Audi-Addict schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:22:
[...]
Het lijkt me verstandig om inderdaad wat test examens te maken zodat ik een " feeling " krijg bij de soort examens en de bijbehorende methods.
Zijn het allemaal multiple choice? Geen open vragen? Zijn het gewoon vragen in de zin, 2 totaal onlogisch en 2 die op elkaar lijken?
Kan ik proef examens ook krijgen zonder hier 50 euro voor te betalen? Ik kwam Nuggets cursusses tegen, kent iemand deze en hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Als laatste de vraag.. betaal ik nou alleen de kosten voor de boeken en 140 euro per examen (volgens mij kan ik dit naar 70 brengen? wanneer ik mezelf aanmeld als microsoft partner?)
de examens bestaan uit multiple choice vragen en simulation vragenHeeft iemand recent 70-290 gemaakt? Is deze pittig? Zijn er bepaalde dingen waar ik me extra op moet concentreren?
Ik ben naast het doornemen van het MSPress boek ook de proefexamens aan het doen.
Deze beginnen bijna allemaal met You are the network administrator for your Company. bla bla.
Zijn alle examens zo opgesteld? Met zo'n heel verhaal er bij? niet gewoon vragen met 1 zin?
Hoeveel vragen krijg je gemiddeld voro zo'n examen? 20-30? 50?
Daarnaast de vraag of het uitmaakt bij welk bedrijf ik deze examens ga maken. Het gaat toch allemaal via microsoft?
Rekenen ze nog inschrijf kosten voor zoiets? Of is het ene kwestie van 130 euro voor het examen, achter een pc zitten en de toets maken?
Als laatste nog de vraag, gaan ze gebruik maken van Windows 2003 R2 versies voor de certificatie? Of gaat hierbij om de oude versie?
R2 heeft namelijk weer andere/nieuwe tools en functies.. om een simpel voorbeeld te noemen is de group policy tool gpmc. Zal deze ook worden gebruikt in de praktijk opdrachten?
multiple choice is gewoon deels kennis hebben van het onderwerp en deels logica gebruiken
(let goed op dat als er checkboxjes staan, hoeveel antwoorden je moet kiezen omdat ze soms vragen kies 2 antwoorden of kies 3 antwoorden enzovoorts)
simulation is bijvoorbeeld een gebruiker aan moeten maken in AD of iets in die trend....
daar moet je dus wel weten wat je moet doen
soms zijn het allemaal logische antwoorden soms zijn het allemaal onzin op die ene na die correct is
bij de boeken zitten als het goed is ook test examens (heb zelf niet geprobeerd)
het zijn meestal rond de 50 vragen en ja ze beginnen allemaal met de blabla die je al zei
het maakt niet uit via welk bedrijf je examen doet, je hebt een nummer nodig dat bij prometric geregistreerd is (kan je aanvragen bij het eerste examen dat je gaat plannen) en dat koppelt alles aan elkaar (als alles goed gaat)
de examen kosten apart geld, ligt aan plek waar je neemt, ik heb bij New Horizons (vestiging rotterdam) 166 euro betaalt (inclusief btw, baas betaalde dan wel)
en ja, alle vragen hebben een lap tekst en voor de rest is het toch wel achter pc zitten en zorgen dat je binnen 2 en half uur klaar bent (voor 270 291 290 deed ik er allemaal < 55 minuten over)
de versie maakt niet uit of het nou gewoon is of R2, gpmc is een tool die niet besproken wordt dat moet je zelf uitvinden..... ja ze verwachten dat je nog wel wat zelf uitzoekt
je moet zorgen dat je van alles wel weet....
als je merkt dat je van een bepaald onderwerp veel vragen krijgt, dan weet je dat je daar fouten zit te maken....
nuggets zijn handig als je door de monotone stem heen kan komen voor paar uur
maar opzich wel aan te raden
ps; had er niet bij stil gestaan dat testking, pass for sure, actual tests echt illegaal zijn
rede: als het dan zo illegaal is, waarom gaat MS er niet achteraan ?
[ Voor 3% gewijzigd door WPN op 22-05-2008 01:30 ]
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum