Hee.. ik heb net bij Mediamarkt een HDTV en dvdspeler/versterker/speakers gekocht voor m'n X360 (zo'n nieuwe, met HDMI dus). Die kerel bij MM verzekerde me ervan dat er naast HDMI ook een optische output voor geluid op de 360 zou zitten, heb 'm nog specifiek gevraagd om dat te controleren.
Volgens mij zit dat er dus niet op.. nou vraag ik me af of ik die xbox niet gewoon via HDMI op m'n tv kan aansluiten en vervolgens het geluid vanaf m'n tv de versterker in kan doen. Sowieso zou dat voorkeur hebben, dan hoef ik niet steeds van input te switchen. Maar de verkoper zei me dat dat merkbare vertraging in het geluid op zou leveren (klinkt onwaarschijnlijk?). Verder krijg ik het idee dat ik dan geen 5.1 geluid overhoud..
Naast dit zou ik toch graag m'n pc willen aansluiten op de versterker, hoe dat gebeurt doet er niet echt toe maar het liefst wil ik dat ook op een 5.1 manier doen
In elk geval wil ik morgen maar weer even terug naar Mediamarkt om die optische kabel terug te brengen, maar is het misschien verstandig als ik toch een andere versterker koop? Want deze had ik dan specifiek voor die optische input, misschien kan ik nu beter een andere nemen, nu die optische input dus niet meer nodig is (zou 'm wellicht ook kunnen gebruiken voor m'n pc, hoewel die er wel ver vanaf staat en ik begrijp dat die optische kabels niet goedkoop zijn

).
Wat ik gekocht heb is het volgende, misschien helpt het:
LG 42LF65 - tv
Sony DAVDZ260B.CE1 - dvd set ding
Geen topdingen ik weet het.. maar leuk om mee te beginnen ,)