[PC MMORPG] ROSE Online - Deel 35 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:56
Bedankt! Er gaat zo wel behoorlijk wat tijd inzitten denk maar het is ook wel weer de moeite waard.

Van het weekend ga ik weer proberen een tijdje te spelen, is even kijken of ik wat stappen kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Shifty47 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:04:
Bedankt! Er gaat zo wel behoorlijk wat tijd inzitten denk maar het is ook wel weer de moeite waard.

Van het weekend ga ik weer proberen een tijdje te spelen, is even kijken of ik wat stappen kan zetten.
Dat gaat het zeker. Als je wat geld hebt wordt alles makkelijker haha. (is in elk spel).

Hoe ging het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
erwin26 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:48:
[...]

Dat gaat het zeker. Als je wat geld hebt wordt alles makkelijker haha. (is in elk spel).

Hoe ging het?
Gaat goed! Ben inmiddels lvl 51 en kan wat leuke quest doen. Heb nu ook een aantal keer een shop geopend en dat loopt nog niet heel hard maar begint ook een beetje te komen. Ik heb nu zo'n 270.000 zulie dus het begin is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Shifty47 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:22:
[...]

Gaat goed! Ben inmiddels lvl 51 en kan wat leuke quest doen. Heb nu ook een aantal keer een shop geopend en dat loopt nog niet heel hard maar begint ook een beetje te komen. Ik heb nu zo'n 270.000 zulie dus het begin is er.
Gaat redelijk snel dus zo te horen :)

Shoppie gaat van zelf goed komen. Vooral veel leren welke items populair zijn en de markt in de gaten houden. 270K is een mooi begin denk ik voor die server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05 20:28
Man o man. De begintijd waarin een paar duizend zulie nog veel was. Dat was fantastisch. Met al die miljoenenbedragen van tegenwoordig is het niet echt leuk meer.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Ja gaat inderdaad wel redelijk snel en ondanks dat het langzamer gaat dan bij AuraRose is het wel erg leuk.

Jij nog veel AuraRose gedaan?
Zeror schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:45:
Man o man. De begintijd waarin een paar duizend zulie nog veel was. Dat was fantastisch. Met al die miljoenenbedragen van tegenwoordig is het niet echt leuk meer.
Dat valt wel mee hoor. Je krijg wel meer geld maar items zijn ook duurder. Eigenlijk gewoon inflatie dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik heb geen Rose meer gespeeld. Al kriebelt het wel moet ik zeggen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Ik bedoelde eigenlijk erwin maar dan had ik hem beter kunnen quoten :)

Maar probeer het weer eens zou ik zeggen. Je bent zo weer verslaafd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
erwin26 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:48:
[...]

Hoe ging het?
Inmiddels een behoorlijk stap kunnen maken, ik zit nu op 660.000.000 :)

Er is een valentijn special gaande en de candies die daarvoor benodigd zijn zijn aardig wat waard wat mij goed uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Zeror schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:45:
De bedragen zijn weer leuk gemaakt op Aruarose :). Ze zijn nog steeds hoog, maar ze zijn capped en je moet btw betalen. Waardoor de markt weer normaal getrokken is. Het verschil zit alleen in de cijfers eerst was het 5 cijfers en nu 6, maar je verdiend even snel die 6 cijfers als die 5 cijfers vroeger.
Shifty47 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:12:
[...]

Inmiddels een behoorlijk stap kunnen maken, ik zit nu op 660.000.000 :)

Er is een valentijn special gaande en de candies die daarvoor benodigd zijn zijn aardig wat waard wat mij goed uitkomt :)
Nee ik heb momenteel niet gespeeld op AruaRose. Weinig tot geen tijd voor gehad haha.

660 miljoen op NArose al? Wel handig die event, zo'n event is inderdaad money making :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
erwin26 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:24:
[...]

Nee ik heb momenteel niet gespeeld op AruaRose. Weinig tot geen tijd voor gehad haha.

660 miljoen op NArose al? Wel handig die event, zo'n event is inderdaad money making :)
Tijd komt vanzelf wel weer een keertje :)

Ja ideaal zo'n event. 660m is wel lekker maar ook nog maar een begin hoor. Veel items kosten zo 500m of zelf 1,5 miljard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Shifty47 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:15:
[...]

Tijd komt vanzelf wel weer een keertje :)

Ja ideaal zo'n event. 660m is wel lekker maar ook nog maar een begin hoor. Veel items kosten zo 500m of zelf 1,5 miljard...
Ja zeker en dan speel ik het weer helemaal kapot haha. Momenteel speel ik LOL en B&S als ik tijd heb.

1,5 miljard pff dan moeten dan wel maxed out items zijn of dat ook niet? Op aruarose heb je voor 1,5miljard wel max out item. Oke niet elke item, maar met 660m zal je daar een heel eind komen voor leuke gear etc haha.

Bij Aruarose is je shop gelimiteerd tot 5 miljard. Je kan niet hoger verkopen dan dat bedrag om te voorkomen dat mensen insanse prijzen vragen. Hopelijk is dat bij NArose ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
erwin26 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:11:
[...]

Ja zeker en dan speel ik het weer helemaal kapot haha. Momenteel speel ik LOL en B&S als ik tijd heb.

1,5 miljard pff dan moeten dan wel maxed out items zijn of dat ook niet? Op aruarose heb je voor 1,5miljard wel max out item. Oke niet elke item, maar met 660m zal je daar een heel eind komen voor leuke gear etc haha.

Bij Aruarose is je shop gelimiteerd tot 5 miljard. Je kan niet hoger verkopen dan dat bedrag om te voorkomen dat mensen insanse prijzen vragen. Hopelijk is dat bij NArose ook.
Mwah 1.5miljard is niet eens echt een uitzondering. Sommige events items (zonder stats maar puur omdat het er leuk uit ziet) gaan er nog wel overheen 8)7

Ik weet niet of het bij NArose ook gelimiteerd is kan ik nog niet testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Shifty47 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:38:
[...]

Mwah 1.5miljard is niet eens echt een uitzondering. Sommige events items (zonder stats maar puur omdat het er leuk uit ziet) gaan er nog wel overheen 8)7

Ik weet niet of het bij NArose ook gelimiteerd is kan ik nog niet testen :)
ppff die prijzen klinken echt super hoog haha. Maar dan heb je dat geld ook wel snel verdiend dus uit eindelijk is de markt het zelfde :). Jaa veel mensen willen altijd die event items hebben. Snap ik ook wel als je toch geld zat hebt.

Kun je in shopjes zien als ze niet boven een bepaald bedrag kopen of proberen een item voor 100 miljard in je shop te zetten. Indien er een limiet aan zit krijg je vanzelf een melding je mag tot zoveel verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shifty47
erwin26 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:38:
[...]

ppff die prijzen klinken echt super hoog haha. Maar dan heb je dat geld ook wel snel verdiend dus uit eindelijk is de markt het zelfde :). Jaa veel mensen willen altijd die event items hebben. Snap ik ook wel als je toch geld zat hebt.

Kun je in shopjes zien als ze niet boven een bepaald bedrag kopen of proberen een item voor 100 miljard in je shop te zetten. Indien er een limiet aan zit krijg je vanzelf een melding je mag tot zoveel verkopen.
Ja uiteindelijk is het inderdaad hetzelfde. Er is gewoon inflatie geweest :)

Ik zal het eens nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 10:09
Mensen die hier nog Rose Online spelen? Ik overweeg m'n accounts te verkopen namelijk..

[ Voor 6% gewijzigd door k1NG op 21-03-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
k1NG schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:13:
Mensen die hier nog Rose Online spelen? Ik overweeg m'n accounts te verkopen namelijk..
Ik speel het op het moment best behoorlijk veel maar ga wel lekker met mn eigen account :)
erwin26 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:38:
[...]

Speel jij het nog veel Erwin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1NG
Shifty47 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:32:
[...]

Ik speel het op het moment best behoorlijk veel maar ga wel lekker met mn eigen account :)

[...]

Haha oke, ja ik heb in het verleden op NARose behoorlijk wat geld kunnen maken door gewoon zulie te verkopen. Echt relaxt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
k1NG schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:11:
[...]

Haha oke, ja ik heb in het verleden op NARose behoorlijk wat geld kunnen maken door gewoon zulie te verkopen. Echt relaxt.
Best lekker inderdaad maar ben bang dat je dat nu niet meer gaat redden. Is er niet echt populair genoeg meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1NG
Shifty47 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:30:
[...]

Best lekker inderdaad maar ben bang dat je dat nu niet meer gaat redden. Is er niet echt populair genoeg meer voor.
Denk dat je daar in gelijk hebt, daarom wil ik er ook zsm van af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
k1NG schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:42:
[...]

Denk dat je daar in gelijk hebt, daarom wil ik er ook zsm van af
Als je al je spullen/zulie gaat weg geven hoor ik het graag :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Shifty47 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:32:
[...]

[...]

Momenteel speel ik het niet meer. De fun vond ik er vrij snel weer van af om alleen te spelen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
erwin26 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:39:
[...]

Momenteel speel ik het niet meer. De fun vond ik er vrij snel weer van af om alleen te spelen haha.
Je kan natuurlijk beginnen met NArose :) Ik zit daar nu ook wel in een leuke clan met mensen die graag helpen, maakt het ook wat leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Shifty47 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:57:
[...]

Je kan natuurlijk beginnen met NArose :) Ik zit daar nu ook wel in een leuke clan met mensen die graag helpen, maakt het ook wat leuker.
Nee sorry vind de XP rate te laag. Bij private servers wil ik lekker snel kunnen knallen en niet langzaam haha. Daarvoor viel mijn keuze altijd op Aruarose. Hoge Xp rate, maar weer niet te hoog haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
erwin26 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:12:
[...]

Nee sorry vind de XP rate te laag. Bij private servers wil ik lekker snel kunnen knallen en niet langzaam haha. Daarvoor viel mijn keuze altijd op Aruarose. Hoge Xp rate, maar weer niet te hoog haha.
Begrijp ik wel. Tja dan maar kijken naar een andere game :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwin26
Shifty47 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:27:
[...]

Begrijp ik wel. Tja dan maar kijken naar een andere game :)
Momenteel speel ik LoL en B&S. Beide met vrienden anders is het ook weinig aan haha. Hopelijk kan ik ooit mijn vrienden over halen voor Rose :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-05 14:21
Shifty47 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:57:
[...]

Welke clan zit je?

Ik ben toch wel 1 a 2x per week online op NArose (afgelopen 6 maanden), marktkramen afstruinen op CHA gear.
Als wat vrienden online zijn wil ik ook nog wel eens levelen, ben nu op m'n cleric 223 en mage 115.

Twee weken geleden AuraRose geprobeerd, de boost is lekker maar dan? Je wordt in het diepe gegooid en ik heb maar op discord gevraagd wat de bedoeling is:

from lvl 1-10 Adventurer's Plains
from lvl 10-20 Canyon City of Zant
from lvl 20-45 City of Junon Polis
from lvl 45-55 Goblin Cave (B1)
from lvl 55-85 Goblin Cave (B2)
from lvl 85-100 Goblin Cave (B3)

Then go to Luna
from lvl 100-120 lvl by questing at the Magic City of the Eucar [Quest Board] Quest 2
from lvl 120-140 lvl by questing at the Magic City of the Eucar [Quest Board] Quest 4

Then go to Eldeon
from lvl 140-165 lvl by questing at the Xita Refuge [Quest Board] Quest 1
from lvl 165-180 lvl by questing at the Xita Refuge [Quest Board] Quest 2

Ik ben gekapt op Arua omdat Matt moeilijk deed om me Knight van 210 terug te geven :( en de grind is way to hard. Wel spelen op Arua veel meer mensen, overal kraampjes en op NArose is dat toch 80% minder.

Arua is wel beter door ontwikkeld en dat mis ik op NArose.
Arua + plusplunten:
1. Offline vending
2. Klikfunctie in chat voor whispers
3. Rechtermuis knop speler voor inspect en veel meer mogelijkheden.
4. Professions (zoals bij WoW)

[ Voor 18% gewijzigd door Evion op 04-04-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Evion schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:43:
[...]

Welke clan zit je?

Ik ben toch wel 1 a 2x per week online op NArose (afgelopen 6 maanden), marktkramen afstruinen op CHA gear.
Als wat vrienden online zijn wil ik ook nog wel eens levelen, ben nu op m'n cleric 223 en mage 115.

Twee weken geleden AuraRose geprobeerd, de boost is lekker maar dan? Je wordt in het diepe gegooid en ik heb maar op discord gevraagd wat de bedoeling is:

from lvl 1-10 Adventurer's Plains
from lvl 10-20 Canyon City of Zant
from lvl 20-45 City of Junon Polis
from lvl 45-55 Goblin Cave (B1)
from lvl 55-85 Goblin Cave (B2)
from lvl 85-100 Goblin Cave (B3)

Then go to Luna
from lvl 100-120 lvl by questing at the Magic City of the Eucar [Quest Board] Quest 2
from lvl 120-140 lvl by questing at the Magic City of the Eucar [Quest Board] Quest 4

Then go to Eldeon
from lvl 140-165 lvl by questing at the Xita Refuge [Quest Board] Quest 1
from lvl 165-180 lvl by questing at the Xita Refuge [Quest Board] Quest 2

Ik ben gekapt op Arua omdat Matt moeilijk deed om me Knight van 210 terug te geven :( en de grind is way to hard. Wel spelen op Arua veel meer mensen, overal kraampjes en op NArose is dat toch 80% minder.

Arua is wel beter door ontwikkeld en dat mis ik op NArose.
Arua + plusplunten:
1. Offline vending
2. Klikfunctie in chat voor whispers
3. Rechtermuis knop speler voor inspect en veel meer mogelijkheden.
4. Professions (zoals bij WoW)
De clan heet Trust, leuke mensen en zijn ook erg bereidwillig om je te helpen/buffen. Ook hebben ze een forum, skype en discord dus ook nog gezellig ook :)

Ik ben nu lvl 117 dus bijna op het niveau waar je bij AURArose begin :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 919887

https://www.eternalirose.com :)
Low rate server based op official irose.
met verschillende tweaks die de game play beter maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMore
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-03 07:32
Zijn er nog mensen die dit spel spelen? Kan nergens wat over de userbase van het spel vinden en de servers van arua rose lijken ook uitgestorven.

Vroeger dit spel veel gespeeld, hoopte dat ze een nieuwe versie met grotendeels dezelfde mechanics uit hadden gebracht, maar jammer genoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1NG
TweakMore schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:05:
Zijn er nog mensen die dit spel spelen? Kan nergens wat over de userbase van het spel vinden en de servers van arua rose lijken ook uitgestorven.

Vroeger dit spel veel gespeeld, hoopte dat ze een nieuwe versie met grotendeels dezelfde mechanics uit hadden gebracht, maar jammer genoeg niet.
Ik denk dat elke server nu wel zo'n beetje dood aan het gaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
ROSE online heeft zijn tijd wel gehad. Time to move on. Het was een leuke game waar ik met goed gevoel naar terug kijk.

Als mensen nog leuke screenshots hebben, deel ze vooral hier. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Zeror op 07-05-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1070081

BUMP

Alle accounts uit de EU worden gesloten op NArose, zonde, heb nog een 233 raider en 229 cleric. Niet langer dan 2 maanden gespeeld volgens mij.
Arua daarentegen gaat een classsic server openen. 2005 iRose server met alle bugfixes van AruaOnline. Verder een 1x xp/zuly/droprtate, veel spelers van Arua en NArose komen zover ik weet hiervoor terug om de goede oude tijd te herleven.

Mocht je weer willen komen spelen, doe mij dan een PM dan kan ik je helpen opstarten/lvlen/tips geven en we kunnen natuurlijk samen lvlen

Link naar het topic met info (je moet wel ingelogd zijn op het forum): https://forum.aruarose.com/threads/gameplay-breakdown.16784

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:44
Oef dat is toch wel shocking om te horen. Zeker een paar leuke jaren op Rose gebracht samen met vrienden. En af en toe log ik nog wel eens in om de goeie oude tijden te beleven.

Echt jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMore
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-03 07:32
Anoniem: 1070081 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 19:03:
BUMP

Alle accounts uit de EU worden gesloten op NArose, zonde, heb nog een 233 raider en 229 cleric. Niet langer dan 2 maanden gespeeld volgens mij.
Arua daarentegen gaat een classsic server openen. 2005 iRose server met alle bugfixes van AruaOnline. Verder een 1x xp/zuly/droprtate, veel spelers van Arua en NArose komen zover ik weet hiervoor terug om de goede oude tijd te herleven.

Mocht je weer willen komen spelen, doe mij dan een PM dan kan ik je helpen opstarten/lvlen/tips geven en we kunnen natuurlijk samen lvlen

Link naar het topic met info (je moet wel ingelogd zijn op het forum): https://forum.aruarose.com/threads/gameplay-breakdown.16784
Link lijkt niet te werken? Ik kom in een topic met berichten uit 2007.

Edit: naar homepage van form gaan en dan maar announcements maakt het zichtbaar. Heb een filmpje ervan op YouTube gezien en leuk dat een hoop mensen vanaf 0 weer beginnen, dat maakt de sociale interactie beter.

[ Voor 11% gewijzigd door TweakMore op 12-05-2018 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:44
Vanaf vandaag is de classic server op AruaRose gestart. Birth Island is in ieder geval zeer druk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordApple
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-07-2023
Zijn er hier mensen die "fresh" willen gaan beginnen op de nieuwe Classic Server van Arua Rose? Ik ben gisteren (release) begonnen en moet zeggen dat het wel weer erg leuk is om zoals vanouds te spelen.

Lijkt me tof om een Nederlandse(?) clan te beginnen/joinen!

Anyone?

Ingame name: HeavenlyEvanlyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
Ik heb gister ook gespeeld maar man wat leveld dat langzaam zeg, echt 3% per mob op level 4 ofzo

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-05 12:33
Oh man, nostalgie!

Straks even account aanmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Vandaag samen met een maat weer begonnen op de classic server. Zojuist de job quests gedaan en straks weer lekker verder.

Tot nu toe erg vermakelijk weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
Las vanochtend dat NArose zijn deuren gaat sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Evion schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:58:
Las vanochtend dat NArose zijn deuren gaat sluiten...
Eind van een tijdperk. Maar begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:14
Las het vanochtend ook, 11 februari. Maar volgens mij was er vorig jaar al gezeur rond Warpportal met die GDPR regels dat EU opeens weer afgesloten was.

Tijdje terug nog rondgelopen, was best leuk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
SinergyX schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:03:
Las het vanochtend ook, 11 februari. Maar volgens mij was er vorig jaar al gezeur rond Warpportal met die GDPR regels dat EU opeens weer afgesloten was.

Tijdje terug nog rondgelopen, was best leuk.
AruaROSE is hetgeen wat overblijft, een private server die uitgegroeid is tot de grootste rose community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightCored
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-06-2020
Bump. Voor degene die deze thread nog volgen. AruaRose heeft een enorme boost in spelers de afgelopen maanden vanwege het Corona Virus. Als je dus ooit dacht om weer te gaan spelen dan is dit een goed moment. Recentelijk is ook de Frozen Cave in Luna toegevoegd (endgame PVE farm). Daarnaast is b2 een soort van omgegooid en heeft deze nu ook een boss die items dropt, dit zorgt voor wat meer dynamiek en verschillende clans die daar komen om te PVPen (als je hier van houdt). Kortom, de devs zijn nog steeds actief en veel spelers zijn ook in de Arua discord te vinden om vragen te stellen of te beantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
NightCored schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:35:
Bump. Voor degene die deze thread nog volgen. AruaRose heeft een enorme boost in spelers de afgelopen maanden vanwege het Corona Virus. Als je dus ooit dacht om weer te gaan spelen dan is dit een goed moment. Recentelijk is ook de Frozen Cave in Luna toegevoegd (endgame PVE farm). Daarnaast is b2 een soort van omgegooid en heeft deze nu ook een boss die items dropt, dit zorgt voor wat meer dynamiek en verschillende clans die daar komen om te PVPen (als je hier van houdt). Kortom, de devs zijn nog steeds actief en veel spelers zijn ook in de Arua discord te vinden om vragen te stellen of te beantwoorden.
Grappig. Toevallig vorige week mijn Arua forum account weer eens aangeslingerd :P
Ik denk alleen niet dat ik ga spelen, maar ik werd weer even herinnerd aan de fijne tijd die ik heb gehad in het spel (met jullie Tweakers) O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xThystro
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-11-2022
Hadden jullie toevallig ook al de nieuwe announcement voorbij zien komen dat de officiele server weer live zal gaan?

https://www.roseonlinegame.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiP0
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-04 10:51
xThystro schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:33:
Hadden jullie toevallig ook al de nieuwe announcement voorbij zien komen dat de officiele server weer live zal gaan?

Bedankt voor de tip, deze ga ik bijhouden. Speel nu Aruarose maar lijkt me toch leuk om weer op de originele server te spelen.

Putting the laughter in manslaughter GTA5 PC Ch0caholic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
*Huge kick* 8)
xThystro schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:33:

Ik heb even zitten kijken op de site. De FAQ geeft hele toffe dingen weg waar ze mee bezig zijn voor Rose.
Ze zijn hard bezig om de game op allerlei fronten te verbeteren. Hotkeys remappable is wel een big one. WASD ipv pijltjestoetsen hebben ze nu ook.
Ze hebben zelfs nog overwegen (of zijn ze nog aan het doen) om de game te gaan vertalen naar Unreal Engine, maar dat zou erg veel extra werk opleveren bovenop wat ze nu al hebben.

Ik word hier wel enthousiast van eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-05 20:37

KipCurreh

Nightcrawler

Denk dat ik deze ook wel ooit eens heb geprobeerd tijdens of na men Ragnarok Online periode, misschien wel een goed moment om het nog eens te proberen als volwassene

Begin af en toe ook nog wel es een RO avontuur op een private server, gewoon uit nostalgie 8)

[ Voor 22% gewijzigd door KipCurreh op 21-04-2022 13:17 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ze pakken voor de nieuwe server de status van naROSE op, waar die gebleven is. Zonder de database, dus iedereen verse start weer. Ze kunnen geen veranderingen (map changes, items etc..) van jROSE (de nu nog enige officiele server) gebruiken, want daar hebben ze geen licentie voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarlyNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 15:32
Interessant, ik krijg al zin om ROSE weer te spelen!
Vele uren naast de opleiding zijn daar in gaan zitten...

Ik hoor de game muziek alweer in mijn hoofd :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-05 18:02
@William/Ax3 blijkbaar nieuwel leven dat wordt ingeblazen! Ik zeg we moeten dit weer eens doen tzt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 12:23

William/Ax3

We are Starstuff

ph4nt0m schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:57:
@William/Ax3 blijkbaar nieuwel leven dat wordt ingeblazen! Ik zeg we moeten dit weer eens doen tzt :-)
Bookmarked. Ty voor de tip

Leuk om te zien dat een onderneming dit toch weer oppakt. Aanpassingen lijken idd door de tijd wel nodig ben benieuwd.

[ Voor 20% gewijzigd door William/Ax3 op 29-04-2022 15:26 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Zouden we de oude iRose Tweakers clan formatie weer terug kunnen krijgen? :P 8)
Leuk om weer wat oude bekende te zien.

Edit: Hier de clanmark van toen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_Ym0_SM1RZexjJdUs2BuRrbYdU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/G3eQr2ZlPDGpPGhJI58zaV8O.png?f=user_large

[ Voor 67% gewijzigd door Zeror op 29-04-2022 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Haha kom je opeens weer bekende namen tegen :D

Maar ik ben benieuwd, Jrose zover ik dus lees draait enkel nog op een ghostteam van ex-medewerkers, weet niet hoever ze daar nog door ontwikkelen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PiP0
Zeror schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:41:
Zouden we de oude iRose Tweakers clan formatie weer terug kunnen krijgen? :P 8)
Leuk om weer wat oude bekende te zien.

Edit: Hier de clanmark van toen:

[Afbeelding]
Goed dat je die clanmark nog hebt! Ik herkende hem gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
Zat die oude deeltjes nog eens door te lezen, 1 van de TS deed het nog :)

Dat is lang geleden, maar herken zo m'n character nog :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHFqMUjWfd9NwMPJw2ONn9suhxg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0P10dtmChGu5qIVslgf8hoGs.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-05 21:15
Heb daar echt uren op gespeeld. Indien genoeg interesse count me in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:29

Haan

dotnetter

Haha mooi dat dit topic zo af en toe weer naar boven komt. Ik ga er niet meer aan beginnen, de tijden dat ik uren per dag kon spelen zijn helaas al lang verleden tijd ;( Nu al blij met een paar keer per week een half uurtje gamen 8)7

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-05 11:36
Oh boy, ROSE...I must resist! :P

Ik ben benieuwd of ik de source files van de Tweakers clan website nog ergens heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05 13:02
Oh man... Ik wil dit ook wel weer proberen als dit live gaat!

Good old times :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:17
Oei, kwam deze ook net tegen.

Closed beta lijkt al bijna open te gaan.
Requirement lijkt nu te zijn account op het officiële forum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• doomin
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-05 11:39
Inmiddels is bekend gemaakt wanneer de early access live gemaakt, namelijk 13 december.

https://www.roseonlinegam...early-access-release-date

lk ben erg benieuwd naar deze re-release!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik ga het nog druk krijgen. Wil graag deze Rose gaan spelen. Maar ook WoW. Naja. Wordt afwisselen dan maar. Ik ben op het forum van deze nieuwe Rose iig lekker actief wel. Volgens gaat wel een leuke club mensen spelen. Dus heb er zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
Zeror schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 20:51:
Ik ga het nog druk krijgen. Wil graag deze Rose gaan spelen. Maar ook WoW. Naja. Wordt afwisselen dan maar. Ik ben op het forum van deze nieuwe Rose iig lekker actief wel. Volgens gaat wel een leuke club mensen spelen. Dus heb er zin in.
Ook op de discord is het erg druk.
Veel zin Ook weer in de release. Als vanouds starten en levelen in ROSE.
Gelukkig heeft WoW me nooit erg getrokken.
Scheelt weer wat uurtje.

Wel benieuwd naar de veranderingen van de afgelopen 10 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Zal weer even zoeken worden welke versie ze precies gebruiken, zeker qua upgrade/loot/armor zit daar volgens mij flink wat verschil in. Kan alleen niet wachten om al die winkeltjes weer te zien op het plein :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
SinergyX schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 22:01:
Zal weer even zoeken worden welke versie ze precies gebruiken, zeker qua upgrade/loot/armor zit daar volgens mij flink wat verschil in. Kan alleen niet wachten om al die winkeltjes weer te zien op het plein :D
Deze Rose is gebaseerd op de laatste naRose game. Dus met de verbeterde oude versie van Adventure Plains en dus niet die nieuwe die in evolution Rose zat.

Verplichte level flow zal zijn: Adv plains > Valley > Zant > Breezy > El Verloon etc..
Brug tussen El Verloon en Zant is weg bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 04-12-2022 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-05 07:44
Ik kijk er naar uit. De 13e is het eindelijk zo ver! Ook maar gelijk supporter geworden om Redmin te steunen. Dit is toch wel het beste en meest gespeelde spel uit mijn "jeugd". Zelf erg veel bekende Irose servers gespeeld, NArose evo is relatief onbekend voor mij. Een groot voordeel is dat je sta daard alle skillbooks al hebt, en niet steeds los hoeft te kopen bij een npc :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:29

Haan

dotnetter

O wow, die muziek brengt meteen herinneringen terug O+
Helaas is het niet te doen om zo'n game te spelen als je sporadisch af en toe eens 30-60 minuten kunt spelen, dat was 15 jaar (wat vliegt de tijd! :X ) geleden nog heel anders.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
Haan schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:28:
O wow, die muziek brengt meteen herinneringen terug O+
Helaas is het niet te doen om zo'n game te spelen als je sporadisch af en toe eens 30-60 minuten kunt spelen, dat was 15 jaar (wat vliegt de tijd! :X ) geleden nog heel anders.
Ach, ik ga het gewoon weer proberen.
Ze hebben zoveel veranderingen aangebracht dat het ROSE 2.0 lijkt t.o.v. de versie die wij vroeger speelde.
Exp leek wel vlotter te gaan dan de oude servers. Niet in vergelijking met de x10 exp natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik heb er ook weer zin in, maar ik ga wel ruzie hebben met mn WoW character :P
Wordt afwisselen dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Dinsdag om 19.00u onze tijd gaat de early access server open trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
@William/Ax3 en ik zullen van de partij zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
De nostalgie, ik ben morgen ook weer van de partij! Hopelijk krijgen we vandaag ergens de client beschikbaar, anders moet ik dat morgen avond na het werk nog regelen, dan ga ik 19:00 uur nooit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:35
Splendid schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:14:
De nostalgie, ik ben morgen ook weer van de partij! Hopelijk krijgen we vandaag ergens de client beschikbaar, anders moet ik dat morgen avond na het werk nog regelen, dan ga ik 19:00 uur nooit halen.
Hier ook oude tijden herbeleven, heb er zin in!

Van hun discord:
To confirm the client will be released today (12th Dec) so you can be ready for when the server launches tomorrow (13th Dec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 12:23

William/Ax3

We are Starstuff

Klopt weet alleen niet hoeveel de komende tijd i.v.m wow ook. :+

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shockers
Client is inmiddels te downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiP0
19.00 gaan de servers open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Van wat ik uit de chat in discord begreep is er toch flink wat veranderd aan de client qua gameplay, blijkbaar meer focus op skills en minder auto attack, we gaan het wel zien :P Zal wel belachelijk druk zijn op de eerste zones, dat ik denk nog wel even te wachten.

Rose points zijn nu ook te koop, gezien de prijzen lijken ze beetje de NAkant te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:33

lasharor

7 december 2004

Enne wat vinden we er van? @Shockers @PiP0 @SinergyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik heb nog geen 5 minuten gespeeld, starter zones zijn bizar druk, server heeft het hier en daar moeilijk tot het punt dat er een crash komt en je blijkbaar weer 10-15 minuten rollback heb. Had halfuurtje eerder nog gekeken, maar is blijkbaar alweer een tijdje down.

Zag dat bij meerdere 'revival' games, begin is het druk en servers klappen er uit, zakt met de tijd wel naar speelbaar, dus ik kijk later nog wel een keertje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Ja was lachen gisteravond, uiteindelijk tot iets na 00:00 uur kunnen spelen, level 23 en we waren de eerste met een clan op de server. Die zerg van spelers in AP was hilarisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomin
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-05 11:39
Bij mij lagte het gisteren zo enorm hard, echt onspeelbaar. Vanavond nog maar is proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
Release was niet bepaald soepeltjes idd. (classic) Hier nog een terugkoppeling van de developers:
All, thank you for your patience as we work through this early access. We've resolved the issue with the login process and you will no longer receive incorrect messages about your account being banned. We are currently investigating and working on some issues related to service stability. The game server might experience some issues in the coming days and may require manually rebooting. We will monitor and try to maintain as much uptime as we can. In some instances, you may experience some minor roll backs. These rollbacks may impact your stat points, skill points, quests and experience.

- For resolving stat/skill points issues please use the free stat and skill resets in the skill window under the item mall tab
- For quest issues, please abandon the quest and start it again from the NPC.

We take regular snapshots of all the game data so rollbacks will never exceed 10-15 minutes of gameplay. We thank you for your patience as the team works through these issues. For more significant issues, please open a ticket at https://support.roseonlinegame.com/

We reached over 2,000 players logged in the first hour and have been sustaining more than 1,500 players since we opened. We are very excited to be able to bring back ROSE Online to so many fans.

All the best,
Rednim Games
Heb heb met een maat de job quest kunnen afronden. Ben nog niet heel overtuigd tot nu toe maar dat kan komen door de server stabiliteit.

Daarnaast is de interface echt om te huilen. Dialogs met NPC zijn slecht leesbaar en UI scaled anno 2022 niet goed mee. Verslepen van vensters, priegelige knoppen en vormgeving kan echt beter. UX/UI Customization staat nog op de agenda dus misschien kan ik er zelf wat werk van maken.

Vanavond nog maar een poging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Maar de game ondersteund wel 3840x1080, game van ~15 jaar oud die meer kan dan menig game vandaag de dag wordt uitgebracht :P (ja, UI amper leesbaar, maar gaat om het idee :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
SinergyX schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:22:
Van wat ik uit de chat in discord begreep is er toch flink wat veranderd aan de client qua gameplay, blijkbaar meer focus op skills en minder auto attack, we gaan het wel zien :P Zal wel belachelijk druk zijn op de eerste zones, dat ik denk nog wel even te wachten.
De meeste opmerkingen gaan momenteel over de veranderingen van Cleric. Daar is veel aan veranderd. Een buff slaaf, waar Cleric toch voor gebruikt werd, kan nu niet meer. Of een stuk minder iig.

Ik ben ingame te vinden als Zeror overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 14-12-2022 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiP0
Heel druk, af en toe lag en ben nog niet verder dan lvl 13 met mijn toekomstige cleric BuffBabe. Maar herinner me niet zoveel van deze maps, komt ook dat ik nog AruaRose heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Zeror schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:07:
[...]

De meeste opmerkingen gaan momenteel over de veranderingen van Cleric. Daar is veel aan veranderd. Een buff slaaf, waar Cleric toch voor gebruikt werd, kan nu niet meer. Of een stuk minder iig.

Ik ben ingame te vinden als Zeror overigens.
Dat is zover ik weet ook de enige, snap dat de meningen daar flink over verdeeld zijn, maar vind het wel aardige oplossing. Zo kan je als elke char wel beetje buffs geven aan iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik ben nog niet verder als level 10. Tig dc's gisteravond. En zo druk dat mobs taggen ook lastig was waardoor ik niet voor kwam met de quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Oef... Servers offline vanwege een datalek. Dat is ruig dat je zo moet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ze hebben update gepost, blijkbaar iets wat al 'altijd' in de login server zou hebben gezeten.

Simpel gelezen lijkt me het een buffer overflow (gezien de limiet met 24 tekens), maar dan zou je toch al bij 'repeatedly request a login' zooitje moeten afvangen, klinkt bijna als een bruteforce.

Maargoed, wel klote om zo meteen je start mee te moeten maken, zeker met de extra juridische aspecten die er bij komen kijken (heb nog steeds geen idee waar ze juridisch gevestigd zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
SinergyX schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:18:
Maargoed, wel klote om zo meteen je start mee te moeten maken, zeker met de extra juridische aspecten die er bij komen kijken (heb nog steeds geen idee waar ze juridisch gevestigd zijn).
Ze zitten in Austin, Texas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1NG
Ook maar weer begonnen, nu level 47. Toch wel nostalgie, alleen mis ik echt een paar features van AruaRose, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiepa
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-05 01:55

Wiepa

Notoriously ...

Zo dat is lang geleden dat ik hier was, 15 jaar +/-? Rose online gedownload en staat klaar om te spelen, is kijken als ik vandaag thuis ben hoe het er bij staat. Zie nog wel een aantal bekende namen in dit topic! O+

Komodovaraan was vroeger de nickname, lvl 210 raider

[ Voor 11% gewijzigd door Wiepa op 14-02-2023 07:48 ]

7800 X3D | Phanteks Glacier One 360D30 | Corsair Vengeance RGB 32GB DDR5 6000Mhz | RX 7800 XT Phantom Gaming | Samsung 990 Pro 2TB | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | be quiet! Pure Power 12M 1000W | Phanteks NV5

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• fredddd
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik zie dat er redelijk wat waarde door veel mensen gehecht werd aan dit spel door de jaren heen en in het begin van het internationale bestaan. Ik dacht hierbij even de geschiedenis te schetsen die niet zo bekend is. Deze zal bij velen doen realiseren hoe dat het komt dat dit spel in 2005 ten onder is gegaan en geen liefdevolle ontwikkeling meer kreeg. Het spel wordt officieel 20 jaar als je het eerste bericht gepost op de bèta website (bron) (kopie) beschouwd als de start van het ontstaan op 21/11/2003.

Met dank aan titanRose's spelleider Donan voor het ontdekken van het GameMeca 2003 artikel en de informatie omtrent de R.O.S.E. Online Taiwan rechtszaak.

Triggersoft was een bedrijf dat van ongeveer 1995 tot en met 2001 computer spellen ontwikkelde voor de Zuid Koreaanse markt, en onze markt bereikt had met de Diablo kloon Akuma: Demon Spawn omtrent 1998. Vanaf 2002 is het bedrijf grotendeels stil gegaan en was het bezig met een transitie van verpakte computer spellen naar online spellen met de titel Seven Hearts. Het volledige personeelsbestand werd omgegooid in deze periode. Het bedrijf telde ongeveer 20 werknemers (bron) (kopie), waarbij iedereen een ontwikkelaar was. Zelfs de directeur was gewoon een ontwikkelaar. Eén van de twee directeuren vertrok in 2002 voor zowel persoonlijke als carrière gerichte redenen. (bron) (kopie)

Hier vind je een video van een rondleiding doorheen de kantoren in het jaar 2000:
YouTube: '퇴마전설2' 개발 중이던 트리거소프트 탐방기

De eerste persoon is directeur Kim MoonKue die zowat de vader is van R.O.S.E. Online. De derde persoon is de directeur Jung Musik die vertrokken was in 2002.

De eerste publiekelijke vertoning van Triggersoft hun nieuwe spel genaamd Seven Hearts kwam in een artikel van GameMeca geschreven op 25/09/2003:

https://gamemeca.com/view.php?gid=45239 (kopie)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3zOob_4m6eABZmzVFeOE8bTvhs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jntNoa7YAEbThMefm2ORDomx.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qYD4QXwyqoPYvgF-DdKM0gp3io=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3cYnu7SkDeG1GM6qd3qfl2WO.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRPqPCd7dwDwRMH6EyZNa4YwViE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e8c11AdIV139ceNZylu1zbGe.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khZxLx1hAl3QQZ2QtmwKr5bIjuk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P0P1ICGDgImE0SYgj7i2jqMv.jpg?f=fotoalbum_medium

Niet iets langer hier op volgde de bèta website. Deze kan je nog altijd deels bezoeken op het internet archief:

https://web.archive.org/w...p://www.sevenhearts.co.kr (kopie)

Op 28 oktober 2003 had Triggersoft een contract afgesloten met Gravity om hun spel uit te geven. Ze hadden enkele publishers overwogen maar hadden Gravity gekozen vanwege hun ervaring met Ragnorak. (bron) (kopie) Voor Gravity was dit het eerste spel dat ze gingen uitgeven van derde partij. Triggersoft werd vastgebonden aan bepaalde voorwaarden. Zo hadden ze vanaf het sluiten van het contract 22 maanden om het spel volledig af te krijgen en werd elke periode zoals de gesloten en de open bèta uitgaven vastgelegd. Bij het niet voldoen aan deze voorwaarden kon Gravity een niet voldoen aan voorwaarden constateren en een schadevergoeding eisen. Dit financieel of indien niet mogelijk, in aandelen:

https://contracts.onecle....r.invest.2003.10.28.shtml (kopie deel 1) (kopie deel 2)

In totaal werden er vier gesloten bèta's uitgegeven. Elke bèta was actief voor één tot twee weken, waarbij het spel voor een bepaalde tijd open was doorheen de dag. Dit werd gedaan van januari tot en met augustus 2004. Enkel als je een voldoende niveau behaald had, mocht je door gaan naar de volgende bèta. (bron) (kopie)

In de eerste bèta had je geen klassen. Er was enkel maar zwaardvechten mogelijk. De zon scheen altijd. De beginnersomgevingen Adventurer's Plain, Valley of Luxem Tower, Canyon City of Zant en Breezy Hills waren beschikbaar.

In de volgende bèta uitgaven werden klassen en een dag- en nachtcyclus geïntroduceerd. Het aanmeldscherm en karakter selectiescherm werd ook toegevoegd. (bron) (kopie)

Ook kwamen er meer missies, omgevingen en vaardigheden. (bron) (kopie) Het transportsysteem werd geïntroduceerd. Vijanden konden nu vaardigheden gebruiken. De laatste bèta bracht de verandering van naam naar R.O.S.E. Online met zich mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2rYZF0VJMtgKxNAuO9AYEdDvRU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N35qVpB8mbm9I0yfUZ9Js1lb.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8svfw1GDSIUmHcpUpZZrAQZsh0k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iakLPxufhxj46pj7CFYMutfX.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4dyUvc0tHgHqtmFvG28jGEzH_s=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbFoFi6HER8NP319hfgzmjkW.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sx6niUz1ful54cY-r8vq-BI0LQI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L5rj01gXgB70bUwE2apJUs8z.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0L0ELWZvRobI-XrDAEpHXbn6ug=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3XWS4A1mgIcQ7Kn2cW0sPji.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-ynktGE6gP8WFKWtQUqkLlS7Vk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/LU2h9DEVNoRhPT86xck8QHr7.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFGrviKcc6DokUEjDxNZO79vEUM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BbAgoHv2byqzMrUazgWQKmDS.jpg?f=fotoalbum_medium

In september 2004 kwam er de open bèta voor Zuid Korea, en heel plots werd de Japanese open bèta aangekondigd. De volgende statistieken werden meegedeeld met de wereld omtrent de Zuid Koreaanse opening:

"Rose Online had more than 6,000 concurrent users within 30 minutes of opening the server, more than 10,000 at 15:00, and more than 15,000 at 17:00, and as students were dismissed from school in the afternoon, the number of concurrent users began a steeper upward curve, reaching 27,000 by 23:00. In response, Gravity will be adding two more world servers in the coming days."

Ze hadden vele servers en kanalen om dit op te vangen. Eén van hun servers was zelfs enkel maar toegestaan voor volwassenen. (bron) (kopie) De sterachtige omgeving Birth Island werd ontwikkeld om het knelpunt op te vangen door iedereen op een ander punt te laten starten in het spel. (bron) (kopie) Tijdens deze periode werd het Castle Gear transportsysteem, de Goblin Cave omgeving en de planeet Luna geïntroduceerd. (bron) (kopie)

Het spel kreeg heel veel aandacht en werd op vele evenementen in het licht gebracht. Op een bepaald evenement werd er zelfs officiële Choropy en Moldie handelswaren uitgedeeld. Een ander evenement had dan weer een reusachtige Castle Gear rekwisiet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wd-PwkAxC3mku3mb2Ao5cUtoDcY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ayI9RAtBjV2c1LWq8sOGrqKD.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4EkpzspbhnIGvP4zK7qgaZg_Ns=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V1YhBFbYcWGxmaF8awey5R0M.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IULYWJclwbIgZ55Y8tcTO6KIC2s=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W1P5eySQ76a3ePNqBQZSi6Q4.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWEte_gPAwbCAWmBfX0cZw6wNqQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Thb9cLVamxOPA0JJIqUdHLrL.jpg?f=fotoalbum_medium

In het begin van 2005 is waar het voor de meeste hier van start ging. Precies op de eerste dag van het jaar opende de internationale bèta. Rond deze tijd ging de Koreaanse versie van het spel over van de bèta naar de commerciële uitgave en kreeg deze per direct al een winkel met digitale goederen.

Kort hier na ervaren we het einde van het spel zoals we dat geliefd waren. Gravity had in Zuid Korea al een reputatie als een commercieel agressief bedrijf te zijn. Bepaalde Seven Hearts recensiepagina's laten sceptische commentaren zien van mensen dat ze moeten oppassen omdat het een spel is uitgegeven door Gravity, dezelfde ontwikkelaar van Ragnorak. (bron) (kopie) Triggersoft had nu te maken met een heel andere bedrijfscultuur en stond redelijk onder druk door Gravity, voornamelijk vanwege die contractvoorwaarden waar ze aan moesten voldoen.

Zoals velen van jullie weten was er in mei 2005 een reset gebeurt in het spel. (bron) (kopie) Na deze reset was er helemaal niets meer te bespeuren van enige werknemer binnen het spel, en werden de problemen die de reset moesten oplossen enkel maar geamplificeerd. Dit komt omdat Triggersoft hun laatste onafhankelijkheid verloren had. Gravity had volledige controle over Triggersoft weten te bekomen:

May 3, 2005 - Share Transfer Agreement
https://sec.gov/Archives/...5001185/u99886exv4w10.htm (kopie)

Hier stopt officieel Triggersoft R.O.S.E. Online, en de verdere ontwikkeling kan nu beschouwd worden als Gravity R.O.S.E. Online. Velen van jullie waren hier logischerwijs niet akkoord mee omdat de kwaliteit van het spel enkel maar achteruit ging. De uitgever van R.O.S.E. Online Taiwan was hier idem niet akkoord mee en was een rechtzaak tegen Gravity begonnen. In 2009 heeft deze uitgever de rechtzaak gewonnen omdat Gravity hun een spel geleverd hadden wat niet reflecteerde op het spel wat gedemonstreerd werd in de internationale versie van R.O.S.E. Online. (bron) (kopie)

In 2007 heeft Gravity het bedrijf Triggersoft ten einde gebracht, alhoewel het voor de meerderheid al ter zielen was gegaan in 2005:

"TriggerSoft Corporation went into liquidation in May 2007 and the liquidation was completed in October 2007." - GRAVITY CO., LTD (kopie)

Hier nog wat bijkomende informatie om te laten zien hoe groot het spel eigenlijk was. En wat sommige van de ontwikkelaars later nog hebben gedaan.

Gravity heeft een "G-Learning" project gestart waarbij R.O.S.E. Online gebruikt werd om het studeren van wiskunde in scholen te stimuleren. Zowel in Zuid Korea als in De Verenigde Staten van Amerika.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mzoX12XznK-KRAyGT7KeA_3D4Mg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CKsKxz4muLn7yMlTEQbQiqo0.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcU9RJNgch0WwtnMMh8RWNDMNVE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rpqdicgVKaP3RNSF7MtZa46g.jpg?f=fotoalbum_medium

Hoofdprogrammeur Cho Wook-sang is later zijn eigen studio begonnen met het spel Heva Online wat ontzettend veel karakteristieke van R.O.S.E. Online had meegenomen. (bron) (kopie)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ublWFK2FuMFT48u4JkLipTF_EE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PwBy7U5QQWtOJQyPLeuGN5i.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Mx-CcFT_KdezhZXNYFqV3LOVtQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0281pIa7xvHANZdWMHA2RO5b.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7__UAof3NTIGD_4L_DEjsqoIGFg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxtq7ILz10drlEX2LMOeGTfe.jpg?f=fotoalbum_medium

Kantoorfoto's tijdens de ontwikkeling van het spel rond de periode van de vierde bèta in het midden van 2004.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RaBZvYjbakJUF9rSv9vE78yZqxw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9g2yppiyD6L8rJjeMeYorDFE.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KA8Jygh0q4o-Lb2en5HiLKWZEP4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lkuba7qvdEzninb0Djku0o6I.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6f71pmz2ZqMf3tjx2mKfuSj4jiE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lj3cPpOB3tmPtFPDZ8EFDfa3.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbw3V6bWNoQDI4jggCjyvKNZy9Q=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8zH1rCEFnMZzZzZPYOdfjEq.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgNeDqrab7mKe3zzoeAVU74u-FM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1IYmMkH5JLrM7TmEWBQ5hEXC.jpg?f=fotoalbum_medium

Het spel heeft mogen genieten van enkele manga uitgaven onder Gravity in 2006.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ZbR9yALP_1nl3AQeXvXy_28yS4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1YQEV1yIjxb5tMuxMOmJtUVw.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cT74xqL9snc5cMLgNLxRUw0YrZY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6CeZ7n1ds9PAtFxFy902waX.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cwoW-YUxOsnSYLjgCMuqm8c4EQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4binToF3bpVp0IfOICzth0xl.jpg?f=fotoalbum_medium

Een lijst met alle uitgaven van R.O.S.E. Online.

http://narose.free.fr/forum/g_serveurs.php (kopie)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1U3agQpitRKa9HqAgf8ioArkB84=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NlpOuZpTouPxLW48lAeYiUxm.png?f=user_large

Voor diegene die nog steeds niet genoeg hebben gelezen kunnen hier zien hoe de grafische platform ontwikkelaar zijn tijd gespendeerd heeft in zijn studentenjaren net voor hij aangenomen werd door Triggersoft in 2002.

http://forum.dev-osrose.com/viewtopic.php?f=35&t=6082 (kopie)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-8QHqhyq4jKcKQ5pVzY0LCS8IA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/POtKxN5OkZhvhGx4AyzqgHRT.png?f=user_large

[ Voor 255% gewijzigd door fredddd op 04-01-2024 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4nt0m
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2k2v3M1uAYFCa9StiqEh45_d9MA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aFXGDXSAhMWoqj2q7Sh6rgTg.png?f=user_large

@Axejess en ik zijn weer begonnen.

Mocht iemand geïnteresseerd zijn. (roseonlinegame.com) niet Arua :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
fredddd schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:55:
In september 2004 kwam er de open bèta voor Zuid Korea, en heel plots werd de Japanese open bèta aangekondigd. De volgende statistieken werden meegedeeld met de wereld omtrent de Zuid Koreaanse opening:
En nu ruim 20 jaar later gaat de japanse ROSE Online servers permanent offline op 30 januari.
"Thank you for your continued support of Rose Online.
This is the Rose Online Management Team.

We regret to inform you that “Rose Online” service will be terminated on January 30, 2025 (Thursday) at 12:00.
We sincerely apologize for this sudden announcement.

However, due to various factors such as cost, technology, and changing market needs, it has become difficult for us to continue to provide satisfactory game content, and we have decided to terminate the service.

We sincerely apologize for our inability to continue to provide satisfactory game contents in the future.

We would like to thank everyone who has loved Rose Online and supported us over the past 19 years of service.
Once again, the entire management team would like to thank you from the bottom of our hearts."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:33

lasharor

7 december 2004

Ik heb stiekem Aruarose weer eens opgestart afgelopen week. Met mijn characters rond de level 150. Maar, wist de weg niet meer in Xita dus na wat frustratie heb ik het weer uitgezet.

Zag ook eigenlijk bijna niemand actief bewegen. Mensen hebben of shops aan of zijn afk.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste