Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:04:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel veel leer van de MOC's en het MCSE verhaal, maar mijn voorkeur gaat naar MCSA met werkervaring. Leuk lief en aardig de theorie, maar in praktijk kom je echt totaal andere dingen tegen die ze weinig behandelen.
PS. als je kwaad wilt kun je de sims ook wel vinden die je op je examen krijgt.
M.a.w. 150 vragen in je hoofd stampen + de aantal sims en je bent een gelukkige papier MCSE'er die binnen het jaar erg hard op zijn bek gaat.
Helemaal mee eens!
offtopic:
Alleen met 150 vragen leren red je het niet om MCSE te worden, dat moet 150 x 9 (?) zijn denk ik

Bottomline is inderdaad dat de MCXxx niet zaligmakend is. Toen ik eigenlijk echt begon, na 2 jaar helpdesk/support, waren meeste van onze accountmanagers, (lui op uitzendbureau 's zeg maar) MCSE 'er! Ik was gedetacheerde en net bezig met mn NT 4 certificaten.
Die zagen natuurlijk ook de centen, auto 's laptops, 06-en etc. En maakten de overstap naar de techniek. Nou, ik heb met zulke freunden projecten gedaan..

,

en
Wat enorm slecht! En de klant maar betalen en jij en de andere echte techneuten maar balen en ergeren...
Ik geef niets voor certificaten alleen! Daar hoort meer bij. Gelukkig zegt MS dat zelf nu ook iedere keer in de boeken.
Als je certificaten hebt gehaald geeft dat wel meerwaarde,
samen met je ervaring! Ik merk in ieder geval zelf dat ik iedere keer uit de boeken weer wat extra 's leer. Of dingen die je vergeten was
Lui die
alleen testking, pass guaranteed & cs gebruiken moeten ze schieten!