Nokia N82 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste
Acties:
  • 224.394 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik heb al een paar dagen last van het niet kunnen benaderen van mijn gemaakte filmpjes en foto's op de af-fabriek geheugenkaart. Ik heb drie filmpjes erop staan van om en nabij de 20mb per stuk. Na de 2e film begon mijn N82 al raar te doen. De galerij kon ik nauwelijks meer goed benaderen. Wat ik ook maar doe, restarten van het toestel of iets anders; het maakt niet uit. Na de 3e film kan ik de galerij al helemaal niet benaderen.

Nou lees ik dat het formatteren van zo'n kaart wellicht het probleem zal verhelpen. Echter er zit natuurlijk ook spul op van Nokia Maps e.d.

Ik zal dus eerst de hele kaart moeten backuppen. Iemand een idee hoe je dit doet? Zijn er ook zaken op de kaart die middels een backup niet worden meegenomen? Verborgen items of iets dergelijks?

Ik heb nog een 2gb microSD van Sandisk liggen, wellicht is het kaartje van Nokia gewoon prut en moet ik de Sandisk versie wel gebruiken.

Welke grootte kan je maximaal in de N82 gebruiken qua microSD? 2gb is zo vol....

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvbart
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-03-2024
massari schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:01:

Welke grootte kan je maximaal in de N82 gebruiken qua microSD? 2gb is zo vol....
Volgens mij is het maximum 16GB microSDHC.
Maar volgens mij heeft niemand dit in zijn/haar N82.
Het maximum dat ik weet voor N82 is 8GB.

[ Voor 44% gewijzigd door psvbart op 16-04-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik zie als ik bijvoorbeeld voor minimaal 4gb ga:

Transcend 4gb microSD HC klasse 6x = 19 euro bij interngeheugen.com

of

Sandisk 8gb microSD HC klasse 4x = 55 euro bij interngeheugen.com

Nogal een groot prijsverschil! Zit er ook verschil in kwaliteit? Iemand een idee? Sandisk is natuurlijk wel erg bekend. Maar de Transcend heeft een hogere (volgens de specs) doorvoerwaarde. De vraag is natuurlijk of ze het wel waar kunnen maken.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvbart
Natuurlijk betaal je wel iets voor de naam, maar dit is wel veel ja.
Maar 8GB is meestal wel rond de 50 euro dacht ik.

[ Voor 33% gewijzigd door psvbart op 16-04-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
iemand de zwarte al ergens gespot??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
misschien een rare vraag, maar sinds ik ben overgestapt naar een hi abbo kan ik maar 1 actieve verbinding voeren.
dus msn en internetten en iets downloaden tegelijk is nu niet meet mogelijk.
dit was met de vorige provider (t-mobile) geen probleem.
ik heb alles al nagezocht maar kan nergens een instelling vinden die verkeerd is.

alle toegangspunten zijn goed ingesteld.
is dit een beperking van hi eindeloos online, of heb ik iets over het hoofd gezien???

alvast bedankt voor de reacties.

groeten marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvbart
firefighter2 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:36:
Nee we zullen echt moeten wachten tot vrijdag denk ik ;)

update: bij centralpoint.nl hebben ze hem nu op voorraad!!

[ Voor 12% gewijzigd door psvbart op 16-04-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
JAAA :9~
Natuurlijk bij KPN (wie anders :) )
Kijk maar eens naar de advertentie in 'De Telegraaf' van vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Iemand al de N82 Zwart binnen?
of iemand die kan bevestigen dat de kleine problemen van de N82 Titanium in de zwarte opgelost zijn? zoals krakenden toetsen en toetsen die niet werken?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:21
Bij 2call kun je hem nu ook bestellen met een levertijd van 5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Laatst online: 12-09 09:45

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

pegagus schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:47:
[...]

Bij 2call kun je hem nu ook bestellen met een levertijd van 5 dagen.
Nu zelfs 2 dgn levertijd, hij is alleen 10 euro duurder dan de andere kleuren.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 18:17
Ik heb een tijdje geleden Nokia Maps 2.0 beta geinstalleerd op m'n toestel. Volgens de site heb je een licentie voor 3 dagen om navigatie mee uit te proberen. Nu werkt het navigeren inderdaad niet meer. Elke keer als ik ergens naar toe wil navigeren krijg ik een aantal licentie bevestigings vensters te zien. Nu vraag ik me af hoe ik nu gewoon een licentie kan kopen voor de Benelux kaarten. Als ik bijvoorbeeld Amerikaanse kaarten kies, krijg ik een aantal aankoop opties te zien die ik bij Benelux niet krijg. Weet iemand of dit mogelijk is? Het vreemde is dat een kameraad dezelfde Nokia Maps 2.0 beta heeft en al meer dan 2 weken probleemloos de navigatie kan gebruiken.

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Wat zit er eigenlijk zoal op het standaard geheugenkaartje die Nokia erbij levert? Toch alleen Nokia Maps?

Zit even te dubben hoe ik een backup maak van mijn huidige geheugenkaart als ik straks overstap naar een beter kaartje...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Laatst online: 26-03-2023
inderdaad!

Super relaxed!

Bij algebeld is hij ook direct leverbaar! Maar volgens mij is dit net zoals bij 2call:
op voorraad bij leveranvier.. Maar dat ze alvast klanten willen trekken!

Maar hij is dus op voorraad jongens! En 394 bij algbeld.nl!!!
Bij 2call inderdaad 10 euro duurdre (403), dan de titanium (393)!

Nu wachten op de ervaringen! :D

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Ervaringen? Het is niet zo dat de zwarte uitvoering ineens een heel ander toestel is natuurlijk. Ervaring zal dus hetzelfde zijn als met een titanium/witte uitvoering :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:27
nou ik wacht ook nog even de eerste reacties af...who know's if er eventuele kinderziektes in de eerste batch van de zwarte zitten...zal niet eerste x zijn dat zoiets gebeurd bij Nokia...just my 2 cents..

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Laatst online: 26-03-2023
Sick Nick schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:07:
Ervaringen? Het is niet zo dat de zwarte uitvoering ineens een heel ander toestel is natuurlijk. Ervaring zal dus hetzelfde zijn als met een titanium/witte uitvoering :p
Naja.. misschien die krakerige toetsen enz..

Ik wacht ook nog eventjes af :)

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Ik heb een vraagje over de faceplates van de N82. Ik las op het internet dat deze ook vervangen kunnen worden (klik hier voor de link naar ebay). Ik vroeg me af of deze faceplates makkelijk zelf te verwisselen zijn en of iemand hier er ervaring mee heeft. Lijkt me wel leuk om mijn N82 een keer een grijze of zwarte tint te geven, ipv dat gespiegelde.

En zullen de krakende toetsen hiermee ook beholpen kunnen worden?

[ Voor 7% gewijzigd door Edzeau op 16-04-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Die zwarte van ebay lijkt niet zo origineel. de achterkant lijkt alsof er geen smooth laagje polycarbonaat op zit. en de rand rondom het raampje aan de voorkant is mat zwart? :?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 15:20
De zwarte zijn volgens mij overgespoten zilveren covers :(

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:33
FuZZy04 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:38:
Ik heb een vraagje over de faceplates van de N82. Ik las op het internet dat deze ook vervangen kunnen worden (klik hier voor de link naar ebay). Ik vroeg me af of deze faceplates makkelijk zelf te verwisselen zijn en of iemand hier er ervaring mee heeft. Lijkt me wel leuk om mijn N82 een keer een grijze of zwarte tint te geven, ipv dat gespiegelde.

Ja dat zou ik ook wel eens willen weten, of die frontjes makkelijk zijn te verwisselen.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvbart
Net de N82 Black besteld, ik ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FuZZy04 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:38:

http://forum.n82.nl/viewtopic.php?f=23&t=95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb mijn toestel laten donderen en precies op de rand. Helaas heb je dan niet zoveel aan faceplates. Wel relaxed dat er zometeen genoeg mogelijkheden zijn om eens even van een kleurtje te veranderen. Is er hier al iemand die het voor elkaar heeft gekregen het toestel uit elkaar te krijgen zonder een mooie nokia koffer en zonder beschadigingen aan het toestel?

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik mijn eerst echte smartphone, direct maar een Nokia N82.. Was er een hele tijd zeer tevreden over, vooral nadat ik mijn bijgeleverde 2 gb kaartje had geformatteerd. Maja na een tijdje begon hij steeds vaker vast te lopen en begonnen er strepen door het beeld te komen.
Met pijn en moeite vervolgens de laatste software update erop gezet in de hoop dat het over ging, niet dus. Nu heb ik laatst een 4 gb geheugenkaart aangeschaft aangezien is toch meer geheugen wilde hebben en in de hoop dat deze wel goed zou werken..
Tevergeefs bleek van de week aangezien er nog steeds strepen door het beeld kwamen. Vandaag de geheugenkaart gebackupt, geformatteerd en een reservekopie van de mobiel op de kaart gezet. Vervolgens dmv *#7370# een hard reset van de mobiel gemaakt..
Momenteel streept hij niet meer dat is wel gunstig maar hoe krijg ik nu de back up van de mobiel (reservekopie) van de geheugenkaart terug op mijn mobiel, dus incl taken enz..
en hoe kwam(/komt?) het dat er strepen door het beeld gingen?

EDIT:
Hmm.. alle gegevens van de mobiel zijn nu terug geplaatst, dat is dus gelukt. Alleen nu het volgende:
Als ik de geheugenkaart er opnieuw in doe gaat de mobiel TOTAAL flippen. Heb de geheugenkaart opnieuw geformatteerd (32 FAT, clustergroote 32 KB) en vervolgens iets van 150 liedjes opgezet. Nog steeds hetzelfde, het valt me trouwens wel op dat er twee mappen op de geheugenkaart zijn bijgekomen "pb" en "private"..

Ik kom er echt niet meer uit, HELP? :?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:22:
....
Ik kom er echt niet meer uit, HELP? :?
Ik ga mijn N82 vrijdag ook ter reparatie aanbieden, omdat ik ongeveer het zelfde probleem als jou heb.

Zodra ik de geheugenkaart in de lezer doe, loopt de tel vast.. soms paktie hem wel, maar dan heb ik in een uur wel weer een paar vastlopers tot hij niet meer reboot of aan wil. Nu heb ik de geheugenkaart eruit, continu. En zelfs dan nog heb ik soms (gemiddeld 1x per dag) dat de mobiel vast loopt.

Nieuwe firmware staat erop, geen andere software geinstalleerd en fabrieksinstellingen gedaan. Lijkt me echt een RMA dus.

[ Voor 13% gewijzigd door Tutti-frutti op 16-04-2008 22:27 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik heb vandaag bij de Mediamarkt een Sandisk 6gb microSD HC klasse 4x gekocht voor Eur. 39,99 en het werkt perfect!

Ze hadden daar ook de Sandisk Premier microSD kaartjes met zo te lezen een hogere doorvoersnelheid, maar ze gaan helaas alleen maar tot en met 2gb en niet hoger op dit moment. Ik weet ook niet of je nou echt verschil merkt met de microsSD HC klasse 4x bij gebruik met de N82.

Mijn oude af-fabriek 2gb kaart was ook niet meer te formatteren, gewoon stuk dus. :/

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
de n82 is wel handig, moest op men werk ff een serienummer ophalen van een onderdeel van een machine, maar die kan je enkel lezen als je het uit elkaar haalt want dat nummer zit ergens waar je totaal niet kan gaan lezen.
Simpele oplossing, n82 op macro mode arm compleet gestrekt en in een smalle opening en na 5 pogingen, tadaaa!: Met wat moeite kan echt wel degelijke fotos nemen
Afbeeldingslocatie: http://shackpics.com/files/16042008070_mbb3cfggqpthf7wu07pa_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag volk, ben van plan deze telefoon op te pikken, hoor alleen veel klachten over de batterij. Nu wil ik weten of deze Nokia die standaard Nokia-oplader gebruikt (die mijn 3310 ( 8) ) ook gebruikt).
Dat zou wel schelen namelijk, iedereen heeft wel zo'n oplader thuis liggen.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:05
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:11:
Dag volk, ben van plan deze telefoon op te pikken, hoor alleen veel klachten over de batterij. Nu wil ik weten of deze Nokia die standaard Nokia-oplader gebruikt (die mijn 3310 ( 8) ) ook gebruikt).
Bedankt!
Nopes, de lader van je 3310 kan je niet gebruiken. Nokia heeft al een hele tijd een andere lader met een zeer dunne plug.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Een admin had laatst hier een oproep gedaan niets zinloos meer te posten over de zwarte versie aangeszien het al meer dan 1 keer gezegd was dat die vanaf 18 april (morgen) pas leverbaar was.
Dat ie in andere winkels morgen ook leverbaar zal worden hoeft al zeker niet meer besproken worden want dat is 1) logisch en 2) er zijn VEEEEL winkels in de BeNeLux, dus om die nou allemaal te gaan opnoemen.

Als er mensen (zoals mij) de komende dagen hun zwarte N82 thuiskrijgen en hiermee problemen ondervinden zullen ze dat hier wel posten, dit hoeft geen 100 keer gevraagd te worden, en al zeker niet VOOR de eerste toestellen op de markt zijn!

Sorry voor mijn reactie maar ik hou wel van overzichtelijke fora waar een vraag niet meer dan 1 keer per week gesteld wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:46

Xander84

GamerTag: D3 R4X

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:11:
Bedankt!
Dag burger, klachten over de batterij?! Ik heb nergens last van, bij behoorlijk intensief gebruik gaat een volle accu gemakkelijk een dag mee (misschien in de war met de n95 :P ). In ieder geval zijn de oudere nokia laders met de dikkere plug ook te gebruiken als je dit plugje aanschaft (ik heb hem laatst bij de kijkshop voor 6 euro gehaald).

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

superericje schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:43:
hebben meer mensen last van het feit, dat na de update naar versie 20,0,062 de internetradio applicatie van Nokia zelf niet meer wil opstarten??
Is er al een nieuwere versie oid die wel met deze software versie werkt?!?1
Nope. Net even geprobeerd maar start nog prima op. Misschien even opnieuw installeren?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander84 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:46:
[...]

Dag burger, klachten over de batterij?! Ik heb nergens last van, bij behoorlijk intensief gebruik gaat een volle accu gemakkelijk een dag mee (misschien in de war met de n95 :P ). In ieder geval zijn de oudere nokia laders met de dikkere plug ook te gebruiken als je dit plugje aanschaft (ik heb hem laatst bij de kijkshop voor 6 euro gehaald).
Ja, te gek, die zag ik ook op Ebay. Toch wel handig om te hebben.
Voor de rest, over het algemeen tevreden N82 gebruikers hier? Kwam van een K850i topic, had 'm al besteld, maar toch geannuleerd omdat ik de N82 tegenkwam. Wist daarvoor niet eens dat de N82 bestond. Als ik het zo zie heeft ie mooie specs maar is ie in de praktijk ook goed? Bijvoorbeeld, maakt ie beetje goede foto's op een feestje (waar je geen tijd hebt om uitgebreid aan de instellingen te sleutelen, en met veel beweging en weinig licht)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvbart
Juist voor feestjes (donkere ruimtes) maakt de n82 de beste foto's van dit moment.
Zoek een beetje rond op internet voor foto's die gemaakt zijn met n82. Staan er genoeg op, ook met vergelijking tegenover de K850i. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:52:
Vraagje over N-gage games,
Ik heb een aantal spellen die ik wou installeren op m'n N82 in .SIS formaat.
Als ik deze op de telefoon wil zetten geeft ie een melding dat het niet ondersteund wordt..
Iemand enig idee hoe ik die games er toch op kan krijgen?
Spelletjes in het formaat .JAR krijg ik er wel goed op.
Bij mijn vorige nokia n70 had ik dat ook, dan was het een kwestie van instellingen veranderen.
Ik weet niet of dat ook bij de n82 zo is want bij mij doet alles het gewoon wel zoniet moet je even kijken onder de instellingen van Toepassingsbeheer, Toep.beh. -> opties -> instellingen - > software -installatie en zet deze dan op alles en online certif.controle op uit.

Als het goed is moet die het dan goed doen, en moet je ze wel kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

psvbart schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:59:
Juist voor feestjes (donkere ruimtes) maakt de n82 de beste foto's van dit moment.
Zoek een beetje rond op internet voor foto's die gemaakt zijn met n82. Staan er genoeg op, ook met vergelijking tegenover de K850i. Succes!
Yep, zelfs achter in een donkere concertzaal zijn er nog hele aardige foto's te maken van het podium. Ik vind het een supercamera voor een telefoon.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

roma0803 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 15:17:
[...]

Yep, zelfs achter in een donkere concertzaal zijn er nog hele aardige foto's te maken van het podium. Ik vind het een supercamera voor een telefoon.
Maar achtering de concertzaal maak je geen flits foto's van het podium :).
Dat de camera voor een telefoon ok is, daar ben ik het met je eens.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Nomad schreef op donderdag 17 april 2008 @ 15:34:
[...]

Maar achtering de concertzaal maak je geen flits foto's van het podium :).
Dat de camera voor een telefoon ok is, daar ben ik het met je eens.
Nee, maar instelling op donker, flitser uit en een beetje vaste hand doet wonderen. Voor mij was het een gok en ben gewoon maar foto's gaan maken. Toen ik thuis kwam was ik aangenaam verrast door het resultaat. Ook vlak bij het podium de flitser uitgezet om een iets langere belichtingstijd te krijgen. Het resultaat was wat mij betreft dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 14:38
chips zeg.. vorige week nog zitten twijfelen tussen N82 Black en N95 8GB.. Uiteindelijk maar de N95 besteld omdat de Black nog ver weg leek.

Kijk ik vandaag achterop de DAG.. groot de N82 Black! Maar goed.. N95 is ook geen straf, haha!

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
SmithNL schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:39:
chips zeg.. vorige week nog zitten twijfelen tussen N82 Black en N95 8GB.. Uiteindelijk maar de N95 besteld omdat de Black nog ver weg leek.

Kijk ik vandaag achterop de DAG.. groot de N82 Black! Maar goed.. N95 is ook geen straf, haha!
Yess en hier dan de advertentie van KPN: Black Beauty

Maar volgens mij zie je op de black versie alle vette vingers . . . . ... :--) :+

[ Voor 17% gewijzigd door Albert020 op 17-04-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:16
Albert020 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:16:
[...]

Yess en hier dan de advertentie van KPN: Black Beauty
Grappig om te zien dat op de Kpn site de "neppe" foto van de telefoon wordt gebruikt :+
klik
Afbeeldingslocatie: http://gsm.kpn.com/image/00050/m5article/150x200_nokia_n82_zwart.jpg
Dit was volgens mij gewoon de titanium maar dan het negatief :P
(Uiteraard is het scherm niet mee veranderd ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Rooster op 17-04-2008 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
Zal wel een stukje fotoshop zijn omdat Nokia niet exact dezelfde foto had voor de zwarte versie

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvbart
Dutch-Hane schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:21:
[...]
Grappig om te zien dat op de Kpn site de "neppe" foto van de telefoon wordt gebruikt :+
klik
[afbeelding]
Dit was volgens mij gewoon de titanium maar dan het negatief :P
(Uiteraard is het scherm niet mee veranderd ;) )
Kijk bijvoorbeeld naar de groene en rode knop (belknoppen) deze zitten omgekeerd.
De groene zit in het echt links en de rode rechts.

maar deze foto word op meerdere website's geplaatst. beetje dom :+

[ Voor 5% gewijzigd door psvbart op 17-04-2008 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
psvbart schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:27:
[...]

Kijk bijvoorbeeld naar de groene en rode knop (belknoppen) deze zitten omgekeerd.
De groene zit in het echt links en de rode rechts.

maar deze foto word op meerdere website's geplaatst. beetje dom :+
Maar goed, op deze advertenite zitten ale knoppen op de goede plaats
en is het geen nep black N82: Black Beauty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
FuZZy04 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 04:08:
Ik keek naar het plaatje, zette het in paint, blijkt het gewoon precies het negatief te zijn van de gewone N82 titanium kleur te zijn. Beetje jammer!! 8)7

[afbeelding]
Lol :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
volgens de pers zou de n82 black vandaag uitgeleverd worden aan de winkels.
iemand al iets vernomen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 06:58

Koppensneller

winterrrrrr

firefighter2 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:57:
CentralPoint heeft hem in ieder geval op voorraad, andere winkels vast ook wel:

http://mobiele-telefoons..../nokia/002g1d0/n82-black/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ja, 2call heeft hem op voorraad (gebeld naar ze, ligt bij leverancier, maar ze had er zelf ook 1 op haar bureau liggen), kpn/hi heb ik gebeld en hebben hem ruimschoots op voorraad (ik heb mijn gistermiddag bij kpn besteld, komt maandag binnen).
Dus yup, gemerkt dat hij er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
OMG!!!!! 8)7
Tunboy schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:46:
Een admin had laatst hier een oproep gedaan niets zinloos meer te posten over de zwarte versie aangeszien het al meer dan 1 keer gezegd was dat die vanaf 18 april (morgen) pas leverbaar was.
Dat ie in andere winkels morgen ook leverbaar zal worden hoeft al zeker niet meer besproken worden want dat is 1) logisch en 2) er zijn VEEEEL winkels in de BeNeLux, dus om die nou allemaal te gaan opnoemen.
Tunboy schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:16:
Volgens mij is iedereen hier trouwens stekeblind want zoals Johantjuuh al zei (op bladzijde 16) is ie vanaf volgende week vrijdag (18 april) leverbaar).. Dit geldt allesinds al voor de 2 webshops die hij aanhaalde, ik denk niet dat het de bedoeling is dat jullie ALLE datums van alle webshops en winkels exact moeten weten?
Laten we het antwoord dus maar houden op: Nokia N82 Black, leverbaar vanaf 18 april.
roma0803 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:12:
[...]

Lijkt mij een heel duidelijk antwoord waarmee we dit onderwerp kunnen sluiten. Google is je vriend als je toch niet voldoende aan het antwoord van Tunboy hebt, GoT dus niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Laatst online: 12-09 15:20
Als ik ze zo naast elkaar zie dan vindt ik de zilver gekleurde n82 toch mooier omdat het een wat luxere uistraling heeft.

Afbeeldingslocatie: http://cimg2.163.com/catchimg/20080411/4453002_22.jpg

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, vind ik ook. Ik ga de zilveren bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieuwe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 20:01
hejzz, ik heb de telefoon nu een maand of 2 en heb een paar vragen/opmerkingen;

1. Als ik de telefoon gebruik. Voor sms, bellen, menu scrollen... willekeurig, wil het wel eens gebeuren dat ik de verlichting van het scherm zie veranderen (meer/minder licht). Het lijkt alsof iets de standaard instellingen wijzigd ofzo. Ik heb echter geen programma's lopen en heeft het nog steeds als ie uit en aan is geweest. Heb nog geen reset gedaan ivm behoud instellingen ed. Hebben meerderen dit?

2. Ik heb in het begin toen ik de foon kreeg niet direct een backup gemaakt. nu, na het proberen van een aantal programma's zou ik graag weer een blanco installatie krijgen. Hoe doe ik dit? Als ik het kaartje formateer, ben ik de programma's kwijt. Als ik de firmware update, blijven de programma's van de foon (en andere zooi) ook staan.

Hoe kan ik dus aaaalles wegdoen en een verse installatie krijgen met alle origineel geinstalleerde programma's? Kan hier niet zo direct een antwoord voor vinden op het forum, terwijl ik het toch van het begin af aan mee-lees.

3. Als ik dus een clean-installatie heb, welke upgrades (qua programma's) zijn aan te raden? Heb ondervonden:
- Nokia Maps 2.0 uit is?
- Coreplayer geen verbetering bied voor mij, qua afspelen filmpjes. (is er inmiddels ergens ondersteuning voor veelgebruikte types? Als WMV, MPG, AVI enz in 1 programma?)
- games vaak tegenvallen
- een fatsoenlijk navigatiepramma moeilijk te vinden is. Dan wel erg duur...

4. Ik vraag me af wat dat ding is langs de lens aan de voorzijde van het toestel? Is dat een AF lampje? Ik heb het namelijk nog nooit zien branden of what so-ever...

5. Bluetooth audio verdenden naar mijn autoradio (JVC-BT1) af en toe en heeeeele korte hapering heeft. Waar kan dit aan liggen? Radio, MP3 of GSM (te veel data versturen?)

Alvast bedankt:D

Grz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Tieuwe schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:14:
4. Ik vraag me af wat dat ding is langs de lens aan de voorzijde van het toestel? Is dat een AF lampje? Ik heb het namelijk nog nooit zien branden of what so-ever...
Dat is een lichtsensor, je telefoon kan de backlightintensiteit aanpassen aan het omgevingslicht. Daarmee is misschien vraag één ook beantwoord! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Tieuwe schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:14:
hejzz, ik heb de telefoon nu een maand of 2 en heb een paar vragen/opmerkingen;

1. Als ik de telefoon gebruik. Voor sms, bellen, menu scrollen... willekeurig, wil het wel eens gebeuren dat ik de verlichting van het scherm zie veranderen (meer/minder licht). Het lijkt alsof iets de standaard instellingen wijzigd ofzo. Ik heb echter geen programma's lopen en heeft het nog steeds als ie uit en aan is geweest. Heb nog geen reset gedaan ivm behoud instellingen ed. Hebben meerderen dit? Zie je eigen punt 4. De verlichting past aan aan het invallend licht.

2. Ik heb in het begin toen ik de foon kreeg niet direct een backup gemaakt. nu, na het proberen van een aantal programma's zou ik graag weer een blanco installatie krijgen. Hoe doe ik dit? Als ik het kaartje formateer, ben ik de programma's kwijt. Als ik de firmware update, blijven de programma's van de foon (en andere zooi) ook staan.

Hoe kan ik dus aaaalles wegdoen en een verse installatie krijgen met alle origineel geinstalleerde programma's? Kan hier niet zo direct een antwoord voor vinden op het forum, terwijl ik het toch van het begin af aan mee-lees.
staat all over het topic doe een harde reset *#7370# daarom ga je terug naar fabrieksinstellingen. Doe erna eventueel een firmwareupdate en daarna je backup terug

3. Als ik dus een clean-installatie heb, welke upgrades (qua programma's) zijn aan te raden? Heb ondervonden:
- Nokia Maps 2.0 uit is?
- Coreplayer geen verbetering bied voor mij, qua afspelen filmpjes. (is er inmiddels ergens ondersteuning voor veelgebruikte types? Als WMV, MPG, AVI enz in 1 programma?)
- games vaak tegenvallen
- een fatsoenlijk navigatiepramma moeilijk te vinden is. Dan wel erg duur...

Nokia maps moet lekker laten voor wat het is. Garmin is een goede navigatie. Coreplayer is volgens mij een programma waarvoor je moet betalen. Wel een goed programma lijkt mij.

5. Bluetooth audio verdenden naar mijn autoradio (JVC-BT1) af en toe en heeeeele korte hapering heeft. Waar kan dit aan liggen? Radio, MP3 of GSM (te veel data versturen?)
Waarschijnlijk bluetooth. Welke firmware heb je? In V20.0.062 is bluetooth verbetert.

Alvast bedankt:D
Graag gedaan. Lees en zoek voortaan iets grondiger het topic door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Ik heb met mijn LG 7700R autoradio problemen dat de muziek in een lagere pitch (snelheid) afspeelt, terwijl ik dat probleem niet heb met mijn SonyEricsson headset (alleen valt de muziek voor een halve seconden even weg) Misschien moet ik dan ook maar even mijn Nokia updaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:52
zijn er navigatie progs die met de interne gps overweg kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
rjvisje schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:43:
De search-functie leert ons dat Garmin Mobile XT, Route 66 Mobile 8, Nokia Maps 2 en Sygic Mobile GPS dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

rjvisje schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:43:
Jep. Garmin, Sygic, Route66... Is overigens genoeg over te vinden in dit topic en op Google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Idd google/search funtie. :Y Maar jullie vergeten ook het gratis programma NAV4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Als ik nou Nokia Mape 1.2 upgrate naar 2.0, is deze dan nog in de NL Versie ¿ :? ¿

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 18-04-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:17
Op de samsung u700 zit een standaard achtergrond van een landschap met een molen. Het is een bewegende achtergrond naar mate het vroeger/later wordt veranderd ook de lucht in dag of nacht.Er vliegen ook vogels en bij een sms in de avond zie je een vuurpijl als het goed is.

Weet iemand of deze er ook is voor de nokia n82. heb wel al wat rond gekeken op internet maar kan niet veel vinden. Iemand een idee of een site waar dit zou kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:52
wow ok, sorry, heb idd niet echt de tijd genomen voor de search, zal er ff aan denken de volgende keer, wist namelijk alleen dat die van de n95 destijds problemen had met tomtom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z

Ook al eerder behandelt maar heb je de DivX speler al geprobeert? Speelt natuurlijk DivX af, maar vaak hoef je bij films alleen maar de extensie aan te passen, want het toestel is snel genoeg om een volledige (700 MB) divx af te kunnen spelen.
Zijn ook genoeg converters te vinden voor DivX, dus dat mag ook geen probleem zijn.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

De afgelopen tijd heb ik gezien dat er best wel wat tweakers negatief zijn over Nokia Maps. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er in het begin ook niet echt positief over was maar inmiddels heb ik mijn mening bijgsteld.

Wat je je moet realiseren is dat Nokia Maps specifiek ontwikkeld is voor voetgangersnavigatie en niet voor auto navigatie. Als je het dan gaan testen zoals je TomTom test (dus in de auto) dan zul je inderdaad merken dat TomTom echt beter werkt. TomTom is wel specifiek voor de auto ontwikkeld. Maar als je in een onbekende stad loopt en daar een straat, geldautomaat of restaurant zoekt, dan zal Nokia Maps weer beter werken.

Vandaar ik het ook niet zie als vervanging van de TomTom (of een ander ingebouwd autonavigatiesysteem) maar als uitbreiding. Zodra ik de auto uitstap in onbekend gebied, laat ik mijn TomTom in de auto en gebruik Nokia Maps.

Er is ook veel verbeterd sinds 1.0. Mijn vorige mening was gevormd naar aanleiding van een test toentertijd en de huidige 1.2 berekend al veel betere routes. De 2.0 beta is nog beter afgestemd op voetgangers navigatie (o.a. dankzij satelietbeelden) en dit zal het speerpunt blijven van Nokia Maps.

Misschien leuk om te zien, gisteravond bij Kassa3 hebben ze een praktijktest gedaan over dit onderwerp. Ze hadden in de test de volgende toestellen:
een Nokia N82 met Nokia Maps 1.2 (incl. Benelux navigatie licentie),
een HTC TyTN II met TomTom 6 Benelux en
een Samsung i550 met Garmin Mobile XT.

Nu is de verslaggeving technisch gezien niet helemaal 100% correct (de echte tweaker merkt dat natuurlijk op) maar het moraal van het verhaal is toch hoe snel kom je op je bestemming en wat kost dat grapje dan. Kijk zelf maar als je wilt: http://player.omroep.nl/?aflID=6861980.

Dus test het zelf nog eens als je in een onbekende ongeving aan de wandel ben. Zet even door bij het wennen aan de userinterface, het is geen TomTom logica. Als je het een paar keer hebt gedaan zul je zien dat dit toch weer een pareltje van je toestel is. En hij wordt gaande weg telkens mooier en mooier dankzij de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik heb het ook gezien en was inderdaad een leuke aflvering. Het is sowieso lastig om een gedegen test te doen omdat de systemen eigenlijk allemaal de zelfde versie maps moeten gebruiken (vaak de nieuwste gewoon), zelfde toestel en zelfde route. En dan komt het echt gewoon aan op de software en hoe goed de kaarten zijn.

Ook viel het op dat in het programma ze net een route hadden gekozen waar ze aan het verbouwen waren, tjah dan kan je er grief opnemen dat geen ééntje weet dat door een op breking is, mits hij via TMC/HD verbonden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

DaannO schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:14:
Ik heb het ook gezien en was inderdaad een leuke aflvering. Het is sowieso lastig om een gedegen test te doen omdat de systemen eigenlijk allemaal de zelfde versie maps moeten gebruiken (vaak de nieuwste gewoon), zelfde toestel en zelfde route. En dan komt het echt gewoon aan op de software en hoe goed de kaarten zijn.

Ook viel het op dat in het programma ze net een route hadden gekozen waar ze aan het verbouwen waren, tjah dan kan je er grief opnemen dat geen ééntje weet dat door een op breking is, mits hij via TMC/HD verbonden is :)
De meest eerlijke meting is eigenlijk toch gewoon het product gebruiken zoals het uit de doos komt. Uiteraard wel even checken of er updates zijn maar verder niets. Dit is toch ook hoe de "gewone consument" het gaat gebruiken?

Geen van de systemen gebruikte TMC info. Het was overigens gewoon een opbreking van een plaatselijk stukje weg voor een dag ofzo, die zul je echt niet tegenkomen in TMC, HDT of MapShare. Maar doordat alle systemen eigen algoritmes gebruikte voor routeberekening, plande ze alle drie een andere route. Ik heb zelf ook wel een vier verschillende systemen op mijn raam gehangen en op een rotonde kon ik kiezen uit 3 verschillende richtingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Haha cool, binnenkort gaan we zelf ook een paar systemen testen op landweggetjes etc. Het is dus even uitvogelen wat een eerlijke vergelijking is en wat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien vertellen wat het verschil is (ook in eventuele kosten) als ik op Web druk en het internet op ga en als ik thuis mijn router zoek en dan het internet op ga...
Of zit hier geen verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:00:
Kan iemand mij misschien vertellen wat het verschil is (ook in eventuele kosten) als ik op Web druk en het internet op ga en als ik thuis mijn router zoek en dan het internet op ga...
Of zit hier geen verschil in?
Via je router is gratis via UMTS niet
Via je router is sneller en via UMTS langzamer

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus wanneer ik via WLAN-wizard mijn router vind en dan het internet op ga, betaal ik noppes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:18:
Dus wanneer ik via WLAN-wizard mijn router vind en dan het internet op ga, betaal ik noppes?
Juist

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik ga toch wel mijn gps willen gebruiken en ik wil daarvoor best een legale route66 kopen.
Maar sign je het programma, of de kaarten ook, want ik heb van vroeger nog kaarten van route66, waar ik verder niets meer van heb behalve het bestand).
Dus, sign je het programma en volstaat een benelux versie, of moet ik een europe kaart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

F-O-C-U-Z schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:06:
[...]
Via je router is sneller en via UMTS langzamer
Niet altijd hoor. Er zijn nog zat mensen met een goedkope ADSL lijn van 1,5 Mbps terwijl Vodafone HSDPA al max 3,6 Mbps haalt.
Nomad schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:34:
Ik ga toch wel mijn gps willen gebruiken en ik wil daarvoor best een legale route66 kopen.
Maar sign je het programma, of de kaarten ook, want ik heb van vroeger nog kaarten van route66, waar ik verder niets meer van heb behalve het bestand).
Dus, sign je het programma en volstaat een benelux versie, of moet ik een europe kaart kopen?
Als je hem officieel gaat kopen zit er al een kaart bij, Benelux of Europe. Je hoeft niets te signen, dat is meer voor de illegale warez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

robertwebbe schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:39:
[...]

Niet altijd hoor. Er zijn nog zat mensen met een goedkope ADSL lijn van 1,5 Mbps terwijl Vodafone HSDPA al max 3,6 Mbps haalt.

[...]

Als je hem officieel gaat kopen zit er al een kaart bij, Benelux of Europe. Je hoeft niets te signen, dat is meer voor de illegale warez.
Maar ik bedoel een europe kaart gebruiken bij een gekochte benelux versie. Dat scheelt weer wat geld zeg maar, omdat ik die europe kaart nog wel ergens heb van vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
robertwebbe schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:39:
[...]

Dan maak je wel gebruik van Vodafone want alle andere NL providers knijpen op snelheid. Alleen bij Vodafone kan je de snelheid halen die jij in je post noemt. Of je betaald je scheel aan een abonnement (bijvoorbeeld KPN op 3,6 dan zit je ongeveer op een € 80,00 als ik mij niet vergis)
Daarbij komt ook nog eens kijken dat wanneer je je verplaatst de snelheid naar beneden gaat. En dan is de overboeking bij een DSL verbinding altijd nog minder dan bij een UMTS verbinding. Waardoor de snelheid stabieler zal zijn.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al tv gekeken op de N82?
Snap er niks van en weet niet zo goed waar ik bepaalde dingen moet instellen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 16:59:
Iemand al tv gekeken op de N82?
Snap er niks van en weet niet zo goed waar ik bepaalde dingen moet instellen hiervoor.
Heb je daar geen tv ontvanger voor nodig (die er dus niet in zit...)? Of bedoel je internet tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn orange music abo zou ik tv moeten kunnen ontvangen.
Alleen zegt orange dat zij deze telefoon niet ondersteunen, dus krijg ik geen hulp van ze, de n95 ondersteund het wel (lijkt deze toch een beetje op?), maar een beter argument is dat ik ergens gelezen heb dat hij/zij wel tv kon kijken op haar/zijn n82.
Dus het kan wel, ik weet alleen niet hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
Ik denk dat die persoon gewoon filmpjes bedoelt... Je kan wel filmpjes van je toestel op je TV kijken... mogelijk dat ze dat bedoelen

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 18:14:
Alleen zegt orange dat zij deze telefoon niet ondersteunen, dus krijg ik geen hulp van ze, de n95 ondersteund het wel (lijkt deze toch een beetje op?), maar een beter argument is dat ik ergens gelezen heb dat hij/zij wel tv kon kijken op haar/zijn n82.
Had hetzelfde probleem als de telefoon niet door orange wordt ondersteund kan je geen tv kijken zelfs orange world kan je niet goed worden weergegeven.

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat na de softwareupdate mijn batterij langer meegaat. Eerst kon ik net een hele dag muziek luisteren plus een half uur internetten, en als ik dat nu doe is de batterij nog meer dan half vol. Ben ik erg blij mee! Merken meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 18:14:
Ah, ik snap het. Even op de Orange site gekeken. Het gaat dus gewoon via UMTS als je een Orange World abo hebt. In theorie zou dat op je N82 moeten kunnen. De vraag is echter hoe je die instellingen krijgt als Orange de N82 niet ondersteunt. Je zult dus moeten zoeken naar instellingen die je in je N82 kunt gebruiken, mogelijk van een ander Nokia toestel. Googelen dus. Volgens mij moet het dan wel kunnen werken, ook al wordt het toestel formeel door Orange niet ondersteund.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 19:04:
Ik heb het idee dat na de softwareupdate mijn batterij langer meegaat. Eerst kon ik net een hele dag muziek luisteren plus een half uur internetten, en als ik dat nu doe is de batterij nog meer dan half vol. Ben ik erg blij mee! Merken meer mensen dit?
Mjaah, zou best kunnen. Vandaag begon mijn toestel te piepen dat ie wel wat energie lustte. Ik besefte me pas toen dat het toestel donderdagochtend van de lader is gehaald en ik het toestel de afgelopen dagen niet noemenswaardig minder heb gebruikt. Had ik dus eigenlijk eerder leeg verwacht.

[ Voor 25% gewijzigd door roma0803 op 19-04-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Orange is een beetje apart verhaal met TV kijken. Ze willen het alleen maar aanbieden aan een selectie van toestellen waarvan zij vinden dat het goed werkt. Het is niet alleen een kwestie van techniek, ook de bediening speelt er een belangrijke rol in. Ze hebben de portal zo gemaakt dat het TV menu dan ook alleen maar aan de "geschikte" toestellen wordt getoond. Nu heb ik in het vorige deel gelezen dat iemand de deeplinks had gepost, als je die zelf intoetst in je Realplayer, kun je ook kijken (en zelfs zonder TV abonnement).

Helaas is de afdeling die nieuwe toestellen niet echt actief meer sinds de overname van T-Mobile en ik denk dat het niets meer gaat worden. De gebruikte methode is echt een eerste stap in mobiel kijken en verwacht er ook niet te veel van. Het is een postzegelformaatje met een enorme compressie en dan nog heb je regelmatig stilstaand beeld omdat de buffer leeg is.

Als je nu echt mobiel tv wilt kijken, koop dan een Slingbox. Als je UPC klant bent, dan kun je deze bij UPC kopen voor 149 euro en voor rond de 20 euro dien je nog een applicatie voor je mobiel aan te schaffen. Je hebt, mits je mobiele abonnement je voldoende bandbreedte biedt, echt een zeer goed beeld krijgen. De afgelopen week zag ik op de TeleVisie (telecom vakbeurs) twee KPN mensen staan met een LG en Samsung toestel die DVB-H toonden en mijn N82 via de Sling gaf zelfs een beter beeld!

Ook zal begin van de zomer een aanbieder op de markt komen die internet TV gaat komen. Je betaalt dan een bedrag voor flatfee televisie toegang via het mobiele netwerk. Dit is echt niet vergekijkbaar met wat KPN, Vodafone en Orange tot nu toe hebben aangeboden.

[ Voor 17% gewijzigd door robertwebbe op 19-04-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Moet ik die Nokia maps 2.0 beta upgrate op me tel geheugen zetten of op het kaartgeheugen ?
Dacht dat Maps voor geinstalleerd op het tel geheugen staat toch.....

*** Edit ***

Ben er al uit, op het tel geheugen, maar wat is dit een verbetering mensen
deze versie en opties zien er echt veel beter uit !
En als je de upgrate versie pakt, blijft Nokia Maps in het Nederlands . . :P

Maar nu heb ik 33 MB in gebruik op me tel geheugen, wie kan mij vertellen
hoe ik op een veilige manier geheurgen vrij maak van het tel geheugen :?

[ Voor 86% gewijzigd door Albert020 op 19-04-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hier op het forum of het mogelijk wordt om je zliveren n82 helemaal te kunnen om toveren in een zwarte? dus ook met zwarte toetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:02:
weet iemand hier op het forum of het mogelijk wordt om je zliveren n82 helemaal te kunnen om toveren in een zwarte? dus ook met zwarte toetsen
Afbeeldingslocatie: http://blobs.shoppay.be/products/270-2006127-Blik%20TT%20met%20hengsel1.jpg

Touwtje om je phone, blik openen, 3x onderdompelen en laten drogen :? Werkt perfect! Helemaal zwart! Op deze manier kun je hem ook groen, blauw en roze maken, trouwens!

Hmm... je kan echter ook gewoon de zwarte versie kopen...

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 19-04-2008 22:05 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hmmm, ik had vanmiddag mijn muziekspeler aanstaan en opeens stopte de muziek. Daarna kwam de melding "Druk op ok om toepassingen te sluiten en geheugenkaart te verwijderen". Ik dus maar op OK gedrukt. maar de telefoon geeft nu aan "Geheugenkaart Beschadigd" en de computer ziet het kaartje helemaal niet meer.

Iemand enig idee hoe ik het kaartje weer aan de gang kan krijgen? Het gaat overigens om het standaard kaartje van 2GB dat er bijgeleverd zat.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

bassjuh schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:05:
Hmmm, ik had vanmiddag mijn muziekspeler aanstaan en opeens stopte de muziek. Daarna kwam de melding "Druk op ok om toepassingen te sluiten en geheugenkaart te verwijderen". Ik dus maar op OK gedrukt. maar de telefoon geeft nu aan "Geheugenkaart Beschadigd" en de computer ziet het kaartje helemaal niet meer.

Iemand enig idee hoe ik het kaartje weer aan de gang kan krijgen? Het gaat overigens om het standaard kaartje van 2GB dat er bijgeleverd zat.
Ik zou even een recovery progje downloaden, al je data eraf halen, die ergens even opslaan, formatteren en de bende terug zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:04:
[...]

[afbeelding]

Touwtje om je phone, blik openen, 3x onderdompelen en laten drogen :? Werkt perfect! Helemaal zwart! Op deze manier kun je hem ook groen, blauw en roze maken, trouwens!

Hmm... je kan echter ook gewoon de zwarte versie kopen...
zou best de zwarte verzie willen kopen maar heb helaas het geld niet voor.
Had de zilveren verzie gekocht omdat volgens de berichten op internet het nog wel even zou duuren voor dat de zwarte er zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou zeggen; zet je eroverheen. Ik heb ook de titanium. Ik had liever de melk witte gehad, maar die was ook niet beschikbaar in NL. En zo lelijk is die Titanium nou ook weer niet :)
Een bekend gezegde: Het gras is altijd groener bij de buren. Relax dus. Je hebt een vette telefoon aan de N82 Titanium.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Ik heb net een dag de witte N82 (past wel goed bij m'n Mac) en hij bevalt me prima. Al moet ik wel erg wennen aan de delicate toetsjes. Ik heb 5 jaar lang de SE P800 gebruikt dus het werd tijd voor een nieuwe telefoon (en abbo). Het scherm is prachtig bij wat ik gewend was en ook de snelheid is een grote vooruitgang. Ik heb de update nog niet gedaan, eerst nog even genieten van de eerste indruk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Laatst online: 20:54
nlboy schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:40:
Idd google/search funtie. :Y Maar jullie vergeten ook het gratis programma NAV4ALL.
Helemaal mee eens. Ik vind het onvoorstelbaar dat zo veel mensen programma's als TomTom op hun N82 willen hebben terwijl Nav4All (mits je een data ab hebt) zo verschrikkelijk goed werkt met nog eens de latste kaartgegevens ook!

Roost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Roost schreef op zondag 20 april 2008 @ 06:48:
[...]

Helemaal mee eens. Ik vind het onvoorstelbaar dat zo veel mensen programma's als TomTom op hun N82 willen hebben terwijl Nav4All (mits je een data ab hebt) zo verschrikkelijk goed werkt met nog eens de latste kaartgegevens ook!

Roost
Stel je eens voor dat een groot deel van die mensen ook buiten NL navigeert. Stel je dan de kosten eens voor van NAV4ALL.... Onbetaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Nomad schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:28:
[...]

Ik zou even een recovery progje downloaden, al je data eraf halen, die ergens even opslaan, formatteren en de bende terug zetten :)
Het probleem is dat de pc hem helemaal niet ziet. Ook geen enkel herstel programma. De telefoon vraagt wel of ik het kaartje wil formatteren maar het lukt hem niet... Nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
bassjuh schreef op zondag 20 april 2008 @ 10:02:
[...]

Het probleem is dat de pc hem helemaal niet ziet. Ook geen enkel herstel programma. De telefoon vraagt wel of ik het kaartje wil formatteren maar het lukt hem niet... Nog suggesties?
Ik had ineens het zelfde als jij, maar dan naar de nieuwe firmware update....
Heb er nu een nieuw Sandisk 8GB kaartje in en alles werkt weer goed :*)

Gebruik me tel nu om te ( bellen, Ipod, Radio, Navigatie en Internet, Agenda, enz..enz..enz........
Echt ben heel erg tevreden met deze N82 + 8GB 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 20-04-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om ook de N82 te kopen.. Heb nu mda vario die ik vooral voor de agenda gebruik. Hoe is de agenda hiervoor de n82? Beetje overzichtelijk of gewoon de standaard nokia agenda?

En nog even een vraag, hoe zit het nou precies met gps en navigatie.. kost het geld? En zo ja, wat kost dan exta? Alleen nokiamaps ofwat?

OF is er nog een gratis navigatie te verkrijgen?

Laatste vraagje werkt het apparaat een beetje goed met wifi en hoe zien de internet pagina's eruit?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 10:39:
Ik zit er aan te denken om ook de N82 te kopen.. Heb nu mda vario die ik vooral voor de agenda gebruik. Hoe is de agenda hiervoor de n82? Beetje overzichtelijk of gewoon de standaard nokia agenda?

En nog even een vraag, hoe zit het nou precies met gps en navigatie.. kost het geld? En zo ja, wat kost dan exta? Alleen nokiamaps ofwat?

OF is er nog een gratis navigatie te verkrijgen?

Laatste vraagje werkt het apparaat een beetje goed met wifi en hoe zien de internet pagina's eruit?

thx
De Agenda is gewoon zo als bij alle nokia's, Navigatie kun je graits downloaden NAV4ALL
Gebruik overgens zelf Sygic voor navigatie, werkt echt super !!
en uuhh wat betreft de WiFi, werkt heel goed, ( bij mij dan he ! )

[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 20-04-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Albert020 schreef op zondag 20 april 2008 @ 10:33:
[...]

Ik had ineens het zelfde als jij, maar dan naar de nieuwe firmware update....
Heb er nu een nieuw Sandisk 8GB kaartje in en alles werkt weer goed :*)

Gebruik me tel nu om te ( bellen, Ipod, Radio, Navigatie en Internet, Agenda, enz..enz..enz........
Echt ben heel erg tevreden met deze N82 + 8GB 8)
Ja bij mij ontstond het ook na de update. Ik denk dat ik ook maar even een nieuw kaartje moet bestellen. Toch raar dat het kan komen door de update!

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de Nokia N82 en bijbehorende zaken. Discussie over welk abonnement je er het beste bij kunt nemen hoort niet in dit topic.