Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudey schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:40:
Hoe heb je de TV ingesteld? Last van image retention?
Heb nu de instellingen (per aansluiting te wijzigen) allemaal rond de 50% staan voor de eerste 200 uur. Zelfs dan is het beeld dus goed. Kun je nagaan hoe het wordt als het straks allemaal optimaal kan! Ik kan niet wachten, de TV staat nu dan ook overuren te draaien. 8)

Image retention komt wel voor als ik bijvoorbeeld een uurtje heb gegamed. Het HUD kan dan nog, in een zwart beeld, enkele minuten heel vaag zichtbaar zijn. Na een paar minuten trekt dit geheel weg. Ik zie dit niet als een storende factor en volgens mij is dit inherent aan de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:07:
[...]

Yep...

De 42PG6000 sinds zaterdag in huis. Eerste indruk: WOW! d:)b
Digitale TV van Casema: Netjes (beter dan verwacht) 8)
Blu-ray: Fenomenaal _/-\o_
PS3: Erg strak en vloeiend. (Fifa '08 & Motorstorm) B-)

Bij alledrie de bronnen (vooralsnog) geen "tetris-effect" kunnen ontdekken...

Ik heb nog geen tijd gehad voor een uitgebreide review, maar deze volgt z.s.m. inclusief wat pics.
Netjes Sepperdepep _/-\o_ hoop zsm een uitgebreide review van je te lezen en te horen of je enig spoor van het tetris effect kan vinden.

Goede test is denk voetbal als de keeper de bal uittrapt??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zit er trouwens een anti-reflectieve coating op de glasplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:14

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:07:
[...]
Digitale TV van Casema: Netjes (beter dan verwacht) 8)
Met een SD of HD decoder? Dus, via scart of via component / hdmi. En wat was jouw oude TV? Een LCD, ook een plasma of een "normale" beeldbuis.

Ik heb nu een sd decoder en als ik deze TV koop (misschien) wil ik ook een nieuwe decoder. HD met PVR bijvoorbeeld, maar die zijn er dus niet en moet je weer concessies doen. Of een betere output vanuit de decoder of een PVR. Digitale TV is mooi qua aanbod en kwaliteit maar je moet wel geduld hebben hoor. Dat er nu nog steeds geen HD PVR is .....

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gisteren opgehaald bij Tom Coronel in Naarden voor 1030 euro
Het is een mooi toestel met veel mogelijkheden
ik vind het alleen jammer dat geen tulp audio uitgang op zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij niet want er zit ook plakplastic op dat je er af moet halen wat anders de coating zou meenemen.
Ik heb bij de MM met mijn vingers er vlekken opgemaakt en er weer afgepoetst en hier zie je niets van
ik heb ook een pana gehad en daar zag je wel dat er vlekken op kwamen door de coating
volgens mij zit er wel een coating achter het glas
ik heb hem speciaal hier voor genomen zodat ik de glasplaat gewoon met een natte doek kan afnemen
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:16:
Zit er trouwens een anti-reflectieve coating op de glasplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:18
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:56:
Ik heb hem gisteren opgehaald bij Tom Coronel in Naarden voor 1030 euro
Het is een mooi toestel met veel mogelijkheden
ik vind het alleen jammer dat geen tulp audio uitgang op zit ;)
Mja, dat is volgens mij alleen een probleem als je analoog tv kijkt toch? Als je digitaal tv kijkt heb je als het goed is wel een scart aansluiting op de set-up box.

[ Voor 47% gewijzigd door Rudey op 11-04-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het over een uitgang naar mijn stereo :9
Rudey schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:09:
[...]

Mja, dat is volgens mij alleen een probleem als je analoog tv kijkt toch? Als je digitaal tv kijkt heb je als het goed is wel een scart aansluiting op de set-up box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 06:56
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:41:
Ik heb het over een uitgang naar mijn stereo :9
[...]
Heb je geen optical ingang op je versterker? ik ga van mijn digitale decoder optisch naar mijn versterker. Heb je dat niet weer een reden om wat nieuws te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:34
Mmm ik zit een beetje met een dilemma: mijn ouders willen een nieuwe tv, dus komen ze voor advies.

Natuurlijk een 42" plasma, maar twijfel tussen de Panasonic 42PX80 en de LG42PG6000. Heb me een beetje ingelezen op de diverse fora, maar kom over de LG nogal wat tegengestelde berichten tegen, vnl over het zwart-niveau. Heb nog geen echte betrouwbare reviews gelezen.

Kijk, de Pana is gewoon TOP. Ik heb zelf de 42PV70, en de PX80 is nog net even wat beter. Panasonic heeft een goede naam, ook qua betrouwbaarheid. LG komt op mij over als een kwalitatief toch wat minder merk, iets wat mss pas over een paar jaar naar voren zal komen. Maar misschien zijn er meer mensen die zitten te twijfelen, of hebben getwijfeld tussen deze twee tv's. Het enige echte pluspunt v/d LG is het design, voor de rest is de Pana denk ik toch beter. Of vergis ik mij nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de LG 42PG6000 vandaag precies een week in bezit.
Ik heb vele fora afgestruind voordat ik tot het besluit tot het aanschaffen van dit toestel ben gekomen. Uiteindelijk is het een tweestrijd geworden tussen deze LG en de Panasonic TH42PX80. Over deze laatst genoemde was aanmerkelijk meer informatie te vinden dan over de LG. Desalniettemin heb ik weloverwogen voor de LG gekozen. Het grootste voordeel t.o.v. de Pana is imho het design. Het toestel staat immers ook zo nu en dan uit en zelfs dan is deze LG een plaatje. Daarnaast beschikt de LG over meer aansluitingen dan de Pana; zo heeft hij een 4e HDMI ingang plus een optische audio-uitgang. Ook de draaibare voet is een voordeel(tje).

Bovenstaande is natuurlijk allemaal leuk en aardig maar het gaat uiteindelijk om het beeld wat deze plasma produceert! Ik heb het toestel in de winkel (Smits, Arnhem) naast de Pana mogen plaatsen om zo de prestaties te kunnen vergelijken. Ik heb meerder bronnen (analoge kabeltelevisie, Blu-ray via PS3 en DVD) aangesloten op beide televisies en ik vond het beeld dat de LG produceerde vergelijkbaar aan de Pana (tegen mij verwachtingen in). In combinatie met eerdergenoemde punten heeft dit voor mij de doorslag gegeven om de LG aan te schaffen.
Mijn voorgaande tv was een Philips CRT-kast van een paar cm beelddiagonaal. In dat opzicht heb ik dus weinig vergelijkingsmateriaal.

Op dit moment heb ik de volgende randapparatuur aangesloten op het toestel:
Humax SD-ontvanger, met Casema digitale televisie. (via Scart)
PS3 (via HDMI)
HTPC met ATI Radeon HD 2400 Pro (via HDMI)

De beeldinstellingen zijn per input te wijzigen. Op dit moment (de break-in periode) staan alle instellingen rond de 50%.

Mijn bevindingen tot nu toe:
Ik zit op een afstand van 2,5m - 3m van de tv. Digitale televisie is zeer goed te noemen. Op de Pana-threads heb ik een hoop gelezen over tegenvallende resultaten met digitale SD-tv, daarom had ik ook van dit toestel niet al te hoge verwachtingen. De kwaliteit verschilt per zender. Zo is MTV van mindere kwaliteit dan bijvoorbeeld SBS6. Maar dit ligt aan de kabelmaatschappij (of mijn bekabeling), want dit was op mijn CRT ook al zo. Al met al is televisie kijken op de LG prima te doen.
Games zijn prachtig op dit toestel. Er is een 'gaming-mode' aanwezig, waardoor alles erg soepel wordt weergegeven.
HD-content via de HTPC is superstrak. Ik heb nu de verhoudingen iets onnatuurlijk staan om zo zwarte balken te voorkomen tijdens de warmdraai-periode, maar de films worden echt heel strak weergegeven. Geen judder opgemerkt.

Het geluid is opvallend goed voor een dergelijke tv.

Enkele minpunten:
Beeld reflecteert erg vind ik, zie foto (maar ik heb geen vergelijksmateriaal en ik heb de tv recht tegenover een raam staan!)
De voet trekt een hoop stof aan.

Ik heb nog lang niet de optimale prestaties van de tv kunnen aanschouwen, maar dat komt wel over een uurtje of 150 ;). Tot nu toe ben ik erg te spreken over het toestel en is de prijs-kwaliteitverhouding imho erg goed. Ik ben zeker geen expert maar ik wilde jullie mijn eerst indruk niet onthouden. Hieronder nog wat foto's.

Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/378/imgp0149nk6.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/2971/imgp0141rt5.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/9462/imgp0161du3.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/554/imgp0140sx5.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/897/imgp0113cf3.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/235/imgp0123al1.th.jpg

Check voor meer en grotere plaatjes deze site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:23:
...
Ik heb meerder bronnen (analoge kabeltelevisie, Blu-ray via PS3 en DVD) aangesloten op beide televisies en ik vond het beeld dat de LG produceerde vergelijkbaar aan de Pana (tegen mij verwachtingen in).
...
Dat klinkt alsof je de pana beter beeld vond geven, maar is dat ook wat je wilde zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Harman/Kardon 3480 receiver dus geen surround, ik heb daar de Focal 816 boxen op aangesloten en dit is voor mij een super combinatie en dus geen reden om wat nieuws te kopen want het is net een jaar oud,ik heb een Humax kabel decoder ook zonder tulp en ik heb nog een pana decoder met tulp en ik denk dat ik deze maar aansluit :*)
iceme schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:32:
[...]

Heb je geen optical ingang op je versterker? ik ga van mijn digitale decoder optisch naar mijn versterker. Heb je dat niet weer een reden om wat nieuws te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wil toch iedereen een pana :| ik heb er ook een gehad maar deze LG vind ik toch mooiere kleuren hebben en een heel goed zwart/wit en ga ook voor het design 8) ,de nieuwe serie van LG hebben de nieuwste schermen met de nieuwste techniek, kijk LG moet zich dan nog wel bewijzen maar als je het nieuwste model auto koopt dan ga je ook voor design en moet je ook maar afwachten hoe hij zich bewijst dus kan het tegenvallen of meevallen,ik wil dit risico wel lopen want over 2 jaar heb ik weer een nieuwe
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:37:
[...]

Dat klinkt alsof je de pana beter beeld vond geven, maar is dat ook wat je wilde zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:37:
[...]

Nee, dat klinkt alsof ik had verwacht dat de Panasonic beter beeld zou geven, maar dat de LG dus niet onderdeed voor de Pana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipo10
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 16:11
Heb gisteren de Pana PX42 en de LG PG3000 kunnen vergelijken. Ik was zeer verrast door de LG. Kleuren vond ik voller, het beeld ietsje scherper van de LG :*) . Het design vond ik wat strakker. Ik zelf twijfel tussen de PX42/PZ80 en de LG pg3000/6000. Nadeel van de LG is dat erg spiegelen. Werkelijk niet normaal. En dan heb ik mijn twijfels over de duurzaamheid. Ik heb het niet gecontroleerd maar wanneer de garantieperiode slechts 1 jaar is dan kan ik ook wel mijn conclusies trekken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 09:40
LG geeft standaard 2 jaar garantie en heb van meerdere gehoord dat de support erg goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Wanneer treedt dat spiegelen dan op? Als er een lichtbron op schijnt? In een bepaalde hoek? Als hij uit staat? De keren dat ik hem gezien heb is het mij niet opgevallen maar dat was dan ook in de winkel, zonder zonlicht erop en natuurlijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel meevallen :9 die van mij staat vlak bij een raam dus die lichtinval heb ik wel, en dan is het net een spiegel, maar kan gewoon het beeld blijven zien en dat was bij de Pana wel anders want toen zag ik bijna niets meer :)
Magma schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:11:
Wanneer treedt dat spiegelen dan op? Als er een lichtbron op schijnt? In een bepaalde hoek? Als hij uit staat? De keren dat ik hem gezien heb is het mij niet opgevallen maar dat was dan ook in de winkel, zonder zonlicht erop en natuurlijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Afgelopen zaterdag ben ik ook naar MM Den Haag geweest om de 50PG6000 te bewonderen. In eerste instantie liep ik tegen de PG3000 aan en dacht bij mezelf "waar is de glasplaat gebleven waar iedereen het over heeft". Maar iets verder op stond de PG6000.

Het design is erg mooi en tot zover ik kon zien zag het beeld er goed uit. Helaas willen ze bij de MM geen tv's verkopen, want ik vroeg aan één van de flapdrollen van medewerkers die er rond liepen of ik de afstandbediening kon krijgen om met de instellingen te spelen. Zoals te verwachten was het antwoord NEE meneer. De afstandbediening ligt in de doos in het magazijn en het is niet mogelijk om de instellingen te veranderen omdat dit scherm op 1 bron is aangesloten. Dat ze op 1 bron waren aangesloten zag ik, maar dat ze geen afstandbediening wilden overhandigen kwam erg vreemd over.

Desondanks zag scherm er mooi uit en is het bijna zeker dat dit hem wordt. Het scherm kwam gelukkig niet overweldigend groot over, maar dit komt denk ik ook door de overvloed van scherm die ernaast staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Ik heb de TV bij MM Eindhoven mogen bewonderen en ook ik ben overtuigd, de 42PG6000 gaat em worden. Bij MM Eindhoven kon je overigens wel met de instellingen klooien. De afstandsbediening stond gewoon naast de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Daar willen ze blijkbaar wel verkopen :) Zaterdag is denk ik ook de meest ongunstigste dag om naar de MM te gaan. Het is altijd stervens druk en het personeel wat er rondloopt is liever lui dan moe. (dit geldt voor hier in de regio) Wil niet zeggen dat dit ook in andere MM het geval is. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Master Jeff op 14-04-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
http://www.techradar.com/...lg-50pg6000-241069/review

Weer een review, waarbij de PG6000 goed wordt beoordeeld. Er wordt wel gesproken over picture noise (ruis) bij HD materiaal, wat niet zo heel storend is. Wat wel iriteerd is de mosquito noise (tetris effect) bij digitale uitzendingen. Je zou dus kunnen concluderen dat het door de kwaliteit van het materiaal komt. Als je films en tv kijkt via een htpc kan je echter dit soort noise eruit filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Mm ok, de meeste mensen zijn tevreden met de PG6000. Over het ''spiegelen'', de LG heeft dus een glasplaat voor het scherm als het ware. Dus dit zal meer weerspiegelen dan het anti-reflectiefilter v/e Panasonic PX80, of heeft de LG ook een filter? Ik meen iets te herinneren dat de LG een filter heeft, maar dan achter de glasplaat. Dat lijkt me vrij onlogisch aangezien het dan geen effect heeft, dus dat zal ik waarschijnlijk verkeerd herinnerd hebben.

Denk dat ik mijn ouders toch de PX80 aanraad, puur om de betrouwbaarheid. Heb wel eens wat LG spullen in de hand gehad, maar kwalitatief komt het niet erg solide op me over. Zo hadden de vorige generatie LG plasma's een rare vouw-voet bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Als de PX80 niet zo lelijk was had ik em ook genomen idd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Nog een vraagje aan de PG6000 eigenaren.
Accepteert de PG6000 een 1080p signaal? Oftewel als je een 1080p bron hebt (blu-ray of game) dan kun je dat naar de PG6000 sturen en vervolgens zal deze intern downscalen naar zn native resolutie. Of accepteert de plasma dit niet en moet je een 720p/1080i signaal sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Ik ben geen eigenaar van de PG6000, maar ik weet wel 100% zeker dat deze tv 1080p input accepteert. En dan wordt het beeld inderdaad gedownscaled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Nog een positieve review van de PG6000 (waarbij ook een 1080p source is getest):
http://reviews.cnet.co.uk...,39030218,49296359,00.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Ja inderdaad weer een positieve review.

De bottleneck voor potentiele kopers is dat het geen 1080p kan weergeven, maar voor mij is dat geen bezwaar. Mijn huidge 1080p lcd gaat er nu uit en de LG komt er voor in de plaats.

Meerdere tests hebben laten blijken dat het verschil op een afstand van 5 meter nihil is, tenzij je een enorm scherm hebt. Ik kan haast niet wachten totdat de LG aan de muur hangt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master Jeff schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:39:
...
Meerdere tests hebben laten blijken dat het verschil op een afstand van 5 meter nihil is, tenzij je een enorm scherm hebt...
Sterker nog: Op een scherm van 50inch wordt het verschil tussen 1080p en 720p pas uberhaupt zichtbaar op een maximale kijkafstand van 9 feet = 2,7 meter. De optimale prestaties van 1080p t.o.v. 720p zie je pas wanneer je maximaal 6 feet = 1,8 meter van je tv vandaan zit.
Bij een 42inch worden deze afstanden respectievelijk 6,5 feet = 2 meter en 5,25 feet = 1,6 meter.
Zie onderstaande afbeelding.

Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/5145/resolutionchart42inchtvkt1.png

Dit was voor mij de reden om voor een HD-ready (720p) toestel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het kijken van teletext levensgevaarlijk is op deze LG omdat de kleuren zo vel en helder zijn dat ik bang ben voor inbranden, iedere keer als ik teletext uitzet zie ik de vormen nog even terug in het grijze scherm,volgens mij kan je dit niet aanpassen,alles staat op 50% en de energie op 4
meer mensen hier last van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Pfff ik ga em waarschijnlijk vandaag of morgen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Bij diverse winkels is de 42PG6000 overigens weer in prijs gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er veel verschil tussen de PG3000 en de PG6000? Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat de 6000 iets hoger contrast heeft. (3000:1 tov 2000:1)

Ik heb hem gezien en wil hem wel bestellen.

De PG3000 heeft zelfs een hoger contrastratio dan de PX80 2000:1 tegen 15000:1.

Haha, op de site van LG staat dat hij een Resolutie van 1365x768 heeft. wtf? :/

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Tja contrastwaarden moet je echt met een korrel zout nemen...Iedere fabrikant werkt met andere meetmethoden, en alles wat ze opgeven klopt niet. Een LG plasma heeft echt geen contrastratio van 20000/30000:1...Tot nu toe is het hoogste (gemeten) contrast dat v/d Pioneer plasma's en dat zit rond de 3000:1 als ik het me goed herinner. Pioneer geeft een waarde op van 16000:1 of 20000:1, dus dan weet je hoe je het perspectief moet zien.

Feit is wel dat de verhoudingen natuurlijk wel kloppen, dus een PG6000 met een waarde van 30000:1 heeft een contrast wat 50% beter is dan de PG3000 (contrast 20000:1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag is dus of het prijsverschil dat waard is!

Of kan je het contrast eventueel nog opschroeven?

Ik sta namelijk op het punt de PG3000 te bestellen O+

Toch maar de 42PG6000 gedaan, beeld is zelfs vanaf 2m subliem! Echt een foto die beweegt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Heeft iemand een PG6000 met daaraan een PS3 of Xbox360 via HDMI en kan iemand een observatie leveren t.a.v. de weergave? Purple snakes, phosphor trails, musquito noise wegens 100Hz, dat soort zaken.

[ Voor 26% gewijzigd door Hillie op 19-04-2008 20:36 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Ik heb de tv inmiddel besteld en ik hoop em aankomende week binnen te krijgen. Ik ben vooral benieuwd naar hoe de tv deïnterlaced bij de Wii. Ik heb hoge verwachtingen, aangezien de deïnterlacing gedaan wordt door de ingebouwde DCDi (Faroudja). Iets waar een Panasonic Plasma dus reteslecht in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Er zit een Faroudja in? Sjemig, als dat waar is dan krijg je qua processing wel een vooraanstaande bak! Waar heb je die info gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
Hillie schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 23:19:
Er zit een Faroudja in? Sjemig, als dat waar is dan krijg je qua processing wel een vooraanstaande bak! Waar heb je die info gevonden?
Ehm.. LG gebruikte die chip ook al in oudere modellen, hoor... Check de specs maar n's van de 42PC1R of de 42PC1RR. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Tof! Tja, ik ga niet na wat voor IC's er in ieder apparaat hangen. Het nadeel van die oudere LG's is overigens wel dat de 100Hz-implementatie (meen ik) voor lelijke witte noise zorgt in donkere vlakken. Dan kun je nog zo'n goede de-interlacing hebben, maar dat valt nog harder op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Die oudere LG's hebben helemaal geen 100Hz techniekjes. Mijn 42PC1R in ieder geval niet :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Model wat ik relatief recentelijk nog in een winkel zag staan (maar niet de meest recente serie) had iets dergelijks. In ieder geval kwamen er van die fijne witte spikkels in donkere vlakken, wat voor zover ik begrepen had vooral met brakke 100Hz-spelerij geintroduceerd wordt. Morgen nog eens op pad denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Hillie schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 23:19:
De officiële LG site. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Ik hoop dat de lokale media markt hem hier heeft staan. PS3 in m'n rugtasje en eens kijken of ik ermee kan spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Laatst online: 11:02

ABD

Rudey schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:50:
Ohja klopt, 32 inch schermen heb je ook. Er is zelfs ook een 32PG6000, maar het is nog niet bekend of die in Nederland uitkomt.
Er staat tegenwoordig een 32PG6000 bij MM Amsterdam Arena, voor de prijs dat jij bij redcoon een 42PG6000 kan halen. Hij ziet er wat mij betreft wel heel erg goed uit, qua uiterlijk en qua beeld. Overigens komen de door MM opgegeven specificaties niet overeen met de LG website. Volgens MM hebben de 32" en 42" 1366*768 pixels.

Ik heb even staan kijken en vond het beeld van de 32" het best, dan die van de 42" en daarna pas de 50". Is ook wel logisch, hoe kleiner, hoe scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 12:24
ABD schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:22:
[...]

Er staat tegenwoordig een 32PG6000 bij MM Amsterdam Arena, voor de prijs dat jij bij redcoon een 42PG6000 kan halen. Hij ziet er wat mij betreft wel heel erg goed uit, qua uiterlijk en qua beeld. Overigens komen de door MM opgegeven specificaties niet overeen met de LG website. Volgens MM hebben de 32" en 42" 1366*768 pixels.

Ik heb even staan kijken en vond het beeld van de 32" het best, dan die van de 42" en daarna pas de 50". Is ook wel logisch, hoe kleiner, hoe scherper.
MM maakt de laatste tijd wel vaker dat soort fouten. weet niet of het toevallig is. maar de specs worden per fout altijd overdreven. denk dat het een verkooptrukje is.
ik zou gewoon de officiele website van lg geloven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag!
Hoe gaan wij dit scherm schoonhouden?
Als het glas is kan het met water en glassex worden schoongemaakt,dus heb ik LG gebeld en gevraagd als er een coating over heen zit,nee dus! maar ik mag het beslist niet met water schoonmaken omdat ik anders het scherm kan beschadigen, het mag alleen maar met een droge doek. Ik snap het even niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je krijgt er gewoon een microvezeldoek bij waarmee je het stof er zo af weegt. Dat ze zeggen dat je geen water mag gebruiken is natuurlijk logisch, want dan kan er water achter de plaat komen (en dus in de tv) bij consumenten die niet snappen dat je dan maar een héééél klein beetje water moet gebruiken.

Dus gewoon afstoffen en aangekoekt spul (dat je sowieso niet op je tv hoort te krijgen, je zit er 2+ meter vanaf :P ) met een doek die een heel klein beetje vochtig is, of eerst op de vlek ademen en dan met de doek erover.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

offtopic:
Sorry voor het HK-gebeuren: Toevalligerwijs vandaag tijdens de lunch nog even een collega verteld dat de glasplaat van een plasma handiger schoonmaken is dan een relatief tere LCD (hoewel dat ook meevalt natuurlijk), en dan met name bij het bekijken van bepaalde adult content, zogezegd. Het is dan ook een sport de meest ranzige praat te bezigen. ;)

Vandaag even gekeken naar het deinterlacen, want er stond er een in de winkel met een 1080i bron. Alleszins netjes, zeker naast andere schermen. Overigens verder nergens aan geklooid, maar het ding ziet er verder wel uit als wat ik wil hebben. Eind van de week weer terug thuis, dus dan maar eens aan laten rukken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:35:
[...]

Sterker nog: Op een scherm van 50inch wordt het verschil tussen 1080p en 720p pas uberhaupt zichtbaar op een maximale kijkafstand van 9 feet = 2,7 meter. De optimale prestaties van 1080p t.o.v. 720p zie je pas wanneer je maximaal 6 feet = 1,8 meter van je tv vandaan zit.
Bij een 42inch worden deze afstanden respectievelijk 6,5 feet = 2 meter en 5,25 feet = 1,6 meter.
Zie onderstaande afbeelding.
Ok, dus met een kijkafstand van 5 meter zal ik nooit het verschil zien tussen Full HD en HD ready?

Is het op wat voor manier nadelig dat de PG6000 een resolutie heeft van 1024x768 ipv 1366x768?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

De 50 heeft wel de volle resolutie, maar maak je daar vooral niet druk om. Ik durf er wel wat op te zetten dat je dat niet gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Rudey schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:59:
Ik heb de tv inmiddel besteld en ik hoop em aankomende week binnen te krijgen.
Hoewel ik mijn keuze al gemaakt heb (deze LG dus in de 42 maat) ben ik toch heel benieuwd naar jouw ervaringen. Ik ga er trouwens wel een HDTV decoder (met HDMI) bij nemen, dan kan de SD decoder naar de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnA3 schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:06:
[...]

Ok, dus met een kijkafstand van 5 meter zal ik nooit het verschil zien tussen Full HD en HD ready?

...
Klopt, het verschil wordt op die afstand pas zichtbaar vanaf een +/- 100 inch scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:32:
[...]

Klopt, het verschil wordt op die afstand pas zichtbaar vanaf een +/- 100 inch scherm.
:o Ik heb al moeite om de 42 inch erdoor te krijgen. ;)
Zat eerst naar een Pana te kijken, maar ik vind ze echt niet mooi en mn vriendin al helemaal niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Magma schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 08:55:
[...]

Hoewel ik mijn keuze al gemaakt heb (deze LG dus in de 42 maat) ben ik toch heel benieuwd naar jouw ervaringen. Ik ga er trouwens wel een HDTV decoder (met HDMI) bij nemen, dan kan de SD decoder naar de slaapkamer.
Mijn ervaringen zal ik hier zeker posten, zodra de tv wat speeluren heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Ik heb van de week een 42PG6000 besteld en verwacht hem van de week binnen. Ik neem aan dat ook voor deze TV geldt dat je de eerste 200 speeluren de cinema instelling moet kiezen en de contrast en brightness op zo'n 40% moet zetten en dat zal ik dan ook doen.

Hoe zit het eigenlijk met inbranden van de HUD bij spelen van PS3 spellen of het kijken van live voetbalwedstrijden(balk met stand en klok die steeds in beeld is)? Hoe lang mag je dat doen en kijken zonder dat het schadelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
De 42LG6000 is de LCD versie he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Een nieuwe review v/d 50PG6000:
http://www.homecinemachoi...yreview.php?reviewid=7560

Komt betrouwbaar over, en de LG krijgt een goede review 4/5. Ik vind alleen het contrastniveau na calibratie een beetje tegenvallen, 400:1. Mijn Panasonic 42PV70 heeft een post-calibratie niveau van 1000:1, ik had gedacht dat de LG wat meer in de buurt zou komen. Ter vergelijking, een 42" Kuro heeft een post-calibratie niveau van 1700:1!!! Dus dat de LG Kuro blacks can produceren lijkt dus niet het geval, maar dat leek mij zowieso een loze belofte dus ik ben niet verrast (helaas).

Maar verder lijkt het echt een goede tv met een TOP design.

[ Voor 63% gewijzigd door bramberk15 op 23-04-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Volgens mij zijn er nogal wat verschillen tussen de PG6000 en de PG60. Zo is de PG60 full hd met 4 hdmi-aansluitingen, en is de PG6000 niet full hd met 3 hdmi-aansluitingen.

Vergelijk:
http://www.lge.com/products/model/detail/pg60%20series.jhtml
en:
http://nl.lge.com/product...l/plasmatv_50pg6000.jhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Rudey schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:01:
De 42LG6000 is de LCD versie he.
Typo, moet natuurlijk de PG zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Krizna schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:54:
...en is de PG6000 niet full hd met 3 hdmi-aansluitingen.
Van de LGE site voor de PG6000 : 4x HDMI versie 1.3 + 1x USB 2.0

Voor wat betreft het niet fullhd zijn van de PG6000 heb je gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Magma schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:11:
[...]
Van de LGE site voor de PG6000 : 4x HDMI versie 1.3 + 1x USB 2.0
Oeps, je hebt gelijk. Toch vraag ik me af of er meer verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

bramberk15 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:34:
Een nieuwe review v/d 50PG6000:
http://www.homecinemachoi...yreview.php?reviewid=7560

Komt betrouwbaar over, en de LG krijgt een goede review 4/5. Ik vind alleen het contrastniveau na calibratie een beetje tegenvallen, 400:1. Mijn Panasonic 42PV70 heeft een post-calibratie niveau van 1000:1, ik had gedacht dat de LG wat meer in de buurt zou komen. Ter vergelijking, een 42" Kuro heeft een post-calibratie niveau van 1700:1!!! Dus dat de LG Kuro blacks can produceren lijkt dus niet het geval, maar dat leek mij zowieso een loze belofte dus ik ben niet verrast (helaas).

Maar verder lijkt het echt een goede tv met een TOP design.
Het leek mij ook wat weinig, maar op zich niet al te problematisch. Maar hou rekening met 1 ding: Contrastwaarden alleen zeggen niet zoveel over zwartwaarden. Je moet ook de lichtopbrengst meenemen. Een relatief hoog contrastbereik met een enorm fel scherm kan nog steeds grijs geven als zwart. In een niet al te fel verlichte woonkamer zul je je scherm niet superfel hebben staan. Maar goed, de performance is niet zo goed als een Kuro. Wil je dat, dan moet je toch meer knaken neerleggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Volgens de review zijn de blacks niet zo goed als bij de Kuro, maar is het één van de weinige tv´s die heel dicht in de buurt komt. Verder is de brightness level van de tv wel nice, en wordt het wit ook mooi weer gegeven, waar de Kuro´s dan weer minder in waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

De Panasonics komen volgens die review dichter in de buurt en de nieuwste serie (die niet door iedereen even mooi gevonden wordt) komt zelfs heel erg dicht in de buurt. Dus LG zal het niet slecht doen, maar Panasonic is wat dat betreft beter bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Waar in de review staat dat, want ik heb toch heel die review gelezen en ik zag niets over een Panasonic staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Sorry, ik had moeten zeggen de contrastwaarde gemeten door bramberk15.
Nu is contrastwaarde niet gelijk aan de zwartwaarde, maar het geeft wel wat aan, zeker als je leest dat de brightness van deze tv wel goed is.

Dat Panasonics het goed doen op zwartwaarden kun je zien in opmerking bramberk15 en bv in deze review:
http://www.hdtvorg.co.uk/...ma/Panasonic_TH42PZ85.htm

Maar er is natuurlijk meer in het leven dan alleen zwartwaardes ;)

Ontwerp van deze LG is gewoon beter dan van de Panasonics.

[ Voor 14% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 23-04-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Even for the record: ik heb niks gemeten :) Enkel de werkelijke waarden v/h net geplukt. Ik ben zelf ook echt geen fan van cijferneukerij, anders had ik wel een FHD lcd gekocht toendertijd...

Maar een score van 400:1 viel me een beetje tegen na de geweldige eerste ''geruchten'' over de LG's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Tja, ik zag ook een Sony lcd tv met een gemeten contrast van 3235:1 bij dezelfde site, terwijl ik dacht dat plasma tv's over het algemeen een hoger contrast hebben. Dus ik ben benieuwd hoe ze dat meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
Rudey schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:11:
Tja, ik zag ook een Sony lcd tv met een gemeten contrast van 3235:1 bij dezelfde site, terwijl ik dacht dat plasma tv's over het algemeen een hoger contrast hebben. Dus ik ben benieuwd hoe ze dat meten.
Ja de Sony 46W3000. Deze tv staat niet echt bekend om zijn excellente zwartwaarden, eerder om het nogal brakke ''motion smearing''. Echter, als ik dan op de hdtvtest.co.uk site kijk, zie ik een native contrastwaarde van 1800:1. Dus wel een stuk minder dan de 3235:1, maar toch. Persoonlijk vind ik hdtvtest.co.uk een erg goede en betrouwbare site dus de 1800:1 zal wel kloppen.

1800:1 vind ik nog erg hoog voor een lcd, maar het zou dan aan de helderheid moeten liggen aangezien de zwartwaarden niet extreem goed zijn. Het zou kunnen, maar het rare is hoe je dan het contrast v/d LG moet zien. Oftewel het blijft allemaal cijferneukerij, en je moet gewoon je eigen ogen geloven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Ik denk dat je inderdaad niet te veel naar de cijfers moet kijken. Er is nog geen reviewer geweest die de tv slecht heeft gereviewed en dat zegt mij genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Ik had eergisteren in de pricewatch een prijs toegevoegd van de LG bij Redcoon. Daar stond hij op 899 maar nog geen uur later heb ik het verzoek bij Tweakers ingediend om deze prijs te laten verwijderen. Bij Redcoon staat deze namenlijk als een BG6000 Plasma, dus met een B in plaats van een P. Nu zegt mij die BG helemaal niets (en google komt alleen terug met redcoon gerelateerde óf finse pagina's) dus ik heb even mailtje gestuurd naar Redcoon om opheldering te vragen mbt het type nummer. De specs lijken echter verdacht veel op een PG

Pikant detail: hij staat nu op de Redcoon site voor 822,00 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door ma9ma op 25-04-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Het is inderdaad een buitenlands model. Je krijgt dan minder garantie. Ik heb de mijne bij Goedkopen.nl besteld. Dat is wel een Nederlands model en je krijgt dan 2 jaar aan huis garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

En kan ik daaruit dan conlcuderen dat alle PG's wél Nederlandse modellen zijn of heb je daar ook nog verschillen in? Want als alle PG's nederlandse modellen zijn dan zijn er nog wel goedkopere winkels te vinden in NL. Alhoewel ik ook wel neig naar Goedkopen.nl....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Nee, dat het een PG is hoeft inderdaad ook niet te zeggen dat het een Nederlands model is. Meestal zie je dat aan de garantie die je erbij krijgt. Het beste kan je het navragen bij de winkel zelf. Bij Norrod kopen ze de tv's bijvoorbeeld ook internationaal in (1 jaar garantie, wel aan huis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Als "alle" PG's Nederlandse modellen zijn dan doet Nederland het goed op de Zweedse markt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Rudey schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:47:
Het is inderdaad een buitenlands model. Je krijgt dan minder garantie. Ik heb de mijne bij Goedkopen.nl besteld. Dat is wel een Nederlands model en je krijgt dan 2 jaar aan huis garantie.
Lijkt me sterk dat je als consument minder rechten hebt, omdat de zaak waar je die TV vandaan hebt gehaald zijn producten elders in de EU betrekt. Op de site van LG staat dat de TV 60000 uur meegaat, dus heb je die 60000 uur garantie lijkt mij. Misschien niet volledige garantie, maar zeker een deel.

Die BG versie is nergens te vinden, behalve op de redcoon sites. Ik neig dan ook naar een typo, des te meer omdat LG de typeaanduiding van zijn plasma's consequent met een P laat beginnen en die van zijn LCD's met een L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

ABD schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:01:
Die BG versie is nergens te vinden, behalve op de redcoon sites. Ik neig dan ook naar een typo, des te meer omdat LG de typeaanduiding van zijn plasma's consequent met een P laat beginnen en die van zijn LCD's met een L.
Redcoon zelf geeft in een antwoord aan dat het duidelijk een ander model is. Ze zullen dan wel bedoelen een buitenlands model bedoelen want de specs tussen een P en een B zijn identiek, zo op het eerste oog dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
ABD schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:01:
[...]

Lijkt me sterk dat je als consument minder rechten hebt, omdat de zaak waar je die TV vandaan hebt gehaald zijn producten elders in de EU betrekt. Op de site van LG staat dat de TV 60000 uur meegaat, dus heb je die 60000 uur garantie lijkt mij. Misschien niet volledige garantie, maar zeker een deel.

Garantie hebben en recht hebben zijn twee verschillende dingen. Tuurlijk kan je via allerlei omwegen nog steeds je gelijk krijgen via de rechter.

Maar ik heb het hier over garantie en niet rechten. In principe bepaalt de verkoper de garantie, maar houden ze zich vaak aan de fabrieksgarantie (of minder). In Nederland geeft LG 2 jaar aan huis garantie. Dit hoeft in een ander land niet zo te zijn. Dus als je een Duitse tv koopt, dan krijg je de garantie die LG in Duitsland geeft. Maar goed, het is ook verschillend per verkoper. Uiteindelijk bepaalt de verkopende partij de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Vandaag eens in de winkel wezen kijken naar de LG426000. Twee dingen vielen me op. Eerste was dat de kleuren net zo sprankelend werden weergegeven als op de LG lcd's die in de buurt stonden. Op zich best goed voor een plasma. Maar een minpunt vond ik wel dat hij last had van een soort "divx artifacts". Hij lets soms blokjes zien, wat je ook vaak ziet als je een te lage bitrate gebruikt bij divx. Dat was op zich wel storend om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Klopt, bij slecht materiaal zijn die artifacts vrij goed zichtbaar, maar in de winkel was de LG echt niet de enige die daar last van had. Bij het kijken van een geupscalde dvd heb je er geen last van. Ook bij sd tv zenders met wat meer bandbreedte zie je de artifacts minder goed. Ik vermoed dus dat het voor een deel ligt aan de kwaliteit van de bron, maar ook voor een deel aan de upscale kwaliteiten van de PG6000.

Mijn tv is gisteren afgeleverd en ik ben tot nu toe best onder de indruk. Binnenkort geef ik een korte review. Ik heb alleen geen HD bron, maar wel een dvd speler die leuk kan upscalen (Harman Kardon HS 500).

[ Voor 8% gewijzigd door Rudey op 27-04-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Ik was vandaag even bij de Media Markt in Stockholm waar ze een Canal Plus HD film speelden. Waarschijnlijk enorm brak afgesteld, maar er waren veel closeups van gezichten en dan kleine bewegingen. De TV's ernaast (duurder en netter afgesteld sowieso al qua kleuren en scherpte enzo) hadden er geen last van maar de 50PG6000 in dit geval wel: Een deel van het gezicht "bleef hangen" bij een beweging. Op een ander forum had ik gezien dat zoiets gerelateerd kan zijn aan het 100Hz geneuzel, maar heeft iemand hier iets soortgelijks gezien?

Kun je die 100Hz zooi trouwens uitzetten, of is dat 'per default' aan op sommige formaten/bronnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Ik kan geen menu optie vinden waar je het kan uitzetten. Van het gene wat jij beschrijft heb ik echter geen last van. Ik heb de tv ook getest met de Wii, bij spellen met snelle bewegingen, en ook geen last van dingen die blijven hangen.

Het enige waar ik me aan erger is image retention (maar dat komt doordat de tv nog nieuw is), ruis bij sd materiaal (maar niet bij DVD's, kan aan mijn speler liggen) en mosquito noise bij slechte kwaliteit materiaal.

[ Voor 31% gewijzigd door Rudey op 27-04-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Oscar Mopperkont schreef op zondag 27 april 2008 @ 17:13:
Maar een minpunt vond ik wel dat hij last had van een soort "divx artifacts". Hij lets soms blokjes zien, wat je ook vaak ziet als je een te lage bitrate gebruikt bij divx. Dat was op zich wel storend om te zien.
Lijkt mij een oorzaak van de bron, want dat doet mijn CRT ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Rudey schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:26:
Ik kan geen menu optie vinden waar je het kan uitzetten. Van het gene wat jij beschrijft heb ik echter geen last van. Ik heb de tv ook getest met de Wii, bij spellen met snelle bewegingen, en ook geen last van dingen die blijven hangen.
Het was dan ook bij langzame beweging met huidtinten met heel subtiele overgangen erin. Aan de bron lag het niet, want de schermen er omheen hadden er geen last van. TV was daar wel brak afgesteld trouwens, maar ik zal eens kijken of ik er meer over kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

ABD schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:49:
[...]

Lijkt mij een oorzaak van de bron, want dat doet mijn CRT ook.
Vraag ik me af, het was een HD demo die op alle LG toestellen werden afgespeeld en op de andere viel het me eigenlijk niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Hillie schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:53:
[...]

Het was dan ook bij langzame beweging met huidtinten met heel subtiele overgangen erin. Aan de bron lag het niet, want de schermen er omheen hadden er geen last van. TV was daar wel brak afgesteld trouwens, maar ik zal eens kijken of ik er meer over kan vinden.
In de specs staat dat de LG een 16bit scherm. Dat is niet erg veel. Misschien dat dat het kleurverloop kan verklaren.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Oscar Mopperkont schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:03:
[...]

Vraag ik me af, het was een HD demo die op alle LG toestellen werden afgespeeld en op de andere viel het me eigenlijk niet op.
We zullen zien. Ik heb mijn TV een week geleden besteld bij Azerty en verwacht hem in de loop van de week binnen. Ik heb zo'n beetje elke kwaliteit in huis om mee te kunnen vergelijken, waaronder Bladerunner BluRay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Shiver23 schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:12:
[...]

In de specs staat dat de LG een 16bit scherm. Dat is niet erg veel. Misschien dat dat het kleurverloop kan verklaren.
Het kleurverloop was goed, het probleem was het tijdelijk hangen van stukjes gezicht.

edit: Overigens, 16 bit zal dan wel per kleurkanaal zijn. Er zijn namelijk 3 kanalen, en 16 is niet deelbaar door 3. Qua kleurverloop ziet het scherm er trouwens goed uit hoor, niets op aan te merken.

[ Voor 23% gewijzigd door Hillie op 27-04-2008 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Ik heb de tv nou een aantal dagen kunnen testen en hierbij een "kleine" gebruikerservaring.

Het eerste wat ik heb gedaan is de modus veranderen naar Bioscoop. Vervolgens heb ik het contrast omlaag geschroeft naar 50. Brightness stond al op 50. Sharpness naar 40 gezet. Dit vanwege het inspelen, maar het beeld is onder deze instellingen nog steeds mooi.

Beeld i.c.m. digitale tv Casema:
De kwaliteit verschilt heel veel per zender. Ik neem SBS6 als voorbeeld, aangezien deze zender van goede kwaliteit is. De kleuren zijn mooi en levendig. Je ziet wel dat het beeld iets is uitgerekt en wat waziger is vergeleken met mijn oude crt, maar dat komt (volgens mij) door de grootte van het scherm. Er wordt gesproken in reviews over artifacts, zoals ruis en mosquite noise. Met mijn inspeel instellingen heb ik er echter geen last van. Er is een anti ruis instelling, maar die helpt in mijn ogen niet veel. Wat wel helpt is de sharpness wat omlaag zetten. (bij slechte kwaliteit zenders is ruis en mosquito noise wel duidelijk aanwezig).

Beeld i.c.m. Home Cinema H/K HS 500:
Ik was letterlijk verbluft toen ik als test de dvd van The Transformers er in stopte. Echt een super beeld, ik heb 0,0 artifacts kunnen waarnemen. De kleuren sprongen van het beeld af. Iets wat ik nog op geen LCD tv gezien heb. Ik vermoed ook dat het voor een groot deel komt door de kwaliteiten van de dvd speler. Het zwart is wel mooi, maar niet zo zwart als dat ik op foto's heb gezien, m.a.w. niet zo zwart als de rand van de tv.

Vervolgens een XviD bestand afgespeelt via de home cinema. Deze wordt ook prachtig geupscaled. Goeie kwaliteit XviD bestanden vertonen heel weinig artifacts. Alleen bij hele snelle beelden zie je wat blokvorming. Bij slechte kwaliteit XviD bestand zijn de artifacts wat duidelijker zichtbaar. Dit ligt in mijn ogen niet aan de tv.

Beeld i.c.m. de Wii:
Voor de Wii heb ik een speciale component kabel gekocht en de beeld instellingen op 480p gezet, aangezien ik bij een voetbalwedstrijd heb gezien dat het deinterlacen toch niet helemaal geweldig gaat. Maar op 480p ziet het beeld er echt strak uit, de kleuren zijn ook mooi, iets te mooi waardoor je meer kans hebt op image retention. :P

Beeld algemeen:
De kleuren van het beeld kwamen in mijn ogen natuurlijk over. Rood is echt rood, zwart is echt zwart, wit is echt wit, groen is echt groen en blauw is echt blauw.
Wat ik wel jammer vind is de image retention. Na het gamen is de HUD nog wel zichtbaar en gaat pas weg nadat er andere kleuren dan zwart overheen zijn geweest. Dus meteen erna een film kijken met boven en onder zwarte balken is geen gezicht. Wat wel weer fijn is, is de optie white wash. Als je deze 30s draait is de image retention alweer verdwenen.

Geluid:
Het geluid heb ik nog niet uitgebreid getest, maar klonk goed voor normaal tv gebruik. Ook bij films op tv en muziek viel het niet tegen. Ik gebruik echter 95% van de tijd het geluid via de home cinema. Wat ik ook netjes vind aan de tv is dat er een equalizer bij zit.

Conclusie:
Ik heb echt wel het gevoel dat ik een goede tv heb aanschaft. Ik heb al menig bezoekers jaloers gemaakt. Het eerste woord dat meestal valt is: Wow! Ook het uiterlijk van de tv creëert een wow effect (wel vlekgevoelig :P). De perfecte tv bestaat niet, maar voor deze prijs vind ik wel dat je heel veel krijgt. Er zijn absoluut betere tv's op de markt, maar daar moet je minimaal €500,- meer voor neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Hoe lang heb je hem al draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
3 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Rudey schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:01:
Er zijn absoluut betere tv's op de markt, maar daar moet je minimaal €500,- meer voor neerleggen.
Gewaagde uitspraak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Dan heb ik het over het totaalplaatje he, een mooi design i.c.m. mooi beeld en redelijk geluid. :)
Geef je niets om het design dan is volgens mij de PX80 wel een goede concurrent.

[ Voor 29% gewijzigd door Rudey op 29-04-2008 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Rudey schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:01:
Conclusie:
Ik heb echt wel het gevoel dat ik een goede tv heb aanschaft. Ik heb al menig bezoekers jaloers gemaakt. Het eerste woord dat meestal valt is: Wow! Ook het uiterlijk van de tv creëert een wow effect (wel vlekgevoelig :P). De perfecte tv bestaat niet, maar voor deze prijs vind ik wel dat je heel veel krijgt. Er zijn absoluut betere tv's op de markt, maar daar moet je minimaal €500,- meer voor neerleggen.
Rudey heb jij nou de 50inch of de 42 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
De 42 inch, die in mijn ogen al een beest van een tv is. :P

[ Voor 71% gewijzigd door Rudey op 29-04-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Zelf ga ik voor de 50 inch waarschijnlijk. Wil eerst mijn huidige lcd verkopen.
Kan je wat foto's maken van het scherm en op het forum plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Ja, ik zal kijken wat ik kan doen. Ik denk alleen niet dat foto's echt representatief zijn, behalve voor het design. Op foto's ziet het beeld donkerder uit dan dat het eigenlijk is.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste