Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:56:
[...]
Made me rage so hard. 2v2 wij lvl 14 noobs, tegen lvl 50 47 Awesome engineers/stuff. Balanced game...
Eigenlijk vind ik dat wanneer je tegen hogere lvl's speelt je een soort van reward moet krijgen. Iets meer xp of iets anders gewoon om het materiaal achterstand goed te praten.
Maar aan de andere kant het is ook een soort van rpg dus noobs kunnen lvl'en om zo sterker te worden. Dus in principe is het dan wel balanced. Goede spelers met lage lvl's tegen well stocked noobs.
Nee zelfs al ben je echt veel enveel beter zal je verliezen. Er stond laatst op gamereplays.org een replay van een een echte pro CoH speler(gewoon iemand die echt goed is, zeg maar mensen die voor platinum/gold spelen is starcraft 2. Of diamond/platinum is het tegenwoordig). En die verliest gewoon van een echt veel slechter iemand, simpel weg omdat ie geen AT kan droppen als puma counter. En dan praten we over iemand wiens micro zo goed is dat ik me waardeloos ga voelen(en niet om arrogant te doen, maar ik speel nu al 10-12 jaar RTS games online en kan wel zeggen dat ik vrij goed meekan online over het algemeen).
Het hoort niet, het is alsof je gaat schaken en tegen de ander zegt. Jij hebt minder dan 50 potjes geschaakt. Dus jij hebt geen torens en lopers. Ik heb 250 potjes geschaakt dus ik krijg een extra koningin, je moet mijn koning 2 keer slaan en al mijn pionnen kunnen onbeperkt lopen.
De lol voor een RTS komt eruit voort dat beide kanten goed afgestemde mogelijkheden hebben en dat je dan iets bedenkt om je tegenstander onderuit te halen, op wat voor manier dan ook. Er zijn weinig leukere dingen dan starcraft 2 of CoH(met USA vs wehrmacht dan) dan tegen iemand zitten die ongeveer even goed is, op een goeie map(alle brugmappen in CoH zijn echte complete noob maps, sorry maar het blokkeert hoe je CoH speelt). Dan is CoH zo heerlijk en spannend om te spelen, weinig betere ervaringen.
Kijk wat onbalans heb ik niks tegen, zoals gezegd ikben zelf altijd erg voorzichtig met dingen over balans roepen. En het kan best wat ongebalanceerd zijn en je kan nog steeds een brilliant potje hebben, maarunits kunnen maken afhankelijk van je level gaat tegen het hele principe in waarom ik lol beleef aan RTS. Het gaat me niet om de competie, om het winnen of om de ultieme balans. Het gaat mij erom dat ik mijn "wits en skills" kan testen tegen die van iemand anders op een manier die leuk en uitdagend is. Niet op een manier die de persoon die het meest speelt zulke sterke dingen geeft dat het insta win is.
Maar goed, de meerderheid van CoH atm speelt ook alleen High Rescources op Scheldt map. De meerderheid van de mensen geeft geen fuck om balans, die willen alleen 1 of ander ultiem kannon om de ander de halve map over kapot te schieten zonder verder na te denken over bouwvolgorde, unit positionering, map positionering, map control, flanken etc. En dat vind ik zo jammer, omdat de imo Scheldt noobs(ja sorry dat blijven, want ze denken ook nog dat ze echt goed zijn) gewoon verreweg in de meerderheid zijn. Ik denk dat spellen die wat ingewikkelder zijn, en meer inzicht vereisen gewoon altijd minder populair blijven zijn.
Maar ik blijf hoop houden, Als ze een remake van CoH met America, Russen, PE(wel gefixt) en wehrmacht zou ik het zo kopen, want dat weet ik wel als THQ relic was blijven funden, en geen total fuckup van het management gemaakt had(zeg maar een PR manager aanstellen als hoofd Unitbalans) was CoH echt de koning van de RTS games geweest totdat SC2 uitkwam. Maar in achterzicht 20/20 was vanille CoH verreweg het beste, die 2 uitbreidingen waren niet al te best voor de MP. Er zit zoveel verschrikkelijk veel potentie in CoH maar ze hebben het er nooit uitgehaald helaas.
Daarnaast is CoHO zo mogelijk nog kappotter dan COH. Het enige goeie aan CoHO is geen brits, maar maak je geen zorgen. Die komen eraan.
En het verhaal dat skill altijd wint van hogere level gaat niet gewoon niet. Mischien denk je logisch gezien dat het kan, en in enkele potjes mischien. Maar nee zo werkt het niet.
[
Voor 4% gewijzigd door
Postius op 18-10-2010 16:36
]