Nokia N82 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste
Acties:
  • 224.395 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:33
bassjuh schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:23:
[...]

Ja bij mij ontstond het ook na de update. Ik denk dat ik ook maar even een nieuw kaartje moet bestellen. Toch raar dat het kan komen door de update!
Dat vondt ik dus ook, maar blijkbaar is het standaard Nokia 2 GB kaartje een heel slecht
en goedkoop kaartje, daarom doen ze hem er ook gratis,
doe het dan goed en koop dan gelijk een 8 GB
als je toch een nieuw kaartje wil kopen
kost maar € 46,50 heb um zelf ook hier besteld

Sandisk Micro-SDHC 8GB
Afbeeldingslocatie: http://www.mediatrader.nl/pics/pic_e3cdae2e9f299c3db60348b8af1f0cafe9cb5a07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
is er iemand die ondertussen al de zwarte N82 binnen heeft??

Hoe zijn je ervaringen dan? :) Over de kleur..... en misschien de krakende toetsen enz... :)

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Johantjuuh schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:51:

Hoe zijn je ervaringen dan? :) Over de kleur..... en misschien de krakende toetsen enz... :)
Mensen die hem online bestelden krijgen hem gok ik ongeveer maandag of dinsdag binnen, ik wel iig :).
Ik zal dan ook wel vertellen of ik gekraak hoor en wat voor fw ik er op heb staan e.d.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Ik heb de indruk dat Nokia er buitengewoon brakke kaartjes bij levert. Ik lees de wereld aan problemen met dat kaartje. Ook ik heb er een 8GB SDHC kaartje ingezet. Niks geen problemen tot nu toe en de wereld aan ruimte voor een acceptabele prijs.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
roma0803 schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:57:
Ik heb de indruk dat Nokia er buitengewoon brakke kaartjes bij levert. Ik lees de wereld aan problemen met dat kaartje. Ook ik heb er een 8GB SDHC kaartje ingezet. Niks geen problemen tot nu toe en de wereld aan ruimte voor een acceptabele prijs.
Yeps, en je kunt er nu ook wat mp3 tjuhss op kwijt, en nog veeeeeeeeeeeeeel meeeeer whahahhaa :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
oké, dan mag ik er dus vanuit gaan dat het niet aan de telefoon ligt. Ga dat 8gb kaartje ook maar bestellen dan. Hartelijk bedankt voor jullie reacties! :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Ik dacht dat er maar maximaal 4 GB in kon, tot hoeveel kan er dan werkelijk in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

8GB werkt sowieso, de N82 ondersteunt de SDHC standaard en die loopt theoretisch tot 2048GB maar is gesteld tot maximaal 32GB.
It uses the same form factor as SD, but the SD 2.0 standard in SDHC uses a different memory addressing method (sector addressing vs byte addressing), thus theoretically reaching a maximum capacity of up to 2048 GB. However the SD Card association have artificially defined the maximum limit of SDHC capacity to 32 GB.
Dus je kan er kaartjes tot 32GB in stoppen zodra die beschikbaar zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Sick Nick schreef op zondag 20 april 2008 @ 12:36:
8GB werkt sowieso, de N82 ondersteunt de SDHC standaard en die loopt theoretisch tot 2048GB maar is gesteld tot maximaal 32GB.

[...]

Dus je kan er kaartjes tot 32GB in stoppen zodra die beschikbaar zijn natuurlijk.
Klopt, maar microSD heeft volgend mij nog geen 32 GB kaartjes, laat staan 16 GB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Albert020 schreef op zondag 20 april 2008 @ 13:47:
[...]

Klopt, maar microSD heeft volgends mij nog geen 32 16 GB kaartjes, laat staan 16 32 GB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Nomad schreef op zondag 20 april 2008 @ 13:50:
Klopt, maar microSD heeft volgend mij nog geen 32 16 GB kaartjes, laat staan 16 32 GB
Als je niks toe te voegen hebt laat het dan ook achterwegen of reageer normaal!

[ Voor 49% gewijzigd door DaannO op 20-04-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
Johantjuuh schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:51:

Ik heb onderstaande mogen lezen:

Ik heb de mijne ook hoor :) Werkt prima, geen kraakjes, geen rammels en belangrijker: geen restart elke 5 minuten in tegenstelling tot mijn 6233.

Dit is natuurlijk maar een persoon die het heeft geschreven, maar dit lijkt goed bericht.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvbart
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-03-2024
Ik heb de mijne ook al, van kraakjes of rammels heb ik inderdaad helemaal geen last.
Wel zit mijn N82 nu serieus vast, heb net reset gedaan maar het is nog niet verholpen..
Heb hem even uitgezet nu, en aan de oplader gehangen. Ik hoop dat hij straks weer leeft!

Update:
Verholpen, het lag aan de geheugenkaart! Heb hem een keer geformateerd en alles werkte weer als een zonnetje!

[ Voor 19% gewijzigd door psvbart op 20-04-2008 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb mijn zwarte sinds vrijdagochtend. Na enkel foto's getrokken te hebben en wat muziek enzo er op te zetten liep hij ook totaal vast en ging zelfs nog super traag na een restart. Na het formatteren van het meegeleverde geheugenkaartje (via de PC, niet via de foon) werkte alles weer perfect. Die meegelverde 2GB kaartjes van Nokia zijn dus echt wel zeer slecht of worden in elk geval slecht geformatteerd in de Nokia-fabriek. Het is nu dus wachten op mijn 8GB sandisk kaartje dat ik besteld heb.
Heb overigens geen last van kraakjes, slechte toetsen, speling, ofzo, lijkt me dus beter dan de eerste batch titaniums.

Over de kleur: tja, die is zwart en onopvallend maar blinkt wel mooi. Achterkant lijkt wat carbon-achtig. Aanrader als je niet van BlinBling houdt.

De laatste firmware stond er ook al op, wat wel handig was. Over de batterijduur kan ik nog niet veel zeggen want ik zit nu nog constant te prullen met Wifi, Bluetooth etc... EN de batterij is pas aan zijn volle capaciteit na enkele keren laden en ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nav4all gedownload, maar krijg geen verbinding met de interne GPS.
Iemand tips? Hoe krijg ik de boel wel verbonden?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Ik denk dat de kwaliteit van de meegeleverde 2 GB geheugenkaartjes op zich zeker niet slecht zijn van kwaliteit, ze zijn denk ik alleen met een te hoge snelheid geformateerd. Gebruik je deze nu en wil je eventueel dataverlies in de toekomst voor zijn, kopieer de inhoud dan even naar een PC (incl. verborgen mappen en bestanden), formateer je kaartje nog keer en zet alles weer terug. Mijn ervaring is dat het hierna 99% zeker goed blijft werken.

Maar het kan natuurlijk een mooi excuus voor jezelf zijn om een 8 GB aan te schaffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet dat de n73 erg traag is, heeft deze telefoon daar ook last van?

En nav4all, is dat totaal gratis? of betaal je voor de data nee tog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:50:
ik weet dat de n73 erg traag is, heeft deze telefoon daar ook last van?

En nav4all, is dat totaal gratis? of betaal je voor de data nee tog?
Kom op zeg, doe zelf eens wat moeite.

Lees dit topic door en je weet alles over de N82 ; zoek verder op GoT en je vindt [Nav4All] Gratis navigatie op je Telefoon waar in de titel het andere antwoord al staat. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Weet iemand toevallig hoe ik wat meer schijfruimte van het telefoon geheugen
kan maken, heb alleen 2 mb kunnen vrij maken met internet cookies opruimen
Hoe kan ik nog meer veilig ruimte creëren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Spullen van je telefoongeheugen verplaatsen naar je geheugenkaart? Wat heb je allemaal op je telefoongeheugen staan dan dat het al vol zit? Ik heb een hele stapel programma's erop staan, ringtones, thema's, etc en heb 42MB in gebruik / 90 MB vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:52
zouden psvbart en/of tunboy misschien eens een foto van de telefoon kunnen plaatsen? het liefst natuurlijk versus een titanium, maar gewoon is natuurlijk ook niet erg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Sick Nick schreef op zondag 20 april 2008 @ 19:35:
Spullen van je telefoongeheugen verplaatsen naar je geheugenkaart? Wat heb je allemaal op je telefoongeheugen staan dan dat het al vol zit? Ik heb een hele stapel programma's erop staan, ringtones, thema's, etc en heb 42MB in gebruik / 90 MB vrij.
Nee niet zo gek veel, heb 32 MB in gebruik / 101 MB vrij
Maar dacht even kijken of het mogelijk is nog meer geheugen vrij te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
F-O-C-U-Z schreef op zondag 20 april 2008 @ 14:15:
[...]

Ik heb onderstaande mogen lezen:

Ik heb de mijne ook hoor :) Werkt prima, geen kraakjes, geen rammels en belangrijker: geen restart elke 5 minuten in tegenstelling tot mijn 6233.

Dit is natuurlijk maar een persoon die het heeft geschreven, maar dit lijkt goed bericht.
Haha, dat is mijn post op N82.nl..

Korte beschrijving: het is gewoon precies hetzelfde als de N82 Light Titanium maar dan in het zwart, nothing more, nothing less. Hij ziet er wel erg mooi uit en werkt prima, zonder crashes whatsoever. Accu gaat langer mee dan verwacht. Lichte vlekken in het display zie je alleen als je recht op de kopse kant van de telefoon kijkt, krakende toetsen niet aanwezig, althans niet storend. Als je je daaraan stoort moet je imho een telefoon met touchscreen kopen, knoppen zijn nou eenmaal mechanisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zit stof en vuil op het scherm zelf dus niet op het plaatje maar echt zelf op het beeldscherm hoe kan ik dit schoon maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
robertwebbe schreef op zondag 20 april 2008 @ 17:35:
Ik denk dat de kwaliteit van de meegeleverde 2 GB geheugenkaartjes op zich zeker niet slecht zijn van kwaliteit, ze zijn denk ik alleen met een te hoge snelheid geformateerd. Gebruik je deze nu en wil je eventueel dataverlies in de toekomst voor zijn, kopieer de inhoud dan even naar een PC (incl. verborgen mappen en bestanden), formateer je kaartje nog keer en zet alles weer terug. Mijn ervaring is dat het hierna 99% zeker goed blijft werken.

Maar het kan natuurlijk een mooi excuus voor jezelf zijn om een 8 GB aan te schaffen. :)
Mijn kaartje is al meerdere keren geformatteerd geweest (in de PC uiteraad) dus daar zal het bij mij wel niet aan gelegen hebben, maar goed het 8GB kaartje is besteld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Net iets minder leuks meegemaakt met m'n N82.
Vanacht heb ik ontdekt hoe ik mijn laptop als Wifi Hotspot kan instellen zodat ik met m'n mobieltje op internet kon. Effe wat gepruld, effe wat met de navigatie gepruld enzo, en tenslotte besloten te gaan slapen. Ik stel dus m'n wekker in op m'n N82, ik sluit alle programma's af waar zo een blauw bolletje bij staat, ik zet Bluetooth uit, ik zet W-lan scan uit, ik sluit dus ook de internet-browser tegoei af EN ik zet m'n laptop uit. Normaalgesproken zou mijn N82 op dit moment dus onmogelijk nog ergens een openstaande verbinding kunnen hebben aangezien er geen progjes meer openstaan en alles uitstaat INCL. hotspot.
Toch zie ik nog het icoontje oplichten dat lijkt op een windmolen met een hangslot erbij, maar ik wist niet echt waarvoor dat diende of hoe ik het moest wegkrijgen.
5uurtjes later moet ik normaalgezien gewekt worden en boem... er gebeurt niets, batterij VOLLEDIG ontladen op 5 uurtjes, omdat er dus nog 1 of andere verbinding open stond, maar weet echt niet hoe dit kan, en hoe ik die verbinding dan wel had moeten sluiten.
Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
bassjuh schreef op zondag 20 april 2008 @ 22:39:
[...]

Mijn kaartje is al meerdere keren geformatteerd geweest (in de PC uiteraad) dus daar zal het bij mij wel niet aan gelegen hebben, maar goed het 8GB kaartje is besteld :*)
Hier zou je geen spijt van krijgen, dat weet ik zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

In tegenstelling tot, zo lijkt het, de meesten heb ik geen data abonnement, omdat ik dat verder niet zo nodig heb. Maar mocht ik de komende 3 maanden ergens verdwaald raken en mijn nokia maps willen gebruiken, dan gebruik ik toch een umts verbinding om een stuk kaart te downloaden? Het is niet zo dat ik een kaart op de geheugenkaart heb staan toch?
Wat voor hoeveelheden data moet ik aan denken wat hij gaat downloaden? Ik heb een hi abonnement en een beetje dataverkeer is wel te doen voor eenmalig noodgebruik, maar als ik 10mb naar binnen trek wordt ik volgens mij niet gelukkig. Iemand weet om hoeveel data dat ongeveer gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Nomad schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:58:
In tegenstelling tot, zo lijkt het, de meesten heb ik geen data abonnement, omdat ik dat verder niet zo nodig heb. Maar mocht ik de komende 3 maanden ergens verdwaald raken en mijn nokia maps willen gebruiken, dan gebruik ik toch een umts verbinding om een stuk kaart te downloaden? Het is niet zo dat ik een kaart op de geheugenkaart heb staan toch?
Wat voor hoeveelheden data moet ik aan denken wat hij gaat downloaden? Ik heb een hi abonnement en een beetje dataverkeer is wel te doen voor eenmalig noodgebruik, maar als ik 10mb naar binnen trek wordt ik volgens mij niet gelukkig. Iemand weet om hoeveel data dat ongeveer gaat?
Foutje, bedankt >:)

[ Voor 27% gewijzigd door Albert020 op 21-04-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Albert020 schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:27:
[...]

Hier zou je geen spijt van krijgen, dat weet ik zeker ;)
offtopic:
Albert, wat ben je toch een lekkere koffie tante :> Maar dit soort berichten voegen op het forum écht niets toe.

Wat mij opvalt is dat sinds de nieuwe versie de draaigevoeligheid inderdaad een stuk irritanter is geworden. Zeker hoe snel hij weer naar rechtop springt.

@Nomad: Is voor jou een navigatiepakket met volledige kaarten, zoals Sygic of Route66, niets? Ik ben ongelovelijk tevreden over de nieuwste Sygic (testversie). Die is tenminste altijd beschikbaar en je hoeft niet op downloads te wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 21-04-2008 11:00 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Nomad schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:58:
Als ik me niet vergis kun je gebruik maken van de Nokia Map Loader (ff zoeken dus). Hiermee kun je kaarten installeren op je geheugenkaart. Dan hoef je voor die gebieden geen data meer te genereren. Navigeren met Nokia Maps kost echter geld. Dat is op zich (helaas) logisch, anders verdient nokia verder niets meer aan deze dienst.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
[quote]Room42 schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:59:
[...]

offtopic:
Albert, wat ben je toch een lekkere koffie tante :> Maar dit soort berichten voegen op het forum écht niets toe.

Wat mij opvalt is dat sinds de nieuwe versie de draaigevoeligheid inderdaad een stuk irritanter is geworden. Zeker hoe snel hij weer naar rechtop springt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Klopt idd, ik heb hem daarom gewoon uit gezet, als ik het scherm wil draaien doe ik dat handmatig ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Albert020 op 21-04-2008 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Sjaak_Afhaak schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:07:
[...]

Als ik me niet vergis kun je gebruik maken van de Nokia Map Loader (ff zoeken dus). Hiermee kun je kaarten installeren op je geheugenkaart. Dan hoef je voor die gebieden geen data meer te genereren. Navigeren met Nokia Maps kost echter geld. Dat is op zich (helaas) logisch, anders verdient nokia verder niets meer aan deze dienst.
Maar de eerste 3 maanden zijn gratis.
Het idee is dat ik vrijdag vertrek naar ierland en aangezien ik mijn N82 nog maar net heb :), zou ik graaag in dublin (hoofdstad ierland ;)) navigeren. Als ik die kaarten op de phone kan laden, excellente!
Data verbruik in ierland zal wel helemaal de pan uit rijzen, dus dat zou wel offline moeten kunnen dan :)...

Maar als dit idd kan, zou echt helemaal super zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Nomad schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:31:
[...]

Maar de eerste 3 maanden zijn gratis.
Dacht eerder 3 dagen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

nee toch?....3 dagen, in dat geval schiet het niet zo op, gaat mijn vlaggetje niet op, *nomad gaat kaart kopen in ierland :P, papieren versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Laatst online: 12-09 15:20
Of een abbo van een week aanschaffen

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

op de website van nokia vind ik alleen de beta 2.0 en die lijkt geen geld te kosten?
Voor mij is het alleen essentieel dat ik geen dataverkeer genereer in ierland en dat ik van te voren via wifi bijvoorbeeld, of kabeltje, de kaart van dublin er bijvoorbeeld op kan zetten.
mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt hier de kaarten downloaden voor Nokia Maps:
http://nokiamaps.moo.no/
Is gewoon legaal, en gaan veel sneller dan met de Nokia Map Loader. Dan staat Ierland gewoon op je geheugenkaart, betaal je geen datakosten. Navigeren kost natuurlijk wel gewoon geld, maar je had geloof ik nog de eerste drie maanden gratis toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Dacht vanmiddag even een testje doen met Nokia Maps, lopend met navigatie
merk ik dat als je loopt de Voice van over 200 meter recht af slaan niet werkt,
Heb het met de auto ook even getest, dan werkt de Voice wel, hoort dit zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:49

Koppensneller

winterrrrrr

Albert020 schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:51:
Dacht vanmiddag even een testje doen met Nokia Maps, lopend met navigatie
merk ik dat als je loopt de Voice van over 200 meter recht af slaan niet werkt,
Heb het met de auto ook even getest, dan werkt de Voice wel, hoort dit zo :?
Misschien is het bij zulke lage snelheden ( <10km/u) niet zinvol om dat soort aankondigingen te doen, aangezien voorsorteren e.d. niet zo hard nodig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
KoppenSneller schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:54:
[...]

Misschien is het bij zulke lage snelheden ( <10km/u) niet zinvol om dat soort aankondigingen te doen, aangezien voorsorteren e.d. niet zo hard nodig is ;)
haha, ja daar dacht ik ook al aan.
Dat zal het dan wel zijn :o

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 21-04-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:52:
Is gewoon legaal, en gaan veel sneller dan met de Nokia Map Loader. Dan staat Ierland gewoon op je geheugenkaart, betaal je geen datakosten. Navigeren kost natuurlijk wel gewoon geld, maar je had geloof ik nog de eerste drie maanden gratis toch?
Ik krijg morgen de telefoon binnen (ik vraag het expres op tijd omdat ik vrijdag al vertrek naar ierland).
Zal dan eens kijken of ik idd de eerste 3 maanden gratis krijg. Dit dacht ik eerder mee gekregen te hebben.
Op wat voor manier betaal je voor nokia maps, want je hebt geen data verkeer, hoe betaal je ze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Nomad schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:47:
[...]

Ik krijg morgen de telefoon binnen (ik vraag het expres op tijd omdat ik vrijdag al vertrek naar ierland).
Zal dan eens kijken of ik idd de eerste 3 maanden gratis krijg. Dit dacht ik eerder mee gekregen te hebben.
Op wat voor manier betaal je voor nokia maps, want je hebt geen data verkeer, hoe betaal je ze dan?
De kaarten zelf zijn gratis, en als je alleen GPS gebruikt zonder netwerk, blijft alles gratis
Voor de prijs van een Abo kan ik je niet helpen, deze weet ik gewoon niet.
Je zou even de Nokia Care lijn kunnen bellen: 0900 - 202.60.55 (lokaal tarief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:05
Ik snap echt de ballen van Nokia Maps. Heb vanmiddag de kaarten erop gezet (Nederland, België en Duitsland) + de Nederlandse stembegeleiding. Begrijp ik nou goed dat de route niet weergegeven kan worden tenzij je een licentie koopt? Als ik bijvoorbeeld een adres in de buurt opsla als favoriete plek en via Instrumenten - Connectiviteit - Plaatsen die favoriete plek selecteer kan de route wel weergegeven worden, maar er is geen navigatie. Wel kan je Simuleren met stem.
Wil ik gewoon via Kaarten naar een adres navigeren dan lukt dit niet. Dan moet ik iets Accepteren en vervolgens wat downloaden waarna ik de mogelijkheid krijg om de licentie te kopen.

Kan iemand mij uitleggen hoe het precies werkt of verwijzen naar een site waar het makkelijk staat uitgelegd? Ik heb nota bene geen data abo en ga die ook niet afsluiten (niet noodzakelijk).

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Begrijp zelf ook niet veel over die tarieven en 'gratis periodes' van Nokia Maps 2.0.

Hoe zit dat nu? Kost het bij de 2.0 nog steeds geld om te navigeren, en zo ja, hoe koop je dat dan aan? Op dit moment heb ik gesproken navigatie, maar heb 'm nog maar van vrijdag, kan dus een gratis probeerversie zijn ofzo?

En wat zijn eigenlijk die "gidsen" die je van bepaalde plaatsen kan downloaden?

Ik zal het toch echt met Nokia Maps moeten doen want andere software kost ongeveer €100 en Sygic kan ik niet signen (de sign procedure is verandert of zo iets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

nadroJ schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:56:
Ik snap echt de ballen van Nokia Maps. Heb vanmiddag de kaarten erop gezet (Nederland, België en Duitsland) + de Nederlandse stembegeleiding. Begrijp ik nou goed dat de route niet weergegeven kan worden tenzij je een licentie koopt? Als ik bijvoorbeeld een adres in de buurt opsla als favoriete plek en via Instrumenten - Connectiviteit - Plaatsen die favoriete plek selecteer kan de route wel weergegeven worden, maar er is geen navigatie. Wel kan je Simuleren met stem.
Wil ik gewoon via Kaarten naar een adres navigeren dan lukt dit niet. Dan moet ik iets Accepteren en vervolgens wat downloaden waarna ik de mogelijkheid krijg om de licentie te kopen.

Kan iemand mij uitleggen hoe het precies werkt of verwijzen naar een site waar het makkelijk staat uitgelegd? Ik heb nota bene geen data abo en ga die ook niet afsluiten (niet noodzakelijk).
hey nadroj (meeting tijd geleden, fga enzo :) ).
Ik kan je helaas niet helpen, maar begrijp ik dat je wel een kaart hebt, maar niet kan navigeren?
Want ik heb opzich genoeg aan een kaart, dat ik dan zelf moet zien wanneer ik moet afslaan vind ik niet zo erg :)....kaart heb je dus wel :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Tunboy schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:58:
Begrijp zelf ook niet veel over die tarieven en 'gratis periodes' van Nokia Maps 2.0.

Hoe zit dat nu? Kost het bij de 2.0 nog steeds geld om te navigeren, en zo ja, hoe koop je dat dan aan? Op dit moment heb ik gesproken navigatie, maar heb 'm nog maar van vrijdag, kan dus een gratis probeerversie zijn ofzo?

En wat zijn eigenlijk die "gidsen" die je van bepaalde plaatsen kan downloaden?

Ik zal het toch echt met Nokia Maps moeten doen want andere software kost ongeveer €100 en Sygic kan ik niet signen (de sign procedure is verandert of zo iets).
Ik Navigeer nu ook al 3 dagen met Nokia Maps 2.0, en het werkt nog steeds ( Gratis )
Morgen nog eens proberen, dan is het dag 4, ik laat het nog wel weten...... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:05
yo Martijn, ondertussen een jaar terug alweer hè. Ik heb inderdaad de kaarten. Met Nokia Map Loader alles vanmiddag erop geladen. Dus met GPS signaal kan ik wel zien waar ik ben. Dus moet je naar een plek in de buurt kan je dat wel (on/-offline) zoeken, maar het navigeren lukt niet. Je kan dus wel simuleren met stem, maar daar heb je niet zoveel aan.Voor je Ierland trip zou je dus inderdaad kunnen volstaan met de kaart van Ierland. Je kan dan gewoon zien waar je zit en jezelf navigeren. Zelf zou ik het denk ik ook vooral gebruiken tijdens wandelen in onbekende gebieden. Navigatie in de auto zal niet veel gebruikt worden.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Het gaat mij dan ook om een wandeling door de bergen, waarbij het fijn is om te weten welke kant je op wandelt :P.
Super, dat kaart gebruiken zonder echte navigatie, dat is altijd gratis of alleen de eerste periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Voor de liefhebber:
Boven:
Afbeeldingslocatie: http://www.smsmonster.nl/files/tnIMG_3279.jpg
Onder:
Afbeeldingslocatie: http://www.smsmonster.nl/files/tnIMG_3277.jpg

Klikbaar. En inderdaad, het folietje zit nog op het scherm.

[ Voor 13% gewijzigd door insan1ty op 21-04-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
insan1ty schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:22:
Voor de liefhebber:
Boven:
N82 Black
Onder:
N82 Black
Ik vindt "Titanium" toch nog de mooiste kleur, maar dat is mijn smaak :*)

[ Voor 31% gewijzigd door Albert020 op 22-04-2008 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
En nog meer foto's voor de liefhebbers:

Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/2254/28421651tn1.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/2446/96971960jk4.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/9859/21011034ol2.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/2840/18386324pb3.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/1707/26435218qy6.th.jpg

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Iemand een idee hoe je een melding kan krijgen als je nieuwe email hebt (realtime dus)? Beetje op dezelfde manier als je nieuwe berichten ontvangt. De setting E-mailmeldingen onder Automatisch Ophalen heeft niet het gewenste effect. Het gaat om POP/IMAP, niet Exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Ik heb op het moment een probleem met sms'en! Ik kan wel gewoon smsjes ontvangen, maar versturen gaat niet meer. Hij geeft op een gegeven moment de melding: "Algemeen: Geheugen vol. Sluit enkele toepassingen en probeer 't opnieuw." en als ik dan in Taskman kijk staat er niks open! :-S

Iemand enig idee hoe ik dit oplossen kan? Echt lastig als je ineens niet meer kan smsen! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 22:36:
er zit stof en vuil op het scherm zelf dus niet op het plaatje maar echt zelf op het beeldscherm hoe kan ik dit schoon maken?
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
Het zit dus tussen het beeldscherm en de 'cover' ? Dan zou ik naar een Nokia service punt gaan en vragen of zij het kunnen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Even iets tussendoor wat ik niet kan vinden op de site van nokia.
Die navigatie mogelijkheid krijg je tijdelijk van ze zoals ik het nu begrijp. Daarna moet je betalen voor de dienst.
Maar wat je wel houd is de kaarten die je download en jezelf daarop kunnen vinden met gps, zij het, zonder verdere navigatie?.
Want dat laatste is veelal genoeg voor mij en anders moet ik nog een route 66 aanschaffen en aangezien ik vrijdag weg ga, niet ideaal zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:41:
Die navigatie mogelijkheid krijg je tijdelijk van ze zoals ik het nu begrijp. Daarna moet je betalen voor de dienst.
Maar wat je wel houd is de kaarten die je download en jezelf daarop kunnen vinden met gps, zij het, zonder verdere navigatie?.
Want dat laatste is veelal genoeg voor mij en anders moet ik nog een route 66 aanschaffen en aangezien ik vrijdag weg ga, niet ideaal zeg maar.
Zo heb ik het ook altijd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:52
zo is het ook volgens mij (al zou route 66 ook niet zo'n probleem zijn, maargoed dat is dan weer iets waar het hier weer niet verder over mogen hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:14
Misschien heb ik het fout, maar voor zover ik weet heb je de navigatie gewoon, maar moet je (na 2 maanden?) betalen als je gesproken aanwijzingen wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Wekko306 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:51:
[...]

Misschien heb ik het fout, maar voor zover ik weet heb je de navigatie gewoon, maar moet je (na 2 maanden?) betalen als je gesproken aanwijzingen wilt.
Ik kan in iedergeval na 4 dagen nog steeds Navigeren :*)

Even iets anders, je kunt als je Nokia Maps 2.0 Beta open hebt en hij zoekt nog naar
een sateliet, niet meer kijken hoe ver hij is met zoeken he :?

[ Voor 18% gewijzigd door Albert020 op 22-04-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
FuZZy04 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 00:50:
Ik heb op het moment een probleem met sms'en! Ik kan wel gewoon smsjes ontvangen, maar versturen gaat niet meer. Hij geeft op een gegeven moment de melding: "Algemeen: Geheugen vol. Sluit enkele toepassingen en probeer 't opnieuw." en als ik dan in Taskman kijk staat er niks open! :-S

Iemand enig idee hoe ik dit oplossen kan? Echt lastig als je ineens niet meer kan smsen! Alvast bedankt!
Bij de N73 van mijn vriendin gebeurde dit ook vorige week. Ze had het telefoongeheugen vol gepropt met foto's ipv de memory card. Heb je nog genoeg geheugen vrij? :) Anders een keer proberen de phone te rebooten als je dat nog niet gedaan hebt.

Ik heb het 8GB MicroSDtje ook binnen, wat werkt dat heerlijk snel zeg, een heel verschil met het standaard kaartje :9

[ Voor 7% gewijzigd door BastiaanN op 22-04-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
bassjuh schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:05:
[...]

Bij de N73 van mijn vriendin gebeurde dit ook vorige week. Ze had het telefoongeheugen vol gepropt met foto's ipv de memory card. Heb je nog genoeg geheugen vrij? :) Anders een keer proberen de phone te rebooten als je dat nog niet gedaan hebt.
Tja wel meerdere malen! Heb geprobeerd simkaart om te ruilen met andere phone en ben er nu ook achter dat het zeker weten mijn N82 is. Ik heb mijn hele lijst met berichten verwijderd, ook zonder resultaten. Ik heb meer dan genoeg geheugen op mijn phone & kaartje, en toch krijg ik steeds weer dit bericht, en kan ik nog steeds niet smsen! Ontvangen gaat wel prima, verder ook nergens last van! Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Het is echt heeeel erg lastig! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
FuZZy04 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:09:
[...]

Tja wel meerdere malen! Heb geprobeerd simkaart om te ruilen met andere phone en ben er nu ook achter dat het zeker weten mijn N82 is. Ik heb mijn hele lijst met berichten verwijderd, ook zonder resultaten. Ik heb meer dan genoeg geheugen op mijn phone & kaartje, en toch krijg ik steeds weer dit bericht, en kan ik nog steeds niet smsen! Ontvangen gaat wel prima, verder ook nergens last van! Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Het is echt heeeel erg lastig! :/
Welke firmware versie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
bassjuh schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:14:
[...]

Welke firmware versie gebruik je?
Aller nieuwste, 20.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Er schijnen meer mensen te zijn met dit probleem, ook met de N95. Iemand bracht daar onderstaande oplossingen aan, misschien helpt het je verder :)
Two ways, one works permanently the other for a short while.

Temporarily 3 ways(does not always work!):

1. Take out battery and sim card leave their for 30min.
2. Put phone on offline and turn off and restart twice (leave offline) then shutdown for >30min then turn back on.
3. Try to overload your phone till it restarts of overload memory.

Permanent Way:

Use content back up or sync to back up your contacts/message
Update firmware to the latest (if it is re-update it)
After this when u use content back up don't back up the message for it to work permanently.

Message Edited by goldnebula on 24-Mar-2008 02:02 AM
Bron: http://discussions.nokia....messaging&message.id=6450

Anders een master reset proberen? :/

[ Voor 77% gewijzigd door BastiaanN op 22-04-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
  • Laatst online: 20:54
Ik ben sinds vrijdag ook de trotse eigenaar van een nieuwe Nokia N82 (silver). Gekocht bij een Hi abbo met Eindeloos Online. Helaas moet ik het nog even 3 maanden uitzingen met mijn huidige Vodafone abonnement, maar dat is even niet anders.

Ik ben er tot nu toe erg blij mee, heb Internet en e-mail al werkende en ik ben gewoon lekker aan het spelen met alle opties.

Ik heb de mail client ingesteld dat elke 30 minuten mijn Gmail account wordt bijgewerkt via IMAP, zodat ik een mooie melding krijg als er nieuwe mail is. Alleen nou merk ik dat de data verbinding niet automatisch wordt verbroken na het controleren op e-mail. Ook als ik de telefoon gewoon laat liggen een paar minuten (in het standby scherm dus) blijft de HSDPA verbinding actief.

Er wordt volgens mij niks verzonden of ontvangen verder, maar ik neem aan dat dit niet bevorderlijk is voor de accuduur. Is dit normaal gedrag, of kan ik dit ergens instellen? Heb zelf de instelling niet kunnen vinden, en ook in het boekje wordt er met geen woord over gerept. Er is wel een instelling om te bepalen of de verbinding always-on is, of alleen indien nodig wordt opgestart. Die staat gewoon op de standaard setting: alleen connecten indien nodig.

Ben ik te ongeduldig of moet ik echt handmatig de connectie verbreken steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Metalman schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:58:
Ik ben sinds vrijdag ook de trotse eigenaar van een nieuwe Nokia N82 (silver). Gekocht bij een Hi abbo met Eindeloos Online. Helaas moet ik het nog even 3 maanden uitzingen met mijn huidige Vodafone abonnement, maar dat is even niet anders.
Ik heb nu nog tot juli 2008 een contract lopen welke ik inmiddels al heb opgezegd (tmobile, het word weer een prepaid )

Uiteraard wil ik weer een nieuw abbo elders nemen en mijn eigen nummer behouden, klopt het dat als ik nu op dit moment een abbo bij HI afsluit i.c.m deze gsm dat ik de gsm al krijg? en het abbo pas over 3 maanden in gaat? of lees / begrijp ikhet verkeerd

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
  • Laatst online: 20:54
shameblaster schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:23:
[...]

Ik heb nu nog tot juli 2008 een contract lopen welke ik inmiddels al heb opgezegd (tmobile, het word weer een prepaid )

Uiteraard wil ik weer een nieuw abbo elders nemen en mijn eigen nummer behouden, klopt het dat als ik nu op dit moment een abbo bij HI afsluit i.c.m deze gsm dat ik de gsm al krijg? en het abbo pas over 3 maanden in gaat? of lees / begrijp ikhet verkeerd
Klopt. Bovendien is de N82 bij Hi simlock vrij (mijne althans wel), dus ik bel gewoon nog met mijn oude Vodafone SIM kaart. Over 3 maanden gaat het Hi abonnement in, dan switch ik gewoon even van SIM en kan ik met hetzelfde nummer weer verder bellen :) Tot die tijd kan ik gelukkig wel al gebruik maken van de nieuwe phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Metalman schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:30:
[...]

Klopt. Bovendien is de N82 bij Hi simlock vrij (mijne althans wel), dus ik bel gewoon nog met mijn oude Vodafone SIM kaart. Over 3 maanden gaat het Hi abonnement in, dan switch ik gewoon even van SIM en kan ik met hetzelfde nummer weer verder bellen :) Tot die tijd kan ik gelukkig wel al gebruik maken van de nieuwe phone.
Ik heb precies het omgekeerde! Van Hi naar Vodafone, moet nog drie maandjes Hi uitzitten en kreeg bij Voda een simlock vrije N82. Blijkbaar zijn de 'eerste' series van deze toestellem simlock vrij, zal denk ik niet lang meer duren voordat de toestellen worden voorzien van simlock en (nog veel erger) een logo 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
Vin87 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:18:
[...]

Ik heb precies het omgekeerde! Van Hi naar Vodafone, moet nog drie maandjes Hi uitzitten en kreeg bij Voda een simlock vrije N82. Blijkbaar zijn de 'eerste' series van deze toestellem simlock vrij, zal denk ik niet lang meer duren voordat de toestellen worden voorzien van simlock en (nog veel erger) een logo 8)7 .
Ik had al ergens een Vodafone theme gevonden. Ik weet alleen niet of dit een theme was die door Vodafone gemaakt was of door iemand persoonlijk. We zullen het moeten afwachten... ben in ieder geval blij dat de toestellen van mij niet gesimlocked zijn.

Wat mij vandaag trouwens opviel is dat je niet eens radio kan luisteren zonder dat er een simkaart in zit. Weet iemand een manier om dit wel te kunnen doen?

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHill
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-07 11:29
Ik heb mijn uitzitperiode er net opzitten bij Vodafone, nu heb ik Orange...

Ik vroeg me trouwens af of het bij meer mensen zo is dat de knop boven de C-knop (volgens mij afbeeldingen/media bekijken knop ofzo) het softwarematig niet doet. Als ik er op druk lijkt er iets te gebeuren maar keert ie weer terug naar het stand-by scherm.

BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Laatst online: 17-09-2020
DeepShadow schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:17:

Ik vroeg me trouwens af of het bij meer mensen zo is dat de knop boven de C-knop (volgens mij afbeeldingen/media bekijken knop ofzo) het softwarematig niet doet. Als ik er op druk lijkt er iets te gebeuren maar keert ie weer terug naar het stand-by scherm.
heb ik ook eens gehad.
na een dag was het vanzelf weer over.

misschien met aan en uitzetten, dat weet ik niet zeker.

ineens deed hij het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

DeepShadow schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:17:

Heb je een theme van het Internet geplukt? Niet alle themes ondersteunen de carousel die onder de media knop zit. Probeer het eens met één van de standaard thema's? Misschien even een softreboot nadat je het standaard thema hebt geladen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
roma0803 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 07:56:
[...]

Heb je een theme van het Internet geplukt? Niet alle themes ondersteunen de carousel die onder de media knop zit. Probeer het eens met één van de standaard thema's? Misschien even een softreboot nadat je het standaard thema hebt geladen.
Zelfs met de standaard themes heb ik daar last van, ik hoopte dat de nieuwste firmware het zou verhelpen, maar dat is niet het geval helaas. Je toestel even uit en weer aan zetten doet wonderen :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:52:
Omdat de nokia wizard die mijn mappen op mijn telefoon knetterhard vast loopt op microsoft.NET ding, moet ik ze maar even handmatig toevoegen.
Nu heb ik ierland gedownload enzo, maar ik kom niet helemaal uit hoe ik de mappen nu op mijn geheugenkaartje moet zetten. Kan iemand mij precies uitleggen welke map waar moet op mijn telefoon?
[memory card]\cities\diskcache\6\d\filename.cdt. dat stuk heb ik ook gelezen, maar moet ik bestandje voor bestandje kopieren?, want het zijn meer dan 100 mapjes vandaar dat ik het vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
zijn er hier nog mensen die GooSync gebruiken om google calendar te syncen met je n82? Ik gebruik dit sinds dag 1 maar er is wel één vervelend ding. De gratis versie ondersteund maar syncen van 30 dagen in de toekomst... terwijl de betalende versie 365 dagen doet.
Nu wil ik de betalende versie niet omdat alle andere features daarop mij wat overbodig zijn, dus nu is de vraag, is er nog een ander n82 compatibel progje dat je google calendar sync met recurring events en meedere maanden op voorhand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Net terug van de Mediamarkt, het toestel lag daar en stond aan.
Even mee zitten spelen, maar ik heb hem toch daar laten liggen, ik heb nu een 6233 en qua afmetingen is de n82 groter, en ik persoonlijk vond de knoppen niet echt fijn.
Ook nog even met de camera gespeeld, man man wat een ding, heerlijk die focus en Macro functie!, flits is ook erg duidelijk.

Mijn vader heeft deze telefoon besteld via een online actie icm tmobile abbonoment, deze komt eerdaags binnen, dan nog even verder rommellen en wie weet wen ik er aan, en neem ik er ook 1.

Het toestel lag naast de n95-8gb het scherm is iets groter van die telefoon alleen vind ik persoonlijk een slide phone niks.

Al met al een mooie (ietwat grootte ) telefoon waarmee veel mogelijk is, maar ik wacht toch nog even af tot juli wanneer mijn huidige abbo stopt.

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Zijn er al mensen die de N82 Black binnen hebben en kunnen bevestigen dat de hardwareproblemen van de titanium (kiertje, kraakjes) opgelost zijn in de Zwarte?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

mijn zwarte versie heeft geen kiertjes, en geen oneven ruimtes ergens tussen. Als je "wringende" kracht uitoefend op de body, dan kraakt hij wel. Maar niet storend. Ik vind de bouw heel prima en ben de volgende telefoons gewend: SE K750, SE K800i, Nokia 6300i en bijvoorbeeld qtek S200. Die allen waren niet beter of echt minder gebouwd dan deze telefoon, gewoon netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje
weet iemand (liefst uit eigen ervaring) of de n82 net zo hard gaat als de n73 en evt of er veel verschil is?
kheb nu een SE w810i mischien kun je hier ook mee vergelijken?
BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:35:
vraagje
weet iemand (liefst uit eigen ervaring) of de n82 net zo hard gaat als de n73 en evt of er veel verschil is?
kheb nu een SE w810i mischien kun je hier ook mee vergelijken?
BVD
Of hij net zo hard gaat? Nee deze explodeert bij 200km/uur 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grappig:S je weet vast wel wat ik bedoel volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Nomad schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:35:
mijn zwarte versie heeft geen kiertjes, en geen oneven ruimtes ergens tussen. Als je "wringende" kracht uitoefend op de body, dan kraakt hij wel. Maar niet storend. Ik vind de bouw heel prima en ben de volgende telefoons gewend: SE K750, SE K800i, Nokia 6300i en bijvoorbeeld qtek S200. Die allen waren niet beter of echt minder gebouwd dan deze telefoon, gewoon netjes.
Okay bedankt. Dat is weer een zorg minder ;)
waarschijnlijk krijg ik deze week de zwarte. ligt er aan wanneer the phonehouse hem binne heeft ;)

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:40:
grappig:S je weet vast wel wat ik bedoel volume
Ik wist dus niet wat je bedoelde... Maar goed, ik heb wel ervaring met een w810, en ik heb het idee dat de N82 toch een stukje sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heb net de N82 binnen (zwarte versie).

Is het normaal dat de geheugenkaart al in de telefoon steekt en dat er meer dan 400MB op staat (bijna allemaal in /cities/diskcache?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Dat zijn de kaarten van Nokia Maps. Dat is normaal dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:43
Twister336 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:02:
Heb net de N82 binnen (zwarte versie).

Is het normaal dat de geheugenkaart al in de telefoon steekt en dat er meer dan 400MB op staat (bijna allemaal in /cities/diskcache?
Ja, Dat is normaal. Het zijn de kaarten van Maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:25:
[...]

Omdat de nokia wizard die mijn mappen op mijn telefoon knetterhard vast loopt op microsoft.NET ding, moet ik ze maar even handmatig toevoegen.
Nu heb ik ierland gedownload enzo, maar ik kom niet helemaal uit hoe ik de mappen nu op mijn geheugenkaartje moet zetten. Kan iemand mij precies uitleggen welke map waar moet op mijn telefoon?
[memory card]\cities\diskcache\6\d\filename.cdt. dat stuk heb ik ook gelezen, maar moet ik bestandje voor bestandje kopieren?, want het zijn meer dan 100 mapjes vandaar dat ik het vraag :)
Je kunt al die submappen (1,2,3 enz) gewoon vervangen door de gedownloade bestanden. Dan ben ja alleen wel die van Nederland kwijt, dan zou je die van Europa erop moeten zetten. Volgens mij kun je niet apart Nederland en Ierland erop zetten, maar dat weet ik niet zeker, ik heb het niet geprobeert. Ik zou wel even een backup maken, als het mislukt ben je dan niet al je kaarten kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Ik kan niet meer Navigeren met Nokia Maps 2.0, me probeer periode van 4 dagen zit er blijkbaar op :'(
Heel jammer hoor, maar weet iemand of Nav4All ook Voice heeft ?

*** edit ***

Ben er al uit, je kunt alle talen kiezen die je maar wil, zelf man/vrouw :*)

[ Voor 39% gewijzigd door Albert020 op 23-04-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
iemand een idee hoe het komt dat ik geen certificaat aan kan vragen via symbiansigned???
heb nieuwe telefoon met ander imei nummer maar kan niets wijzigen en of aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Ik heb een probleem met mijn Parrot CK3100 carkit. Ten eerste gaat het geluid van de radio uit als er een melding op het scherm verschijnt (bijvoorbeeld "Bericht afgeleverd bij $naam" waar geen geluid bij zit). Ten tweede kan ik mijn telefoonlijst niet benaderen vanaf de carkit. Externe SIM modus aan of uit maakt niet uit. Telefoonlijst blijft gewoon grijs, er wordt ook niet gevraagd of de carkit de telefoonnummers mag kopiëren uit de telefoon zoals bij mijn 6233. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
KoppenSneller schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:22:
Dat zijn de kaarten van Nokia Maps. Dat is normaal dus :)
OK, thanks! Ik vond het gewoon een beetje vreemd dat het kaartje al in de gsm zat en er al data op stond.

Ik heb nu al een beetje met de N82 zitten spelen en ben er redelijk tevreden over.
De bediening vind ik wel niet goed. De rode knop aan de rechterkant kraakt behoorlijk en drie van de vier navigatieknoppen lichtjes. Niet iets wat je van een gsm van 400 euro verwacht.
Die navigatieknoppen zijn overigens rampzalig. Die zijn zo belachelijk klein dat ik een op de drie keer op de knop ernaast druk. Het lijkt me duidelijk dat Nokia uiterlijk belangrijker vond dan functionaliteit. :(

Het grote scherm is wel prachtig. Een hele verbetering tov. mijn K750.

Navigatie buiten gaat prima en is vrij nauwkeurig maar de GPS ontvangst is niet echt denderend. Als de N82 in mijn jaszak zit valt de ontvangst meestal weg en binnen (aan het raam) heb ik zelden ontvangst.

De camera werkt prima. Nu nog een manier vinden om het irritant shuttergeluidje uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
firefighter2 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 19:59:
iemand een idee hoe het komt dat ik geen certificaat aan kan vragen via symbiansigned???
heb nieuwe telefoon met ander imei nummer maar kan niets wijzigen en of aanvragen
Tijdje geleden hebben ze een nieuw systeem bij opensigned. Ik mag hier geen linkjes plaatsen naar mijn website maar ik heb op 10 maart een bericht hierover geschreven. Er staat ook een link naar een howto in hoe je het nu applicaties dient te signen via opensigned.

Niet alle applicaties worden geaccepteerd. Meestal kom je er pas achter als je het probeert.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Twister336 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:24:
[...]
De camera werkt prima. Nu nog een manier vinden om het irritant shuttergeluidje uit te schakelen.
Volgens mij gaat het camerageluid uit als je 'Warning tones' uitzet in je actieve profiel.

[ Voor 3% gewijzigd door Koppensneller op 23-04-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:05:
[...]

Je kunt al die submappen (1,2,3 enz) gewoon vervangen door de gedownloade bestanden. Dan ben ja alleen wel die van Nederland kwijt, dan zou je die van Europa erop moeten zetten. Volgens mij kun je niet apart Nederland en Ierland erop zetten, maar dat weet ik niet zeker, ik heb het niet geprobeert. Ik zou wel even een backup maken, als het mislukt ben je dan niet al je kaarten kwijt ;)
Bedankt voor je antwoord, ik heb de mappen even geback-upped en dan gooi ik idd heel europa erop.
Maakt dat hem veel trager of valt het wel mee?
morgen maar even een 4gb kaartje kopen, want op die 2gb kaartje past het maar net en heb ik weinig ruimte voor de andere leuke dingetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
gisteren mijn n82 opgehaald.
ik had de zilveren en heb nu een zwarte.

maar nu heb ik 1 probleem.

mijn pc met vista geeft nu aan dat mijn bluetooth pheripal device geen stuurprogramma heeft.

ik heb uiteraard hiervoor nooit geen problemen gehad met bluetooth en ik heb niets veranderd.
bluetooth werkt ook nog gewoon.

iemand een idee??

oplossing gevonden, bluetooth stick kapot

[ Voor 6% gewijzigd door firefighter2 op 25-04-2008 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

insan1ty schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:13:
Ik heb een probleem met mijn Parrot CK3100 carkit. Ten eerste gaat het geluid van de radio uit als er een melding op het scherm verschijnt (bijvoorbeeld "Bericht afgeleverd bij $naam" waar geen geluid bij zit). Ten tweede kan ik mijn telefoonlijst niet benaderen vanaf de carkit. Externe SIM modus aan of uit maakt niet uit. Telefoonlijst blijft gewoon grijs, er wordt ook niet gevraagd of de carkit de telefoonnummers mag kopiëren uit de telefoon zoals bij mijn 6233. Hoe kan dat?
Dat het geluid uit gaat van je radio bij ontvangst van berichten of andere waarschuwingstonen heb ik opgelost door een nieuwe profiel aan te maken Auto en in dat profiel de waarschuwingstonen uit te zetten. Vervolgens bij de instelling Toebehoren aangegeven dat bij Headset het standaard profiel Auto is. Hierdoor schakelt de N82 automatisch naar het profiel Auto en laat geen waarschuwingstonen horen en bij het vebreken schakelt hij weer terug naar het vorige profiel.

Het niet kunnen benaderen van je telefoonlijst klopt. Dit ligt niet aan de N82 maar aan het symbian os. Je kan naar je adresboek gaan alle adressen markeren via opties en daarna als visitekaart sturen naar de CK3100. Zodra je nieuwe adressen hebt kan je nogmaals synchroniseren dit gaat dus niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
insan1ty schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:13:
Je moet ook je contacten kopieren naar de carkit.

Sending multiple contacts to the CK3100.
* Firstable, you have to be disconnected with the CK3100
* Select CONTACTS / OPTIONS / MARK/UNMARK /MARK
* Mark all contacts you want to send
* Select OPTIONS / SEND BUSINESS CARD / VIA BLUETOOTH
* From the list select Parrot CK3100
* Wait until the contacta are sent to the CK

Of je kan even kijken op parrot.com/nl

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Nomad schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:01:
[...]

Bedankt voor je antwoord, ik heb de mappen even geback-upped en dan gooi ik idd heel europa erop.
Maakt dat hem veel trager of valt het wel mee?
morgen maar even een 4gb kaartje kopen, want op die 2gb kaartje past het maar net en heb ik weinig ruimte voor de andere leuke dingetjes :)
Kaarten staan er op, je kan ze idd gewoon eroverheen gooien. Heel europa er nu op staan met 1,7gb aan kaarten ofzo, maar het werkt feilloos :)
*happy

Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de Nokia N82 en bijbehorende zaken. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kunt nemen hoort niet in dit topic.