XanderDrake schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:55:
[...]
Aha, dus jij legt nadruk op de 4 centimenter verschil in scherm, terwijl de 900 nagenoeg hetzelfde formaat laptop is als de 701 en dus ongeveer even groot is als de Kohjinsha?
Ik begrijp dat niet precies, wie ziet die 1,9" extra als een nadeel, als het overall formaat hetzelfde blijft? Das toch een voordeel??
[...]
Wacht even, kijken wij op dezelfde site??
http://conics.net/catalog...?cPath=30&products_id=249
Hier staat toch echt dat de Kohjinsha $723 kost.
De goedkoopste touchscreen Kohjinsha beschikbaar trouwens.
We weten
allemaal dat een EEE 701 4G XP geen $500 kost (zoals op conics.net).
Ik bedoel komaan, een XP licentie kost 100$ en een EEE 701 4G 349$, dus max 450$.
Verder: de 900 (die je om de een of andere reden niet wil vergelijken) XP versie kost $550.
Ik weet niet waar jij en conics.net deze prijzen vandaan haalt...
Dus mijn opmerking blijft staan: als je met Xandros kan werken dan kan je, ipv een Kohjinsha, twee 701s kopen en geld over houden.
[...]
Waarom dan
[...]
Allemaal problemen zijn(gedeeltelijk) opgelost in de 900...
[...]
Tja, ik kijk mn flash filmpjes toch liever op volle kwaliteit... Zonder poespas en extenties.
Ik vraag me af hoeveel je wint qua accutijd als je die extentie aanzet. Ik heb begrepen dat tussen 100% en 30% scherm helderheid maar max. 10 minuten verschil zit. Volgens mij werkt undervolten en underclocken nog het beste.
[...]
Je kan
nog steeds beter een 701 kopen met een 32gb SD kaart voor alle multimediale dingen. Surfen gaat beter op de 900, en daar kan je desnoods ook een 32gb SD in stoppen.
En dan hou je nog honderden dollars over tov de Kohjinsha...
[...]
Over hoeveel millimeter hebben we het precies??
[...]
Rara wat maakt de Kohjinsha zo duur denk je?
[...]
Daar geef ik je gelijk. Ik hoef geen Wind om die reden.
Ik had de prijzen van m'n trip naar Japan. Daar had ik een Kohjinsha 120GB voor zo'n 400-450 euro. De 40GB was een stuk goedkoper(rond de 360 euro) en scheelde maar pakweg 10.000yen(60 euro) met de EEE(300 euro). Prijzen zijn van een aantal maanden terug, dus kunnen nu lager zijn. Als jij daar 2 EEE's voor kan halen, geweldig, maar ik zou niet weten wat je ermee moet. Heb liever één compleet apparaat.
Als je ziet dat de EEE's daar duurder zijn, dan kan je natuurlijk ook wel raden dat de Kohjinsha's ook een stuk prijziger zijn op die site. Voor de prijs kreeg je er overigens ook een sleeve en een stylus bij, geen idee hoe dat bij de EEE Pc zit.
Ik snap alleen niet waarom je nog steeds beter een 701 kan kopen voor de multimediale dingen. Je bent dan amper goedkoper uit, hebt een waardeloze resolutie, mist het gemak van een vrij SD-slot, geen touchscreen met kantelbaar scherm, geen bluetooth. Vrije SD slot is juist handig als je onderweg bent en foto's/films(al snel een aantal GB) van je camera op je laptop wil pompen via een SD kaartje. Je vrije USB poortje kwijt zijn aan een bluetooth-dongle lijkt me ook verre van ideaal.
En waar haal jij dan in hemelsnaam een 32GB kaartje vandaan? Op internet zag ik dat deze uit zouden komen voor een prijs van $350, maar ik zie ze alleen voor $700. Dus hoe jij honderden dollars weet over te houden is mij een groot raadsel.
Over de extensie: geen idee hoeveel dat precies is, maar als je het CPU gebruik checkt, dan zal die bij zwaardere Flash-sites ongetwijfeld wel richting de 100% gaan(dat is op m'n normale laptop ook). Extensie zorgt ervoor dat het CPU gebruik dus lager is en het simpelweg soepeler loopt.
Wat betreft de afmetingen: het kan mij niet klein genoeg zijn. Als ik meer geld had gehad(of beter gezegd: geld teveel had gehad), dan was ik zelfs voor de Fujitsu U810 gegaan met een 5.6" 1024x600 scherm, wat werkelijk helemaal een prachtig apparaatje is.
De Kohjinsha is natuurlijk niet alleen duurder vanwege het scherm, maar ook vanwege de HDD, Bluetooth, touchscreen etc. Voor de rest vind ik de EEE's prachtige dingetjes, alleen vind ik zelf dat de
701 niet ideaal is om XP op te draaien. Ook het gedoe met gestripte XP versies etc. De 900 doet het op dat vlak een stuk beter, maar dan nog is het dus een afweging of je gaat voor processorkracht of storage/bluetooth/kantelbaar touchscreen, dat heeft IMO weinig te maken met welke
beter is(wat vrij lastig vast te stellen is), maar welke het best aan je eisen voldoet. En of je natuurlijk hoeveel geld ervoor overhebt.
Ik was zelf juist altijd erg enthousiast over de EEE (eigenlijk al sinds het werd aangekondigd als de $200 laptop), maar kijk ook net zoveel naar andere ultraportables.