Hierboven = Spam?
Even een vraag die wellicht regelmatig voorkomt.
Ik heb een eigen zaak en dit loopt allemaal prima. Om mezelf wat beter te kunnen verkopen wil ik uiteraard wat microsoft certifications behalen.
Nu lijkt het mij verstandig om eerst voor MCSA te gaan en dit wellicht later uit te breiden met MCSE.
Is deze aanpak verstandig? Klopt het dat ik eerst een MCDST certificate moet behalen voor mijn MCSA? Of de CompTIA exams?
Of is dit meer een advies.
Daarnaast heb ik via deze
link een lijst gevonden van welke zaken ik moet leren.
Nu heb ik hierbij een aantal vragen :
1: Is er een bepaalde volgorde waarin ik deze examens moet maken / leren? Of maakt dit niets uit?
2: De twee core exams : 70-290 en 70-291 zijn de belangrijkste twee neem ik aan? Deze zullen hoogst waarschijnlijk ook niet al te makkelijk zijn. Is het verstandig om de bijbehorende boeken in zijn geheel door te werken? Of zijn er proef toetsen waarbij ik precies kan zien welke hoofdstukken ik zou moeten leren?
3: Ik moet kiezen uit 1 client operating system exam. Ik twijfel nog tussen vista en XP. Ik werk momenteel voor 90 % met XP, dus het lijkt me daarom beter om XP te pakken.
Echter, ik heb nog minder ervaring met Vista en zou daarom juist kunnen overwegen om deze te pakken. Wellicht ook voor de toekomstige win2008 examens.Heeft iemand ze allebei gedaan? zo ja, welke was moeilijker?
4: Elective exams (zie link hierboven). Een hele waslijst, hoef ik hierbij maar 1 te kiezen om mijn MCSA te halen? Het zijn er namelijk + - 15-20 stuks.
5: Als alternatief (klopt dit?) kan ik ook een MCDST halen ipv de elective exams van hierboven. Ik neem aan dat de MCDST meer werk is en niet echt een meerwaarde heeft?
Voor de duidelijkheid ik wil mijn examens zo snel halen, omdat ik het eigenlijk al heeel erg druk heb. Ik ben daarom dan ook opzoek naar een korte route naar de eindstreep. Kunnen jullie mij hierbij wat advies geven?
Ik heb al aardig wat ervaring in het beheer van netwerken en clients, dus ik verwacht dat ik hier aardig snel doorheen moet kunnen.