Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen Topic Deel 98 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.236 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

mjl schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:44:
[...]

In Nederland hebben we PAL, dus RGB uit een Pal Wii doos met NTSC signaal zal niet goed werken.. Als je 'm aansluit op een niet-rgb aansluting van je TV wordt alleen het composiet signaal gebruikt en dat is inderdaad een stuk slechter.
Het zit zelfs nog een beetje anders. Het signaal van NTSC games wordt kennelijk in svideo uitgestuurd over de rgb kabel. De TV moet dus Svideo ondersteunen en herkennen om fatsoenlijk beeld te geven. het schijnt zo te zijn dat de pin voor rood wel klopt waardoor je dus rood beeld krijgt. Dit zal misschien niet 100% kloppen want ik ben geen expert maar volgens wat lees werk net zou dit de oorzaak zijn en is het dus niet zomaar te verhelpen.
Dat wordt dus composiet blijven gebruiken.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:49
Of component, als je die hebt. Tenminste, ik neem aan dat dat ook werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
rajackar schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:53:
[...]

Het zit zelfs nog een beetje anders. Het signaal van NTSC games wordt kennelijk in svideo uitgestuurd over de rgb kabel. De TV moet dus Svideo ondersteunen en herkennen om fatsoenlijk beeld te geven. het schijnt zo te zijn dat de pin voor rood wel klopt waardoor je dus rood beeld krijgt. Dit zal misschien niet 100% kloppen want ik ben geen expert maar volgens wat lees werk net zou dit de oorzaak zijn en is het dus niet zomaar te verhelpen.
Dat wordt dus composiet blijven gebruiken.
Een PAL Wii DAC ondersteunt geen s-video, dus je theorie gaat niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb laatst via een collega ff Super Smash Bros. Brawl geprobeerd via mijn tv ( cheap ass tv ) met component kabel en ik kreeg alleen maar zwart/wit beeld dus de mensen die geen ntsc ondersteuning op hun tv hebben niet aan beginnen.
het gaat niet werken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:45
Schweino schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:27:
[...]

Een PAL Wii DAC ondersteunt geen s-video, dus je theorie gaat niet op.
De PAL en NTSC Wii schijnen dezelfde DAC te gebruiken. Het output signaal hangt af van het spel: bij een NTSC spel wordt er een s-video signaal uitgestuurd (tenzij je je Wii ingesteld hebt op component), bij een PAL spel wordt er een RGB signaal uitgestuurd. Gebruik je de SCART kabel met een NTSC spel, dan zal het s-video signaal op de verkeerde pinnetjes in de SCART stekker gezet worden. De oplossing is om óf composiet te gebruiken, óf component, óf een s-video kabel.

De verklaring van het rode beeld kan ook uit de pinout van de wii cable gehaald worden (zie http://nfggames.com/wiki/doku.php?id=av:wii_multi_av_pinout). Beide S-video componenten (Luma en Chroma) worden op de R en G componenten in de SCART kabel gezet.

Edit: hier kun je een officiele S-video kabel voor je Wii kopen...

[ Voor 7% gewijzigd door JungleJim op 27-03-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:49:
heb laatst via een collega ff Super Smash Bros. Brawl geprobeerd via mijn tv ( cheap ass tv ) met component kabel en ik kreeg alleen maar zwart/wit beeld dus de mensen die geen ntsc ondersteuning op hun tv hebben niet aan beginnen.
het gaat niet werken :|
1) jij hebt het waarschijnlijk over een composietkabel. Component stuurt EDTV door, en daar gaat het hele PAL/NTSC verhaal niet meer op
2) Ik durf erop wedden dat je met een volwaardige SCART kabel wél kleur zal hebben. Het was op de saturn zo, het was op de psx zo, en het was op de ps2 zo :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:45

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Even een vraagje, er staat al geruime tijd in de TS dat er 'volgend jaar' een nieuwe versie van de Wii komt die ook DVDs zal kunnen afspelen.
Is dit plan nog steeds op de baan?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

JungleJim schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:51:
[...]

De PAL en NTSC Wii schijnen dezelfde DAC te gebruiken. Het output signaal hangt af van het spel: bij een NTSC spel wordt er een s-video signaal uitgestuurd (tenzij je je Wii ingesteld hebt op component), bij een PAL spel wordt er een RGB signaal uitgestuurd. Gebruik je de SCART kabel met een NTSC spel, dan zal het s-video signaal op de verkeerde pinnetjes in de SCART stekker gezet worden. De oplossing is om óf composiet te gebruiken, óf component, óf een s-video kabel.

De verklaring van het rode beeld kan ook uit de pinout van de wii cable gehaald worden (zie http://nfggames.com/wiki/doku.php?id=av:wii_multi_av_pinout). Beide S-video componenten (Luma en Chroma) worden op de R en G componenten in de SCART kabel gezet.
Dat is eigenlijk wat ik bedoelde maar door mijn gebrek aan kennis kwam dat er dus niet uit ;)
Dank voor het verduidelijken.

@ boeboe: Heb je ook een idee hoe je de Wii dan met een volwaardige kabel aan kan sluiten?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:55:
[...]

2) Ik durf erop wedden dat je met een volwaardige SCART kabel wél kleur zal hebben. Het was op de saturn zo, het was op de psx zo, en het was op de ps2 zo :)
ik heb bijde geprobeerd maar als jij het wil proberen met een tv die geen ntsc heeft zie ik straks wel een bericht op marktplaats :+

ik had het inderdaad over een composietkabel foutje haal die dingen altijd door mekaar |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even naar de lokale gameshops hier geweest (FRS BSMIT) maar nergens zie ik een hoesje van PES verschijnen....Heeft iemand anders deze wel al gescoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:03:
Even een vraagje, er staat al geruime tijd in de TS dat er 'volgend jaar' een nieuwe versie van de Wii komt die ook DVDs zal kunnen afspelen.
Is dit plan nog steeds op de baan?
Ik denk het niet. Iedereen heeft al een DVD speler en de Wii is nog steeds bijna niet verkrijgbaar. Daarnaast was er een GameCube met DVD speler de Panasonic Q die flopte dus ik zou er er niet vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:47:
[...]

Ik denk het niet. Iedereen heeft al een DVD speler en de Wii is nog steeds bijna niet verkrijgbaar. Daarnaast was er een GameCube met DVD speler de Panasonic Q die flopte dus ik zou er er niet vanuit gaan.
Okay, das dus niet iets om op te wachten dan.
Zodra ik weer een wii tegen kom in de winkel gelijk maar mee nemen dus :P

Toch maar eens voor een eigen Wii zorgen, hoop gezeur altijd met de Wii van m'n zusje, dat zij net wilde spelen als ik bezig ben enzo...

* Spike_wolf heeft net wel eindelijk Zelda eens gekocht. Nu gelijk maar eens spelen :D

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:26:
Net even naar de lokale gameshops hier geweest (FRS BSMIT) maar nergens zie ik een hoesje van PES verschijnen....Heeft iemand anders deze wel al gescoord?
Ik ben vergeten geld over te schrijven, dus ik kan pas morgen het spel kopen. Volgens sommige bronnen schijnt hij pas morgen uit te komen, dus misschien is dat ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Kwam Okami niet ook morgen uit?

edit:

Morgen volgens ign, pas in april volgens n-europe

[ Voor 50% gewijzigd door rajackar op 27-03-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
PES is uit, hoe het met Okami zit weet ik niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:56:
[...]

* Spike_wolf heeft net wel eindelijk Zelda eens gekocht. Nu gelijk maar eens spelen :D
werd een keer tijd ;)

sommige winkels kan je denk al pes krijgen.
bij mij in de plaatselijke gameshop in ieder geval al wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okami is uitgesteld, in Amerika 15 april, en hier komt die pas op 15 augustus. Ik ben benieuwd welk excuses ze nu weer verzonnen hebben. De PS2 versie is immers al vertaald en identiek aan de Wii versie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 21:40
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:59:
Okami is uitgesteld, in Amerika 15 april, en hier komt die pas op 15 augustus. Ik ben benieuwd welk excuses ze nu weer verzonnen hebben. De PS2 versie is immers al vertaald en identiek aan de Wii versie. :P
Damn, ik kan m'n Wii de komende maanden wel weer terug in de doos gooien :|. Eerst wordt Brawl uitgesteld en nu ook nog eens Okami die nog langer op zich laat wachten. Komt er uberhaubt nog iets boeiends uit dat de moeite waard is de komende maanden :?...

Gelukkig hebben we de Xbox 360 en de DS nog....

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hankey schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:09:
[...]
Damn, ik kan m'n Wii de komende maanden wel weer terug in de doos gooien :|. Eerst wordt Brawl uitgesteld en nu ook nog eens Okami die nog langer op zich laat wachten. Komt er uberhaubt nog iets boeiends uit dat de moeite waard is de komende maanden :?...
Jazeker, Mario Kart en Wii Fit! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Nou, op IGN staat een heel verhaal hoe ze tot Okami Wii gekomen zijn, lees maar eens. het was lastiger dan je denkt.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 21:40
BamSlam_ schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:43:
[...]

Jazeker, Mario Kart en Wii Fit! :9
Beide boeien met nou niet echt :P...

Ik hoopte meer op iets in de trend van Zelda, of Metroid (beste FPS controls op een console imo, jammer dat er niet meer van dat soort games zijn), om me weer een tijdje zoet te houden, oftewel: Okami. Jammer dat hij nu nog verder is uitgesteld. Dan moet ik met in de tussentijd maar bezig houden met Halo 3 & The Orange Box :)...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

IDd.. als echte zelda fan snap ik eigenlijk ook niet waarom ik hem nog niet had :X :X :X
Enniewee.. * Spike_wolf gaat zo weer ff verder spelen :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hankey schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:09:
[...]

Haal een Freeloader en Smash Bros. met de huidige dollar koers is dat even duur of zelfs goedkoper dan hier Smash Bros. halen als hij eenmaal uit komt. Je zit alleen met updates, maarja zoals je zelf al aangeeft zit er niets boeiends aan te komen dus hoef je voorlopig niet te updaten. :+
Nou, op IGN staat een heel verhaal hoe ze tot Okami Wii gekomen zijn, lees maar eens. het was lastiger dan je denkt.
Dat is zo ja, maar het verhaal van de game is hetzelfde en dus kunnen ze niet zeggen dat ze moesten vertalen want die vertaling was er al.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

PES2008 is by far de meest vernieuwende game die ik heb gespeeld op de Wii en welke andere console dan ook. Er wordt echt subliem gebruik gemaakt van de mogelijkheden van de wiimote. Ik ben een pes speler van het eerste uur (sinds de MSX en later SNES), maar dit spel is zo ontzettend vernieuwend voor het hele voetbalgenre!

als mensen me willen toevoegen als friend: 0817 3687 9693

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Ik wil PES2008 ook wel spelen. Dalijk maar eens in de stad rondneuzen!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Het is dus een aanrader? Dan ga ik hem waarschijnlijk ook wel halen :) Ik zit nog wel een beetje tegen de prijs aan te hikken en het feit dat je online niet tegen elkaar kan praten, dat vond ik bij Strikers ook het grootste nadeel.

[ Voor 53% gewijzigd door Hoedje op 27-03-2008 19:06 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

No More Heroes is binnen. Wat een stijl zeg. Ben nog niet heel ver maar het vechtsysteem is wel vet... En het free roaming niet bepaald :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:05

Smoonshine

Feyenoord!!

Hoedje schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:05:
Het is dus een aanrader? Dan ga ik hem waarschijnlijk ook wel halen :) Ik zit nog wel een beetje tegen de prijs aan te hikken en het feit dat je online niet tegen elkaar kan praten, dat vond ik bij Strikers ook het grootste nadeel.
Voor mij is het grootste nadeel het ontbreken van de Master League in de normale vorm. Dat systeem met kaarten vind ik maar helemaal niets. Dat is hetzelfde systeem als dat ze op de DS gebruiken. Je begint met een kaal team en van elk team waarvan je wint loot je 1 of 2 spelers die je team komen versterken. Je kunt dus niet eens zelf bepalen wie je haalt. Ik snap niet hoe Konami bij deze opzet is gekomen. De Master League is één van de mooiste en meest geliefde dingen van de PES serie en dan verneuken ze het op die manier. Voor mij is dat de reden om PES links te laten liggen, ondanks dat het misschien wel goed en vernieuwend speelt. Ik hoop dat Konami voor PES 2009 weer bij zinnen komt en er een fatsoenlijke ML in stopt.

Overigens heb ik 2 weken terug Sonic & Mario gekocht. Dat spel is echt een stuk leuker dan ik had gedacht. Ik had er een beetje mijn twijfels bij, maar ondanks dat het niet allemaal even perfect is uitgewerkt toch een wonderbaarlijk leuk en verslavend spel.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Ah fuck fuck fuck @ NOE. Wat een stelletje mongolen zeg. Alle leuke games komen gemiddeld een half jaar later... :X

De volgende nintendo console moet regiovrij zijn, en anders importeer ik em wel. Ik ben dit gezeur echt zo zat.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

ik kan me heel goed voorstellen dat mensen de ML missen. Het is ook jammer dat ze dat eruit hebben gelaten, of althans zo hebben versimpeld. Maar de vernieuwende speelwijze heeft me de afgelopen vijf dagen al zo veel plezier bezorgd. ik heb het gevoel dat ik had toen ik iss voor het eerst op de snes speelde, zo van "wow, dit is echt iets nieuws!". Dat idee heb ik al jaren niet meer gehad bij spel, laat staan bij een voetbalspel. Voor mij dus genoeg reden om dit spel helemaal grijs te spelen :) Bovendien werkt het onlline gedeelte super soepel, althans in vergelijking met de deceptie op de xbox360. Dus ik ga hier nog heel veel uurtjes zoet mee zijn :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 22:45
goed om te weten dat het online goed werkt, kan ik morgen toch nog in de verlegendheid komen mn pinpas te trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen ook maar eens PES ophalen. Dat ze de ML hebben verneukt is jammer, maar in Fifa Wii zit niet eens een optie om meerdere seizoenen te spelen, dus in die zin is het al een enorme verbetering. Ik ga morgenavond maar eens proberen en gelijk mijn FC code doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen Mario Kart bestellen bij de FRS ik zag in de folder dat je er een tweede stuurtje gratis bij krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Play-Asia heeft een after-easter sale waarbij artikelen in voorraad met 20% korting verkocht worden. Mijn keuze was gevallen op The Shooting Action (€ 10) en Castle of Shikigami III (€23). Beiden zeer goede shooters.

En nog even voor iedereen die zeurt dat Japan altijd alles zoveel eerder krijgt: Link's Crossbow Training krijgt Japan pas medio April.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 18:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

ari3 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:43:
Play-Asia heeft een after-easter sale waarbij artikelen in voorraad met 20% korting verkocht worden. Mijn keuze was gevallen op The Shooting Action (€ 10) en Castle of Shikigami III (€23). Beiden zeer goede shooters.

En nog even voor iedereen die zeurt dat Japan altijd alles zoveel eerder krijgt: Link's Crossbow Training krijgt Japan pas medio April.
Haha... die game van 10 euro met een stuk plastic van 20 euro... nou joepie ;)

Dat is nou niet ebpaald een toptitel :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 15:44

Als ik zag hoeveel Wii games je daar wel niet had, dan denk ik niet dat ze er echt van wakker liggen.

Deze game leek me ook wel aardig
Afbeeldingslocatie: http://www.gamenet.com.hk/upload/data/item_20787345%E6%9C%AA%E5%91%BD%E5%90%8D-15L.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

basara 2, kanji shit, heroes, double pack :?

nooooooit van gehoord :p
Castle of Shikigami III
vertical shooters hoor je met een klassieke controller te spelen, cultuurbarbaar! :(

[ Voor 48% gewijzigd door boe2 op 28-03-2008 00:22 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Er is vandaag voor de Virtual Console een nieuw systeem geïntroduceerd: de Commodore 64. De eerste spellen zijn International Karate en de shooter Uridium. Beiden kosten 500 punten. De derde (!) game van deze week is Cruis'n USA, van de N64. Deze kost uiteraard 1000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Whollabilla schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 00:26:
Er is vandaag voor de Virtual Console een nieuw systeem geïntroduceerd: de Commodore 64. De eerste spellen zijn International Karate en de shooter Uridium. Beiden kosten 500 punten. De derde (!) game van deze week is Cruis'n USA, van de N64. Deze kost uiteraard 1000 punten.
HOLY SHIT! Dat vind ik wel even nieuwswaardig!
Ook meteen een van de titels die ik wil hebben (International Karate). Die gaat er zeker komen!

Heb gisteren ook PES gekocht maar nog niet gespeeld :(. PES op een Nintendo platform moet sowieso gesteund worden en helemaal als het ook echt vernieuwend (maar nog wel lekker speelt).

Heb mijn DPL2 ondertussen getest. Wii Sports was de game waarbij ik het het beste kon testen. Het werkt, maar heb nog niet die echte surround beleving. Dit weekend maar weer eens SMG er in slingeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Deddiekoel schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 08:11:
[...]
HOLY SHIT! Dat vind ik wel even nieuwswaardig!
Ook meteen een van de titels die ik wil hebben (International Karate). Die gaat er zeker komen!
Dat is zeker nieuwswaardig! Uridium speelde ik eind jaren '80 al op de 64. Op een gegeven moment de disk kwijt geraakt, tot mijn grote spijt, en hem nooit meer kunnen spelen. Vanavond maar even aanschaffen dus! :) International Karate is ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:33:
Ik ga morgen Mario Kart bestellen bij de FRS ik zag in de folder dat je er een tweede stuurtje gratis bij krijgt. :)
Kan online zeker niet? Kan heel Mario Kart op de site niet vinden, of kijk ik scheel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:24

BaRF

bijna kerst

Willybubba schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 08:49:
[...]

Kan online zeker niet? Kan heel Mario Kart op de site niet vinden, of kijk ik scheel :?
als dat niet zo is spring ik voor de trein :+

edit: inderdaad.......... je bent blind :P
De volgende generatie Mario Kart baant zich een nieuwe weg naar de Wii! Nieuwe parkoersen, nieuwe coureurs (waaronder Mii-personages), nieuwe voertuigen en de mogelijkheid om met twaalf spelers te racen via de Nintendo Wi-Fi Connection staan garant voor de ultieme Mario race-ervaring!

[ Voor 44% gewijzigd door BaRF op 28-03-2008 08:56 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BaRF schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 08:52:
[...]

als dat niet zo is spring ik voor de trein :+

edit: inderdaad.......... je bent blind :P

[...]
Dan ben ik ook blind want dat linkje gaat naar NoE en niet naar FRS mariokart preorder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het zo'n zonde van mn geld om 500punten aan een c64 spel uit te geven he!
Als het er nou zo uit zag!?
http://www.youtube.com/wa...I1qcCLY48&feature=related

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Ik vind 5 euro uberhaubt belachelijk duur voor een spelletje met 3 pixels die ik vroeg allemaal legaal in bezit had....
Maar die discussie is al eens gevoerd volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te horen bevalt PES goed, gelukkig maar. Hopelijk zijn de graphics ook leuk, en is het niet
alleen dé gameplay die het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Als ik het goed begrepen heb, is het spel opgebouwd vanuit de ps2 engine. Graphics zijn dus niet van mario galaxy of metroid prime niveau... Ik ga vanmiddag ff kijken of ik het spel ergens kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou vind ik dat ook niet echt nodig bij een voetbalgame. Als het er allemaal goed en degelijk uitziet, en de closeups nou ook nog eens redelijk maken, dan hoeft het allemaal niet flitsend te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:55:
Nou vind ik dat ook niet echt nodig bij een voetbalgame. Als het er allemaal goed en degelijk uitziet, en de closeups nou ook nog eens redelijk maken, dan hoeft het allemaal niet flitsend te zijn.
Agree, graphics zijn echt het laatste ongeveer dat van belang is. Uitgezoomd ziet het er allemaal hetzelfde uit en de close-ups druk ik toch door. Ben wel echt benieuwd naar hoe het speelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De horror, wie wil er nou niet games als brawl inruilen links crossbow training? een demo met een overpriced stuk plastic....

Staat niet echt in verhouding met elkaar vind je ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Michael Knight schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:48:
Haha... die game van 10 euro met een stuk plastic van 20 euro... nou joepie ;)

Dat is nou niet ebpaald een toptitel :)
Metroid Prime 3 wel, die is nog maar sinds deze maand uit in Japan, terwijl 'ie in oktober hier al uit was. Is ook zo goed als een half jaar. Dus ach, al dat gezeur over dat je in Europa altijd zo lang moet wachten... Nog meer games waar Japanners langer op moe(s)ten wachten dan in Europa? Ja hoor. Dit lijstje bevat games waar ik persoonlijk wel nieuwsgierig naar ben/was, en die later in Japan uitkomen/uitkwamen dan in Europa. Waarschijnlijk zal een groot deel van die To Be Announced games uiteindelijk nooit uitkomen. Bovendien is de lijst van games die later/niet in Japan uitkomen nog veel langer, maar dit zijn iig de titels die mij dus aanspreken.

Battalian Wars 2 (TBA 2008)
Bully: Scholarship Edition (TBA)
Call of Duty 3 (TBA)
Geometry Wars: Galaxies (TBA)
The Godfather: Blackhand Edition (TBA)
Guitar Hero III: Legends of Rock (1 mei 2008 - ruim 5 maanden later)
Lara Croft Tomb Raider: Anniversary (27 maart 2008 - kleine 4 maanden later)
Lego Indiana Jones: The Original Adventures (TBA, in EU 6 Juni 2008)
Lego Star Wars: The Complete Saga (27 maart 2008 - 4.5 maanden later)
Link's Crossbow Training (1 mei 2008 - 5 maanden later)
Madden NFL 07 en 08 (beiden TBA)
Manhunt 2 (TBA)
Mario Strikers: Charged (20 september 2007 - 4 maanden later)
Medal of Honor: Heroes 2 (14 februari 2008 - 3 maanden later)
Mercury Meltdown Revolution (TBA)
Metal Slug Anthology (27 december 2007 - 7 maanden later)
Metroid Prime 3: Corruption (6 maart 2008 - 4.5 maanden later)
Scarface: The World is Yours (TBA)
Sega Superstars Tennis (TBA 2008)
The Simpsons Game (TBA)
SSX Blur (13 september 2007 - 6 maanden later)

Zo ontzettend slecht heeft Europa het dus ook weer niet. ;) Maar Nederlanders moeten altijd ergens over zeiken, nietwaar? :P Overigens zijn games nog nooit zo snel wereldwijd uitgekomen als op de Wii, maar goed. Als SSB:M voor 1 augustus uitkomt hier is het ook de snelst uitgebrachte SSB in Europa ooit. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Captain N op 28-03-2008 11:30 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Captain N schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:24:
[...]

Metroid Prime 3 wel, die is nog maar sinds deze maand uit in Japan, terwijl 'ie in oktober hier al uit was. Is ook zo goed als een half jaar. Dus ach, al dat gezeur over dat je in Europa altijd zo lang moet wachten... Nog meer games waar Japanners langer op moe(s)ten wachten dan in Europa? Ja hoor. Dit lijstje bevat games waar ik persoonlijk wel nieuwsgierig naar ben/was, en die later in Japan uitkomen/uitkwamen dan in Europa. Waarschijnlijk zal een groot deel van die To Be Announced games uiteindelijk nooit uitkomen. Bovendien is de lijst van games die later/niet in Japan uitkomen nog veel langer, maar dit zijn iig de titels die mij dus aanspreken.

Call of Duty 3 (TBA)
Manhunt 2 (TBA)
The Simpsons Game (TBA)

Zo ontzettend slecht heeft Europa het dus ook weer niet. ;) Maar Nederlanders moeten altijd ergens over zeiken, nietwaar? :P
^:^ idd dat zei ik een paar topics geleden ook al :) Gras van de buren is altijd groener...
Straks importeren ze een jap console krijg je gezeur dat andere spellen al uit zin op pal maar nog niet op ntsc-j ;)

Weet iemand trouwens ook of je de stuurtjes die bij mariokart geleverd worden ook los kan kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Precies, de tijd dat Japan nog ECHT veel toffe exclusieve games en hardware had is allang vervlogen. Na de Super Famicom is er vrij weinig dat je mist als je geen Japanse console hebt. ;)

Wel grappig overigens dat niemand hier zeurt dat er nog geen release date is uitgegeven voor DoReMi Fantasy voor de Super Nintendo op de VC. In de US is deze game al wel verkrijgbaar, maar in Europa niet. En laat dat nou net een van de leukste platformgames op de Super Nintendo zijn, voorheen nooit buiten Japan uitgebracht zijn, en ook in Japan een van de moeilijkst vindbare Super Famicom spellen zijn! Dáár zouden jullie over moeten klagen! ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Captain N op 28-03-2008 11:37 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaURoN schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:29:
[...]

Weet iemand trouwens ook of je de stuurtjes die bij mariokart geleverd worden ook los kan kopen ?
die stuurtjes zijn los verkrijgbaar misschien zien ze er anders uit maar ze werken op de zelfde manier.
bij een race spelletje ( GT of zo ) krijg je er ook en bij ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

23 maart 2008 - De disc van Codejunkies waarmee het mogelijk is om import games te spelen op je Nintendo Wii werkt niet meer na de update die Nintendo onlangs heeft uitgebracht in Amerika voor de gebruikers van de console. Freeloader gebruikers in de US, waar de nieuwe update al verkrijgbaar is, hebben namelijk gemeld dat hun Freeloader niet meer zou werken. Mocht je de Freeloader software dus gebruiken om bijvoorbeeld Super Smash Bros. Brawl te spelen, dan is het advies om niet je console te updaten aangezien een import-versie hierdoor niet meer zal werken.

bron: http://www.evilgamerz.com...s&showcomments=1&id=14711

Hebben ze daar een upgrade gehad die wij niet hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:37:
[...]

die stuurtjes zijn los verkrijgbaar misschien zien ze er anders uit maar ze werken op de zelfde manier.
Wil eigenlijk dan precies dezelfde hebben :$
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:53:
23 maart 2008 - De disc van Codejunkies waarmee het mogelijk is om import games te spelen op je Nintendo Wii werkt niet meer na de update die Nintendo onlangs heeft uitgebracht in Amerika voor de gebruikers van de console. Freeloader gebruikers in de US, waar de nieuwe update al verkrijgbaar is, hebben namelijk gemeld dat hun Freeloader niet meer zou werken. Mocht je de Freeloader software dus gebruiken om bijvoorbeeld Super Smash Bros. Brawl te spelen, dan is het advies om niet je console te updaten aangezien een import-versie hierdoor niet meer zal werken.

bron: http://www.evilgamerz.com...s&showcomments=1&id=14711

Hebben ze daar een upgrade gehad die wij niet hebben dan?
Dacht dat wij altijd 1-2 weekjes achterliepen kwa update , zal binnenkort hier dan ook wel komen. Probleem is dat je toch moet gaan updaten als je WiiWare wilt gaan gebruiken. Dus het is kiezen of freeloader of WiiWare...
Captain N schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:33:
Precies, de tijd dat Japan nog ECHT veel toffe exclusieve games en hardware had is allang vervlogen. Na de Super Famicom is er vrij weinig dat je mist als je geen Japanse console hebt. ;)

Wel grappig overigens dat niemand hier zeurt dat er nog geen release date is uitgegeven voor DoReMi Fantasy voor de Super Nintendo op de VC. In de US is deze game al wel verkrijgbaar, maar in Europa niet. En laat dat nou net een van de leukste platformgames op de Super Nintendo zijn, voorheen nooit buiten Japan uitgebracht zijn, en ook in Japan een van de moeilijkst vindbare Super Famicom spellen zijn! Dáár zouden jullie over moeten klagen! ;)
Heb eigenlijk nog nooit gehoord van DoReMi. Wat voor soort spel is het? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Hier een leuke review (sowieso een site met veel interessante reviews van spellen die niet zo bekend zijn). Ook VC Reviews heeft er een review over geschreven. Ook op Youtube zijn er wat filmpjes over te vinden. DoReMi is de opvolger van Milon's Secret Castle voor de NES, die wellicht wel bekend in de oren klinkt. Het is een 2D platformer à la Mario, met erg mooi en kleurige visuals, en leuke gameplay. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Captain N op 28-03-2008 12:43 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:24:
[...]

Call of Duty 3 (TBA)
Manhunt 2 (TBA)
The Simpsons Game (TBA)

Zo ontzettend slecht heeft Europa het dus ook weer niet. ;) Maar Nederlanders moeten altijd ergens over zeiken, nietwaar? :P Overigens zijn games nog nooit zo snel wereldwijd uitgekomen als op de Wii, maar goed. Als SSB:M voor 1 augustus uitkomt hier is het ook de snelst uitgebrachte SSB in Europa ooit. ;)
Dat is ook bull. Het grote verschil zit hem nou net in de titels die uitkomen. Hoeveel van die games zijn nou echt boeiend voor de japanse markt? Zit er uberhaubt 1 game tussen die de gemiddelde japanner echt zal boeien? dat is nou het grote verschil Wij moeten 6 maanden wachten op titels die wij wel willen spelen. Japanners moeten 6 maanden wachten op games die ze waarschijnlijk toch niet willen spelen. You do the math :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:42:
[...]

Dat is ook bull. Het grote verschil zit hem nou net in de titels die uitkomen. Hoeveel van die games zijn nou echt boeiend voor de japanse markt? Zit er uberhaubt 1 game tussen die de gemiddelde japanner echt zal boeien? dat is nou het grote verschil Wij moeten 6 maanden wachten op titels die wij wel willen spelen. Japanners moeten 6 maanden wachten op games die ze waarschijnlijk toch niet willen spelen. You do the math :)
Een echte insider in de japanse markt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:42:
[...]

Ik denk dat Captain N toch wel iets meer verstand heeft van de Japanse markt als dat jij dat hebt getuige zijn NTSC-J console etc :P

het blijft toch subjectief om te zeggen wie wat leuk vind, dus dat is een eindeloze discussie en een argument wat kant nog wal raakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:29
Tijn89 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:47:
Als ik het goed begrepen heb, is het spel opgebouwd vanuit de ps2 engine. Graphics zijn dus niet van mario galaxy of metroid prime niveau... Ik ga vanmiddag ff kijken of ik het spel ergens kan vinden :)
Ik zit ook te denken om PES voor de Wii te halen. Ik ben wel wat huiverig.... dat schieten en het verdedigen lijken mij te resp. te simpel en te moeilijk. Bij het schieten is het gewoon een kwestie van de nunchuk rammelen en verdedigen heb je niet zelf de controle. Bij PES ben ik gewend spelers op te jagen en pressie te gebruiken. Als iemand hier ervaringen heeft met PES wii, kun je dan uitleggen hoe het werkt/goed speelt?

Ook het gebruik van de pointer de hele tijd lijkt mij ook niet ideaal. Ik kan goed mikken met de wiimote, maar een paar vrienden van mij kunnen nog niet eens 1 bal tegenhouden in Mario Strikers Charged.

Es kijken of iemand hier meer info over kan geven, ook de prijs vind ik een beetje hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54
SaURoN schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:03:
[...]

Dacht dat wij altijd 1-2 weekjes achterliepen kwa update , zal binnenkort hier dan ook wel komen. Probleem is dat je toch moet gaan updaten als je WiiWare wilt gaan gebruiken. Dus het is kiezen of freeloader of WiiWare...
Firmware updates lopen tot nu toe gelijk over alle drie van de grote regio's. De update voor WiiWare is hier ook al een tijdje uit en het originele bericht is al ruim een week oud en is waarschijnlijk een zeer vroege 1 april grap geweest.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Mijn punt is dat in Nederland altijd iedereen zit te zeuren dat in Japan alles beter is, en Europa altijd genaaid wordt met het uitbrengen van games. Mijn constateringen daarbij zijn:
  • Dat er meer (voor ons, daar gaat het immers om, gezien wij kennelijk wat te klagen hebben) interessante games later of zelfs niet uitkomen in Japan, dan andersom.
  • Er überhaupt niet zoveel games hier aanzienlijk later uitkomen die echt de moeite waard zijn (SSB:B, Wii Fit... Paper Mario wellicht?).
  • Het gros van de toppers tegenwoordig nauwelijks later uitkomen, of zelfs eerder dan in Japan (Wii Sports, Zelda, Mario Galaxy, Mario Kart, Resident Evil 4 Wii, Metroid Prime 3).
  • Van de toppers en leuke games in de topic start het ongeveer merendeel gelijk of aanzienlijk eerder in Europa uit was dan in Japan, als ze daar überhaupt al uit zijn of ooit uit komen.
  • De Wii de eerste Nintendo console is die in alle regio's vrijwel gelijktijdig is uitgekomen.
  • Er vroeger bergen geweldige games uitkwamen exclusief in Japan (en eventueel de US) (ik noem een Chrono Trigger, Mother/Earthbound, DoReMi Fantasy, Dragon Quest, Seiken Densetsu 3, Bangai-O, Sin & Punishment, en nog een hele bups).
  • Het gezeik over het lange wachten alleen maar is toegenomen, terwijl het lange wachten dus juist is afgenomen.
  • De positieve berichten over korter wachten op grote toppers vrijwel nooit voorbij komen.
  • Importeren tegenwoordig ook gewoon een optie is die betaalbaar is, en je import games tegenwoordig niet meer voor woekerprijzen bij kleine gamesspeciaalzaakjes hoeft te kopen.
  • Je dus ook gewoon een Japanse Wii kunt kopen als je jaloers bent op hun game-aanbod en release data. :)
  • Games tegenwoordig veel goedkoper zijn dan vroeger.
  • Toch iedereen zit te zeiken dat games te duur zijn, terwijl ik dat vroeger nooit hoorde.
  • Mensen zelfs zeuren dat games steeds duurder worden, terwijl dat dus helemaal niet zo is.
  • Mensen tegenwoordig meer verdienen dan tien, vijftien jaar geleden, zeker als je nu werkt en het toen moest doen van een gulden zakgeld per week.
  • Mijn vriendjes en ik vroeger misschien drie games per jaar konden aanschaffen: 1 op de verjaardag, 1 a 2 van het spaargeld van een heel jaar, en als het meezat nog een goedkope met Sinterklaas.
  • Iedereen daar vroeger met gemak het hele jaar vrolijk zich mee vermaakte.
  • Tegenwoordig mensen met gemak 20 games per jaar kopen.
  • Men dan toch nog zeurt over game-droogtes van wel twee maanden, na het aanschaffen van een nieuwe game een week eerder. "Wat moet ik dan in godsnaam helemaal tot Mei doen, nu spelletje X een maand is uitgesteld?!?!"
  • Ik in Japan nog nooit iemand heb horen zeuren of dit soort dingen.
  • Japanners sowieso vrijwel nooit zeuren.
  • Nederlanders vrijwel altijd zeuren. :+
Kortom, ik blijf me er altijd over verbazen hoe ontzettend veel er gezeken wordt in dit topic over van alles en nog wat. Blij zijn dat je met je Wii en veel topgames zo snel kunt spelen, vol verwachting geduldig wachten op al het moois dat nog komen gaat, ondertussen optimaal genieten met de vele games die je nu al hebt liggen, games langer spelen dan een paar dagen om daarna zo snel mogelijk weer een nieuwe te kopen en de oude links te laten liggen... die dingen geven mij denk ik een stuk meer voldoening met mijn Wii, dan van de ene ergernis naar de andere gaan. ;)

Overigens denk je je een paar vrienden van me in Japan diep ongelukkig zou maken als je zou zeggen dat Guitar Hero er nooit uit gaat komen, of wat voor rythm game ook for that matter. ;) Verder klopt het zeker dat games als Metroid en andere FPS games niet zo populair zijn als in het Westen, maar dat betekent niet dat er geen Japanners zijn die ze wel leuk vinden. Metroid Prime 3 is met 20.000 sales op dag 1 bijvoorbeeld dan wel niet zo veel verkocht als iets als SSB:B, maar toch nog altijd een van de snelst verkopende Wii games in Japan. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Captain N op 28-03-2008 14:17 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaURoN schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:18:
[...]

Ik denk dat Captain N toch wel iets meer verstand heeft van de Japanse markt als dat jij dat hebt getuige zijn NTSC-J console etc :P

het blijft toch subjectief om te zeggen wie wat leuk vind, dus dat is een eindeloze discussie en een argument wat kant nog wal raakt ;)
Ja want je moet wel verstand hebben van de markt in Japan om te zien... Als je de weekelijkse software charts bekijkt van pak en beetje de laatste paar jaar dan zie je gewoon dat dit soort games, en westerse games in het algemeen nou niet bepaald populair zijn. Kan jij mij bv een game van westerse makelij noemen die de afgelopen tijd 300+k oid heeft verkocht? En daaruit kan je dus de heel simpele conclusie trekken dat het uitstellen van westerse games veel minder invloed heeft dan het uitstellen van japanse games als brawl in het westen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
Heb net even bij FRS geïnformeerd mbt. de Mario Kart Wii pre-order met extra stuurtje. Ze krijgen komende dinsdag (waarschijnlijk) de pre-order formulieren binnen. Dat extra stuurtje maakt het net lekker om toch maar ff te pre-orderen ipv. op de dag van release naar de winkel te gaan. Pre-orders zonder extra'tje / bonus iets vind ik nogal zinloos, maar als je er iets extra's voor krijgt dan kan het de moeite waard zijn vind ik! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:05:
Kan jij mij bv een game van westerse makelij noemen die de afgelopen tijd 300+k oid heeft verkocht?
Afgezien van Dragon Quest is er überhaupt geen 3rd party game die meer dan 300.000 exemplaren heeft weten te verkopen. ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:10:
Heb net even bij FRS geïnformeerd mbt. de Mario Kart Wii pre-order met extra stuurtje. Ze krijgen komende dinsdag (waarschijnlijk) de pre-order formulieren binnen. Dat extra stuurtje maakt het net lekker om toch maar ff te pre-orderen ipv. op de dag van release naar de winkel te gaan. Pre-orders zonder extra'tje / bonus iets vind ik nogal zinloos, maar als je er iets extra's voor krijgt dan kan het de moeite waard zijn vind ik! :P
Is dat tweede stuurtje ook officieel van Nintendo?
Dat is de enige vraag waar ik nog mee zit en het regent nu dus ik ga de deur niet uit. :+

Net of uitstel het enige frustrerende is aan Nintendo Europe:
50hz VC games :/
50hz, no-widescreen, 576i games (Mario Party 8 bijv.)
Geen progressive scan voor Gamecube games
Constante tekorten van games, accesoires en hardware
Belabberde marketing naar zowel de klant als de winkel
Games uitstellen en bugs toch niet fixen(Super Paper Mario) :?
Geen duidelijkheid geven over releasedata
Achterlopen met zo'n beetje de halve releaselijst. (Mario Kart Wii is de eerste Europese Wii game die niet in 2007 in Amerika is uitgekomen uitgezondert van Harvest Moon want die kwam in 2005 al)
Producten op de markt brengen die ver onder het niveau van Nintendo zijn(Wii Chess)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Japanse Mario Kart Wii reclame:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=avlTqoXYNT0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeaaaah!!!

Van de week MOH Heroes 2 nieuw (en origineel) op de kopt getikt voor 25 euri bij Saturn in Tilburg.
T zou een foutje in de prijs kunnen zijn maar voor dat geld kon ik m niet laten liggen.
Heb nog niet echt de kans gehad om de multiplayer te bekijken (f geen Wifi) maar de single player en arcade mode is de moeite waard!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:04:
Mijn punt is dat in Nederland altijd iedereen zit te zeuren dat in Japan alles beter is, en Europa altijd genaaid wordt met het uitbrengen van games. Mijn constateringen daarbij zijn:
Dat er meer (voor ons, daar gaat het immers om, gezien wij kennelijk wat te klagen hebben) interessante games later of zelfs niet uitkomen in Japan, dan andersom.
In dit geval niet. Het gaat om titels die voor de Japanse markt niet zo interresant zijn die daar later uitkomen terwijl titels die voor ons interresant zijn juist later uitkomen.
Er überhaupt niet zoveel games hier aanzienlijk later uitkomen die echt de moeite waard zijn (SSB:M, Wii Fit... Paper Mario wellicht?).
Dat heeft meer te maken met het feit dat er gewoon weinig boeiends uitkomt, en het boeiende wat er uit komt weten ze vaak dus met maanden te vertragen.
Het gros van de toppers tegenwoordig nauwelijks later uitkomen, of zelfs eerder dan in Japan (Wii Sports, Zelda, Mario Galaxy, Mario Kart, Resident Evil 4 Wii, Metroid Prime 3).
Geen zin om ze allemaal et checken maar re4, zelda en mario zijn eerder in japan uitgekomen dan hier. Mp3 idd niet, maar hoe boeiend vinden japanners metroid? niet zo als je naar de sales kijkt. Oke we krijgen mariokart ook eerder, maar als we een keer wat eerder krijgen komt het een week later alsnog in Japan. Waarom moeten wij altijd maar 6 maanden wachten? schijnbaar kan het dus wel als je maar wil...
Het gezeik over het lange wachten alleen maar is toegenomen, terwijl het lange wachten dus juist is afgenomen.
Zal best, maar het wachten is er nogsteeds en het zou helemaal niet nodig hoeven zijn om iedere keer maar te moeten wachten. Het gaat er niet om dat het beter is dan vroeger maar dat het tegenwoordig gewoon goed mogelijk moet zijn om het wachten te voorkomen.
De positieve berichten over korter wachten op grote toppers vrijwel nooit voorbij komen.
Dat is net zoiets als positief zijn over het feit dat je niet in elkaar bent geschopt tijdens een avondje stappen... Lijkt me niet iets om positief om te zijn maar iets wat je verwacht of iig hoopt).
Importeren tegenwoordig ook gewoon een optie is die betaalbaar is, en je import games tegenwoordig niet meer voor woekerprijzen bij kleine gamesspeciaalzaakjes hoeft te kopen.
Dat is waar, maar waar haal ik een US wii voor 250 dollar vandaan?
Je dus ook gewoon een Japanse Wii kunt kopen als je jaloers bent op hun game-aanbod en release data.
Als ik de brain implant voor instant japanese erbij krijg zou dat idd een optie zijn :)
Games tegenwoordig veel goedkoper zijn dan vroeger.
En op wat voor manier is dat een excuus om 6 maanden te mogen wachten? om het nog maar niet te hebben over het feit dat ik me nogsteeds krom betaal vergeleken met japan of de vs.
Toch iedereen zit te zeiken dat games te duur zijn, terwijl ik dat vroeger nooit hoorde.
Vroegah was alles beter.
Mensen zelfs zeuren dat games steeds duurder worden, terwijl dat dus helemaal niet zo is.
In het geval van de wii is dat dan wel waar maar bv ps3 en x360 games worden er niet altijd goedkoper op.
Mensen tegenwoordig meer verdienen dan tien, vijftien jaar geleden, zeker als je nu werkt en het toen moest doen van een gulden zakgeld per week.
Aha en daarom moet je maar meer willen betalen? :P
Mijn vriendjes en ik vroeger misschien drie games per jaar konden aanschaffen: 1 op de verjaardag, 1 a 2 van het spaargeld van een heel jaar, en als het meezat nog een goedkope met Sinterklaas.
Ik kon vroeger nog geen 1 spel per jaar voor de snes kopen, maar aan de andere kant heb ik dan ook zoveel tijd in Donkey kong gestopt dat de urenteller volstond. Tegenwoordig mag je blij zijn als je 20 uur uit een spel krijgt.
Tegenwoordig mensen met gemak 20 games per jaar kopen.
20x60=1200. Weet niet hoe het met jouw zit maar ik kan niet zomaar 1200 euro per jaar aan games uitgeven. Maar ik sta open voor donaties :)
Ik in Japan nog nooit iemand heb horen zeuren of dit soort dingen.
Dat is het punt nou net, hun zitten niet steeds maanden te wachten op een game :+
Japanners sowieso vrijwel nooit zeuren.
Tja sommige mensen laten het merken als ze het ergens niet mee eens zijn, andere niet. Persoonlijk heb ik geen boodschap aan wat japanners wel of niet doen. Ik woon daar niet (helaas, zou ik wel de taal kunnen en die (goedkope) games sneller krijgen ;)) dus ik heb er weinig aan wat daar gebeurd.
Nederlanders vrijwel altijd zeuren.
Je bent een Nederlander of je bent het niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:26:
[...]

Afgezien van Dragon Quest is er überhaupt geen 3rd party game die meer dan 300.000 exemplaren heeft weten te verkopen. ;)
Ik doelde op games in het algemeen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:37:
[...]

Toch niet helemaal, het Wii stuurtje van Mario Kart heeft zo te zien een knop op de achterkant om de "B" knop te bedienen, dat zit op het stuurtje van GT Pro Series niet.
Bovendien vindt ik dat GT stuurtje 2x niks, het is te klein, en daardoor erg oncomfortabel omdat je vingers aan de achterkant te weinig ruimte hebben.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Logisch dat je in Japan niemand hoort zeuren. Het hele gamewereldje daar is gewoon vele malen groter en beter dan hier. Dus logisch dat mensen hier klagen.

Je hebt daar veel meer aanbod, het is daar stukken goedkoper en veel games komen eerder uit(en als ze later uitkomen is het meestal een weekje in plaats van een half jaar zoals hier, MP3 uitgezonderd).

Toen ik het laatst in Tokyo was zag je wel degelijk enorm veel games die hier het daglicht nog niet hebben gezien of zelfs nooit zullen zien. Daarnaast was de Wii goed verkrijgbaar incl alle accessoires op de Classic Controller na (al verkochten de zaken nog wel gewoon Gamecube controllers). Voor de Nintendo DS was het verschil trouwens al helemaal bizar groot. Wat een game en non-game aanbod je daar wel niet voor hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:45:
In dit geval niet. Het gaat om titels die voor de Japanse markt niet zo interresant zijn die daar later uitkomen terwijl titels die voor ons interresant zijn juist later uitkomen.
Dat klopt, maar dat is dus nogmaals niet mijn punt. Mijn punt is dat mensen HIER klagen dat het gras in Japan groener is, maar als jij in Japan zou zitten dat qua games echt niet veel beter is. Dat Japanners die lijst met games minder boeiend vinden als dat wij hun games (lees: enkele 1st party games, die sowieso populairder zijn over de hele wereld dan welke andere games dan ook op Nintendo consoles) vinden, dat is in mijn argument totaal niet relevant. Mijn punt is dat wij met onze interesses in Europa niet veel slechter af zijn dan in Japan. Niet dat wij beter of slechter af zijn dan Japanners.
Dat heeft meer te maken met het feit dat er gewoon weinig boeiends uitkomt, en het boeiende wat er uit komt weten ze vaak dus met maanden te vertragen.
Dat zijn dus 2 à 3 titels, terwijl er toch veel meer leuks uit komt dan dat. ;)
Geen zin om ze allemaal et checken maar re4, zelda en mario zijn eerder in japan uitgekomen dan hier. Mp3 idd niet, maar hoe boeiend vinden japanners metroid? niet zo als je naar de sales kijkt. Oke we krijgen mariokart ook eerder, maar als we een keer wat eerder krijgen komt het een week later alsnog in Japan. Waarom moeten wij altijd maar 6 maanden wachten? schijnbaar kan het dus wel als je maar wil...
Dan had je het toch maar wel moeten checken, want RE4, Zelda en Mario zijn weldegelijk uitgekomen met nauwelijks verschil met Japan. ;) Zelda scheelde 6 dagen, Mario 15 dagen, en RE4 30 dagen. In mijn boekje is dat een nauwelijks verschil, net als Mario Kart overigens.
Zal best, maar het wachten is er nogsteeds en het zou helemaal niet nodig hoeven zijn om iedere keer maar te moeten wachten. Het gaat er niet om dat het beter is dan vroeger maar dat het tegenwoordig gewoon goed mogelijk moet zijn om het wachten te voorkomen. Dat is net zoiets als positief zijn over het feit dat je niet in elkaar bent geschopt tijdens een avondje stappen... Lijkt me niet iets om positief om te zijn maar iets wat je verwacht of iig hoopt).
Dat wachten was uiteraard vroeger net zo goed te voorkomen, en het niet uitbrengen van vele toppers die wij in Europa hebben moeten missen sowieso. ;) Positief zijn over iets dat steeds beter gaat lijkt me geen heel gek fenomeen. Niet in elkaar geschopt worden tijdens stappen is niet iets waar een stijgende lijn in zit, tenzij je al jaren wekelijks geschopt wordt. ;) Geen correcte analogie dus.
Dat is waar, maar waar haal ik een US wii voor 250 dollar vandaan?
Hier bijvoorbeeld. ;)
Als ik de brain implant voor instant japanese erbij krijg zou dat idd een optie zijn :)
Is het weer niet goed, pff... ;) :+
En op wat voor manier is dat een excuus om 6 maanden te mogen wachten? om het nog maar niet te hebben over het feit dat ik me nogsteeds krom betaal vergeleken met japan of de vs.
Dat was meer een apart punt waar hier ook altijd over gezeken wordt, maar een lege ruimte in m'n lijstje met bullets inbouwen wilde niet echt lukken. :P Punt was dat mensen klagen over te dure games, terwijl die juist goedkoper zijn geworden. :)
In het geval van de wii is dat dan wel waar maar bv ps3 en x360 games worden er niet altijd goedkoper op.
Daarom heb ik ook een Wii. :+ Nee, maar afgezien van dat, vind ik het persoonlijk niet meer dan logisch. Inflatie is a bitch, en bovendien kost het developers ook steeds meer om games te maken. Er moet meer content in zitten, meer functies, betere kwaliteit van alles... dat kost nu eenmaal meer om te ontwikkelen.
Aha en daarom moet je maar meer willen betalen? :P
Nee, en dat doe je dus ook niet. Je betaalt juist minder. ;)
Ik kon vroeger nog geen 1 spel per jaar voor de snes kopen, maar aan de andere kant heb ik dan ook zoveel tijd in Donkey kong gestopt dat de urenteller volstond. Tegenwoordig mag je blij zijn als je 20 uur uit een spel krijgt.
Juist, dat bedoel ik juist. De reden waarom is dat mensen veel sneller nieuwe games kopen, omdat ze in verhouding met 10 jaar geleden stukken meer geld hebben (en dus vooral de mensen die toen zakgeld kregen, en nu gewoon een inkomen hebben). Veel games bieden nog volop mogelijkheden om daar tot sint juttemis mee zoet te zijn, maar houden er meestal al mee op als ze het eindfilmpje gezien hebben (als ze überhaupt al zo lang doorspelen). DKC had je ook geen 20 uur voor nodig om de aftiteling te bewonderen, hoor. ;)

Maar goed, ga vooral door met klagen hoor. Ik vind het wel vermakelijk om te lezen, zo tussen het Smash Brossen door. ;)
BarôZZa schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:12:
Je hebt daar veel meer aanbod, het is daar stukken goedkoper en veel games komen eerder uit(en als ze later uitkomen is het meestal een weekje in plaats van een half jaar zoals hier, MP3 uitgezonderd).
Ik zou zeggen, zie een paar posts terug, dat valt dus stiekem best wel tegen. ;)
Toen ik het laatst in Tokyo was zag je wel degelijk enorm veel games die hier het daglicht nog niet hebben gezien of zelfs nooit zullen zien. Daarnaast was de Wii goed verkrijgbaar incl alle accessoires op de Classic Controller na (al verkochten de zaken nog wel gewoon Gamecube controllers). Voor de Nintendo DS was het verschil trouwens al helemaal bizar groot. Wat een game en non-game aanbod je daar wel niet voor hebt...
Het puntje hardware ben ik het helemaal met je eens. Ik vind het ook vrij bizar dat de Wii en accessoires hier niet goed verkrijgbaar zijn. Dat is een klacht die ik me zeker voor kan stellen. Ook de beschikbaarheid van games die al wel uit zijn is te karig voor woorden. De DS is overigens qua hardware een uitzondering, want daar moet je in Japan dan weer voor in de rij liggen.

Wat betreft de software: klopt, in Japan is er veel meer software verkrijgbaar, vooral voor de DS. Maar ik denk niet dat de mensen die hier klagen over het verschil in aanbod/releases zitten te wachten op Thais-Japanse woordenboeken, battle games met insecten, Love & Berry, de eindeloze bergen met Japan-only totale bagger games, treinsimulators, paardenrengames, tientallen Brain Training rip-offs, en ga zo maar door. ;) De tijd dat je echt games mist met een PAL console/handheld die zeker de moeite waard zijn is al wel een tijdje voorbij gelukkig. :) De enige Japanse DS games die ik heb zijn een Japans - Engels woordenboek en een Japanse kookboek, omdat ik geïnteresseerd ben in Japan en haar taal en cultuur. Maar daarmee ben ik eerder uitzondering dan regel, gok ik. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Captain N op 28-03-2008 15:35 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:11
Ben zelf niet echt zo'n voetbal liefhebber op een console, maar met PES vermaak ik mij echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Overigens vind ik trouwens wel dat hoewel het in Europa steeds beter gaat, en dat mijns inziens dus een posietief iets is, de gemiddelde Wii gebruiker nog altijd baat zou hebben bij een NTSC-U Wii. En dan voornamelijk omdat de games er zo goedkoop zijn. Kunnen ze hier ook wel steeds goedkoper worden, maar nog goedkoper is nooit weg natuurlijk. In dat opzicht blijf ook ik nog altijd een echte Nederlander. ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Captain N schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:24:

Ik zou zeggen, zie een paar posts terug, dat valt dus stiekem best wel tegen. ;)

[...]

Het puntje hardware ben ik het helemaal met je eens. Ik vind het ook vrij bizar dat de Wii en accessoires hier niet goed verkrijgbaar zijn. Dat is een klacht die ik me zeker voor kan stellen. Ook de beschikbaarheid van games die al wel uit zijn is te karig voor woorden. De DS is overigens qua hardware een uitzondering, want daar moet je in Japan dan weer voor in de rij liggen.

Wat betreft de software: klopt, in Japan is er veel meer software verkrijgbaar, vooral voor de DS. Maar ik denk niet dat de mensen die hier klagen over het verschil in aanbod/releases zitten te wachten op Thais-Japanse woordenboeken, battle games met insecten, Love & Berry, de eindeloze bergen met Japan-only totale bagger games, treinsimulators, paardenrengames, tientallen Brain Training rip-offs, en ga zo maar door. ;) De tijd dat je echt games mist met een PAL console/handheld die zeker de moeite waard zijn is al wel een tijdje voorbij gelukkig. :) De enige Japanse DS games die ik heb zijn een Japans - Engels woordenboek en een Japanse kookboek, omdat ik geïnteresseerd ben in Japan en haar taal en cultuur. Maar daarmee ben ik eerder uitzondering dan regel, gok ik. ;)
Ik had je post al gelezen, maar de meeste games kwamen daar niet veel later uit(op de uberwesterse games na zoals shooters en Tomb Raider). Toen ik in Tokyo was zag ik echter wel tig leuke games die ze hier simpelweg niet verkopen. Basara 2, 2d platform games, Naruto game, een aantal beat em ups, de Wii simply serie en nog veel meer.
Daarnaast is het daar gewoon leuker om in de winkels rond te kijken. Hier kan je veel games alleen maar goedkoper halen via internet omdat de winkels een waardeloos aanbod hebben en zo'n beetje standaard minstens 5 euro op de adviesprijs gooien. Of zelfs budget games (met een adviesprijs van 29/39 euro) voor de volle prijs verkopen.
Voor de DS had je naast de woordenboeken/cocktailrecepten/braintrainingclones ook nog tig andere games. Ook games met leuke addons zoals
Afbeeldingslocatie: http://thegamergene.com/wp-content/uploads/2007/08/arkanoid-ds-addon.jpg

Afbeeldingslocatie: http://technabob.com/blog/wp-content/uploads/2007/08/slide_adventure_ds.jpg

en face training. Overigens had ik die Slide Adventure met de optische muis achtige addon op de kop getikt voor m'n broertje voor zo'n 15 euro. Zelf nog wat Gameboy advance games op de kop getikt voor 500 yen per stuk(pakweg 3 euro). De duurste Wii games omgerekend 40 euro, maar waren de meeste games tussen de 20 en 30 euro. Ook waren er nog flink wat gamecube games te vinden voor prijzen vanaf 500 yen(zo'n 3 euro).
Dat soort dingen maakt gamen een stuk leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Captain N schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:24:
Dat klopt, maar dat is dus nogmaals niet mijn punt. Mijn punt is dat mensen HIER klagen dat het gras in Japan groener is, maar als jij in Japan zou zitten dat qua games echt niet veel beter is.
Op die fiets. Dat vind ik een klein beetje onzin, ja als ik in Japan zou zitten zou ik daar nadeel van hebben (of niet want in Japan komt ook zat uit om bezig te blijven) maar dat is het punt niet. Het aantal westerlingen is volgens mij nou niet zo bijster groot dus dat heb je het over een obsulute minderheid die nadeel heeft tov hier in europa waar het meer dan een half miljard mensen zijn die er nadeel van hebben. Dat is mijn punt. Als europeaan heb je gewoon meer nadeel dan als Japanner.
Dan had je het toch maar wel moeten checken, want RE4, Zelda en Mario zijn weldegelijk uitgekomen met nauwelijks verschil met Japan. ;) Zelda scheelde 6 dagen, Mario 15 dagen, en RE4 30 dagen. In mijn boekje is dat een nauwelijks verschil, net als Mario Kart overigens.
Bij die 3 titels heb ik ign gechecked en daar stond toch echt dat die 3 games eerder in japan uitkwamen dan hierzo. Alleen mariokart krijgen wij eerder, maar japan een week later ofzo. Waarom kan je van eu naar Japan wel in een week maar moet van japan naar de eu 6 maanden duren?
Hier bijvoorbeeld
300 dollar ex verzendkosten? leuk. Word je alsnog genaaid ;) ben je uiteindelijk nog net zo duur uit als hier een wii kopen (maargoed dan kan je wel importeren).
Is het weer niet goed, pff... ;) :+
Ik heb er eens over gedacht, eigenlijk heb je gelijk! als ik een japanse game ga spelen maken die wachttijden van 6 maanden helemaal niks meer uit want voordat ik eindelijk eens klaar ben met het opzoeken van iedere kanji ben ik wel 6 maanden veder! Eigenlijk heb jij net de oplossing voor alle wachttijdproblemen gevonden :D _/-\o_

Ik ben maar meteen begonnen, Arigato gozaimasu senpai! ( vraag me af hoeveel spelfouten ik heb gemaakt :') )
dat kost nu eenmaal meer om te ontwikkelen.
True, maar aan de andere kant groeit de markt ook dus je zou potentieel meer kunnen verkopen.
Nee, en dat doe je dus ook niet. Je betaalt juist minder.
In vergelijking met vroegah, maar toen was ik ook langer met een spel bezig. En in japan en de VS betalen ze nogsteeds veel minder dan mij.
Juist, dat bedoel ik juist. De reden waarom is dat mensen veel sneller nieuwe games kopen, omdat ze in verhouding met 10 jaar geleden stukken meer geld hebben
Niet echt, in mijn geval iig niet. Het is meer zo dat ik vroegah echt een n00b was en overal eeuwig voor nodig had, nu ben ik iets minder n00b en heb ik minder lang nodig. Het is niet zo dat ik meer games koop omdat ik meer geld heb. het is meer zo dat ik minder lang met een game bezig ben en daardoor nieuwe games moet kopen (uiteraard legt de verkelijkheid een beetje in het midden, maar je begrijpt wat ik bedoel ;))
DKC had je ook geen 20 uur voor nodig om de aftiteling te bewonderen, hoor
Toen ik een jaar of 10 ofzo was wel :P Ik had fucking 98% complete helemaal zelf uitgezocht totdat ik de game uitleende aan een vriendje en zijn broertje delete mijn lijstje, terwijl ik nog had gezegd dat vooral niet te doen. Tuurlijk, nu speel ik het spel in 4 uur uit op de VC.
Maar goed, ga vooral door met klagen hoor. Ik vind het wel vermakelijk om te lezen, zo tussen het Smash Brossen door.
Ja, jij wil :+

En dat klagen, is goed voor je, kan je lekker je agressie kwijt enzo :) Tis vrijdagmiddag, heb het wel gehad op mijn werk, ff lekker zeiken lucht op O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:55:
Als europeaan heb je gewoon meer nadeel dan als Japanner.
Dat klopt ongetwijfeld, in elk geval als Nederlander. ;) Japanners vinden de games waar zij op moeten wachten of niet boeiend, of ze wachten er gewoon geduldig op. Dus last ondervinden ze er sowieso niet van. Alleen als Nederlander met een Japanse Wii (wat mij betreft hoef je daarvoor niet per sé in Japan te wonen ;)) heb je het in verhouding alleen echt niet zoveel beter, afgezien van het financiele voordeel. Nu vind ik het verder geen probleem om wat langer te wachten op veel interessante Westerse games, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen hier er chagrijniger van zouden worden dan dat ze nu zijn met hun PAL Wii. ;)
Bij die 3 titels heb ik ign gechecked en daar stond toch echt dat die 3 games eerder in japan uitkwamen dan hierzo. Alleen mariokart krijgen wij eerder, maar japan een week later ofzo. Waarom kan je van eu naar Japan wel in een week maar moet van japan naar de eu 6 maanden duren?
Kun je je bijvoorbeeld nog herinneren dat de Wii in Nederland 6 dagen later uitkwam dan in Japan? Zelda was in beide landen toch echt een launch titel hoor. ;) En tussen die andere games zat ook het aantal dagen dat ik in mijn vorige post noemde, een nihil verschil dus.
300 dollar ex verzendkosten? leuk. Word je alsnog genaaid ;) ben je uiteindelijk nog net zo duur uit als hier een wii kopen (maargoed dan kan je wel importeren).
Precies, en daar is het grote voordeel uit te halen. Zeker als je games bestelt als ze in de aanbieding zijn. :) (En overigens is een Canadese Dollar minder waard dan de US variant, maar dat terzijde.)
Ik heb er eens over gedacht, eigenlijk heb je gelijk! als ik een japanse game ga spelen maken die wachttijden van 6 maanden helemaal niks meer uit want voordat ik eindelijk eens klaar ben met het opzoeken van iedere kanji ben ik wel 6 maanden veder! Eigenlijk heb jij net de oplossing voor alle wachttijdproblemen gevonden :D _/-\o_

Ik ben maar meteen begonnen, Arigato gozaimasu senpai! ( vraag me af hoeveel spelfouten ik heb gemaakt :') )
Dou itashimashita yo. :+

En lol @ de rest van je verhaal! :+

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist PES binnen gehaald. Het verdedigen werkt nog enigszins flunky, maar voor de rest is het goed te doen. Eventjes wennen dus. Graphics zeer degelijk, maar niet bijzonder, en de soundtrack is gewoon matig. Daar doe ik het echter niet voor ;)

Als iemand zijn Friend Code met me wil delen, laat even een DM achter. Komende anderhalve week ben ik niet vaak beschikbaar vanwege tentamens, maar daarna kan ik helemaal los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
@BaroZZa: Ben je overigens ook in Osaka geweest? Den Den Town is echt vele malen leuker en goedkoper dan Akihabara, en ze hebben een groter aanbod. Retro games althans. Voor Wii en DS games kun je in elke willekeurige winkel waar ze games verkopen wel terecht, ook in kleine gehuchtjes. In Akiba zitten er alleen meer bij elkaar. :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh... (denkt hard, gebruikt google) itashimashita betekent toch zoiets als wachten? dus dat zou zijn veel geluk met wachten ofzo? :P

Had jij trouwens niet in leiden japans geleerd? Zou ik je daar een keer over kunnen mailen ofzo? want mijn #1 keuze als opleiding gaat waarschijnlijk niet door helaas dus ik moet een alternatief hebben voor het geval dat en japans leren is iets wat ik al een jaar of 6 a 7 wil dus dat is misschien wel een interresant alternatief. Of had jij nou informatica gedaan met als extra japans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowyroald
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:11
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:21:
Zojuist PES binnen gehaald. Het verdedigen werkt nog enigszins flunky, maar voor de rest is het goed te doen. Eventjes wennen dus. Graphics zeer degelijk, maar niet bijzonder, en de soundtrack is gewoon matig. Daar doe ik het echter niet voor ;)

Als iemand zijn Friend Code met me wil delen, laat even een DM achter. Komende anderhalve week ben ik niet vaak beschikbaar vanwege tentamens, maar daarna kan ik helemaal los.
Ik heb vanmiddag ook even PES gehaald. Dat verdedigen is idd wel vaag. Wat is nou precies de bedoeling? Verder is het wel leuk dat je echt alles kan sturen. Ik zal vanavond even mijn FC geven. Mensen die hun FC bij de hand hebben moeten maar even een DM achter laten dan voeg ik die vanavond even toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

rowyroald schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:33:
[...]

Ik heb vanmiddag ook even PES gehaald. Dat verdedigen is idd wel vaag. Wat is nou precies de bedoeling? Verder is het wel leuk dat je echt alles kan sturen. Ik zal vanavond even mijn FC geven. Mensen die hun FC bij de hand hebben moeten maar even een DM achter laten dan voeg ik die vanavond even toe.
check m'n ondertitel ;)

verdedigen is zeer zeker wel te doen! Heb het nu aardig door en mn verdediging staat als een huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:33:
[...]

Ahh... (denkt hard, gebruikt google) itashimashita betekent toch zoiets als wachten? dus dat zou zijn veel geluk met wachten ofzo? :P

Had jij trouwens niet in leiden japans geleerd? Zou ik je daar een keer over kunnen mailen ofzo? want mijn #1 keuze als opleiding gaat waarschijnlijk niet door helaas dus ik moet een alternatief hebben voor het geval dat en japans leren is iets wat ik al een jaar of 6 a 7 wil dus dat is misschien wel een interresant alternatief. Of had jij nou informatica gedaan met als extra japans?
Graag gedaan is de vertaling. ;) Die laatste optie komt het dichtst in de buurt, zie m'n profiel voor MSN/mail gegevens. :)

Iemand trouwens Deca Sporta al geprobeerd? Verkoopt als een tierelier in Japan, maar ik ben wel benieuwd hoe het spel bevalt. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
De lijst van de Japanse VC games in april is uitgekomen:

Famicom:
-Teenage Mutant Ninja Turtles (1 April)
-Sky Kid (1 April)
-Volguard II
-Bokosuka Wars

Super Famicom:
-Famicom Detective Club Part II
-Hercules no Eikou IV

N64:
-Kirby 64: The Crystal Shards

Sega Master System:
-Wonder Boy

Sega Mega Drive:
-M.U.S.H.A. (1 April)
-Phantasy Star III: Generations of Doom
-Phelios

PC Engine:
-Riot Zone (1 April)
-Legend of Valkyrie (April 1st)
-Castlevania Dracula X: Circle of Blood ("Rondo of Blood")
-Digital Champion: Battle Boxer
-Monster Lair

Neo Geo:
-Metal Slug: Super Vehicle-001

Spellen die misschien/waarschijnlijk hier uitkomen (of al uitgekomen zijn) in vet. Er zitten een paar echte toppers tussen, zoals Castlevania, Metal Slug, en Phantasy Star III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Captain N schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:29:
@BaroZZa: Ben je overigens ook in Osaka geweest? Den Den Town is echt vele malen leuker en goedkoper dan Akihabara, en ze hebben een groter aanbod. Retro games althans. Voor Wii en DS games kun je in elke willekeurige winkel waar ze games verkopen wel terecht, ook in kleine gehuchtjes. In Akiba zitten er alleen meer bij elkaar. :P
Nope, alleen in Tokyo geweest. Ik weet overigens niet of je in Akihabara bent geweest, maar er zit daar één uber-retro zaak(Super Potato) verstopt met drie verdiepingen aan retrostuff. Daar hebben ze volgens mij vrijwel alles en de prijzen waren ook erg goed. M'n Virtual Boy had ik voor nog geen 5 tientjes op de kop getikt, games waren er erg goedkoop(op de zeldzame na natuurlijk) en je had er wonderswans voor 5 euro, Neo Geo's voor minder dan 100 euro etc. Shenmue overigens op de kop getikt voor 100 yen(had al de europese versie, maar voor 60 cent kon ik hem niet laten liggen). Als het op andere plekken nog goedkoper is, dan is dat natuurlijk mooi, maar in veel gevallen KON het volgens mij gewoon echt niet eens goedkoper.

Voor de rest ben ik natuurlijk niet in Den Den Town geweest, dus of het vele malen leuker is weet ik niet. Heb me in ieder geval goed vermaakt in Akihabara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Wel, Den Den Town wordt ook wel "Akihabara without the maids" genoemd. Minder flashy, maar betere deals :). Tweedehandszaken beperken zich niet tot retro en zijn errrrrg interessant om te bezoeken trouwens ;)
Overigens vind ik het Wii aanbod in Japan allesbehalve boeiend en had net hetzelfde geval met JP gamecube games. De PS2 had bijvoorbeeld wel een Japans aanbod waar ik ENORM jaloers op ben (genoeg opdat ik tegen mijn eigen principes HDAdvance software ben gaan gebruiken om mijn JP schijfjes draaiende te krijgen op mijn EU ps2). De xbox360 heeft ook enkele bijzondere titels die hier niet verkrijgbaar zijn (Idolmaster is bijvoorbeeld enkel in Japan verkrijgbaar EN ze hebben die titel ook nog eens regiolocked gemaakt, wtf is up with that?!). Voor Wii games kan ik echt geen enkele must-have titel verzinnen die hier niet uitkomt.

[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 28-03-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Maids ben ik sowieso niet tegengekomen in Akihabara. Tweedehands PS3/Wii's wel. Scheelde niet erg veel qua prijs, al zijn de Japanners er ook zo zuinig mee dat het bijna nieuwstaat is.

Voor de Wii zijn er trouwens sowieso barweinig 'must-haves', maar je hebt er wel veel goede games die gewoon leuk zijn om eens te spelen. En al helemaal voor de prijzen die ze er daar voor vragen.

Het aanbod van de 360 was er overigens wel zwaar bedroevend.

Vanavond trouwens maar eens een ouwe half afgemaakte game van me naar de Wii proberen te porten ;)

[ Voor 17% gewijzigd door BarôZZa op 28-03-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Op GameKings hoorde ik dat Alone in The Dark dit weekeinde voor de Wii uitkomt. Lijkt me een zeer gaaf spel die ik zeker weten ga proberen. Maar kan iemand bevestigen dat hij dit weekend al komt? IGN vermeldt namelijk mei, en de Atari site ook volgens mij. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
BarôZZa schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:52:
Nope, alleen in Tokyo geweest. Ik weet overigens niet of je in Akihabara bent geweest, maar er zit daar één uber-retro zaak(Super Potato) verstopt met drie verdiepingen aan retrostuff. Daar hebben ze volgens mij vrijwel alles en de prijzen waren ook erg goed. M'n Virtual Boy had ik voor nog geen 5 tientjes op de kop getikt, games waren er erg goedkoop(op de zeldzame na natuurlijk) en je had er wonderswans voor 5 euro, Neo Geo's voor minder dan 100 euro etc. Shenmue overigens op de kop getikt voor 100 yen(had al de europese versie, maar voor 60 cent kon ik hem niet laten liggen). Als het op andere plekken nog goedkoper is, dan is dat natuurlijk mooi, maar in veel gevallen KON het volgens mij gewoon echt niet eens goedkoper.

Voor de rest ben ik natuurlijk niet in Den Den Town geweest, dus of het vele malen leuker is weet ik niet. Heb me in ieder geval goed vermaakt in Akihabara.
Super Potato is inderdaad een geweldige zaak, maar dat is ook gelijk zo'n beetje de enige in Akiba. Ze hebben overigens ook een vestiging in Den Den Town, waar nog meer van dat soort zaakjes zitten . :) De prijzen in Akiba zijn in verhouding met de rest van Japan erg duur. Zoals je zegt zeker voor de zeldzamere dingen, want ze weten bij de Super Potato donders goed wat wat waard is. ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

No More Heroes is echt raar :P

En leuk. Tenminste, het vechten. Dat zit echt heerlijk in elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Dat ze weten wat alles daadwerkelijk waard is, is inderdaad misschien wel een nadeel. Je zal er niet snel een zeldzame game op de kop tikken voor een paar yen, wat je misschien in andere zaakjes wel hebt. Overigens vond ik dat er wel meer leuke zaken zaten in Akihabara. Vond nog een kleine gameszaak met veel goedkope dingen(9 virtualboy games voor in totaal pakweg 30 euro op de kop getikt, incl zeldzamere games als Mario Clash en Jack Bros). En vergeleken met de Nederlandse prijzen mag je daar al helemaal niet klagen. Alleen de zaken die zich overduidelijk op de toeristen richtten waren wel behoorlijk duur.

Maar de volgende keer dan maar Den Den Town proberen op te zoeken. M'n eerste keer Japan was namelijk wel behoorlijk geweldig en ik moet er zeker nog terugkomen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
hehe, moest dus kiezen tussen metroid prime 3 en PES2008. Het is dus Metroid geworden :) Als PES echt een goed spel is, koop ik over een half jaar wel de 2009-versie :P

Edit: Leuke discussie trouwens hierboven ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Tijn89 op 29-03-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rowyroald schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:33:
[...]

Mijn FC staat in mijn sig, dus die kan je gewoon toevoegen. Misschien wel handig om je DM aan te zetten, anders valt er ook niks te zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Net met een vriend PES gespeeld. Tja weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, heel frustrerend tot nu toe. Komt mss omdat ik vrij goed ben/was met PES op op pc.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

MrVegeta schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 02:31:
Net met een vriend PES gespeeld. Tja weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, heel frustrerend tot nu toe. Komt mss omdat ik vrij goed ben/was met PES op op pc.
haha ja dat hoor ik van meer mensen :P

het heeft me denk ik twee volle dagen gekost om de basiscs (verdedigen vooral) onder de knie te krijgen en ik voel me nu nog steeds een noob :P. Maar het spel wordt alleen maar beter en beter met elk potje dat ik speel, netzoals de doelpunten die ik maak :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil op zich wel een Wii NTSC (U) hebben, alleen mocht je er iets mee krijgen dan heb je een probleem...
Dilemma, dilemma..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
PES2008 is een coole game.
Moet wel zeggen dat ik het grafisch erg teleurstellend vind. Voor het "blur-effect" dat zo slecht over het veld trekt. Bij de training zie ik onderaan een harde rand met de scherpere texture die vrij lomp over gaat naar de wazige.
Control systeem is uiteraard wennen en dan met name het dribbelen. Heb het idee dat hier veel mee kan. Het controleren van de andere spelers is wel top! Al is het wel wennen dat je niet meer 'blinde' acties kunt doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL is er eindelijk een bomberman op de Wii ( Bomberman Land ), heeft ie geen ONLINE play. Vroegah had Nintendo altijd strikte kwaliteitseisen voor 3rd-party games om voor de consoles geschreven te mogen worden. Met de troep op de Wii lijkt Nintendo dit niet meer zo te doen, erg jammer weer :(
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.