Is er niemand anders met een soortgelijke probleem? Ben ik echt de enige loser met een slechte combo van laptop/tv?Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:25:
[...]
Ja er komt wel gewoon geluid uit de TV. Alleen moet ik dat geluid nu somehow weten door te lussen naar de audioset. Bij Star Trek kunnen ze wel altijd van alles 'rerouten'(NERD-GRAP!)
Ik heb er nu ook last van dat na een lange pauze of na hibernaten en opnieuw starten of het geluid of het beeld niet zichtbaar is, dan moet ik echt de hele laptop opnieuw op laten starten wat natuurlijk 30x langer duurt
Ik hoopte dat dit allemaal wat makkelijker zou gaan anno 2008
Hi Latino,
Ook ik heb de Lg50pg6000 en de LG set met champagne glazen alleen heb ik er een htpc tussen.
Als je een optische uitgang op de laptop heb kun je een toslink kabel van de laptop in de de dvd speler van de LG stoppen en vanuit de LG speler een HDMI kabel naar de tv doen.
Zo heb ik het ook gedaan alleen ik heb een GAMA780G bordje met optische aansluiting.
En dan in de laptop aangeven dat het geluid via de laptop geluidskaart gaat i.p.v HDMI.
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben en succes nog.
Ook ik heb de Lg50pg6000 en de LG set met champagne glazen alleen heb ik er een htpc tussen.
Als je een optische uitgang op de laptop heb kun je een toslink kabel van de laptop in de de dvd speler van de LG stoppen en vanuit de LG speler een HDMI kabel naar de tv doen.
Zo heb ik het ook gedaan alleen ik heb een GAMA780G bordje met optische aansluiting.
En dan in de laptop aangeven dat het geluid via de laptop geluidskaart gaat i.p.v HDMI.
Verwijderd
duidelijk! Alleen heb ik geen optische uitgang op mijn laptop EN geen hdmi OUT op het LG-setje. Die zou jij dan toch ook niet moeten hebben?
Heb jij trouwens niet mijn ander probleem, dat als je vanaf je HTPC hdmi input switch naar bijv de tv en weer terug dat je dan geen geluid meer hoort?
Heb jij trouwens niet mijn ander probleem, dat als je vanaf je HTPC hdmi input switch naar bijv de tv en weer terug dat je dan geen geluid meer hoort?
jingaling schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:25:
Hi Latino,
Volgens mij heeft die wel HDMI out kijk de specs:
http://www.lge.com/products/model/detail/ht762tz.jhtml
Interface HDMI output - YES
En ja soms moet ik hem weer op aux opt zetten om geluid te kunnen krijgen via de HTPC.
Net even geprobeerd om een dvd af te spelen op de LG met hdmi naar hdmi tv geluid ging netjes mee.
Daarna dvd eruit gehaald en naar hdmi 2 op de tv omgeschakeld voor HTPC beeld en toen geen geluid daarna op de LG receiver aux opt ingesteld en geluid kwam weer terug.
En ja soms moet ik hem weer op aux opt zetten om geluid te kunnen krijgen via de HTPC.
Net even geprobeerd om een dvd af te spelen op de LG met hdmi naar hdmi tv geluid ging netjes mee.
Daarna dvd eruit gehaald en naar hdmi 2 op de tv omgeschakeld voor HTPC beeld en toen geen geluid daarna op de LG receiver aux opt ingesteld en geluid kwam weer terug.
Verwijderd
Aha ok, hij heeft idd een HDMI-out (om de dvd op de tv af te kunnen spelen). Maar geen HDMI-IN om je htpc rechtstreeks op de versterker aan te sluiten en vervolgens door te sluizen naar de TV.
Ik moet dus echt van HTPC naar TV via HDMI en somehow het geluid naar de versterker zien te krijgen. Als ik een kabeltje aansluit op de koptelefoonaansluiting op de laptop en die aansluit op de versterker dan krijg ik gewoon geluid.
Ik heb dit weekend ook de xbox optisch aangesloten op de versterker en ook daarmee krijg ik geen enkel geluidje eruit. Het ligt dus niet aan de tv maar aan de versterker.
Ik zie een rood lichtje uit de kabel komen, dus het lijkt me dat ie ook niet kapot is ofzo? Of heb je binnen dat soort kabels ook verschillende soorten die niet compatible zijn ofzo? Hij heeft het zowieso gedaan met mijn oude versterker.
Ik selecteer AUX opt, dat is op zich de goede input. Ik snap er dus niets van
Of moet er nog iets anders ingesteld worden op de versterker?
btw, heb je ergens op de versterker een mogelijkheid gezien om de bas wat lager te zetten? Die is soms keihard, wat niet handig is als je 's avonds laat een filmpje ofzo wil kijken.
Ik moet dus echt van HTPC naar TV via HDMI en somehow het geluid naar de versterker zien te krijgen. Als ik een kabeltje aansluit op de koptelefoonaansluiting op de laptop en die aansluit op de versterker dan krijg ik gewoon geluid.
Ik heb dit weekend ook de xbox optisch aangesloten op de versterker en ook daarmee krijg ik geen enkel geluidje eruit. Het ligt dus niet aan de tv maar aan de versterker.
Ik zie een rood lichtje uit de kabel komen, dus het lijkt me dat ie ook niet kapot is ofzo? Of heb je binnen dat soort kabels ook verschillende soorten die niet compatible zijn ofzo? Hij heeft het zowieso gedaan met mijn oude versterker.
Ik selecteer AUX opt, dat is op zich de goede input. Ik snap er dus niets van
Of moet er nog iets anders ingesteld worden op de versterker?
btw, heb je ergens op de versterker een mogelijkheid gezien om de bas wat lager te zetten? Die is soms keihard, wat niet handig is als je 's avonds laat een filmpje ofzo wil kijken.
jingaling schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 11:13:
Volgens mij heeft die wel HDMI out kijk de specs:
Kun je hem niet via een analoge aansluiting even proberen of dat wel werkt zijn in principe niet zo duur die kabeltjes
http://download.dasdan.be...tellen/minijack_cable.jpg
En dan kijken wat hij doet en dan ff in je laptop de output veranderen naar hoofdtelefoon of luidsprekers of zoiets (weet het niet zeker).
Je kunt vooringestelde keuze's kiezen voor het geluid met de afst. bediening normaal is minder bass en virtueel kun je aan of uitzetten en dan even kijken welke jij het prettigst vind klinken.
Ik weet niks van een equalizer (maar die kun je weer instellen op de laptop als het ooit mag werken).
Ik gebruik een toslink dus ik heb hem ook op aux opt.
http://download.dasdan.be...tellen/minijack_cable.jpg
En dan kijken wat hij doet en dan ff in je laptop de output veranderen naar hoofdtelefoon of luidsprekers of zoiets (weet het niet zeker).
Je kunt vooringestelde keuze's kiezen voor het geluid met de afst. bediening normaal is minder bass en virtueel kun je aan of uitzetten en dan even kijken welke jij het prettigst vind klinken.
Ik weet niks van een equalizer (maar die kun je weer instellen op de laptop als het ooit mag werken).
Ik gebruik een toslink dus ik heb hem ook op aux opt.
Verwijderd
Die analoge aansluiting werkt ok, met zowel de nieuwe als oude laptop.
Ik kreeg net van LG de volgende melding waar ik niets mee kan (al geprobeerd):
-----------Reply to Customer Inquiry------------
Geachte heer, Wij raden u aan de boxen van de tv UIT te schakelen en het volume op +/- 70%. met vriendelijke groet,
Ik kreeg net van LG de volgende melding waar ik niets mee kan (al geprobeerd):
-----------Reply to Customer Inquiry------------
Geachte heer, Wij raden u aan de boxen van de tv UIT te schakelen en het volume op +/- 70%. met vriendelijke groet,
Is het probleem dan opgelost? Dus je hebt nu wel je surround sound.
En als je ooit een pc of htpc met een optische uitgang heb plug je die toslink kabel in je LG receiver en dan met een optische kabeltje naar je pc of htpc.
En via een HDMI naar HDMI kabel vanaf de LG receiver naar je tv.
Het leuke is dat als je de tv uitzet de receiver automatisch ook uitgaat.
En als je ooit een pc of htpc met een optische uitgang heb plug je die toslink kabel in je LG receiver en dan met een optische kabeltje naar je pc of htpc.
Verwijderd
nope, het werkt niet, want die opgegeven 'oplossing' maakt geen verschiljingaling schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 19:09:
Is het probleem dan opgelost? Dus je hebt nu wel je surround sound.
Ik vraag me af waarom die bij jou wel werkt en bij mij niet. Heb je toevallig ook een xbox met optische kabel voor geluid?
Nee helaas ik heb geen XBOX.
Ik heb alleen een LG receiver optisch aangesloten op de HTPC gigabyte gama780 bordje en vanuit de LG receiver een HDMI kabel naar de LG tv aangesloten en in de HTPC realtek als geluid ingeschakeld en alles werkt goed tv speakers staan uit.
Ik heb alleen een LG receiver optisch aangesloten op de HTPC gigabyte gama780 bordje en vanuit de LG receiver een HDMI kabel naar de LG tv aangesloten en in de HTPC realtek als geluid ingeschakeld en alles werkt goed tv speakers staan uit.
Verwijderd
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is of deze plasma een brommend geluid maakt. Ik zit namelijk al enige tijd te twijfelen om een Pana PX80 te kopen, aangezien mijn broer en vader er beiden één hebben en er dik tevreden mee zijn.
Mijn budget is echter iets kleiner, waardoor ik graag zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld wil hebben, en de PG6000 is voor wat minder geld echt een lust voor het oog.
Op kieskeurig las ik echter een aantal reacties van mensen die hun LG plasma hadden omgeruild voor een Panasonic, omdat de LG een irritant brommend geluid zou maken. Nou weet ik niet of het om de PG6000 ging of om een ander type. Iemand hier ervaring mee?
Mijn budget is echter iets kleiner, waardoor ik graag zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld wil hebben, en de PG6000 is voor wat minder geld echt een lust voor het oog.
Op kieskeurig las ik echter een aantal reacties van mensen die hun LG plasma hadden omgeruild voor een Panasonic, omdat de LG een irritant brommend geluid zou maken. Nou weet ik niet of het om de PG6000 ging of om een ander type. Iemand hier ervaring mee?
Ik lees juist overal dat de LG één van de stilste plasma's is omdat er geen fans in zitten. Ik hoor de TV dan ook echt totaal niet als hij aanstaat.
Verwijderd
Ik hoor helemaal niets. Degenen die een brommend geluid maken zullen wel een probleempje hebben gok ik zo.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 00:20:
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is of deze plasma een brommend geluid maakt. Ik zit namelijk al enige tijd te twijfelen om een Pana PX80 te kopen, aangezien mijn broer en vader er beiden één hebben en er dik tevreden mee zijn.
Verwijderd
Hoi,jingaling schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:25:
Hi Latino,
Zou jij me een plezier kunnen doen en je tv verbinden met de set via een optische kabel en dan kijken of je geluid eruit krijgt? Als dat bij jou wel werkt en bij mij niet dan moet er iets mis zijn met mijn setje! De LG-helpdesk heeft me beloofd terug te bellen maar ja.....
Ik heb deze TV al 4 maanden en er komt geen geluid uit dat ding. Het enige waar je over zou kunnen vallen is wat mij betreft de image retentie. Teletekst of de PS3 XMB blijft een tijdje zichtbaar op een zwart scherm, maar zodra je een film of game start, zie je daar niets meer van, mits die game en film niet zwart is uiteraard. Ik weet niet in welke mate die PX80 daar last van heeft, maar ik vind het geen dealbrekend bezwaar. Zoals gezegd is het een plaatje; ik heb echt geen televisie gezien die mooier is, en dat is wel zo prettig met zo'n bakbeest in je huiskamer.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 00:20:
Ik ben dus tevreden.
Verwijderd
Begin nu toch steeds meer naar de LG te neigen, alleen al om het design, maar hoe zit het met het verbruik? De gemiddelden die ik op internet vind liggen beduidend hoger dan die van de Pana...
Verder heb ik zo'n €900 te besteden en twijfel ik tussen een nieuwe TV of een nieuw bankstel. Vanaf een splinternieuw bankstel naar een ouderwets CRT scherm kijken voelt toch wat teleurstellend. Andersom is het kijken vanuit een krakkemikkige stoel naar een fonkelnieuwe TV ook niet mijn ding...
Verder heb ik zo'n €900 te besteden en twijfel ik tussen een nieuwe TV of een nieuw bankstel. Vanaf een splinternieuw bankstel naar een ouderwets CRT scherm kijken voelt toch wat teleurstellend. Andersom is het kijken vanuit een krakkemikkige stoel naar een fonkelnieuwe TV ook niet mijn ding...
Nou nou wat een gepriegel dacht ik doe dat wel even moest gelijk mijn kabels weer wegwerken enzoVerwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:18:
[...]
Hoi,
Zou jij me een plezier kunnen doen en je tv verbinden met de set via een optische kabel en dan kijken of je geluid eruit krijgt? Als dat bij jou wel werkt en bij mij niet dan moet er iets mis zijn met mijn setje! De LG-helpdesk heeft me beloofd terug te bellen maar ja.....
In mijn geval werkt hij zowel met HDMI kabel het geluid en ook optisch via de tv werkt geluid ook.
Dus denk dat in jou geval toch dat er iets niet goed is.
P.S hier ook geen brom ervaringen (gewoon kopen die tv)
Verwijderd
hmmm, dan is er toch wat mis met mijn apparaat denk ik. OF zou het toch aan de kabel kunnen liggen? Misschien toch maar een andere proberen. De helpdesk heeft me *weer* beloofd terug te bellen zowaar teruggebeld. Ik mag de set terugbrengen naar een servicecenter waar ze um gaan onderzoeken....jingaling schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:19:
[...]
Nou nou wat een gepriegel dacht ik doe dat wel even moest gelijk mijn kabels weer wegwerken enzo![]()
In mijn geval werkt hij zowel met HDMI kabel het geluid en ook optisch via de tv werkt geluid ook.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 15:34 ]
Ik zit ook erg aan deze plasma te denken!
kan iemand mij het (eigen gemeten) verbuik melden van de 42 inch?
kan iemand mij het (eigen gemeten) verbuik melden van de 42 inch?
Er is een hele pagina in het nieuwe MediaMarkt krantje gewijd aan de PG6000 serie, zal wel druk worden hier binnenkort
in het week krantje of in hun magazine?? wat is de prijs?sander-sp schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:16:
Er is een hele pagina in het nieuwe MediaMarkt krantje gewijd aan de PG6000 serie, zal wel druk worden hier binnenkort
weekkrantje van welke regio? thanks!sander-sp schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 21:56:
Het week krantje, er staat geen prijs bij. Het is meer reclame.
Verwijderd
YEAH! Nieuwe kabel gehaald en nu werkt het geluid wel!!!jingaling schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:19:
[...]
Nou nou wat een gepriegel dacht ik doe dat wel even moest gelijk mijn kabels weer wegwerken enzo![]()
Blijkbaar is er toch iets mis met mijn huidige kabel, dat er een rood lichtje uitkomt is dus geen garantie dat het zou moeten werken! Thanks for your help
Anytime!!!
Leuk voor je dat het werkt.
Ik heb vandaag mijn HD4670 binnengekregen, nu moet ik even kijken hoe ik die met een GIGABYTE GA-MA-78GM-S2H bordje die lpcm 7.1 via hdmi aansluit. (als dat mogelijk is???)
Tv geluid zet ik wel uit wil alles via de LG receiver HT762TZ laten lopen.
Suggestions zijn welkom.

Leuk voor je dat het werkt.
Ik heb vandaag mijn HD4670 binnengekregen, nu moet ik even kijken hoe ik die met een GIGABYTE GA-MA-78GM-S2H bordje die lpcm 7.1 via hdmi aansluit. (als dat mogelijk is???)
Tv geluid zet ik wel uit wil alles via de LG receiver HT762TZ laten lopen.
Suggestions zijn welkom.

Rotterdam
edit: Maar op de mediamarkt website is de middelste pagina uit de folder gehaald.
[ Voor 20% gewijzigd door SaN op 08-10-2008 01:26 ]
ah ok toch bedankt!sander-sp schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 01:25:
[...]
Rotterdam
edit: Maar op de mediamarkt website is de middelste pagina uit de folder gehaald.
Zijn er mensen met een 42PG6000 die ook aan een panasonic 42PX80 hebben gedacht? wat heeft jullie doen besluiten voor de LG te gaan?
Sterker nog ik heb de 42PG6000 gehad en ben overgestapt naar een Panasonic (maar dan de 42PZ80). Uiteindelijk moet ik zeggen dat ik blij ben met de overstap, al mis ik het mooie design van de LG. Overigens zou je ook nog de Plasma tv's van Samsung kunnen overwegen, al weet ik weinig van Samsung Plasma's te vertellen.
De sterkste punten van de PG6000 waren:
- Mooi design
- Sjieke menu
- Goede weergave van SD tv
Grootste minpunten vond ik:
- Lang aanhoudende image retention
- In donkere scenes duidelijk zichtbare image retention van ondertitels
- Bij HD materiaal overscan uitzetten resulteerde in een zwarte lijn aan de rechterkant
De sterkste punten van de PZ80 waren:
- Mooie kleuren
- Weinig tot geen last van image retention
- Goede weergave van 1080p 24hz materiaal
Grootste minpunten:
- HDMI poort aan de voorkant, niet weg te werken
- Mooi design
- Sjieke menu
- Bij HD materiaal overscan uitzetten resulteerde in een zwarte lijn aan de rechterkant
- Mooie kleuren
Grootste minpunten:
thanks! Overigens zijn de tvs ook niet echt met elkaar te vergelijken geloof ik? andere prijsklasse, full HD/HD ready...Rudey schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:34:
Sterker nog ik heb de 42PG6000 gehad en ben overgestapt naar een Panasonic (maar dan de 42PZ80). Uiteindelijk moet ik zeggen dat ik blij ben met de overstap, al mis ik het mooie design van de LG. Overigens zou je ook nog de Plasma tv's van Samsung kunnen overwegen, al weet ik weinig van Samsung Plasma's te vertellen.
- Mooi design
- Sjieke menu
- Mooie kleuren
Grootste minpunten:
Uiteindeolijk ben je blij? Is de LG wel goed verder of waren er nog meer klachten/dingen waar je aan stoorde?
Bij spellen met native 1080p resolutie zal je wel voordeel halen uit Full HD. Ik zit bij het gamen dan ook maar 2 meter van mijn tv af. Bij het kijken van films zit ik echter 3 meter van mijn tv af en ik heb van die afstand heel weinig extra detail kunnen ontdekken op Full HD (testfilm iRobot). Dus wat dat betreft zal het weinig uitmaken of je voor een PX80 of PZ80 gaat, en met een PX80 zit je dan wel weer in dezelfde prijsklasse. Ben je ook meteen verlost van het nadeel dat je een onnodige HDMI aansluiting aan de voorkant hebt.
LG was verder wel goed inderdaad, alleen had ik toevallig een versie die niet helemaal in orde was. Nog een voordeel van de PG6000 is trouwens dat je heel veel instelmogelijkheden voor het beeld hebt. Wel goed inspelen deze tv. Ik heb zelf niet goed opgelet, en had per ongeluk een SBS6 logo linksboven. Heeft me een hele dag white wash gekost om weg te krijgen.
LG was verder wel goed inderdaad, alleen had ik toevallig een versie die niet helemaal in orde was. Nog een voordeel van de PG6000 is trouwens dat je heel veel instelmogelijkheden voor het beeld hebt. Wel goed inspelen deze tv. Ik heb zelf niet goed opgelet, en had per ongeluk een SBS6 logo linksboven. Heeft me een hele dag white wash gekost om weg te krijgen.
spellen zal ik er niet mee spelen inderdaad.Rudey schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:53:
Bij spellen met native 1080p resolutie zal je wel voordeel halen uit Full HD. Ik zit bij het gamen dan ook maar 2 meter van mijn tv af. Bij het kijken van films zit ik echter 3 meter van mijn tv af en ik heb van die afstand heel weinig extra detail kunnen ontdekken op Full HD (testfilm iRobot). Dus wat dat betreft zal het weinig uitmaken of je voor een PX80 of PZ80 gaat, en met een PX80 zit je dan wel weer in dezelfde prijsklasse. Ben je ook meteen verlost van het nadeel dat je een onnodige HDMI aansluiting aan de voorkant hebt.
bedankt voor je hulp. Ik ga ze eens beide in de winkel bekijken!!!
Verwijderd
je bent helaas niet de enigeGrootste minpunten vond ik:
http://www.avforums.com/forums/plasma-televisions/814718-lg-50pg6000-permanent-screen-burn.html
De ondertitels zijn af en toe wel vervelend inderdaad. Ik moet zeggen dat ik er bijna nooit last van heb want de achtergrond moet wel compleet zwart zijn om het te zien, maar nu ik 24 aan het kijken ben valt het wel op.
Voor de rest heb ik weinig last van retention, tijdens normaal gebruik is het niet of nauwelijks te zien. Als je een paar seconden iets wits in beeld hebt en je schakelt gauw naar een zwart scherm zie je het wel. Ik heb de tv goed ingespeeld de eerste 200 uur en hoop dat het met de tijd nog iets beter wordt.
Voor de rest heb ik weinig last van retention, tijdens normaal gebruik is het niet of nauwelijks te zien. Als je een paar seconden iets wits in beeld hebt en je schakelt gauw naar een zwart scherm zie je het wel. Ik heb de tv goed ingespeeld de eerste 200 uur en hoop dat het met de tijd nog iets beter wordt.
Zouden nog wat meer mensen met de 42PG6000 (evt de 50inch) in ervaringen willen posten, dat helpt mij beter om een voorlopige keuze te maken.... dank!!
Net wezen kijken in Krefel en VandenBorre maar daar stond ie niet.
wel de Pana 42PX80, zag er ook mooi uit... helaas dus geen vergelijk kunnen maken....
wel de Pana 42PX80, zag er ook mooi uit... helaas dus geen vergelijk kunnen maken....
Wat zijn precies jouw eisen voor de TV. Want als je niet voor het design en SD weergave gaat, zou ik zeggen, ga voor de PX80.
42 inch, HD ready, 100 Hz, DVD kijken, digitale tv (kan HD zijn). design is ook belangrijk natuurlijk!!Rudey schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:32:
Wat zijn precies jouw eisen voor de TV. Want als je niet voor het design en SD weergave gaat, zou ik zeggen, ga voor de PX80.
Je moet in een goede zaak gaan kijken en vragen of ze een dvd speler aan willen sluiten voor je. Misschien kan je zelf een film meenemen.
Als dat alles is, zou ik geen plasma aanschaffen, maar kijken of je een goede beeldbuis TV op de kop kan tikken. Ik zou hier geen HD TV voor aanschaffen, alles wat je wilt kijken ziet er beter uit op een CRT.Batsu schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:55:
[...]
42 inch, HD ready, 100 Hz, DVD kijken, digitale tv (kan HD zijn). design is ook belangrijk natuurlijk!!
als dat alles is? wat zou dan nog meer kunnen?? gamen? sorry daar doe ik niet aan.ABD schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 04:10:
[...]
Als dat alles is, zou ik geen plasma aanschaffen, maar kijken of je een goede beeldbuis TV op de kop kan tikken. Ik zou hier geen HD TV voor aanschaffen, alles wat je wilt kijken ziet er beter uit op een CRT.
verder wilik gewoon een mooie grote strakke platte tv. LCD valt af dus plasma. Dan ga je rondkijken en kom je een aantal interessante modellen tegen.
vraag trouwens: wat zijn de aansluitmogelijkheden om de audio van de tv via de Home theatre te laten gaan? alleen optisch uit>?
[ Voor 17% gewijzigd door Batsu op 10-10-2008 08:10 ]
Ik vind het prima dat je een grote strakke platte TV wilt hebben, maar als je geen HD content kijkt, is de aanschaf vrij zinloos, vind ik. Ik erger me dood aan SD kwaliteit van bijvoorbeeld voetbalwedstrijden of F1. SD televisie ziet er veel beter uit op mijn oude low budget TV die ik in mijn studententijd kocht.Batsu schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 07:24:
[...]
als dat alles is? wat zou dan nog meer kunnen?? gamen? sorry daar doe ik niet aan.
verder wilik gewoon een mooie grote strakke platte tv. LCD valt af dus plasma. Dan ga je rondkijken en kom je een aantal interessante modellen tegen.
Ja. Ik vind het jammer dat er geen analoge uitgang op zit en er een headphone uitgang ontbreekt.vraag trouwens: wat zijn de aansluitmogelijkheden om de audio van de tv via de Home theatre te laten gaan? alleen optisch uit>?
als ik HD content zou kijken zou ik wel een Full HD tv aanschaffen, niet??ABD schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 06:20:
[...]
Ik vind het prima dat je een grote strakke platte TV wilt hebben, maar als je geen HD content kijkt, is de aanschaf vrij zinloos, vind ik. Ik erger me dood aan SD kwaliteit van bijvoorbeeld voetbalwedstrijden of F1. SD televisie ziet er veel beter uit op mijn oude low budget TV die ik in mijn studententijd kocht.
[...]
Ja. Ik vind het jammer dat er geen analoge uitgang op zit en er een headphone uitgang ontbreekt.
thanks voor de reactie iig
NIet per se, ik kijk heel veel HD content en ik heb deze tv ook. Je moet gewoon even gaan kijken in een winkel wat je ervan vind. Vragen of de tv een analoge uitgang heeft is bijvoorbeeld nogal doelloos aangezien je dat gewoon overal kunt vinden.
jammer dat de tv op zo weinig plaatsen (in BE) te zien is maar ik blijf zoekensander-sp schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:28:
NIet per se, ik kijk heel veel HD content en ik heb deze tv ook. Je moet gewoon even gaan kijken in een winkel wat je ervan vind. Vragen of de tv een analoge uitgang heeft is bijvoorbeeld nogal doelloos aangezien je dat gewoon overal kunt vinden.
Ik heb de tv (42PG6000) hier nu een maand of 4-5, en ik heb er nog geen moment spijt van, ook al rade iedere mediamarkt verkoper mij een plasma afBatsu schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:55:
Zouden nog wat meer mensen met de 42PG6000 (evt de 50inch) in ervaringen willen posten, dat helpt mij beter om een voorlopige keuze te maken.... dank!!

Ook de afweging om een full HD apparaat te nemen was snel gemaakt, films kijk ik op minstends 3 meter afstand (dus dan zie je geen verschil). Verder zal het nog wel een decenium duren voordat alles wat op tv komt in full HD uitgezonden wordt, en over 5 jaar kan je iedere tv die je nu koopt weer bij het grofvuil schuiven, hard maar waar. En gamen, of mijn pc er op aansluiten ga ik op dit ding toch miss 5 keer per jaar doen. En dus kon ik mijzelf geen één goede reden bedenken om een full HD tv te gaan kopen, anders dan voor niets (toen der tijd) 200 euro extra uit te gaan geven
Wat ik zelf ondervonden heb is dat ik echt 0 last heb van image retentie, ik heb hiervoor na het inspelen wat dingetjes geprobeeld, maar ik heb er echt geen (of een ieder geval niet merkbaar) last van. Voor het inspelen (en nu nog steeds) van de tv heb ik hem gewoon op de stand gezet dat hij gewoon niets aan het beeld vervormd, maar bij een 16:9 uitzending op full screen gaat, en bij een 4:3 uitzending grijze balken geeft (Het grijze is even wennen, maar ik vind het niet storend) zodat bijna alle pixels van de tv constant aan staan.
Dit heb ik zelf ondervonden met deze tv, doe er wat leuks mee zou ik zeggen. Ik kan alleen maar zeggen om dingen goed af te wegen voordat je een tv gaat kopen en je moet niet overhaast een beslissing gaan nemen. Uiteindelijk moet je er toch een paar jaar naar gaan kijken, en kun je de zuur verdiende centen maar één keer uitgeven.
Waarom zou je voor het kijken van HD een Full HD TV aanschaffen? Volgens mij moet jij je gaan verdiepen wat HD is.Batsu schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:19:
[...]
als ik HD content zou kijken zou ik wel een Full HD tv aanschaffen, niet??
thanks voor de reactie iig
Als het nog niet duidelijk is, ik heb de LG 42PG6000 sinds begin juni en ik heb ook UPC digitale TV, niet de HD versie want er is gewoon nog geen content en daar €10 extra voor te betalen vind ik raar. Ik gebruik de TV om te gamen met een PS3, series en films in HD te kijken en zo nu en dan televisie te kijken. Dat laatste gaat je echt tegenvallen als je dat vergelijkt met een beeldbuis TV, daar wilde ik je voor waarschuwen. DVDs zijn nog te pruimen, want dat is 576p, maar SD/576i is gewoon niet om aan te zien. Kortom, deze TV is gemaakt om HD op te kijken.
oke dan is het duidelijk. Vreemd wel dat ik bijna niemand erover hoor dat gewoon tv kijken (of dat nu digitaal is of niet) blijkbaar tegenvalt. Of zou dat alleen voor deze tv gelden??ABD schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 06:43:
[...]
Waarom zou je voor het kijken van HD een Full HD TV aanschaffen? Volgens mij moet jij je gaan verdiepen wat HD is.
Als het nog niet duidelijk is, ik heb de LG 42PG6000 sinds begin juni en ik heb ook UPC digitale TV, niet de HD versie want er is gewoon nog geen content en daar €10 extra voor te betalen vind ik raar. Ik gebruik de TV om te gamen met een PS3, series en films in HD te kijken en zo nu en dan televisie te kijken. Dat laatste gaat je echt tegenvallen als je dat vergelijkt met een beeldbuis TV, daar wilde ik je voor waarschuwen. DVDs zijn nog te pruimen, want dat is 576p, maar SD/576i is gewoon niet om aan te zien. Kortom, deze TV is gemaakt om HD op te kijken.
Het is gewoon een erg groot oppervlak, dat ga je zien als de bron niet "net zo groot" is. Ik vind het persoonlijk erg meevallen hoor. Het is iets minder mooi dan op mijn 80 cm crt breedbeeld die ik hiervoor had, maar voor die 47 com extra vind ik het allemaal heel acceptabel. Ik heb wel digitale TV trouwens, analoog is inderdaad niet om aan te zien.
ok bedankt voor deze heldere reactie!sander-sp schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:56:
Het is gewoon een erg groot oppervlak, dat ga je zien als de bron niet "net zo groot" is. Ik vind het persoonlijk erg meevallen hoor. Het is iets minder mooi dan op mijn 80 cm crt breedbeeld die ik hiervoor had, maar voor die 47 com extra vind ik het allemaal heel acceptabel. Ik heb wel digitale TV trouwens, analoog is inderdaad niet om aan te zien.
als ik hem aanschaf post ik mijn mening wel (en ondertussen hou ik dit forum in de gaten natuurlijK!)
Nou mijn 42pg6000 staat gewoon op mijn analoge signaaltje aangesloten
, en ik vind het beeld echt prima. Ik moet wel zeggen dat mijn analoge signaal in mijn woonwijk erg goed is, verder zit er een Astro kwaliteits-versterker tussen a €150. Ook hebben alle aansluitingen hier in huis alleen maar van die afgeschermde draai verbinding stekkers en ligt er overal kabel met volkoperen kern en mantel
. Dat is dus niet echt vergelijkbaar met hoe het in de meeste huishoudens het geregeld hebben.
Ik heb hier ook eens zo'n Digitenne kastje geleend, maar dat beeld vond ik veel minder mooi, en ik vond de codering storend dus ik ben weer teruggegaan naar mijn analoge signaaltje. Ik heb er nog geen digitale televisie van UPC op gehad, maar omdat het beeld er nu echt mooi uit ziet heb ik totaal geen behoefte om weer 10e per maand extra uit te gaan geven.
Ik heb hier ook eens zo'n Digitenne kastje geleend, maar dat beeld vond ik veel minder mooi, en ik vond de codering storend dus ik ben weer teruggegaan naar mijn analoge signaaltje. Ik heb er nog geen digitale televisie van UPC op gehad, maar omdat het beeld er nu echt mooi uit ziet heb ik totaal geen behoefte om weer 10e per maand extra uit te gaan geven.
OK, ik heb inderdaad een gewone gamma kabel ertussen hangen zonder versterking (wel direct uit de muur) Dat zal wel schelen.
Wil jij mij gaan vertellen dat je bij voetbalwedstrijden geen schaduwlijnen rond voetballers ziet, welke zijn veroorzaakt door dat interlaced signaal? Of dat het logo van bv ned 3 niet doorloopt? Heeft overigens niets met deze TV an sich te maken, maar met het feit dat lcd en plasma TV's in het algemeen gewoonweg teveel detail weergeven.gyjo schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:54:
Nou mijn 42pg6000 staat gewoon op mijn analoge signaaltje aangesloten, en ik vind het beeld echt prima.
Echt, als ik niet voornamelijk HD films en series keek en een PS3 had gehad, dan zou ik nog naar mijn oude beeldbuis TV kijken. Ik raad doorsnee tv kijkers een nieuw scherm af, totdat de omroepen in Nederland masaal overgaan naar HD.
Helemaal mee eens. Laatst toen ik mijn Philips CRT verkocht deze nog even "spelend" laten zien aan de koper en deze stond dus tegelijk met mijn nieuwe Pioneer plasma aan. De Philips was met zowel analoog als digitaal (SD) beeld véél mooier en ook normale DVD's zagen er (naar mijn mening) op de CRT beter uit. Dit vond de koper ook en vroeg mij of de plasma wel goed ingesteld stond. Uiteraard stond 'ie dat. Mensen die voornamelijk SD-content kijken zou ik dan ook zeker een (goede!) CRT aanraden. Er is naar mijn mening geen enkele nieuwe tv die SD-content beter weergeeft dan een goede CRT. Uiteraard kan je er wel degelijk tevreden mee zijn, maar een in-alle-opzichten-beter substituut is het zeer zeker niet.ABD schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:11:
Wil jij mij gaan vertellen dat je bij voetbalwedstrijden geen schaduwlijnen rond voetballers ziet, welke zijn veroorzaakt door dat interlaced signaal? Of dat het logo van bv ned 3 niet doorloopt? Heeft overigens niets met deze TV an sich te maken, maar met het feit dat lcd en plasma TV's in het algemeen gewoonweg teveel detail weergeven.
Echt, als ik niet voornamelijk HD films en series keek en een PS3 had gehad, dan zou ik nog naar mijn oude beeldbuis TV kijken. Ik raad doorsnee tv kijkers een nieuw scherm af, totdat de omroepen in Nederland masaal overgaan naar HD.
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
er zijn wel degelijk verschillen. Mijn pa heb ik een Panasonic HD-ready aangesmeerd en die ziet er echt ontzettend goed uit met ANALOOG beeld. Beter dan mijn LG met DIGITAAL beeld. Raar maar waar.Batsu schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 10:59:
[...]
oke dan is het duidelijk. Vreemd wel dat ik bijna niemand erover hoor dat gewoon tv kijken (of dat nu digitaal is of niet) blijkbaar tegenvalt. Of zou dat alleen voor deze tv gelden??
Maar wellicht is dat ook de schuld van Caiway (ik) ipv UPC (pa).
In de meeste reviews komt eruit dat de SD-PQ van de LG niet denderend is.
En de 7000 serie in de maat 60 inch heeft ook een review. Wederom niet bijzonder goed IMHO. Wel een nette prijs though. Een Kuro-killer zoals aangekondigd is het echter "net" niet.
Verwijderd
Heb ben in bezit van een 50PG6000
Na eerdere ervaringen van een Panasonic plasma ( 42PV70F)
Ben ik niet te spreken over deze tv, de image retention is te erg aanwezig.
Mogelijk ben ik zelfs het slachtoffer van imageburn, ik krijg het RTl en SBS6 logo er nite meer uit.
Ik heb de tv ingespeeld met alles op 40% en gebruik gemaakt van de orbiter funtie.
Ook een uur op Whitewash werkt niet.
Ik denk dat ik vanmiddag eens ga bellen met LG om hem of om te ruilen of mijn geld terug!
Mogelijk ben ik zelfs het slachtoffer van imageburn, ik krijg het RTl en SBS6 logo er nite meer uit.
Ik heb de tv ingespeeld met alles op 40% en gebruik gemaakt van de orbiter funtie.
Ik denk dat ik vanmiddag eens ga bellen met LG om hem of om te ruilen of mijn geld terug!
Zo, een klein kickje.
Ik heb na 8 weken eindelijk mijn TV binnen LG42PG3000 besteld bij de MM voor €480,-
Special price for me
De boel aangesloten en ik schrok me dood, wat een slecht beeld.. hmm.. Mijn CFULLHDMA ( Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic [Deel 2] ) aangesloten en erachter komen dat het niet aan de TV lag, perfect scherp.
Ok, dan heb ik dus een probleem met mijn digitale ontvanger (Humax) Even de instellingen nagekeken en ja hoor ik had de instellingen niet op RGB staan. Dat veranderd en het is direct een stuk scherper.
Maar nog niet scherp genoeg imho. Het ligt niet aan de TV kabel, want het humax menu, en als ik ga zappen (die programma informatie) vind ik ook niet echt scherp. Ik ga dus maar eens opzoek naar een andere scartkabel (ik gebruik niet de standaard kabel die in het pakket zit maar toch wel een dikkere waarvan ik het merk niet weet) om te kijken of dat nog verschil oplevert.
Verder heb ik altijd een hekel aan het calibreren van dingen, dus dat ga ik voorlopig nog niet doen. Maar de TV is echt top!
Ik heb na 8 weken eindelijk mijn TV binnen LG42PG3000 besteld bij de MM voor €480,-
Special price for me
De boel aangesloten en ik schrok me dood, wat een slecht beeld.. hmm.. Mijn CFULLHDMA ( Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic [Deel 2] ) aangesloten en erachter komen dat het niet aan de TV lag, perfect scherp.
Ok, dan heb ik dus een probleem met mijn digitale ontvanger (Humax) Even de instellingen nagekeken en ja hoor ik had de instellingen niet op RGB staan. Dat veranderd en het is direct een stuk scherper.
Maar nog niet scherp genoeg imho. Het ligt niet aan de TV kabel, want het humax menu, en als ik ga zappen (die programma informatie) vind ik ook niet echt scherp. Ik ga dus maar eens opzoek naar een andere scartkabel (ik gebruik niet de standaard kabel die in het pakket zit maar toch wel een dikkere waarvan ik het merk niet weet) om te kijken of dat nog verschil oplevert.
Verder heb ik altijd een hekel aan het calibreren van dingen, dus dat ga ik voorlopig nog niet doen. Maar de TV is echt top!
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Opzich heb je natuurlijk geen HD tv uit dat humax boxje, ik weet niet wat je verwachtingen zijn, maar bij mij ziet het er best redelijk uit allemaal met mijn Humax decoder en een normale scart kabel. Informatie is allemaal goed te lezen. Kun je wat specifieker zijn over wat niet scherp is voor jou?
Ik heb toch een lichte ruis, een hele lichte ruis hoor. Ik weet niet of het te verhelpen is met een nieuwe kabel. Testen kan altijd natuurlijk. Het is in ieder geval niet zo scherp als mijn mediaplayer aangesloten met HDMI.sander-sp schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:06:
Opzich heb je natuurlijk geen HD tv uit dat humax boxje, ik weet niet wat je verwachtingen zijn, maar bij mij ziet het er best redelijk uit allemaal met mijn Humax decoder en een normale scart kabel. Informatie is allemaal goed te lezen. Kun je wat specifieker zijn over wat niet scherp is voor jou?
Op mijn 32" LCD heb ik trouwens perfect beeld met de gebruikte scartkabel (en ook met de standaard kabel), maarja die is dan ook 20 centimeter kleiner
Maar misschien heeft het ook te maken met de instellingen voor het scartkanaal. Heb gisteren een uurtje of twee wat met de TV gespeeld, moet nog callibreren enzo, dus het komt allemaal vast wel goed.
Of misschien kan het gewoon niet beter. Maar dat kan ik prima testen door ff bij mijn ouders te kijken die dezelfde setup hebben (wel een ander merk TV, maar het ligt zeker weten niet aan de TV). Dus ik ga vanmiddag wel even langs bij mijn ouders om het daar eens kritisch te bekijken en bij een maat van me.
[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 12-12-2008 10:43 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik zou die IR FOX C decoder direct de deur uit bonjouren en deze aanschaffen. Dan nog ergens een goedkoop HDMI kabeltje scoren (deze bijvoorbeeld) en je bent de man!St@m schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 08:03:
Zo, een klein kickje.
Special price for me
Ik ben zelf sinds afgelopen vrijdag eigenaar van een 42LG3000 met bovengenoemde HD decoder, ook erg leuk maar wel LCD dus ik hoor niet in dit topic
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Dat is een optie, maar om nou weer 150 euro uit te gevenSgtStrider schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:11:
[...]
Ik zou die IR FOX C decoder direct de deur uit bonjouren en deze aanschaffen. Dan nog ergens een goedkoop HDMI kabeltje scoren (deze bijvoorbeeld) en je bent de man!
Ik ben zelf sinds afgelopen vrijdag eigenaar van een 42LG3000 met bovengenoemde HD decoder, ook erg leuk maar wel LCD dus ik hoor niet in dit topic
Zie net dat ik een bandrigde scartkabel heb, deze moet voldoen volgens verscheidene topics.
Dan ga ik ook geen nieuwe kopen. Denk dat het gewoon niet beter kan
[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 12-12-2008 12:35 ]
Vandaag de 42PG6000 aangeschaft, lang over na zitten denken maar voor de prijs van 679,- kon ik hem niet meer laten staan, eerst zag ik de 3000 versie staan bij Scheer & Foppen voor 699,- maar even verderop had de Block de 6000 staan voor 679,-, de keuze was dus snel gemaakt en wordt nog thuisbezorgd ook. Post dinsdagavond wel een kleine review ervan, hij wordt die ochtend namelijk pas bezorgd. Maakte mij eerst heel erg druk of het wel de juiste keus was maar op mijn werk hebben we de 3000 serie hangen en die gaf al mooi beeld, dus kan haast niet fout gaan (hoop ik tenminste).
Het is mijn eerste plasma dus zal misschien wel erg wennen worden maar ik denk dat ik snel mij daarover heen kan zetten
.
Het is mijn eerste plasma dus zal misschien wel erg wennen worden maar ik denk dat ik snel mij daarover heen kan zetten
Verwijderd
Update:Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:31:
Heb ben in bezit van een 50PG6000
Mogelijk ben ik zelfs het slachtoffer van imageburn, ik krijg het RTl en SBS6 logo er niet meer uit.
Lg is langs geweest en imageburn valt niet onder de garantie.
Ik zit nu dus met een permanent logo van RTL en de radar van Saint row 2 (Xbox 360) in beeld.
Dit zie je enkel bij SD materiaal en lichte beelden maar het is goed zichtbaar.
Ook de image retention van deze tv (50PG6000) is extreem.
Voorheen een Panasonic plasma gehad (42pv70) en deze had van beide kwaaltjes geen last.
Deze tv is ingespeeld met alle ISM funties aan. (Orbiter enz) Contrast 50% de eerste 300uur.
Verder is de tv wel erg mooi en bij HD materiaal zeer goed.
Toch volgend jaar weer een Panasonic!
iemand interesse net 4 maanden gebruikt! hint... 900€
Naar aanleiding van wat ik de afgelopen tijd op verschillende fora heb gelezen heeft de 50 inch er eerder last van dan de 42 inch, daarentegen, op mijn werk hebben wij 4 exemplaren v an de 50 inch bij elkaar hangen en die hebben nergens last van, het hangt waarschijnlijk af van iedere tv.Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:14:
[...]
Update:
Lg is langs geweest en imageburn valt niet onder de garantie.![]()
Ik zit nu dus met een permanent logo van RTL en de radar van Saint row 2 (Xbox 360) in beeld.
Dit zie je enkel bij SD materiaal en lichte beelden maar het is goed zichtbaar.
Ook de image retention van deze tv (50PG6000) is extreem.
Voorheen een Panasonic plasma gehad (42pv70) en deze had van beide kwaaltjes geen last.
Deze tv is ingespeeld met alle ISM funties aan. (Orbiter enz) Contrast 50% de eerste 300uur.
Verder is de tv wel erg mooi en bij HD materiaal zeer goed.
Toch volgend jaar weer een Panasonic!
iemand interesse net 4 maanden gebruikt! hint... 900€
Toch nog even een update.. het lag aan de instellingen. Ik zat gisteravond voetbal te kijken en vond het beeld echt beroerd. Toch maar weer even met de instellingen prutsen dacht ik.St@m schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:26:
[...]
Dat is een optie, maar om nou weer 150 euro uit te gevenHeb net alles vernieuwd. Ga vanmiddag nog wel ff een scartkabel kopen, dan laat ik het nog wel even weten. En een muurbeugel, de vrouw wil hem aan de muur
Zie net dat ik een bandrigde scartkabel heb, deze moet voldoen volgens verscheidene topics.
Dan ga ik ook geen nieuwe kopen. Denk dat het gewoon niet beter kanvia scart.
Ik drukte op de menu knop en het beeld werd direct beter. Nu het contrast en de brightness wat naar beneden gedaan. En noise reduction op medium en heb perfect beeld. Helemaal happy
Image retention is bij mijn tv ook nog altijd aanwezig, ik heb alleen geen permanente logo's in beeld en bij normaal gebruik zie ik het ook niet. Het enige waarbij ik er wel last van kan hebben is wanneer er ondertitels in de zwarte balk staan onder een film, daar kan dan nog wel eens een vage witte streep ontstaan. Mijn vriendin was dit nog niet opgevallen trouwens dus zo erg kan het niet zijnjorisandkaylas schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 01:58:
[...]
Naar aanleiding van wat ik de afgelopen tijd op verschillende fora heb gelezen heeft de 50 inch er eerder last van dan de 42 inch, daarentegen, op mijn werk hebben wij 4 exemplaren v an de 50 inch bij elkaar hangen en die hebben nergens last van, het hangt waarschijnlijk af van iedere tv.
btw. zo lang achter elkaar naar RTL kijken is uberhaupt niet goed voor je hoor, het is dus eigenlijk gewoon een soort van geestelijke beveiliging in plaats van een probleem
Vanmiddag kwam mijn LG42PG6000 binnen en ongelofelijk, wat een scherm. Niet alleen lijkt hij thuis een stuk groter dan in de winkel, ook vind ik de beeldkwaliteit werkelijk waar verbluffend.
Uiteraard alle instellingen teruggeschroefd en nog steeds is het beeld een plaatje. Tot nu toe alleen nog full screen films zitten kijken maar toch is het absoluut genieten.
Gelukkig nog geen last gehad van image retention, denk dat zolang ik het bij fullscreen films en series blijf houden dat het uiteindelijk zal meevallen.
Blu-Rays zien er trouwens echt adembenemend uit, geen last van Judder o.i.d. ben er ontzettend blij mee in ieder geval en heb zeker geen spijt dat ik niet voor een Panasonic, Samsung of een 50 incher ben gegaan.
Uiteraard alle instellingen teruggeschroefd en nog steeds is het beeld een plaatje. Tot nu toe alleen nog full screen films zitten kijken maar toch is het absoluut genieten.
Gelukkig nog geen last gehad van image retention, denk dat zolang ik het bij fullscreen films en series blijf houden dat het uiteindelijk zal meevallen.
Blu-Rays zien er trouwens echt adembenemend uit, geen last van Judder o.i.d. ben er ontzettend blij mee in ieder geval en heb zeker geen spijt dat ik niet voor een Panasonic, Samsung of een 50 incher ben gegaan.
Een PG6000 judder't gewoon hoor, bij afspelen van 24p-content. Dat je het niet ziet is daarentegen prima natuurlijk!jorisandkaylas schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:44:
Weet iemand of het mogelijk is om de afstandsbediening van LG de functies van de afstandsbediening van de samsung decoder aan te leren?
Vind het toch wel irritant dat ik met de lg AB de tv aan zet en dan 'verder' ga met de samsung AB...
Vind het toch wel irritant dat ik met de lg AB de tv aan zet en dan 'verder' ga met de samsung AB...
Volgens mij ondersteunt de 6000 gewoon 24p en vindt er geen omzetting plaats. Men spreekt pas van de term judder wanneer er een omzetting plaatsvindt.Brad Pitt schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:28:
[...]
Een PG6000 judder't gewoon hoor, bij afspelen van 24p-content. Dat je het niet ziet is daarentegen prima natuurlijk!
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
HDTVTest denkt daar anders over:SgtStrider schreef op woensdag 17 december 2008 @ 07:13:
[...]
Volgens mij ondersteunt de 6000 gewoon 24p en vindt er geen omzetting plaats. Men spreekt pas van de term judder wanneer er een omzetting plaatsvindt.
"The LG 42PG6000 plasma TV does accept 1080p/24 video signal, but internally processes them to 60Hz (screen refresh rate) so telecine judder would be present. To be fair this was quite subtle at most times... some of the more obvious instances in Across The Universe were when the camera panned vertically down the buildings at the start of Chapter 12 and 14."
Dat iemand het niet ziet hoeft niet persé te betekenen dat het niet zo "is" natuurlijk.
Je moet niet uitgaan van wat er op papier staat. Ik heb ook de PG6000 gehad, en er was wel degelijk sprake van (voor mij zichtbaar) judder bij 24p materiaal. Ik heb nou een Pana PZ80, en daar zie ik zelf geen judder. Kan zijn dat het er wel is, maar ik kan het niet zien in ieder geval.
Klopt helemaal. Dan vind ik dat LG in principe de klant voorliegt, aangezien ze dat zelf op de site beweren, en het in feite dus helemaal niet zo is. Dan is er wel degelijk sprake van judder, hoe klein ook.Brad Pitt schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:16:
[...]
HDTVTest denkt daar anders over:
"The LG 42PG6000 plasma TV does accept 1080p/24 video signal, but internally processes them to 60Hz (screen refresh rate) so telecine judder would be present. To be fair this was quite subtle at most times... some of the more obvious instances in Across The Universe were when the camera panned vertically down the buildings at the start of Chapter 12 and 14."
Dat iemand het niet ziet hoeft niet persé te betekenen dat het niet zo "is" natuurlijk.
Yup. Samsung doet helaas precies hetzelfde. Dat een tv 24p-content acceptéért is vaak het enige dat ze bedoelen. Dat ze er dan nog een mooi naampje aan geven ook waardoor de consument denkt dat het "dus" vloeiende playback zal betekenen is inderdaad gewoon pure misleiding. Zonder je er helemaal in te gaan verdiepen kan je op deze manier moeilijk weten wat het allemaal inhoudt. Bijzonder storende manier van marketing vind ik dat.SgtStrider schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:59:
Klopt helemaal. Dan vind ik dat LG in principe de klant voorliegt, aangezien ze dat zelf op de site beweren, en het in feite dus helemaal niet zo is. Dan is er wel degelijk sprake van judder, hoe klein ook.
Ja. Dan vind ik eigenlijk dat ze het 24p-ready moeten noemen.Brad Pitt schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:07:
[...]
Yup. Samsung doet helaas precies hetzelfde. Dat een tv 24p-content acceptéért is vaak het enige dat ze bedoelen. Dat ze er dan nog een mooi naampje aan geven ook waardoor de consument denkt dat het "dus" vloeiende playback zal betekenen is inderdaad gewoon pure misleiding. Zonder je er helemaal in te gaan verdiepen kan je op deze manier moeilijk weten wat het allemaal inhoudt. Bijzonder storende manier van marketing vind ik dat.
Ik zag vandaag voor het eerst image retention op mijn scherm en dat was heel even aan de rechterbovenkant met het informatie venstertje op welke input hij staat, echter ik ging daarna gelijk een dvd kijken en het was binnen de minuut weg en ook niet meer zichtbaar op de white wash die ik na een paar minuten aanzette om te controleren.
En ach, het hele judder verhaal, ik let er niet echt op als ik tv kijk, ik persoonlijk zie het niet terwijl ik het wel weer zie op mijn werk bij dingen als de aftiteling (werk in een bioscoop) en bij logo's van filmmaatschappijen.
En ach, het hele judder verhaal, ik let er niet echt op als ik tv kijk, ik persoonlijk zie het niet terwijl ik het wel weer zie op mijn werk bij dingen als de aftiteling (werk in een bioscoop) en bij logo's van filmmaatschappijen.
"Ook"? Daarbij is het natuurlijk "juist" te zien hè, we hebben het tenslotte over 1080/24p-signalen.sander-sp schreef op maandag 22 december 2008 @ 08:38:
Ik vind het ook heel erg meevallen hoor, ook bij 1080p content is het bijna niet te zien.
Nouja, dat bedoel ik dan dus he. Zelfs bij 1080p is het (bijna) niet te zien, bij andere content is helemaal niks te zien.
@ hieronder, ben jij soms ingehuurd door Brad Pitt? Misschien kan je er een ander apparaat aanhangen wat een 24p signaal door kan geven zodat je kan testen of de tv het niet aankan of dat het misschien aan de popcorn ligt.
Ik gebruik zelf gewoon de PC met een dvi -> hdmi kabel om 1080p materiaal te bekijken en ik zie echt nauwelijks wat, misschien ben ik gewoon niet zo kieskeurig, dat zou natuurlijk ook kunnen.
Ik gebruik zelf gewoon de PC met een dvi -> hdmi kabel om 1080p materiaal te bekijken en ik zie echt nauwelijks wat, misschien ben ik gewoon niet zo kieskeurig, dat zou natuurlijk ook kunnen.
[ Voor 69% gewijzigd door SaN op 23-12-2008 21:32 ]
Ik heb de 42PG6000 inmiddels bijna 'n jaar en ben nog steeds erg tevreden.
Nu heb ik echter 'n popcorn hour eraan gehangen om HD media te streamen vanaf m'n netwerk. Nu zie ik wanneer er panning shots zijn echter vaak 'n schokkerig beeld en vraag me af of dit te maken heeft met de wijze waarop de TV 24p signalen verwerkt...
Heeft iemand anders hier wellicht ervaring mee?
Nu heb ik echter 'n popcorn hour eraan gehangen om HD media te streamen vanaf m'n netwerk. Nu zie ik wanneer er panning shots zijn echter vaak 'n schokkerig beeld en vraag me af of dit te maken heeft met de wijze waarop de TV 24p signalen verwerkt...
Heeft iemand anders hier wellicht ervaring mee?
Verwijderd
De PG6000 heeft geen "meervoud-van-24Hz-weergave" zodat 24p-content altijd licht schokkerig zal worden weergegeven. Hier kan je verder niets aan doen.NIKDCC schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:06:
Nu zie ik wanneer er panning shots zijn echter vaak 'n schokkerig beeld en vraag me af of dit te maken heeft met de wijze waarop de TV 24p signalen verwerkt...
Bij mijn 42PG6000 heb ik ook enorm last van image retention, als mijn beeld op zwart gaat dan die ik allemaal logo's enz. Is dit op te lossen/verminderen met bepaalde instellingen?
Vind dat image retention er echt niet uitzien..
Ik vind het niet echt storend moet ik eerlijk zeggen, en vind ook dat het steeds minder wordt. Je zou een keer een white wash kunnen proberen?mr_niceguy schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:30:
Bij mijn 42PG6000 heb ik ook enorm last van image retention, als mijn beeld op zwart gaat dan die ik allemaal logo's enz. Is dit op te lossen/verminderen met bepaalde instellingen?
Ik had gisteren in eens een zwarte streep midden over het beeld. Na een uurtje of 3 was deze weer weg
Vannacht maar de stroom van de TV gehaald en vanavond maar even kijken of de streep terugkomt.
Anders gaan we LG maar even bellen.
[ Voor 42% gewijzigd door St@m op 05-01-2009 14:15 ]
Verwijderd
Ik heb ook nog steeds last van imageretention. Ach last, zodra je een ander beeld aanzet zie je er niets meer van. Maar permanent ingebrande rtl-logo's vind ik niet acceptabel! Ik vind het belachelijk dat LG daar niets aan wil doen. Je koopt toch een tv om beelden die uitgezonden worden te zien, niet beelden die je ooit hebt bekeken! Dat doet enorme afbreuk aan het kijkgenot.
Ik heb nu trouwens een nieuw digitaal kastje van Humax en het digi-beeld is echt top! Heb nu ook Film1 tijdelijk en het is bijna DVD-kwaliteit.
Ik heb nu trouwens een nieuw digitaal kastje van Humax en het digi-beeld is echt top! Heb nu ook Film1 tijdelijk en het is bijna DVD-kwaliteit.
Helaas zijn de LG-plasma's "bekend" vanwege hun relatieve hoge mate van retentie ja, daar doe je niets aan.Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:58:
Ik heb ook nog steeds last van imageretention. Ach last, zodra je een ander beeld aanzet zie je er niets meer van.
Dat zal zo'n vaart niet lopen. De retentie-beelden die je ziet trekken allemaal wel weer weg.Maar permanent ingebrande rtl-logo's vind ik niet acceptabel! Ik vind het belachelijk dat LG daar niets aan wil doen
Inderdaad, ja, je ziet retentie maar ja, het gaat ook weer snel weg.Brad Pitt schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:02:
[...]
Helaas zijn de LG-plasma's "bekend" vanwege hun relatieve hoge mate van retentie ja, daar doe je niets aan.
[...]
Dat zal zo'n vaart niet lopen. De retentie-beelden die je ziet trekken allemaal wel weer weg.
Wat bij de LG plasma's de meeste retentie veroorzaakt (bij mijn scherm dan) zijn de mededelingen van het scherm zelf (dus de input bron en het menu) maar die zijn vaak weer heel snel weg.
Hoe erg je het ziet hangt vaak ook weer er vanaf van hoe ver je van het scherm zit, bij het gamen zit ik dichtbij (halve meter van mijn scherm) en zie ik het dus (heel kort dat weer wel) maar zit ik er verder af dan zie ik het weer niet. (LG42PG6000)
Natuurlijk is de ene persoon er gevoeliger voor dan de ander (houd er trouwens rekening mee dat als je bijvoorbeeld bij een input de White Wash hebt gebruikt, dat als je later weer gaat kijken op die input je de anti-burnin weer moet inschakelen, denk hierbij dus de orbiter e.d. dat doet hij namelijk niet automatisch) maar het beste gewoon zoveel mogelijk genieten van je scherm en zo min mogelijk statische beelden op je scherm laten zien (wat bij bijna elke plasma wel aan te raden is toch?).
Verwijderd
Ik heb sinds anderhalve week de LG 42PG3000 in mijn bezit en ben er totaal niet tevreden over. De tv is aangesloten op digitale tv van Ziggo en er verschijnen vaak vlekken in het gezicht bij overgang van licht naar donker. De natuurdocumentaires op bijvoorbeeld Discovery zijn wel van super kwaliteit.
Ook zit er sinds enkele dagen een rode pixel in het scherm die niet verdwijnt. Vandaag maar even bellen daarover...
Ook zit er sinds enkele dagen een rode pixel in het scherm die niet verdwijnt. Vandaag maar even bellen daarover...
Wil iemand mij een plezier doen?
en even de afstand meten van de schroefgaten (om een beugel aan op te hangen) opmeten dus de afstand van links naar rechts, de gaten waar je schroeven kan indraaien aan de achterkant van de 50PG6000 dus niet de 42 versie.
en even de afstand meten van de schroefgaten (om een beugel aan op te hangen) opmeten dus de afstand van links naar rechts, de gaten waar je schroeven kan indraaien aan de achterkant van de 50PG6000 dus niet de 42 versie.
Volgens de specificaties heeft hij gewoon 400x400 VESA gaatjes Bron, helemaal onderaan. Wat in zou houden dat de gaten 400mm van elkaar zitten?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Heb de meeste reactie's over dit dit topic wel gelezen en blijft lastig om een keuze te maken. Ik wil kiezen tussen de LG 42PG6000 en de Panasonic 42PX80.
Qua design en prijs kies ik natuurlijk gelijk voor de LG, maar als ik alles zo lees betaal ik liever 120 euro meer voor de Panasonic. Want heb weinig zin in dat image retention verhaal. Heb nu al vele reviews gelezen over beide schermen maar bij de panasonic hoor ik nooit wat over image retention en andere mankementen.
Iemand ervaring met beide TV's??
Ohja ik ga de de TV aansluiten op Ziggo digitaal
Qua design en prijs kies ik natuurlijk gelijk voor de LG, maar als ik alles zo lees betaal ik liever 120 euro meer voor de Panasonic. Want heb weinig zin in dat image retention verhaal. Heb nu al vele reviews gelezen over beide schermen maar bij de panasonic hoor ik nooit wat over image retention en andere mankementen.
Iemand ervaring met beide TV's??
Ohja ik ga de de TV aansluiten op Ziggo digitaal
Ook de Panasonic heeft wel degelijk, zoals élk plasma-paneel, "last" van retentie. Wel in (veel) mindere mate dan de LG's, dat klopt. Als iemand het niet ziet wil niet betekenen dat het niet zo IS. Panasonic's zijn inderdaad wel wat resistenter daartegen.Jantje_ schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:12:
maar bij de panasonic hoor ik nooit wat over image retention en andere mankementen.
Bedankt voor de snelle reactie en ja ok je hebt gelijk, maar bij de Panasonic wordt dat niet zo vaak als een probleem genoemd dan bij de LG. Begrijp me niet verkeerd ik wil het liefst de LG kopen, maar ik vind dat beeldkwaliteit uiteindelijk wel het belangrijkst is, en dan neig ik weer meer naar de Panasonic.
Heb beide schermen naast elkaar gezien en zag niet echt verschil (was bij een IT's vestiging).
Ik wil morgen naar plasma-discounter gaan en ben benieuwd wat ze me daar gaan "wijsmaken" over welke ik het beste kan nemen (zie alleen dat de LG 42PG6000 weer niet op voorraad is, zou die dan zo goed verkocht worden???)
Heb beide schermen naast elkaar gezien en zag niet echt verschil (was bij een IT's vestiging).
Ik wil morgen naar plasma-discounter gaan en ben benieuwd wat ze me daar gaan "wijsmaken" over welke ik het beste kan nemen (zie alleen dat de LG 42PG6000 weer niet op voorraad is, zou die dan zo goed verkocht worden???)
Het kan ook gewoon zijn dat ze hem niet veel op voorraad hebben, dat ze maar een paar exemplaren steeds hebben. Voor het geld krijg je een uitstekend scherm, ja, je hebt wat last van retentie maar ik heb persoonlijk het gevoel dat het steeds minder wordt, gisteravond heb ik twee uur lang Gears of War2 gespeeld gevolgd door een uur Perfect Dark Zero en heb nergens last van gehad (ben wel al ruim over de 200 uur heen en het contrast staat nog steeds op 45% en dat ik er geen last van heb wil inderdaad niet zeggen dat het er niet is maar de keren dat ik het zag verdween het ook weer heel snel, het was er in iedergeval nooit lang genoeg om mij er echt aan te storen).Jantje_ schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:39:
Bedankt voor de snelle reactie en ja ok je hebt gelijk, maar bij de Panasonic wordt dat niet zo vaak als een probleem genoemd dan bij de LG. Begrijp me niet verkeerd ik wil het liefst de LG kopen, maar ik vind dat beeldkwaliteit uiteindelijk wel het belangrijkst is, en dan neig ik weer meer naar de Panasonic.
Maar ik hoop voor je dat ze morgen daar de PG6000 hebben zodat je ze mogelijk naast elkaar kan bekijken.
[ Voor 8% gewijzigd door JorisTheWise op 04-02-2009 15:34 ]
Als je in de toekomst ook Blu-rays wilt gaan afspelen zou ik de Panasonic nemen aangezien de LG hier niet helemaal goed mee om kan gaan. Je blijft dan een licht-schokkend beeld hebben.Jantje_ schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:39:
Begrijp me niet verkeerd ik wil het liefst de LG kopen, maar ik vind dat beeldkwaliteit uiteindelijk wel het belangrijkst is, en dan neig ik weer meer naar de Panasonic.
Van wat ik heb begrepen is dat er nauwelijks tv's zijn die een schokvrij beeld geven bij Blu-ray's maar goed, de een is wat gevoeliger voor dat schokkende beeld dan de ander natuurlijk en de een vindt het nog altijd storender dan de ander.Brad Pitt schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:53:
[...]
Als je in de toekomst ook Blu-rays wilt gaan afspelen zou ik de Panasonic nemen aangezien de LG hier niet helemaal goed mee om kan gaan. Je blijft dan een licht-schokkend beeld hebben.
Trouwens, een PS3 is wel de beste manier (vind ik persoonlijk) om retentie te testen, zo zag ik het voor het eerst op mijn scherm bij content, de rechterbovenbalk is namelijk het eerste van retentie wat ik op mijn scherm zag naast de menu's van de tv zelf (die volledig contrast en helderheid hebben ondanks de instelling die je op dat moment voor die input hebt gekozen).
De LG ondersteunt geen 24p-playback in de vorm van 48/72/96Hz en zal daardoor dus áltijd last hebben van judder. Iets dat de genoemde Panasonic niet heeft. Die heeft uiteraard ook geen "smooth" beeld omdat er in 24p-content relatief weinig informatie zit, maar die geeft de content wel weer zoals het "hoort", de LG dus niet.jorisandkaylas schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:15:
[...]
Van wat ik heb begrepen is dat er nauwelijks tv's zijn die een schokvrij beeld geven bij Blu-ray's maar goed, de een is wat gevoeliger voor dat schokkende beeld dan de ander natuurlijk en de een vindt het nog altijd storender dan de ander.