Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:28
Een vraag voor degenen die de TC al hebben. Is hij werkelijk zo prachtig?

Aangezien de experiabox ook een USB aansluiting heeft, kan ik daar zo'n unit omvormen tot echte NAS. Dat zou ik alleen willen doen, als de backup-oplossing die dit mijn laptop op zou leveren robuust is.

Nog mooier, en te koop, is een TB+/+ oplossing die ook als mediaserver kan dienen, en dus aangesloten kan worden op mijn televisie / stereo.

Waar ik nu dus mee kamp is de vraag wat de TC rechtvaardigt, als je kijkt naar de oplossing. Ik kan me voorstellen dat in een land als de US, waar breedband wat minder verbreid is, de combi die de TC biedt beter ligt dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:57

Joran

<3 natalee

Ook een vraag (misschien al gesteld, maar dan heb ik er overheen gelezen)

Kan ik niet ook gewoon de 500gb TC kopen en dan een eigen 1TB schijf erin pleuren? werkt dat dan nog?

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:32

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

familyman schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:06:
Een vraag voor degenen die de TC al hebben. Is hij werkelijk zo prachtig?

Aangezien de experiabox ook een USB aansluiting heeft, kan ik daar zo'n unit omvormen tot echte NAS. Dat zou ik alleen willen doen, als de backup-oplossing die dit mijn laptop op zou leveren robuust is.

Nog mooier, en te koop, is een TB+/+ oplossing die ook als mediaserver kan dienen, en dus aangesloten kan worden op mijn televisie / stereo.

Waar ik nu dus mee kamp is de vraag wat de TC rechtvaardigt, als je kijkt naar de oplossing. Ik kan me voorstellen dat in een land als de US, waar breedband wat minder verbreid is, de combi die de TC biedt beter ligt dan hier.
Leuke van de experia box en een externe hdd is dat windows gebruikers alle harde schijven kunnen gebruiken. Mac daarintegen geeft vrij regelmatig een -36 I/O error (spreek uit ervaring) We hebben nu de TC gewoon achter de Expiera box gehangen en werkt als een trein.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
Superbol schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:32:
Toch maar is even in die TC gedoken vandaag, want heb net een nieuwe router gehaald, en ben tegelijktijd bezig om iets van een NAS optie te creeren. Daarvoor een aantal vragen waar ik niet 100% uitkom:

- Is het mogelijk om een externe HD aan de TC te hangen, en deze dan te benaderen om hier draadloos mijn films op te zetten (die in principe allemaal in iTunes staan nadat ik ze geconverteerd heb?

- Deze wil ik dan benaderen via mn xbox 360 (Nu nog draadloos op G, dan bedraad om N te behouden) of een eventueel nog aan te schaffen Apple TV (draadloos of bedraad, ligt aan de snelheid), om het zo op mijn tv te kijken. Dan gaan het dus om het benaderen van de externe HD, en niet de TC die puur voor Time Machine moet gaan dienen.

- Mijn modem staat nu beneden in de meterkast, terwijl ik zelf alles op de 2e verdieping regel. Is het mogelijk om dat werkend te krijgen, als ik de Time Capsule aan wil sluiten hierop? Ik weet niet of die kabels die van je modem naar je router lopen wel in die lengte (15m) te verkrijgen is. Gaat dat ten koste van de snelheid/kwaliteit, of maakt dat niets uit?

Sorry voor de vragen, maar ik ben een vrij grote noob in netwerken, en voor ik hier alles mooi ga zitten maken wil ik wel even zeker weten dat alles kan werken zoals ik het bedoeld heb :)
Je kunt die externe schijf gewoon benaderen en gebruiken als een gewone hd, als je met je 360 contact wil maken krijg je issues omdat die externe schijf dan Mac geformatteerd is.
Normaal gesproken is de kabel tussen modem en router ook gewoon een utp cat5 kabel.
maar er zijn enkele uitzonderingen, kijk dan of je een telefoon aansluiting aan dat kabeltje hebt, zo niet dan heb je een utp cat5 kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
jorann schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:53:
Ook een vraag (misschien al gesteld, maar dan heb ik er overheen gelezen)

Kan ik niet ook gewoon de 500gb TC kopen en dan een eigen 1TB schijf erin pleuren? werkt dat dan nog?
Dat kan maar je bent je garantie kwijt en je kunt dan misschien beter een 1tb extern kopen, iets duurder maar dan heb je garantie+ een 1,5 tb TC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de stroom connector achteraan is me wel een lachertje. bij de minste beweging valt hij uit. bestaat er geen stroom connector die vaster zit? heeft iemand toevallig hetzelfde probleem?

heb de oplossing zelf al gevonden, heeeeeeel hard duwen :)

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=455594

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een snelheidstestje. ik heb een macbook, 2gb ram, 2gh. harde schijf van 150 GB, 78GB gebruikt. TC hangt via ethernet kabel vast aan airport extreme, die op zijn beurt rechtstreeks op kabelmodem zit. ik had op 1min 84,4 MB weggeschreven. dit komt overeen met 1,41 MB per seconde.

als ik een tijdsestimatie maak voor het volledig backuppen van mijn harde schijf, krijg ik het volgende:

78000MB / 1,41 = 55319,15
55319,15 sec / 60 = 921,99 min
921,99 min / 60 = 15,37 uur.

hij is begonnen om 23u, dus tegen 14u37 zal hij klaar zijn.

iemand een truck om sneller te gaan of is dit aanvaardbaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desune
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 20:54
Ik heb sinds gister mijn hele backup op TC moeten deleten door de volgende melding:

"The backup disk image could not be mounted"

Heb van alles geprobeerd, MBP restarten, TC restarten, geprobeerd te repairen met disk utility die dan een foutmelding geeft dat er een file 0 eigenlijk 3 zou moeten bevatten, mounten- unmounten, manueel proberen te backuppen en via time machine erin te komen. Niks werkte helaas :(

Na ongeveer 4 weken perfect gewerkt te hebben stopte hij er ineens mee. Als ik zoek in Google dan zijn er meer mensen met dit probleem en Apple raad aan om je backup te deleten en een nieuwe te beginnen. Dit maakt alleen het hele idee van backup, TM en TC nutteloos :S

Ik heb dus uiteindelijk de backup gedelete, en weer wired de eerste backup gemaakt. Ik ben er nog niet helemaal uit na dit geval op de TC. Het maakt het voor mij in ieder geval niet meer betrouwbaar.

Het gaat om een TC 1GB en backup wireless via MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 13:05
desune schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:19:

Het gaat om een TC 1GB en backup wireless via MBP.
Ik denk dat je TC 1TB bedoeld ;)

Mijn werkt gelukkig nog prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman2oo6
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 18:44
werkt in het algemeen perfect ECHTER 1 ding niet namelijk
sluit een USB printer HP Photosmart C5280 All-in-One en het enigste wat werkt is...
juist ja de printer ,scannen gaat NIET werken daar hij deze gewoonweg NIET ZIET

je bent dus weer genoodzaakt de printer aan te sluiten op de mac zelf en die dan te delen
wat dus weer automatich inhoudt dat de hoofd-pc aan moet staan wil de andere scannen/printen

en zover ik heb gezien gaat dit ook niet veranderen

Jammer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij vertellen hoe ik vanaf mijn oude linux server alle bestanden kan moven naar mijn nieuwe TC? Ik wil graag de TC mounten maar dat lukt niet op Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrunknown223
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 15:27
Zoefff schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:23:
Mijn Time Capsule staat inmiddels al een weekje vrolijk op mijn bureau te pruttelen. De snelheid is prima. Niet extreem snel met rond de 10 MB / sec voor de initiële backup, maar wel acceptabel. De geluidsproductie valt ook reuze mee. Je hoort de schijf wel spinnen, maar heel veel last heb je daar niet van. Overdag zeker niet te horen, 's nachts wel een beetje, maar dan staat mn iMac vaak toch uit.

Ik vraag me nog wel af of ik ergens eenvoudig kan zien hoe groot de individuele backups zijn. Als ik gewoon brows door de TC disk zie ik namelijk alleen 'volledige' backups. De incrimentele backups zijn soms namelijk best groot, en ik vraag me af waar dat door komt. Mijn downloads en LR catalog heb ik uitgesloten van backups, maar toch zijn de backups soms zo'n 800 MB terwijl ik vrijwel niets gedaan heb :X Zijn er dan zó veel files die veranderen, of verkijk ik me ergens op?
Er zijn bepaalde programma's die i.p.v. losse bestanden een grote database vormen (ms entourage bijv.), als er dan een wijziging is, zoals het ontvangen van een e-mail wordt de wijzigingsdatum aangepast, en er weer een gehele backup van gemaakt

dit kan soms wel enkele gigibytes groot zijn, dus exclude deze files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:40
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:34:
even een snelheidstestje. ik heb een macbook, 2gb ram, 2gh. harde schijf van 150 GB, 78GB gebruikt. TC hangt via ethernet kabel vast aan airport extreme, die op zijn beurt rechtstreeks op kabelmodem zit. ik had op 1min 84,4 MB weggeschreven. dit komt overeen met 1,41 MB per seconde.

als ik een tijdsestimatie maak voor het volledig backuppen van mijn harde schijf, krijg ik het volgende:

78000MB / 1,41 = 55319,15
55319,15 sec / 60 = 921,99 min
921,99 min / 60 = 15,37 uur.

hij is begonnen om 23u, dus tegen 14u37 zal hij klaar zijn.

iemand een truck om sneller te gaan of is dit aanvaardbaar? :)
Waarom de TC aansluiten op een Airport Extreme...en niet alleen de TC gebruiken, daar het gewoon een Airport Extreme incl. ingebouwde HD is...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:34

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Om niet nodeloos nieuwe topics te openen:

Ik gebruik time machine samen met een airport extreme + usb-disk. Ik wil voorkomen dat iedereen binnen het netwerk zomaar bij mijn backup-data kan. Daarom heb ik een wachtwoord ingesteld.

Vervolgens weigert Timemachine nog langer backups te maken. Ik moet eerst handmatig in de finder naar de disk navigeren, voordat time machine aan de slag gaat. Dat is precies niet wat ik wil. Want ik wil dat ik met NUL handelingen toch altijd zeker ben van een backup. Die enigszins veilig staat.

Iemand ideeen/ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarBeast
  • Laatst online: 21-08 18:13
Ik heb mijn Time Capsule in New York gekocht. Werkt allemaal prima. Ik heb alleen een vraag over de gebruikte WiFi-kanalen.
In de Airport Software kan ik onder Draadloos-Draadloze opties het land alleen instellen op Verenigde Staten/Canada en een paar Zuid-Amerikaanse landen. Weet iemand hoe ik dit op Europa oid. kan zetten of staat hij bij iedere TC op 'Verenigde Staten'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:44
Gman2oo6 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:05:
werkt in het algemeen perfect ECHTER 1 ding niet namelijk
sluit een USB printer HP Photosmart C5280 All-in-One en het enigste wat werkt is...
juist ja de printer ,scannen gaat NIET werken daar hij deze gewoonweg NIET ZIET

je bent dus weer genoodzaakt de printer aan te sluiten op de mac zelf en die dan te delen
wat dus weer automatich inhoudt dat de hoofd-pc aan moet staan wil de andere scannen/printen

en zover ik heb gezien gaat dit ook niet veranderen

Jammer !
Dit is al zolang bekend met print servertjes.. Dit werkt al jaren niet ook niet met de print servers onder windows.

Tegenwoordig zijn er ook voor thuis gebruik netwerk printers te krijgen met een eigen ethetrnet adapter. De printeters kunnen wel over het netwerk scannen. Je kan op een print server alleen de print functie deelen

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

Hier wat problemen met de schijf in mijn 500 Gb Time Capsule:
Mijn MBP crashte regelmatig; dit bleek te liggen aan een "invalid node op de schijf van mijn TC. Ëlke keer als time machine aansprong liep Mac OS X vast. Met de disk utility was het probleem niet te repareren. Mijn Time Machine back-up bleek ook naar z'n grootje te zijn: niet meer benaderbaar of kopieerbaar naar andere schijf.

Dus dan maar formatteren en hopen dat het niet nog eens gebeurt (stonden nu gelukkig 1,5 mnd backups op de TC, geen belangrijke zaken die ik nu mis; maar toch..... een speciaal daarvoor aangeschafte backup schijf die na 1,5 mnd kuren vertoont....)

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Wat een troep is dat Vista toch zeg.

Ik had eerst een Airport Express met WPA2 beveiliging er op. Mijn vriendin's laptop kan daar prima bverbinding mee maken. Nu heb ik een Time Capsule en kan ze geen verbinding meer maken.

Het rare is dat Vista wel verbinding lijkt te maken met mijn netwerk, maar dat ze geen IP krijgt. Na enige tijd wordt er zo'n default adres ingesteld 169.xxx.xxx.xxx en dat zit niet in de DHCP range die mijn Time Capsule uitdeelt. Gevolg, geen verbinding.

Met mijn MacBook Pro heb ik geen enkel probleem. Op andere WPA2 netwerken heeft de vista laptop ook geen problemen.

Schakel ik echter de beveliging uit op mijn Time Capsule, dan kan haar Vista laptop wel verbinding maken, een IP krijgen en het indernet bereiken. Toen de Time Capsule weer beveligd met WPA2, het bleef werken. Echter 2 dagen later komt ze weer en werkt het weer niet.

Iemand enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door The - DDD op 06-05-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
To_Tall schreef op zondag 04 mei 2008 @ 12:20:
[...]

Dit is al zolang bekend met print servertjes.. Dit werkt al jaren niet ook niet met de print servers onder windows.

Tegenwoordig zijn er ook voor thuis gebruik netwerk printers te krijgen met een eigen ethetrnet adapter. De printeters kunnen wel over het netwerk scannen. Je kan op een print server alleen de print functie deelen
Daarom, koop de volgende keer gewoon een all-in-one waar een netwerk poort in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The - DDD schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:16:

Ik had eerst een Airport Express met WPA2 beveiliging er op. Mijn vriendin's laptop kan daar prima bverbinding mee maken. Nu heb ik een Time Capsule en kan ze geen verbinding meer maken.

Het rare is dat Vista wel verbinding lijkt te maken met mijn netwerk, maar dat ze geen IP krijgt. Na enige tijd wordt er zo'n default adres ingesteld 169.xxx.xxx.xxx en dat zit niet in de DHCP range die mijn Time Capsule uitdeelt. Gevolg, geen verbinding.

Met mijn MacBook Pro heb ik geen enkel probleem. Op andere WPA2 netwerken heeft de vista laptop ook geen problemen.

Schakel ik echter de beveliging uit op mijn Time Capsule, dan kan haar Vista laptop wel verbinding maken, een IP krijgen en het indernet bereiken. Toen de Time Capsule weer beveligd met WPA2, het bleef werken. Echter 2 dagen later komt ze weer en werkt het weer niet.

Iemand enig idee?
Ben niet zeker, maar denk dat het mss te maken heeft met het computeradres datniet in de Time capsule zit. WPA2 is de beveiliging, maar je kan ook een extra beveiliging ingeven waarbij je enkel die computers toegang geeft die ook in lijst van de router staat (mac adress denk ik dat het heet). Ben wel niet zeker aangezien je zegt dat het 2 dagen wel werkt en dan niet.
De remedie is eigenlijk simpel als het dit probleem is. Schakel beveiliging op router uit. Laat de laptop verbinding maken en zoek hem in de lijst op en voeg hem dan toe. Eventueel kan je het mac adress ook in vista zelf opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
De time capsule is standaard geconfigureerd. Ik heb geen clients toegang gegeven middels een filtering op mac adressen.

Ik ga er wel even naar kijken, want wie weet voegt ie de configurerende computer standaard aan die lijst toe. Beste kan ik vanavond ook is even mijn XP laptop aangooien om te kijken of die ook geen verbinding krijgt.

Edit: Alhoewel het me sterk lijkt dat Apple default een ACL aanmaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door The - DDD op 09-05-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55
Probeer de TC eens op een ander kanaal te zetten, het is mij wel eens opgevallen dat het dan wel gaat....
Het klinkt raar maar het is het proberen waard.
The - DDD schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:16:

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarBeast
  • Laatst online: 21-08 18:13
SolarBeast schreef op zondag 04 mei 2008 @ 00:41:
Ik heb mijn Time Capsule in New York gekocht. Werkt allemaal prima. Ik heb alleen een vraag over de gebruikte WiFi-kanalen.
In de Airport Software kan ik onder Draadloos-Draadloze opties het land alleen instellen op Verenigde Staten/Canada en een paar Zuid-Amerikaanse landen. Weet iemand hoe ik dit op Europa oid. kan zetten of staat hij bij iedere TC op 'Verenigde Staten'?
Zou iemand voor mij nog eens willen nakijken hoe bij zijn Time Capsule (of AirPort) het land is ingesteld onder de Draadloze opties? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Piebas: ook al geprobeerd, ding zit netjes op een kanaal lager dan 11. Hogere kanalen schijnen door Vista niet geaccepteerd te worden.

Oplossing die ik nu heb is mijn TC naast mijn AE te draaien. De TC is nu "n" only en de AE regelt het b/g netwerk.

[ Voor 30% gewijzigd door The - DDD op 21-05-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een iMac backupped, is de backup dan gecomprimeerd of is de backup identiek aan de gebruikte ruimte op de HD van je imac?

(indien dit een domme vraag is, ben net overgestapt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

Heb m'n Time Capsule nu 2,5 mnd. Had hiervoor een op WinXP gerichte 802.11g wireless (netgear) met los printservertje en dramatisch langzame 100 Mbit netwerkschijf (sitecom). Ervaringen tot nu toe:

Resultaten wat betreft snelheid:
heb de TC nu zowel via Gigabit ethernet (cat6 UTP directe verbinding) als via 802.11n only (5GHz, wide channels) met m'n MBP verbonden.
Met gigabit Ethernet haalt hij peaks tot 17 MB/sec (maar gemiddeld tussen 7-12 MB/sec).
Wireless schrijft 'ie z'n backups met snelheden tussen 2-5 MB/sec (peaks van 6-7 MB/sec).
Aangezien ik m'n MBP meestal als desktop gebruik (incl gigabit aansluiting) gaat een backup redelijk geruisloos en snel aangezien hij op een of andere manier wel de snelste connectie kiest.

Aan de TC hangt een USB hub met daaraan printer (laserjet, geen problemen) en nog 1 of 2 USB disks. Die USB schijven gaven tot nu toe geen problemen, maar sinds de leopard 10.5.3 update hapert de connectie nog wel eens.

Zoals eerder gemeld gaf de harde schijf problemen ("invalid node") waardoor m'n backup naar z'n grootje was. Sinds het herformatteren (met verlies van backup) geen problemen meer gehad.

Conclusie:
TC werkt naar verwachting als all-in-one product wat betreft back-up functionaliteit, wireless station en print-server/USB connectie. Er zijn wel wat problemen, die meestal met de schijf of gekoppelde USB schijven te maken hebben. Overall valt het product me niet tegen, alhoewel ik me kan voorstellen dat er min of meer gelijksoortige alternatieven zijn.

Heb inmiddels een Airport Express erbij voor AirTunes (werkt perfect) en de tragere 802.11g laptop van mijn vrouw :) .

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaa, hij is binnen! Wat een schoonheid! Van buiten dan... van binnen...is 't net een vrouw...niet teveel in verdiepen, want je wordt er niet echt wijzer van....misschien kan iemand me helpen? Bij de TC dan ;) Heb overigens alleen een mb in combinatie met de tc

-als ik kijk bij de radiomodus kan ik kiezen tussen alleen 802.11n (2,4 GHz) of alleen 802.11n (5 GHz). Wat is 't verschil?
-wat is multicast snelheid en wat kan ik ermee?
-Time-out WPA groepsleutel....ik denk dat ik 't snap, maar als iemand een simpele uitleg kan geven kan ik 't ook uitleggen aan anderen ;)
-de TC is nog niet gebruikt i.c.m. Time Machine en toch geeft de schijf een vrije ruimte van 465 GB ipv 500....?!?!?

Ik kwam nog meer punten tegen...maar die leken me toch iets te technisch...syslog, snmp, poortkoppeling...

De buitenkant is in ieder geval apple waardig! Hopelijk kan iemand me de schoonheid van de binnenkant ook laten zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:35:
Als je een iMac backupped, is de backup dan gecomprimeerd of is de backup identiek aan de gebruikte ruimte op de HD van je imac?

(indien dit een domme vraag is, ben net overgestapt)
De backup is een letterlijke kopie van de data. Geen compressie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Ik heb deze week mijn Imac + TC binnen gekregen en ik moet zeggen dat de overstap van PC naar Mac tot nu toe erg goed bevalt :) Ik heb echter wel een probleem waar ik nu tegen aan loop. Ik wil graag ook met mijn laptop (draait onder XP) gebruik kunnen maken van de printer die op de TC is aangesloten en ook van de TC als harde schijf. Ik weet echter niet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen...Ik kan wel internetten middels het netwerk van de TC, maar ik weet niet hoe ik verdere toegang kan krijgen...Moet ik daar nog aparte software voor op de laptop installeren?

Heeft iemand een idee?

Thanks.

Verder valt me op dat de TC loeiheet wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Het lijkt erop dat de meeste TC gebruikers vooral de TC voor de harde schijf en als Time Machine backup gebruiken en niet zozeer de routermogelijkheden.

Daarom vraag ik mij af of de 299 euro nog wel te verantwoorden is nu deze NAS schijf zo enorm veel goedkoper is (33% vd prijs!). Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Op een willekeurige NAS kun je toch niet zomaar een Time Machine backup gooien?
Ik denk dat veel mensen niet willen gaan prutsen met hun backups, dat is juist iets waarvan je zeker wilt zijn dat het werkt lijkt me en daarom kopen veel mensen denk ik een goedwerkende standaardoplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mikey NL schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:12:
Op een willekeurige NAS kun je toch niet zomaar een Time Machine backup gooien?
Ik denk dat veel mensen niet willen gaan prutsen met hun backups, dat is juist iets waarvan je zeker wilt zijn dat het werkt lijkt me en daarom kopen veel mensen denk ik een goedwerkende standaardoplossing.
je kunt op bijna iedere externe schijf een time machine back up maken dus daar heb je de time capsule niet nodig...voordat de backup erop wordt gezet wordt de externe schijf geformatteerd zodat ie geschikt is om de backup er op te kunnen zetten. tenminste dat is mijn ervaring.

ik zou graag meer willen weten van routermogelijkheden en ervaringen met time capsule...kan er hier niet veel over vinden...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 03:02:
Het lijkt erop dat de meeste TC gebruikers vooral de TC voor de harde schijf en als Time Machine backup gebruiken en niet zozeer de routermogelijkheden.

Daarom vraag ik mij af of de 299 euro nog wel te verantwoorden is nu deze NAS schijf zo enorm veel goedkoper is (33% vd prijs!). Zie ik iets over het hoofd?
Nee, behalve dat je een kleine aanpassing aan Leopard's config moet uitvoeren om een random NAS volume als Time Machine volume te gebruiken, zie je niks over het hoofd.
Om de een of andere reden heeft Apple ervoor gekozen om Time Machine over het netwerk alleen toe te staan voor Time Capsules.
Aan jou om te raden wat die reden is. :P

Zie:
http://www.engadget.com/2...e-on-unsupported-volumes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:20:
[...]

je kunt op bijna iedere externe schijf een time machine back up maken dus daar heb je de time capsule niet nodig...voordat de backup erop wordt gezet wordt de externe schijf geformatteerd zodat ie geschikt is om de backup er op te kunnen zetten. tenminste dat is mijn ervaring.

ik zou graag meer willen weten van routermogelijkheden en ervaringen met time capsule...kan er hier niet veel over vinden...
Mjah, ik het het dus niet zomaar over iedere externe schijf, maar over een NAS, network attached storage dus... En dan heb je als enige officiële optie dus een Time Capsule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Mikey NL schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:43:
[...]

Mjah, ik het het dus niet zomaar over iedere externe schijf, maar over een NAS, network attached storage dus... En dan heb je als enige officiële optie dus een Time Capsule.
"officieel" ?

Naar mijn weten mag je Time Machine toch overal op gebruiken? Of zijn daar speciale voorwaarden aan verbonden?

Die config wijziging, is dat heel ingewikkeld of valt het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:16:
[...]

"officieel" ?

Naar mijn weten mag je Time Machine toch overal op gebruiken? Of zijn daar speciale voorwaarden aan verbonden?

Die config wijziging, is dat heel ingewikkeld of valt het mee?
1 commando.
Maar je hebt nooit de zekerheid dat je Time Machine backups niet corrupt worden, of opeens niet meer werken als Apple een of andere protocol wijziging maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_co
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2022
Gisteren een Time Capsule gekocht. Maar het werkt nog niet zoals ik het wil. Op mijn iMac waarmee ik de boel nu heb geconfigureerd doet alles het ik kan op de schrijf komen en ik kan via de TC internetten, alleen op de andere computers kan ik alleen op de schrijf komen en niet internetten(toegang alleen lokaal). Hoe kan dat en wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

Sinds kort heb ik een iMac, werkt super! Ben helemaal over, nooit meer windows!

Uit mn windows tijdperk heb ik nog een external hdd liggen, aangesloten op mn mac en met mn domme kop als time machine backup geselecteerd, met als gevolgd dat mn externe hardeschijf niet meer leesbaar is op een windows machine (heb nog n HP laptop ivm compatibiliteit voor mn school).

Op mn iMac mn hardeschijf proberen te formatteren, maar kan nergens wat vinden... Mijn vraag is dus kan ik mn externe hdd formatteren zodattie weer te lezen is op een windows machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb nu ruim een week een Time Capsule 500 gb in combinatie met mijn MB Pro. Nu heb ik een probleem met het backuppen. Ik heb een netwerk met mijn MB Pro en mijn huisgenoot zijn Vista PC. Als Time Capsule een backup draait heb ik gewoon een internetconnectie, maar bij mijn huisgenoot zijn Vista PC kapt ineens heel zijn internetconnectie ermee.

Weet iemand hier misschien een oplossing voor? Kan je gewoon backuppen zonder dat de internetconnectie onderbroken wordt?

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
Spinvis schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:35:

Uit mn windows tijdperk heb ik nog een external hdd liggen, aangesloten op mn mac en met mn domme kop als time machine backup geselecteerd, met als gevolgd dat mn externe hardeschijf niet meer leesbaar is op een windows machine (heb nog n HP laptop ivm compatibiliteit voor mn school).

Op mn iMac mn hardeschijf proberen te formatteren, maar kan nergens wat vinden... Mijn vraag is dus kan ik mn externe hdd formatteren zodattie weer te lezen is op een windows machine?
Formatteren doe je door middel van schijfhulpprogramma. Daar kiezen voor wissen met MS-DOS structuur en hij zal weer te lezen zijn onder windows.

Er is ook een hoop software beschikbaar om NTFS te kunnen lezen onder MacOS X en Apple formats onder Windows, misschien ook interessant, aangezien FAT (MS-DOS) best wel een aantal beperkingen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

Ok, zo'n schijfhulpprogramma, heb je een naam en is dit onder windows of onder MacOS X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

'je kan vanuit osx je schijf kan formateren, met disk utility (schijfhulpprogramma). kies dan voor MS DOS file system.'

dit lees ik op een forum, ga het proberen. thnks iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

appeltje eitje, gefixed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Spinvis schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:48:
'je kan vanuit osx je schijf kan formateren, met disk utility (schijfhulpprogramma). kies dan voor MS DOS file system.'

dit lees ik op een forum, ga het proberen. thnks iig!
Neem aan dat je nu je Time Capsule onder zowel Mac OS X als Windows kan benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:13:
Hey mensen,

Ik heb deze week mijn Imac + TC binnen gekregen en ik moet zeggen dat de overstap van PC naar Mac tot nu toe erg goed bevalt :) Ik heb echter wel een probleem waar ik nu tegen aan loop. Ik wil graag ook met mijn laptop (draait onder XP) gebruik kunnen maken van de printer die op de TC is aangesloten en ook van de TC als harde schijf. Ik weet echter niet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen...Ik kan wel internetten middels het netwerk van de TC, maar ik weet niet hoe ik verdere toegang kan krijgen...Moet ik daar nog aparte software voor op de laptop installeren?

Heeft iemand een idee?

Thanks.

Verder valt me op dat de TC loeiheet wordt...
Dat is een kwestie van de bonjour drivers installeren onder Windows.
http://www.apple.com/down...ws/bonjourforwindows.html
The Bonjour Printer Wizard is also included and allows Windows computers to print to Bonjour networked printers, including USB shared printers connected to the AirPort Extreme and AirPort Express Base Stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

Tha BasZ schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:07:
[...]
Neem aan dat je nu je Time Capsule onder zowel Mac OS X als Windows kan benaderen?
Nope, dat kon iig niet. Nu is het 'gewoon' weer een externe hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Backuppen over een N netwerk op 270 Mbit naar de timecapsule . 4 dagen bezig

Backuppen over een G netwerk op 54 Mbit naar een externe 500 gigabyte aan een Mac mini. 18 uren

Heb besloten om daarom maar geen timecapsule te halen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

4POX schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:01:
Backuppen over een N netwerk op 270 Mbit naar de timecapsule . 4 dagen bezig

Backuppen over een G netwerk op 54 Mbit naar een externe 500 gigabyte aan een Mac mini. 18 uren

Heb besloten om daarom maar geen timecapsule te halen.
Waar baseer je die tijden dan op? Niet op eigen ervaringen begrijp ik aangezien je geen TC hebt?

De initiële back-up kan inderdaad lang duren. Maar goed, dat is natuurlijk ook logisch als je 100GB gaat back-uppen, waar ook nog eens een hoop kleine files tussen zitten. Dan haal je geen snelheid, maar zal iedere andere externe (netwerk) schijf langzaam zijn.

De incrementele back-ups zullen in ieder geval een stuk sneller gaan aangezien het veel minder is. Naast het feit dat je er eigenlijk niets van merkt gaat het ook nog eens lekker rap. Afhankelijk van wat er precies wordt gebackupt haal ik gewoon snelheden van 10MB :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Heb mijn eerste back-up via gigabit ethernet gedaan. Je kan probleemloos wisselen tussen wired en wireless voor zover time machine aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Zoefff schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:34:
[...]

Waar baseer je die tijden dan op? Niet op eigen ervaringen begrijp ik aangezien je geen TC hebt?

De initiële back-up kan inderdaad lang duren. Maar goed, dat is natuurlijk ook logisch als je 100GB gaat back-uppen, waar ook nog eens een hoop kleine files tussen zitten. Dan haal je geen snelheid, maar zal iedere andere externe (netwerk) schijf langzaam zijn.

De incrementele back-ups zullen in ieder geval een stuk sneller gaan aangezien het veel minder is. Naast het feit dat je er eigenlijk niets van merkt gaat het ook nog eens lekker rap. Afhankelijk van wat er precies wordt gebackupt haal ik gewoon snelheden van 10MB :)
Ik heb een timecapsule te leen gehad van een vriendin. Deze was een paar weken weg dus mocht ik oppassen op haar capsule. Vorige week heb ik in Duitsland een losse 500 gigabyte schijf gehaald voor mijn mac mini. Omdat ik al een Mac Mini 24/7 heb draaien heb ik besloten dat een TC geen aanvulling is op mijn netwerk.

Ik vond die snelheden ontzettend schokkend toen ik de TC te leen had. Zodra de eerste backup eenmaal over is, dan werkt de TC nog best fijn.

Ik vind mijn tomato-linksys net wat fijner werken voor het wifi. Geeft me wat meer controle over het netwerk. Ik deel het hier ook met meerdere huizen in de straat.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:52
Heb sinds vandaag ook de TC 500gb, ik gebruik hem in combinatie met mijn macbook late 2006. Ik heb een vraag hoe ik kan zien dat ik gebruik maak van het Nnetwerk of van het Gnetwerk. Ps wie wil zijn instellingen delen, daarmee bedoel ik de beste/snelste enzovoorts.

Gr ackten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The - DDD schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:01:
[...]

De backup is een letterlijke kopie van de data. Geen compressie dus.
En toch klopt het niet. Ik heb net een test gedaan met een 5000GB SATA drive. Ik heb geselecteerd dat ie ongeveer 475 GB moest backuppen. Volgens time machine ging dat niet op de disk. Lijkt me logisch ook daar de disk na formatering al kleiner is; maar dat terzijde.

Ik selecteerde ongeveer 540GB aan data en TM ging backuppen. Helaas heb ik niet gekeken of deze weldegelijk comprimeerde maar daarna heb ik dus de bestanden en folders weer toegevoegd die hij me initieel niet wilde laten backuppen. Dit werkte.

Ik krijg dus weldegelijk 475GB op een disk van 500GB. Normaliter na het formateren houdt je minder over.... er moet dus een vorm van compressie gebruikt worden. Het rare is dat TM met de berekening wel rekening houdt met een 1 op 1 data grootte. Maar na een backup blijkt er toch compressie op te treden.

Iemand andere voorbeelden of opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spinvis schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:35:

Waarom niet het tooltje Macdrive gebruiken op je Windows pc? Dan kun je HFS+ lezen op je pc.
Werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 23:01:

[...]

Ik krijg dus weldegelijk 475GB op een disk van 500GB. Normaliter na het formateren houdt je minder over.... er moet dus een vorm van compressie gebruikt worden. Het rare is dat TM met de berekening wel rekening houdt met een 1 op 1 data grootte. Maar na een backup blijkt er toch compressie op te treden.

Gooit TM niet stiekem dingen aan het "einde" van de backup weg? Er is namelijk een dergelijke feature ingebouwd die bij ruimtegebrek oude backups gaat weggooien. Dat zou een verklaring kunnen zijn aangezien de bestanden die je toevoegt tot nieuwe backups behoren. Maar als het goed is zou TM wel een melding moeten geven voordat er oude backups worden weggegooid? Zie ook:
One day, no matter how large your backup drive is, it will run out of space. And Time Machine has an action plan. It alerts you that it will start deleting previous backups, oldest first. Before it deletes any backup, Time Machine copies files that might be needed to fully restore your disk for every remaining backup. (Moral of the story: The larger the drive, the farther back in time you can back up.)
Wat ik verder nog kan vinden is dat TM bij een initiele backup ook nog wat andere zaken zoals caches (ook .DS_store files?) negeert die niet nodig zijn voor een volledig herstel. Misschien kan er, als het maar voldoende files zijn, op die manier precies genoeg worden weggelaten om onder de 465GB te blijven? Is de 475GB die je wilt backuppen überhaupt wel een accuraat getal, of gaat het om de "Total included" in de TM preferences? Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat daar bij grote hoeveelheden ook afrondingsfouten in kunnen zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door Zoefff op 30-07-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Als je backupt over een netwerk zoals naar een time capsule doet timemachine dat in een .dmg achtige file. Deze file is een simulatie van het apple file systeem. Op dmg kan file compressie worden toegepast. Daarom kan je bijvoorbeeld ook timemachine backups doen naar een windows-share of een andere fileserver. Ik heb nog nooit een ander systeem als een Apple machine geprobeerd.

Backup je rechtstreeks naar een externe schijf dan maakt timemachine een mappen structuur aan waarin de backups worden opgeslagen. Hierop wordt geen compressie gebruikt.

Ik denk dat dat de theorie achter de compressie-theorie is

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:13

DoctorV64

Cosmopoliet

Zijn er ook TC gebruikers die aan appletv hebben en voorheen via een andere wlan gewerkt hebben?
Momenteel loopt mijn appletv gewoon niet lekker, de verbinding wordt steeds verbroken met itunes op mijn imac terwijl ik wel bv connectie blijf houden met de appletv met een sftp progje of gewoon als ik inlog op terminal.

Zo, ja zijn de ervaringen dan positief met de combi appletv & TC?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

DoctorV64 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:51:
Zo, ja zijn de ervaringen dan positief met de combi appletv & TC?
Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar!
Iemand ervaringen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje

setup :

macbook 200 gig
externe schijf 200 gig
externe schijf 250 gig
vraagje

kan ik op de time Capsule 2 schijfjes connecteren?

1x 200 gig => data schijf
1x 250 gig => voor backup data schijf
1x Time Capsule => voor backup macbook

ps: wat zijn de ervaringen ivm gebruik van wifi G netwerk & time-capsule ivm backup & gebruik van externe HD's. (bv voor itunes bib hierop te gebruiken ?)

EDIT:

misschien wat duidelijker maken:

kan je in time machine instellen dat hij de backup van de macbook op de TimeCapsule moet bewaren , en dat time machine de backup van de data schijf op de externe backup schijf moet bewaren?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 21:26 . Reden: ff duidelijker maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ja.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dit weekend een TC 1TB gekocht. Ik vind het timemachine gebeuren helemaal goed, maar de ingebouwde wireless 802.11n is een drama. Ik heb echt een stuk slechtere wireless coverage in m'n huis vergeleken bij de Linksys WAP54G die hij eigenlijk had moeten vervangen. Meer mensen hier last van?

[ Voor 3% gewijzigd door Hans op 06-08-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markll
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Hans schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:52:
Dit weekend een TC 1TB gekocht. Ik vind het timemachine gebeuren helemaal goed, maar de ingebouwde wireless 802.11n is een drama. Ik heb echt een stuk slechtere wireless coverage in m'n huis vergeleken bij de Linksys WAP54G die hij eigenlijk had moeten vervangen. Meer mensen hier last van?
Heb je al geprobeerd om je TC op een ander kanaal te laten zenden/ontvangen?
Mogelijk schakelt hij nu terug vanwege interferentie met een ander apparaat.
In je Airport-configuratieprogramma ga je naar draadloos en kies je voor automatisch of -beter nog- een ander kanaal. Eventueel nog herhalen als het niet gelijk resultaten geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een tooltje om te kunnen zien welke clients met welke snelheid op de time capsule zijn verbonden. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet blij met de combinatie Aperture 2 / TC. Even Aperture geopend en 1 foto gewijzigd, en bij de volgende backup gaat TC vrolijk 10Gb backuppen.

En nee, dit is niet de hele Aperture database, want die is 65Gb, dus kennelijk gebeurt er wel iets met incremental backups, maar komop zeg, 1 foto wijzigen hoeft niet 10Gb backupspace te kosten.

Ik denk dat ik de Aperture database maar buiten TC laat, en separaat backup naar een losse netwerkschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 23:01:
[...]

En toch klopt het niet. Ik heb net een test gedaan met een 5000GB SATA drive. Ik heb geselecteerd dat ie ongeveer 475 GB moest backuppen. Volgens time machine ging dat niet op de disk. Lijkt me logisch ook daar de disk na formatering al kleiner is; maar dat terzijde.

Ik selecteerde ongeveer 540GB aan data en TM ging backuppen. Helaas heb ik niet gekeken of deze weldegelijk comprimeerde maar daarna heb ik dus de bestanden en folders weer toegevoegd die hij me initieel niet wilde laten backuppen. Dit werkte.

Jawel, het klopt wel... Wat er namelijk gebeurt is dat voor ongewijzigde files hard links gebruikt worden. Als je een volledige listing doet van de time machine back-up, dan zijn is dit juist als het goed is meer dan de fysiek benutte ruimte.

Check deze link voor meer info: http://arstechnica.com/reviews/os/mac-os-x-10-5.ars/14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Heej jongens ik heb even een snelle vraag. Ik heb een Time Capsule gekocht. Alleen hoe krijg ik een snelkoppeling op me bureaublad in Leopard net zoals me vast schijven?

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij je opties in de finder kan je aanvinken dat Netwerk shares ook op je Desktop moeten verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Hmm ik haal dus 7mbs met een halve meter CAT6 tussen me TC en Imac. Erg teleurstellend :'( Wat zegt Apple zelf hier eigenlijk van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je ook een externe harde schijf aan de USB-poort van Airport Express hangen, om backups te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:20:
Kun je ook een externe harde schijf aan de USB-poort van Airport Express hangen, om backups te maken?
Nee. Sowieso is dit het topic over de Time Capsule en niet over de Airport Express :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Even een vraagje over Vista & TC. Hoe kan ik die schijf letter nou aanpassen? :S Als ik een nieuwe netwerk stationaanmaap met het adres naar de TC is ie na een reboot weer gewoon Z: kan ik dat nergens instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee dagen mijn TC en nu geeft hij de melding dat de interne schijf moet worden hersteld.
Het probleem is dat ik de schijf niet kan benaderen.

Ik heb zowel via airport en wired geprobeerd om te connecten met de schijf maar helaas. Een reset van de TC werkte ook niet.

Iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen, of wordt het apple bellen en omruilen voor een nieuwe?

Maar even een apart topic geopend: [Time Capsule] Interne schijf herstellen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

ElmarNieser schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:43:
Hmm ik haal dus 7mbs met een halve meter CAT6 tussen me TC en Imac. Erg teleurstellend :'( Wat zegt Apple zelf hier eigenlijk van?
ik haal hier ongeveer 200mb per minuut. Heb van alles geprobeerd het ging eerst erg traag 9GB in 10 uur tijd.

Ik heb hier mijn eigen WLAN al draaien dmv Cisco Aironets, het viel me op dat als je de TC insteld op wireless lan client en je gaat er met een gigabit lijn aanhangen om te backuppen dat het erg traag gaat. Terwijl je zou zeggen je zit er direct op dat zou snel moeten gaan. Je zou bijna zeggen dat de mac het eerst via de kabel naar de TC stuurt en de TC het doorstuurt naar een aironet en vervolgens de data via WiFi oppakt.

Na wat stoeien heb ik hem op wired only gezet aangezien ik zelf het Cisco WLAN heb. Sindsdien is het razendsnel. Of ik nu via WLAN zit op wired het is nu snel, die draadloze implementatie op de TC lijkt me nog niet goed uitgedacht.

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

ik zit de laatste tijd serieus te denken een macbook te halen, ook ivm studie etc.

nu zat ik bij de extra's te kijken en kwam zo op de time capsule. omdat thuis allz onder windows xp (lap + desk) en een vista lap, was ik benieuwd of je de time capsule zelf kan gebruiken voor de backups, om dan vervolgens een externe hdd aan te sluiten als NAS voor de rest zeg maar.

kan dit ?

signature

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ja. Je kan de TC gewoon gebruiken voor je TM backups én tegelijkertijd benaderen als NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

Zoefff schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:35:
Ja. Je kan de TC gewoon gebruiken voor je TM backups én tegelijkertijd benaderen als NAS.
dankje :D

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Sinds gisteren een TC binnen gekregen binnen 24 Uur na bestellen :D

Stroom + Wanpoort aangesloten.

TC geconfigureerd. DHCP, DISK geconfugureerd.
MBP Time Machine ingesteld. en draaien maar.

Simple as that.

Wat me wel tegenstaat is de groene LED kan die niet uitgezet worden? de TC staat in m'n slaap kamer. en de LED maakt wel erg veel licht.

Verder TOP

1e backup. c.a. 80 Gig duudre 4 uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To_Tall schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:38:
Sinds gisteren een TC binnen gekregen binnen 24 Uur na bestellen :D

Stroom + Wanpoort aangesloten.

TC geconfigureerd. DHCP, DISK geconfugureerd.
MBP Time Machine ingesteld. en draaien maar.

Simple as that.

Wat me wel tegenstaat is de groene LED kan die niet uitgezet worden? de TC staat in m'n slaap kamer. en de LED maakt wel erg veel licht.

Verder TOP

1e backup. c.a. 80 Gig duudre 4 uurtjes.
Heb je dit via WiFi of een ethernet kabeltje gedaan?

Ben benieuwd naar je bevindingen, wil zelf misschien ook een Time Capsule aanschaffen :)

• To_Tall
Dit heb ik via ethernet gedaan.. 1GBps is toch iets sneller dan WIFI N verbinding.

Ik heb dan wel een N verbinding alleen mijn netwerk snelheid komt niet hoger dan hooguit 3MB/ps
Ik ben al vanalles aan het nakijken waarom. zelfde geld voor de ethernet aansluiting. Ik kom maar niet hoger dan hooguit 3MB met uitschieters naar 4/5 MB.

• SlickAxe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09-2015
Hier ook een zeer tevreden gebruiken. TC in bridge mode. Insamenwerking met w-lan, apple tv en ethernet.

Mijn vraag, kan ik de TC ook benaderen als ik niet thuis ben?

www.nlairsoft.com

• To_Tall
SlickAxe schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:17:
Hier ook een zeer tevreden gebruiken. TC in bridge mode. Insamenwerking met w-lan, apple tv en ethernet.

Via VPN verbinding zou dat wel mogenlijk moeten zijn. Daarnaast kan via de prefs dacht ik wel je disk publishen op internet.

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

SlickAxe schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:17:

Neem aan dat je alle zaken die je via je Apple TV streamt rechtstreeks van je Capsule komen?

• To_Tall
Tha BasZ schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:37:
[...]

Neem aan dat je alle zaken die je via je Apple TV streamt rechtstreeks van je Capsule komen?
Apple TV heeft toch ook een HDD?

Verwijderd

Wil mijn Timecapsule 500gb configureren binnen een netwerk met WEP40bit 'beveiliging', als ik het paswoord invoer en op ga door klik gebeurt er echter niets.... hoe is dit mogelijk, of wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
Goedemiddag, ik had enkele vraagjes betreft de Time Capsule.

Aankomend weekend wil ik 3 macs (macbook + iMac 1st gen + iMac 2nd gen) aansluiten op een Time Capsule zonder de Time Capsule te verbinden aan een modem. Kan dit?

Vervolgens wil ik van alle drie de macs de Time Machine mogelijkheid gebruiken. Kan ik deze macs eerst aansluiten via een UTP kabel aan de Time Capsule (wegens snelheid overwegingen) en vervolgens de macs draadloos verbinden waarbij hij de juiste backup koppeling maakt? Niet dat hij draadloos weer alles opnieuw gaat backuppen.

Kan ik in de hier bovenstaande situatie met de UTP kabel op alle drie de macs de Time Machine functie tegelijk gebruiken in plaats van 1 voor 1? Heeft dit enorme invloed op de backup snelheid?

Is inmiddels het probleem opgelost bij het opnieuw installeren van Mac OSX 10.5 en daarbij kiezen voor een Time Capsule backup? Of kan dit achteraf wanneer Leopard is geïnstalleerd en vervolgens via de migratie assistent gekozen kan worden voor een Time Capsule Backup?

Is de 500GB Time Capsule voldoende voor drie macs waarop enkel wat gewerkt wordt en geen foto/film/muziek bestanden op staan?

Tnx!

[ Voor 12% gewijzigd door vacuumcleaner op 01-10-2008 15:07 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zoefff schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:35:
Kan ik hem ook mounten op m'n windows machine als drive?
En is het dan één 'share' met één set rechten?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

vacuumcleaner schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:04:
Goedemiddag, ik had enkele vraagjes betreft de Time Capsule.

Aankomend weekend wil ik 3 macs (macbook + iMac 1st gen + iMac 2nd gen) aansluiten op een Time Capsule zonder de Time Capsule te verbinden aan een modem. Kan dit?
Ja. De TimeCapsule kán als router werken, maar je kan hem ook gewoon alleen als (backup)schijf gebruiken. Je kan de 3 Mac's dus direct aansluiten (al dan niet draadloos) nadat je de stroomkabel in je TC hebt gestoken.
Vervolgens wil ik van alle drie de macs de Time Machine mogelijkheid gebruiken. Kan ik deze macs eerst aansluiten via een UTP kabel aan de Time Capsule (wegens snelheid overwegingen) en vervolgens de macs draadloos verbinden waarbij hij de juiste backup koppeling maakt? Niet dat hij draadloos weer alles opnieuw gaat backuppen.
Dat is geen probleem. TimeMachine zal echt niet ineens denken dat de backups anders zijn als je op een andere manier verbinding maakt met je TC ;)
Kan ik in de hier bovenstaande situatie met de UTP kabel op alle drie de macs de Time Machine functie tegelijk gebruiken in plaats van 1 voor 1? Heeft dit enorme invloed op de backup snelheid?
Dat kan uiteraard (en uiteraard ook andere opties, zoals 2 draadloos en 1 bedraad oid.). Het heeft natuurlijk wel invloed op de snelheid ja, als je met 3 mac's tegelijkertijd gaat backuppen zal het ook 3 keer zo lang duren. Maar uiteindelijk zal het waarschijnlijk niet veel langer duren dan wanneer je de initiële backups 1 voor 1 doet.
Is inmiddels het probleem opgelost bij het opnieuw installeren van Mac OSX 10.5 en daarbij kiezen voor een Time Capsule backup? Of kan dit achteraf wanneer Leopard is geïnstalleerd en vervolgens via de migratie assistent gekozen kan worden voor een Time Capsule Backup?
Ik weet niet zo goed welk probleem je bedoelt. Ik heb in ieder geval al wel eens een TC backup terug gezet bij het installeren van OS X (op een schijf die gecrashed is). Hoe het achteraf werkt met de migration assistent werkt weet ik niet precies. Als ik die opstart zie ik mijn TC backups er wel in staan, volgens mij moet het kunnen. Iemand anders kan je er wellicht meer over vertellen :)
Is de 500GB Time Capsule voldoende voor drie macs waarop enkel wat gewerkt wordt en geen foto/film/muziek bestanden op staan?

Tnx!
Tsja, lijkt me wel? Ik maak sinds Maart dit jaar met een iMac en MacBook backups op een 1TB TC. Daar zitten ook veel foto's, muziek en andere grote bestanden bij. Op dit moment is er nog 560GB vrij. Met een 500GB TC houd je het dus zeker een jaar uit als je met dezelfde grootte backups maakt als ik. Maar aangezien je waarschijnlijk veel minder bestanden backupt denk ik dat je aanzienlijk langer backups kan maken voordat je schijf vol is. Maar ook als je schijf (in het meest pessimistische geval binnen een jaar) vol is, is er geen man overboord. TimeMachine gooit automatisch (wel pas na jouw bevestiging) de oudste backups, waar je waarschijnlijk toch geen gebruik meer van maakt, weg, om plaats te maken voor nieuwe backups :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Partitioneren - Map aanmaken - Chronosync

Wie o wie...

Heb gisteren een 1TB TC gekocht.
Heb iMac van 320Gb en MB van 120Gb. Libraries bij elkaar nog geen 200GB en dus 800GB over.
Wil gedeelte 'claimen' voor andere opslag.

Partitioneren:
Schijnt alleen te gaan als je de HD eruit haalt. Ben ik niet van plan.
Echter... hier staat dat het wel zou moeten kunnen:
http://forums.macrumors.c...hread.php?t=446167&page=3 (post van Potogarza)
http://forums.macosxhints.com/showthread.php?t=91046 (post van ducatidoc)

Map aanmaken
Ik heb Apple gebeld en die geven aan dat als ik fysiek een map aanmaak op TC, Time Machina daar nooit aan zal gaan zitten knabbelen.. iemand die daar iets meer over weet?
Ik heb nl. begrepen dat TM net zolang knabbelt totdat de ruimte op is en dan oude back ups gaat weggooien... ziet hij die map als 'untouchable' of gaat de map er hoe dan ook toch aan?
Lees hier [Time Capsule] HD ook gebruiken voor data dat je aan kan geven hoeveel TM maximaal kan toewijzen (zie post onderaan van Ballebek)

Chronosync
Time Machine gewoon niet gebruiken (wat op zich jammer is) en TC gebruiken als een Ext. HDD en natuurlijk als Airport Express/Hub voor Printer, Apple TV en USB hubje.

Dus.... wie speelt er brandweerman/vrouw en helpt mij uit de brand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:18:
Partitioneren - Map aanmaken - Chronosync

Wie o wie...

Heb gisteren een 1TB TC gekocht.
Heb iMac van 320Gb en MB van 120Gb. Libraries bij elkaar nog geen 200GB en dus 800GB over.
Wil gedeelte 'claimen' voor andere opslag.

Partitioneren:
Schijnt alleen te gaan als je de HD eruit haalt. Ben ik niet van plan.
Echter... hier staat dat het wel zou moeten kunnen:
http://forums.macrumors.c...hread.php?t=446167&page=3 (post van Potogarza)
http://forums.macosxhints.com/showthread.php?t=91046 (post van ducatidoc)

Map aanmaken
Ik heb Apple gebeld en die geven aan dat als ik fysiek een map aanmaak op TC, Time Machina daar nooit aan zal gaan zitten knabbelen.. iemand die daar iets meer over weet?
Ik heb nl. begrepen dat TM net zolang knabbelt totdat de ruimte op is en dan oude back ups gaat weggooien... ziet hij die map als 'untouchable' of gaat de map er hoe dan ook toch aan?
Lees hier [Time Capsule] HD ook gebruiken voor data dat je aan kan geven hoeveel TM maximaal kan toewijzen (zie post onderaan van Ballebek)

Chronosync
Time Machine gewoon niet gebruiken (wat op zich jammer is) en TC gebruiken als een Ext. HDD en natuurlijk als Airport Express/Hub voor Printer, Apple TV en USB hubje.

Dus.... wie speelt er brandweerman/vrouw en helpt mij uit de brand?
Wat is je vraag? Volgens mij stel je vragen en geef je al antwoorden; waarde volle post though.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Twixx...

Weet dat ik Q&A in één topic prop, maar ben op zoek naar de beste oplossing/ervaringen met één van deze mogelijkheden.

;o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Niet echt een dedicated Time Capsule vraag maar als ik de naam van een mac verander, blijft de oorspronkelijke backup van Time Machine dan wel gekoppeld?

Niet dat ik weer opnieuw mag beginnen met backuppen.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-08 21:43
Net even geprobeerd, werkt bij mij prima. Hij veranderde de naam van de backup folder automagisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
justincase schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:40:
Net even geprobeerd, werkt bij mij prima. Hij veranderde de naam van de backup folder automagisch :)
Tnx for trying! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allen,

Zojuist de keuze laten vallen op een Disk Image.
Kwam bij Apple Support zelf vandaan.

Map aanmaken geen probleem, zal niet worden opgegeten als TM die ruimte nodig heeft maar daar kan je het aantal GB's niet van te voren van bepalen.

Apple support gozer, perfecte support overigens, gaf aan zelf ook iets geleerd te hebben!

Dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Goedemorgen allen,

Vandaag van locatie veranderd en al mijn macs aangesloten op het netwerk, echter, de voorgaande backup die ik heb gedraaid kan niet meer worden gevonden :(.

Ik heb opnieuw aangegeven dat de time machine hardeschijf die van de time capsule is, echter wordt aangegeven dat er geen voorgaande backup beschikbaar is. Wie weet raad?

edit/

Ik zie net dat ik de naam van mijn time capsule heb veranderd, kan het hier aan liggen?

[ Voor 12% gewijzigd door vacuumcleaner op 14-10-2008 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Na een jaar bij mijn vriendin op haar iMac gespeeld te hebben moest het er toch maar eens van komen. Heb zelf vanmiddag een 24" iMac met time capsule gekocht. De time capsule had ik enige ervaring mee bij mijn vriendin en die beviel goed.

Alleen, bij mij thuis krijg ik het niet werkend. Ik kom niet eens op internet! Ten eerste ziet mijn iMac de time capsule maar af en toe. Soms wil ie wel verbinding maken, soms niet en ziet ie hem helemaal niet. Het airport configuratieprogramma ziet de time capsule ook maar af en toe en als ik hem via de iMac wil configureren verliest hij verbinding of geeft ie een foutmelding. Ik heb de laatste versie van het airport configuratieprogramma gedownload bij apple en ook dit helpt niet. De wifi antenne van mijn iMac werkt uitstekend want via mijn oude Linksys router werkt internet perfect op de iMac. (en ja, de Linksys staat uit als ik met de time machine bezig ben)

Het vreemde is dat mijn Dell laptop + Vista met de windows versie van het airport configuratieprogramma wel verbinding krijgt met de time capsue en hem wel kan configureren. Als ik dat dan doe en het groene lampje brandt wil de imac nog steeds geen verbinding maken met de airport.

En nog een probleem: ik krijg de time capsule wel geconfigureerd via mijn Dell laptop, maar op internet kom ik niet. Ik gebruik Ziggo kabel in Drenthe en heb een scientific atlanta kabelmodem. Het CC nummer vul ik in bij DHSP client ID, IPv4 configureren zet ik op "via DHCP", alleen verbindingsdeling weet ik niet: moet die op "een plubliek IP adres delen of op brugmodus? Beide werkt trouwens niet.

Al met al, een groot drama. Mijn laptop krijgt verbinding met de time capsule en wil niet op internet, mijn nieuwe imac wil de time capsule niet eens zien. En beide computers maken uitstekend verbinding zodra ik mijn Linksys router aanzet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Misschien moet je proberen om de iMac wat dicht bij de TC te zetten. De TC heeft waardeloos wireless bereik bij mij (en volgens Google bij vele anderen) en het bereik van mijn oude linksys is vele malen beter.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Stond ernaast! Dacht ook al dat het daar aan lag. Inmiddels de frequentie van automatisch naar 5 gezet en nu is het probleem over. Althans, het verbindingsprobleem. Heb nog steeds geen internet.

Na enig googlen iets verder gekomen. De TC krijgt blijkbaar geen DNS adres toegewezen. Heb Ziggo gebeld wat hun dns adres is en daar blijven ze maar lullen dat ik contact moet opnemen met apple. Weten niet wat hun dns adres is. Nou goed, gebruik ik wel een andere. Dus opendns.com geprobeerd, maar nog steeds geen verbinding met internet via de tc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbolman
  • Laatst online: 10-08 07:14
maXXzz schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:20:
Na een jaar bij mijn vriendin op haar iMac gespeeld te hebben moest het er toch maar eens van komen. Heb zelf vanmiddag een 24" iMac met time capsule gekocht. De time capsule had ik enige ervaring mee bij mijn vriendin en die beviel goed.

Alleen, bij mij thuis krijg ik het niet werkend. Ik kom niet eens op internet! Ten eerste ziet mijn iMac de time capsule maar af en toe. Soms wil ie wel verbinding maken, soms niet en ziet ie hem helemaal niet. Het airport configuratieprogramma ziet de time capsule ook maar af en toe en als ik hem via de iMac wil configureren verliest hij verbinding of geeft ie een foutmelding. Ik heb de laatste versie van het airport configuratieprogramma gedownload bij apple en ook dit helpt niet. De wifi antenne van mijn iMac werkt uitstekend want via mijn oude Linksys router werkt internet perfect op de iMac. (en ja, de Linksys staat uit als ik met de time machine bezig ben)

Het vreemde is dat mijn Dell laptop + Vista met de windows versie van het airport configuratieprogramma wel verbinding krijgt met de time capsue en hem wel kan configureren. Als ik dat dan doe en het groene lampje brandt wil de imac nog steeds geen verbinding maken met de airport.

En nog een probleem: ik krijg de time capsule wel geconfigureerd via mijn Dell laptop, maar op internet kom ik niet. Ik gebruik Ziggo kabel in Drenthe en heb een scientific atlanta kabelmodem. Het CC nummer vul ik in bij DHSP client ID, IPv4 configureren zet ik op "via DHCP", alleen verbindingsdeling weet ik niet: moet die op "een plubliek IP adres delen of op brugmodus? Beide werkt trouwens niet.

Al met al, een groot drama. Mijn laptop krijgt verbinding met de time capsule en wil niet op internet, mijn nieuwe imac wil de time capsule niet eens zien. En beide computers maken uitstekend verbinding zodra ik mijn Linksys router aanzet!
Je bericht is al weer een paar dagen oud, werkt ie nu al?
Recentelijk ook een TC aangeschaft, werkt prima!
Maar de TC kan alleen in "Brugmodus" werken, probeer het anders via de Wizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Gerco schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:24:
Misschien moet je proberen om de iMac wat dicht bij de TC te zetten. De TC heeft waardeloos wireless bereik bij mij (en volgens Google bij vele anderen) en het bereik van mijn oude linksys is vele malen beter.
De TC heeft waardeloos bereik? Is dat zo? Ik ben aan het overwegen om een TC aan te schaffen en deze dus ook als router te gebruiken. Ik ga echter geen router kopen met een waardeloos wireless bereik. Kan iemand hier iets over roepen?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tester_-_
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 12:21
Overgestapt van windows naar leopard, nieuwe macbook, nieuwe time capsule 500GB.
Tevens Vista geinstalleerd middels boot camp en banaderbaar via parallels (beveiligd met het Parallels Intenet Security Powered bij Kasperki).

Time Capsule werkt, evenals internet in Leopard.
In Vista ("boot camp" modus), werkt internet ook.

De disc in de time capsule is hfs gefomatteerd geloof ik.
Als externe disc heb ik een maxtor aan gehangen (FAT32), met het idee om bestanden gemakkelijk uit te kunnen wisselen via deze schijf tussen Vista en Leopard.

Time Capsule naam: broodtrommel
naam externe schijf aangesloten middels USB op TC: essentials

Echter in vista krijg ik de melding dat de airport schijf broodtrommel tot beschikking is gekomen (geen melding van essentials), ik tik het wachtwoord in en krijg de melding onbekende gebruiker, onjuist wachtwoord of inloggen in uitgeschakeld... Deze melding krijg ik ook als ik " verbiden als gast" selecteer

In de airport config staat aan:
- bestandsindeling inschakelen
- gedeelde schijven beveiligen met apparaatwachtwoord
- gasttoegang airport: lezen en schrijven

Enig idee hoe is vanuit Vista in de essentials schijf kan komen/waar de foutmelding vandaan komt? Dank!
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.