Ik heb sinds afgelopen dinsdag een iPod Touch 16gb, een vriend van me heeft hem meegenomen uit Amerika voor de omgerekende prijs van €286,06.
Hij bevalt tot nu toe uitstekend. Gebruiksgemak en gadget-gehalte liggen erg hoog. Leuk om m'n vrienden op school een beetje jaloers te maken natuurlijk

.
Ik heb inderdaad ook 'last' van een zachte ruis oftewel 'hiss' als er geen muziek speelt. Dit heb ik zelfs met de standaard meegeleverde Apple-oordopjes. Echter als de muziek speelt heb ik er totaal geen last meer van. Ik ga er dan denk ik ook niet achteraan om dit te laten fixen.
Ik heb mijn iPod gejailbreak'd. Er zijn een aantal leuke applicatie via de installer te vinden alleen had ik graag wat leukere games gezien. Ik moet me er maar bij neerleggen dat het geen Nintendo DS is

. Ik kan niet wachten op de SDK, die demonstratie van Spore zag er fantastisch uit en voor zulke games zou ik best willen betalen.
Een paar dingen waar ik tegen aan loop:
Als ik mijn iPod aansluit op mijn computer is er (standaard) geen mogelijkheid om de bestanden erin te bekijken. Dat vind ik jammer omdat ik mijn oude iPod ook wel eens als usb stick gebruikte voor bijvoorbeeld powerpoint presentaties of word bestanden. Ik heb in dit topic over een programma WinSCP gelezen. Deze moet verbinding maken met de iPod. Ik las echter op de site dat deze dat doet door middel van WiFi? Dat zou niet erg handig zijn omdat ik dan op school de bestanden niet kan openen.
Zijn er geen andere programma's die dit doen? (Zodat de iPod bij 'Deze Computer' staat?)
Ook viel het me op dat de signaal-sterkte van het draadloze netwerk vaak erg laag is. Ik kan eigenlijk alleen in de woonkamer op ons netwerk, zelfs op de beneden WC valt ie al weg. Heel soms krijg ik boven in de slaapkamer twee streepjes, het volgende moment valt alles weer weg.
Hebben meer mensen hier last van of ligt het aan mijn te oude router?
Bedankt iedereen.