In zijn geval is toe-in misschien juist wel een goede plaatsing, ivm die muur aan de linkerkant. Je hebt wel een punt dat de sweet-spot hiermee verkleint, maar voor de lage tonen kan toe-in de resonantie (lees: boom-effect) wat verminderen. Zelf heb ik de speakers ook toe-in geplaatst en het klinkt (in mijn specifieke geval) beter dan recht naar voren.yGiDoRp schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:33:
[...]
Mooie set! Het zou beter zijn om je Dali's recht neer te zetten. Dus niet gericht naar de luister positie.
Verwijderd
Atmoz
Control
System
:
What
The
Fuck??!?

Wat stoer! Wil ik ook! Doe je ook op bestelling bouwen?
Control
System
:
What
The
Fuck??!?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 12:51 ]
Het heeft natuurlijk wel een enorm sci-fi gehalte. Het enige wat er nog ontbreekt is een Captain's Chair....Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:50:
Atmoz
Control
System
:
What
The
Fuck??!?
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Damn, dit is mooi. Hoe heb je de kabels (voor naar de verlichting e.d.) weggewerkt; achter muren&plavond of echt met kabelgoten e.d.?atmoz schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:14:Ben zelf ook weer even bezig geweest met mijn HT'tjes (slaapkamer/woonkamer)
Same here, Gast ik zit nog steeds te rukken hier (figure of speech).Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:50:
Atmoz
Control
System
:
What
The
Fuck??!?
Ik wilde tijdens het verbouwen van ons nieuwe huis zoiets hebben, maar ja. Ik kom niet verder dan kant en klaar spul. Ik denk dat als je dit zou bouwen en verkopen dat je aardig wat zou kunnen verdienen. Maar ja, ik kan me voorstellen dat het echt gaaf is om voor jezelf te hebben.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:50:
Atmoz
Control
System
:
What
The
Fuck??!?
Dat is zeker mogelijk ja.
Heb samen met m'n collega een bedrijfje waar we zulke dingen "custom" voor mensen maken.
Je kunt me altijd mailen...
Stoney3K schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:40:
[...]
Het heeft natuurlijk wel een enorm sci-fi gehalte. Het enige wat er nog ontbreekt is een Captain's Chair....
ThanksBARO schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:53:
[...]
Damn, dit is mooi. Hoe heb je de kabels (voor naar de verlichting e.d.) weggewerkt; achter muren&plavond of echt met kabelgoten e.d.?
Het is allemaal te koop. Ik kom het ook nog bij je thuis installerenArunia schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:54:
[...]
Same here, Gast ik zit nog steeds te rukken hier (figure of speech).
Ik wilde tijdens het verbouwen van ons nieuwe huis zoiets hebben, maar ja. Ik kom niet verder dan kant en klaar spul. Ik denk dat als je dit zou bouwen en verkopen dat je aardig wat zou kunnen verdienen. Maar ja, ik kan me voorstellen dat het echt gaaf is om voor jezelf te hebben.
Alles wat je maar kunt bedenken moet ik feite te bouwen zijn. Laat je fantasie maar lopen, dat doe ik ook
Verwijderd
Na, na tijden (lees jaren) mee lezen en kijken... Toch ook maar eens geregistreerd...
Post ik dan ook maar m'n TVtje + Audo setje

Wat valt hier te zien?
- 50" Pioneer Plasma (PDP-LX508D)
- JVC DD-3 Home Cinema setje (ja, ik weet het, niet echt speciaal!)
- Digitaal HD kastje van casema
- Ikea meubel
Op de planning staat verlopig nog een PS3, maar het geld groeit helaas niet op de rug voor een 21 jarige scholier
(Maar eerst een dSLR cammetje
)
Post ik dan ook maar m'n TVtje + Audo setje
Wat valt hier te zien?
- Ikea meubel

Op de planning staat verlopig nog een PS3, maar het geld groeit helaas niet op de rug voor een 21 jarige scholier
(Maar eerst een dSLR cammetje
Is die opstelling niet een beetje raar, lijkt me dat je kast (ikea meubel) nu niet open kan?Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:52:
Na, na tijden (lees jaren) mee lezen en kijken... Toch ook maar eens geregistreerd...
Post ik dan ook maar m'n TVtje + Audo setje![]()
[afbeelding]
Wat valt hier te zien?
- Ikea meubel![]()
Op de planning staat verlopig nog een PS3, maar het geld groeit helaas niet op de rug voor een 21 jarige scholier![]()
(Maar eerst een dSLR cammetje)
Je home cinema setje zie ik niet, maar als die niet zo speciaal is missen we wss niks
filmpje op je site doet het niet... kan je daar nog is naar kijken.... Je hebt trouwens een verschrikkelijk mooie set staanatmoz schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:13:
[...]
Nee, met ACS bedoel ik niet die RFID kaartjes...
(wat trouwens ook erg leuk spul is, daarover later meer) ACS staat voor Atmoz Control System, een systeem wat ik in 2003 gemaakt heb. Meer info:
Van de www.atmoz-acs.tk website:
[knip]
-
Verwijderd
@ sajoku,
Kastje kan makkelijk open (ik heb 70cm speling tov einde van m'n bed).
En JVC DD-3 is erhm, eigenlijk een vrij "sneu" geluid's setje, wil ooit nog eens wat anders. Maar weet nog niet hoe en wat ik precies daar in wil. Verlopig heb ik "gewoon" geluid!
En enorm goed beeld!
En JVC DD-3 is erhm, eigenlijk een vrij "sneu" geluid's setje, wil ooit nog eens wat anders. Maar weet nog niet hoe en wat ik precies daar in wil. Verlopig heb ik "gewoon" geluid!
En enorm goed beeld!
Mooie tv idd.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:04:
@ sajoku,
En enorm goed beeld!
Heb jij er trouwens geen last van dat jij het beeld van die tv "koud" vind? Ik vond de samsung die mijn ouders nu hebben er veel plezieriger uitzien kwa beeld als phillips en die jij hebt.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Say What!?Joopieboy schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:19:
[...]
Ik vond de samsung die mijn ouders nu hebben er veel plezier uitzien kwa beeld als phillips en die jij hebt.
Bedoelde plezieriger.
Verwijderd
@ Joopieboy,
Nee, ik zit zelf ook in de verkoop van tv's.
Ik snap precies wat je bedoelt, met name de Samsung heeft op het moment een paar zeer aardige plasma's (ook goed geprijst) in de productie. Zit goed beeld in voor het geld.
Maar toch vondt ik de deze mooier kwa kleuren, this gewoon een kweste van persoonlijke smaak. En uiterraard veel instellen! En deze heeft iets wat meer opties
*edit*
hier nog een foto tov de ruimte bij m'n kast / bed
En m'n sub + dvd speler erop
*(planken voor dvd speler etc zijn onderweg)
Nee, ik zit zelf ook in de verkoop van tv's.
Ik snap precies wat je bedoelt, met name de Samsung heeft op het moment een paar zeer aardige plasma's (ook goed geprijst) in de productie. Zit goed beeld in voor het geld.
Maar toch vondt ik de deze mooier kwa kleuren, this gewoon een kweste van persoonlijke smaak. En uiterraard veel instellen! En deze heeft iets wat meer opties
*edit*
hier nog een foto tov de ruimte bij m'n kast / bed
En m'n sub + dvd speler erop

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 21:25 ]
Ik mag toch hopen dat deze Pio een beter beeld geeft dan een Samsung plasma aangezien deze tv 4 keer zo duur is, niet slecht voor een scholier!!
Ik heb zelf ook ongeveer dezelfde kleur rood/aubergine op de muur, maar vindt dit two-tone wel een beetje druk. De knuffels zijn zeker v/j vriendin
Vraagje: Waarom besloten voor deze Pio te gaan en niet bv Panasonic? Is mss iets minder qua beeld maar dan had je wel een hoop geld overgehouden voor bv die ps3 en dat cameraatje
Ik heb zelf ook ongeveer dezelfde kleur rood/aubergine op de muur, maar vindt dit two-tone wel een beetje druk. De knuffels zijn zeker v/j vriendin
Vraagje: Waarom besloten voor deze Pio te gaan en niet bv Panasonic? Is mss iets minder qua beeld maar dan had je wel een hoop geld overgehouden voor bv die ps3 en dat cameraatje
wattttt???Joopieboy schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:19:
[...]
Mooie tv idd.
Heb jij er trouwens geen last van dat jij het beeld van die tv "koud" vind? Ik vond de samsung die mijn ouders nu hebben er veel plezieriger uitzien kwa beeld als phillips en die jij hebt.
Samsung is echt troep vergeleken met Pioneer. Ben je niet in de war met iets anders?
Verwijderd
Zijn hier ook eigenaren van Klipsch speakers? 
Ik ben benieuwd wat zij van Klipsch vinden. Ze klinken heerlijk in elke ruimte maar vind ze wel erg aanwezig. Misschien dat dit mij gaat irriteren want ze zijn alles behalve neutraal.

Dit is geen topic om te vragen naar ervaringen!
Ik ben benieuwd wat zij van Klipsch vinden. Ze klinken heerlijk in elke ruimte maar vind ze wel erg aanwezig. Misschien dat dit mij gaat irriteren want ze zijn alles behalve neutraal.
Dit is geen topic om te vragen naar ervaringen!
[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 06-04-2008 20:05 ]
Mm geen idee, maar wij hebben toen in de media markt naar een divers aantal schermen zitten kijken maar samsung zag er echt beter uit.lowfi schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:20:
[...]
wattttt???
Samsung is echt troep vergeleken met Pioneer. Ben je niet in de war met iets anders?
Ooit wel es in je opgekomen dat die schermen bij de MM gewoon slecht afgesteld staan? Doorgaans stellen ze de TV's zo af dat het scherm met de hoogste winstmarge er het beste aantrekkelijkste (contrast en kleurwaardes die van geen kant kloppen maar wel indrukwekkend zijn) uit ziet...
Joopieboy schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:19:
[...]
Mooie tv idd.
lowfi schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:20:
[...]
wattttt???
Misschien in de war met Philips?Mm geen idee, maar wij hebben toen in de media markt naar een divers aantal schermen zitten kijken maar samsung zag er echt beter uit.

Ik begin nu toch te twijfelen... 
Nevermind, mooie teevee en veel plezier ermee, ik kijk lekker verder op een samsung ding.

Nevermind, mooie teevee en veel plezier ermee, ik kijk lekker verder op een samsung ding.
Waarschijnlijk het oude model. MM verkoopt geen pioneer meer sinds de 6 (7?) serie. Men laat zich gek maken door 1080P etc. Pioneer is dus te duur met hun HD readyJoopieboy schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:18:
[...]
Mm geen idee, maar wij hebben toen in de media markt naar een divers aantal schermen zitten kijken maar samsung zag er echt beter uit.
Verwijderd
Je kunt ze ook iets dichter op elkaar zetten, de Dali's presteren het mooiste als je ze recht zet. De Ikon 5 is al wat milder in het laag dan zijn grotere broeders.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:45:
[...]
In zijn geval is toe-in misschien juist wel een goede plaatsing, ivm die muur aan de linkerkant. Je hebt wel een punt dat de sweet-spot hiermee verkleint, maar voor de lage tonen kan toe-in de resonantie (lees: boom-effect) wat verminderen. Zelf heb ik de speakers ook toe-in geplaatst en het klinkt (in mijn specifieke geval) beter dan recht naar voren.
Kan hij ze ook niet beter aansluiten via de Mid-Bass terminal ?
Verwijderd
Je moet je speakers nog wel ff goed uitlijnen tov elkaar en je luister positie, en hoe verder je ze van de achterwand plaatst hoe mooier de spreiding van het geluid.ZoRr0 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:35:
Oke omdat het toch wel erg verleidelijk is kan ik het toch niet laten om mijn set te plaatsen. Het is een stereo set en het is eigenlijk mijn instap in de hifi. Ik wil in ieder geval nog een tuner kopen en wellicht een Logitech Squeezebox.
Let niet op de kwaliteit van de foto's want die zijn met een Nokia N82 gemaakt.
Specificaties van de set:
NAD C315BEE Geïntegreerde versterker
NAD C515BEE Cd-speler
Dali Ikon 5
The Chord Company Carnival SilverScreen
The Chord Company Cobra
Samsung LE32S81B
Samsung DVD-HD870
Probeer ze ook eens aan te sluiten via de mid-bass terminal, of ander bi-wire, ik heb zelf de Ikon 7 gehad met een home made bi-wire kabel, heeft wel degelijk effect.
Volgens mij waren we het er zo onderhand wel met z'n allen over eens dat bi-wiren geen enkele zin heeft, in tegenstelling tot bi-ampen.
Ach, er zijn wel onzinnigere upgrades te verzinnen. En misschien is een extra kabel wel beter van kwaliteit dan zo'n koppelstukje. Ook is 2x 3 meter speakerkabel nu niet echt de duurste upgrade ooit en als je dan het gevoel hebt dat het beter klinkt: prima. Ik heb meer problemen met extreem dure upgrades waar het nut betwistbaar van is. Er is bij bi-wiring in ieder geval een meetbaar verschil (weerstand speakerkabel < weerstand koppelstuk) dat alleen niet per se ook merkbaar is voor het menselijk gehoor. Ik dacht ook een verbetering te horen met de Dali Suite 2.8's van een vader van een vriend van me. Blijft natuurlijk subjectief.
Maar wat ik wil zeggen: voor €20 kan je best een gokje wagen. Baadt het niet dan schaadt het niet en het ziet er sowieso lekker uit
Maar wat ik wil zeggen: voor €20 kan je best een gokje wagen. Baadt het niet dan schaadt het niet en het ziet er sowieso lekker uit
Wat een onzin, B&W staat juist helemaal niet bekend om het neutrale geluid, zeker alles onder de 800 serie niet. Volgens mij heb je ze niet eens beluisterd.RoaDHouse schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 01:46:
[...]
Zijn gewoon goede speakers . ik ben er zeer tevreden mee. Volle klankkleur wat ik erg kan waarderen in deze serie.
Ik vind het altijd maar een "gezeur" dat geluid neutraal moet zijnEen vrouw hoeft toch ook niet neutraal te zijn .. dan gaat de lol er snel af. Beetje make-up erbij en het ziet er ook beter uit :):)
B&W vind ik veel te droog qua geluid.
Verwijderd
bi-ampen is nog beter natuurlijk, maar je moet toch ergens beginnen.Kaj. schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:40:
Volgens mij waren we het er zo onderhand wel met z'n allen over eens dat bi-wiren geen enkele zin heeft, in tegenstelling tot bi-ampen.
Ik heb een Philips 32PFL3312 en wil deze graag aan de muur bevestigen. Heb alleen geen zin in een kantelbare steun van 100 euro. Ik zoek zoiets als dit, ( lees ikea observator ofiets ) lekker goedkoop en simpel.. Alleen deze is tot 30 inch en 15 kilo. Ik heb 32 inch en als het goed is rond de 17 kilo. Dus weet niet of dat verstandig is...wil niet dat als ik thuiskom me lcd op de grond is gepleurt...iemand misschien ander goedkoop alternatief ?
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Ik heb net een Barkan muursteun voor €63,60 gekocht. Omdat een plaatje meer zegt dan woordjes:NeoMe schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:58:
Ik heb een Philips 32PFL3312 en wil deze graag aan de muur bevestigen. Heb alleen geen zin in een kantelbare steun van 100 euro. Ik zoek zoiets als dit, ( lees ikea observator ofiets ) lekker goedkoop en simpel.. Alleen deze is tot 30 inch en 15 kilo. Ik heb 32 inch en als het goed is rond de 17 kilo. Dus weet niet of dat verstandig is...wil niet dat als ik thuiskom me lcd op de grond is gepleurt...iemand misschien ander goedkoop alternatief ?

Voor deze prijs is er volgens mij niets beters te krijgen
Hier klikken
Het is type #34
[ Voor 6% gewijzigd door GodDamage op 05-04-2008 17:33 ]
ik zou eens goed kijken of die schroefjes in de gaatjes gaan passen.GodDamage schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:31:
[...]
Ik heb net een Barkan muursteun voor €63,60 gekocht. Omdat een plaatje meer zegt dan woordjes:
[afbeelding]
Voor deze prijs is er volgens mij niets beters te krijgen
Hier klikken
Het is type #34
ik had ook zo'n universeel beugeltje gekocht en ja hoor heel mooi een M6 boutje nodig waar er maximaal een M4 in ging.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ik heb al een tijdje niet meer gepost, maar deze update wil ik jullie niet onthouden.
Mn nieuwe zuilen van Canton, de GLE 409's:

Een super geluid, zelfs op mijn philips matchline versterker. Mooi warm geluid en ik stoor me absoluut niet aan de (over)aanwezigheid van de hoge tonen, waarvan men wel eens spreekt in verschillende reviews. En dat voor 272euro per stuk
Mn nieuwe zuilen van Canton, de GLE 409's:

Een super geluid, zelfs op mijn philips matchline versterker. Mooi warm geluid en ik stoor me absoluut niet aan de (over)aanwezigheid van de hoge tonen, waarvan men wel eens spreekt in verschillende reviews. En dat voor 272euro per stuk
[ Voor 8% gewijzigd door PassieWassie op 05-04-2008 20:08 ]
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Vandaag vluchtig Canton gehoord bij de MM in Antwerpen maar vond die dingen veel te veel laag hebben, te weinig midden en hoog. Maar dat ligt mss aan hoe MM ze instelt (kon bron nergens vinden)...
Verwijderd
Luisteren. Het is en blijft persoonlijk.Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 00:27:
[...]
RF5, RF62 of RF82. They all look the same![]()
Welke van de bovenstaande drie is eigenlijk voorzien van het beste klankweergave?
Ik vind ze juist in neutrale afstemming vrij weinig bass hebben. Dus ik denk dat er bij de mediamarkt wat aan de equalizer is gesleuteld.Cubefanatic schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:16:
Vandaag vluchtig Canton gehoord bij de MM in Antwerpen maar vond die dingen veel te veel laag hebben, te weinig midden en hoog. Maar dat ligt mss aan hoe MM ze instelt (kon bron nergens vinden)...
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Verwijderd
Ik heb gisteren een Sony Bravia 40D3500 gekocht.
Deze 40 inch Full HD LCD TV is gewoonweg fenomenaal.

Ik zet nu slechts deze éne foto online, want er gaat nog een hoop veranderen.
To Do:
- Stickers eraf trekken (op suggestie van lowfi
) [EDIT]
- Stereo verkopen.
- 5.1 set aankopen (waarschijnlijk een Z-5500).
- Digibox (wordt woensdag geplaatst).
- PS3 aankopen (volgende week).
'k Ben geen zware gamer, maar GTA IV komt eind deze maand uit;
en de PS3 is tevens ook een Blu-Ray speler.
Momenteel kijk ik dus nog analoog (tot woensdag), maar 'k ben wel uitermate tevreden over de beeldkwaliteit tot nu toe. In principe zou ik zonder digitale TV ook verder kunnen, maar het verschil is toch enorm. Nu is het goed, maar digitaal is het beter.
En inderdaad, momenteel is er nog niks speciaal aan. Deze TV is slechts het begin, volgende week plaats ik nog wel eens een foto met de digibox en PS3. De week daarna een foto met de 5.1, en het nieuwe meubel.
Verder ga ik waarschijnlijk m'n kamer opnieuw indelen,
en dan ga ik eens op zoek naar een nieuw meubel.
Suggesties zijn steeds welkom.

Ik zet nu slechts deze éne foto online, want er gaat nog een hoop veranderen.
To Do:
- Stickers eraf trekken (op suggestie van lowfi
- Stereo verkopen.
- 5.1 set aankopen (waarschijnlijk een Z-5500).
- Digibox (wordt woensdag geplaatst).
- PS3 aankopen (volgende week).
'k Ben geen zware gamer, maar GTA IV komt eind deze maand uit;
en de PS3 is tevens ook een Blu-Ray speler.
Momenteel kijk ik dus nog analoog (tot woensdag), maar 'k ben wel uitermate tevreden over de beeldkwaliteit tot nu toe. In principe zou ik zonder digitale TV ook verder kunnen, maar het verschil is toch enorm. Nu is het goed, maar digitaal is het beter.
En inderdaad, momenteel is er nog niks speciaal aan. Deze TV is slechts het begin, volgende week plaats ik nog wel eens een foto met de digibox en PS3. De week daarna een foto met de 5.1, en het nieuwe meubel.
Verder ga ik waarschijnlijk m'n kamer opnieuw indelen,
en dan ga ik eens op zoek naar een nieuw meubel.
Suggesties zijn steeds welkom.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2008 14:18 ]
Stickers eraf trekken mag ook op de to do lijst
Verwijderd
Zo, toegevoegd aan het lijstje!
'k Vind het best stoer met de stickers,
maar ze vliegen er straks af.

Ligt het aan mij of ben ik de enige die direkt na aankoop (zelfs voor het aanzetten\aansluiten) stickers direkt eraf haalt
| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
Mooie TV! Alleen jammer dat de race redelijk saai wasVerwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:13:
[afbeelding]
No Shame, only Fame!
Nee hoor, same here.BNX schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:03:
[...]
stickers zijn 'not done'
Ligt het aan mij of ben ik de enige die direkt na aankoop (zels voor het aanzetten\aansluiten) stickers direkt eraf haalt
Weg met al die troep.
Van mij hadden ze bij Samsung ook die logo'tjes van DNIe, SRS en HD Ready mogen vergeten op mn TV. Liever gewoon helemaal "clean". Leuk voor in de winkel, zodat je weet wat voor specs de TV heeft, maar liever niet.
Meestal wacht ik een paar uurtjes totdat ik zeker weet dat ik geen product heb met gebreken. Dan haal ik er alles af. Ik erger me altijd aan mensen die plasticjes, stickers e.d. er op laten. 'Dan lijjkt het nog nieuw'... ja, vastBNX schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:03:
[...]
stickers zijn 'not done'
Ligt het aan mij of ben ik de enige die direkt na aankoop (zels voor het aanzetten\aansluiten) stickers direkt eraf haalt

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Je weet dat deze LCD een ingebouwde DVB-C tuner heeft? Als ik jou was, zou ik deze voor de grap es laten zoeken, kan maar zo dat je exploitant een hele zooi fta-kanalen over de kabel aanbiedt! (mits je kabel hebt natuurlijk....)Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:13:
smile an everlasting smile
Verwijderd
Free to AIR en kabel, das moeilijk te rijmenRooN schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:27:
[...]
Je weet dat deze LCD een ingebouwde DVB-C tuner heeft? Als ik jou was, zou ik deze voor de grap es laten zoeken, kan maar zo dat je exploitant een hele zooi fta-kanalen over de kabel aanbiedt! (mits je kabel hebt natuurlijk....)
DVB-T tuner dan maar?
Dat heeft niemand. Gewoon met dermate veel overtuiging nietszeggende termen gebruiken en er zelf in geloven en dan heb je wel verstand van geluidsanalysebenlanka schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:02:
[...]
Ik heb niet veel verstand van geluidsanalyse, maar het klinkt allemaal mooi helder en duidelijk met geen erge nadruk op de hoge of lage tonen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Bedankt! En inderdaad, redelijk saai!S2801 schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:10:
[...]
Mooie TV! Alleen jammer dat de race redelijk saai was
'k Ben vrij vlug overgeschakeld naar de Ronde van Vlaanderen.
Dat was nog vrij spannend in de laatste 15 km.
Leg dat eens uit in lekentaal, als je wilt.RooN schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:27:
[...]
Je weet dat deze LCD een ingebouwde DVB-C tuner heeft? Als ik jou was, zou ik deze voor de grap es laten zoeken, kan maar zo dat je exploitant een hele zooi fta-kanalen over de kabel aanbiedt! (mits je kabel hebt natuurlijk....)
'k Ben wel iets of wat op de hoogte van al die technologieën die ze in de TV's steken tegenwoordig, maar van die tuners en digitale mogelijkheden ken ik nog hoegenaamd niks tot zéér weinig.
Je zegt dat je digitale TV hebt aangevraagd en dat je daar dus een digitale tuner (decoder, digitaal kastje of hoe je het ook noemen wilt) voor krijgt. Ik ga er vanuit dat je digitale TV via de kabel krijgt, aangezien je het niet over Digitenne of schotel hebt. Digitale TV via de kabel heet ook wel DVB-C, Digital Video Broadcasting Cable. Maar het mooie van jouw Sony LCD is dat deze zelf ook een DVB-C tuner (=digitale tuner) heeft en dat je dus in theorie geen externe digitale tuner nodig hebt. Let wel: dit is in theorie, het werkt nog niet bij alle exploitanten.Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:51:
Leg dat eens uit in lekentaal, als je wilt.
'k Ben wel iets of wat op de hoogte van al die technologieën die ze in de TV's steken tegenwoordig, maar van die tuners en digitale mogelijkheden ken ik nog hoegenaamd niks tot zéér weinig.
Als je naar je afstandsbediening kijkt zie je dat daar een grote knop op zit met 'Digital' erop. Als je daarop drukt ga je dus naar de digitale tuner van de TV. Als je nu naar het menu gaat kun je weer zenders zoeken (net als bij analoog) maar dan digitaal en dit levert een nog betere beeldkwaliteit op. Hier in Ermelo (UPC) werkt dit perfect. Succes!
Nee hoor. Hier in Ermelo zijn er 20 zenders (NL1, 2 en 3, RTL 4,5,7,8 enzovoorts, eigenlijk alle standaard NLse zenders) FTA. Dus de D-serie van Sony en bv. ook loewe TV's met ingebouwde DVB-C tuners kunnen dit zo van de kabel afhalen. Levert echt een mooi plaatje opVerwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:02:
[...]
Free to AIR en kabel, das moeilijk te rijmen
DVB-T tuner dan maar?
Edit: oh nu snap ik je free-to-AIR kwestie
[ Voor 13% gewijzigd door RooN op 06-04-2008 19:57 ]
Verwijderd
Na alle delen van dit leuke topic te hebben bekeken werd het toch maar eens tijd zelf ook mijn foto's te plaatsen.
Ik heb vele fora's gelezen maar dit is de eerste keer dat ik ergens post, hopelijk gaat het in een keer goed
Let niet op de kwaliteit van de foto's mijn digicam is stuk, dus toen maar met telefoon gedaan.
Kijk positie:

Kijk positie dichterbij:

Side view:

Plaatjesdraaier:

Laptop aangesloten met dvi > hdmi en 500gig externe hdd voor hd films:

Samsung receiver digitenne, JVC homecinema receiver, siemens videorecorder jaja old school
ps3 spelletjes en blu ray disc:

Specs:
Panasonic th-37pv45 Plasma
B&W 685 speakers
Stanton T.50 turntable
Analogis Pre-amp voor de draaitafel (zwarte kastje rechts van de draaitafel)
Medion laptop met dvi en optical out
JVC 5.1 homecinema set (verder niet benoemens waardig)
Veder ben ik nog in afwachting van:
Onky tx-sr606 (in bestelling)
PS3 (deze is stuk terug gestuurd naar sony binnen 15 werkdagen verwacht ik een nieuwe terug)
Dit is overigens mijn slaapkamer setup, als thuis wonende student heb ik helaas niet meer ruimte.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden
Ik heb vele fora's gelezen maar dit is de eerste keer dat ik ergens post, hopelijk gaat het in een keer goed

Let niet op de kwaliteit van de foto's mijn digicam is stuk, dus toen maar met telefoon gedaan.
Kijk positie:

Kijk positie dichterbij:

Side view:

Plaatjesdraaier:

Laptop aangesloten met dvi > hdmi en 500gig externe hdd voor hd films:

Samsung receiver digitenne, JVC homecinema receiver, siemens videorecorder jaja old school

Specs:
Panasonic th-37pv45 Plasma
B&W 685 speakers
Stanton T.50 turntable
Analogis Pre-amp voor de draaitafel (zwarte kastje rechts van de draaitafel)
Medion laptop met dvi en optical out
JVC 5.1 homecinema set (verder niet benoemens waardig)
Veder ben ik nog in afwachting van:
Onky tx-sr606 (in bestelling)
PS3 (deze is stuk terug gestuurd naar sony binnen 15 werkdagen verwacht ik een nieuwe terug)
Dit is overigens mijn slaapkamer setup, als thuis wonende student heb ik helaas niet meer ruimte.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden

Verwijderd
Oh, OK! Ik ga eens bellen naar Telenet dan morgen, want dat zou willen betekenen dat ik die huur van de Digibox (4 euro in de maand) achterwege kan laten. 't Is geen groot bedrag, maar goed, 't is beter dan niks. En jullie zijn zeker dat mijn Bravia (40D3500) dit heeft?RooN schreef op zondag 06 april 2008 @ 19:52:
[...]
Je zegt dat je digitale TV hebt aangevraagd en dat je daar dus een digitale tuner (decoder, digitaal kastje of hoe je het ook noemen wilt) voor krijgt. Ik ga er vanuit dat je digitale TV via de kabel krijgt, aangezien je het niet over Digitenne of schotel hebt. Digitale TV via de kabel heet ook wel DVB-C, Digital Video Broadcasting Cable. Maar het mooie van jouw Sony LCD is dat deze zelf ook een DVB-C tuner (=digitale tuner) heeft en dat je dus in theorie geen externe digitale tuner nodig hebt. Let wel: dit is in theorie, het werkt nog niet bij alle exploitanten.
Als je naar je afstandsbediening kijkt zie je dat daar een grote knop op zit met 'Digital' erop. Als je daarop drukt ga je dus naar de digitale tuner van de TV. Als je nu naar het menu gaat kun je weer zenders zoeken (net als bij analoog) maar dan digitaal en dit levert een nog betere beeldkwaliteit op. Hier in Ermelo (UPC) werkt dit perfect. Succes!
Overigens, bedankt voor de heel goede tip en de uitleg!
Flaptop bovenop je niet afgeschermde sub lijkt me niet echt szo'n slim plan. Woofer geeft met een beetje pech nogal wat magnetische straling af...vind de hdd in je flaptop niet leuk
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
haha zo'n vermoeden had ik al, maar is dit ook een probleem wanneer de woofer niet is aangesloten? (normaal staat de Flaptop ergens anders)
voor Telenet mag je het al vergeten:Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 20:19:
[...]
Oh, OK! Ik ga eens bellen naar Telenet dan morgen, want dat zou willen betekenen dat ik die huur van de Digibox (4 euro in de maand) achterwege kan laten. 't Is geen groot bedrag, maar goed, 't is beter dan niks. En jullie zijn zeker dat mijn Bravia (40D3500) dit heeft?
Overigens, bedankt voor de heel goede tip en de uitleg!
een Tv die dvb-c kan, wilt nog niet zeggen dat die overweg kan met de gebruikte coderingen.
dus als je geen cam kunt gebruiken (wat bij telenet toch niet werkt) krijgt je enkel de FTA/FTC kanalen - wat bij Telenet de 8 verdwenen analoge kanalen zijn + de vrt (één).
daar gebruiken ze nagravision en werkt de beveiliging mbv een smartcard en een boxkey:
die boxkey staat vast in de digibox... Telenet laat (op deze moment) niet toe dat er andere box'en gebruikt worden - werken met cam's is ook (nog) niet mogelijk bij hun daardoor.
Neem het aan van iemand die er gewerkt heeft en ook verschillende wegen aan't zoeken is om zonder digibox te kijken
[ Voor 13% gewijzigd door soulrider op 06-04-2008 20:31 ]
Al eens een kapotte HDD opengemaakt? Daar zitten ook aardig sterke magneten in hoorThe Eagle schreef op zondag 06 april 2008 @ 20:24:
Flaptop bovenop je niet afgeschermde sub lijkt me niet echt szo'n slim plan. Woofer geeft met een beetje pech nogal wat magnetische straling af...vind de hdd in je flaptop niet leuk
Dat speakermagneetje doet een HD echt niks.
Hier stond een dode link.
ik zou het er toch niet op wagen.strandbal schreef op zondag 06 april 2008 @ 20:31:
[...]
Al eens een kapotte HDD opengemaakt? Daar zitten ook aardig sterke magneten in hoor
Dat speakermagneetje doet een HD echt niks.
mag ik vragen waar je dit tvmeubel vandaan hebt? Ben ook op zoek en dit ziet er goed uit!silitek schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:16:
Ook maar eens een ander meubel gekocht...was het ophangsysteem wel zat!!
[afbeelding]
[afbeelding]
Nieuwe collectie van..IKEAMijulio schreef op zondag 06 april 2008 @ 21:10:
[...]
mag ik vragen waar je dit tvmeubel vandaan hebt? Ben ook op zoek en dit ziet er goed uit!
Kleur is bruin/zwart
Betere foto:

[ Voor 21% gewijzigd door silitek op 10-04-2008 11:59 ]
Tubes....It's what make music music!
zie ik daar toevallig virtual djdalus schreef op zondag 06 april 2008 @ 21:52:
* dalus doet ook maar eens dit topic vervuilen.
[afbeelding]
(let niet op het slechte fotoschop werk)
De spulletjes:
- Driade b/65 speakers
- Alesis RA-500 versterker
- JBsystems mixertje
- MIjn jvc radiootje
gebruik ik ook wel eens, maar nu op mac meer traktor dj studio 3
Verwijderd
lijkt me eerder bpm studio.joeri. schreef op maandag 07 april 2008 @ 00:23:
[...]
zie ik daar toevallig virtual dj![]()
dat nieuwe ikea meubel lijkt me wel een leuk ding... maar werken je afstandsbedieningen door die glazen deurtjes of moet je ze elke keer openzetten ?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 07:34 ]
Er dwars doorheen, heb je met glasVerwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 07:31:
[...]
lijkt me eerder bpm studio![]()
dat nieuwe ikea meubel lijkt me wel een leuk ding... maar werken je afstandsbedieningen door die glazen deurtjes of moet je ze elke keer openzetten ?
zo eindelijk dan een meubeltje gekocht...
Meteen de hele woonkamer maar gedaan....
Before:

Muur grijs geverfd, weg met die achterlijke gekleurde banen
Zag bij de Gamma van die Histor glitterverf (vrouwlief zag het eigenlijk...) dat ook maar op de muur gesmeerd, geeft een mooi effect.
de dradenboel wegwerken.

Ik heb het kastje rechts gebruikt om daar alle draden, stopcontacten in weg te proppen...

zonder licht..
Met verlichtig aan:

Achter de Sub zitten nog een aantal labels verstopt (surround achter en antenne).
Deze gaan nog in een gootje naar de muur toe en de sub komt naast de bank te staan.
Ps: Witte gootje aan de onderkant is inmiddels gisteren ook vervangen door een plintje.
specs:
Sony 40W300
PS3
HD digi van Samsung 360R (ofzo)
JVC THA-75R (deze gaat vervangen worden, zodra er weer geld is...
)
meubel van Ikea, Besta
Led verlichting achter ook van de Ikea
In de kast nog verstopt:
V-Smile
JVC videorecorder
Dreamcast
Meteen de hele woonkamer maar gedaan....
Before:

Muur grijs geverfd, weg met die achterlijke gekleurde banen

Zag bij de Gamma van die Histor glitterverf (vrouwlief zag het eigenlijk...) dat ook maar op de muur gesmeerd, geeft een mooi effect.
de dradenboel wegwerken.

Ik heb het kastje rechts gebruikt om daar alle draden, stopcontacten in weg te proppen...

zonder licht..
Met verlichtig aan:

Achter de Sub zitten nog een aantal labels verstopt (surround achter en antenne).
Deze gaan nog in een gootje naar de muur toe en de sub komt naast de bank te staan.
Ps: Witte gootje aan de onderkant is inmiddels gisteren ook vervangen door een plintje.
specs:
Sony 40W300
PS3
HD digi van Samsung 360R (ofzo)
JVC THA-75R (deze gaat vervangen worden, zodra er weer geld is...

meubel van Ikea, Besta
Led verlichting achter ook van de Ikea
In de kast nog verstopt:
V-Smile
JVC videorecorder
Dreamcast
Verwijderd
Glitterverf? 
Alsof je in een kerstbal woont.
Maar verder sjiek hoor.
Alsof je in een kerstbal woont.
Maar verder sjiek hoor.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 10:53 ]
@rampage_III...hangt je meubel wel waterpas
. Of ligt het aan mij?
Glitterverf...apart

Glitterverf...apart
@atmoz,
fantastisch. Ik kan me voorstellen dat het wel aardig wat zou gaan kosten. Ik zal het eens laten vallen bij het vrouwtje.
@rampage en Silitek,
beide ontzettend mooie kastjes. Ik ben nog op zoek naar zoiets, dus ga binnenkort eens kijken.
fantastisch. Ik kan me voorstellen dat het wel aardig wat zou gaan kosten. Ik zal het eens laten vallen bij het vrouwtje.
@rampage en Silitek,
beide ontzettend mooie kastjes. Ik ben nog op zoek naar zoiets, dus ga binnenkort eens kijken.
haha, nee hoor, het valt reuze mee...Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:53:
Glitterverf?
Alsof je in een kerstbal woont.![]()
Maar verder sjiek hoor.
komt door de flitst dat je opeens alles ziet oplichten...
maar overdag zie je dus alleen bij het raam de glittertjes enzo...
Het is niet echt verf....
Je krijgt een potje met een dikke melkachtige substantie en een klein potje met glitters...
Mengen maar en op de muur smeren. Na een uurtje droogt het witte doorzichtig op, met een lichte glans achterlatend....30 euro dat spul! pffff....

[ Voor 27% gewijzigd door rampage_III op 07-04-2008 11:16 ]
ligt aan jou.....ok ok, misschien ook een beetje aan de foto, maar hij hangt wel waterpas!silitek schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:56:
@rampage_III...hangt je meubel wel waterpas. Of ligt het aan mij?
Glitterverf...apart
Mijn lcd hangt niet precies in het midden van die scheiding van het 2de en 3de kastje...scheelt 1,5 cm ofzo.....
Verwijderd
Na lang te hebben rond gekeken, ga ik dan uiteindelijk ook maar eens wat foto's plaatsen. Het is niet veel, maar voor mij is het genoeg voor een slaapkamer
Misschien een beetje veel foto's, maar oké.
Overzicht

TV

Decoder en HTS

Nunchuck's en VC Controllers

WiiMote's en Oplader kaarsen

Afstandsbedieningen

Ledkaarsen

Laptop

Bed/Plaats waarvan ik tv kijk

Wat staat er:
Samsung LE32S71B
Philips HTS3100
Humax Decoder
Nintendo Wii
Overzicht

TV

Decoder en HTS

Afstandsbedieningen

Ledkaarsen

Laptop

Wat staat er:
Samsung LE32S71B
Philips HTS3100
Humax Decoder
Nintendo Wii
Zijn dat nou knuffels daar op de laatste foto?Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:28:
Na lang te hebben rond gekeken, ga ik dan uiteindelijk ook maar eens wat foto's plaatsen. Het is niet veel, maar voor mij is het genoeg voor een slaapkamerMisschien een beetje veel foto's, maar oké.
Overzicht
[afbeelding]
TV
[afbeelding]
Decoder en HTS
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Afstandsbedieningen
[afbeelding]
Ledkaarsen
[afbeelding]
Laptop
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat staat er:
Samsung LE32S71B
Philips HTS3100
Humax Decoder
Nintendo Wii
Verwijderd
Mag dat niet ?Starck schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:51:
[...]
Zijn dat nou knuffels daar op de laatste foto?
Is inderdaad bpm studio, opzicht wel een relaxed programma alleen weinig functies. Maar daardoor is het wel overzichtelijk..joeri. schreef op maandag 07 april 2008 @ 00:23:
[...]
zie ik daar toevallig virtual dj![]()
High Powered Madness
Mag ik vragen voor hoeveel € ? Hoe zit het met de reactiesnelheid van het scherm? Laat het bij snel bewegende beelden geen ''vegen'' achter? Ik zie dat je F1 zat te kijken: met snelle beelden heeft de D3500 geen problemen?Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:13:
offtopic:
Sorry, off topic, maar hier wil ik toch even op reageren
Sorry, off topic, maar hier wil ik toch even op reageren
Wij hebben geen digitaal abonnement, maar kunnen met onze Sony Bravia wel degelijk meer dan 8 zenders ontvangen hoor. Zo'n 90% van alle analoge kanalen (Pakweg stuk of 30/40 + aantal kanalen enkel via digitaal te ontvangen), de betalende kanalen zijn logischerwijs niet te ontvangen. Ook de ingebouwde EPG van de Sony is volledig ingevuld met correcte programmainformatie. (Geen idee van waar die gegevens komen trouwenssoulrider schreef op zondag 06 april 2008 @ 20:29:
[...]
voor Telenet mag je het al vergeten:
een Tv die dvb-c kan, wilt nog niet zeggen dat die overweg kan met de gebruikte coderingen.
dus als je geen cam kunt gebruiken (wat bij telenet toch niet werkt) krijgt je enkel de FTA/FTC kanalen - wat bij Telenet de 8 verdwenen analoge kanalen zijn + de vrt (één).
Edit: Oeps, excuses, wij hebben INDI...
aja nu k een beetje beter kijk, idd bpm studiodalus schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:39:
[...]
Is inderdaad bpm studio, opzicht wel een relaxed programma alleen weinig functies. Maar daardoor is het wel overzichtelijk.
[ Voor 71% gewijzigd door .joeri. op 07-04-2008 18:25 ]
Verwijderd
Dat was voor 1399 euro.Jorn1986 schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:22:
[...]
Mag ik vragen voor hoeveel € ? Hoe zit het met de reactiesnelheid van het scherm? Laat het bij snel bewegende beelden geen ''vegen'' achter? Ik zie dat je F1 zat te kijken: met snelle beelden heeft de D3500 geen problemen?
Ik weet het, het toestel is vast wel goedkoper te vinden;
maar ik koop het toestel liever bij een kleinere winkel in mijn buurt dan bijvoorbeeld in de MediaMarkt, want als er ooit eens iets mee scheelt, krijg ik graag een beetje service.
De F1 gaf geen probleem met analoog signaal, dus ik ben er vrij zeker van dat het ook geen probleem zal geven met digitaal signaal.
Het toestel voldoet volledig aan mijn eisen, en geloof mij: Ik ben absoluut niet vlug tevreden.
'k Geloof dat ik 4 maanden in de winkels lopen kijken heb vooraleer ik de knop kon doorhakken. Het is deze Sony Bravia 40D3500 geworden, en ik ben blij met mijn keuze.
Kortom, zeker een aanrader!

De service van de MM is perfect; twee weken lang worden alle producten zonder vragen teruggenomen en krijg je je geld terug. Dat geldt dus ook voor bijvoorbeeld pixeldefecten, waar je bij veel winkels die belachelijke 'pixelgarantie' voor betaalt. Daarnaast zijn ze erg coulant; een vriendin van me bracht haar jaar oude MP3 speler terug omdat hij kapot was en kreeg de keuze of ze een nieuwe wilde uitzoeken voor hetzelfde bedrag of het aankoopbedrag terug wilde krijgen.maar ik koop het toestel liever bij een kleinere winkel in mijn buurt dan bijvoorbeeld in de MediaMarkt, want als er ooit eens iets mee scheelt, krijg ik graag een beetje service
Nee, ik werk niet bij de MM
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik vind het wel eens tijd dat ik een overzichtje geef van mijn (voorlopige) opstelling.
Alles is nog lang niet klaar en er zal nog het één en ander veranderen.
Qua apparatuur en qua opstelling is het dus zeker niet definitief.
Allereerst mijn apparatuur:
Televisie: Samsung LE40R71B
Receiver: Yamaha RX-V550
DVD: Yamaha DVD-S550
Games/HD Films: XBOX 360
Luidspreker set: JBL SCS 178 Surroundset
Digitale ontvanger: DCB-B270R
Wat staat er nog op de wishlist:
- PS3
- Nieuwe luidsprekers (sowieso andere kleur)
- Op termijn een nieuwe TV (Full HD) bovenstaande TV zal of worden verkocht of verdwijnt naar de slaapkamer
Dit alles staat slechts enkele dagen in huis omdat we slechts enkele dagen in deze setting woning.
Het hele huis is verbouwd en bij de verbouwing heb ik gelijk meerdere stopcontacten op 30 cm hoogte aangelegd achter de TV-kast.
Daarnaast zit er een dubbele netwerk aansluiting op deze plek. Het hele huis is voorzien van CAT6 netwerk kabels.
Overzicht opstelling:

Overzicht voorbereidingen:

Tevens heb ik op een andere plek in de woonkamer een identieke groep aansluitingen aangelegd:
Zo kan ik eventueel van indeling veranderen. Nu wordt de 2e groep gebruikt als werkplek met PC.

Ik zal later ook nog overzichten maken van de definitieve opstelling en gerichtere foto's van de apparatuur.
Alles is nog lang niet klaar en er zal nog het één en ander veranderen.
Qua apparatuur en qua opstelling is het dus zeker niet definitief.
Allereerst mijn apparatuur:
Televisie: Samsung LE40R71B
Receiver: Yamaha RX-V550
DVD: Yamaha DVD-S550
Games/HD Films: XBOX 360
Luidspreker set: JBL SCS 178 Surroundset
Digitale ontvanger: DCB-B270R
Wat staat er nog op de wishlist:
- PS3
- Nieuwe luidsprekers (sowieso andere kleur)
- Op termijn een nieuwe TV (Full HD) bovenstaande TV zal of worden verkocht of verdwijnt naar de slaapkamer
Dit alles staat slechts enkele dagen in huis omdat we slechts enkele dagen in deze setting woning.
Het hele huis is verbouwd en bij de verbouwing heb ik gelijk meerdere stopcontacten op 30 cm hoogte aangelegd achter de TV-kast.
Daarnaast zit er een dubbele netwerk aansluiting op deze plek. Het hele huis is voorzien van CAT6 netwerk kabels.
Overzicht opstelling:

Overzicht voorbereidingen:

Tevens heb ik op een andere plek in de woonkamer een identieke groep aansluitingen aangelegd:
Zo kan ik eventueel van indeling veranderen. Nu wordt de 2e groep gebruikt als werkplek met PC.

Ik zal later ook nog overzichten maken van de definitieve opstelling en gerichtere foto's van de apparatuur.
Ideaal, had ik dat ook maar meteen gedaan toen ik dit huis kocht.
Het volgende huis komt ook overal CAT6, 1080P via WIFI is waardeloos, zelfs over draft N
Het volgende huis komt ook overal CAT6, 1080P via WIFI is waardeloos, zelfs over draft N
Verwijderd
HD content moetje ook iet streamen via WiFi. Op een intern draadloos netwerk is de snelheid nooit hoger als 1,2 Mb. HD content heeft minimaal 2,0 nodig om goed te kunnen streamen.Bierkameel schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:58:
Ideaal, had ik dat ook maar meteen gedaan toen ik dit huis kocht.
Een eigen elektragroep voor de PC is zo relaxed he!
Hebben we hier thuis ook, de PC staat nu op de plek waar eerst de wasmachine zit, en die heeft dus mooi een eigen groep.
Kortsluiting/aardlek > Pc blijft draaien
(behalve als alle stroom wegvalt natuurlijk )
Hebben we hier thuis ook, de PC staat nu op de plek waar eerst de wasmachine zit, en die heeft dus mooi een eigen groep.
Kortsluiting/aardlek > Pc blijft draaien
Verwijderd
Het is wel gevaarlijk om de kabels schuin in de muur te leggen. Als je ooit nog een gat of zo moet boren weet je niet meer waar ze zitten.
Ja ind, kleinigheidje.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:31:
Het is wel gevaarlijk om de kabels schuin in de muur te leggen. Als je ooit nog een gat of zo moet boren weet je niet meer waar ze zitten.
Offtopic: Hou je toch de foto erbijVerwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:31:

Mijn ideesilitek schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:05:
[...]
Offtopic: Hou je toch de foto erbij...weet je exact hoe of wat. Ben ik nou zo slim of
En ik weet wel zeker dat ik nooit op die plek een gat in de muur ga maken..... weet je hoe duur een stucadoor is
Onzin, 20 Mbit effectief is goed te halen met draadloos 54 Mbit.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:21:
[...]
HD content moetje ook iet streamen via WiFi. Op een intern draadloos netwerk is de snelheid nooit hoger als 1,2 Mb. HD content heeft minimaal 2,0 nodig om goed te kunnen streamen.
Dat is dus een dikke 2 Mbyte per seconde.
Het punt blijft wel hetzelfde hoor, je moet HD content niet streamen via Wifi, liever ff netjes een netwerkkabel trekken.
[ Voor 13% gewijzigd door -elw00d op 08-04-2008 19:38 ]
Goede keuze van LCD-TV.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:28:
Na lang te hebben rond gekeken, ga ik dan uiteindelijk ook maar eens wat foto's plaatsen. Het is niet veel, maar voor mij is het genoeg voor een slaapkamerMisschien een beetje veel foto's, maar oké.
Wat staat er:
Samsung LE32S71B
Philips HTS3100
Humax Decoder
Nintendo Wii
Heb zelf de 27" versie. Strak ontwerp, alleen van mij hadden ze die speakers aan de zijkant weg mogen laten, maarja, niet aan gedacht toen ik 'm kocht.
[ Voor 6% gewijzigd door -elw00d op 08-04-2008 19:47 ]
In de praktijk valt dit vies tegen. Ik heb hier thuis ook een 54Mbit draadloos netwerk, maar als ik gegevens van de ene naar de andere PC wil overzetten haal ik max ongeveer 1.3mbyte/s. Dit komt omdat de ene PC met 1.3Mbyte/s verstuurt, en de ander met 1.3Mbyte/s ontvangt. Dit komt dus neer op zo'n 2.6Mbyte/s in totaal. Je houd dus maar 1.3Mbyte/s over om video te streamen. Tenzij je een van de twee apparaten met een kabel aan de router oid verbindt, dan heb je dat probleem niet.-elw00d schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:37:
[...]
Onzin, 20 Mbit effectief is goed te halen met draadloos 54 Mbit.
Het punt blijft wel hetzelfde hoor, je moet HD content niet streamen via Wifi, liever ff netjes een netwerkkabel trekken.
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Ik heb vandaag mijn nieuwe Center speaker gekregen, de MS 905i, maar wat is dat ding groot zeg! Mijn Tv lijkt er gewoon een stuk kleiner door! Ik moet iets gaan zoeken waar ik mijn tv op kan zetten, want nu staat hij net iets te laag. Maar hij geeft wel heerlijk geluid! Het is echt een grote verbetering tov mijn oude Sony center boxje.
Verwijderd
Blu-ray peaked naar 50 (of 45) mbit.-elw00d schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:37:
[...]
Onzin, 20 Mbit effectief is goed te halen met draadloos 54 Mbit.
ik had het zelfde probleem. uit eindelijk mijn hele set gewoon omgedraaid zodat ik mijn tv aan de betonnen kon op hangen boven de Center speaker.Pittie schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:02:
Ik heb vandaag mijn nieuwe Center speaker gekregen, de MS 905i, maar wat is dat ding groot zeg! Mijn Tv lijkt er gewoon een stuk kleiner door! Ik moet iets gaan zoeken waar ik mijn tv op kan zetten, want nu staat hij net iets te laag. Maar hij geeft wel heerlijk geluid! Het is echt een grote verbetering tov mijn oude Sony center boxje.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ik vind het echt een ontzettend mooi ingericht hoekje (kan je na gaan, nu al!). Ik neem aan dat de schuine wand die je links ziet de trap omhoog is? Wellicht een mooie hoek voor een DVD/games verzameling etc. Tevens is de kleurkeuze in m'n ogen echt helemaal top, en is het allemaal mooi weggewerkt!
Voorbeeldje voor mij later!
Is het trouwens niet een beetje warm voor je X360 daar onder? Ik kan me voorstellen dat hij niet echt veel lucht zo kan aanzuigen, en voornamelijk de eerste generaties hadden toch wel die koeling nodig (wat een stofzuigers waren dat trouwens zeg
Dat is inderdaad het verschil in mijn opstelling.Who Am I? schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:01:
[...]
In de praktijk valt dit vies tegen. Ik heb hier thuis ook een 54Mbit draadloos netwerk, maar als ik gegevens van de ene naar de andere PC wil overzetten haal ik max ongeveer 1.3mbyte/s. Dit komt omdat de ene PC met 1.3Mbyte/s verstuurt, en de ander met 1.3Mbyte/s ontvangt. Dit komt dus neer op zo'n 2.6Mbyte/s in totaal. Je houd dus maar 1.3Mbyte/s over om video te streamen. Tenzij je een van de twee apparaten met een kabel aan de router oid verbindt, dan heb je dat probleem niet.
Had ik niet aan gedacht.
De PC waarop de content staat hangt via 100 Mbit aan de router. En die stuurt het vervolgens draadloos naar mn MacBook. In dat geval haal ik dus een dikke 20 Mbit. Maar in jou geval is dit inderdaad de helft.
Verwijderd
Vond het zelf ook een mooie strakke tv, vooral in deze prijs klasse. Hangt er nou zo'n anderhalf jaar dachtik en bevalt nog steeds goed!-elw00d schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:46:
[...]
Goede keuze van LCD-TV.![]()
Heb zelf de 27" versie. Strak ontwerp, alleen van mij hadden ze die speakers aan de zijkant weg mogen laten, maarja, niet aan gedacht toen ik 'm kocht.
Even update voor de mensen die mijn opstelling kennen: de kamer is leeg.
De verwachte verbouwingswerken zijn eindelijk gestart en binnen een 8-tal weken moet alles af zijn, dan heb ik een apart bureau voor de serieuze zaken en een dedicated HT voor het plezier.
Qua materiaal komt er overigens waarschijnlijk een nieuwe receiver. Normaal gezien wel gewoon weer Marantz.
De verwachte verbouwingswerken zijn eindelijk gestart en binnen een 8-tal weken moet alles af zijn, dan heb ik een apart bureau voor de serieuze zaken en een dedicated HT voor het plezier.
Qua materiaal komt er overigens waarschijnlijk een nieuwe receiver. Normaal gezien wel gewoon weer Marantz.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Weet iemand toevallig welke versie en/of skin dit is van Virtual Dj?dalus schreef op zondag 06 april 2008 @ 21:52:
* dalus doet ook maar eens dit topic vervuilen.
[afbeelding]
(let niet op het slechte fotoschop werk) v2
[...]
-
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
<b><font color=red>Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt</font></b>.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.
<font color=blue>** Dit is geen "wat moet ik kopen"-topic of een "help, mijn apparatuur is stuk"-topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.</font>
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
<b><font color=red>Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt</font></b>.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.
<font color=blue>** Dit is geen "wat moet ik kopen"-topic of een "help, mijn apparatuur is stuk"-topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.</font>