Vanaf maart komen ook de nieuwe LG Plasma's .Ik verwacht veel van de nieuwe modellen.Met name zwartwaarde, 24p en Image Retention.Ik ben benieuwd wanneer de eerste prijzen beschikbaar zijn.
Mja, de 7000-serie zou ook een Kuro-killer worden. Was in de praktijk "niet helemaal" waar. Eerst nog maar even afwachten dus.Noreia schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:44:
Vanaf maart komen ook de nieuwe LG Plasma's .Ik verwacht veel van de nieuwe modellen.Met name zwartwaarde, 24p en Image Retention.Ik ben benieuwd wanneer de eerste prijzen beschikbaar zijn.
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Welke settings gebruiken jullie voor deze tv?
En zijn die nieuwe plasmas ook in 32inch verkrijgbaar?
En zijn die nieuwe plasmas ook in 32inch verkrijgbaar?
De nieuwe modellen zijn nu ook al geprijsd bij Correct in Rotterdam.
50PS8000 voor 1500€ en de 50PS3000 voor 1200€.Ben benieuwd wat de prijzen bij de webwinkels zal zijn.Maar zeker niet verkeerd voor modellen die nu pas uitkomen.
En hier de specs op de britse LG site.De specs zien er in ieder geval goed uit.
http://uk.lge.com/products/category/list/tv_plasmatv.jhtml
50PS8000 voor 1500€ en de 50PS3000 voor 1200€.Ben benieuwd wat de prijzen bij de webwinkels zal zijn.Maar zeker niet verkeerd voor modellen die nu pas uitkomen.
En hier de specs op de britse LG site.De specs zien er in ieder geval goed uit.
Is het geen idee om ook de 32PG6000 in dit topic op te nemen. Ik heb hem zelf pas geleden aangeschaft en ik ben er tot nu toe lyrisch over. Bovendien wordt er veel naar gevraagd in andere topics, terwijl dat het beste in dit topic zou passen. Dat maakt het allemaal weer een stuk overzichtelijker op GoT.
I don't have dreams, I have goals!!
Verwijderd
Ik ben bij de LG dealershow geweest in Tiel (was 2-4 maart). Daar ook de nieuwe modellen gezien. Het topmodel gaat net als sommige Panasonic modellen THX certified zijn, en (heel handig) de aanpassingen die je normaal met het service menu doet, kunnen nu vrijwel allemaal via het normale menu (in de "expert" modus. Maar dit kan je dus zelf aanpassen). Dus dan is het erg handig om op internet de ideale specs op te zoeken (van iemand die een calibratie heeft gedaan oid), heb je bijna gelijk een ISF-gecalibreerd apparaat.
Alleen jammer dat er geen 37" in de lineup zit. Alle nieuwe plasma's waren 42" of groter...
Alleen jammer dat er geen 37" in de lineup zit. Alle nieuwe plasma's waren 42" of groter...
En hoe vond je het design en de beelddwaliteit?Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:06:
Ik ben bij de LG dealershow geweest in Tiel (was 2-4 maart). Daar ook de nieuwe modellen gezien. Het topmodel gaat net als sommige Panasonic modellen THX certified zijn, en (heel handig) de aanpassingen die je normaal met het service menu doet, kunnen nu vrijwel allemaal via het normale menu (in de "expert" modus. Maar dit kan je dus zelf aanpassen). Dus dan is het erg handig om op internet de ideale specs op te zoeken (van iemand die een calibratie heeft gedaan oid), heb je bijna gelijk een ISF-gecalibreerd apparaat.
Verwijderd
Persoonlijk vind ik het design niet heel spectaculair, maar wel okay. Zo hadden de topmodellen een glasplaat voor het hele apparaat (de randen staken niet uit), de mindere modellen waren gewoon 'verzonken' (of hoe dat technisch ook heet).
Beeldkwaliteit is lastig, aangezien je daar moeilijk kan vergelijken (er staan alleen LG producten op zo'n show
). Ook stond er op veel schermen alleen Ice Age 2 op, en dat is nu niet echt heel moeilijk voor een scherm.
Het zag er in ieder geval niet heel slecht uit, maar ik wil eigenlijk wachten tot ik de schermen van andere producenten heb gezien voordat ik een oordeel maak (collega van mij was naar Panasonic geweest met het European Convention en was daar wel enthousiast over, maar we kunnen onze ervaringen jammergenoeg niet echt vergelijken...)
Beeldkwaliteit is lastig, aangezien je daar moeilijk kan vergelijken (er staan alleen LG producten op zo'n show
Het zag er in ieder geval niet heel slecht uit, maar ik wil eigenlijk wachten tot ik de schermen van andere producenten heb gezien voordat ik een oordeel maak (collega van mij was naar Panasonic geweest met het European Convention en was daar wel enthousiast over, maar we kunnen onze ervaringen jammergenoeg niet echt vergelijken...)
Ja dat is inderdaad lastig als je niet kan vergelijken.Werd er eigenlijk al bekend gemaakt wanneer de modellen naar de dealers komen?
Hmm die 50PS-serie ziet er goed uit qua specs en prijs.Noreia schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 17:24:
De nieuwe modellen zijn nu ook al geprijsd bij Correct in Rotterdam.
En hier de specs op de britse LG site.De specs zien er in ieder geval goed uit.![]()
Het verbruik lijkt ook aardig mee te vallen: Consumption (Typical), 291W
Ter vergelijking, de 50PG6000 doet 420w volgens de specs.
Verschil tussen de 50PS8000 / 6000 / 3000 is mij alleen niet zo duidelijk. Zelfs niet als ik ze 'compare' op de LG site. De major specs lijken gelijk? Allemaal 1080P en 24P playback. 3:3 pull-down lijkt mij in dat je géén judder hebt?
Op Duitse vergelijkingssites staan prijzen vanaf ca €1250 voor de 50PS8000 en €1050 voor de 50PS3000
Ben redelijk Panasonicfan, maar de nieuwe modellen met 24P vallen daar een stuk duurder uit geloof ik... Dit is wellicht een leuk alternatief.
De 42PQ6000 en de BD370 (nieuwe blu ray speler) worden iig al geleverd door LG.Noreia schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 23:02:
Ja dat is inderdaad lastig als je niet kan vergelijken.Werd er eigenlijk al bekend gemaakt wanneer de modellen naar de dealers komen?
http://www.testseek.com/h...15-D80D-55ADC9BCC8D3.html
PS8000 review. Hij komt er behoorlijk goed uit met zwartwaardes verglijkbaar met die van de PZ800.
Hopelijk dat de 42PQ6000 er ook zo uitkomt, dan is de keus tov de 42PX10 of px80 snel gemaakt.
Full HD is me het verschil in bedrag niet waard
PS8000 review. Hij komt er behoorlijk goed uit met zwartwaardes verglijkbaar met die van de PZ800.
Hopelijk dat de 42PQ6000 er ook zo uitkomt, dan is de keus tov de 42PX10 of px80 snel gemaakt.
Hop,hop,hop!
Cool dat wordt zeker mijn nieuwe plasma.Ondersteuning van mkv en srt's.basset schreef op maandag 09 maart 2009 @ 15:27:
Erg komisch om te lezen welbasset schreef op maandag 09 maart 2009 @ 15:27:
It is above all on the inside as it has happened things since last time. LG fortunately retains its smooth and easy to use menygränsnitt but complement them with a lot of useful features.
[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 09-03-2009 19:19 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Het feit dat ze zeggen dat de zwartwaardes verglijkbaar zijn met die van de PZ800 is voor mij eigenlijk al genoeg. Als ze dat bij de PQ6000 ook voor elkaar hebben dan ben ik om. En anders wordt het de PS8000
Echter wilde ik eigenlijk geen 50 inch. Die is namelijk wel erg kolossaal groot ben ik bang.
Even nog een paar reviews afwachten
En kijken tot ie in de winkels opduikt en in fora.
Even nog een paar reviews afwachten

Hop,hop,hop!
50" valt best mee hoor. Het is allemaal persoonlijk natuurlijk en ik heb het al eerder gezegd, maar je went er heel erg snel aan. Mijn schoonouders hebben net een 42" gekocht omdat ze mijn 50" toch wel iets te groot vonden. Na drie dagen hadden ze toch een beetje spijt dat ze geen 50" genomen hadden.
Op het eerste gezicht lijkt een 42" al enorm als je van een 32" beeldbuis komt oid, maar daar ben je snel overheen.
Op het eerste gezicht lijkt een 42" al enorm als je van een 32" beeldbuis komt oid, maar daar ben je snel overheen.
Verwijderd
Ik zat sterk te denken aan een LG 42PG6000 maar kijk nu ook naar de LG 42PQ6000.
Mijn grote vraag is: zal de PG of de PQ Standard Definition DVDs beter afspelen, of maakt het geen verschil?
Ik heb een Philips Aurea de deur uitgedonderd aangezien de kwaliteit van beeld van SD DVDs om te huilen was. Ik heb zo'n 500 klassieke films en wil die niet allemaal op Blu-Ray terugkopen maar wel een flat screen ipv CRT. Inmiddels van LG veel goeds gehoord.
Eerder in deze thread schreef iemand dat dit een TV voor HD content is en de eerste flatscreen die SD content fatsoenlijk af kan spelen nog gemaakt moet worden. Mijn vraag is: gaat die ooit wel komen en is bv een scherm uit LG 6000 serie niet as good as it gets?
Ben benieuwd naar jullie reacties
Mijn grote vraag is: zal de PG of de PQ Standard Definition DVDs beter afspelen, of maakt het geen verschil?
Ik heb een Philips Aurea de deur uitgedonderd aangezien de kwaliteit van beeld van SD DVDs om te huilen was. Ik heb zo'n 500 klassieke films en wil die niet allemaal op Blu-Ray terugkopen maar wel een flat screen ipv CRT. Inmiddels van LG veel goeds gehoord.
Eerder in deze thread schreef iemand dat dit een TV voor HD content is en de eerste flatscreen die SD content fatsoenlijk af kan spelen nog gemaakt moet worden. Mijn vraag is: gaat die ooit wel komen en is bv een scherm uit LG 6000 serie niet as good as it gets?
Ben benieuwd naar jullie reacties
Er zijn zat plasma's en/of lcd's die prima SD content afspelen, je moet ze er alleen op uitzoeken. Heb zelf een Pioneer PDP-LX5090 en die speelt SD perfect af, en dat is echt niet de enige tv die dat kan.
Verwijderd
Oscar, weet jij ook hoe de LG6000 serie zich staande houdt op dit gebied. Bv vs jouw Pioneer?
Dank je
Dank je
HDTVtest.co.uk zegt hier het volgende over:
ter vergelijk, dit is wat de bij de Pio zeggen:SD (Freeview Digital Television)
The LG 42PG6000Buy this for £554.15 at Dixons
Use code 'MARCH20' to get £20 off plasma put on a strong showing here, comfortably outshining the Panasonic PX80 for Freeview digital TV broadcast, thanks to its above average scaling and very good deinterlacing for both video and film-based (with [Film Mode] engaged) material. Add near-D65 greyscale and accurate colours to the mix, and it's no wonder that we were suitably impressed when watching Seabiscuit on BBC One.
While standard-definition video processing was up for the task, PWM noise and mild posterisation (especially on poor source) prevented us from sitting closer to the screen. With [Aspect Ratio] set to either "Original" or "4:3", a pair of grey side masks will flank 4:3 programmes to fill up the screen and minimise the risk of permanent screenburn.
Standard Definition (Freeview Digital TV)
The combination of impossibly deep blacks, balanced greyscale, well-saturated colours, and above all some quite outstanding scaling and deinterlacing meant that the Pioneer PDP-LX5090 plasma television performed admirably in dealing with Freeview content (the source quality of which can vary from programme to programme), provided a sensible viewing distance was assumed.
One caveat though: due to the mind-boggling number of picture control options offered in the user menu, it's very easy to inadvertently introduce some video artefacts by applying the wrong settings to the wrong source material. For example, engaging [PureCinema] > [Film Mode] for video-based material (e.g. news or sports) would lead to instances of combing and jaggies. On a similar vein, the scrolling tickers at the bottom of the Sky News channel would tear/ comb intermittently unless [Text Optimisation] was engaged, or [PureCinema] > [Film Mode] disabled.
The easiest thing to do – it would seem – is to set [PureCinema] > [Film Mode] to "Off" when watching Freeview. But alas, if a film-based programme (such as movies and American dramas like CSI) comes on, the Pioneer PDP-LX5090 won't be able to deinterlace it properly with [Film Mode] "Off", which means that you're effectively throwing away half the resolution, and may notice various deinterlacing artefacts like moire, jaggies and line twitters.
All we're saying is... the Freeview picture is great, but if you wish to obtain the best image quality across the board, you'll need to manually change the settings for different programmes, since the Pioneer PDP-LX5090 lacks the ability to automatically detect (and apply the correct deinterlacing to) video- vs film-based content.
Verwijderd
Dank je Oscar. Klinkt goed. Ik ga de 42PG6000 denk ik morgen gewoon bestellen. Dan maar hopen dat mijn klassiekers op DVD er fatsoenlijk op uitzien. De ellende die ik met de Philips Aurea had wens je niemand toe...
Dit is natuurlijk wel maar 1 positieve review. Misschien nog even een paar andere sites bekijken (zelfs kieskeurig kan nuttig zijn, maar ook trustedreviews, cnet en whathifi) en het beste is zelf even in een winkel kijken.
Nog een review.Deze keer ietsje kritischer maar niet helemaal slecht.
http://www.trustedreviews...0PS8000-50in-Plasma-TV/p1
http://www.trustedreviews...0PS8000-50in-Plasma-TV/p1
Verwijderd
Ik heb de 42 inch na het lezen van de reviews gekocht en al binnen. Het design is echt fantastisch. Verder heel eenvoudig apparaat om te bedienen. En meest belangrijke: Uitstekend scherm! Analoge TV ziet er al best uit. DVDs (SD) ook fantastisch. Ik heb er ongeveer 650 euro voor betaald. Ben hier veel blijer mee dan die Philips Aurea LCD die ik had. Wat een waardeloos apparaat is dat zeg. Ook die bijbehorende Soundbar is 3 keer niks. De Aurea samen met die DVD speler kostte me 4500 euro en gaf veel slechtere beelden dan de LG met DVD speler van de Kijkshop van 50 euro die ik nog had staan. Dus of de LG plasma is erg goed, of de Aurea is echt troep, maar waarschijnlijk gaat allebei hier op.
In ieder geval bedankt voor de adviezen; het heeft me de knoop doen doorhakken en me dik tevreden gemaakt. Jammer van de 1100 Euro verlies die ik heb gemaakt op het retourneren van de Aurea (schandalig van Philips...). Goedkoop is dus niet altijd duurkoop...
In ieder geval bedankt voor de adviezen; het heeft me de knoop doen doorhakken en me dik tevreden gemaakt. Jammer van de 1100 Euro verlies die ik heb gemaakt op het retourneren van de Aurea (schandalig van Philips...). Goedkoop is dus niet altijd duurkoop...
De modellen zijn nu geprijsd en staan bvb bij kieskeurig.
Ik moet zeggen het zijn super prijzen.Vooral als je bedenkt dat die modellen pas net uit zijn en de prijs nog verder zal dalen.
http://www.kieskeurig.nl/plasma_televisie/nieuwe
Ik moet zeggen het zijn super prijzen.Vooral als je bedenkt dat die modellen pas net uit zijn en de prijs nog verder zal dalen.
http://www.kieskeurig.nl/plasma_televisie/nieuwe
De PQ6000 of de PG6000?Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 01:23:
Ik heb de 42 inch na het lezen van de reviews gekocht en al binnen. Het design is echt fantastisch. Verder heel eenvoudig apparaat om te bedienen. En meest belangrijke: Uitstekend scherm! Analoge TV ziet er al best uit. DVDs (SD) ook fantastisch. Ik heb er ongeveer 650 euro voor betaald. Ben hier veel blijer mee dan die Philips Aurea LCD die ik had. Wat een waardeloos apparaat is dat zeg. Ook die bijbehorende Soundbar is 3 keer niks. De Aurea samen met die DVD speler kostte me 4500 euro en gaf veel slechtere beelden dan de LG met DVD speler van de Kijkshop van 50 euro die ik nog had staan. Dus of de LG plasma is erg goed, of de Aurea is echt troep, maar waarschijnlijk gaat allebei hier op.
Hoe ervaar je "zwart"?
Ik ben er wel uit dat ik niet voor FullHD ga, ik zie het verschil niet met BR's. Eigenlijk vind ik DVD er al fantastisch uitzien.
Hop,hop,hop!
De 42PQ6000 staat al in de Media Markt in Amsterdam voor 799€.Ik moet zeggen het design is echt erg mooi met het doorgaande glas.Over de beeldkwaliteit is moeilijk iets te zeggen omdat ze in dat soort winkels meestal beroerd is.Maar het zag er niet slecht uit.
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe flatscreen voor rond de 600 euro. 42 inch vond ik wel een mooi formaat. Na wat speuren op het internet kwam ik uit op de plasma's van LG (42PG6000) en de Panasonic (42PX80). De Panasonic kreeg naar mijn idee toch wat betere reviews. Hierna heb ik dus gekozen voor de Panasonic. Komende week wilde ik er een gaan bestellen valt mijn oog plots op de nieuwe versie van LG. De 42PQ6000. Voor dezelfde prijs als de Panasonic. Echter kan ik nog maar weinig opmaken uit de teksten die ik erover op internet heb gelezen.
Is er iemand die al enige ervaring heeft met de PQ6000 van LG? En is het de moeite waard om nog een aantal weekjes te wachten totdat duidelijk is wat de PQ6000 precies te bieden heeft in verhouding met de 42PX80? (met in het achterhoofd dat ik toch wel heel erg toe ben aan een nieuwe televisie.)
Is er iemand die al enige ervaring heeft met de PQ6000 van LG? En is het de moeite waard om nog een aantal weekjes te wachten totdat duidelijk is wat de PQ6000 precies te bieden heeft in verhouding met de 42PX80? (met in het achterhoofd dat ik toch wel heel erg toe ben aan een nieuwe televisie.)
Ja,Jelmersma schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:15:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe flatscreen voor rond de 600 euro. 42 inch vond ik wel een mooi formaat. Na wat speuren op het internet kwam ik uit op de plasma's van LG (42PG6000) en de Panasonic (42PX80). De Panasonic kreeg naar mijn idee toch wat betere reviews. Hierna heb ik dus gekozen voor de Panasonic. Komende week wilde ik er een gaan bestellen valt mijn oog plots op de nieuwe versie van LG. De 42PQ6000. Voor dezelfde prijs als de Panasonic. Echter kan ik nog maar weinig opmaken uit de teksten die ik erover op internet heb gelezen.
Zeker nu de modellen echt om de hoek staan zou ik even wachten en ergens in de winkel gaan kijken.
Ik heb zelf hoge verwachtingen van de PQ6000. Aan de andere kant, als ju niet niets hebt, zul je aan de PX80 geen slechte tv hebben. Ook de PG6000 is een goede met iets minder goed zwart (maar beter dan LCD hoor ik steeds) Maar wel weer betere kleuren volgens sommige. Wat ik aan de PX80 niet zo mooi vond was wit weergave (was wat grijzig) . Die was bij zijn goedkope broertje zelfs beter. In een paar winkels viel me dit op, maar aan de andere kant, kan dat ook de "factory default" zijn.
Hop,hop,hop!
Vandaag de tv binnen gekregen,
Ik de plasma netjes uit de doos pakken en op het dressoir gezet.
Haal ik de schuim folie eraf is het binnengas gebroken.
Het glas was op wel 5 plekken gebroken en er lag zelfs een stukje los onderin.
Het rare is dat het front glas wel gewoon heel is. Ik Plasma-discounter gebeld, werd netjes te woord gestaan en vandaag zouden zij nog een tv sturen om hem om te ruilen. Dit kan alleen wel weer 3 werkdagen duren.
Ik kan nu echt niet meer wachten op mijn 42 inch plasma
Ik de plasma netjes uit de doos pakken en op het dressoir gezet.
Haal ik de schuim folie eraf is het binnengas gebroken.
Het glas was op wel 5 plekken gebroken en er lag zelfs een stukje los onderin.
Het rare is dat het front glas wel gewoon heel is. Ik Plasma-discounter gebeld, werd netjes te woord gestaan en vandaag zouden zij nog een tv sturen om hem om te ruilen. Dit kan alleen wel weer 3 werkdagen duren.
Ik kan nu echt niet meer wachten op mijn 42 inch plasma
Verwijderd
Na me een tijd georiënteerd te hebben op plasma/lcd schermen en na wat kijken in winkels had ik besloten om voor de 42PG3000 te gaan.. echter zag ik nu dat de PQ serie ook al uit was en heb ik besloten om voor die te gaan, aangezien dit toch het nieuwe model is..
Denk dat ik hem over twee weekjes bestel, ben er heel benieuwd naar.
Denk dat ik hem over twee weekjes bestel, ben er heel benieuwd naar.
Iemand al een nederlandse review gevonden van de 42PQ6000?
Was eerst van plan om de PG6000 aan te schaffen, maar wil nu toch voor het nieuwe model gaan.
Ben erg benieuwd naar de verschillen tussen deze twee. Heb ze namelijk nog niet in het echt kunnen vergelijken. Hoop dan ook dat ze bij LG een aantal positieve verbeteringen hebben doorgevoerd.
Zo te zien is het design iig nauwlijks veranderd..
Was eerst van plan om de PG6000 aan te schaffen, maar wil nu toch voor het nieuwe model gaan.
Ben erg benieuwd naar de verschillen tussen deze twee. Heb ze namelijk nog niet in het echt kunnen vergelijken. Hoop dan ook dat ze bij LG een aantal positieve verbeteringen hebben doorgevoerd.
Zo te zien is het design iig nauwlijks veranderd..
cnet uk heeft de eerste volledige "review" online staan. Hij krijgt een 8.6, wat volgens mij meer is dan de PX10 van Panasonic.
Helaas niets over zwartwaardes, maar image retention was minimaal.
Het schijnt ook dat hij FULL RGB ondersteund (een of andere instelling op de PS3) Ik weet niet of dat bijzonder is.
Motion handling was prima
Klinkt goed zover.
Het schijnt ook dat hij FULL RGB ondersteund (een of andere instelling op de PS3) Ik weet niet of dat bijzonder is.
Klinkt goed zover.
Hop,hop,hop!
Is idd een positieve review !
Nog even wat meer reviews afwachten en als ik hem nu ook nog even in het echt kan bewonderen maakt deze plasma toch wel een hele grote kans om in mijn woonkamer te mogen staan
Heeft iemand hem toevallig al in huis..?
Nog even wat meer reviews afwachten en als ik hem nu ook nog even in het echt kan bewonderen maakt deze plasma toch wel een hele grote kans om in mijn woonkamer te mogen staan
Heeft iemand hem toevallig al in huis..?
[ Voor 9% gewijzigd door Jordao op 02-04-2009 08:45 . Reden: Aanvulling ]
Heb nu zelf sinds maandag de 42PG6000.
Heb voor de eerste 200 uur het contrast wat omlaag gezet. Maar het beeld is Fantastisch.
Vooral hd contents zijn erg mooi, xbox 360 games spatten van het scherm af.
Alles aangesloten via hdmi. en helaas mijn SD Samsung ontvanger.
Moet zeggen dat het beeld van de SD ontvager goed te doen is maar toch uitkijk naar een humax HD ontvanger.
Heb voor de eerste 200 uur het contrast wat omlaag gezet. Maar het beeld is Fantastisch.
Moet zeggen dat het beeld van de SD ontvager goed te doen is maar toch uitkijk naar een humax HD ontvanger.
Verwijderd
Review ziet er goed uit. Ik heb gisteren de 42PQ3000 besteld.. hoop dat ik hem snel kan halen
.
Zal de TV trouwens passen in een Golfje 3?
Mijn 42PG3000 paste in m'n polo, dus ik denk het wel.Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 12:30:
Review ziet er goed uit. Ik heb gisteren de 42PQ3000 besteld.. hoop dat ik hem snel kan halen.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Waarom niet voor de 42PQ6000 gegaan ?Poelie schreef op donderdag 02 april 2009 @ 12:26:
Heb nu zelf sinds maandag de 42PG6000.
Omdat ik de PG6000 voor een hele leuke prijs kon krijgen nieuw..
daar kon de PQ6000 echt niet tegen op.
Ik verwacht mijn LG 42PQ6000 morgen ik maak foto's en zal een review plaatsen van deze op de woorden afgaand te horen zeer goede plasma tv ik denk dat de review er zondag zowiezo staat dus houd hem in de gaten:D
Volgens mij is dat er gewerkt wordt met 256 gradaties per kleur ipv 216.basset schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:05:
cnet uk heeft de eerste volledige "review" online staan. Hij krijgt een 8.6, wat volgens mij meer is dan de PX10 van Panasonic.
Klinkt goed zover.
Aha, iets wat nagenoeg geen hond opvalt dusHelox-in-a-box schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:54:
[...]
Volgens mij is dat er gewerkt wordt met 256 gradaties per kleur ipv 216.
Hop,hop,hop!
Ben erg benieuwdKumar Wolters schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:36:
Ik verwacht mijn LG 42PQ6000 morgen ik maak foto's en zal een review plaatsen van deze op de woorden afgaand te horen zeer goede plasma tv ik denk dat de review er zondag zowiezo staat dus houd hem in de gaten:D
Ik wil een eerste foto plaatsen van de LG 42PQ6000 plasma tv ma ik heb geen idee hoe dat hier in z'n werk gaat
wie kan mij helepn
wie kan mij helepn

Je moet die foto ergens uploaden (tinypic, photobucket bvb) en de link daarvan hier posten.
@ Noreia: Bedankt voor de hulp
Bij deze een klein toefje slagroom van een hele grote taart

Dit is hem de LG 42PQ6000 Het is echt een fantastisch gezicht om zo'n mooi ontworpen tv in je kamer te hebben staan het beeld is werkelijk fantastisch ook al staat ie op maximale energie besparing voor de eerste 100 uur voordat ik alles ga afstellen. Ik heb me PC erop aangsloten via DVi to HDMI en me xbox 360 staat er ook op aangesloten via HDMI het is werkelijk fantastisch om te game op het scherm alles ziet er zoo mooi uit
De tv heeft overgins nog helemaal geen image retention vertoond na het perongelijk hebben stilgstaan van een pc beeld van meer dan 1 uur dat was wel heel erg schrikke de review komt morgen op tweakers te staan rond etens tijd
Bij deze een klein toefje slagroom van een hele grote taart

Dit is hem de LG 42PQ6000 Het is echt een fantastisch gezicht om zo'n mooi ontworpen tv in je kamer te hebben staan het beeld is werkelijk fantastisch ook al staat ie op maximale energie besparing voor de eerste 100 uur voordat ik alles ga afstellen. Ik heb me PC erop aangsloten via DVi to HDMI en me xbox 360 staat er ook op aangesloten via HDMI het is werkelijk fantastisch om te game op het scherm alles ziet er zoo mooi uit
Het eenigste negatieve wat ik heb kunnen vinden tot nu toe is dat de PC via HDMI to DVi 1920 x 1080 aan kan (ook met vga kabel) maar als je die resolutie instelt en de beeldmodus op scannen zet dat het er verre van scherp uit ziet
denk dat hier nog wel wat aangedaan wordt althans dat hoop ik

Analoog..? Das toch zonde met dit schermformaat...Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:04:
wat is de zaptijd tussen analoge kanalen?
Ik heb de 32" versie van deze tv (weet niet of die exact hetzelfde is, is de 32PG6000) en de zaptijd tussen analoge kanalen is wel zo'n 2 seconden.Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:04:
wat is de zaptijd tussen analoge kanalen?
Overigens (reactie op jordao) zoveel beter is digitale SD-TV (meerderheid van de zenders) ook weer niet tov. een goed analoog signaal. Denk dat ik voorlopig nog wel even bij analoog blijf en pas naar HD overga als er ook daadwerkelijk HD-zenders zijn.
Verwijderd
Hoi
Ben sinds enkele dagen bezitter van een nieuwe "LGPG6000"
prachtig toestel voor die prijs die ik betaalde 620 €
maar zou iemand is de juiste "instellingen" kunne posten die jullie gebruiken in de STANDAARD modus ( ook advanced setting)
en heeft er iemand al eens de EXPERT settings afgeregeld en welke zijn dan de ingegeven waardes ??
al bij al ben ik nu wel best tevreden maar heb zo iets van "dit moet beter kunnen "
staat nuwel ni volledig open ivm het INSPELEN
en kan ik bij ZOOM zelf de grote van mijn beeld bepalen
want als ik TV kijk via TELENET DIGITAL ( wa alleen een SCART aansluiting heeft waar is den DIGITAL ??? ) trekt de tv mijn beeld uit over de volledige grote ( nogthans staat hij op 16:9 )
korte resumee : IEMAND DE INSTELLINGEN VAN DEZE TV
thx
FRANK
franky.pelgrims@telenet.be
Ben sinds enkele dagen bezitter van een nieuwe "LGPG6000"
prachtig toestel voor die prijs die ik betaalde 620 €
maar zou iemand is de juiste "instellingen" kunne posten die jullie gebruiken in de STANDAARD modus ( ook advanced setting)
en heeft er iemand al eens de EXPERT settings afgeregeld en welke zijn dan de ingegeven waardes ??
al bij al ben ik nu wel best tevreden maar heb zo iets van "dit moet beter kunnen "
staat nuwel ni volledig open ivm het INSPELEN
en kan ik bij ZOOM zelf de grote van mijn beeld bepalen
want als ik TV kijk via TELENET DIGITAL ( wa alleen een SCART aansluiting heeft waar is den DIGITAL ??? ) trekt de tv mijn beeld uit over de volledige grote ( nogthans staat hij op 16:9 )
korte resumee : IEMAND DE INSTELLINGEN VAN DEZE TV
thx
FRANK
franky.pelgrims@telenet.be
Verwijderd
Je hebt een HD Digicorder nodig voor HDMI aansluitingenVerwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:37:
...als ik TV kijk via TELENET DIGITAL ( wa alleen een SCART aansluiting heeft waar is den DIGITAL ??? ) ...
Weet iemand ook wat de optimale resolutie is als je het scherm op je pc aansluit? De native resolutie van mijn scherm is 1024x768, maar als ik dat instel in windows is het beeld uitgerekt (logisch, het is een 4:3 reso). Als ik in de nvidia settings mijn scherm op HD 720P zet gaat ie automatisch op 1280x720. Dan ziet het er goed uit, maar als ik nog wat verder blijf spelen met resoluties ziet het er op andere reso's ook wel goed uit (bijv. 1280x768, 1360x768 en zelfs 1920x1080).
Welk resolutie is nou aan te bevelen?
Verwijderd
Jep da hem ik ook ondervonden alleen wil TELENET mijn verouderde Digibox niet omruimlen voor dat mijn jaarcontract verlopen is .....Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 22:17:
[...]
Je hebt een HD Digicorder nodig voor HDMI aansluitingen
niet toevallig de intsellingen voor de LG pG 6000 ?
frank
Bij mij is 1360x768 de hoogste resolutie die hij haalt, en dat vind ik het beste eruit zien. Volgens mij ook inderdaad die nvidia settings op hd 720 staan.Palomar schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:41:
Weet iemand ook wat de optimale resolutie is als je het scherm op je pc aansluit? De native resolutie van mijn scherm is 1024x768, maar als ik dat instel in windows is het beeld uitgerekt (logisch, het is een 4:3 reso). Als ik in de nvidia settings mijn scherm op HD 720P zet gaat ie automatisch op 1280x720. Dan ziet het er goed uit, maar als ik nog wat verder blijf spelen met resoluties ziet het er op andere reso's ook wel goed uit (bijv. 1280x768, 1360x768 en zelfs 1920x1080).
Goedemiddag,
iemand al ervaring met een uncontrollable dot?
een subpixel of pixel die zijn werk niet naar behoren uitvoert? Ik heb net de PG6000 aangeschaft en last van een groene stip die nu en dan opkomt en flikkert.
Helaas valt dit niet binnen de garantie en ben ik zuur. LG hanteert dit als toelaatbaar. Helaas. En iets wat ik niet verwacht had.
Ik was benieuwd of anderen hier al ervaringen mee hadden!
iemand al ervaring met een uncontrollable dot?

Helaas valt dit niet binnen de garantie en ben ik zuur. LG hanteert dit als toelaatbaar. Helaas. En iets wat ik niet verwacht had.
Burn It - Burn All
1360x768 is inderdaad ook de beste resolutie voor de PG6000, bij de full-hd resolutie wilt hij die niet altijd goed weergeven als er een computer op is aangesloten, de Xbox360 daarentegen pakt hij wel weer goed maar de normale pc heeft hij wat moeite mee lijkt het wel.Dinosys schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:36:
[...]
Bij mij is 1360x768 de hoogste resolutie die hij haalt, en dat vind ik het beste eruit zien. Volgens mij ook inderdaad die nvidia settings op hd 720 staan.
Ik heb ook interesse in de 42PQ3000 of 42PQ6000.Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 12:30:
Review ziet er goed uit. Ik heb gisteren de 42PQ3000 besteld.. hoop dat ik hem snel kan halen.
Nu vind ik de styling en extra usb divx functie van de 6000 niet zo belangrijk maar ik lees verschillende informatie mbt 100Hz. Volgens LGE site zou de 3000 geen 100Hz zijn (maar wel 600Hz subfield) en de 6000 zou wel 100Hz zijn. Kun je dat bevestigen?
Op andere sites met specs lees ik namelijk dat de 42PQ3000 wel degelijk 100Hz is.
Laat dat nou net de specificatie zijn die voor mij als sportliefhebber misschien het verschil in prijs tussen de 3000 en 6000 zou rechtvaardigen
Verwijderd
Ben aan het kijken naar de LG PQ426000 maar zie dat het beeldformaat "slechts" 1024x768 (XGA) is terwijl full hd 1920x1080 is. Wat is hier het belangrijkste verschil in bij film kijken en/of gamen qua beeldkwaliteit
Zijn er hier al mensen met ervaring met de nieuwe 50PS8000? Dit lijkt mij de ideale 50" voor relatief weinig geld. Veel reviews zijn er nog niet van te vinden. Ik ben met name benieuwd naar de image retention, ben hier op zich niet zo bang voor, maar ga 'm ook voornamelijk gebruiken om op te gamen (xbox360).
Niemand hier die kan bevestigen of ontkennen dat de PQ3000 ook 100Hz is?Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 18:36:
Ben aan het kijken naar de LG PQ426000 maar zie dat het beeldformaat "slechts" 1024x768 (XGA) is terwijl full hd 1920x1080 is. Wat is hier het belangrijkste verschil in bij film kijken en/of gamen qua beeldkwaliteit
En ook niemand die ervaringen kan delen helaas??
De PQ3000 wordt in bijna alle winkels als 100Hz verkocht dus het zal vast 100Hz zijn.
Heel mooi. De tv wordt omgeruild! en omdat het oude model niet meer wordt geleverd... krijg ik de PQ6000.mistermaxmax schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:10:
Goedemiddag,
iemand al ervaring met een uncontrollable dot?een subpixel of pixel die zijn werk niet naar behoren uitvoert? Ik heb net de PG6000 aangeschaft en last van een groene stip die nu en dan opkomt en flikkert.
Helaas valt dit niet binnen de garantie en ben ik zuur. LG hanteert dit als toelaatbaar. Helaas. En iets wat ik niet verwacht had.![]()
Dit is toch netjes van LG en de winkelier die hier voor gezord hebben. Ik laat mijn ervaringen zeker achter vanaf vrijdag!
Burn It - Burn All
Hier een nieuwe review.Wat ik zo lees op het net is dat de meeste mensen wel tevreden zijn met het toestel.Xtuv schreef op zondag 26 april 2009 @ 21:46:
Zijn er hier al mensen met ervaring met de nieuwe 50PS8000? Dit lijkt mij de ideale 50" voor relatief weinig geld. Veel reviews zijn er nog niet van te vinden. Ik ben met name benieuwd naar de image retention, ben hier op zich niet zo bang voor, maar ga 'm ook voornamelijk gebruiken om op te gamen (xbox360).
Thanks.. mooie uitgebreide, technische review. Conclusie redelijk hetzelfde als wat ik al gelezen heb. Blijft toch wel erg tempting..
Het blijf aardig rustig
op het gebied van nieuwe reviews voor de PQ en PS 
Iemand alweer wat nieuws gevonden?

Iemand alweer wat nieuws gevonden?
Ik heb de 42PQ6000 nu een aantal dagen staan. Ben er behoorlijk over te spreken. Véél tv voor relatief weinig geld.
Had m'n twijfels over het gebrek aan 1080p ondersteuning, maar 1080i en 720p blijken voor mij prima te voldoen. Het geluid is niet om over naar huis te schrijven, maar dat was te verwachten. Met de biosoop setting is het op zich wel te pruimen mits je een film kijkt. Een mooie audio set staat al op de planning.
Tegen de twijfelaars kan ik zeggen: doen.
Had m'n twijfels over het gebrek aan 1080p ondersteuning, maar 1080i en 720p blijken voor mij prima te voldoen. Het geluid is niet om over naar huis te schrijven, maar dat was te verwachten. Met de biosoop setting is het op zich wel te pruimen mits je een film kijkt. Een mooie audio set staat al op de planning.
Tegen de twijfelaars kan ik zeggen: doen.
Verwijderd
Heeft iemand ervaring met de LG 50PQ2000, en zo ja, hoe zijn deze?
Kan verder weinig reviews o.d. vinden...
Kan verder weinig reviews o.d. vinden...
Ik sta op het punt om de LG 50PS8000 te bestellen, maar twijfel nog een beetje door de image retention en mindere zwartwaardes, zoals ik in een review heb gelezen. Helaas kan ik de tv nergens bij mij in de buurt bezichtingen.
Kan iemand (met ervaring
) hier meer over vertellen? Is het hinderlijk?
Kan iemand (met ervaring
Ik heb net een LG 50PS8000 gekocht. En dat van die zwartwaardes valt zeer goed mee. Bluray ziet er schitterent uit. This een plaatje en voor dat geld kan je hem nt laten staan. Heb ook men mediacenter pc er op aangesloten en kan maar zeggen waauw. Alles ziet er perfect uit. Ben overgestapt van een een toshiba lcd van 2 jaar oud en het is toch een heus verschil. En zouden die zwartwaardes toch wat minder zijn ik merk er nt veel van. Echt een hebbe ding. Kopen die handel.
Eindelijk heb ik de 42PQ6000 ook even in het echt mogen bewonderen bij de BCC.
Het beeld stond bij alle tv's op Discovery HD, dus ik heb een mooie vergelijking maken. Al weet je natuurlijk nooit hoe ze de instellingen van de verschillende tv's hebben staan.
Voor mij werd iig het verschil tussen Plasma en LCD weer mooi duidelijk. Persoonlijk vind ik de kleuren bij plasma veel beter tot zijn recht komen.
Verder stond de PQ naast de Full HD Pana PZ85, het verschil tussen deze twee in beeld kwaliteit heb ik op een afstand van +/- 1,5m niet kunnen ontdekken. In design en prijs wint de PQ het sowieso dik vd Panasonic.
Ik wil nog ff 2 maandjes wachten met het bestellen van een nieuwe tv ivm een kleinen verbouwing, maar de PQ6000 staat nu zeker op de eerste plaats van mijn verlanglijstje.
PS: Misschien is het ook een goed idee om het topic aan te vullen met de PQ en PS serie?
Het beeld stond bij alle tv's op Discovery HD, dus ik heb een mooie vergelijking maken. Al weet je natuurlijk nooit hoe ze de instellingen van de verschillende tv's hebben staan.
Voor mij werd iig het verschil tussen Plasma en LCD weer mooi duidelijk. Persoonlijk vind ik de kleuren bij plasma veel beter tot zijn recht komen.
Verder stond de PQ naast de Full HD Pana PZ85, het verschil tussen deze twee in beeld kwaliteit heb ik op een afstand van +/- 1,5m niet kunnen ontdekken. In design en prijs wint de PQ het sowieso dik vd Panasonic.
Ik wil nog ff 2 maandjes wachten met het bestellen van een nieuwe tv ivm een kleinen verbouwing, maar de PQ6000 staat nu zeker op de eerste plaats van mijn verlanglijstje.
PS: Misschien is het ook een goed idee om het topic aan te vullen met de PQ en PS serie?
[ Voor 5% gewijzigd door Jordao op 22-06-2009 10:11 ]
Zeker.. of een nieuw topic zelfsJordao schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:07:
Het was overigens wel even schrikken toen ik de TV uitgepakt had en 'm aanzette, het beeld standaard op de 'vivid'-instelling en dat is echt huilen met de pet op. Deed mij denken aan een LCD in mediamarkt modus..

Ook wat met de Xbox360 erop gespeeld, daar zag ik inderdaad vrij snel image retention, echter dit is ook zeer snel weer weg. Na een paar minuutjes het xboxmenu op te hebben staan zie je dat licht naijlen op een zwart scherm, in de praktijk zie ik er niets van. Alleen op een egaal scherm. Vervolgens heb ik een 2:35:1 film gekeken, met THX modus, contrast 80 dus! ik vreesde voor flink image retention na 2 uur film, met felle witte ondertitels in de onderste zwarte balk. Dit viel echter weer hardstikke mee, alleen wat van gezien als ik er sterk op ging letten en na de film wegzappen naar TV liet geen zichtbaar spoor achter.
Jammer dat er zo weinig enthousiasme is over deze plasma('s), in vergelijking met de bijvoorbeeld de Panasonics. Ik kom zelf ook van een Panasonic af (37PV7), maar de prijskwaliteitverhouding van de 50PS8000 heeft mij makkelijk over de streep kunnen trekken. Dit is echt enorm veel beeld (letterlijk.. 50-inch
[ Voor 6% gewijzigd door Xtuv op 22-06-2009 19:47 ]
Mijn kamer is eigenlijk nooit helemaal donker, heb altijd wel wat lichten aan staan enzo..... Betekent dit dat het voor mij (tot op zekere hoogte) minder belangrijk is wat de zwartwaardes zijn v/d plasma?Xtuv schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:44:
[...]
In een compleet donkere ruimte is zwart nogsteeds donkergrijs
Dan is het "zwart" nog veel grijzer en kan je mijns inziens beter voor een goede LCD gaan... Je zal ook de reflecties van de lampen er in zien. Een plasma komt eigenlijk pas in een verduisterde ruimte goed tot zijn recht.Jordao schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:32:
Mijn kamer is eigenlijk nooit helemaal donker, heb altijd wel wat lichten aan staan enzo..... Betekent dit dat het voor mij (tot op zekere hoogte) minder belangrijk is wat de zwartwaardes zijn v/d plasma?
Nickname does not reflect reality
Ik Kijk redelijk veel sport en ik had begrepen dat een plasma o.a. voetbalwedstrijden beter kan weergeven dan een LCD.. Dit door de evt ghosting die kan optreden?Brad Pitt schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:25:
[...]
Dan is het "zwart" nog veel grijzer en kan je mijns inziens beter voor een goede LCD gaan... Je zal ook de reflecties van de lampen er in zien. Een plasma komt eigenlijk pas in een verduisterde ruimte goed tot zijn recht.
Ik weet niet hoe je die sport kijkt, maar voetbal via digitale tv of gewoon via de kabel is sowieso erg lelijk op mijn 50pg6000. Normale tv vind ik nog wel goed te doen, maar voor voetbal kan je nogsteeds het best gewoon een flinke CRT hebben denk ik.
Zou het WK volgend jaar wel in HD willen zien....sander-sp schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:26:
Ik weet niet hoe je die sport kijkt, maar voetbal via digitale tv of gewoon via de kabel is sowieso erg lelijk op mijn 50pg6000. Normale tv vind ik nog wel goed te doen, maar voor voetbal kan je nogsteeds het best gewoon een flinke CRT hebben denk ik.
De HD decoder moet er dus ook nog even komen, kijk nu wel digitaal van UPC..
Ja, ik zit hier helaas in een gehucht waar geen HD kanalen te ontvangen zijn. Maar het is anti-kraak dus wie weet ben ik hier tegen die tijd alweer weg en kan het wel.
Zijn er trouwens meer mensen die een xbox 360 aangesloten hebben op de 42 of 50pg6000? Ik heb toch een beetje last van input lag dus ik heb is wat gespeeld met de instellingen. Nou denk ik dat het het best is om de xbxo zelf op 720p en 50hz te zetten en de TV op de gamemodus. De xbox is aangesloten via component. Iemand anders ervaringen?
Zijn er trouwens meer mensen die een xbox 360 aangesloten hebben op de 42 of 50pg6000? Ik heb toch een beetje last van input lag dus ik heb is wat gespeeld met de instellingen. Nou denk ik dat het het best is om de xbxo zelf op 720p en 50hz te zetten en de TV op de gamemodus. De xbox is aangesloten via component. Iemand anders ervaringen?
[ Voor 50% gewijzigd door SaN op 24-06-2009 15:22 ]
Verwijderd
Hoi,
Heb vandaag de LG PQ6000 gekocht. Ik wou eigenlijk gaan voor een andere versie die ook 106/107 Cm was. Maar voor 599,- ( scheen ik voordeel uit te halen ) kon ik deze ''luxe'' editie krijgen. Vindt het scherm erg mooi, vooral omdat je nu niet echt meer zo'n lijst er om heen hebt. Verder heb je een extra optie met die Usb stick. Ik vindt de kwaliteit erg mooi ( Bijvoorbeeld als je spelletjes met de Wii speelt ) maar tv via Kpn Digitenne vindt ik niet prachtig. Binnenkort krijgen we gelukkig Upc digitenne was sowieso al een hele vooruitgang is en via de kabel gaat. Moet trouwens wel zeggen dat SouthPark er wel goed uit ziet op die Kpn Digitenne.
Voor hoeveel wordt deze Tv normaal aangeboden? Bij scheer en foppen zeiden ze dat ze deze Tv eens hadden besteld voor de webwinkel maar hem kwijt wilden en ik daarom deze aanbieding kreeg.
Heb vandaag de LG PQ6000 gekocht. Ik wou eigenlijk gaan voor een andere versie die ook 106/107 Cm was. Maar voor 599,- ( scheen ik voordeel uit te halen ) kon ik deze ''luxe'' editie krijgen. Vindt het scherm erg mooi, vooral omdat je nu niet echt meer zo'n lijst er om heen hebt. Verder heb je een extra optie met die Usb stick. Ik vindt de kwaliteit erg mooi ( Bijvoorbeeld als je spelletjes met de Wii speelt ) maar tv via Kpn Digitenne vindt ik niet prachtig. Binnenkort krijgen we gelukkig Upc digitenne was sowieso al een hele vooruitgang is en via de kabel gaat. Moet trouwens wel zeggen dat SouthPark er wel goed uit ziet op die Kpn Digitenne.
Voor hoeveel wordt deze Tv normaal aangeboden? Bij scheer en foppen zeiden ze dat ze deze Tv eens hadden besteld voor de webwinkel maar hem kwijt wilden en ik daarom deze aanbieding kreeg.
Denk dat je hier genoeg terug kunt vinden over de prijs.Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 01:39:
pricewatch: LG 42PQ6000
Anders heb je altijd nog kieskeurig
Ik heb een 42PG6000 ik heb de xbox aangesloten via hdmi. en de xbox op 720P.sander-sp schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:25:
Ja, ik zit hier helaas in een gehucht waar geen HD kanalen te ontvangen zijn. Maar het is anti-kraak dus wie weet ben ik hier tegen die tijd alweer weg en kan het wel.
standaard kiest de xbox een andere resolutie maar dan is het beeld met media center niet beeldvullend.
Ik heb totaal geen last input lag. me geluid heb ik optisch uit de xbox op een 7.1 versterker.
Het zou kunnen liggen aan die hdmi aansluiting, ik heb zelf alleen component. Verder is de resolutie van de 50pg6000 ook anders dan de 42pg6000, dat zou het misschien ook kunnen zijn.
Het is trouwens niet ondoenlijk om te spelen, maar als ik mijn tv geluid tegelijk met de versterker aan heb hoor ik wel duidelijk een echo. Racegames zijn helaas bijna niet te doen...
Het is trouwens niet ondoenlijk om te spelen, maar als ik mijn tv geluid tegelijk met de versterker aan heb hoor ik wel duidelijk een echo. Racegames zijn helaas bijna niet te doen...
Ik denk dat het dan aan de component ligt. wanneer ik het geluid van beide aanzet moet ik er echt voor gaan zitten om een delay te horen.met racegames heb ik ook geen problemen.sander-sp schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:38:
Het zou kunnen liggen aan die hdmi aansluiting, ik heb zelf alleen component. Verder is de resolutie van de 50pg6000 ook anders dan de 42pg6000, dat zou het misschien ook kunnen zijn.
Sanders geen hdmi op je xbox?
Ik heb ook de 42PG6000 en heb geen last van input lag bij component bij het gamen (Xbox 360 en PS3), misschien moet je een paar beeldverbeteraars uitschakelen? Heb trouwens als ingangslabel voor de input Game staan, bij sommige tv's schijnt dat te helpen op een of andere vage manier. Verder had ik vaak begrepen dat tv's die last hebben van input lag dat eerder had met HDMI dan via component of vga maar ik kan dat ook verkeerd hebben opgevat.
Ik speel trouwens op 720P.
Ik speel trouwens op 720P.
Ik kom net weer eens voorbij de specificaties van de 50pg6000, en daarin staat dat het een 100hz tv is. Nu kan ik bij CCC alleen 60hz selecteren. Is dat logisch? Het is de tweede display naast een HP w2408h, daarvan is de maximum refreshrate 60hz.
Verwijderd
Zijn er inmiddels al meer mensen met deze TV en een LG HT762TZ hometheather set?
Het is mij nog steeds niet gelukt om 5.1 geluid door te geven via mijn laptop (HDMI) naar de tv en daarna van de tv naar de HT set via de optische kabel, en ik ben er ook nog niet uit of dat nou ook echt technisch mogelijk is of niet. Jingaling zegt dat het hem gelukt is vanaf de tv naar een HTPC.
Iemand ervaring mee?
Het is mij nog steeds niet gelukt om 5.1 geluid door te geven via mijn laptop (HDMI) naar de tv en daarna van de tv naar de HT set via de optische kabel, en ik ben er ook nog niet uit of dat nou ook echt technisch mogelijk is of niet. Jingaling zegt dat het hem gelukt is vanaf de tv naar een HTPC.
Iemand ervaring mee?
Ik heb mijn LG 42PG6000 nu ruim 2 jaar, UTT 5194, en de laatste maanden is de beeldkwaliteit een stuk minder geworden. Dat valt vnl op bij donkere films en games, dan zijn de details weg en zie je weinig. Ik moet binnenkort maar eens gaan proberen opnieuw te kalibreren, kijken of dat helpt, maar ik ben bang dat het komt doordat het fosfor aan lichtsterkte heeft ingeboet, en dat het niet te fixen is. Ik vind het wel erg snel, na zo'n 5000 uur. Ik heb al een beetje zitten spelen met de instellingen en heb geen bevredigende instellingen gevonden. Ik heb overigens begrepen dat Panasonic TV's hier ook aan lijden, dus LG staat hier niet alleen in. Ik was tevreden over de beeldkwaliteit, maar als je maar twee jaar met je Plasma TV kan doen vind ik dat toch aan de korte kant. Ik heb toch ruim €900 voor die TV betaald bij de introductie van het model. Ik zit er ernstig aan te denken om een klacht bij LG in te dienen.
Ze zeggen zelf dat de backlight 100.000 uur mee moet kunnen zie
http://www.amazon.co.uk/L...w/dp/tech-data/B0014IVF1K
Lijkt me dat ze je zeker tegemoet moeten komen.
http://www.amazon.co.uk/L...w/dp/tech-data/B0014IVF1K
Lijkt me dat ze je zeker tegemoet moeten komen.
Mooi dat je met die link komt. Ik kon me die 100.000 uur ook herinneren, maar de TV staat niet meer op de site en staat ook niet meer in google cache. Ik had dus specifiek naar die 100.000 uur gezocht. Backlight is trouwens niet de juiste benaming, dat is voor LCDs.
Dat is knap, want een plasma heeft geen backlight. De cellen zelf geven licht
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX