[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 25 Laatste
Acties:
  • 294.386 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:19

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Wie kan mij afhouden van een koop van de MSI Wind? Ik moet eind augustus een werkbaar laptopje voor in de trein & op reis (backpacken) hebben, die vooral voor flink tekstverwerken gebruikt moet gaan worden.

De EEE900 is zeer gebruiksvriendelijk, start snel op en heeft een SSD harde schijf.
De MSI Wind heeft een groter toetsenbord & 10" scherm, en heeft een flink snellere processor.

Mijn budget is 400 euro dus ik denk niet dat er andere opties zijn (hp mini 2133 begint bij 500 dollar), maar mocht iemand nog iets leuks weten dan hoor ik het graag :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HetWonder schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:33:
Wie kan mij afhouden van een koop van de MSI Wind? Ik moet eind augustus een werkbaar laptopje voor in de trein & op reis (backpacken) hebben, die vooral voor flink tekstverwerken gebruikt moet gaan worden.

De EEE900 is zeer gebruiksvriendelijk, start snel op en heeft een SSD harde schijf.
De MSI Wind heeft een groter toetsenbord & 10" scherm, en heeft een flink snellere processor.
flink _zuinigere_ processor, sneller is 'ie in veel gevallen niet. De GPU is wel weer beter dan die van de EEE!

Tegen die tijd is de EEE-PC 901 overigens vast wel te krijgen via ebay, die heeft ook de intel atom CPU, en ik denk ook dezelfde GPU.
Mijn budget is 400 euro dus ik denk niet dat er andere opties zijn (hp mini 2133 begint bij 500 dollar), maar mocht iemand nog iets leuks weten dan hoor ik het graag :)
Sja, dat moet je toch zelf beslissen.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 19:22

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
HetWonder schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:33:
Wie kan mij afhouden van een koop van de MSI Wind?
Nou dan, daar ga ik :)

De MSI wind is zeker mooi, maar het scherm zorgt er voor dat ie toch een stukje minder compact is als de EEE900. Zie ook op dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1212071814.jpg

Verder is 10.2" toch een stukje groter dan 8.9" van de 900, maar de resolutie blijft hetzelfde. Resultaat: de EEE 900 is een stuk scherper, je ziet even meer op een kleiner scherm :)

Daarnaast is de Wind versie die jij zoekt (van 399€) uitgerust met slechts een 3-cell accu. Die haalt (check maar de review van Fudzilla.com) maar 1 uur en 15 minuten accutijd onder stress. De 900 haalt zeker meer onder hevig gebruik. Helaas heb ik geen exacte getallen op het moment :P

Het is ook nog de vraag wat voor accu de EEE 900 gaat mee krijgen, wacht daar eerst maar even op!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:56:
Dat hele accu gedoe is vervelend, maar eerlijk gezegd vind ik het probleem niet bijzonder erg.
OK, Asus moet gewoon rechtlijnig zijn: specs zijn specs, en daar mag je niet (negatief) van afwijken.

Maar voor mij zit het zo: is de 4400mAh te weinig voor onderweg? Nou... dan koop ik voor 37€ een 6600mah accu. Die gaat sowieso verder dan de 5800mah accu die Asus anders zou moeten leveren. Daarnaast is het voordelig om 2 accus te hebben. Minder slijtage, een backup voor wanneer nodig en een duidelijke meerwaarde als je je EEE weer wilt verkopen.

Tevens is het aankoop bedrag (meestal) zo laag dat je gewoon door de douane heen buffelt zonder consequenties. :)
Is goed als je een extra accu wilt kopen, maar zou je het niet fijner vinden om dan een 5200 mAh (waar je recht op hebt) plus een 6600 mAh accu te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:35:
Is goed als je een extra accu wilt kopen, maar zou je het niet fijner vinden om dan een 5200 mAh (waar je recht op hebt) plus een 6600 mAh accu te hebben?
Ach ja, voor mij is reserve een reserve. Die 6600mAh accu wordt toch de "hoofd accu", welke ik 90% van alle keren ga gebruiken.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:41
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:55:
[...]

Bij de 4400mAh is dit bij mij inderdaad zo.
Al na een tiental minuten surfen staat hij al op 80 %.
Hij neemt dan op korte tijd een flinke duik naar 40% en dan duurt het terug een tijdje vooraleer hij naar 10% gaat.
Bij de melding dat ik de batterij moet opladen op 10% heb ik een film laten spelen en hem volledig laten leeglopen. Tot mijn verbazing speelde de film nog net iets meer dan 30 minuten. 8)7
Dus loopt die batterijmeter bij mij toch ook niet erg correct.
Hmm, ik kreeg de waarschuwing dat ik nog 3 minuten had voordat hij zichzelf zou uitzetten. Na deze melding ben ik gewoon door gegaan maar langer dan 10 minuten heeft dit niet geduurd.
Ik heb even de tijd geklokt, maar totaal heb ik 2 uur en 20 minuten kunnen werken met een maximaal geladen accu.
Scherm stond op circa 80%, wifi continue aan, daarnaast een en ander geinstalleerd en gemaild en gesurfd.
Het is dus geen 3 uur maar valt me nog niet eens echt tegen voor een 4400 mAh accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:16:
[...]

Ik stel voor dat iedereen die zich ook belazerd voelt een formele klacht gaat indienen bij Asus Holland. Als er genoeg mensen zijn die dit doen, kan Asus ons niet negeren. Wij hebben simpelweg recht op een product met de door hun geleverde specificaties. Als ze besluiten om een ander component erin te doen, dan moet dit uitdrukkelijk erbij worden vermeld en niet stilzwijgend.
ik heb gemaild met asus over het feit dat ik een 4400 accu had ipv 5200. Dit is hun antwoord:

De eee pc kan met verschillende accu's worden geleverd.

Welke in uw eee pc zit, zult u moeten navragen bij uw leverancier.

Mocht de leverancier u verkeerde info hebben gegeven over wat voor batterij erin zit kunt u dit bij hun aankaarten.

Wel zouden wij dan graag willen weten welke winkel u de verkeerde informatie heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chippie777 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:20:
[...]

ik heb gemaild met asus over het feit dat ik een 4400 accu had ipv 5200. Dit is hun antwoord:

De eee pc kan met verschillende accu's worden geleverd.

Welke in uw eee pc zit, zult u moeten navragen bij uw leverancier.

Mocht de leverancier u verkeerde info hebben gegeven over wat voor batterij erin zit kunt u dit bij hun aankaarten.

Wel zouden wij dan graag willen weten welke winkel u de verkeerde informatie heeft gegeven.
Ja, die reply heb ik ook gekregen (blijkbaar standaard bij hun) en dit is wat ik aan hun heb teruggemaild.

'Op de site van Dixons (het winkel waar ik de eee pc 701 heb gekocht) staat bij de
specifcatie niet om hoeveel mAh accu het gaat, maar er staat alleen dat het om een
Li-ion battery gaat.
Als ik het aan Dixons ga vragen wordt ik uiteindelijk toch weer naar jullie doorverwezen
en volgens mij word ik zo van het kastje ! naar de muur gestuurd. Het feit is dat de
specificaties door Asus wordt bepaald en ik door deze geleverde specificaties heb
besloten om het apparaat te kopen. Alleen is het product nu aan mij verkocht met het
lichtste accu variant. Ik waardeer dit absoluut niet en wil dat dit wordt rechtgezet. Indien
was besloten om een andere soort accu te leveren, moet dit expliciet erbij worden
vermeld, zodat consumenten weten wat ze kopen. Een vermelding op de officiele (!)
website van Asus (en eventueel de verkooppunten, maar het belangrijkste is de
officiele site) en niet stilzwijgend.'

Daarna hebben ze me gevraagd om hun op te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

En toen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier op het forum gezocht welke applicatie er is om je iphone aan te sluiten op de EEE pc maar kan er geen 1 vinden.
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:50:
[...]

Ik heb Asus ook eerst een email gestuurd. Na een paar replies hebben ze me gevraagd om ze op te bellen en er werd gewoon kortaf gezegd dat er gewoon een 4400 mAh accu erin moet zitten, terwijl dit (gezien hun eigen specificaties) duidelijk niet het geval is. Ze wilden ook niet eens in discussie gaan. Als er maar een paar mensen zijn die hierover gaan klagen, zal Asus er niet op ingaan, maar meerdere mensen dan kunen ze gewoon niet om ons heen.

Ik zal nu een formele klacht indienen bij Asus
Asus Holland
Nieuw-Amsterdamsestraat 44,
7814 VA Amsterdam

Hopelijk ben ik niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 16:38

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 02:06:

//Edit:
Zojuist zie ik dat er op de nieuwsgroepen een Windows XP Pro SP3 is gepost speciaal voor de Asus EEE PC. denk je net alles geinstalleerd te hebben compleet met driver.... en 499mb over... zie je dat je met de nieuwe versie na complete installatie (drivers enz enz enz) 1.8gb overhoud..
Erg interessant. We beginnen weer overnieuw :P

TOPPIE!!!
Mijn XP SP3 is een standaard installatie die ik na een klein beetje pielen erop heb gezet met nog 1,6GB over en met wat apps op 1gb over (open office, messenger, acdsee en dat soort zaken)
de rest gaat bij mij ook op een 8gb sd kaartje.
BarôZZa schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:42:
[video]

Eerste vergelijking die ik zie die negatief uitvalt voor de EEE Pc (met XP).

Wist ook niet dat de brightness van het scherm zo zwakjes was van de EEE Pc trouwens.
Die brightness is ook niet zwakjes, echt helder genoeg en prettig om naar te kijken. Met eeectl kun je de brightness nog 2 stappen hoger zetten maar dan moet je een zonnebril op om prettig te kunnen kijken, dat is echt té fel.
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:17:

Vraagje aan mensen die zowel met Xandros als met XP hebben gewerkt op hun 701; Scheelt de accuduur tussen Linux en XP erg veel? Oftewel; gaat een acculading echt veel minder lang mee met XP dan met Xandros?
maakt niet veel uit, nagenoeg gelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Metro2002 op 30-05-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:10
XanderDrake schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:55:
[...]
Aha, dus jij legt nadruk op de 4 centimenter verschil in scherm, terwijl de 900 nagenoeg hetzelfde formaat laptop is als de 701 en dus ongeveer even groot is als de Kohjinsha?
Ik begrijp dat niet precies, wie ziet die 1,9" extra als een nadeel, als het overall formaat hetzelfde blijft? Das toch een voordeel??

[...]
Wacht even, kijken wij op dezelfde site??
http://conics.net/catalog...?cPath=30&products_id=249
Hier staat toch echt dat de Kohjinsha $723 kost.
De goedkoopste touchscreen Kohjinsha beschikbaar trouwens.

We weten allemaal dat een EEE 701 4G XP geen $500 kost (zoals op conics.net).
Ik bedoel komaan, een XP licentie kost 100$ en een EEE 701 4G 349$, dus max 450$.
Verder: de 900 (die je om de een of andere reden niet wil vergelijken) XP versie kost $550.
Ik weet niet waar jij en conics.net deze prijzen vandaan haalt...
Dus mijn opmerking blijft staan: als je met Xandros kan werken dan kan je, ipv een Kohjinsha, twee 701s kopen en geld over houden.

[...]
Waarom dan :?

[...]
Allemaal problemen zijn(gedeeltelijk) opgelost in de 900...

[...]
Tja, ik kijk mn flash filmpjes toch liever op volle kwaliteit... Zonder poespas en extenties.
Ik vraag me af hoeveel je wint qua accutijd als je die extentie aanzet. Ik heb begrepen dat tussen 100% en 30% scherm helderheid maar max. 10 minuten verschil zit. Volgens mij werkt undervolten en underclocken nog het beste.

[...]
Je kan nog steeds beter een 701 kopen met een 32gb SD kaart voor alle multimediale dingen. Surfen gaat beter op de 900, en daar kan je desnoods ook een 32gb SD in stoppen.
En dan hou je nog honderden dollars over tov de Kohjinsha...

[...]
Over hoeveel millimeter hebben we het precies??

[...]
Rara wat maakt de Kohjinsha zo duur denk je?

[...]
Daar geef ik je gelijk. Ik hoef geen Wind om die reden.
Ik had de prijzen van m'n trip naar Japan. Daar had ik een Kohjinsha 120GB voor zo'n 400-450 euro. De 40GB was een stuk goedkoper(rond de 360 euro) en scheelde maar pakweg 10.000yen(60 euro) met de EEE(300 euro). Prijzen zijn van een aantal maanden terug, dus kunnen nu lager zijn. Als jij daar 2 EEE's voor kan halen, geweldig, maar ik zou niet weten wat je ermee moet. Heb liever één compleet apparaat.
Als je ziet dat de EEE's daar duurder zijn, dan kan je natuurlijk ook wel raden dat de Kohjinsha's ook een stuk prijziger zijn op die site. Voor de prijs kreeg je er overigens ook een sleeve en een stylus bij, geen idee hoe dat bij de EEE Pc zit.

Ik snap alleen niet waarom je nog steeds beter een 701 kan kopen voor de multimediale dingen. Je bent dan amper goedkoper uit, hebt een waardeloze resolutie, mist het gemak van een vrij SD-slot, geen touchscreen met kantelbaar scherm, geen bluetooth. Vrije SD slot is juist handig als je onderweg bent en foto's/films(al snel een aantal GB) van je camera op je laptop wil pompen via een SD kaartje. Je vrije USB poortje kwijt zijn aan een bluetooth-dongle lijkt me ook verre van ideaal.

En waar haal jij dan in hemelsnaam een 32GB kaartje vandaan? Op internet zag ik dat deze uit zouden komen voor een prijs van $350, maar ik zie ze alleen voor $700. Dus hoe jij honderden dollars weet over te houden is mij een groot raadsel.

Over de extensie: geen idee hoeveel dat precies is, maar als je het CPU gebruik checkt, dan zal die bij zwaardere Flash-sites ongetwijfeld wel richting de 100% gaan(dat is op m'n normale laptop ook). Extensie zorgt ervoor dat het CPU gebruik dus lager is en het simpelweg soepeler loopt.

Wat betreft de afmetingen: het kan mij niet klein genoeg zijn. Als ik meer geld had gehad(of beter gezegd: geld teveel had gehad), dan was ik zelfs voor de Fujitsu U810 gegaan met een 5.6" 1024x600 scherm, wat werkelijk helemaal een prachtig apparaatje is.

De Kohjinsha is natuurlijk niet alleen duurder vanwege het scherm, maar ook vanwege de HDD, Bluetooth, touchscreen etc. Voor de rest vind ik de EEE's prachtige dingetjes, alleen vind ik zelf dat de 701 niet ideaal is om XP op te draaien. Ook het gedoe met gestripte XP versies etc. De 900 doet het op dat vlak een stuk beter, maar dan nog is het dus een afweging of je gaat voor processorkracht of storage/bluetooth/kantelbaar touchscreen, dat heeft IMO weinig te maken met welke beter is(wat vrij lastig vast te stellen is), maar welke het best aan je eisen voldoet. En of je natuurlijk hoeveel geld ervoor overhebt.

Ik was zelf juist altijd erg enthousiast over de EEE (eigenlijk al sinds het werd aangekondigd als de $200 laptop), maar kijk ook net zoveel naar andere ultraportables.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Heeft iemand een linkje naar de specificaties van Asus zelf die het aantal mAh van de accu erbij heeft staan? Kan tot nu toe alleen specs vinden waarop "4cell" staat met een tijdsindicatie erbij die zowel voor een 4800 als 5200 mAh accu kan gelden...

[ Voor 4% gewijzigd door troftnom op 30-05-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan het toch niet laten maar ik vind het eht een topding!!!
vandaag weer meegenomen naar het werk om de concurenten te snel af te zijn met hun aanbiedingen :D
wij bieden immerst laagste prijsgarantie (A).
in ieder geval TOPPIE! :P
//extra
Nadeel was de reis naar huis toe :( 8km file :@, had gelukkig nog wat films op mn Eee staan dus die ging op mn dashbord, kabeltje naar mn radeo toe en whoppa geluid, even later ook een blauwe flikkerlicht van ome agent. of ik het geluid wat zachter kon zetten, verder kon hij ook lachen om South Park, Bigger Longer And Uncut. (Old Classic :P)
//extra
mocht iemand moeite hebben om een XP versie te vinden voor je EEE, mail me en ik probeer je te helpen.
voor alle duidelijkheid heb ik de 4G black, da ding van de Dynabite €299,99, vraag me dus niet of het de 701 of de 900 is. ben te lang non-actief op IT gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De EEE bij de DynaByte betreft een 701. De 8.9"-versie voor 299,- zou het kaufje van de maand zijn O-) Sorry, dat is iets te mooit voor woorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay, dan weet ik dat ook weer, dus ik heb de 701 (A). achja hij doet het :P
kan ik probleemloos op MSN als ik InGame ben.
Iemand nog een leuke game voor dat ding? iets van een FPS ofzo, race mag ook zolang het geen Commander Keen is (heeft nix met racen te maken ofzo )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Het is al laat, dus je mag er zelf een uitzoeken :+

Zie hier de lijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:38
Om mezelf even te herhalen.. Welke resolutie draaien jullie op de 9" versie. Gewoon standaard ( weet niet eens wat standaard is) of met gemodde drivers. Welke modded vga driver of app gebruiken jullie en welke reso? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

De standaard van de 901 is 1024 x 600. Dat valt gewoon te draaien met XP met stock drivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Het enige wat ik nog zou wensen aan de EEE PC, is een TV-OUT. Jammer dat die er niet standaard op zit. Zou ik zelf handiger vinden dan die CRT-OUT.

Zijn er misschien CRT-TV-OUT (Composiet) converters?
Of zijn er misschein handige USB-to-TV-OUT dongles?

Als ik vloeiend +- DVD-kwaliteit kan kijken, zou ik al tevreden zijn.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:55

4play

-Nintendo- fan

voordelen van de Wind (staat een vraag hier een stukje boven) is wel weer:

Grotere toetsen
overclock of underclock knop die de wind een power of accu boost geeft.

wil je heel veel gaan typen erop dan zal ik voor de wind gaan ga je puur coor de backpack actie dan is de EEE beter vanwege zijn nog compactere afmeting. Ik vind het ook een moeilijke beslissing ik neig nu meer naar de WIND maar ik ga snel mijn mond houden ik loop al veel te lang te zeuren met die ga ik kopen nee die ga ik kopen enz ;)

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 18:54
Hebben meer mensen last van de baterijmeter die veel te vroeg begint te waarschuwen voor een 3 minuten shutdown ? Ik zat gister een film te kijken van een externe 2.5" usb 2.0 HD toen ik de melding kreeg, echter na 30 minuten doorkijken begon het batterij lampje pas te knipperen op de eeepc en 10 minuten erna ging hij pas uit. Dat is dus 40 minuten accuduur die volgens het accu icoon helemaal leeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Wie heeft er bij Misco de eee 900 besteld? Ik las op hun website: Let op! Dit product is weer uit voorraad leverbaar vanaf ongeveer half juni. Betekent dit dat ze al een batch binnen hebben gehad en vergeven? En zo ja loopt er in dit topic een gelukkige rond?Of zou de eerSte batch gewoon zijn vertraagd? (Of zijn we voorgelogen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Dit kan je veranderen in je instellingen, standaard geeft deze een waarschuwing bij 20%.

Deze heb ik ingesteld op 5%, dus weer een paar minuten langer genieten van me Eeetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Kasj schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:04:
Wie heeft er bij Misco de eee 900 besteld? Ik las op hun website: Let op! Dit product is weer uit voorraad leverbaar vanaf ongeveer half juni. Betekent dit dat ze al een batch binnen hebben gehad en vergeven? En zo ja loopt er in dit topic een gelukkige rond?Of zou de eerSte batch gewoon zijn vertraagd? (Of zijn we voorgelogen?)
Hier zo'n 'gelukkige'. De 1e batch schijnt volgende week binnen te komen, iemand anders hier (een aantal posts terug) had telefonisch contact opgenomen met Misco en het werd hem zo uitgelegd.

Ik kreeg ook via mail de 'garantie' dat ze volgende week binnen zouden komen, maar ik denk dat de hele 1e lading al gereserveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Laatst online: 21-08-2024
Sangroid schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:07:
[...]

Hier zo'n 'gelukkige'. De 1e batch schijnt volgende week binnen te komen, iemand anders hier (een aantal posts terug) had telefonisch contact opgenomen met Misco en het werd hem zo uitgelegd.

Ik kreeg ook via mail de 'garantie' dat ze volgende week binnen zouden komen, maar ik denk dat de hele 1e lading al gereserveerd is.
En wanneer heb je precies besteld. Ik namelijk ook al voordat de melding over half juni verscheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Kasj schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:19:
[...]

En wanneer heb je precies besteld. Ik namelijk ook al voordat de melding over half juni verscheen.
Verleden week dinsdag, toen stond er ('s-ochtends) "Levertijd 1-3 werkdagen", maar dat was een foutje van hun kant, 's-middags stond er de bekende regel 3-10 werkdagen. Een dag later (of zo) stond er de regel van half juni, toen heb ik een mailtje gestuurd (omdat ik nu duidelijkheid wilde en eventueel mijn order cancellen) en werd mij min of meer toegezegd volgende week.

Besteltijd was dus 27-5 om 8:40:45 :)

[ Voor 10% gewijzigd door NaN op 31-05-2008 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003

aip

Kasj schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:19:
[...]

Same here. Toen ik bestelde stond er nog 'uit voorraad leverbaar' (27 mei, een uur of 10 besteld). Ben dus wel benieuwd wanneer er is besteld door degenen die bevestigd hebben gekregen dat ze hem volgende week uitgeleverd krijgen van Misco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

aip schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:35:
[...]

Same here. Toen ik bestelde stond er nog 'uit voorraad leverbaar' (27 mei, een uur of 10 besteld). Ben dus wel benieuwd wanneer er is besteld door degenen die bevestigd hebben gekregen dat ze hem volgende week uitgeleverd krijgen van Misco.
Je zou er ook zelf nog een mailtje aan kunnen wagen?

Ik heb ze gemaild dat ik me een beetje genaaid voelde, omdat er stond dat ze uit voorraad leverbaar waren, anders had ik mijn geld nog niet gestort. Maar ik kreeg ook, via mail, te horen dat ik volgende week wat zou kunnen verwachten. Zo niet, dan annuleer ik alsnog.

--au, eigenlijk gaan we zwaar OT!--

[ Voor 3% gewijzigd door NaN op 31-05-2008 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

Sangroid schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:40:
[...]

Je zou er ook zelf nog een mailtje aan kunnen wagen?

Ik heb ze gemaild dat ik me een beetje genaaid voelde, omdat er stond dat ze uit voorraad leverbaar waren, anders had ik mijn geld nog niet gestort. Maar ik kreeg ook, via mail, te horen dat ik volgende week wat zou kunnen verwachten. Zo niet, dan annuleer ik alsnog.

--au, eigenlijk gaan we zwaar OT!--
nog even zwaar OT door: Heb natuurlijk gemaild, aangegeven dat ik me ook wat genaaid voelde, maar mij werd verteld (dodag) dat ze nog niet wisten hoeveel er konden worden uitgeleverd. Als ik dan lees dat anderen wel die bevestiging kregen, wordt ik ietwat nieuwsgierig; raar hè... ;)

En nu nooit meer doen, gewoon weer on topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:43:
Heeft iemand een linkje naar de specificaties van Asus zelf die het aantal mAh van de accu erbij heeft staan? Kan tot nu toe alleen specs vinden waarop "4cell" staat met een tijdsindicatie erbij die zowel voor een 4800 als 5200 mAh accu kan gelden...
Vind je niet dat je uit die specificaties (http://eeepc.asus.com/global/700.htm) af kunt leiden dat je een grotere accu zou moeten krijgen? Ik bedoel de lichtste accu variant is de 4400 mAh en ik weet dat dit met de surf model wordt geleverd en in de specificaties staat dat de non-surf het langer volhoudt. Alle andere specificaties, behalve dat de non-surf een grotere geheugen (512 ipv 256) en een webcam heeft, zijn hetzelfde. Hieruit concludeer ik dat de non-surf dan de 5200 mAh accu moet hebben. Als je volgens jou op een andere conclusie komt, laat het me maar weten.

Bovendien staat in vele reviews dit vermeld (inclusief hier op de forum, zie eerste pagina) en het lijkt me sterk dat iedereen hier het fout heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:25:
[...]

Vind je niet dat je uit die specificaties (http://eeepc.asus.com/global/700.htm) af kunt leiden dat je een grotere accu zou moeten krijgen? Ik bedoel de lichtste accu variant is de 4400 mAh en ik weet dat dit met de surf model wordt geleverd en in de specificaties staat dat de non-surf het langer volhoudt. Alle andere specificaties, behalve dat de non-surf een grotere geheugen (512 ipv 256) en een webcam heeft, zijn hetzelfde. Hieruit concludeer ik dat de non-surf dan de 5200 mAh accu moet hebben. Als je volgens jou op een andere conclusie komt, laat het me maar weten.

Bovendien staat in vele reviews dit vermeld (inclusief hier op de forum, zie eerste pagina) en het lijkt me sterk dat iedereen hier het fout heeft.
Tja, het was te verwachten dat Asus zich beroept op de kleine lettertjes. *"Specification changes are subject to different models." Een enigszins vage zin vind ik, maar met een beetje creatief lezen en interpreteren kun je er uit halen dat de specs anders kunnen zijn bij bepaalde modellen. Kennelijk is de Nederlandse EEE PC een 'ander model'.

Ik ben het echter met je eens dat je als consument uitgaat van die gegevens en zonder concrete mededeling niet van tevoren kunt weten dat er een andere accu in zit. Dat kan alleen met insider info misschien, of door eerst de verhalen van andere mensen af te wachten. Beiden zijn niet realistisch richting je klanten als fabrikant zijnde. Of Asus moet verwachten dat iedereen paranormaal begaafd is en dus op de hoogte is wat er in het hoofd van Asus omgaat, maar toevallig heeft KPN net vorige maand mijn kristallen bol afgesloten.

Hun argument dat je voor die info bij de verkoper moet zijn is dikke onzin. Sorry hoor, maar die weten het 9 van de 10 keer ook niet en moeten het zelf opzoeken. Vaak nog op internet ook. Nota bene vaak nog op de website van de fabrikant! Ik vroeg bijvoorbeeld bij een grote winkelketen (waar ik de naam niet van zal noemen) of er een sleeve bij de EEE zat. Dat moest de verkoper eerst opzoeken op de website. Precies de website die jij hierboven al noemt. Als ze dat ook met de accu moeten doen (en reken maar dat de meeste dat doen) dan ben je nog geen meter verder. 8)7

Al met al snap ik dat Asus waarschijnlijk nergens op te pakken is, maar naast verplichtheid bestaat er ook nog zoiets als 'fatsoen'. En hoe ze dit hebben gedaan en nu dreigen af te handelen door klachten gewoon af te wimpelen, is gewoon onfatsoenlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:04:
[...]

Al met al snap ik dat Asus waarschijnlijk nergens op te pakken is, maar naast verplichtheid bestaat er ook nog zoiets als 'fatsoen'. En hoe ze dit hebben gedaan en nu dreigen af te handelen door klachten gewoon af te wimpelen, is gewoon onfatsoenlijk.
Ach. Het is gewoon de realiteit. Als dat onfatsoenlijk is, dan ken ik er zo nog wel een paar (niet dat ik er blij mee ben, maar goed).

Dat wordt dus gewoon een andere accu erbij kopen. Iemand al gezien of ze ergens in de EU de Mugen accu's verkopen? Die 7700 mah accu lijkt me wel wat...., en bij de Nederlandse website (die overigens dollarprijzen vermeld (?)) hebben ze zo te zien nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
ok.... heeeel erg vreemd.

Mijn draadloze adapter is niet meer vindbaar in mijn Eeepc? :?

Staat ook niet meer bij apparaatbeheer, software kan hem niet vinden en als ik op FN wifi druk krijg ik een tekentje met no wifi.

Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/1.jpg

Het lijkt erop dat er iets flink mis is.. Zoals gezegd, niet in apparaatbeheer. Knopje met netwerkadapters is gewoon weg..

én bedraad doet het ook niet meer. Geen icoontje, niks noppes. Er staat ook niks bij netwerkverbindingen.. iemand?
Eeepc 9" linux ( nu xp)

[ Voor 31% gewijzigd door Tomino op 31-05-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Tomino schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:10:

Staat ook niet meer bij apparaatbeheer, software kan hem niet vinden en als ik op FN wifi druk krijg ik een tekentje met no wifi.

[afbeelding]

Het lijkt erop dat er iets flink mis is.. Zoals gezegd, niet in apparaatbeheer. Knopje met netwerkadapters is gewoon weg..

én bedraad doet het ook niet meer. Geen icoontje, niks noppes. Er staat ook niks bij netwerkverbindingen.. iemand?
Eeepc 9" linux ( nu xp)
Probeer eens een live-cd, bijvoorbeeld Ubuntu. Als hij daarin ook niet wordt herkend heb je grote kans dat het hardwarematig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
Crackh34d schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:45:
[...]

Probeer eens een live-cd, bijvoorbeeld Ubuntu. Als hij daarin ook niet wordt herkend heb je grote kans dat het hardwarematig is
Standaard Ubuntu herkent 'm sowiezo niet. Moet je ff eeeXubuntu live cd proberen. die ondersteund de WiFi kaart van de EEE wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tomino schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:10:

[afbeelding]

Eeepc 9" linux ( nu xp)
Check je bios instellingen eens, misschien staat hij daar wel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 16:48
wanneer komt de eepc 900 uit? of 901. ik zie door de bomen het bos niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Blue Knight schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:39:
[...]

Check je bios instellingen eens, misschien staat hij daar wel uit...
tjemig zeg.. zomaar uit het niets stond hij inderdaad uit in de bios.. zomaar uit het niets? Anyway, het werkt nu weer.. maar toch, erg vreemd ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 19:21
Tomino schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 19:23:
[...]

tjemig zeg.. zomaar uit het niets stond hij inderdaad uit in de bios.. zomaar uit het niets? Anyway, het werkt nu weer.. maar toch, erg vreemd ;) !
Beetje raar inderdaad. Standaard staat om 1 of andere onduidelijke reden de webcam standaard uit. Toen ik een bios upgrade naar 9.10 deed stonden zowel de webcam als de draadloze netwerkkaart op disabled...raar als je het mij vraagt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Collega van m'n werk heeft nu ook een EEE, de 701. Leuke notebook trouwens, nog kleiner dan ik had gedacht :)

Nu zit hij wel met een probleem. Hij heeft een geënLite versie van XP geïnstalleerd via een externe USB 2.0 DVD-speler. Werkt prima, tot aan de foutmelding dat XP dat hij AsusACPI.sys niet kan starten en niet kan vinden.

Hij had al rondGegoogled en ook op dit forum gekeken wat hem tot hier bracht:

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=6157

Maar kennelijk lukt het niet om de ACPI-driver te installen. Heeft iemand ervaring met dit probleem?

Tevens heb ik hem aangeraden GoT-accountje aan te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die ACPI driver is tog die all in one installer op die cd toch? die heb ik wel gewoon aan de praat gekregen.
Ik moet trouwens ook even vermelden dat Unreal Tournamant 1 echt vloeiend werkt op da ding. Ik dacht persoonlijk dat hij krom zou trekken maar hij werkt echt goed :D nou nog ff verder kijken voor wat leuke tijdrovende games :P
Tomino schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 19:23:
[...]

mocht je strax je webcam gaan gebruiken en deze werkt ook niet, moet je wederom ff naar je bios gaan, hier had ik last van met windows live messenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:47:
die ACPI driver is tog die all in one installer op die cd toch? die heb ik wel gewoon aan de praat gekregen.
Ik moet trouwens ook even vermelden dat Unreal Tournamant 1 echt vloeiend werkt op da ding. Ik dacht persoonlijk dat hij krom zou trekken maar hij werkt echt goed :D nou nog ff verder kijken voor wat leuke tijdrovende games :P

[...]

mocht je strax je webcam gaan gebruiken en deze werkt ook niet, moet je wederom ff naar je bios gaan, hier had ik last van met windows live messenger.
Ik heb er nu 2 games opstaan die eigenlijk niemand kent maar toch best leuk zijn..
Crimson skies. van MS gamestudio's, erg leuk en werkt ook erg goed. Tweede is al een wat oude spelletje, American Alice McGee. Ook Rollercoaster Tycoon uiteraard, iig genoeg om je niet te vervelen :9

Even om aan te geven hoe fijn een Eeepc is:
Beetje buiten in de hangmat liggen internetten
Op andere plek buiten met betere Wifi verbinding wat video's zitten streamen
vanavond al een uurtje in bed op msn en got. En dat allemaal op 1 accu.
Lovely! _/-\o_

Overigens zit ik wel op internet, alleen wordt ik nog niet gezien in het netwerk van hier thuis. Ik wil graag mijn itunes bibl. van boven kunnen uitlezen. Iemand tips om je Eeepc in het netwerk te krijgen. Werkgroep en idsleutel staan al goed. mis ik nog iets?
Xp overigens :)

[ Voor 23% gewijzigd door Tomino op 01-06-2008 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RCT gaat op den duur vervelen :P vind ik dan, gaan je bezoekers kotsen moet je het weer opruimen enz enz enz :P
maar desondanks wel een leuke game ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tomino schreef op zondag 01 juni 2008 @ 00:10:
[...]
Overigens zit ik wel op internet, alleen wordt ik nog niet gezien in het netwerk van hier thuis. Ik wil graag mijn itunes bibl. van boven kunnen uitlezen. Iemand tips om je Eeepc in het netwerk te krijgen. Werkgroep en idsleutel staan al goed. mis ik nog iets?
Xp overigens :)
gewoon ip-adres of pc-naam van die andere pc in de adresbalk van windows verkenner invoeren. Dus \\192.168.2.22 of \\downloadpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aip schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:51:
[...]

nog even zwaar OT door: Heb natuurlijk gemaild, aangegeven dat ik me ook wat genaaid voelde, maar mij werd verteld (dodag) dat ze nog niet wisten hoeveel er konden worden uitgeleverd. Als ik dan lees dat anderen wel die bevestiging kregen, wordt ik ietwat nieuwsgierig; raar hè... ;)

En nu nooit meer doen, gewoon weer on topic...
toen ik belde heb ik geen bevestiging gekregen dat ik hem zou krijgen. want ze weten niet hoeveel ze er krijgen, dus we zien het wel. Anders annuleer ik hem alsnog. Ik heb hem trouwens op 26-05 om 11:10 besteld, ben benieuwd of ik erbij zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:50:
*O* Ik laat de verleiding om niet te posten varen :Y

Net binnen gehad van DHL uit engeland: purelygadget ( noot: meer 2.5 week wachten!!) En wauw, 9" is geweldig, én een 5800 accu *; ^)

Nu Wifi aan de praat krijgen! Spelen ! :D

Klopt, maar ik mocht wél melden dat ik hem uit UK had mét een 5800 accu, dat werd zelfs gevraagd ;)
Hey, Hoe doe je met de oplader? En wat zijn de verzendkosten??

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het welkomstopic op pagina 1 staat een lijst voor (pre-)orders.
Deze is voor de 701.
Misschien tijd voor een lijst voor de 900? En staat ie nog niet in Pricewatch omdat ie nog niet geleverd wordt?

Gezien de snelheid waarmee de 701 uit de winkels vloog weet ik niet wat ik moet doen voor de 900:
- pre-order bij een Nederlandse webzaak zonder Thuiswinkelwaarborg (want ik zoek een witte uitvoering; nog niet tegen gekomen bij shops-met-Thuiswinkelwaarborg)
- wachten tot ik um in de winkel kan kopen en er dan als het kippetje bij zijn?
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 02:41:
[...]

Hey, Hoe doe je met de oplader? En wat zijn de verzendkosten??

Mvg,
Adapter is gewoon een trafo. Dus je kan de UK stekker eruit halen en gewoon er zelf 1 indoen, Het is geen dikke stekker maar het is er een met 2 rondjes. Heeft iedereen wel liggen dacht ik zo. Ik heb de stekker gebruikt van mn creative mp3 speler oplader.
Over verzendkosten moet je zelf maar even kijken, staat gewoon op de site, das mij te offtopic :
Palomar schreef op zondag 01 juni 2008 @ 00:31:
[...]

gewoon ip-adres of pc-naam van die andere pc in de adresbalk van windows verkenner invoeren. Dus \\192.168.2.22 of \\downloadpc.
)
Dat ga ik is proberen, alleen het moet toch mogelijk zijn om het gewoon netjes in netwerkverbindingen te krijgen?

[ Voor 24% gewijzigd door Tomino op 01-06-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cc12 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:24:
Die 701 is een ramp als je gaat internetten omdat je dan continue bezig bent om de horizontale sleepbalk te gebruiken wil je de hele site zien. De resolutie van het scherm is gewoonweg te laag voor internet gebruik. Vandaar dat er ook veel 701's 2ehands te koop staan. Hoog gadgetgehalte maar niet erg praktisch in gebruik. Ik denk dat dat ook de reden is dat de meeste concurrenten niet beginnen aan de 7-inch versie.
Sorry hoor, maar hier ben ik het niet mee eens. Er zijn inmiddels legio mogelijkheden om de resolutie op te schroeven waardoor de 701 géén ramp is (of hoeft te zijn) bij het internetten. En als je die resolutie niet wil aanpassen, zitten er prima cursortoetsen rechtsonder op het toetsenbord waarmee je zonder een touchpad-muisarm te krijgen heel makkelijk kan scrollen.

Ben al een paar maanden erg gelukkig met mijn nLited XP 701 en heb nog geen (voor mij) geldige reden kunnen vinden om 'em alweer in te ruilen voor een duurder exemplaar wat nauwelijks leverbaar is.

Wat me op het volgende brengt:Ik wil iedereen oproepen om hier nou eindelijk eens te stoppen met dat geneuzel over welke zaak wanneer welke versie van de eee wel/niet kan leveren. Open er alsjeblieft een eigen topic over (is er zelfs al geloof ik) en laten we het hier gewoon hebben over het dagelijks gebruik van de eee. En nu ik toch in moppermodus ben: het is me inmiddels VOLSTREKT duidelijk dat de 4400 accu niet het beste product van Asus is, je eigenlijk minimaal een 5200 accu moet hebben en (als je het gevoel hebt dat je genaaid bent) je voor een bedrag van tussen de 37 en 97 euro dit 'probleem' helemaal zelf op kan lossen door een extra accu te kopen met een capaciteit van tussen de 4400 en 10500 mah. En hoe doe je dit dan? Let op, hier komt de gouden tip: gebruik GOOGLE en de zoekterm "eee battery".

Pfffff... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 13-09 20:41
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 08:54:
In het welkomstopic op pagina 1 staat een lijst voor (pre-)orders.
Deze is voor de 701.
Misschien tijd voor een lijst voor de 900? En staat ie nog niet in Pricewatch omdat ie nog niet geleverd wordt?

Gezien de snelheid waarmee de 701 uit de winkels vloog weet ik niet wat ik moet doen voor de 900:
- pre-order bij een Nederlandse webzaak zonder Thuiswinkelwaarborg (want ik zoek een witte uitvoering; nog niet tegen gekomen bij shops-met-Thuiswinkelwaarborg)
- wachten tot ik um in de winkel kan kopen en er dan als het kippetje bij zijn?
:/
Mycom beweert dat zij als eerste de 900 hebben, Ze hebben wel een goede relatie met Asus maar waar ze dat op baseren? In de winkel vertelde de verkoper me ook nog dat er al 500 EEE 900's in backorder stonden op het hoofdkantoor (gereserveerd dus). Ik schat zo in dat ze de eerste weken overal meteen uitverkocht zullen zijn. Optie 2 lijkt me dus weinig kansrijk.
Moet eerlijk zeggen dat ik nooit zo let op het thuiswinkelwaarborg, wel terecht om dat wel te doen. Heb nu echter met creditcard betaald en dan kun je binnen 10 dagen je geld zo terughalen maar daarna weet ik het niet (als ze bijv. failliet zouden gaan). Voordeel is wel weer dat mijn aankoop verzekerd is tegen diefstal en zo wat wel handig is bij een laptop die ik van plan ben veel mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 15-09 16:38

Metro2002

Memento mori

BarôZZa schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:43:
Voor de rest vind ik de EEE's prachtige dingetjes, alleen vind ik zelf dat de 701 niet ideaal is om XP op te draaien. Ook het gedoe met gestripte XP versies etc. De 900 doet het op dat vlak een stuk beter, maar dan nog is het dus een afweging of je gaat voor processorkracht of storage/bluetooth/kantelbaar touchscreen, dat heeft IMO weinig te maken met welke beter is(wat vrij lastig vast te stellen is), maar welke het best aan je eisen voldoet. En of je natuurlijk hoeveel geld ervoor overhebt.

Ik was zelf juist altijd erg enthousiast over de EEE (eigenlijk al sinds het werd aangekondigd als de $200 laptop), maar kijk ook net zoveel naar andere ultraportables.
Ik heb een normale XP installatie erop staan met SP3 geinstalleerd (4G surf), processor loopt nog op de standaard snelheid (630Mhz) en Xp draait als een trein erop. Zeker net zo vlotjes als op mijn normale desktop (ok, ook niet 1 vd allersnelste meer inmiddels). Bij youtube filmpjes ed heb je inderdaad een hogere processorbelasting (90% - 95%) maar is dat erg? Je kunt alleen niet meerdere youtube vensters tegelijk openen maar dat doe je toch nooit. En als je middels eeectl de processorsnelheid opkrikt naar 900Mhz dan daalt de processor belasting naar 60-70%.

XP opstarten duurt rond de 30 seconden en ook het opstarten van apps gaat gewoon enorm vlot dankzij de SSD harddisk.. Vergis je niet in wat dat doet voor de prestaties.

Verder is het uiteraard een kwestie van smaak en wat je allemaal met en op zo'n apparaat wil. Maar ben het met je oneens dat XP een drama is op de 701, dat is het namelijk absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maxtrash: Die garantie via je CC ligt denk ik aan het 'merk' (VISA oid).

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boehoe! Ze gaan gewoon door met hun winkelgeleuter... Ik doe een dringend beroep op de topic-politie om eens in te grijpen...

Hum... sorry... O-) Lees net dat mijn reactie 'not done' is. Ik ga strafregels schijven: Gij zult niet 'whinen'

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
[b][message=30164755,noline]Metro2002 schreef op zondag 01 juni 2008 @
XP opstarten duurt rond de 30 seconden en ook het opstarten van apps gaat gewoon enorm vlot dankzij de SSD harddisk.. Vergis je niet in wat dat doet voor de prestaties.
Inderdaad, iets wat wel heel makkelijk wordt genegeerd, de prestaties van de SSD.
Zeker de meer uitgebreide SSD's van de 900 zijn erg fijn voor normaal gebruik, sneller, zuiniger en stootvaster dan een 40gb 1.8" schijfje.
Verder is het uiteraard een kwestie van smaak en wat je allemaal met en op zo'n apparaat wil. Maar ben het met je oneens dat XP een drama is op de 701, dat is het namelijk absoluut niet.
Jep, ik moet zeggen, dat lees ik ondertussen zo vaak, volgens mij klopt het :)
Als het wel zon drama was dan waren er écht niet zulke grote communities zoals EEEusers Forums.
Ik zie nergens Kohjinsha forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:24:
Boehoe! Ze gaan gewoon door met hun winkelgeleuter... Ik doe een dringend beroep op de topic-politie om eens in te grijpen...
Henk, je hebt wel gelijk, maar jou posts zijn ook vreselijk om te lezen.
Nobody likes a whiner!

Jongens, het is duidelijk dat de EEE 701 beschikbaar begint te worden in NL, en dat de introductie van de EEE 900 in NL er aan zit te komen.

Maar dit is NIET de plaats om te discussieren daarover!

In de Pricewatch vind je alle informatie voor het bestellen van de 701 in NL. De 900 is simpelweg nog NIET beschikbaar in NL, ik verwacht dat we nog 2 weekjes moeten wachten.
Tot die tijd, houd je kalm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:37:
[...]

Henk, je hebt wel gelijk, maar jou posts zijn ook vreselijk om te lezen.
Nobody likes a whiner!
Excuses, zal hier volgende keer een moderator mee lastig vallen... Maar er komt vast geen volgende keer meer, want we blijven nu on-topic! _/-\o_

Dus:
Ik kom de laatste tijd wat berichten tegen over de zin en onzin van bios-updates. Brengt me aan het twijfelen, want m'n 701 werkt eigenlijk prima. Zijn hier mensen die hun eee hebben geupdated naar bios 9.10 en belangrijker nog, wat waren de (merkbare) verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:08

EgoPro

Time is an illusion.

Ik heb de bios inderdaad ge-Update maar ik geloof niet dat ik verbetering kon waarnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Asus to launch 10-inch Eee PC on Tuesday: Confirmed
http://crave.cnet.co.uk/laptops/0,39029450,49297124,00.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 10:35:
[...]

<KNIP>
Er zijn inmiddels legio mogelijkheden om de resolutie op te schroeven waardoor de 701 géén ramp is (of hoeft te zijn) bij het internetten. En als je die resolutie niet wil aanpassen, zitten er prima cursortoetsen rechtsonder op het toetsenbord waarmee je zonder een touchpad-muisarm te krijgen heel makkelijk kan scrollen.

<KNIP>
Ik ben ook zeer tevreden en gebruik de cursor toetsen naar volle tevredenheid. Maar het aanpassen van de resolutie, gaat dat alleen in windows of is het ook mogelijk met de linux versie die standaard op de 701 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chippie777 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:10:
[...]
Maar het aanpassen van de resolutie, gaat dat alleen in windows of is het ook mogelijk met de linux versie die standaard op de 701 zit?
Ik ben een XP-aanhanger, daarop kan het dus zonder al te veel moeite met de juiste tooltjes. Zal ongetwijfeld ook met Linux kunnen, al zou ik niet weten wat je daar verder bij nodig hebt. Maar daar zal je ongetwijfeld snel een antwoord op krijgen hier,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 22:10
chippie777 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:10:
[...]

Ik ben ook zeer tevreden en gebruik de cursor toetsen naar volle tevredenheid. Maar het aanpassen van de resolutie, gaat dat alleen in windows of is het ook mogelijk met de linux versie die standaard op de 701 zit?
Je kunt (ook in windows) de resolutie niet aanpassen..... wel kun je doen alsof door een grotere resolutie te emuleren op de daadwerkelijke resolutie. Het resulaat is een beetje waziger, maar voor sommige toepassingen goed genoeg. Ik ken geen driver voor Xandros die het zo mooi doet als onder windows, maar je kunt wel een truukje uithalen door naar localhost een vnc-connectie op te zetten die dan wel de gewenste resolutie emuleert. Andere methode, maar hetzelfde resultaat als onder windows. (zoek maar op eeeuser.com lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Jammer, de Eeepc speelt geen .mkv bestanden netjes af. dan maar iets mindere kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Tomino schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:21:
Jammer, de Eeepc speelt geen .mkv bestanden netjes af. dan maar iets mindere kwaliteit :)
Al met de juiste codecs geprobeert? CoreAVC is wat sneller dan ffdshow. En heb je het over 1080p of 720p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die ervaring hebben met de 10400 mAh battery??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 16:48
heeft iemand echte foto's van de asus eeepc naast een msi wind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:30
Ik zag een aantal pagina's terug dat Castle Electronics in Deventer de 900 vrijdag zou krijgen. Heb er zelf ééntje gereservereerd maar krijg nu een beetje het idee dat je daar aan het lijntje wordt gehouden. Eerst zouden ze hem vrijdag binnen krijgen, toen werd het zaterdag en nu alweer morgen. Ik hoorde dat er ook al verhalen waren uit Engelse webshops die "problemen" hadden met de levering, maar mag toch hopen dat we dit soort praktijken niet in Nederland krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Laatst online: 25-08 12:02
Ik ben mijn snoepje aan het voorzien van XP. Gaat nog best ok nu, na wat tegenslagen. En dat voor een leek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
chrisr5gt schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:55:
Ik ben mijn snoepje aan het voorzien van XP. Gaat nog best ok nu, na wat tegenslagen. En dat voor een leek :)
Had vandaag nog een aanvaring met mn Xp. Had een externe dvd driver erop gezet met een IDE to USB. Ik start mn windows opnieuw op en hij zegt dat mn hardware configuratie veranderd is 8)7
Weer 2x bellen met het MS nummer voordat ik iemand aan de lijn kreeg.

Maar, das niet Eeepc gerelateerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
jvdb1975 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:34:
Het is vrijdag, ik heb een ontzettend goed humeur.
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=23436
check dit maar eens, hier ga je vast verder mee komen!
Bedankt voor de tip, ik ga me hier zeker in verdiepen!

Paar andere dingen:

Ik voel me ook genaaid met de 4400 mAh accu, misschien kunnen we samen met andere "gedupeerden" een sterke vuist vormen en desnoods via Tros Radar of VARA Kassa Asus om een reactie vragen? Ben bereid om naar de studio af te reizen, dan kunnen we er gelijk een GoT/EeePC users meet van maken. :) Stiekem hoop ik op een regeling om goedkoop aan een extra accu komen.

Ik heb me zitten oriënteren en zoeken naar een geschikte tas voor de EeePC. Dit omdat mijn huidige messengerbag (van IKEA...) met zut erin veel te groot is voor het doel, ook is de tas veel te slap om de EeePC met sleeve enigzins te beschermen tegen stoten. Zo kwam ik uit op het volgende topic op een andere website: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=849

Op deze website veel creatievelingen als het gaat om tassen, maar helaas voornamelijk tassen die alleen zijn te krijgen in de USA. (reacties als "i've got this bag for only 5 bucks at the local Walmart")

Is er animo voor een aparte EeePC tassentopic? Uit ervaring weet ik dat een geschikte tas zoeken soms een crime is, even langs de tassenboer en een tas uitzoeken is er vaak niet bij, wel met lege handen thuiskomen. Topic moet dan bestaan uit een (eigen) foto van de tas met de EeePC erin en eventuele extra's als de oplader en muis, waar te koop/gekocht en niet te vergeten het kostenplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
F4T4L_3RR0R schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:19:
[...]
Ik voel me ook genaaid met de 4400 mAh accu, misschien kunnen we samen met andere "gedupeerden" een sterke vuist vormen en desnoods via Tros Radar of VARA Kassa Asus om een reactie vragen? Ben bereid om naar de studio af te reizen, dan kunnen we er gelijk een GoT/EeePC users meet van maken. :) Stiekem hoop ik op een regeling om goedkoop aan een extra accu komen.
Geloof je nu serieus dat Tros Radar hier aandacht aan gaat besteden? Op mijn werk kreeg ik ook constant de woorden "Kassa", "Tros Radar", "Geschillencommissie", etc naar m'n hoofd gesmeten, nooit wat van gehoord. Het moet echt groot zijn of heel apart om uitgezonden te laten worden. Ik denk niet dat een 'iets mindere accu' aan die voorwaarden voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Afbeeldingslocatie: http://img110.imageshack.us/img110/5439/4283811ws3.jpg

Ik gebruik deze, gekocht voor m'n 701,maar gebruik 'm inmiddels voor mijn 900.

Te koop via div. webshops, rond de 25 euro...
Aan de voorkant zit nog een vak, plaats voor div. spullen.
Ook beschermt de tas mijn 900, met zacht schuim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Windkracht13 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:56:
[afbeelding]

Ik gebruik deze, gekocht voor m'n 701,maar gebruik 'm inmiddels voor mijn 900.

Te koop via div. webshops, rond de 35 euro...
Aan de voorkant zit nog een vak, plaats voor div. spullen.
Ook beschermt de tas mijn 900, met zacht schuim.
Nice! :D

Heeft die tas ook een naam of typenummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

GranCanaria schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:44:
heeft iemand echte foto's van de asus eeepc naast een msi wind?
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2334/2516107359_b43d99ba99_m.jpg
http://www.flickr.com/pho...5@N07/2516107359/sizes/o/

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 01-06-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Volgens mij was hier iemand die een soort A5/A3 aktetas had gekocht bij een kantoorzaakje, wie o wie was dat? en zou de 9" daar ook in passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Bedankt!

Net even de binnenmaten omgerekend naar centimeter; 24,1 cm breed binnenin. Past daar de 701 mét sleeve in? Of is de voering zo zacht dat ik geen sleeve meer nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Daar past de 701 met sleeve in, trouwens de 900 ook met sleeve. Die sleeve heb je eigenlijk niet nodig. De voering is inderdaad zacht genoeg. Gebruik de sleeve eigelijk alleen nog maar, als er extra spullen meegaan in het zelfde vak waar de Eee in zit.

Haat nl. krasjes Afbeeldingslocatie: http://www2.flirtlife.de/images/smiles/grummel.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:38
Zelfde type, dit is hem! Link:

http://www.nl.bol.com/is-...0000005817127&Section=SCE

Wat betreft Castle, here same story here, hoogstwaarschijnlijk morgen. De 900's waren al wel onderweg van de leverancier naar Castle (na horen zeggen).

[ Voor 15% gewijzigd door EEE-lover op 01-06-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:37:
[...]
De 900 is simpelweg nog NIET beschikbaar in NL, ik verwacht dat we nog 2 weekjes moeten wachten.
nee hoor, ik ben vrijdag gebeld door Castle, dat DHL al onderweg was naar ze met enkele tientallen 900's, ze zouden ze zaterdag 100% zeker krijgen.
Robkazoe schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:47:
Ik zag een aantal pagina's terug dat Castle Electronics in Deventer de 900 vrijdag zou krijgen. Heb er zelf ééntje gereservereerd maar krijg nu een beetje het idee dat je daar aan het lijntje wordt gehouden. Eerst zouden ze hem vrijdag binnen krijgen, toen werd het zaterdag en nu alweer morgen. Ik hoorde dat er ook al verhalen waren uit Engelse webshops die "problemen" hadden met de levering, maar mag toch hopen dat we dit soort praktijken niet in Nederland krijgen.
Huh? Waar is die DHL vrachtwagen gebleven? Of zijn die jongens van Castle gelieerd aan Puragadgets.co.uk? Zal morgen even bellen, als die niet binnen zijn dan gaan we ook hier annuleren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
EEE-lover schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:34:
[...]

Zelfde type, dit is hem! Link:

http://www.nl.bol.com/is-...0000005817127&Section=SCE

Wat betreft Castle, here same story here, hoogstwaarschijnlijk morgen. De 900's waren al wel onderweg van de leverancier naar Castle (na horen zeggen).
Bedankt voor de link!

Wat is trouwens dat metaal bovenop de tas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:38
F4T4L_3RR0R schreef op maandag 02 juni 2008 @ 00:12:
[...]

Bedankt voor de link!

Wat is trouwens dat metaal bovenop de tas?
Metaal? Zie twee metalen ringetjes (voor het ophangsysteem voor in de auto, en misschien ook de trein _/-\o_ ), maar verder zie ik niks van metaal. Anderen misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik zie dat er hier nog een hoop mensen geinteresseerd zijn in de eee 901. Ik dacht eigenlijk dat de MSI Wind meer te bieden heeft. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Daar zitten 2 koptelefoon aansluitingen op... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Windkracht13 op 02-06-2008 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:36:
nee hoor, ik ben vrijdag gebeld door Castle, dat DHL al onderweg was naar ze met enkele tientallen 900's, ze zouden ze zaterdag 100% zeker krijgen.
Ja Engelse imports en whatever zou natuurlijk kunnen.

Laat ik het zo zeggen, als iemand hier mij vertelt dat ie zn NL 900 binnen heeft gekregen, pas ik mijn statement aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:10
Metro2002 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 10:57:
[...]

Ik heb een normale XP installatie erop staan met SP3 geinstalleerd (4G surf), processor loopt nog op de standaard snelheid (630Mhz) en Xp draait als een trein erop. Zeker net zo vlotjes als op mijn normale desktop (ok, ook niet 1 vd allersnelste meer inmiddels). Bij youtube filmpjes ed heb je inderdaad een hogere processorbelasting (90% - 95%) maar is dat erg? Je kunt alleen niet meerdere youtube vensters tegelijk openen maar dat doe je toch nooit. En als je middels eeectl de processorsnelheid opkrikt naar 900Mhz dan daalt de processor belasting naar 60-70%.

Ik ben zelf een fanatiek multitasker met tig vensters tegelijk geopend. Zodra de processorbelasting dan teveel toeneemt vind ik dat over het algemeen vrij storend. Vandaar dat ik Flash liever standaard blokkeer en in low-quality heb draaien. Sommige zware sites weten zelfs m'n normale laptop flink te vertragen. De ruwere rendering neem ik dan maar voor lief. Drama met XP wat betreft de EEE vind ik vooral de resolutie en de beperkte storage. 800x480 vind ik persoonlijk knap waardeloos, zeker met websites die tegenwoordig toch geoptimaliseerd zijn voor minstens 1024px breed. Het gedoe met een nLite versie draaien vind ik ook verre van ideaal. Maar als het aan jouw eisen voldoet is dat natuurlijk perfect.
XanderDrake schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:33:
[...]
Inderdaad, iets wat wel heel makkelijk wordt genegeerd, de prestaties van de SSD.
Zeker de meer uitgebreide SSD's van de 900 zijn erg fijn voor normaal gebruik, sneller, zuiniger en stootvaster dan een 40gb 1.8" schijfje.

[...]
Jep, ik moet zeggen, dat lees ik ondertussen zo vaak, volgens mij klopt het :)
Als het wel zon drama was dan waren er écht niet zulke grote communities zoals EEEusers Forums.
Ik zie nergens Kohjinsha forums.
De EEE is natuurlijk een stuk populairder dan de Kohjinsha. Hij is hier beter verkrijgbaar (de Kohjinsha's wordt in Europa onder het merk Vye verkocht en kosten al snel 1000 euro), goedkoper en is van een groter merk. Daarnaast is de EEE interessanter voor een community aangezien deze standaard met Linux wordt geleverd, het installeren van XP wat meer moeite kost en er van alles besproken kan worden zoals Bluetooth dongles, resolutie drivers, SDHC kaartjes etc. Bij de Kohjinsha heb je gewoon een laptop met XP geïnstalleerd en van alles erop en eraan. Daar valt voor de rest weinig over te discussiëren.

Dit zegt in mijn ogen weinig over de kwaliteit van de producten zelf. Er zijn wel meer mooie (en vaak exclusievere/duurdere) producten waarvan nauwelijks forums zijn.

Zelf heb ik overigens toch echt liever m'n 120GB schijfje erin zitten en ik vraag me af of veel EEE bezitters ook niet liever wat meer storage hadden gehad. Net even gebenchmarkt en de leessnelheid ligt iig hoger dan die van de 701, de accesstime is uiteraard wel hoger. Het verschil qua leessnelheid tov een SDHC is nog groter. In de praktijk merkte ik echter geen verschil tussen de Kohjinsha en de EEE, maar het snelheid valt in mijn ogen af. Minder zuinig zal het ongetwijfeld zijn, maar de accuduur is vergelijkbaar met die van de EEEpc(pakweg 3 tot 4 uur internetten via Wifi/Bluetooth aan), ook dat is dus geen probleem. Voor de rest heb ik nooit problemen gehad met de stootvastheid van laptopschijfjes. Sowieso ben ik voorzichtig ermee en stootvastheid is voor mij dan geen reden waarom ik liever minstens 100GB minder schijfruimte zou willen hebben. Persoonlijk erger ik me kapot aan te weinig schijfruimte en is 120GB een verademing. Als jij echter aan een paar GB genoeg hebt, dan is SSD uiteraard een betere optie, al ben ik nog steeds benieuwd waar jij die 32GB SD vandaan wilde halen ;)

Voor de rest vraag ik me eigenlijk af of je ooit een andere mini-laptop in handen hebt gehad. Ik wilde eerst namelijk ook persé een EEE hebben, maar ben toch voor een ander merk gegaan na verschillende apparaatjes(waaronder dus ook de EEE) te hebben uitgetest. Je lijkt namelijk een vrij uitgesproken mening te hebben over bijna alle mini-laptopjes waar geen drie E'tjes opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een klein ervarings verslag uit het veld. Ik zit nu in Mariposa bij Yosemite National park in Amerika. Het Wifi netwerk is hier top, dus ik dacht ik zal even mijn idee delen over de 900.
Ik heb hem een paar weken geleden gekocht om mee te nemen op vakantie. Ben uiterst tevreden. Wanneer het wifi netwerk zijn werk doet in het hotel natuurlijk (Geldt bijvoorbeeld niet voor Howard Johnson in San Francisco). Het toetsenbordje is iets klein, maar goed te doen. Scherm is prima om 's avonds even de foto's op te kijken en te internetten. De 16 GB is prima als image tank te gebruiken, hoewel ik wel een losse heb meegenomen. Lightroom is te zwaar, maar de softare van mijn Canon EOS 400D is wel goed te gebruiken. Foto en video uploaden naar Flickr en youtube werkt ook prima.
Kortom, super goed apparaat. Alleen de accu (4400) is erg krap, maar in het hotel hangt hij toch aan de stroom.

Leon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Voor de mijne een DOA RMA aangevraagd. :'(

Toetsenbord is nogal gammel aan een kant en de accu houdt het na 45 minuten voor gezien, ook na het conditioneren door 'm 3 keer te ontladen en opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 11:42
Y-Foxy schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 10:54:
Hebben meer mensen last van de baterijmeter die veel te vroeg begint te waarschuwen voor een 3 minuten shutdown ? Ik zat gister een film te kijken van een externe 2.5" usb 2.0 HD toen ik de melding kreeg, echter na 30 minuten doorkijken begon het batterij lampje pas te knipperen op de eeepc en 10 minuten erna ging hij pas uit. Dat is dus 40 minuten accuduur die volgens het accu icoon helemaal leeg was.
Hier misschien een oplossing

http://jkkmobile.blogspot...-pc-900-battery-life.html
...After I disabled the default "shutdown at 10%" I got 30% to 40% more battery life!....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 19:16
Wel het ziet er naar uit dat de 701 en de 900 goedkoper gaan worden. Voor 200 € ga ik er me zeker eentje halen!
µhttp://www.engadget.com/2...-older-eee-pc-price-cuts/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 16:28
Ik heb de knoop doorgehakt, Als ik de 900 deze week bij Castle Electronics kan kopen dan ga ik dat doen. Zo niet dan ga ik voor de 701. Nu maar wachten totdat het twaalf uur is en ik kan bellen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Dell een alternatief?
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/05/dell-mini-inspiron-1-red.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja, alleen duurt het nog een tijdje dat die leverbaar is volgens mij. De MSI Wind is sneller leverbaar denk ik. We hebben trouwens een apart draadje om alle alternatieven op een rijtje te zetten:
De 7 tot 11 inch subnotebook markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
krijg je dan potlood er ook bij?? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Laatst online: 25-08 12:02
Ik heb een klein probleempje. Gisteren hheb ik XP er op gezet en alles werkt perfect. Maar, als ik een muis erin doe dan installeert hij die, maar reageert nog niet na voltooien.

Daarna krijg ik weer een installatie, maar dan voor HIDclass (ofzo). Die geeft de meldig dat het allemaal niet wil. Dus ik kan helemaal geen muis aansluiten. Ik heb al een logotech en trust geprobeert.

Waar ligt dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
chrisr5gt schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:42:
Ik heb een klein probleempje. Gisteren hheb ik XP er op gezet en alles werkt perfect. Maar, als ik een muis erin doe dan installeert hij die, maar reageert nog niet na voltooien.

Daarna krijg ik weer een installatie, maar dan voor HIDclass (ofzo). Die geeft de meldig dat het allemaal niet wil. Dus ik kan helemaal geen muis aansluiten. Ik heb al een logotech en trust geprobeert.

Waar ligt dit aan?
Originele XP of een zelf aangeklooide nLite-XP? ;)

En heb je verder wel alle Asus-drivers geinstalleerd en OS installation op finished gezet in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 16:03
nieuwtje; EEE PC 900 gebruikers in de UK kunnen vanaf 10 juni tegen een vergoeding van £17,50 hun 4400mAH accu omruilen voor een exemplaar met een capaciteit van 5800mAH.

http://www.reghardware.co.uk/2008/06/02/asus_eee_pc_battery_swap/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
dsibma schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:39:
nieuwtje; EEE PC 900 gebruikers in de UK kunnen vanaf 10 juni tegen een vergoeding van £17,50 hun 4400mAH accu omruilen voor een exemplaar met een capaciteit van 5800mAH.

http://www.reghardware.co.uk/2008/06/02/asus_eee_pc_battery_swap/
Wow, niet echt aantrekkelijk. Voor 13 pond meer hebben ze een 7800mAh accu uit china!

Pagina: 1 ... 18 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)

Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.

Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.