[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste
Acties:
  • 294.375 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
ik heb zelf xp gezet op mijn 900 maar heb nu zware netwerkproblemen. Het signaal is sterk en hij verbindt ook met 54Mbps maar vervolgens heb ik ping tijden van 2000ms naar de router, als er al pakketjes doorkomen. De standaard xp-drivers geïnstalleerd. Nog tips iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 15:39
maxtrash schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 00:40:
ik heb zelf xp gezet op mijn 900 maar heb nu zware netwerkproblemen. Het signaal is sterk en hij verbindt ook met 54Mbps maar vervolgens heb ik ping tijden van 2000ms naar de router, als er al pakketjes doorkomen. De standaard xp-drivers geïnstalleerd. Nog tips iemand?
Wat je kunt proberen is
- Via Windows Update de laatste driver binnenhalen; deze is nieuwer dan die van de Asus website
- Via de website van Atheros een nieuwe driver downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangnl
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 16:40
Is het normaal als hij (701 4g) in standby is geweest dat de interne sdcardreader dan vreemd doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukhem
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-08-2022
EEE-lover schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:52:
Net een nLite Windows XP erop gezet en mijn huisgenoot dezelfde (allebei op de 900). Na wat werk blijkt alles te werken, maar zien we de 16GB SSD niet meer. Tijdens de Windows installatie moest je ALLE partities verwijderen (ook BIOS partitie), maar nu in Windows zie ik dus alleen nog maar de 4GB SSD waar ook Windows op staat. Weet iemand wat ik fout deed/doe/moet veranderen?
Je moet hem eerst formatteren in Windows XP disk management console
http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:07
bangnl schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:51:
Is het normaal als hij (701 4g) in standby is geweest dat de interne sdcardreader dan vreemd doet?
Ik heb er iig ook last van (onder WinXP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangnl
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 16:40
Jainoxi schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:05:
[...]

Ik heb er iig ook last van (onder WinXP).
Oke gelukkig ben ik niet de enige want ik had al een ander sd kaartje gekocht maar same problem. Ik hoop dat hiervoor een biosupdate komt want ik heb (portable) office op het sd kaartje staan en moet dan telkens opnieuw opstarten om hem weer te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de batterij: wie maakt de website
" asuseeedirtylittlesecret.com "? daar wat filmpjes op zetten en dan zijn ze in no time over, net als apple destijds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
  • Laatst online: 14-09 15:53
Nukhem schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:59:
[...]

Je moet hem eerst formatteren in Windows XP disk management console
http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm
Ik had het al gevonden (had wat beter moeten zoeken). Toch bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil, daar mijn oude laptop de geest gegeven heeft, naast mijn huidige een goedkoop backup systeem kopen zoals de eeepc van Asus m.a.w. een mini notebook, voor een reserve backup op te zetten en om ook te gebruiken om vanuit mijn dreambox (c.q. NAS-server) naar mijn (wireless)router te gaan en dan de TV c.q. films door te streamen naar zo'n linus Eeepc van Asus of iets dergelijks.

Nu gaat dit prima naar mijn archos wifi 701 doch deze kan alleen films en internet laten zien. Kan niet TV-streamen, omdat daarvoor geen software kan geworden geexecuteerd, zoals videolan.

Ik wil daarom wel linux op een dergelijke mininotebook hebben, doch moet deze zeker TV door kunnen streamen anders heeft het weinig zin voor mij.

Vandaar mijn vraagstelling of de processor snelheid hier ook een rol in speelt of dat ik beter een dergelijke notebook kan nemen met bv. windows xp.

Adviezen van harte welkom.

Groetjes,

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Q schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 00:11:

Ook ik heb de petitie getekend.. Alleen vraag ik me af hoe serieus zo'n petitie genomen wordt op een website waar tegen alles en iedereen een petitie opgezet wordt.
Heb je een beter alternatief?

edit: BTW, de resultaten kunnen straks geexporteerd worden naar een csv bestand dus kan het ook op een andere manier aan Asus worden aangeboden dan via die website.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Q schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 00:11:
[...]

ok ik heb de petitie getekend.. Alleen vraag ik me af hoe serieus zo'n petitie genomen wordt op een website waar tegen alles en iedereen een petitie opgezet wordt.
Ik denk dat je dit onderschat. Je moet het ook in een breder perspectief zien. Als er veel ondertekeningen zijn kunnen we dit onder de aandacht van programma's als Kassa e.d. brengen. Die staat wel sterk tegenover Asus. Immers kan Asus zich geen slechte media aandacht permiteren, en zullen ze hier serieus op in gaan.
Wat we met deze site willen bereiken is laten zien hoeveel mensen het oneens zijn met de gang van zaken. Zo kan je dat tenminste in kaart brengen.

Ik hoop dat het allemaal wat duidelijker is nu?

edit
Je moet nu betalen voor de petitie, lijkt me dus niet zo'n goede site waar dit op staat... Check maar.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:16:

edit
Je moet nu betalen voor de petitie, lijkt me dus niet zo'n goede site waar dit op staat... Check maar.
Ik zie niks bijzonders??? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Het is een optie hoor, het sponseren. Je kan gewoon de petitie onderteken zonder dat je daar voor hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 11:38
Bol.com heeft ze ook inmiddels, levertijd staat nog op 2 tot 3 weken, maar zowel de 700 als 900 is er (als ik t goed gezien heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 11:18
Heeft iemand enig idee hoeveel bandbreedte je nodig hebt om divx af te spelen? Ik wil een sd kaartje bestellen maar ik ga geen Utra II kaartje besteden als zelfs divx niet meer dan 3 mb/s nodig heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:21
ECiftci schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:46:
Heeft iemand enig idee hoeveel bandbreedte je nodig hebt om divx af te spelen? Ik wil een sd kaartje bestellen maar ik ga geen Utra II kaartje besteden als zelfs divx niet meer dan 3 mb/s nodig heeft...
Ik zou gewoon een class 6 SDHC kaartje kopen. Die zijn zeker snel genoeg. En mijn ervaring is dat deze absoluut niet duurder hoeven te zijn dan class 2 of 4.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-11-2023
heeft er iemand ervaring mee om de eee icm nokia pc suite te verbinden met internet? zou nog leuke oplossing zijn voor op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:16:
[...]

Ik denk dat je dit onderschat. Je moet het ook in een breder perspectief zien. Als er veel ondertekeningen zijn kunnen we dit onder de aandacht van programma's als Kassa e.d. brengen. Die staat wel sterk tegenover Asus. Immers kan Asus zich geen slechte media aandacht permiteren, en zullen ze hier serieus op in gaan.
Wat we met deze site willen bereiken is laten zien hoeveel mensen het oneens zijn met de gang van zaken. Zo kan je dat tenminste in kaart brengen.

Ik hoop dat het allemaal wat duidelijker is nu?

edit
Het starten van een petitie was mijn idee en uitgewerkt door andere die ook deze thread in de gaten houden. Ik kan zelf ook wel een nette site maken waar getekend kan worden voor de petitie. Hier heb je dan inderdaad het sponsor gedeelte niet bij zitten wat het voor vele toch onduidelijk maakt. Dit gaat me dan wel enkele uren kosten en er moet natuurlijk een domeinnaam geregistreerd worden..

Ik denk overigens niet dat Asus veel met onze petitie zal doen.

Uiteraard is het dus uiteindelijk de bedoeling om Radar of Kassa hierover te mailen om tot een nette oplossing te komen.
VdBo schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:12:
heeft er iemand ervaring mee om de eee icm nokia pc suite te verbinden met internet? zou nog leuke oplossing zijn voor op vakantie.
Jazeker, ik doe dit regelmatig (ondanks dat het officieel niet mag).
Ik heb het momenteel ook werkend met de micro bluetooth stick van Trust op mijn Asus EEE PC 900.'

Wat je moet doen:
- Zorgen dat je verbinding hebt met je telefoon dmv. de Nokia PC Suite.
- Icoontje 'Verbinding maken met het internet' aanklikken. Er zal een nieuw venster verschijnen.
- Icoontje 'configureren' (steeksleutel) aanklikken. Er zal een wizard verschijnen waar je met behulp van een lijst je eigen provider kiest. Voor Vodafone kies je Vodafone (The Netherlands).
- Verbinding maken na instellen van juiste netwerk.

Vervolgens maak je verbinding en is alles in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Ik hou dit forum al even in de gaten, omdat ik wilde wachten op de 900 met XP. Maar.... nu zag ik in de PC Magazine van juni de aankondiging van de Medion Akoya Mini E1210 waarvan de specs zijn: 10,2 inch scherm, een Intel Atom chip, 1GB DDR2, VGA-uit, WiFi (N-draft), netwerk, geheugenkaartlezer, 3 x USB, interne webcam, 80 GB harddisk (dus geen SSD) en Windows XP. Vanaf augustus 2008 in de Gamma voor € 399.

Dat zeg ik: Gamma....

Edit: las net op UMPCportal.com dat dit een variant van de MSI Wind zou zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door wvexeltweakers op 10-06-2008 16:09 . Reden: Update ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

En ik zeg: oud nieuws :p
Is al een tijd bekend. Het is een gere-brande MSI Wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Q schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:46:
Het starten van een petitie was mijn idee en uitgewerkt door andere die ook deze thread in de gaten houden. Ik kan zelf ook wel een nette site maken waar getekend kan worden voor de petitie. Hier heb je dan inderdaad het sponsor gedeelte niet bij zitten wat het voor vele toch onduidelijk maakt. Dit gaat me dan wel enkele uren kosten en er moet natuurlijk een domeinnaam geregistreerd worden..
Als je dat wilt gaan doen, het is mij om het even hoor.
Dan sluiten we deze petitie en hevelen we de gegevens wel over.
Ik wil niemand het gras voor de voeten wegmaaien, maar iedereen riep dat er iets gedaan moest worden en niemand gaf aan dit te willen starten.
Ga dus gerust je gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:20:
[...]

Als je dat wilt gaan doen, het is mij om het even hoor.
Dan sluiten we deze petitie en hevelen we de gegevens wel over.
Ik wil niemand het gras voor de voeten wegmaaien, maar iedereen riep dat er iets gedaan moest worden en niemand gaf aan dit te willen starten.
Ga dus gerust je gang.
Ik waardeer je inzet, maar ik heb wel degelijk aangegeven hier een website voor te willen maken, alleen wou ik wel weten of hier echt animo voor is.. Ga natuurlijk niet wat maken wat uiteindelijk niets opleverd of toch niet gebruikt wordt.

Idee-en voor de nieuwe website dan? Behalve Naam, emailadres en bericht? Iemand zin om de tekst te maken (en te helpen) voor deze petitie/website? Doe ik het technische gedeelte wel, hosting, domein, mysql + php...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 16:13
als het goed is morgen mijn asus EEE 900 Wit binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoveel werk terwijl je er zelf helemaal geen heil in ziet?? :? :?
Ik wens je veel plezier, maar reken niet op mijn hulp.
Ik heb er mijn tijd al ingestoken, ik ga vanaf nu gewoon lekker met mijn lappie spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Q: ik wil helpen met tekst en dergelijke. Dat is geen probleem, technische gedeelte ben ik echter niet zo in thuis :). Denk dat Knoopje ook wel wil helpen.

edit
Had knoopjes reactie niet gezien.

Nou ja misschien wel beetje veel werk, er zijn ook gewoon andere petitiesites die niet om knaken vragen neem ik aan. Misschien is dat nog een optie?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syntesia schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:44:
Je gaat ons morgen toch ook nog wel even vertellen wat er door je heen ging toen je de doos van de postbode in ontvangst nam? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:05:
Je gaat ons morgen toch ook nog wel even vertellen wat er door je heen ging toen je de doos van de postbode in ontvangst nam? :+
Op Youtube ook graag een filmpje van de heugelijke gebeurtenis. Dat willen we niet missen :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
ik hou jullie op de hoogte. heb de 701 al wel gezien en ik zat echt met grote ogen te kijken naar hoe klein hij was en hoe mooi hij was .. dus het kan alleen maar beter met de 900 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:10:
Mr_Q: ik wil helpen met tekst en dergelijke. Dat is geen probleem, technische gedeelte ben ik echter niet zo in thuis :). Denk dat Knoopje ook wel wil helpen.

edit
Had knoopjes reactie niet gezien.

Nou ja misschien wel beetje veel werk, er zijn ook gewoon andere petitiesites die niet om knaken vragen neem ik aan. Misschien is dat nog een optie?
Ik denk dat Knoopje niet wil vanwege het feit dat ze er al tijd in gestoken heeft en enigzins voelt alsof het niet goed of zinloos is geweest.. Wat uiteraard niet het geval is..

Wel denk ik alleen dat een domeinnaam zonder reclame / sponsor shit wat serieuzer word opgepakt door bedrijven als Radar, Kassa en Asus.

Heb je misschien een e-mail adres waar ik je op kan bereiken? Lijkt me wat gemakkelijker om te communuceren dan via dit forum.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Q op 10-06-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

syntesia schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:24:
ik hou jullie op de hoogte. heb de 701 al wel gezien en ik zat echt met grote ogen te kijken naar hoe klein hij was en hoe mooi hij was .. dus het kan alleen maar beter met de 900 !
Op 3 juni heeft Asus aangekondigd dat er ook een EEE 1000 en 1000(H) aankomen. Deze hebben ook de Intel Atom chip aan boord en een 10 inch scherm. De 1000 met Linux heeft een 40GB SSD en de 1000(H) heeft XP en een 80GN HD. Over de accu wordt alleen gezegd dat het een "6 cels" model betreft. Ik heb geen idee wat daarvan de mAh is.
Klinkt steeds beter, die nieuwe modellen. :9

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
word te groot 10 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:29
syntesia schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:44:
En jouw bron is? Ben wel benieuwd namelijk, heb expres de zwarte 900 laten schieten omdat ik graag de witte wilde hebben maar duurt nu toch weer redelijk lang in mijn ogen. Snap niet dat er zoveel dagen verschil kan zitten tussen wit en zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Robkazoe schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:25:
[...]

En jouw bron is? Ben wel benieuwd namelijk, heb expres de zwarte 900 laten schieten omdat ik graag de witte wilde hebben maar duurt nu toch weer redelijk lang in mijn ogen. Snap niet dat er zoveel dagen verschil kan zitten tussen wit en zwart.
Zwarte handel gaat altijd wat sneller :+
[geintje]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:21

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik vind het opzich nog net kunnen. Hier zie je een vergelijking vd 9 inch eee900 en 10 inch msi wind. Ik twijfel erg tussen de 901 of de wind, ik laat het van de accuduur afhangen zodra beide modellen een beetje goed verkrijgbaar zijn.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Laatst online: 14-09 14:44
Hier in België heb ik 'm (de 701 weliswaar) voor 't eerst in mijn handen gehad :) Fnac verkoopt ze; 339 EUR voor de 4G met XP. Voorlopige conclusie: erg klein klavier maar dat lukt me misschien net. Fantastisch qua formaat (is that a laptop in your pocket, or are you just happy to see me? :) )
Ik wacht wel op de 900, resolutie van de 701 voldoet niet voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 09:28
DarkFlow schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:43:
[...]

De accu gaat lang mee. Zoveel kan ik wel zeggen. Ik heb de 901 vandaag zeker 4 uur aan gehad op accu. Dit was niet aaneengesloten, dus kan rustig nog langer geweest zijn, zo goed heb ik nu ook niet getimed, uiteraard zonder tussendoor op te laden. Dit met het scherm continu op minimaal 70% helderheid (de zon kan aardig fel zijn hier 8) ). Op het moment staat de accu op 10% ("28 minutes left", maar of dat accuraat is durf ik niet te zeggen). Al met al heb ik over de accuduur niets te klagen.

SuperPI voeg ik toe aan de lijst benchmarks die ik uit ga voeren. Elke benchmark kost tijd, zeker als je het goed wilt doen, en ondertussen moet ik ook nog een beetje vakantie vieren (daarvoor ben ik nu eenmaal naar Taiwan gekomen :P), dus over termijnen durf ik niets te zeggen. Als ik over anderhalve week weer terug in Nederland wordt het sowieso makkelijker om allerlei benchmarksoftware te downloaden aangezien ik op deze internetverbinding liever niet al te veel dataverkeer genereer (niet dat SuperPI zo groot is, daarvoor geldt meer het tijdsaspect ;) ).
Dat klinkt al heel goed. :) Weet je al wanneer je terugkomt van vakantie uit Taiwan? :o

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het toetsenbord van de MSI wind typ je toch veel lekkerder, heb zelf de 701 gehad en daar had ik nog weleens moeite mee. ik dacht dat de grootte van het toetsenbord tussen de wind en 900 wel meeviel maar in dit filmpje op youtube is toch goed te zien dat die van de wind groter is.

http://www.teniet.com/images/windd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:28:
Met het toetsenbord van de MSI wind typ je toch veel lekkerder, heb zelf de 701 gehad en daar had ik nog weleens moeite mee. ik dacht dat de grootte van het toetsenbord tussen de wind en 900 wel meeviel maar in dit filmpje op youtube is toch goed te zien dat die van de wind groter is.

http://www.teniet.com/images/windd.jpg
Ik gebruik voor mijn desktop een draadloos (en full-size) toetsenbord van Logitech (de 5000 Laser) en daarvan is de toetsafstand 18,5 mm. Van de Wind is dit 17,5 mm, dus praktisch gelijk aan mijn volledige toetsenbord. Geweldig toch!

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
ECiftci schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:46:
Ga uit van 700 MB per uur als veilige grens, dat is 0,2 MB/s ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat red je dus makkelijk met een SD kaartje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik heb een utral II kaartje besteld. Die moet het dan prima gaan doen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
In Ander Nieuws

Asus EEE 1000H, de MSI Wind tegenhanger, is verkrijgbaar in Taiwan.
Gebaseerd op Atom, de 1000H brengt ons de eerste EEE met een mechanische harde schijf, van 80gb.
Voor de rest hebben we het over een 10"scherm op 1024*600. Naast deze twee verschillen is de 1000H identiek aan de 901.

http://fudzilla.com/index...sk=view&id=7835&Itemid=38

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:08:
Dat red je dus makkelijk met een SD kaartje..
Yep, alleen moet je ook rekening houden met enige buffering welke wellicht zorgt voor een iets grotere overdacht dan 0,2 mbps.

Anyway.. Nog intresse om die website te maken? Je hebt me berichtje eerder niet gezien denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
ik heb acronis versie 8 (dank voor eerdere tip in dit topic) geinstalleerd. Hier heb ik alleen een aparte usb-stick voor moeten gebruiken. Is er iemand die er in geslaagd is zijn sdhc-kaartje opstartbaar te maken?

Iets anders: iemand ervaring met het installeren van een pliek unattended dvd op de eee? De wimxlite xp3 bevalt me niet zo goed (kan aan andere dingen liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

VdBo schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:12:
Ja, goede ervaring mee hier. Ik heb zo een Ultra mini BT dongle'tje (van XXODD) waarmee mijn N95 verbind met mn 900. Via pcsuite kan je dan gewoon een verbinding opzetten. i.c.m. T-mobile PIT goed te doen, snelheid is ook OK.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Poeh. Ik vraag me af of ik kan mobiel internetten met eeeXubuntu 7.10 icm een iPhone :P

Vast niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 16:03
Nog even een tip voor de mensen die nog een 900 willen bestellen, cool-prices heeft er namelijk nog een paar op voorraad. Ik heb mijn bestelling bij misco.nl geannuleerd omdat die hun afspraken mbt levertijden niet nakomen en niet of heel laat reageren op mailtjes. Bij misco zou ik pas volgende week de 900 in huis hebben terwijl ik m 27 mei besteld had, ik heb m vandaag bij cool-prices besteld en heb inmiddels mn tracktrace-nummer al binnen.

Ik geloof dat ze nog een stuk of 5 op voorraad hebben, allemaal zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Laatst online: 20:42
ik hoop dat jullie wat mooie foto's gaan schieten als de 900 binnen is? misschien haalt dat ons (nog twijfelende mensen tussen de 900 / 901 en de win) over om toch nu voor een 900 te gaan.

in ieder geval alvast bedankt voor de moeite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
GranCanaria schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:40:
ik hoop dat jullie wat mooie foto's gaan schieten als de 900 binnen is? misschien haalt dat ons (nog twijfelende mensen tussen de 900 / 901 en de win) over om toch nu voor een 900 te gaan.

in ieder geval alvast bedankt voor de moeite. :)
Ik wil best wat foto's schieten maar er zijn al verschillende websites vol met filmpjes / foto's.. is er nog iets waar je graag een foto van wilt zien?

Ik heb de Asus EEE PC 900 inmiddels enkele dagen in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Mr_Q schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:49:
[...]

Ik wil best wat foto's schieten maar er zijn al verschillende websites vol met filmpjes / foto's.. is er nog iets waar je graag een foto van wilt zien?

Ik heb de Asus EEE PC 900 inmiddels enkele dagen in bezit.
Ja, zou je een foto kunnen schieten van de 900 naast de monitor / toetsenbord en muis van je normale pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Robkazoe schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:25:
[...]

heeft castle-e zelf gezegt.
ik had hun gisteren gebelt wanneer de witte binnen kwam, want op hun site staat begin deze week.
en hun laatste nieuws was dat gisteren hun leverancier de witte had opgestuurt en dat ze hem waarschijnlijk vandaag binnen zouden krijgen.

wacht nu op een mailtje van hun van wanneer hij er is. ga ik hem gelijk ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
GranCanaria schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:50:
[...]

Ja, zou je een foto kunnen schieten van de 900 naast de monitor / toetsenbord en muis van je normale pc?
Ik gebruik geen vaste pc, hoewel ik die wel een wat verouderde heb.. Maar ik heb wel een toetsenbord langs de EEE gelegd en een muis had ik er al aanzitten.

Ook heb ik de 900 langs mijn 15,4" Lenovo Thinkpad T61p gezet om je een idee te geven..
Op de volgende website vind je een directory listing van een aantal gemaakte foto's
http://home.deds.nl/~tsa/

Foto's zijn overigens geupload via mijn Asus EEE :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Mr_Q schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:06:
[...]

Ik gebruik geen vaste pc, hoewel ik die wel een wat verouderde heb.. Maar ik heb wel een toetsenbord langs de EEE gelegd en een muis had ik er al aanzitten.

Ook heb ik de 900 langs mijn 15,4" Lenovo Thinkpad T61p gezet om je een idee te geven..
Op de volgende website vind je een directory listing van een aantal gemaakte foto's

Oh gaaf man, wat is dat ding klein!!!! world of warcraft installeren!!!! :)

Kerel, bedankt voor de mooie foto's

Zie ik daar trouwens een ibm met high resolution scherm? dat ding lijkt net een 17" laptop naast de 900

[ Voor 7% gewijzigd door GranCanaria op 11-06-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loop toch niet zo te schooieren
en koop gewoon een nieuwe batterij en wees eens blij met wat je hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:59:
.....
GranCanaria schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:58:
[...]

Oh gaaf man, wat is dat ding klein!!!! world of warcraft installeren!!!! :)

Kerel, bedankt voor de mooie foto's

Zie ik daar trouwens een ibm met high resolution scherm? dat ding lijkt net een 17" laptop naast de 900
Is toch echt een 15,4" notebook van IBM (=Lenovo).. Inderdaad met een extreem hoge resolutie.. WUXGA. Iets groter als Full HD.. 1920x1200.

Het dots per inch is bij mijn T61p nog iets hoger als van de EEE 900, maar zo gek is dat niet..

Graag gedaan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee van leverdatum van de 901 in Nederland of Europa en ook voor de 1000H?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

soort van seconded...
volgens mij is asus helemaal niet verplicht een 5800MAh te leveren. Als ze dat wel doen, dan mag je ze dankbaar zijn imho.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:13:
Iemand enig idee van leverdatum van de 901 in Nederland of Europa en ook voor de 1000H?
Dit is de ERVARINGEN topic, vraag hier niet over levertijden ed.

Lees de 'waarschuwing' in het blauw voordat je een post plaatst:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Mr_Q schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:06:
[...]

Hoe is de snelheid bij normaal gebruik? snelheid bij het opstarten van diverse applicaties etc?

Volgens mij scheelt de ssd schijf enorm in performance winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik las vandaag een review in ComputerTotaal en daar zeiden ze dat het scherm van de 900 8,2 inch is. Ik dacht zelf 8,9 inch. Is de werkelijke grootte 8,2 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Binnenkort wil ik ook een zwarte 900 aanschaffen. De foto's van hierboven doen me al watertanden maar nog even sparen ;) Na wat vooronderzoek heb ik nog een paar twijfelpuntjes waarvan ik niet zeker weet of ze goed zijn. Een simpel ja of nee is voldoende. Dan kan ik weer verder zoeken :)

- Hij heeft een SD slot waar ik gerust een klasse 6 SDHC kaartje (8gb) in kan vrotten. Ik neem dan de 20gb versie SSD, dus met linux, zodat ik uitkom op een totaal van 28gb.
- Op de Linux-versie kan ik zo XP zetten met dank aan de handige link in de TS.

Dan nog een vraagje: Zijn er al ervaringen van mensen die weten hoe de kwaliteit van de batterij is? Hoelang gaat ie nog mee na een tijdje, kan ie goed over laden terwijl ie nog niet leeg is, het zogenaamde ''gehuegen-effect'' enz. En wat krijg je allemaal erbij als je hem koopt? Heb het niet duidelijk kunnen vinden maar ik neem aan een oplader ed. maar bijvoorbeeld ook een beschermhoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
GranCanaria schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:28:
[...]

Hoe is de snelheid bij normaal gebruik? snelheid bij het opstarten van diverse applicaties etc?

Volgens mij scheelt de ssd schijf enorm in performance winst.
De snelheid is over het algemeen wel oke alleen kan hij het af en toe toch niet helemaal bijhouden maar misschien ligt dat ook aan de processor.

Ik heb het idee dattie wat moeite heeft met heel veel kleine bestanden (transfer speed gaat relatief snel omlaag). De burstsnelheid van de hdd is ongeveer 36 MB/s. (van de 4gb integrated ssd)

Het opstarten van Windows XP gaat overigens wel in een prima tempo, niet echt langer als mijn Lenovo welke de snelste 2.5" harddisk ter wereld bevat. (7K200 van Hitachi).

Nou ben ik die T61p gewend met een T7700 cpu, 7200 rpm schijf, 4gb geheugen. Het openen van Internet Explorer (6) gaat vlotjes.

Als je wil dat ik specifieke dingen test dan doe ik dat graag, mits het niet al te veel tijd kost.

---------
EDIT, reatie toegevoegd
---------
TEAMIKKE schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:37:
Dan nog een vraagje: Zijn er al ervaringen van mensen die weten hoe de kwaliteit van de batterij is? Hoelang gaat ie nog mee na een tijdje, kan ie goed over laden terwijl ie nog niet leeg is, het zogenaamde ''gehuegen-effect'' enz. En wat krijg je allemaal erbij als je hem koopt? Heb het niet duidelijk kunnen vinden maar ik neem aan een oplader ed. maar bijvoorbeeld ook een beschermhoesje?
De batterij is dus een 4400mAh accu wat eigenlijk 5800mAh zou moeten zijn.

Momenteel heb ik hem 4x opgeladen en met behulp van het programma eeectl kun je de processor underclocken naar 630MHz (standaard klok van 700/701). Hierdoor krijg je een hoop extra tijd op de accu.

Underclocked (Stock in eeectl): ruim 2,5 uur
Normal speed (900 MHz): bijna 2 uur.

Het geheugeneffect gaat niet echt meer op bij Li-Ion batterijen dus het zou weinig kwaad moeten kunnen om hem halverwege weer op te laden. Echter zou ik de eerste 3-4 keer hem wel eerst helemaal leeg en helemaal vol maken.

Je krijgt bij de Asus EEE 900:
- Nederlands instructie boeje
- Asus EEE PC 900 zelf :9
- Mini-Lader
- Beschermhoesje (past de asus EEE precies in om vervolgens in een andere tas gestopt te worden)
- Recovery/support DVD's

Nog meer vragen? :P

[ Voor 42% gewijzigd door Mr_Q op 11-06-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Zal nog een tijdje meelezen over de batterij dan :) Bedankt voor je antwoorden, helemaal duidelijk nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
TEAMIKKE schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:02:
Zal nog een tijdje meelezen over de batterij dan :) Bedankt voor je antwoorden, helemaal duidelijk nu ;)
Die 2,5 uur haal ik overigens gewoon met wlan aan (underclocked cpu), anders is die eee vrij useless voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Hey zit er ook een sleeve bij de 900? dat heb ik niet zo snel kunnen vinden.

[ Voor 0% gewijzigd door B0MBACI op 11-06-2008 17:14 . Reden: De post boven mij niet gelezen :) btw bij 4launch nu op voorraad. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:21

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Philflow schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:36:
Ik las vandaag een review in ComputerTotaal en daar zeiden ze dat het scherm van de 900 8,2 inch is. Ik dacht zelf 8,9 inch. Is de werkelijke grootte 8,2 inch?
8.9 inch, wees maar niet bang. Ik heb die review ook gelezen maar vond hem sowieso nogal krom; er worden "laptops onder de 500 eu" getest, ofwel 6 cheap-ass 15 inch dingen en de asus eee. Wat een verrassing dat de asus eee dan wint dankzij het kleine formaat en lange accuduur :> .

Beetje appels-met-peren-review imho

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huorpalantir
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-08 17:37
In hoeverre is een EEE pc goed te gebruiken bij een studie Technische Informatica op een universiteit?
Heeft er iemand al concreet ervaring mee i.c.m. zijn studie?
Komend jaar ga ik TI studeren op de TU Delft en ik zit heel erg te peinzen over de keuze tussen laptop en desktop, met het liefste een iMac als desktop. Beiden zou ideaal zijn, maar dat laat mijn budget niet echt toe.
Met een UMPC zou ik die mogelijkheid nog wel hebben, mits de laptop goed te gebruiken is bij de studie. TI maakt over het algemeen geen gebruik van grafisch zware programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
ik doe geen technische opleiding dus ik weet niet wat voor software je moet draaien voor tijdens je studie op je laptop maar de EEE is echt puur een tekst verwerken en netbook dus als je ook grafische programma's moet draaien kan je beter een laptop kopen met wat meer power. Ik heb de EEE701 iig geprobeerd en ben blij dat ik hem niet gekocht heb notities maken tijdens colleges zorgt toch voor aardig wat kramp in de vingers met zoon klein toetsenbord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Fijn is dat, wil je een auto kopen, loop je in de showroom, zie je een mooie auto wat net binnen je budget valt met een 1.6 liter 16V motor, je sluit de deal en over een maand is je nieuwe auto gearriveerd bij de dealer, helemaal rijklaar, je haalt 'm op en rijdt naar huis. Hmm, hij is niet zo pittig als gedacht, even de motorkap open: 1.1 liter 8V motor... Ach, wees eens blij met wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
Philflow schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:36:
Ik zie net je reactie pas.. Heb het even voor je opgemeten: 22,5 cm doorsnee.
22,5 centimeters = 8,85826772 inch volgens Google.

Dan klopt 8,9 inch gewoon.
F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:12:
[...]

Fijn is dat, wil je een auto kopen, loop je in de showroom, zie je een mooie auto wat net binnen je budget valt met een 1.6 liter 16V motor, je sluit de deal en over een maand is je nieuwe auto gearriveerd bij de dealer, helemaal rijklaar, je haalt 'm op en rijdt naar huis. Hmm, hij is niet zo pittig als gedacht, even de motorkap open: 1.1 liter 8V motor... Ach, wees eens blij met wat je hebt.
Precies wat ik dacht.. Maar ik kon het niet opbrengen om er tegen in te gaan.. Duidelijk een reactie voor een niet-eigenaar overigens.
B0MBACI schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:12:
Hey zit er ook een sleeve bij de 900? dat heb ik niet zo snel kunnen vinden.
Zoals gezegd in mijn vorige post.. het is een beschermhoesje waar de Asus EEE PC 900 exact in kan.

[ Voor 54% gewijzigd door Mr_Q op 11-06-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
huorpalantir schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:55:
In hoeverre is een EEE pc goed te gebruiken bij een studie Technische Informatica op een universiteit?
Heeft er iemand al concreet ervaring mee i.c.m. zijn studie?
Komend jaar ga ik TI studeren op de TU Delft en ik zit heel erg te peinzen over de keuze tussen laptop en desktop, met het liefste een iMac als desktop. Beiden zou ideaal zijn, maar dat laat mijn budget niet echt toe.
Met een UMPC zou ik die mogelijkheid nog wel hebben, mits de laptop goed te gebruiken is bij de studie. TI maakt over het algemeen geen gebruik van grafisch zware programma's.
Afhankelijk van wat je er mee wilt gaat doen kan ik zeggen dat het niet ideaal is voor bijv. programmeren. Op het moment dat je snel text moet kopieren, plakken, aanpassenen veel werkt met toetsen als home, end, etc. is het niet gemakkelijk.

Er zijn wel alternatieven onder de 500 euro, echter heb je dan vaak gewoon een 15,4" notebook.

Een ontwikkelstudio zoals Visual Studio 2005 zal volgens de specificaties gewoon moeten draaien maar ik vraag me af in hoeverre dat het soepel werkt en je resolutie geef je ook maar een beperkt zicht op je code.

Nee, eerlijk gezegd denk ik niet dat je deze voor JOU studie een slimme optie is.. Maargoed, dat is mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 14:03
@Hierboven: studietechnisch is een EEE niet handig, maar bijkomend voordeel is wel dat je nooit een excuus zal hebben om 'm niet bij je te hebben. Een 15" laptop laat je wat dat betreft veel makkelijker thuis, met als risico dat je later bemerkt dat het toch wel handig geweest was.

Over de EEE PC 901:

Allereerst nogmaals de accu: 4 uur doet de 901 op zijn sloffen, dat is mij na een weekje 901 wel duidelijk geworden. Daarvoor hoef je echt niet zuinig aan te doen. Doe je dat wel, dan lijkt die aangekondigde 7 uur mij zeker niet onrealistisch.

Begin volgende week ga ik een uitgebreide benchmarksessie houden met de 901. Dit betekent dat ik uiterlijk volgende week vrijdag (dit om mijzelf een beetje in te dekken ;)) met een uitgebreide lijst benchmarks komen. Ga er alleen niet vanuit dat ik het met 701s, 900s, 1000Hs en de Wind zal vergelijken, ik zou ze dan allemaal zelf moeten kopen en dat lijkt mij een beetje veel van het goede.

Zoals verwacht is het geheugen overigens eenvoudig uit te breiden naar 2GB. Dit heb ik nu dus ook gedaan (al zal ik voor de benchmarks ook met 1GB testen, maak je wat dat betreft maar geen zorgen).

Om toch nog met iets nieuws te komen en omdat ik zelf toch ook nog enigzins nieuwsgierig was, heb ik overigens wel al 3DMark03 gedraaid.

3DMark03 score EEE PC 901 met 1GB RAM: 616
3DMark03 score EEE PC 901 met 2GB RAM: 729

Zoals gezegd: uiterlijk volgende week vrijdag (de 20e dus) kom ik met een uitgebreid benchmarkoverzicht van de 901.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Toppie hoor, alvast bedankt voor je moeite _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
DarkFlow schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:46:
@Hierboven: studietechnisch is een EEE niet handig, maar bijkomend voordeel is wel dat je nooit een excuus zal hebben om 'm niet bij je te hebben. Een 15" laptop laat je wat dat betreft veel makkelijker thuis, met als risico dat je later bemerkt dat het toch wel handig geweest was.

Over de EEE PC 901:

Allereerst nogmaals de accu: 4 uur doet de 901 op zijn sloffen, dat is mij na een weekje 901 wel duidelijk geworden. Daarvoor hoef je echt niet zuinig aan te doen. Doe je dat wel, dan lijkt die aangekondigde 7 uur mij zeker niet onrealistisch.

Begin volgende week ga ik een uitgebreide benchmarksessie houden met de 901. Dit betekent dat ik uiterlijk volgende week vrijdag (dit om mijzelf een beetje in te dekken ;)) met een uitgebreide lijst benchmarks komen. Ga er alleen niet vanuit dat ik het met 701s, 900s, 1000Hs en de Wind zal vergelijken, ik zou ze dan allemaal zelf moeten kopen en dat lijkt mij een beetje veel van het goede.

Zoals verwacht is het geheugen overigens eenvoudig uit te breiden naar 2GB. Dit heb ik nu dus ook gedaan (al zal ik voor de benchmarks ook met 1GB testen, maak je wat dat betreft maar geen zorgen).

Om toch nog met iets nieuws te komen en omdat ik zelf toch ook nog enigzins nieuwsgierig was, heb ik overigens wel al 3DMark03 gedraaid.

3DMark03 score EEE PC 901 met 1GB RAM: 616
3DMark03 score EEE PC 901 met 2GB RAM: 729

Zoals gezegd: uiterlijk volgende week vrijdag (de 20e dus) kom ik met een uitgebreid benchmarkoverzicht van de 901.
Gaaf man, ik ben echt benieuwd, hoe kom je trouwens aan de 901? test versie van asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huorpalantir
  • Laatst online: 29-08 17:37
Crazyanz schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:10:
ik doe geen technische opleiding dus ik weet niet wat voor software je moet draaien voor tijdens je studie op je laptop maar de EEE is echt puur een tekst verwerken en netbook dus als je ook grafische programma's moet draaien kan je beter een laptop kopen met wat meer power. Ik heb de EEE701 iig geprobeerd en ben blij dat ik hem niet gekocht heb notities maken tijdens colleges zorgt toch voor aardig wat kramp in de vingers met zoon klein toetsenbord!
Mr_Q schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:29:
[...]

Afhankelijk van wat je er mee wilt gaat doen kan ik zeggen dat het niet ideaal is voor bijv. programmeren. Op het moment dat je snel text moet kopieren, plakken, aanpassenen veel werkt met toetsen als home, end, etc. is het niet gemakkelijk.

Er zijn wel alternatieven onder de 500 euro, echter heb je dan vaak gewoon een 15,4" notebook.

Een ontwikkelstudio zoals Visual Studio 2005 zal volgens de specificaties gewoon moeten draaien maar ik vraag me af in hoeverre dat het soepel werkt en je resolutie geef je ook maar een beperkt zicht op je code.

Nee, eerlijk gezegd denk ik niet dat je deze voor JOU studie een slimme optie is.. Maargoed, dat is mijn mening :)
Dank voor jullie snelle replies :)
Een bekrompen houding bij het typen is natuurlijk niet relaxed, net als een te klein scherm. Misschien is het beter om toch maar een laptop via de TU aan te schaffen en mijn Mac overstap even uit te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
huorpalantir schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:50:
Een bekrompen houding bij het typen is natuurlijk niet relaxed, net als een te klein scherm. Misschien is het beter om toch maar een laptop via de TU aan te schaffen en mijn Mac overstap even uit te stellen.
Wat natuurlijk ook kan is een goedkope laptop kopen die vergelijkbaar geprijst is als de EEE 900 (misschien iets erboven).. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een review gelezen.
http://www.tomshardware.c...tel-atom-cpu,1947-11.html

Daar staat dat de GMA 950 gelimiteerd is van 400mhz naar 133mhz, waardoor ze dus niet blij waren met de 3D performance.

Weet iemand of dit bij de eee 901 ook zo is. Is het dan verstandiger om een eee 900 te nemen waar de GMA nog wel op 400mhz zit, qwa games spelen en appz zoals photoshop/dreamweaver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:55:

Daar staat dat de GMA 950 gelimiteerd is van 400mhz naar 133mhz, waardoor ze dus niet blij waren met de 3D performance.

Weet iemand of dit bij de eee 901 ook zo is. Is het dan verstandiger om een eee 900 te nemen waar de GMA nog wel op 400mhz zit, qwa games spelen en appz zoals photoshop/dreamweaver?
Zoals ik kan lezen gaat het over de 901 waar de clock is aangepast naar 133 MHz, maar volgensmij had je dat zelf ookal geconcludeerd? :?

Wat ze op die website kortom zeggen is:
- Processor gebruikt weinig stroom (goed)
- Chipset voor Atom gebruikt veel meer stroom (slecht)
- Celeron heeft een 'slechte' naam. Atom wordt gepresenteerd als 'de processor' en heeft goede naam.
- 900 MHz klinkt slechter als 1,6 GHz, ondanks dat de Celeron niet direct trager is en op sommige punten zelfs sneller.

Doordat Atom beter overkomt, ondanks dattie niet direct beter is, zal hij toch wel succes gaan boeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07-2021
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:55:

De EEE 900 heeft de GMA900 aan boord (die op mijn 701 op 333Mhz draait, ik weet niet hoe het zit met de 900) en dus niet de GMA950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik had het voor de wind al geconludeerd maar nu dus ook voor de 901. Ik heb niet zoveel verstand van interne specificaties, dus mijn vraag was meer in de richting van:

Gamen beter op: een celeron met 400mhz GMA900 of op een atom met 133 mhz GMA950?

Straks is de GMA950 zoveel beter dan de GMA900 dat die 133 mhz weinig verschil maakt met die 400mhz op de GMA900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 09:28
StraightOn.NL schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 00:35:
tis dat het zo in de pricewatch staat anders zou ik het uberhaupt niet geloven...
Zou ik sowieso niet op vertrouwen. Daar zitten vaak heel veel fouten in en het wordt ook niet zo goed bijgehouden. Volgens mij moet je als user echt zelf T.net erop attenderen..
Tomino schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:54:
[...]

Goede tip voor de mensen die dat nodig hebben! :) Post het ook eventjes op forum.eeeusers. Daar zijn er waarschijnlijk een hele hoop erg blij mee! ;)

Hier op mn 9" nog 1.8 GB over en dat is mét windows XP, en nog wat andere vaak gebruikte programmaatjes.

Games die ik erop heb staan :D
- Krimson Skies
- RCT
- American's mcgee alice
- Trackmania nations forever die niet helemaal lekker draaid, zelfs niet met alles op minimal
- Maxpayne 2 :9 :9
Maxpayne 2, hoe goed draait dat? :D

Btw, probeer de oude TM eens.. Misschien werkt dat beter.. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:35:
Ja, ik had het voor de wind al geconludeerd maar nu dus ook voor de 901. Ik heb niet zoveel verstand van interne specificaties, dus mijn vraag was meer in de richting van:

Gamen beter op: een celeron met 400mhz GMA900 of op een atom met 133 mhz GMA950?

Straks is de GMA950 zoveel beter dan de GMA900 dat die 133 mhz weinig verschil maakt met die 400mhz op de GMA900.
Trek hier zelf je conclusie maar uit. (filter op 'GMA' om ze netjes onder elkaar te krijgen)

[ Voor 57% gewijzigd door Soar op 11-06-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Een GMA950 is op gelijke kloksnelheid tot 50% sneller dan de GMA900, dus is een GMA950 met 33% kloksnelheid van de GMA900 pakweg maar 50% zo snel. Ik zou gewoon voor de GMA900 gaan. Mij lijkt het dat het Atom platform gigantisch kreupel is gemaakt. En met het enige voordeel van de Atom (de zuinigheid) dat wordt verbrijzeld door de slechte chipset waarmee de cpu wordt gekoppeld blijft er voor mij amper een reden over om die te verkiezen boven een celeron 900MHz, die eigenlijk een Pentium M is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:58
Maandag had ik gepost dat ik mijn versie van Windows XP niet aan de praat kreeg op de Asus EEE 900. Nu blijkt dat de versie die ik erop wilde zetten niet echt overweg kan met de laptop. De versie ik wilde installeren was namelijk 'Windows XP SP3 Vista Style'. Gisteren heb ik Windows XP SP3 Lite gedownload.
Vandaag heb ik dan besloten om een Windows XP SP2 en de Windows XP SP3 Lite CD's mee te nemen naar mijn werk. Ik heb daar eerst de Lite versie geinstalleerd en dat ging meteen perfect! Na de installatie de page file uitgezet en toen was er slechts 470MB in gebruik om de C schijf. De opstart tijd was echt om van te kwijlen!! Het Windows logo met het laadbalkje komt en beeld oh nee toch niet! Hij is al klaar :D
Helaas had ik geen behoefte aan limitaties dus daarna maar de Windows XP SP2 CD erin gedaan en deze is ook helemaal perfect geinstalleerd. Ik ben alleen vergeten te kijken hoeveel ruimte deze versie nou nog over had maar ik meende zo een 2,5GB. Daarnaast ook maar meteen Office en alle zooi op de D schijf geinstalleerd en het werkt allemaal super snel!! Het laden van Windows duurt met de volledige versie wel iets langer dan de Lite versie maar het is nog steeds super snel.

Naast al het Windows gedoe ben ik ook nog maar even 2 games gaan installeren:

Quake 3,
Alles op zijn mooist op 800x600 gezet (met een commandline kon hij op 1024x600 toch?) en dat verliep zoals ik al verwachte perfect!

Halo demo,
Bij single player missies in grote battles loopt hij op 15 fps met alles op low en in multiplayer gemiddled op 22 fps en soms zelfs 30+.

Morgen maar is 3DMark03 installeren. :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Laatst online: 12-09 20:43
Mr_Q schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:39:
Je krijgt bij de Asus EEE 900:
- Nederlands instructie boeje
- Asus EEE PC 900 zelf :9
- Mini-Lader
- Beschermhoesje (past de asus EEE precies in om vervolgens in een andere tas gestopt te worden)
- Recovery/support DVD's

Nog meer vragen? :P
Zo'n beschermsleeve is wel handig, gebruikte ik ook altijd bij mijn 12" Toshiba (oud ding, weet niet eens type). Alleen vind ik 't nogal jammer dat er geen cd/dvd drive bij zit. Ik heb wel een Toshiba mobiele cd drive (met kaartje/27 pin parallel poort), maar ik denk niet dat dit gaat passen:
Afbeeldingslocatie: http://i24.ebayimg.com/02/i/000/e9/77/3969_1.JPG

Wat hebben jullie als oplossing voor cd rom?
En is 't handig typen (tuurlijk wel even wennen) tijdens hoorcolleges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:58
Ik gebruikte een Philips DVD brander:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/dvdrw.jpg
Deze heeft een LG logo maar is dezelfde als die de Philips van mij. Hij gebruikt 2 USB stekkers. 1 voor data + stroom en 1 voor extra stroom. Werd meteen in de bios herkend en werkt echt heerlijk!

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon USB->IDE converter of zelfs een USB->SATA converter ;)

Kost tegenwoordig geen drol meer, zelfs met behuizing erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
brrrt schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:06:
[...]

Zo'n beschermsleeve is wel handig, gebruikte ik ook altijd bij mijn 12" Toshiba (oud ding, weet niet eens type). Alleen vind ik 't nogal jammer dat er geen cd/dvd drive bij zit. Ik heb wel een Toshiba mobiele cd drive (met kaartje/27 pin parallel poort), maar ik denk niet dat dit gaat passen:
[afbeelding]

Wat hebben jullie als oplossing voor cd rom?
En is 't handig typen (tuurlijk wel even wennen) tijdens hoorcolleges?
Ik heb geen cd-rom gebruikt.. Daarvoor heb ik (op een notebook/pc met een cd-rom speler) een Windows XP prof met SP3 gepakt en deze volgens de tutorial op eeeguides.com op een snelle USB-stick gezet.

Hierdoor kon ik vanaf usb-stick Windows XP installeren. Na de installatie van de drivers en windows update was ik 1,45 GB kwijt en had ik nog ruim 2,5 gb over.

Wel heb ik naderhand met veel pijn en moeite een NTFSLink gemaakt van C naar D. Ik heb dus naar de 16 GB versie alle program files gezet, vervolgens met veel pijn en moeite (dmv unlocker) de map op C weten te verwijderen en een NTFS link (verwijzing) naar de D schijf.

Hierdoor kan ik toch alles op 'C' installeren, waardoor het eigenlijk direct op D wordt gezet.

Die met de parallele port gaat niet werken nee.. een USB-IDE met losse cd-rom of usb-cd-rom zal wel gewoon gaan.. Maar het is dus geen must zoals ik al zei :)

Nog even over de hoorcolleges..
Ik kan er na enige tijd wennen toch wel redelijk snel op typen (met 10 vingers), wel moet ik er dan echt goed voorzitten dus op schoot ofzo is verre van ideaal. Maar op tafel, mits je niet te dikke vingers hebt, is het wel te doen denk ik ja :)

[ Voor 8% gewijzigd door Mr_Q op 11-06-2008 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
@DARKFLOW

ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het met de temperaturen zit op de 901? Kan je daar iets meer over vertellen?
(heb zelf een 900 maar erger me daar aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
De 1000H schijnt nu verkrijgbaar te zijn in Taiwan.
In a world filled with painful delays, seeing ASUS' 10-inch Eee PC 1000H on sale this soon after being introduced at Computex is like a breath of fresh air. Or mildly stagnant air, considering we're not anywhere close to Taiwan. Nevertheless, said machine is indeed up for grabs for those on that side of the planet, and just as we expected, it's demanding NT$18,988 (or around $625). C'mon ASUS, you've got swarms of North Americans (and Europeans, etc.) just champing at the bit here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groot toetsenbord :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
koop dan een wind voor dat geld 625$ dat is gewoon vele te duur voor wat je krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Stel dat ik alle partities verwijderd om Windows XP te installeren, kan ik dan naderhand de EeePC weer in de oorspronkelijk staat toveren met de Linux herstel DVD? Dus inclusief herstelpartitie via F9 tijdens het booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 01:11:
Stel dat ik alle partities verwijderd om Windows XP te installeren, kan ik dan naderhand de EeePC weer in de oorspronkelijk staat toveren met de Linux herstel DVD? Dus inclusief herstelpartitie via F9 tijdens het booten?
Ja, is heel gemakkelijk. Herstel door middel van F9 zal niet lukken want die partitie heb je verwijderd als je xp hebt geïnstalleerd. Op de bijgeleverde cd's staat een programma waarmee je een image kan maken op een sd kaart. Kwestie van sd kaart erin, opnieuw starten en klaar is kees. Heb het eergisteren gedaan om de oorspronkelijke besturingssysteem erop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een witte 900 zoekt kan je het eens proberen bij Dunnet. Ze hadden er gisteren nog 49 op voorraad.
Wordt denk ik geleverd met 4400 mha accu maar dat zie ik vanmiddag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvandesande
  • Laatst online: 09-09 16:12
Te Koop: Geen Vraag&Aanbod! Zie Het algemeen beleid .

[ Voor 87% gewijzigd door een moderator op 12-06-2008 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:39
huorpalantir schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:50:
[...]

[...]

Het ligt er natuurlijk echt aan wat je er mee wilt gaan doen. Ik rond over 2 weken mijn studie Technische Informatie af aan de UT. Ik heb nooit een laptop gehad, nooit nodig gehad ook. Ik doe al mijn studie werk op een mac mini met een 22"wide-screen, dat werkt toch veel fijner dan een laptop.

De eee pc is de eerste laptop die ik ooit overwogen heb om aan te schaffen, juist omdat dat ding niet probeert te zijn wat ie voor mij niet is, namelijk een all-round machine. Ik overweeg een eee 901 puur voor erbij, omdat ie zo makkelijk mee te nemen is en zo licht is. Wat mij betreft ideaal om altijd internet, mail, agenda, belangrijke documenten etc bij je te hebben en om makkelijk notities te kunnen maken. Als ik jou was zou ik echt wel voor een imac icm een eee 901 gaan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 16:41
Nu mijn witte EEE 900 onderweg is wordt het tijd voor een vraag.

Ik ben op Linux gebied totaal onbekend.
Kan ik mijn Windows Mobile-5 PDA koppelen aan de EEE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
blowbeat schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:48:
Nu mijn witte EEE 900 onderweg is wordt het tijd voor een vraag.

Ik ben op Linux gebied totaal onbekend.
Kan ik mijn Windows Mobile-5 PDA koppelen aan de EEE?
Ik heb zelf ook een 900.
Tip instaleer windows xp draait erg goed staan veel tutorials op nieuwsgroepen en ook speciale windows versie voor de ee pc (wel je eigen serial gebruiken natuurlijk)

Prop 2 gb geheugen er in en je hebt helemaal een klein monster.

Denk dat linux voor de gewonen gebruiker die windows gewent is een teleurstelling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
0Burner0 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:18:
[...]
Denk dat linux voor de gewonen gebruiker die windows gewent is een teleurstelling is.
Sorry, maar hier moet ik even op reageren. Ik ken de Xandros-installatie niet, maar ik draai zelf op mijn desktop al 2 jaar Ubuntu, en dit werkt heerlijk. En nu zeg je misschien dat ik dan een linux-fanboy ben, en dat klopt misschien ook wel, maar ik heb Ubuntu zonder aandringen ook aan een stuk of 6 vrienden doorgegeven, waarvan 4 het nu nog gebruiken. Je hebt er geen onderhoud aan en voor bijna alle programmaś is er wel een goede opensouce tegenhanger, of anders gebruik je Wine. En natuurlijk de mooie desktop effects!

Je moet wel even geluk hebben dat er drivers zijn voor je hardware, maar dit is niet de schuld van linux maar van de fabrikanten.

En nu weer over de EEE :+
Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)

Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.

Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.