[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste
Acties:
  • 294.378 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer iets bijgeleerd ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:32
Verwijderd in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5"
StraightOn.NL schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 00:35:

klopt hier gewoon geen klote van of is dit echt? 900 met resolutie 800x480 en een 1,06GHz CM ?!?!?!

tis dat het zo in de pricewatch staat anders zou ik het uberhaupt niet geloven...
Ik denk dat een van de PWM admins heeft zitten slapen. De goede :

pricewatch: Asus Eee PC 900

staat er namelijk ook..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:01
Een interessante review van de Intel Atom, er wordt ook vergeleken met de Celeron-M.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Voor de mensen die graag een touch screen willen hebben,

http://search.ebay.nl/sea...le=touch+screen+eeepc+900

En nu maar wachten totdat íe binnenkomt *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Kassad schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:40:
Een interessante review van de Intel Atom, er wordt ook vergeleken met de Celeron-M.
Een hele goede review van een respectabele site :) Veel dank!

Conclusie:
The processor is a success (even if its performance is weak in absolute terms), whereas the associated chipsets are not worth their salt. Overall, the gains compared to older platforms remain slim, and we hope that Intel will be offering chipsets that are better suited in the future.
Precies wat ik zei, processor redelijk aardig, chipset zuigt.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
XanderDrake schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:11:
[...]

Een hele goede review van een respectabele site :) Veel dank!

Conclusie:

[...]

Precies wat ik zei, processor redelijk aardig, chipset zuigt.
Erg jammer idd, maar gezien het succes van de Atom heb ik er wel vertrouwen dat die chipsets er snel zullen komen. Dit zal zeker de deur open zetten voor fanless (zeker als je ook SSD's gebruikt) laptops, iets dat ik zeker zal toejuichen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die hem van Castle binnen hebben?
Welke batterij heeft deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:22
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:02:
Zijn er al mensen die hem van Castle binnen hebben?
Welke batterij heeft deze?
Ik heb hem gistermiddag opgehaald bij Castle (zwarte 20GB Linux) met een 4400mA batterij. Ik ben wel van plan om Asus een brief te sturen. Voor een tientje wil ik wel een officiele grotere batterij, net zoals Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
De mijne is ook binnen via Komplett. Nederlandse 900 met de 4400mAh accu. Helaas past deze niet in de EEE 700 anders kon ik ze omwisselen. Vanavond nog maar eens proberen met wat meer kracht zetten.

Edit: beetje doorduwen en dan past hij wel.

Werkt al meteen een stuk prettiger dan de 700 met het grotere, hogere resolutie scherm. Zo wilde ik hem hebben, alleen bluetooth aan boord knutselen als daar een kit voor komt en dan is hij helemaal af.

[ Voor 5% gewijzigd door troftnom op 07-06-2008 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:12

oNo

Vanmorgen bij Castle in Deventer geweest (erg vriendelijke gasten daar) en het dingetje opgehaald. Deze met de 4400 accu. Misschien minder dan gewenst maar deze is wel lekker klein en past mooi. Ik vind dat de 4400 standaard prima kan. Het moet natuurlijk wel in verhouding blijven met het geheel.

Ik ben nu bezig Windows XP Pro er op te zetten. Die is nodig omdat ik IIS wil draaien ivm webontwikkeling. Verder is het nodig omdat anders bepaalde programma's en apparaten niet werken. GPS software en devices bijvoorbeeld.

Trouwens, Mycom heeft ook al een aantal Eee PC 900 (linux, zwart) op voorraad. Ik kreeg vanmorgen een telefoontje dat deze binnen was. Maar aangezien de bestelstatus niet helemaal duidelijk was (gisteren gebeld) heb ik em maar bij Castle opgehaald. Dus als iemand in Zwolle het ding nu wil hebben en de voorraad op is. Er ligt er nog 1 want de annulering is niet goed verwerkt.

Owja, wat na een uurtje of wat met het ding is opgevallen:
- heerlijke prijs
- supermooi formaat :)
- de home/end, pgup/pgdown toetsen hebben de functietoets nodig
- de rechter shift toets zit rechts van de pijltjestoetsen (erg wennen!)
- als de fan niet draait istie superstil :)
- prima resolutie voor 8"9 (ik heb vroeger een klein sony ding gehad met 1024x768 op 6"4)
- de knop van het touchpad had van mij wel tweedelig mogen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Weet iemand een datum wanneer de 901 beschikbaar zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
oNo schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:46:
Deze met de 4400 accu. Misschien minder dan gewenst maar deze is wel lekker klein en past mooi. Ik vind dat de 4400 standaard prima kan. Het moet natuurlijk wel in verhouding blijven met het geheel.
Je weet wel dat de 5200 en blijkbaar ook 5800mAh accu's hetzelfde formaat hebben? Wel wat zwaarder natuurlijk, maar wat omvang betreft even groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
OMG, ik heb wel heel erg veel pech.

Eerste EeePC DOA retour gestuurd vanwege accuduur van 45 minuten, rammelend toetsenbord en spontane BIOS resets.

Tweede retour gestuurd vanwege de spatiebalk die exact in het midden ingedrukt diende te worden en daarbij ook nogeens gigantische kraakte/piepte.

En nu zeggen ze dat dat geen defect is en of ik even 35 euro onderzoekskosten wil overboeken zodat ze hem ongerepareerd terug kunnen sturen... Terwijl de spatiebalk van de eerste retour gestuurde EeePC wel goed werkte...

[ Voor 8% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 07-06-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 09:41
Windkracht13 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:45:

:9 Is er overigens enige mogelijkheid om die erin te doen en niet je garantie te verliezen? kwa, als hij ooit kapot is hem dan eruit halen en terugsturen? ( als het mankement niet iets te maken heeft met het touch uiteraard!) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Tomino schreef op za terdag 07 juni 2008 @ 15:13:
[...]

:9 Is er overigens enige mogelijkheid om die erin te doen en niet je garantie te verliezen? kwa, als hij ooit kapot is hem dan eruit halen en terugsturen? ( als het mankement niet iets te maken heeft met het touch uiteraard!) ?
Is de kwaliteit en resolutie van zo'n touchscreen scherm net zo goed als het origineel? En hoe makkelijk of moeilijk is het ombouwen? Kan iedereen met twee linkerhanden het ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Ik denk dat je zelf wel kan bedenken dat je garantie hierdoor komt te vervallen, persoonlijk zit ik daar niet mee. (De mijne komt nl. uit Hongkong)

Kwaliteit komt overeen met orginele scherm, als je de inbouwbeschrijving goed doorneemt, kan iedereen (met een beetje geduld) zo'n touch screen inbouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door Windkracht13 op 07-06-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 13:01
Voor de mensen die programma's/games draaien vanaf een SDHC kaart, welke classe/sneldheid is aan te raden om het een beetje soepel te hebben lopen. Ik heb er nu een el cheapo 15 euro kaartje in zitten en merk vrij veel lag bij het opstarten en gebruiken van software vanaf de SD card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:35
F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:55:

Tweede retour gestuurd vanwege de spatiebalk die exact in het midden ingedrukt diende te worden en daarbij ook nogeens gigantische kraakte/piepte.

En nu zeggen ze dat dat geen defect is en of ik even 35 euro onderzoekskosten wil overboeken zodat ze hem ongerepareerd terug kunnen sturen... Terwijl de spatiebalk van de eerste retour gestuurde EeePC wel goed werkte...
Ik ben dus niet de enige met een slecht spatiebalk... Ik merk dat deze geen klikgevoel heeft zoals de overige toetsen wel hebben.
Maandag ga ik ermee terug naar de winkel, kijken wat men er van zegt.
Weet iemand toevallig of het toetsenbord van de 701 identiek (omwisselbaar) is met die van de 900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Y-Foxy schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:16:
Voor de mensen die programma's/games draaien vanaf een SDHC kaart, welke classe/sneldheid is aan te raden om het een beetje soepel te hebben lopen. Ik heb er nu een el cheapo 15 euro kaartje in zitten en merk vrij veel lag bij het opstarten en gebruiken van software vanaf de SD card.
Snelste SDHC kaart, klasse 6, ook daar staat Ebay vol mee...

[ Voor 3% gewijzigd door Windkracht13 op 07-06-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb al een tijdje een touchscreen op mijn 701 zitten en je bezel komt een beetje naar voren toe. Er zijn mods om dat enigszins tegen te gaan. Het werkt heel prettig in ieder geval.

Het inbouwen in een 701 is heel simpel vanwege de beschikbare ruimte. Hoe makkelijk het zou gaan op een 900 weet ik niet, want de rand om het scherm heen is veel kleiner, maar misschien lukt het wel met een beetje passen en meten en wellicht ergens iets wegsnijden/vijlen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windkracht13 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:45:

Erg interessant, en zeker niet duur om te proberen! Zeker de moeite waard indien (wanneer) ik er zelf een zou kopen.

Denk je dat dit panel ook gebruikt zou kunnen worden voor alle andere 9" laptops? (acer bvb)
Hoe werkt het eigenlijk? Het wordt gewoon aangesloten op een interne usb poort, en de rest is driver-gerelateerd waarschijnlijk?

Je bent in elk geval de functionaliteit van de web cam kwijt:
This touch panel size is perfect fit for Asus eeepc 901 900.(high quality touch screen).This set is solderless for surf version,it is connect the WEB CAM socket (surf version the web cam spare port).It also can use in all eee pc version (Web cam version don't have spare port.If your eee pc have web cam, you may disable the web cam can't use.Easy to setup, no soldering, just plug & use.
En ze hebben het hier over een surf en non surf 900 versie? Ik dacht dat alle 900/901 met webcam waren uitgerust? Hopelijk is het geen scam die probeert 7" 701 touchpanels aan te smeren aan eee 900 gebruikers :)

Aan diegenen die touchscreen hebben, misschien willen ze dit wel eens proberen :)
Mobile Ubuntu
Het zou ontwikkeld moeten zijn rondom het gebruik van touchscreen (qua icoontjes en zo) en ziet er erg sleek uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 10:32
bureno schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:20:
[...]

Ik ben dus niet de enige met een slecht spatiebalk... Ik merk dat deze geen klikgevoel heeft zoals de overige toetsen wel hebben.
Is het niet normaal dan bij die spatiebalk? Heb het nu al her en der gelezen dat ie 'anders klikt' als de rest... Kraken lijkt me nou weer niet normaal natuurlijk, maar misschien hebben ze toch her en der wat moeten aanpassen om zo'n klein toetsenbordje erin te kunnen fixen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:35
Lijkt me niet dat dit normaal is nee... Een brede spatiebalk heeft weinig nut als deze alleen precies in 't midden werkt door redelijk hard te duwen. Aan de zijkant werkt hij niet. Dan hadden ze er net zo goed een kleine toets van kunnen maken zoals de andere keys :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, het lijkt bijna alsof ik een uitzondering ben met meteen een 'normale' en goed werkende 701 zonder omruilen. Geen dode pixels, kapotte accu of kwakkelende spatiebalken hier.

Gisteren heb ik 1 GB ram ingebouwd; deze van MDT om precies te zijn. Werkt perfect al is er niet zo veel verschil te merken tot dusver, maar dat zal onder XP waarschijnlijk beter te merken zijn. Bij mij staat er nog steeds Linux op.

Het verwijderen van de oude module lijkt op het eerste gezicht een beetje lastig, omdat er een plastic dwarsbalkje recht boven zit. Wanneer je de twee klemmetjes opzij schuift veert de module echter naar je toe, waardoor deze alsnog makkelijk te verwijderen is.

Tevens een 16 GB SDHC kaartje gekocht voor de nodige extra opslag (deze). Erin klikken en hij herkent hem meteen. Top. Tevens zit er bij deze een cardreadertje, dus ook op USB aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje bij het installeren van Xp op mijn 900.

Na de installatie probeer ik de drivers te installeren maar de ACPI driver lukt niet. Aan het einde van de installatie zegt ie "cannot open asusacpi.sys" en "not found asusacpidriver:asusacpi.sys". De driver heb ik gewoon van de asus website gedownload en wordt geopendvanaf een usb stick.

Weet iemand waar het aan ligt, en nog belangrijker; hoe ik dit opgelost krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb besloten om mijn zwarte 20 gb 900 eee pc te verkopen omdat ik de 901 ga aanschaffen. Mijn vraag is of ik een Nederlandse xp erop kan installeren met de oorspronkelijke chinese xp licentie.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Ik heb al veel gelezen over touch layer voor de eee pc 900.
Maar mijn vraag is werkt het goed en gebruik je het?
Was in bouwen goed te doen?
En doet je webcam het nog? (schijnt manier te zijn dat dat kan)

Waar heb je hem gekocht (welke versie kom wel 12 verschillende tegen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 11:18
Vandaag even eeexubuntu erop geknald *O* Werkt prima maar voor installatie heb ik een externe monitor aangesloten. Is zeker aan te raden. Maar ik krijg gnash flash player niet aan de praat icm firefox...

Heeft iemand enig idee welke webcam applicatie ik icm met xubuntu kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps. Voor wie nog twijfelde; ik heb Asus dus gebeld omtrent het vervangen van het RAM. Dit in verband met het stickertje dat bij vroegere 701's op het afdekklepje zat met de waarschuwing dat je garantie zou vervallen als je de EEE zou openschroeven.

Ondanks dat er nog steeds een afdekstickertje zit, vervalt je garantie dus niet wanneer je het RAM vervangt, zo vertelde de telefonist me. Tenzij je zelf door bruut geweld of verkeerd gebruik schade toebrengt aan de laptop of het RAM natuurlijk. Duh...

Overigens zit er op de ingebouwde module zelf ook nog een sticker met de tekst "warranty void if removed", maar het lijkt me dat dit betrekking heeft op het verwijderen van de sticker en niet op het verwijderen van de module. Lijkt me logisch, op de zelfde sticker staat namelijk ook het type en twee verschillende reeksen getallen. Waarschijnlijk serienummer en exemplaarnummer.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:47:
[...]
Erg interessant, en zeker niet duur om te proberen! Zeker de moeite waard indien (wanneer) ik er zelf een zou kopen.
Je bent in elk geval de functionaliteit van de web cam kwijt.....

Als je de usb hub van deze gebruik wel ja, maar daar zijn andere voor gemaakt, zodat je webcam gewoon blijft functioneren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:54
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:30:
ps. Voor wie nog twijfelde; ik heb Asus dus gebeld omtrent het vervangen van het RAM. Dit in verband met het stickertje dat bij vroegere 701's op het afdekklepje zat met de waarschuwing dat je garantie zou vervallen als je de EEE zou openschroeven.

Ondanks dat er nog steeds een afdekstickertje zit, vervalt je garantie dus niet wanneer je het RAM vervangt, zo vertelde de telefonist me. Tenzij je zelf door bruut geweld of verkeerd gebruik schade toebrengt aan de laptop of het RAM natuurlijk. Duh...

Overigens zit er op de ingebouwde module zelf ook nog een sticker met de tekst "warranty void if removed", maar het lijkt me dat dit betrekking heeft op het verwijderen van de sticker en niet op het verwijderen van de module. Lijkt me logisch, op de zelfde sticker staat namelijk ook het type en twee verschillende reeksen getallen. Waarschijnlijk serienummer en exemplaarnummer.
Dat stickertje had ik niet, slechts een stickertje op een van de twee schroevjes waar 'eee' op staat. Dat stickertjes ligt dus al in de vuilnisbak, aangezien ik nu 2GB RAM heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jainoxi schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:38:
[...]

Dat stickertje had ik niet, slechts een stickertje op een van de twee schroevjes waar 'eee' op staat. Dat stickertjes ligt dus al in de vuilnisbak, aangezien ik nu 2GB RAM heb :)
Klopt, bij mij staat er ook gewoon EEE op. Bij eerdere lichtingen 701's stond er echter op dat je garantie zou vervallen als je dat 'zegel' verbrak. Dat staat er nu niet meer op, maar omdat dat stickertje om onverklaarbare reden nog steeds over een schroefgat geplakt zit nam ik liever het zekere voor het onzekere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Zijn er mensen die er nu 2gb in hebben zitten die echt verschil merken? Bv op got met het openen van grote topics etc of meerdere programma's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het instaleren van Win XP met Nlite op mn 701 gaat er iets fout waardoor ik al 2 maal een 0x0000006f BSOD heb gekregen. Een volledige install werkt wel. Volgens MS ontbreekt er een onmisbaar bestand bijvb smss.exe maar die kan ik volgens mij niet uitzetten in NLite.

ik heb al 2 pogingen gedaan m.b.v. de nederlandse vertaling van TweakHanz. Ik zie niet wat ik fout doe, is er iemand die kan vertellen wat ik mogelijk te veel heb aangevinkt? Of is er een bestand beschikbaar wat ik kan importeren in NLite?

-edit- het copieeren van smss.ex_ van de "correcte" versie naar de "Nlite versie" helpt niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Q schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:24:
[...]

Naar Asus wel ja.. Maar ik heb er best voor over om een simpele website / petitie op te zetten voor het 'ondertekenen' voor zo'n grote accu..

Als er vele mensen naar Kassa en Radar een mailtje sturen is het mogelijk dat ze toch iets gaan doen vanuit Asus zelf, zoals ze nu bij de Britse doen...

Overigens.. Ik zou'm vandaag ontvangen maar DPD (koerier) is niet langsgeweest! Toch is hij verzonden vanuit Misco en ze wist zeker dat ik hem zou ontvangen vandaag. Speciaal thuisgebleven komtie maandag denk ik.. bah..

Maar als er niemand instemt met zo'n site / 'petitie' dan heeft het wellicht ook weinig zin... Dus als je er iets voor voelt als je je ook bedrogen voelt door Asus.. Laat het dan even weten!
Ik ben er helemaal voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:01:
Bij het instaleren van Win XP met Nlite op mn 701 gaat er iets fout waardoor ik al 2 maal een 0x0000006f BSOD heb gekregen. Een volledige install werkt wel. Volgens MS ontbreekt er een onmisbaar bestand bijvb smss.exe maar die kan ik volgens mij niet uitzetten in NLite.

ik heb al 2 pogingen gedaan m.b.v. de nederlandse vertaling van TweakHanz. Ik zie niet wat ik fout doe, is er iemand die kan vertellen wat ik mogelijk te veel heb aangevinkt? Of is er een bestand beschikbaar wat ik kan importeren in NLite?

-edit- het copieeren van smss.ex_ van de "correcte" versie naar de "Nlite versie" helpt niet.
Hier ook problemen met het installeren van XP, welliswaar op een 900 maar toch. Bij mij werkt de ACPI driver niet na installatie. Hij mist gewoon onderdelen daarvan. Is het broodnodig om deze driver te installeren? Heb er nu weer Linux op staan maar de webcam werkt niet meer goed en kom hier niet op het netwerk :? . Ik zie het wel, hopelijk zijn er mensen die zin hebben om te helpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 22:10
Ik ook... zomaar zonder iets te zeggen er een 4400 accu in doen terwijl overal op het net staat dat ze geleverd worden met een 5200 MaH accu geeft me toch wel een erg wrange smaak in de mond alsof ik belazerd ben, Formeel mogen ze juridisch dan wellicht in hun recht staan, maar voor mijn gevoel klopt er ergens iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er ook voor om dit te doen, wie is er een beetje handig in het opzetten van dergelijke websites? Het onder de aandacht brengen bij Kassa is goed te doen via e-mail en de fora die zij zelf hebben. Toch wel van belang dat we dit doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:48:
Ik ben er ook voor om dit te doen, wie is er een beetje handig in het opzetten van dergelijke websites? Het onder de aandacht brengen bij Kassa is goed te doen via e-mail en de fora die zij zelf hebben. Toch wel van belang dat we dit doen denk ik.
Moreel gelijk maar formeel waarschijnlijk ongelijk. Vraag dat maar aan de politiek die van topbestuurders vragen of zij minder willen "graaien".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door elders wel omruilacties te doen (gratis of met kleine bijbetaling) hebben ze toch eigenlijk al aangegeven dat het inderdaad niet klopt wat ze gedaan hebben?
Als er actie ondernomen wordt, ben ik in elk geval van de partij. Helaas ben ik niet bedreven genoeg om zoiets zelf te maken, maar ik sluit me graag aan als iemand iets op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:45
klopt het dat de eeepc 901 tegen 15 juni uitkomt in Nederland? weet iemand dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

GranCanaria schreef op zondag 08 juni 2008 @ 22:18:
klopt het dat de eeepc 901 tegen 15 juni uitkomt in Nederland? weet iemand dat zo?
Ik kan nergens informatie vinden over de release date in NL. Maar gezien het feit dat ie nog nergens in de prijslijsten staat (voor zover ik weet) en je hem nergens kunt pre orderen lijkt het me sterk dat ie er 15 juni al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:26

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

GranCanaria schreef op zondag 08 juni 2008 @ 22:18:
Dat zal de 900 wel zijn... ik heb nog nergens release dates van de 901 gezien, is er al iemand die hier meer over weet?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:48:
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 22:17:
Door elders wel omruilacties te doen (gratis of met kleine bijbetaling) hebben ze toch eigenlijk al aangegeven dat het inderdaad niet klopt wat ze gedaan hebben?
Als er actie ondernomen wordt, ben ik in elk geval van de partij. Helaas ben ik niet bedreven genoeg om zoiets zelf te maken, maar ik sluit me graag aan als iemand iets op kan zetten.
Wellicht zijn http://www.ipetitions.com/start-petition/ of http://www.petitiononline.com/ handig?
Is niet zo ingewikkeld verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Voor de mensen die problemen hebben met de APCI driver, staat er wel de map: Program files-> Asus-> Eeepc ACPI,nadat je de driver geprobeert heb te instaleren ???

Zoja, ff 2x klikken op AsAcpiSvr.exe, dan zou het moeten werken...

Ik kreeg ook de melding dat de driver niet geinstaleerd, maar de betreffende bestanden waren wel geinstaleerd, nadat je deze 1x handmatig heb aangezet,hoef je dit niet meer te doen...

Laat ff weten of het is gelukt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Voor de 900 kopers: is het niet slimmer om te wachten op de 901? door zijn (wat) snellere cpu, iets mooiere design en afwerking, bluetooth enz?

ik wilde namelijk heel erg graag de 900 kopen echter spreekt de atom 1.6ghz cpu mij toch heel erg aan na het bekijken van wat filmpjes op youtube waarbij ze world of warcraft spelen op een eeepc. waarbij het voor mij eigenlijk net te langzaam gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:01:

Bizar probleem... Heb nu inmiddels 5 stuks 701 van een nLited XP install voorzien, allen zonder enige foutmelding. Kan het zijn dat je Windows CD corrupt is? Probeer het anders eens zonder nLite, weet je tenminste of het aan de CD ligt.

Over dat ACPI; het luistert nogal nauw in welke volgorde je de drivers installeert. Bij mij werkt het alleen in één keer als ik deze volgorde aanhou: ACPI - Chipset - Wireless - LAN - VGA - Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
GranCanaria schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:04:
Voor de 900 kopers: is het niet slimmer om te wachten op de 901?
En is het dan niet slimmer te wachten op de 902? Of de 1000? Of de 1001? Er komt altijd iets mooiers, iets nieuwers aan. Zet voor jezelf je eisen en wensen op een rijtje en koop er één. Blijven wachten op iets beters wordt je niet gelukkig van.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
CanonG1 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:19:
[...]

En is het dan niet slimmer te wachten op de 902? Of de 1000? Of de 1001? Er komt altijd iets mooiers, iets nieuwers aan. Zet voor jezelf je eisen en wensen op een rijtje en koop er één. Blijven wachten op iets beters wordt je niet gelukkig van.
Dat is zo maar de 901 is volgens mij de versie die de 900 hoort te zijn, maar idd dat zou je ook kunnen zeggen van de 701 ten opzichte van de 700 enz enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Overigens is het mogelijk om de standaard Xandros distro te herinstalleren, daarvoor kun je de DVD hier downloaden: http://sourceforge.net/projects/eeecommunity/

Ook is er een upgradedisc voor de software in deze distro, daarvoor dien je hier te zijn: http://sourceforge.net/projects/xepc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinden jullie dit wat?:

Online petitie voor grotere accu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jainoxi schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:54:
Overigens is het mogelijk om de standaard Xandros distro te herinstalleren, daarvoor kun je de DVD hier downloaden: http://sourceforge.net/projects/eeecommunity/

Ook is er een upgradedisc voor de software in deze distro, daarvoor dien je hier te zijn: http://sourceforge.net/projects/xepc/
Heb jij dit zelf al uitgeprobeerd? Zeker de nieuwste versie Open Office en dergelijke die er dan bij zit?
An sich wel goed. Alleen kan je ergens duidelijk zien hoeveel mensen er al hebben getekend?

edit
Verder kijken dan je neus lang is :P |:(
edit 2
Ik heb hem getekend, misschien handig als je er ook wat motivering bij zet.
edit 3
Ik heb de petitie ook onder de aandacht gebracht bij het EEEUSER.com forum (Nederlandse subforum). Dat helpt ons ook nog wel aan extra 'handtekeningen'.
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=285394#p285394

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:19:
Heb jij dit zelf al uitgeprobeerd? Zeker de nieuwste versie Open Office en dergelijke die er dan bij zit?
Ik ben het nu aan 't testen. I'll keep you posted.
Kun je 't ook algemeen maken voor de Eee, ipv alleen de 900 series?

[ Voor 35% gewijzigd door jpiscaer op 09-06-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jainoxi schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:24:

Kun je 't ook algemeen maken voor de Eee, ipv alleen de 900 series?
Is mogelijk, maar ik dacht dat dit probleem de 900 serie betrof?
De omruilacties die geweest zijn, waren toch ook voor de 900?
Heeft de 700 ook een kleinere accu dan beloofd was? (kan hoor, ik volg dit eigenlijk pas vanaf de 900 omdat ik de 700 nog niet zo interessant vond, dus correct me if I'm wrong!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:50
Prima, maar geldt hetzelfde niet voor de 701? Nu staat er dat het alleen om de 900 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chippie777 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:06:
[...]

Prima, maar geldt hetzelfde niet voor de 701? Nu staat er dat het alleen om de 900 gaat.
Zie mijn vraag hierover in het bericht boven het jouwe.
De omruilacties in het buitenland betroffen toch ook de 900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandros is driving me nuts..

Ik krijg het gewoon niet voor mekaar om de VPN verbinding met mijn universiteit werkende te krijgen. Hij verbindt netjes maar ik kan geen websites openen. Echt heel vreemd.. Hij i dus wel verbonden dan, heb ook een IP adres van de universiteit maar kan niks openen.
Gewoon simpele VPN PPTP verbinding.
http://www.macstudent.net/wiki/nl/index.php/VPN_%28EUR%29
Heb die instellingen gebruikt (universiteit ondersteunt geen Linux varianten) maar het mag niet baten. Zelfde probleem..

Het is ook geen DNS probleem, net geprobeerd te pingen naar een IP nummer maar dat werkt ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Laatst online: 14-09 22:07
Heel mooi gedaan! Ik heb zelf dan wel geen EEE 900 maar ik was ook verbolgen over het feit dat Asus zo omgaat mijn zijn klanten.

Ik heb deze link dus ook onder de aandacht gebracht op mijn eigen site.

http://www.kleinelaptops....hive=&start_from=&ucat=2&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super! Hoe meer aandacht hiervoor, hoe beter!

Klein vraagje van mijn kant: je hebt het op je site over 5200 mAh, ik dacht dat het zelfs 5800 mAh zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:41:
Super! Hoe meer aandacht hiervoor, hoe beter!

Klein vraagje van mijn kant: je hebt het op je site over 5200 mAh, ik dacht dat het zelfs 5800 mAh zou moeten zijn?
Ja, dat moet 5800 zijn :)

Pff, wat ben ik blij met mijn 5800 zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Tomino schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:49:
[...]

Ja, dat moet 5800 zijn :)

Pff, wat ben ik blij met mijn 5800 zeg...
Aaaaah foutje...ga het gelijk aanpassen...sorry :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 701 word ook geleverd met een 4400 ipv een 5200 hier ook melding van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:19:
De ISO van EEECommunity is om een restore van de originele Linux-distro te doen.
De XEPC Recovery ISO doet hetzelfde, maar dan met de XEPC updated packages er al in. Met de XEPC Upgrade ISO kun je je standaard distro updaten met de XEPC updates packages.

Aangezien ik nog WinXP op m'n Eee heb, ga ik dus een recovery doen met de XEPC Recovery ISO.

EDIT:
De recovery is simpel: je boot met een externe DVD-drive, en de recovery begint. Daarna heb je de originele distro, maar dan inclusief extra tools en nieuwere versies van software.

[ Voor 14% gewijzigd door jpiscaer op 09-06-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Kan iemand met een 900 voor mij eens zien of het spel GuildWars vooruit te branden is hierop, gewoon 1024x600 en geen hoge instellingen volstaat al ruim. Volgens mij is het spel niet zo gek veeleisend als je alles laag insteld, maar het zou voor mij toch een beetje meespelen bij de aanschaf voor een stukje ontspanning onderweg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er blijven mensen roepen over de 701 maar ik krijg geen antwoord op mijn vraag, was de 701 ook aangekondigd met een zwaardere accu?? Zo niet, lijkt het me niet relevant die te betrekken bij deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:08

EgoPro

Time is an illusion.

Ik had 3 eee PC's met een 5200 mAh batterij, volgens mij worden ze nu uitgeleverd met 4800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:14:
Er blijven mensen roepen over de 701 maar ik krijg geen antwoord op mijn vraag, was de 701 ook aangekondigd met een zwaardere accu?? Zo niet, lijkt het me niet relevant die te betrekken bij deze actie.
Nu je het zo vraagt ga ik twijfelen. Bij mij is het eigenlijk geen issue geweest totdat ik er hier over ging lezen. Wel is het zo dat ik niet in de buurt kom van de maximale tijd op accuspanning die vermeld wordt in de handleiding en op de site (3,5 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Wikipedia: ASUS Eee PC

het is nu aangepast in 4400 or 5200 maar er is altijd beweert dat de Surf versies zouden beschikken over de kleinere 4400 accu en de gewone G versies (met webcam dus) zouden beschikken over de 5200 accu...zo zijn ze in eerste instantie door alle reviews destijds beschreven. Of het ook officieel vanuit Asus zo gecomminiceerd is weet ik niet, maar ik geloof van wel!

Wat er nu op dit moment echt geleverd word weet ik niet, ik heb al vele verschillende berichten gelezen hier...4400 4800 5200...

[ Voor 10% gewijzigd door StraightOn.NL op 09-06-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:34
De 701 had eerst ook een zwaardere accu 5200Ma (behalve de 701 surf die wel standaard een 4400 accu heeft)
Ik heb, jammer genoeg, ook een kleinere accu ontvangen bij de Eee pc G4 701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:10:
[...]

Bizar probleem... Heb nu inmiddels 5 stuks 701 van een nLited XP install voorzien, allen zonder enige foutmelding. Kan het zijn dat je Windows CD corrupt is? Probeer het anders eens zonder nLite, weet je tenminste of het aan de CD ligt.
Bij mijn laatste poging ging het wel goed, door alleen de opties die ik zelf herkende te schrappen. Het is uiteindelijk een bestand van 300 mb ipv 205 mb geworden, maar het is niet anders. Ergens moet ik toch iets in NLite hebben aangevinkt waardoor een bestand corupt raakte.
Alles bij elkaar duurt het per poging te lang om te kijken wat het exact is dus ik laat het hier bij.

m.b.t. Petitie ben ik voor. Asus maakt "onbewust" in heel europa de fout door een verkeerde specs sheet te plaatsen, en ipv dit aan te passen verwijzen ze je door naar de leverancier of de disclaimer. Als het lukt om de pers er bij te krijgen moeten ze toch iets gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:23
StraightOn.NL schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:25:
er is altijd beweert dat de Surf versies zouden beschikken over de kleinere 4400 accu en de gewone G versies (met webcam dus) zouden beschikken over de 5200 accu...zo zijn ze in eerste instantie door alle reviews destijds beschreven.
Inderdaad, dat is voor mij 1 van de redenen geweest om voor de gewone 4G te gaan en niet voor de surf! Ik weet niet beter dan dat dit de bedoeling was. Ik denk nog steeds dat de brand in de accufabriek een tijd geleden hiervan de oorzaak is. Asus kan de EEE al slecht leveren en gooien er liever een mindere accu in om toch maar te kunnen leveren.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes! Hier is hij zojuist afgeleverd.
Eerste indruk is top, geen problemen met de spatiebalk, geen dode pixels.
Hij wordt wat warm naast het touchpad maar niet overdreven.
Meevallertje vond ik de meegeleverde sleeve, ik wist niet dat die erbij zat. Gelukkig nog geen besteld op Ebay ;) .
Hij is nog kleiner mooier dan ik verwacht had!
Met het toetsenbord heb ik weinig problemen, het is even wennen maar ik heb niet zulke dikke vingers, dat scheelt :P
Tja, enig minpuntje tot nu toe dus de accu...

Ik ga eens even lekker stoeien en kijken of ik er XP op wil hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 10:23
Weet iemand eigenlijk of de 701 accu in de 900 past? Ik heb zelf een 5200mHa accu in mijn 701, die zou ik eventueel kunnen meenemen naar de 900 en dan mijn 701 met slechtere accu verkopen (uiteraard voor een lagere prijs).

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk, dat past gewoon. Zou ik wel aanraden. Ik heb net mijn 900 binnen en moet zeggen dat het echt een verbetering is (701 van mn pa staat ernaast en het verschil is groot).

Overigens geen dode pixels, geen gare spatiebalk. Gewoon helemaal perfect!! Ben er echt blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

ik heb net bij azerty een EEE PC 900 (op moment van schrijven ook nog uit voorraad leverbaar) gekocht voor plus/minus 380 euro, nu vroeg ik me het volgende af; zijn er steunen verkrijgbaar om deze in de auto te monteren? of weet iemand een site of bedrijf waar deze steunen worden aangeboden, met google kwam ik niet zo ver en ook de got search bracht geen voldoening..

mocht je dit weten dan hoor ik het graag

(ps: op welke schijf kan ik het beste windows installeren de 4 gig of de 16 gig? zit er een snelheids verschil in bij de schijven?)

[ Voor 5% gewijzigd door Welleweerd op 09-06-2008 14:41 ]

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 4 gig is sneller.

edit
Ik krijg de advanced mode op mijn splinternieuwe 900 niet geinstalleerd. Ik volg precies de stappen van de wiki van eeeuser (ben een extreme linux noob) echter werkt het dan nog niet. Ik begrijp dat deze stappen voor de 701 zijn bedoeld, echter weet ik niet wat ik moet aanpassen. Heb bij distributie in Synaptic p900 ingevuld, echter doet hij het dan nog niet. Wat doe ik fout?

foutmelding:
Kan niet alle lijstbestanden ophalen

De pakketbron is misschien niet meer beschikbaar of er kon geen contact gemaakt worden door netwerkproblemen. Indien aanwezig wordt een oudere lijst gebruikt. Anders zal de bron dit keer genegeerd worden. Controleer uw netwerkverbinding en of de bron wel correct opgeschreven is.

En dan daaronder een lijstje met de bronnen.
http://download.tuxfamily.../binary-i386/Packages.gz: 404 Not Found
http://update.eeepc.asus..../binary-i386/Packages.gz: 404 Not Found

na veel gekloot gelukt...

Denk dat ik er uiteindelijk een ubuntu versie op zet. Dat zag er wel interessant uit.

[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Luuk1983 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:34:
Weet iemand eigenlijk of de 701 accu in de 900 past? Ik heb zelf een 5200mHa accu in mijn 701, die zou ik eventueel kunnen meenemen naar de 900 en dan mijn 701 met slechtere accu verkopen (uiteraard voor een lagere prijs).
Ik moest behoorlijk doordrukken om de 900 accu in mijn 701 te krijgen, maar het past wel. De kleur zwart van mijn 701 en 900 is niet helemaal hetzelfde, de 900 is wat gladder afgewerkt. Maar je moet het al weten, het valt niet heel erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wikipedia: ASUS Eee PC

het is nu aangepast in 4400 or 5200 maar er is altijd beweert dat de Surf versies zouden beschikken over de kleinere 4400 accu en de gewone G versies (met webcam dus) zouden beschikken over de 5200 accu...zo zijn ze in eerste instantie door alle reviews destijds beschreven. Of het ook officieel vanuit Asus zo gecomminiceerd is weet ik niet, maar ik geloof van wel!

Wat er nu op dit moment echt geleverd word weet ik niet, ik heb al vele verschillende berichten gelezen hier...4400 4800 5200...
Ik weet zeker dat de asus 701 nonsurf versie met een 5200 mAh moet worden geleverd ipv de 4400 die nu worden meegeleverd met deze versie. Dat staat inderdaad in allerlei reviews en naar mijn mening ook op hun eigen site.

Kan diegene die de petitie heeft opgezet, dit aub ook erbij zetten voor de 701 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik kom nu niet meer via de asus site zelf op deze pagina, ik denk dat ze deze er uit gesloopt hebben. Als je naar http://eeepc.asus.com/nl/microsite/en_microsite.html gaat en dan op specificaties klikt zie je nog wat zij oorspronkelijk communiceerden.

-edit- de link staat nog wel op de site. VIa de EEE website van Asus (http://eeepc.asus.com/nl/index.htm) op 'ondek EeePC' klikken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Welleweerd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:39:
ik heb net bij azerty een EEE PC 900 (op moment van schrijven ook nog uit voorraad leverbaar) gekocht voor plus/minus 380 euro, nu vroeg ik me het volgende af; zijn er steunen verkrijgbaar om deze in de auto te monteren? of weet iemand een site of bedrijf waar deze steunen worden aangeboden, met google kwam ik niet zo ver en ook de got search bracht geen voldoening..

(ps: op welke schijf kan ik het beste windows installeren de 4 gig of de 16 gig? zit er een snelheids verschil in bij de schijven?)
Zoek en je zal vinden, bedoelde je zoiets (2e van boven); http://search.ebay.nl/_W0QQsassZfido-dido999

Als je de searce gebruik, zal je div. kunnen lezen dat je OS op de 4gb geinstaleerd moet worden.
De 16gb is gewoon te langzaam om er een OS, fatsoenlijk op te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:15:
[...]

Kan diegene die de petitie heeft opgezet, dit aub ook erbij zetten voor de 701 versie?
Tekst gewijzigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

Windkracht13 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:40:
[...]

Zoek en je zal vinden, bedoelde je zoiets (2e van boven); http://search.ebay.nl/_W0QQsassZfido-dido999

Als je de searce gebruik, zal je div. kunnen lezen dat je OS op de 4gb geinstaleerd moet worden.
De 16gb is gewoon te langzaam om er een OS, fatsoenlijk op te kunnen draaien.
thx.. voor de info!!

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:22
Net een nLite Windows XP erop gezet en mijn huisgenoot dezelfde (allebei op de 900). Na wat werk blijkt alles te werken, maar zien we de 16GB SSD niet meer. Tijdens de Windows installatie moest je ALLE partities verwijderen (ook BIOS partitie), maar nu in Windows zie ik dus alleen nog maar de 4GB SSD waar ook Windows op staat. Weet iemand wat ik fout deed/doe/moet veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draait er hier iemand een xBuntu variant op zijn EEEPC? En wat zijn daar zoal de voordelen van in vergelijking met Xandros?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Mensen, probeer je zoveel mogelijk in te lezen via deze site, www.eeeuser.com. http://forum.eeeuser.com/

Daar staat werkelijk alle info om XP met de daar bij behorende problemen te instaleren, en goed te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 11:18
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:52:
Draait er hier iemand een xBuntu variant op zijn EEEPC? En wat zijn daar zoal de voordelen van in vergelijking met Xandros?
Ik draai eeeXubuntu. Ik vind ubuntu i(7.10) een stuk completer dan xandros. Daarnaast kun je veel meer support op het net krijgen voor ubuntu. Er zijn betere en meer repositories voor ubuntu te vinden. En daarnaast heb ik ruime ervaring met Ubuntu en Xandros vond ik net niet (hoewel het wel debain based is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Xandros zuigt, heeft er precies 2 uur opgestaan, teveel moeite doen om bepaalde software goed werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het bijvoorbeeld ook raar dat de firefox versie een oude versie is terwijl hij geen updates aangeeft in Synaptics. Het kost allemaal inderdaad wel erg veel moeite. Wat mij tegenhoudt om op dit moment over te stappen is dat alles wel gewoon moet werken. Dus bijvoorbeeld de webcam en dergelijke moet het wel gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Voor mij is de 701 met xandros de eerste ervaring met linux.
Ik heb de 701 gekocht voor mai en surfen onderweg/vakantie.
Out of de box doet de 701 dus precies wat ik er mee wil.
Ik ben wel even bezig geweest met advanced desktop en andere software, maar de uiteindelijk vraag dit mijzelf heb gesteld is: Wat voegt dit voor extra functionaliteit toe?
En dat is dus voor mijn gebruik niets!
Ik heb dus F9 gedaan en draai nu op een schone 701 en alles doet het waarvoor ik het wil gebruiken.
M.a.w. ik heb nog geen redenen kunnen vinden waarom ik mijn 701 zou aanpassen. (Dat zal misschien in de toekomst wel gebeuren maar voorlopig voldoet hij prima voor met wat ik er mee wil doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

EEE-lover schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:52:
Net een nLite Windows XP erop gezet en mijn huisgenoot dezelfde (allebei op de 900). Na wat werk blijkt alles te werken, maar zien we de 16GB SSD niet meer. Tijdens de Windows installatie moest je ALLE partities verwijderen (ook BIOS partitie), maar nu in Windows zie ik dus alleen nog maar de 4GB SSD waar ook Windows op staat. Weet iemand wat ik fout deed/doe/moet veranderen?
Je moet dan nog wel in Windows via, Control Panel, Administrative Tools, Computer Management, Storage, Disk Management (pfoe, kan vast korter!) de 16GB partioneren, formateren enz... (wedden dat je in Disk Management _wel_ je schijf ziet?)

Origineel is de schijf (denk ik) met een Linux file systeem geformatteerd en daar kan Windows niets mee.

[ Voor 3% gewijzigd door NaN op 09-06-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat het toetsenbord bij de meeste umpc laptops een groot probleem mag zijn.

De eee is ongeveer 22.5 cm breed als ik het goed heb, de aspire one 25 cm en de msi wind 26 cm.

Op mijn huidige desktop toetsenbord:
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/286/jpg/2028.1.0.jpg
(maar dan wel de azerty versie) is de afmeting van het 'blok' van links van de capslock tot rechts van de enter (dus van de esc tot delete toets op dit toetsenbord) gelijk aan 28 cm

Ik denk dus niet dat de huidige umpc afmetingen veel problemen moeten geven. Maar ik moet het uiteraard irl nog eens kunnen uitproberen om daar een mening over te vormen.

Zeker de Wind is nagenoeg full size.

Zelf wacht ik nog op de acer. Ook 9", maar 2 cm breder dan een eee (ok, iets grotere bezel bij het scherm, maar vind het op zich nog wel kunnen). De acer heeft echter led backlight scherm, weegt 950 gram, ook ssd, en zou naar verluidt onder de 300 euro moeten kosten. Lijkt veelbelovend, ook al is het acer. Voor een prijs onder de 300 euro is een aankoop van een umpc al meer te verdedigen als 'experimentje' (stel dat het voor mij toch niet echt zou aanslaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 22:10
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:21:
[...]

Ik kom nu niet meer via de asus site zelf op deze pagina, ik denk dat ze deze er uit gesloopt hebben. Als je naar http://eeepc.asus.com/nl/microsite/en_microsite.html gaat en dan op specificaties klikt zie je nog wat zij oorspronkelijk communiceerden.

-edit- de link staat nog wel op de site. VIa de EEE website van Asus (http://eeepc.asus.com/nl/index.htm) op 'ondek EeePC' klikken.
Op de globale asus site staat:

All specifications are subject to change without notice. Please check with your supplier for exact offers. Products may not be available in all markets.

tssss....

Jammer, want in alle reviews die op het web te lezen waren werd de 5200 MaH accu genoemd. Pas op een later moment heeft Asus besloten over te gaan op een 4400 Mah accu (waarschijnlijk door leveringsproblemen van de fabriek... was er niet brand geweest ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Whoei morgen mijn 900 ophalen :9~ ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wazzup105 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:20:
[...]

Op de globale asus site staat:

All specifications are subject to change without notice. Please check with your supplier for exact offers. Products may not be available in all markets.

tssss....

Jammer, want in alle reviews die op het web te lezen waren werd de 5200 MaH accu genoemd. Pas op een later moment heeft Asus besloten over te gaan op een 4400 Mah accu (waarschijnlijk door leveringsproblemen van de fabriek... was er niet brand geweest ?)
Ik weet dat bedrijven altijd overal kleine teksten zetten, omdat ze proberen om nergens voor rechtelijk aansprakelijk te zijn, maar dit betekent zeker niet dat wij nu helemaal niets kunnen doen. Het is gewoon misleidend wat ze doen en dat weet Asus zelf ook. Ze hebben immers ook weer accu's omgeruild in andere landen (gratis of tegen betaling), terwijl dat regeltje denk ik altijd wel ergens heeft gestaan op de globale site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 21:58
Vandaag de 900 ontvangen maar het installeren van windows xp lukt niet echt. Eerst kreeg ik na de eerste reboot na de installatie een error over de boot manager maar dat kreeg ik na een tijdje opgelost. Nu krijg ik steeds de melding dat er een bestand wordt vermist na de reboot:
A file is missing in:
ROOT>\SYSTEM32\
ntoskrnl.exe

Ik probeer de gewone retail versie te instaleren maar misschien is het handiger om de lichte uitvoering te downloaden van het internet. Echt jammer want ik heb nu al 10x geprobeert om XP erop te zetten.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Welleweerd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:39:

Er staat me iets van bij dat ik dat ergens gelezen heb . Zoek eens wat rond op Eeeuser forum e.d. Misschien kom ik er nog op waar ik het las :) Zoek ook eens op ebay!!

Got it :)

http://shop.ebay.com/?_fr..._sacat=See-All-Categories

[ Voor 6% gewijzigd door Tomino op 09-06-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:26

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zijn er al mensen die ergens een zaak hebben gevonden die de 901 (desnoods via pre-order) aanbieden? De Wind wordt namelijk bijna gereleased en daar hoor ik toch ook steeds meer positieve reviews over. Enige nadeel is dat je voor een fikse accuduur (ik wil minimaal 6 uur kunnen halen) er een 6cell batterij in zal moeten zetten. Ik wil ze naast elkaar zien :'(

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 16:39
Zojuist de petitie ondertekend :)

Wel jammer dat de ASUS Nederland zo'n slechte ondersteuning geeft op een goed product om maar niet te spreken over de botte callcenter medewerkers. Ik denk dat ik ze morgen maar eens een brief schrijf. Ik hoop dat dat het zelfde effect heeft als in GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik vind dat de actie in GB, 10 pound (15 euro) voor een beloofde accu nogal een sigaar uit eigen doos.

In China is het beter geregeld, gewoon kosteloze vervanging.

Ik ben wel bereid om 15 euro neer te tellen, maar dan zonder terugname van de meegeleverd 4400 mAh accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
  • Laatst online: 08-09 15:39
Luuk1983 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:34:
Alle accu's van de 700/701 zijn compatible met de 900.

Vanaf de 901 zijn er weer andere accu's te verkrijgen welke dus ook niet in de 700-900 passen.

Ook ik heb de petitie getekend.. Alleen vraag ik me af hoe serieus zo'n petitie genomen wordt op een website waar tegen alles en iedereen een petitie opgezet wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door Mr_Q op 10-06-2008 00:13 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)

Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.

Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.