[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 22 Laatste
Acties:
  • 244.818 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Het leek goed te gaan met de NAS, maar nu ik bezig ben met funplug te installeren en er wat mee aan het experimenteren ben gaat het weer mis.
De NAS is niet meer te bereiken. Telnet verbinding wordt gemaakt, maar er gebeurt helemaal niks, kan geen commando geven, niet inloggen, niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xcept
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Anoniem: 35969 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:32:
Ik heb de CH3SNAS nu aan mijn wireless network hangen, en probeer nu grotere hoeveelheden data er op te zetten. Probleem daarmee is echter dat hij daarbij vast lijkt te lopen na 1 a 2 gb gekopieerd te hebben.... Zelfs de power knop 5 seconden inhouden heeft geen enkel effect.
Ik gebruik Mac OSX, de NAS heeft firmware versie 1.03.
Ik heb hier hetzelfde probleem. Ik las net wel in de handleiding dat wanneer je vista als host OS gebruikt je de security policy aan moet passen. Standaard staat die bij Vista op NTLM V2 only, die moet je op "NTLM, NTLM V2 when negotiated" zetten.
Ik heb nu het andere vage probleem dat het hele apparaat niet meer aan gaat. Heb hem 1 avondje half half getest en krijg het kreng nu niet meer aan! aargh! Druk op de power knop, ledje gaat een halve seconde aan en daarna niets meer. Ga hem maar retourneren als DOA als het kan en dan maar een nieuwe unit laten komen... :X

Voor die factory reset moet het apparaat aan staan toch? of moet je hem aanzetten met de resetknop ingedrukt? kan hier bar weinig over vinden in de handleiding op de site of in het boekje.

[ Voor 23% gewijzigd door xcept op 23-05-2008 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Die factory reset is inderdaad een beetje onduidelijk...

Ik gebruik trouwens geen Vista, maar OSX, dus die beveiliging specifiek kan het probleem niet zijn. Ik word echt helemaal naar van die vastlopers. Er is ook geen peil op te trekken wanneer het gebeurt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 53610 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:38:
[...]

1.03 is goed, werkt bij de meesten zonder problemen. Sommige gebruiken 1.04v6 beta, schijnt beter te zijn voor degenen die soms problemen ondervinden. Er is ook een 1.04 final maar daar zijn de meningen over verdeeld, de eerste versie is zelfs teruggetrokken.
Het probleem wat jij schetst, lijkt op een samba issue, als je de plugin 0.4 van Fonz gebruikt kun je ook overschakelen naar nfs en samba uitschakelen. Als je erg bedreven bent in linux kun je ook overschakelen naar een nieuwere versie van samba.
er bestaat geen 1.04 final

er is een 1.03b6
er is een 1.03Final
er is een 1.04a1
en er is een 1.04rc1

1.04 zitten nog bepaalde bugs in mbt UPnP AV Server .. dus wil je je daar niet aan wagen, 1.03Final gebruiken. En anders toch de 1.03b6 blijven gebruiken .. Mij is het om het even ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:58
ik heb de conceptronic NAS gekocht voor opslag van mijn digitale foto's. Twee maal 500 GB schijven in raid 1 configuratie. Ik schrijf foto's rechtstreeks naar de NAS, en op de snelheid na bevalt dat goed. Het enige probeem dat ik heb is dat in zoombrowser alle foto's gelocked zijn (er staat bij elke foto een rood sleuteltje). Slechte opnames zijn dus niet te wissen... Wel in de verkenner, maar dat werkt te omslachtig. Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granny
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06 21:44
help!

is er een manier / tool om gedelete bestanden weer te herstellen op de ch3snas???
:'(

If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-06 19:28

McMiGHtY

- burp -

Afgelopen vrijdag een exemplaar besteld, samen met 2x 750GB Samsung Spinpoints. CH3SNAS word maandag geleverd, schijven ietsie later. Ben benieuwd.

Hij gaat een P4 2,4 servertje vervangen nadat er het een en ander richting colo is verhuisd.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 11:26
Ik ben van plan de CH3SNAS te kopen, maar heb nog twee vragen:

1) Ik wil graag de CH3SNAS gaan gebruiken als webserver (PHP 5, MySQL 5). Ik heb gelezen dat het mogelijk is om lighttd als webserver te gebruiker, maar kan ik er ook apache 2 op draaien?

Zo ja, kan dat met het standaard OS (na funplug) of alleen met Debian op een USB stick?

2) Als je een webserver draait zullen dan de harddisks alleen upspinnen als iemand een website bezoekt of constant? Zo ja, is het dan verstandig om de webserver (incl. MySQL) op een usb stick te installeren?

Alvast bedankt! Hoop dat het antwoord op vraag 1 ja is dan ga ik er direct één bestellen :)

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Zodra je programma's vanaf je HD's draait kan je er bijna vanuit gaan dat ze de schijven doen opspinnen, tenminste, dat is mijn ervaring tot nu toe. Zelfs funplug met alleen telnet lijkt de schijf doen opspinnen. Men zegt vaak dat het vaak up/down spinnen van een HD slechter is dan ze constant te laten draaien dus ik weet niet wat ik er van moet vinden :)

Apache zou moeten kunnen, de enige limiet is het geheugen en de snelheid denk ik, maar ik heb het niet getest. In theorie zou dat zowel met een funplug als via een debian chroot moeten kunnen (chroot is waarschijnlijk makkelijker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
Maar dan zullen ze alleen up spinnen als iemand een website bezoekt, toch? :?

Dat is goed te doen en scheelt weer het kopen van een usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Zodra je debian gaat draaien zal hij continu opspinnen aangezien er continu dingen gelogged worden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 12:10
sander- schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:59:
Zodra je debian gaat draaien zal hij continu opspinnen aangezien er continu dingen gelogged worden etc.
Daarom moet je debian ook op een usb stick zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Net als test heb ik de funplug uitgezet en dan nog spint de HD zo nu en dan op. Soms gaat ie naar het downspinnen gelijk weer aan, dat lijkt me niet zo goed voor m'n disks. Dus volgens mij is die functie niet zoveel waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

raven22 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:09:
[...]

Daarom moet je debian ook op een usb stick zetten
Maar een usb stick kan een beperkt aantal writes aan voordat ie stuk is, dus misschien kan je dan beter de log helemaal uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
grhmpf schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:32:
[...]

Maar een usb stick kan een beperkt aantal writes aan voordat ie stuk is, dus misschien kan je dan beter de log helemaal uitzetten.
weet je hoe je dat moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:18
Na het topic te hebben doorgelezen en de fun_plug met Debian werkend te hebben gekregen ben ik er helemaal blij mee! Ook het ctr_fanspeed.sh script werkt perfect!

Ik gebruik mijn NAS om muziek en foto's op te slaan. Die gebruik ik natuurlijk niet elke dag, dus worden de fan en de schijven netjes uitgeschakeld. Doordat Debian erop staat kan ik er alle kanten mee op! Voor nu is het goed genoeg, maar over een paar weken ga ik dat media streamen eens proberen.

Echt een top apparaat!

Ik lees trouwens dat bij grhmpf de schijven soms wel aan schieten? Hebben meerdere mensen hier "problemen" mee? Volgens mij blijven mijn schijven uit staan, zoals het hoort, tot ik de data benader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Sonic schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:15:
Na het topic te hebben doorgelezen en de fun_plug met Debian werkend te hebben gekregen ben ik er helemaal blij mee! Ook het ctr_fanspeed.sh script werkt perfect!

Ik gebruik mijn NAS om muziek en foto's op te slaan. Die gebruik ik natuurlijk niet elke dag, dus worden de fan en de schijven netjes uitgeschakeld. Doordat Debian erop staat kan ik er alle kanten mee op! Voor nu is het goed genoeg, maar over een paar weken ga ik dat media streamen eens proberen.

Echt een top apparaat!

Ik lees trouwens dat bij grhmpf de schijven soms wel aan schieten? Hebben meerdere mensen hier "problemen" mee? Volgens mij blijven mijn schijven uit staan, zoals het hoort, tot ik de data benader.
Helemaal mee eens! Enige probleem dat ik heb is dat NFS nog niet helemala lekker werkt, wil mijn gehele subnet toegang geven tot de NFS share en krijg het niet voor elkaar om dat te doen, 1 IP kan wel, maar ik werk met DHCP en wil op mijn Popcornhour mediaspeler en linux laptop ook toegang hebben tot de NFS mounts. Heeft iemand vooreeldje van de exports file die daar voor nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 11:58
sander- schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:32:
[...]

Helemaal mee eens! Enige probleem dat ik heb is dat NFS nog niet helemala lekker werkt, wil mijn gehele subnet toegang geven tot de NFS share en krijg het niet voor elkaar om dat te doen, 1 IP kan wel, maar ik werk met DHCP en wil op mijn Popcornhour mediaspeler en linux laptop ook toegang hebben tot de NFS mounts. Heeft iemand vooreeldje van de exports file die daar voor nodig is?
ipv het IP-adres in je exports, probeer eens 192.168.1.0/24.
Die /24 staat voor een subnetmask van 255.255.255.0 (24 bitjes op "1")

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Sonic schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:15:

Op dit moment doet m'n NAS helemaal niets meer. Op een gegeven moment was ie onbereikbaar en daarna werd dat alleen maar erger. Reboot hielp hem even in leven, maar viel steeds weg. Nu wil ie geen schijven meer zien en niet meer booten dus ik denk dat ik hem na een week kan terugsturen voor garantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04 13:02
Hallo! Weet iemand hoe je transmission(torrent) kan schedule'en? Heb hem net geïnstalleerd op ch3snas, maar deze functie zit er niet bij. Weet iemand een manier voor om bijv. eff simpel dat die s nachts op volle toeren draait en s ochtens maar 20Kb en dat dit allemaal automatisch gebeurt?
Ik mis deze functie namelijk heel erg t.o.v. mldonkey :(

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53610

Je kunt natuurlijk altijd met 2 config files werken en met cron jobs de huidige config file overschrijven en indien nodig transmission herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
Anoniem: 53610 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:00:
Je kunt natuurlijk altijd met 2 config files werken en met cron jobs de huidige config file overschrijven en indien nodig transmission herstarten.
Dank je wel. Ik ga even uitvogelen wat de cron jobs allemaal zijn en of ik daarmee transmission kan limiteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
raven22 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:25:
[...]

weet je hoe je dat moet doen?
Misschien dat dit werkt?

Debian schrijft dan niet steeds een -MARK- elke 20 minuten in de log, dus dan zal hij alleen nog wat in de log schrijven als er ook daadwerkelijk iets gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Syslog helemaal uitzetten kan ook, maar dan nog zijn er services die hun eigen log bij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
grhmpf schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:55:
Syslog helemaal uitzetten kan ook, maar dan nog zijn er services die hun eigen log bij houden.
en hoe zet ik syslog helemaal uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben aan het sleutelen aan mijn funplug script (fonz 1.4) om de programma's niet meer rechtstreeks te starten maar ze eerst te kopiëren naar de standaard directory en dan pas te starten. Op deze manier moet het mogelijk zijn om de disks continu in slaapstand te houden.
Hoe kijken jullie hier tegen aan, is het een goed idee of niet ?
Aan de andere kant, proberen kan natuurlijk altijd, als het fout gaat is het zo terug veranderd.
Ik laat wel weten hoe het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 21:31
Ik heb een probleem met toegang tot mijn CH3NAS via Windows.

Ik heb een map waar muziek en films in staan. Ik heb de rechten van die map (share: media) zo ingesteld dat iedereen mag lezen. Daarnaast heb ik ook toegevoegd dat de user 'bredend' wel mag schrijven.(share media-1) Als ik dan de map media wil openen kan dat gewoon probleemloos. Winamp speelt er nu zijn MP3'tjes uit. Als ik de map media-1 wil openen krijg ik een password venster waar de username niet te veranderen is (staat op Storage\Guest)?

Ook verbinden via het tooltje dat erbij zit geeft een foutmelding dat het niet lukt.
Is het wel mogelijk om users met passwords via SMB te laten verbinden?

[ Voor 7% gewijzigd door bredend op 29-05-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
Anoniem: 53610 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:25:
Ik ben aan het sleutelen aan mijn funplug script (fonz 1.4) om de programma's niet meer rechtstreeks te starten maar ze eerst te kopiëren naar de standaard directory en dan pas te starten. Op deze manier moet het mogelijk zijn om de disks continu in slaapstand te houden.
Aan de andere kant, proberen kan natuurlijk altijd, als het fout gaat is het zo terug veranderd.
Klinkt interessant, laat het weten als het je is gelukt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Op het dns323 hackforum staat beschreven hoe je die nieuwste funplug 0.5 op een usb stick kunt zetten, dan voorkom je ook spinups van je schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Heeft iemand hier trouwens al funplug 0.5 draaien? Ik ben nog steeds aan het proberen de slimserver software te draaien en in funplug 0.5 zitten al veel programma's waaronder perl dus zou je slimserver moeten kunnen draaien zonder debian chroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

raven22 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:45:
[...]
Op het dns323 hackforum staat beschreven hoe je die nieuwste funplug 0.5 op een usb stick kunt zetten, dan voorkom je ook spinups van je schijven.
Alles via een usb stick laten lopen is iets wat nu al doe, maar ik wil daar eigenlijk vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Het ligt er denk ik maar net aan welk programma je gebruikt. Als je het over downloads hebt, is het interne geheugen nooit genoeg. Dat lijkt een zinloze exercitie. Wanneer je het bijv. alleen over een http server hebt, kan het erg nuttig zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GenetiX schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:53:
[...]
Het ligt er denk ik maar net aan welk programma je gebruikt. Als je het over downloads hebt, is het interne geheugen nooit genoeg. Dat lijkt een zinloze exercitie. Wanneer je het bijv. alleen over een http server hebt, kan het erg nuttig zijn lijkt me.
Sorry, ik moet iets duidelijker zijn geloof ik.
Wat ik bedoel te zeggen is dat de funplug van fonz alle programma's opstart die het execute bitje aan hebben staan in de start directory. Dat zijn kleine scripts die ik dus voor het starten eerst naar het geheugen wil kopiëren en dan vanuit het geheugen starten. Als alles aanstaat is het hooguit een paar KB, en dat past makkelijk in het interne geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik heb gisteren mijn CH3SNAS besteld (met Samsung F1 1 TB, zoals zovelen ;) ). Mijn bedoeling is (naast natuurlijk data opslag) om Transmission met Clutch erop te draaien. Oftewel: de Debian chroot.

Ik lees in dit topic dat het ivm het opspinnen van de disk aan te raden is om Debian op een USB stick te zetten. Dat wil ik dus ook gaan doen, maar ik zou graag willen weten hoe groot die USB stick dan moet zijn? Of eigenlijk: hoe groot is die Debian omgeving standaard? Dan weet ik of ik een nieuwe stick moet kopen of een oude kan gebruiken :) Ik neem aan dat het weinig uitmaakt welke snelheid de stick heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Anoniem: 53610 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:51:
[...]

Alles via een usb stick laten lopen is iets wat nu al doe, maar ik wil daar eigenlijk vanaf.
waarom bevalt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
rb338 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:11:
Ik heb gisteren mijn CH3SNAS besteld (met Samsung F1 1 TB, zoals zovelen ;) ). Mijn bedoeling is (naast natuurlijk data opslag) om Transmission met Clutch erop te draaien. Oftewel: de Debian chroot.

Ik lees in dit topic dat het ivm het opspinnen van de disk aan te raden is om Debian op een USB stick te zetten. Dat wil ik dus ook gaan doen, maar ik zou graag willen weten hoe groot die USB stick dan moet zijn? Of eigenlijk: hoe groot is die Debian omgeving standaard? Dan weet ik of ik een nieuwe stick moet kopen of een oude kan gebruiken :) Ik neem aan dat het weinig uitmaakt welke snelheid de stick heeft.
Voor transmission hoef je met funplug 0.5 geen debian meer te draaien:

http://forum.dsmg600.info...utch-CH3SNAS-DNS-323.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn vrouw stoot hem er iedere keer uit met poetsen..... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
Ik wil de NAS gaan gebruiken om makkelijk bestanden te kunnen delen met vrienden. Ik weet dat mensen van buiten het netwerk kunnen ftp-en, maar is het ook mogelijk de NAS als windows schijf te mounten buiten het lokale netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Dat zou kunnen met NetDrive van Novell. Helaas heeft Novell dit super tooltje (er bestaat naar mijn weten geen alternatief) laten vallen. Op sommige windows installaties werkt het 100% probleemloos. Op anderen crashed het regelmatig. Waar het aan ligt ben ik nog niet achter. Maar zeker het proberen waard!
Je mount er mee via FTP alsof het LAN shares zijn.

Als dit niet werkt lijkt de enige mogelijkheid me om een VPN verbinding aan te leggen naar het lan waar de schijf in hangt en vanuit daar te mounten. Niet echt ideaal omdat dan al het internet verkeer via die VPN verbinding gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Anoniem: 53610 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:42:
[...]

Mijn vrouw stoot hem er iedere keer uit met poetsen..... :o
bij ons staat tie in de meterkast en daar wordt niet gepoetst, nog andere redenen om het niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
raven22 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:33:
[...]

Voor transmission hoef je met funplug 0.5 geen debian meer te draaien:

http://forum.dsmg600.info...utch-CH3SNAS-DNS-323.html
Oe.... dat is wel heel goed nieuws :) En als ik zie dat fun_plug uitgepakt ongeveer 300 MB in beslag neemt moet ik met een USB stick van 512 MB een heel eind kunnen komen.

Hopelijk wordt ie vandaag bezorgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
rb338 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:25:
[...]

Oe.... dat is wel heel goed nieuws :) En als ik zie dat fun_plug uitgepakt ongeveer 300 MB in beslag neemt moet ik met een USB stick van 512 MB een heel eind kunnen komen.

Hopelijk wordt ie vandaag bezorgd :)
De funplug hoeft niet op een usb stick, dus die heb je helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

raven22 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:16:
[...]
bij ons staat tie in de meterkast en daar wordt niet gepoetst, nog andere redenen om het niet te doen?
Niet echt, vind het eigenlijk een beetje zonde van die 8GB stick om hem niet te gebruiken maar het is aan de andere kant knap vervelend als die stick tussendoor losgekoppeld wordt, ik werk namelijk veel in het buitenland en kan dan niet meer bij mijn data.
Daarom heb ik liever een stabiele omgeving die altijd up-and-running is, daar wil ik best een paar uurtje werk in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:24
Bram77 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:38:
Dat zou kunnen met NetDrive van Novell. Helaas heeft Novell dit super tooltje (er bestaat naar mijn weten geen alternatief) laten vallen. Op sommige windows installaties werkt het 100% probleemloos. Op anderen crashed het regelmatig. Waar het aan ligt ben ik nog niet achter. Maar zeker het proberen waard!
Je mount er mee via FTP alsof het LAN shares zijn.

Als dit niet werkt lijkt de enige mogelijkheid me om een VPN verbinding aan te leggen naar het lan waar de schijf in hangt en vanuit daar te mounten. Niet echt ideaal omdat dan al het internet verkeer via die VPN verbinding gaat.
FTPDrive kan 't ook.
http://www.killprog.com/fdrve.html
Ik had ook alleen maar vastlopers met NetDrive, maar FTPDrive doet t bij mij perfect :)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
raven22 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:39:
[...]

De funplug hoeft niet op een usb stick, dus die heb je helemaal niet nodig.
Je schrijft zelf:
Ik wil dus inderdaad voorkomen dat mijn schijf gaat spinnen als het niet nodig is. Vandaar usb stick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
denniskrol schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:10:
[...]

FTPDrive kan 't ook.
http://www.killprog.com/fdrve.html
Ik had ook alleen maar vastlopers met NetDrive, maar FTPDrive doet t bij mij perfect :)
Helaas conflicteerd FTPDrive met PowerDVD. Wanneer PowerDVD is geinstalleerd werkt het niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:24
Heb 't alleen op stage gebruikt, waar ik dus geen PowerDVD had. Zal het morgen hier is proberen.
Zou jammer zijn, want ik vond t wel goed werken

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 23-06 21:31
Ik denk dat ik de oorzaak van het probleem gevonden heb.
Ik had direct na het aansluiten 2 users aangemaakt en even later de nieuwste firmware erop gezet en vervolgens de standaard instellingen geladen, en een configbestand ingeladen.
De usernames die ik toen had instesteld werken nu niet meer om te verbinden. Andere users werken wel prima.
bredend schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:25:
Ik heb een probleem met toegang tot mijn CH3NAS via Windows.

Ik heb een map waar muziek en films in staan. Ik heb de rechten van die map (share: media) zo ingesteld dat iedereen mag lezen. Daarnaast heb ik ook toegevoegd dat de user 'bredend' wel mag schrijven.(share media-1) Als ik dan de map media wil openen kan dat gewoon probleemloos. Winamp speelt er nu zijn MP3'tjes uit. Als ik de map media-1 wil openen krijg ik een password venster waar de username niet te veranderen is (staat op Storage\Guest)?

Ook verbinden via het tooltje dat erbij zit geeft een foutmelding dat het niet lukt.
Is het wel mogelijk om users met passwords via SMB te laten verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
rb338 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:50:
[...]

Je schrijft zelf:

[...]

Ik wil dus inderdaad voorkomen dat mijn schijf gaat spinnen als het niet nodig is. Vandaar usb stick :)
De usb stick is alleen nodig als je debian wil chrooten, want dan gaan de discs niet in standby. Zelf gebruik ik funplug 0.4 en dan gaan de schijven netjes in standby, ik weet niet hoe dit is met 0.5 maar ik neem aan hetzelfde (afhankelijk van de services die je draait)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-06 19:28

McMiGHtY

- burp -

Net m'n ch3snas aangezet na het inbouwen van 2 samsung 750GB'ers. Ding is heerlijk stil en heeft een goeie doorvoer op het netwerk. Topding.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Ik heb mijn CH3SNAS inmiddels. Heb firmware 1.04rc1 erop gezet, funplug 0.5 en daarin transmission en clutch.

Ik heb heel erg vaak het probleem dat het ding gewoon vastloopt. Ineens valt dan alles weg: hij verdwijnt uit de netwerklocaties, telnet werkt niet meer, gewoon dood. Als ik dan de stekker eruit trek (powerknop reageert niet) moet ik geluk hebben wil ie daarna nog doorstarten. Vaak krijg ik alleen de netwerk-led op de voorkant te zien, meer niet.

Als ik met telnet het uptime-commando geef zie ik ook dat de load bizar hoog is (3.xx) maar ik kan in de processenlijst (ps) de cpu belasting niet zien en weet ook niet hoe ik die erbij krijg.

Daarnaast krijg ik nu ineens een Unspecified I/O Error in Clutch, bij een torrent. En terwijl ik dit typ verliest Clutch blijkbaar de verbinding met Transmission en klapt ook mijn telnet er weer uit.

Hebben meer mensen dit? Zo ja, wat kan ik hieraan doen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-06 19:23

Nick Name

SinFest!

rb338 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:09:
Als ik met telnet het uptime-commando geef zie ik ook dat de load bizar hoog is (3.xx) maar ik kan in de processenlijst (ps) de cpu belasting niet zien en weet ook niet hoe ik die erbij krijg.
Probeer het commando 'top' eens, dan zie je wel welke resources elk proces gebruikt (en hoeveel zombies je hebt...if any)

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Tja, helaas krijg ik hem sinds ik mijn bericht hierboven geplaatst heb helemaal niet meer aan.

Ik heb inmiddels Conceptronic gemaild. Via Google vond ik een melding over de DNS-323 met dezelfde kenmerken, waarbij vervanging van het product als enige oplossing wordt aangegeven.

Jammer, ik had een positief beeld bij deze NAS. Hopelijk handelt Conceptronic het netjes af en heb ik er straks meer geluk mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Laatst online: 24-06 21:51

BeyondThunder

Lost Lightning

Zaterdag ook mijn nasje binnen gekregen.
Vannacht de CH3SNAS uitgezet, wat een herrie maakt dat ding! :(
Hij staat in de meterkast, en die zit dicht. Toch hoor ik hem nadrukkelijk aanwezig.
Het is vooral de resonantie die ik sterk hoor, maar ik weet dat ik daar gevoelig voor ben.
Vanavond maar eens wat rubbers scoren en dan eens testen.

Het vreemde is ook dat het rechter HD lampje activiteit blijft tonen, ik hoor de schijf ook werken.
Geen idee wat ie aan het doen is. Staan geen servers of clients aan en geen funplug aanwezig.
Volgens mij is het rechterlampje "Volume_1"

Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Laatst online: 24-06 17:47
BeyondThunder schreef op maandag 02 juni 2008 @ 07:57:
Zaterdag ook mijn nasje binnen gekregen.
Vannacht de CH3SNAS uitgezet, wat een herrie maakt dat ding! :(
Hij staat in de meterkast, en die zit dicht. Toch hoor ik hem nadrukkelijk aanwezig.
Het is vooral de resonantie die ik sterk hoor, maar ik weet dat ik daar gevoelig voor ben.
Vanavond maar eens wat rubbers scoren en dan eens testen.

Het vreemde is ook dat het rechter HD lampje activiteit blijft tonen, ik hoor de schijf ook werken.
Geen idee wat ie aan het doen is. Staan geen servers of clients aan en geen funplug aanwezig.
Volgens mij is het rechterlampje "Volume_1"

Herkent iemand dit?
Het eerste herken ik ook: Het "klepje" voorop resoneert op een gegeven moment mee. Even aandrukken en het geluid is weer weg. Iemand hier een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Nee, dat is het niet. Zodra ik de NAS optil van het plankje is de resonantie ook weg.
Ik denk dat ik em maar in een klein rubberen hangmatje hang.

Of zijn er ergens rubbers te koop speciaal voor dit doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

rb338 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:36:
Tja, helaas krijg ik hem sinds ik mijn bericht hierboven geplaatst heb helemaal niet meer aan.

Ik heb inmiddels Conceptronic gemaild. Via Google vond ik een melding over de DNS-323 met dezelfde kenmerken, waarbij vervanging van het product als enige oplossing wordt aangegeven.

Jammer, ik had een positief beeld bij deze NAS. Hopelijk handelt Conceptronic het netjes af en heb ik er straks meer geluk mee...
Klinkt als dezelfde symptomen als die mijn NAS had, maar dan met firmware 1.03. Een nieuwe is onderweg, maar ik ben wel een beetje huiverig om daar weer een nieuwe firmware op te zetten...Hoe had jij je schijven geconfigureerd? Misschien heeft het daar iets mee te maken? Volgens mij heb ik in m'n dmesg kernel errors gezien die gerelateerd waren aan RAID dus vandaar dat ik het vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door grhmpf op 02-06-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

BeyondThunder schreef op maandag 02 juni 2008 @ 08:55:
Nee, dat is het niet. Zodra ik de NAS optil van het plankje is de resonantie ook weg.
Ik denk dat ik em maar in een klein rubberen hangmatje hang.

Of zijn er ergens rubbers te koop speciaal voor dit doel?
Je hebt van die matjes en doppen om wasmachines op te zetten, wie weet is dat een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 11:58
grhmpf schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:50:
[...]

Je hebt van die matjes en doppen om wasmachines op te zetten, wie weet is dat een oplossing?
Resonantie is al te voorkomen door gebruik te maken van 2 verschillende materialen, dus een theedoek, oid eronder zou al moeten schelen.
Als het echt alleen het klepje is , zou je kunnen kijken of je de ruimte tussen klepje en behuizing kunt opvullen met een stukje tape.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik ga voor de dikste handdoek die ik heb liggen. Goede tip!
Het oppervlaktecontact van de NAS is toch behoorlijk, er lopen twee rubberen stribs van voor tot achter. Ik denk dat het wel helpt.

Maar het blijft vreemd dat de "Volume_1" schijf voortdurend activiteit vertoond, ook staan alle andere devices uit. En ik gebruik geen funplug o.i.d.

Is het ook mogelijk om één volume opnieuw te formatteren? Ik heb die optie nog niet gevonden in de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Het moet niet veel gekker worden.
Ik zit nu de status na te kijken op de webpage, zie ik het volgende:

Volume Name: Volume_1
Total Hard Drive Capacity: 542 MB
Used Space: 542 MB
Unused Space: -1117372 MB

Dat zou mooi klote zijn, ik heb net al m'n data erop gezet....op een 500 GB schijf.

Edit: Pfoe na een herstart van de NAS is de data weer normaal en te bereiken.
Eerst maar weer eens van de NAS afhalen...

[ Voor 17% gewijzigd door BeyondThunder op 02-06-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Voor m'n firmware onderzoek: welke firmware gebruik jij SubSense? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

1.03. Kan je al conclussies trekken uit je onderzoek?

Schijf lijkt nu stabiel te zijn, ben nu aan het downloaden.
Zodra dat klaar is zal ik eens kijken hoe het met die schijf activiteit staat.

Twee laagjes tapijt doet wonderen voor de resonatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Nee, nog niet, behalve dat ik problemen had met 1.03 en rb338 met 1.04 en dat het lijkt mijn problemen
zijn begonnen na upgrade van 1.02 naar 1.03.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Ik had dezelfde problemen overigens ook al met de standaard firmware (1.02).

Heb afgelopen zondag een email gestuurd naar Conceptronic, nog geen reactie op gehad. Heb net even gebeld, krijg ik te horen dat ik moet emailen met een kopie van de factuur.

Ondertussen ben ik ook maar eens bij de webshop gaan kijken waar ik hem gekocht heb, zij leveren direct een nieuwe uit voorraad en handelen verder de RMA af. Dat ga ik dus doen :)
grhmpf schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:48:
[...]

Klinkt als dezelfde symptomen als die mijn NAS had, maar dan met firmware 1.03. Een nieuwe is onderweg, maar ik ben wel een beetje huiverig om daar weer een nieuwe firmware op te zetten...Hoe had jij je schijven geconfigureerd? Misschien heeft het daar iets mee te maken? Volgens mij heb ik in m'n dmesg kernel errors gezien die gerelateerd waren aan RAID dus vandaar dat ik het vraag.
Ik heb er 1 schijf in zitten (Samsung 1 TB), dus weinig configuratie daar. Wat ik trouwens ook raar vond: toen ik bezig was om te proberen dat ding aan de gang te krijgen, heb ik de schijf ook even in de linkersleuf gedaan (normaal zat ie bij mij rechts), maar hij ging niet draaien. Denk dus echt dat ik een mega brak exemplaar heb gekregen.

[ Voor 50% gewijzigd door rb338 op 03-06-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Ik hoop dat het zo is, de mijne ligt op het postkantoor, net terug van RMA. Vanavond ga ik weer een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik ben de vraag een keer tegengekomen of/hoe het mogelijk is om te kopieren van de ene schijf naar de andere. Ik heb het antwoord niet gevonden, misschien er overheen gelezen.
Ik wil dus kopieren van Volume_1 naar Volume_2 zonder tussenkomst van een andere machine.

Ik heb even gekeken naar scheduled downloads (optie local) maar dat werkt niet.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:21
BeyondThunder schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:53:
Ik ben de vraag een keer tegengekomen of/hoe het mogelijk is om te kopieren van de ene schijf naar de andere. Ik heb het antwoord niet gevonden, misschien er overheen gelezen.
Ik wil dus kopieren van Volume_1 naar Volume_2 zonder tussenkomst van een andere machine.

Ik heb even gekeken naar scheduled downloads (optie local) maar dat werkt niet.

Iemand?
Als je fun_plug/Debian hebt, is het simpel:

cp /mnt/HD_a2/<file> /mnt/HD_b2

Volume_1 == HD_a2
Volume_2 == HD_b2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BeyondThunder schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:53:
Via telnet kun je altijd een cp commando doen van een schijf naar de andere. rsync is om grote hoeveelheden te kopiëren. Als je een reguliere backup wil maken van schijf 1 naar schijf 2 is er op de wiki ook een script te vinden met uitleg hoe te installeren. Deze werkt ook met rsync en doet dus alleen de wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Kijk, even getest, een file van 18GB is in ruwweg 13 minuten over. Dat is andere koek!
Bedankt voor de tips, nu nog even script maken met wildcards en directory's en dan ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Waarom geen Rsync gebruiken? Je sync gaat er alleen maar sneller door en je belast je schijven dus korter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
grhmpf schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:29:
Ik hoop dat het zo is, de mijne ligt op het postkantoor, net terug van RMA. Vanavond ga ik weer een poging wagen.
En nog nieuws? :)

Ik heb gisteravond mijn RMA ingediend, ga vanavond het pakje opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Nou niet veel nieuws, ik heb een compleet nieuwe NAS gehad, firmware 1.02 staat er op en ik heb m'n schijven weer kunnen formatteren. Ik heb nog geen grote hoeveelheden data overgezet, misschien vanavond of anders dit weekend.

[ Voor 9% gewijzigd door grhmpf op 04-06-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:21
raven22 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:08:
[...]

en hoe zet ik syslog helemaal uit?
Zou syslog niet uitzetten, maar de "mark" ellende. Die kan je doen door als commandline optie "-m 0" mee te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

sander- schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:21:
Waarom geen Rsync gebruiken? Je sync gaat er alleen maar sneller door en je belast je schijven dus korter...
Dat zal ik ook nog eens onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe CH3SNAS firmware beschikbaar

http://www.aroundmyroom.c.../ch3snas-104rc2-firmware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:48

reaL_G

G

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
Kan je nu dan ook hd-films met mkv extensie streamen naar een ps3? Of moet de ps3 ondersteuning bieden voor het mkv formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

[FrEEzEr] schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:25:
[...]

Kan je nu dan ook hd-films met mkv extensie streamen naar een ps3? Of moet de ps3 ondersteuning bieden voor het mkv formaat?
ben net thuis
moet het ff testen, wachten tot alles geindexeerd is.
ik ben bang van niet.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb een report dat een PS3 nu met deze updated FW de bestanden niet meer af kan spelen ..
dus ik hoor graag meer ervaringen.. MKV van CH3SNAS naar bijv. CFULLHDMA gaat goed nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Hmm, wilde net even wat bestanden naar mijn NAS verplaatsen en hij is nu ineens read-only... Heb alle rechten al weggehaald en opnieuw gemaakt, reboots uitgevoerd, funplug disabled etc etc... Iemand enig idee? Firmware versie 1.02 staat er nog op.

Update:
Inmiddels firmware updated naar 1.03, geen oplossing
Via FTP geprobeerd: Geen oplossing
Rechten allemaal weggooien en 1 nieuwe met ALL aanmaken: geen oplossing.

Zit met mijn handen in het haar, iemand nog een idee? Behalve dan een factory reset oid?

[ Voor 35% gewijzigd door Sander op 06-06-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

sander- schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:36:
Hmm, wilde net even wat bestanden naar mijn NAS verplaatsen en hij is nu ineens read-only... Heb alle rechten al weggehaald en opnieuw gemaakt, reboots uitgevoerd, funplug disabled etc etc... Iemand enig idee? Firmware versie 1.02 staat er nog op.

Update:

Zit met mijn handen in het haar, iemand nog een idee? Behalve dan een factory reset oid?
welke 1.03 zit er op? de finalversie?
vlgs mij kan je gewoon een factory reset doen, je data gaat niet verloren of zo.

check het wel ff voordat je het doet!!

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Ik heb vandaag mijn nieuwe CH3SNAS binnengekregen. Schijf erin gestopt, aangezet, tot nu toe geen probleem :)

Ben al de hele avond e2fsck aan het draaien, flink wat fouten gevonden. Maar hij doet het iig!

edit:

De volgende dag. Transmission heeft de hele avond doorgewerkt (en snel!), ik heb een 720p mkv bestand gekeken vanaf het ding en hij doet het nog steeds. Dit kreeg ik bij de vorige niet voor elkaar. Duidelijk een betere versie dus en ik ben blij :)

[ Voor 38% gewijzigd door rb338 op 07-06-2008 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

reaL_G schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:53:
[...]

welke 1.03 zit er op? de finalversie?
vlgs mij kan je gewoon een factory reset doen, je data gaat niet verloren of zo.

check het wel ff voordat je het doet!!
Factory reset heeft geen invloed op je data, alleen vrees ik dat de rechten op het file systeem gezet zijn. Een optie zou kunnen zijn funplug te installeren (als dat nog kan) en via telnet de bestanden te chmodden naar de juiste rechten...

Hoe dan ook vreemd dat ie opeens je bestanden readonly maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

rb338 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 23:03:
Ik heb vandaag mijn nieuwe CH3SNAS binnengekregen. Schijf erin gestopt, aangezet, tot nu toe geen probleem :)

Ben al de hele avond e2fsck aan het draaien, flink wat fouten gevonden. Maar hij doet het iig!

edit:

De volgende dag. Transmission heeft de hele avond doorgewerkt (en snel!), ik heb een 720p mkv bestand gekeken vanaf het ding en hij doet het nog steeds. Dit kreeg ik bij de vorige niet voor elkaar. Duidelijk een betere versie dus en ik ben blij :)
En welke firmware heb je nu? Ik durf eigenlijk niet meer te upgraden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
sander- schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:36:

Update:

Oplossing gevonden in even opnieuw funpluggen, inloggen via telnet en recursief alle rechten teruggezet naar de user nobody:501 en een chmod naar 755 van alle bestanden.

BTW: Voor degene die net als ik de disk scan feature een keer willen proberen, na het scannen moet je rebooten. Tot die tijd zijn je shares niet meer zichtbaar en is ook via de webinterface je hdd "leeg". Was voor mij ook even schrikken.

[ Voor 13% gewijzigd door Sander op 08-06-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
Ik had een vraag wat betreft de spindown.

Wat wordt er namelijk bedoeld met een spindown? Van 7200 naar 5400 rmp of van 7200>5400 en naar 0?
Ik zat net te experimenteren : alles uitgezet, maar funplug(0.5) draait nog(firmware 1.3final als het goed is). Als gevolg: er wordt wel gespindownd (geloof )naar 5400, de hd's draaien nog maar maken niet zoveel herrie en de lampjes branden nog. De hd's gaan nooit in idle mode!? Op de nas-pagina in powermanagment heb ik het op 5 min gezet!? Iemand een idee/oplossing?

En als laatst: als je toorent op je nasje hebt die 24 uur per dag aan het seeden is, lijkt me wel logisch dat hd's(JBOD) nooit in idle mode gaan! maar wordt er dan alsnog gespindownd naar 5400rpm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Spindown is HD's helemaal uit.

Ik ben nu m'n NAS weer aan het testen, maar ik heb een nieuw probleem. Als ik probeer data te kopieeren dan is dat heel traag, na 3 mb hangt het even en dan gaat ie weer verder etc. OS is OS X (mac) en de NAS hangt aan m'n wireless router....upgrade naar 1.03 final heeft niets geholpen. Helaas kan ik nu niet met windows testen...

Jumbo frames aan lijkt het te fixen! (met firmware 1.04rc2)

[ Voor 13% gewijzigd door grhmpf op 08-06-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
Bij mij spinnen ze dan helemaal niet down tot 0. Wat kan een oorzaak zijn? Funplug? Misschien funplug op een usb-stick zetten!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
grhmpf schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:06:
[...]

En welke firmware heb je nu? Ik durf eigenlijk niet meer te upgraden :X
Ik ook niet :P Heb er nu 1.02 dus nog gewoon op staan. Funplug startte uiteraard direct op toen ik het ding voor de eerste keer inschakelde (die staat uiteraard op de schijf, vandaar) en behalve de netwerkinstellingen heb ik niets aangepast.

Hij draait nu al sinds de reboot die ik na e2fsck gedaan heb stabiel. Transmission/Clutch werken super, torrentjes komen snel binnen en ondertussen is er genoeg power over om HD films te streamen. Snelheid over het netwerk (100 mbit) is stabiel 10,5 MB/s. Ik ben dus enorm tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Ja, ik ook, nu wel op de 1.04rc2 omdat ik het netwerk probleempje aan het onderzoeken was. En na een firmware update heb ik hem weer op defaults gezet voor de zekerheid.
Ik heb 30 gig aan data overgezet en dat bleef werken. Nu nog avahi werkend krijgen voor de NAS, dat wilde nog niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik heb vast even iets gemist, maar is het ook mogelijk om de nieuwe funplug 0.5 op een USB stick te laten draaien? vind het beetje zonde van mijn HDD's/stroom om ze de hele dag te laten spinnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Volgens mij gaan de schijven gewoon uit met ffp 0.5 erop, maar dat weet ik niet 100% zeker. Heb eigenlijk altijd Transmission aanstaan, maar als die uitstaat gaat de schijf na 5 minuten wel uit dacht ik. Of ze ook lange tijd uit blijven weet ik niet (wegschrijven van logfiles zou de schijf weer kunnen inschakelen).

Of heb je funplug nu al op je schijf en merk je dat ze niet uit gaan?

Ik heb overigens nog geen fatsoenlijke howto gevonden voor die funplug, alleen voor de Debian chroot. Denk ook dat het niet gaat werken, want de funplug moet een module inladen zodat je USB stick gezien wordt. Toch?

[ Voor 53% gewijzigd door rb338 op 10-06-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdrips
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
zeroday schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:49:
ik heb een report dat een PS3 nu met deze updated FW de bestanden niet meer af kan spelen ..
dus ik hoor graag meer ervaringen.. MKV van CH3SNAS naar bijv. CFULLHDMA gaat goed nu
Ik heb net de 1.04 RC2 geinstalleerd en kan inderdaad bevestigen dat mijn PS3 ook niets meer af kan spelen.
ik heb foto's, films en muziek geprobeerd. allemaal geven ze nu 'incompatible data aan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:20
zeroday schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:49:
Heb ook het probleem met de PS3 en ‘unsupported data’.
Film en muziek werken geen van beide.
Alle stappen gedaan die aangegeven worden, geen resultaat.
Als ik kan helpen testen hoor ik het wel.
Krijg ook veel dlna 2114 errors, maar dat zal wel aan de draadloze verbinding liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Nu online
* Oesie is ook de gelukkige eigenaar van een CH3NAS :D

Ik probeer de files vanaf mijn Debian server over te plaatsen maar dat krijg ik niet voor elkaar. Samba is stuk op de Debian server dus ik kan het niet met copy/paste uitvoeren.

Vanaf mijn Debian bak heb ik geprobeerd te ftp-en en de smb share van de CH3NAS te benaderen. Dit gaat prima, ik kan echter geen directories aanmaken. Via mijn windows bak gaat dit wel helemaal goed, heeft er iemand een idee (ik heb nog geen funplug geinstalleerd)?

P.S. Moet ik de SATA schijven (Samsung Spinpoints 1 TB) nog op één of andere manier instellen dat ze op hun max snelheid werken?

[ Voor 12% gewijzigd door Oesie op 10-06-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 13:17

SeatRider

Hips don't lie

Ik volg dit topisch nu al een maandje omdat ik ook op zoek was naar zo'n NASje. Ik kom hier opvallend veel berichten tegen van mensen die opnieuw moeten formatteren, of de data is opeens read only geworden, al dan niet in combinatie met rommelen met firmware updates. Dit alles maakt mij nogal terughoudend het apparaat aan te schaffen en mijn belangrijke bestanden erop te zetten.

Hoe is de betrouwbaarheid van mijn data met de CH3SNAS?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:20
SeatRider schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:28:
Ik volg dit topisch nu al een maandje omdat ik ook op zoek was naar zo'n NASje. Ik kom hier opvallend veel berichten tegen van mensen die opnieuw moeten formatteren, of de data is opeens read only geworden, al dan niet in combinatie met rommelen met firmware updates. Dit alles maakt mij nogal terughoudend het apparaat aan te schaffen en mijn belangrijke bestanden erop te zetten.

Ik ben met geen enkele firmware upgrade verder nog problemen tegengekomen,
iig geen data verlies of iets dergelijks.
Draai met 2x 500GB WD schijven, geen raid.

Wel had ik problemen met de ftp verbinding die via de livebox vanaf sommige locaties niet
goed liep en dat heb ik via de funplug opgelost (via duits een forum):

# Normale pure-ftpd service afsluiten
kill `pidof pure-ftpd`

# Starten van de pure-ftpd service, geen anonymous, disconnect tijd
# upload resume en passive portrange
pure-ftpd -A -E -I 2 -K -p 55536:56559 &

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdrips
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
SeatRider schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:28:

De firmware die door mensen hier gebruikt wordt zijn meestal onvolledige versies.
puur voor het testen op fouten.
tot nu toe is het bij mij altijd goed gegaan, ik heb verder geen progjes als funplug o.i.d. erop zitten.
als je gewoon de firmwares die door conceptronics zelf uitgegeven worden gebruikt loop je het minste risico dat er iets fout gaat.
en dan heb je aan de CH3SNAS een zeer betrouwbare data storage unit.
het enige nadeel is dat je wat later kan genieten van eventuele verbeteringen.

en over verbeteringen gesproken, ligt het aan mij of is de access time hoger geworden d.m.v. de laatste 1,04RC2?
bestanden laden lijkt veel sneller te gaan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:12

Arethusa

Niet die server

Ik sinds enkele dagen problemen met mijn ch3snas. Dit probleem treed op met oude en nieuwe firmware. Momenteel draai ik firmware ch3snas.1.04rc2.
Het probleem is dat ik mijn iTunes server niet in kan stellen. Ik kan niet browsen naar de mappen op de nas. De verbinding met de nas lijkt tijdelijk weg te vallen. De browser sluiten en opnieuw de nas benaderen helpt vaak. Dit zowel in IE als in FX 3.0. Alle andere instellingen zoals de ftp server starten/stoppen gaat wel goed. Ook het opnieuw installeren van de firmware gaat goed.

Voor zover ik kan ziet gaat het bij de iTunes mis. Ook mis ik de optie om de instellingen op te slaan, het lijkt me dat dat onder iTunes server setting zou moeten zitten. De nas opnieuw starten heeft ook geen effect.

Zou het komen door de nieuwe firmware dat er iets aan mijn bestanden gewijzigd is? Een rechtenprobleempje op de mappen binnen mijn nas o.id? Hoe kan ik dat goed krijgen?

Ter verduidelijking het plaatje

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/DLp01166.jpg

Edit:
Als ik de source van het iTunes deel bekijk zie ik het volgende:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<DIV id=maincontent>
              <DIV id="box_header" class="box_Panel">
                   <FIELDSET>
                        <LEGEND>iTunes SERVER SETTINGS</LEGEND>

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#0000000" width="100%" id="AutoNumber8" >
                            <tr>
                                          <td class="labelCell2">&nbsp; iTunes Server :</td>
                                          <td width="61%" height="32">
                                          <input type="radio" value="1" onclick="disable_item(1);" name="iTurnServ" checked>Enable
                                          <input type="radio" value="0" onclick="disable_item(0);" name="iTurnServ" >Disable
                                          </td>
                                        </tr>
                            <tr>

<td class="labelCell2">&nbsp; Folder :</td>
                                          <td width="61%" height="16"><input type="checkbox" name="f_root" value="ON" onclick="check_path(1)">root</td>
                                        </tr>
                            <tr id="chamber2" style="display">                     
                                         <td width="31%" height="32">&nbsp;</td>                         
                                          <td width="61%" height="16"> 
                                                &nbsp;<input type="text" name="f_dir" size="30"  onclick="opendir();" onkeyup="checkinput(this.form);">
                                                <input type="hidden" name="read_write" size="30"  value="" > 
                                                <input type="hidden" name="ntfs_flag" size="30">

<input type="button" value="Browse" onclick="opendir();" onkeyup="checkinput(this.form);" class="BtnSubmit2" name="But_Browse">&nbsp;
                                                <input type="hidden" name="Is_Root" size="30"  value="

Het eindigt dus hier: value=" dat lijkt me ook niet ok. Kan ik op de een of andere manier dit goed breiden?

[ Voor 48% gewijzigd door Arethusa op 11-06-2008 19:36 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Pagina: 1 ... 4 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.