Panasonic Plasma 8 Serie PreRelease Vragen en Ervaringen top

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:
  • 161.911 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 03:12

aKra

Intentionally left blank.

Ik kijk nu nog SD analoog, ik zit zeg maar nu in mijn nieuwe appartement met net Telfort goed geconfigureerd te luisteren naar bubbels in de net weer opnieuw opgehangen verwarmingsinstallatie ;)

Ik zal kijken of ik tijd heb voor een review, maar vaak ben ik niet zo'n persoon :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-12-2020
Hier even een zoethoudertje/opwarmertje totdat AgeOfPanic en aKra met foto's en/of een review komen. Wat bevindingen zijn overigens ook welkom.
Klopt het trouwens aKra dat de PZ85 helemaal zwart is zoals in de Panasonic tour wordt gezegd?
En dus geen zilvergrijze rand onderlangs?

http://www.brothersontech...ic-th-50pz85u-plasma-hdtv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

SixCore schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:47:
Hier even een zoethoudertje/opwarmertje totdat AgeOfPanic en aKra met foto's en/of een review komen. Wat bevindingen zijn overigens ook welkom.
Klopt het trouwens aKra dat de PZ85 helemaal zwart is zoals in de Panasonic tour wordt gezegd?
En dus geen zilvergrijze rand onderlangs?

http://www.brothersontech...ic-th-50pz85u-plasma-hdtv
Er zit een zilveren rand aan de onderkant van het scherm, alles is "glans" zeg maar.

De voet heeft onderaan ook zilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het de moeite om mijn 42pv70 te vervangen met één van de nieuwe??
Heb hiervoor de toshiba 42Z3030d gehad en ik zie eigenlijk geen verschil tussen hd-ready en full-hd.
Ik zit op 3m van het scherm af. Ik ben heel tevreden met de pv70, maar zo een nieuw modelletje is altijd een verleiding... Alleen ja het contrast is hoger (alhoewel ik nu al niet moet klagen ivm mijn vorige lcd's)
Moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:34:
Ik kijk nu nog SD analoog, ik zit zeg maar nu in mijn nieuwe appartement met net Telfort goed geconfigureerd te luisteren naar bubbels in de net weer opnieuw opgehangen verwarmingsinstallatie ;)

Ik zal kijken of ik tijd heb voor een review, maar vaak ben ik niet zo'n persoon :$
Ok, ja eigenlijk is Digitaal gewoon een must op zo'n groot Full HD scherm he :) . Maar als SD analoog al best te doen is, heb ik goeie hoop dat Digitaal SD gewoon netjes is op de PZ85 :9

Was het maar alvast volgende week...

@Robinoo: ik heb nu ook een 42PV70, en ik doe hem echt met pijn in het hart weg hoor. Maar ja, ik game gewoon best veel op de X360/PS3, en ik zie/zag best wel verschil tussen HD Ready en Full HD. Dus ik wil gewoon een Full HD, maar na deze TV kap ik voorlopig voor een aantal jaar met niewe TV's kopen ;)

Als ik niet zo veel zou gamen, had ik voor zeker mijn PV70 aangehouden, want in alles blinkt ie uit. SD Digitale TV, Blu Ray's, snelle voetbalwedstrijden enz enz. Geen clouding, geen banding, heerlijk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:37:
[...]

Ok, ja eigenlijk is Digitaal gewoon een must op zo'n groot Full HD scherm he :) . Maar als SD analoog al best te doen is, heb ik goeie hoop dat Digitaal SD gewoon netjes is op de PZ85 :9

Was het maar alvast volgende week...

@Robinoo: ik heb nu ook een 42PV70, en ik doe hem echt met pijn in het hart weg hoor. Maar ja, ik game gewoon best veel op de X360/PS3, en ik zie/zag best wel verschil tussen HD Ready en Full HD. Dus ik wil gewoon een Full HD, maar na deze TV kap ik voorlopig voor een aantal jaar met niewe TV's kopen ;)

Als ik niet zo veel zou gamen, had ik voor zeker mijn PV70 aangehouden, want in alles blinkt ie uit. SD Digitale TV, Blu Ray's, snelle voetbalwedstrijden enz enz. Geen clouding, geen banding, heerlijk gewoon.
ja daarmee twijfel ik zo... De pv70 is gewoon zo goed, maaar kheb ook een ps3. Ik zag eigenlijk pas verschil vanop een metertje.
Misschien dat ik nog een kuro'tje koop aangezien pioneer heeft beslist om niet meer zelf hun panelen te produceren.
Maar dan is de prijs/kwaliteit verhouding van panasonic wel veel beter :)
Die tv's toch hé, Dit is nu mn 5de op anderhalf jaar, en altijd lcd gehad. Nu met plasma eindelijk tevreden.
Mocht ik voor panasonic gaan dan wacht ik wel op de 800, dat one sheet of glass design vind ik fantastisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik heb vooral last van dat sommige kanalen zeer slecht ontvangst hebben, lijkt me sterk dat het dan aan mijn bekabeling ligt ;)

Hirschmann KOKA799 (of hoe je het ook schrijft) kabel, direct vanaf het aansluitpunt naar de TV, 8 meter is de kabel. Aangesloten op een Hirschmann doorschakeldoos van 10dB ofzo. En de kabel gaat dan door naar de plek waar hij opgehangen zou worden, maar gezien digitaal een must is is dat een verbouwingsfoutje ;)

Ik heb foto's gemaakt, iemand nog wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 00:12:
Ik heb vooral last van dat sommige kanalen zeer slecht ontvangst hebben, lijkt me sterk dat het dan aan mijn bekabeling ligt ;)

Hirschmann KOKA799 (of hoe je het ook schrijft) kabel, direct vanaf het aansluitpunt naar de TV, 8 meter is de kabel. Aangesloten op een Hirschmann doorschakeldoos van 10dB ofzo. En de kabel gaat dan door naar de plek waar hij opgehangen zou worden, maar gezien digitaal een must is is dat een verbouwingsfoutje ;)

ja mogen we ze ook eens zien 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 00:34:
[...]

ja mogen we ze ook eens zien 8)7 ;)
Tuurlijk, ben nu thuis in het ouderlijk huis. De fotocamera is niet van mij maar van mijn vader. Deze ga ik morgen als ik het niet vergeet even legen, verwacht geen mega digitale foto's, gewoon even simpel en snel wat overzicht gedaan.

Kwam er overigens achter, de PY70 heeft de speakers links & rechts heel netjes in het zwart (piepkleine gaatjes) en hier komt het geluid dus tussen het zwart (de lijst) en dat zilveren strookje onderaan in het midden _/-\o_

Prima toestel tot zoverre met SD Televisie van Multikabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 23:41
Sorry dudes, maar heb de hele avond naar het scherm zitten kijken, dus alleen een korte eerste impressie. King Kong in Full HD gekeken en dat is wel erg gaaf hoor. Alles is haarscherp en de kleuren zijn fantastisch. Dat is zelfs zonder echt bezig te zijn geweest met de instellingen. Heb nu alleen het contrast wat lager gezet ivm inbranden. Gek dat Panasonic daar helemaal niks over zegt in de handleiding. Je ziet wel veel sneller foutjes, bijvoorbeeld dat een bepaalde scene voor een green screen is opgenomen.
Zit nu voor een DVD van Coldplay (upscaled door de Toshiba EP30). Veel close ups van de zanger en die zijn toch haarscherp .PGR 4 op de Xbox is zoals het hoort te zijn. Kan alleen maar zeggen dat ik erg enthousiast ben.
Zit op zo'n twee meter van het scherm en dan is 42 inch groot genoeg, maar volgens mij ga je niet snel te groot. De tv zelf is ook erg mooi. Aan de voorkant zie je geen speakers, alleen een glanzend zwart vlak. Verder idd een zilvergrijze rand onder het scherm. Bediening is simpel en prima. SD heb ik nog niet veel gezien, vind ik persoonlijk niet zo belangrijk. Geluid van de tv zelf lijkt wel prima te zijn.
Enige jammere vind ik tot nu toe dat de digitale audio uitgang alleen schijnt te werken met digitale tv en niet met signalen uit bv de Xbox. Voor de rest is het een fantastische tv. Ik ben dan ook erg blij dat ik voor plasma heb gekozen. Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 01:10:
[...]

Prima toestel tot zoverre met SD Televisie van Multikabel ;)
Dit maakt mij erg blij :) . Ik kijk erg veel voetbalwedstrijden via Sport1, en helaas is dat nog er veel in SD. Ik ga binnenkort wel overstappen op een HD DVR mediabox van UPC, maar die gaan ze vanaf April testen, en het is nog maar de vraag of ik uitverkoren ben om in het testteam plaats te gaan mogen nemen :9

Goed om te horen dat SD materiaal prima te doen is op deze Full HD Plasma dus, want dat blijft altijd toch een beetje tricky.

Ben beniewd naar de foto's morgen :) .

Pff ik wacht speciaal met spelen van een paar Xbox360 games, want ik wil ze gewoon in Full HD spelen! En volgende week komt ook nog eens GT5 binnen voor de PS3, die móet gewoon in Full HD :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GT5P wordt geupscaled naar FullHD. De daadwerkelijke resolutie is iets van 1400x1080. Blijft een vet spel verder hoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:59
aKra schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 00:12:

als je foto's hebt van alle aansluitingen aan de achterzijde dan hoor ik het graag, dat wil niet zeggen dat de rest mij niet boeit hoor, die wil ik wel graag zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bongo825
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-08-2016
Hi
Weet iemand hoe ik bij de PX80 in het verborgen menu inkomt?,bv om te kijken naar het aantal brand uren etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

supercop7373 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:02:
[...]

als je foto's hebt van alle aansluitingen aan de achterzijde dan hoor ik het graag, dat wil niet zeggen dat de rest mij niet boeit hoor, die wil ik wel graag zien :)
Die staan ook op AV forums maar ik heb er eentje gemaakt ja ;)

Overigens staat er aan de rechterkant "CHK" en wat waardes permanent in het scherm, heel irritant, is iets met het service menu maar ik kan het niet vinden :X

[ Voor 18% gewijzigd door aKra op 27-03-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 18:43:
Kan niet meer wachten ;-)

Ik vind het fijn dat Vincent ons hier op de hoogte houdt!

Dus TV MASTER, als je thuis niks te vertellen hebt, doe dat hier dan ook niet. Want volgens mij is dit niet tegen de regels en ben jij geen MOD...
Hmmm, ik erger me eraan dat hier personen met commerciele (bij)bedoelingen zouden zitten, maar kennelijk sta ik daarin alleen. Met mijn laatste opmerking ben ik wat te hard van stapel gelopen. Het is idd niet aan mij om te bepalen wie hier post. |:( Dus daarvoor: sorry Vincent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Ik ben vooral benieuwd of de PZ85's wat sprankelender beeld kunnen geven dan de PY70(0) :)
Die serie vond ik wat aan de doffe kant. Wit vond ik daarvan toch niet wit genoeg.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

psy schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:04:
Ik ben vooral benieuwd of de PZ85's wat sprankelender beeld kunnen geven dan de PY70(0) :)
Die serie vond ik wat aan de doffe kant. Wit vond ik daarvan toch niet wit genoeg.
Dat vind ik zowieso, in elke winkel vond ik het tegenvallen, en ik heb nu de PZ85 en zie dat de kleuren echt veel mooier zijn.

De PX80 stond bij de Mediamarkt naast de PY700 en daar waren de kleuren echt vele malen mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
aKra schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:19:
[...]

Dat vind ik zowieso, in elke winkel vond ik het tegenvallen, en ik heb nu de PZ85 en zie dat de kleuren echt veel mooier zijn.

De PX80 stond bij de Mediamarkt naast de PY700 en daar waren de kleuren echt vele malen mooier!
De kleuren van de PX80 waren neem ik aan veel mooier dan de PY700?
Welke Media Markt heb je ze gezien? Vorige week in Rotterdam Alexander geweest, daar hadden ze nog geen PX80 op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:26:
[...]

Vincent, dit forum is voor het uitwisselen van ervaringen en informatie aangaande de nieuwe plasma's van Panasonic. Elkaar tippen en prijzen en winkels noemen, is al eigenlijk niet de bedoeling, maar gebeurd soms toch. Ok tot zo ver dan.

Maar dit forum is zeker niet voor winkeliers dan wel verkopers van tv's, die fora afstruinen om mensen naar hun toko te lokken. Dus vincent, ga lekker naar Smits in Arnhem waar je tv's verkoopt, en neem aub afscheid van dit forum.
Sorry hoor, maar als ik op zoek ben naar zo'n tv, en de toko's bij mij in de buurt kunnen um nog niet leveren of zijn hartstikke duur, dan vind ik een melding van een verkoper dat hij ze kan leveren tegen een evt aantrekkelijk tarief toch echt wel zeer waardevolle informatie. Als iemand een topic kapotspamt of andere toko's zwart gaat maken oid dan mogen de mods ingrijpen wat mij betreft. Maar je moet altijd in het achterhoofd houden waar dit forum voor is, om elkaar te informeren en te helpen, niet om regels zonder na te denken toepassen. Het is geen wiskunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Inmiddels wordt de PZ85 leverbaar als ik zo kijk op: http://www.kieskeurig.nl/...416B6C125740500399E0C.htm

ben benieuwd hoe snel de prijs gaat dalen van deze

Ik wacht nog even, wil eerst een demo model ergens kunnen zien en wellicht is de prijs dan ook wat euro's gedaald

[ Voor 7% gewijzigd door supercop7373 op 27-03-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

AgeOfPanic schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 18:28:
Als het goed is wordt vanavond mijn 42PZ85 geleverd. Ik heb hem besteld bij Hobo in Enschede. Bij toeval is vandaag ook mijn Toshiba EP30 HD-DVD speler geleverd. Vanavond maar even alles aansluiten en uitproberen. Ben ook benieuwd naar PGR 4 op de Xbox360 op dit scherm. Zal wel even laten weten wat ik ervan vind.
AgeOfPanic, mag ik vragen waarom je een HD-DVD speler hebt gekocht en niet een Blue-Ray??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:41:
[...]

Sorry hoor, maar als ik op zoek ben naar zo'n tv, en de toko's bij mij in de buurt kunnen um nog niet leveren of zijn hartstikke duur, dan vind ik een melding van een verkoper dat hij ze kan leveren tegen een evt aantrekkelijk tarief toch echt wel zeer waardevolle informatie. Als iemand een topic kapotspamt of andere toko's zwart gaat maken oid dan mogen de mods ingrijpen wat mij betreft. Maar je moet altijd in het achterhoofd houden waar dit forum voor is, om elkaar te informeren en te helpen, niet om regels zonder na te denken toepassen. Het is geen wiskunde.
Je kunt het ook laten rusten, 3 posts hoger heeft hij al zijn excuses aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die de PZ85 al heeft en mij kan vertellen hoe groot de doos ongeveer is ? aangezien ik hem nu kan ophalen maar even moet kijken met welke auto ik kan gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:17:
Iemand die de PZ85 al heeft en mij kan vertellen hoe groot de doos ongeveer is ? aangezien ik hem nu kan ophalen maar even moet kijken met welke auto ik kan gaan ;)
ik las op het AVforum (http://www.avforums.com/f...hread.php?t=730005&page=8) dat dit de maten zouden zijn:

The box is 1190 x 800 x 335

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u, met een beetje geluk post ik vanavond wel wat fotos ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc P schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:12:
[...]

Je kunt het ook laten rusten, 3 posts hoger heeft hij al zijn excuses aangeboden.
ik zag het erna, maar ik vind het ook een vriendelijke boodschap naar de mods, dus liet ik het maar staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Falcon2107 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:10:
[...]

AgeOfPanic, mag ik vragen waarom je een HD-DVD speler hebt gekocht en niet een Blue-Ray??
Ik heb voor een HD DVD speler gekozen, omdat die bij iBood in de aanbieding was voor 80 euro inclusief 5 films. Bovendien komen de komende tijd waarschijnlijk veel HD DVD's in de aanbieding. Verder schijnt deze speler zeer goed te zijn in het upscalen van gewone DVD's. Tot slot vond ik de XboX 360 te lawaaierig voor het gewoon afspelen van DVD's.
Blu Ray komt er uiteindelijk wel, zij het via een Mediacenter of Playstation 3, maar vind ik nu nog te prijzig.

Edit: foto's lukt bij mij niet zo goed, want het scherm staat voor het raam, misschien vanavond en anders wachten op aKra

[ Voor 8% gewijzigd door AgeOfPanic op 27-03-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:45:
Dank u, met een beetje geluk post ik vanavond wel wat fotos ;-)
Dat zou erg fijn zijn! Kleine review, met name over zwartwaardes en zwart details zou ik ook best mee kunnen leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra, mag ik aan je vragen wat voor brief je van Smits had ontvangen en of dat de aanleiding is geweest om je TV elders te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:07:
aKra, mag ik aan je vragen wat voor brief je van Smits had ontvangen en of dat de aanleiding is geweest om je TV elders te bestellen?
Het zat me dwars, en toen in de middag belde een andere winkel dat ze hem op voorraad hadden. Dus toen dacht, het zit me toch dwars, ik ga wel naar hun toe. Scheelde uiteindelijk toch weer € 40,- in kosten ook.
AgeOfPanic schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:03:
[...]

Ik heb voor een HD DVD speler gekozen, omdat die bij iBood in de aanbieding was voor 80 euro inclusief 5 films. Bovendien komen de komende tijd waarschijnlijk veel HD DVD's in de aanbieding. Verder schijnt deze speler zeer goed te zijn in het upscalen van gewone DVD's. Tot slot vond ik de XboX 360 te lawaaierig voor het gewoon afspelen van DVD's.
Blu Ray komt er uiteindelijk wel, zij het via een Mediacenter of Playstation 3, maar vind ik nu nog te prijzig.

Edit: foto's lukt bij mij niet zo goed, want het scherm staat voor het raam, misschien vanavond en anders wachten op aKra
Mijn foto's zijn in het donker gemaakt ;)

Ook niet top, en ben het vergeten, zit ondertussen weer in het nieuwe huis.

[ Voor 47% gewijzigd door aKra op 27-03-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:17:
119 cm breed x 80 cm hoog x 33 cm diep...

aub :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:39
Hoe is het eigenlijk gesteld met de image rentention op de nieuwe 8 serries? Ik heb digitale tv van UPC en ik gebruik regelmatig de pauze functie op mijn huidige CRT om bijvoorbeeld reclame's te skippen of omdat ik even naar het toillet moet :Y)
Zou het kwaad kunnen als een minuut of 5 het beeld gepauzeerd hebt staan? Uit de amerikaanse handleiding heb ik niet 123 iets kunnen vinden over een functie (pixel shiftingm o.i.d.) die inbranden voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, welnee man. 5 minuten kan natuurlijk nooit kwaad. 8 uur lang met je PC op dezelfde webpage blijven hangen, dat is niet aan te raden ;) .

Jippieee, maandag wordt ie bezorgd door Smits _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die van mij vanmiddag opgehaald, maar moet helaas nu werken dus heb hem nog niet kunnen installeren...grrr ;-) vanavond tot laat testen etc. dus zal morgen wel wat posten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels hebben we de eerste levering ontvangen .. En deze ook direct weer uitgeleverd .. Dinsdag komt de 42PZ85 en de 46PZ85 weer binnen .. Panasonic heeft deze gewoon uit voorraad leverbaar vanaf heden dus levertijden moeten vrij kort zijn.

De PZ800 serie staat nog steeds gepland voor begin mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
Voor de mensen die redcoon nog steeds ingedachte hadden:
doe het niet. :X

Ik heb de gok gewaagd, op 9-3 besteld. 18de zou ie uitgeleverd worden.
Toen vertraagd naar 25 maart. Nix geleverd, gechat, ja ze zouden 26ste binnenkomen.
Dus uiterlijk de 27ste zou hij verstuurd worden.
Vandaag nog steeds nix, de pagina gaf nu al 3 weken (!) levertijd aan.
Weer gechat, ze zouden 13 april binnenkomen.

Toen heb ik maar meteen de bestelling geannuleerd.

Redcoon _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
First and last time :X

/edit: ja mikeyman, tis 1 euro idd 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Unique op 27-03-2008 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waar haal jij 20 euro rente vandaan in drie weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unique schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:50:
doe het niet. :X

Ik heb de gok gewaagd, op 9-3 besteld. 18de zou ie uitgeleverd worden.
Toen vertraagd naar 25 maart. Nix geleverd, gechat, ja ze zouden 26ste binnenkomen.
Dus uiterlijk de 27ste zou hij verstuurd worden.
Vandaag nog steeds nix, de pagina gaf nu al 3 weken (!) levertijd aan.
Weer gechat, ze zouden 13 april binnenkomen.

Toen heb ik maar meteen de bestelling geannuleerd.

Redcoon _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
First and last time :X

/edit: ja mikeyman, tis 1 euro idd 8)7
Dit bevestigd mijn bange vermoeden eigenlijk ook al. Heb wel vaker slechte dingen gehoord over die toko, vooral mbt onjuiste levertijden.

Blij dat ik 'm bij Smits besteld heb. M'n 42PV70 is inmiddels ook verkocht voor een leuk prijsje, die wordt zondagavond opgehaald, zodat er een mooi plekje vrijkomt voor een PZ85 :9 .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

aKra schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:15:
[...]

Het zat me dwars, en toen in de middag belde een andere winkel dat ze hem op voorraad hadden. Dus toen dacht, het zit me toch dwars, ik ga wel naar hun toe. Scheelde uiteindelijk toch weer € 40,- in kosten ook.
brief? Mis ik wat...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag? Zit op alle nieuwe 80 series dezelfde lelijke plastic voet :( , deze ziet er namelijk echt niet uit. Ik heb gezien dat op de HD-lcd versie van Panasonic een voet zit die er veel beter uitziet. Ik overweeg het plasma HD model in 46 inch aan te schaffen. Lijkt een detail, er is zoveel keuze in schermen dat ik door dit soort details mijn keuze bepaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zoveel keuze heb je niet als je een 46inch plasma wilt hebben voor een X-budget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:54
Unique schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:50:
Ik heb zelf ook eens zitten kijken aan de hand van de prijzen op kieskeurig voor een 37PX80:
  • Koop ik hem bij Redcoon dan ben ik uiteindelijk (inclusief verzenden) ongeveer 910,- euro kwijt.
  • Ga ik hem halen bij Bobshop (zit in mijn woonplaats), dan betaal ik 918,- euro.
En van Bobshop heb ik dus bevestigd gekregen dat ze alleen NL modellen leveren. Keuze snel gemaakt lijkt me. ;) Helaas liggen de prijzen voor de 42PX80 net wat anders, maar ook daar loont het om even beter te kijken. Bij Redcoon ben je dan ongeveer 940,- euro kwijt (afhalen niet mogelijk), bij de op 1 na goedkoopste ben je 919,- euro kwijt bij afhalen...

De 37PX80 kan ik trouwens ook halen op Urk, dan kost het me 909,- euro inclusief verwijderingsbijdrage. En als ik dan toch nog te lui ben om hem te halen, dan kost het me bij die toko toch nog steeds 'maar' 929,- euro. Voor die paar tientjes ga ik geen buitenlands model nemen.

[ Voor 15% gewijzigd door mvdklip op 28-03-2008 07:51 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang twijfelen heb ik de TH-50PY70 besteld welke morgen bij mij geleverd gaat worden. Het toestel wordt bezorgt door DHL, omdat het een rembours verzending is moet ik betalen bij aflevering.
Kan ik het beste pinnen of is dit vaak niet mogelijk? aan de andere kant ik me voorstellen dat ze liever niet zulke hoge bedragen contant aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
mvdklip schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:01:
bij de op 1 na goedkoopste ben je 919,- euro kwijt bij afhalen...
Je moet hem ook wel kunnen afhalen. Zelf woon ik in BE en dan is het altijd wat kutten met de garantie als je em in NL haalt. (prijzen zijn wel scherper in NL)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:12:
Na lang twijfelen heb ik de TH-50PY70 besteld welke morgen bij mij geleverd gaat worden. Het toestel wordt bezorgt door DHL, omdat het een rembours verzending is moet ik betalen bij aflevering.
Kan ik het beste pinnen of is dit vaak niet mogelijk? aan de andere kant ik me voorstellen dat ze liever niet zulke hoge bedragen contant aannemen.
Zeer informatief, daar kunnen we wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:17:
[...]

Zeer informatief, daar kunnen we wat mee.
Oh sorry, ik wist niet dat ik hier geen vragen mocht stellen.
Bedankt voor je post, wat dacht je, laat ik het goede voorbeeld dan meer geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanienke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-10-2022
Mensen, ik lees nog steeds heel veel over weergave van SD en HD content op plasma schermen. Kan iemand mij vertellen hoe DVB-T (Digitenne) uitpakt op een 42" plasma? Ik wil nl de PX80 of PZ85 aanschaffen maar wil graag weten of ik dan ook beter naar een schotel of digitaal kabel abbo over kan stappen. Als iemand ook ervaring heeft met de ingebouwde DVB-T tuners dan ben ik ook erg benieuwd maar het gaat me meer om de weergave van deze digitale variant in het algemeen. Hoop dat iemand me eindelijk iets kan vertellen want ik heb de vraag al vaker gesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
het feit met digitenne is dat het vanuit zichzelf heel weinig bandbreedte heeft per zender, het zal dus altijd een brak beeld blijven om dus een goed digitaal beeld te hebben zou je beter een digitale tuner kunnen nemen.

ik heb verder geen ervaring met de ingebouwde tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanienke schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:06:
Mensen, ik lees nog steeds heel veel over weergave van SD en HD content op plasma schermen. Kan iemand mij vertellen hoe DVB-T (Digitenne) uitpakt op een 42" plasma? Ik wil nl de PX80 of PZ85 aanschaffen maar wil graag weten of ik dan ook beter naar een schotel of digitaal kabel abbo over kan stappen.
Digitenne is een blokkendoos bij (snelle) bewegingen in beeld. Satelliet is al wat beter beter maar digitale kabel is in Nederland met kop en schouders het beste. Hier worden bitrates gehanteerd die tot 3 keer hoger liggen dan op de schotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, werkelijk een voortreffelijk beeld! Zelfs SD valt me mee ( heb geen digitale tv boven dus) want ik was LCD gewend ;) Verder is gamen geweldig, vooral PES is super mooi nu, Call of Duty nog ff geprobeerd en dat zag er ook super uit!

Het design is ook op en top! Die grijze "rand" eronder is totaal niet storend of lelijk en de voet is heel mooi! Valt me echt niks tegen :D

HD-DVD speler nog niet aangesloten, mis nog optical voor mn geluid dus die haal ik morgen ;)

Alleen kan ik de game mode niet vinden?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 18:26
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:29:
Alleen kan ik de game mode niet vinden?
Zit niet op de Europese versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, niet dat het veel uit maakt ;)

bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:19:
[...]

Digitenne is een blokkendoos bij (snelle) bewegingen in beeld. Satelliet is al wat beter beter maar digitale kabel is in Nederland met kop en schouders het beste. Hier worden bitrates gehanteerd die tot 3 keer hoger liggen dan op de schotel.
Heb je daar wat meer info over voor me ?

Ik ben er met name geinteresseerd in welke gem. bitrate, en dan ook welke codec er wordt gebruikt (MPEG2 of H264). Want ook dat laatste maakt een enorm verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-02 10:17
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:56:
Vraag? Zit op alle nieuwe 80 series dezelfde lelijke plastic voet :( , deze ziet er namelijk echt niet uit. Ik heb gezien dat op de HD-lcd versie van Panasonic een voet zit die er veel beter uitziet. Ik overweeg het plasma HD model in 46 inch aan te schaffen. Lijkt een detail, er is zoveel keuze in schermen dat ik door dit soort details mijn keuze bepaal.
de voet op de 37px80 ziet er in het echt heus wel beter uit dan op foto.
Maaaaarrrrrrrr ... heeft een bijzonder groot nadeel: trekt enorm veel stof aan! Meerdere keren per dag afvegen is normaal.
Kan ik die met een of andere spuitbus (oid) die antistatisch maken? Of is dat niet aangeraden?

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren mijn TH42PZ85 gekregen. Wat een juweeltje (kwijl, kwijl)!! Beeld analoog is soms om te huilen, maar BluRay via PS3 en HD games zijn waanzinnig.
Het enige vreemde is, dat de televisie als ik 'm aanzet, opstart met het servicemenu. Dits is wel te verwijderen met de Exit toets op de afstandbediening, maar dan komt er een 3 regelige melding met CHK en een aantal cijfercodes voor terug. Dit krijg ik niet weg. Is overigens alleen aanwezig bij analoge kabel en niet bij HDMI via PS3.
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:19:
[...]

Heb je daar wat meer info over voor me ?

Ik ben er met name geinteresseerd in welke gem. bitrate, en dan ook welke codec er wordt gebruikt (MPEG2 of H264). Want ook dat laatste maakt een enorm verschil.
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/bitrates.shtml
Altijd MPEG2.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:32:
Heb gisteren mijn TH42PZ85 gekregen. Wat een juweeltje (kwijl, kwijl)!! Beeld analoog is soms om te huilen, maar BluRay via PS3 en HD games zijn waanzinnig.
Het enige vreemde is, dat de televisie als ik 'm aanzet, opstart met het servicemenu. Dits is wel te verwijderen met de Exit toets op de afstandbediening, maar dan komt er een 3 regelige melding met CHK en een aantal cijfercodes voor terug. Dit krijg ik niet weg. Is overigens alleen aanwezig bij analoge kabel en niet bij HDMI via PS3.
Iemand suggesties?
Ik had exact het zelfde...

Ga als volgt te werk:

Televisie aandoen.
Exit drukken om uit servicemenu te gaan.
Rechts het klepje opendoen aan de zijkant, en kijken welke het pijltje omlaag is (en - is).
Dan de afstandsbediening pakken en tegelijk de OK knop en dat pijltje omlaag aan de zijkant indrukken.
Dan krijg je een self check en die blijft staan zeg maar.
Scherm uitzetten met de aan/uit knop op de TV.
En weer aanzetten en het is weg! :)

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het maar alvast maandag 31 maart omstreeks 12.00 uur. Ik wil ook met m'n niewe speelgoed aan de slag :*) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Nog een 18h maximaal wachten voordat ze de mijne leveren :(

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

You lucky bastard }:| ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik overweeg om volgende week een 46PZ85 aan te schaffen, maar heb toch nog twee laatste punten van twijfel. Allereerst vraag ik me af hoeveel stroom dit toestel gemiddeld verbruikt en of dit echt een groot verschil is met een vergelijkbaar LCD scherm. Ik weet dat het stroomverbruik van een plasma scherm op een andere manier wordt gemeten en aangeduid (max. verbruik) ten opzichte van LCD (gemiddeld verbruik), maar ik ben dus benieuwd wat dit concreet betekent. Iemand een idee?

Daarnaast zal ik ook relatief veel gamen op de PZ85 en ben ik benieuwd in hoeverre inbranding een gevaar vormt. Ik weet dat in de eerste 100-200 uur je voorzichtig moet zijn en het contrast niet hoog moet plaatsen (wat ik ook niet zal doen), maar met gaming heb je toch vrijwel altijd op vaste posities logo's, icoontjes en andere meters in beeld. Loop je hiermee niet het risico dat er toch inbranding optreedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 18:26
kingnbajam schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 07:52:
Ik weet dat het stroomverbruik van een plasma scherm op een andere manier wordt gemeten en aangeduid (max. verbruik) ten opzichte van LCD (gemiddeld verbruik), maar ik ben dus benieuwd wat dit concreet betekent.
Niet helemaal correct. Het stroomgebruik van TVs (zowel LCDs en plasma's) wordt altijd als max verbruik aangegeven. Voor LCDs klopt dit, terwijl dit bij plasma's continu varieert en daarom het veel lagere gemiddelde stroomverbruik relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik zal als ik tijd heb mijn energie meter eens erbij pakken om eens te testen wat het allemaal verbruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanienke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-10-2022
detonated schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:14:
het feit met digitenne is dat het vanuit zichzelf heel weinig bandbreedte heeft per zender, het zal dus altijd een brak beeld blijven om dus een goed digitaal beeld te hebben zou je beter een digitale tuner kunnen nemen.

ik heb verder geen ervaring met de ingebouwde tuner.
Bedankt voor je reactie. Bedoel je daarmee dat ik met een betere digitale tuner dan die geleverd wordt door KPN toch een betere kwaliteit beeld kan verwachten?

En wat als ik een apparaat er tussen zet dat kan upscalen of zal dat geen soelaas bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
mrc16 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:48:
Voor de topicstarter en liefhebbers:

Er is natuurlijk een hoop te doen over de nieuwe panasonic serie. Daarom hierbij de Officiële specificatie's(Zover dit nog niet bekend was):

http://members.lycos.nl/bnn14/Panasonic/IMG_0001.jpg
http://members.lycos.nl/bnn14/Panasonic/IMG_0002.jpg
http://members.lycos.nl/bnn14/Panasonic/IMG_0003.jpg
http://members.lycos.nl/bnn14/Panasonic/IMG_0004.jpg

opslaan: Rechts klikken --> Doel opslaan als

Ze zijn ongeveer 3 mb per stuk.
Heeft iemand hier nog wat aan? Anders haal ik ze weer weg van mijn site, heb maar 20MB opslag :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
kingnbajam schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 07:52:
Ik overweeg om volgende week een 46PZ85 aan te schaffen, maar heb toch nog twee laatste punten van twijfel. Allereerst vraag ik me af hoeveel stroom dit toestel gemiddeld verbruikt en of dit echt een groot verschil is met een vergelijkbaar LCD scherm.
Twee ongeveer evengrote Full HD modellen vergeleken, dus een 47 inch LCD (b.v. de Philips 47pfl7642d - zonder ambilight natuurlijk) met de Panasonic TH-46PZ85.
Volgens de site van Philips gebruikt deze LCD: 300 Watt
Volgens de duitse site van Panasonic gebruikt deze Plasma: max 470 Watt, gem. 387 Watt

NB: Op de nederlands site staat hieromtrent nog steeds geen info. Op de duitse site staat bij de TH-42PZ85 vermeld: max 385 Watt, gem. 324 Watt. Misschien dat de gelukkige bezitters van een 42PZ85 onder deze forumleden dit kunnen checken? Als dit klopt, dan zal het verbruik van de 46 inch (NL) ook wel correct zijn c.q. overeenstemmen met de duitse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik kan me herinneren dat er inderdaad een waarde in het boekje stond van 3*** Watt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
mrc16 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:21:
[...]

Heeft iemand hier nog wat aan? Anders haal ik ze weer weg van mijn site, heb maar 20MB opslag :P.
Bedankt, ik heb ze opgeslagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen heb ik het goed gezien, en is het enige verschil tussen de PZ85 en de PZ80 het hebben van "intelligent frame creation" ? Want angezien ik een receiver het met een digitale image processor aan boord (REON) heb ik dat vlgs. mij niet zo nodig.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
Er zijn inmiddels al aardig wat PZ85 bezitters op dit forum, voor zover ik kan beoordelen allemaal een 42 inch, of zijn er toch enkele 46 inch bezitter tussen?
Ik zie ook wat tegenstrijdige berichten, zoals bv. SD is slecht, valt mee, wel aardig.
Als een uitgebreide review te veel wek is zouden jullie misschien dan per bron aan willen geven wat je er van vindt en/of in vergelijking tot? Bijvoorbeeld: Analoog (evt. in vergelijking met een CRT) is : slecht, ongeveer gelijk, beter, goed, super ?
Gisteren las ik ook op een amerikaanse site dat in sommige gevallen "green fringing" op zou treden, b.v. bij het spelen van games. Zie post 2162 van onderstaande link:
http://www.avsforum.com/a...read.php?t=970761&page=73
Zijn hier al mensen die daar wat ervaring mee hebben en/of zou dit alleen bij de amerikaanse modellen spelen? Deze zijn toch iets anders als de europese versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Komen er nog foto's van een van de gelukkige bezitters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanRay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:02
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:32:
Heb gisteren mijn TH42PZ85 gekregen. Wat een juweeltje (kwijl, kwijl)!! Beeld analoog is soms om te huilen...
Dit vind ik toch een beetje vervelend. Ik wil ook gewoon televisie kijken, dus ik wil me niet gaan storen aan slecht beeld... Ik heb wel digitale tv van UPC, misschien dat dat scheelt?!?!

(PS: eigenlijk vind ik het best treurig dat na al die jaren een dure plasma/lcd nog steeds minder televisiebeeld geeft dan mijn oude CRT :'()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

supercop7373 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:09:
Komen er nog foto's van een van de gelukkige bezitters?
die zijn op zich minder interessant, wel van de tv zelf misschien... :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

BanRay schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:09:
[...]

Dit vind ik toch een beetje vervelend. Ik wil ook gewoon televisie kijken, dus ik wil me niet gaan storen aan slecht beeld... Ik heb wel digitale tv van UPC, misschien dat dat scheelt?!?!

(PS: eigenlijk vind ik het best treurig dat na al die jaren een dure plasma/lcd nog steeds minder televisiebeeld geeft dan mijn oude CRT :'()
Hoe hoger de resolutie, hoe beter je de fouten ziet :)
Maar je hebt wel gelijk, je geeft een klap geld uit en je krijgt er slecht beeld voor terug. Het lijkt krom....

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Keller
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:32
Akra, namens drpaul (das mijn broer) moest ik je bedanken voor het brengen van de oplossing. Nu kon hij tenminste gerustgesteld met skivakantie. Dat is overigens ook de reden dat hij niet zelf reageert, is wat lastig vanuit de auto 8)7

Quatt mono v1.0, 12 zonnepanelen op eigen omvormer en 6 Enphase panelen en 7 kWh Enphase batterij, All Electric uitbreiding voor eind augustus gepland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanRay
ViNcE schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:32:
[...]

Hoe hoger de resolutie, hoe beter je de fouten ziet :)
Maar je hebt wel gelijk, je geeft een klap geld uit en je krijgt er slecht beeld voor terug. Het lijkt krom....
Het blijft natuurlijk altijd subjectief wat iemand goed/slecht vindt. Dat tv-beeld geen HD-plaatje oplevert zal niemand verbazen. Maar ik hoop van harte dat digitale tv (van UPC) er gewoon goed uit ziet, in ieder geval niet dusdanig dat ik me groen en geel erger aan de beeldkwaliteit. Kan iemand met een PZ85 hier iets over zeggen? Dat PS3-games en Blu-Ray er goed uit zien geloof ik verder wel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Godver... Kreeg ik net foon van de winkel waar ik de 42px80 heb besteld :|

Dit is <winkel>, spreek ik met de heer Chevy454?
Ja
Het betreft uw Panasonic Plasma TV. Er is een probleem met uw bestelde TV.
:| Dat klinkt niet hoopvol, wat is er loos? (ik ga het me betreuren dat ik em daar heb besteld :| )
Ik kan begrijpen dat u de TV snel wilt hebben maar wegens een probleem met de leverancier heeft uw bestelling wat vertraging opgelopen.
Wanneer wordt hij dan geleverd? ;( :(
Schikt het om die eventueel om 16u te leveren?

De lullen :P Moet ik nog 4 uur wachten :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 28-03-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Met mijn Th37PX80 heb ik het volgende issue. Als ik hem in stand-by zet, kan ik niet met elke knop op de afstandsbediening de TV weer aankrijgen (bijvoorbeeld met de AV knop). Vaak moet ik de 1 vrij lang indrukken voordat er wat gebeurt.

Komt iemand dit bekend voor?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devster schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:08:
Met mijn Th37PX80 heb ik het volgende issue. Als ik hem in stand-by zet, kan ik niet met elke knop op de afstandsbediening de TV weer aankrijgen (bijvoorbeeld met de AV knop). Vaak moet ik de 1 vrij lang indrukken voordat er wat gebeurt.

Komt iemand dit bekend voor?
Ja ik heb de pv70 en die gaat ook enkel aan als je de rode knop een secondje indrukt.
Stoort me eigenlijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ok, dan wordt het gewoon wennen :P

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
in de handleiding van van 42PY70 >:) staat dat de tv niet aan direct zonlicht mag worden blootgesteld.
moet ik dit ook zo letterlijk opvatten, en wat kan er evt gebeuren als hij toch in direct zonlicht staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

(
Dat scheelt in ieder geval al heel wat ten opzichte van een analoog signaal ja. Want bij UPC zijn iig de 10 Nederlandse hoofdkanalen in 8mb/sec. Ik kan me niet voorstellen dat dat er slecht uit zal zien.

Ik denk ook dat het voor een ieder persoonlijk is, hoe hij het eruit vindt zien. Misschien verwachten mensen soms te veel, want een HD plaatje zal het inderdaad nooit worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja natuurlijk is digitale tv beter dan analoog.

Ik verbaas me dat er nog zo veel mensen hier zijn die kapitalen uitgeven aan av apparatuur, maar
blijkbaar geen 3 euro per maand overhebben voor digitale tv en maar wat aan blijven rommelen met analoog. Vervolgens iedereen op het verkeerde been zettend met een reviewtje dat de tv een matig beeld geeft.

Een grote flatscreen + digitale tv is gewoon een must.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jippie!!!!!
Heb net mijn pz85 opgehaald!!!!!
Analoog beeld is idd niet al te best, maar via mijn tele 2 digi-aansluiting prima!!!
Net even dvd-tje van Lotr (Lord of the Rings) gekeken, wat een beeld!!!!
En is nog niet eens Blu Ray of HD!!!!
Zal even kijken of ik wat foto's kan maken, aangezien deze er nog niet opstaan...
Weet iemand trouwens of de ingebouwde tuner het gewoon als ik er een kaartje in douw???
Heb hier (Groningen) digitale kabel van athome, en heb eigenlijk geen zin in nog een tuner.
Greets van een blije pz85 eigenaar!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:39:

Analoog beeld is idd niet al te best, maar via mijn tele 2 digi-aansluiting prima!!!
Kijk, en zo hoort het :)

Gefeliciteerd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
is de pz85 al te halen bij de lokale mediamarkt / bcc / its ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
detonated schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:12:
in de handleiding van van 42PY70 >:) staat dat de tv niet aan direct zonlicht mag worden blootgesteld.
moet ik dit ook zo letterlijk opvatten, en wat kan er evt gebeuren als hij toch in direct zonlicht staat?
Enige wat ik mij kan voorstellen is dat het anti-reflectie filter op je tv daar niet zo goed tegen kan. Maar ga je buiten tv kijken dan? Want zonlicht door het raam is geen 'direct' zonlicht natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwe TV staat ook eindelijk, alleen kan ik nog niet echt mooie fotos maken, heb het wel geprobeerd ;)

1e met flits om het hele scherm te laten zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.i-am-lost.nl/fotos/2.jpg

en 2 zonder flits, maar zoals gezegd heb ik nog niet echt de juiste modus gevonden om fotos te schieten!
Afbeeldingslocatie: http://www.i-am-lost.nl/fotos/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.i-am-lost.nl/fotos/3.jpg

Het is echt een prachtbeeld, zoveel malen mooier en rustiger dan LCD. Scherm is de Panasonic PZ85 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanRay
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:10:
[...]

Ja natuurlijk is digitale tv beter dan analoog.

Ik verbaas me dat er nog zo veel mensen hier zijn die kapitalen uitgeven aan av apparatuur, maar
blijkbaar geen 3 euro per maand overhebben voor digitale tv en maar wat aan blijven rommelen met analoog. Vervolgens iedereen op het verkeerde been zettend met een reviewtje dat de tv een matig beeld geeft.

Een grote flatscreen + digitale tv is gewoon een must.
Mee eens. Alhoewel ik soms nog overschakel op analoog beeld, omdat digitale tv van UPC een WAARDELOZE teletekst heeft... :'(

Ik denk dat ik binnenkort de 42PZ85 maar ga bestellen...
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Inderdaad valt gewone TV nog best te doen, als het signaal maar enigzins goed is. Digitale TV zal vast nog beter zijn. Ik vind het in ieder geval niet slechter dan mijn oude CRT.Verder was er een vraag over het weergeven van zwartwaardes. Dit is echt heel goed, zwart is zwart, met name in een goed verduisterde kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Oké..... dit is relaxed, mijn 42PX80 is geleverd :Y

Even een historie wat voor deze aankoop afging. Ergens in oktober / november ging de Sony 32FQ85 (ofzoiets, wil het niet meer weten) kapot voor de 3de keer in 3 jaar. Dat is natuurlijk niet aanvaardbaar. Met het gedachte _weer_ die 90kg bak te sleuren vond ik het wel hoog tijd om dat klere ding eruit te gooien. Eventuele coulance te claimen heb ik nog steeds geen zin in. Zeker omdat de tent waar ik em gekocht had erg onbeschoft deed nadat hij voor de 2de keer gerepareerd werd.

Na lang wikken en wegen kwamen er een Samsung, een Philips en een Panasonic voor mijn weg. Na 4 maanden te twijfelen en op internet te lezen eindelijk de knoop doorgehakt om tot de aanschaf over te gaan. Die tijdelijke 70cm Philips CRT was het ook maar niet :P Maarja, de G11 ging uitkomen dus toch maar ff gewacht ;)

Dinsdag de 42PX80 besteld en ik was die em bestelde bij de lokale zaak waar ik al veel goeds over had gehoord. De installateur was wat te laat want hij vond de locatie niet 8)7 De GPS stuurde em de verkeerde kant uit, slechts 40 000km omweg :+

Na het installeren, wat 10 minuten duurde, het ding aangezet en er gebeurde............... iets :+ Direct naar de analoge signalen gekeken en dat zag er goed uit. Netjes gescaled en eigenlijk weinig op aan te merken. Stukken beter als in de toonzalen waar ik het toestel het eerst zag. Digitale SD via Indi (geen receiver met HDMI) zag het beeld er goed uit. Helaas maar enkele minuten naar gekeken dus nog geen goede mening over kunnen vormen.

DVD dan. Ja die Pioneer DV600 met upscaling is toch wel fijn maar ik merk zelf weinig verschil tussen een 576p en een 1080p signaal. Lijkt me dus dat de interne scaler van de Pana het best netjes doet :Y

Eerste indrukken: zeer tevreden voor het geld. Ook het formaat is goed, ik krijg al te horen dat het bankstel achteruit moet. Goed dat ik geen 50" heb genomen. En absoluut geen spijt dat ik geen FullHd heb genomen :) Die actieve koeling en het stroomverbruik staken me toch wel wat tegen. Maar heb er absoluut geen spijt van :Y

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 28-03-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Laatst online: 20-09-2022
Vraag aan de PZ85 bezitters: hebben jullie last van het geluid van de fans op de achterkant? Is er een gezoem te horen wanneer de tv aanstaat? Ik ga zelf vrijwel zeker morgen de knoop doorhakken en een 46PZ85 kopen. Ben nu overtuigd dat het stroomverbruik toch best meevalt en dat inbranding geen extreem groot probleem meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
bramberk15 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:04:
[...]

Enige wat ik mij kan voorstellen is dat het anti-reflectie filter op je tv daar niet zo goed tegen kan. Maar ga je buiten tv kijken dan? Want zonlicht door het raam is geen 'direct' zonlicht natuurlijk.
nou als ik mijn dakraam open zet tussen 12.00 en 17.00 staat de zon direct op mijn scherm, hetzij een deel maar ben toch nieuwsgierig of dit kwaad kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
SixCore schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:08:
Er zijn inmiddels al aardig wat PZ85 bezitters op dit forum, voor zover ik kan beoordelen allemaal een 42 inch, of zijn er toch enkele 46 inch bezitter tussen?
Ik zie ook wat tegenstrijdige berichten, zoals bv. SD is slecht, valt mee, wel aardig.
Als een uitgebreide review te veel werk is zouden jullie misschien dan per bron aan willen geven wat je er van vindt en/of in vergelijking tot? Bijvoorbeeld: Analoog (evt. in vergelijking met een CRT) is : slecht, ongeveer gelijk, beter, goed, super ?
Gisteren las ik ook op een amerikaanse site dat in sommige gevallen "green fringing" op zou treden, b.v. bij het spelen van games. Zie post 2162 van onderstaande link:
http://www.avsforum.com/a...read.php?t=970761&page=73
Zijn hier al mensen die daar wat ervaring mee hebben en/of zou dit alleen bij de amerikaanse modellen spelen? Deze zijn toch iets anders als de europese versie.
Misschien nog even een aanvulling, ik vroeg of mensen iets over hun ervaring per bron wilden zeggen.
Ik heb analoog alleen als voorbeeld genoemd, maar ben nog benieuwder naar de andere ervaringen.
Zelf kijk ik ook digitaal van UPC en gebruik analoog alleen om teletekst te kijken. Apple heeft groot gelijk, digitaal is een must. Denk zelf aan de aanschaf van een TH-46PZ85 EN een overgang naar een ander abonnement van UPC waarbij in ieder geval een decoder met HDMI bij zit.
Maar wat ik in feite vroeg, kunnen jullie iets van jullie ervaringen delen ? NIJHOFJAN gaf in ieder geval al wat info. Ook ben ik zeer benieuwd naar de zwartwaarden, komen die in de buurt van een Pioneer Kuro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik wil als 42py70 bezitter reageren op een aantal vragen waarvan ik denk dat ze bij de 8 serie hoog uit beter zijn. De fans in mijn toestel staan bijna nooit aan en als ze aan staan hoor ik ze echt niet, mijn tv staat wel een halve meter van de muur met dik behang, maar ook met mijn oor dichtbij zijn ze zo goed als geruisloos, op 1,5 meter met het geluid uit kan ik ze niet horen. De coating van mijn pana doet het prima in direct daglicht. Ik kan me niet voorstellen dat de tv echt achteruit zal gaan van een beetje zonlicht, misschien dat de coating kan verkleuren bij echt sterk zonlicht. Analoge tv is zelfs goed te kijken met een goed signaal (65 dB), digitale tv is perfect net als dvd. Full HD is echt waanzinnig alleen zie je op mijn tv dat zwart niet echt zwart is, ik ben dan ook nieuwsgierig naar de zwartwaardes van de 8 serie.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ik zit op zo'n twee meter van mijn scherm en ik hoor helemaal niks als de tv aanstaat. Verder is analoog nog goed te doen (Home kabel in Enschede). DVD via mijn Toshiba HD DVD speler is erg mooi en Full HD is fantastisch. Bij het Xboxen heb ik geen ghosting gezien, maar er ook niet echt op gelet. Ik ga nog heel veel plezier beleven aan deze tv, dat weet ik nu al.
Verder vind ik de zwartwaardes echt heel goed. Zwart is zwart. Heb net Serenity gekeken en daarin veel shots in de ruimte en het is gewoon zwart. Kan ze niet vergelijken met de Kuro's, maar ik hoef echt niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedenavond,
ik sta op het punt (morgen namelijk) een panasonic th-37px80 te gaan kopen, en ik heb veel nuttige informatie van dit forum gehaald.
ik heb alleen nog één vraag, die hopelijk beantwoord kan worden door iemand die er al een heeft staan.
kan je met deze tv het beeld stilzetten terwijl je zit te kijken? ik weet dat het met de oudere modellen kan (42pv70 bijvoorbeeld), maar van het nieuwe model weet ik het dus niet.
het klinkt misschien als een onzinnige eigenschap, maar voor mij is het van cruciaal belang...
dus als iemand antwoord kan geven: heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!!
Hier dan nog wat ervaringen over mijn 42-PZ85!!!
Zie allemaal vragen over zwartwaardes staan.
Bij deze---- zwart is echt zwart!!!!!
Moet alleen nog digitale hd-tuner aanschaffen, icm hd-tv van athome (tuner ca. 200,-, digitale kabel afhankelijk van hoeveel pakketten, van 0,0 tot 9,95, 7 hd kanalen, zie athome.nl) want wil straks natuurlijk wel in HD kunnen genieten van EK en OS!!
Ben ook erg benieuwd naar Blu Ray, misschien toch maar een PS3 aanschaffen.
Oh ja, vandaag ook mijn laptoppie aangesloten op mijn pana, en gedownloade film (Earth) gekeken.
Prima kwaliteit, goede beeldvulling, al heeft dat waarschijnlijk meer te maken met de videokaart van de laptop. Maar deed het iig prima!!
Tot zover mijn 1e dag met mijn 42-pz85!!!!! Nog steeds errug blij!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is (misschien) een feature, bij mij heeft de kat de tv wel eens aangezet door over de afstandsbediening te banjeren en een lamp met vloerdimmer gaat ook regelmatig aan.

[ Voor 14% gewijzigd door bouwfraude op 28-03-2008 23:55 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.