Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 31 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 349.867 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:38:
Even update voor de mensen die mijn opstelling kennen: de kamer is leeg. :+
De verwachte verbouwingswerken zijn eindelijk gestart en binnen een 8-tal weken moet alles af zijn, dan heb ik een apart bureau voor de serieuze zaken en een dedicated HT voor het plezier. :)

Qua materiaal komt er overigens waarschijnlijk een nieuwe receiver. Normaal gezien wel gewoon weer Marantz.
Ga je er nu "boxen" kopen die marantz-waardig zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59
ff een kort vraagje, waar heb je dat meubel vandaan? Ben zelf namelijk op zoek voor een nieuw meubel in mijn nieuwe woning.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
osc4r schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:35:
[...]

Ik vind het echt een ontzettend mooi ingericht hoekje (kan je na gaan, nu al!). Ik neem aan dat de schuine wand die je links ziet de trap omhoog is? Wellicht een mooie hoek voor een DVD/games verzameling etc. Tevens is de kleurkeuze in m'n ogen echt helemaal top, en is het allemaal mooi weggewerkt!

Voorbeeldje voor mij later!

Is het trouwens niet een beetje warm voor je X360 daar onder? Ik kan me voorstellen dat hij niet echt veel lucht zo kan aanzuigen, en voornamelijk de eerste generaties hadden toch wel die koeling nodig (wat een stofzuigers waren dat trouwens zeg :P )
Die schuine wand is inderdaad de trap en dat vind ik inderdaad wel een goede optie waar ik zelf nog niet aan had gedacht. Mijn DVD collectie staat nu ergens verscholen in een kast waar het totaal niet handig staat!

De XBOX staat daar nu alleen maar omdat ik in de kasten geen gaten heb om de kabels door heen te trekken. Maar hij zou daar voldoende lucht moeten krijgen want de kast is rondom helemaal vrij.
Maar goed is moet alles nog een definitief plekje geven, dus hij blijft daar zeker niet liggen.

:)
f4stf0rw4rd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:28:
[...]

ff een kort vraagje, waar heb je dat meubel vandaan? Ben zelf namelijk op zoek voor een nieuw meubel in mijn nieuwe woning.
Dit meubel, waar ik overigens ook een dressoir van heb, heb ik gehaald bij Koop de Vries (lokale maar grote meubelzaak in Emmen)

Dressoir:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/c.struik/April/images/dsc_4579.jpg

Ik vind deze foto overigens niet goed de verhoudingen weergeven, dressoir is groter dan ik zou denken.

[ Voor 20% gewijzigd door ManiacScum op 09-04-2008 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
markje1 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 07:34:
[...]

Weet iemand toevallig welke versie en/of skin dit is van Virtual Dj?
Waar zie jij virtual dj? op het beeldscherm? dat is gewoon winamp hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Lijkt een beetje op xxl serie van goossens (goossenswonen.nl). Wel mooi met deurtjes. Nadeel is wel weer dat die deurtjes open moeten staan als je wat wilt kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fonta schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:50:
[...]

Waar zie jij virtual dj? op het beeldscherm? dat is gewoon winamp hoor...
het is weldegelijk virtual DJ,
maar welke versie het is, kan ik zo niet voor je zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-elw00d schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:37:
[...]

Onzin, 20 Mbit effectief is goed te halen met draadloos 54 Mbit.
Dat is dus een dikke 2 Mbyte per seconde.

Het punt blijft wel hetzelfde hoor, je moet HD content niet streamen via Wifi, liever ff netjes een netwerkkabel trekken.
Sorry had mijn Mbit, Mbyte and mbit door de war.
En zoals sommige posts na mij zeiden je komt niet hoger dan 1,3 Mbyte via WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:08
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:56:
[...]

het is weldegelijk virtual DJ,
maar welke versie het is, kan ik zo niet voor je zien.
Volgens mij is het toch echt BPM Studio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59
Rekkie schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:46:
[...]

Dit meubel, waar ik overigens ook een dressoir van heb, heb ik gehaald bij Koop de Vries (lokale maar grote meubelzaak in Emmen)

Dressoir:

[afbeelding]

Ik vind deze foto overigens niet goed de verhoudingen weergeven, dressoir is groter dan ik zou denken.
Ok tnx. Vond de meubels bij de ikea een beetje tegenvallen (degene die ik op het oog had in ieder geval). Maar eens in Emmen kijken :)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Rekkie schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:55:
Ik vind het wel eens tijd dat ik een overzichtje geef van mijn (voorlopige) opstelling.
Alles is nog lang niet klaar en er zal nog het één en ander veranderen.

Qua apparatuur en qua opstelling is het dus zeker niet definitief.

Allereerst mijn apparatuur:

Televisie: Samsung LE40R71B
Receiver: Yamaha RX-V550
DVD: Yamaha DVD-S550
Games/HD Films: XBOX 360
Luidspreker set: JBL SCS 178 Surroundset
Digitale ontvanger: DCB-B270R

Wat staat er nog op de wishlist:

- PS3
- Nieuwe luidsprekers (sowieso andere kleur)
- Op termijn een nieuwe TV (Full HD) bovenstaande TV zal of worden verkocht of verdwijnt naar de slaapkamer

Dit alles staat slechts enkele dagen in huis omdat we slechts enkele dagen in deze setting woning.
Het hele huis is verbouwd en bij de verbouwing heb ik gelijk meerdere stopcontacten op 30 cm hoogte aangelegd achter de TV-kast.

Daarnaast zit er een dubbele netwerk aansluiting op deze plek. Het hele huis is voorzien van CAT6 netwerk kabels.

Overzicht opstelling:

[afbeelding]

Overzicht voorbereidingen:

[afbeelding]

[afbeelding]

Tevens heb ik op een andere plek in de woonkamer een identieke groep aansluitingen aangelegd:
Zo kan ik eventueel van indeling veranderen. Nu wordt de 2e groep gebruikt als werkplek met PC.

[afbeelding]

Ik zal later ook nog overzichten maken van de definitieve opstelling en gerichtere foto's van de apparatuur.

:)
offtopic:
Mooie stof op je bank!, welk model is het en waar heb je deze gehaald? ik ben zelf op zoek naar zoiets :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Fietsbel schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:05:
[...]

offtopic:
Mooie stof op je bank!, welk model is het en waar heb je deze gehaald? ik ben zelf op zoek naar zoiets :)
Ik heb de bank gehaald bij Reas Woondeco.

Specs van de bank.... (prijs is hoger, vanwege een andere stof :X ) Klik

Hier zijn de leveranciers van deze bank: http://www.feelings-collectie.nl/

[ Voor 7% gewijzigd door ManiacScum op 09-04-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:24:
[...]
Ga je er nu "boxen" kopen die marantz-waardig zijn??
Mijn Celestion's zijn zelfs beter materiaal dan Marantz waardig, eigenlijk. Maar jij wilt vast weer bashen op mijn Eltax luidsprekers. :+

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
markje1 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 07:34:
[...]

Weet iemand toevallig welke versie en/of skin dit is van Virtual Dj?
dalus schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:39:
[...]

Is inderdaad bpm studio, opzicht wel een relaxed programma alleen weinig functies. Maar daardoor is het wel overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
TomSwinnen schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:36:
[...]

Mijn Celestion's zijn zelfs beter materiaal dan Marantz waardig, eigenlijk. Maar jij wilt vast weer bashen op mijn Eltax luidsprekers. :+
Er zijn natuurlijk ook heel behoorlijke Eltax speakers, maar de opmerking dat Celestion's meer dan Marantz-waardig zijn hangt natuurlijk ook weer af over welke Marantz apparatuur je het hebt ;).
Marantz maakt ook budget apparatuur (SR-3001, goed voor zijn geld maar wel budget vergeleken met de rest van de line-up) maar ook top-apparatuur (MA-9S2).

[ Voor 6% gewijzigd door mac1987 op 09-04-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Sowieso is 'Marantz-waardig' onzin want net als de meeste merken verkoopt ook Marantz prutzooi die ik niet in m'n kamer zou willen hebben. Fabrikanten profiteren erg van de merk-aanbidding die veel audioliefhebbers schijnen uit te oefenen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Laten we het er maar op houden dat ze meestal een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben, maar apparaten verkopen in een prijsklasse waar ze vroeger niet in zaten en waar ze ook hun naam niet aan te danken hebben. Neem aan dat je niet bedoelt dat alle Marantz producten troep zijn ;)? Ik zou erg graag die MA-9S2 hebben namelijk :p (Heb nu een SR-8001 btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:21:
Sowieso is 'Marantz-waardig' onzin want net als de meeste merken verkoopt ook Marantz prutzooi die ik niet in m'n kamer zou willen hebben. Fabrikanten profiteren erg van de merk-aanbidding die veel audioliefhebbers schijnen uit te oefenen.
Met Marantz waardig bedoel ik de normale serie van Marantz(v.a. 16 kg), en niet die instaptroep van 12 Kg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:58:
[...]
Met Marantz waardig bedoel ik de normale serie van Marantz(v.a. 16 kg), en niet die instaptroep van 12 Kg....
Geluidskwaliteit die recht evenredig staat aan het gewicht van de versterker! Wow, laat ik me vooral jouw mening vanaf nu altijd serieus nemen!

Maar goed, het gaat gewoon een basis receiver worden (heb toch eindamps voor de fronts), het nieuwe meubilair en de verbouwingen kosten op zich al meer dan genoeg. Als van de oude SR-4300 het schermpje niet kapot was zou ik hem niet vervangen.

De term Marantz-waardig is inderdaad bullshit, want het merk maakt veel uiteenlopende dingen, maar ik wou gewoon op the blob zijn oorspronkelijke commentaar antwoorden, natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door TomSwinnen op 09-04-2008 20:21 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

Ik wist niet dat ze ook wasmachines maakten :P

Evenzo: je bedoelt natuurlijk gewoon dat ze high end waardig zijn gok ik zo, zonder verder discussie uit te willen lokken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:25
overheen gelezen :+ iedereen bedankt voor 't meedenken... kzal even zoeken.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:19:
[...]

Geluidskwaliteit die recht evenredig staat aan het gewicht van de versterker! Wow, laat ik me vooral jouw mening vanaf nu altijd serieus nemen!
Dank je, dank je! O-) :*) Dit moest ik even horen....
Maar laten we maar weer ontopic gaan en over "normale" Home-cinema's gaan praten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:19:
[...]

Je kan zeggen wat je wil maar in die 16 kg marantz zit vast een zwaardere voeding wat eigenlijk toch wel het hart van een versterker is.

Nu kunnen ook lichte voedingen goed klinken maar echt voor power zou ik het niet gebruiken. Het laag moet wel strak blijven natuurlijk.

Maja in eltax ``speakers`` zit toch niet veel laag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:35:
[...]

Je kan zeggen wat je wil maar in die 16 kg marantz zit vast een zwaardere voeding wat eigenlijk toch wel het hart van een versterker is.

Nu kunnen ook lichte voedingen goed klinken maar echt voor power zou ik het niet gebruiken. Het laag moet wel strak blijven natuurlijk.

Of gewoon een dikker metalen frontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

frontjes zijn vaak van Alu... alu is niet zo zwaar :+ maar ok het gewicht van de voeding kan iets over de kwaliteit zeggen... hoeft niet... en om nou het totale gewicht van de versterker af te gaan... dan zijn er belangrijkee eigenschappen om naar te kijken... BV of de versterker in 4 Ohm 2x zoveel vermogen levert als in 8 Ohm.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:34:
[...]
Dank je, dank je! O-) :*) Dit moest ik even horen....
Maar laten we maar weer ontopic gaan en over "normale" Home-cinema's gaan praten......
"normale" Home cinema's :z
Ga jij nou maar even weer "normaal" doen.
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:35:
[...]

Juist ja, maar power en geluidskwaliteit... Ik weet Koda versterkers met zeer zware voedingen in. En PA versterkers zijn vergeven van de power. Hang dat dan maar aan je speakers, zou ik zeggen.

Trouwens, in van die goedkope Eltax speakers zit meestal teveel laag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 01-09 17:41
-foutje-

[ Voor 122% gewijzigd door OcNewB op 10-04-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:

Vorige week postte ik mijn nieuwe LCD TV.
Sinds gisteren is het tweede deel van m'n nieuwe setup-in-wording aangekocht, namelijk de PS3.

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2363/2402849737_8a07631e5c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2267/2402849865_ac07e2977e.jpg

Inderdaad, de stickers plakken nog op de TV. :9

De volgende halte: Stereo weg en een 5.1 systeem in de plaats.
'k Ga er nog een weekje over nadenken, maar tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar de Z-5500.

Daarna (ook waarschijnlijk volgende week): nieuw TV-meubel.

Suggesties en/of opmerkingen steeds welkom!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Waarom geen Teufel setje bekijken in het Grote Teufel Topic (ofzo ;) ). Schijnen voor de prijs/kwaliteit verhouding sowieso beter te scoren dan de Logitech! Voor de rest is er vrij weinig aan op te merken, mooie Sony combinatie so far in elk geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

osc4r schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:04:
Waarom geen Teufel setje bekijken in het Grote Teufel Topic (ofzo ;) ). Schijnen voor de prijs/kwaliteit verhouding sowieso beter te scoren dan de Logitech! Voor de rest is er vrij weinig aan op te merken, mooie Sony combinatie so far in elk geval ;)
Bedankt voor de tip!
Net daarom dat ik mijn setup-in-opbouw hier post, en nog niet direct de Z-5500 heb gekocht.
'k Ga nu eerst een weekje zoeken en luisteren of er andere/betere mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24
Sowieso is 'Marantz-waardig' onzin want net als de meeste merken verkoopt ook Marantz prutzooi die ik niet in m'n kamer zou willen hebben.
Zijn we nu zo elitair geworden in dit topic dat we instapmodellen van Marantz al definiëren als 'prutzooi' en 'instaptroep'? Een hoop mensen die dit topic volgen hebben die 'troep' van Marantz en gelijkwaardige merken die in die prijsklasse nette receivers maken in hun HT staan, en ik kan me zo voorstellen dat die mensen best blij zijn met hun spulletjes.

Vergeleken met je dikke Arcam of Mark Levinson zijn de Marantz receivers misschien niet zo indrukwekkend, maar ze kosten dan ook maar een fractie van dat spul. Ik vind dat je bij dat soort receivers meer waar voor je geld krijgt dan voor veel idioot geprijsde zogenaamde high end apparatuur.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
Dr. Strangelove schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:11:
[...]

[...]

Zijn we nu zo elitair geworden in dit topic dat we instapmodellen van Marantz al definiëren als 'prutzooi' en 'instaptroep'? Een hoop mensen die dit topic volgen hebben die 'troep' van Marantz en gelijkwaardige merken die in die prijsklasse nette receivers maken in hun HT staan, en ik kan me zo voorstellen dat die mensen best blij zijn met hun spulletjes.

Vergeleken met je dikke Arcam of Mark Levinson zijn de Marantz receivers misschien niet zo indrukwekkend, maar ze kosten dan ook maar een fractie van dat spul. Ik vind dat je bij dat soort receivers meer waar voor je geld krijgt dan voor veel idioot geprijsde zogenaamde high end apparatuur.
_/-\o_ _/-\o_

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

[...]

[...]

Offtopic: Mee eens!!. Dan erbij slecht spul word niet meer gemaakt. Hooguit prijs/kwaliteitverschil. Marantz doet nog aardig mee ook de "instap"modellen.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:25
Shunt schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:40:
[...]

ik had het zelfde probleem. uit eindelijk mijn hele set gewoon omgedraaid zodat ik mijn tv aan de betonnen kon op hangen boven de Center speaker.
Dat ben ik inderdaad ook nog aan het overwegen, maar dan moet ik weer zown ophangbeugel gaan aanschaffen. Maar ik denk inderdaad dat dat nog de beste oplossing is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga een nieuwe versterker kopen. Ik heb B&W 602 s3's al fronts. Hoeveel kilo moet mijn versterker minimaal zijn dan ?

dus... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:02:
Update:

De volgende halte: Stereo weg en een 5.1 systeem in de plaats.
'k Ga er nog een weekje over nadenken, maar tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar de Z-5500.

Suggesties en/of opmerkingen steeds welkom!
Misschien is dit wat? Eltax Hollywood.

Prijs is redelijk laag, maar schijnt best goed te zijn. Heb zelf ook op het punt gestaan om deze set te kopen, maar besloten nog even te wachten. Wil eerst een iMac. :9

Hier een draadje over deze set op GoT.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Zijn we nu zo elitair geworden in dit topic dat we instapmodellen van Marantz al definiëren als 'prutzooi' en 'instaptroep'?
Laat ik het anders formuleren: ik ben van een Marantz CD-speler van 249 euro niet meer onder de indruk dan van een even dure CD-speler van een willekeurig ander merk. Het gaat me om de verheerlijking van een merk als iemand zegt dat speakers wel of niet "Marantz-waardig" zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neothor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10-2023
Aangezien het gemiddelde prijskaartje van de home cinima daalt zal ik die van mij er ook even mij plaatsen. ;)

Mijn zicht vanaf de bank:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YlVLZWgRcKvhQ1rt6g0pnRMN/full.jpg

Mijn zicht vanaf de bureaustoel:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GqgIteT6SKnjEztL5syQdDfA/full.jpg

Ik mis alleen nog een leuk geluidssetje maar dat zal wel weer sparen worden :X

Last.fm | LinkedIn | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Damn, jouw stoel en bank staan hoog zeg. ;)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2801 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:09:
[...]

Misschien is dit wat? Eltax Hollywood.

Prijs is redelijk laag, maar schijnt best goed te zijn. Heb zelf ook op het punt gestaan om deze set te kopen, maar besloten nog even te wachten. Wil eerst een iMac. :9

Hier een draadje over deze set op GoT.
Bedankt voor het advies en de links.
Dat zijn inderdaad mooie sets!

En die iMac kan ik je alvast aanraden.
Ik werk nu 4 maanden met mijn iMac 20" 2,4GHz,
en ik ben er echt enorm tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022

Shit, m'n Marantz 7002 is 15kg :'( kom ik dus net 1 kilo tekort om een super versterker te hebben. Ik doe er anders wel een baksteen in, dan klinkt hij vast een stuk beter 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
SjorsVN schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:43:
[...]

Shit, m'n Marantz 7002 is 15kg :'( kom ik dus net 1 kilo tekort om een super versterker te hebben. Ik doe er anders wel een baksteen in, dan klinkt hij vast een stuk beter 8)
Kom ik aankakken met mn Rotel stereo eindversterker van 7,2 kg....

Haha! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Je zal maar een 'digitale' versterker hebben van 10 kilo, zoals die HK DPR-2005 ;) Of een stereo 'digitale' versterker van 5 kg :P
Mijn SR-8001 weegt ook een kilo te weinig... :P
Nu even zonder dollen, gewicht zegt wel degelijk iets over de kwaliteit, maar lang niet alles. Zo kan een ringkern zo 4 kg besparen t.o.v. een blokrafo.
Iets afkraken vanwege het gewicht is dus wel erg kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:17
SjorsVN schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:43:
[...]

Nee, lood is de oplossing! Gewoon al die lichte electronische 'meuk' eruit halen, en de behuizing vol stoppen met lood, dan is 'ie zó 20 kg. Werkt als een tierelier, let maar op!

[ Voor 4% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 11-04-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h00ligan83
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-04-2021
Dan heb ik toch een goede keus gemaakt met mijn onkyo van 28,5 kilo. Dan is die toch al bijna 2x beter dan de marantz van SjorsVN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn jullie nou allemaal zo onnozel om mijn opmerking 100% serieus op te vatten? :?
Ik ben het wel met jullie eens dat gewicht niet specifiek iets over de geluidskwaliteit...
Maar, als het een versterker is die zo licht is, dat als je 'm uit wil drukken de gehele versterker naar achteren verschuift, heb ik toch zoiets van: doe mij maar een iets zwaardere....

Niet dat dat de reden ervoor is (anders krijgen we weer van die domme citaten), maar zoals al eerder is gesuggereerd, een beetje kwalitatief goed opgebouwd, goed afgeschermd en een goed trafo'tje erin zal met elkaar toch wel een paar kilootjes moeten wegen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha! Mijn Sony voor en eindversterkers wegen samen 40 kilo! Ik heb de beste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nz0r
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

r0nz0r

I ate it!

Ik had een Array Quartz M-2 op het oog maar die weegt maar 15,9 kilo. Das dus net iets te weinig. Misschien dat ik er dan maar een stickertje op plak, komt 'ie misschien aan de 16 kilo.

Maar even serieus. Ik heb twee Array Quartz M-2's op het oog (ja nog steeds). Daarnaast heb ik ook twee nieuwe frontspeakers op het oog die samen evenveel kosten als 1 M-2. Nu ga ik die M-2's niet nieuw kopen maar ik vroeg me af hoe jullie hier tegenover staan. Is het zonde voor de M-2's en moet iemand anders met vele duurdere speakers ze maar kopen. Of ga ik er veel plezier van hebben en is het een flinke verbetering ten opzichte van mijn Onkyo receiver? Ik ben trouwens op de korte termijn niet in staat om de combinatie van beide te beluisteren, hier moet ik nog even een list voor verzinnen.

Hymns of indigestible suppuration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zijn jullie nou allemaal zo onnozel om mijn opmerking 100% serieus op te vatten?
Oh, wij zijn onnozel, en niet degene die een statement maakt dat erg kort door de bocht is en en passant de apparatuur van 75% van de lezers van het topic bestempelt als instaptroep?

Ik denk dat we allemaal wel begrijpen dat er een correlatie is tussen het gewicht en de prestaties van apparatuur, maar die relatie is niet direct causaal en het geeft al helemaal geen pas om op basis daarvan termen als 'troep' te bezigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Zullen we weer plaatjes en pics posten?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Laatst online: 17:02
Voor mij is het ook alweer een tijd geleden dat ik m'n set gepost heb. Inmiddels woon ik samen :)

Binnenkort (als alles af is) post ik m'n hele set weer (laatste x was meen ik in deel 20 ergens).

Hier alvast een preview O+

Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/3045/p1010786jw2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img390.imageshack.us/img390/1364/p1010787sq6.jpg

Greetz Joost

P.s.probeer te raden aan de hand van het plaatje welke apparatuur er staat/hangt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Road-runner83 op 11-04-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:53

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Road-runner83 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:03:
Voor mij is het ook alweer een tijd geleden dat ik m'n set gepost heb. Inmiddels woon ik samen :)

Binnenkort (als alles af is) post ik m'n hele set weer (laatste x was meen ik in deel 20 ergens).

[afbeelding]
[afbeelding]

Greetz Joost

P.s.probeer te raden aan de hand van het plaatje welke apparatuur er staat/hangt :)
Xbox? :+

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Road-runner83 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:03:

[afbeelding]
[afbeelding]

Greetz Joost

een 52cm crt tv? :+
It's the eighties all over again :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Bijna goed ;)

TV is een oud beestje (70cm)....maar daarboven hangt een 170cm scherm :9
Ik ben net klaar met m'n studie dus nu wat geld verdienen voor een nieuwe TV en een Mediacenter...
Maargoed m'n andere hobby's zijn ook niet al te cheap (motor rijden _/-\o_ )

En nee geen Xbox maar de Wii :)...maar dat wist je vast wel :P

Ik had meer reacties verwacht van: Marantz, Quadral, JBL etc..... 8)

[ Voor 28% gewijzigd door Road-runner83 op 11-04-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Road-runner83 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:54:
Bijna goed ;)

Ik ben net klaar met m'n studie dus nu wat geld verdienen voor een nieuwe TV en een Mediacenter...

JBL xti sub 300 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Eindelijk een kenner ;)....het is idd de Xti 300 Sub...gaat behoorlijk HARD! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Road-runner83 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:13:
[...]

Eindelijk een kenner ;)....het is idd de Xti 300 Sub...gaat behoorlijk HARD! :D
Zo hard dat er na de tijd meer snoepjes naast de sub liggen dan in `t schaaltje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:40

Royz

Kleurenblind!!

Road-runner83 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:54:
Bijna goed ;)

welke beamer gebruik je daarvoor? een hd beamer?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:24:
[...]

Oh, wij zijn onnozel, en niet degene die een statement maakt dat erg kort door de bocht is en en passant de apparatuur van 75% van de lezers van het topic bestempelt als instaptroep?

Ik denk dat we allemaal wel begrijpen dat er een correlatie is tussen het gewicht en de prestaties van apparatuur, maar die relatie is niet direct causaal en het geeft al helemaal geen pas om op basis daarvan termen als 'troep' te bezigen.
Als dit een show topic is heeft een high end klasse meer show waarde, en spreekt meer tot de verbeelding dan een buget klasse. Heeft uiteindelijk met de gebruiks waardering weinig te maken.
Of het nu budget of high end is, uiteindelijk wil je er het maximale uit halen en daar zit zo her en der veel verschil. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Het gaat niet om showwaarde, het gaat erom dat je naast verrukt zijn over high end spul je tegelijk respectvol kan zijn over minder flashy dingen.

Ontopic maar weer.

Mijn HT is inmiddels af, ik zal dit weekend eens wat pics schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://www.hifissimo.com/store/html/images/produits/faces/29957face.jpg
Mijn Cambridge Audio 540R V3 is binnen *O*

Live pics volgen nog als ik later deze week nog 2 Wharfedale diamond 8.1's en een diamond center op kan halen, dan heb ik mn Wharfedale set compleet. (Heb al 2 Diamond 8.4's als front)
Volgende maand nog deze ophalen en dan kan ik er weer een paar jaar tegenaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat mij ook niet om het budget of merk waarde, en al zeker niet om anderen niet in hun waarde te laten, maar kreeg het gevoel dat de discussie die richting op ging, en als je de pics bekijkt krijg je toch een beetje de indruk dat er "veel" word geïnvesteerd in de hardware (merk waarde) en er minder aandacht uit gaat naar andere waarden als plaatsing,matching, etc, terwijl daar ook veel te halen is (en leuke discussies kan opleveren) aan kwaliteit zowel in budget als in het high end. Vandaar de term show topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Een jaartje of wat geleden ben ik verhuisd. In eerste instantie wilde ik mijn mijn set gewoon in de woonkamer plaatsen, zoals in mijn vorige woning. Dat zag er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sr78/hifi/DSC_6754.jpg

In mijn nieuwe woning heb ik een grote overloop. Loze ruimte, prima om zooi op te slaan dacht ik in eerste instantie. Een vriend van me suggereerde echter er een dedicated home theater van te maken. Dat was een half jaartje terug, en met wat horten en stoten is dit het eindresultaat geworden:

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/sroubos/SAI4ioEa79I/AAAAAAAAAps/k5PBPG279J0/DSC_0507.jpg?imgmax=640

In mijn oude set had ik een vrij ingewikkelde combinatie van stereo en surround apparatuur. Die heb ik nu uit elkaar getrokken. Arcam amplifiers en CD-speler, B&W CDM7NTs en mijn Thorens TD124 zijn in de woonkamer verantwoordelijk voor het geluid. Eigenlijk kon ik alleen mijn subwoofer, center speaker en Denon 3806 AV receiver meenemen naar het HT. De rest moest gesprokkeld worden.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/sroubos/SAI4f4Ea74I/AAAAAAAAApE/vekVk1g6xPA/DSC_0484.jpg?imgmax=640

Zelf had ik twee Mission M31s op mijn studeerkamer, en toen ik via via aan een tweede paar kon komen heb ik toegehapt. Mijn CDM7 CNT center speaker is natuurlijk niet echt in key met de Missions, maar ja... Het geluid was in elk geval geregeld. De apparatuur moest ook wat uitgebreid worden echter...

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/sroubos/SAI4hoEa77I/AAAAAAAAApc/cutSYtR-VOA/DSC_0499.jpg?imgmax=640

De Playstation 3 heb ik vooral gekocht als Blu-ray speler. Als console begin ik hem ook steeds meer te gebruiken, zeker sinds GT5: Prologue uit is. Ik heb ook geprobeerd hem als mediacenter te gebruiken, maar ik ben vanwege flexibiliteit toch voor een HTPC gegaan, gebouwd van de onderdelen van de oude PC van mijn zusje ('Hey sis, is het nog geen tijd voor een nieuwe PC? ;) ). Nieuw Antec kastje eromheen, wat stille fans, klaar. Er zit een Athlon 2500XP in, dus 1080P content hoef ik er niet mee te proberen, maar 720P loopt prima.

De Samsung HD870 heb ik gekocht als regio 1 DVD-speler, maar sinds de recente aankoop van de Toshiba EP-10 HD-DVD speler is deze eigenlijk werkeloos. Maar ja, weghalen laat zo'n gat achter ;)

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/sroubos/SAI4iIEa78I/AAAAAAAAApk/gL4shGNTRwU/DSC_0501.jpg?imgmax=640

De projector is een Panasonic AX-200. Ik heb drie jaar lang het projectorlandschap bijgehouden en uiteindelijk de AX-200 getest tegen de Epson TW700 en de Sanyo Z5. De Panasonic was naar mijn smaak net wat beter dan de Epson en mijlen beter dan de Sanyo. Het 2,20m brede Beamax scherm is een investering die het geld dubbel en dwars waard is vind ik; het is erg mooi afgewerkt, zit stevig in elkaar en maakt de kamer 'af'.

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/sroubos/SAI4hIEa76I/AAAAAAAAApU/Mz2PlChsGHA/DSC_0495.jpg?imgmax=640

De subwoofer is een kleine, snelle MJ Acoustics Pro 50. Op mijn studeerkamer heb ik nu een set KEF eitjes, en hoewel die set goede reviews heeft, is de bijbehorende subwoofer veel te traag voor muziek. De MJ Acoustics is wat dat betreft een erg goede koop voor een combinatie stereo/HT set.

Er bovenop een Apple wireless setje. Omdat ze zo mooi zijn O+

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/sroubos/SAI4goEa75I/AAAAAAAAApM/VO3PGHj7_Fw/DSC_0485.jpg?imgmax=640

Media alcove. Vijf Billy kastje en alle DVDs, HD-DVDs, Blu-Rays en games binnen handbereik :)

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/sroubos/SAI4jIEa7-I/AAAAAAAAAp0/T8zPwF15Ua8/DSC_0509.jpg?imgmax=640

Na veel kluswerk heerlijk achterover zitten en genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Aah, sommige van je plaatjes doen het niet! En ik ben zo benieuwd! Ziet er in elk geval wel echt heel erg tof uit, vooral je DVD hoek(je) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Je pics doen het niet :'(

Ziet er goed uit, ben erg benieuwd!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:25:
Je pics doen het niet :'(

Ziet er goed uit, ben erg benieuwd!
je kan de pics wel bekijken als je de link in je browser kopiert.

ik zie hier allemaal zeer mooite HT's staan. Ik zal deze week eens foto's van mijn HT posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Pics fixed, beetje slordig geweest met mijn Picasa linkjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er mooi uit dr.strangelove! Ik vroeg me af waar je dat studio licht hebt gekocht die naast je bank staat....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:07:
Pics fixed, beetje slordig geweest met mijn Picasa linkjes ;)
En mag ik wellicht vragen hoe je het Wireless Apple Keyboard werkend hebt gekregen op je normale Windows XP bak? Ik zit namelijk keihard te geilen op dat ding, dus wellicht een uitleg via DM zou heel erg lief zijn :D

Voor de rest een ontzettend mooie kamer! Ik neem aan dat het door het tapijt etc niet echt hol klinkt? Want echt aangekleed is het natuurlijk ook niet. Voor de rest, zo moet mijn overloop er in de toekomst ook uit komen te zien :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:08
Dr. Strangelove schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:19:
In mijn nieuwe woning heb ik een grote overloop. Loze ruimte, prima om zooi op te slaan dacht ik in eerste instantie. Een vriend van me suggereerde echter er een dedicated home theater van te maken. Dat was een half jaartje terug, en met wat horten en stoten is dit het eindresultaat geworden:

[afbeelding]
Als het dan toch een dedicated ruimte is, waarom zet je de bank niet op de sweetspot neer? En de muren en beginstuk van het plafond zwart of donkergrijs, dat geeft echt een enorme winst in het contrast.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:37:
ziet er mooi uit dr.strangelove! Ik vroeg me af waar je dat studio licht hebt gekocht die naast je bank staat....?
Praxis; de spot en de standaard worden los verkocht.
osc4r schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:23:
[...]

En mag ik wellicht vragen hoe je het Wireless Apple Keyboard werkend hebt gekregen op je normale Windows XP bak? Ik zit namelijk keihard te geilen op dat ding, dus wellicht een uitleg via DM zou heel erg lief zijn :D
Ik heb een Sweex BT USB adapter gekocht; toetsenbord en muis werden meteen herkend onder XP :)
Voor de rest een ontzettend mooie kamer! Ik neem aan dat het door het tapijt etc niet echt hol klinkt? Want echt aangekleed is het natuurlijk ook niet. Voor de rest, zo moet mijn overloop er in de toekomst ook uit komen te zien :) !
Het tapijt is vrij dik, net als de gordijntjes. Aan de zijkant zit het trapgat waardoor het geen vierkante ruimte is, wat ook scheelt. Geen problemen met galm.
ShittyOldMan schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:34:
[...]

Als het dan toch een dedicated ruimte is, waarom zet je de bank niet op de sweetspot neer? En de muren en beginstuk van het plafond zwart of donkergrijs, dat geeft echt een enorme winst in het contrast.
De bank staat in de sweet spot :) Middenlijn bank, scherm en centerspeaker zijn op de centimeter uitgelijnd.

Wat de kleuren betreft, de donkerrode achterwand zorgt voor meer dan genoeg contrast. De projector staat altijd in eco mode en cinema 2 stand (minste lichtopbrengst, beste beeldkwaliteit) dus ik heb geen behoefte aan meer. Daarnaast wilde ik de ruimte toch licht houden omdat ik er veel doorheen loop, vandaar de kleuren van de wanden en het plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Dr. Strangelove schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:12:
[...]
De bank staat in de sweet spot :) Middenlijn bank, scherm en centerspeaker zijn op de centimeter uitgelijnd.
Als dat zo is ...euh.. waar staan dan je rear-speakers, ik zie alleen front- side- en center. :>
[edit] Hmm, side- moet echt recht op de bank gericht zijn zie ik zojuist. ...nvm that

Ikzelf zou die bank 50cm naar voren schuiven, en het geheel 1 meter naar links, dan staan die rechter speakers ook niet meer in de hoeken. Toch ruimte zat >:) :9

[ Voor 39% gewijzigd door SirNobax op 13-04-2008 22:35 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Helaas niet ruimte zat... de deur naar de slaapkamer valt net buiten de foto maar zit direct naast de linkerfrontspeaker :) De ruimte is dus maximaal benut. De bank zou naar voren kunnen maar dan zit ik te dicht op het scherm. De rear effecten komen verder goed over, dus ik laat het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
@ Dr Strangelove:
_/-\o_ Mooie sfeervolle kamer :)
Altijd al dat gedoe van vrouwen (incl. mijn vriendin ;)) over plantjes hier, beeldjes daar, enz. Vind dit een mooi voorbeeld van minder = meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:12:
[...]
...

Ik heb een Sweex BT USB adapter gekocht; toetsenbord en muis werden meteen herkend onder XP :)

...
Weet je wellicht nog welke? Ik heb zelf namelijk een Sitecom BT 2.0 gehaald (die met 10 meter bereik) en die deed het helaas niet. Zou helpen als je een modelnummer of webshop weet :) Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTRace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-01-2018
Een jaartje of wat geleden ben ik verhuisd. ....
Na veel kluswerk heerlijk achterover zitten en genieten :)
Heel mooi gedaan! Wil je een foto posten van het trappegat...(met je rug naar je stereomeubel)? Ben benieuwd hoe die opening daar is, zit er een deur voor...?

spul, kabels, beeld, geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Laatst online: 11-10-2024
mac1987 schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:30:
@ Dr Strangelove:
_/-\o_ Mooie sfeervolle kamer :)
Altijd al dat gedoe van vrouwen (incl. mijn vriendin ;)) over plantjes hier, beeldjes daar, enz. Vind dit een mooi voorbeeld van minder = meer :P
De kunst is om luidsprekers te kopen met een mooi afgeronde bovenkant, dan is dit niet langer mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:16:
Helaas niet ruimte zat... de deur naar de slaapkamer valt net buiten de foto maar zit direct naast de linkerfrontspeaker :) De ruimte is dus maximaal benut. De bank zou naar voren kunnen maar dan zit ik te dicht op het scherm. De rear effecten komen verder goed over, dus ik laat het zo.
Mooie update, de missions zullen wel een heel ander karakter hebben dan de B&W's. Je kunt nog proberen je rears van je weg of naar de muur draaien om zo minder gerichte effecten te creëren.

Kun je de ratio's van je scherm niet aanpassen ? :?

Nog problemen met de verschillende drivers gehad in je mediacenter ? Wil me daar ook eens in gaan verdiepen en dan graag icm home domotica, in de laaste electuur zijn ze een project met een domotica server begonnen.

Puik werk, een eigen HT kamer staat bij mij hoog op het lijstje, m'n spaarvarken maar eens lief aankijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip... niet de gehele post quoten, nergens voor nodig ;)
Wow :D Dit lijkt mij een prima kamer om even weg te dromen ;)
Nu ben ik zelf ook op zoek naar een beamer en ben ook aan het twijfelen tussen de Pana, Epson en Sanyo.

Wil je zo vriendelijk zijn om een uitgebreide review te geven in de volgende topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1286329/

[ Voor 78% gewijzigd door Oscar the Grouch op 16-04-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij mijn bescheiden studentenkamer:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/nltitan/tv_001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/nltitan/tv_002.jpg

Wat je ziet:

- LG 26"
- Playstation 3 (40gb)
- PSP
- Oude Onkyo versterker en cdplayer

Ik moet nog nieuwe boxen kopen, het liefst gewoon 2 kleine boxen aangezien ik niet op en top audiofiel ben. De JBL Northridge E20's vond ik altijd wel mooi, maar hier moet ik me nog maar eens wat beter in gaan verdiepen. ;)

*ThisIsLiving tekst vanwege Ps3forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
Mooi setje! Als speakers zijn de Eltax Monitor III (3 dus) aan te raden.. Prima geluid voor weinig geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Smaakvol opgebouwd geheel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Llewy schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:04:
Mooi setje! Als speakers zijn de Eltax Monitor III (3 dus) aan te raden.. Prima geluid voor weinig geld ;)
Ik kan dit alleen maar beamen, bevallen me erg goed en ze krijgen ook goede recenties, plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.eltax.com/eltax/images/products/db/1840_sys1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandermark schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:21:
[...]

Ik kan dit alleen maar beamen, bevallen me erg goed en ze krijgen ook goede recenties, plaatje:

[afbeelding]
Zijn inderdaad mooie boxen en voor zover ik de reviews mag geloven zijn ze prijs/kwaliteit ook goed. Maar bij het plaatje hierboven zijn de pootjes nogal puntig en bij deze bijvoorbeeld niet:

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/126/349817269_8c7769549b.jpg?v=0

Edit: "the sharp pointy half detatches for bookshelf use though."

Zijn dus verwijderbaar.. O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 16:33 . Reden: Antwoord gevonden! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 20:40
Nice, TV toont groter dan 26".

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:03
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:31:
[...]

Zijn inderdaad mooie boxen en voor zover ik de reviews mag geloven zijn ze prijs/kwaliteit ook goed. Maar bij het plaatje hierboven zijn de pootjes nogal puntig en bij deze bijvoorbeeld niet:

[afbeelding]

Kijk je uit dat ie er niet vanaf trilt bij hoog volume. Staat nu al half over het randje. ;)
En eensch met VincentG, als je 37" had gezegt zou ik het ook geloven ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Who Am I? op 15-04-2008 21:13 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch echt een 'kleine' 26" :) .. Die foto die ik liet zien, was trouwens niet van mij, maar van Flickr af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:31:
[...]

[afbeelding]

De pootjes zijn idd erg puntig, die kun je niet op iets van hout zetten, direct een beschadiging. Daarom levert Eltax er ook stalen onderzettertjes bij waar de puntjes precies invallen, dierdoor is het contactoppervlak echt minimaal, op deze foto van mijn set kun je ze nog net zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/vandermark-idzinga/htpc2.jpg

Het afschroeven van de puntjes vind ik ook geen goede oplossing, de afstand van onderkant speaker tot boekenplank halveer je daarmee en de baspoort zit aan de onderkant... lijkt me niet voordelig voor de basklank. Daarom worden nu denk ik ook die stalen onderzetters bijgeleverd.

[ Voor 14% gewijzigd door vandermark op 15-04-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag shoppen voor een nieuwe subwoofer met natuurlijk een update hier als ik slaag.

Klein vraagje tussendoor... moet je een sub nou eerst inspelen ? Ik zie overal tegenstrijdige antwoorden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Ja tuurlijk. De rolrand en spider zijn nog wat stugger dus de resonantiefrequentie is nog wat hoger. Of eigenlijk is de Compliantie (Cms) lager.

De volgende relatie bestaat tussen de resonantiefrequentie en de compliantie: Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/math/b/d/0/bd06bf2b01982d12536e8596f3c61609.png

Zodoende wordt de Fs hoger. Bij het doorwapperen wordt het geheel wat losser, en dus de compliantie hoger (je kunt immers dan meer meters per newton afleggen) en zo de Fs lager.

Dus: Ja.

Edit: Waar ga je precies voor kijken?

[ Voor 3% gewijzigd door Seers op 16-04-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn home-cinema is niet veel soeps:
Sony TV (op pc aangesloten)
Wavemaster MX5 5.1
Sony dvd speler

That's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:44
Gisteren eindelijk m'n speakers binnen gekregen (vanwege een stomme fout van mezelf bij de betaling duurde het zo lang):

Afbeeldingslocatie: http://img409.imageshack.us/img409/7373/picture018bj8.th.jpg

M'n setup bestaat nu uit:

- Samsung LE32S81B TV
- Yamaha RX-V361 Receiver
- Eltax Concept 400 speakers

Bedenk dat ik 20 ben en samen met m'n vriendin in een appartement woon dus nee, het ziet er niet zo gelikt uit als dat de meesten hier hebben :P

[ Voor 12% gewijzigd door UTwizard op 16-04-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:30

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Dr. Strangelove: dat ziet er nice uit :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:13

Vrijdag

De Zwarte

vandermark schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:07:
[...]

De pootjes zijn idd erg puntig, die kun je niet op iets van hout zetten, direct een beschadiging. Daarom levert Eltax er ook stalen onderzettertjes bij waar de puntjes precies invallen, dierdoor is het contactoppervlak echt minimaal, op deze foto van mijn set kun je ze nog net zien:

[afbeelding]

Het afschroeven van de puntjes vind ik ook geen goede oplossing, de afstand van onderkant speaker tot boekenplank halveer je daarmee en de baspoort zit aan de onderkant... lijkt me niet voordelig voor de basklank. Daarom worden nu denk ik ook die stalen onderzetters bijgeleverd.
Hee, dat is een Streamium toch? Die wilde ik ook kopen een tijdje terug bij de KPN winkel maar die waren toen uitverkocht. Kan je die makkelijk aansluiten op je receiver zodat je zonder een pc internetradio kan luisteren?

Ik heb namelijk geen kabel en radio aansluiting (want ik kijk toch geen tv) maar internetradio lijkt me dan wel weer handig, zonder elke keer weer mijn pc aan te moeten zetten.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
als tv gebruikt ik de Philips 32PF9976
Afbeeldingslocatie: http://www.leunet.ch/shop/images/32PF9976_12_webImageFullSize.jpg

versterker is een philips DFR9000
Afbeeldingslocatie: http://www.homecinemastore.nl/uploads/300/art8420.jpg

DVD speler/recorder is een DVDR7300
Afbeeldingslocatie: http://images.ciao.com/iuk/images/products/normal/160/product-6673160.jpg

Als front speakers gebruikt ik van JBL de LX4

De Centerespeaker (voor en achter) is van JBL LC1
Afbeeldingslocatie: http://www.jbl.com/home/products/images/products/LC1.jpg

de rear spreakers zijn JBL L830
Afbeeldingslocatie: http://www.jbl.com/home/products/images/products/L830.jpg

en als subwoofer gebruik ik van jbl de L8400
Afbeeldingslocatie: http://www.jbl.com/home/products/images/products/L8400P.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door PBloem op 16-04-2008 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Sjiek spul van jbl, kosda? :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
TroonStaal schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:20:
[...]

Hee, dat is een Streamium toch? Die wilde ik ook kopen een tijdje terug bij de KPN winkel maar die waren toen uitverkocht. Kan je die makkelijk aansluiten op je receiver zodat je zonder een pc internetradio kan luisteren?

Ik heb namelijk geen kabel en radio aansluiting (want ik kijk toch geen tv) maar internetradio lijkt me dan wel weer handig, zonder elke keer weer mijn pc aan te moeten zetten.
Ik heb nog zo'n Streamium, voor 100 Euro gekocht in de Philips winkel. Hij heeft inmiddels plaats gemaakt voor een Apple Airport.

De internetradio is erg handig, je kan gewoon stations toevoegen via de Philips website. Ik heb hem aangesloten op een Klipsch Pro-Media 2.1 set via een normale jack->tulp aansluiting.
Ik had nogal wat problemen met streamen (stokte soms zonder reden) en de On2Share plugin voor Mediaplayer beviel me niet. Verder werkte ie prima voor de radio, je kon geloof ik ook zien welk liedje speelde op de radio via het display.

Aansluiting op een receiver is simpel, er zit geen digitale output op maar analoge geluid is goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seers schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:30:
Ja tuurlijk. De rolrand en spider zijn nog wat stugger dus de resonantiefrequentie is nog wat hoger. Of eigenlijk is de Compliantie (Cms) lager.

De volgende relatie bestaat tussen de resonantiefrequentie en de compliantie: [afbeelding]

Zodoende wordt de Fs hoger. Bij het doorwapperen wordt het geheel wat losser, en dus de compliantie hoger (je kunt immers dan meer meters per newton afleggen) en zo de Fs lager.

Dus: Ja.

Edit: Waar ga je precies voor kijken?
Hahaha ook een manier om het uit te leggen :D Maar het is duidelijk. Nou ik heb mijn B&W AS6 verkocht. Ding was echt te groot en te aanwezig. Ben nu geslaagd voor een kleinere downfiring subwoofer van Rogers. Waarschijnlijk voor velen een onbekend merk.... maar wel een mooie compact systeem... :)

Ik ga ff inspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Zal hier eens wat compleet anders laten zien.
De set die we in de kantine hebben hangen!

De exacte typenummers weet ik niet om eerlijk te zijn.
(Alleen van de tv :P ).

Maar goed, eerst even wat foto's!
De aansturing, van boven naar onderen.
Videorecorder (O.a om het signaal van de tv en dvd door te geven naar de beamer).
Dvd speler.
Cd Speler
Tuner
Bose schakelaar voor de luidsprekers
Versterker

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3070/2418351797_cec7cb6937.jpg?v=0

Een van de 4 Bose luidsprekers

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2313/2419170240_c5d66003a7.jpg

Achteraan hangen er nog 2...Rechts (niet op de foto) hangt er ook nog 1.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3138/2419170500_a338e5d1ff.jpg

Een Infocus Beamer
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3264/2418352937_3d351b6165.jpg

Een Grolsch Music Master, ontwikkeld i.c.m Alcas.
Systeem is in staat om videoclips weer te geven,Nummers te downloaden, karaoke functie, een Rss feed weer te geven, een sms module is ook mogelijk. Het is een touchscreen, en het systeem is aangesloten op een 40" LCD Tv en de beamer!
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2064/2419171960_85ac53ac18.jpg

Als er geen videoclip aanwezig is, kunnen er o.a dit soort beelden bij het nummer worden vertoond:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2118/2419171662_8f5d437c79.jpg
Maar ook eigen foto's is mogelijk.

Een videoclip:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2121/2418352119_4d89b97007.jpg?v=0

EDIT:
Niet op de foto, wel aanwezig.
Een WII, met twee Wiimote's en Nunchuks + Guitar

[ Voor 36% gewijzigd door Robbie T op 17-04-2008 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
PBloem schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:04:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
en nou nog foto's van jóúw setup? :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PBloem schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:04:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
google.nl, tab afbeeldingen kunnen we zelf wel vinden hoor...... ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

<b><font color=red>Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt</font></b>.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.

<font color=blue>** Dit is geen "wat moet ik kopen"-topic of een "help, mijn apparatuur is stuk"-topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.

Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.</font>