[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:
  • 294.372 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:49

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
DarkFlow schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:46:
Om toch nog met iets nieuws te komen en omdat ik zelf toch ook nog enigzins nieuwsgierig was, heb ik overigens wel al 3DMark03 gedraaid.

3DMark03 score EEE PC 901 met 1GB RAM: 616
3DMark03 score EEE PC 901 met 2GB RAM: 729

Zoals gezegd: uiterlijk volgende week vrijdag (de 20e dus) kom ik met een uitgebreid benchmarkoverzicht van de 901.
Aha, dank je voor deze nuttige info :)

Zo te zien is dit niet eens zo slecht, ter vergelijking met een EEE 900 (van EEEusers Forum):

Asus EEE PC 900 XP scored 481
Asus EEE PC 900 Vista scored 469

Ik denk dat de prestaties te danken zijn aan de GMA 950. Het zal toch wel ergens verbeterend zijn, hoewel mij niet helemaal duidelijk is hoe of waar. Wikipedia helpt mij niet, en voor de rest vind ik alleen maar marketing praatjes over de GMA 950.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:58
XanderDrake schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:53:
[...]
Ik denk dat de prestaties te danken zijn aan de GMA 950. Het zal toch wel ergens verbeterend zijn, hoewel mij niet helemaal duidelijk is hoe of waar. Wikipedia helpt mij niet, en voor de rest vind ik alleen maar marketing praatjes over de GMA 950.
Kijk dan maar eens naar dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=l6Pn4Wg-DwA

De 3d performance van de 901 is veel beter dan die van de 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Biggg schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:58:
[...]

Dat is opvallend, aangezien de GMA950 op de 901 zwaar underclocked zou zijn (133Mhz ipv 400Mhz). Zou dat bij deze engineering sample anders zijn? Is dat underclocked verhaal slechts speculatie die niet klopt? Of is dit toevallig een grafische test die een specifieke dx10 feature gebruikt die de oude GPU niet snapt en daarom volledig in software doet? In dat geval zegt zo'n enkele benchmark niets.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Biggg schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:58:

Ik denk dat we het over een driverfout hebben om eerlijk te zien. Je ziet niet dat de 3Dmark2003 scores zoveel keer minder zijn op de 900 dan op de 901.
Dan nog zou de GMA 950 beter zijn hoor, daar geen twijfel over.
brama schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:08:
Dat is opvallend, aangezien de GMA950 op de 901 zwaar underclocked zou zijn (133Mhz ipv 400Mhz).
Dan rest de vraag: klopt deze aanname?
Of, is de GMA 900 van de 900 ook een stuk lager geclockt?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Dat vraag ik me dus ook af ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:18
Ik vind de Duitser van het filmpje ook niet echt super overtuigend overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
XanderDrake schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:13:
Ik vraag me dat ook af.. en als een/beiden underclocked is, zou dat nog omhoog te krikken zijn zonder het ding meteen te laten oververhitten?

Wat een non-discussie eigenlijk, praten over GPU performance voor een 9" subnotebookje. Maar goed, m'n tweakershart is wel specs-geil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:42
misschien is dat later eventueel softwarematig over te clocken, dat zou erg gaaf zijn en goed mogelijk kunnen zijn daar de chipset normaal op 400mhz draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik toch ook over ga naar Windows XP. De reden daarvoor is dat ik vind dat je voor alles wat je in Linux/Xandros wil doen zoveel tijd/opzoekwerk kwijt bent. Het zit niet logisch in elkaar en je moet constant de console in wil je wat kunnen regelen/updaten (bijvoorbeeld FireFox). Uiteindelijk ben je dus uren kwijt op Google om uit te vinden hoe dingen werken.
Enige waar ik nog heel hard over twijfel is om toch nog een Ubuntuvariant te proberen.. Iemand die mij kan overhalen dit toch te proberen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:47:
Ik denk dat ik toch ook over ga naar Windows XP. De reden daarvoor is dat ik vind dat je voor alles wat je in Linux/Xandros wil doen zoveel tijd/opzoekwerk kwijt bent. Het zit niet logisch in elkaar en je moet constant de console in wil je wat kunnen regelen/updaten (bijvoorbeeld FireFox). Uiteindelijk ben je dus uren kwijt op Google om uit te vinden hoe dingen werken.
Enige waar ik nog heel hard over twijfel is om toch nog een Ubuntuvariant te proberen.. Iemand die mij kan overhalen dit toch te proberen?
als je dingen vergelijkt op of ze op windows lijken, zal je toch op windows uitkomen ;).
Als je advanced mode in xandrus gebruikt, is Ubuntu niet heel veel anders. Als je easy mode gebruikt, is het wel een vooruitgang.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vergelijk niet met Windows, het gaat mij puur om gebruiksgemak. Sterker nog, ik had altijd het idee om geen Windows op mijn EEE te gaan draaien omdat ik me wilde verdiepen in Linux. Echter als zelfs FireFox updaten al zoveel moeite kost dan begin ik te denken of het wel nut heeft, ook uit het oogpunt van efficiency. Uiteraard heb ik Xandros al in de Advanced mode staan maar het lijkt gewoon of alles een paar stappen meer kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Vind het allemaal maar verschrikkelijk lang duren. Snap sowieso niet wat er moeilijk aan is om de witte te leveren terwijl de zwarte praktisch overal verkrijgbaar is. De zwarte had ik al twee weken geleden kunnen hebben, en de witte is nog steeds niet goed verkrijgbaar ondanks dat ik nu bij twee (web)winkels een order heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 13:41
kon het niet laten, ook een 900 besteld in de UK. En ondertussen bij men gsm provider een usb modem icm goedkoop mobile internet gedoe besteld.

Maar nu vroeg ik mij iets af, bestaan er usb tussenstukjes die ervoor zorgen dat je een usb stick een hoek van 90 graden kan laten maken? Want nu gaat die stick uitsteken als ik hem gebruik maar als ik hem via een tussenstuk kon laten draaien ... zo dus:
|| ipv --|
dan kan ik hem constant laten zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Laatst online: 13-09 07:01
Maar nu vroeg ik mij iets af, bestaan er usb tussenstukjes die ervoor zorgen dat je een usb stick een hoek van 90 graden kan laten maken? Want nu gaat die stick uitsteken als ik hem gebruik maar als ik hem via een tussenstuk kon laten draaien ... zo dus:
|| ipv --|
dan kan ik hem constant laten zitten :)
ze bestaan wel, ik kreeg zo'n geniaal gevalletje bij mijn Asus WL-54G wifi-stickje paar jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
lackaday schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:54:
[...]

ze bestaan wel, ik kreeg zo'n geniaal gevalletje bij mijn Asus WL-54G wifi-stickje paar jaar geleden.
dat is al iets :)
het nu nog vinden ... je weet toevallig niet hoe ze dit kleinnood noemen?

edit: gevonden
Afbeeldingslocatie: http://imagescl.cyberguys.com/images/prod_main/P7336A.jpg
http://www.cyberguys.com/...Detail.asp?productID=7336

en je kan hem dus schijnbaar ook kantelen zodat je hem zo compact mogelijk langs de laptop kunt steken

[ Voor 29% gewijzigd door DaRKie op 12-06-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Q schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:19:
[...]

Dit is de ERVARINGEN topic, vraag hier niet over levertijden ed.

Lees de 'waarschuwing' in het blauw voordat je een post plaatst:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)
Inderdaad ja leverTIJDEN en de datum van release.. lijkt me een heel ander punt, maar leuk dat je corrigerend wilt optreden }:O }:O }:O }:O }:O }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:24:
Inderdaad ja leverTIJDEN en de datum van release.. lijkt me een heel ander punt, maar leuk dat je corrigerend wilt optreden }:O }:O }:O }:O }:O }:O
Sorry dude, maar daar valt jou post ook onder.

Maar goed, om toch nog iets toe te voegen aan dit topic:
Voor beide modellen (1000H, 901) weten we niet wanneer ze ergens anders dan Taiwan uitkomen .
Wil je een 10" subnotebook? Koop de MSI Wind zou ik zeggen. Die is nagenoeg identiek aan de 1000H behalve looks en accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Trouwens, waar ik wel benieuwd naar ben:

Voor mensen die hun GMA 900 durven over te clocken, misschien kan Powerstrip een oplossing bieden!

Nog 4 dagen wachten en dan zou de EEE 900 beschikbaar moeten zijn voor mij :)
Ik ga het zeker proberen, gezien het tweakerbloed dat door me stroomt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:05

uFx

Ik heb inmiddels ook m'n EEE PC 900 (zwart) binnen en hij's fantastisch :D De Xandros distributie is wat beperkt en niet echt interessant voor mezelf dus ik heb er nu inmiddels Slackware 12.1 op staan met wat EEE tweaks.Nog niet alles werkt maar ik heb 'em ook nog maar een dagje :)

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 15:39
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:24:
Niet over levertijden en alle romslomp eromheen

Daar valt jou shit dus ook onder.... (romslomp)
XanderDrake schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:41:
Trouwens, waar ik wel benieuwd naar ben:

Voor mensen die hun GMA 900 durven over te clocken, misschien kan Powerstrip een oplossing bieden!

Nog 4 dagen wachten en dan zou de EEE 900 beschikbaar moeten zijn voor mij :)
Ik ga het zeker proberen, gezien het tweakerbloed dat door me stroomt >:)
Durf hem opzich wel over te klokken maar ik moet er wel een doel mee hebben.
Zelf speel ik alleen wat retro games die er gewoon op zullen draaien.

Wel heb ik gister Max Payne (eerste deel) geïnstalleerd en deze draait met alles op zijn hoogste met de resolutie 1024x600 gewoon super soepel, precieze fps kan ik niet geven..

Ook zal ik is kijken of het mogelijk is om UT2004 te draaien, misschien dat daar wel wat te winnen valt wat betreft het overclocken / fps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb het he-le-maal gehad met de EeePC.

Eerste exemplaar:
Gammel toetsenbord, accu na 45 minuten leeg en spontane BIOS resets.

Tweede exemplaar:
Half werkende spatiebalk die opeens krak deed en daardoor nog maar voor een klein deel werkte.

Derde exemplaar:
Afgeragd ding gekregen, nieteens de moeite genomen om te testen.

Vierde exemplaar:
Hot/stuck pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Kan iemand me vertellen welke van de 2 onderste kabels ik nodig heb voor de voeding van een 900 model?

1)
Afbeeldingslocatie: http://www2.computeruniverse.net/images6/175/9017866400044225.jpg

2)
Afbeeldingslocatie: http://www2.computeruniverse.net/images6/175/9017866200044215.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bovenste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:11
Je hebt de bovenste nodig nr. 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Nu ben ik benieuwt waar je ze vandaan heb komen? 4 stuks kapot, jeetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Windkracht13 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:43:
Nu ben ik benieuwt waar je ze vandaan heb komen? 4 stuks kapot, jeetje!
Lijkt me niet zo handig als ik dat zeg, bedrijf staat bekend om goede service, moet mijn geld nog terugkrijgen, dus hou ik ze liever te vriend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Goede service is in mijn ogen toch niet 4 kapotte Eees achter elkaar leveren.

Ik bedoel, ze zijn misschien makkelijk in geld terug storten, of omuilen. Maar 4 keer achter elkaar een Defect product leveren, is in mijn ogen geen service, ja slechte service.

Als een klant voor een 2e maal een Eee inleverd, check je de 3e toch voor de zekerheid? |:( 8)7 |:(

Maargoed, ik blijf toch bnieuwt welke winkel dit is geweest. Stuur me anders een PM met de betreffende winkel.

THANKZzz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 11:18
Voor iedereen die zijn EEE PC heeft voorzien van EEEXubuntu en windows shares wil mounten:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=304131

superhandig _O_ werkt hier *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:55:
OMG, ik heb wel heel erg veel pech.

Eerste EeePC DOA retour gestuurd vanwege accuduur van 45 minuten, rammelend toetsenbord en spontane BIOS resets.

Tweede retour gestuurd vanwege de spatiebalk die exact in het midden ingedrukt diende te worden en daarbij ook nogeens gigantische kraakte/piepte.

En nu zeggen ze dat dat geen defect is en of ik even 35 euro onderzoekskosten wil overboeken zodat ze hem ongerepareerd terug kunnen sturen... Terwijl de spatiebalk van de eerste retour gestuurde EeePC wel goed werkte...
Inmiddels is het toetsenbord van mijn 900 vervangen bij cdromland. Hij doet het nu helemaal perfect gelukkig! Op elk punt is de spatiebalk te gebruiken zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
uFx schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:03:
Ik heb inmiddels ook m'n EEE PC 900 (zwart) binnen en hij's fantastisch :D De Xandros distributie is wat beperkt en niet echt interessant voor mezelf dus ik heb er nu inmiddels Slackware 12.1 op staan met wat EEE tweaks.Nog niet alles werkt maar ik heb 'em ook nog maar een dagje :)
Heb jij hem toevallig ook van Misco. Ze hebben de eee vandaag ook bij mij proberen af te geven. Helaas was ik niet thuis. Wel wat vreemd omdat ze mgisteren mailde dat de levering pas volgende week zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Mijn gezeur heeft zijn vruchten af geworpen. Kreeg vanmiddag het bevrijdende telefoontje dat ik 2x een EEE PC 900 wit kon ophalen. Moest er wel wat voor over hebben want moest met het OV en in Eindhoven was het nog een flink stuk lopen van het station maar na 5 uur reizen eindelijk thuis met mijn EEE! Vanavond lekker ermee stoeien. Op het eerste gezicht ziet het er goed uit (compleet) en geen mankementen dus daar ben ik al erg blij mee! 4Launch, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 14:03
GranCanaria schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:37:
[...]

Gaaf man, ik ben echt benieuwd, hoe kom je trouwens aan de 901? test versie van asus?
Nee, ik ben momenteel in Taiwan op vakantie en hier is dat ding al te koop :)

Niet op veel plaatsen trouwens. Behalve de plek waar ik 'm gekocht heb ik 'm nog nergens gezien (en daar hadden ze er maar een paar, het was immers een winkeltje van slechts ongeveer 4m^2). De 1000H en Wind heb ik overigens nog helemaal niet gezien hier, al moet ik toegeven dat ik niet echt gezocht heb. De metrostations hangen overigens wel vol met MSI Wind billboards ;)
Sir_Hendro schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:24:
Ik gebruikte een Philips DVD brander:
[afbeelding]
Deze heeft een LG logo maar is dezelfde als die de Philips van mij. Hij gebruikt 2 USB stekkers. 1 voor data + stroom en 1 voor extra stroom. Werd meteen in de bios herkend en werkt echt heerlijk!
Die heb ik ook (maar dan wel gewoon van LG :P) en werkt inderdaad uitstekend.
maxtrash schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 00:11:
@DARKFLOW

ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het met de temperaturen zit op de 901? Kan je daar iets meer over vertellen?
(heb zelf een 900 maar erger me daar aan)
Ik heb vind het zelf totaal niet storend, maar het wordt wel enigzins warm aan de onderkant. Dat het mij niet stoort kan aan mij liggen (ik ben immers een Dell Latitude D600 gewend en die kan soms nogal heet worden aan de onderkant). Uitgaande van het feit dat de 901 minder energie verbruikt dan de 900 (en energieverbruik betekent hitte) ga ik er wel vanuit dat de 901 minder heet wordt, maar dit is nadrukkelijk niet door mij in de praktijk getest.

Wat betreft het GMA950 verhaal: weet iemand hoe ik de kloksnelheid kan controleren? Ik heb zelf wel even gezocht, maar de software die ik zo even snel kon vinden was of niet geschikt voor grafische chipsets of alleen geschikt voor Nvidia/Ati. Mocht iemand dus een suggestie hebben die wel werkt, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Laatst online: 01-09 16:41
Klein beetje off-topic.... ;)
Typisch gevalletje van verkopersmarkt (of de wisselkoers niet goed gehanteerd)

http://www.zercom.eu/inde...php?p=35&f=1&s=1&a=118518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Nu online
Helaas werkt op m'n EEE900 sinds IE7 scrollen niet meer dmv 2 vingers op 't touchpad, nieuwste elantech drivers geinstalleerd (7.0.1.4)
Weet er iemand een oplossing? al gezocht op eeeuser forum, maar kan niet echt een goede oplossing vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:06:
Ik vergelijk niet met Windows, het gaat mij puur om gebruiksgemak. Sterker nog, ik had altijd het idee om geen Windows op mijn EEE te gaan draaien omdat ik me wilde verdiepen in Linux. Echter als zelfs FireFox updaten al zoveel moeite kost dan begin ik te denken of het wel nut heeft, ook uit het oogpunt van efficiency. Uiteraard heb ik Xandros al in de Advanced mode staan maar het lijkt gewoon of alles een paar stappen meer kost.
Onder Ubuntu installeert de package manager altijd automatisch de laatste updates vanaf de Ubuntu repositories. Als je nog nieuwere versies wil hebben moet je even naar www.getdeb.net surfen, de .deb downloaden en dubbelklikken op de .deb (.deb is ongeveer zoals .exe in windows). Vaak bieden de websites van programmaś zelf ook repositories of .deb aan met de nieuwste versie, bijvoorbeeld www.winehq.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
  • Laatst online: 13-02-2019
Vanmiddag mijn splinternieuwe 900 uitgepakt. Eerste indruk: Wat is ie klein! En meteen ook een paar vragen:

Na een uurtje sloeg de fan aan. Hoort deze zo'n herrie te maken?
Bij de software update doen veel updates het niet. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:50

aip

maxtrash schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:07:
ik heb acronis versie 8 (dank voor eerdere tip in dit topic) geinstalleerd. Hier heb ik alleen een aparte usb-stick voor moeten gebruiken. Is er iemand die er in geslaagd is zijn sdhc-kaartje opstartbaar te maken?

Iets anders: iemand ervaring met het installeren van een pliek unattended dvd op de eee? De wimxlite xp3 bevalt me niet zo goed (kan aan andere dingen liggen)
Ik zal wel met m'n ogen dicht kijken....

maar ik kan op de acronis website nergens een link vinden naar een doenload van acronis versie 8 (laat staan een reg. code). Kan iemand me een linkje dumpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 20:55
G_Kracht schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:30:
Vanmiddag mijn splinternieuwe 900 uitgepakt. Eerste indruk: Wat is ie klein! En meteen ook een paar vragen:

Na een uurtje sloeg de fan aan. Hoort deze zo'n herrie te maken?
Bij de software update doen veel updates het niet. Is dat normaal?
xandros of xp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

overigens vond ik de standaard xandros nog niet ideaal. Heb het wel geprobeerd, maar als zelfs de standaard commando's niet werken omdat het een localized versie van de eee is... houdt het nu even op. Denk wel dat ik ubuntu nog eens wil proberen.

Vraag: welke windows based virus scanner gebruiken jullie. ik heb inmiddels antivir en avast geprobeerd, maar vindt ze beiden de opstarttijd nogal vertragen. Andere alternatieven die dat niet doen?

@g kracht: dat vond ik dus ook. updates zijn niet vindbaar, en bij het opvragen van de lijst geeft ie zeker een error?

[ Voor 11% gewijzigd door aip op 12-06-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Welke guide gebruiken jullie om Windows XP te installeren? Die van eeeuser staat vol met links die niet meer werken. Erg handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
aip schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:38:
@g kracht: dat vond ik dus ook. updates zijn niet vindbaar, en bij het opvragen van de lijst geeft ie zeker een error?
Ik krijg wel een lijst, maar als ik bij de meeste update op Installeren klik krijg ik een melding dat de package niet te vinden is. Bizar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

Robkazoe schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:47:
Welke guide gebruiken jullie om Windows XP te installeren? Die van eeeuser staat vol met links die niet meer werken. Erg handig...
Eeeeeh. geen guide, maar een kant en klare oplossing. en meer kan ik er hier niet over zeggen. Usenet is je vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

G_Kracht schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:51:
[...]

Ik krijg wel een lijst, maar als ik bij de meeste update op Installeren klik krijg ik een melding dat de package niet te vinden is. Bizar!
Da's voor mij dus de reden nu even op XP over te gaan. Neem me nogsteeds voor om Linux te gaan proberen op mijn eee900 (het is toch een speeltje voor 'erbij'), maar de standaard ASUS xandros versie - nee, dat wordt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Maar vinden jullie niet dat de fan veel herrie maakt of is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

G_Kracht schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:56:
Maar vinden jullie niet dat de fan veel herrie maakt of is dat normaal?
Nogal veel. EEEctl (XP) helpt daartegen. Onder linux is er een andere optie (ik stelde die vraag eerder al - maar mij lukte het installeren niet) om dat te verhelpen. Zie eerder in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb een vraagje over het snelheidsverschil tussen de 700 en de 900.
Als ik het goed begrepen heb, hebben ze beiden een 900 processor maar is die van de 700 geklokt op 7x90=630 en staat die van de 900 op 10x90=900.

Klopt dit? Of zitten er andere verschillen in? is er ergens een vergelijkingstest kwa snelheid/performance van beiden te vinden? Ik kan namelijks niks hierover vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 20:02
Robkazoe schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:47:
Startpunt een nlited versie van xp:
http://www.i64x.com/eeexp.php
Gebruik besliste de meest actuele versie van nlite als je vista (zoals ik) ervoor gebruikt.

Ik heb daarna xp pro geinstalleerd met de 1 usb stick methode.
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=25311
usb-multiboot is nu bij iets van versie 10.

Vereist:
usb 2.0 stick met een paar gig leeg!

Na het draaien van usb multiboot een zeer eenvoudige xp installatie.

Mijn installatie was na het uitschakelen van de swap file 800mb
en ik had nog extra bluetooth (com,modem,irda,com+) toegevoegd.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Die eeeuser guide werkt wel (waaronder juiste links naar multiboot). Dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:30:
Hallo,
Ik heb een vraagje over het snelheidsverschil tussen de 700 en de 900.
Als ik het goed begrepen heb, hebben ze beiden een 900 processor maar is die van de 700 geklokt op 7x90=630 en staat die van de 900 op 10x90=900.

Klopt dit? Of zitten er andere verschillen in? is er ergens een vergelijkingstest kwa snelheid/performance van beiden te vinden? Ik kan namelijks niks hierover vinden.....
Ik dacht dat het mogelijk was de 701 op 900MHz te laten draaien mbv die eee-tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat het mogelijk was de 701 op 900MHz te laten draaien mbv die eee-tool.
Hoe doe je dat dan? Ikkan hiermee alleen de fanspeed aanpassen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is gewoon een optie hoor, maar er staat niet letterlijk 900mhz etc. meer performance enzo.

Vandaag met de 900 zitten spelen, mooi dingetje hoor, alleen aan de prijzige kant en ik vind de afwerking van het plastic en de hoes van de 701 mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook of er een agenda is voor de EEE PC.Ik ben op zoek naar zoiets voor een vriendin.

Iets al outlook of zo..

Ik ben al een hele tijd op zoek naar zoiets maar kan t niet echt vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon Outlook installeren?

Er kan gewoon Windows op draaien hoor, dus ook gewoon Outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 16:03
Ik heb vandaag mn EEE 900 binnen gekregen, na een half uurtje Xandros heb ik XP SP2 geinstalleerd en alles werkt vlekkeloos en vlot. Ik heb alleen een probleem met de batterijduur indicatie, de totale werktijd is naar verwachting (2-3 uur onder normaal gebruik) maar de resterende werktijd gaat van 40% naar 0 binnen enkele minuten.

Op zich is dit geen groot probleem aangezien ik nu weet dat ik bij 50% weinig werktijd meer heb, maar ik zou liever zien dat de indicatie wat exacter is. Is er iemand die hier een oplossing voor weet?

Ik heb de accu voor gebruik volledig opgeladen en daarna 2 keer leeggespeeld en weer volledig opgeladen. Zoals gezegd is de totale werktijd wel goed te noemen, het gaat mij puur om de indicatie van de resterend tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 00:07:
Weet iemand ook of er een agenda is voor de EEE PC.Ik ben op zoek naar zoiets voor een vriendin.

Iets al outlook of zo..

Ik ben al een hele tijd op zoek naar zoiets maar kan t niet echt vinden..
Als je iets zoekt als Outlook kun je Evolution proberen. Een meer stand-alone organiser is Sunbird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
DarkFlow schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:37:
Wat betreft het GMA950 verhaal: weet iemand hoe ik de kloksnelheid kan controleren? Ik heb zelf wel even gezocht, maar de software die ik zo even snel kon vinden was of niet geschikt voor grafische chipsets of alleen geschikt voor Nvidia/Ati. Mocht iemand dus een suggestie hebben die wel werkt, graag.
Om de kloksnelheid te controleren kun je GPUz gebruiken, de grafische variant van CPUz.
dsibma schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 01:50:
Ik heb vandaag mn EEE 900 binnen gekregen, na een half uurtje Xandros heb ik XP SP2 geinstalleerd en alles werkt vlekkeloos en vlot. Ik heb alleen een probleem met de batterijduur indicatie, de totale werktijd is naar verwachting (2-3 uur onder normaal gebruik) maar de resterende werktijd gaat van 40% naar 0 binnen enkele minuten.

Op zich is dit geen groot probleem aangezien ik nu weet dat ik bij 50% weinig werktijd meer heb, maar ik zou liever zien dat de indicatie wat exacter is. Is er iemand die hier een oplossing voor weet?

Ik heb de accu voor gebruik volledig opgeladen en daarna 2 keer leeggespeeld en weer volledig opgeladen. Zoals gezegd is de totale werktijd wel goed te noemen, het gaat mij puur om de indicatie van de resterend tijd.
Wat wellicht zal helpen is de laatste BIOS (0601) te flashen, deze update de batterij indication tables. Er staat bij de update dat je meer werktijd krijgt hierdoor.

Wel moet je even goed opletten, zelfs met deze nieuwe bios is het zo dat hij erg lang op de 70% blijft hangen.. en vervolgens gaatie relatief snel naar 30% en uiteindelijk blijftie staan op 20%. Echter kan ik nog een dik half uur (als't niet langer is) op Stock snelheid (630MHz) en wlan doorwerken. wel geeftie aan dat de accuspanning laag is en dat ik de accu moet verwisselen, maar pas een half uur later gaat hij in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Ik heb mn toetsenbord screenprotector binnen vanuit hongkong voor 2 dollar. Maar er vandaag of morgen even foto's van. Typt allemaal iets anders maar het is goed te doen! Drukt enkel ietszwaarder in, wat opzich dan ook wel weer fijn is :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Dat gebruik ik ook, zo'n toetsenbord protector, erugggg handig om je toetsenbord clean te houden.

Geen stof of broodkruimels meer onder je toetsen. Echt een aanrader,en kost bijna niks.
Welk merk heb jij? De mijne is van cooskin, en kwam met doorzichtige plakkers. Deze heb ik er snel weer vanaf getrokken, nu ligt deze "los" op het toesenbord. Tikt net iets beter 8)7

Hoe dik is íe? De mijne is flinter dun, ziet 'm niet op je toetsenbord liggen, dus geen gekke verkleuringen op je toesen. :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Windkracht13 op 13-06-2008 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Windkracht13 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:35:
Dat gebruik ik ook, zo'n toetsenbord protector, erugggg handig om je toetsenbord clean te houden.

Geen stof of broodkruimels meer onder je toetsen. Echt een aanrader,en kost bijna niks.
Welk merk heb jij? De mijne is van cooskin, en kwam met doorzichtige plakkers. Deze heb ik er snel weer vanaf getrokken, nu ligt deze "los" op het toesenbord. Tikt net iets beter 8)7
Nee, ik heb niet dat merk. Gewoon los zonder stikkertjes uit hongkong. Blijft netjes erop liggen, alleen de zijkantjes zitten een beetje los, maar niet zo los dat hij eraf komt ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Laatst online: 23:05

uFx

Kasj schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:58:
[...]

Heb jij hem toevallig ook van Misco. Ze hebben de eee vandaag ook bij mij proberen af te geven. Helaas was ik niet thuis. Wel wat vreemd omdat ze mgisteren mailde dat de levering pas volgende week zou zijn.
Nee ik heb 'em van electronicagigant.nl. Hij zou eigenlijk begin juni binnenkomen maar da's dus iets vertraagd aangezien ik hem deze week binnen kreeg.

Inmiddels draait mijn Slackware 12.1 met XFCE setup heerlijk. Opstarttijd zit rond de 25 seconden (dankzij de slim kernel op slackeee.strangled.net), bijna alle 'features' werken (webcam, Fn toetsen, suspend, geluid). Alleen de mic wil nog niet helemaal helaas. Ohja, en de battery indicator is wat vreemd: hij loopt vrij snel terug van 100 naar 10% (binnen 30 minuten), vervolgens blijft hij anderhalf uur hangen op 7%. Uiteindelijk toch ruim 2 uur met de 4400mAh kunnen doen (intensief gebruik, brightness op 70%).

Door middel van een bluetooth USB stickje kan ik nu mooi onderweg gebruik maken van m'n T-Mobile Pocket Internet Totaal abonnement _/-\o_ (dankzij wvdial, pppd en wat hcid gekloot :P)

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://xs128.xs.to/xs128/08244/eee900182.jpg

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Heel veel plezier ermee, Lunux of Windhoos?

En wat heeft je over de streep getrokken om toch voor 900 te gaan?

[ Voor 44% gewijzigd door Windkracht13 op 13-06-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
Dat werd ook tijd.. :P Veel plezier met het spelen alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Windkracht13 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:55:
Heel veel plezier ermee, Lunux of Windhoos?
Zwart en Linux :)
En wat heeft je over de streep getrokken om toch voor 900 te gaan?
Beschikbaarheid :P Ik kon gewoon even langs mn vorige werk gaan (Computerwinkel) en hij was van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:42
Kerel, veel speelplezier met je nieuwe aanwinst.

ik wacht toch nog even op de msi wind en 901 daar als ik nu de 900 koop, deze later toch zal vervangen door de 901 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Nu online
XanderDrake schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:01:
[...]
Beschikbaarheid :P Ik kon gewoon even langs mn vorige werk gaan (Computerwinkel) en hij was van mij :)
bij cdromland gewerkt dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:21

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

GranCanaria schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:20:

ik wacht toch nog even op de msi wind en 901 daar als ik nu de 900 koop, deze later toch zal vervangen door de 901 :)
ik blijf maar twijfelen... ik heb net ff gemaild met msi en die melden dat de 6cell variant van de wind waarschijnlijk begin september leverbaar zal zijn. Het zal er net om hangen voor mij welke er eerder hier is, de 6cell wind of de eee901, alhoewel ik liever de wind heb ivm grootte.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
GranCanaria schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:20:

En wellicht komt er wederom een variant die weer wat beter is, en tevens ook net weer wat duurder.. En zo kun je natuurlijk blijven wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Ik heb mijn 900 al een tijdje, ook gedacht om te wachten op de 901.

Ben blij dat ik niet heb gewacht, echt nog geen dag spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Laatst online: 13-09 07:01
[quote]Ik heb mn toetsenbord screenprotector binnen vanuit hongkong voor 2 dollar. Maar er vandaag of morgen even foto's van. Typt allemaal iets anders maar het is goed te doen! Drukt enkel ietszwaarder in, wat opzich dan ook wel weer fijn is[\quote]

Kun je misschien iets meer vertellen over waar je hem vandaan hebt?

Ik had eigenlijk ook wel verwacht dat DealExtreme flink wat EEE-spulletjes zou hebben, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Kijk ff op Ebay, staat daar zijn div. ass. te koop.

Wel ff instellen op wereldwijd zoeken...

[ Voor 30% gewijzigd door Windkracht13 op 13-06-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Hehe, nu kan je echt over je _eigen_ ervaringen schrijven!

Feli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Laatst online: 02-09 14:03
Mr_Q schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:09:
[...]

Om de kloksnelheid te controleren kun je GPUz gebruiken, de grafische variant van CPUz.
Bedankt.

Volgens GPU-Z draait de GPU van mijn 901 gewoon op 400 MHz.

Overigens heb ik vandaag de 1000H gezien in een winkel. Lokale prijs: 18600 Taiwanese dollars (~400 euro). Ter referentie: mijn 901 was 16700 TWD (~355 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Heeft er iemand al ervaring met een car adapter voor de Eeepc. nou eigenlijk niet de Eeepc, maar een stekker die past in de achtereind van de adapter?

Niet dat ik hem op ebay ergens moet halen, want volgens mij is die aansluiting vrij universeel en gewoon in nl te halen :)

Oftewel als ik zelf wil zoeken, hoe heet dat stekkertje met 2 rondjes, dat heeft een naam...Afbeeldingslocatie: http://www2.computeruniverse.net/images6/175/9017866400044225.jpg
Hoe heet die aansluiting? :)

Oftewel, heeft iemand ervaringen met een car adapter en is er verschil tussen de 7"adapter en de 9, ze worden verschillend op ebay aangeboden nl.

700:
http://cgi.ebay.com/WHITE...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

900
http://cgi.ebay.com/Car-C...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 61% gewijzigd door Tomino op 13-06-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
DarkFlow schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:27:
[...]

Bedankt.

Da's nuttige informatie! Dan zullen 3D apps wel duidelijk beter draaien op de 901 ivm de 900.

OTOH zal het niet heel veel uitmaken, aangezien de performance van de 900 'niets' is, en die van de 901 'twee keer niets'. Maar het kan net genoeg boost zijn om bijv. GTA:SA nog net te kunnen spelen.

ik heb vandaag op m'n werk de zwarte eee 900 ontvangen! Woensdagavond om 23u besteld bij 4launch. Dat wordt lekker speulen. Denk dat ik xandros erop laat staan, aangezien dan alle basisfunctionaliteit meteen goed werkt, en je net zo goed dingen kunt installeren via apt-get in advanced mode.

@boven: Die stekker heet euro-stekker.

[ Voor 2% gewijzigd door brama op 13-06-2008 13:59 . Reden: stekkermeuk toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
[b][message=30237898,noline]
Oftewel, heeft iemand ervaringen met een car adapter en is er verschil tussen de 7"adapter en de 9, ze worden verschillend op ebay aangeboden nl.
Ik was zelf ook al aan het kijken, volgens mij zit er geen verschil in aangezien deze zowel voor de 900 als de 701 wordt aangeboden.

http://cgi.ebay.com/In-Ca...3A12&_trksid=p3286.c0.m14

Models ASUS
Eee PC 701, 900
Eee PC 2G Surf (256 RAM)
Eee PC 4G (512 RAM)
Eee PC 4G Surf (512 RAM)
Eee PC 4G Surf (1G RAM)
Eee PC 8GB (1G RAM)
Eee PC 12G (2G RAM)
Eee PC 20G (1G RAM)

[ Voor 31% gewijzigd door blowbeat op 13-06-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Wat een geweldig dingetje O+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syntesia schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:16:
[...]

heeft castle-e zelf gezegt.
ik had hun gisteren gebelt wanneer de witte binnen kwam, want op hun site staat begin deze week.
en hun laatste nieuws was dat gisteren hun leverancier de witte had opgestuurt en dat ze hem waarschijnlijk vandaag binnen zouden krijgen.

wacht nu op een mailtje van hun van wanneer hij er is. ga ik hem gelijk ophalen
Is die al binnen? Mijne is nog steeds niet verstuurd. Wederom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:44
Voor eventuele belgische tweakers: laptopshop.be (=CoolBlue) heeft de 900 binnen - te koop voor 406EUR incl verzending! (mijne is besteld...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
blowbeat schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:07:
[...]

Ik was zelf ook al aan het kijken, volgens mij zit er geen verschil in aangezien deze zowel voor de 900 als de 701 wordt aangeboden.

http://cgi.ebay.com/In-Ca...3A12&_trksid=p3286.c0.m14

Models ASUS
Eee PC 701, 900
Eee PC 2G Surf (256 RAM)
Eee PC 4G (512 RAM)
Eee PC 4G Surf (512 RAM)
Eee PC 4G Surf (1G RAM)
Eee PC 8GB (1G RAM)
Eee PC 12G (2G RAM)
Eee PC 20G (1G RAM)
Thnx, besteld _/-\o_ Lekker filmpje kijken onderweg in de auto naar vakantie! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Dryhte schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:12:
Voor eventuele belgische tweakers: laptopshop.be (=CoolBlue) heeft de 900 binnen - te koop voor 406EUR incl verzending! (mijne is besteld...)
*Grom* gisteren was hij nog uitverkocht en hem em toen maar in de uk besteld. Maar goed, net een mailtje ontvangen dat ze hem vandaag met dhl verstuurd hebben dus ik overleef het wel, ik heb wel als voordeel dat ik nu qwerty ga hebben, maar dat is persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
@Tomino,
Ik zou toch maar oppassen met de car-adaptors.
De voeding voor een eee700 is 9,5Volt en voor een eee900 12 volt.
Ik begrijp niet goed waarom Asus apparaten uitbrengt die op het oog hetzelfde zijn en met dezelfde accus overweg kunnen maar verschillende adaptors uitbrengt.

Denk er aan dat dat er wel degelijk een groot verschil is tussen 9.6 volt en 12 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 09:28
Ik ga binnenkort eens testen, bij de mediamarkt ofzo.. Wil toch wel eens weten hoe zo'n ding typt.. Ik heb vrij kleine vingers dus dat kan in dit geval gunstig uitpakken.. Lijkt me toch een handige laptop voor op school, voor wat typwerk, maar wel vet dat je old-skool games nog lekker kan spelen.. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Hatman schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:52:
@Tomino,
Ik zou toch maar oppassen met de car-adaptors.
De voeding voor een eee700 is 9,5Volt en voor een eee900 12 volt.
Ik begrijp niet goed waarom Asus apparaten uitbrengt die op het oog hetzelfde zijn en met dezelfde accus overweg kunnen maar verschillende adaptors uitbrengt.

Denk er aan dat dat er wel degelijk een groot verschil is tussen 9.6 volt en 12 volt.
Thnx, maar als ik het probeer en hij werkt niet, kan ik dan alles mollen of laad hij enkel niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
Hoe zit het eigenlijk met het uitbereiden van het RAM geheugen van de Asus EEE PC (900)?

Ik was van plan om de 1gb te wisselen met een 2gb module die ik nog had liggen maar zag dat er een stikketje geplakt zat over het tweede schroefje van het kapje.

Het lijkt me dus dat je dit niet zelf mag doen zonder dat je de garantie laat verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
DarkFlow schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:27:
[...]

Bedankt.

Overigens heb ik vandaag de 1000H gezien in een winkel. Lokale prijs: 18600 Taiwanese dollars (~400 euro). Ter referentie: mijn 901 was 16700 TWD (~355 euro).
Dat is wel interessant. In de review zag je ook wel dat 3dmark03 beter draaide met de 901, hoewel ik me afvraag of dat geen driver / compatibaliteitsprobleem was.

Bij de 900 draait hij overigens naar 333 MHz en niet op 400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Mr_Q schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:25:
Dat is wel interessant. In de review zag je ook wel dat 3dmark03 beter draaide met de 901, hoewel ik me afvraag of dat geen driver / compatibaliteitsprobleem was.

Bij de 900 draait hij overigens naar 333 MHz en niet op 400.
Het probleem met Intel drivers is dat je dat nooit weet...

Wat wel bekend is, is dat de GMA 900 en 950 erg veel overeen komen. Het zal wel komen door de extra 66mhz.
Waarschijnlijk heeft het overclocken van de CPU, Mem en FSB een flinke invloed op de prestaties van de videokaart: ze zijn allemaal gelinkt, en zeker de gpu gaat beter presteren als de FSB en Mem sneller gaan draaien.

Wat mooi dat ik dit nu zelf kan testen :) :) :)
Jullie krijgen het nog wel te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Needakill
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-08 10:51
Ik vind dit wel een leuk ding, maar is het in het echt ook zo? Ik wou hem aan me moeder geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
XanderDrake schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:28:
[...]

Het probleem met Intel drivers is dat je dat nooit weet...

Wat wel bekend is, is dat de GMA 900 en 950 erg veel overeen komen. Het zal wel komen door de extra 66mhz.
Waarschijnlijk heeft het overclocken van de CPU, Mem en FSB een flinke invloed op de prestaties van de videokaart: ze zijn allemaal gelinkt, en zeker de gpu gaat beter presteren als de FSB en Mem sneller gaan draaien.

Wat mooi dat ik dit nu zelf kan testen :) :) :)
Jullie krijgen het nog wel te horen!
Als je wat leuke programma's kunt vinden die geschikt zijn samen met de maximale instellingen die je hebt kunnen maken ben ik de eerste die het wil weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
Tomino schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:08:
[...]

Thnx, maar als ik het probeer en hij werkt niet, kan ik dan alles mollen of laad hij enkel niet op?
Ik zou een caradaptor nemen die (net als de in de 2 ebay voorbeelden) geschikt is voor mijn Eee pc
en geen universele. Dus uitgangsspanning 9.5v olt de 700 of een 12v voor de 900.
De eeetjes zijn te duur om daar een gokje op te wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Hatman schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:42:
[...]

Ik zou een caradaptor nemen die (net als de in de 2 ebay voorbeelden) geschikt is voor mijn Eee pc
en geen universele. Dus uitgangsspanning 9.5v olt de 700 of een 12v voor de 900.
De eeetjes zijn te duur om daar een gokje op te wagen.
http://cgi.ebay.com/In-Ca...672337&_trkparms=72%3A552|39%3A1|65%3A12&_trksid=p3286.c0.m14
Ja, maar de meneer in die ebay link, daar staat zelf bij dat hij ook voor de 9 geschikt is in de description..
In-Car Charger for Asus EeePC 700 701 8GB,4GB,4GB & 2GB Surf 900 12GB 20GB, Black
daar heb ik hem dus ook gehaald..

Dus, kan het kwaad om er wat minder volt in te doen ( 9.5 ipv 12? )

[ Voor 6% gewijzigd door Tomino op 13-06-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Laatst online: 22-03 00:40
Helaas wel met qwerty toetsenbord, waar voor België azerty toch gebruikelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
Tomino schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:13:
[...]

Thnx, besteld _/-\o_ Lekker filmpje kijken onderweg in de auto naar vakantie! O+
Wat voor externe DVD speler kan je hier aan hangen?
Ik ben nog op zoek naar iets voor de kids tijdens de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
blowbeat schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:38:
[...]

Wat voor externe DVD speler kan je hier aan hangen?
Ik ben nog op zoek naar iets voor de kids tijdens de vakantie.
Sorry, ik ben niet echt van de legale kant, iso's dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Komplett.be heeft ook de zwarte 900 aan €410, ik denk zelfs met Azerty keyboard. Die staat er trouwens al een tijdje, niks nieuw dus. :p

[ Voor 7% gewijzigd door RuddyMysterious op 13-06-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

Voor wie Acronis ook zoekt )handig om na installatie een image te maken'. De volledige licentie kun je (legaal !!!) krijgen door deze instructies te volgen ....

http://www.megaleecher.net/Acronis_True_Image_Serial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
aip schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 18:32:
Voor wie Acronis ook zoekt )handig om na installatie een image te maken'. De volledige licentie kun je (legaal !!!) krijgen door deze instructies te volgen ....

http://www.megaleecher.net/Acronis_True_Image_Serial
_/-\o_ :Y
Ga het NU doen, nu loopt alles nog perfecto :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tomino op 13-06-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het touchpad van mijn 900 erg overgevoelig... een enkele tik wordt in de meeste gevallen als dubbelklik uitgevoerd... dat is niet altijd handig.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Is hier een oplossing voor? Ik heb XP er op staan, in de instellingen van het touchpad kan ik niet echt iets vinden.
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)

Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.

Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.