madmaxnl schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 04:38:
Meen je dat nou ? Dôh

Maar wat ik bedoelde was dat als iets rendabel is dat je dit ook zo wilt houden d.m.v. een vervolg. Starcraft heeft bijvoorbeeld een extreme goede support m.b.t. anti-cheats, balance, connection, servers etc. Hierdoor spelen enorm veel mensen het en is het economisch een kaskraker vanjewelste. CoH zou als het ook een goede support zou hebben veel beter lopen dan dat het nu doet. Veel mensen hebben de game maar toch zie je niet heel veel mensen online maximaal 8000. Veel mensen stoppen en of spelen het niet meer omdat ze gefrustreerd raken van al die kut dingen zoals; map hack, balance, slecht connection(NAT) en het ontbreken van een degelijk matchmaking system. Ik ken veel mensen die al zijn gestopt en in 50% van de gevallen zijn deze personen is overgestapt op Starcraft.
Ze grappen altijd over hoe lang het wel niet duurt voordat je een goede 4vs4/3vs3 match hebt gevonden. Uit ervaring kan ik je zeggen dat één uur wachten geen uitzondering is. Ik heb het natuurlijk wel over een goede 4vs4/3vs3 match wat betekent >level14 geen Scheldt en Hochwald Gap.
Sorry maar je mist het punt wat, je gaat er automatisch vannuit dat ondersteuning langere player base oplevert. Dat kan wel maar dat levert je GEEN GELD OP. Het enige waaran met CoH wordt verdiend is du PURE VERKOOP en alleen de verkoop. Al die problemen die jij opnoemd hebben er helemaal niks mee te maken en te doen. Wat blizzard doet kost ze klauwen met geld en is dan ook het enige bedrijf. Jij zuigt hier wat uit je duim en denkt dat dat CoH het beter gaat doen? Heb je wel is naar cijfers gekeken? 8000 mensen standaard online, doe dat is maal 24x en je hebt de player base. Das nog echt wel veel voor een oude game.
Daarnaast als mensen een spel spelen daar verdient een bedrijf NIKS AAN. Je haalt dat echt de hele tijd door elkaar. ALs iedereen die CoH had gekocht nooit het spel had gespeeld denk je dat THQ dat iets had uitgemaakt? Nee, het gaat hun om het GELD. Niet om de player base. Daarnaast is het enige waar jij aan denkt een soort van slechte competitieve scene, de hardcore scene is veels te klein om interessant te zijn. OVerigens bestaat er geen goede 3v3 of 4v4 dan ben je ook een casual speler.
Maar als mensen je spel langer spelen maak je niet meer winst. Je kan erbij halen wat je wilt maar zo werkt het nou eenmaal. En alles met blizzard gaan vergelijken is vrij zinloos. Blizzard heeft onbeperkt geld dat maakt het leven wat makkelijker.
Maar goed om het nog een keer echt duidelijk te maken.
De casual game markt is veel en veel groter dan hardcore gaming(ik hou deze termen maar even aan)
Online clan gebeuren(serieus) is ook veel kleiner dan de casuals die samen met wat vriendjes PC willen gaan stompen(willekeurig welke game).
En als laatst, THQ MAAKT WINST OP DE VERKOOP. Niet als mensen het spel spelen, dat kost ze geld omdat ze servers in de lucht moeten houden. Het best was voor THQ geweest als iedereen CoH koopt en verder dat hele spel nooit zou opstartten.
Overigens snap ik je frustraties met CoH, van maphacks. Maar je argument is gewoon fout(sorry). Support heeft niks met winst en verkopen te maken. Ook de hoeveelheid spelers die het spel spelen is geen factor(tenzij mmorpg).
En ik vind een player base van ongeveer 2miljoen spelers(wat jij zegt) erg veel nog voor een oud spel.
Maar het punt wat je maakt met ondersteuning = winst is gewoon redelijk onzin(sorry ik snap wat je bedoelt maar die vlieger gaat niet echt op).
EN hoe je langer dan een uur bezig kan zijn met een potje CoH?....You're doing it wrong!

. Interne save?.....de meeste games zijn binnen 20-30 minuten voorbij en das een ruime schatting. ALs je echt goed gaat 45 min.
[
Voor 5% gewijzigd door
Postius op 29-07-2011 13:33
]