Ja. De TimeCapsule kán als router werken, maar je kan hem ook gewoon alleen als (backup)schijf gebruiken. Je kan de 3 Mac's dus direct aansluiten (al dan niet draadloos) nadat je de stroomkabel in je TC hebt gestoken.
Vervolgens wil ik van alle drie de macs de Time Machine mogelijkheid gebruiken. Kan ik deze macs eerst aansluiten via een UTP kabel aan de Time Capsule (wegens snelheid overwegingen) en vervolgens de macs draadloos verbinden waarbij hij de juiste backup koppeling maakt? Niet dat hij draadloos weer alles opnieuw gaat backuppen.
Dat is geen probleem. TimeMachine zal echt niet ineens denken dat de backups anders zijn als je op een andere manier verbinding maakt met je TC

Kan ik in de hier bovenstaande situatie met de UTP kabel op alle drie de macs de Time Machine functie tegelijk gebruiken in plaats van 1 voor 1? Heeft dit enorme invloed op de backup snelheid?
Dat kan uiteraard (en uiteraard ook andere opties, zoals 2 draadloos en 1 bedraad oid.). Het heeft natuurlijk wel invloed op de snelheid ja, als je met 3 mac's tegelijkertijd gaat backuppen zal het ook 3 keer zo lang duren. Maar uiteindelijk zal het waarschijnlijk niet veel langer duren dan wanneer je de initiële backups 1 voor 1 doet.
Is inmiddels het probleem opgelost bij het opnieuw installeren van Mac OSX 10.5 en daarbij kiezen voor een Time Capsule backup? Of kan dit achteraf wanneer Leopard is geïnstalleerd en vervolgens via de migratie assistent gekozen kan worden voor een Time Capsule Backup?
Ik weet niet zo goed welk probleem je bedoelt. Ik heb in ieder geval al wel eens een TC backup terug gezet bij het installeren van OS X (op een schijf die gecrashed is). Hoe het achteraf werkt met de migration assistent werkt weet ik niet precies. Als ik die opstart zie ik mijn TC backups er wel in staan, volgens mij moet het kunnen. Iemand anders kan je er wellicht meer over vertellen

Is de 500GB Time Capsule voldoende voor drie macs waarop enkel wat gewerkt wordt en geen foto/film/muziek bestanden op staan?
Tnx!
Tsja, lijkt me wel? Ik maak sinds Maart dit jaar met een iMac en MacBook backups op een 1TB TC. Daar zitten ook
veel foto's, muziek en andere grote bestanden bij. Op dit moment is er nog 560GB vrij. Met een 500GB TC houd je het dus zeker een jaar uit als je met dezelfde grootte backups maakt als ik. Maar aangezien je waarschijnlijk veel minder bestanden backupt denk ik dat je aanzienlijk langer backups kan maken voordat je schijf vol is. Maar ook als je schijf (in het meest pessimistische geval binnen een jaar) vol is, is er geen man overboord. TimeMachine gooit automatisch (wel pas na jouw bevestiging) de oudste backups, waar je waarschijnlijk toch geen gebruik meer van maakt, weg, om plaats te maken voor nieuwe backups