[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 53.191 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

Audi-Addict schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:22:
[...]

Het lijkt me verstandig om inderdaad wat test examens te maken zodat ik een " feeling " krijg bij de soort examens en de bijbehorende methods.

Zijn het allemaal multiple choice? Geen open vragen? Zijn het gewoon vragen in de zin, 2 totaal onlogisch en 2 die op elkaar lijken?

Kan ik proef examens ook krijgen zonder hier 50 euro voor te betalen? Ik kwam Nuggets cursusses tegen, kent iemand deze en hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Als laatste de vraag.. betaal ik nou alleen de kosten voor de boeken en 140 euro per examen (volgens mij kan ik dit naar 70 brengen? wanneer ik mezelf aanmeld als microsoft partner?)
Heeft iemand recent 70-290 gemaakt? Is deze pittig? Zijn er bepaalde dingen waar ik me extra op moet concentreren?

Ik ben naast het doornemen van het MSPress boek ook de proefexamens aan het doen.

Deze beginnen bijna allemaal met You are the network administrator for your Company. bla bla.

Zijn alle examens zo opgesteld? Met zo'n heel verhaal er bij? niet gewoon vragen met 1 zin?

Hoeveel vragen krijg je gemiddeld voro zo'n examen? 20-30? 50?

Daarnaast de vraag of het uitmaakt bij welk bedrijf ik deze examens ga maken. Het gaat toch allemaal via microsoft?

Rekenen ze nog inschrijf kosten voor zoiets? Of is het ene kwestie van 130 euro voor het examen, achter een pc zitten en de toets maken?

Als laatste nog de vraag, gaan ze gebruik maken van Windows 2003 R2 versies voor de certificatie? Of gaat hierbij om de oude versie?

R2 heeft namelijk weer andere/nieuwe tools en functies.. om een simpel voorbeeld te noemen is de group policy tool gpmc. Zal deze ook worden gebruikt in de praktijk opdrachten?
de examens bestaan uit multiple choice vragen en simulation vragen

multiple choice is gewoon deels kennis hebben van het onderwerp en deels logica gebruiken
(let goed op dat als er checkboxjes staan, hoeveel antwoorden je moet kiezen omdat ze soms vragen kies 2 antwoorden of kies 3 antwoorden enzovoorts)

simulation is bijvoorbeeld een gebruiker aan moeten maken in AD of iets in die trend....
daar moet je dus wel weten wat je moet doen

soms zijn het allemaal logische antwoorden soms zijn het allemaal onzin op die ene na die correct is

bij de boeken zitten als het goed is ook test examens (heb zelf niet geprobeerd)

het zijn meestal rond de 50 vragen en ja ze beginnen allemaal met de blabla die je al zei

het maakt niet uit via welk bedrijf je examen doet, je hebt een nummer nodig dat bij prometric geregistreerd is (kan je aanvragen bij het eerste examen dat je gaat plannen) en dat koppelt alles aan elkaar (als alles goed gaat)

de examen kosten apart geld, ligt aan plek waar je neemt, ik heb bij New Horizons (vestiging rotterdam) 166 euro betaalt (inclusief btw, baas betaalde dan wel)
en ja, alle vragen hebben een lap tekst en voor de rest is het toch wel achter pc zitten en zorgen dat je binnen 2 en half uur klaar bent (voor 270 291 290 deed ik er allemaal < 55 minuten over)

de versie maakt niet uit of het nou gewoon is of R2, gpmc is een tool die niet besproken wordt dat moet je zelf uitvinden..... ja ze verwachten dat je nog wel wat zelf uitzoekt :)

je moet zorgen dat je van alles wel weet....
als je merkt dat je van een bepaald onderwerp veel vragen krijgt, dan weet je dat je daar fouten zit te maken....

nuggets zijn handig als je door de monotone stem heen kan komen voor paar uur :)
maar opzich wel aan te raden

ps; had er niet bij stil gestaan dat testking, pass for sure, actual tests echt illegaal zijn
rede: als het dan zo illegaal is, waarom gaat MS er niet achteraan ?

[ Voor 3% gewijzigd door WPN op 22-05-2008 01:30 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:52

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Peluso schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 01:27:

ps; had er niet bij stil gestaan dat testking, pass for sure, actual tests echt illegaal zijn
rede: als het dan zo illegaal is, waarom gaat MS er niet achteraan ?
Daar is Microsoft wel mee bezig, alleen is het nogal lastig aangezien Testking.com geregistreerd staat in Pakistan of Afghanistan ofzo. Het 'bedrijf' zit ook in een of ander vaag land en daar schijnt dus niet echt zo 123 wat aan te doen zijn.

Meer info :
http://redmondmag.com/news/article.asp?EditorialsID=7708
http://mcpmag.com/news/article.asp?EditorialsID=1022
http://www.certguard.com/forums/topic.asp?TOPIC_ID=326

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peluso schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 01:27:
je moet zorgen dat je van alles wel weet....
als je merkt dat je van een bepaald onderwerp veel vragen krijgt, dan weet je dat je daar fouten zit te maken....
Volgens mij klopt dit niet.
De examens worden 's nachts binnen gehaald op de server heb ik me laten vertellen. De vragen kunnen op de dag zelf of tijdens het examen niet wisselen. Het systeem is echt niet zo slim, dat hij je meer vragen over 1 onderwerp gaat geven, als hij merkt dat je daar veel fouten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xylonite schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:09:
[...]

Je voucher is een jaar geldig, maar omdat de second shot actie loopt tot 30 juni 2008 lijkt het me dat je er erna geen recht op heb.
Correct me if i'm wrong
Heb om uitleg gevraagd en zie onder het antwoord:
Om gebruik te maken van de SecondShot (SS) actie moet het herexamen uiterlijk op 30 juni 2008 worden gedaan. Als er met het voucher al examen is gedaan (maar er is geen herexamen mee gedaan), dan vervalt het voucher op 1 juli 2008.
Als voucher (eenmalig examen) is het nummer tot 30 juni 2009 geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Vandaag contact gehad met computrain, ze wisten mij vertellen dat er geen kortingen mogelijk waren als microsoft partner. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik dacht namelijk dat er wel tot 50 % korting mogelijk was bij de examens indien je een partner bent van microsoft. Weet iemand hier meer van?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 03-09 10:12
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 06:54:
[...]

De examens worden 's nachts binnen gehaald op de server heb ik me laten vertellen. De vragen kunnen op de dag zelf of tijdens het examen niet wisselen. Het systeem is echt niet zo slim, dat hij je meer vragen over 1 onderwerp gaat geven, als hij merkt dat je daar veel fouten maakt.
Voorheen was dat weel zo hoor. Een aantal jaren geleden werkte dat gewoon zo.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

vosss schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:07:
[...]

Voorheen was dat weel zo hoor. Een aantal jaren geleden werkte dat gewoon zo.

:)
Nu iig niet meer.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

[...]

Ik heb meestal examens om 9 uur s'ochtends en dan zijn ze zelfs de examens nog aan het downloaden, dit om corruptie te voorkomen.

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TheVMaster schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 02:26:
[...]

Daar is Microsoft wel mee bezig, alleen is het nogal lastig aangezien Testking.com geregistreerd staat in Pakistan of Afghanistan ofzo. Het 'bedrijf' zit ook in een of ander vaag land en daar schijnt dus niet echt zo 123 wat aan te doen zijn.

Meer info :
http://redmondmag.com/news/article.asp?EditorialsID=7708
http://mcpmag.com/news/article.asp?EditorialsID=1022
http://www.certguard.com/forums/topic.asp?TOPIC_ID=326
tegenhouden kun je het toch niet
als 100 man allemaal 1 vraag onthouden en dat op een forum posten heb je al aanzienlijk wat info binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN

WPN

[...]

nou volgens mij werkt het nog steeds zo, ex-collega van mij die had het IIS en backup gedeelte niet helemaal onder de knie en die werd doodgegooit met vragen hierover......
terwijl ik gewoon vragen kreeg van alles wel wat (geslaagd met 814 punten 70-290)

en de vragen worden hele dag door gedownload (bij NH rotterdam dan) ik zat soms tijdens een examen 2 minuten te wachten met een wit scherm voor mn neus omdat er nieuwe vragen gedownload werden..... (ik heb in maart en april dit jaar examens gedaan)

over testking (en such): ok dan raad ik niet aan dat te kopen, alleen als je er aan kan komen dan zijn ze wel handig om na te kijken zodat je weet hoe een examen er uit kan zien.....

[ Voor 3% gewijzigd door WPN op 22-05-2008 11:31 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik zeg toch dat het voorheen zo werkte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Audi-Addict schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:22:
Vandaag contact gehad met computrain, ze wisten mij vertellen dat er geen kortingen mogelijk waren als microsoft partner. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik dacht namelijk dat er wel tot 50 % korting mogelijk was bij de examens indien je een partner bent van microsoft. Weet iemand hier meer van?
Volgens mij kun je je hier aanmelden met je partner-id en krijg je een voucher welke 32 % korting geeft op examens:

https://partner.microsoft.com/40029182?msp_id=examsavings

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hennie-M schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:00:
[...]
70-291 / Ik heb collega's die er al 3x voor zijn gezakt.
Is idd een hele lastige. Ik weet niet meer hoe vaak ik gezakt ben, maar in ieder geval 2x.. Zware dobber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:51:
[...]

Is idd een hele lastige. Ik weet niet meer hoe vaak ik gezakt ben, maar in ieder geval 2x.. Zware dobber!
vond 291 juist makkelijker dan 290
DHCP vragen en DNS, met zon mooi schema er bij, goed te doen
subnet bereken vragen vond ik het lastigste, maar over algemeen vond ik het fijner dan 290
komt ook doordat ik meer 291 ervaring had dan 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:32
Peluso schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:30:
[...]

nou volgens mij werkt het nog steeds zo, ex-collega van mij die had het IIS en backup gedeelte niet helemaal onder de knie en die werd doodgegooit met vragen hierover......
terwijl ik gewoon vragen kreeg van alles wel wat (geslaagd met 814 punten 70-290)

en de vragen worden hele dag door gedownload (bij NH rotterdam dan) ik zat soms tijdens een examen 2 minuten te wachten met een wit scherm voor mn neus omdat er nieuwe vragen gedownload werden..... (ik heb in maart en april dit jaar examens gedaan)

over testking (en such): ok dan raad ik niet aan dat te kopen, alleen als je er aan kan komen dan zijn ze wel handig om na te kijken zodat je weet hoe een examen er uit kan zien.....
De vragen worden per persoon binnengehaald door de server die elke exameninstituut heeft staan.
Zo kan het dus voorkomen dat ook al doe jij hetzelfde examen als je collega dat je allebei andere vragen krijgt.

Tijdens het examen wordt er niets meer gedownloaded die witte schermen waar je naar aan het kijken was heeft meer iets te maken met de performance van de server en de software van prometric.
Er zijn de laatste maanden een paar patches geweest voor de serversoftware die dit probleem zou aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

zo, morgenvroeg een audit bij new horizons :) ik ben benieuwd wat ze kunnen bieden op basis van walk-in :)

zijn er mensen die bewust voor walk-in hebben gekozen ipv bijv een miles traject? zoja waarom precies?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

rimpeldinky schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:07:
zo, morgenvroeg een audit bij new horizons :) ik ben benieuwd wat ze kunnen bieden op basis van walk-in :)

zijn er mensen die bewust voor walk-in hebben gekozen ipv bijv een miles traject? zoja waarom precies?
Wat is een miles traject precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

DeeJee schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:08:
[...]

Wat is een miles traject precies?
miles traject (in ieder geval zoals ik het uitgelegd kreeg) is een klassikaal traject met per examen 1 introdag, dan een week of 2 zelfstudie dan klassikaal een terugkomdag of 2 voor vragen, dan een paar weken voorbereiding gevolgd door het examen (dat dan voor elk examen, vooraf vastgelegd in een planning)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Dan kan je net zo goed gewoon de walk-in pakken. Daar zit ook gewoon een docent bij die je lastig kan vallen als je tegen problemen aanloopt of vragen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

beste users,

Morgen ga ik op voor de 70-291. Ik ben er best zenuwachtig onder ondanks dat ik het aardig door heb. Nu heb ik toch wat vraagjes.

- Hoeveel vraagjes krijg je gemiddeld? 50? 100? iemand enig idee? (ik snap best dat dat bij iedereen verschillend is) Ok, is me duidelijk nu dat het rond de 50 zijn ;)
- Wat komt het meest naar voren? WSUS is mij wel duidelijk, ik zit nog een beetje te stoeien met DNS.
- Hoe vond men de examen? Ik bedoel meer, ik hoorde dat dit The beast wordt genoemd...klopt dat ook een beetje?

En nog een laatste vraag:

Ik ben verhuisd tussen mijn laatste module en deze. Moet ik aan Prometric mijn nieuwe adres doorgeven? of moet ik dan bij Microsoft doen...?

En laatste: nog enige tips voor mij om mijn zenuwachtigheid wat omlaag te gooien? Ik ben pas zo zenuwachtig geworden nadat men mij vertelde dat dit The Beast was.

[ Voor 3% gewijzigd door Yzord op 22-05-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag de 70-290 gedaan en met 971 gehaald :*)
Viel op zich wel mee als je maar goed verdiept hebt in Share en NTFS rechten, NTbackup en recovery opties.

Op naar de 70-291....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN

WPN

Yzord schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:59:
beste users,

Morgen ga ik op voor de 70-291. Ik ben er best zenuwachtig onder ondanks dat ik het aardig door heb. Nu heb ik toch wat vraagjes.

- Hoeveel vraagjes krijg je gemiddeld? 50? 100? iemand enig idee? (ik snap best dat dat bij iedereen verschillend is) Ok, is me duidelijk nu dat het rond de 50 zijn ;)
- Wat komt het meest naar voren? WSUS is mij wel duidelijk, ik zit nog een beetje te stoeien met DNS.
- Hoe vond men de examen? Ik bedoel meer, ik hoorde dat dit The beast wordt genoemd...klopt dat ook een beetje?

En nog een laatste vraag:

Ik ben verhuisd tussen mijn laatste module en deze. Moet ik aan Prometric mijn nieuwe adres doorgeven? of moet ik dan bij Microsoft doen...?

En laatste: nog enige tips voor mij om mijn zenuwachtigheid wat omlaag te gooien? Ik ben pas zo zenuwachtig geworden nadat men mij vertelde dat dit The Beast was.
bij mij kwam DNS veel naar voren
zenuwachtig hoef je niet te zijn als je alle stof door hebt genomen en rustig de tijd neemt om de vraagstelling te lezen dan komt het geod :)
kan me niet herinneren dat ik een WSUS vraag kreeg omdat dit geen standaard onderdeel is van een normale windows installatie denk...

je nieuwe adres gegevens moet je bij prometric doorgeven, of in je profile page van de mcp pagina aanpassen (maar makkelijkste is dit dus te checken met prometric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Peluso schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 01:08:
[...]

bij mij kwam DNS veel naar voren
zenuwachtig hoef je niet te zijn als je alle stof door hebt genomen en rustig de tijd neemt om de vraagstelling te lezen dan komt het geod :)
kan me niet herinneren dat ik een WSUS vraag kreeg omdat dit geen standaard onderdeel is van een normale windows installatie denk...

je nieuwe adres gegevens moet je bij prometric doorgeven, of in je profile page van de mcp pagina aanpassen (maar makkelijkste is dit dus te checken met prometric)
WSUS komt zeker voor in het examen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Ik heb dinsdag de 70-297 kan iemand vertellen waar ik goed op moet letten bij het examen buiten het feit om dat ik cases krijg (mijn docent had als hoogste 11 cases gehoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:17
rimpeldinky schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:07:
Walk-in is veredelde zelfstudie. Er zit wel iemand waar je met je vragen terecht kunt, maar tja, dat kan je in dit topic ook :D

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

xylonite schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:10:
Ik heb dinsdag de 70-297 kan iemand vertellen waar ik goed op moet letten bij het examen buiten het feit om dat ik cases krijg (mijn docent had als hoogste 11 cases gehoord).
Voor mij werkt de Walk-in prima.
Thuis kom ik niet aan leren toe. Drukte met kinderen en er is altijd wel iets in huis te doen.

De walk-in geeft mij de mogelijkheid in alle rust en in mijn eigen tempo te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Voor mij werkt de Walk-in ook prima.
Ik heb meer dicipline omdat je niet thuis zit.
De uitleg op de computer i.c.m de MOC's en virtual pc omgeving geeft een beter beeld van het geheel waardoor ik het veel makkelijker leer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
xylonite schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:38:
Voor mij werkt de Walk-in ook prima.
Ik heb meer dicipline omdat je niet thuis zit.
De uitleg op de computer i.c.m de MOC's en virtual pc omgeving geeft een beter beeld van het geheel waardoor ik het veel makkelijker leer.
Misschien is het wat als je niet veel ervaring hebt, maar 'k zit toch liever gewoon thuis achte rm'n eigen test en demo omgeving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
precies, en met wat gezoek met precies dezelfde filmpjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik ben pas zo zenuwachtig geworden nadat men mij vertelde dat dit The Beast was.
Het belangrijkste is om je niet gek te laten maken.
Als jij de stof goed kent en rustig je tijd neemt is hij best te doen.

Bovendien hoef je je niet eens druk te maken. Nergens voor nodig. Ga gewoon het examen in met een instelling van "nou, ik zie wel hoever we komen".
Als je het haalt, mooi. Haal je het niet? So what, iedereen zakt wel eens een keertje en dat is niets om je voor te schamen.

Bijkomend voordeel is dat je de tweede keer weet wat je kunt verwachten. :)

Succes iig en maak jezelf niet gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
En maak gebruik van Second Shot, nu het nog net kan (over een week kan het niet meer (voorlopig?)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 15:40

MarcoKL

That's a huge b*tch!

xylonite schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:10:
Ik heb afgelopen woensdag examen gedaan (helaas gezakt :() maar ik vond hem erg lastig.
Ik kreeg 4 cases elk rond de 12 vragen. Het is veel lezen en het ging met name over AD, DNS, VPN, en het OS. Eigenlijk alles wat te maken heeft met een microsoft netwerk infra.
Het meeste moeite had ik met de hoeveelheid tekst die je krijgt, waardoor je veel moet lezen en opzoeken omdat het antwoord meestal zit verspreid in 2 á 3 stukjes tekst. Ik was ook best zenuwachtig dus moest elke keer weer zoeken naar het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dinow schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:52:
Het meeste moeite had ik met de hoeveelheid tekst die je krijgt, waardoor je veel moet lezen en opzoeken omdat het antwoord meestal zit verspreid in 2 á 3 stukjes tekst. Ik was ook best zenuwachtig dus moest elke keer weer zoeken naar het antwoord.
Het zijn in feite examens tekstverklaring, dus als je die op school ook hebt gekregen zou dat niet lastig moeten zijn toch? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hi, vandaag dus de 72-291 gehaald. Nu heb ik een vraagje. Ik heb nu dus de 72-270, 72-290 en de 72-291 en wil dus de 72-299 erbij gaan doen. Is dit een juiste basis om verder te gaan voor de MCSE? Want bovenstaande modules zijn voor de MCSA. Of zijn er modules hierboven die niet geaccepteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

vosss schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:37:
[...]

Het belangrijkste is om je niet gek te laten maken.
Als jij de stof goed kent en rustig je tijd neemt is hij best te doen.

Bovendien hoef je je niet eens druk te maken. Nergens voor nodig. Ga gewoon het examen in met een instelling van "nou, ik zie wel hoever we komen".
Als je het haalt, mooi. Haal je het niet? So what, iedereen zakt wel eens een keertje en dat is niets om je voor te schamen.

Bijkomend voordeel is dat je de tweede keer weet wat je kunt verwachten. :)

Succes iig en maak jezelf niet gek :)
Dank je, ik vond hem inderdaad pittig, maar toch gehaald met 842/1000. Ik snap dus ook wel waarom deze the beast werd genoemd...heb hem dan dus ook 5 keer overgelezen en elke keer kwam ik een foutje tegen...had ik dat niet gedaan, dan was ik gezakt.

En dat ik zak, dat maakt op zich niet zoveel uit, dat ik weer een vrije dag moet opnemen, dat is namelijk wat minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Laatst online: 24-06 20:32
70-299 is een elective voor MCSA 2003 volgens Microsoft: http://www.microsoft.com/.../windows2003/default.mspx
Het is tevens ook een elective voor MCSE, dus in dat opzicht heb je er wel wat aan

Ik zou 70-284 doen als je meteen MCSA: Messaging wil worden of 70-350 als je meteen MCSA: Security wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo.. na vandaag 70-284 gehaald te hebben met 885 ben ik dan nu eindelijk MCSE. Nu nog 70-285 halen voor MCSE: Messaging en daarna door met 70-649.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

70-285, die heb ik gisteren net niet gehaald. 600 punten. Beetje te veel dingen door elkaar aan het doen in de eindfase van 2nd shot. Nu maar een week blokken op de 431 herkansing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
2nd shot kan je nog een goede maand doen, dat weet je he? Alleen het registreren moet je voor eind deze maand hebben gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg ook voor de certificering te gaan. Echter twijfel ik tussen:
MCSE en een 2008-plan.
Waarom zouden mensen nu nog voor 2003-certificering gaan indien je voor 2008 kun gaan?

Is het momenteel af te raden nog MCSE te nemen?
Ik vind het zo afschrikwekkend dat MCITP uit zoveel verschillende dingen bestaat.
Ik neem aan dat 2008-MCITP gelijk staat aan 2003-MCSE?
Ik wil graag wel een certificaat van naam. Ik vind MCSA veel minder indrukwekkend dan MCSE. Dat laatste is tenminste iets.

Welk boek zouden jullie hiervoor aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:18:
Ik vind MCSA veel minder indrukwekkend dan MCSE. Dat laatste is tenminste iets.
A is 4 examens E is 7
voor de examens in A moet je bijna net zoveel studeren als E
enkele E examens zijn juist veel beter te doen omdat je heel veel info uit A haalt
voordat ik hiermee bezig ging dacht ik ook .. A .. meh is niks etc
maar daar ben ik wel op terug gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Waarom zouden mensen nu nog voor 2003-certificering gaan indien je voor 2008 kun gaan?
Als je bedrijf nog op 2003 draait, lijkt me dat logisch. Ik heb in 2000 nog MCSE NT gedaan, omdat we daar nog op draaiden. MCSE 2000 overgeslagen en toen we op 2003 draaiden ook mijn MCSE daarop gehaald. Nu heb ik geen keuze en 'moet' ik wel voor 2008 gaan. :) Nieuwe baan, maar ook daar natuurlijk nog geen 2008, dus ga het proberen zelf te doen met een virtuele omgeving.
Microsoft zegt van niet, maar in de praktijk komt het er wel op neer. Overigens is MCITP de algemene term. Je bent MCITP Server administrator of MCITP Enterprise administrator.

[ Voor 18% gewijzigd door paella op 24-05-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Ik overweeg ook voor de certificering te gaan. Echter twijfel ik tussen:
MCSE en een 2008-plan.

Is het momenteel af te raden nog MCSE te nemen?
Ik vind het zo afschrikwekkend dat MCITP uit zoveel verschillende dingen bestaat.
Ik wil graag wel een certificaat van naam. Ik vind MCSA veel minder indrukwekkend dan MCSE. Dat laatste is tenminste iets.

Welk boek zouden jullie hiervoor aanraden?
Boeken zijn erg wisselend. Ik heb Syngress, Sybex en MSPress geprobeerd voor diverse examens, maar het is voor elk examen verschillend.
Mijn ervaring:
270: MS Press + Learnkey
290: Sybex + LearnKey (MS Press is langdradig, Sybex behandelt beknopt alles wat je moet weten)
291: MS Press (NIET Sybex! Die behandelt maar 60%) + Learnkey
284: Cursus bij Computrain + trainingsboek

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pensmaster-B schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:22:
[...]

A is 4 examens E is 7
voor de examens in A moet je bijna net zoveel studeren als E
enkele E examens zijn juist veel beter te doen omdat je heel veel info uit A haalt
voordat ik hiermee bezig ging dacht ik ook .. A .. meh is niks etc
maar daar ben ik wel op terug gekomen.
MCSA is een prima voorbereiding op MCSE. En je hebt 70-290, 70-291 en 70-270 dan alvast gehad. ;) Ligt ook een beetje aan je traject. Ben met MCDST begonnen, die geeft een vrijstelling voor een elective bij je MCSA en die geeft weer een vrijstelling voor een elective bij je MCSE. Al ga ik bij de laatste wel 70-284 doen denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels 3 maanden geleden via Startel het examen 70-290 afgenomen en met succes doorlopen. Het examen bij Startel heb ik op eigen initiatief en niet via Pearson VUE aangevraagd. Een paar weken terug heb ik al contact met Microsoft gehad omdat ik niet kon inloggen op de MCP Member site, maar dat is inmiddels opgelost. Er zijn reeds 3 maanden verstreken en ik heb van Microsoft al wel een Member Kit ontvangen maar nog altijd niet het certificaat. Duurt dat altijd zo lang of zou er wat fout zijn gegaan?

Ik heb van Startel nog wel het formulier met het resultaat van het examen met daarop een watermerk. Als ik zou solliciteren kan dat formulier dan ook worden gezien als een geldig "certificaat" ? Wel jammer dat het allemaal zo lang duurt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:38:
Ik heb inmiddels 3 maanden geleden via Startel het examen 70-290 afgenomen en met succes doorlopen. Het examen bij Startel heb ik op eigen initiatief en niet via Pearson VUE aangevraagd. Een paar weken terug heb ik al contact met Microsoft gehad omdat ik niet kon inloggen op de MCP Member site, maar dat is inmiddels opgelost. Er zijn reeds 3 maanden verstreken en ik heb van Microsoft al wel een Member Kit ontvangen maar nog altijd niet het certificaat. Duurt dat altijd zo lang of zou er wat fout zijn gegaan?

Ik heb van Startel nog wel het formulier met het resultaat van het examen met daarop een watermerk. Als ik zou solliciteren kan dat formulier dan ook worden gezien als een geldig "certificaat" ? Wel jammer dat het allemaal zo lang duurt.. :)
Log eens in op de member site.
Normaal gesproken kun je daar namelijk je certificaat aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RagEnigma schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:08:

Log eens in op de member site.
Normaal gesproken kun je daar namelijk je certificaat aanvragen.
Gedaan, maar ik neem toch niet aan dat de Certificate of achievement die bij de Welcome kit 'het' certificaat is. Op het certificaat staat wel mooi mijn naam maar niet welk examen ik heb gedaan. Maar jij bedoelt waarschijnlijk deze link op de Member site? Je hebt trouwens ook de mogelijkheid om een certificaat te downloaden, maar ook dat gaat bij mij niet goed.
An unexpected site error has occured. The problem has been logged and will be investigated. For additional assistance, please contact your regional MCP Service Center. Thank you for your patience.
Grom.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Dat is normaal, het certificaat met je naam er op ontvang je niet meer. Alleen het pasje met MCP/MCSA/MCSE erop. Certificaat kan je wel zelf printen via een certificaten site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:50:
[...]

Gedaan, maar ik neem toch niet aan dat de Certificate of achievement die bij de Welcome kit 'het' certificaat is. Op het certificaat staat wel mooi mijn naam maar niet welk examen ik heb gedaan. Maar jij bedoelt waarschijnlijk deze link op de Member site? Je hebt trouwens ook de mogelijkheid om een certificaat te downloaden, maar ook dat gaat bij mij niet goed.

[...]

Grom.. :(
De link is idd goed.
Eerste examen krijg je alleen maar een MCP certificaat.
Dus zou best kunnen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe of waar ik een MCP ID kan vinden?

Ik wou is een keer een kijkje nemen bij de MCP Member site, maar zou geen flauw idee hebben waar ik de gegevens weg moet halen.

De link: https://mcp.microsoft.com/mcp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Op je kaartje waar je certs op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje over de 2nd Shot actie.

Moet ik dit eerste examen maken of inplannen voor 31 mei? En daarnaast als ik die vouchercode invoer op de prometric site kan ik daarna ook nog de free-exam voucher gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
voor de 31e inplannen, voor eind volgende maand examen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vrijdag 70-270 gehaald, ik zou eigenlijk gelijk door willen gaan (zelfstudie) voor 290 en 291.
Maar wat is wijsheid?
Eerst 290 leren en vervolgens 291? Of andersom? Collega zegt dat als je 291 onder de knie hebt dat je bijna geen moeite meer hoef te doen voor 290. klopt dit?

Of kan ik ze beter tegelijk leren? En kort achter elkaar examen doen? En welke volgorde eerst 290 en dan 291 of omgekeerd?

wil proberen ze beide deze zomer (voor september) te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:49:
Ik heb sinds vrijdag 70-270 gehaald, ik zou eigenlijk gelijk door willen gaan (zelfstudie) voor 290 en 291.
Maar wat is wijsheid?
Eerst 290 leren en vervolgens 291? Of andersom? Collega zegt dat als je 291 onder de knie hebt dat je bijna geen moeite meer hoef te doen voor 290. klopt dit?

Of kan ik ze beter tegelijk leren? En kort achter elkaar examen doen? En welke volgorde eerst 290 en dan 291 of omgekeerd?

wil proberen ze beide deze zomer (voor september) te halen.
Ik heb zelf eerst de 290 gedaan, die viel mee, en daarna de 291, die viel vies tegen. In die volgorde zou ik het ook aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:49:
Collega zegt dat als je 291 onder de knie hebt dat je bijna geen moeite meer hoef te doen voor 290. klopt dit?
imo nee, heel andere stoff in 291 dan 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paella schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:48:
voor de 31e inplannen, voor eind volgende maand examen doen.
Maar ik kan blijkbaar niet een discount voucher gebruiken icm een 2nd shot voucher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Je kan het proberen op de website te doen, en er anders even een belletje of mailtje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
Ben inmiddels aardig bezig met certificering (als es hier gepost).

Heb inmiddels mn MCSA + Messaging gehaald (70-270,70-290,70-284,70-291) en 70-294 ook alweer gehaald.
Ga nu beginnen met 70-293. Deze schijnt niet zo lastig te zijn als je 70-291 eenmaal gehaald hebt?

Daarna ben ik van plan om 70-297 te gaan doen en dan heb ik m'n MCSE2003 als et goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:21

Entity

9000rpm

Afgelopen vrijdag mijn eerste Microsoft examen gedaan en gehaalt. Het was 70-620 (Configuring Windows Vista), niet echt een moeilijk examen vond ik. M'n score was 838 - ik heb het meeste laten liggen op de vragen over de extra Vista applicaties (meeting space, windows mail etc, ik ken die apps echt niet uit m'n hoofd en heb die behoefte ook niet...). Voor het examen zelf heb je 2 uur de tijd geloof ik, maar ik was met 40 minuutjes klaar.

Dit was de eerste stap naar m'n MCITP Enterprise Admin, dus de volgende wordt 70-643 (Server 2008 Application Infrastructure oid), waarschijnlijk over een maand. Komende week dus weer beginnen met studeren, ik verwacht dat de komende examens een stuk moeilijker zullen zijn dan de 620, dus zal er intensiever gestudeerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Welk materiaal gebruik je voor je 2008 traject?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_hardste
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
Vanmorgen 70-270 verslagen met 936 punten.

Kan iemand zeggen of het wellicht handig is om als volgende examen Vista te doen?
Hebben deze examens veel raakvlak denken jullie?"

Grt,

Wat je niet probeert, lukt je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:21

Entity

9000rpm

paella schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:49:
Welk materiaal gebruik je voor je 2008 traject?
Ik heb voor 620 en 643 de MS Press self-paced training kits aangeschaft. Bij m'n Vista examen heb ik het boek doorgelezen (en een beetje meegeklikt in Vista om te zien waar ze het over hebben), vervolgens wat Measure-up en Testkings gedaan tot ik genoeg vertrouwen had in een goede afloop. Voor 643 wil ik het ongeveer op dezelfde manier doen, met Server 2008 in VMWare om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
de_hardste schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:56:
Kan iemand zeggen of het wellicht handig is om als volgende examen Vista te doen?
Hebben deze examens veel raakvlak denken jullie?"
Niet echt, vista vragen zijn vooral vista nieuwigheden tov xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05-2024
MarcoZ20 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:35:
Ben inmiddels aardig bezig met certificering (als es hier gepost).

Heb inmiddels mn MCSA + Messaging gehaald (70-270,70-290,70-284,70-291) en 70-294 ook alweer gehaald.
Ga nu beginnen met 70-293. Deze schijnt niet zo lastig te zijn als je 70-291 eenmaal gehaald hebt?

Daarna ben ik van plan om 70-297 te gaan doen en dan heb ik m'n MCSE2003 als et goed is
Waarom 70-294 eerder dan 70-293?
Ik heb ongeveer hetzelfde traject. heb alleen ook nog 70-350 (ISA server 2004) erbij gedaan.

Moet nu hetzelfde examen doen als jij? wanneer ga je?

ben niet gek, ik ben een koekie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Ben zelf aan het wachten op de MOAC boeken van server 2008, vind deze toch het fijnste. Voor degenen die ze niet kennen, het betreft de 3 onderste hiervan:
http://www.comcol.nl/detail/bicwd0_4.htm

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanC
  • Laatst online: 27-06 16:44
bleh, vorige week m'n MCITP Server admin gehaalt (upgrade van mcsa) bij new horizons in rotterdam. wilde ik voor vrijdag de 70-501 inplannen... zitten ze vol!

ik moet nu naar het ROC ALBEDA COLLEGE aan de wena in rotterdam..
lijkt me niks in een school.. iemand al een keer geweest?

(btw.. 70-646 met 1000 punten ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door ArjanC op 26-05-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
burp2001 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:56:
(btw.. 70-646 met 1000 punten ;) )
Knap hoor, geen dump gebruikt?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog tips voor 70-431 wil deze gaan doen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Yanze schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:38:
[...]

Knap hoor, geen dump gebruikt?
Aan z'n smiley te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:52:
Iemand nog tips voor 70-431 wil deze gaan doen namelijk.
Snel boeken i.c.m. 2nd shot en even uitproberen. Heb ik ook gedaan en ik weet nu precies wat ik nog moet leren. Maar ik werk wel met het pakket en heb het al enkele malen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:08:
[...]

Snel boeken i.c.m. 2nd shot en even uitproberen. Heb ik ook gedaan en ik weet nu precies wat ik nog moet leren. Maar ik werk wel met het pakket en heb het al enkele malen geïnstalleerd.
Dan moet ik het eerste examen toch deze week doen of ?

Ik werk er dagelijks mee is kijken of er ergens een proef examen is dan zal het vast wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim2005 en RagEnigma bedankt voor jullie reacties. Ik zal nog even proberen of ik zo'n certificaat kan printen maar dat ging gisteren niet goed. Ik weet in elk geval wat te doen als ik weer een examen heb gehaald (uitgaan van het positieve ;) ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paella schreef op maandag 26 mei 2008 @ 07:21:
Op je kaartje waar je certs op staan.
Uhm, welk kaartje?
Enige wat ik tot nu toe heb gedaan is de 70-270 en 70-290 en op korte termijn 70-291.
Het enige wat ik daarvan heb gekregen is een simpele uitdraai met de behaalde score van mijn examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:29:

Uhm, welk kaartje?
Enige wat ik tot nu toe heb gedaan is de 70-270 en 70-290 en op korte termijn 70-291.
Het enige wat ik daarvan heb gekregen is een simpele uitdraai met de behaalde score van mijn examen.
Startel - het examencenter - heeft mijn gegevens (examenresultaat, naw-gegevens/mailadres) opgestuurd naar Microsoft en ik had, volgens mij, binnen 2 weken al een mailtje van Microsoft (Congratulations and resources from Microsoft Learning) met daarin het ID nummer. Ik weet niet hoe het werkt als je het examen hebt geboekt via bijvoorbeeld Pearson VUE, maar ik neem aan dat zij zorgen dat de juiste gegevens bij Microsoft terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wolfy: je moet beide examens vóór 30-6 doen (wel even boeken uiterlijk 31-5)
@team mclaren: Via Paerson VUE kun je niet meer boeken. Prometric is de enige.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:23:
[...]

Dan moet ik het eerste examen toch deze week doen of ?
Nee, voor de 31 registreren voor 2nd shot en voor eind volgende maand examen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is mooi dan zal ik hem deze week even inplannen en aanmelden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Zometeen richting New-Horizons Rotterdam voor het examen 70-297 graag allemaal duimen voor me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
lentheman1 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:44:
[...]

Waarom 70-294 eerder dan 70-293?
Ik heb ongeveer hetzelfde traject. heb alleen ook nog 70-350 (ISA server 2004) erbij gedaan.

Moet nu hetzelfde examen doen als jij? wanneer ga je?
waarom niet? :P
boek van 70-293 hadden ze niet liggen op m'n werk, van 70-294 wel. Vandaar :)

1e vrijdag van juni denk ik (6juni) en anders de maandag erna (9juni)
ligt eraan hoe druk het bij ons in het examenlokaal is ;) (handig als je werkgever ook examencenter is :P)
Plan em dan ook pas 's ochtends of de dag van te voren in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05-2024
ow ok.....ik heb altijd het idee gehad dat je de volgorde moet vasthouden maar blijkbaar is dat niet nodig. Ik ga eerst nog ff lekker naar de zon en het examen komt daarna wel. Succes iig.

ben niet gek, ik ben een koekie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

620 lijkt een stuk makkelijker dan 270, is dit ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:01
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:42:
620 lijkt een stuk makkelijker dan 270, is dit ook zo?
620 is een eitje, ik had 976 punten en was in 15 minuten klaar :9

(nope geen cheats gebruikt voor zij dit dit willen weten, de vragen waren gewoon ongekend simpel)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Powershell schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:26:
[...]

620 is een eitje, ik had 976 punten en was in 15 minuten klaar :9

(nope geen cheats gebruikt voor zij dit dit willen weten, de vragen waren gewoon ongekend simpel)
Jup, had zelf ook 953 punten want de vragen waren echt simpel.
xylonite schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:03:
Zometeen richting New-Horizons Rotterdam voor het examen 70-297 graag allemaal duimen voor me :P
En? Is het gelukt?

[ Voor 25% gewijzigd door MasterMike op 27-05-2008 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Ja helemaal gelukt 809 punten dus nu MCSE 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xylonite schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:43:
[...]
Ja helemaal gelukt 809 punten dus nu MCSE 2003
Gefeliciteerd!!

En de 620 had ik ook 976 punten. Is niet moeilijk. Had mijn 1st shot 600 punten maar toen had ik Vista nog nooit in t echie gezien (oké, 1x de beta geinstalleerd en even bekeken). Was puur op NT4/W2K/XP kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vorige week 270 gehaald en heb de smaak te pakken..
nu ga ik 30 juni op vakantie dus heb ik nog 4,5 week te gaan. En wil eigenlijk voor de vakantie 290 op zak hebben.

is 290 in 4 weken goed onder de knie te krijgen?
heb 270 in 3 weken gedaan. met ongeveer 10 uur per week studie.

heb net de study guide van crammsession vlot doorgenomen en 70% word ook in 270 behandeld alleen dan nu server-sided.. dus ik denk zelf dat het wel haalbaar moet kunnen zijn.

wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:05:
heb vorige week 270 gehaald en heb de smaak te pakken..
nu ga ik 30 juni op vakantie dus heb ik nog 4,5 week te gaan. En wil eigenlijk voor de vakantie 290 op zak hebben.

is 290 in 4 weken goed onder de knie te krijgen?
heb 270 in 3 weken gedaan. met ongeveer 10 uur per week studie.

heb net de study guide van crammsession vlot doorgenomen en 70% word ook in 270 behandeld alleen dan nu server-sided.. dus ik denk zelf dat het wel haalbaar moet kunnen zijn.

wat denken jullie?
mweh, zit ook groot stuk distaster management in maar denk dat het wel moet lukken
zelf vista gedaan

vrijdag me goes sharepoint @ hengelo
nog meer tweakers die dag daar aan het examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:56
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:29:
[...]

Uhm, welk kaartje?
Je kan altijd prometric bellen, na het doorgeven van je adres gegevens vertellen zei je je mcp id nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oh, bij de weg:
De initiele mededeling dat de nieuwe certificeringen een beperkte levensduur zouden hebben van 3 jaar is weer afgeschaft:
Your MCTS, MCITP, or MCPD certifications will retire when Microsoft discontinues mainstream support for the related technology. Typically, mainstream support is discontinued 7 to 10 years after the initial product release. When support ends, your related certification will retire.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
Pensmaster-B schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:48:
[...]

mweh, zit ook groot stuk distaster management in maar denk dat het wel moet lukken
zelf vista gedaan

vrijdag me goes sharepoint @ hengelo
nog meer tweakers die dag daar aan het examen?
doe je examen bij it2it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Niet online
jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:29:
Oh, bij de weg:
De initiele mededeling dat de nieuwe certificeringen een beperkte levensduur zouden hebben van 3 jaar is weer afgeschaft:

[...]
Ja...'k last het idd. Aan de ene kant niet erg, maar aan de andere kant wel weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

TheVMaster schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:45:
[...]

Ja...'k last het idd. Aan de ene kant niet erg, maar aan de andere kant wel weer jammer.
ik denk toch dat het een goed idee is, je drijft anders zowel mensen als werkgevers op kosten om elke 3 jaar je certificering te herhalen (of een examen a 140~160 euro of alle examens a 1000 euro)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag jullie advies willen in welk MS traject ik het beste zou kunnen starten,
Ik zit te twijfelen om het MCSA 2003 (MSCE) programma eerst te doorlopen of meteen te starten met het nieuwe vista/2008 programma,

Wij stappen op ons bedrijf pas volgend jaar over op Server 2008, maar dit zit er dus wel aan te komen. Ik ben nog red. onervaren, maar om nu dus eerst heel MCSE te gaan halen lijkt me weer iets te lang gaan duren. Misschien dat eerst MCSA halen en daarna door te gaan met het 2008 programmma een idee is?

Ik ben benieuwd wat jullie advies/ervaring hierin is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Lijkt me een goed idee van je: MCSA en daarna 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Interessante post op Trika's blog over certificeringen mbt System Center, Hyper-V en SCVMM.

http://blogs.msdn.com/tri...ication-s-building-7.aspx

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:58
ik weet niet zeker of ik hier juist ben ,maarre heeft iemand toevallig cursus materiaal "Updating your Application Platform Technology Skills to Windows Server 2008 (M6417)" over / niet meer nodig ? In dat geval wil dat wel voor een prijsje overnemen.

Ik dacht tot gister dat met het volgen van de fast track windows 2008 voor mcse klaar zou zijn voor 70-649 ...not dus, blijkt alleen active directory en network infra erin te zitten en geen application infra. Het aanschaffen van het boek 70-643 zie even niet zittten (600 pagina's doorworstelen). Vandaar de oproep.. dan lees ik snel het cursus materiaal thuis door.

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Yanze schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:14:
Interessante post op Trika's blog over certificeringen mbt System Center, Hyper-V en SCVMM.

http://blogs.msdn.com/tri...ication-s-building-7.aspx
Beterzzz....nu dus Trika's blog goed in de gaten houden, dat Hyper-V examen wil ik nog wel ff binnentikken hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 16:07

BFS

Rude awakening

TheVMaster schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:19:
[...]

Beterzzz....nu dus Trika's blog goed in de gaten houden, dat Hyper-V examen wil ik nog wel ff binnentikken hehehe
Same here. Mocht jij wat weten zou je dan even een schreeuw kunnen geven? Jij hebt wat vaker contact met Trika dan ik ;)

[ Voor 1% gewijzigd door TheVMaster op 23-04-2021 21:16 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
A.U.B. geen slowchat voeren en om de dag terug melden 'nu 70-xxx' gehaald.

Dat heeft immers geen discussiewaarde voor dit topic, maar alleen voor jezelf.