Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 12:12
MsG schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:16:
[...]

Mwoah, vind het ook wel een vermakelijke game, maar om nou te zeggen realistisch? Ik had het toffer gevonden als je van te voren credits kreeg ofzo en daarmee troepen selecteerde en je niet troepen kon bouwen, want dat kon in het echt ook niet. Gewoon een vast groepje personen, los van externe reinforcements.
Wikipedia: Close Combat series ;)

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Inderdaad, dan moet je Close Combat spelen - ook een prima game natuurlijk. Maar ik vind juist dat je in CoH ala minuut kan anticiperen op de tegenstanders tactiek. Dat maakt CoH juist sterk. Ook het manpower limiet maakt het zo dat je niet grofweg kan spammen. Wat mij betreft nog steeds 1 van mijn beste/favouriten game allertijden.

Whole lot of stars ***

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 11:18
Ben nu ook helemaal in de ban van Coh online, meer mensen hier die zo af en toe een pot willen spelen? Al dan niet met of tegen elkaar?

Voeg me ff toe als friend: Cornaldus lvl 16 Allies.

C u on the battelfield!

[ Voor 3% gewijzigd door Cornelison op 23-09-2010 08:54 ]

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

Axis of Allies? Level? Ik speel zelf Axis defensive, lv18 nu. Yasp02 ingame :).

Verwijderd

Topic loopt niet zo hard als sc2 in de beta :P
Het spel is ook wel zwaarder als sc2, Ik heb alle settings op minimum/low staan en nog slowed hij af en toe down.

Paar potten gespeeld. 1 pot voornamelijk machine guns gebouwd om gebied te beveiligen. Dat lukte wel aardig. 2de game bouwde hij snipers. Damn die dingen zijn irritant.

Zijn er nog imbalanced combinaties / skills / rewards die ik kan misbruiken? :P

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:52
Dit spel is inderdaad best zwaar.
Verder, je zou infantry blobbing kunnen proberen. Je kunt misschien MG posities overpoweren door gewoon een grote hoeveelheid soldaten (zeg... 10 squads) er op af te sturen om vervolgens daar de boel kapot te knallen met explosieven.

Dit RTS spel is volgens mij de enige grote concurrent van SC2.

[ Voor 11% gewijzigd door Comp_Lex op 23-09-2010 22:03 ]

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Comp_Lex schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:00:
Dit RTS spel is volgens mijn de enige grote concurrent van SC2.
Is het ook maar als er maar een paar duizend mensen het spelen en Relic de game niet goed presenteert is het ruk. Ook besteed Relic geen tijd meer aan de balance etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26
CoH zelf is toch redelijk gebalanceerd vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
En nogsteeds in de Beta.... over de balans heb ik inderdaad wel een paar woorden te zeggen.

1vs1 is het toch ontzettend moeilijk om een breuk te forceren in de linies van de Axis. zij hebben echt een enorm groot voordeel dat ze snel MG's kunnen plaatsen om zo de punten te verdedigen. in het begin is er voor de Allies geen doorkomen aan.

Vaak zie je dat bij de ervaren spelers ze meteen doorpushen met deze MG's, en je als allie zonder voertuigen er ontzettend weinig tegen een MG kan doen. Of ik moet iets over het hoofd zien, tips zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
In het begin is het inderdaad niet mogelijk om door een MG positie heen te breken, maar als je even wacht dan kan je een Weapons Support Center bouwen, Mortar Teams er mee trainen en de MG team plat bombarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Als allies heb je meer infantry op het veld, flank de MG guns?

Ik speelde net tegen een Amerikaan, die spamde alleen maar infantry. Ik denk dat ik wel 15/20 snipers heb gekilled. Helaas waren de CP's weer gereset...had niks gekozen dus nu, had geen reactive artillery meer om zijn blobs te pakken :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Vos schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:39:
Als allies heb je meer infantry op het veld, flank de MG guns?
I.d.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Je kunt ze inderdaad proberen te flanken, maar ik weet niet zeker of dat altijd lukt. Dat heeft denk ik een beetje te maken met de map en de posities van de MG. Als er Volks in de buurt zijn, dan kan je dat misschien wel vergeten.

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Cornelison schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:43:
En nogsteeds in de Beta.... over de balans heb ik inderdaad wel een paar woorden te zeggen.

1vs1 is het toch ontzettend moeilijk om een breuk te forceren in de linies van de Axis. zij hebben echt een enorm groot voordeel dat ze snel MG's kunnen plaatsen om zo de punten te verdedigen. in het begin is er voor de Allies geen doorkomen aan.

Vaak zie je dat bij de ervaren spelers ze meteen doorpushen met deze MG's, en je als allie zonder voertuigen er ontzettend weinig tegen een MG kan doen. Of ik moet iets over het hoofd zien, tips zijn altijd welkom.
Keywords: surpress & flanking

[ Voor 62% gewijzigd door Rudios op 25-09-2010 01:03 ]

Whole lot of stars ***

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 07:52
Tip: bij de FRS ligt de Anthology versie nu voor EUR 5,- helaas kwam ik daar vanochtend zelf te laat achter, heb em nu voor EUR 10,- bij Intertoys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquila2
  • Laatst online: 03-08 22:00
Het beste wat nu werkt bij tegen axis mg's ?
is deze met Jeeps 2 te flanke .
ik heb nu een leuk level 5 jeepje dat 20% meer damage meer healt, sneller is en nog eens punten kan cappe terwijl ik airborne ben. De punten cappen werkt nu wel erg lekker.
2 pio's squads kan die tegelijker tijd ook goed aan als je mirco'd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Als axis speler kan ik zeggen dat die Hero jeeps verrekte irritant zijn ja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26
Hoe spelen jullie allemaal CoHo? Ik begreep dat de beta alleen voor noord-amerika was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Gewoon naar http://www.companyofheroes.com/ gaan, jezelf registreren en dan kun je het spel downloaden en spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Vos schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:07:
Als axis speler kan ik zeggen dat die Hero jeeps verrekte irritant zijn ja :p
Dat valt dan weer mee wanneer je close combat volks op lvl 5 hebt, die lusten die jeepjes rauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquila2
Bornhald schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:12:
[...]

Dat valt dan weer mee wanneer je close combat volks op lvl 5 hebt, die lusten die jeepjes rauw
klopt , maar in early game werkt het erg goed. want als ik je met mijn level 5 jeep Pio's aanval moet jij er op reageren door je volks er op afsturen. Verder ik zie je volks geruim op tijd met de Jeep en ben zo weg en zo kom ik nergens in close combat. Dat ik je snel zie komt door de hoge sigth raduis die hoger dan normaal is. Of je moet steeds je pio's begeleiden met volks. Maar dan ik weer ergens anders vrij cappen. Het belangrijkste is dat ik gelijk druk kan zetten met de Hero Jeep. Snipers halen helemaal niks uit in early game tegen de jeep. Het best wat er tegen te doen is zijn mg's in gebouwen neer zetten. want die kunnen dan niet geflankt worden.

waar het eigenlijk op neer komt. door dat ik druk kan zetten win ik het in de eerste 5 min. Waardoor de Axis in de rest van de game een achterstand oploopt die niet meer in te halen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Bornhald schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:12:
[...]

Beetje speler houdt de jeep wel op afstand ja... En de CC volks heb ik nog niet gebruikt, gebruik durable Volks en HMG heroes.

[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 28-09-2010 22:14 ]

Verwijderd

COH Anthology staat op de FRS site voor 14,99 .. :/

• Bornhald
Vos schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:12:
[...]

Beetje speler houdt de jeep wel op afstand ja... En de CC volks heb ik nog niet gebruikt, gebruik durable Volks en HMG heroes.
helemaal mee eens, dat een beetje speler dat doet!! gelukkig (voor mij dan iig) zijn er ook vrij veel die het niet doen :D
ik gebruik naast cc volks fatherland MG team. Ook erg lekker vind ik.

• x-cessive
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-08 14:09
Ik speel al vrij lang COH, nu de online versie ontdekt maar daar kan ik ook gewoon campaign missies doen (natuurlijk is online leuker maargoed). Wat is dan de toegevoegde waarde van de Anthology versie?

Verwijderd

Gisteren weer een paar potjes gespeeld. Het blijft een raar potje schaak. Waarbij sommige mensen hun loper hebben uitgerust met een shotgun en een special ability to call on nuclear strikes.
3v3 waarbij 1 team volledig uitgerust is met supply sucking items, heroes en lvl 30/20's en ons team waarvan 2 lvl 11 met 1/2 items en shitty abilities.
Er is ook nergens een mogelijkheid om het vannila te spelen. Hoewel dat misschien ook erg snel gaat vervelen.
1 van de potjes zat ik vechten onderin de map om een control point. Hij had een mortar team, een sniper, een anti tank gun en een forward rax. Dus ik kwam er maar moeilijk doorheen. Ook leek het alsof hij een gekke special ability gebruikte die erg vaak het gebied waar ik verschanst zat totaal verwoeste.
Op het einde kwam ik erachter dat het een gestoorde artillery tank was. Op die map was dat ding toch erg sterk.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40
Ow... je bedoeld een Priest (Brit) of Hummel (PE). Die kunnen inderdaad aardig wat schade aanrichten.

Mogelijk wist hij je positie door middel van een cloaked unit, gebruik ik ook vaak als men er niets tegen lijkt te doen. Als dat soort dingen gebeuren moet je een jeepje hebben om even rond te crossen, cloaked inits te spotten.

• aquila2
x-cessive schreef op donderdag 30 september 2010 @ 09:34:
Ik speel al vrij lang COH, nu de online versie ontdekt maar daar kan ik ook gewoon campaign missies doen (natuurlijk is online leuker maargoed). Wat is dan de toegevoegde waarde van de Anthology versie?
De toegevoegde waarde van de anthology versie , niks als je alle orignele CoH uitbreidingen al heb.
De Campaign missie in CoHo zijn twouwens bugged. Je hebt sinds de laaste update geen dokterine meer kiezen en geen command piont aan besteden.

• x-cessive
aquila2 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:32:
De toegevoegde waarde van de anthology versie , niks als je alle orignele CoH uitbreidingen al heb.
De Campaign missie in CoHo zijn twouwens bugged. Je hebt sinds de laaste update geen dokterine meer kiezen en geen command piont aan besteden.
Dat laatste heb ik ook gemerkt. Maar dat maakt ook niet zoveel uit, online is toch leuker.
Als iemand wil meespelen, voeg me toe op CoHo: X-cessive (ben allied).

Andere vraag nog, ik speel online maar in de view stats worden mijn overwinningen niet bijgehouden :'( Hier staat nog gewoon 0. Is dat ook nog een bug?

• Vos

Vos

AFCA

Suicyder schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:35:
Ow... je bedoeld een Priest (Brit) of Hummel (PE). Die kunnen inderdaad aardig wat schade aanrichten.

Mogelijk wist hij je positie door middel van een cloaked unit, gebruik ik ook vaak als men er niets tegen lijkt te doen. Als dat soort dingen gebeuren moet je een jeepje hebben om even rond te crossen, cloaked inits te spotten.
Priest of Hummel in COHO? Lijkt mij sterk ;).

Mensen die eens coho willen spelen.... Yasp02 (nul twee) en ben axis.

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 30-09-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
Ben nu allied airborne maar heb het gevoel dat dit toch niet zo goede keus was. De at-gun drop is namelijk 550 manpower en dus zo duur dat ik hem bijna nooit gebruik, terwijl daar toch wel de kracht in zit van airborne.
Iemand ervaringen met de andere commanders? Of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

x-cessive schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:31:
Ben nu allied airborne maar heb het gevoel dat dit toch niet zo goede keus was. De at-gun drop is namelijk 550 manpower en dus zo duur dat ik hem bijna nooit gebruik, terwijl daar toch wel de kracht in zit van airborne.
Iemand ervaringen met de andere commanders? Of tips?
Voordeel van een airborn AT is natuurlijk wel dat je 'm instant ergens op een goede strategisch plek kan droppen waar het in dat geval erg nodig is - je hoeft dan dus niet eerst 5 minuten naar de plek des onhels te lopen. Ook kun je 'm reinforcen zonder dat hij in je basis staat.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
Ja dat klopt, maar doordat hij zo duur is heb ik eigenlijk nooit de manpower ervoor op het moment dat ik hem echt nodig heb;)
Daarnaast vind ik de andere abilities die je als airborne hebt beperkt.

Ben dus benieuwd naar ervaringen van andere mensen welke commander fijn is om een keus te kunnen maken welke ik zal kiezen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Laatst online: 09-09 13:05

Theck88

If it's hard just KISS!

Persoonlijk vind ik de Blitz taktieken altijd wel fijn van de Duitsers. Je hebt snel beschikking voer sterke (sturmtroopen) en de StuG tank. Aangevuld met een artillerie optie. De sturmtroopen kun je mooi camoufleren en achter de linies laten lopen en uitrusten met panzershrecks en MP44's zodat ze zowel tanks als infantrie aan kunnen.

Echter kosten deze wel veel manpower en munitie, maar als je het goed gebruikt zijn ze het zeker waard.

[ Voor 22% gewijzigd door Theck88 op 11-10-2010 10:30 ]

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
x-cessive schreef op donderdag 30 september 2010 @ 09:34:
De extra fracties en alles in een? En ik vind zelf CoHO echt een dramatisch spel :'(

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88

Theck88

If it's hard just KISS!

Postius schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 04:31:
[...]

De extra fracties en alles in een? En ik vind zelf CoHO echt een dramatisch spel :'(
Wat is er dan zo dramatisch aan het spel? Ik vind het wel een goed spel, er zitten namelijk nieuwe elementen in en je kunt meer taktieken ontwikkelen ten opzichte van de normale Company of Heroes. Het bied in mijn ogen meer uitdaging doordat je niet iedere keer dezelfde (voorspelbare) taktiek om de oren krijgt,

Daarnaast is het wel jammer dat het een spel is geworden dat dadelijk lekker wordt uitgemolken doordat je de helden moet opladen en maar beperkt kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
Nee dat is niet waar. In het spel zitten 2 verschillende soorten valuta. Coho Cash en Supply's. Na elke match krijg ja Supply, als je gewonnen hebt meer dan als je verloren hebt. Met deze supply's kun je vervolgens je troepen weer opladen.

Coho cash kun je gebruiken voor hetzelfde, of om uiterlijke veranderingen aan je commander te kopen. Of tijdelijke voordelen tegenover de rest. Hierbij mag je denken aan een kleine exp boost voor hero units of je commander. Al bij al vind ik niet dat je hier echt een groot voordeel uit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:37

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

@cornelison, ben je nu serieus?
Ik bedoel komop, noem mij één spel waarin deze valuata evenwaardig zijn. Bij Batllefield Heroes begon het zo ook, dan kwamen extra opties die enkel beschikbaar zijn met cash.(om bvb extra Xp te verdienen) En dan komen de opties die masssas Xp kosten en je nooit kan veroorloven zonder voorgaande...
Voor diegene die het kennen "Panya" is ook zo een voorbeeld, cookies vs Pang.
Beetje bij beetje maken ze dat verschil groter, update per update. Ik vind het tof dat het nu gratis is. Maar tegelijkertijd besef wat dit met zich mee gaat brengen. Ik had persoonlijk liever de optie "Anthology voor 15euro".

Weet iemand of deze nu nog speelbaar blijft? of stopt de online ondersteuning daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88

Theck88

If it's hard just KISS!

Dat lijkt mij wel dat het spel speelbaar blijft online. Relic kan toch niet zomaar de stekker uit het stopcontact trekken terwijl het spel nog steeds verkocht wordt?

Maargoed Joindry, hoelang ze daar nog mee doorgaan is natuurlijk de vraag. Ik ben er bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
Anthology heb ik bij de intertoys gezien voor 10 euro.

Maargoed ik vind COHO veelbelovend, Relic heeft aangegeven een 'eerlijk' gratis spel te willen maken, ik geef ze een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Het zou mij niet zo heel veel verbazen als ze de stekker er wel uit zouden trekken wanneer CoHo helemaal ingeburgerd is. Dit onder het mom van: "de anthology is een singleplayer ervaring en CoHo vervangt de online variant" eventueel dan met wat extras omdat je de antology ook hebt (bijvoorbeeld wat extra coho cash)

Let wel ik zeg niet dat het zo is, maar ik kan me goed voorstellen dat dit een model is waar een Relic naartoe zou kunnen werken.

Ik moet zeggen dat het me tot nu toe verbaasd heeft dat ik eigenlijk al mijn special units in kon zetten met alleen supplies, aan de andere kant, het is logisch dat dat nog niet kan, gezien ze nu nog in de Beta zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
ThijsPothoff schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:17:
[...]

Wat is er dan zo dramatisch aan het spel? Ik vind het wel een goed spel, er zitten namelijk nieuwe elementen in en je kunt meer taktieken ontwikkelen ten opzichte van de normale Company of Heroes. Het bied in mijn ogen meer uitdaging doordat je niet iedere keer dezelfde (voorspelbare) taktiek om de oren krijgt,

Daarnaast is het wel jammer dat het een spel is geworden dat dadelijk lekker wordt uitgemolken doordat je de helden moet opladen en maar beperkt kunt gebruiken.
Sorry niet beledigend bedoeld maar dan heb je company of heroes te weinig gespeeld of veels te weinig verstand van games want CoHO is echt veel en veel slechter als spel en totaal pakket dan CoH(ik zeg niet dat je er geen lol mee kan hebben). Company Of Heroes is echt een retegoed spel(hoe het in elkaar steekt) en CoHO is gewoon een clusterfuck van een F2P aziatische MMORPG die betaal elementen krijgt waarin betalers voordeel hebben, en alle balans of unit verhoudingen zoek zijn. Als je een uitgebreiddere uitleg wilt waarom CoHO echt een slecht middelmatig spel is kan ik wel wat links providen want het is op verschillende CoH Fora al tot in den treure bekeken en uiteindelijk was er 1 tendens: THEY ARE KILLING COMPANY OF HEROES!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Postius schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:57:
[...]

Sorry niet beledigend bedoeld maar dan heb je company of heroes te weinig gespeeld of veels te weinig verstand van games want CoHO is echt veel en veel slechter als spel en totaal pakket dan CoH(ik zeg niet dat je er geen lol mee kan hebben). Company Of Heroes is echt een retegoed spel(hoe het in elkaar steekt) en CoHO is gewoon een clusterfuck van een F2P aziatische MMORPG die betaal elementen krijgt waarin betalers voordeel hebben, en alle balans of unit verhoudingen zoek zijn. Als je een uitgebreiddere uitleg wilt waarom CoHO echt een slecht middelmatig spel is kan ik wel wat links providen want het is op verschillende CoH Fora al tot in den treure bekeken en uiteindelijk was er 1 tendens: THEY ARE KILLING COMPANY OF HEROES!
Ik denk dat de hamvraag vervolgens is, hoeveel mensen zijn nog die-hard CoH speler, en hoeveel denken ze binnen te harken met CoHo.
Gezien het een model is waar mensen in principe blijven betalen om hun voordeel te behouden, zal waarschijnlijk CoHo meer ondersteuning krijgen. (cashcow idee)
Dat neemt echter niet weg dat CoH beter kan zijn (wellicht volgens de meeste hier ook daadwerkelijk beter is)

Maar los van de balans van de special units, wat is er zo slecht aan CoHo. Ik heb zelf CoH gespeeld voor de single player missies, maar toentertijd suckte ik gewoon keihard in multiplay, nu breng ik het er redelijk van af (andere mensen die spelen?) Dus ben eigenlijk wel benieuwd waarom de core zo erg tegen CoHo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
Bornhald schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:15:
Maar los van de balans van de special units, wat is er zo slecht aan CoHo. Ik heb zelf CoH gespeeld voor de single player missies, maar toentertijd suckte ik gewoon keihard in multiplay, nu breng ik het er redelijk van af (andere mensen die spelen?) Dus ben eigenlijk wel benieuwd waarom de core zo erg tegen CoHo is.
Mee eens, kan me niet vinden in de kritiek. Het spel is vrij goed hetzelfde gebleven naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Ik als die-hard CoH speler van het eerste uur vind CoHO stukken minder! Het interesseert me verder niet wie of wat speelt, maar ik hoop dus niet dat mijn favo game uit de lucht wordt getrokken.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Bornhald schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:15:
[...]

Ik denk dat de hamvraag vervolgens is, hoeveel mensen zijn nog die-hard CoH speler, en hoeveel denken ze binnen te harken met CoHo.
Gezien het een model is waar mensen in principe blijven betalen om hun voordeel te behouden, zal waarschijnlijk CoHo meer ondersteuning krijgen. (cashcow idee)
Dat neemt echter niet weg dat CoH beter kan zijn (wellicht volgens de meeste hier ook daadwerkelijk beter is)

Ik ben het met je eens dat CoHO waarschijnlijk veel meer rendabel is en dus meer ondersteuning gaat krijgen, zo werkt de wereld.

Het probleem met CoHO kan ik kort omschrijven in dat de balans volledig zoek is in het spel. CoH draaide om tactische combat en goed micro management van je units. Door de onbalans van CoHO valt een heel groot deel van het tactische micromanagement weg en het zogeheten "skill-plafond" is een stuk lager. Het is inderdaad erg moeilijk inschatten of iets wel of niet gebalanceerd is. Ik laat me meestal niet teveel over balans uit omdat ik weet hoe moeilijk het is(voorbeeld 10 hp meer of minder op een unit kan een wereld van verschil maken) het probleem is vaak dat onbalans pas echt tot uiting komt op de hoogste levels van spelen. Nieuwe en minder goede spelers zullen het vaak niet merken welke units over of underpowered zijn doordat ze gewoon niet efficient genoeg zijn in hun spel. Ik heb echt heel veel uur CoH online gedaan(meer dan 900 potjes ranked om en nabij). Maar ik vind nog steeds lastig om balans te bepalen, daartegenover heb je ook mensen die alleen verliezen van 1 strategie en dan roepen dat die te sterk is(zo simpel is het nooit).

Dus kort gezegd als je niet heel goed bent nee zal je minder snel doorhebben dat de balans zoek is of waarom ie zoek is. Maar het verziekt wel het competieve gedeelte van je spel. Maar die markt is mischien dan minder rendable of iets. Maar goed dat is wat ik zelf tegen CoHO heb, ik wil verliezen omdat iemand beter is dan mij of ik iets stoms doe niet omdat het spel mebenadeelt/bevoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
Postius schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:47:
[...]
Dus kort gezegd als je niet heel goed bent nee zal je minder snel doorhebben dat de balans zoek is of waarom ie zoek is. Maar het verziekt wel het competieve gedeelte van je spel. Maar die markt is mischien dan minder rendable of iets. Maar goed dat is wat ik zelf tegen CoHO heb, ik wil verliezen omdat iemand beter is dan mij of ik iets stoms doe niet omdat het spel mebenadeelt/bevoordeeld.
Ik snap wat je bedoeld, ik schaar mij zelf dan maar onder de middelmatige spelers die daar nog geen last van hebben :9 Ben wel benieuwd welke commander je bent en vooral welke units je erg over- of underpowered vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Wat X-cessive zegt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Ik vind het vooral jammer eigenlijk dat op bepaalde maps bepaalde commanders er beter uitkomen dan andere. Dat zorgt dan wel voor onbalans vind ik. Op zich kan het best zijn dat ze redelijk goed gebalanceerd zijn. Maar wat ben je met zware tanks als je een map speelt met veel huizen, en vooral smalle wegen waar zelfs geen anti tank door kan. Infanterie ruled dan bigtime. (zware tanks dan weer in het voordeel in maps met veel gras en bomen) Dan krijg je vaak dat de host van de game gaat winnen, gewoon omdat hij weet dat de commander ownt op de map.
Arty alleen handig op kleine maps, anders blijf je gewoon mobiel en doet arty je maar weinig

[ Voor 7% gewijzigd door Joindry op 13-10-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
Ik kan me vinden in de opmerkingen. Vaak speel ik zelf wat grotere maps (3v3) waarbij je altijd wel een stuk hebt waar je beter uit de voeten kan.
Waar ik zelf persoonlijk last van heb is een soort van balans tussen de commanders. Ikzelf ben airborne en vind de at-geschut die je kan droppen bizar duur (550 manpower). Dat staat niet in verhouding voor wat je krijgt (weet niet hoe duur een tiger tank is voor de duitsers maar ik herinner met uit de vorige games dat die rond de 1000 manpower lag). Daarnaast kunnen de duitsers hun manschappen snel mp40 of 44 geven waardoor deze in man tegen man gevechten een stuk beter uit de verf komen dan de rifleman van de amerikanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Riflemen kan je upgraden met BARs. Dat is goedkoper te doen dan elke Duitse squad van machinegeweren te voorzien. Ik geloof dat die Airborne AT meer gebruikt wordt voor noodgevallen e.d.
Ik ben trouwens een noob dus je moet niet teveel waarde hechten aan hetgeen wat ik zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
Comp_Lex schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:15:
Riflemen kan je upgraden met BARs. Dat is goedkoper te doen dan elke Duitse squad van machinegeweren te voorzien. Ik geloof dat die Airborne AT meer gebruikt wordt voor noodgevallen e.d.
Ik ben trouwens een noob dus je moet niet teveel waarde hechten aan hetgeen wat ik zeg.
De bar is inderdaad redelijk goed, zeker omdat iedere squad ze daarna 'gratis' meekrijgt alleen minder goed dan de mp's van de Duitsers. Deze zijn echt een stuk sterker.
AT is met deze kosten inderdaad voor noodgevallen alleen als er een noodgeval is heb ik vrijwel nooit 550 manpower over om een at te laten droppen, schiet zijn doel beetje voorbij vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
wel is het zo dat de het een unit upgrade is die ammo kost, om ze de mp40-44 te geven.
Wat betekend dat hij minder ammo heeft voor andere acties.

en het speelt ook wel redelijk mee welke ervaring welke unit heeft.

Maar onbalans is er zeker. Persoonlijk vind ik het lastiger om met allies dan met axis te winnen in CoHo, helemaal als je rekening gaat houden met special units. Vooral in het begin (waar allies over het algemeen sterker zijn heb ik de indruk) hakt een unit close combat volks op lvl 5 er on evenredig in. Het is meer regel dan uitzondering dat ik 2-3 units allies kan uitschakelen en zelf maar 2-3 man verlies in die unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Welke servers spelen jullie hier allemaal op?

Trouwens ik eb nog een vraag ook. Is het normaal dat je de grafics niet op maximum kan zetten online? De niet online versie draai ik met gemak alle sop max, en online krijg ik niet alles op ultra, ik kan het wijzigen, maar dan kan ik niet op houden klikken, hij verandert uit zichzelf weer naar de oude instellingen. Ligt dit aan het feit dat het nog beta is, of mis ik ergens iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
Joindry schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:53:
Welke servers spelen jullie hier allemaal op?

Trouwens ik eb nog een vraag ook. Is het normaal dat je de grafics niet op maximum kan zetten online? De niet online versie draai ik met gemak alle sop max, en online krijg ik niet alles op ultra, ik kan het wijzigen, maar dan kan ik niet op houden klikken, hij verandert uit zichzelf weer naar de oude instellingen. Ligt dit aan het feit dat het nog beta is, of mis ik ergens iets.
Geen last van de graphics, alles staat bij mij gewoon op high. Geen idee waarom dat bij jou niet kan.
Hoe bedoel je servers? Je maakt zelf games aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Ik heb gisteren weer eens een keer een potje gewonnen als Axis op Steel Pact. Ik was Defensive en ik speelde tegen een Airborne commander recht tegenover mij. Hij zette volledig in op blobbing met geupgrade riflemen en airborne. Hij was heel even succesvol en ik kon niks doen tot aan T4, maar toen ik eenmaal mijn Panzer Command overeind had heb ik hem hard gecountered met nebelwerfer, stuka, MG42, Ostwinds en P IV. We hadden voor een lange tijd ongeveer 75% van de map in handen, dus ze konden op een gegeven moment ook niks meer doen. Vervolgens had ik ook de primaire route naar de VP aan hun kant geblocked met RA :)
Nadat we gewonnen hadden bleek dat die Airborne speler helemaal niet geteched had naar T2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
Speelde afgelopen weekend potje 1 vs 1, was wel erg duidelijk dat duitsers stuk sterker zijn.
Ik had hem in zijn basis klem gezet, hij kon alleen nog maar engineers maken, ik zat er met 2/3 squads paratroopers op te schieten. Kreeg ze gewoon niet dood en mijn para's vielen bij bosjes......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk lvl 20 met een axis terror commander. Zo irritant om hiervoor iedere keer in het begin de tegenstander zijn engineers uit de weg te lopen. Nu heb ik ook die silly engineer rifle upgrade.
Ik heb nu ook een roze grenadier hero squad lvl 5. 380mp gratis bazooka en anti infantry rifle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Bornhald schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:44:
wel is het zo dat de het een unit upgrade is die ammo kost, om ze de mp40-44 te geven.
Wat betekend dat hij minder ammo heeft voor andere acties.

en het speelt ook wel redelijk mee welke ervaring welke unit heeft.

Maar onbalans is er zeker. Persoonlijk vind ik het lastiger om met allies dan met axis te winnen in CoHo, helemaal als je rekening gaat houden met special units. Vooral in het begin (waar allies over het algemeen sterker zijn heb ik de indruk) hakt een unit close combat volks op lvl 5 er on evenredig in. Het is meer regel dan uitzondering dat ik 2-3 units allies kan uitschakelen en zelf maar 2-3 man verlies in die unit.
Ik kan denk ik 1 zin omschrijven waarom ik CoHO nooit leuk ga vinden, dit spel is voor mensen die van Scheldt houden met high rescources en Vire valley etc.

Het is vrij simpel, een RTS draait om balans. Door levels in te voeren is er NOOIT balans. Never ever nooit, het is niet competief. Het maakt niet uit of je goed bent als iemand anders een unit kan maken waar jij met je lage lvl geen counter op hebt(ook al zie je het ver van te voren aankomen) ben je genaaid. Dat is geen RTS IMO en kan ook nooit een goede RTS worden het is nooit gebalanceerd. Mijn indruk van COHO is dat ze dit maken voor de Compstompers, en mensen die alleen maar Scheldt met high rescources kunnen spelen, maar dat is geen CoH.

Winning streak van 4 nu op CoH ranked, met de brits(ja lame ass) nog nooit gespeeld. Maar USA vs Wehr blijft echt bij far de leukste matchup

[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 18-10-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het ook niet als een competitieve rts. Maar meer als een grappige beta met een leuke gimmick.
Sommige upgrades vind ik te ver gaan zoals de engineer upgrades. Deze zorgen ervoor dat je vanaf het begin al achterloopt.
Maar de meeste items zorgen ervoor dat jouw units iets effectiever hun counter kunnen afmaken, maar ze zijn nog steeds ontvankelijk voor hun counter.
Dus is een groot deel nog steeds gewoon goed spelen.

Voor een echte competitieve rts speel je starcraft. Dit is een leuke game met een aparte gimmick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Ze proberen die onbalans juist te fixen door een automatch systeem te gebruiken, maar dat werkt nog niet zo heel erg goed (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Comp_Lex schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:50:
Ze proberen die onbalans juist te fixen door een automatch systeem te gebruiken, maar dat werkt nog niet zo heel erg goed (helaas).
Made me rage so hard. 2v2 wij lvl 14 noobs, tegen lvl 50 47 Awesome engineers/stuff. Balanced game...

Eigenlijk vind ik dat wanneer je tegen hogere lvl's speelt je een soort van reward moet krijgen. Iets meer xp of iets anders gewoon om het materiaal achterstand goed te praten.
Maar aan de andere kant het is ook een soort van rpg dus noobs kunnen lvl'en om zo sterker te worden. Dus in principe is het dan wel balanced. Goede spelers met lage lvl's tegen well stocked noobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:56:
[...]
Eigenlijk vind ik dat wanneer je tegen hogere lvl's speelt je een soort van reward moet krijgen. Iets meer xp of iets anders gewoon om het materiaal achterstand goed te praten.
dat zit er toch in, je krijgt aan het eind meer xp en supplies als je tegenstander(s) hoger zijn qua level dan jij (jullie). Of bedoel je in het spel zelf?\

Als je dat laatste bedoelt is het nog niet eens zo'n gek idee, al is het maar iets meer resources om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
[...]

Dat gebeurt dus momenteel ook :)
Als de ene zijde veel sterker is dan de andere, dan zie je "<zijde> favored". Je ziet bijvoorbeeld:

"Axis favored"

en

"Tough match! + 25% Reward!"

Helaas komt het wel eens voor dat de favored side compleet ingemaakt wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht volgens mij denk ik dat het systeem anders werkt.
Volgens mij basseert hij matches op skill lvl (en niet op XP lvl). Dus ik en men low lvl maat, doen het niet zo slecht en worden gepit tegen twee lvl 50 noobs die het ook niet slecht doen dankzij hun gear. Gevolg Balanced match terwijl je als low lvl de ander moet outplayen en dat allemaal voor dezelfde rewards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
[...]

Made me rage so hard. 2v2 wij lvl 14 noobs, tegen lvl 50 47 Awesome engineers/stuff. Balanced game...

Maar aan de andere kant het is ook een soort van rpg dus noobs kunnen lvl'en om zo sterker te worden. Dus in principe is het dan wel balanced. Goede spelers met lage lvl's tegen well stocked noobs.
Nee zelfs al ben je echt veel enveel beter zal je verliezen. Er stond laatst op gamereplays.org een replay van een een echte pro CoH speler(gewoon iemand die echt goed is, zeg maar mensen die voor platinum/gold spelen is starcraft 2. Of diamond/platinum is het tegenwoordig). En die verliest gewoon van een echt veel slechter iemand, simpel weg omdat ie geen AT kan droppen als puma counter. En dan praten we over iemand wiens micro zo goed is dat ik me waardeloos ga voelen(en niet om arrogant te doen, maar ik speel nu al 10-12 jaar RTS games online en kan wel zeggen dat ik vrij goed meekan online over het algemeen).

Het hoort niet, het is alsof je gaat schaken en tegen de ander zegt. Jij hebt minder dan 50 potjes geschaakt. Dus jij hebt geen torens en lopers. Ik heb 250 potjes geschaakt dus ik krijg een extra koningin, je moet mijn koning 2 keer slaan en al mijn pionnen kunnen onbeperkt lopen.

De lol voor een RTS komt eruit voort dat beide kanten goed afgestemde mogelijkheden hebben en dat je dan iets bedenkt om je tegenstander onderuit te halen, op wat voor manier dan ook. Er zijn weinig leukere dingen dan starcraft 2 of CoH(met USA vs wehrmacht dan) dan tegen iemand zitten die ongeveer even goed is, op een goeie map(alle brugmappen in CoH zijn echte complete noob maps, sorry maar het blokkeert hoe je CoH speelt). Dan is CoH zo heerlijk en spannend om te spelen, weinig betere ervaringen.

Kijk wat onbalans heb ik niks tegen, zoals gezegd ikben zelf altijd erg voorzichtig met dingen over balans roepen. En het kan best wat ongebalanceerd zijn en je kan nog steeds een brilliant potje hebben, maarunits kunnen maken afhankelijk van je level gaat tegen het hele principe in waarom ik lol beleef aan RTS. Het gaat me niet om de competie, om het winnen of om de ultieme balans. Het gaat mij erom dat ik mijn "wits en skills" kan testen tegen die van iemand anders op een manier die leuk en uitdagend is. Niet op een manier die de persoon die het meest speelt zulke sterke dingen geeft dat het insta win is.

Maar goed, de meerderheid van CoH atm speelt ook alleen High Rescources op Scheldt map. De meerderheid van de mensen geeft geen fuck om balans, die willen alleen 1 of ander ultiem kannon om de ander de halve map over kapot te schieten zonder verder na te denken over bouwvolgorde, unit positionering, map positionering, map control, flanken etc. En dat vind ik zo jammer, omdat de imo Scheldt noobs(ja sorry dat blijven, want ze denken ook nog dat ze echt goed zijn) gewoon verreweg in de meerderheid zijn. Ik denk dat spellen die wat ingewikkelder zijn, en meer inzicht vereisen gewoon altijd minder populair blijven zijn.

Maar ik blijf hoop houden, Als ze een remake van CoH met America, Russen, PE(wel gefixt) en wehrmacht zou ik het zo kopen, want dat weet ik wel als THQ relic was blijven funden, en geen total fuckup van het management gemaakt had(zeg maar een PR manager aanstellen als hoofd Unitbalans) was CoH echt de koning van de RTS games geweest totdat SC2 uitkwam. Maar in achterzicht 20/20 was vanille CoH verreweg het beste, die 2 uitbreidingen waren niet al te best voor de MP. Er zit zoveel verschrikkelijk veel potentie in CoH maar ze hebben het er nooit uitgehaald helaas.

Daarnaast is CoHO zo mogelijk nog kappotter dan COH. Het enige goeie aan CoHO is geen brits, maar maak je geen zorgen. Die komen eraan.

En het verhaal dat skill altijd wint van hogere level gaat niet gewoon niet. Mischien denk je logisch gezien dat het kan, en in enkele potjes mischien. Maar nee zo werkt het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 18-10-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Maar die level 50 noobs zouden op zich een niet zo groot probleem moeten zijn. Die hebben misschien helemaal niet goed door hoe de abilities werken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Ik kan me eigenlijk alleen maar aansluiten bij het betoog van Postius.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
Toch heb ik nog hoop dat ze CoHO iets meer gaan balanceren, maar aangezien ze er geld aan willen verdienen verwacht ik dit niet heel snel gebeurd. Mensen willen toch graag betere units hebben dan hun tegenstander en kopen is dan de snelste optie.

Het echte micro-management is leuk, al vind ikzelf de 'High Rescources op Scheldt map' zoals Postius het omschrijft ook mooie potjes. Grote gevechten en gaan!

Het zal afwachten zijn, maar voor een gratis game vind ik het zeker niet slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik heb wel plezier in CoHo...ondertussen lv 24 Axis Defensive. Speel laatste tijd niet zo veel meer.

High resources of Annihilation speel ik nooit, altijd met VP op balanced maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
Gisteravond nog even potje 2 vs 2 gedaan. Had me rifleman meteen geupgraded met de bar.
Uiteindelijk van 1 vijand de basis vernietigd, werden we teruggeslagen en een paar panthers kwamen onze basis binnenrollen.
In het begin is het gewoon noodzaak als allied door te drukken, dan heb je overwicht. Als je te lang wacht krijgen de Duitsers hun tanks en betere squads en dan is er weinig tegen te doen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Laatst online: 12-09 14:53
Ik heb COH altijd met plezier gespeelt, maar COHO is echt geen klap waard.
Wordt ik met 2 andere beginners(lvl <5) tegen 3x 30+ Duitsers gezet met geüpgraded volks waar mijn man geen bal tegen kunnen. Tegen de tijd dat ik rangers heb, hebben hun al 2x Ostwind op het veld.. flare in mijn base + artillery... hup weg barracks....

COH free to play online klinkt wel goed, maar dit level systeem is echt slecht!! veel te veel bonussen en als noob kun je dus geen artillery niks. Ook missen de Amerikanen van alles, tegen meerdere panthers winnen zelfs paks het niet, en Shermans hoeven we niet eens te bouwen, want zeg zelf die winnen het niet eens van een Stug ook al heb je de anti tank upgrade... :(

De enigen die positief over dit spel zijn moeten wel Duitsers zijn, of je moet heel erg mazzel hebben dat je steeds tegen noobs moet zonder 10 pioneer bonussen en hell fire binnen 3min op je base.

waardeloos, waardeloos en waardeloos wat een flut level systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
x-cessive schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:03:
Gisteravond nog even potje 2 vs 2 gedaan. Had me rifleman meteen geupgraded met de bar.
Uiteindelijk van 1 vijand de basis vernietigd, werden we teruggeslagen en een paar panthers kwamen onze basis binnenrollen.
In het begin is het gewoon noodzaak als allied door te drukken, dan heb je overwicht. Als je te lang wacht krijgen de Duitsers hun tanks en betere squads en dan is er weinig tegen te doen meer.
In orgineel CoH kwam dit probleem doordat je niet tijdig genoeg door techte(motorpool met AB Docterine eet tanks) maar hier is daar dus geen sprake van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
Meestal is dat wel het geval inderdaad. De tendentie als Ally is om meteen te rushen voor de fuel, zodat de Axis het in ieder geval niet hebben. Probleem hierbij is echter dat de meeste Axis players dit truukje inmiddels doorhebben, en meteen hun close combat volks richting de fuel sturen.

Meestal betekend dit voor mij de GG. In 4v4 merk je echter dat 2 van je teammates de mg's behoorlijk snel op het veld hebben, en kun je de fuel lang genoeg in bezit houden zodat je AT guns kunt gaan bouwen, of zelf wat tanks op het veld hebt.

Feit blijft echter dat je de druk op de Axis heel hoog moet houden wil je kans maken, als ze eenmaal gaan vetten kun je het schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03-2024
x-cessive schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:52:
Anthology heb ik bij de intertoys gezien voor 10 euro.

Maargoed ik vind COHO veelbelovend, Relic heeft aangegeven een 'eerlijk' gratis spel te willen maken, ik geef ze een kans.
Bij Bol.com ook 10 euro, een koopje! :)

Maar waarom vind ik dit spel nou veel leuker dan bijvoorbeeld Command & Conquer (waar ik een trouwe fan van was), het zal het scifi gehalte wel zijn in C&C? O-)

De gameplay in COH is gewoon geweldig! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Dessie op 22-10-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik heb hier een probleem.

Wij zitten hier op een Lan Party en wij willen COH spelen en zitten met een probleem. Wij hebben allebei een legale COH en kunnen niet tegelijkertijd inloggen. Na wat zoeken is gebleken dat je niet tegelijkertijd online kan zijn op hetzelfde IP. Na wat aanpassingen in router (ports geforwarded naar beide pc's), DMZ en UNPN aan gezet te hebben nog steeds geen verbinding.

Wij hebben een kabel modem verbonden aan een redelijk uitgebreide vigor router en een simpele gigabit switch. Iedereen zit aan de switch en we hebben het eerder al gespeeld met bijna identieke setup.

Heeft iemand dit prboleem en hoe heeft men het gefixed ?

Het probleem kan amper bij de router zitten aangezien we alle mogelijkheden hebben geprobeerd.

Ik weet niet of het uberhaupt mogelijk is maar zou het probleem in de modem van caiway zit ?

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem100
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06-2023

willem100

Stadia: Wil123#2834

COH Anthology aangeschaft bij Bart Smit voor 6,99 EUR. Niet duur voor 3 spellen.
Wel even lastig met installeren. Er zaten 2 stickers in met serials. Geen idee welke te gebruiken. 1e code unlockte alleen Tales of Valor. Op goed geluk de 2e code ingevuld bij de 1e campagne en gelukkig unlockte deze zowel COH als Opposing Fronts. Helaas ook geen manual bijgevoegd en op de THQ site niet te vinden.
Volgens het doosje moet het op THQ.FR te downloaden zijn. Is iemand dit wel gelukt om deze te downloaden?
Als beginnend RTS speler zou ik graag op easy de SP campagnes willen spelen. Ik heb inmiddels de 1e SP campagne opgestart (het 1e originele COH spel) maar ik zie nergens de mogelijkheid om de difficulty in te stellen. Iemand die weet hoe dit gaat?
Overigens een paar weken geleden m'n 1e RTS spel (Starcraft 2) SP uitgespeeld en moet zeggen dat COH toch veel overeenkomsten heeft. Ik denk dat ik hier nog wel wat tijd in ga steken. :)

Edit: Difficulty instelling gevonden. Je moest dus afzonderlijke missies kiezen om het te wijzigen 8)7 .

[ Voor 5% gewijzigd door willem100 op 23-10-2010 20:16 . Reden: Gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

ipazza schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:21:
Ik heb hier een probleem.

Wij zitten hier op een Lan Party en wij willen COH spelen en zitten met een probleem. Wij hebben allebei een legale COH en kunnen niet tegelijkertijd inloggen. Na wat zoeken is gebleken dat je niet tegelijkertijd online kan zijn op hetzelfde IP. Na wat aanpassingen in router (ports geforwarded naar beide pc's), DMZ en UNPN aan gezet te hebben nog steeds geen verbinding.

Wij hebben een kabel modem verbonden aan een redelijk uitgebreide vigor router en een simpele gigabit switch. Iedereen zit aan de switch en we hebben het eerder al gespeeld met bijna identieke setup.

Heeft iemand dit prboleem en hoe heeft men het gefixed ?

Het probleem kan amper bij de router zitten aangezien we alle mogelijkheden hebben geprobeerd.

Ik weet niet of het uberhaupt mogelijk is maar zou het probleem in de modem van caiway zit ?
Als het domweg klopt dat je allebei een apart extern IP nodig hebt, dan gaat geen enkele setup werken. Je zult dan een tweede internetverbinding moeten fixen. Maar kan me niet voorstellen dat je echt per sé 2 ip's nodig hebt. Kan je niet in offline modus iets met lan ofzo?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
ja maar tegen bots is niet wat we willen. Het probleem is dat het ooit wel gewoon heeft gewerkt.

Zodra je een poort toekent aan een PC is het voor de andere niet mogelijk om diezelfde poort te gebruiken. Het resultaat is dat hij denkt dat je bent ingelogd, en meld dat je nicnames ingebruik zijn terwijl de andere alleen ingelogd is.

Al met al horror en nu zitten we aan oudere games.... Beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ugh tig keer gedropped samen met een israelische medespeler. Bleek naderhand dat alles wel van de supply af ging. al mijn heroes rood en de meeste items. En geen supply erbij gekregen. En ik had daarvoor voor 5000 supply mijn skills geresset.
Daarna een paar potjes 4v4 gespeeld zonder hem en met zo min mogelijk items (pioneer rifles, sniper sight 2, hmg sight 2.) en geen heroes.(3000 supply om een grenadier op te laden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik word beetje zuur van die potjes 2 vs 2 die ik als lv 24 speel tegen twee levels 40+....als ik ze verlies krijg ik maar iets van 1100/1200 supplies. Dat weegt dus nooit op tegen de charges die je verbruikt heb... Op papier een easy of balanced match...Ze moeten dat automatch systeem echt eens aanpakken.

Ik denk dat ik de manier van ^^ ook maar eens moet gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Vos op 24-10-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Vos schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:26:
Ik word beetje zuur van die potjes 2 vs 2 die ik als lv 24 speel tegen twee levels 40+....als ik ze verlies krijg ik maar iets van 1100/1200 supplies. Dat weegt dus nooit op tegen de charges die je verbruikt heb... Op papier een easy of balanced match...Ze moeten dat automatch systeem echt eens aanpakken.

Ik denk dat ik de manier van ^^ ook maar eens moet gebruiken.
BIj de orginele CoH heb je dit probleem ligt, maar das netzoveel voordeel als nadeel want als je verliest kan je niet meer het systeem de schukld geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen hier die wat meer van coh weten? Ik speel het nu maar een paar weken en ik snap de basis. Maar veel ook niet.
Hoe verhouden volks grenadiers zich met grenadiers, vooral tegen infantry? 5man vs 4man. allebei een verschillende anti infantry upgrade.

Wat moet ik met al die tanks? Ik sla ze vaak allemaal over en wacht op mijn king tiger.
En daarna mss de duurste tank.

Vooralsnog bouw ik vooral support units als snipers anti tank guns en mortars. Deze probeer ik dan op 3 upgrades te krijgen. Voor de snipers loopt een hero unit om klappen te vangen van andere snipers en deze dan makkelijk uit te kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:05
Ik ben sinds kort bezig om zelf maps te maken met de World Builder, erg leuk allemaal :) De map is ook al goed speelbaar, alleen ik speel altijd Anihilation modus, maar als ik in mijn zelfgemaakte map de computer compleet uitroei, stopt het spel niet.

Met andere woorden, ik kan niet winnen in mijn zelfgemaakte map, iemand enig idee wat ik verkeerd doe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:02:
Zijn er mensen hier die wat meer van coh weten? Ik speel het nu maar een paar weken en ik snap de basis. Maar veel ook niet.
Hoe verhouden volks grenadiers zich met grenadiers, vooral tegen infantry? 5man vs 4man. allebei een verschillende anti infantry upgrade.

Wat moet ik met al die tanks? Ik sla ze vaak allemaal over en wacht op mijn king tiger.
En daarna mss de duurste tank.

Vooralsnog bouw ik vooral support units als snipers anti tank guns en mortars. Deze probeer ik dan op 3 upgrades te krijgen. Voor de snipers loopt een hero unit om klappen te vangen van andere snipers en deze dan makkelijk uit te kunnen schakelen.
800-900 games op mn naam staan, en basic matches speel ik niet dus ja ik heb wel wat ervaring ;-).
Ik kan je een hele uitgrebreidde uitleg gaan geven en dat heb ik ook nog wel voor je over. Maar ik denk dat dit sneller gaat:
http://www.gamereplays.or...name=wehrmacht_strategies
Lees dat.
Gewoon al die artikeltjes, dat is de echte beasis daarin worden ook je vragen beantwoord over units.

Verder tanks, als je wehrmacht bent kan je eigelijk T1-T3 gaan(T1 is je krieg barracks, T3 het apparaat waar je stugs maakt en nebelwerfers). Dit is een vroege stug rush. In ieder geval zijn er veel bouw volgordes en alle tanks overslaan is niet heel wijs als wehr macht (het kan wel hoor) aangezien wehrmacht hoe langer de game duurt steeds sterker wordt(late game fractie).

Je vraagt met vrij weinig vragen vrij veel, ik zou zeggen lees die basis stuff ff door op gamereplays.org dat moet helpen. Wat ik vervolgens zou doen is ff 1 of 2 of 3 replays downloaden vaan een goede wehrmacht speler, en kijk naar hoe ze openen. De meeeste hebben dacht ik een 3 pioneer opening.Maar CoH is een tricky spel dat je echt even moet doorkrijgen(net als bij veel andere). Mijn nick online is Vliegtuig bij CoH dus mocht je me is online zien kunnen we wel is 1v1 doen(ik ben redelijk allround met alle facties).

Maar ik krijg dat indruk dat je het over COHO hebt, kan je beter CoH gaan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Postius schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:54:
[...]

800-900 games op mn naam staan, en basic matches speel ik niet dus ja ik heb wel wat ervaring ;-).
Want van basic matches kan je niet goed worden ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idd over coho speel ik samen met iemand anders. Plus ik vind het imba achtige rpg free2play gedoe een leuke afwisseling op het serieuze die-hard sc2.

Wel vreemd dat ze de al kleine (gok ik) coh community verdelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2010 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
ipazza schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:04:
[...]

Langverhaal kort? NEE/NEIN/NO/NJET
Sterker nog, hierbij uit ik dat als je alleen maar basic matches je doet je waarschijnlijk SLECHTER bent geworden.

Overigens staan er ook strategy guides voor CoHO op gamereplays.org en een goed forum. Dus mocht je het echt niet weten kan dat ook altijd de moeite zijn om is te kijken.

[ Voor 36% gewijzigd door Postius op 26-10-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

ipazza schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:04:
[...]

Klopt, daar wordt je niet echt beter van, misschien wel in het kader van 'unit control' maar zeker niet op tactisch gebied. Basic matches is het merendeel - ingraaf, turtel, chokepoint cut-off - verhaal. Dus ja, van ranked matches leer je echt CoH spelen op het hoger tactisch nivo, zeker gezien de maps die in ranked zijn opgenomen, die diverse mappen zijn zonder chokepoints en vergen wat meer inzicht. Neemt niet weg dat er met basic matches geen plezier beleefd kan worden. Ikzelf vind het mooier om op een tactisch hoger nivo te spelen, dus doe dat met ranked matches.

[ Voor 10% gewijzigd door Rudios op 26-10-2010 15:30 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
Gister is de nieuwe patch van COHO gelaunched. Operation Menace leuke verwijzing naar de gefaalde operatie van de geallieerde in Afrika.

Misschien puur toeval... zijn er meer mensen die andere mappen tegen gekomen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
Heb nog geen COHO gespeeld met de nieuwe patch, zal dit weekend even proberen.
Zijn er nog dingen veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

x-cessive schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:09:
Heb nog geen COHO gespeeld met de nieuwe patch, zal dit weekend even proberen.
Zijn er nog dingen veranderd?
Nee het is een patch zonder veranderingen ;).

Hier de release notes:

http://www.companyofheroe...cs/Release-Notes-10272010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
Vos schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:56:
[...]

Nee het is een patch zonder veranderingen ;).

Hier de release notes:

http://www.companyofheroe...cs/Release-Notes-10272010
Weer een heerlijk vrijdag-middag antwoord :X
Thx!! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Wat een BLOB spel is het (geworden) zeg dat COHo. Amerikanen kunnen niks anders lijkt het...dan kan je wel MG's of bunkers oid bouwen, maar tegen die RR's en bazookas doe je weinig door die fire-up. Dat gaat echt nergens meer over. Je moet zoveel micro er tegenover stellen dat het niet te doen is.

[ Voor 52% gewijzigd door Vos op 30-10-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:52:
Wat een BLOB spel is het (geworden) zeg dat COHo. Amerikanen kunnen niks anders lijkt het...
ze hebben ook nog een rare artillery tank. Geen idee of ze die allemaal hebben, maar iedere keer als ik dat ding zie, dan zakt de moed me in de schoenen. Dat ding vuurt raketten af als een beest, heeft een machine geweer, en een Kanon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/8705/71164411.jpg
Is dit normaal? Die rare kleurtjes bij p2 p3 p4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Nee niet bepaald ;). Ben jij lv 36?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:06:
Nee niet bepaald ;). Ben jij lv 36?
Het zijn ook iedere keer andere kleurtjes. Hoopte eigenlijk dat het een artistieke keuze was.
lvl 36 terror commander, Kingtiger, Firestorm, V1, Propaganda, Zeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:12:
[...]

Het zijn ook iedere keer andere kleurtjes. Hoopte eigenlijk dat het een artistieke keuze was.
Heb je een Ati of Nvidia kaart? Ziet eruit als artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:12:
[...]

Ok netjes, wel grappig dat je de Calliope niet wist te benoemen :p. Nu zegt lvl in Coho wel minder dan in coh...

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste