Yeah
, mijn EEE900 is ook in bestelling. De zwarte 20GB versie, mn vader had het als verrassing voor mn propedeuse die ik vandaag behaald heb besteld. Boffen
.
Hoeveel pagina's/posts mag een topic eigenlijk worden 
Ik zit met mijn view al op 81 pagina's
Ik zit met mijn view al op 81 pagina's
De accu gaat lang mee. Zoveel kan ik wel zeggen. Ik heb de 901 vandaag zeker 4 uur aan gehad op accu. Dit was niet aaneengesloten, dus kan rustig nog langer geweest zijn, zo goed heb ik nu ook niet getimed, uiteraard zonder tussendoor op te laden. Dit met het scherm continu op minimaal 70% helderheid (de zon kan aardig fel zijn hierSteephh schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:13:
Darkflow, wat zijn jouw ervaringen met de accuduur van de 901? Zou je misschien een testje SuperPI willen draaien, dat geeft al een beetje een beeld van hoe snel de Atom eigenlijk is, lijkt me zo.
SuperPI voeg ik toe aan de lijst benchmarks die ik uit ga voeren. Elke benchmark kost tijd, zeker als je het goed wilt doen, en ondertussen moet ik ook nog een beetje vakantie vieren (daarvoor ben ik nu eenmaal naar Taiwan gekomen
Vandaag de 900 binnen gekregen en meteen ijverig aan de slag.
Helaas lukken de updates niet.
Het is een nederlandse Linux opzet en ik krijg telkens een error.
W: Couldn't stat source package list http://update.eeepc.asus.com
p900/main Packages
(/var/lib/apt/lists/update.eeepc.asus.com_p900_nl_dists_p900_main_binary-i386_Packages) -
stat (2 No such file or directory)
Couldn't find package asus-firefox-update-1
/?
enig idee?
Helaas lukken de updates niet.
Het is een nederlandse Linux opzet en ik krijg telkens een error.
W: Couldn't stat source package list http://update.eeepc.asus.com
p900/main Packages
(/var/lib/apt/lists/update.eeepc.asus.com_p900_nl_dists_p900_main_binary-i386_Packages) -
stat (2 No such file or directory)
Couldn't find package asus-firefox-update-1
/?
enig idee?
Copyright and left by SED...
Verwijderd
Kan dus best wel kloppen, als 10% 28 minuten is, is 100% 280 minuten. 4 uur is 240 minutenDarkFlow schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:43:
[...]
De accu gaat lang mee. Zoveel kan ik wel zeggen. Ik heb de 901 vandaag zeker 4 uur aan gehad op accu. Dit was niet aaneengesloten, dus kan rustig nog langer geweest zijn, zo goed heb ik nu ook niet getimed, uiteraard zonder tussendoor op te laden. Dit met het scherm continu op minimaal 70% helderheid (de zon kan aardig fel zijn hier). Op het moment staat de accu op 10% ("28 minutes left", maar of dat accuraat is durf ik niet te zeggen). Al met al heb ik over de accuduur niets te klagen.
Ik ben ook aan 't kijken om een Eee (701 4G) aan te schaffen. Ik zit echter met een paar zaken.
De 4G en 4G Surf zijn op de webcam en de accu na hetzelfde. Nu lees ik echter, dat de 4G (non-surf) in de meeste gevallen met de zwakkere accu geleverd word, waardoor alleen de webcam als verschil tussen de twee overblijft. Indien ik de webcam geen must vind, dan is 't toch slimmer om voor de Surf te gaan? Deze is 15 euro goedkoper. Zijn er echter winkels waar de 4G (non-surf) met grotere accu te koop is?
Daarnaast lees ik veel over de introductie van de 900-serie. Is er een prijsdaling te verwachten van de 700 door de intro van de 900, en op welke termijn? Oftewel: is het slim om te wachten?
Verwarrend is nog het SD-card slot. Ondersteund deze nu wel of geen SDHC? Is er een Remote Desktop achtig iets beschikbaar (onder de linux-install)?
De 4G en 4G Surf zijn op de webcam en de accu na hetzelfde. Nu lees ik echter, dat de 4G (non-surf) in de meeste gevallen met de zwakkere accu geleverd word, waardoor alleen de webcam als verschil tussen de twee overblijft. Indien ik de webcam geen must vind, dan is 't toch slimmer om voor de Surf te gaan? Deze is 15 euro goedkoper. Zijn er echter winkels waar de 4G (non-surf) met grotere accu te koop is?
Daarnaast lees ik veel over de introductie van de 900-serie. Is er een prijsdaling te verwachten van de 700 door de intro van de 900, en op welke termijn? Oftewel: is het slim om te wachten?
Verwarrend is nog het SD-card slot. Ondersteund deze nu wel of geen SDHC? Is er een Remote Desktop achtig iets beschikbaar (onder de linux-install)?
Naar mijn weten ondersteund de 701 SDHC en kun je remoten via vnc (viewer en server) ssh kan ook als je er bedreven in bent... voor het remoten zul je wel minimaal xandros advanced installeren denk ik zo..
Daarnaast zit er bij de non-surf editie volgens mij een sleeve en die zit niet bij de surf (volgens mij)
Daarnaast zit er bij de non-surf editie volgens mij een sleeve en die zit niet bij de surf (volgens mij)
En nog belangrijker, de non-surf is redelijk goed verkrijgbaar....
kijk eens op ebay, gisteren een splinternieuwe surf gekocht met windows XP voor 136 euro excl. verzendkosten bij onze vriend ayi45tw. Is vanochtend al verzonden.Jainoxi schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:37:
Ik ben ook aan 't kijken om een Eee (701 4G) aan te schaffen. Ik zit echter met een paar zaken.
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
Uiteraard wil ik geen boze verhalen verspreiden maar ik heb onderhand geen Eee meer omdat ik achter elkaar 3x een dode pixel had, Norrod had ze toen niet meer op voraad en heeft besloten mijn geld terug te storten.Luuk1983 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:20:
[...]
Gezien de hoeveelheden units die er verkocht zijn heb ik juist tot nu toe erg weinig problemen gehoord. Over elke product zijn er wel problemen te vinden op internet. En hoewel er inderdaad wat meer posts komen dan eerst vind ik het nog steeds erg meevallen.
Ikzelf heb helaas een stuck pixel. Ik ga nog proberen of ik dat kan fixen, anders heb ik gewoon pech. De dotpitch van de 701 is sowieso behoorlijk klein dus je ziet het niet zo goed.
Ik wil niet voor een 4400mAh versie gaan dus momenteel moet ik maar even wachten. De dixons beweerd over 2 weekjes met de 900 te beginnen en ik denk dat ik dan nog een poging ga wagen.
Pff, erg erg zuur als je dat zo vaak achter ekaar overkomt.
Ik klopt het af, hier thuis al 4 monitoren en 2 laptops uit mogen pakken en nog nooit een dode pixel gehad.. * Tomino klopt het eventjes af
Ik klopt het af, hier thuis al 4 monitoren en 2 laptops uit mogen pakken en nog nooit een dode pixel gehad.. * Tomino klopt het eventjes af
morgen als een speer naar castle heb je er misschien nog een, alleen zwartEgoPro schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:51:
[...]
Uiteraard wil ik geen boze verhalen verspreiden maar ik heb onderhand geen Eee meer omdat ik achter elkaar 3x een dode pixel had, Norrod had ze toen niet meer op voraad en heeft besloten mijn geld terug te storten.
Ik wil niet voor een 4400mAh versie gaan dus momenteel moet ik maar even wachten. De dixons beweerd over 2 weekjes met de 900 te beginnen en ik denk dat ik dan nog een poging ga wagen.
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
Wij hadden laatst een man van Asus op de vloer en die vertelde ons dat wanneer de 901 gereleased wordt dat de prijzen van de 701 en de 900 zullen zakken.
De verwachte prijs wordt dan:
701 tussen de 200,- en 250,-
900 tussen de 300,- en 350,-
Maar deze prijzen zijn dus slechts een schatting.
GTA VI - All aboard the hype train!!
Dàt zou eens goed nieuws zijn. Nu maar hopen dat de 901 niet echt veel meerwaarde heeft tov de 900. Anders blijft het weer meer afdokken dan oorspronkelijk het geval was met de 701.Sir_Hendro schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:40:
Wij hadden laatst een man van Asus op de vloer en die vertelde ons dat wanneer de 901 gereleased wordt dat de prijzen van de 701 en de 900 zullen zakken.
Eigenlijk mag Asus even de tijd nemen om een déftig product op de markt te zetten en dat dan zo te laten voor minstens een jaar. Zo krijgt niemand de kriebels van "zal ik nog even wachten op het volgende model?" en "shiiit, nu heb ik net eentje gekocht, wordt het nieuwe model aangekondigd en is het binnen 2 weken al te koop :(".
Achja.
[ Voor 22% gewijzigd door RuddyMysterious op 05-06-2008 23:47 ]
Ik loop zelf wel warm voor een 900. Nu schijnen daar wel verschillende versies van te zijn dus ik ben benieuwd welke wij allemaal krijgen. Dan zou ik namelijk de 900 voor een leuk prijsje kunnen meenemen 
Blijft leuk speelgoed die EEE's van Asus.
Ik heb een Nederlandse eeepc 900 met een 4400mAH accu. Uiteraard ben ik niet echt tevreden met 1,5 uur prik bij normaal gebruik.
Zoals velen wellicht al weten heeft Asus in Hong Kong de 4400mAH kostenloos omgeruild voor de 5800mAH. Ook heb ik op eeuser.com gelezen dat in b.v Italie de 900 met een 5800mAH accu wordt geleverd. Aangezien ik er vanuit was gegaan, zoals de meesten, dat de 900 een sterkere accu zou krijgen als de 700 vind ik het een beetje misleidend allemaal.
Dus ik heb vandaag gebeld met Asus in Nieuwegein. Naast het feit dat 'klant vriendelijkheid' een onbekend begrip is bij Asus. Werdt mij verzeker dat ik minimaal 2 uur op een lading zou kunnen doen. Wat in de praktijk ongeveer 1,5 uur is. Op mijn vraag of er nog een dergelijke actie als in Hong Kong wordt gedaan, krijg een resolute 'Nee!' als andwoord. Ik heb de medewerker vervolgens verteld over de actie die nu in GB loopt, waarop zijn andwoord is dat de accu's ook daar niet worden omgeruild.
Nu lees ik net het volgende op eeeuser.com. Zij hebben het, na veel gelobby, voor elkaar gekregen dat de 4400mAH voor 10 pond kan worden om geruild voor 5800mAH. Een uitgebreider verhaal is te lezen op mobilecomputermag.
Nu zat ik te denken of de mensen hier op GoT niet een dergelijke actie kunnen starten. Een enkele klager zullen ze niets op uit doen bij Asus. Maar hier zijn we met velen
Zoals velen wellicht al weten heeft Asus in Hong Kong de 4400mAH kostenloos omgeruild voor de 5800mAH. Ook heb ik op eeuser.com gelezen dat in b.v Italie de 900 met een 5800mAH accu wordt geleverd. Aangezien ik er vanuit was gegaan, zoals de meesten, dat de 900 een sterkere accu zou krijgen als de 700 vind ik het een beetje misleidend allemaal.
Dus ik heb vandaag gebeld met Asus in Nieuwegein. Naast het feit dat 'klant vriendelijkheid' een onbekend begrip is bij Asus. Werdt mij verzeker dat ik minimaal 2 uur op een lading zou kunnen doen. Wat in de praktijk ongeveer 1,5 uur is. Op mijn vraag of er nog een dergelijke actie als in Hong Kong wordt gedaan, krijg een resolute 'Nee!' als andwoord. Ik heb de medewerker vervolgens verteld over de actie die nu in GB loopt, waarop zijn andwoord is dat de accu's ook daar niet worden omgeruild.
Nu lees ik net het volgende op eeeuser.com. Zij hebben het, na veel gelobby, voor elkaar gekregen dat de 4400mAH voor 10 pond kan worden om geruild voor 5800mAH. Een uitgebreider verhaal is te lezen op mobilecomputermag.
Nu zat ik te denken of de mensen hier op GoT niet een dergelijke actie kunnen starten. Een enkele klager zullen ze niets op uit doen bij Asus. Maar hier zijn we met velen
Ik zou de 900 verkiezen boven de 901 omdat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen.Sir_Hendro schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:51:
Ik loop zelf wel warm voor een 900. Nu schijnen daar wel verschillende versies van te zijn dus ik ben benieuwd welke wij allemaal krijgen. Dan zou ik namelijk de 900 voor een leuk prijsje kunnen meenemen
De voordelen van de 900 tov de 901, volgens mij:
- goedkoper (lijkt mij vrij groot voordeel, alhoewel ik de eigenlijke prijzen nog moet afwachten)
- snellere cpu (dat moeten meer benchmarks weer verfijnder kunnen bewezen/verwerpen)
De nadelen:
- geen Atom CPU, dus minder zuinig, alhoewel die zuinigheid van de Atom wordt gefnuikt door de gebruikte chipset
- minder goeie onboard graphics (GMA950 voor de 901, GMA900 voor de 900)
Eigenlijk kan de beslissing nog niet vallen wegens gebrek aan informatie. Laat maar komen, die informatie!
Verwijderd
Dat is enkel een 'tweaker-ziekte'. Mensen die alleen maar denken in termen van specs/euro en zichzelf liefst ritueel willen martelen als ze per ongeluk eens ergens tien euro te veel voor hebben uitgegeven.DevilsProphet schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:46:
Eigenlijk mag Asus even de tijd nemen om een déftig product op de markt te zetten en dat dan zo te laten voor minstens een jaar. Zo krijgt niemand de kriebels van "zal ik nog even wachten op het volgende model?" en "shiiit, nu heb ik net eentje gekocht, wordt het nieuwe model aangekondigd en is het binnen 2 weken al te koop :(".
Achja.
Gewone mensen stappen de winkel binnen, en nemen onderweg die 'kleine leuke laptop voor de kids' mee. Asus maakt zich daarover nul komma nul zorgen.
Wat jij beschrijft is een apple beleid (gestaag updates doorvoeren). Ben ik erg voor te vinden, maar zelfs daar wordt kritiek op gegeven, dus hoe dan ook is het voor de meesten hier nooit goed.
Nu begin ik alleen te twijvelen of de prijsverlaging kwam bij de release van de 901 of bij de release van de 1001 (das de benaming voor de 10" variant toch?)
Ik heb iig 100% liever de 900 dan de 901 en de 10" is ook leuk maar wel weer groter. Ik van de behuizing van de 701 / 900 / 901 zo lekker compact. Echt een heerlijke gadget.
Ik heb iig 100% liever de 900 dan de 901 en de 10" is ook leuk maar wel weer groter. Ik van de behuizing van de 701 / 900 / 901 zo lekker compact. Echt een heerlijke gadget.
[ Voor 36% gewijzigd door Sir_Hendro op 06-06-2008 00:21 ]
Maar dat houdt ook wel in dat, als we dan eindelijk de slag van het jaar binnengehaald hebben, we er eveneens zeer euforisch over kunnen doen. Maar je hebt gelijk dat zoiets aanleunt tegen een soort ziekte.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 00:11:
Dat is enkel een 'tweaker-ziekte'. Mensen die alleen maar denken in termen van specs/euro en zichzelf liefst ritueel willen martelen als ze per ongeluk eens ergens tien euro te veel voor hebben uitgegeven.
Tot zover het offtopic geleuter.
Ik snap niet waarom iedereen hier zo graag de 900 heeft ipv de 901? Voor een paar tientjes extra heb je met de 901 een SSD harde schijf, bluetooth en vooral een flink langere accuduur of zie ik iets fout en mis ik nadelen vd 901 ofzo?
youtube.com/@hisrep
Het designHetWonder schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 01:52:
Ik snap niet waarom iedereen hier zo graag de 900 heeft ipv de 901? Voor een paar tientjes extra heb je met de 901 een SSD harde schijf, bluetooth en vooral een flink langere accuduur of zie ik iets fout en mis ik nadelen vd 901 ofzo?
Gisteren een EEE PC 701 4G gekocht bij Mediamarkt Alkmaar. Helaas, dode pixel, midden op het scherm. Ik ben 's avonds dus teruggegaan om 'm om te ruilen. Ik wilde natuurlijk nu even kijken of de EEE niet weer een dode pixel had voordat ik er mee naar huis ging....... We hebben letterlijk 8 dozen opengemaakt voordat we er een vonden zonder een heldergroene dode pixel midden op het scherm! Ik ben uiteindelijk zo'n drie kwartier bezig geweest daar in het Servicecentrum.... Echt bizar, had het idee dat dit een afgekeurde lading was ofzo! Naja, ik heb nu in ieder geval een goede, ben er erg blij mee. Ben al druk bezig om Arch Linux er op te zetten.
hi!
Sinds gisteren heb ik mijn 900 (top apparaat!). Alles werkt top onder XP, alleen heb ik 1 vreemd issue ....
Wanneer ik de scherm resolutie aanpas naar 1024 x 600 gaat deze automatisch weer naar 800 x 600 na een reboot .. meer mensen die dit hebben meegemaakt ?
Sinds gisteren heb ik mijn 900 (top apparaat!). Alles werkt top onder XP, alleen heb ik 1 vreemd issue ....
Wanneer ik de scherm resolutie aanpas naar 1024 x 600 gaat deze automatisch weer naar 800 x 600 na een reboot .. meer mensen die dit hebben meegemaakt ?
Ik ga de 900 halen, simpelweg omdat die leverbaar is in NL.HetWonder schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 01:52:
We hebben hiero flink slechte ervaringen met Asus en leverbaarheid, eigenlijk zouden we de 701 al ongeveer een half jaar moeten hebben, maar ze worden pas nu beschikbaar.
Verder is het niet heel duidelijk of Atom (het grootste verschil tussen de 900 en 901) nou een voordeel is. Zo te zien is de accutijd van de 901 vrij goed, maar we zien nog geen exacte cijfers. Ik ga een 900 plus 6600 of 7800mAh accu kopen, en dan heb je ook lange accutijd.
Dus ja.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Kunnen we niet een inkoopactie voor de accu's doen. Ik ben voor

Gisteravond Windows XP geinstalleerd op de 900. Werkt allemaal top zo op het eerste gezicht. Geen dode pixels gelukkig. Alleen heb ik een probleempje met het toetsenbord; De spatie werkt alleen als ik precies in het midden druk. Aan de zijkanten van de spatie werkt deze niet
Het indrukken voelt ook anders aan dan de overige toetsen. Herkent iemand dit bij zijn 900? Wordt toch terug naar de winkel gaan vrees ik....
Dat was ook mijn idee. Ik weet alleen niet hoe ik precies aan een nieuwe accu kan komen. Zijn het universele accu's? En hoe kom je eraan? Zou graag een nieuwe willen hebben maar dat gaat lastig worden.XanderDrake schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:44:
[...]
Ik ga de 900 halen, simpelweg omdat die leverbaar is in NL.
We hebben hiero flink slechte ervaringen met Asus en leverbaarheid, eigenlijk zouden we de 701 al ongeveer een half jaar moeten hebben, maar ze worden pas nu beschikbaar.
Verder is het niet heel duidelijk of Atom (het grootste verschil tussen de 900 en 901) nou een voordeel is. Zo te zien is de accutijd van de 901 vrij goed, maar we zien nog geen exacte cijfers. Ik ga een 900 plus 6600 of 7800mAh accu kopen, en dan heb je ook lange accutijd.
Dus ja.
Verwijderd
Maandag verwacht ik mijn 900 binnen te krijgen. Als die 4400 mAh is, count me in!Suepahfly schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 00:02:
Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik moeilijk een keuze kon maken tussen alle aangekondigde mini's. De knoop is nu doorgehakt, ik heb de 900 besteld en wil graag mijn ervaringen met jullie gaan delen.
Die accus zijn zeer goed verkrijgbaar via Ebay, echt tientalle chinese en taiwanese verkopers bieden ze aan. En ook nog eens goedkoop!Robkazoe schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:28:
Dat was ook mijn idee. Ik weet alleen niet hoe ik precies aan een nieuwe accu kan komen. Zijn het universele accu's? En hoe kom je eraan? Zou graag een nieuwe willen hebben maar dat gaat lastig worden.
Lijkt me onnodig, gezien mijn bovenstaande beweringECiftci schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:50:
Kunnen we niet een inkoopactie voor de accu's doen. Ik ben voor
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Suepahfly, net als meerdere hier krijg ik vandaag ook de Asus EEE PC 900 geleverd via Misco.nlSuepahfly schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 00:02:
Ik heb een Nederlandse eeepc 900 met een 4400mAH accu. Uiteraard ben ik niet echt tevreden met 1,5 uur prik bij normaal gebruik.
Echter baal ik er ook van dat deze met de 44000mAH accu geleverd zal worden. Op jkkmobile.com staat een test met de volgende resultaten:
4400mAH - 900MHz - 1 uur en 50 minuten
4400mAH - 630MHz - 2 uur en 30 minuten
5200mAH - 900MHz - 2 uur en 18 minuten
5200mAH - 630MHz - 2 uur en 58 minuten
5800mAH - 900MHz - 2 uur en 53 minuten
5800mAH - 630MHz - 3 uur en 18 minuten
7800mAH - 900MHz - 3 uur en 23 minuten
7800mAH - 630MHz - 4 uur en 14 minuten
Mensen uit de UK kunnen hun accu vanaf 10 juni laten omwisselen voor 10 pond (excl. BTW) voor een 5800mAH accu. Ruim een uur meer op 900Mhz vind ik nogal.
Zoals eerder besproken lijkt het me een slim plan om een 'petitie' op te zetten en eventueel programma's als Radar en Kassa massaal aan te schrijven indien deze optie in Nederland niet aangeboden zal worden.
[EDIT]
Wat je accuduur met 30 minuten zou moeten verlengen is de BIOS update welke op 30 mei is uitgebracht (BIOS 601). Zou je is kunnen kijken of dit scheelt in de batterijduur? Deze is gewoon te downloaden via de Asus website.
[ Voor 4% gewijzigd door Mr_Q op 06-06-2008 10:17 ]
Ik zie op ebay ook 10400mAH batterijen. Erg interessant. Zijn hier misschien nog nadelen aan? Steekt hij bijvoorbeeld uit, of is dit een onofficiële batterij?
klik
klik
Dat ding weegt 414 gram (helft van de eee?) en is mij toch wat te lomp.Robkazoe schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:49:
Ik zie op ebay ook 10400mAH batterijen. Erg interessant. Zijn hier misschien nog nadelen aan? Steekt hij bijvoorbeeld uit, of is dit een onofficiële batterij?
klik
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=245748
Zie de posts van telford_mike op dat forum, daar staan wat foto's.
De statuspagina van misco slaat dus nergens op...
Ja, ik heb ook de 4400...
Nou, vlot aan de praat gekregen, eventjes wat dingetjes ingevuld en wifi connectie, hupsekee! (ik zit elke keer per ongeluk op het touchpad, dus dan staat mijn cursor weer op een heel raar plekje, terwijl ik dit tik
) Sowieso even wennen aan het keyboard, hoor... Hier zal ik niet hele verhalen mee gaan tikken...
Heb al een nLited XP installatie klaar staan, ben vandaag dus nog lekker bezig!
(en wat is het toch een schatje!)
Ja, ik heb ook de 4400...
Nou, vlot aan de praat gekregen, eventjes wat dingetjes ingevuld en wifi connectie, hupsekee! (ik zit elke keer per ongeluk op het touchpad, dus dan staat mijn cursor weer op een heel raar plekje, terwijl ik dit tik
Heb al een nLited XP installatie klaar staan, ben vandaag dus nog lekker bezig!
(en wat is het toch een schatje!)
Verwijderd
Ik zie op verschillende foto's dat elk model weer zijn eigen vreemde uitsteeksels geeft... lijkt me ook niet alles...
voorbeeld 1
voorbeeld 2
Kunnen mensen die al een 900 hebben, misschien aangeven welk model batterij zonder uitsteeksels past?
voorbeeld 1
voorbeeld 2
Kunnen mensen die al een 900 hebben, misschien aangeven welk model batterij zonder uitsteeksels past?
Ja die accus steken zeker uit! Daar moet je sowieso rekening mee houden.Robkazoe schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:49:
klik

Verder het grootste nadeel is het "jump starting". Dan moet je de eerst de adapter in de laptop stoppen voordat je kan opstarten. Dat kan vervelend zijn.
Dit begrijp ik niet, wat bedoel je hier nu mee?XanderDrake schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:25:
[...]
Verder het grootste nadeel is het "jump starting". Dan moet je de eerst de adapter in de laptop stoppen voordat je kan opstarten. Dat kan vervelend zijn.
Mmm, dan ga ik nog maar even wachten denk ik. Wel batterijen steken allemaal niet uit dan? Alleen de officiële 4400 en 6600?
En volgens mij is dan het gewichtsvoordeel ook in 1 klap teniet gedaan.Robkazoe schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:49:
klik
de 701 ondersteunt inderdaad SDHC en bij de surf zit inderdaad geen sleeve.ECiftci schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:50:
Naar mijn weten ondersteund de 701 SDHC en kun je remoten via vnc (viewer en server) ssh kan ook als je er bedreven in bent... voor het remoten zul je wel minimaal xandros advanced installeren denk ik zo..
Dat is wel erg slordig, lijkt inderdaad wel op een afgekeurde lading. Zowel ik als mijn vriendin hebben beiden een EEE 701 zonder dode pixels (gelukkigchainzz schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 02:10:
Gisteren een EEE PC 701 4G gekocht bij Mediamarkt Alkmaar. Helaas, dode pixel, midden op het scherm. Ik ben 's avonds dus teruggegaan om 'm om te ruilen. Ik wilde natuurlijk nu even kijken of de EEE niet weer een dode pixel had voordat ik er mee naar huis ging....... We hebben letterlijk 8 dozen opengemaakt voordat we er een vonden zonder een heldergroene dode pixel midden op het scherm! Ik ben uiteindelijk zo'n drie kwartier bezig geweest daar in het Servicecentrum.... Echt bizar, had het idee dat dit een afgekeurde lading was ofzo! Naja, ik heb nu in ieder geval een goede, ben er erg blij mee. Ben al druk bezig om Arch Linux er op te zetten.
[ Voor 47% gewijzigd door Metro2002 op 06-06-2008 12:01 ]
Zoals ik het zeg, je kan je EEE niet opstarten met zon accu, zonder de adapter aan te sluiten. Dus als je in de trein zit, en je wil normaal opstarten, dan gaat dat niet. Je moet wachten totdat je je adapter kan pluggen...Sangroid schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:28:
Dit begrijp ik niet, wat bedoel je hier nu mee?
Verwijderd
Ik zit me eens een beetje in te lezen in de verschillende mogelijkheden op OS-gebied voor mijn bestelde EEE900. Nu vraag ik mij af wat het verschil is tussen:
EEEBuntu (http://www.eeebuntu.org/)
en
EEEXubuntu.
en
EEEXubuntu.
Alles boven de 5800mah steekt uit, helaas.Robkazoe schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:45:
Mmm, dan ga ik nog maar even wachten denk ik. Wel batterijen steken allemaal niet uit dan? Alleen de officiële 4400 en 6600?
eeeXubuntu draait een lichtere desktop environment (xfce) dan de standaard (gnome). Met name voor oudere systemen is dit voordelig, ik kan me voorstellen dat het met een machine als de eee ook een voordeel kan zijn. Maar.. helemaal zeker ben ik van dat laatste ook niet.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:02:
Ik zit me eens een beetje in te lezen in de verschillende mogelijkheden op OS-gebied voor mijn bestelde EEE900. Nu vraag ik mij af wat het verschil is tussen:
en
EEEXubuntu.
Vergeet Ubuntu Mobile niet...!
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Zo'n dock, zoals je in EEEBuntu ziet. Kan je dat met XFCE ook installeren?
Ik ga nu even kijken naar Ubuntu Mobile.
Wat draaien jullie allemaal dan?
Ik ga nu even kijken naar Ubuntu Mobile.
Wat draaien jullie allemaal dan?
???? Je kunt pas op via de accu werken op je eeepc als je EERST opstart met een adaptor en dan pas op de accu werkt door daarna de adaptor er af te halen?XanderDrake schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:01:
[...]
Zoals ik het zeg, je kan je EEE niet opstarten met zon accu, zonder de adapter aan te sluiten. Dus als je in de trein zit, en je wil normaal opstarten, dan gaat dat niet. Je moet wachten totdat je je adapter kan pluggen...
Dit is toch een grap, hoop ik!
Zie je me lachenHatman schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:32:
Dit is toch een grap, hoop ik!
Punt is wel dat niet veel accus dit probleem hebben. Gelukkig.
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem met mijn ASUS W2J (17-inch). Een fout op het moederbord naar het schijnt. Maar ik heb nooit tijd gehad om mijn laptop hiervoor 2 weken kwijt te zijn. Heb nu wel een 'geweldige' lowtech oplossing: Een 9V-batterij met een tipje van een universele adaptor. Als hij niet wil opstarten even mijn startkabeltje insteken om hem te doen geloven dat er netspanning aanhangt en meteen weer verwijderen als hij begint. (9V is blijkbaar genoeg, hoewel hij normaal 19V nodig heeft)XanderDrake schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:01:
[...]
Zoals ik het zeg, je kan je EEE niet opstarten met zon accu, zonder de adapter aan te sluiten. Dus als je in de trein zit, en je wil normaal opstarten, dan gaat dat niet. Je moet wachten totdat je je adapter kan pluggen...
heb ook een witte 900 besteld bij castle-e goede service
en kan cash komen afhalen in deventer. is niet ver van hier !
dus helemaal top en mijn pa wil er nu ook gelijk 1 hij vond hem zo mooi.
ben echt benieuwd hoe dat ding in je handen voelt
?? Ik heb hier ook nog nooit van gehoord... Het lijkt me dat zoiets alleen van toepassing is als de batterij te weinig vermogen heeft om de piek op te vangen als je de laptop aanzet, maar een 10000mah-accu heeft toch juist enorm veel vermogen?XanderDrake schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:55:
[...]
Zie je me lachen?
Punt is wel dat niet veel accus dit probleem hebben. Gelukkig.
Of is er een andere verklaring voor?
Ik heb het ook op mijn 701. Denk dat het gewoon zo hoort, moest er zelf ook ff aan wennen.bureno schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:26:
Gisteravond Windows XP geinstalleerd op de 900. Werkt allemaal top zo op het eerste gezicht. Geen dode pixels gelukkig. Alleen heb ik een probleempje met het toetsenbord; De spatie werkt alleen als ik precies in het midden druk. Aan de zijkanten van de spatie werkt deze nietHet indrukken voelt ook anders aan dan de overige toetsen. Herkent iemand dit bij zijn 900? Wordt toch terug naar de winkel gaan vrees ik....
Verwijderd
Ik heb ergens gelezen dat het alleen om de eerste keer zou gaan, dus bij de eerste aansluiting van de accu. Daarna kan je gewoon zo vaak als je wil opstarten en afsluiten. Haal je de accu eruit en zet je m er daarna weer in, dan heeft ie een jumpstart nodig..Palomar schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:37:
[...]
?? Ik heb hier ook nog nooit van gehoord... Het lijkt me dat zoiets alleen van toepassing is als de batterij te weinig vermogen heeft om de piek op te vangen als je de laptop aanzet, maar een 10000mah-accu heeft toch juist enorm veel vermogen?
Of is er een andere verklaring voor?
Klein...syntesia schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:16:
heb ook een witte 900 besteld bij castle-e goede serviceen kan cash komen afhalen in deventer. is niet ver van hier !
Ik vind het geluid van de ventilator best eh... naar..., trouwens..
Eeectl aan en dat is bij mij voor 80% over?Sangroid schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:09:
[...]
Klein...
Ik vind het geluid van de ventilator best eh... naar..., trouwens..
Rechtsklikken -> fan -> automatic. En als je helemaal wilt dat ie iets koeler blijft zet je hem op stock. Meer snelheid = op full zettenSangroid schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:14:
[...]
Heb ik er net opgezet, ik moet nog even uitzoeken hoe dat progje werkt...
Ik dank je hartelijk, maar... die getalletjes... Ok, 550 snap ik wel, maar wat is dat andere getalletje? (je bent toch bezig met uitleg, he...Tomino schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:17:
[...]
Rechtsklikken -> fan -> automatic. En als je helemaal wilt dat ie iets koeler blijft zet je hem op stock. Meer snelheid = op full zetten
Ah, dat is de overclock...
Enne, hoe warm mag de CPU eigenlijk worden?
[ Voor 4% gewijzigd door NaN op 06-06-2008 14:21 ]
Verwijderd
De witte is nog niet uitgeleverd in Nederland, Castle heeft alleen de zwarte binnen.syntesia schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:16:
heb ook een witte 900 besteld bij castle-e goede serviceen kan cash komen afhalen in deventer. is niet ver van hier !
Ok, ik had gelezen in dit forum dat iemand het niet voor elkaar kreeg om een externe harddiskbehuizing te gebruiken voor een CDROM spelert. Mij is het in ieder geval wel gelukt!
Toen ik vandaag aan de gang wilde gaan om XP (volgens deze http://www.i64x.com/eeexp.php handleiding (overigens niet helemaal volgens zijn instellingen gedaan, ik wil straks _wel_ bluetooth!)) erop te zetten, gaf de adapter/voeding van mijn externe harddiskbehuizing de geest! Grmblz... snel een andere gehaald (+/- 25 eur)
Daarna ging de installatie als een "speer" (tis niet zo'n snelle pc, he..).
En voordat dit helemaal als -offtopic- bestempeld wordt:

Voor volledige resolutie:
http://www.teebee.net/images/eee.jpg
Toen ik vandaag aan de gang wilde gaan om XP (volgens deze http://www.i64x.com/eeexp.php handleiding (overigens niet helemaal volgens zijn instellingen gedaan, ik wil straks _wel_ bluetooth!)) erop te zetten, gaf de adapter/voeding van mijn externe harddiskbehuizing de geest! Grmblz... snel een andere gehaald (+/- 25 eur)
Daarna ging de installatie als een "speer" (tis niet zo'n snelle pc, he..).

[ Voor 5% gewijzigd door NaN op 06-06-2008 14:36 ]
Eventueel kun je ook voor weinig een complete portable cd brander kopen:
http://www.azerty.nl/prod...raveller-ii-24x10x24.html
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 06-06-2008 15:03 ]
Dus ik begrijp dat bij jou de spatiebalk ook alleen werkt precies in 't midden? Lijkt me toch echt niet oké...?chainzz schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:47:
[...]
Ik heb het ook op mijn 701. Denk dat het gewoon zo hoort, moest er zelf ook ff aan wennen.
pff, 27 mei de 900 besteld bij misco.nl en ze gister gemaild, krijg ik te horen dat ik niet bij de eerste groep zit en de eee pas in week 25 kan verwachten... en dat terwijl er ten tijde van het bestellen op de site stond dat ie binnen een paar dagen leverbaar was... ik zit er aan te denken om m te annuleren.
Verwijderd
Voor wat het nog waard is, ik heb die handleiding een tijdje terug in 't Nederlands vertaald: klik! Bluetooth en de printerbestanden heb ik er ook gewoon in laten zitten, geeft een XP SP2 installatie van ongeveer 500 MB wat binnen 20 seconden opstart op een 701. Zal het ongetwijfeld op een 900 ook goed doen.Sangroid schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:33:
Toen ik vandaag aan de gang wilde gaan om XP (volgens deze http://www.i64x.com/eeexp.php handleiding (overigens niet helemaal volgens zijn instellingen gedaan, ik wil straks _wel_ bluetooth!)) erop te zetten, gaf de adapter/voeding van mijn externe harddiskbehuizing de geest!
Daar kun je geen DVD's mee lezen, maar het is een leuke prijs, beter dan weer op eBay te kijken..Philflow schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:02:
Eventueel kun je ook voor weinig een complete portable cd brander kopen:
Ah ja, die had ik ook nog gedownload, maar kwam daar pas achter toen ik klaar was met installeren...Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:21:
[...]
Voor wat het nog waard is, ik heb die handleiding een tijdje terug in 't Nederlands vertaald: klik! Bluetooth en de printerbestanden heb ik er ook gewoon in laten zitten, geeft een XP SP2 installatie van ongeveer 500 MB wat binnen 20 seconden opstart op een 701. Zal het ongetwijfeld op een 900 ook goed doen.

(is eveneens een prima handleiding, overigens)
Verwijderd
Ik heb zelf ook met Asus gebeld over de kleinere accu in de 701 dan in de specs op hun website. Volgens hun is het een tik fout en is dat dus afgedekt in de disclaimer. Ik moet maar gaan klagen bij de verkoper.Mr_Q schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:15:
[...]
Zoals eerder besproken lijkt het me een slim plan om een 'petitie' op te zetten en eventueel programma's als Radar en Kassa massaal aan te schrijven indien deze optie in Nederland niet aangeboden zal worden.
Op mail krijg je altijd een standaard reply, de mail zelf word niet gelezen.Als je hier een pittige reactie op geeft word de melding geclosed.
Ik heb je handleiding gedownload en ga het eens bekijken. Weet niet of ik overga op windows maar ben wel benieuwd. Mogelijk alleen als experiment. Moet ook nog een uitvinden hoe ik snel weer terug kan naar Xandros.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:21:
[...]
Voor wat het nog waard is, ik heb die handleiding een tijdje terug in 't Nederlands vertaald: klik! Bluetooth en de printerbestanden heb ik er ook gewoon in laten zitten, geeft een XP SP2 installatie van ongeveer 500 MB wat binnen 20 seconden opstart op een 701. Zal het ongetwijfeld op een 900 ook goed doen.
In ieder geval bedankt voor je vertaling!
Verwijderd
Dat kan héél snel met de bijgeleverde DVD... er staat simpelweg een image op wat je terug kan zetten.Heb je natuurlijk wel een aangesloten USB-DVDspeler nodig, maar die heb je ook nodig voor de XP-install handleiding.Hatman schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:43:
[...]
Moet ook nog een uitvinden hoe ik snel weer terug kan naar Xandros.
Mooi. Mijn 900 is binnen. Inderdaad even wennen aan t toetsenbord.
Concrete vraag: ik wil eigenlijk linux een tijdje blijven proberen, maar het gezoem van de ventilator is in mijn beleving buitengewoon irritant. Is er een linux-alternatief voor eeectl (en liefst ook nog voor een idioot als ik te installeren?)
Concrete vraag: ik wil eigenlijk linux een tijdje blijven proberen, maar het gezoem van de ventilator is in mijn beleving buitengewoon irritant. Is er een linux-alternatief voor eeectl (en liefst ook nog voor een idioot als ik te installeren?)
Ik heb precies hetzelfde. Behoorlijk balen. Ben ook benieuwd of de gelukkigen van de 'eerste batch' ook al daadwerkelijk iets hebben ontvangen. Daarnaast twijfel ik ook nog een beetje over de MSI wind.... Twijfels, twijfels, twijfels.... Wel luxeproblemen overigens :-Ddsibma schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:19:
pff, 27 mei de 900 besteld bij misco.nl en ze gister gemaild, krijg ik te horen dat ik niet bij de eerste groep zit en de eee pas in week 25 kan verwachten... en dat terwijl er ten tijde van het bestellen op de site stond dat ie binnen een paar dagen leverbaar was... ik zit er aan te denken om m te annuleren.
Ik ben er 1-tje van de eerste batch.Kasj schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:26:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Behoorlijk balen. Ben ook benieuwd of de gelukkigen van de 'eerste batch' ook al daadwerkelijk iets hebben ontvangen. Daarnaast twijfel ik ook nog een beetje over de MSI wind.... Twijfels, twijfels, twijfels.... Wel luxeproblemen overigens :-D
Ja, ik heb hem vandaag ontvangen...
--joepie! bluetooth werkt ook gewoon!--
[ Voor 5% gewijzigd door NaN op 06-06-2008 16:48 ]
Is het trouwens ook mogelijk om een nieuw OS erop te zetten via een USB stickje? Lijkt me toch wel prettig, zo'n externe cd speler kopen hoeft voor mij namelijk niet zoVerwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:59:
[...]
Dat kan héél snel met de bijgeleverde DVD... er staat simpelweg een image op wat je terug kan zetten.Heb je natuurlijk wel een aangesloten USB-DVDspeler nodig, maar die heb je ook nodig voor de XP-install handleiding.
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Mooier dan de 901 lijkt mij, vooral omdat de scharnieren over de hele breedte gaan. (bij de 901 zitten die wat meer naar binnen.)Sangroid schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:33:
[afbeelding]
Kijk even in de openingspost, daar staat een link naar een How-To.HetWonder schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:55:
[...]
Is het trouwens ook mogelijk om een nieuw OS erop te zetten via een USB stickje? Lijkt me toch wel prettig, zo'n externe cd speler kopen hoeft voor mij namelijk niet zo
Interne BT of met een stikkie?Sangroid schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:46:
[...]
Ik ben er 1-tje van de eerste batch.
Ja, ik heb hem vandaag ontvangen...
--joepie! bluetooth werkt ook gewoon!--
Naar Asus wel ja.. Maar ik heb er best voor over om een simpele website / petitie op te zetten voor het 'ondertekenen' voor zo'n grote accu..Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:40:
[...]
Ik heb zelf ook met Asus gebeld over de kleinere accu in de 701 dan in de specs op hun website. Volgens hun is het een tik fout en is dat dus afgedekt in de disclaimer. Ik moet maar gaan klagen bij de verkoper.
Op mail krijg je altijd een standaard reply, de mail zelf word niet gelezen.Als je hier een pittige reactie op geeft word de melding geclosed.
Als er vele mensen naar Kassa en Radar een mailtje sturen is het mogelijk dat ze toch iets gaan doen vanuit Asus zelf, zoals ze nu bij de Britse doen...
Overigens.. Ik zou'm vandaag ontvangen maar DPD (koerier) is niet langsgeweest! Toch is hij verzonden vanuit Misco en ze wist zeker dat ik hem zou ontvangen vandaag. Speciaal thuisgebleven komtie maandag denk ik.. bah..
Maar als er niemand instemt met zo'n site / 'petitie' dan heeft het wellicht ook weinig zin... Dus als je er iets voor voelt als je je ook bedrogen voelt door Asus.. Laat het dan even weten!
Ik blijf de reacties prachtig vinden op de Asus. "Is dat een laptop?" "Ah, wat een lieverdje (vrouwen
)"
Sinds ik XP er op heb is er (na installatie van programma's) nog ruim 800mb over. Ik heb er een 4gb Stick in zitten en een 2GB SD kaart. Ik ben er echt super happy mee.
Sinds ik XP er op heb is er (na installatie van programma's) nog ruim 800mb over. Ik heb er een 4gb Stick in zitten en een 2GB SD kaart. Ik ben er echt super happy mee.
Voor mensen die geen externe cd/dvd drive hebben en toevallig een xbox 360 met hd-dvd speler hebben, de hd-dvd drive werkt ook als usb drive op de EEEPC. Ik ben nu xp pro sp2 aan het installen.
Goede tip voor de mensen die dat nodig hebben!Y-Foxy schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:51:
Voor mensen die geen externe cd/dvd drive hebben en toevallig een xbox 360 met hd-dvd speler hebben, de hd-dvd drive werkt ook als usb drive op de EEEPC. Ik ben nu xp pro sp2 aan het installen.
Hier op mn 9" nog 1.8 GB over en dat is mét windows XP, en nog wat andere vaak gebruikte programmaatjes.
Games die ik erop heb staan
- Krimson Skies
- RCT
- American's mcgee alice
- Trackmania nations forever die niet helemaal lekker draaid, zelfs niet met alles op minimal
- Maxpayne 2
[ Voor 25% gewijzigd door Tomino op 06-06-2008 18:55 ]
heb hem ook binnen van Misco. Het is een nederlandse versie (handleiding, us/international toetsenbord etc.)
Kleine teleurstelling: 4400 mAh accu. Had me wel voorgenomen om me er niet aan te ergeren en een 6600 mAh accu aan te schaffen via Ebay.
verder valt op dat hij tamelijk warm wordt aan de rechterkant.
Linux is eigenlijk prima voor zo'n dingetje maar ga er waarschijnlijk toch heel snel xp op zetten.
edit: de fan springt nu aan. Niet erg hard geluid maar erg hoog dus het valt wel redelijk op
Kleine teleurstelling: 4400 mAh accu. Had me wel voorgenomen om me er niet aan te ergeren en een 6600 mAh accu aan te schaffen via Ebay.
verder valt op dat hij tamelijk warm wordt aan de rechterkant.
Linux is eigenlijk prima voor zo'n dingetje maar ga er waarschijnlijk toch heel snel xp op zetten.
edit: de fan springt nu aan. Niet erg hard geluid maar erg hoog dus het valt wel redelijk op
[ Voor 10% gewijzigd door maxtrash op 06-06-2008 19:03 ]
en die is voor heel weinig op te pikken op ebay (ik zag die driver vandaag voor 13 euro voorbij schiten ergensY-Foxy schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:51:
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
weet ik . ze krijgen de witte volgende week binnen vandaag waren zwarte.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:24:
[...]
De witte is nog niet uitgeleverd in Nederland, Castle heeft alleen de zwarte binnen.
begin volgende week zei die meneer dus zit wel goed denk ik
Wat mij echtopvalt is het verschil tussen stock en overklock naar 900mhz. Vooral met internet, msn en itunes open. Dan is die 900 mhz echt niet overbodig
idem in games maar dat is logisch uiteraard.
USB led lamp en keyboard protector zijn onderweg. Maak uiteraard foto's als ze binnen zijn. Lampje is wel handig voor savonds in bed, zie je nog een paar toetsen tenminste!
USB led lamp en keyboard protector zijn onderweg. Maak uiteraard foto's als ze binnen zijn. Lampje is wel handig voor savonds in bed, zie je nog een paar toetsen tenminste!
typ cursus ftw
Verwijderd
Still... Een backlit toetsenbord had het wel afgemaakt imo. Typisch een apparaatje om snel in bed of in de woonkamer even te gebruiken. Met een backlit tobo meteen toch ietwat handiger.
Als optie zou ik daar zeker 40 euro meer voor neerleggen (bvb)
Wat de huidige lijn umpc's (wind, eee, acer, noem maar op) zou afmaken, is een touchscreen. Als er eentje met een touchscreen op de markt komt ben ik verkocht.
En waarom? Gewoon omdat ik echt eens die mobile ubuntu wil proberen, die helemaal opgebouwd is rond het principe van een touchscreen. Grotere iconen, overzicht, enz... En ook omwille van het vaak kleine en minder handige touchpad. Wil je gewoon een programma openen bvb, en verder geen muis nodig, kan je net zo makkelijk even wijzen op het icoontje. Of een venster opschuiven/foto groter maken, noem maar op.Ook al is het niet de gebruikelijke hoek om een touchscreen te gebruiken (meestal platter dan een eerder rechtopstaand laptopscherm) Toch zou het bijzonder handig zijn imo.
Zo, gisteren kwam de 4G versie binnen van de EEE pc hier:). Was even een uitdaging om de wireless te laten verbinden met mijn Apple airport maar nadat ik de type netwerk heb ingesteld op Infrastructure ipv auto werkt het gewoon. Toetsenbordje went trouwens ook heel erg snel al vind ik het wel een beetje krampachtig typen al zal dat wel een kwestie van wennen zijn.
Vind hem verder wel warm en krijg het gevoel alsof het scherm van de zwarte versie kleiner is dan de witte maar doet geen afbreuk verder aan het apparaatje. Zou haast niet meer zonder kunnen, werkt zo prettig. Zat er eerst aan te denken om als hij binnen zou zijn dat ik dan Windows er op zou gaan installeren maar uiteindelijk toch maar niet gedaan, voorlopig nog even Linux er op houden.
Vind hem verder wel warm en krijg het gevoel alsof het scherm van de zwarte versie kleiner is dan de witte maar doet geen afbreuk verder aan het apparaatje. Zou haast niet meer zonder kunnen, werkt zo prettig. Zat er eerst aan te denken om als hij binnen zou zijn dat ik dan Windows er op zou gaan installeren maar uiteindelijk toch maar niet gedaan, voorlopig nog even Linux er op houden.
Ik heb mijn eee pc gekocht. Ik kon de 701 voor 250 euro kopen. Maar ik probeer nu met de repos van debian vlc te installeren maar dat lukt niet echt. Hij wil d repos niet laden. Iemand enig idee of ik ergens een .deb bestand kan krijgen?
Verwijderd
En, hoeveel uur doet men hier met de 4400 op de 900? Ik had ooit een 2G surf en die deed 1,5 uur met een batterij. Ben benieuwd.
Een EEE PC met touchscreen stond bij mij ook al lang hoog op mijn verlanglijstje. Als een 701 bezitter heb ik vaak, wanneer ik zonder muis heb zitten werken, gewenst dat dat ding een touchscreen had omdat het naar mijn idee veel intuïtiefer werkt dan een touchpad. Hoewel er een aantal maanden terug wel geruchten waren dat de nieuwe generatie wel touchscreen zouden hebben is dat helaas onwaar gebleken.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:43:
[...]
Still... Een backlit toetsenbord had het wel afgemaakt imo. Typisch een apparaatje om snel in bed of in de woonkamer even te gebruiken. Met een backlit tobo meteen toch ietwat handiger.
Als optie zou ik daar zeker 40 euro meer voor neerleggen (bvb)
Wat de huidige lijn umpc's (wind, eee, acer, noem maar op) zou afmaken, is een touchscreen. Als er eentje met een touchscreen op de markt komt ben ik verkocht.
En waarom? Gewoon omdat ik echt eens die mobile ubuntu wil proberen, die helemaal opgebouwd is rond het principe van een touchscreen. Grotere iconen, overzicht, enz... En ook omwille van het vaak kleine en minder handige touchpad. Wil je gewoon een programma openen bvb, en verder geen muis nodig, kan je net zo makkelijk even wijzen op het icoontje. Of een venster opschuiven/foto groter maken, noem maar op.Ook al is het niet de gebruikelijke hoek om een touchscreen te gebruiken (meestal platter dan een eerder rechtopstaand laptopscherm) Toch zou het bijzonder handig zijn imo.
Ik was de DIY touchscreen kitjes van Ebay aan het overwegen totdat Gigabyte deze week op computex met de specs van hun antwoord op Asus EEE PC kwam. Aangezien ik volgende maand in Taiwan zit ben ik van plan om er een te scoren
Ik heb het alweer gezien. Leuk dat Xandrox maar morgen gaat er gewoon eeeXubuntu op mijn EEE PC 
De boxen van de eee pc zijn trouwens best ok. Tarja Turunen door de speakerjes

De boxen van de eee pc zijn trouwens best ok. Tarja Turunen door de speakerjes
[ Voor 30% gewijzigd door Limbeckx op 07-06-2008 00:38 ]
Ey check dit in de pricewatch... http://tweakers.net/pricewatch/213841/asus-eee-pc-900-bk-024.html
Specificaties
Merk Asus
Productserie Eee PC
Type 900-BK-024
Technische Specificaties
CPU Type Intel Celeron Mobile 1.06GHz
Geheugen Grootte 1GB
Geheugen Type DDR2 (SODIMM)
Videointerface
Video Chip Embedded
Scherm Diagonaal 8.9"
Schermresolutie 800x480
Opslag
Hardeschijf Grootte 20MB
klopt hier gewoon geen klote van of is dit echt? 900 met resolutie 800x480 en een 1,06GHz CM ?!?!?!
tis dat het zo in de pricewatch staat anders zou ik het uberhaupt niet geloven...
Specificaties
Merk Asus
Productserie Eee PC
Type 900-BK-024
Technische Specificaties
CPU Type Intel Celeron Mobile 1.06GHz
Geheugen Grootte 1GB
Geheugen Type DDR2 (SODIMM)
Videointerface
Video Chip Embedded
Scherm Diagonaal 8.9"
Schermresolutie 800x480
Opslag
Hardeschijf Grootte 20MB
klopt hier gewoon geen klote van of is dit echt? 900 met resolutie 800x480 en een 1,06GHz CM ?!?!?!
tis dat het zo in de pricewatch staat anders zou ik het uberhaupt niet geloven...
[ Voor 6% gewijzigd door StraightOn.NL op 07-06-2008 00:35 ]
Verwijderd
Volgens UMPC.nl waar ik hem heb besteld (in bestelling atm) is het toch echt:
Processortype Intel ULV Celeron M
Processor-kloksnelheid 900 MHz
Schermresolutie 1024 x 600 pixels
En ook daar is het type EEEPC900-BK024.
Stug dat er verschil in zou zitten
Processortype Intel ULV Celeron M
Processor-kloksnelheid 900 MHz
Schermresolutie 1024 x 600 pixels
En ook daar is het type EEEPC900-BK024.
Stug dat er verschil in zou zitten
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 00:40 ]
'powertop' van intelaip schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:25:
Mooi. Mijn 900 is binnen. Inderdaad even wennen aan t toetsenbord.
ik zou niet weten hoe je dat op een eeepc installeert.
in ubuntu taal is het 'sudo apt-get install powertop'
Exactly. De repos van xandros zuigen alleen dus je blijft bezig. Daarom morgen ubuntubas r schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 00:49:
[...]
'powertop' van intel

Als je een NL versie hebt gaat dit niet werken omdat je niet kan updaten van de repos.bas r schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 00:49:
[...]
'powertop' van intel
Wat je dan waarschijnlijk wilt doen is powertop en eventuele dependant pakketen downloaden en installeren vanaf de command prompt.
Dat kan je doen door de prompt te open met CTRL+ALT+T.
Vervolgens ga ja naar de dir waar je de .deb bestanden in hebt gezet en voer je 'sudo dpkg -i <bestandsnaam>.deb' uit.
Op deze wijze heb ik ook de advanced desktop moeten installeren om dat apt-get update gewoonweg niet werkt op een localized eepc.
Verwijderd
De DIY kitjes zijn idd alleen voor de 7". Als je ooit een setje zou vinden voor een 10 9" scherm houd ik me zeker aanbevolen, dat zou een oplossing voor het 'probleem'.Soar schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 00:30:
[...]
Ik was de DIY touchscreen kitjes van Ebay aan het overwegen totdat Gigabyte deze week op computex met de specs van hun antwoord op Asus EEE PC kwam. Aangezien ik volgende maand in Taiwan zit ben ik van plan om er een te scoren
(ik bedoel natuurlijk 9"
Die gigabyte heb ik ook iets over gelezen, maar dat heeft een kantelbaar (ronddraaiend) scherm. En voor de prijs van een eeepc kan dat nooit goed gaan. Dat vertrouw ik zelfs niet bij duurdere laptops, laat staan een budget laptop. Het ziet er ook vrij gammel uit, en volgens de hands-on report van iemand hier op het forum stelt het in werkelijkheid ook niet veel voor. Op de foto's zie je ook veel plastiek rond dat gewricht, terwijl je daar toch op zijn minst metaal verwacht.
Nee, het hoeft voor mij trouwens ook niet te kunnen omklappen om als tablet gebruikt te kunnen worden. Gewoon traditionele laptop format maar met touchscreen, voor het gemak.
Veel mensen kunnen een pc besturen met enkel het toetsenbord. Soms snap ik niet goed hoe, want met 'tab' bvb kom je toch bij veel sites in de problemen, ga je een box te ver, je kan niet terugkeren, enz... shortcuts, daarvoor heb je veel ervaring nodig. Maar bvb, iemand belt je met skype, gewoon even het scherm aanraken op het groene telefoontje, klaar (als je niet snel genoeg de touchpad kunt bedienen) Zou echt handig zijn.
Een 9" versie schijnt binnenkort er aan te komen (één van de reacties op de blog post heeft het er over)Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 01:01:
[...]
De DIY kitjes zijn idd alleen voor de 7". Als je ooit een setje zou vinden voor een 10" scherm houd ik me zeker aanbevolen, dat zou een oplossing voor het 'probleem'.
De duurzaamheid van het kantelbaar scherm is inderdaad wel een punt van zorgen. Zolang je er maar niet aan gaat wrikken zal het wel mee vallen (althans dat hoop ikVerwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 01:01:
[...]
Die gigabyte heb ik ook iets over gelezen, maar dat heeft een kantelbaar (ronddraaiend) scherm. En voor de prijs van een eeepc kan dat nooit goed gaan. Dat vertrouw ik zelfs niet bij duurdere laptops, laat staan een budget laptop. Het ziet er ook vrij gammel uit, en volgens de hands-on report van iemand hier op het forum stelt het in werkelijkheid ook niet veel voor. Op de foto's zie je ook veel plastiek rond dat gewricht, terwijl je daar toch op zijn minst metaal verwacht.
Nee, het hoeft voor mij trouwens ook niet te kunnen omklappen om als tablet gebruikt te kunnen worden. Gewoon traditionele laptop format maar met touchscreen, voor het gemak.
Ik bestuur mijn eee pc ook regelmatig enkel met het toetsenbord en zoals je ook al aangeeft is het vaak toch heel erg onhandig op sites zoals de t.net frontpage waar veel kolommen / regels (nieuwsitems) zijn. Je kan trouwens wel terug door Shift+Tab te gebruikenVerwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 01:01:
[...]
Veel mensen kunnen een pc besturen met enkel het toetsenbord. Soms snap ik niet goed hoe, want met 'tab' bvb kom je toch bij veel sites in de problemen, ga je een box te ver, je kan niet terugkeren, enz... shortcuts, daarvoor heb je veel ervaring nodig. Maar bvb, iemand belt je met skype, gewoon even het scherm aanraken op het groene telefoontje, klaar (als je niet snel genoeg de touchpad kunt bedienen) Zou echt handig zijn.
je bedoelt shift-tab?Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 01:01:
[...]
Veel mensen kunnen een pc besturen met enkel het toetsenbord. Soms snap ik niet goed hoe, want met 'tab' bvb kom je toch bij veel sites in de problemen, ga je een box te ver, je kan niet terugkeren, enz...
edit: Wat Soar zegt...
[ Voor 3% gewijzigd door bureno op 07-06-2008 03:32 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)
Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.
Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)
Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.
Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.