Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 13:36
Ik ga 'm morgen eindelijk ophalen, laat mijn eerste indrukken zeker nog weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
Heb 'm vandaag aangesloten, eerste indruk valt zeker niet tegen, heb nog niet echt kunnen testen met 'n HD bron maar zal komende dagen wat resultaten posten.
Wanneer ik PC aansluit via VGA en de resolutie op 1024 x 768 zet krijg ik wel beeld maar dit is wat naar rechts verschoven, iemand 'n idee hoe dit komt?

Mogelijk is dit met onderstaande instelling aan te passen?

edit:

18. Autom. configuratie (Commando: j u)
GHiermee kunt u de beeldpositie aanpassen en beeldtrilling
automatisch minimaliseren.Alleen in de modus RGB (PC).
Transmissie
Data 01: Instellen
[j][u][ ][Set ID][ ][Data][Cr]
Ack
[u][ ][Set ID][ ][OK/NG][Data][x]

[ Voor 50% gewijzigd door NIKDCC op 25-05-2008 09:27 . Reden: configuratie RGB signaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
Heeft iedereen hier zijn settings laag staan gedurende de 'inspeelperiode'?
Dit aangezien hier in de gehele handleiding niet over gesproken wordt en ook op internet de meningen hierover verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:22

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Nee, heb ik niet gedaan. Zie mijn settings elders, die stonden binnen 10 uur zo. Brightness redelijk laag, contrast voluit. Gewoon een goed beeld krijgen, niet dat geneuzel. In het begin is het scherm wat retentiongevoeliger, dus je kunt wat voorzichtiger doen en zorgen dat je goed afwisselt met beeld (dus bijvoorbeeld na een film even een tijdje fullscreen gaan).

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren het scherm gezien bij de Saturn. Prachtig ontwerp! Hij stond helaas niet aangesloten om even naar het beeld te kunnen kijken.

Ik zou eerst voor de Panasonic 800 gaan, die heeft ook zo'n soort design (net iets minder mooi) en is Full-HD. Maar deze LG is 1000 euro goedkoper en voor dat geld kan ik een xbox 360 en ook dit audiosetje van LG erbij nemen:

Afbeeldingslocatie: http://www.pocket-lint.co.uk/utilities/galleryview.php/REVIEW-2809-d3e4dc8aba2f1edc53f749495a5015fc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pocket-lint.co.uk/utilities/galleryview.php/REVIEW-2809-fdfbf746045b5b5b8d85bd90b50bdbd3.jpg

Kan iemand me trouwens uitleggen hoe je zo'n setje gebruikt icm met een HTPC/Laptop?
Stel dat ik films wil zien via mijn laptop die ik via DVI of HDMI aansluit op mijn tv, hoe sluit ik dan het geluid aan op dit setje zodat je er 5.1 geluid op af kunt spelen? Of sluit je de laptop aan met HDMI op het audiosetje wat dan doorgelust word naar de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:16
Is er hier iemand die zich al georienteerd heeft op een muurbeugel? In de handleiding staat 10 cm van de wand af. De elektrakabel is ook wel een flinke puist aan de achterkant. De meeste vaste beugels (hij heeft van mij niet te draaien of zoiets) hebben maar zo'n 50mm speling.

Vanmiddag nog eens wat Blu ray gekeken via de ps3, heel fraai!

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ypres
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-08-2008
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:17:
Ik heb gisteren het scherm gezien bij de Saturn. Prachtig ontwerp! Hij stond helaas niet aangesloten om even naar het beeld te kunnen kijken.

Ik zou eerst voor de Panasonic 800 gaan, die heeft ook zo'n soort design (net iets minder mooi) en is Full-HD. Maar deze LG is 1000 euro goedkoper en voor dat geld kan ik een xbox 360 en ook dit audiosetje van LG erbij nemen:

[afbeelding]

[afbeelding]

Kan iemand me trouwens uitleggen hoe je zo'n setje gebruikt icm met een HTPC/Laptop?
Stel dat ik films wil zien via mijn laptop die ik via DVI of HDMI aansluit op mijn tv, hoe sluit ik dan het geluid aan op dit setje zodat je er 5.1 geluid op af kunt spelen? Of sluit je de laptop aan met HDMI op het audiosetje wat dan doorgelust word naar de TV?
Normaal heeft de LG 42P6000 optisch geluid uit en het audiosetje optisch geluid in (mijn LG HT503SH heeft dit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is dat wel zo? Vaak/meestal is de optische uitgang van de tv alleen maar stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Gianni Rombios schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:32:
Is dat wel zo? Vaak/meestal is de optische uitgang van de tv alleen maar stereo.
Ik heb de 50pg6000 optisch aangesloten op mijn geluidskaart die in mijn htpc zit en gewoon 5.1 geluid hoor, dus denk dat het bij een 42' ook wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ypres
Gianni Rombios schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:32:
Volgens commentaren op volgende url lijkt het te werken:

http://forum.dvdtalk.com/showthread.php?t=528293

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:32

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Of je sluit je laptop meteen aan op de receiver? Mits je nog een ingang over hebt natuurlijk. Ik zou hem niet per se via de tv aansluiten, alsof je de tv-speakers gaat gebruiken bij een film :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Dat is erg mooi! De Panasonics hebben slechts stereo via optisch tv-out. Via de tv optisch uitsturen is wel een mooie optie als je laptop geen optische uitgang heeft en/of je receiver alleen maar hdmi-passthrough blijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
Ik heb mijn HTPC 'ns aangesloten en wat HD content (720p/1080p) getest, wat ziet dat er enorm strak uit zeg!
Analoog is acceptabel en viel me eigenlijk zeker niet tegen, digitale TV van Casema is wat strakker, scherper maar je moet niet te dichtbij komen (minder dan 2 meter) want dat zie je toch al wel duidelijk de beperkingen bij mijn 42"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren en vandaag bij de mediamarkt voor 999 euro's te koop (althans in Roermond). Heb hem besteld en volgende week krijg ik hem geleverd, zal mijn bevindingen wel even laten weten. Pff nu alleen nog wachten haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 22:27
Ik ben tijd geleden even bij MM ArenA geweest om een 37LG3000 voor een vriend te kopen, toch even langs de 42PG6000 gelopen. Stond bij de specs dat hij ook 24p weergave heeft, heb het nog nagevraagd en de verkoper bevestigde dat hij dit ondersteunt. Kan iemand dit bevestigen, want heb het niet in de specs teruggevonden.

TV stond daar trouwens voor € 1.180 zu kauf. Dus ik proberen 8).
- "Nee, kan ik niets aan veranderen, dit is echt een bodemprijs."
- Maar zelfs bij andere MMvestigingen kan ik hem goedkoper krijgen, op internet wel tot € 280,- goedkoper.
- "Nee, kan echt niet goedkoper bij de Mediamarkt, bij ons krijg je natuurlijk de Mediamarkt-service erbij.
- Waarom kan hij bij de andere Mediamarkt wel goedkoper dan?
- "..."

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 11-09 08:14

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Staat de koeriersdienst hier voor de deur met mijn 42 inch... LG6000 in plaats van de PG6000. Damn, retour afzender en nog maar weer even wat langer wachten :|

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ypres schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:59:
[...]
Normaal heeft de LG 42P6000 optisch geluid uit en het audiosetje optisch geluid in (mijn LG HT503SH heeft dit).
Dus je sluit de laptop aan op de tv met HDMI en daarna gaat het geluid via die optische aansluiting door naar het audiosetje? Dus er is geen rechtsstreekse verbinding tussen de laptop en het audiosetje? Kun je ook het geluid van de tv via een hdmi-kabel ook naar het audiosetje?
jingaling schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:57:
Ik heb de 50pg6000 optisch aangesloten op mijn geluidskaart die in mijn htpc zit en gewoon 5.1 geluid hoor, dus denk dat het bij een 42' ook wel goed zit.
Ik snap het niet, hoe krijg je 5.1 geluid uit de tv-speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:22:
[...]

Dus je sluit de laptop aan op de tv met HDMI en daarna gaat het geluid via die optische aansluiting door naar het audiosetje? Dus er is geen rechtsstreekse verbinding tussen de laptop en het audiosetje? Kun je ook het geluid van de tv via een hdmi-kabel ook naar het audiosetje?
Dat gaat dan ook via de optische kabel. Scherm heeft alleen HDMI-ingangen, geen uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:34
review HDTVtest.co.uk:

http://www.hdtvtest.co.uk/LG-42PG6000/Conclusion

Conclusie: Recommended. SD weergave beter dan grootste concurrent Pana PX80, HD weergave minder dan de PX80 doordat zwartwaarde niet zo goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillie schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:41:
[...]

Dat gaat dan ook via de optische kabel. Scherm heeft alleen HDMI-ingangen, geen uitgangen.
Ok, dus

[Laptop] -> HDMI -> [TV] (beeld en geluid)

[TV] -> optische kabel -> [Audiosetje] (5.1 geluid)

[Audiosetje] -> HDMI -> [TV] (als je de upscaling dvdspeler een keer zou willen gebruiken)

Kan iemand dat confirmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De gedachtegang is iig correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Dan zou ik ook direct HDMI naar je audioset doen, dan lust die de video ook door en gaat de audio je audioset in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillie schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:45:
Dan zou ik ook direct HDMI naar je audioset doen, dan lust die de video ook door en gaat de audio je audioset in.
'ook' direct hdmi naar de audioset? Maar de audioset zal toch geen hdmi IN hebben? (let wel, ik heb het over dat kantenklaar HT-setje van LG hierboven, niet een dikke AV-receiver.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:22:
[...]

[...]

Ik snap het niet, hoe krijg je 5.1 geluid uit de tv-speakers?
Ik heb hem vanuit de 50pg6000 optisch op mijn HK versterker aangesloten en dan weer een optische kabel vanuit HK (Harman Kardon) naar de geluidskaart van de HTPC zowel tv speakers werken alsmede het 5.1 geluid (je kunt eventueel de tv speakers ook uitschakelen) btw voor 5.1 geluid hoeft de tv hier niet perse aan.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
Zit op die optische uitgang van de TV ook 5.1 geluid dan, of is dat gewoon stereo alleen?
Heb de planet earth serie via hdmi uitgang van m'n HTPC zitten kijken en dat loopt echt super mooi op deze TV, daar kan echt geen enkele LCD in deze prijsklasse tegenop!
Alleen krijg ik de LG AB nog niet zover dat ie m'n DCB-B270R samsung ontvanger kan aansturen, wellicht dat ik toch 'n Harmony ga bestellen nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De DCB-B270R heeft STB code 000 004 008 of 013
Stroomverbruik valt behoorlijk mee! :)

[ Voor 77% gewijzigd door Gianni Rombios op 28-05-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
Gianni Rombios schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:22:
De DCB-B270R heeft STB code 000 004 008 of 013
Ik heb ze allemaal geprobeerd, maar ze werken echt niet :(
Gebruik jij dezelfde decoder met deze afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikkelbibs
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 23:34
Goh ik heb net als ma9ma ook een pg6000 besteld (bij plasma-discounter). De koerier komt en tada... een mooie 42' LG6000, die volgens de website 1699 ipv 926 euries (wat ik had betaald) moet kosten. Zouden die niet goed verkopen of is lezen echt erg moeilijk? Toch maar retour afzender, want de madam vond deze toch wel erg plastic en ik heb niet voor niets voor plasma gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
NIKDCC schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:00:
[...]

Ik heb ze allemaal geprobeerd, maar ze werken echt niet :(
Gebruik jij dezelfde decoder met deze afstandsbediening?
Nee ik gebruik dezelfde decoder met een andere afstandsbediening (van een Samsung LCD tv). Ik dacht wie weet heb je er wat aan. Helaas niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Snikkelbibs schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:45:
Goh ik heb net als ma9ma ook een pg6000 besteld (bij plasma-discounter). De koerier komt en tada... een mooie 42' LG6000, die volgens de website 1699 ipv 926 euries (wat ik had betaald) moet kosten. Zouden die niet goed verkopen of is lezen echt erg moeilijk? Toch maar retour afzender, want de madam vond deze toch wel erg plastic en ik heb niet voor niets voor plasma gekozen.
Hmmm, zelfde toko als bij mij. Foutje (?) maken ze waarschijnlijk vaker dan? Gelukkig zag ik het op tijd. Ik had geen idee wat de LG6000 moest kosten maar inderdaad, ik heb gekozen voor een Plasma. Ik moet zeggen dat ik de volgende dag direct de PG geleverd kreeg. Dat was wel prettig geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jingaling schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:11:
[...]

Ik heb hem vanuit de 50pg6000 optisch op mijn HK versterker aangesloten en dan weer een optische kabel vanuit HK (Harman Kardon) naar de geluidskaart van de HTPC zowel tv speakers werken alsmede het 5.1 geluid (je kunt eventueel de tv speakers ook uitschakelen) btw voor 5.1 geluid hoeft de tv hier niet perse aan.

Succes
Dus jij sluit de HK aan op de geluidskaart om het geluid via je pc-speakers af te spelen? Of lees ik het verkeerd en gaat de 2e kabel VAN de HTPC naar de HK?
Snikkelbibs schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:45:
uhm, had je die dan niet weer te koop kunnen zetten op MP voor 1250 euries? En daarna weer voor 926 een PG besteld? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikkelbibs
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 23:34
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:58:

uhm, had je die dan niet weer te koop kunnen zetten op MP voor 1250 euries? En daarna weer voor 926 een PG besteld? :*)
Tsja, dat had ook gekund. Ben bang dat ik hem niet voor 1250 kwijt was geraakt en had ik nog langer op mijn pg6000 moeten wachten.
Bovendien welke gek geloofd er nou dat ik een nog nieuwe LG6000 niet gejat met garantie thuis heb staan en weg wil doen :? . Dat is toch die hele mooie luxe Scarlet tv??? Wie wil die nou niet?

Anyway morgen word hij geruild voor mijn PG, helaas ben ik het hele weekend naar Rome 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
Voor die 400 euro verschil had ik wel 'n paar weekjes willen wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:58:
[...]

Dus jij sluit de HK aan op de geluidskaart om het geluid via je pc-speakers af te spelen? Of lees ik het verkeerd en gaat de 2e kabel VAN de HTPC naar de HK?

Als je de tv optisch gelijk aansluit op een homereceiver set met een surroundsetje dan speelt hij gewoon 5.1 geluid.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:18
Ik heb gisteren mijn tweede 42PG6000 ontvangen. De eerste moest omgeruild worden want daar was al iets ingebrand toen ik em kreeg. Maar nou dus ook weer een probleem met de nieuwe, want daar zitten horizontale lijnen in die best goed zichtbaar zijn.

Ik heb voorgesteld bij de winkel waar ik em heb gekocht om em in te ruilen tegen een Panasonic plasma, want ik heb het even gehad met LG. Ik wacht nog op een reactie.

Verder vond ik het wel een goede tv met een mooi design, maar het is gewoon niet ment to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat je zoveel pech hebt :s

Ik ben nog steeds dolgelukkig ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
Ik heb ook geen problemen met inbranden o.i.d, je ziet het idd wel als je enige tijd menu's hebt laten staan, maar enkel wanneer je van dichtbij kijkt op grijze achtergrond.
Wanneer je vervolgens enkele minuten gewoon full screen TV kijkt is er bij mij al niets meer van te zien!
Krijg net 'n mailtje van digitalstreet dat ie binnen is?! (Die order had ik 2 weken geleden al geannuleerd per mail!). Maar goed, ze hebben er daar dus eentje op voorraad staan voor 848 nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:02:
Jammer dat je zoveel pech hebt :s

Ik ben nog steeds dolgelukkig ermee :)
Aan de ene kant wel pech, maar gelukkig zijn de mensen van Goedkopen.nl erg behulpzaam. Dus ik heb er goede hoop op dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Maar goed, ze hebben er daar dus eentje op voorraad staan voor 848 nu [quote]

Misschien krijg ik die wel.
Eindelijk de knoop doorgehakt en besteld bij Digital Street voor 848.
De onsite garantie van 2 jaar geldt gewoon. (tv komt uit Duitsland)
Alleen als tijdens de garantie periode de tv niet gerepareerd kan worden kan LG Benelux hem niet vervangen en moet dat via de leverancier geregeld worden.
Hopelijk is dat niet nodig.
Ik wacht (on) geduldig af op bericht van DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-08 15:44
Hoe zit het met inbranden van beelden van deze televisie.
is dit een goede koop, of zijn er betere alternatieven. afgezien van de panasonic, want die is gewoon lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de 24p weergaven? Bekend wat voor techniek hiervoor word gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem inmiddels via de Mediamarkt gekregen (999 euro), heb nog niet veel kunnen proberen, maar tot nog toe ziet het er goed uit. Tuurlijk zijn de instellingen nog niet optimaal, maar ik ben tevreden.
Moet alleen nog even ontdekken waar ik kan instellen dat bij het aanzetten van bijv een dvd, het goede kanaal automatisch gekozen wordt. Dit ging eerst vanzelf bij mij, nu nog even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
snifrrr schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:31:
Hoe zit het met inbranden van beelden van deze televisie.
is dit een goede koop, of zijn er betere alternatieven. afgezien van de panasonic, want die is gewoon lelijk.
Er is wel wat retentie te zien wanneer je b.v. menu's 'n poosje hebt laten staan, maar dit verdwijnt weer na 'n halve minuut ofzo...
Pioneer schijnt ook erg goede plasma's te maken maar deze zijn ook weer 'n stukje duurder. De LG is gewoon voor dit budget 'n prima keuze zoals ook naar voren komt in de diverse reviews op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Iemand het voor erlkaar gekregen om de afstandsbediening voor de Samsung DCB H360R in die van de LG te programmeren onder de STB knop? Ik doe het volgens de handleiding maar tot geen resultaat. Voor de goede orde, de volgende stappen doe ik:

1. druk op STB
2. druk op MENU & MUTE totdat STB blijft branden
3. druk MENU
4. test

Maar codes 013 en 123 leveren niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de 'concurrent' gezien, mijn oorspronkelijke favoriet, de Panasonic 800 nogwat. Die heeft ook dat one-sheet-of-glass. Maar die is zoooo gruwelijk afgewerkt, niet normaal. Om het glas heen zit een el cheapo metalen randje dat echt heel slecht is afgewerkt. En eronder zit een spiegelend oppervlak en van dat goedkope zilver gespoten plastic. Echt ongelooflijk dat ze daar op bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank33
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 17:51
Heeft iemand inmiddels ervaring met een muurbeugel? Ik heb zelf de 42" versie. Op zich wil hem natuurlijk zo dicht mogelijk op de muur, maar de powerplug neemt nogal wat ruimte in..
Iemand meer info?

"Obviously you're not a golfer..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig of er voor de humax ir-fox c ontvanger een STB code is om de LG afstandbediening te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tank33 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:05:
Heeft iemand inmiddels ervaring met een muurbeugel? Ik heb zelf de 42" versie. Op zich wil hem natuurlijk zo dicht mogelijk op de muur, maar de powerplug neemt nogal wat ruimte in..
Iemand meer info?
Is die voedingskabel niet een normale kabel zoals je die ook in PC's etc. prikt?
Daar zijn ook prima kabels met een 90 graden geknikte connector voor te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn jou instellingen op dit moment? Ik ben daar erg benieuwd naar.

Svd
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:45:
Na een tijdje de instellingen van Hillie gebruikt te hebben vind ik ze toch te donker zeker voor overdag.

Ik heb momenteel het volgende veranderd:

- Contrast: 100
- Brightness: 50
- Sharpness: 60
- Colour: 60
- Tint: 0

Meer kleur doet het beeld ook goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:20:
Wat zijn jou instellingen op dit moment? Ik ben daar erg benieuwd naar.

Svd

[...]
Ik ben er niet echt meer mee bezig geweest maar Levendig en Standaard vind ik toch het best.
Zijn er nog meer mensen die deze mening delen? Of welke instellingen gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 15:03

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Is die 42PG3000 iets om aan te schaffen als eerste eigen tv?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Mad-Matt schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:45:
Wat is dat nou voor 'n vraag? Dat zal je toch echt zelf moeten gaan uitzoeken |:(

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 15:03

Mad-Matt

TheDoctor#2181

SgtStrider schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:08:
[...]

Wat is dat nou voor 'n vraag? Dat zal je toch echt zelf moeten gaan uitzoeken |:(
Het kan toch zijn dat jullie ervaring met het scherm hebben en het advies kunnen geven om voor het geld een andere optie te kiezen. Of het advies om voor de 6000 serie te gaan.
Dus zo enorm stom vind ik m’n vraag niet.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van LG, kan je de twee schermen naast elkaar vergelijken. Misschien helpt dit je op weg.

Het kan toch zijn dat jullie ervaring met het scherm hebben en het advies kunnen geven om voor het geld een andere optie te kiezen. Of het advies om voor de 6000 serie te gaan.
Dus zo enorm stom vind ik m’n vraag niet.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu bijna 2 weken de 42PG6000 en hij bevalt me prima.
Nu ontdek ik echter iets vreemds: tijdens donkere scenes heeft de ondertiteling invloed op licht/donker.
Als er bijvoorbeeld 2 regels ondertiteling in beeld zijn wordt het beeld aanzienlijk donkerder en andersom.
Het is geen gezichtsbedrog want als ik de ondertiteling afdek zie ik toch het beeld veranderen.
Best irritant.
Ik ben benieuwd of iemand anders dat ook al eens gezien heeft, en wat de oorzaak kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Staat het dynamisch contrast wel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik dat dynamisch contrast uitzetten?
Ik vind alleen 'gewoon' contrast en 'fris' contrast in de menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Mad-Matt schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:45:
De 3000 ziet er in het echt veel minder mooi uit dan de 6000 (geen one sheet of glass o.a.), het uiterlijk alleen al zou mij de meerprijs (van zo'n 100 euro) zeker wel waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:55
Heb net te horen gekregen dat ik mijn 42PG6000 waarschijnlijk eind deze week kan ophalen bij de Digitalstreet >:) . Voor €848 vond ik het wel een goede deal zeker omdat hij bij de mediamarkt voor 1199 werd aangeboden 8) , en om nu 500e meer uit te geven voor een full HD Panasonic zag ik nu ook niet zitten.

Maar nog even een dingetje over het "inspelen" van deze plasma. Ik heb dat nog nooit gedaan, wat adviseren jullie? Wat voor een settings hebben jullie gebruikt? Ik wil natuurlijk zo lang mogelijk plezier hebben van deze plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik twijfel op het moment tussen deze tv (42") en de sony 40D3500 full hd lcd.
Ik game vooral op de ps3 en kijk hd content/divx op mijn tv.
Op het moment game ik in 720p, dus ik weet eerlijk gezegd niet of ik het verschil met 1080p gaat merken, maar is deze tv aan te raden voor die doeleinden of ben ik beter uit met een lcd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fris contrast uitzetten. Probleem opgelost.
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:14:
Waar kan ik dat dynamisch contrast uitzetten?
Ik vind alleen 'gewoon' contrast en 'fris' contrast in de menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het snel "inspelen" van je plasma panel: Zorg ervoor dat geen logo's in beeld blijven staan. Zet het scherm op zoom2 en zet dan rustig het contrast en helderheid lekker hoog. Heb je de logo's van sbs6 etc liever in beeld voor, uiteraard, beter beeld, zet dan het contrast eerder op 40 en de helderheid op 60 ofzo. Hoofdregel is dat die logo (of andere stilstaande beelden) niet zo intens aan wezig is als de omringende beelden.
gyjo schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:51:
Heb net te horen gekregen dat ik mijn 42PG6000 waarschijnlijk eind deze week kan ophalen bij de Digitalstreet >:) . Voor €848 vond ik het wel een goede deal zeker omdat hij bij de mediamarkt voor 1199 werd aangeboden 8) , en om nu 500e meer uit te geven voor een full HD Panasonic zag ik nu ook niet zitten.

Maar nog even een dingetje over het "inspelen" van deze plasma. Ik heb dat nog nooit gedaan, wat adviseren jullie? Wat voor een settings hebben jullie gebruikt? Ik wil natuurlijk zo lang mogelijk plezier hebben van deze plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Fris contrast uitzetten. Probleem opgelost.[quote]

Dank je. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet je je niet zon zorgen maken over het inbranden.....
Je ziet de logo's alleen op zwartbeeld bijvoorbeeld als je op AV2 zet.
Maar tijdens het tv kijken kan je deze echt niet zien! en ze verdwijnen ook langzaam weer.
Als je het irritant vind doe je gewoon 5 min whitewash functie en zijn ze allemaal netjes weg.

Tis gewoon retentie ik heb al ruim 3 jaar geen plasma gezien die inbrand!
Ik speel hem gewoon keihard in op de Levendig stand: kontrast 100% en beeld word idd mooier na een x aantal speel uren :D

So dont worry be happy8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
Ik heb zelf ook een 42PG6000 gehad en vond zelf de image retention vervelend, vooral de witte strepen van ondertitels bij donkere films. Ik dacht eerst dat het iets van plasma's was, maar nu heb ik de Panasonic 42PZ80, en die heeft er geen last van. Geen white wash functie nodig, want logo's verdwijnen na een paar seconden. Aan de andere kant mis ik wel het mooie design van de LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook de 42PG6000 en in het begin viel de image retention erg op.
Vooral als ik bijv even in het PS3 menu geweest was.
Het lijkt echter af te nemen, na hetzelfde menu moet ik toch echt goed turen om de i.r. nu nog terug te vinden.
(Zit nu op ongeveer op 100 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudey schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:03:
Ik heb zelf ook een 42PG6000 gehad en vond zelf de image retention vervelend, vooral de witte strepen van ondertitels bij donkere films. Ik dacht eerst dat het iets van plasma's was, maar nu heb ik de Panasonic 42PZ80, en die heeft er geen last van. Geen white wash functie nodig, want logo's verdwijnen na een paar seconden. Aan de andere kant mis ik wel het mooie design van de LG.
'gehad'? Wat is er mee gebeurd dan? Weer ingeruild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
De eerste LG die ik had zat een logo ingebrand. De tweede had 12 horizontale lijnen. Toen ben ik van LG afgestapt en overgestapt naar Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
Ik heb ook geen enkel probleem met het inbranden van logo's...
Ze blijven wel even zichtbaar (bij geen bron), maar na enkele minuten vol beeld is er niets meer van terug te zien en maak me er daarom ook echt niet druk over.
Inspelen van plasma's is tegenwoordig niet meer nodig, verschillende winkels hebben dit me verteld en er wordt ook niets over gemeld in de handleiding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Ik had nog geen enkele keer een TV-signaal op deze bak gehad, maar net eventjes een antennekabeltje bij de buren geleend om de DVB-T tuner met de antenne op het dak te verbinden. TV4 in Zweden is FTA, en daar draait het voetbal ook op. Ik moet zeggen: SD ziet er super uit. De kwaliteit is hier goed, qua bandbreedte zitten ze voor zover ik begrepen heb heel netjes, en de TV (50PG6000) geeft het goed weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwetje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:57
Sinds twee weken heb ik een 50PG6000, fantastisch ding! Heb ik wel een vraag waar waarschijnlijk niemand me mee kan helpen...

Ik heb het geluid aangesloten via een SCART blokje, via tulpenaansluiting op mijn versterker. Helaas heeft de TV zelf geen tulpen aansluiting voor geluid uit. Nu loopt het beeld een 2-300 milliseconden achter op het geluid bij analoge TV wat mij best wel stoort. Het is wel logisch te verklaren dat het beeld achterloopt aangezien de beeldverwerking door alle intelligentie in dat ding wat tijd kost, maar wel jammer. Verder kan ik ook geen hoofdtelefoonaansluiting vinden die het geluid wat vertraagd doorgeeft.

Heeft iemand hier wellicht een oplossing voor? (die niet de aanschaf van een digitale versterker inhoudt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
Dat heb ik inderdaad ook gemerkt, de enigste oplossing die mij bekend is is het geluid van de TV speakers uitschakelen en alleen via de Scart uitgang over de versterker laten weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Laatst online: 04-09 17:29
De 42PG6000 is in de aanbieding voor 895,- euro!
http://www.dagactie.nl/website/index.php

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bij plasmadiscounter kost hij standaard €895 en bij redcoon is hij zelfs te krijgen voor €819 (maar dat vind ik dan weer geen geweldige winkel..). Niet echt een stuntprijs dus ;)

Meer winkels: pricewatch: LG 42PG6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei! Gisteren de 50" variant besteld! Over 1.5 a 2 weken hoop ik um thuis te hebben :)

Met mijn geluk trouwens is er een goede kans nu dat er komende week een PG7000 uitkomt die Full HD is en ook nog goedkoper, dus houd je ogen open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:33
Ja, ik denk inderdaad dat ze de FullHD variant goedkoper gaan maken dan de HD Ready uitvoering :?

Nee ik denk niet dat de PG7000 goedkoper wordt dan de 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gadgeteer schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:33:
Ja, ik denk inderdaad dat ze de FullHD variant goedkoper gaan maken dan de HD Ready uitvoering :?

Nee ik denk niet dat de PG7000 goedkoper wordt dan de 6000
Ik hoop het niet, want dan hoef ik me niet klote te voelen dat ik niet nog even kon wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:33
Ik ben nog niet helemaal uit mijn keuze, de 42PG6000 of een panasonic 42PX80. De LG wint het dik als het gaat om design maar de reviews zijn nog niet allemaal even positief.
Bijvoorbeeld deze review op Diskidee.

Ik ga eerdaags eens kijken of ze beide ergens naast elkaar hebben staan/hangen.
Ondanks dat het design me ontzettend aanspreekt, wil ik natuurlijk wel graag het beste beeld wat ik binnen mijn budget kan krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Gadgeteer op 23-07-2008 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Een reviewer die beweert dat de LG 1080i kan *weergeven* is niet helemaal helder IMHO. Geeft voor mij meteen aan in hoeverre je zijn oordeel nog kan vertrouwen.

En "Plasmacellen die niet 'aan' en dus zwart zijn, verbruiken ook geen stroom." is ook niet waar aangezien plasma-cellen altijd een ready-state hebben, ook als ze een zwart beeld weergeven, waardoor zwart niet echt 100% zwart is maar ook zal glowen in een geheel donkere ruimte.

[ Voor 26% gewijzigd door Brad Pitt op 23-07-2008 11:03 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:20:
Woei! Gisteren de 50" variant besteld! Over 1.5 a 2 weken hoop ik um thuis te hebben :)

Met mijn geluk trouwens is er een goede kans nu dat er komende week een PG7000 uitkomt die Full HD is en ook nog goedkoper, dus houd je ogen open ;)
mwah, weinig over dat ding te vinden alleen ergens wat in het zweeds, maar bij BCC vinden ze geloof ik niet dat ie goedkoper wordt hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, de 1 a 2 wkn duurden natuurlijk bijna 4 weken, dus ik heb de order maar gecancelled en besteld bij Plasma-discounter, die had WEL een voorraadje en die leveren nu dus maandag as :)

Dus als je er nog eentje wilt bestellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ypres
Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn 42PG6000 nl. geluid en beeld lopen niet meer synchroon, er is een kleine vertraging. Mijn input is via HD kabelbox via HDMI; ik heb ook het probleem met mijn Home Theater via HDMI. Ik heb nog niet gecheckt of het analoog ook zo is.

Iemand ervaring om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

ypres schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 09:33:
Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn 42PG6000 nl. geluid en beeld lopen niet meer synchroon, er is een kleine vertraging. Mijn input is via HD kabelbox via HDMI; ik heb ook het probleem met mijn Home Theater via HDMI. Ik heb nog niet gecheckt of het analoog ook zo is.

Iemand ervaring om dit probleem op te lossen?
Dus als je het ook hebt via de HT waarom zou het dan aan je plasma liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ypres
ma9ma schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 10:44:
[...]

Dus als je het ook hebt via de HT waarom zou het dan aan je plasma liggen?
Klopt via de HT komt het geluid via de luidsprekers van de HT. De HT is niet het grootste probleem; in de setup is er een mogelijkheid om dit bij te regelen.

Maar via de kabelbox komt het geluid uit de invisible speakers van de Plasma en is het ook niet synchroon en hier doet de plasma de verwerking van het geluid... of zou het liggen aan het signaal uit de kabelbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Dat bedoel ik te zeggen ja. Als zowel de HT als de LG er last van hebben dan zal het wel veroorzaakt worden door de de aanbieder van het geluid, de kabelbox.

En mocht het specifiek HD materiaal zijn vanuit Ziggo dan kan ik je nu al zeggen dat er niets mis is met je TV, HT of decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

SaN

Ik heb de knoop ook maar doorgehakt, vandaag een 50PG6000 besteld en betaald via iDeal bij Plasma Discounter. Ik wilde hem eigenlijk op gaan halen, maar na wat meten kwam ik er achter dat hij waarschijnlijk niet rechtop gaat passen in de auto, zelfs zonder doos.

Kleine tegenvaller, hopen dat hun koeriersdienst een beetje vlug is. Iemand ervaring met de levertijden van deze winkel?

edit: De TV is binnen, mijn eerste indrukken zijn zeer goed. Hij heeft nu ongeveer 12 uur gedraaid en ik heb het gevoel dat het beeld inderdaad mooier wordt. Ik vind normaal SD beeld ook erg mooi, DVD's via scart (met een goede, maar wat oudere, dvd speler) En ook het normale TV signaal vind ik boven verwachting goed. Ik heb wel gezien dat het erg belangrijk is om een goede coax kabel te gebruiken en er is, zoals al eerder gezegd hier, een enorm verschil tussen digitale TV (Humax irc fox aangesloten met scart) en een analoog signaal (coax direct op TV) Van dat laatste zou ik echt niet vrolijk worden.

Helaas is mijn Xbox net afgevoerd naar Duitsland vanwege 3 mooie rode ringetjes, die heb ik dus nog niet kunnen testen. Wel heb ik mijn pc aangesloten op de TV, in één woord geweldig! Wat een beeld zeg, zowel 720p als 1080p bronnen worden feilloos weergegeven. Ik heb er nog niet erg lang naar kunnen kijken vanwege de zwarte balken om het beeld heen, dit is volgens mij niet bevorderlijk voor de inspeelperiode en ik kan ze niet weg krijgen door te zoomen, iemand hier tips voor?

[ Voor 90% gewijzigd door SaN op 27-08-2008 08:44 ]

Verwijderd

Ik heb hem maandag binnengehad. Eerste indruk was dat het beeld best grof was. Vooral digi-tv viel tegen. De menu's zagen er lang niet zo strak uit als de plaatjes van bijv het interne menu (instellingen). Een film gekeken en daarbij was het zwart verre van zwart helaas. Maar goed, zal nog het eea moeten instellen nog.
Als je een ATI-videokaart hebt moet je in de ATI-instellingen zoeken naar een slider met OVERSCAN erbij. Die moet op 0 en je randen zijn weg :)

Weet iemand hoe je in het servicemenu kunt komen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2008 15:50 ]

• SaN
  • Nu online

SaN

Misschien moet je toch even kijken naar je kabels? Ik weet niet wat voor TV je gehad hebt en wat je gewend bent, maar ik ben er nog altijd erg tevreden mee. Bedankt voor de overscan tip, ik had hem al gevonden, beeld is nu perfect gevuld, erg lekker icm MediaPortal!

Service menu = menu toets op de tv indrukken en tegelijkertijd de menu toets van de afstandsbediening. Eerst even switchen naar ene aansluiting die niet is aangesloten zodat je geen input hebt, anders zie je minder informatie.

[ Voor 12% gewijzigd door SaN op 28-08-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander-sp schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:55:
Misschien moet je toch even kijken naar je kabels? Ik weet niet wat voor TV je gehad hebt en wat je gewend bent, maar ik ben er nog altijd erg tevreden mee. Bedankt voor de overscan tip, ik had hem al gevonden, beeld is nu perfect gevuld, erg lekker icm MediaPortal!

Service menu = menu toets op de tv indrukken en tegelijkertijd de menu toets van de afstandsbediening. Eerst even switchen naar ene aansluiting die niet is aangesloten zodat je geen input hebt, anders zie je minder informatie.
Ik heb de 50PG6000. TV is digitaal met samsungkastje met SCART-aansluiting.
Hiervoor had ik een oude RPTV van Sony en die zijn niet al te scherp. Met zo'n ultra softfocus-stand zag het menu van de digi tv er dus ok uit, nu zijn alle letters groffer en zie je meer kartelrandjes enzo. Ook zie je dat er een groene schaduw is naast de letters.

Ik moet even snel een calibreer-cd scoren!

Thanks voor de servicemenu tip

Ik heb ook mediaportal geinstalleerd, maar die moet ook nog goed geconfigureerd worden, nu werkt het nog niet vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Nu online

SaN

Tja, het enige wat ik kan zeggen is dat het wel goed kan via scart met normale instellingen. Kan je misschien een foto maken van je menu? Dan kunnen we ze vergelijken, misschien stel ik toch minder hoge eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander-sp schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:49:
Tja, het enige wat ik kan zeggen is dat het wel goed kan via scart met normale instellingen. Kan je misschien een foto maken van je menu? Dan kunnen we ze vergelijken, misschien stel ik toch minder hoge eisen.
Ik zal kijken of ik er een fatsoenlijke foto van kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen foto gemaakt, die komt nog!

Maar ik heb nu een ander probleempje, misschien dat iemand van jullie hetzelfde heeft gehad:

Ik heb mijn laptop met HDMI aangesloten op de tv. Ik heb ook de LG surroundset (champagneglazen-model) en wil uiteraard het geluid van een op de laptop afgespeelde film via dat setje laten spelen.
Ik hoopte dat op te lossen door een optische kabel aan te sluiten van de TV (opt out) naar de LG-set (opt in). Alleen krijg ik dus geen geluid te horen nadat ik de "aux opt" kies in de LG set.
Gaat dit uberhaupt werken of ben ik de klos? Zou er nog een andere methode zijn?
Helaas heeft de LG-set geen HDMI-in, dus dat is geen optie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Nu online

SaN

Komt er wel geluid uit je TV? Zo niet geeft je laptop geen geluid door via HDMI en zal je een aparte audiokabel direct van je laptop naar je geluidsset moeten terkken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander-sp schreef op maandag 01 september 2008 @ 12:26:
Komt er wel geluid uit je TV? Zo niet geeft je laptop geen geluid door via HDMI en zal je een aparte audiokabel direct van je laptop naar je geluidsset moeten terkken.
Ja er komt wel gewoon geluid uit de TV. Alleen moet ik dat geluid nu somehow weten door te lussen naar de audioset. Bij Star Trek kunnen ze wel altijd van alles 'rerouten' ;) (NERD-GRAP!)

Ik heb er nu ook last van dat na een lange pauze of na hibernaten en opnieuw starten of het geluid of het beeld niet zichtbaar is, dan moet ik echt de hele laptop opnieuw op laten starten wat natuurlijk 30x langer duurt :(

Ik hoopte dat dit allemaal wat makkelijker zou gaan anno 2008 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus zeg, ik droomde aanvankelijk ervan om lekker filmpjes en series op mijn nieuwe tv te kijken, lekker lui vanaf de bank. In de praktijk ben ik dus elke keer aan het kloten om uberhaupt beeld en/of geluid te krijgen!! Als ik iets aan het kijken ben en ik switch van input op de TV (van HDMI naar gewone tv bijv) en ik ga weer terug naar de laptop dan ben ik het geluid kwijt!! Het enige wat dan helpt is de laptop uitzetten en weer aanzetten!!! Kabels erin en eruit werkt niet, sterker nog, op een gegeven ogenblik ben je ook nog eens je beeld kwijt!!!
Great! 3100 euro uitgegeven en je kunt er nog niets mee! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Laatst online: 11-09 18:30
Ik twijfel een beetje over de LG 50PG3000/6000 of de Samsung PS50A450 (en heeeeel evt. de LG 50PG100R).

Van de Samsung heb ik nu al wel een goed beeld wat voor een tv het is en de betrouwbaarheid, maar bij LG's heb ik dat minder. (Voor mijn gevoel is Samsung een degelijk, doch gemiddeld A-merk (in vergelijking met Pioneer/Sony) en LG een budget A-merk)

Hoe doet de PG3000/6000 het op het gebied van Retentie, betrouwbaarheid etc?
Qua specs liggen de tv's niet ver uit elkaar en qua design en beeld zien ze er allemaal mooi uit, wat het lastig maakt om een keuze te maken. Dus uiteindelijk komt het op kwaliteit/duurzaamheid.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Nu online

SaN

Ik ben heel erg tevreden over de LG. 2 minpuntjes zijn:

1. Input Lag, best erg eigenlijk. Ik heb in FFDshow een vertraging voor het geluid ingesteld van 150ms.

2. Retentie, ik heb de tv nog maar een uur of 80 aangehad, en het schijnt een stuk minder te worden (is het nu al) Maar zeker aanwezig. Ik heb niet het gevoel dat er veel kans is op daadwerkelijke inbranding, maar ik ben zeker in de eerste 200 uur nog erg voorzichtig.

Toch ben ik heel erg tevreden met deze 50" televisie en ik zou hem meteen weer kiezen. Iedereen is er zeer van onder de indruk. Ik heb hem voor 1209 euro bij Plasma Discounter gekocht, en voor dat geld is het (voor mij) een zeer goede aankoop, geen spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOne741
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 08:34
Hi iedereen!
Ik heb sinds 3 dagen een 42PG6000 gekocht en ben behoorlijk tevreden mee.
Ik wil ff Hillie bedanken voor het posten van zijn instellingen voor de callibratie. Het heeft me erg geholpen om een perfect beeld te krijgen.
Mijn vraag is:
Hoe en waar kan ik zien het aantal uren dat het toestel aan heeft gestaan? Ik heb het geGoogled maar kan alleen andere fabrikanten vinden. Tijdens een zoektocht ik het service Menu kon ik ook niets vinden. Ik heb verder niet mee gerommeld omdat ik het toch niet zo veilig vond. Ik weet toch niet wat ik doe.

Hillie!
Ik vraag me af of je een update kon geven over je toestel. Werkt het nog steeds zoals je het verwacht had of heb je (achteraf) liever dat je het anders aangepakt had met je gebruiksgewoonten.

Groetjes
TheOne

I haven't lost my mind. I have a backup here somewhere!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheOne741 schreef op zondag 07 september 2008 @ 05:29:
Hi iedereen!
Ik heb sinds 3 dagen een 42PG6000 gekocht en ben behoorlijk tevreden mee.
Ik wil ff Hillie bedanken voor het posten van zijn instellingen voor de callibratie. Het heeft me erg geholpen om een perfect beeld te krijgen.
Mijn vraag is:
Hoe en waar kan ik zien het aantal uren dat het toestel aan heeft gestaan? Ik heb het geGoogled maar kan alleen andere fabrikanten vinden. Tijdens een zoektocht ik het service Menu kon ik ook niets vinden. Ik heb verder niet mee gerommeld omdat ik het toch niet zo veilig vond. Ik weet toch niet wat ik doe.

Hillie!
Ik vraag me af of je een update kon geven over je toestel. Werkt het nog steeds zoals je het verwacht had of heb je (achteraf) liever dat je het anders aangepakt had met je gebruiksgewoonten.

Groetjes
TheOne
Je moet kijken naar de waarde achter UTT in het servicemenu. Dat zijn het aantal uren.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste