Als er een marketplace is dan kun je het al heel gemakkelijk doen. Is die er niet zul je veel shopjes na moeten lopen haha.
Hieronder noem ik eventjes een voorbeeld hoe het werkt en ik pak gelijk Rose online. We gaan ervan uit dat er een marketplace is.
Als eerste maken we een account aan die we gaan gebruiken als shop. Dit account doet niks anders dan inkoop en verkoop terwijl je zelf aan het spelen bent of offline. Eenmaal het account gemaakt kunnen we beginnen.
Ga naar de marketplace en controleer daar de inkoop en verkoop prijs van gewilde items. Neem BV de blue heart. Dit item wordt gebruikt om je wapen en armour sterker te maken. (Neem ook gelijk effe aan dat dit toevallig een gewild item is.) Dus we gaan de blue heart inkopen en verkopen en hiermee moeten we winst maken. Wordt ook wel flippen genoemd. Niet te verwarren met Merching. Je gaat kijken naar de HOOGSTE inkoper en de LAAGSTE verkoper. Jij zorgt ervoor dat jij net wat hoger inkoopt dan de hoogste inkoper. Zo komen de mensen naar jouw toe (meeste winst voor hun) en jij verkoopt de blue heart het goedkoopst. (wel zorgen dat je winst hebt) Raak je daarin beetje gewend en heb je meer tijd, kun je iets lager inkopen en iets hoger verkopen zodat je winst stijgt.
BV:
De hoogste inkoper voor de blue heart is 100 coins. (zulie in Rose termen)
De laagste verkoper voor de blue heart is 120 coins.
Jij koopt de blue heart in voor 105 coins. Zo ben jij de hoogste koper.
Jij verkoopt het voor 115 coins. Zo ben jij het goedkoopst.
115-105=10, oftewel jij staat 10 coins winst op alleen inkoop/verkoop. Dit wordt flippen genoemd.
Als je dit trucje bij veel gewilde items toepast dan maak je snel flinke winst. Hoe meer geld jij hebt hoe meer je kan kopen hoe meer je winst wordt.
Tips:
- Koop alleen gewilde items die snel inkopen en verkopen
- Houd de markt vaak in de gaten, niet dat BV de blue heart in waarde is gezakt en jij nog steeds (zeer) hoog inkoopt.
- Maak geen verlies, hiermee wil ik zeggen dat als je een item koopt die in waarde gezakt is dan houd je dit item bij je. De waarde van het item stijgt van zelf weer en dan pas verkopen.
- Wat vaak voor komt is dat mensne 3 blue hearts hebben en snel willen verkopen. Deze prijzen zijn erg laag en verkopen erg snel. Kijk naar de grote verkopers van BV 100 blue hearts of meer. Mensen met zeer weinig stock willen er snel vanaf en hebben geen idee dat ze veel meer winst konden maken.
- Events: Vaak komen er events waarbij je double xp krijgt of meer kans op slagen van iets. Neem weer de blue heart, dit item wordt gebruikt voor het upgraden van je armour. Stel dat je weet over 3 weken is er een weekend dat het upgraden van je armour 50% meer succesvol zal zijn. Koop van te voren de blue hearts in in grote aantallen. Zodra het weekend aangebroken is dan zijn de blue hearts erg populair bij veel mensen en stijgen enorm veel in prijs. Vaak stijgen zulke items met minimaal 200%
- Stel jij krijgt een goede drop verkoop het via je eigen shop! Verkoop het niet aan iemand die spullen inkoopt. Daarmee maak je automatisch minder winst.
Ik ben niet van 1x xp op een private server. Alleen op de originele (helaas bestaan die niet meer.)