[iPhone] Importeren deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 112.484 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:31:
[...]

Tja, ik wist alleen niet dat FedEx zo duur zou zijn. Erg lastig allemaal. Ik dacht dat je voor 40 dollar klaar zou zijn. Ik wil het wel verzekerd laten versturen want het zou echt zonde zijn als je pakketje niet zou aankomen...
Ik weet niet of ze verschillende manieren van versturen hebben, deze was de snelste (binnen 3 dagen binnen), en aangezien ik er meerdere op liet sturen, viel de prijs per stuk uiteraard reuze mee :)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
*knip*

De prijzen die op de site staan, gelden voor ALLE officiele apple winkels. LET WEL, hier zit GEEN salestax in de prijs meegenomen. Dit verschilt per staat en is tussen de 4 en 12 %

[ Voor 57% gewijzigd door Hoedje op 01-04-2008 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Modbreak:Een aantal reacties zijn verwijderd. Als je iets ziet wat niet gewenst is, maak dan een topic report Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif aan, i.p.v. het topic (verder) te vervuilen.

[ Voor 101% gewijzigd door Hoedje op 01-04-2008 20:25 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 09:15
Over FedEx, ik heb mijn iPhone 8GB bij USA2NED besteld op zondag 16 maart en had hem binnen dinsdag 25 maart. Via Fedex Priority voor $73.02 verzekerd voor $400. En dan zaten de Paasdagen er ook nog tussen. 23 Maart was hij/zij al in Parijs.

[ Voor 26% gewijzigd door Mech-Warrior op 02-04-2008 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

@ Mech-Warrior -> wat was jij totaal kwijt voor je 8GB-iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik had meerdere iphones in het pakket zitten, kan dus zijn dat het vanwege het gewicht wat duurder was dan die $73,02

Maar dat is een goede deal :) Ik had het pakket in 3 dagen binnen. Zaten hier ook de paasdagen tussen, anders was het waarschijnlijk op maandag bezorgd ipv dinsdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
Totaal:
Iphone 8gB $ 399,--
Verzendkosten Apple $ 10,--
Salestax Apple $ 33,76
Handling $ 15,--
Bankkosten $ 15,--
Fedex $ 73.02
Totaal $ 545,78

Tegen 1:1,58 is in €345,43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:03
Mech-Warrior schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:03:
Totaal:
Iphone 8gB $ 399,--
Verzendkosten Apple $ 10,--
Salestax Apple $ 33,76
Handling $ 15,--
Bankkosten $ 15,--
Fedex $ 73.02
Totaal $ 545,78

Tegen 1:1,58 is in €345,43
Geen BTW naheffing gekregen dus? Hmm.....

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
Zal nog wel komen. Maar ik heb het er voor over. En komt de 3G er ooit dan geef ik deze aan mijn vriendin en koop ik een nieuwe. Heb nu een sim-only en dat scheelt mee erg veel. In NL ongeveer 5 c/min en in het buitenland nog meer. Tov een T-Mobile of Vodafoon abo zelfs soms 1,5€/min.

Maar ik ben zo blij dat ik van die rottige Nokia af ben, ik had een N70 maar dat was echt een :r apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
F-Tim schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:29:
[...]

Geen BTW naheffing gekregen dus? Hmm.....
Die krijg je bij FedEx pas achteraf. Kan soms zelfs 4 weken duren. Ff afwachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Mijne is ook binnen. Vrijdag verstuurt via Fedex en Maandagmiddag binnen.
Af er een naheffing komt weet ik niet. Ze hadden hem wel heel vlug hier.

Usa2ned is goede service en snelle e-mails.
Alleen de levertijd van mijn 16GB was van Apple uit 2 weken.Dat was het enigste wat lang duurde.

[ Voor 33% gewijzigd door Pepperana op 02-04-2008 12:24 ]

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 01:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Pepperana schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:23:

Alleen de levertijd van mijn 16GB was van Apple uit 2 weken.Dat was het enigste wat lang duurde.
Hmmz...dan moet ik nog wel ff wachten vrees ik op mijn zaterdag bij USA2NED bestelde 16GB :(

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:52
Weet iemand al hoe het met de voorraden van de Apple Stores in Amerika er voor staan?
Aangezien het laatste bericht hierover 4 dagen geleden was, ben zelf namenlijk toch wel zeer benieuwd.
Ik neem eigenlijk aan dat men gewoon weer iPhone's op voorraad heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg morgen of overmorgen een Iphone uit Engeland, Een schoolgenoot stuurt hem op vanuit daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 09:13

DoctorV64

Cosmopoliet

Is het niet handig om een lijst te maken van de betaalmethodes die wel geaccepteerd worden bij de US online applestore om vervolgens via de MYUS route de iphone naar NL te brengen?
Dus welke CC het wel/niet doen. Ik dacht dat alleen amerikaanse CC geaccepteerd werden door de US applestore online.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

DoctorV64 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:13:
Is het niet handig om een lijst te maken van de betaalmethodes die wel geaccepteerd worden bij de US online applestore om vervolgens via de MYUS route de iphone naar NL te brengen?
Dus welke CC het wel/niet doen. Ik dacht dat alleen amerikaanse CC geaccepteerd werden door de US applestore online.
Nope, ook Nederlandse. *knip*

Een specifieke link met omschrijving is natuurlijk geen probleem, maar zo kun je net zo goed naar Google linken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Hoedje op 02-04-2008 20:52 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:38
Zo, net terug uit London, vanmorgen in totaal vijf iPhones gekocht met twee vrienden van me. Zoals al eerder vermeld is, is makkelijk om iphones mee te nemen vanuit london.

Verkoper deed in eerste instantie wel moeilijk omdat we niet uit de uk waren, echter verteld dat we voor een langere tijd in uk verblijven en dus wel een iphone konden kopen icm o2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Met CC betaald neem ik aan? Ik ga volgende week, heb mijn 3.5mm adapertjes en invisible shields al binnen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
De reden waarom hij in Chicago was "uitverkocht", een congres met 40.000 mensen uit Europa. Apple wilde hierom geen iPhones verkopen, omdat die dan allemaal zonder contract de deur uit zouden gaan. Mijn vader was op dit congres en heeft daar iemand die bij Apple werkte ontmoet, die vertelde dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
haha, dat is op zich wel een wazige actie van apple.
Balen dat je pa er niet een mee kon nemen zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
MarcoC schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:28:
Met CC betaald neem ik aan? Ik ga volgende week, heb mijn 3.5mm adapertjes en invisible shields al binnen :P .
3 zijn er betaald met CC, verder heb ik er 2 afgerekend met een ABN bankpas(werkt dus wel)

Verder moet ik nog even een manier vinden om mijn contacts in de iphone te krijgen, + muziek van mijn ipod rechtstreeks naar mijn iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Ik heb de laatste weken (maanden) met grote belangstelling dit topic gevolgd. Nu zit het me mee in de financiën en sta ik zelf op het punt om een iPhone te kopen :).
Ik heb alleen nog wat vragen voordat ik een vriend van mijn vader ga vragen er één mee te nemen uit Miami.

Ik weet dat je bij de Apple Store gewoon een iPhone kan meenemen zonder gedoe over een contract (of je moet een verhaal houden dat je hem gaat gebruiken in de US..). Geldt dit echter ook voor de AT&T stores? Ik heb er nooit iemand over gehoord hier in dit topic, en ja ik heb erg goed gelezen ;).
Miami is namelijk groot, en ik weet nog niet of zijn hotel dichtbij de enige Apple store in Miami ligt. Daarom vraag ik me af of hij gewoon geen iPhone kan kopen bij een AT&T store, waar er veel meer van zitten. Gaan ze je hier niet dwingen om ter plekke een abonnement aan te sluiten of kan je je hier ook uitpraten?

En ik weet dat het volgende misschien meer thuishoort in het ervaringen topic, maar aangezien ik geen crosspost wil maken vraag ik het hier: Als de iPhone 3G daadwerkelijk in juni in Nederland komt (en ik zeg als), hoe duur denken jullie dat hij gaat worden? Ik ben nog niet echt oud en ik ga zeker geen 400 euro betalen voor een telefoon, 16GB óf 8GB. Ik vrees dat hij rechtstreeks omgezet wordt in euro's, net als bij de iPod Touch... 299 Dollar voor een Touch, in de Media Markt kost een 8GB Touch 275 euro (ongeveer). Dus een iPhone van 8GB zou dan waarschijnlijk ook wel tegen de 400 euro aanzitten, of zie ik dit verkeerd? Graag hoor ik jullie meningen, anders bel ik toch maar die vriend op dat hij een iPhone moet meenemen :P.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
AT&T stores geprobeerd in NY en SF en beide locaties moest ik een subscription afsluiten ter plekke... No go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:54
Christoph schreef op donderdag 03 april 2008 @ 02:47:
AT&T stores geprobeerd in NY en SF en beide locaties moest ik een subscription afsluiten ter plekke... No go!
Boston ook: No Go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Demon Hunter schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:29:
[...]

Nope, ook Nederlandse. [mbr]*knip*[/]

[Mbr]Een specifieke link met omschrijving is natuurlijk geen probleem, maar zo kun je net zo goed naar Google linken ;) [/]
Hierbij dan een specifiekere link: http://www.iphoneclub.nl/...re-myus-com-de-truuk.html
Moraal: als het niet lukt, gewoon blijven proberen met een Nederlandse CC. Schijnt dat het zelfs een tactiek is om als het in de USA nacht is een bestelling te plaatsen, dan hebben ze de volgende dag een hele batch te verwerken en zijn ze dus veel 'lakser' in het controleren :)

[ Voor 23% gewijzigd door Thrace Grumble op 03-04-2008 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:59:
Ik weet dat je bij de Apple Store gewoon een iPhone kan meenemen zonder gedoe over een contract (of je moet een verhaal houden dat je hem gaat gebruiken in de US..). Geldt dit echter ook voor de AT&T stores? Ik heb er nooit iemand over gehoord hier in dit topic, en ja ik heb erg goed gelezen ;).
Miami is namelijk groot, en ik weet nog niet of zijn hotel dichtbij de enige Apple store in Miami ligt.
Als je in Miami zit als toerist, zit je vrijwel zeker in Miami Beach, en daar zit de Apple Store ook. Linkje (edit: GoT bugje blijkbaar - anyway, Google Maps, "Apple Store, Miami FL")

[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 03-04-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Dreamvoid schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:38:
[...]

Als je in Miami zit als toerist, zit je vrijwel zeker in Miami Beach, en daar zit de Mac Store ook. Linkje
Linkje = dood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:51
Mn ouders zijn inmiddels in Las Vegas aangekomen (in LA waren de iPhones al uitverkocht) en ook hier is niks meer te krijgen.
De mac store medewerkers zeggen iedere dag wel iets binnen te krijgen maar ze weten niet of daar ook iPhones bij zitten. Ze gaan iedere dag even langs de mac store maar ik ben bang dat het niet gaat lukken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Fuck, nu echt maar hopen dat hij ook nog te krijgen is in Miami. Mijn neef gaat daar morgen namelijk heen, en dan is het wel de bedoeling dat hij er een voor me mee neemt :(! Weliswaar de 8GB versie, maar dan nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:04
na al deze verhalen...denk dat ik binnenkort maar even naar mn oom bel om te vragen of hij er alvast 1 bij de online store kan bestellen zodat ik in mei niet rond hoef te zoeken naar een winkel die hem nog heeft. Zal je anders zien dat je weer met lege handen terugkomt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:11
Pepperana schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:23:

Meh. Mijn iPhone 8GB is verstuurd door USA2NED maar ligt al vanaf 28 maart :) bij de Nederlandse douane te roesten volgens USPS. Zijn er meer mensen die zo lang hebben moeten wachten? Geen idee wat de douane allemaal aan het doen is ..

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

11 maanden? Da's al best lang ja, zou toch is bellen. :+

Nee, even serieus, gewoon bellen. Kan zijn dat ze een bonnetje of bewijs van betaling ofzo willen zien, en aan de verzender gevraagd hebben deze af te geven, wat jij natuurlijk ook zelf kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:45

TMC

Is het mogelijk om te betalen in de Apple Store met een CC die niet op mijn naam staat? Is het illegaal? Of kan dat gewoon zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
Muthas schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:14:
11 maanden? Da's al best lang ja, zou toch is bellen. :+

Nee, even serieus, gewoon bellen. Kan zijn dat ze een bonnetje of bewijs van betaling ofzo willen zien, en aan de verzender gevraagd hebben deze af te geven, wat jij natuurlijk ook zelf kan doen :)
Bedoel je bellen met de douane of met USA2NED?

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 09:13

DoctorV64

Cosmopoliet

writser schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:23:
[...]

Bedoel je bellen met de douane of met USA2NED?
Bellen met de douane, maar ze willen gewoon dat je het formulier dan terugstuurt met bescheiden. Nee ze hadden geen mail waar je e.e.a. naar toe kon sturen.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
Bedankt voor de tip. Heb even gebeld met de Douane. Het blijkt dat hun tracking-service ophoudt bij de douane in Nederland. Heb nu een nieuw track & trace nummer van TNT. Blijft vreemd dat het pakket al vanaf 28 maart in Nederland is maar nog steeds niet bij mij .. Ik heb te weinig geduld misschien.

[ Voor 88% gewijzigd door writser op 03-04-2008 17:23 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
OlivierF schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:24:
Mn ouders zijn inmiddels in Las Vegas aangekomen (in LA waren de iPhones al uitverkocht) en ook hier is niks meer te krijgen.
De mac store medewerkers zeggen iedere dag wel iets binnen te krijgen maar ze weten niet of daar ook iPhones bij zitten. Ze gaan iedere dag even langs de mac store maar ik ben bang dat het niet gaat lukken :(
Vorige week was ik in Miami, daar was ook overal alles uitverkocht. Ze vertelden dat ze elke dag wel wat binnen kregen, maar niet op vaste tijdstippen en dat alles binnen een half uur weg was.
Ik dus de volgende dat op goed geluk om 10 uur (openingstijd) naar de winkel maar helaas hadden ze niks zeiden ze. Even in de mall wezen winkelen, 15 minuten later weer naar de Apple winkel gegaan waar ze toen net dozen vol iPhones aan het uitpakken waren.
Gelijk 2 16GB's en 1 8GB gekocht :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg net te horen dat mn schoonvader die toevallig in Engeland zit voor vakantie, een Iphone voor me heeft gekocht! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Twee stuks week geleden bij USA2NED besteld, vandaag binnen per FedEx! Oja ter info:
Beste besteller,

Tot onze grote verbazing heeft Hans vanmiddag van een Apple medewerker in de Apple winkel gehoord dat Apple het "5 in a lifetime" beleid voert voor iPhones.
Naar aanleiding hiervan hebben wij besloten per direct een Apple order stop in te lassen voorlopig. Wij willen eerst dat alle orders die wij nog hebben staan bij Apple afgeleverd worden, de laatste iPhones leveringen verwachten wij 17 april a.s.
Wij zijn ruim over onze "5 in a lifetime" limiet heen maar hebben tot op heden geen hinder ondervonden: onze orders worden nog gewoon verwerkt en afgeleverd door Apple.
Deze orderstop geldt voor alle orders waarvan de betaling nog niet binnen is/gedaan is, betalingen die al onderweg zijn maar nog niet bijgeschreven op onze bankrekening worden nog gewoon verwerkt door ons. Mocht Apple besluiten niet meer aan ons te leveren dan krijgt een ieder wiens order het betreft hiervan bericht van ons met het verzoek zijn betaalgegevens aan ons door te geven en storten wij direct het volledige bedrag van de betaling terug.
De orderstop hebben wij nu ingelast om zoveel mogelijk teleurstellingen te voorkomen bij mensen.
Je kunt ook proberen zelf rechtstreeks te bestellen op www.apple.com als shippingadres geef je ons adres op:

-knip-

Na 17 april weten wij of wij weer c.q. nog iPhones kunnen bestellen bij Apple, mocht je dan nog geinteresseerd zijn vernemen wij dat graag van je.

Vriendelijke groet
USA2NED
Hans en Bianca Hendriks

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:12
Dat is balen, ik wou er maandag of dinsdag een bij usa2ned bestellen...
En via myus zie ik niet echt zitten,

Naja, dan niet... of wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Speedfight schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:27:
Twee stuks week geleden bij USA2NED besteld, vandaag binnen per FedEx! Oja ter info:

[...]
:o, gelukkig had ik mijn bestelling en betaling zaterdag al gedaan. Ik neem aan dat het bericht van Hans en Bianca dan ook niet voor mij geldt! (Laten we het iig hopen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Laatst online: 29-06 08:29
Dreamvoid schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:38:
[...]

Als je in Miami zit als toerist, zit je vrijwel zeker in Miami Beach, en daar zit de Apple Store ook. Linkje (edit: GoT bugje blijkbaar - anyway, Google Maps, "Apple Store, Miami FL")
Hij zit er voor zaken :). Maargoed, bedankt voor de reacties. Ik denk dat het dan toch de Apple Store wordt, even zijn adres te pakken zien te krijgen en kijken of hij dichtbij zit...
Maar wat denken jullie nou over de prijs van de NL iPhone? Denken jullie ook tegen de 400 euro voor de 8GB?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry voor dit bericht als het niet hier hoort.
Ik zou zelf graag 2 iphones willen bestellen via eBay( voor mij en mijn neef ).
Alleen weet ik niet zo goed bij wie ik dat moet doen, kwa kosten, verzend kosten en verzend methode.
zijn er toevallig ook mesnen in enschede die van plan zijn een iphone te bestellen?

zijn er mensen die mij ermee kunnen helpen? PM's zijn ook goed
al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TMC schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:22:
Is het mogelijk om te betalen in de Apple Store met een CC die niet op mijn naam staat? Is het illegaal? Of kan dat gewoon zonder problemen...
Tuurlijk is dat illegaal, het is toch een persoonsgebonden kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 16gb iPhone is inmiddels onderweg vanuit Amerika met Fedex. :9~
Mijn oom in amerika heeft deze besteld via de apple site en vervolgens hier naar Nederland gestuurd.
Nu heb ik een vraag over de belasting... Ik hoorde verhalen dat de 19% BTW betaald moet worden aan de Fedex koerier als deze het aan de deur aflevert. :?
Klopt dit of krijg je later gewoon een naheffing met een acceptgiro?
Alvast Bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Ik hoefde bij Fedex geen BTW aan de koerier te betalen.
Ik weet niet of ik nog een naheffing krijg want ik heb mijn Iphone net 4 dagen.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:12
Ik gok dat ik het helemaal laat schieten,
Steeds meer geruchten over 3g iphone, prijsverlaging, wat dan ook...

Plus, het begon voor mij met het idee, voor 280 euro kan de telefoon hier zijn. Dat werd al snel 320 omdat ik niet na amerika ga, daarna werd het 380 door btw, nu usa2ned weg is wordt het al 425 om in nl te kopen... dat terwijl ik pas een paar maanden een nieuwe, goed werkende gsm heb,

Ik wacht tot iphone 2 :)

pepperana, ik geloof neit dat je nog naheffing krijgt, lijkt me onlogisch... (je pakket is dus niet gecontroleert, anders had je meteen btw moeten betalen, en achteraf kunnen ze weinig lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:59
vandevorst schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:22:

Plus, het begon voor mij met het idee, voor 280 euro kan de telefoon hier zijn. Dat werd al snel 320 omdat ik niet na amerika ga, daarna werd het 380 door btw, nu usa2ned weg is wordt het al 425 om in nl te kopen... dat terwijl ik pas een paar maanden een nieuwe, goed werkende gsm heb,

pepperana, ik geloof neit dat je nog naheffing krijgt, lijkt me onlogisch... (je pakket is dus niet gecontroleert, anders had je meteen btw moeten betalen, en achteraf kunnen ze weinig lijkt me)
ik importeer zo af en toe een stapel dvd's en laat deze als ik haast heb met fedex verzenden op alle pakketten heb ik na een week of 3 een naheffing gehad.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donnie Darko schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:29:
[...]

ik importeer zo af en toe een stapel dvd's en laat deze als ik haast heb met fedex verzenden op alle pakketten heb ik na een week of 3 een naheffing gehad.....
ok thanks, lijkt me duidelijk dan dat er niets contant aan de deur betaald hoeft te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Laatst online: 20-02-2022
Ben net geland vanuit NY!
Helaas zijn de Iphones uitverkocht in NY. In al de 3 Apples stores waren ze uitverkocht en wanneer ze op voorraad waren wist de verkoper ook niet.
Maar je vindt nog wel Iphones in vele souvenierswinkels en pc's winkels(meestal Indiërs of pakistanen). Maar ze vragen wel woekerprijzen omdat ze bij Apple uitverkocht zijn. Voor de 8gb vragen ze 599dollar en 16gb 699 dollar. Heb ze maar laten liggen.

Heb er wel goedkoper gevonden. hij had er nog stuk of 20 en ze kwamen allemaal van Apple store met CC gekocht door verschillende mensen (max 5per persoon) Heb in totaal met unlocken en case en screenprotector 515dollar betaald. Dat is omgerekend 330 euro alles in, niet slecht é

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandevorst schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:22:

Ik was hier ook erg bezig mee. Ik wilde dus heel graag een iphone maar na een aantal vragen hier heb ik ook besloten om iphone te laten voor wat het is en te wachten op deel 2. Ik hoop dat ze van de zomer hiermee aankomen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimpsie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-12-2023
Demon Hunter schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:05:
[...]

:o, gelukkig had ik mijn bestelling en betaling zaterdag al gedaan. Ik neem aan dat het bericht van Hans en Bianca dan ook niet voor mij geldt! (Laten we het iig hopen :) )
Same here! Ik heb afgelopen dinsdag mijn betaling bij USA@NED gedaan (na alle goeie ervaringen van de mensen hier op dit forum te hebben gelezen). Nou maar hopen dat de bestelling aankomt. Anders toch maar een tripje naar Londen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:33:
[...]

ok thanks, lijkt me duidelijk dan dat er niets contant aan de deur betaald hoeft te worden :)
Yup, ik heb zelf ook een keer een paar weken later een acceptgiro kaart thuis gestuurd gekregen van FedEx.

Ik wou eerst naar london gaan om de iPhone te halen maar ik denk toch dat ik maar 2 maandjes ga wacht en hopen op een nieuwe iPhone. Heb geen zin om straks na 2 maanden achter te lopen terwijl ik hoofdprijs heb moeten betalen. Ben benieuwd wat die nieuwe iPhone ons allemaal gaat bieden.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
  • Laatst online: 09-09 13:51
Yess, heb gisterenavond van mn ouders te horen gekregen dat ze een iPhone hebben kunnen vinden in Las Vegas. Het is welliswaar een 8Gb, maargoed hij is er iig. Ze worden dus nog wel geleverd.
Met een beetje geluk kunnen ze nog ergens een 16Gb vinden, dan verkoop ik die 8Gb wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Wimpsie schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:40:
[...]

Same here! Ik heb afgelopen dinsdag mijn betaling bij USA@NED gedaan (na alle goeie ervaringen van de mensen hier op dit forum te hebben gelezen). Nou maar hopen dat de bestelling aankomt. Anders toch maar een tripje naar Londen 8)
Net bericht gehad van Bianca (nadat ik haar had gemaild). Vandaag zijn er weer cancellations van Apple binnengekomen van 4 bestellingen, die van mij is gelukkig nog niet gecanceld. Afwachten, het schijnt dat er geen logica achter zit welke bestellingen worden gecanceld, dus op goed geluk hopen!

[ Voor 75% gewijzigd door Thrace Grumble op 04-04-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
writser schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:58:
Bedankt voor de tip. Heb even gebeld met de Douane. Het blijkt dat hun tracking-service ophoudt bij de douane in Nederland. Heb nu een nieuw track & trace nummer van TNT. Blijft vreemd dat het pakket al vanaf 28 maart in Nederland is maar nog steeds niet bij mij .. Ik heb te weinig geduld misschien.
on-voor-stel-baar. Mijn telefoon is sinds 28 maart in Nederland. Het pakket is vrijgegeven door de douane, maar ik kan het nog niet tracken met mijn code van TNT. Net even met de helpdesk van TNT gebeld. En wat zeggen ze? Het kan nog TWEE WERKWEKEN duren voor ik mijn telefoon krijg. Omdat het "te druk" zou zijn. Dat kan toch niet? Die telefoon ligt gewoon in Amsterdam ofzo .. TNT, bedankt. :X

[ Voor 8% gewijzigd door writser op 04-04-2008 15:59 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geduld, geduld,.. als de status "manco" verandert, heb je hem binnen 2 dagen in huis.
Die van mij heeft er in totaal 3 weken (!!!) over gedaan,... volgende keer met FedEX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Laatst online: 30-07 14:36
Ik hebnu ook een iPhone besteld via USA2Ned, maar kreeg net een mailtje terug dat Apple een 5 in a lifetime beleid voort en USA2Ned zit er dus ruim boven.

Mischien na 17 april dat er weer besteld kan worden.

Balen zeker omdat ik ookal via fromustoeu geprobeert heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Je kunt nog wel via Usa2ned laten komen.
Dan moet je gewoon op de applestore zelf een bestelling plaatsten, met hun adres.
Je hebt wel een CC nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
http://blogs.barrons.com/...es-restocked/?mod=BOLBlog
Apple: German iPhone Glut? T-Mobile Cuts 8 GB iPhone Prices Up To 75%; Some U.S. Apple Stores Restocked
Deutsche Telekom’s T-Mobile unit has cut the prices on 8 GB iPhones in Germany by 75% starting next Monday and extending through the end of June, according to the WSJ and others. The new price is 99 Euros - about $129 - down from 399 Euros - for customers who agree to a contract price of at least 89 Euros a month. The price for a phone with a low-end, 29 Euro service plan is $249.
Is het nu interresant via Duitsland of niet?

[ Voor 3% gewijzigd door The Source op 04-04-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younesse88
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 11:25
The Source schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:59:
Apple: German iPhone Glut? T-Mobile Cuts 8 GB iPhone Prices Up To 75%; Some U.S. Apple Stores Restocked

[...]

Is de losprijs van het toestel ook gewijzigd dan? hier staat alleen dat de prijs is gedaald wanneer je een iPhone neemt i.c.m. een abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Laatst online: 26-04 16:16

[...]

Duitsland laat geen activering toe via iTunes. Niet echt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pepperana schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:40:
Je kunt nog wel via Usa2ned laten komen.
Dan moet je gewoon op de applestore zelf een bestelling plaatsten, met hun adres.
Je hebt wel een CC nodig.
Klopt, inmiddels al veel bestellingen op de manier gehad, dus heb jezelf of iemand in de familie die een creditcard heeft die door Apple word geaccepteerd kan je ons als afleveradres aangeven en wij sturen de iPhone door via Fedex of USPS, wij vragen maar 15 Dollar handling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
op een of andere manier krijg ik de indruk dat een dagje london op dit moment meer zekerheid biedt dan je iphone proberen te importeren uit de USA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
OlivierF schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:27:
Yess, heb gisterenavond van mn ouders te horen gekregen dat ze een iPhone hebben kunnen vinden in Las Vegas. Het is welliswaar een 8Gb, maargoed hij is er iig. Ze worden dus nog wel geleverd.
Met een beetje geluk kunnen ze nog ergens een 16Gb vinden, dan verkoop ik die 8Gb wel weer :)
Ik was 2 weken terug in Vegas en toen waren ze in beide apple stores uitverkocht (de derde dag dat ik er was) We hebben er helaas maar 4 mee kunnen nemen, waarvan 1 16gig model. Mooi om te horen dat het dus gewoon een leveringsprobleem was.
Voor de rest geen problemen bij de douane in Nederland trouwens ;). Al neem ik nooit meer zoveel zooi voor mensen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Beste forum leden,

naar mij is ook zo een Apple pakketje onderweg

Alleen deze staat nu al erg lang op
Status: International Dispatch
Your item left the United States from JAF at 10:04 PM on April 2, 2008.

Iemand enig idee hoe lang dit kan duren ?

Ik heb laatst Nike's ontvangen met Usps express en die waren er in 4 dagen (maandag>donderdag)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Laatst online: 13-09 15:57
mijn vader leest het algemeen dagblad en wist mij te vertellen dat er in die krant een artikel staat dat er bij DHL of TNT veel geimporteerde iPhones / iPods worden gestolen.

men weet daar natuurlijk ook wel dat er dmv de lage dollar er veel geimporteerd word .

ikzelf heb geen krant maar misschien dat iemand dit kan bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Daar hoef je geen krant voor te hebben om dat bevestigd te krijgen. Op internet lees ik regelmatig berichten over lege dozen en gestolen iPhones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

The new price is 99 Euros - about $129 - down from 399 Euros - for customers who agree to a contract price of at least 89 Euros a month.

Niet echt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mclercx schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 03:15:
op een of andere manier krijg ik de indruk dat een dagje london op dit moment meer zekerheid biedt dan je iphone proberen te importeren uit de USA
Zou wel even bellen naar de winkel of ze voorraad hebben want dat is dus nooit zeker, maar de Tower Bridge is ook leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

murky123 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:22:
mijn vader leest het algemeen dagblad en wist mij te vertellen dat er in die krant een artikel staat dat er bij DHL of TNT veel geimporteerde iPhones / iPods worden gestolen.

men weet daar natuurlijk ook wel dat er dmv de lage dollar er veel geimporteerd word .

Er schenen bij DHL heel wat iPhones te zijn verdwenen, reden voor ons om naast USPS (post) alleen zaken te doen met Fedex. Nog geen problemen gehad met beiden clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:46
murky123 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:22:

Belachelijk!!!!!

Hebben ze daar geen beveiliging? Wat doen DHL en TNT om het te voorkomen en hoe zit het met de schade vergoedingen?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Laatst online: 10-09 23:54
Ik kan het bevestigen, ben zelf slachtoffer geweest.. Bij iphoneclub zijn er meer mensen die slachtoffer van diefstal zijn geworden bij DHL. Gelukkig was het verzekerd voor het volledige bedrag.

Voortaan alleen Fedex dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Lekker is dat idd,

nu ben ik wel verzekerd via CC en via de verzender

maar het is zo lastig, want gaat weer wat dagen overheen voordat jeje geld terug hebt, of voor er een nieuwe op de post is

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1009
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:47
Je kunt op z'n minst de topicstart doorlezen, waar het antwoord op je vraag staat.

[ Voor 77% gewijzigd door Daedalus op 05-04-2008 18:37 ]

Vanaf hier gaan we verder. MyFocus.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
ff een update over iphone leveringen... heb vandaag van meerdere apple stores vernomen dat ze aanstaande dinsdag weer iphones verwachten te kunnen leveren...
dinsdag is wel altijd een belangrijke dag bij apple... maar ik trek nog geen conclusies... misschien software update, of ze hebben echt een oplossing gevonden op pwnage cracking (hoop het niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:52
Dit zou echt super zijn!
Ik lees elke dag met spanning dit topic!

Fijn dat iedereen zijn ervaringen post :) (zeker info over de voorraden!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Laatst online: 13-09 10:26
Zijn er mensen met ervaring van verzending van de iPhone via Fedex? Mijn iPhone ligt nu in Parijs. En verwachte leverdatum is 7 april. Is deze datum dat ie aan mijn deur wordt geleverd of dat ie in Nederland aankomt? De iPhone kwam vanuit de VS

[ Voor 6% gewijzigd door RSD1982 op 05-04-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Dat is de deur datum ja.
Bij mij was ie van parijs naar eindhoven (ik woon daar vlakbij) en de dag erna bij mij thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Laatst online: 13-09 10:26
Btekent dit dat ik nu al dus geen importkosten meer hoef te betalen aangezien die dan al aan de deur is.

Sorry even de TS gelezen...kans is erg klein dus wel lekker heb ik m voor 310 _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door RSD1982 op 05-04-2008 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
RSD: FedEx stuurt de rekening naderhand
daar betaal je NOOIT aan de deur, dus wacht nog even 4 weken met juichen ;)

edit:
Net 5 iphones besteld bij de Apple store, en 1 bij de At&t online store ;)

Hopelijk gaat dit net zo goed als de vorige keer!!!

[ Voor 37% gewijzigd door cypher21 op 05-04-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Laatst online: 10-09 23:54
Is het je ooit gelukt bij At&t zelf? Zo ja, hoe? Met US of NL creditcard..? (via myus neem ik aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:04
To_Tall schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:28:
[...]

Belachelijk!!!!!

Hebben ze daar geen beveiliging? Wat doen DHL en TNT om het te voorkomen en hoe zit het met de schade vergoedingen?
ik heb zelf bij DHL utrecht gewerkt in de loods(jaar of 6-7 geleden)

Het is echt niet simpel om een pakket te jatten in de loods zelf, ik denk dat het als koerier makkelijker te doen is. Probleem is wel dat die pakketten continue gescanned worden, dat zie jij bij track&trace niet, maar intern kunnen ze dat wel zien. Bij DHL wordt een pakket minimaal 2-3x gescanned voordat hij de loods weer verlaat.

Maargoed, zoals met zoveel banen zijn het vooral jonge scholieren/studenten die dit werk doen. En voor hen is het natuurlijk een uitgelezen kans om een keer 1 iphone mee te nemen want je vangt er veel geld voor en bent hem zo kwijt.

Dit soort pakketten zijn gewoon aantrekkelijk om te jatten om die reden. Bij DHL utrecht kwamen er dagelijks honderden papieren pakketten langs van de grote nederlandse banken, maar dat soort dingen zijn niet interessant om te jatten. Net als grote pakketten etc. Je kan hier nou eenmaal weinig tegen doen als consument zijnde behalve je pakket verzekerd laten versturen.

Heb overigens bij DHL nog weleens een enorme houten kist langs zien komen, die moest geinspecteerd worden...bleek een opgezette beer in te zitten :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Komt vrij vaak voor dat er spul bij DHL kwijt raakt of dat dozen opgemaakt worden. Hebben zelfs een keer van een klant gehoord dat hij zijn dure lcd tv in de achtertuin vond omdat ze op moment van levering niet thuis waren.

Bij ons op werk noemen ze DHL : Drop it Hide it Loose it :D

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
MintyDoerak schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:51:
Is het je ooit gelukt bij At&t zelf? Zo ja, hoe? Met US of NL creditcard..? (via myus neem ik aan?)
Nope,
Heb een tante in de US wonen :D

Met NL creditcard betaald, heb zojuist een Shipment Notification gekregen van mijn MONSTER ICABLE FOR IPD/IPHN 3' MINI-USA en de SONY MDR EX-85 IPHONE CMPATIBLE-B-USA

Dat wilde ik er nog bij hebben :) ik vind die standaard oordopjes best slecht, en ik had al sony's van een paar jaar terug gekocht voor € 80,- maar die passen niet in de iPhone, en de kabel ervan is brak

Die zijn iig onderweg naar mijn oom en tante, nu hopelijk de iPhones nog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blowthebullet
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03-2023
ik heb op dit moment een order vanaf donderdag(3 april 2008) lopen bij USA2NED (erg aardige mensen en behulpzaam). Verder gezien de verhalen ben ik nu erg blij dat ik Fedex heb gekozen omdat daar nog geen diefstal is gepleegd.

heb 2 iphone's 8GB besteld maar het is maar afwachten of ze het voor elkaar krijgen om de iphones te bemachtigen sinds Apple actief export-bedrijven aan het zoeken zijn die actief iphones kopen, ook blokkeren ze de credit-card als men over 5 iphones zit (5 iphones at a lifetime policy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste medetweakers,

Ik heb een tijdje de forum gevolgd, en ik ben tot conclusie gekome dat je het beste /goedkoopste iemand kan laten mee brengen. Zo betaal je als het erop neeer komt alleen de belasting.
Nu kun je ook in londen een iphone halen. De reis van londen is totaal niet duur. 20 euries bij rayenair. Maar hoe zit dat nou met de VS. Heeft iemand daar ook zo een goede aanbieding zoals bij rayenair? Want ik wil het liefst zelf een paar importere uit VS. Maar daar wil ik liever geen 600 euro voor een ticket betale.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 10:01:
Beste medetweakers,

Ik heb een tijdje de forum gevolgd, en ik ben tot conclusie gekome dat je het beste /goedkoopste iemand kan laten mee brengen. Zo betaal je als het erop neeer komt alleen de belasting.
Nu kun je ook in londen een iphone halen. De reis van londen is totaal niet duur. 20 euries bij rayenair. Maar hoe zit dat nou met de VS. Heeft iemand daar ook zo een goede aanbieding zoals bij rayenair? Want ik wil het liefst zelf een paar importere uit VS. Maar daar wil ik liever geen 600 euro voor een ticket betale.

Alvast bedankt
Denk nou zelf eens een beetje logisch na. Denk je nou echt dat je voor 20,- voor betaald? Overigens hoeft het helemaal niet de goedkoopste manier te zijn, aangezien er gewoon een kans bestaat dat je bij de douane gepakt wordt, en dan alsnog de BTW + invoerkosten etc mag aftikken.

Als het je alleen om de iPhone gaat, laat het dan of door iemand meenemen of ga zelf een dagje/weekendje naar London. Naar de USA zou ik echt alleen gaan op het moment dat je er een leuke vakantie achter kan plakken, anders is het zonde.. Want voor 20,- zit je d'r echt niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

osc4r schreef op zondag 06 april 2008 @ 10:25:
[...]

Denk nou zelf eens een beetje logisch na. Denk je nou echt dat je voor 20,- voor betaald? Overigens hoeft het helemaal niet de goedkoopste manier te zijn, aangezien er gewoon een kans bestaat dat je bij de douane gepakt wordt, en dan alsnog de BTW + invoerkosten etc mag aftikken.

Als het je alleen om de iPhone gaat, laat het dan of door iemand meenemen of ga zelf een dagje/weekendje naar London. Naar de USA zou ik echt alleen gaan op het moment dat je er een leuke vakantie achter kan plakken, anders is het zonde.. Want voor 20,- zit je d'r echt niet :P
"
:p natuurlijk kan je voor 20 euro niet een ticket naar new york vinden. Maar ik dacht als mensen een leuke aanbieding zoals ryenair hadden gevonden, dat dat wel prettig kon zijn. New york 150 euro lastminute of 100 euro. Heb ik wel over. Overigens kan je 19 procent plus 50 procent van ontdoken belasting als boete krijgen. Dus 19 procent + (19:2)=28.5 procent.
Als je 5 iphone haalt met een waarde van 499 dollar. Dat is 5 x (499: 1.57)=1589.17
15589.17x 1.285(belasting plus boete als je gepakt word.) =2042.08
dat delen door 5 =408.41 voor een iphone van 16 gb.
Op de marktplaats zijn ze stuk duurder. Kijk maar.
Nu kan ik mischien winst maken van ong 50 euro per iphone. Als me ticket niet zo duur zou zijn.

(hierbij heb ik sale tax niet meegerekent want ik dacht dat 2 uur rijden van van new york plaatsje delaware geen belasting is. Anders 499x 1.04 of in NYC 499x1.0875. Dat doe ik ff snel uit me hoofd want ik weet de preciese belasting niet meer)

correct me if i 'm wrong :)

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik dacht dat NY 11 % salestax had

Waar mijn tante woont, hebben ze nog geen 4% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag & aanbod mag op de frontpage en niet op het forum.

[ Voor 89% gewijzigd door Hoedje op 06-04-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Laatst online: 20-02-2022
cypher21 schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:29:
Ik dacht dat NY 11 % salestax had

Waar mijn tante woont, hebben ze nog geen 4% :)
NYis 8,3..%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
nyc 8.325% 0m precies te zijn, de staat ny 4%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 01:37:
[...]

Je zult toch echt binnen de EU belasting moeten betalen. En gezien het feit dat er sinds 1993 geen grenscontrole meer zijn zegt iets mij dat die douane controle dus ook jou eruit zal pikken. :)
Als je als jongere met de wagen rijdt en je bent nederlander heb je wel héééél erg veel kans in Duitsland. Daar kijken ze namelijk hard opdrugs etc. Ik was eens op vakantie met 2 maten .... met onez wagens. 2 keer van de autostrade gehaald en 1 keer tegengehouden in een tankstation. 3 keer drugscontrole.... wagen openhalen etc. Als je daar dan staat met 10 iPhones zullen ze ook wel iets doorhebben... + als je af en toe als nederland wat rookt ... dan loop je daar ook nog mee tegen de lamp. Ik moest bv een plastest doen. Maar, misschien omdat ik belg ben en geen nederlander. Tot zover mijn wilde duitsland verhalen... dankuwel ;)

Maar, ken je niemand vanuit duitsland ofzo die de grens wilt oversteken met jouw iPhones? Dat zou het alwel iets simpeler maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC

[ Voor 85% gewijzigd door Hoedje op 06-04-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 06-04-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:19

rammes

koekebakker 1e klas

ik was gisteren in barcelona daar zag ik in de taxfree shop een 8gb iphone
(libre) voor 700 euro spanje heeft toch nog geen iphones?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 80% gewijzigd door Hoedje op 06-04-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die een goede site heeft voor vliegtickets naar america. Zo goedkoop mogelijk?
Cheaptickets.com zijn niet zo cheap. Ben op zoek naar low cost flights zoals ryan air.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatkipje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:54
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:55:
Is er iemand die een goede site heeft voor vliegtickets naar america. Zo goedkoop mogelijk?
Cheaptickets.com zijn niet zo cheap. Ben op zoek naar low cost flights zoals ryan air.

greetz
Als je een keer met ryanair hebt gevlogen wil je niet naar Amerika in die stoelen :P

Maar je moet kijken bij die maatschappijen zelf united ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door blaatkipje op 06-04-2008 21:32 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart goed door voordat je hier post. Veel vragen worden hierin al beantwoord.