RemcoDelft schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:20:
Verder zit er een accu bij waar 4400 mAh op staat, maar /proc/acpi/battery zegt dat het een 5200 mAh accu is. Het lijkt er dus op dat het stickertje op de accu ouder is dan de daadwerkelijke inhoud. Na de eerdere posts over kleiner-dan-verwachte accu's valt dit niet tegen!
Ik ben nu ook aan het typen vanaf mijn 900. Op de batterij staat ook hier 4400 mAh. Maar als ik kijk in de dir /proc/acpi/battery staat er 2 map (bat0) en daarin staan drie bestanden, maar ik weet niet hoe ik hieruit kan halen of er bij mij ook 5200 mAh in zit. Ben een totale Linux-noob

dus hoe kom ik er achter?
Ik moet zeggen dat ik het wel fijn werken vind op mijn EEE. De batterij gaat met wireless aan en bezigheden met pidgin en firefox enzo, redelijk mee. Heb het nog niet geclocked, probeer ik morgen te doen als ik hem meeneem in de trein. Echter dan zonder wireless, is btje overdone in de trein

Het typen gaat lekker, ik ben al gewend om met twee tot vijf vingers blind te typen (met op een normaal (laptop) toetsenbord meer dan 300 aanslagen per minuut, haal ik bij misschien ook wel denk ik). Het enige waar ik nog even aan moet wennen zijn de cijfers, die 1 plek lijken te zijn opgeschoven; het `~ teken is naar de F# rij verschoven, dus als ik een 1 wil typen, druk ik vaker op de 2. En de home/end/del zijn beetje zoeken soms.
Al met al ben ik erg blij met mijn EEE. Het scherm kijkt prettig, niet te klein, helder (heb hem standaard op min.brightness en nog steeds erg helder!) Er staat nu dus nog de standaard Linux op, wil er wel XP op zetten omdat ik a. een Linux-noob ben en b. veel .exe-files gebruik, en die dus niet meer werken op Linux (iig niet direct).
Btw: ik heb Skype wel gewoon werkend gekregen; tis een halve Duitse en halve Nederlandse versie, maar hij werkt gewoon goed bij mij.