Vind je het raar ? Penryn nu en dan alle dingen die nog niet goed waren verbeterd: Zoals FSB er uit, on die memory controller, native 8 core ontwerp.mad_max234 schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:58:
De Nehalem word al gevreest en voordat hij op het toneel verschijnt, wie weet word de Nehalem wel helemaal niet zo een beest in het begin, vraag me ook af of ze hem ook op snelheid krijgen in het begin. Kan best zijn namelijk dat de Penryn de Nehalem in eerste instantie voorbij gaan, en zeker als je beetje aan overklokken doet. Nehalem is een van de complexe chips die intel genaakt heeft, en ze heeft veel hooi op haar vork hangen op dit moment, hoop dat het erop blijft liggen en dat het niet teveel is.
En voor de Nehalem hoeft de Phenom voorlopige niets te vrezen dacht ik, zal eerst naar de server markt gaan en als ultra high end desktop cpu verkocht worden. En laatst was er een onderzoek geweest en 96% van alle cpu die verkocht worden voor de desktop markt zitten onder de 200 dollar, nou dan loopt AMD 4% van de markt mis door geen high end cpu's te maken voor de desktop markt. (server markt is een ander verhaal, en daar kosten de barcelona's dan ook veel meer dan die 200 dollar)
In verhouding hebben ze dit keer veel risico genomen maar AMD heeft met K10 meer risico gelopen door meteen naar native quad te gaan en ook elke core te verbeteren. En 65nm te gebruiken wat al niet al te lekker werkte.
Maar wie weet.....
En over die 200 dollar. Voorlopig verkoopt intel zijn chips met dikke dikke winst. AMD maar amper met winst. + Intel kan er veel meer maken en verkoopt er ook veel meer dan AMD. Dus dan is het nog maar de vraag of AMD niets mis loopt:
Ik gok dat die bottelnek er al is. Alleen in sommige apps zoals databases. En rekenkundige applicaties. Andere komen tegen een FSB bottelnek aan waardoor de cores niet vol benut kunnen worden.KneoK schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:59:
[...]
Precies wat ik zeg, toch ? De situatie verandert dus niet, op dit moment is Intel 2xC2D en AMD 1xX4 en straks wordt dat 3xC2D (even snel gezegd) tegenover 1xX6.
Waarom hoop je overigens op een bottleneck ?
[ Voor 20% gewijzigd door Astennu op 21-04-2008 15:46 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....