Ik heb de laatste weken (maanden) met grote belangstelling dit topic gevolgd. Nu zit het me mee in de financiën en sta ik zelf op het punt om een iPhone te kopen

.
Ik heb alleen nog wat vragen voordat ik een vriend van mijn vader ga vragen er één mee te nemen uit Miami.
Ik weet dat je bij de Apple Store gewoon een iPhone kan meenemen zonder gedoe over een contract (of je moet een verhaal houden dat je hem gaat gebruiken in de US..). Geldt dit echter ook voor de AT&T stores? Ik heb er nooit iemand over gehoord hier in dit topic, en ja ik heb erg goed gelezen

.
Miami is namelijk groot, en ik weet nog niet of zijn hotel dichtbij de enige Apple store in Miami ligt. Daarom vraag ik me af of hij gewoon geen iPhone kan kopen bij een AT&T store, waar er veel meer van zitten. Gaan ze je hier niet dwingen om ter plekke een abonnement aan te sluiten of kan je je hier ook uitpraten?
En ik weet dat het volgende misschien meer thuishoort in het ervaringen topic, maar aangezien ik geen crosspost wil maken vraag ik het hier: Als de iPhone 3G daadwerkelijk in juni in Nederland komt (en ik zeg als), hoe duur denken jullie dat hij gaat worden? Ik ben nog niet echt oud en ik ga zeker geen 400 euro betalen voor een telefoon, 16GB óf 8GB. Ik vrees dat hij rechtstreeks omgezet wordt in euro's, net als bij de iPod Touch... 299 Dollar voor een Touch, in de Media Markt kost een 8GB Touch 275 euro (ongeveer). Dus een iPhone van 8GB zou dan waarschijnlijk ook wel tegen de 400 euro aanzitten, of zie ik dit verkeerd? Graag hoor ik jullie meningen, anders bel ik toch maar die vriend op dat hij een iPhone moet meenemen

.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990