Assume there are no rules and it's one big free for all
Verwijderd
Volgens mij ontbreken op deze foto's de accu's. Zou er echt zo'n schaarste zijn?Alpha-sphere schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:03:
Weet niet of iemand deze al heeft gezien maar hier zijn in ieder geval pics te vinden van de 901 @WiMax expo
http://translate.google.c...tex-2008-eee-pc-901-atom/
Of ze worden gejat als je ze erin laatVerwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:10:
[...]
Volgens mij ontbreken op deze foto's de accu's. Zou er echt zo'n schaarste zijn?
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Hmm,er zijn toch mensen die een 5800Mha gekregen hebben uit de UK, waaronder ik. Toch aantal verschillende baches geweest dus!dsibma schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:39:
nieuwtje; EEE PC 900 gebruikers in de UK kunnen vanaf 10 juni tegen een vergoeding van £17,50 hun 4400mAH accu omruilen voor een exemplaar met een capaciteit van 5800mAH.
http://www.reghardware.co.uk/2008/06/02/asus_eee_pc_battery_swap/
Ik blijf opzoek naar een soort documenten aktetas voor mn Eee. En als dat niet lukt gaat ie gewoon voorin mn eastpak!
Sorry, offtopic: deze wat voor je?Tomino schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:21:
[...]
Ik blijf opzoek naar een soort documenten aktetas voor mn Eee. En als dat niet lukt gaat ie gewoon voorin mn eastpak!
http://www.nl.bol.com/is-...&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1
[ Voor 4% gewijzigd door EEE-lover op 02-06-2008 12:43 ]
Geachte heer/mevrouw,
Vanuit Asus was gecommuniceerd dat de Asus EEE 900 zaterdag of maandag bij ons binnen zou komen.
Helaas hebben wij deze nog niet mogen ontvangen en het ziet er naar uit dat hij ook vandaag niet geleverd zal worden.
Wel verwachten wij hem gewoon binnen enkele dagen te ontvangen.
Onze accountmanager is helaas vandaag niet aanwezig.
Morgen zullen wij te horen krijgen waarom hij nog niet geleverd is en wanneer hij wel geleverd zal worden.
Wij zullen u dan direct berichtten.
Onze excuses voor het ongemak.
Ook mensen uit ons team zitten er met smart op te wachten dus we houden u absoluut op de hoogte!
Mocht u, omdat u rekening had gehouden met een levering afgelopen weekend, toch uw bestelling willen annuleren dan is dit uiteraard ten alle tijde mogelijk.
Heeft u uw bestelling vooruit betaald dan ontvangt u dit binnen 2 werkdagen retour.
Wij bedanken u voor het in ons gestelde vertrouwen en zullen het door bestelde product zsm. leveren.
Met vriendelijke groet,
Castle Electronics Online
Verwijderd
Hmm, zou eigenlijk al vreemd zijn, dat of all webwinkels "Castle" als enige een eerste de Nederlandse 900 zou krijgen. Dat Mycom verhaal lijkt me inderdaad waarschijnlijker. Anyway, komt toch niet slecht uit want morgen horen we meyt hoeveel US $ Asus de prijs gaat verlagen. En dan gaan we alsnog annuleren en wachten op de lagere prijzen.EEE-lover schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:45:
Mail van Castle:
Geachte heer/mevrouw,
...smoesjes...
Met vriendelijke groet,
Castle Electronics Online
Hier is niks offtopics aan! Integendeel aan de persoon die onder jou gepost heeft...EEE-lover schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:25:
[...]
Sorry, offtopic: deze wat voor je?
http://www.nl.bol.com/is-...&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1
Ik zoek dus niet zon openklapbaar tasje, echt een dunne aktetas die aan de bovenkant opkan..
Dankje aip. Ik heb zelf mijn Eee besteld zonder enig meedenken hier op got. Dus het kan wel zonder communiceren
Dus, als je het er over wilt hebben prima, maar dan wel op het andere forum waar ik net de link van gaf!
[ Voor 37% gewijzigd door Tomino op 02-06-2008 13:46 ]
Bij misco is hij in ieder geval ook nog niet binnen.
(Nb, ze ontvangen er bij misco kennelijk 50 in de eerste levering. Ik zit daar in ieder geval bij, dus iedereen die voor 27mei, 10 u heeft besteld denk ik dan ook).
Laat maar. Tomino heeft gelijk, OT.
[ Voor 6% gewijzigd door aip op 02-06-2008 13:17 ]
Eeh... Ik heb dan wel nog geen EEE, maar de tas waar hij ingaat is wel prachtig:Tomino schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:06:
[...]
Ik zoek dus niet zon openklapbaar tasje, echt een dunne aktetas die aan de bovenkant opkan..
http://www.samsoniteblack.../prodlaptopbriefcase.html
Maar, ok, het kost wel wat... Overigens heb ik hem hier in NL gekocht bij een tassenwinkel voor zo'n € 135,--
Maar ik zie al goedkopere aanbiedingen!
[ Voor 12% gewijzigd door NaN op 02-06-2008 13:35 ]
eeeh volgens mij past er een 14 inch laptop in die tasSangroid schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:29:
[...]
Eeh... Ik heb dan wel nog geen EEE, maar de tas waar hij ingaat is wel prachtig:
Iemand ervaring met dit of een gelijkwaardig product?
http://www.anysee.com/eng/product/anyseeE30Plus.php
THANKZzz...
1x 1024 of 2x 512? pc4200s of pc5300s? Misschien past beide?
Ik heb hier nog diverse reepjes 1 GB pc4200s liggen, ben benieuwd of ik daar wat aan zal hebben.
Geen idee of die andere gaat passen...
[ Voor 42% gewijzigd door Windkracht13 op 02-06-2008 14:09 ]
Dank je voor de snelle reactie.Windkracht13 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:04:
1 x 1024 stipje , pc5300, geen idee of die andere gaat werken.
Ja maar niet op een EEE; het ding is bedoeld voor XP en een niet te lichte PC.Windkracht13 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:55:
Ik ben dus benieuwd of dit gaat werken op mijn EEE-tje, ivm komend voetbal gebeuren?!?
Iemand ervaring met dit of een gelijkwaardig product?
http://www.anysee.com/eng/product/anyseeE30Plus.php
THANKZzz...
Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1239536 voor ervaringen.
Als je alleen voetbal op Nederland 1-2-3 wilt kijken heb je misschien meer aan een goedkopere DVB-T stick zonder Conax-decrypter.
Ook....Philflow schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:44:
[...]
eeeh volgens mij past er een 14 inch laptop in die tas
(ik wil niet alleen een laptopje erin, ook nog wat andere zaken, iPodje, telefoontje, papierrommel, enz...)
Oke, duidelijk, dus niet aanschaffen dan...asmi schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:11:
[...]
Ja maar niet op een EEE; het ding is bedoeld voor XP en een niet te lichte PC.
Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1239536 voor ervaringen.
Als je alleen voetbal op Nederland 1-2-3 wilt kijken heb je misschien meer aan een goedkopere DVB-T stick zonder Conax-decrypter.
Ik draai er Xp op, kan 'm overclocken naar 1050 mhz, ik zie er maar vanaf
Enne, die 701 heeft ook maar 1 bankje net zoals de 900.
[ Voor 5% gewijzigd door Windkracht13 op 02-06-2008 14:19 ]
Ik meen op ebay te gelezen te hebben dat er maar 1 bankje in zit.ECiftci schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:10:
Hoeveel geheugen bankjes heeft de EEE PC 701 eigenlijk? Ik heb nog 2 modules SO-DIMM DRR2 667MHZ liggen. Dus ik zou de 512 makkelijk kunnen uitbrenden naar 1 GB of gaat er maar 1 geheugenmodule in?
Duidelijk, dank je wel. Ik heb de 701 laten reserveren bij de dixons. Dat gedoe met de 900 duurt me te lang. Heeft iemand enig idee of ze daar de 4400mA batterijen of de 5800mA batterijen verkopen?Sangroid schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:22:
[...]
Ik meen op ebay te gelezen te hebben dat er maar 1 bankje in zit.
Interessant:
- Er komt een versie met wimax.
- De 901 heeft wireless n en bluetooth
Verder ga ik ervanuit dat de duurste versie nog steeds max 20.000 Tdollar gaat kosten (omgerekend 650 dollar/450 euro) aangezien asus dit heeft beloofd. Dit zou dan gelden voor de wimax/windows variant.
Verder:
De eee box heeft de volgende specs:
80GB HDD + 1GB RAM + Linux = $269
80GB HDD + 1GB RAM + Windows XP = $299
160GB HDD + 2GB RAM + Linux = $299
Dit is voor het eerst dat we ook andere prijzen zien bij eee producten voor linux en windows versies ipv alleen andere specs. Het is dus nog even afwachten of dit ook bij de 901 gebeurd.
Daarnaast suggereert asus dat de oudere eee pc modellen in prijs verlaagd zullen worden. Sowieso genoeg reden om nog heel even te wachten aankopen van een nieuwe eee (iig tot morgen).
srry dit gaat niet om de laptop maar om de pc. My bad
[ Voor 23% gewijzigd door Limbeckx op 02-06-2008 14:55 ]
Inderdaad. Ik wacht sowieso tot de 900 'echt' in Nederland verkrijgbaar is, maar dat er dan een prijsverlaging overheen gaat is alleen maar prettig.Biggg schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:49:
Daarnaast suggereert asus dat de oudere eee pc modellen in prijs verlaagd zullen worden. Sowieso genoeg reden om nog heel even te wachten aankopen van een nieuwe eee (iig tot morgen).
Ik zat met een schuin ook ook nog te kijken naar een Wibrain, maar die is toch wel erg prijzig. Het scherm heeft wel een briljant hoge resolutie: 4,8" groot en 1024 pixels breed! Maar ik heb het idee dat e.e.a. dan wel erg moeilijk te lezen is. Laptopje van grootte 9" is een mooi compromis.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Ziet er redelijk makkelijk uit!
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Bedoel je nou de batterij of heel het ding?ECiftci schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:05:
Ik heb net de mycom en pcl gebeld maar beide hebben ze de 4400 mAh op voorraad. Heeft er iemand enig idee waar de 5200 mAh te koop is?
Dat is idd niet helemaal duidelijk he
Ik bedoel de EEE PC met de 5200mAh batterij...
Dat ziet er nice uit. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe een atom presteert als je probeert een webkey te kraken (ja, soms moet je even de security testen van het netwerk van de buren...).XanderDrake schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:15:
In Ander Nieuws
http://www.engadget.com/2...th-atom-based-eee-pc-901/
Hands on the first 901!!
[afbeelding]
Het ziet er naar uit dat de 901 een groter toetsenbord is wat mij een welkome verbetering lijkt. Keuze word steeds lastiger.
- HP mini met de via nano
- MSI wind
- Asus 900/901
ps. voordat er mensen beginnen te schreuwen dat er een gat in zit. Daar zit normaal gesproken een accu
Verwijderd
Brrr.....glansplastic. Geef mij het matte oppervlak van de 701 maarXanderDrake schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:15:
In Ander Nieuws
http://www.engadget.com/2...th-atom-based-eee-pc-901/
Hands on the first 901!!
[afbeelding]
Anyway, kan iemand bevestigen of de garantie vervalt wanneer je dat plakkertje verwijdert op het schroefgat onderop de 701 om meer geheugen in te bouwen? Eerst was dat wel zo, maar nu niet meer toch? Dan prik ik er eerst maar wat meer rammetjes in alvorens XP te installeren.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 17:07 ]
Op ebay staan redelijk goedkope..
http://cgi.ebay.com/Leath...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.com/PDair...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Iemand ervaring met deze dingen? Ziet er wel sjiek uit moet ik zeggen, past ook nog wat in kwa paparassen en etc.
Wat zeggen we ervan, voor 15 niet laten liggen?
Dat plakkertje zit bij mij al zo los, ik heb het al overal geplakt, dus kan het ook weer op de originele plaats. Niets wat laat zien dat het dan verplaatst is.Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:02:
[...]
Brrr.....glansplastic. Geef mij het matte oppervlak van de 701 maar![]()
Anyway, kan iemand bevestigen of de garantie vervalt wanneer je dat plakkertje verwijdert op het schroefgat onderop de 701 om meer geheugen in te bouwen? Eerst was dat wel zo, maar nu niet meer toch? Dan prik ik er eerst maar wat meer rammetjes in alvorens XP te installeren.
Niet netjes om jezelf te quoten, maar ik heb het antwoord.chippie777 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:11:
Ben druk in de weer met mijn 701, wil ik skype installeren is deze in het duits![]()
![]()
![]()
Hoe verander ik dit. Volgens mij een slordigheids foutje van asus nederland
Ik heb in options de taal gezet op engels en dan is alles goed te lezen.
Als je de taal op nederlands zet krijg je een mengeling van duits en nederlands in al je menu's, maar het meer en deel is dan toch duits. Geef mij maar engels dan.
Verwijderd
Het was gisteren toch 1 juni en geen 1 april?Robkazoe schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:22:
castle heeft ze net binnen gekregen maar het lijkt erop dat het 701's zijn die ze gekregen hebben (en die hadden ze niet besteld)
Enigste jammere op dit moment is dat de installer niet volledig op het scherm past maar ja dat weet je nu eenmaal.
-Te huur
en dat voor maar $ 340,-XanderDrake schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:14:
DIY Touchscreen voor een 701
[afbeelding]
Ziet er redelijk makkelijk uit!
Wel mooi, want om een of andere reden moet ik steeds de drang onderdrukken om op het scherm(pje) aan te wijzen wat ik bedoel.
Ik heb hem gewoon op de interne 4GB geinstalleerd en het werkt perfect. Het enigste wat niet doet is de grub loader tijdens het booten. Hiervan is de reso verneukt maar als je op enter ramt gaat die gewoon door.ECiftci schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:29:
Klopt het dat je eeeXbuntu ook niet op de interne ssd kunt installen?
joepie ik kan opnieuw gaan installeren aangezien ik de keymapping niet kan aanpassen naar us international.
Er wordt trouwens gebruik gemaakt van XFCE. Ik heb zelf het geheugen verandert naar 1GB en tijdens het installeren valt het me op dat de partitie 3,5GB is voor / en de rest voor swap.
[ Voor 27% gewijzigd door Yagermeister op 02-06-2008 20:05 ]
-Te huur
CoolYagermeister schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:43:
[...]
Ik heb hem gewoon op de interne 4GB geinstalleerd en het werkt perfect. Het enigste wat niet doet is de grub loader tijdens het booten. Hiervan is de reso verneukt maar als je op enter ramt gaat die gewoon door.
Ik ga denk ik morgen toch gewoon de EEE701 halen. Als ik ondertussen niet weer van gedachte verander
Denk eraan dat de installatie zwaar kut is aangezien je een stukje van het scherm mist. Voor de rest loopt het allemaal fijn. Ook instellingen wijzigen in xfce zelf is best irri doordat de menu's groter zijn dan het beeld. Weet toevallig iemand een reso scaler voor xfce zodat je 1000x600 kunt gebruiken.ECiftci schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:02:
[...]
Cool
Ik ga denk ik morgen toch gewoon de EEE701 halen. Als ik ondertussen niet weer van gedachte verander
-Te huur
Verwijderd
Philflow schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:44:
[...]
eeeh volgens mij past er een 14 inch laptop in die tas

Ik ben nog steeds op zoek naar een A5 agenda-map (of hoe zo'n ding met een driekwart-rits-rondom ook mag heten). Die zouden ze bij de betere kantoorboekhandel moeten hebben. Eventueel de ringband voorzichtig eruit halen en je hebt een mooie, kleine tas voor je 701. Zag daar ergens een plaatje van op een US forum, maar ben zo'n map in NL helaas nog niet tegen gekomen.
Of zo'n zipper wallet waar je DVD's in kan doen. Je haalt de insteek mappen eruit en je hebt een lege hoes welke je afsluit met een rits.Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:26:
[...]
![]()
Haha, precies! Dan koop je zo'n mooi klein laptopje en dan stop je 'em in een hutkoffer...
Ik ben nog steeds op zoek naar een A5 agenda-map (of hoe zo'n ding met een driekwart-rits-rondom ook mag heten). Die zouden ze bij de betere kantoorboekhandel moeten hebben. Eventueel de ringband voorzichtig eruit halen en je hebt een mooie, kleine tas voor je 701. Zag daar ergens een plaatje van op een US forum, maar ben zo'n map in NL helaas nog niet tegen gekomen.
of anders deze:
http://cgi.ebay.com/Leath...ageNameZRSS:B:SRCH:US:101
[ Voor 9% gewijzigd door chippie777 op 02-06-2008 21:29 ]
Huub Huub Barbatruc!
Ik denk:DNA_Saint schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:13:
de 901 en 900 komen toch ongeveer op dezelfde datum uit als de MSI Wind?
Eerst 900
Daarna Wind
Daarna 901
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
maar de 900 heeft geen antom, bluetooth en de hele mikmak die de wind wel heeft toch?
De 901 zou die volgens mij toch wel moeten hebben?
of heb ik beetje verkeerd ingelezen?
Huub Huub Barbatruc!
Ik geloof dat de leverdata van de Wind wat harder zijn dan van de 900 en 901.DNA_Saint schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:13:
de 901 en 900 komen toch ongeveer op dezelfde datum uit als de MSI Wind?
Bij de meeste webshops rond 12 juni.
Dus ik gok op de Wind eerst.
[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 02-06-2008 22:46 ]

[ Voor 3% gewijzigd door BarôZZa op 02-06-2008 23:03 ]
Verwijderd
Ik heb mezelf een beetje ingelezen in de MSI wind. Nou moet ik zeggen dat ik niet zou weten waarom je nog een EEEpc 900/901 zou kopen. Want wat heeft de eee nou dat de wind niet heeft.
Of zie ik dit nou helemaal verkeerd?
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 23:12 ]
Ik heb dus een heerlijk dilemma, ga denk ik eerst eens kijken in de shops hoe ze er uberhaubt uitzien
youtube.com/@hisrep
Euhm.Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:10:
Dag heren, en wellicht dames,
Ik heb mezelf een beetje ingelezen in de MSI wind. Nou moet ik zeggen dat ik niet zou weten waarom je nog een EEEpc 900/901 zou kopen. Want wat heeft de eee nou dat de wind niet heeft.
Of zie ik dit nou helemaal verkeerd?
Dit is al de derde keer dat deze vraag is terug gekomen. Lees even terug wil je?
Deze bijvoorbeeld
http://gathering.tweakers...message/30158885#30158885
Verwijderd
yo dank u, ben er een tijdje uitgeweest en heb dus niet alles gelezen.XanderDrake schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:26:
[...]
Euhm.
Dit is al de derde keer dat deze vraag is terug gekomen. Lees even terug wil je?
Deze bijvoorbeeld
http://gathering.tweakers...message/30158885#30158885
Heb zelf de 701 gehad maar deze weer doorverkocht toen ik er nog mijn aankoopbedrag voor terug kon krijgen.
De 80gig harde schijf spreekt mij toch meer aan dan de 20gig.ssd van de 901, al is de snelheid hiervan wel een pre.
Het is geen grap. Ik was vandaag in Deventer en zag een DHL busje langsrijden. Ik heb deze samen met een maat van mij gevolgd en hij stopte bij Castle. Daar laadde hij drie dozen van Asus uit. Dus onbeschoft als dat wij waren, gewoon naar binnen gestapt. Dus hun maakte meteen de doos open, en daar waren de EEE Pc's. Doos was alleen niet erg duidelijk dus van buiten kon je niet zien of het om de 900 of 701 ging. Dus hadden ze hem open gemaakt en daar zag ik de boxen aan de zijkant van het beeldscherm zitten, dus wist meteen dat het om de 701 ging (helaas). Eén van de medewerkers zei dat ze geen 701's hadden besteld en alleen de 900 dus ze waren zelf ook teleurgesteld.Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:07:
[...]
Het was gisteren toch 1 juni en geen 1 april?
Morgen zal hij die accountmanager dus bellen (naast de mail zei de persoon in de winkel dat ook). Stel het is een fout, dan zal het waarschijnlijk nog een dag duren voordat het pakket wordt opgestuurd naar de winkel. Dus ze zullen hem niet eerder dan donderdag hebben dan denk ik.
Probleem is dat je niet weet of het aan Asus ligt of dat er "Engelse" praktijken aan de hand zijn. Het geeft mij wel weer een goed gevoel dat ze gewoon een pand in een winkelstraat hebben dus lijkt me sterk dat ze hun reputatie gewoon willen verpesten met dat soort acties. Ik geef ze het voordeel van de twijfel. Maar ik zit er wel aan te denken dat als ze hem deze week niet kunnen leveren, dat ik mijn order maar intrek en maar afwacht of ik hem ergens in de buurt kan ophalen.
Verwijderd
ik weet niet of hier al op gereageerd is maar in mijn 701 is ruimte voor 1 bankECiftci schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:10:
Hoeveel geheugen bankjes heeft de EEE PC 701 eigenlijk? Ik heb nog 2 modules SO-DIMM DRR2 667MHZ liggen. Dus ik zou de 512 makkelijk kunnen uitbrenden naar 1 GB of gaat er maar 1 geheugenmodule in?
ik heb er een 1gb ingeprobeerd van mijn Packard Hell laptop maar daar word hij niet stabieler van.
opstarten duur veel langer om over de rest maar te zwijgen.
zal wsl in de combinatie liggen.
Verwijderd
Ik denk dat een of andere administratieve medewerker gewoon de 701 heeft besteld hoor, Asus gaat die 900 echt niet alleen aan Castle uitleveren terwijl de Mediamarkt en Mycom en Dixons er duizenden kunnen slijten. Ik wacht even de mail van Castle morgen af en annuleer hem dan. Dan is het wachten op de volgende opportunist die zegt dat ie de 900 op voorraad heeft, Kan ik daar weer mijn tijd aan verkwistenRobkazoe schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:35:
[...]
Het is geen grap. Ik was vandaag in Deventer en zag een DHL busje langsrijden. Ik heb deze samen met een maat van mij gevolgd en hij stopte bij Castle. Daar laadde hij drie dozen van Asus uit. Dus onbeschoft als dat wij waren, gewoon naar binnen gestapt. Dus hun maakte meteen de doos open, en daar waren de EEE Pc's. Doos was alleen niet erg duidelijk dus van buiten kon je niet zien of het om de 900 of 701 ging. Dus hadden ze hem open gemaakt en daar zag ik de boxen aan de zijkant van het beeldscherm zitten, dus wist meteen dat het om de 701 ging (helaas). Eén van de medewerkers zei dat ze geen 701's hadden besteld en alleen de 900 dus ze waren zelf ook teleurgesteld.
Morgen zal hij die accountmanager dus bellen (naast de mail zei de persoon in de winkel dat ook). Stel het is een fout, dan zal het waarschijnlijk nog een dag duren voordat het pakket wordt opgestuurd naar de winkel. Dus ze zullen hem niet eerder dan donderdag hebben dan denk ik.
Probleem is dat je niet weet of het aan Asus ligt of dat er "Engelse" praktijken aan de hand zijn. Het geeft mij wel weer een goed gevoel dat ze gewoon een pand in een winkelstraat hebben dus lijkt me sterk dat ze hun reputatie gewoon willen verpesten met dat soort acties. Ik geef ze het voordeel van de twijfel. Maar ik zit er wel aan te denken dat als ze hem deze week niet kunnen leveren, dat ik mijn order maar intrek en maar afwacht of ik hem ergens in de buurt kan ophalen.
Vandaag dus
[ Voor 17% gewijzigd door Chimera op 03-06-2008 00:02 ]
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Verwijderd
Iemand trouwens enig idee of er nog versies te koop zijn met de 5200 accu?
Scheelt het trouwens echt zoveel, de 5200 vs de 4400. Op papier misschien, maar in de praktijk???
Bij MM in Roermond liggen er gewoon 40 op voorraadVerwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 00:05:
Lijkt me trouwens sterk dat de prijzen voor een 701 naar beneden gaan. Bij de MM in Utrecht stonden er 100 in backorder. Ik denk dat ze voorlopig nog even de prijs van 300 gaan aanhouden.
Iemand trouwens enig idee of er nog versies te koop zijn met de 5200 accu?
Scheelt het trouwens echt zoveel, de 5200 vs de 4400. Op papier misschien, maar in de praktijk???
Accuduur is alleen goed van de 6-cells, de 3-cells is wat dat betreft wel waardeloos.HetWonder schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:24:
Ik was van plan voor de msi te gaan maar ben zelf weer gaan twijfelen nu de specs van de EEE901 bekend zijn. Deze pc heeft de atom processor 1.6 en ook bluetooth. Hij heeft mede door de processor een flink lange accuduur en dat is wat ik zoek. De EEEpc schijnt ook een stuk degelijker te zijn dan de Wind. Enige voordeel vd wind tov de 901 is dus het iets grotere scherm (en toetsenbord). Ik wil goed kunnen typen maar het apparaat moet ook zo draagbaar zijn als mogelijk.
Ik heb dus een heerlijk dilemma, ga denk ik eerst eens kijken in de shops hoe ze er uberhaubt uitzien
Voor de rest is het een afweging die je zelf moet maken van grootte in verhouding met comfort. Een 10" notebook zal ongetwijfeld wat lekkerder typen dan een 7 of 9". Maar voor mij kom je dan qua grootte weer erg in de buurt van de 12" laptops, die ook nog gewoon goed draagbaar zijn.
Ik heb zelf dan ook zowel een 12" laptop als een 7" laptop. 10" vind ik zelf een vreemde tussenmaat.
Ik heb dus de 900 besteld, al heb ik lange tijd getwijfeld over de Wind, maar ik wilde vooral dat 'ie draagbaar zou zijn. De grotere HD vind ik niet belangrijk en ook bluetooth zal ik niet missen (dan maar klein USB dingetje erin als ik het echt nodig heb). De 901 en de Wind zijn toch weer minstens 200 gram zwaarder. Het is niet veel, maar het weegt wel mee in mijn ogen. En ik ben ervan overtuigd dat ik wel gewend raak aan het kleinere toetsenbord.
Kortom, ik ben weegschaal, heb lange tijd getwijfeld, maar uiteindelijk wordt het dan toch echt de 900!
[ Voor 3% gewijzigd door EEE-lover op 03-06-2008 01:08 ]
Verder, qua ervaring sinds 3 dagen een 900: fijn apparaat, toetsenbord is best wel wennen met de kleine toetsen en ik heb moeite met de muistoetsen, die reageren soms niet 100%. De touchpad daarentegen reageerd soms iets te snel. Maar denk dat dat ook wennen is. Qua hardware verder is het een zeer fraai apparaat, stevig, goede afwerking, klein.
De enige echte misser verder is bluetooth. Wellicht dat er nog een Mini PCI-E WLAN/BlueTooth ooit komt, dat zou dat probleem in ieder geval oplossen.
Ter info: Ebay uit HK, verkoper t-dimesion3, in 1 week thuis, voor in totaal 405 euro. Wel gestopt door de douane omdat ze de 75 GBP niet vertrouwden. Heb toen de faktuur en bestelmails doorgestuurd en hij werd een dag later vrijgegeven, maar ik hoefde niet bij te betalen. Waarom weet ik nog steeds niet.
Verwijderd
Waar heb je de 900 besteld?EEE-lover schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 01:07:
Veel mensen staren zich blind op de nieuwe Atom processor in de 901, maar persoonlijk vind ik dat van minder belang. De Atom is zuiniger, maar verder weten we niet veel meer (er is nog geen vergelijkingsmateriaal). Daarnaast heb ik ergens gelezen dat hij ook enkele "commando's" (of hoe je dat ook noemt) mist, waardoor de M Celeron van de 701 en 900 toch iets sterker is. De kortere accutijd kun je opvangen door er eventueel een tweede of grotere (als je er maar één bij je wilt hebben) accu bij te plaatsen. Daarnaast is het géén desktop- of echte notebookvervanger, dus je zult er ook niet snel langer dan drie uur op gaan werken. Het is voor onderweg (de trein, als je moet wachten, op vakantie even snel wat e-mailen, foto's kopieren, enz.).
Ik heb dus de 900 besteld, al heb ik lange tijd getwijfeld over de Wind, maar ik wilde vooral dat 'ie draagbaar zou zijn. De grotere HD vind ik niet belangrijk en ook bluetooth zal ik niet missen (dan maar klein USB dingetje erin als ik het echt nodig heb). De 901 en de Wind zijn toch weer minstens 200 gram zwaarder. Het is niet veel, maar het weegt wel mee in mijn ogen. En ik ben ervan overtuigd dat ik wel gewend raak aan het kleinere toetsenbord.
Kortom, ik ben weegschaal, heb lange tijd getwijfeld, maar uiteindelijk wordt het dan toch echt de 900!
http://www.engadget.com/2...series-specs-and-pricing/
De veranderingen
prijs: 17000 TWD = 360 euro (Voor zoveel ligt hij in Taiwan in de winkels, dus er komt nog wel wat bij)
6-cell battery 6600 mAh
wifi n en bluetooth
en de atom uiteraard
Ik denk dat het voor mij tijd is om over te gaan op aanschaffen
[ Voor 10% gewijzigd door Biggg op 03-06-2008 08:51 ]
Bij Apple wordt iets op een dinsdag aangekondigd en een week later kun je het halen in de winkel...
Nog ff afwachten van de concurrentie doet, ik ben ook wel nieuwsgierig naar de 8.9" van dell en MSI. Dat krijgen we in de loop van de dag wel te horen.
hoeveel winkels zijn er die Apples verkopen en hoeveel winkels zijn er die eee's verkopen en dan ook nog de kwantiteit...ECiftci schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 08:55:
Bij Apple wordt iets op een dinsdag aangekondigd en een week later kun je het halen in de winkel...
geen vergelijking...
Huub Huub Barbatruc!
Ik durf te wedden dat de er meer Apple winkels zijn dan winkels die op dit moment de EEE pc verkopen... (in Nederland)DNA_Saint schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:43:
[...]
hoeveel winkels zijn er die Apples verkopen en hoeveel winkels zijn er die eee's verkopen en dan ook nog de kwantiteit...
geen vergelijking...
Maargoed dit is offtopic denk ik
Afgelopen woensdag bij Castle. Zou afgelopen vrijdag binnenkomen, maar is tot op heden elke dag nog met een dag verschoven. Gister bleek de 701 te zijn geleverd bij Castle, in plaats van de 900. Vandaag zouden ze met de accountmanager bellen wanneer ze nu echt binnen komen.
Bij Apple is iets al ruimschoots in productie voordat het uberhaubt wordt aangekondigt, Asus ea doen dit al in het prototype stadium...ECiftci schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 08:55:
[ Voor 9% gewijzigd door MonkeySandwich op 03-06-2008 11:06 . Reden: iets te triggerhappy met de del toets ]
Is het niet zo dat Castle ze als enige hebben dan? volgens mij komt ie nog niet voor in de pricewatch.EEE-lover schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:00:
[...]
Afgelopen woensdag bij Castle. Zou afgelopen vrijdag binnenkomen, maar is tot op heden elke dag nog met een dag verschoven. Gister bleek de 701 te zijn geleverd bij Castle, in plaats van de 900. Vandaag zouden ze met de accountmanager bellen wanneer ze nu echt binnen komen.
Dan weet Asus wat ze fout doen, zou ik zeggen...Mythrill schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:03:
[...]
Bij Apple is iets al ruimschoots in productie voordat het uberhaubt wordt aangekondigt, Asus ea doen dit al in het prototype stadium...
Verschil: Apple weet vrij zeker dat wat ze ook verkopen, een succes zal zijn. Asus probeert eerst de markt te peilen met een aankondiging, en past daar de productie op aan.ECiftci schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:10:
[...]
Dan weet Asus wat ze fout doen, zou ik zeggen...
Nee, dat geloof ik niet. Ze hebben ze ook nog niet concreet, maar verwachten ze deze week (maar dat zijn er wel meer, oa Mycom). Waarom hij niet in de pricewatch staat, weet ik niet.GranCanaria schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:09:
[...]
Is het niet zo dat Castle ze als enige hebben dan? volgens mij komt ie nog niet voor in de pricewatch.
http://www.youtube.com/watch?v=5xXvy1d8e_E
en
http://www.youtube.com/watch?v=ogXmf_5jjK0
Scheeld weer een paar tientjes... Bon is te vinden in de gratis Metro krantje.
Voorwaarden:Windkracht13 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:12:
Iedereen maar de kortingsbon uitscheuren van MYCOM, tm 15 Juni 10% korting op alle notebooks en pc's...
Scheeld weer een paar tientjes... Bon is te vinden in de gratis Metro krantje.
"Alleen bij aankoop of afhaal in de winkel en m.u.v. Asus EEE PC en Apple producten"
40gb SSD voor de EEE 1000
En die 6600mAh accu voor de 901, erg netjes! Hij gaat er bijna 8u mee halen, zo te zien zit Asus al snel aan zn streef accutijd
Maar ja, levertijd en weinig extra features (Atom is nou niet je van het, bluetooth doet me weinig en wireless N is ruim overkill) worden misschien een probleem voor me.
Ik had al zoiets gelezen, dat de Atom minder presteert dan de M Celeron, maar zou jij die link kunnen geven of het uitleggen? Waarom is het niet je van het...?XanderDrake schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:18:
Wow, wat een ontwikkelingen!
40gb SSD voor de EEE 1000Now were talking! Maar hdd's hoef ik niet.
En die 6600mAh accu voor de 901, erg netjes! Hij gaat er bijna 8u mee halen, zo te zien zit Asus al snel aan zn streef accutijdOok valt de prijs erg mee!
Maar ja, levertijd en weinig extra features (Atom is nou niet je van het, bluetooth doet me weinig en wireless N is ruim overkill) worden misschien een probleem voor me.
Dan gebruik ik veel liever een kabel: stabieler, minder stroom verbruik, en bij de meeste smartphones laad je tegelijkertijd de telefoon op.BarôZZa schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:25:
Bluetooth is juist enorm fijn op een kleine laptop. Zeker in combinatie met een HSDPA telefoontje en 'onbeperkt' mobiel internetten voor nog geen 10 euro per maand.
Ik kom trouwens nog wel terug op je andere posts, ben iets te druk bezig ATM
Ja, Intel et al. beweerde dat Atom toch echt een stap voorruit zou zijn qua prestaties, maar voorals nog zie ik dat niet. Daar ben ik wat in teleur gestelt.EEE-lover schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:20:
Ik had al zoiets gelezen, dat de Atom minder presteert dan de M Celeron, maar zou jij die link kunnen geven of het uitleggen? Waarom is het niet je van het...?
Verder is Atom wel goed! Ik bedoel de CPU is prima, helemaal x86 compatible, klein, zuinig en koel.
Maar de prestaties zijn mwaaaa, en ik mis de out-of-order execution. Ook een probleem is dat je het moet combineren met een chipset die 2 keer zo veel verbruikt dan de CPU en geen voordelen verder biedt tov de 915GML van de EEE CeleronM.
Bijv. de MSI Wind met 3 cells accu haalt maar 1:15 uur onder stress. Nee, wordt ik niet vrolijk van

[ Voor 90% gewijzigd door Thandor op 04-06-2008 20:31 ]
Ik heb zelf liever dat m'n lappie niet leegloopt, dan dat m'n smartphone wordt opgeladen. Bluetooth verbruikt volgens mij nog net wat minder dan wanneer je telefoon tegelijk wordt opgeladen. Die houdt het bovendien toch wel langer vol. Daarnaast vind ik het makkelijker als m'n telefoon gewoon in m'n jas/broekzak kan blijven zitten. Stabiliteit heb ik nooit problemen mee eigenlijk, vroeger had ik dat inderdaad wel met bluetooth, vooral bij bestanden overpompen, wat altijd drama was.XanderDrake schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:35:
[...]
Dan gebruik ik veel liever een kabel: stabieler, minder stroom verbruik, en bij de meeste smartphones laad je tegelijkertijd de telefoon op.
Ik kom trouwens nog wel terug op je andere posts, ben iets te druk bezig ATM
In ieder geval is het wel ideaal voor een suffe treinreis van 3 uur naar Leeuwarden toe
Nee, daar word je vrolijk van. Dan heb je de kans dat als je een Apple product koopt dat er een week erna ineens een nieuwer product in de schappen ligt. En bij Apple is het vaak zo dat de oude producten dan meteen gedumpt worden en de nieuwe voor dezelfde prijs in de winkels liggen. Overigens werken ze met Apple producten vaak met inschrijvingen en zijn deze de eerste tijd ook vaak slecht leverbaar. Dan heb ik zelf toch liever dat een product lang van tevoren aangekondigd wordt. Bij de EEE kon je daardoor beslissen of je de 701 kocht of wachtte op de 900, best zuur als je een 701 had gekocht en een week later de 900 in de schappen zou liggen die je liever zou hebben.ECiftci schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 08:55:
Wow! De batterijduur van de 901 is er eindelijk eentje om echt over naar huis te schrijven. Maar het zal natuurlijk minimaal 3 maanden duren voordat de EEE901 redelijk in Nederland te krijgen is. Waarom zuigt de bevoorrading altijd zo hard bij meeste bedrijven...
Verwijderd
Sony about to launch Eee PC rival
Ik vraag me wel af hoe zo'n Via CPU presteert tov. de Atom.
Verwijderd
Verkoper zei dat de witte erg goedkoop en speelgoedachtig overkwam (zou ik ook zeggen als ik alleen de zwarte had)
Wat voor kleur hebben jullie. Is het witte een beetje vuilbestendig, oftewel zie je er alles op.
Is het trouwens applewit of meer een creme kleur.
Ik hoop dat ik een snelle reactie krijg, zodat ik die zwarte vandaag nog kan halen.
Mijn dank is groot.
Ik vind de witte zeker niet speelgoedachtig eruit zien, maar dat is uiteraard persoonlijk. De enige vlekken die ik op dit moment op het apparaat zie, zitten op het scherm en niet op het witte vlak. Voordeel is dat het geen glanzend, maar mat wit is. Ik vind de witte juist veel chiquer (en dus niet goedkoper) dan de zwarte.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:06:
Nu zit ik heel erg te twijfelen tussen een witte en een zwarte. Net bij de MediaMarkt geweest en daar hadden ze alleen de zwarte.
Verkoper zei dat de witte erg goedkoop en speelgoedachtig overkwam (zou ik ook zeggen als ik alleen de zwarte had)
Wat voor kleur hebben jullie. Is het witte een beetje vuilbestendig, oftewel zie je er alles op.
Ik hoop dat ik een snelle reactie krijg, zodat ik die zwarte vandaag nog kan halen.
Mijn dank is groot.
Ik ben overigens achteraf heel blij dat ik gewoon een tijd geleden de 701 gekocht heb. De 900 lijkt me wel beter, maar ik kan nu al maanden met het apparaatje spelen en niet telkens maar te moeten wachten, dan was ik compleet gek geworden. De 900 kan er later als ie gewoon beschikbaar is altijd nog komen.
[ Voor 14% gewijzigd door Luuk1983 op 03-06-2008 14:12 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Prima als ik de benchmarks moet geloven. Weet even niet meer waar ik dat gezien heb.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:00:
De Sony zal denk ik meer gaan concurreren met de duurdere mini-laptops dan met de EEE. Ik denk zelf dat deze eerder 500-600 euro gaat kosten.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:00:
Sony lijkt zich nu ook op de lukratieve Eee PC kloon markt te gaan storten.
Sony about to launch Eee PC rival
Ik ben zelf overigens altijd wel te spreken over VIA processors. Die lui hebben natuurlijk de meeste ervaring met zuinige processors en vaak ook nog een aantal handige functies aan boord, zoals PadLock voor encryptie, wat tientallen keren(tot meer dan honderd keer) sneller is dan een softwarematige oplossing op een Pentium 4.
Hoe het voor de rest presteert is afwachten, maar ik verwacht geen noemenswaardige verschillen ten opzichte van de Atom qua prestaties of accuduur.
Mijn eigen ervaring met een witte laptop is dat deze na verloop van tijd toch smerig/lelijker wordt. Vuil zie je beter tussen de toetsen en in mijn geval had je op sommige plekken wat verkleuringen. De eerste tijd zal je het niet merken overigens, maar mijn huidige witte laptop heb ik twee jaar in bezit.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:06:
Nu zit ik heel erg te twijfelen tussen een witte en een zwarte. Net bij de MediaMarkt geweest en daar hadden ze alleen de zwarte.
Mijn dank is groot.
Zwarte laptops hebben alleen als nadeel dat stof erg opvalt.
Wat ik jammer vind dat bij de witte uitvoering een zwarte rand om het scherm zit en dat maakt het voor mij wat goedkoper uitzien.
Wit is een kleur die, min of meer, door Apple als desginkleur is gekozen en daardoor lijkt alles wat daarna komt namaak.
Een wiite gaat er toch wat na een tijdje smoezeliger uitzien.
Als ik het alleen thuis zou gebruiken zou ik wel voor wit hebben gekozen.
[ Voor 0% gewijzigd door Limbeckx op 03-06-2008 16:36 . Reden: typo ]
Vraag & Aanbod hoort gewoon in Vraag & Aanbod. Niet op het forum.
[ Voor 69% gewijzigd door Thandor op 04-06-2008 20:33 ]
Dit topic is gesloten.
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)
Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.
Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.