De foto's op het internet zijn dus eigenlijk misleidend, maar het is altijd leuk om ze te bekijken. Zie je ook nog de mogelijkheid om een 720P bron te bekijken?
Rudey, dank voor je review. Ik voel me wel langzaam oud worden als ik nog op wikipedia moet opzoeken wat nou weer een HUD was
maar het plaatje is me duidelijk. Zelf wil ik het gaan combineren met een HD decoder via Casema. Ben denk ik wel toe aan een DVD-speler die een beetje kan upscalen denk ik. Mijn oude Sony zal dat wel niet kunnen. Eén vraagje: hoever zit jij normaal gesproken van de TV af? Ik zit namelijk op zo'n 4 meter en heb nu nog een 60cm CRT staan.
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Net besteld, hoop dat 'ie er snel is, en dan zit ik er ook op een metertje of 4 vanaf. Heerlijk, je "zinkt" in je spellen en films.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Verwijderd
Rudey kan je wat meer vertellen over de voetbalwedstrijd die je hebt gezien op deze plasma?
Wat gaat er precies niet goed?
En welk digitaal kastje gebruik je Samsung of Humax?
Wat gaat er precies niet goed?
En welk digitaal kastje gebruik je Samsung of Humax?
Ik gebruik het kastje van Humax. Ik moet toegeven dat de uitzending niet van hoge kwaliteit was. En het was alleen zichtbaar bij snelle bewegingen van de camera. Je zag dan de lijnen van het interlaced signaal. één beeldlijn die iets meer naar links zat ten op zichte van de andere beeldlijn.
Verwijderd
Wat is de 50pg6000 toch plat. Super ding. Voordeel van deze tv tov de vorige types (50pc51) en de panasonic dat hier GEEN fan aanwezig is en toch opmerkelijk koel blijft. Gemeten verbruik bij normaal beeld is 180W-250W max. verbruik gemeten bij volledig wit beeld is 360W! Super zuinig als je nagaat dat mijn 1/2 jaar oude plasma tv van philips 50pfp5532d/12 die ik hiervoor had een verbruik had nominaal 300-360W max 500W. De pana's worden behoorlijk warm en er zitten meerdere fan's in, ga hiervoor checken bij de MM. Volgens mij moet je de muren behoorlijk zwart krijgen van de stof...door de fan's en denk ook aan de levensduur, de fan's halen niet de levensduur 60.000-100.000 uur van de plasmascherm. Die fan's rammelen er tzt er gewoon eruit.
Verder geeft de componenten aansluiting, met een lager resolutie (SD signaal), een niet beeldvullende weergave. Rechterzijde is dan een zwarte baan te zien van boven naar onder. Hiervoor is LGE bezig om het op te lossen. Ook is een lichte image retention zichtbaar in een pikdonkere kamer en bij een schemerlamp niet meer. Beeld is ook gevoeliger (nog bij de eerste +/-200uur) voor inbranden, ik was er nog net optijd bij!!!! Dus zet de tv in een meest energiezuinige stand nl stand 4 en zet vooral het contrast niet te hoog. Helderheid mag dan rustig op 60% staan. HDMI (DVI) met een pc aangesloten geeft niet de volle resolutie weer. beeldscherm is 1366x768 en de videokaart zegt 1360x768, hierdoor worden 6 pixels niet gebruikt. Oplossing is 1920x1080 of 1280x768 en eventueel een overscan gebruiken waardoor het beeldvullend wordt weergegen. Dit kan overigens aan mijn videokaart liggen! Videokaart: Sapphire HD2600 PRO 512MB DDR2. Verder een toppertje en ik ben gelukkiger dan met de Philips die overigens ook nog lawaai produceerde uit de achterkant van de tv (de voeding). De 50PG6000 heeft ook ontzettend veel instelmogelijkheden en zet wel de extra opties (ruisonderdrukking etc)zoveel mogelijk uit. Die zorgen absoluut niet voor beter beeld, alleen maar slechter. TIP: zorg voor een calibratie dvd (MONSTER ISF)........!!!!!torrent!!!, en regel de tv af wanneer de tv is ingespeeld. Mijn tv is nog niet ingespeeld en hoop dat hierna de image retetion ook niet meer aanwezig is.
Verder geeft de componenten aansluiting, met een lager resolutie (SD signaal), een niet beeldvullende weergave. Rechterzijde is dan een zwarte baan te zien van boven naar onder. Hiervoor is LGE bezig om het op te lossen. Ook is een lichte image retention zichtbaar in een pikdonkere kamer en bij een schemerlamp niet meer. Beeld is ook gevoeliger (nog bij de eerste +/-200uur) voor inbranden, ik was er nog net optijd bij!!!! Dus zet de tv in een meest energiezuinige stand nl stand 4 en zet vooral het contrast niet te hoog. Helderheid mag dan rustig op 60% staan. HDMI (DVI) met een pc aangesloten geeft niet de volle resolutie weer. beeldscherm is 1366x768 en de videokaart zegt 1360x768, hierdoor worden 6 pixels niet gebruikt. Oplossing is 1920x1080 of 1280x768 en eventueel een overscan gebruiken waardoor het beeldvullend wordt weergegen. Dit kan overigens aan mijn videokaart liggen! Videokaart: Sapphire HD2600 PRO 512MB DDR2. Verder een toppertje en ik ben gelukkiger dan met de Philips die overigens ook nog lawaai produceerde uit de achterkant van de tv (de voeding). De 50PG6000 heeft ook ontzettend veel instelmogelijkheden en zet wel de extra opties (ruisonderdrukking etc)zoveel mogelijk uit. Die zorgen absoluut niet voor beter beeld, alleen maar slechter. TIP: zorg voor een calibratie dvd (MONSTER ISF)........!!!!!torrent!!!, en regel de tv af wanneer de tv is ingespeeld. Mijn tv is nog niet ingespeeld en hoop dat hierna de image retetion ook niet meer aanwezig is.
Image retention en inbranden zijn niet hetzelfde. In het begin gewoon goed afwisselende beelden spelen. Ik zal m'n dvd-collectie er eens doorheen jassen.
Verwijderd
Daklop, Image retention en inbranden zijn ook niet hetzelfde. Image retention wordt veroorzaakt doordat een elektrische lading aanwezig blijft in het fosfor van een pixel waardoorhet nog iets helderder en/of tijdelijk aanwezig blijft. Is voornamelijk zichtbaar in een donker kamer, laat even een menu van je LG scherm zien en laat dan het menu verdwijnen. Je zult dan nog een deel van het menu zien. Ook bij het kijken naar bv SBS6 blijft die logo nog even aanwezig wanneer je overschakeld. Inbranden is wanneer je het blijft zien!!!!! Momenteel heb ik het zo goed als weg kunnen krijgen die SBS6 en RTL7 en RTL8. Ik heb het beeld nu aangepast door op zoom1 of zoom2 te zetten waardoor die stomme logo's verdwijnen. Ook heb ik een middag op een analoge zender gezet met sneeuw als beeld, contrast en helderheid op 100% gezet en de energiespaarstand op 0.Een hele middag aan laten staan en je moet nu nog heeeeel goed kijken om het te zien. Hierover heb ik contact gehad met LG zelf en zij vertelden mij dat het nog minder gaat worden. We zullen het wel zien!!!
Deze schermen zijn er gewoon behoorlijk gevoelig voor inbranden aangezien ik al een 1/2 die Philips heb gehad en hiervan totaal geen last van heb gehad, zelfs geen image retention. Het was overigens een samsung plasma panel.
Ik ben nu nog voorzichtiger geworden. Ik ben alleen benieuwd hoe het gaat bij mensen die hier geen "verstand" van hebben? Die zullen met de standaard instellingen binnen een dag al, naar mijn idee, het scherm kunnen beschadigen! Persoonlijk vind ik dat die 200, of misschien wel 400 uur, al de fabriek had moeten gebeuren (burn-in) en niet in een woonkamer. Waarschijnlijk een kostenbesparing.
PS: die schermen worden in Polen inelkaar gezet. Ik ben daar wel blij mee, aangezien ik ook in een fabriek in polen geweest ben waar LG schermen inelkaar gezet werd. Het bedrijf heet trouwens Jabil. Ze werken daar heel netjes, precies volgens de regels en ieder persoon doet maar een paar handelingen waardoor fouten minimaal is. Wij moesten daar weg met onze productie aangezien die niet constant en groot was en LG wel en meer ruimte nodig hadden.
Deze schermen zijn er gewoon behoorlijk gevoelig voor inbranden aangezien ik al een 1/2 die Philips heb gehad en hiervan totaal geen last van heb gehad, zelfs geen image retention. Het was overigens een samsung plasma panel.
Ik ben nu nog voorzichtiger geworden. Ik ben alleen benieuwd hoe het gaat bij mensen die hier geen "verstand" van hebben? Die zullen met de standaard instellingen binnen een dag al, naar mijn idee, het scherm kunnen beschadigen! Persoonlijk vind ik dat die 200, of misschien wel 400 uur, al de fabriek had moeten gebeuren (burn-in) en niet in een woonkamer. Waarschijnlijk een kostenbesparing.
PS: die schermen worden in Polen inelkaar gezet. Ik ben daar wel blij mee, aangezien ik ook in een fabriek in polen geweest ben waar LG schermen inelkaar gezet werd. Het bedrijf heet trouwens Jabil. Ze werken daar heel netjes, precies volgens de regels en ieder persoon doet maar een paar handelingen waardoor fouten minimaal is. Wij moesten daar weg met onze productie aangezien die niet constant en groot was en LG wel en meer ruimte nodig hadden.
We zullen het zien. Ik gooi bij de mijne als 'ie binnenkomt de settings omlaag, laat een paar weken lang gewoon wat films spelen en tussendoor misschien een uurtje sneeuw op analoog en na een paar weekjes m'n calibrator eens tegen het scherm houden om het ding netjes af te stellen.
Weet iemand of de 42PG6000 hetzelfde type is als de 42BG6000 die via redcoon wordt aangeboden?
De reviews die ik verder lees geven niet aan dat dit paneel gevoeliger is voor image retention dan andere plasma schermen, is er iemand die dit kan bevestigen / ontkrachten aangezien dit wel 'n probleem is wanneer de logo's echt lang zichbaar blijven?
De reviews die ik verder lees geven niet aan dat dit paneel gevoeliger is voor image retention dan andere plasma schermen, is er iemand die dit kan bevestigen / ontkrachten aangezien dit wel 'n probleem is wanneer de logo's echt lang zichbaar blijven?
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe plasma. Ik zie dat de LG 42PG3000 een relatief lage prijs heeft. Echter, er is verschrikkelijk weinig te vinden over deze plasma. Is er iemand die deze plasma in zijn/haar bezit heeft en er iets over kan vertellen. Zeker de vergelijking met bv. Samsung 42Q91/92 is erg interessant, daar ze in dezelfde prijsklasse vallen.
Ik heb andere plasma schermen niet uitvoerig getest, maar de image retention is na een tijdje gewoon zichtbaar bij bijvoorbeeld een film kijken met ondertiteling. Bij donkere scenes zie je dan twee wazige witte strepen. Een aantal minuten normaal tv kijken zonder ondertiteling en de image retention is alweer verdwenen. Als het goed is moet dit steeds minder worden en is het alleen in het begin zo extreem.NIKDCC schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:56:
Weet iemand of de 42PG6000 hetzelfde type is als de 42BG6000 die via redcoon wordt aangeboden?
Is het een bekend fenomeen dat dit naar verloop van tijd minder wordt dan?Rudey schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 16:17:
[...]
Als het goed is moet dit steeds minder worden en is het alleen in het begin zo extreem.
Verwijderd
Ja ook de schermen van Panasonic en Samsung hebben dit dus is een bekend fenomeen.NIKDCC schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 21:43:
[...]
Is het een bekend fenomeen dat dit naar verloop van tijd minder wordt dan?
Ik ben sinds gisteren 2 weken in bezit van een 42PG6000 model, normaal was ik eerst van plan de nieuwe LG 42LG6000 LCD aan te schaffen. Maar het design life in de winkel (www.iishop.be) van deze TV viel me tegen. Het design en de beeldkwaliteit van de 42PG6000 waren meer overtuigender.
Mijn ervaringen zijn ongeveer gelijk zoals die van Rudey gepost op 29/04. Wow!
Ook ik ben voorlopig aan het inspelen in bioscoop modus met de meeste settings rond de 50%.
Ik heb samen met deze TV de nieuwe LG HT503SH Home Theater aangeschaft, connectie via HDMI met Simplimk en Full HD 1080p Upscaling. Ik ben heel tevreden over beeldkwaliteit (upscaling aan 720) op de 42PG6000. Getest met films als The Matrix, Trans Formers en Star Wars. Wow! Zelfs met de settings voorlopig op 50% spatten de kleuren van het scherm! Mijn kinderen hebben al enkele tekenfilms bekijken zoals Bee Movie; de kleuren zijn schitterend!
Ook een positief punt van deze TV is de optie "Heldere Stem" bij het geluid
Sinds woensdag 30/04 kijk ik digitaal via Telenet HD digicoder (België) aansluiting via HDMI, enkele zenders ontvang ik in HD. Wat een verbetering tov analoog signaal via de kabel!
Enkele min punten:
- image retention; ik heb de "Orbiter mode" geactiveerd en soms doe ik als het te erg is een "White Wash
- nogal reflectie op de glasplaat
- onderkant van de TV en de voet trekken stof aan
Voorlopig heb ik net zoals Rudey het gevoel dat ik prijs/kwaliteit een goed toestel heb aangekocht.
Mijn ervaringen zijn ongeveer gelijk zoals die van Rudey gepost op 29/04. Wow!
Ook ik ben voorlopig aan het inspelen in bioscoop modus met de meeste settings rond de 50%.
Ik heb samen met deze TV de nieuwe LG HT503SH Home Theater aangeschaft, connectie via HDMI met Simplimk en Full HD 1080p Upscaling. Ik ben heel tevreden over beeldkwaliteit (upscaling aan 720) op de 42PG6000. Getest met films als The Matrix, Trans Formers en Star Wars. Wow! Zelfs met de settings voorlopig op 50% spatten de kleuren van het scherm! Mijn kinderen hebben al enkele tekenfilms bekijken zoals Bee Movie; de kleuren zijn schitterend!
Ook een positief punt van deze TV is de optie "Heldere Stem" bij het geluid
Sinds woensdag 30/04 kijk ik digitaal via Telenet HD digicoder (België) aansluiting via HDMI, enkele zenders ontvang ik in HD. Wat een verbetering tov analoog signaal via de kabel!
Enkele min punten:
- image retention; ik heb de "Orbiter mode" geactiveerd en soms doe ik als het te erg is een "White Wash
- nogal reflectie op de glasplaat
- onderkant van de TV en de voet trekken stof aan
Voorlopig heb ik net zoals Rudey het gevoel dat ik prijs/kwaliteit een goed toestel heb aangekocht.
[ Voor 87% gewijzigd door ypres op 04-05-2008 18:46 ]
Ik heb laatst wat foto's en video's gemaakt voor Ferry. Deze wil ik ook wel met jullie delen. Ik laat het bestand maar een paar dagen staan, zodat mijn dataverkeer niet volledig wordt gebruikt.
Zie hier:
http://www.stylix.nl/2008_05_03.zip
De filmpjes zijn van officiële DVD oplages, en geen gecomprimeerde download bestanden of HD versies. Verder is de ruis afkomstig van de camera en niet van de film. Hetzelfde met de snelle bewegingen op de foto's. Op de tv zag dit er vloeiend uit, maar de camera kon het niet bijhouden. Foto's zijn gemaakt met een Canon Ixus 50.
Zie hier:
http://www.stylix.nl/2008_05_03.zip
De filmpjes zijn van officiële DVD oplages, en geen gecomprimeerde download bestanden of HD versies. Verder is de ruis afkomstig van de camera en niet van de film. Hetzelfde met de snelle bewegingen op de foto's. Op de tv zag dit er vloeiend uit, maar de camera kon het niet bijhouden. Foto's zijn gemaakt met een Canon Ixus 50.
Schijnbaar zijn er lever problemen met de 42PG6000, aldus de webshop waar mijn TV in bestelling staat. Beetje vreemd, want de televisie is hier op GoT totaal niet populair. Als het goed is, krijgt de leverancier midden volgende week een nieuwe batch binnen. Laten we hopen dat er genoeg zijn voor iedereen die er ook één wil in deze draad. Waarschijnlijk ben alleen ik dat 
Rudey, al spijt dat je geen Pana hebt gekocht, of totaal niet?
[ Voor 8% gewijzigd door ABD op 09-05-2008 10:05 ]
Nee, nog geen spijt. Beide tv's (PG6000 en PX80) hebben hun voor- en nadelen. Het liefst had ik natuurlijk de PZ85 serie van Panasonic, maar dat zit boven mijn budget.
Je hoeft je niet alleen te voelenABD schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:04:
Schijnbaar zijn er lever problemen met de 42PG6000, aldus de webshop waar mijn TV in bestelling staat. Beetje vreemd, want de televisie is hier op GoT totaal niet populair. Als het goed is, krijgt de leverancier midden volgende week een nieuwe batch binnen. Laten we hopen dat er genoeg zijn voor iedereen die er ook één wil in deze draad. Waarschijnlijk ben alleen ik dat
Wilde eigenlijk eerst voor een Panasonic gaan, maar het ontwerp van de 2008-modellen is zo bedroevend dat deze bovenaan mijn lijstje is komen staan. Binnenkort even bij de Polectro langs, ik heb ze allebei al gezien, maar nog niet naast elkaar
Verwijderd
[/quote]Je hoeft je niet alleen te voelen . Ik wil deze tv graag kopen, maar het meubel waar hij op moet komen te staan, laat nog een paar weken op zich wachten. [quote]
Ook is heb interesse in deze plasma,(we zijn al met z'n drieen dus) de verkoper van een filiaal van een grote electronica keten vond het maar vreemd dat ik deze LG wilde kopen en niet de door hem hardnekkig aangeprezen Panasonic.
Na enig aandringen zocht hij de 42PG6000 op in de computer en noemde de prijs: 1299 euro, maar liet nogmaals doorschemeren dat dit een slechte aankoop zou zijn.
Dus maar snel vertroken uit die "Super" store.
Dan maar naar een online shop waar ik hem (hopelijk binnenkort) kan aanschaffen voor 450 euro minder!
Ook is heb interesse in deze plasma,(we zijn al met z'n drieen dus) de verkoper van een filiaal van een grote electronica keten vond het maar vreemd dat ik deze LG wilde kopen en niet de door hem hardnekkig aangeprezen Panasonic.
Na enig aandringen zocht hij de 42PG6000 op in de computer en noemde de prijs: 1299 euro, maar liet nogmaals doorschemeren dat dit een slechte aankoop zou zijn.
Dus maar snel vertroken uit die "Super" store.
Dan maar naar een online shop waar ik hem (hopelijk binnenkort) kan aanschaffen voor 450 euro minder!
Ik ga ook vrijwel zeker deze TV kopen binnen enkele weken, de panasonic is idd prima in alle reviews maar het oog wil ook wat en daar slaat panasonic de plank helaas volledig mis!
Al 4 inmiddels dus, welke webshop hebben jullie in gedachten om de TV te kopen, ik zelf denk dat ik ga voor plasmadiscounter
Al 4 inmiddels dus, welke webshop hebben jullie in gedachten om de TV te kopen, ik zelf denk dat ik ga voor plasmadiscounter
Verwijderd
Ik heb hem er ook weg! ik denk 4 stuks 100 euro kortingNIKDCC schreef op zondag 11 mei 2008 @ 08:49:
Ik ga ook vrijwel zeker deze TV kopen binnen enkele weken, de panasonic is idd prima in alle reviews maar het oog wil ook wat en daar slaat panasonic de plank helaas volledig mis!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 16:44 ]
Ik wil hem ook bij plasma-discounter gaan bestellen. Lijkt me idd een goed idee om de bestelling voor zover mogelijk samen te plaatsen, als de timing voor iedereen uitkomt. Ik zit te denken aan eind juni. We kunnen dan vast wel wat korting lospeuteren
.
Bij digitalstreet is ie trouwens nu 848 euro, er staat alleen niets bij over of dit 'n NL versie is?
Weet iemand misschien meer over de ruis waarvan melding wordt gemaakt bij 't afspelen vanSD content?
Weet iemand misschien meer over de ruis waarvan melding wordt gemaakt bij 't afspelen vanSD content?
[ Voor 33% gewijzigd door NIKDCC op 11-05-2008 18:56 ]
Verwijderd
Bij redoon staat hij nu ook (met goede naam 42 PG 6000 ipv 42 BG 6000) voor 869 euro.
Ik wil hem denk ik hier bestellen. Of hebben mensen veel slechte ervaringen met Redcoon? Zit er veek verschil met Plasma discounter?
Ik wil hem denk ik hier bestellen. Of hebben mensen veel slechte ervaringen met Redcoon? Zit er veek verschil met Plasma discounter?
Wat maakt het uit waar dat ding vandaan komt? Je blijft 2 jaar onsite garantie hebben van LG. Wat is overigens veel te kort vind, want ze geven op de LG site aan dat dat ding 100000 branduren heeft.NIKDCC schreef op zondag 11 mei 2008 @ 18:55:
Bij digitalstreet is ie trouwens nu 848 euro, er staat alleen niets bij over of dit 'n NL versie is?
Verwijderd
Levertijd bij DigitalStreet onbekend. (Jammer want ik woon op een paar km van die winkel)
Bij Redcoon heb ik al eens een Beamer gekocht, ging prima. Overigens, als het geen Ned model maar een Europees model is kan het zijn dat bij reparatie de tv naar het buitenland wordt verstuurd.
En het is dan ook de vraag of de garantie bepalingen ook hetzelfde zijn als in Nederland .Redcoon bijv, stuurd de plasma naar LG in Duitsland bij een probleem.
Bij Redcoon heb ik al eens een Beamer gekocht, ging prima. Overigens, als het geen Ned model maar een Europees model is kan het zijn dat bij reparatie de tv naar het buitenland wordt verstuurd.
En het is dan ook de vraag of de garantie bepalingen ook hetzelfde zijn als in Nederland .Redcoon bijv, stuurd de plasma naar LG in Duitsland bij een probleem.
Ik zou de levertijden sowieso met een korreltje zou nemen. Ik heb mijn TV 21 april besteld en hij is nog niet binnen, terwijl de leverindicatie van de winkel 2-3 dagen staat en op voorraad bij leverancier;)
Ik geloof niet dat LG de TV gaat versturen bij reparatie. Ze komen gewoon bij je thuis, denk ik, al dan niet met refurbisht model. Wat ik overigens niet wil, want daar heb ik slechte ervaringen mee.
Ik geloof niet dat LG de TV gaat versturen bij reparatie. Ze komen gewoon bij je thuis, denk ik, al dan niet met refurbisht model. Wat ik overigens niet wil, want daar heb ik slechte ervaringen mee.
Verwijderd
Dit was de reaktie van Redcoon op mijn vraag wat er gebeurt als de tv een reparatie nodig heeft.
"Dit wordt door ons servicecentrum in Duitsland behandeld en beoordeeld.Dus hij wordt inderdaad naar het buitenland verstuurt."
"Dit wordt door ons servicecentrum in Duitsland behandeld en beoordeeld.Dus hij wordt inderdaad naar het buitenland verstuurt."
Gewoon via LG proberen.Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:51:
Dit was de reaktie van Redcoon op mijn vraag wat er gebeurt als de tv een reparatie nodig heeft.
Het is natuurlijk het fijnste wanneer je gewoon onsite garantie hebt in het geval dat er iets stuk mocht gaan. Digitalstreet en Redcoon geven beide aan 'n jaar garantie te bieden, wanneer de TV buiten deze termijn stuk gaat wordt het natuurlijk wel lastiger om garantie te claimen (daarvoor hebben we dan altijd nog 'n rechtsbijstandverzekering) want er geldt gewoon dat zo'n apparaat 'n redelijke levensduur moet hebben.ABD schreef op zondag 11 mei 2008 @ 19:48:
[...]
Wat maakt het uit waar dat ding vandaan komt? Je blijft 2 jaar onsite garantie hebben van LG.
Zojuist de 50PG6000 uit de doos getrokken en opgesteld (aanrader: Doe dit met z'n tweetjes, alleen is een kolereklus!). Wat een TV zeg, fantastisch. Even wat geprobeerd en ik ben er erg tevreden mee.
Als het goed is komt mijn 42PG6000 ook morgen binnen.
overigens besteld bij redcoon, was daar vrij snel weg, maar die GLS bezorgdienst is een drama
overigens besteld bij redcoon, was daar vrij snel weg, maar die GLS bezorgdienst is een drama
Waar heb jij 'm gekocht en ben je tevreden?Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:10:
Ik ga de mijne morgen halen>:) 42PG6000
Verwijderd
Ik heb hem gekocht bij mediamarkt voor 1025 euro.
Ik heb een nu een paar uurtjes draaien en ik ben helemaal verkocht ik heb nog geen 1 foutje kunnen ontdekken over welk gescheven nagatief punt dan ook.
Snelle beelden met voetbal gaan prima!
En ik hoor mensen klagen over ruis??? welke ruis??? hier dus echt niet te zien! en ja ik heb me bril op! heb wel een goede kabel misschien dat dat scheelt?
Ik ga weer verder into the blue kijken want ik beleef deze hele film opnieuw!
Verwijderd
"Ik heb een nu een paar uurtjes draaien en ik ben helemaal verkocht ik heb nog geen 1 foutje kunnen ontdekken over welk gescheven nagatief punt dan ook."
Leuk dat je zo snel gepost hebt en gefeliciteerd met je aankoop.
Leuk dat je zo snel gepost hebt en gefeliciteerd met je aankoop.
Verwijderd
Zal later een uitgebreide review geven maar kan je nu al zeggen dat dit gewoon een top plasma is die onderschat word.
Verwijderd
Wil je weten hoeveel uren jou tv heeft gedraaid? Druk op de menu toets van je afstandsbediening en dan ook op die van de tv (beide vasthouden). Er wordt dan om een wachtwoord gevraagd. Wachtwoord=0000 en je komt in een menu waarin UTT staat. UTT=used total time. Mijn tv heeft al 540 uurtjes gedraaid.
Fouten ontdekt (bugs): Wanneer je een zender bv NED1 op zoom2 hebt staan en naar de teletext gaat en dan weer terug naar NED1 zal het nog wel op zoom2 staan maar in een andere verhouding, gewoon weer als 16:9. Je moet dan opnieuw de beedlverhouding instellen wanneer je de zenderlogo's (eerste 200-400uur) niet in beeld wilt hebben.
Componenten aansluiting met een sd signaal geeft een zwarte balk aan de rechterzijde van het beeld. Ik heb dit gecheckt met verschillende kabels en spelers en zelfs gezien op zowel 42"als mijn 50PG6000. Waarschijnlijk een softwareupdate nodig.
Fouten ontdekt (bugs): Wanneer je een zender bv NED1 op zoom2 hebt staan en naar de teletext gaat en dan weer terug naar NED1 zal het nog wel op zoom2 staan maar in een andere verhouding, gewoon weer als 16:9. Je moet dan opnieuw de beedlverhouding instellen wanneer je de zenderlogo's (eerste 200-400uur) niet in beeld wilt hebben.
Componenten aansluiting met een sd signaal geeft een zwarte balk aan de rechterzijde van het beeld. Ik heb dit gecheckt met verschillende kabels en spelers en zelfs gezien op zowel 42"als mijn 50PG6000. Waarschijnlijk een softwareupdate nodig.
Poeh, al veel gelezen en gister even wezen kijken bij de mediamarkt en deel de mening van de meesten hier. De pana px80 heeft misschien iets mooier beeld, maar als je ze dan even uit zet... Tsja liever een mooie plaat glas dan een zwart plastic bakbeest.
Wat ik me nog af vroeg is hoe goed werkt de teletekst? Ik ben nogal een intensief teletekst gebruiker en ben erg gehecht geraakt aan de functie om de geopende pagina uit te schakelen en dan een notificatie te krijgen bij een update van de pagina. Erg handig bij voetbaluitslagen. Mijn huidige philips heeft dit, maar ik ken ook tv's die dit niet hebben.
Heeft deze LG dit of soortgelijke functie ook? Is verder de navigatie door teletekst lekker vlot en makkelijk/intiutief?
Hopelijk kan iemand die deze heeft wat informatie geven?
Wat ik me nog af vroeg is hoe goed werkt de teletekst? Ik ben nogal een intensief teletekst gebruiker en ben erg gehecht geraakt aan de functie om de geopende pagina uit te schakelen en dan een notificatie te krijgen bij een update van de pagina. Erg handig bij voetbaluitslagen. Mijn huidige philips heeft dit, maar ik ken ook tv's die dit niet hebben.
Heeft deze LG dit of soortgelijke functie ook? Is verder de navigatie door teletekst lekker vlot en makkelijk/intiutief?
Hopelijk kan iemand die deze heeft wat informatie geven?
heb em binnen! eerst even bij de mediamarkt een dvi->hdmi kabel opgehaald en al even wat 1080p sources geprobeerd.
het is echt verschrikkelijk mooi beeld, helemaal nog niks negatiefs.
geen ruis, geen last van image retention en eigenlijk helemaal niks te klagen.
UTT: 82
het is echt verschrikkelijk mooi beeld, helemaal nog niks negatiefs.
geen ruis, geen last van image retention en eigenlijk helemaal niks te klagen.
UTT: 82
Hoe heb je de tv ingesteld Dinosys, want ik wil wel weten hoe je "geen image retention" voor elkaar hebt gekregen?
Verwijderd
Ik heb hem momenteel op Bioscoop contrast 50 helderheid 50 scherpte 40 dit om in te spelen.
Beeld is iets donker maar geen last van image retention of wat dan ook.
Beeld is iets donker maar geen last van image retention of wat dan ook.
alles op 50 m.u.v. sharpness op 60
is inderdaad nog een beetje donker, maar is ook voor het inspelen
is inderdaad nog een beetje donker, maar is ook voor het inspelen
Ik heb elders m'n eigen calibratiewaarden gepost. Misschien leuk voor de geinteresseerden om een soort leidraad te hebben.
Sharpness heb ik zelf aardig laag staan, geeft m.i. een goed beeld.
Verwijderd
Hillie bedankt voor je link naar dit interessante forum en je instellingen.Hillie schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 23:53:
Ik heb elders m'n eigen calibratiewaarden gepost. Misschien leuk voor de geinteresseerden om een soort leidraad te hebben.
Misschien kan je nog wat vragen beantwoorden:
Heb je de tv ingespeeld? zo ja hoe en met welke instellingen?
Welke instellingen gebruik je na het inspelen voor het kijken van digitale televisie?
Welke digi ontvanger gebruik je hiervoor.
Alvast bedankt.
Hoi Ferry, no problem, graag gedaan. Ik heb m'n tv een paar daagjes op halve kracht ingespeeld en wat zitten gamen en wat (opgerekte) dvd's gekeken. Momenteel draai ik dus gewoon op full-blast instellingen en dat gaat goed, zolang je zorgt voor afwisseling. Je speelt je TV hooguit sneller in.
Ik speel ook de trailer van WipeoutHD geregeld een paar keer, cool filmpje en als je het ziet op zo'n bak ben je meteen aardig onder de indruk (ik heb de 50" versie).
Momenteel kijk ik (nog) geen digitale TV, uberhaupt helemaal geen TV. Vooralsnog ga ik de interne DVB-T ontvanger gebruiken. Ik woon in Zweden waar je gewoon een ViaAccess module in kunt pluggen en een kaart. Geen gedoe met wazig box-gebonden spul waar de paranoia Nederlandse maatschappijen allemaal gebruik van maken.
Momenteel kijk ik (nog) geen digitale TV, uberhaupt helemaal geen TV. Vooralsnog ga ik de interne DVB-T ontvanger gebruiken. Ik woon in Zweden waar je gewoon een ViaAccess module in kunt pluggen en een kaart. Geen gedoe met wazig box-gebonden spul waar de paranoia Nederlandse maatschappijen allemaal gebruik van maken.
Verwijderd
Denk je dat jouw LG50PG6000 goed zijn voor mijn LG42PG6000 of is dit appels met peren vergelijken?Hillie schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:50:
Hoi Ferry, no problem, graag gedaan. Ik heb m'n tv een paar daagjes op halve kracht ingespeeld en wat zitten gamen en wat (opgerekte) dvd's gekeken. Momenteel draai ik dus gewoon op full-blast instellingen en dat gaat goed, zolang je zorgt voor afwisseling. Je speelt je TV hooguit sneller in.Ik speel ook de trailer van WipeoutHD geregeld een paar keer, cool filmpje en als je het ziet op zo'n bak ben je meteen aardig onder de indruk (ik heb de 50" versie).
Ik denk dat het vergelijkbaar zal zijn. Overigens, zoals ik op dat forum al zei, gebruik het als leidraad, het is geen golden reference voor jouw exemplaar.
UTT 24 hier nog een lange weg te gaan en thx voor de instellingen.
Als je het kalibreren goed wil doen heb je niks aan de waardes van iemand anders, ook al heb je precies hetzelfde type. Tussen verschillende types/panelen loopt het natuurlijk helemaal mank.
Ook zou ik het kalibreren om de paar maanden even opnieuw doen (mijn Photoshop scherm doe ik elke 2 weken), want er zit een flink verloop in de weergave van je scherm. Bij CRT's en plasma's is het verloop nog wat erger dan bij LCD, aangezien je bij LCD alleen een backlight hebt die slijt en bij CRT/plasma ook fosfor dat verandert.
Uiteraard mag je de waardes van iemand anders gebruiken als je dat er mooi uit vindt zien, maar dat je scherm dan meteen kleurecht is, is een illusie
Ook zou ik het kalibreren om de paar maanden even opnieuw doen (mijn Photoshop scherm doe ik elke 2 weken), want er zit een flink verloop in de weergave van je scherm. Bij CRT's en plasma's is het verloop nog wat erger dan bij LCD, aangezien je bij LCD alleen een backlight hebt die slijt en bij CRT/plasma ook fosfor dat verandert.
Uiteraard mag je de waardes van iemand anders gebruiken als je dat er mooi uit vindt zien, maar dat je scherm dan meteen kleurecht is, is een illusie
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Uiteraard, ik calibreer m'n scherm ook geregeld. Het zal voor de meesten slechts een leidraad zijn naar iets kleurechter beeld, maar ieder individueel scherm heeft een eigen setup (die ook nog eens schuift na verloop van tijd).
edit: Overigens de brightness een aardig stuk omlaag gegooid, hangt nu op iets van 27. Geeft betere zwarten en het wit is ook goed. Misschien van het weekend nog even de kleurtjes nalopen om te zien hoe die daaronder zijn.
edit: Overigens de brightness een aardig stuk omlaag gegooid, hangt nu op iets van 27. Geeft betere zwarten en het wit is ook goed. Misschien van het weekend nog even de kleurtjes nalopen om te zien hoe die daaronder zijn.
[ Voor 33% gewijzigd door Hillie op 16-05-2008 22:09 ]
Verwijderd
Ben erg beniewd naar je resultaten!!!Hillie schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:50:
Uiteraard, ik calibreer m'n scherm ook geregeld. Het zal voor de meesten slechts een leidraad zijn naar iets kleurechter beeld, maar ieder individueel scherm heeft een eigen setup (die ook nog eens schuift na verloop van tijd).
Ik ben nu verschillende instellingen aan het proberen maar zie geen image retention
DVD heb ik nog niet eens geprobeerd
edit: Zojuist jouw instellingen gebruikt en moet zeggen dat me mond openviel
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 22:48 ]
Verwijderd
Om een "snelle" en gemakkelijke kallibratie uit te voeren op je scherm is dvd "Monster ISF" een echte aanrader. Je zult merken dat het contrast en helderheid snel te hoog/laag staat ingesteld, details kunnen dan wegvallen zonder dat je het merkt. Je hoeft dan alleen het contrast, helderheid, scherpte en kleur af te stellen. De afzonderlijke kleuren wordt dan niet behandeld, maar dat vraagt dan ook meer tijd en je hebt daarvoor speciale gereedschappen zoals kleuren filters bij nodig.
Het kan altijd nog zo zijn dat je een gekallibreerde scherm niet eens mooi gaat vinden en dat je persoonlijk een ander instelling wilt hebben. Smaken verschillen....
Het kan altijd nog zo zijn dat je een gekallibreerde scherm niet eens mooi gaat vinden en dat je persoonlijk een ander instelling wilt hebben. Smaken verschillen....
Verwijderd
Ik heb juist gehoord dat het de meest waardeloze kallibratie DVD ooit is???Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:22:
Om een "snelle" en gemakkelijke kallibratie uit te voeren op je scherm is dvd "Monster ISF" een echte aanrader. Je zult merken dat het contrast en helderheid snel te hoog/laag staat ingesteld, details kunnen dan wegvallen zonder dat je het merkt. Je hoeft dan alleen het contrast, helderheid, scherpte en kleur af te stellen. De afzonderlijke kleuren wordt dan niet behandeld, maar dat vraagt dan ook meer tijd en je hebt daarvoor speciale gereedschappen zoals kleuren filters bij nodig.
Vanochtend de stoute schoenen aangetrokken & hem (42 inch) uit de verpakking op de achterbank van mijn auto gezet. Toch wel een paar maanden georienteerd en gelezen, kom van een Philips Matchline Pixelplus crt 90 cm. Lang getwijfeld over een Pio of een 8 serie Pana. Grote verschil in prijs maar zeker ook geringe verschil in waarneembare beeldkwaliteit & het mooie design hebben uiteindelijk de doorslag gegeven.
Hij staat dus net pas aan, dus wat kan je zeggen? PS3 is echt vet! Via analoge kabel valt me het beeld geenzins tegen en het geluid valt me 100% mee. Natuurlijk weinig laag, maar wat wil je in een tv van nog geen 10cm diep?
Menustructuur is duidelijk en intuitief. Voor 950 EUR warm aanbevolen! Blij dat ik niet langer gewacht heb, gelijk ook maar digitale tv bij Ziggo aangevraagd.
Als ik nog vermeldingswaardige zaken tegenkom laat ik het natuurlijk weten.
Hij staat dus net pas aan, dus wat kan je zeggen? PS3 is echt vet! Via analoge kabel valt me het beeld geenzins tegen en het geluid valt me 100% mee. Natuurlijk weinig laag, maar wat wil je in een tv van nog geen 10cm diep?
Menustructuur is duidelijk en intuitief. Voor 950 EUR warm aanbevolen! Blij dat ik niet langer gewacht heb, gelijk ook maar digitale tv bij Ziggo aangevraagd.
Als ik nog vermeldingswaardige zaken tegenkom laat ik het natuurlijk weten.
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Weet je toevallig hoe groot de TV is inclusief de doos?peacelord schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:09:
... & hem (42 inch) uit de verpakking op de achterbank van mijn auto gezet.
Blij dat ik niet langer gewacht heb, gelijk ook maar digitale tv bij Ziggo aangevraagd.
Wil ook digitale TV aanvragen bij Ziggo, maar twijfel nog even over de ontvanger, er is nog geen HD ontvanger met PVR die ondersteund wordt geloof ik?
Ik heb 'm inmiddels bij Azerty besteld aangezien digitalstreet 'm helaas niet op korte termijn kan leveren. Bij Azerty staat ie voor slechts 831 euro op de site momenteel!
Tof he?Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:21:
edit: Zojuist jouw instellingen gebruikt en moet zeggen dat me mond openvielWat een heerlijk scherp beeld met levens echte kleuren, zwart = zwart, wit = wit.
Qua brightness merk ik dat dat momenteel het enige is waar ik wat aan sleutel. Vanmorgen een uurtje of wat Rainbow Six Vegas gespeeld en da's een relatief donker spel, dus voor het spelplezier de brightness een tikje opgekrikt. Ook nog een uurtje zitten Pixeljunk Monsteren (enorm suf verslavend spelletje) en da's voornamelijk een statisch beeld. Na het spelen zag ik wat retention (kleurig speelveld met zwarte statusbalk onderin in het spel, dus je zag een lichte afscheiding), maar na een minuut of 3 ander beeld was dat verdwenen.
Nog 1 weekje wachten dan heb ik hopelijk mijn htpc binnen.
Als ik 'm ooit ingespeeld heb UTT 28 pas, dan kan ik hem met VMC kalibreren.
En voor de mensen die een nog beter signaal uit digitaal willen halen, kun je een DVB-C
kaartje in je htpc (als je die hebt of wilt aanschaffen) stoppen.
Al met al wij zijn er iig blij mee.
Als ik 'm ooit ingespeeld heb UTT 28 pas, dan kan ik hem met VMC kalibreren.
En voor de mensen die een nog beter signaal uit digitaal willen halen, kun je een DVB-C
kaartje in je htpc (als je die hebt of wilt aanschaffen) stoppen.
Al met al wij zijn er iig blij mee.
De doos heb ik daar achtergelaten in Naarden, Exacte formaat weet ik dus niet. Voor wat betreft die HD ontvanger heb je inderdaad gelijk. Ik begin gewoon met standaard digitaal is nu een actie dat je voor 39, 39 + 9,95 de hele handel krijgt. Eerst maar eens kijken hoe dat bevalt, kunnen we daarna nog eens gaan shoppen voor een andere ontvanger.NIKDCC schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:35:
[...]
Weet je toevallig hoe groot de TV is inclusief de doos?
Wil ook digitale TV aanvragen bij Ziggo, maar twijfel nog even over de ontvanger, er is nog geen HD ontvanger met PVR die ondersteund wordt geloof ik?
Ik heb 'm inmiddels bij Azerty besteld aangezien digitalstreet 'm helaas niet op korte termijn kan leveren. Bij Azerty staat ie voor slechts 831 euro op de site momenteel!
Ik ziet hier met mijn laptop te tikken terwijl er een dvd van Dave Matthews Band speelt de LG; echt grandioos. Wat een verschil met LCD, zo natuurlijk.
Dat is correct jaVerwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:31:
[...]
Ik heb juist gehoord dat het de meest waardeloze kallibratie DVD ooit is???
Nickname does not reflect reality
De afmetingen van de doos kan je vinden in de technische specs van 42PG6000 via volgende link:NIKDCC schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:35:
[...]
Weet je toevallig hoe groot de TV is inclusief de doos?
http://www.lgenordic.com/...22.42PG6000-Full-Spec.pdf
Verwijderd
der 50 zoll karton hat die masße
1,30x1,00x0,50 cm
Der Karton des 42er hat folgende Maße:
Breite: 111,0 cm
Höhe: 86,0 cm
Tiefe: 38,5 cm
1,30x1,00x0,50 cm
Der Karton des 42er hat folgende Maße:
Breite: 111,0 cm
Höhe: 86,0 cm
Tiefe: 38,5 cm
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 23:37 ]
Verwijderd
Na een tijdje de instellingen van Hillie gebruikt te hebben vind ik ze toch te donker zeker voor overdag.
Ik heb momenteel het volgende veranderd:
- Contrast: 100
- Brightness: 50
- Sharpness: 60
- Colour: 60
- Tint: 0
Meer kleur doet het beeld ook goed!
Ik heb momenteel het volgende veranderd:
- Contrast: 100
- Brightness: 50
- Sharpness: 60
- Colour: 60
- Tint: 0
Meer kleur doet het beeld ook goed!
Waarom colour op 60? Het belangrijkste van die calibratiewaarden is natuurlijk de kleurweergave. Maar goed, als het je smaak niet is, dan houdt het op natuurlijk.
TV staat nu uit, maar wat doet die colour eigenlijk, was het kleurbalans of puur verzadiging? Pas overigens op met teveel verzadiging, het geeft misschien wel mooie mickey mouse kleuren aan alles, maar als je films met realistische kleuren gaat kijken ziet het er vaak niet uit.
Ik varieer zelf meestal ook wat met brightness, afhankelijk van het tijdstip en het materiaal. Overigens staat 'ie nu meestal niet op de lage sub-30 die ik eerst meldde.
Ik varieer zelf meestal ook wat met brightness, afhankelijk van het tijdstip en het materiaal. Overigens staat 'ie nu meestal niet op de lage sub-30 die ik eerst meldde.
[ Voor 29% gewijzigd door Hillie op 18-05-2008 20:50 ]
Verwijderd
Ik heb deze overgenomen uit de stand levendig welke ik fijner vind kijken want alles is duidelijker.Hillie schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:49:
Waarom colour op 60? Het belangrijkste van die calibratiewaarden is natuurlijk de kleurweergave. Maar goed, als het je smaak niet is, dan houdt het op natuurlijk.TV staat nu uit, maar wat doet die colour eigenlijk, was het kleurbalans of puur verzadiging? Pas overigens op met teveel verzadiging, het geeft misschien wel mooie mickey mouse kleuren aan alles, maar als je films met realistische kleuren gaat kijken ziet het er vaak niet uit.
Op deze stand staat colour zelfs op 70!
Toen me schoonmoeder opeens zei staat ie niet wat donker ben ik wat gaan switchen tussen verschillende standen zo kwam ik er achter....toch ben ik er nog niet echt over uit en idd smaken verschillen.
Het komt er dus op neer dat het beeld me te donker was met brightness op 35-50.
Graag verneem ik van jouw ook Hillie als je positieve veranderingen vind.
Kun je niet met een dvd zoals digital video essentials het scherm goed laten kalibreren.
Heb je dan de optimale instelling of kun je ook nog een beetje pielen in die technische menu van het scherm.
Heb je dan de optimale instelling of kun je ook nog een beetje pielen in die technische menu van het scherm.
@Ferry: Schoonmoeders.
Ik ga van de week misschien nog eens zitten met de laptop en de Optix XR en ik zal de helderheid e.d. ook goed in ogenschouw nemen. Als er wat veranderd zal ik bericht uitbrengen, maar op zich zit je zo aardig in de richting. Voor het beste resultaat geldt natuurlijk: Zelf een metinkje doen.
Krijg je bij die DVD een metertje om de kleuren te meten? Ik denk het niet. Je kunt er je helderheid op zich wel mee afstellen, maar voor kleuren houdt het niet over.jingaling schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:56:
Kun je niet met een dvd zoals digital video essentials het scherm goed laten kalibreren.
[ Voor 25% gewijzigd door Hillie op 19-05-2008 00:26 ]
In het Option menu, ISM method, als ik het me goed herinner.
[ Voor 31% gewijzigd door Hillie op 19-05-2008 10:36 ]
Hoe zit het bij deze tv met de glasplaat?
Mijn huiskamer is vierkant, waarvan een kant helemaal glas is. deze glaswand staat als het ware rechts van de televisie.
Heb je bij deze tv heel erg veel last van spiegeling. Of zie je dat alleen maar wanneer de tv uit staat.
Mijn huiskamer is vierkant, waarvan een kant helemaal glas is. deze glaswand staat als het ware rechts van de televisie.
Heb je bij deze tv heel erg veel last van spiegeling. Of zie je dat alleen maar wanneer de tv uit staat.
Verwijderd
Met een raam aan de zijkant zou ik het niet weten eigenlijk maar ik heb het raam tegenover de plasma en dan heb je er overdag redelijk last van ja.snifrrr schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:51:
Hoe zit het bij deze tv met de glasplaat?
maar voornamelijk als hij uit staat of heb je er ook veel last van als hij aan staat.
tevens twijfel ik nog steeds of ik een 42 inch of een 50 inch moet nemen, zit er ongeveer 3,20 vanaf.
tevens twijfel ik nog steeds of ik een 42 inch of een 50 inch moet nemen, zit er ongeveer 3,20 vanaf.
Hier zit ik ook op 3 a 4 meter ik heb de 50 ik raad je die wel aan op zich valt hij hier nog wel mee qua grootte. Succes met je aankoop (enneh hij spiegelt wel een beetje hier maar geen last van).snifrrr schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:39:
maar voornamelijk als hij uit staat of heb je er ook veel last van als hij aan staat.
Verwijderd
Ik zit ook ongeveer 3+ meter en als je ook vaak tv kijkt is 42 inch de betere keuze vind ik.snifrrr schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:39:
Over het spiegelen het is niet Mega erg als ie aanstaat maar je ziet het bij mij wel als je erop gaat letten.
waar kun je deze tv momenteel het beste kopen, ik wilde hem bij azerty kopen, echter kunnen hun hem niet meer leveren.
weet iemand anders nog een plek waar hij voor weinig te koop is. (42 inch)
Verwijderd
Wat is weinig voor een duits model en geen aan huis garantie (1jaar) betaal je idd 150 euro minder.snifrrr schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:16:
waar kun je deze tv momenteel het beste kopen, ik wilde hem bij azerty kopen, echter kunnen hun hem niet meer leveren.
Nederlands model moet te doen zijn voor 1000 euro.....met beetje mazzel bij MediaMarkt.(prijzen verschillen per vestiging) 2 jaar garantie aan huis.
Bij Plasma discount in Naarden heb je hem voor EUR 970 inclusief verzendkosten. Nederlands model met 2 jaar onsite garantie.
Over dat spiegelen, ja hij spiegelt, net als mijn crt dat deed overdag. Kwestie van de raamdecoratie dicht doen of 's avonds kijken & natuurlijk hopen op een slechte zomer
Over dat spiegelen, ja hij spiegelt, net als mijn crt dat deed overdag. Kwestie van de raamdecoratie dicht doen of 's avonds kijken & natuurlijk hopen op een slechte zomer
Verwijderd
Ik heb hem net vijf dagen in bezit. 42 inch. Tot nu toe erg tevreden, samen met een samsung DCB H360R. via Hdmi kabel erg mooi beeld, ondanks de aangepaste instelling voor het inwerken van de tv. Hoelang moet dit trouwens, ik hoor hier verschillende meningen over en wat is de beste instelling? Gebruikt iemand de surround instelling, zo ja, wat is hier een goed voor? zie veel parameters, maar begrijp er niet veel van.
SRS surround stond door wat onoplettendheid aan, wat een ellende. 
Dat inspelen van de tv, tja, ik denk dat het ook een onderdeel is van de grote internetnapraterij. Een plasmapaneel heeft last van retention en de LG is daarin gewoon iets minder dan de toppers (Pioneer Kuro). Maar als je mijn settings checkt, dan zie je dat ik hem gewoon "op oorlogssterkte" inzet. In het begin zijn plasma's naar verluid wat gevoeliger en ik let redelijk op de content die ik afspeel op het ding. Maar goed, de retention verdwijnt bij mij aardig snel.
Je moet je natuurlijk ook niet gek laten maken, vind ik. Kern van het verhaal blijft natuurlijk dat het gewoon een verbruiksproduct is wat een aantal jaren dient mee te gaan en na verloop van tijd gewoon "op" is. Economisch, technisch of gewoon uit gadgetgeilheid. Tot dat moment geniet ik volop van een ontzettend fijn groot scherm met een prachtig beeld en hou ik het een beetje in de gaten.
Dat inspelen van de tv, tja, ik denk dat het ook een onderdeel is van de grote internetnapraterij. Een plasmapaneel heeft last van retention en de LG is daarin gewoon iets minder dan de toppers (Pioneer Kuro). Maar als je mijn settings checkt, dan zie je dat ik hem gewoon "op oorlogssterkte" inzet. In het begin zijn plasma's naar verluid wat gevoeliger en ik let redelijk op de content die ik afspeel op het ding. Maar goed, de retention verdwijnt bij mij aardig snel.
Je moet je natuurlijk ook niet gek laten maken, vind ik. Kern van het verhaal blijft natuurlijk dat het gewoon een verbruiksproduct is wat een aantal jaren dient mee te gaan en na verloop van tijd gewoon "op" is. Economisch, technisch of gewoon uit gadgetgeilheid. Tot dat moment geniet ik volop van een ontzettend fijn groot scherm met een prachtig beeld en hou ik het een beetje in de gaten.
Dit is eigenlijk een discussie voor een ander forum op GoT, maar als consument heb je volgens mij weinig te maken waar uit de EU je TV precies vandaan komt. Alle inwoners uit de EU hebben allemaal gelijke rechten, dus als op de LG site staat dat je 2 jaar onsite hebt, dan hebben kopers van Redcoon dat ook.Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:25:
[...]
Wat is weinig voor een duits model en geen aan huis garantie (1jaar) betaal je idd 150 euro minder.
Nederlands model moet te doen zijn voor 1000 euro.....met beetje mazzel bij MediaMarkt.(prijzen verschillen per vestiging) 2 jaar garantie aan huis.
Mijn TV wordt morgen afgeleverd, ik heb geen idee waar dat ding vandaan komt en het zal me een zorg zijn. Als ik garantie nodig heb, bel ik LG en stuur ik hem niet terug naar de website.
Bericht van Azerty ontvangen dat ze 'm ineens niet kunnen leveren inderdaad, erg triest om op deze manier mensen naar hun site te lokken en vervolgens te melden dat ze 'n alternatief mogen uitzoeken.
Verwijderd
Azerty lokt mensen met mooie prijzen in de hoop waarschijnlijk dat zij een andere bestellen als ze te lang moeten wachten, ik heb toen 4 weken moeten wachten en iedere keer werd het uitgesteldNIKDCC schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:29:
Bericht van Azerty ontvangen dat ze 'm ineens niet kunnen leveren inderdaad, erg triest om op deze manier mensen naar hun site te lokken en vervolgens te melden dat ze 'n alternatief mogen uitzoeken.
Verwijderd
Ik stond op het punt om een Panasonic te kopen ivm het One-sheet-of-glass concept, en nu ontdek ik opeens deze LG! Jammer alleen dat hij HD-ready is.
Ik heb wel van een collega gehoord dat er een 7000 versie aan zou komen die wel Full HD is? Kan iemand dat verifieren?
Hier staat er niets over:
http://www.engadgethd.com...ms-infinite-contrast-too/
En in deze review (die van HCCO lijkt te zijn gejat) staat helemaal onderaan EEN zinnetje over dat de 7000 Full-HD zou zijn.
Verder nog een ding: heeft iemand um recentelijk in een echte winkel zien staan in Regio R'dam?
Ik heb wel van een collega gehoord dat er een 7000 versie aan zou komen die wel Full HD is? Kan iemand dat verifieren?
Hier staat er niets over:
http://www.engadgethd.com...ms-infinite-contrast-too/
En in deze review (die van HCCO lijkt te zijn gejat) staat helemaal onderaan EEN zinnetje over dat de 7000 Full-HD zou zijn.
Verder nog een ding: heeft iemand um recentelijk in een echte winkel zien staan in Regio R'dam?
Full-HD is in veel gevallen vooral hypegedreven. Wat voor formaat wil je en wat is je kijkafstand. Aan de hand daarvan kun je bepalen of FullHD een goede optie is.
http://www.volak.net/deta...p?m=3&s=5&dzn=37&dzb=1422 de 50pg7000
Release vanaf juli maar of dat ook in Nederland is is de vraag. Zilveren onderstel lijkt me niet zo fraai. Bluetooth voor mp3 en jpg is wel leuk.
Release vanaf juli maar of dat ook in Nederland is is de vraag. Zilveren onderstel lijkt me niet zo fraai. Bluetooth voor mp3 en jpg is wel leuk.
Verwijderd
Ik wil een 50" en op een meter of 3 a 4 zitten. Ik ga voornamelijk via een laptop gedownloade tv-shows in 720p en films in 1080p kijken en gamen met mijn toekomstige xbox360.Hillie schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:24:
Full-HD is in veel gevallen vooral hypegedreven. Wat voor formaat wil je en wat is je kijkafstand. Aan de hand daarvan kun je bepalen of FullHD een goede optie is.
Er word altijd geadviseerd om bij 50"+ Full HD te nemen en ook als je een pc of gameconsole aansluit.
Verwijderd
Sjit, die zilveren poot verknalt idd alles!Gianni Rombios schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:46:
http://www.volak.net/deta...p?m=3&s=5&dzn=37&dzb=1422 de 50pg7000
Ik zit op een vergelijkbare afstand met een 50" en het verschil HDready/FullHD is naar verluid niet waarneembaar. Bij groter dan 50 is het toch alleen nog maar Full wat te krijgen is?Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:48:
Ik wil een 50" en op een meter of 3 a 4 zitten. Ik ga voornamelijk via een laptop gedownloade tv-shows in 720p en films in 1080p kijken en gamen met mijn toekomstige xbox360.
Er word altijd geadviseerd om bij 50"+ Full HD te nemen en ook als je een pc of gameconsole aansluit.
Verwijderd
Heeft iemand de test in het laatste issue van het duitste blad video al gezien ?
29 mei verschijnt een test in what hifi?
Erg benieuwd.
Nog andere tests bekend van de laatste paar weken ?
Heb 42PG6000 nu 2 weken en bevalt prima. Wel redelijk wat ruis met dvd's via PS3 blue ray en games zijn super.
Iemand ervaring met het verschil tussen digitale tv via scart of digitale tv geupscaled met hdmi via een HD-decoder ?
29 mei verschijnt een test in what hifi?
Erg benieuwd.
Nog andere tests bekend van de laatste paar weken ?
Heb 42PG6000 nu 2 weken en bevalt prima. Wel redelijk wat ruis met dvd's via PS3 blue ray en games zijn super.
Iemand ervaring met het verschil tussen digitale tv via scart of digitale tv geupscaled met hdmi via een HD-decoder ?
Ik heb de mijne ook binnen. TV meubel moet nog komen, dus staat nog niet waar ie moet staan. Beetje mee zitten spelen met diverse bronnen. DivX en analoge TV valt niet tegen, moet ik zeggen. Wel een beetje jammer dat ik 2 maanden moet inspelen op non-optimale settings, beeld is een beetje donker, maar het is niet anders. Eerste indruk in goed en de TV is uit ook erg mooi.