nog wel heel lang. Helaas, zou er graag eens heen gaan.Maar dat zit er met PoA niet in, en heb ook nog geen guild gevonden waar ik mee mag (best logisch), zonder hun te joinen.
Gisteren heeft UTwizard mijn computer in elkaar gezet, maar er zijn nog wat probleempjes jammer genoeg
Nou heb ik al een tijdje het gevoel dat ik de guild teleurstel, aangezien ik nog niet al te vaak mee ben geweest naar raids en het op dit moment eventjes helemaal niet kan. Ik ben nou toch al een aardig tijdje trial. Vandaag eventjes een ingame mail naar mijn class leader gestuurd wat hij er nou van vindt en of ze het erg vinden om nog even te wachten of dat ze me liever willen demoten naar een Friend status totdat alles geregeld is of iets dergelijks.
Say what? Haal je dan een punt uit S&F? .. Zo ja, dan lees ik de rest van je posts maar niet meer, zo nee dan heb je het over een affliction of demo build en trek je de hele discussie uit z'n verband. Welke van de 2 is het ?Croga schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:08:
[...]
Zoals al gezegd ga ik uit van een optimale DPS build = 1 punt in Imp Corr. Daarnaast reken je hier geen curse/ISB mee.
1 woord: leulier.Theorycraft FTW en dat betekend dus alle details door rekenen, niet kijken wat het minimum van de Corr is en dat vergelijken met het maximum wat je met SB doet.
Ook zonder spriests is je isb echt niet 100%, ga dat maar is theorycraften.Daarnaast: Die kans op ISB hebben we het ook al over gehad. Met Corr in de rotation en een goede set locks blijft ISB toch wel continue op.
Anyway, mijn dps bij pure nuke fights gaat omlaag door corruption.
Wat is de ideale rotatie voor fire-mage dan?
5X scorch fireball fireblast fireball?
En dan scorch ophouden en zo vaak mogelijk fireblast?
Would be very nice!Anoniem: 250914 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:25:
Als ik merk dat WRATH een keer Gruul organiseert zal ik proberen wat Pirates mee te krijgen (ten minste, in zal een aantal whisperen waarvan ik weet dat die de tactics braaf hebben gelezen etc.).
Ik ken het.. laaste PC heb ik eigenlijk niet meer zelf gebouwd, maar al mijn vorige wel, en daar had ik ook regelmatig wat probleempjes mee. Ach ja, vond het toen ook wel leuk, tegenwoordig meer "het moet gewoon werken".Gisteren heeft UTwizard mijn computer in elkaar gezet, maar er zijn nog wat probleempjes jammer genoegOf het ligt aan de videokaart, of aan de voeding (vraag me niet om in details over te gaan, dat kan UTwizard, niet ik
). Ik heb WoW nog niet getest, ben het nu aan het installeren, maar het lijkt erop dat Sunwell nog even moet wachten..
Sja, dat je niet vaak mee kan is wel vervelend, maar zolang je wel gewoon je best doet (en ook presteerd) wanneer je mee bent, lijkt me het allemaal geen probleem. Maar inderdaad wel goed om het gewoon even aan de CL voor te leggen.Nou heb ik al een tijdje het gevoel dat ik de guild teleurstel, aangezien ik nog niet al te vaak mee ben geweest naar raids en het op dit moment eventjes helemaal niet kan. Ik ben nou toch al een aardig tijdje trial. Vandaag eventjes een ingame mail naar mijn class leader gestuurd wat hij er nou van vindt en of ze het erg vinden om nog even te wachten of dat ze me liever willen demoten naar een Friend status totdat alles geregeld is of iets dergelijks.
Doe Inczz en Wasmachine de groetenBertrand schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:23:
Oeh, guildhistory, leuk
Trollbane:
Stormscale:
Vashj is ook niet makkelijk hoorMektheb schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:19:
[...]
"Cough cough " jalours !!!!!!
Wij krijgen gewoon maar niet Vashj neer en voor we haar neer hebben gaan we naar TK om Solarion en Kealthas te doen
Probleem 1 : mensen letten niet op
Probleem 2 : mensen komen te laat of helemaal niet dus we gaan niet
Probleem 3 : pvpé vinden ze belangerijker
Zit echt al weer sterk mee in me maag de progress in eens opgehouden is en iedereen easy 3/5 T5 wil hebben voor ze pas weer moeite doen
wtb new guild die me wel in me waardes laat en me tijd niet verspild
Gear up en ga voor een guild die al in MH/BT zit en Vashj/Kael'thas beide dood hebben gekregen. Dat zegt wel iets over de kwaliteit van hun raiders.
Croga schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:08:
[...]
Zoals al gezegd ga ik uit van een optimale DPS build = 1 punt in Imp Corr. Daarnaast reken je hier geen curse/ISB mee.
[...]

Zoals holycorn al zegt -> leuliers
Have fun theory crafting met je destro build met 1 punt in imp corr
Zoals ik al zei, enige reden om als destruction dots up te houden is high movement fights, maar dan nog boeit die paar dps niet echt.
Inderdaad alleen dan krijg je het volgende probleem Bladefist, is een kleine server, bijna elke guild zit vol kwa magesBlue-eagle schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:45:
[...]
Vashj is ook niet makkelijk hoorEen paar gasten die niet opletten met de tainted cores en je bent de pineut. Mensen moeten opletten waar ze lopen, waar de striders zijn en bij de sporebats ook nog eens uitkijken niet tijdens het healen aan die groene meuk dood te gaan
Gear up en ga voor een guild die al in MH/BT zit en Vashj/Kael'thas beide dood hebben gekregen. Dat zegt wel iets over de kwaliteit van hun raiders.
en inderdaad wat meer gear kan een hoop helpen maar op mijn server zijn der maar 3 guilds die verder zijn als wij.. en dat betekend gewoon kleine community hechte banden etc is het nogal lastig om zo weg te gaan
2/5 T5 bezit ik ( Shoulders en Gloves )
Belt of Blasting
Boots of Blasting
Robe van Heroic MGT
en verder wel leuke pve items
177 Hitrating
956 Spelldmg
25% Crit
Spec Frost waarom ik respect heel veel en pvp ook veel vandaar
Ja bij boss fights 5 scorches, en dan 6-7 fireball en ergens een fireblast er tussen en weer 1 keer scorch om die debuff op te houden. En niet te vergeten trinkets, talents etc...drums..BraX schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:37:
Wat is de ideale rotatie voor fire-mage dan?
Op trash is het 2-3 keer scorch, fireball, fireball, fireball, fireblast, en ligt aan de hp van de mob om snel wat scorches er achter te casten.
[ Voor 6% gewijzigd door junglebeast op 10-04-2008 15:19 ]
Donedaroy schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:09:
Ik vind dat mensen verplicht hun realm in hun sig moeten zetten![]()
ErwienO <Gathering of Dudes> - 80 Dwarf Warrior - Ragnaros (EU)

Het wordt nog druk hier met Eonar-spelers
Mocht je nog eens spelers te kort komen, in Lost and Confused zitten heel veel spelers met meerdere level 70 chars, dus geef 1 van mijn characters maar een gil als je krap zit.OkkE schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:22:
[...]
Nee, we hebben nog elke week net wel of niet eens genoeg spelers voor 10mans, dus de 25mans duurt nog wel heel lang. Helaas, zou er graag eens heen gaan.Maar dat zit er met PoA niet in, en heb ook nog geen guild gevonden waar ik mee mag (best logisch), zonder hun te joinen.
Mijn characters zijn Stefanov, Maccgyver en Kalou.
Idd klopt, ik ben met jullie meegeweest naar karastefanass schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:36:
[...]
Volgens mij ben jij pas geleden met ons (Lost and Confused) meegeweest naar Kara.
Het wordt nog druk hier met Eonar-spelers
Ik als lock zijnde heb de 43/0/18 spec.
Deep affliction en dus ook UA
enigste wat ik moet doen tijdens de raid is DoT's ophouden en af en toe een shadowboltje schieten.
Deep affliction en dus ook UA
"Don't let your dreams be memes"
Ik heb hem 42/0/19Wootlock schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:44:
Ik als lock zijnde heb de 43/0/18 spec.
Deep affliction en dus ook UAenigste wat ik moet doen tijdens de raid is DoT's ophouden en af en toe een shadowboltje schieten.
Hey allen,
Ik ben nu bezig met m'n eerste character (Human Warlock) naar 70 te levelen. Ondertussen zit ik op level 54. Nu wil ik graag gaan respeccen omdat ik op dit moment geen handige talent build heb. Na wat leeswerk op onder andere wowwiki en wat navragen bij mensen in m'n guild twijfel ik nu heel erg of ik nu beter een Demonology build of een Affliction build kan maken.
Volgens wowwiki kun je voor levelen het beste een Affliction build maken. Aan de andere kant zie je op diezelfde wowwiki dat (full) Demonology builds zo ongeveer vanaf level 40 voordelig zijn. In dat geval wordt geadviseerd om te beginnen met Affliction en zo rond 50-55 te respeccen naar Demonology.
Nu is het zo dat ik Affliction op zich leuker vind dan Demonology omdat je dan alle mogelijkheden hebt (correct me if I'm wrong) om met je health/mana te spelen. Aan de andere kant hoor ik van anderen dat de Felguard erg handig wordt in de Outlands omdat je daar snel aangevallen wordt door meerdere mobs tegelijkertijd.
Ik neig nu dus momenteel nog steeds naar een Affliction build, maar ik ben een beetje bang dat ik daar straks spijt van ga krijgen. Kunnen jullie me een beetje van advies dienen? Bij voorbaat dank
!
Ik ben nu bezig met m'n eerste character (Human Warlock) naar 70 te levelen. Ondertussen zit ik op level 54. Nu wil ik graag gaan respeccen omdat ik op dit moment geen handige talent build heb. Na wat leeswerk op onder andere wowwiki en wat navragen bij mensen in m'n guild twijfel ik nu heel erg of ik nu beter een Demonology build of een Affliction build kan maken.
Volgens wowwiki kun je voor levelen het beste een Affliction build maken. Aan de andere kant zie je op diezelfde wowwiki dat (full) Demonology builds zo ongeveer vanaf level 40 voordelig zijn. In dat geval wordt geadviseerd om te beginnen met Affliction en zo rond 50-55 te respeccen naar Demonology.
Nu is het zo dat ik Affliction op zich leuker vind dan Demonology omdat je dan alle mogelijkheden hebt (correct me if I'm wrong) om met je health/mana te spelen. Aan de andere kant hoor ik van anderen dat de Felguard erg handig wordt in de Outlands omdat je daar snel aangevallen wordt door meerdere mobs tegelijkertijd.
Ik neig nu dus momenteel nog steeds naar een Affliction build, maar ik ben een beetje bang dat ik daar straks spijt van ga krijgen. Kunnen jullie me een beetje van advies dienen? Bij voorbaat dank
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
Ik heb tijdens het lvlen van mijn lock dem gespect en dit volgehouden van lvl 10-70 het beviel me prima
maar in pvp zuigde het
Gezellig.
Ik zal je zeker ook op mijn Friends List zetten, we kunnen best af en toe een extra speler gebruiken.Mocht je nog eens spelers te kort komen, in Lost and Confused zitten heel veel spelers met meerdere level 70 chars, dus geef 1 van mijn characters maar een gil als je krap zit.
Mijn characters zijn Stefanov, Maccgyver en Kalou.
Waar zitten jullie mbt progress? Kara? Of zijn dat alt-runs?
Zal ook jou toevoegen, misschien wil/kan je ons ook eens helpen, mocht dat nodig zijn.MuVo schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:44:
Idd klopt, ik ben met jullie meegeweest naar kara, paar keer zelfs. Ik zou best nog wel een keer mee willen mochten jullie hulp nodig hebben
Heb zelf geleveled met demonology, maar mijn lock is inmiddels affliction specced, met de juiste techniek is het mogelijk om 3/4 (of meer) mobs tegelijk te pakken en deze vervolgens allemaal te dotten (en zo dus te verslaan), dit komt je levelsnelheid natuurlijk wel ten goede.
De felguard is overigens ook erg leuk, maar speel gewoon wat jij wil spelen
De felguard is overigens ook erg leuk, maar speel gewoon wat jij wil spelen
Icons are overrated
Is goed, ik ben altijd wel in voor een kara run, aangezien die bij mij guild op zaterdag zijn, en dat ik die niet join inverband met werk en rlOkkE schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:56:
Zal ook jou toevoegen, misschien wil/kan je ons ook eens helpen, mocht dat nodig zijn.
Anoniem: 256796
Mijn lock is 66 nu ( en Affli Spec ) en vind het levelen lekker snel gaan
Voidje erop af,4 dots en na 10seconden ligt ie dood op de grond. Met meerdere mobs gewoon alles dotten,keertje HoT ( opletten dat je dan geen andere mobs lured
), beetje drain life en je komt altijd wel als winnaar uit de bus
Gewoon affliction blijven als je dat leuker vindt.MrHuge schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:51:
[ Voor 5% gewijzigd door Exitium op 10-04-2008 16:14 ]
Anoniem: 242052
Oe Guild history wil ook ff mee doen 
Dutch Underdogs: Een zelf gemaakt lvling guild die bedoeld was voor alleen nederlanders(Werd uit eindelijk de grootste guild van de server met alleen nederlanders
) leavde uit eindelijk omdat we te weinig lvl 60's hadden.
Faith: Paar maanden Molten core mee gedaan en toen disbande die.
Exile : PVP guild (Was officer) werd rank 11 en toen wilde ik weer raiden.
Risen: Bestond uit wat dutch underdogs members en werd een internationaal guild (Werd GM na een tijdje) disbande omdat een paar officers weg gingen.
Illusion: daar zat ik een tijd in , en dat was egt een hardcore guild, heb daarmee tot Naxx gedaan.
Risen(alweer): na TBC werd risen opnieuw gemaakt en ging weer er in om casual te spelen.
Nu guildloos en pvp een beetje.
Dutch Underdogs: Een zelf gemaakt lvling guild die bedoeld was voor alleen nederlanders(Werd uit eindelijk de grootste guild van de server met alleen nederlanders
Faith: Paar maanden Molten core mee gedaan en toen disbande die.
Exile : PVP guild (Was officer) werd rank 11 en toen wilde ik weer raiden.
Risen: Bestond uit wat dutch underdogs members en werd een internationaal guild (Werd GM na een tijdje) disbande omdat een paar officers weg gingen.
Illusion: daar zat ik een tijd in , en dat was egt een hardcore guild, heb daarmee tot Naxx gedaan.
Risen(alweer): na TBC werd risen opnieuw gemaakt en ging weer er in om casual te spelen.
Nu guildloos en pvp een beetje.
Ik heb ondertussen 3 level 70 Warlocks. Een undead affliction-spec (main), undead Demonology (om mee te testen) en een blood elf SL/SL voor PvP.
Uit ervaring kan ik zeggen dat je het beste kunt levelen met Affliction totdat je de felguard kan pakken en daarna op 70 weer terug naar affliction voor grinden.
Demo-spec : http://www.wowhead.com/?talent=IVMri0bZ0gczIizcesz
Affliction: http://www.wowhead.com/?talent=IVMriRfzVtboZxx0tr
Zorg dat je zo snel mogelijk je spellhit zo rond de +10% krijgt anders moet je punten in Suppression steken om te compenseren. Mocht je nog vragen hebben, de Warlock PvE compendium lezen op www.elitistjerks.com.
Uit ervaring kan ik zeggen dat je het beste kunt levelen met Affliction totdat je de felguard kan pakken en daarna op 70 weer terug naar affliction voor grinden.
Demo-spec : http://www.wowhead.com/?talent=IVMri0bZ0gczIizcesz
Affliction: http://www.wowhead.com/?talent=IVMriRfzVtboZxx0tr
Zorg dat je zo snel mogelijk je spellhit zo rond de +10% krijgt anders moet je punten in Suppression steken om te compenseren. Mocht je nog vragen hebben, de Warlock PvE compendium lezen op www.elitistjerks.com.
I want to live forever, so far.. so good.
Heb je het al eens uit gerekend? Okay dan, zal ik even voor je doen:HolyCorn schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:25:
Say what? Haal je dan een punt uit S&F? .. Zo ja, dan lees ik de rest van je posts maar niet meer, zo nee dan heb je het over een affliction of demo build en trek je de hele discussie uit z'n verband. Welke van de 2 is het ?
Met 11## +dmg zit je Corr op ongeveer 2k damage totaal (laten we even voor het gemak afronden). In 2 seconden cast time is dat dus 1000 DPSC. Op 1.6 seconden is dat 1250 DPSC. Winst = 250 DPSC.
4% extra +dmg op je SB is ongeveer 45 punten extra damage. Gedeelt door 2.5 seconden is +18 DPSC. In je rotation heb je 6 SB per Corr dus +108 DPSC.
Welke can de twee is nu interessanter? Om de increase in DPSC gelijk te krijgen moet je 131% crit chance hebben. Lijkt mij persoonlijk lastig te bereiken.
Als je uit gaat van veel meer +dmg (laten we zeggen 2000) dan kom je op:
Corr = 2770
Geen talents = 1385 DPSC
1 talent = 1731.25 DPSC
Winst = 346.25
SB = +80 = +32 DPSC
Winst = 192
Crit benodigd = 80%
Ofwel: Hoe hoger je +dmg, hoe minder crit je nodig hebt om de winst op die ene talent door te laten slaan.
Maar even terug komend op de originele discussie: Zelfs als je geen talents in Imp Corr hebt heb je op +1100 damage zo'n 42% spellcrit nodig wil de DPSC van je SB boven die van Corr uit komen. Dat geconbineerd met het feit dat ieder gevecht wel een beetje downtime heeft en je dan vervolgens ook nog kijkt naar:
T4 bonus: Increases the duration of your Corruption and Immolate abilities by 3 sec.
T5 bonus: Your Shadowbolt spell hits increase the damage of Corruption by 10% and your Incinerate spell hits increase the damage of Immolate by 10%.
T6 bonus: Each time one of your Corruption or Immolate spells deals periodic damage, you heal 70 health.
dan zie ik heel veel redenen om die Corruption er toch maar op te laten. En die Immolation ook wel...
Overigens vindt ik het altijd interessant om dit soort cijfers voor te leggen aan mensen die zelf helemaal niet aan theorycrafting doen. Die antwoorden altijd alleen maar uit hun eigen beperkte visie zonder daarbij hun mening ook te staven met cijfers. Erg leuk altijd
Demonology speccen heeft zin rond level 55 omdat je dan in WPL/EPL quest. de mobs die daar rondlopen zijn shadow resistant en dus doe je er langer over om ze kapot te maken. de fel guard specc is dan perfect om deze mobs snel af te maken (dotten) en de aggro bij de fel guard te houden...MrHuge schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:51:
Hey allen,
Ik neig nu dus momenteel nog steeds naar een Affliction build, maar ik ben een beetje bang dat ik daar straks spijt van ga krijgen. Kunnen jullie me een beetje van advies dienen? Bij voorbaat dank!
ik heb het de hard way gedaan dus full afflicition en ik heb toch een aantal keren op mijn tanden moeten bijten.
advies is :
vanaf level 50 Demo tot level 60
respec naar Aff tot level 70
to upgearen demo speccen....
This is the Way.
Anoniem: 174443
om te levelen zou ik felguard speccen .. deed ik zelf ook en werkte goedMrHuge schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:51:
Hey allen,
Ik neig nu dus momenteel nog steeds naar een Affliction build, maar ik ben een beetje bang dat ik daar straks spijt van ga krijgen. Kunnen jullie me een beetje van advies dienen? Bij voorbaat dank!
Je moet niet puur naar dpsc kijken, dat is ontzettend scheef, (o.a. iets met dot-gap..) maar naar de cycle die je maakt tijdens combat. Ik ga het je niet voor rekenen, maar kijk maar op http://www.leulier.com, download de spreadsheet, vul alles in en bekijk dan maar de dps die je doet. ( en kijk ook naar het verschil tussen 4/5 en 5/5 S&F...)Croga schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:49:
[...]
Heb je het al eens uit gerekend? Okay dan, zal ik even voor je doen:
Met 11## +dmg zit je Corr op ongeveer 2k damage totaal (laten we even voor het gemak afronden). In 2 seconden cast time is dat dus 1000 DPSC. Op 1.6 seconden is dat 1250 DPSC. Winst = 250 DPSC.
4% extra +dmg op je SB is ongeveer 45 punten extra damage. Gedeelt door 2.5 seconden is +18 DPSC. In je rotation heb je 6 SB per Corr dus +108 DPSC.
Welke can de twee is nu interessanter? Om de increase in DPSC gelijk te krijgen moet je 131% crit chance hebben. Lijkt mij persoonlijk lastig te bereiken.
Als je uit gaat van veel meer +dmg (laten we zeggen 2000) dan kom je op:
Corr = 2770
Geen talents = 1385 DPSC
1 talent = 1731.25 DPSC
Winst = 346.25
SB = +80 = +32 DPSC
Winst = 192
Crit benodigd = 80%
Ofwel: Hoe hoger je +dmg, hoe minder crit je nodig hebt om de winst op die ene talent door te laten slaan.
Maar even terug komend op de originele discussie: Zelfs als je geen talents in Imp Corr hebt heb je op +1100 damage zo'n 42% spellcrit nodig wil de DPSC van je SB boven die van Corr uit komen. Dat geconbineerd met het feit dat ieder gevecht wel een beetje downtime heeft en je dan vervolgens ook nog kijkt naar:
T4 bonus: Increases the duration of your Corruption and Immolate abilities by 3 sec.
T5 bonus: Your Shadowbolt spell hits increase the damage of Corruption by 10% and your Incinerate spell hits increase the damage of Immolate by 10%.
T6 bonus: Each time one of your Corruption or Immolate spells deals periodic damage, you heal 70 health.
dan zie ik heel veel redenen om die Corruption er toch maar op te laten. En die Immolation ook wel...
Nu ben ik echt klaar met je. Beetje denigrerend gaan doen en klakkeloos aannemen dat ik 1 of andere domme aap ben die zomaar iets van internet overneemt? Rot lekker opOverigens vindt ik het altijd interessant om dit soort cijfers voor te leggen aan mensen die zelf helemaal niet aan theorycrafting doen. Die antwoorden altijd alleen maar uit hun eigen beperkte visie zonder daarbij hun mening ook te staven met cijfers. Erg leuk altijd

Allereerst bedankt voor de replies!
Ik zie veel posts (niet alleen hier, maar ook elders) die zeggen dat Demo de way to go is om te levelen vanaf level 50-55. Affliction vind ik op zich erg leuk, dus ik denk dat ik voor de combinatie ga: full Demo, aangevuld met Affliction.
Deze build lijkt me wel erg aardig. Rest nog de vraag wat het handigste is. Momenteel ben ik lvl 54, dus ik heb nu 45 punten te besteden voor de respec. Dit betekent dat ik ff moet kijken hoe ik m'n build nu opzet. Een optie is om Demo meteen tot 41 te speccen en de overige 4 punten eerst maar eens in Improved Corruption of Suppression te steken (het zal Improved Corruption worden denk ik). Dit lijkt mij op zich een betere optie dan meer punten in Affli te steken, omdat ik dan niet meteen m'n Felguard heb.
Ik zie veel posts (niet alleen hier, maar ook elders) die zeggen dat Demo de way to go is om te levelen vanaf level 50-55. Affliction vind ik op zich erg leuk, dus ik denk dat ik voor de combinatie ga: full Demo, aangevuld met Affliction.
Deze build lijkt me wel erg aardig. Rest nog de vraag wat het handigste is. Momenteel ben ik lvl 54, dus ik heb nu 45 punten te besteden voor de respec. Dit betekent dat ik ff moet kijken hoe ik m'n build nu opzet. Een optie is om Demo meteen tot 41 te speccen en de overige 4 punten eerst maar eens in Improved Corruption of Suppression te steken (het zal Improved Corruption worden denk ik). Dit lijkt mij op zich een betere optie dan meer punten in Affli te steken, omdat ik dan niet meteen m'n Felguard heb.
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
Ik ben ook bezig mijn eerste lock te lvlen. Heb hem gespecced tot improved voidwalker en ben nu bezig met de rest in affliction te gooien. Zodra ik de Felguard kan krijgen respec ik hierheen. Op lvl 70 ben ik weer van plan terug te gaan naar affliction om zo me spulletjes bij elkaar te krijgen.
Dat is zo'n beetje mijn globale planning en doelstelling op dit moment.
Dat is zo'n beetje mijn globale planning en doelstelling op dit moment.
Ik was al klaar met hem toen ie begon over 1 punt in imp corr in een destruction buildHolyCorn schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:56:
[...]
Nu ben ik echt klaar met je. Beetje denigrerend gaan doen en klakkeloos aannemen dat ik 1 of andere domme aap ben die zomaar iets van internet overneemt? Rot lekker op

Laat hem lekker zijn rotatie aanhouden. Kennelijk staart ie zich blind op dpsc.
Enige moment om mogelijk te beginnen met corr en immo is om voor een threat buffer te zorgen om niet meteen te openen met 6-8k crits. voor de rest is het gewoon zonde van je gcd en je mana
Idd, ik begin ook bijna altijd met immo (na curse dan ofc), gebeurt me niet nog een keer dat ik meteen aggro trekBokkie schreef op donderdag 10 april 2008 @ 19:19:
[...]
Ik was al klaar met hem toen ie begon over 1 punt in imp corr in een destruction build![]()
Laat hem lekker zijn rotatie aanhouden. Kennelijk staart ie zich blind op dpsc.
Enige moment om mogelijk te beginnen met corr en immo is om voor een threat buffer te zorgen om niet meteen te openen met 6-8k crits. voor de rest is het gewoon zonde van je gcd en je mana
Kunnen we deze thread niet hernoemen naar het Grote World of Warlock Topic?
[ Voor 6% gewijzigd door junglebeast op 10-04-2008 19:49 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Dit topic is gesloten.