No production networks were harmed during this posting
Ehh...Prometric zit gewoon in Nederland dus daar betaal je gewoon BTW volgens mij...paella schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:15:
Kan het ook zijn dat als je met CC bij prometric betaald, dat je dan geen BTW betaald en bij een centrum zelf zullen ze wel btw berekenen?
Hmm....dan weet ik het ook niet. 'k boek nooit zelf via Prometric.com m'n examenspaella schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:35:
Niet toen ik via prometric.com op de site me aanmeldde en examen regelde...
Da's wel netjes. Wel vreemd....want officieel hoor je volgens mij die BTW wel te betalenEntity schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:00:
Ik heb laatst via Prometric mijn 620 examen geregeld, op de factuur stond geen btw vermeld, kosten waren ook gewoon 140 euro in totaal.
neeAudi-Addict schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:46:
Waar ik een beetje bang voor ben, klopt het dat de examen software automatisch door blijft vragen over een bepaald onderwerp wanneer je fouten maakt?
Voorbeeld fouten met shadow copy vragen, vraagt hij hierna veel shadow copy vragen?
Gz !, je gaat nu voor windows 2000 ja ?Anoniem: 74303 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:39:
Nu dus MCSE 2003! Jeeeeee, op naar MCTS W2K.
tenminste dat staat voor W2K
Thanks... Hoe zit het met de punten telling van de praktijk opgaven aan het einde? tellen deze zwaarder mee? Lijkt me wel denk ik?
Nee, want je kunt vragen ook skippen. Dus je kunt bij wijze van spreken alle vragen skippen en met de laatste beginnen.Audi-Addict schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:46:
Ik heb morgen 70-290, heb het ms press boek goed doorgenomen en wat met virtuele machines gewerkt.
Waar ik een beetje bang voor ben, klopt het dat de examen software automatisch door blijft vragen over een bepaald onderwerp wanneer je fouten maakt?
Voorbeeld fouten met shadow copy vragen, vraagt hij hierna veel shadow copy vragen?
De methode, waar jij bang voor bent, werd vroeger wel 's gebruikt, maar sowieso sinds de 2003-examens niet meer...
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Hij viel best mee vond ik. Nu alleen nog de 70-298 en ik ben klaar
gzvosss schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:26:
Zo, gister de 70-294 gehaald met 827 punten.
Hij viel best mee vond ik. Nu alleen nog de 70-298 en ik ben klaar
eigenlijk best nog wel wat mensen aan de microsoft cursessen ^^ ach ja het houd je van de straat
Heb het mspress boek en de cbt nugget.
Iemand die dit examen onlangs heeft gedaan en misschien tips heeft?
Krijg je sims?
Anoniem: 233602
21 mrt gedaan, geen sims, als je veel werkt met exch2k3 is het m.i. geen moeilijk examen. Ik werk veel met het pakket en ben op de gok gegaan (met 2nd shot achter de hand).died_laughing schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:21:
Ik heb volgende week het 70-284 examen.
Krijg je sims?
Helaas werken wij met lotus notes, dus moet alles thuis doen met vmware.Anoniem: 233602 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:42:
[...]
21 mrt gedaan, geen sims, als je veel werkt met exch2k3 is het m.i. geen moeilijk examen. Ik werk veel met het pakket en ben op de gok gegaan (met 2nd shot achter de hand).
2nd shot code heb ik voor de zekerheid maar ff ingevuld.
Ik heb het examen vorige maand gedaan en ondanks dat ik er al een beetje mee werkte vond ik het best een lastig examen. Maar goed, het blijft een kwestie van oefenen met vmware o.i.d. en boeken lezen etc.died_laughing schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:21:
Ik heb volgende week het 70-284 examen.
Krijg je sims?
Even offtopic: woohoo...vanaf 1 juli a.s. eindelijk een systeembeheerfunctie. MS kennis opdoen heeft echt nut.
ben niet gek, ik ben een koekie!
Feli dudelentheman1 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:31:
[...]
Ik heb het examen vorige maand gedaan en ondanks dat ik er al een beetje mee werkte vond ik het best een lastig examen. Maar goed, het blijft een kwestie van oefenen met vmware o.i.d. en boeken lezen etc.
Even offtopic: woohoo...vanaf 1 juli a.s. eindelijk een systeembeheerfunctie. MS kennis opdoen heeft echt nut.
En zo offtopic vind ik het niet topic heeft toch ook ervaringen in de naam zitten.
Een ervaring is dat MS certificaten nut blijken te hebben
Tweede ervaring en meer ga je nog opdoen in je werk
Zie dat de stof hiervoor wel wat lastiger is, maar komt vast goed!! Iemand pas deze examen nog gedaan? Veel subnetting en netwerk vragen?
Hoe zit het nou met dat MCP gedoe. Ik heb nog geen ID.
Krijg ik deze per post of per email? Moet ik hiervoor ene hotmail email gebruiken (mcp login pagina vraagt om live id..lol)
[ Voor 31% gewijzigd door Workaholic op 05-06-2008 16:02 ]
Anoniem: 74303
Oops.... + 8.... duh! ;-)Pensmaster-B schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:54:
[...]
Gz !, je gaat nu voor windows 2000 ja ?![]()
tenminste dat staat voor W2K
Anoniem: 25735
Ik had hetzelfde probleem. Van mijn leraar moest ik het volgende nummer bellen:Audi-Addict schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:47:
Vandaag 70-290 binnen. Over twee weken 70-291 maar doen.
Zie dat de stof hiervoor wel wat lastiger is, maar komt vast goed!! Iemand pas deze examen nog gedaan? Veel subnetting en netwerk vragen?
Hoe zit het nou met dat MCP gedoe. Ik heb nog geen ID.
Krijg ik deze per post of per email? Moet ik hiervoor ene hotmail email gebruiken (mcp login pagina vraagt om live id..lol)
(0800) 0228091 (toll-free number)
Alles is wel in het Engels, ja de telefoniste ook.
Op je Microsoft Score card van 1 van je examens staat een Registration nummer. Die moet je doorgeven en vervolgens controleren ze wat gegevens van je.
Daarna krijg je je MCP ID en gaan ze je access code resetten.
Telefonisch werd mij dit voorgelezen en zo wordt je MCP ID aan je Windows Live account gekoppeld.
Welk Hotmail of Live account je gebruikt mag je zelf weten.
Anoniem: 263353
Ik heb wel een MCP-ID maar nooit een kaartje gekregen. Anderen hebben hem wel. Als ik dan inlog op de site heb ik ook staan dat ze dingen naar je mogen opsturen enzo. Iemand ervaring mee?
Ze sturen het ook niet automatisch op, je kan het dan op die site aanvragen.Anoniem: 263353 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:50:
Ik heb wel een MCP-ID maar nooit een kaartje gekregen. Anderen hebben hem wel. Als ik dan inlog op de site heb ik ook staan dat ze dingen naar je mogen opsturen enzo. Iemand ervaring mee?

Money for nothin' and your chicks for free
Anoniem: 51473
1 van de weinige oefeningen die ik dus niet heb gedaan..bunneh schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:25:
Mijn vraag aan de mensen die 70-284 hebben gedaan, hoe hebben jullie de oefeningen gedaan over clustering? Gewoon in vmware workstation bv?
Je kunt dan een iscsi target gebruiken voor je shared storage & quorum disk, Starwind heeft 30 dagen trials bijvoorbeeld.
Moet je alleen 3 dozen in de lucht houden
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Nu maar een de rest aan de praat krijgen, het ms press boek is niet heel erg duidelijk
Zelf verder uitzoeken leer je in dit soort gevallen nog het meeste van zelfs
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik heb hem maandag.
Ben nu bezig met de nugget, soms is het moeilijk om de aandacht er bij te houden.
A wise man's life is based around fuck you
Ja, leer je veel van, maar als je op een gegeven moment enkele uren bezig bent om alleen maar een SAN/NAS-iets op te zetten, terwijl dat in je werk omgeving door iemand anders wordt gedaan, is dat op zich enige overkill om het begrip van Exchange clusters onder de knie te krijgen. Dus bij mij is het om deze reden geweest dat dit de enige oefening(reeks) uit de self paced kit was, die ik niet gedaan heb.alt-92 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:09:
Acht, je hebt ook nog de lekker uitgebreide technet library online staan toch?
Zelf verder uitzoeken leer je in dit soort gevallen nog het meeste van zelfs
Zowaar in mijn leven een luxeprobleem. Er liggen hier nog twee vouchers en die eindigen 30 juni. Met de ene ga ik de 647 (dan ben ik MCITP EA en SA)doen maar die andere?!
Kunnne jullie misschien sugesties geven?
70-501
70-623
....
diskeltische lurker
Zelf heb ik helemaal niets met clients. Wil ik ook zo min mogelijk mee te maken hebben. Maar dat is voor jou misschien anders.
Money for nothin' and your chicks for free
Ik heb m woensdag.
Nonsensical line goes here <---
Anoniem: 50474
In mijn huidige functie werk ik niet op het niveau van de 2 electives. Beide vind ik ze zeker leuk, de vraag is alleen zou de elective 70-299 met alleen zelf studie te doen zijn?
Waar het mij om gaat is of er ergens een examentje is dat meerwaarde heeft. Vista heb ik met 1 examen(621) gedaan en daarmee klaar,DeeJee schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:47:
Waar heb je zelf heet meeste aan?
Zelf heb ik helemaal niets met clients. Wil ik ook zo min mogelijk mee te maken hebben. Maar dat is voor jou misschien anders.
Ik zit er gewoon omheen te kijken. Vinden jullie het bijv. interessant als iemand nu nog de 70-285(exchange 2003) gaat doen (ben ik MCSE-messaging)
diskeltische lurker
Volgens mij zijn de meeste bedrijven nog lang niet over naar Exchange 2007. Hier in ieder geval ook niet. Exchange 2003 werkt goed genoeg.technopeuter schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:52:
[...]
Ik zit er gewoon omheen te kijken. Vinden jullie het bijv. interessant als iemand nu nog de 70-285(exchange 2003) gaat doen (ben ik MCSE-messaging)
Anoniem: 57041
Moet zeggen dat de sims me best mee vielen.
Je hoeft alleen maar een backup te maken en alles staat al klaar voor je (alle schermen staan al klaar voor je).
Nu maar eens gaan bedenken wat we naar de zomer gaan doen ISA, Exchange of met windows 2008 beginnen.
Wat is een interessant examen om te doen?
Dat was ook mijn vraag!^^TheVMaster schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:41:
Hm...ik ga net even door mijn vouchers heen en zie dat één van de vouchers nog maar tot 30 juni geldig is...
diskeltische lurker
SCOM?TheVMaster schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:41:
Hm...ik ga net even door mijn vouchers heen en zie dat één van de vouchers nog maar tot 30 juni geldig is...
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
'k ben ff door de beschikbare examens aan het schrollen en volgens mij is deze ook wel interessant : TS: Microsoft Windows Server 2003 Hosted Environments, Configuring, and Managing.
Ik zat in de eerste groep Vista gecertificeerdern n kreeg twee gratis vouchers ivm de vertragingg van de welcome kit.Pensmaster-B schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:37:
hoe kom je aan zon free exam voucher dan ?
TheVMaster: 70-501 zit ik nu ook al tijden aan te denken. maar ik twijfel, wat heb je er uiteindelijk aan? is het leuk voor de gold-partner status van de werkgever?
[ Voor 1% gewijzigd door TheVMaster op 23-04-2021 21:18 ]
diskeltische lurker
Hier hetzelfde...Vista + Enterprise Support Techn. gehaald en door vertraging van certificaten (lees: kreeg ze pas na 10 maanden na het doen van het examen toegestuurd) 2 vouchers ontvangen. 'k heb er overigens ook één gekregen na deelname aan een MCP Focus Group paar weken terug (maar die laatste is nog tot 31/12/2009 geldigtechnopeuter schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:21:
[...]
Ik zat in de eerste groep Vista gecertificeerdern n kreeg twee gratis vouchers ivm de vertragingg van de welcome kit.
TheVMaster: 70-501 zit ik nu ook al tijden aan te denken. maar ik twijfel, wat heb je er uiteindelijk aan? is het leuk voor de gold-partner status van de werkgever?
'k weet overigens niet wat het voor waarde heeft qua gold-status. De komende periode zou ik er mee te maken kunnen krijgen ivm nieuwe klus..maar dat is nog niet zeker.
[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 23-04-2021 21:18 ]
Was een pittig examen.
Eindelijk MCSA
Preparation Guide for Exam 70-624technopeuter schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:42:
[...]
Dat was ook mijn vraag!^^(zie hioerboven)
TS: Deploying and Maintaining Windows Vista Client and 2007 Microsoft Office System Desktops
Dit lijkt mij nog wel een leuke BDD en imagex enzo.
Test examen eens geprobeerd zonder boek maar ik scoorde belabberd laag.
Maar het boek ga ik zeker nog eens doornemen en dan nog eens proberen
Ik zie echter toch een beetje op tegen die cases, alle andere examens waren gewoon zonder cases.
Iemand tips daarvoor? Ik las al dat als je doorgaat naar de volgende case dat je niet meer terug kan om je antwoorden nogmaals na te kijken. Beetje vreemd vind ik, maargoed, nog meer dingen waar ikop moet letten?

Klik hier voor meer informatie
Goede zaak om op deze manier een 'CCIE-alike' certificering te creeeren alleen 3 weken full time training zal voor een aantal werknemers denk ik wel een reden zijn om er nog even mee te wachten.TheVMaster schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:42:
Ik lees vandaag op een bevriend blog dat Microsoft een nieuwe certificeringsserie heeft gelanceerd : Microsoft Certified Master :
[afbeelding]
Klik hier voor meer informatie
This three-week training program is delivered by recognized experts from Microsoft and Microsoft Partner organizations
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
Sims in 620? Da's nieuw :-)Anoniem: 77857 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:29:
Vandaag 70-620 gehaald, 10 simulaties gehad!
Zoja, ook 70-271 70-272 ?
[ Voor 27% gewijzigd door Bld- op 10-06-2008 21:14 ]
Anoniem: 77857
ja waren eigenlijk wel goed te doen hoor. O.a. iemand uitnodigen voor remote assistance, prompt for credentials aanzetten.
Beide ongeveer 1,5 maand terug gedaan, geen simulatie gehad.Bld- schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:14:
Klopt het trouwens dat er veel examens zijn veranderd sinds mei (heb het niet zo gevolgd, maar dat zullen dus wel die sims zijn of?).
Zoja, ook 70-271 70-272 ?
| Security Management |
Vanochtend kreeg ik al een mailtje van microsoft dat mijn transcript was bijgewerkt.
Nu viel mij op dat op het transcript staat dat ik sinds 5 mei Systems Administrator 2003 ben en sinds 9 juni Systems Administrator messaging 2003.
Beetje raar.
5 mei 70-291 en 9 juni 70-284paella schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:19:
wanneer heb je dan welke examen gedaan?
Ik dacht dat je pas mcsa bent vanaf wanneer het laatste examen hebt gehaald.
[ Voor 17% gewijzigd door died_laughing op 11-06-2008 09:48 ]
dan geldt je MCDST als 1 elective
Nadat je 284 hebt gehaald ben je MCSA messaging, je MCDST komt weer "vrij"
| Security Management |
Nee , ik was geen MCDST.bord4kop schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:00:
Waarschijnlijk was je al MCDST
dan geldt je MCDST als 1 elective
Nadat je 284 hebt gehaald ben je MCSA messaging, je MCDST komt weer "vrij"
Dit zijn de examens die ik heb gedaan 70-210,70-270,70-290,70-291,70-284.
In die volgorde.
is de 210 of 270 dan niet een elective geworden?died_laughing schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:03:
[...]
Nee , ik was geen MCDST.
In die volgorde.
diskeltische lurker
Geen voorgeschiedenis? Je hebt gelijk, je zou pas MCSA zijn bij het behalen van de elective. MS heeft zich bij mij in het verleden ook eens vergist (MCSE status aangesmeerd vóór ik een design gehaald had)died_laughing schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:03:
[...]Nee , ik was geen MCDST.
In die volgorde.
http://www.microsoft.com/.../windows2003/default.mspx
Is zeker een goede zaak. Allen schijnt hij 18.000 dollar te kosten en zit je dus drie weken in Redmond. Overigens moet je wel vijf jaar aantoonbare ervaring hebben met (Win2k8) AD, Hyper-V etc..althans voor het Win2k8 trajectBFS schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:03:
[...]
Goede zaak om op deze manier een 'CCIE-alike' certificering te creeeren alleen 3 weken full time training zal voor een aantal werknemers denk ik wel een reden zijn om er nog even mee te wachten.
[...]
Ik denk dat m'n baas er ook moeite mee zou hebben, aangezien ik nu al een HBO opleiding volg die ook iets van 7500 euri kost...paella schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:49:
Denk dat ik als niet-gedetacheerd, intern bij een bedrijf werkende IT Pro het niet kan verantwoorden voor zoveel geld Master te worden. Ach, wie weet later
Moet er dit jaar 2 halen en doe nu de 290 en wil dan een makkelijke doen, 260 leek me makkelijk.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
70-260 telt volgens mij zoals ik kan lezen op de website niet mee voor je MCSA.racoon schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:16:
is na 70-290 70-260 een goede om voor mcsa te gaan halen.
Moet er dit jaar 2 halen en doe nu de 290 en wil dan een makkelijke doen, 260 leek me makkelijk.
Als je de 70-620 bedoelt dan wel natuurlijk
Ik weet niet welke je nu hebt en of je een elective reeds in handen hebt.
Je moet er anders in totaal 4 doen.
2250 WP Zuid PVoutput
Nee, helaas.Anoniem: 77857 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:18:
Ik heb nu 70-270 & 70-620 voor MCSA heb ik nu alleen 70-290 & 70-291 nodig toch?
70-270 én 70-620 zijn eigenlijk 1 hetzelfde examen, deze zijn beide een client.
Dus of je doet 70-270 (xp) of 70-620 (Vista).
Je moet na 290 en 291 nog 350 (ISA Server 2004) of 284 (Exchange 2003) doen.
Volgens mij kan je 351 (ISA Server 2006) ook doen.
Dan ben je gelijk MCSA + Messaging of MCSA + Security.
Maar je kan ook een andere elective doen die MS aanbied
[ Voor 12% gewijzigd door MdO82 op 11-06-2008 20:24 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Bedoel 70-620 inderdaad.MdO82 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:56:
[...]
70-260 telt volgens mij zoals ik kan lezen op de website niet mee voor je MCSA.
Als je de 70-620 bedoelt dan wel natuurlijk.
Ik weet niet welke je nu hebt en of je een elective reeds in handen hebt.
Je moet er anders in totaal 4 doen.
Ik heb er nu helaas nog 0 maar ben met 70-290 bezig, hopen dat ik die de eerste keer haal.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Dan zie ik nog wel een gaatje voor mijTheVMaster schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:13:
[...]
Ik denk dat m'n baas er ook moeite mee zou hebben, aangezien ik nu al een HBO opleiding volg die ook iets van 7500 euri kost...
maar hier staat:MdO82 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:20:
[...]
Nee, helaas.
70-270 én 70-620 zijn eigenlijk 1 hetzelfde examen, deze zijn beide een client.
Dus of je doet 70-270 (xp) of 70-620 (Vista).
Je moet na 290 en 291 nog 350 (ISA Server 2004) of 284 (Exchange 2003) doen.
Volgens mij kan je 351 (ISA Server 2006) ook doen.
Dan ben je gelijk MCSA + Messaging of MCSA + Security.
Maar je kan ook een andere elective doen die MS aanbied
3 Exam 70-620 can count one time toward a core client exam or an elective exam, but not toward both.
hmm, dan had ik daar even overheen gelezenAnoniem: 77857 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:08:
[...]
maar hier staat:
3 Exam 70-620 can count one time toward a core client exam or an elective exam, but not toward both.
Misschien dat iemand hier verder het antwoord op heeft.
2250 WP Zuid PVoutput
Ik ga morgen voor de herkansing 285. 1st shot had ik iets van 590, moet morgen lukken... Kan ik weer een welcome kitje laten komen MCSE + Mess :-)
hmm.... dus sneller en makkelijker (620 is eitje toch?) MCSA!Anoniem: 233602 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:00:
Ja, zoals het er staat telt de 620 als elective mits je ook de 270 gehaald hebt.
Maar als je door wil voor MCSE, moet je alsnog 291 doen, ofnie?
Succes!!Ik ga morgen voor de herkansing 285. 1st shot had ik iets van 590, moet morgen lukken... Kan ik weer een welcome kitje laten komen MCSE + Mess :-)
| Security Management |
Je heb de 70-291 nodig voor MCSA en MCSE dus je zal hem sowieso moeten doen
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
70-270 / 70-290 / 70-291 en 70-620 zou dus een MCSA opleveren?
Neem aan dat de Fontys dit nagekeken heeft....
Ben hier zelf ook over aan het denken.
Je hebt inderdaad zo ie zo 291 nodig.bord4kop schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:18:
[...]
hmm.... dus sneller en makkelijker (620 is eitje toch?) MCSA!
Maar als je door wil voor MCSE, moet je alsnog 291 doen, ofnie?
[...]
Succes!!
MCSA bestaat namelijk uit 70-270 of 70-620, 70-290 en 70-291 en daarnaast nog een elective als je alleen 270 of alleen 620 gedaan hebt.
Dus voor MCSA en MCSE heb je 291 ook nodig.
Dit is namelijk een verplicht examen.
*mdo82 heeft gisteren zijn boeken binnen gekregen voor 70-291

Dus kan er weer tegenaan
Zag dat sommige mensen sneller waren dan ik met reageren
[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 12-06-2008 10:36 ]
2250 WP Zuid PVoutput
270
271
272 -> MCDST (begin 2008)
290
291 -> MCSA (zomer 2008)
293
294
298
350 ? / 284 ? / xxx ?-> MCSE (eind2008)
Heb je uiteindelijk toch het meeste aan. leert makkelijker en uiteindelijk ook sneller, zeker met MS-Press zelfstudie!
| Security Management |
Althans dat merk ik
Zo kan je makkelijk van het ene boek naar het andere boek overstappen
2250 WP Zuid PVoutput
EN daarbij; testking en cs kun je niet meer gebruiken om je MCXX certificaten easy te scoren!
(toch?)
@Johan: wij zijn bijna hetzelfde, 1 week verschil slechts
[ Voor 5% gewijzigd door bord4kop op 12-06-2008 11:46 ]
| Security Management |
[ Voor 5% gewijzigd door paella op 12-06-2008 14:17 ]
Anoniem: 25735
PS. als je kwaad wilt kun je de sims ook wel vinden die je op je examen krijgt.
M.a.w. 150 vragen in je hoofd stampen + de aantal sims en je bent een gelukkige papier MCSE'er die binnen het jaar erg hard op zijn bek gaat.
Helemaal mee eens!Anoniem: 25735 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:04:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel veel leer van de MOC's en het MCSE verhaal, maar mijn voorkeur gaat naar MCSA met werkervaring. Leuk lief en aardig de theorie, maar in praktijk kom je echt totaal andere dingen tegen die ze weinig behandelen.
PS. als je kwaad wilt kun je de sims ook wel vinden die je op je examen krijgt.
M.a.w. 150 vragen in je hoofd stampen + de aantal sims en je bent een gelukkige papier MCSE'er die binnen het jaar erg hard op zijn bek gaat.
Alleen met 150 vragen leren red je het niet om MCSE te worden, dat moet 150 x 9 (?) zijn denk ik

Bottomline is inderdaad dat de MCXxx niet zaligmakend is. Toen ik eigenlijk echt begon, na 2 jaar helpdesk/support, waren meeste van onze accountmanagers, (lui op uitzendbureau 's zeg maar) MCSE 'er! Ik was gedetacheerde en net bezig met mn NT 4 certificaten.
Die zagen natuurlijk ook de centen, auto 's laptops, 06-en etc. En maakten de overstap naar de techniek. Nou, ik heb met zulke freunden projecten gedaan..

Wat enorm slecht! En de klant maar betalen en jij en de andere echte techneuten maar balen en ergeren...
Ik geef niets voor certificaten alleen! Daar hoort meer bij. Gelukkig zegt MS dat zelf nu ook iedere keer in de boeken.
Als je certificaten hebt gehaald geeft dat wel meerwaarde, samen met je ervaring! Ik merk in ieder geval zelf dat ik iedere keer uit de boeken weer wat extra 's leer. Of dingen die je vergeten was
Lui die alleen testking, pass guaranteed & cs gebruiken moeten ze schieten!
| Security Management |
Nah.bord4kop schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:35:
Die schieten zichzelf al in de voet als blijkt dat ze in de praktijk niks kunnen.
vraag me af of mensen dit daadwerkelijk doen.bord4kop schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:35:
mensen die voor deze examens gaan, werken meestal in al in deze omgeving, en zien toch ook wel in dat wanneer ze alleen een examen uit het hoofd leren dat ze dan toch niet met een goed gevoel kunnen gaan werken aan deze nieuwere complexere omgevingen/methoden ?
veel gezeur hier in dit topic over mensen die alleen gebruik maken van deze "tooling"
alleen maar om over te komen als, nee ik gebruik het 100% niet etc kijk niet naar mij schiet mij niet
ik lees het boek maak de oefeningen die er in staan en dan oefen ik me kennis met een oefen -examen
en ja, vragen uit dat oefen examen kom je ook wel tegen in het echte examen
en na het examen dan begint pas het echte werk, uitrollen van omgevingen beheren, ervaring opdoen etc. maar je ziet steeds meer ( en vooral in het oosten des lands ) dat men uberhaubt pas deze omgeving mag aanraken als je MCSE bent. Vooral voor ict'rs die net van school afkomen is dit best wel irri
soort kip en ei probleem
Anoniem: 57365
tja me upgrade mcse2003 heb ik alleen met testkings gehaald. Maar ik heb die dingen niet uit me kop geleerd of zo, thuis beide upgrades testkings 1 keer gedaan. had de eerste keer thuis een score van 900+ voor beide examens, dus ik vond het wel genoeg en heb verder niks geleerd. En zo ga ik me volgende examens ook doen... eerst even proberen. score ik niet genoeg of op het randje even bijlezen op de gebieden waar het niet goed gaat en klaar...Lui die alleen testking, pass guaranteed & cs gebruiken moeten ze schieten!
Anoniem: 57365
tja toch ken ik wel een hoop mensen die echt alleen op papier mcse zijn. ik had een trainer die zijn upgrades voor "mcsa" 2008 al gehaald haalt die werkelijk niet wist wat er speelt in live omgevingen en elke praktijk vraag wist tie geen antwoord. Terwijl ik of andere die wel konden beantwoorden zonder specifieke 2008 kennis.Pensmaster-B schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:52:
[...]
vraag me af of mensen dit daadwerkelijk doen.
mensen die voor deze examens gaan, werken meestal in al in deze omgeving, en zien toch ook wel in dat wanneer ze alleen een examen uit het hoofd leren dat ze dan toch niet met een goed gevoel kunnen gaan werken aan deze nieuwere complexere omgevingen/methoden ?
veel gezeur hier in dit topic over mensen die alleen gebruik maken van deze "tooling"
alleen maar om over te komen als, nee ik gebruik het 100% niet etc kijk niet naar mij schiet mij niet
ik lees het boek maak de oefeningen die er in staan en dan oefen ik me kennis met een oefen -examen
en ja, vragen uit dat oefen examen kom je ook wel tegen in het echte examen
en na het examen dan begint pas het echte werk, uitrollen van omgevingen beheren, ervaring opdoen etc. maar je ziet steeds meer ( en vooral in het oosten des lands ) dat men uberhaubt pas deze omgeving mag aanraken als je MCSE bent. Vooral voor ict'rs die net van school afkomen is dit best wel irri
soort kip en ei probleem
Ik zie het mcse dan ook meer om kennis te maken met de features (iets wat je wel nodig hebt), dan dat je het je verteld hoe je die moet gebruiken.
Vraag die bij me opkomt; dus je koopt (!) de tesking, passguaranteed Etc. iedere keer? (het blijft discutabel, maar wel licentiegebonden...)Anoniem: 57365 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:17:
[...]
tja me upgrade mcse2003 heb ik alleen met testkings gehaald. Maar ik heb die dingen niet uit me kop geleerd of zo, thuis beide upgrades testkings 1 keer gedaan. had de eerste keer thuis een score van 900+ voor beide examens, dus ik vond het wel genoeg en heb verder niks geleerd. En zo ga ik me volgende examens ook doen... eerst even proberen. score ik niet genoeg of op het randje even bijlezen op de gebieden waar het niet goed gaat en klaar...
Ik heb zo 'n vermoeden van niet
Ik heb namelijk voor mijn MCDST wel de passguaranteed gekocht (die zijn overigens nog te koop) om Inderdaad ja: mijn kennis te testen.
Echt, zoals ik al in mijn uitgebreide stukje zei; alleen met het papiertje, hoe je het ook behaald komt men er niet!
en al helemaal noooit met de vragen/antwoorden alleen!
Overigens, vind ik dit een erg mooie stelling!
Ik zie het mcse dan ook meer om kennis te maken met de features (iets wat je wel nodig hebt), dan dat je het je verteld hoe je die moet gebruiken.
[ Voor 12% gewijzigd door bord4kop op 13-06-2008 11:48 ]
| Security Management |
[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 13-06-2008 12:02 ]
Dit topic is gesloten.
A.U.B. geen slowchat voeren en om de dag terug melden 'nu 70-xxx' gehaald.
Dat heeft immers geen discussiewaarde voor dit topic, maar alleen voor jezelf.