Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19
Deze TV wist in 5/5 te scoren in een review terwijl de nieuwe panasonic serie daar 3.5/5 scoort.
Lijkt dus zeker een TV om in de gaten te houden, is het echt een panasonic killer?

Afbeeldingslocatie: http://de.lge.com/download/product/ETC/50PG6000/PG6000_big_lge.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.prylportalen.se/ArticlePages/200801/19/20080119151503_MKF533/design01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.prylportalen.se/ArticlePages/200801/19/20080119151503_MKF533/black02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.prylportalen.se/ArticlePages/200801/19/20080119151503_MKF533/black.jpg

Beelddiagonaal 127 cm
Helderheid 1500 cd/m²
Contrast ratio 30000 :1
Resolutie 1366 x 768
HD-ready
100Hz techniek
Aantal analoge tuners 1
Digitale tuner
OSD
Comb filter
Ontvangstnorm PAL, SECAM, NTSC, DVB-T

42"
http://www.kieskeurig.nl/...9E8DBC12573F7004A6B09.htm

50"
http://www.kieskeurig.nl/...6C2A7C12573F7004A7D3B.htm

review:
http://www.prylportalen.s...0119151503_MKF533.dbp.asp

Tevens heeft deze nieuwe LG onlangs op de CES in Las Vegas de innovation award gekregen:

LAS VEGAS, Jan. 7, 2008 – Slim design, advanced calibration options, wireless connectivity and invisible speakers underscore LG Electronics’ 2008 plasma HDTV innovations. The 50-inch model of the flagship PG60 series is the CES 2008 “Best of Innovations” video display honoree, singled out for its intuitive styling, advanced display technologies and consumer benefits.

http://www.htguys.com/arc...eleases/2008/LGCESII.html

Iemand al ervaringen? Meer info? Andere reviews?

Met dank aan Apple in het pana 8 serie topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:34
Mmm
http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/uan/1741

4 x hdmi 1.3, 100hz, 1080p processing, usb 2.0 poort, en speakers van Mark Levinson

Wat ik zo ff kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze plasma ziet er wel heel erg mooi uit,mooier dan de Panasonics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 09:40
De 50PG6000 heeft eergisteren zeker mijn aandacht getrokken. Design lijkt mij heel mooi volgens de foto's en de zweedse review maakt me zeer enthausiast. Volgens de website van Correct leveren zij deze ook. Wellicht ga ik vrijdagavond even neuzen in R/dam. Ondertussen heb ik nu 1 jaar de sharp 37xd1e waar ik zeer blij mee ben, maar het gaat nu toch echt kriebelen om een groter scherm te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:14

Tjark

DON'T PANIC

Op de LG flash site zie ik niet de 42" bij de PG60 serie staan? (Ik neem aan de de PG60 serie de 42PG6000 bevat?)

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjark Verhoeven schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:06:
Op de LG flash site zie ik niet de 42" bij de PG60 serie staan? (Ik neem aan de de PG60 serie de 42PG6000 bevat?)
Volgens mij moet je naar de PG20 kijken.

Denk dat dit idd mijn nieuwe TV gaat worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:14

Tjark

DON'T PANIC

maar in de topicstart links naar kieskeurig staat wel de 42 (42PG6000)

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjark Verhoeven schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 17:25:
maar in de topicstart links naar kieskeurig staat wel de 42 (42PG6000)
Dit is 1 en dezelfde tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze modellen staan bij mij naast de panasonics!!! Zeker het ontwerp is mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 00:16:
Deze modellen staan bij mij naast de panasonics!!! Zeker het ontwerp is mooier.
Bij jou? Bij jou thuis? :) Kan je misschien wat vertellen over het beeld t.o.v. de pana's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee tuurlijk staan ze niet naast elkaar. en al helemaal niet bij mij thuis!!!

Ben aan het overwegen wat te kopen (duurt nog wel een half jaar of zo), en kwa specificaties lijken ze erg op elkaar. Echt het overwegen/vergelijken waard.

Het uiterlijk vind ik van de LG's veel mooier. De nieuwe voet van de panasonics is zo lelijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:04

Cliffie

Trompetslet

Wat ik me afvraag is of de kwaliteit van de LG's vergelijkbaar zijn met de Panasonics, daar heb ik nog niets over gelezen....

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cliffie schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:55:
Wat ik me afvraag is of de kwaliteit van de LG's vergelijkbaar zijn met de Panasonics, daar heb ik nog niets over gelezen....
Mja de allereerste regel van deze thread is toch redelijk duidelijk zou je zeggen. Vooralsnog is het de enige review dus of je er heel veel uit kan halen is een tweede natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hier ook een Full-HD versie van? Zelfde lijn etc maar dan een Full - HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:33:
Is hier ook een Full-HD versie van? Zelfde lijn etc maar dan een Full - HD?
Nog niet, deze komt wat ik volgens mij gelezen heb ergens rond juni.

Ik denk dat ik zelf voor de 42" ga. Lang zitten nadenken (nog steeds eigenlijk :P) over een 50" of 42" maar het prijsverschil is toch bijna 500euro waar ik bv ook weer een PS3 voor kan kopen. In eerste instantie had ik een budget van 800euro voor een tv. Dat was al opgekrikt naar 1500 maar toen maar eens goed na gaan denken. Ga hem ws bestellen bij Azerty, daar staat dat ie op voorraad is bij de leverancier. De 20 krijg ik betaald dus denk dat ik hem dan maar ga bestellen.

Alleen qua uiterlijk vind ik hem al veel mooier dan de nieuwe pana's. Dan hoop ik dat de beelkwaliteit er ook van in de buurt komt (1 review zegt ook niet veel) en als ik geluk heb issie zelfs beter :)

[ Voor 9% gewijzigd door noks op 17-03-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat een prachtig toestel! Ik zal ook eens gaan zoeken naar reviews. Op dit moment lijkt me de 42PG6000 absoluut top!

Uitgebreide specs http://www.lgenordic.com/...22.42PG6000-Full-Spec.pdf
(Lijkt een tijdelijke locatie).

De manual (ook in het Nederlands) is te vinden via de Italiaanse LG site
http://it.lge.com/product...000_PRD%7CMANU_manu.jhtml

OPGELET: de 42inch heeft als resolutie 1024x768.

[ Voor 66% gewijzigd door Gianni Rombios op 20-03-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
Gisteren bij de MM eindhoven geweest, en daar hing de 42" variant aan de muur.
Der verkoper wist mij te vertellen dat de nieuwe LG er nog niet was, evenals de nieuwe panasonic.. Na even rondkijken heb ik ze beide gevonden.
Ik vind het echt een prachtig toestel qua design, het beeld vind ik altijd moeilijk te vergelijken in de shop. Even gekeken hoe zwart het zwart was, maar er hing linksboven een 'oude' 40"full-hd samsung die dus echt pikzwart was, en deze LG was een stuk grijzer. Ligt dat nou aan de instellingen ofzo?
De nieuwe panasonic gaat hem voor mij iig zeker niet worden, sorry maar wat een afschuwelijk design ;o gelukkig is dat persoonlijk maar voor mij is het niks.
Nu zit ik nog te twijfelen tussen deze 42"LG of een 'goedkopere' 50" Samsung (C91 oid). Zit toch weer 300euro tussen dus denk toch dat het de LG gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
Weet iemand hoe het zit met de garantie op de LG? De Azerty site zegt 12 maanden garantie en dat vind ik toch wel erg weinig (en erg tegen de wet :P) voor zo'n grote aankoop. Bij Panasonic krijg je 2 jaar aan huis...

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Noks, wat kostte die 42" bij de MM Eindhoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
Gianni Rombios schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:28:
Noks, wat kostte die 42" bij de MM Eindhoven?
Oei dat is een goeie, ik kwam namelijk alleen naar de tv kijken, kopen doe ik toch ergens anders ;)
Maar als ik met niet vergis was de LG 1299 en de pana 1199. Erg prijzig dus als je het met online vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Bedankt, ik heb het net ook even in de MM Groningen gecheckt, inderdaad (42PG6000) 1299...... dat is wel gillend veel te duur tov de 950 bij Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.SiniSter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 12:28
en er bestaat blijkbaar ook een simpelere 42PG3000 versie
http://at.lge.com/proddiv...rentId=01&category_level=

[ Voor 83% gewijzigd door Mr.SiniSter op 21-03-2008 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noks schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:40:
Even gekeken hoe zwart het zwart was, maar er hing linksboven een 'oude' 40"full-hd samsung die dus echt pikzwart was, en deze LG was een stuk grijzer. Ligt dat nou aan de instellingen ofzo?
Ik vermoed ongelukkige lichtinval. Onder fel Mediamarkt tl-licht is plasma niet zwart (de ouderwetse beeldbuis tv ook niet terwijl deze nog steeds de beste blacklevels heeft), maar LCD juist wél. Kijk je echter onder normaal (sfeer)licht dan draait de zaak om.
Dus hoe donkerder je kijkomgeving, des te donkerder zwart krijgt de plasma en des te lichter zwart krijgt de LCD.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:18
Ik ben erg benieuwd naar de 42PG6000. Jammer dat er nog geen (?) gebruikerservaringen te vinden zijn. Ik ga toch kijken of ik em ergens in een winkel kan bezichtigen. Als het me bevalt dan is het een kanshebber voor de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er erg mooi uit!!..maar ik heb vernomen dat de nieuwe serie lcd tv er ook zeer aardig uitziet..iemand hier al een mening over? Kan ze zo snel nog nergens op internet vinden (alleen op de site van lg zelf)
Ik zit nog steeds te twijfelen..wou eerst een 42 lf 65...maar euhh beging nu wel langzaam te twijfelen.

Alleen staat plasma nu eenmaal niet zo goed bekend als lcd..al dan niet terecht.. Kan iemand me vertellen in hoeverre de nieuwe lcd en plasma tv nu van elkaar verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Ik zou zeggen, lees eerst deze draad eens door.
[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 3]

Staat erg veel info/discussie over lcd vs plasma. Over het algemeen wordt plasma toch als de betere technologie beschouwt, maar er zijn wel wat punten voor de aanschaf van een lcd. Dus lees het door, en bepaal voor jezelf wat zwaarder weegt. De nieuwe lijn van LG ziet er erg strak uit, design-wise, maar goed dat is nog altijd inferieur tov de beeldweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Korte samenvatting:
Het stroomverbruik van een plasma tv ligt over het algemeen hoger.
Plasma tv's zijn er alleen in grote formaten (vanaf 37 inch).
De resolutie van de 37 en 42 inch schermen zijn vaak niet true hd.
Er bestaat nog steeds een minimale kans op inbranden (dit ligt echter aan hoe de gebruiker ermee omgaat)

Daar staat wel tegenover dat Plasma meer kleuren kan weergeven, waardoor beelden natuurlijker overkomen en meer diepte vertonen. Het zwart is zwarter dan bij een LCD scherm, wat goed tot zijn recht komt in donkere scenes in speelfilms. Plasma tv's zijn over het algemeen ook goedkoper in aanschaf.

Er zijn nog wel meer voor en nadelen, maar dit zijn degenen die het vaakst genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
Rudey schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:32:
Korte samenvatting:
Het stroomverbruik van een plasma tv ligt over het algemeen hoger.
Plasma tv's zijn er alleen in grote formaten (vanaf 37 32 inch).
De resolutie van de 37 en 42 inch schermen zijn vaak niet true hd.
Er bestaat nog steeds een minimale kans op inbranden (dit ligt echter aan hoe de gebruiker ermee omgaat)

Daar staat wel tegenover dat Plasma meer kleuren kan weergeven, waardoor beelden natuurlijker overkomen en meer diepte vertonen. Het zwart is zwarter dan bij een LCD scherm, wat goed tot zijn recht komt in donkere scenes in speelfilms. Plasma tv's zijn over het algemeen ook goedkoper in aanschaf.

Er zijn nog wel meer voor en nadelen, maar dit zijn degenen die het vaakst genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Ohja klopt, 32 inch schermen heb je ook. Er is zelfs ook een 32PG6000, maar het is nog niet bekend of die in Nederland uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Ik vraag me af hoeveel warmte een plasma geeft. Ik heb de gebruikers handleiding gelezen van de 50pg6000 en daarin adviseren ze rondom het scherm 10 cm ruimte over te houden. Nu heb ik (broodjes aap) verhalen gehoord dat plasma bezitters donkere vlekken hebben gekregen op de muur door de warmte van het scherm.

Reden dat ik dit vraag is dat ik een met skai beklede kussenmuur heb met daarin een open vlak van 1.30m breed bij 1.30m hoog waarbij dit vlak eveneens is bekleed met skai. Moet namelijk niet de bedoeling zijn dat er een kans bestaat dat de boel in de fik kan vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Master Jeff schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:09:
Ik vraag me af hoeveel warmte een plasma geeft. Ik heb de gebruikers handleiding gelezen van de 50pg6000 en daarin adviseren ze rondom het scherm 10 cm ruimte over te houden. Nu heb ik (broodjes aap) verhalen gehoord dat plasma bezitters donkere vlekken hebben gekregen op de muur door de warmte van het scherm.

Reden dat ik dit vraag is dat ik een met skai beklede kussenmuur heb met daarin een open vlak van 1.30m breed bij 1.30m hoog waarbij dit vlak eveneens is bekleed met skai. Moet namelijk niet de bedoeling zijn dat er een kans bestaat dat de boel in de fik kan vliegen :)
Ik denk dat ik dit broodje aap verhaal helaas moet bevestigen. Heb een Panasonic 42PV70 en deze stond een tijdje terug op zijn voet, een cm of 15 a 20 v/d muur. Toen hij van plaats wisselde zag je een kleine kleurverandering op de muur. De muur is beige geverfd. Nu heeft mijn plasma geen fans, dus mss dat het daarmee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Master Jeff schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:09:

Mijn 42PY70 word gewoon helemaal niet warm. De lucht die erboven uit komt is niet eens genoeg om mijn handen te warmen als ik het koud heb. Dus zet je verwarming nog maar even niet uit :P

*edit, de PY heeft wel fan's, misschien dat het daardoor komt. Mijn TV hangt gewoon een paar centimeter van de muur.

[ Voor 6% gewijzigd door Chilly_Willy op 26-03-2008 13:53 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Okay, dus in basis als het scherm voldoende koelventilatoren heeft dan is de warmte afgave lager. Uiteraard ook wel logisch, maar toch wel een belangrijk punt.

@ bramberk , als je scherm 15 tot 20 cm van je muur afstaat en je hebt verkleuring op de muur dan moet het scherm toch behoorlijk warm worden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Master Jeff schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:24:
Okay, dus in basis als het scherm voldoende koelventilatoren heeft dan is de warmte afgave lager. Uiteraard ook wel logisch, maar toch wel een belangrijk punt.

@ bramberk , als je scherm 15 tot 20 cm van je muur afstaat en je hebt verkleuring op de muur dan moet het scherm toch behoorlijk warm worden denk ik...
Ja dat denk ik ook, maar ik let er niet echt op. Het heeft denk ik te maken met het feit dat deze tv geen fans heeft, terwijl bv de 42PY70 dat wel heeft. Ik maak me er niet echt druk om, over een tijdje komt de tv te hangen en mocht ik dan 'vlekken' krijgen, so be it. Zie je toch pas als je de tv eraf haalt.

Het kan trwns ook nog aan de verf liggen, want daar is natuurlijk ook veel verschil in kwaliteit in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er dan nog werkelijk niemand die de PG6000 thuis heeft staan en er iets over kan vertellen? Hij is volgens mij toch al aardig verkrijgbaar hier in NL... Nog even geduld dan maar.. :X
Twijfel persoonlijk heel erg tussen LG PG6000 en Pana 42PX80. Wilde aanvankelijk morgen de knoop doorhakken, maar zonder reviews van eerstgenoemde wordt dat lastig! Hij ziet er wel heel strak uit, dat staat al vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:37:
Is er dan nog werkelijk niemand die de PG6000 thuis heeft staan en er iets over kan vertellen? Hij is volgens mij toch al aardig verkrijgbaar hier in NL... Nog even geduld dan maar.. :X
Twijfel persoonlijk heel erg tussen LG PG6000 en Pana 42PX80. Wilde aanvankelijk morgen de knoop doorhakken, maar zonder reviews van eerstgenoemde wordt dat lastig! Hij ziet er wel heel strak uit, dat staat al vast...
Ik verbaas me er ook over dat e rnog maar zo weinig over te vinden is. Bovendien vind ik persoonlijke reviews altijd lastig, meeste mensen die een Plasma kopen komen volgens mij nog van CRT en zijn vaak al overdonderd door de grootte en wordt zo wordt bijna elke tv goed beoordeeld.
Voor mij gaat het iig niet de pana worden omdat ik deze echt heel lelijk qua design vind. Ik wil dus binnenkort de LG gaan bestellen maar ik moet even kijken op welke termijn dit gaat gebeuren gezien een onverwachts tripje naar italie waar ik nog wat geld voor nodig heb :] Ik hoop hem volgende week te kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Volgende maand ga ik de LG halen, want anders blijf ik wachten op reviews. Reden is inderdaad dat ik de PX80 te lelijk vind. Dat was ook de eis van mijn vriendin. Als het een opvallend scherm wordt, dan moet het design wel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst iedereen effe bedankt voor de reactie op mijn vorige vraag!

Vind het nog steeds een erg mooi toestel (bijna alle lg's trouwens). Misschien dat iemand me kan helpen met de volgende vraag, De resolutie van de pg6000 is 1365x768. Nu wil ik graag in de toekomst een tv waarbij ik mijn xbox 360 kan aansluiten.
Hoewel ik lees dat plasma beter geschikt voor snelle beelden ben ik een beetje dat bang dat dit 'gebrek' aan full HD erg groot is.
Heeft iemand ooit verschillende opstellingen gezien met apparaten die ook full hd kunnen uitzenden. Is het verschil tussen 1365x768 en full hd merkbaar op zo'n tv? Of is het niet of amper zichtbaar? Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Let wel op alleen de 50inch heeft die resolutie, de 42inch heeft gewoon 1024x768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:58:
Allereerst iedereen effe bedankt voor de reactie op mijn vorige vraag!

Vind het nog steeds een erg mooi toestel (bijna alle lg's trouwens). Misschien dat iemand me kan helpen met de volgende vraag, De resolutie van de pg6000 is 1365x768. Nu wil ik graag in de toekomst een tv waarbij ik mijn xbox 360 kan aansluiten.
Hoewel ik lees dat plasma beter geschikt voor snelle beelden ben ik een beetje dat bang dat dit 'gebrek' aan full HD erg groot is.
Heeft iemand ooit verschillende opstellingen gezien met apparaten die ook full hd kunnen uitzenden. Is het verschil tussen 1365x768 en full hd merkbaar op zo'n tv? Of is het niet of amper zichtbaar? Iemand ervaring hiermee?
Laat ik dit gebrek aan full HD even toelichten. Je wilt dus gamen met je scherm, dan is een plasma echt de betere keuze. Wel even inspelen in het begin, maar dan is een plasma echt een stuk beter. Waarom? Beweging...aangezien je bij games zoals FPS of race-games nogal snelle camerabewegingen hebt is een plasma echt veel beter. Het nadeel van lcd is namelijk dat het resolutie verliest als er snelle bewegingen zijn. Je hebt dus een full HD scherm met een horizontale resolutie van 1080 beeldlijnen. Maar als er 'beweging' optreedt verlies je beeldlijnen, zo verliest het laatste top-model Sony (x3500) meer dan 500 beeldlijnen als alle 'hulpjes' aanstaan. Staan ze uit, dan hou je nog maar 300 v/d 1080 lijnen over.
Bij een plasma blijf je alle beeldlijnen behouden, dus bij een hd ready zijn dat 768 lijnen. Meer dus dan een full HD lcd, bij bewegende beelden. Tja en beelden bewegen nogal vaak :)

Maar hoe dit cijfer-voorbeeld zich vertaald in de werkelijkheid weet ik niet, het zou zomaar kunnen zijn dat je het niet ziet. Zelfde geldt voor het hele Full HD vs HD ready verhaal:daar wordt erg veel over gezegd, maar bijna niemand weet het. Volgens mij kun je het ook niet testen, want dan heb je twee tv's nodig die identiek zijn aan elkaar behalve de beeldresolutie, en dan zou je daar dus een 720p en een 1080p bron op moeten afspelen. Maar dit lijkt me onmogelijk aangezien je geen tv kunt vinden die er zowel in hd ready als full hd is en dan ook nog eens geheel identiek behalve de resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Voor gamen maakt de resolutie wel degelijk uit, als je even niet naar het "LCD vs Plasma" plaatje kijkt. Bij normaal film kijken op 3 meter afstand van een 42 inch scherm zie je het verschil niet meer tussen een 720p scherm en 1080p scherm, mochten deze beide een blue-ray film uitzenden.

Bij spellen is vaak het HUD kleiner bij hogere resoluties, waardoor je meer van het spelbeeld ziet (of je kan je HUD meer uitbreiden). Bij sommige spellen is je FOV (Field Of View) ook groter. Dit is in ieder geval zo op een pc. Of dit ook zo bij een XBOX is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Zie hier een link met nieuwe informatie http://www.hdtvnieuws.nl/...0-plasma-hdtv-introductie

En zie hier de vermelding op de NL site van LG http://nl.lge.com/product...il/plasmatv_pg6000.jhtml#

Hopelijk volgen er binnenkort de eerste reviews van nederlandse of engelse websites. Maar de specs en de prijzen maken mij dolblij. Nu nog mijn vrouw zien te overtuigen :)

[ Voor 34% gewijzigd door Master Jeff op 28-03-2008 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Ik heb gelukkig mijn vriendin al overtuigd, en dat was niet makkelijk. :P Maar eindelijk verse informatie. Ik zag op kieskeurig ook dat er steeds meer winkels zijn die de tv aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
http://www.digitalmovie.nl/

Kijk bij: Deze maand in Digital Movie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
Als ik het goed begrijp is dat een online tijdschrift? Zal dadleijk eens langs de bruna lopen kijken of ik hem kan vinden. Anders schaf ik hem wel online aan dit weekend, zal de conclusie hier wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
"Zowel op papier als online" is het moto van het blad. Dus ik neem aan dat het ook in magazine vorm verkrijgbaar is.

Edit: Ik heb geprobeerd online een proefabonnement te nemen, maar dit lijkt bij mij niet te werken.

[ Voor 31% gewijzigd door Rudey op 28-03-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:42

Bever!

3

Staat al een tijdje bij ons in de zaak, en moet zeggen dat ik het een erg goed scherm vind!!
Dus loop eens een winkel binnen om hem zelf te bekijken, vergeleken met pana 7 serie vind ik hem een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Bever, op welke punten vind je het scherm erg goed? Ook verschillende instellingen geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bever! schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:39:
..., vergeleken met pana 7 serie vind ik hem een stuk beter.
En hoe verhoudt de LG 42PG6000 zich tot de Panasonic 42PX80 in jouw opinie Bever? En zou je dat kunnen onderbouwen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:42

Bever!

3

42px80 heb ik nog niet staan! Scherm valt op door erg mooie kleurweergave, springt echt uit het scherm. En donkere stukken zijn erg genuanceerd. En al helemaal lekker als je ziet watvoor prijsje eraan hangt.

Design ook een dikke plus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Woei, bedankt voor de uitleg, klinkt goed. Hopelijk kan je em binnenkort vergelijken met de PX80. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
Net even heel vlug (mn trein ging er bijna vantussen) een review gelezen van de 50" variant.
Het was maar een half A4tje, hij wist 4 van de 5 sterren te halen. De reden dat er geen 5 sterren werden gegeven was vanwege de ruis stond er. Die bij DVD te zien was, en dus ook heel duidelijk bij tv.
Er stonden ook nog 2 tips voor andere tv's (een samsung & hitachi, weet type's niet meer) als je deze interessant vond. Beide TV's waren meer dan 1800 pond terwijl de LG voor 1200 in het boekje stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Hmm ruis is niet goed. :P Was dit jou ook al opgevallen bij dat scherm Bever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

mvdklip schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 09:14:
Weet iemand hoe het zit met de garantie op de LG? De Azerty site zegt 12 maanden garantie en dat vind ik toch wel erg weinig (en erg tegen de wet :P) voor zo'n grote aankoop. Bij Panasonic krijg je 2 jaar aan huis...
@mvdklip; op LG zit 2 jaar on-site garantie. Dus ook service aan huis. Het wordt trouwens bij alle merken gewoon uitbesteed aan een 3rd party.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook iemand horen zeggen dat je blokjes zag (tetris effect)bij snelle beelden is er iemand die dit kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
Thanks voor de info, SgtStrider.

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:01:
Ik heb ook iemand horen zeggen dat je blokjes zag (tetris effect)bij snelle beelden is er iemand die dit kan testen?
Op wat voor materiaal trad dit op? Het zou namelijk een heel kwalijke zaak zijn als dit bij een Blu-ray film of geupscalde dvd zou gebeuren. Maar bij een slechte DivX rip zou ik bij deze artifacts minder wakker liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudey schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:27:
[...]

Op wat voor materiaal trad dit op? Het zou namelijk een heel kwalijke zaak zijn als dit bij een Blu-ray film of geupscalde dvd zou gebeuren. Maar bij een slechte DivX rip zou ik bij deze artifacts minder wakker liggen.
Dit is wat er stond op een Forum:

beter als hun vorige schermen, maar nogsteeds ben ik niet tevreden over detail in donkere stukken, en snelle bewegingen maakt ie een tetris festijn van heb ze gezien naast de oude series op verschillende bronnen, van kabel tv tot aan hd tv bluray speler, en ook met verschillende kabelsoorten van instap tot aan fatsoenlijke oehlbach ( andere had ik daar niet bij de hand)

Wel vreemd dat andere mensen hier nog niets over hebben gezegd die het scherm getest hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Inderdaad, het lijkt me wel iets dat opvalt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Inmiddels een gebruikersevaring gezien op Kieskeurig.nl en weer geen negatieve punt over een tetris effect:
http://www.kieskeurig.nl/...6C2A7C12573F7004A7D3B.htm

Misschien ligt het aan een bepaalde instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Ik zou niet teveel waarde hechten aan de kieskeurig ervaringen. Ze zijn best handig, maar je moet ze wel in het goede perspectief plaatsen. Ik zou toch even wachten totdat er wat reviews v/d tv op t net verschijnen, om een wat beter beeld te krijgen van de capaciteiten van de LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Ik hecht sowieso niet te veel waarde aan gebruikerservaringen en ook niet aan reviews overigens. Ik was alleen benieuwd waarom de één het heeft over een tetris effect en bij een ander dit niet eens ter sprake komt.

Een site met reviews die ik wel betrouwbaar vind is http://www.hdtvtest.co.uk/, omdat zij ook diverse instellingen uitproberen en de tv calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
Oja natuurlijk ..

Net vandaag wil ik de tv (42") gaan bestellen bij Azerty is de prijs belachelijk omhoog geschoten van 940euro naar € 1110,33 :| Nu is redcoon de goedkoopste met 994euro maar die zitten met 50euro verzendkosten (azerty maar 10). Nu komt er dus in eens 100euro bij om hem te kunnen kopen en begin ik weer te twijfelen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Rudey schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:44:
Ik hecht sowieso niet te veel waarde aan gebruikerservaringen en ook niet aan reviews overigens. Ik was alleen benieuwd waarom de één het heeft over een tetris effect en bij een ander dit niet eens ter sprake komt.

Een site met reviews die ik wel betrouwbaar vind is http://www.hdtvtest.co.uk/, omdat zij ook diverse instellingen uitproberen en de tv calibreren.
Ja dat is idd echt een goede site. Daar kun je ook stemmen voor welke tv de volgende is die gereviewed zal worden. Er zijn geloof ik wel wat mensen die de PG6000 willen zien, maar er zijn ook andere opties dus het is ff afwachten wat de volgende review wordt. Laatste review was de Panasonic 42PX80 en die kreeg een erg goede waardering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noks schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:30:
Oja natuurlijk ..

Net vandaag wil ik de tv (42") gaan bestellen bij Azerty is de prijs belachelijk omhoog geschoten van 940euro naar € 1110,33 :| Nu is redcoon de goedkoopste met 994euro maar die zitten met 50euro verzendkosten (azerty maar 10). Nu komt er dus in eens 100euro bij om hem te kunnen kopen en begin ik weer te twijfelen ..
Plasma-discounter 1048,- NL model dus 2 jaar on-site garantie. Ze hebben er slechts 2 op voorraad waarvan ik er 1 heb gereserveerd! Ik zou dus snel zijn. Ik weet niet wat de bezorgkosten zijn, ik ga hem donderdag waarschijnlijk halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:53:
[...]

Plasma-discounter 1048,- NL model dus 2 jaar on-site garantie. Ze hebben er slechts 2 op voorraad waarvan ik er 1 heb gereserveerd! Ik zou dus snel zijn. Ik weet niet wat de bezorgkosten zijn, ik ga hem donderdag waarschijnlijk halen.
Dan komt ie incl. verzenden (ik kan een tv van dit formaat niet ophalen) iets onder de 1100 te zitten. Toch 150 euro meer dan ik had verwacht, dus ik denk er nog even wat langer over na ;\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
De bezorgkosten zijn vanaf €40,- zo te zien.

Edit: Noks was me voor. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Rudey op 31-03-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
Waarom is die panasonics nou zo lelijk :P Anders had ik direct die aangeschaft.
Baal er toch wel van dat ik nu 100euro meer kwijt ben voor deze tv, toch 10% meer ineens ;\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
Vandaag weer gaan kijken in de MM naar de LG 42PG6000, Sony 40D3500 (LCD) en de Panasonic 42PX80.
Deze keer was de Pana fatsoenlijk opgesteld met een fatsoenlijke bron eraan en ik was overtuigd.
Net dus maar de Pana besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Noks waarom ben je niet voor de 42PG6000 gegaan? Stond de 50PG6000 ook bij de MM opgesteld waar je was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
Master Jeff schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:50:
Noks waarom ben je niet voor de 42PG6000 gegaan? Stond de 50PG6000 ook bij de MM opgesteld waar je was?
Vanwege dat ik er ineens 100euro meer voor neer moet leggen. Ik denk dat de pana niet onderdoet voor de LG, alleen qua design wint de LG het iig zeker. Volgens mij stond de 50" niet opgesteld, was trouwens bij MM Eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Foto's van de 50PG6000
http://img153.imageshack.us/my.php?image=imgp0044eh4.jpg
http://img374.imageshack.us/my.php?image=imgp0046no0.jpg
http://www.picoodle.com/v...83m_5144f0b.jpg&srv=img26
http://www.picoodle.com/v...56m_b1558b0.jpg&srv=img02
http://www.picoodle.com/v...59m_db68b9b.jpg&srv=img34

En een review v/d 50PG6000: 9/10
http://www.trustedreviews...0PG6000-50in-Plasma-TV/p1

Review komt betrouwbaar over, maar is wel oppervlakkig. Vooral het design en de prijs/kwaliteit verhouding worden geroemd.
Zwartwaarden zijn goed, maar blijven wat achter bij de Pioneer en Panasonic plasma's.

[ Voor 50% gewijzigd door bramberk15 op 01-04-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Er wordt in die review weer niet gesproken over een tetris effect. Wel over ruis, maar de ruis was niet aanwezig in Cinema stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
noks schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:31:
[...]

Vanwege dat ik er ineens 100euro meer voor neer moet leggen. Ik denk dat de pana niet onderdoet voor de LG, alleen qua design wint de LG het iig zeker. Volgens mij stond de 50" niet opgesteld, was trouwens bij MM Eindhoven
Dat is knap lullig dat de prijs € 100 hoger is geworden. Desalniettemin is de pana ook een mooi scherm. Bij de MM Rijswijk is er nog steeds geen LG gearriveerd.

@Bramberk de review kwam ik gisteren ook tegen. Wat ze zeggen idd prijs/kwaliteit is top. Hoop snel het scherm te zien met mijn eigen ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de LG wel in MM Den Haag staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:50:
Weet iemand of de LG wel in MM Den Haag staat?
Ik weet wel dat De Block de LG 42PG6000 in zijn assortiment heeft. Heb hem in Zeist zien staan en er zit er ook een in Den Haag. Weet overigens niet of deze winkels overal hetzelfde assortiment voeren... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:14

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:18:
[...]

Ik weet wel dat De Block de LG 42PG6000 in zijn assortiment heeft. Heb hem in Zeist zien staan en er zit er ook een in Den Haag. Weet overigens niet of deze winkels overal hetzelfde assortiment voeren... :?
De Block in Lisse had hem in ieder geval niet in de winkel staan iig.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Ik heb zojuist de review van DigitalMovie.nl gelezen en er was één ding wat ik jammer vond. Er wordt geadverteerd met een contrast ratio van 30.000:1, maar dit is echter dynamisch. De native contrast ratio is 8000:1 wat weinig is vergeleken met de 42PX80 van Panasonic (15.000:1 native).

Verder wordt er inderdaad over ruis gesproken, maar het gaat hier om ruis dat veroorzaakt wordt door analoge SD materiaal en niet door de tv. Conclusie is dat het een tv is met goede prijs/kwaliteit verhouding.

Nu zit ik echter weer te twijvelen tussen de PG6000 en PX80, aangezien het statische contrast van de PX80 veel hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Dat de 30.000:1 contrastratio dynamisch is verbaast mij enigzins. Thans zover op internet kan ik niets vinden over de 8000:1. Desalniettemin blijvend de specs zeer goed en de prijs aantrekkelijk. Over de PG7000 variant is nog niets over bekend in NL. Ben toch ook benieuwd welke prijzen ze hiervoor gaan hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is gewoon een contrast ratio oorlog en hier moet je dus eigenlijk gewoon niet meer naar kijken volgens mij komt samsung met ratios van 50000 tot zelf 1000000 als contrast ratio enigste wat je dan kan zeggen: yeah right!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Je moet inderdaad niet naar de dynamisch contrast ratio kijken, want dit is niet representatief. Maar de native contrast ratio vind ik wel belangrijk, want dit geeft aan hoe ver het wit van het zwart af ligt zonder truukjes uit te halen. Een hoge native contrast ratio betekent dus dat je in een lichte scene hele mooie zwartwaarden hebt en in een donkere scene hele mooie witwaarden. Bij een dynamisch contrast ratio wordt een lichte scene donkerder gemaakt om het zwart mooier te laten lijken. En dat vind ik jammer, want zo heeft de filmmaker het niet bedoeld.

Edit: Een dynamische contrast ratio wordt dus vastgesteld door het verschil te meten van het zwart in een lichte scene en het wit in een donkere scene, waarbij het zwart in een lichte scene donkerder wordt gemaakt en het wit in een donkere scene lichter.

[ Voor 18% gewijzigd door Rudey op 04-04-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt idd maar als de Panasonic gemeten zou worden komt ie bijvoorbeeld in het echt uit op 7000 ipv de opgegeven 15000 hierdoor valt er gewoon niets over te zeggen als het niet onafhankelijk gemeten word.

Heb hier ooit is een stuk over gelezen dat zelf de Pioneers maar 8000 native halen ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Ik meende dat de Pio's op 3000 native zaten, maar de meeste lcd's halen de 1000 niet eens. Maar goed, op zich maakt het allemaal niet zoveel uit. Het blijft cijferneuken, en je kunt gewoon beter in het echt kijken naar een tv. Dan merk je vanzelf of het contrast goed is ja of nee. Bij Panasonic scheelt het natuurlijk dat ze altijd een erg goede reputatie hebben gehad wat betreft zwartwaarden.

Maar als er bij een lcd 10000:1 of meer staat dan heb ik toch flinke twijfels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
De Pioneer 4280XD zat inderdaad op 3000:1 native volgens bepaalde testsites, maar had nog steeds een mooi beeld. Dus ik geef jullie hierbij gelijk dat het niet bepalend hoeft te zijn voor de algehele PQ.

[ Voor 31% gewijzigd door Rudey op 04-04-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg veel ervaring met het scherm op het duitse forum:

http://www.hifi-forum.de/viewthread-141-923.html
http://www.hifi-forum.de/viewthread-141-916.html

Eventueel te vertalen naar gebrekkig engels via babalfish:
http://babelfish.altavista.com/

Wat meerdere keren naar voren komt zijn kleine problemen met het automatisch formaat geven van het beeld 16:9 of 4:3 heeft dit te maken dat die duitsers veel via sataliet kijken?

Wie dit goed uit kan leggen mag het zeggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Bij de kieskeurig ervaring, waarvan ik de link had gepost werd er inderdaad ook gesproken over het niet volledig vullen van het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje voor de LG fans onder ons. De 42PG6000 en de 42PG3000 zijn beide plasma, beide 42 inch, alleen de pg3000 heeft volgens de specificaties een hogere resolutie, maar een mindere contractratio. Hoe kan het dan zo zijn dat de 3000 serie goedkoper te vinden is dan de 6000 serie? Komt dit alleen door de contrast?
Mijn keus heeft zich inmiddels beperkt tot een van deze twee modellen. Alleen nog de definitieve keuze vaststellen...wat ook niet erg makkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het ook door de glasplaat komt en dat de 6000 meerdere aansluitingen heeft
de resolutie van alle twee is gelijk.
Moet je even kijken op http://de.lge.com/products/model/compare/tv_plasmatv.jhtml#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar kan je ze beter vergelijken dan bij LG NL

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:11
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:48:
het is gewoon een contrast ratio oorlog en hier moet je dus eigenlijk gewoon niet meer naar kijken volgens mij komt samsung met ratios van 50000 tot zelf 1000000 als contrast ratio enigste wat je dan kan zeggen: yeah right!
Jammergenoeg is er geen ''standaard'' met betrekking tot het meten van die waarden. De ene fabrikant vind het al gauw ''wel best'', een andere fabrikant zou hem misschien een lagere waarde meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag wezen kijken bij MM Den Haag en een aantal plasma's vergeleken voor zover dit kon :s
De bron van de Plasma schermen is zo beroerd dat vergelijken dus haast niet te doen is.

Zo was het beeld van de Panasonic 42PX80 om te huilen (onscherp)en de Panasonic 46pz85 was maar iets beter en weerspiegelde heel erg terwijl ik weet dat deze plasmas thuis een mooi beeld zullen neerzetten.
Maar het design van Panasonic blijft om te huilen zelfs de 46pz85 is erg lelijk om over de 42PX80 maar te zwijgen.

Toen bij de LG 42PG6000 en LG50PG6000 wezen kijken deze was beter kwa beeld maar dit komt waarschijnlijk omdat er hier minder schermen op een verdeeldoos waren aangesloten???
Even met de instellingen lopen spellen en deze zijn erg uitgebreid en goed.
Bovendien vind ik het design erg mooi!

Dus ik denk dat ik deze na mijn vakantie ga bestellen8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
@Ferry82 Ik was zaterdag in Rijswijk en daar zullen de nieuwe LG pas eind april binnen komen. Dan ga ik toch alvast even kijken in Den Haag.

Wat was de prijs van de 50pg6000 bij de MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master Jeff schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:03:
@Ferry82 Ik was zaterdag in Rijswijk en daar zullen de nieuwe LG pas eind april binnen komen. Dan ga ik toch alvast even kijken in Den Haag.

Wat was de prijs van de 50pg6000 bij de MM?
1799 dacht ik tevens staat de 50PG3000 er ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Dat is dan nog wel een groot prijsverschil met de diverse internetshops. Zelf heb ik geen ervaring om dergelijke grote aankopen te doen via internet. Het gaat me dan met name om de service als het toestel niet naar behoren functioneerd. Ik zag via kieskeurig dat er ook een shop is met een vestiging in Rotterdam met een prijs van € 1.439 voor de 50pg6000. Dat is dan een meer voor de hand liggende keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:14

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Ik heb de 42PG6000 afgelopen zaterdag in 2 winkels zien staan. De eerste was een Harense Smid. Daar stond de TV echter als enige van alle TV's niet aan. Het was te druk in de winkel om een verkoper aan te kunnen schieten. Daarna kwam ik de 42 in volle glorie tegen bij de EP (electronic partner). Het was niet druk in de winkel en ik kon dan ook samen met mijn vrouw genieten van het beeld. Input was digitaal via HDMI, vol van kleur. We zaten op ongeveer 4 meter afstand (zo zitten wij thuis ook). Ik heb niet gelet op het Tetris effect. Verkoper was duidelijk in zijn uileg (elf heb ik amper plasma kennis). De glasplaat was me in de specificaties nog niet eerder opgevallen. Net als de draaibare voet. Warmte valt mee, achterkant niets, voorkant wel iets. Maar hoe zich dat verhoudt tot andere plasma modellen kan ik dus niet zeggen. Kleuren waren mooi en vol, het uiterlijk fantastisch. Prijs in beide winkels voor de 42 is 1299,00.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand deze Plasma inmiddels gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Ik moet nog 11 dagen wachten tot mijn loon binnen is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:28:
Iemand deze Plasma inmiddels gekocht?
Yep...

De 42PG6000 sinds zaterdag in huis. Eerste indruk: WOW! d:)b
Digitale TV van Casema: Netjes (beter dan verwacht) 8)
Blu-ray: Fenomenaal _/-\o_
PS3: Erg strak en vloeiend. (Fifa '08 & Motorstorm) B-)

Bij alledrie de bronnen (vooralsnog) geen "tetris-effect" kunnen ontdekken...

Ik heb nog geen tijd gehad voor een uitgebreide review, maar deze volgt z.s.m. inclusief wat pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Hoe heb je de TV ingesteld? Last van image retention?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste