zo sharepoint gehaald, nu MCSA
, op naar MCSE
Dit is wat ik van plan ben om te gaan doen, dan heb ik wel een redelijk pakket denk ik 
MCSA 2003 + MCSA 2003: Security
MCSA 2003 + MCSA 2003: Security
- 70-290 2003 Server
- 70-291 Network
- 70-270 XP
- 70-350 ISA 2004
- 70-640 Active Directory
- 70-642 Network
- 70-646 Server Administrator
[ Voor 8% gewijzigd door Hari-Bo op 30-05-2008 11:39 ]
Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.
Hoe registreer je eigenlijk voor die beta-examens ? Kan dat online bij Prometric ? Of heb je een speciale code van Trika's team nodig ?
Nonsensical line goes here <---
Beide
No production networks were harmed during this posting
Ik heb vandaag mijn eerste MCP examen gedaan, namelijk 70-290.
Na het gehele boek gelezen te hebben ben ik aan de testkings gegaan. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op 820 / 1000. Zelf vond ik het wel wat tegenvallen qua score, maar goed het was m'n eerste examen.
Er vielen me wel twee dingen op :
-Het witte laad scherm tussen de vragen, de eerste keer dat ik dit had dacht ik serieus dat hij vastgelopen was
- Voor mijn examen kreeg ik een aantal prometric schermen met wat regels waar ook tussen stond dat alle passwords als "password" ingevuld moesten worden.
De laatste vraag van mijn examen was een simulation waarin ik een user moest aanmaken met password : Password!@ , erg tegenstrijdig
Komen dit soort dingen vaker voor ?
Na het gehele boek gelezen te hebben ben ik aan de testkings gegaan. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op 820 / 1000. Zelf vond ik het wel wat tegenvallen qua score, maar goed het was m'n eerste examen.
Er vielen me wel twee dingen op :
-Het witte laad scherm tussen de vragen, de eerste keer dat ik dit had dacht ik serieus dat hij vastgelopen was
- Voor mijn examen kreeg ik een aantal prometric schermen met wat regels waar ook tussen stond dat alle passwords als "password" ingevuld moesten worden.
De laatste vraag van mijn examen was een simulation waarin ik een user moest aanmaken met password : Password!@ , erg tegenstrijdig

Je moet soms geduld hebben Squall, die test-software vertoont nogal eens 'nukken'.
Vooral examens uit de MCSE 2003 reeks staan bekend om hangen of crashen
Dat van dat password heb ik nog nooit gelezen, maar misschien komt dat omdat ik nog nooit een echte simulation heb gehad. Wel eens zo'n drag&drop the right answer ding, maar nog nooit met een echte muis point&click. Misschien in de toekomst? Ze zullen toch iets anders moeten verzinnen om dat gecheat tegen te gaan en die multiple choice met 3 van de 4 fout kennen we nu onderhand ook wel
En gefeliciteerd met 70-291, heb je meteen de moeilijkste te pakken
Dat van dat password heb ik nog nooit gelezen, maar misschien komt dat omdat ik nog nooit een echte simulation heb gehad. Wel eens zo'n drag&drop the right answer ding, maar nog nooit met een echte muis point&click. Misschien in de toekomst? Ze zullen toch iets anders moeten verzinnen om dat gecheat tegen te gaan en die multiple choice met 3 van de 4 fout kennen we nu onderhand ook wel
Goeie test of je wel oplet en niet klakkeloos de defaults toepastSquall schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:49:
De laatste vraag van mijn examen was een simulation waarin ik een user moest aanmaken met password : Password!@ , erg tegenstrijdig![]()
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Anoniem: 57041
Nou 9 juni om 13:00 kan ik me eerste try op 70-431 doen.
Wordt dus even goed leren deze week
Wordt dus even goed leren deze week
Ik had helaas een typ0 gemaakt, het was 70-290 die ik gedaan heb.Yanze schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 22:26:
Je moet soms geduld hebben Squall, die test-software vertoont nogal eens 'nukken'.
70-291 ga ik nu aan beginnen, en als ik zo door de stof kijk kan ik me goed voorstellen dat dit een pittige module gaat worden
Je mist een security examen (70-299)... ik ben hem nu aan het leren...Hari-Bo schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:39:
Dit is wat ik van plan ben om te gaan doen, dan heb ik wel een redelijk pakket denk ik
MCSA 2003 + MCSA 2003: SecurityEn daarna MCITP 2008
- 70-290 2003 Server
- 70-291 Network
- 70-270 XP
- 70-350 ISA 2004
Waarom ik geen upgrade examen doe? Omdat ik het hele traject compleet wil doen.
- 70-640 Active Directory
- 70-642 Network
- 70-646 Server Administrator
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Voor mcsa + sec is alleen isa al voldoende volgens mij.kw_nl schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:39:
[...]
Je mist een security examen (70-299)... ik ben hem nu aan het leren...
Voor MCSE + sec is nog een extra module nodig als ik het goed heb.
Anoniem: 159836
Mja dus nietRagEnigma schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:51:
[...]
Voor mcsa + sec is alleen isa al voldoende volgens mij.
Voor MCSE + sec is nog een extra module nodig als ik het goed heb.
http://www.microsoft.com/...ty/windowsserver2003.mspx
2 verplichte electives moet je doen
Persoonlijk zou ik voor isa 2006 en de 299 gaan.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 159836 op 31-05-2008 17:15 ]
Met ISA 2006 kan je alleen helaas geen MCSA security worden.
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Anoniem: 233602
Bij mij staat die er wél bij in de certification planner. Kiezen uit 2 van de volgende: 227 (retired), 299, 350, 351xylonite schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:45:
Met ISA 2006 kan je alleen helaas geen MCSA security worden.
meh, vond sharepoint al een behoorlijke pil om helemaal door te lezen
70-293 is ook geen kleine jongen
nog ff mijn bevindingen over het sharepoint examen (70-630) voor mensen die dit nog gaan doen:
de examen vragen staan niet in verhouding met je dagelijkse beheer activiteiten van sharepoint
als je het boek doorleest en je maakt alle vragen ( of bijna allemaal ) dan slaag je zeker.
70-293 is ook geen kleine jongen

nog ff mijn bevindingen over het sharepoint examen (70-630) voor mensen die dit nog gaan doen:
de examen vragen staan niet in verhouding met je dagelijkse beheer activiteiten van sharepoint
als je het boek doorleest en je maakt alle vragen ( of bijna allemaal ) dan slaag je zeker.
[ Voor 57% gewijzigd door Pensmaster-B op 02-06-2008 13:41 ]
Je hebt helemaal gelijkAnoniem: 159836 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:15:
[...]
Mja dus niet
http://www.microsoft.com/...ty/windowsserver2003.mspx
2 verplichte electives moet je doen
Persoonlijk zou ik voor isa 2006 en de 299 gaan.
MCSA + exchange was wel te doen met 1 examen daarom ben ik er bij security ook vanuit gegaan.
Mijn fout.
Je hebt helamaal gelijk, had ik nog niet gezien.Anoniem: 233602 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:07:
[...]
Bij mij staat die er wél bij in de certification planner. Kiezen uit 2 van de volgende: 227 (retired), 299, 350, 351
Komt mooi uit ben bezig met ISA 2006, misschien ook de 299 nog ff doen
[ Voor 5% gewijzigd door xylonite op 02-06-2008 14:38 ]
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Heb net de mail ontvangen:TheVMaster schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:19:
[...]
Beterzzz....nu dus Trika's blog goed in de gaten houden, dat Hyper-V examen wil ik nog wel ff binnentikken hehehe
You are invited to take beta exam 70-652: TS: Windows Server Virtualization, Configuring. You were specifically chosen to participate in this beta because of your current Microsoft Certification status or previous participation with Microsoft Learning.
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 03-06-2008 11:37 ]
Anoniem: 25735
Waar haal jij je tijd vandaan?TheVMaster schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:10:
[...]
'k had hem ook idd. 'k heb het examen al ff geboek voor 20 juni 's middags...

Als ik zie wat voor exames jij aflegt en hoe snel
gisteren eerste les van 70-290 gehad, zeer interessante les overigens, en goede docent.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Toch mooi als je het behaalde certificaat wilt downloaden van de MCP site. In PDF formaat zou dit gemiddeld 250/1000kb zijn. Het uiteindelijk document werd 9,65 MB. Terwijl het er nou niet wereldschokkend uitziet.
Hoe zit dat eigenlijk met het verlopen na 3 jaar. Gaan die 3 jaar in vanaf het moment dat je de MCITP certificering compleet hebt afgerond? En heb je 1 "opfris examen", of moet het complete rijtje weer gedaan worden na 3 jaar? Neem aan het eerste, maar het blijft Microsoft
Voorlopig genoeg Microsoft gehad, komende paar maanden naar VMware en Citrix, ben benieuwd hoe de examens daar zijn.
Hoe zit dat eigenlijk met het verlopen na 3 jaar. Gaan die 3 jaar in vanaf het moment dat je de MCITP certificering compleet hebt afgerond? En heb je 1 "opfris examen", of moet het complete rijtje weer gedaan worden na 3 jaar? Neem aan het eerste, maar het blijft Microsoft
Voorlopig genoeg Microsoft gehad, komende paar maanden naar VMware en Citrix, ben benieuwd hoe de examens daar zijn.
Wilde altijd al iets over computers weten
Van de FAQs:
In our initial communications about the Professional Series certifications, we announced that a "refresh" or recertification of the MCITP and MCPD credentials would be required within three years. This policy has changed. To address the needs of our worldwide customer base, the updated policy is to retire a certification when mainstream support for the related technology retires, as described at the top of this page. There is no action required from you if you earned a Professional Series certification before the policy change; the updated policy applies to your certification, which will be valid until mainstream support for the related technology retires.
In our initial communications about the Professional Series certifications, we announced that a "refresh" or recertification of the MCITP and MCPD credentials would be required within three years. This policy has changed. To address the needs of our worldwide customer base, the updated policy is to retire a certification when mainstream support for the related technology retires, as described at the top of this page. There is no action required from you if you earned a Professional Series certification before the policy change; the updated policy applies to your certification, which will be valid until mainstream support for the related technology retires.
hahaha...tja...gewoon in de praktijk met het spul spelen als het nog beta is...en dan heb je als het examen komt (blijkbaar) voldoende kennis van het product om te slagen. Hyper-V heb ik ook alweer maand of 2 draaien in m'n productieomgeving (thuis)....Anoniem: 25735 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:34:
[...]
Waar haal jij je tijd vandaan?![]()
Als ik zie wat voor exames jij aflegt en hoe snel
'k moet zeggen dat ik nu wel erg moet passen en meten hoor, 'k doe ook nog een HBO studie, ga van 't zomer trouwen..dussuh...genoeg om alle tijd te vullen...
hoop voor het einde van het jaar 2 certificaten gehaald te hebben, waaronder 70-290.
Nog even een vraag over de 70-431 iemand enig idee hoe het met de sims zit.
wat je voor sims moet verwachten bij het examen ?
En krijg je een scherm voor je waar je dingen in aan moet passen of moet alles zelf op starten ?
En krijg je een scherm voor je waar je dingen in aan moet passen of moet alles zelf op starten ?
Iemand die het leuk zou vinden om mij wat bij te spijkeren in 70-290?
12 sims, je moet bepaalde taak verrichten / probleem oplossen. Ik moest een paar keer een database backup maken bijvoorbeeld.Anoniem: 57041 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:07:
Nog even een vraag over de 70-431 iemand enig idee hoe het met de sims zit.
Dat is makkelijk haalbaar, 70-290 heb ik in 3 weken gedaan (boeken, CBT Nuggets) dat was 16 Mei, en 11 Juli ga ik 70-291 doen (1 van de moeilijkere examens naar het schijnt).racoon schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:39:
hoop voor het einde van het jaar 2 certificaten gehaald te hebben, waaronder 70-290.
Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.
IK zie het niet zitten dat ik de eerste keer ga slagen.
Dus mocht er iemand zijn, die het leuk vind mij te helpen met 70-290, dan niet via de mail.
Dus mocht er iemand zijn, die het leuk vind mij te helpen met 70-290, dan niet via de mail.
[ Voor 75% gewijzigd door alt-92 op 03-06-2008 20:02 ]
Hoe had je dit zelf in gedachten dan?racoon schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:32:
IK zie het niet zitten dat ik de eerste keer ga slagen.
Dus mocht er iemand zijn, die het leuk vind mij te helpen met 70-290, neem gerust contact op met mij op mij e-mail adres uit het profiel.
Ik heb namelijk net de 70-290 achter de rug, maar hoe bedoel je helpen?
Examen moet je toch echt zelf gaan doen.
Dat snap ik, maar bedoelde meer de passe4sures en simulaties uitelggen en kijken of ik die goed ken.Anoniem: 25735 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:29:
[...]
Hoe had je dit zelf in gedachten dan?
Ik heb namelijk net de 70-290 achter de rug, maar hoe bedoel je helpen?
Examen moet je toch echt zelf gaan doen.
Wat dacht je van gewoon leren?racoon schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:28:
Dat snap ik, maar bedoelde meer de passe4sures en simulaties uitelggen en kijken of ik die goed ken.
Persoonlijk heb ik weinig trek in een klik-aap als mogelijke collega die bij de eerste de beste praktijk-case finaal door de mand valt.
Als ik zie dat je al drie jaar bezig bent zou je onderhand wel verwachten dat je je leerstof wel een keertje mag beheersen.
Geef dan aan waar je kennis-hiaat zit bij je leraar, en vraag die om extra hulp?
[ Voor 42% gewijzigd door alt-92 op 03-06-2008 20:04 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
ik ben nog maar net met mcsa begonnen hoor
Dat betekend niet dat wij bij wijze van je alle antwoorden moeten geven van het examen.racoon schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:14:
Mocht je nu zoiets hebben van geen idee waar ik mee bezig ben, dan zul je toch echt meer moeten leren.
Stel de volgende situatie doet zich voor. Je komt volgend jaar bij een bedrijf die vraagt aan jou om heel simpel een backup schema op te maken. Er moet wekelijks 1 volledige backup gemaakt worden en vervolgens dagelijks een backup die zo weinig mogelijk schijfruimte in beslag neemt.
Hoe ben jij dan van plan om dit uit te gaan voeren? Dit is namelijk 1 van de examen vragen.
Dit is 1 van de tich vragen over Backup die je in 70-290 zal krijgen.
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 25735 op 03-06-2008 20:31 ]
Maar je loopt al sinds 2005 van alles te vragen over MCSA/E examens en boeken - is het dan zo vreemd dat er verwacht wordt dat je onderhand iets méér weet dan niks?racoon schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:14:
ja, ik weet ok heel wat meer dan niks
Nou, dan moet een examen ook niet lastig zijn.
Valt me op dat je veel vraagt naar de bekende weg trouwens, waarschijnlijk schiet je daarom ook niet echt op.
Doe nou gewoon je best, vraag die leraar desnoods om raad?
Valt me op dat je veel vraagt naar de bekende weg trouwens, waarschijnlijk schiet je daarom ook niet echt op.
offtopic:
En doe eens wat aan die éénregelige posts van je - niet alleen hier, maar ook elders op het forum.
Het straalt nou niet bepaald inzet uit.
En doe eens wat aan die éénregelige posts van je - niet alleen hier, maar ook elders op het forum.
[ Voor 25% gewijzigd door alt-92 op 03-06-2008 21:15 ]
Is goed, ga de oefeningen in het boek maken.alt-92 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:14:
Nou, dan moet een examen ook niet lastig zijn.
offtopic:
De pass4sures leren en de simmulaties goed bestuderen en zelf na doen.
Hopen dat het dan wel goed gaat, trouwens uit hoeveel vragen bestaat dit examen en kan ik ook eerste de sims doen en dan pas de vragen?
Ah oke dat moet te doen zijn.Anoniem: 233602 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:44:
[...]
12 sims, je moet bepaalde taak verrichten / probleem oplossen. Ik moest een paar keer een database backup maken bijvoorbeeld.
Als ik het dus goed verwacht krijg je een windows omgeving voor je en moet je zelf ssms op starten en dan de dingen starten die jij denkt die goed zijn.
Er wordt een vraag / probleem / uitdaging gesteld en ergens zit een "start' knop. Als je daarop klikt komt er een fullscreen W2K3 server omgeving en de vraag knalt naar een schermpje wat je "always on top" kunt verslepen en aanpassen kwa grootte. Je doet je trucje en klikt op "End".Anoniem: 57041 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 06:57:
[...]Ah oke dat moet te doen zijn.
Als ik het dus goed verwacht krijg je een windows omgeving voor je en moet je zelf ssms op starten en dan de dingen starten die jij denkt die goed zijn.
Als je te veel hebt lopen kloten in de sim is er ook een "reset" button om alles in startsituatie terug te brengen.
Grappig aan sims is dat alle zaken die er niets mee te maken hebben een melding genereren "this function is not available in the simulation". Zo is het mij wel gelukt met een goed gevoel een sim af te ronden terwijl ik bij aanvang absoluut niet wist waar ik het zoeken moest.
Mooi als ik het niet weet dan kan ik eerst even rond kijken en dan resettenAnoniem: 233602 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:47:
[...]
Er wordt een vraag / probleem / uitdaging gesteld en ergens zit een "start' knop. Als je daarop klikt komt er een fullscreen W2K3 server omgeving en de vraag knalt naar een schermpje wat je "always on top" kunt verslepen en aanpassen kwa grootte. Je doet je trucje en klikt op "End".
Als je te veel hebt lopen kloten in de sim is er ook een "reset" button om alles in startsituatie terug te brengen.
Grappig aan sims is dat alle zaken die er niets mee te maken hebben een melding genereren "this function is not available in the simulation". Zo is het mij wel gelukt met een goed gevoel een sim af te ronden terwijl ik bij aanvang absoluut niet wist waar ik het zoeken moest.
Thanks for de info
Van de week nog even goed leren dan moet het vast en zeker goed komen
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 57041 op 04-06-2008 09:24 ]
[ Voor 93% gewijzigd door alt-92 op 04-06-2008 12:06 ]
Zo, 290 is ook weer binnen met 942 puntjes. Maar even back ontopic; over die beta examens, krijg je gelijk de uitslag of je wel of niet geslaagd bent ?
En als je niet slaagt, levert het meedoen aan het beta examen je dan nog een voucher voor het examen op zodra ie uit beta is ?
Ik het 652 voor volgende week woensdag staan. Heb hier hyper-v al in productie draaien, moet zeggen dat het erg goed loopt, stuk sneller dan Virtual Server 2005. VM's voelen veel beter reagerend aan. Weet eigenlijk iemand of Hyper-V er nog voor Vista komt ?
En als je niet slaagt, levert het meedoen aan het beta examen je dan nog een voucher voor het examen op zodra ie uit beta is ?
Ik het 652 voor volgende week woensdag staan. Heb hier hyper-v al in productie draaien, moet zeggen dat het erg goed loopt, stuk sneller dan Virtual Server 2005. VM's voelen veel beter reagerend aan. Weet eigenlijk iemand of Hyper-V er nog voor Vista komt ?
SkiFan schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:21:
Zo, 290 is ook weer binnen met 942 puntjes. Maar even back ontopic; over die beta examens, krijg je gelijk de uitslag of je wel of niet geslaagd bent ?
- Je krijgt niet gelijk de uitslag bij een beta examen. De uitslag krijg je gemiddeld na 8 tot 12 weken.
- Je krijgt (standaard) geen voucher als je het examen niet haalt
- Hyper-V komt natuurlijk niet voor Windows Vista aangezien Windows Vista een client product. Hiervoor kun je VirtualPC (of VMWare Workstation) gebruiken. Of er niet een vergelijkbare (Hypervisor) oplossing voor bv. Windows Vista of Windows '7' komt weet ik natuurlijk ook niet, maar ik verwacht het niet.
Nou, het leek me niet geheel onlogisch, aangezien a) Virtual Server ook op XP (Client OS) loopt en b) 2008 en Vista op dezelfde code-basis staan. Kan me dan wel weer voorstellen dat Microsoft er een beperking van het aantal VM's in zou bouwen.
- Hyper-V komt natuurlijk niet voor Windows Vista aangezien Windows Vista een client product. Hiervoor kun je VirtualPC (of VMWare Workstation) gebruiken. Of er niet een vergelijkbare (Hypervisor) oplossing voor bv. Windows Vista of Windows '7' komt weet ik natuurlijk ook niet, maar ik verwacht het niet.
Ik heb geleerd voor mijn 70-270 (eerste examen) en wilde daarin examen gaan doen. Heb oa het boek uitgelezen, vragen gemaakt, video's bekeken en veel ervaring met XP. Volgens mij moet het wel lukken.
Alleen nu kom ik echt niet eruit hoe ik nou een examen kan regelen. Ik weet dat je moet inschrijven via Prometric, maar dan? Ik wil gewoon examen doen bij NewHorizon in Rotterdam. Ik lees dat je vouchers moet kopen via de search, maar heb geen creditcard. Ook loopt het prive. Toen heb ik navraag gedaan in de klas op school (doe informatica) maar het zijn allemaal mensen die hem via het werk hebben gehaald, niemand kon mij uitleggen waar je nou precies moest betalen en alles regelen.
Ik heb gebeld naar NewHorizon maar werd ik doorverwezen naar Prometric. Daar heb ik me ingeschreven, en heb nu een nummer gekregen via de mail. Alleen hoe kom ik alleen vouchures zonder creditcard? Ik wilde gewoon gelijk betalen bij het examencentrum of is dat niet mogelijk?
Daarnaast heb ik een 15% kortingsbon, maar als het teveel moeite is om die te gebruiken zonder creditcard maakt die paar euro mij ook niet uit.
Iemand die mij kan verder helpen?
Alleen nu kom ik echt niet eruit hoe ik nou een examen kan regelen. Ik weet dat je moet inschrijven via Prometric, maar dan? Ik wil gewoon examen doen bij NewHorizon in Rotterdam. Ik lees dat je vouchers moet kopen via de search, maar heb geen creditcard. Ook loopt het prive. Toen heb ik navraag gedaan in de klas op school (doe informatica) maar het zijn allemaal mensen die hem via het werk hebben gehaald, niemand kon mij uitleggen waar je nou precies moest betalen en alles regelen.
Ik heb gebeld naar NewHorizon maar werd ik doorverwezen naar Prometric. Daar heb ik me ingeschreven, en heb nu een nummer gekregen via de mail. Alleen hoe kom ik alleen vouchures zonder creditcard? Ik wilde gewoon gelijk betalen bij het examencentrum of is dat niet mogelijk?
Daarnaast heb ik een 15% kortingsbon, maar als het teveel moeite is om die te gebruiken zonder creditcard maakt die paar euro mij ook niet uit.
Als je het zo bekijkt zou het logisch kunnen zijn, maar zelf verwacht ik het niet (of het zou in Windows '7' of de opvolger daarvan moeten komen). 't probleem is dat een client natuurlijk voor andere zaken gebruikt wordt dan een server.SkiFan schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:05:
[...]
Nou, het leek me niet geheel onlogisch, aangezien a) Virtual Server ook op XP (Client OS) loopt en b) 2008 en Vista op dezelfde code-basis staan. Kan me dan wel weer voorstellen dat Microsoft er een beperking van het aantal VM's in zou bouwen.
Daarbij komt nog dat je Vista client dan ook gelijk virtueel draait. Het lijkt wel net alsof het niet zo is, maar technisch is je 'host-os' ook gewoon een virtuele machine. 'k weet niet hoe games etc. dan zullen performen...
Anoniem: 74303
Gisteren mijn 70-298 gehaald met 780 punten. Het examen is heel goed te doen maar het is een hoop lezen. Maak je niet te veel zorgen over deze case based examens, de standaard multiple choice methode van foute antwoorden af laten vallen werkt prima. Hierna hoef je alleen de case even door te scannen om je antwoord te vinden. Lees de case dus niet vooraf, hooguit de requirements.
Nu dus MCSE 2003! Jeeeeee, op naar MCTS W2K.
Ik heb morgen 70-290, heb het ms press boek goed doorgenomen en wat met virtuele machines gewerkt.
Waar ik een beetje bang voor ben, klopt het dat de examen software automatisch door blijft vragen over een bepaald onderwerp wanneer je fouten maakt?
Voorbeeld fouten met shadow copy vragen, vraagt hij hierna veel shadow copy vragen?
Waar ik een beetje bang voor ben, klopt het dat de examen software automatisch door blijft vragen over een bepaald onderwerp wanneer je fouten maakt?
Voorbeeld fouten met shadow copy vragen, vraagt hij hierna veel shadow copy vragen?
Bij de examencentra kun je vaak ook een voucher kopen. Die zijn wel beperkt geldig. Prometric heeft het voordeel dat je kunt cancelen, krijg je het geld terug op de credit card. Bovendien kun je daar je discount code gebruiken. Als je niet maalt om "die paar centen" (€ 21 excl. BTW) dan kun je natuurlijk voor die paar centen per jaar ook een Visa aanvragen.Woodsy schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:18:
Van Startel (Roden) weet ik dat je gewoon kunt bellen en inplannen. Daar betaal je wel wat meer voor.
Vrijdag mijn laatste examen (70-647) voor het Enterprise Admin papiertje!
Money for nothin' and your chicks for free
Kan het ook zijn dat als je met CC bij prometric betaald, dat je dan geen BTW betaald en bij een centrum zelf zullen ze wel btw berekenen?
Ehh...Prometric zit gewoon in Nederland dus daar betaal je gewoon BTW volgens mij...paella schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:15:
Kan het ook zijn dat als je met CC bij prometric betaald, dat je dan geen BTW betaald en bij een centrum zelf zullen ze wel btw berekenen?
Niet toen ik via prometric.com op de site me aanmeldde en examen regelde...
Hmm....dan weet ik het ook niet. 'k boek nooit zelf via Prometric.com m'n examenspaella schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:35:
Niet toen ik via prometric.com op de site me aanmeldde en examen regelde...
Ik heb laatst via Prometric mijn 620 examen geregeld, op de factuur stond geen btw vermeld, kosten waren ook gewoon 140 euro in totaal.
Da's wel netjes. Wel vreemd....want officieel hoor je volgens mij die BTW wel te betalenEntity schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:00:
Ik heb laatst via Prometric mijn 620 examen geregeld, op de factuur stond geen btw vermeld, kosten waren ook gewoon 140 euro in totaal.
neeAudi-Addict schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:46:
Gz !, je gaat nu voor windows 2000 ja ?Anoniem: 74303 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:39:
tenminste dat staat voor W2K
Thanks... Hoe zit het met de punten telling van de praktijk opgaven aan het einde? tellen deze zwaarder mee? Lijkt me wel denk ik?
Nee, want je kunt vragen ook skippen. Dus je kunt bij wijze van spreken alle vragen skippen en met de laatste beginnen.Audi-Addict schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:46:
Ik heb morgen 70-290, heb het ms press boek goed doorgenomen en wat met virtuele machines gewerkt.
De methode, waar jij bang voor bent, werd vroeger wel 's gebruikt, maar sowieso sinds de 2003-examens niet meer...
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Zo, gister de 70-294 gehaald met 827 punten.
Hij viel best mee vond ik. Nu alleen nog de 70-298 en ik ben klaar
gzvosss schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:26:
Zo, gister de 70-294 gehaald met 827 punten.
eigenlijk best nog wel wat mensen aan de microsoft cursessen ^^ ach ja het houd je van de straat
Ik heb volgende week het 70-284 examen.
Heb het mspress boek en de cbt nugget.
Iemand die dit examen onlangs heeft gedaan en misschien tips heeft?
Krijg je sims?
Krijg je sims?
21 mrt gedaan, geen sims, als je veel werkt met exch2k3 is het m.i. geen moeilijk examen. Ik werk veel met het pakket en ben op de gok gegaan (met 2nd shot achter de hand).died_laughing schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:21:
Krijg je sims?
Helaas werken wij met lotus notes, dus moet alles thuis doen met vmware.Anoniem: 233602 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:42:
[...]
21 mrt gedaan, geen sims, als je veel werkt met exch2k3 is het m.i. geen moeilijk examen. Ik werk veel met het pakket en ben op de gok gegaan (met 2nd shot achter de hand).
2nd shot code heb ik voor de zekerheid maar ff ingevuld.
Ik heb het examen vorige maand gedaan en ondanks dat ik er al een beetje mee werkte vond ik het best een lastig examen. Maar goed, het blijft een kwestie van oefenen met vmware o.i.d. en boeken lezen etc.died_laughing schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:21:
Krijg je sims?
Even offtopic: woohoo...vanaf 1 juli a.s. eindelijk een systeembeheerfunctie. MS kennis opdoen heeft echt nut.
ben niet gek, ik ben een koekie!
Feli dudelentheman1 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:31:
[...]
Ik heb het examen vorige maand gedaan en ondanks dat ik er al een beetje mee werkte vond ik het best een lastig examen. Maar goed, het blijft een kwestie van oefenen met vmware o.i.d. en boeken lezen etc.
Even offtopic: woohoo...vanaf 1 juli a.s. eindelijk een systeembeheerfunctie. MS kennis opdoen heeft echt nut.
En zo offtopic vind ik het niet topic heeft toch ook ervaringen in de naam zitten.
Een ervaring is dat MS certificaten nut blijken te hebben
Tweede ervaring en meer ga je nog opdoen in je werk
Vandaag 70-290 binnen. Over twee weken 70-291 maar doen.
Zie dat de stof hiervoor wel wat lastiger is, maar komt vast goed!! Iemand pas deze examen nog gedaan? Veel subnetting en netwerk vragen?
Hoe zit het nou met dat MCP gedoe. Ik heb nog geen ID.
Krijg ik deze per post of per email? Moet ik hiervoor ene hotmail email gebruiken (mcp login pagina vraagt om live id..lol)
Zie dat de stof hiervoor wel wat lastiger is, maar komt vast goed!! Iemand pas deze examen nog gedaan? Veel subnetting en netwerk vragen?
Krijg ik deze per post of per email? Moet ik hiervoor ene hotmail email gebruiken (mcp login pagina vraagt om live id..lol)
[ Voor 31% gewijzigd door Workaholic op 05-06-2008 16:02 ]
email en hotmail hoeft (natuurlijk) niet.
Anoniem: 74303
Oops.... + 8.... duh! ;-)Pensmaster-B schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:54:
[...]
Gz !, je gaat nu voor windows 2000 ja ?![]()
tenminste dat staat voor W2K
Ik had hetzelfde probleem. Van mijn leraar moest ik het volgende nummer bellen:Audi-Addict schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:47:
Vandaag 70-290 binnen. Over twee weken 70-291 maar doen.
(0800) 0228091 (toll-free number)
Alles is wel in het Engels, ja de telefoniste ook.
Op je Microsoft Score card van 1 van je examens staat een Registration nummer. Die moet je doorgeven en vervolgens controleren ze wat gegevens van je.
Daarna krijg je je MCP ID en gaan ze je access code resetten.
Telefonisch werd mij dit voorgelezen en zo wordt je MCP ID aan je Windows Live account gekoppeld.
Welk Hotmail of Live account je gebruikt mag je zelf weten.
Anoniem: 263353
291 moet ik ook nog steeds doen (eigen al meer dan jaar geleden). Ik maak alleen veel fouten in de DNS opgaves. Iemand daar nog goede tips voor?
Ik heb wel een MCP-ID maar nooit een kaartje gekregen. Anderen hebben hem wel. Als ik dan inlog op de site heb ik ook staan dat ze dingen naar je mogen opsturen enzo. Iemand ervaring mee?
Ik heb wel een MCP-ID maar nooit een kaartje gekregen. Anderen hebben hem wel. Als ik dan inlog op de site heb ik ook staan dat ze dingen naar je mogen opsturen enzo. Iemand ervaring mee?
Ze sturen het ook niet automatisch op, je kan het dan op die site aanvragen.Anoniem: 263353 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:50:

Mijn vraag aan de mensen die 70-284 hebben gedaan, hoe hebben jullie de oefeningen gedaan over clustering? Gewoon in vmware workstation bv?
Anoniem: 51473
1 van de weinige oefeningen die ik dus niet heb gedaan..bunneh schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:25:
Mijn vraag aan de mensen die 70-284 hebben gedaan, hoe hebben jullie de oefeningen gedaan over clustering? Gewoon in vmware workstation bv?
Het kan op zich wel hoor 
Je kunt dan een iscsi target gebruiken voor je shared storage & quorum disk, Starwind heeft 30 dagen trials bijvoorbeeld.
Moet je alleen 3 dozen in de lucht houden
Je kunt dan een iscsi target gebruiken voor je shared storage & quorum disk, Starwind heeft 30 dagen trials bijvoorbeeld.
Moet je alleen 3 dozen in de lucht houden
de open source "openfiler" distributie kan als iscsi target spelen. Leuk speelgoed, ook voor dit, alles binnen vmware.
Heb het inmiddels werkend met openfiler, werkt goed
Nu maar een de rest aan de praat krijgen, het ms press boek is niet heel erg duidelijk
Nu maar een de rest aan de praat krijgen, het ms press boek is niet heel erg duidelijk
Acht, je hebt ook nog de lekker uitgebreide technet library online staan toch?
Zelf verder uitzoeken leer je in dit soort gevallen nog het meeste van zelfs
Hoeveel vragen krijg je bij de 70-284?
Ik heb hem maandag.
Ben nu bezig met de nugget, soms is het moeilijk om de aandacht er bij te houden.
Ik heb hem maandag.
Ben nu bezig met de nugget, soms is het moeilijk om de aandacht er bij te houden.
50 vragen je hebt iets meer als 3 uur om alles te doen
A wise man's life is based around fuck you
Ja, leer je veel van, maar als je op een gegeven moment enkele uren bezig bent om alleen maar een SAN/NAS-iets op te zetten, terwijl dat in je werk omgeving door iemand anders wordt gedaan, is dat op zich enige overkill om het begrip van Exchange clusters onder de knie te krijgen. Dus bij mij is het om deze reden geweest dat dit de enige oefening(reeks) uit de self paced kit was, die ik niet gedaan heb.alt-92 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:09:
Acht, je hebt ook nog de lekker uitgebreide technet library online staan toch?
Als ik mijn 2e kans wil reschedulen krijg ik " No Dates Found. We're sorry. We couldn't find any Exam Dates based on the selections you've made. Please try another Test Center." bij 3 testcentra. Probleempje bij Prometric? Of is alles echt vol voor juni?
Heren (en Dames)
Zowaar in mijn leven een luxeprobleem. Er liggen hier nog twee vouchers en die eindigen 30 juni. Met de ene ga ik de 647 (dan ben ik MCITP EA en SA)doen maar die andere?!
Kunnne jullie misschien sugesties geven?
70-501
70-623
....
Zowaar in mijn leven een luxeprobleem. Er liggen hier nog twee vouchers en die eindigen 30 juni. Met de ene ga ik de 647 (dan ben ik MCITP EA en SA)doen maar die andere?!
Kunnne jullie misschien sugesties geven?
70-501
70-623
....
diskeltische lurker
Waar heb je zelf heet meeste aan?
Zelf heb ik helemaal niets met clients. Wil ik ook zo min mogelijk mee te maken hebben. Maar dat is voor jou misschien anders.
Zelf heb ik helemaal niets met clients. Wil ik ook zo min mogelijk mee te maken hebben. Maar dat is voor jou misschien anders.
Heeft er hier eigenlijk iemand al die beta van 652 gedaan? Zoja, wat voor vragen krijg je, waar ligt de nadruk op?
Ik heb m woensdag.
Ik heb m woensdag.
Anoniem: 50474
Ik moet nog 1 examen doen om de titel mcsa 2003 te krijgen. Echter vind ik het moeilijk om een keuze te maken voor de elective. Ik twijfel tussen de 70-284 ( exchange ) en de 70-299 (security)
In mijn huidige functie werk ik niet op het niveau van de 2 electives. Beide vind ik ze zeker leuk, de vraag is alleen zou de elective 70-299 met alleen zelf studie te doen zijn?
In mijn huidige functie werk ik niet op het niveau van de 2 electives. Beide vind ik ze zeker leuk, de vraag is alleen zou de elective 70-299 met alleen zelf studie te doen zijn?
exchange is interessant als je exchange beheert, maar de security elective is altijd interessant en goed om te weten imo.
Waar het mij om gaat is of er ergens een examentje is dat meerwaarde heeft. Vista heb ik met 1 examen(621) gedaan en daarmee klaar,DeeJee schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:47:
Waar heb je zelf heet meeste aan?
Ik zit er gewoon omheen te kijken. Vinden jullie het bijv. interessant als iemand nu nog de 70-285(exchange 2003) gaat doen (ben ik MCSE-messaging)
diskeltische lurker
Volgens mij zijn de meeste bedrijven nog lang niet over naar Exchange 2007. Hier in ieder geval ook niet. Exchange 2003 werkt goed genoeg.technopeuter schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:52:
[...]
Ik zit er gewoon omheen te kijken. Vinden jullie het bijv. interessant als iemand nu nog de 70-285(exchange 2003) gaat doen (ben ik MCSE-messaging)
Zojuist 70431 Gehaald.
Moet zeggen dat de sims me best mee vielen.
Je hoeft alleen maar een backup te maken en alles staat al klaar voor je (alle schermen staan al klaar voor je).
Nu maar eens gaan bedenken wat we naar de zomer gaan doen ISA, Exchange of met windows 2008 beginnen.
Moet zeggen dat de sims me best mee vielen.
Je hoeft alleen maar een backup te maken en alles staat al klaar voor je (alle schermen staan al klaar voor je).
Nu maar eens gaan bedenken wat we naar de zomer gaan doen ISA, Exchange of met windows 2008 beginnen.
Hm...ik ga net even door mijn vouchers heen en zie dat één van de vouchers nog maar tot 30 juni geldig is...
Wat is een interessant examen om te doen?
Dat was ook mijn vraag!^^TheVMaster schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:41:
Hm...ik ga net even door mijn vouchers heen en zie dat één van de vouchers nog maar tot 30 juni geldig is...
diskeltische lurker
SCOM?TheVMaster schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:41:
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
'k ben ff door de beschikbare examens aan het schrollen en volgens mij is deze ook wel interessant : TS: Microsoft Windows Server 2003 Hosted Environments, Configuring, and Managing.
Dit topic is gesloten.
Let op:
A.U.B. geen slowchat voeren en om de dag terug melden 'nu 70-xxx' gehaald.
Dat heeft immers geen discussiewaarde voor dit topic, maar alleen voor jezelf.
A.U.B. geen slowchat voeren en om de dag terug melden 'nu 70-xxx' gehaald.
Dat heeft immers geen discussiewaarde voor dit topic, maar alleen voor jezelf.