Ik bestelde vorige week vrijdag een 500GB TC, op mijn orderbevestiging stond tevens een 500GB model vermeld. Toen ik afgelopen Zondag de verzendstatus bekeek zag ik dat er een 1TB model verzonden was en warempel heb ik nu ook een 1TB model ontvangen. Voor de prijs van een 500GB model dus.
Ik ga er vanuit dat de uitfasering van het 500GB model hiervan de oorzaak is. Ik zie op dit moment de 500GB versie ook niet meer in de store staan. Had ik mijn bestelling dus onbewust heel mooi getimed, scheelt toch zo'n 40 euro.
// Dan maar gelijk een klein stukje eerste indruk:
Het apparaat werkt prima en doet wat het moet doen. Ik kom nu enkel een ethernet poortje tekort omdat ik 4 poorten standaard achtte bij consumenten routers en er blindelings vanuit ging dat dit nu ook het geval was. Dit betekend dat ik voor mijn Xbox dan maar een wireless kaartje moet aanschaffen.
De instel mogelijkheden zijn voor persoonlijk gebruik voldoende uitgebreid. Ik kom er alleen nog niet achter hoe ik in het airport-configuratiepaneel terecht kom anders dan via de time machine interface, ook niet als ik de zoekfunctie in het configuratiepaneel van OSX gebruik. Hier moet ik dus nog even naar zoeken.
Ik heb het apparaat vrij dicht langs mijn bureaustoel staan dus ik hoor de interne HDD wel draaien. Dit is echter niets meer dan een heel zacht gezoem, in mijn ervaring totaal niet hinderlijk. Mijn vorige Freecom HDD maakte meer geluid.
Mijn Macbook Pro heb ik nu werkend via 802.11N radiomodus, zonder problemen. Je kunt het N netwerk via het configuratiepaneel een aparte SSID geven, je creëert dus echt een apart netwerk.
Ik ben nu bij mijn vriendin en dacht gelijk even de 'Back to my Mac' feature te proberen. Helaas hebben we hier een Orange Livebox router welke geen UnPP ondersteund, waardoor ik geen verbinding krijg met de TC. Jammer jammer... maar dit ligt niet aan de TC.
Als iemand twijfelt over de aanschaf van een TC en iets wilt weten over het apparaat, dan kan ik je misschien verder helpen door je vragen te beantwoorden.
[
Voor 59% gewijzigd door
Gapert86 op 03-08-2009 23:51
. Reden: Toevoeging eerste ervaring ]