[iPod touch] Ervaringen & Discussie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 102.321 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:22
Fuentes schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:46:
Even een kort vraagje, ik heb een iPod touch 8GB (B-versie incl applicaties). Ben toch van plan om nu te gaan jailbreaken, maar als er iets misgaat, heb ik dan nog wel mijn applicaties als ik de restore/dfu doe?
Ja, als je hem dan gewoon weer restored heb je je applicaties gewoon weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTransporter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:50
Zo ik ben sinds gister ook trotse eigenaar van een ipod touch. Nou liep ik bij mij thuis gelijk tegen een probleem met wifi aan. Hij connect gewoon met mijn router (Draytek Vigor 2200VG) maar daarna kan ik niet internetten of dingen op youtube bekijken ofzo.(de rest van de internet functies werken ook niet). Ik heb zeker weten het goede password ingevoerd en mijn laptop heeft gewoon wel verbinding met internet. Het ligt niet aan de ipod want via iemand zijn onbeveiligde draadloos in de buurt werkt het gewoon wel. De beveiliging van mijn wifi is trouwens WPA. Weet iemand of ik nog wat moet veranderen in mijn router of dat het ergens anders aan ligt. Heb het topic al doorzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:03

jelle.

Product Owner
TheTransporter schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:32:
Zo ik ben sinds gister ook trotse eigenaar van een ipod touch. Nou liep ik bij mij thuis gelijk tegen een probleem met wifi aan. Hij connect gewoon met mijn router (Draytek Vigor 2200VG) maar daarna kan ik niet internetten of dingen op youtube bekijken ofzo.(de rest van de internet functies werken ook niet). Ik heb zeker weten het goede password ingevoerd en mijn laptop heeft gewoon wel verbinding met internet. Het ligt niet aan de ipod want via iemand zijn onbeveiligde draadloos in de buurt werkt het gewoon wel. De beveiliging van mijn wifi is trouwens WPA. Weet iemand of ik nog wat moet veranderen in mijn router of dat het ergens anders aan ligt. Heb het topic al doorzocht.
Mij lukte het in de eerste instantie ook niet maar mijn iPod gaf ook aan dat ie geen verbinding kon maken. Wat ik toen heb gedaan is de WPA beveiliging er even afgehaald, met iPod er op gegaan (toen werkte het wel). In de configuratie van m'n router stond toen iPod als "wireless device", toen ik daarna de WPA beveiliging er opzette bleef de iPod 'bekend' en nu kan ik er dus altijd op :)

Misschien dat je dat kunt proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185323

Sinds gister ook de trotse eigenaar van de Ipod Touch 16GB versie A. Moet zeggen dat ik het een super ding vind. Muziek klinkt lekker en alles werkt naar behoren.Nadat itunes geinstalleerd was uiteraard naar firmware 1.4 gegaan. Nu probeer ik dus de januari software upgrade te verkrijgen en het lukt niet? Kan nergens een knop in itunes vinden om het aan te schaffen , en al deze forums doorgespit maar zonder resultaat (misschien erover heen gelezen).
Nu is mijn vraag is het mogelijk om te jailbreaken/en of aan te schaffen met versie A / firmware 1.1.4, en zo ja hoe??

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Volg zelf al een tijdje dit topic en ben zeer gecharmeerd van de iPod Touch. Hopelijk ben ik binnekort ook trotse eigenaar van dit mooie apparaatje. Tot die tijd blijf ik zeker dit topic in de gaten houden!

Wat ik me overigens nog heel erg afvraag is hoe het nou precies zit met het in stereo bekijken/beluisteren van filmpjes op YouTube. Ik zou het toch erg zonde zijn als dit alleen mono door zou komen. Iemand enig idee of dit bij alle, dus zowel versie A als B, iPod Touch's voorkomt?
Anoniem: 185323 schreef op zondag 06 april 2008 @ 19:53:
Nu is mijn vraag is het mogelijk om te jailbreaken/en of aan te schaffen met versie A / firmware 1.1.4, en zo ja hoe??
Zoals hierboven te lezen heb ik nog geen iPod Touch in bezit. Over het jailbreaken is echter ook een topic te vinden op GoT: [iPhone & iPod touch] Jailbreaken . Hier staat alles wat je moet weten. Hier vindt je (ook) hoe je een Touch met firmware 1.1.4 kunt jailbreaken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:03
Anoniem: 185323 schreef op zondag 06 april 2008 @ 19:53:
Sinds gister ook de trotse eigenaar van de Ipod Touch 16GB versie A. Moet zeggen dat ik het een super ding vind. Muziek klinkt lekker en alles werkt naar behoren.Nadat itunes geinstalleerd was uiteraard naar firmware 1.4 gegaan. Nu probeer ik dus de januari software upgrade te verkrijgen en het lukt niet? Kan nergens een knop in itunes vinden om het aan te schaffen , en al deze forums doorgespit maar zonder resultaat (misschien erover heen gelezen).

bvd
jah januarie software kan door jailbreak tenminste mij is het gelukt op mijn 8gb.. gewoon jailbreaken en dan moet je een bepaalde source toevoegen zijn vast wel wat dingetjes over te vinden op google ;) en anders kun je me wel emailen erover dan help ik je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:08

Laguna

Connaisseur

Is er eigenlijk nog een manier om goeie kwaliteit eigen achtergronden erop te zetten? Als ik momenteel zelf achtergronden erop zet via iTunes is de kwaliteit gewoon slecht (compressie die gewoon belachelijk werkt, een 70kb 480x320 scherpe afbeelding wordt dan een 660kb korrelige fletse afbeelding). De wallpapers die er standaard op staan zijn wel van goeie kwaliteit, maar zelf mooie kwaliteit achtergronden erop zetten is er dus niet bij?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:32

RnB

Dit is al de tweede keer dat iemand klaagt over onscherpe afbeeldingen, zou dit iets zijn van de nieuwe iPods?
Want bij mij zijn ze echt superscherp, ik had laatst een foto van New York met zijn yellow cabs erop staan en ik stond echt ff 5 seconden met open mond te kijken hoe scherp en gedetailleerd het wel niet was. Ook mijn albumart is erg scherp, niet normaal meer.
Wel raar dat de compressietechniek veranderd is bij de nieuwe Touches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124837

Reef_91 schreef op maandag 07 april 2008 @ 07:46:
Dit is al de tweede keer dat iemand klaagt over onscherpe afbeeldingen, zou dit iets zijn van de nieuwe iPods?
Want bij mij zijn ze echt superscherp, ik had laatst een foto van New York met zijn yellow cabs erop staan en ik stond echt ff 5 seconden met open mond te kijken hoe scherp en gedetailleerd het wel niet was. Ook mijn albumart is erg scherp, niet normaal meer.
Wel raar dat de compressietechniek veranderd is bij de nieuwe Touches.
Dat is niet zo en kan ook niet. Itunes past de plaatjes aan, niet de touch zelf. Blijkbaar zijn bepaalde mensen wat kritischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189219

Anoniem: 124837 schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:49:
[...]

Dat is niet zo en kan ook niet. Itunes past de plaatjes aan, niet de touch zelf. Blijkbaar zijn bepaalde mensen wat kritischer.
dat klopt, itunes past ze aan. wanneer je echter een gejailbrakete ipod hebt kan je achtergronden wel gewoon in hat wallpaper mapje slepen, (het pad ken ik niet uit mn hoofd, is ff zoeke). De afbeeldingen die daar in staan hebben bepaalde naam met een nummer er achter. loopt tot de 18 dacht ik, ga je door met het cijfer 19 van de afbeelding en de thumbnail en dan werkt het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:41

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Toevallig MAC filtering aanstaan op je router ? ;)

Ondertussen nog steeds happy met mijn Ge-JB te iPod Touch van 8 Gig :D Blijf me verbazen over de leuke tools die via installer binnen te slepen zijn :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:05
Vreemd geval inderdaad. Ik probeerde mijn touch gisteren ook op een netwerk beveiligd met WEP. Ik was verbonden na het invoeren van de wep key maar mn pod kreeg geen ip adres via dhcp (uiteraard staat dhcp aan in de router). Ideeën iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Reef_91
Ik neem aan dat die van jouw gejailbreakt is?

@e-form
Het heeft niet zozeer met kritisch te maken het is gewoon duidelijk zichtbaar, zoals ook hier is te zien: iTunes iPod touch photo "optimization"

@Kerelvent
Dus als ik het goed begrijp zijn custom scherpe achtergronden alleen mogelijk middels jailbreaken?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189219

Laguna schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:32:
@Reef_91
Ik neem aan dat die van jouw gejailbreakt is?

@e-form
Het heeft niet zozeer met kritisch te maken het is gewoon duidelijk zichtbaar, zoals ook hier is te zien: iTunes iPod touch photo "optimization"

@Kerelvent
Dus als ik het goed begrijp zijn custom scherpe achtergronden alleen mogelijk middels jailbreaken?
misschien is er een andere manier, maar een foto die scherp in iphoto staat wordt korrelig op de touch, zet ik hem er rechtstreeks op, dus gejailbraked, dan is ie gewoon scherp. Het zal denk ik met de compressie te maken hebben maar ik begrijp niet waarom het zo is, ook bij de meest kleine afbeeldingen, dus zlefs gewoon native resloutie, heb ik dit euvel en naar ik lees anderen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik heb nergens last van hoor jongens. :P En heb hem gewoon origineel gelaten, niet gejailbreaked.
Mijn foto's en albumart zijn superscherp, dezelfde kwaliteit als op mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laguna schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:32:
@e-form
Ik schaar mijzelf onder de kritische mensen (daar is niets mis mee, geef het gewoon toe :P), aangezien ik het verschil direct na aanschaf van de touch had opgemerkt (beetje jammer, aangezien ik het wilde gebruiken als portfolio voor mijn cg renders etc). Echter, valt het bepaalde mensen hier niet op :).

Ik had de album mappen ook al gevonden op de touch via ssh.
Reef_91 schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:23:
Ik heb nergens last van hoor jongens. :P En heb hem gewoon origineel gelaten, niet gejailbreaked.
Mijn foto's en albumart zijn superscherp, dezelfde kwaliteit als op mijn pc.
Zet je neus eens wat dichter op het scherm en let dan even op de problemen die normaal gesproken ontstaan door een zeer lage DPI.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 124837 op 07-04-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
een vraag.. kun je ook de gewone foto's op je ipods die je gesynced heb met itunes ergens vinden op je ipod?? er is een mapje foto's op de ipod alleen daar staan van die rare bestanden in. (wil namelijk ook graag van de compressie af)

Om nu al mijn foto's in de wallpaper map te zetten vind ik namelijk teveel van het goede.

Ik had inderdaad ook al die compressie opgemerkt. Maar nu ik het voorbeeldje zie met die 2 foto's wil ik het gelijk maar zonder compressie op me ipod hebben. Ik zag dat het redelijk gecompressed werdt, maar dat het zo erg was had ik eigenlijk niet door. Had ze nooit naast mekaar gehouden namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LeVortex schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:29:
een vraag.. kun je ook de gewone foto's op je ipods die je gesynced heb met itunes ergens vinden op je ipod?? er is een mapje foto's op de ipod alleen daar staan van die rare bestanden in. (wil namelijk ook graag van de compressie af)

Om nu al mijn foto's in de wallpaper map te zetten vind ik namelijk teveel van het goede.

Ik had inderdaad ook al die compressie opgemerkt. Maar nu ik het voorbeeldje zie met die 2 foto's wil ik het gelijk maar zonder compressie op me ipod hebben. Ik zag dat het redelijk gecompressed werdt, maar dat het zo erg was had ik eigenlijk niet door. Had ze nooit naast mekaar gehouden namelijk
Misschien is het mogelijk met snapshot? Met dat programma kan je plaatjes van het internet vanuit safari opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Anoniem: 124837 schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:50:
[...]

Misschien is het mogelijk met snapshot? Met dat programma kan je plaatjes van het internet vanuit safari opslaan.
weet je misschien de source?? in het topic van de ipod onmisbare applicaties kan ik ze niet vinden.. en gewoon bij de installer ook niet.

Google helpt ook niet echt mee. want die komt met verkeerde resultaten... (snapshot is namelijk zelfde als screenshot en ik wil geen screenshots maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Anoniem: 124837 schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:25:
[...]

Zet je neus eens wat dichter op het scherm en let dan even op de problemen die normaal gesproken ontstaan door een zeer lage DPI.
Gast, je gaat me toch niet vertellen dat wanneer je je iPod gebruikt, je dat ding voor je neus houdt?
Kom op man, dan vraag je er toch gewoon om? Maargoed, heb het maar is gedaan en idd, het is IETS korreliger, maar zoals ik al zei, wanneer houd je dat ding op zo'n afstand?

@hieronder: Ik reageerde op wat e-form zei, dat ik mijn neus eens wat dichter op het scherm moet zetten. Dat sommigen er last van hebben op grotere afstand kan ik niets aandoen, ik heb daar iig geen last van. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door RnB op 07-04-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Reef_91 schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:18:
[...]

Gast, je gaat me toch niet vertellen dat wanneer je je iPod gebruikt, je dat ding voor je neus houdt?
Kom op man, dan vraag je er toch gewoon om? Maargoed, heb het maar is gedaan en idd, het is IETS korreliger, maar zoals ik al zei, wanneer houd je dat ding op zo'n afstand?
uh sommige zien dat verschil ook op grotere afstand :? Ik zie het een klein beetje van een normale afstand, als ik echt op detail ga letten (of inzomen) dan zie ik echt compressie. Dat vind ik jammer, en veel anderen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTransporter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:50
Ik heb wat verder gezocht en onder zocht. Ik kan via IP adressen websites zoeken op mijn touch maar er is dus volgens mij iets mis met het DNS gebeuren. Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? Als primary en secundary gebruik ik 193.79.251.39 en 193.79.237.39 maar dat is vrij standaard volgens mij.

EDIT: Probleem op gelost op een hele rare manier. Ik heb mijn ip en zo statisch ingesteld en dan bij DNS het ip van mijn router ingesteld. Maar goed het werkt nu eindelijk :D:D

[ Voor 7% gewijzigd door TheTransporter op 07-04-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Ik zie de problemen met de wallpapers ook niet zo....zeker als ze netjes op formaat zijn.
Haal ze zelf hier vaak vandaan: http://www.flickr.com/groups/iphonewallpapers/pool/

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Pretorian_ schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:50:
Ik zie de problemen met de wallpapers ook niet zo....zeker als ze netjes op formaat zijn.
Haal ze zelf hier vaak vandaan: http://www.flickr.com/groups/iphonewallpapers/pool/
Ligt het aan mij of zijn die foto's over het algemeen allemaal niet erg scherp? :P

Als je goede kwaliteit foto's erop zet moet je het verschil wel degelijk kunnen zien lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reef_91 schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:18:
[...]

Missie geslaagd. Je ziet nu i.i.g. waar anderen het over hebben. Ik zie dit dus ook van grotere afstand, net zoals velen anderen.

@leVortex

Sorry, verkeerde naam. Dit is het:
http://lonman06.com/2008/...h-imgrabapp-one-cool-app/
Je hebt er blijkbaar wel een iphone voor nodig, aangezien de plaatjes worden opgeslagen in een iphone app.

Een alternatief:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=438100 (kan ook andere type bestanden opslaan).

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 124837 op 07-04-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
@e-form, ik ga het gelijk proberen, misschien dat het ook wel werkt op itouch

hmm werkt niet... imgrab crashed gewoon terug naar het board.. (ook met jiggy geinstalleerd). Ik probeer het vandaag nog wel even een poosje, misschien dat ik het nog werkend krijg (alleen heb ik ook toetsweek :( )

bedankt voor de suggestie in iedergeval

[ Voor 63% gewijzigd door LeVortex op 08-04-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240712

Ik lees nu al een tijdje mee in deze topicreeks en moet zeggen dat ik behoorlijk overtuigd ben van het feit dat ik een 16 GB variant ga halen binnenkort. Nog enkele vraagjes die doorslaggevend kunnen zijn:

- Werkt de Mail functie van de January update nou wel of niet met Hotmail? Hier zijn nog wat onduidelijkheden over.
-Kan je je hotmail-inbox bekijken met de Safari browser?
-Is er mogelijkheid tot MSNen op je iPod Touch (als je hem bijvoorbeeld jailbreakt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

1) Zonder jailbreaken - afaik - niet.
2) Jep.
3) Jep, indien je 'm jailbreakt.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:31
Twee aanvullingen. Volgens mij kan 1 ook niet als je hem jailbreakt. Het probleem is namelijk dat Hotmail geen POP of IMAP ondersteunt, dus is het niet mogelijk (zonder speciale HTTP plugin) om je mail offline te lezen in een mailclient. MSNen kan natuurlijk ook webbased, dus dan hoef je hem niet te jailbreaken en dan kun je gewoon via Safari chatten.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hotmail doorsturen naar gmail, en het probleem is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248048

Anoniem: 124837 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:43:
Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

opties -> meer opties -> account beheren
Opties is zichtbaar nadat je op inbox klikt via hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Anoniem: 124837 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:43:
Dit werkt dus niet. Je kan doorsturen naar @hotmail.com @live.com, @msn.com of een custom domain, maar als je @gmail.com probeert gaat dat echt niet lukken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Red schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:14:
[...]

Dit werkt dus niet. Je kan doorsturen naar @hotmail.com @live.com, @msn.com of een custom domain, maar als je @gmail.com probeert gaat dat echt niet lukken hoor.
flauw toch weer van Microsoft. Ik stuur het iig door naar een custom domain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1009
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-03 15:16
even gekopieerd van iphoneclub.nl :
Zo ga je te werk:
1. ga naar Microsoft Online Services Home
2. Klik op "Hotmail voor mobiele telefoons".
3. Lees de informatie goed door! Ook het deel over de prijzen.
4. Klik op "nu aanmelden" en daarna nog een keer op "nu aanmelden".
5. Kies je mobiele operator en vul je mobiele nummer in zonder 0 ervoor.
6. Doorloop de rest van het aanmeldproces. Vink bij Hotmail alerts of MSN alerts niks aan!
7. Zet in de settings meteen aan dat je geen SMS alerts voor Hotmail wilt ontvangen en dat de rest van je hotmail instellingen moeten blijven zoals ze zijn.
8. Rond de aanmelding af. Nu ontvang je een SMS met een 4-cijferige code om de service te activeren. Dit is de enige SMS die je krijgt en moet betalen via je mobiele operator!
9. Na de aanmelding ga je in je Hotmail naar "opties"=>"meer opties".
10. Nu in de sectie "Je hotmail aanpassen" naar de optie "Mobile alerts voor nieuwe berichten" en controleer of daar de optie "Geen. Stuur mij nooit Mobile alerts" aan staat. Je ontvangt hierdoor dus nooit een SMS en maakt dus ook geen verdere kosten. Klik op opslaan.
11. Ga nu in de sectie "je account beheren" naar "E-mail naar een ander e-mailaccount doorsturen".
12. Nu vul je ieder gewenst e-mail adres in, bijvoorbeeld je Gmail adres of een andere mailaccount van je. Je zult zien dat Hotmail dit adres nu wel accepteert!
13. Stel je iPhone in voor het ontvangen van Gmail of via het pop of IMAP account van je andere emailaccount en ontvang je hotmailtjes!

Vanaf hier gaan we verder. MyFocus.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Hier staat ook een manier beschreven hoe je hotmail kunt laten werken op je Ipod Touch. Het enige nadeel is dat je je moet registreren op een website.

Wat wellicht ook werkt is om als POP-server 'mail.hotmail.com' in te vullen, maar de werking kan ik je niet garanderen. Even testen dus :) .

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een klein vraagje wat toch niet onbelangrijk is:

Hoeveel GB's (netto) is er bruikbaar als ik voor een 16 GB Touch ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

14.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nice. Kan je (of een andere Tweakertje) me toevallig ook vertellen hoe het zit met de garantie als ik een ongeopende iPod Touch koop van iemand die het met bijbetaling bij zn telefoonabbonnement heeft gekregen?

Moet ik nou echt een bon hebben of gaat dat met de serienummer via Apple o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242479

Anoniem: 240712 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:58:
[...]

Nice. Kan je (of een andere Tweakertje) me toevallig ook vertellen hoe het zit met de garantie als ik een ongeopende iPod Touch koop van iemand die het met bijbetaling bij zn telefoonabbonnement heeft gekregen?

Moet ik nou echt een bon hebben of gaat dat met de serienummer via Apple o.i.d?
In principe hoef je alleen het serial nummer aan een account te koppelen. Dan heb je gewoon garantie. Enige nadeel kan zijn is dat je niet naar bijv. de mediamarkt of dixons kan want daar is die niet gekocht. Maar dat vind ik niet echt een nadeel want online is gewoon de snelste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donno86
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-01 19:51
Gamer1009 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:09:
even gekopieerd van iphoneclub.nl :
Zo ga je te werk:
1. ga naar Microsoft Online Services Home
2. Klik op "Hotmail voor mobiele telefoons".
3. Lees de informatie goed door! Ook het deel over de prijzen.
4. Klik op "nu aanmelden" en daarna nog een keer op "nu aanmelden".
5. Kies je mobiele operator en vul je mobiele nummer in zonder 0 ervoor.
6. Doorloop de rest van het aanmeldproces. Vink bij Hotmail alerts of MSN alerts niks aan!
7. Zet in de settings meteen aan dat je geen SMS alerts voor Hotmail wilt ontvangen en dat de rest van je hotmail instellingen moeten blijven zoals ze zijn.
8. Rond de aanmelding af. Nu ontvang je een SMS met een 4-cijferige code om de service te activeren. Dit is de enige SMS die je krijgt en moet betalen via je mobiele operator!
9. Na de aanmelding ga je in je Hotmail naar "opties"=>"meer opties".
10. Nu in de sectie "Je hotmail aanpassen" naar de optie "Mobile alerts voor nieuwe berichten" en controleer of daar de optie "Geen. Stuur mij nooit Mobile alerts" aan staat. Je ontvangt hierdoor dus nooit een SMS en maakt dus ook geen verdere kosten. Klik op opslaan.
11. Ga nu in de sectie "je account beheren" naar "E-mail naar een ander e-mailaccount doorsturen".
12. Nu vul je ieder gewenst e-mail adres in, bijvoorbeeld je Gmail adres of een andere mailaccount van je. Je zult zien dat Hotmail dit adres nu wel accepteert!
13. Stel je iPhone in voor het ontvangen van Gmail of via het pop of IMAP account van je andere emailaccount en ontvang je hotmailtjes!
toon volledige bericht
Klopt het dat je bij deze methode dus moet betalen per ontvangen of verzonden email???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Waar leid je dat van af? Je moet eenmalig betalen voor dat activeren, als je daarna dat naar SMS doorsturen uitzet kost het dus geen geld meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258436

Ik heb firmware 1.1.4, wat moet ik dan doen om deze applicaties [iPhone & iPod touch] Handige & onmisbare applicaties erop te kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

googelen ;). Zoek eens onder jailbreak.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 124837 op 10-04-2008 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jaa heb al wat gezocht alleen ben ik nog niet zo ver dat ik aalles begrijp...
weet 1 van jullie mss of ik mijn ipod nu nssr firmware 1.1.1 moet zetten of hoef ik hem niet te jailbreaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en als ik onder jailbeak lees wille veel mensen hem juist naar 1.1.4 zette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Lukt het mensen trouwens om in te loggen op Hyves via de iPod Touch? Aangezien ik steeds op het beginscherm uit kom na inloggen en dan niet ingelogd ben.

Mijn fout wachtwoord was incorrect O-)

Maar inderdaad die mobiele versie van Hyves werkt niet echt lekker, desktop versie werkt beter :)

[ Voor 32% gewijzigd door Laguna op 14-04-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:58

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Het inloggen lukt mij wel, maar de mobiele pagina die Hyves gemaakt heeft vind ik absoluut niet handig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258436 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:41:
en als ik onder jailbeak lees wille veel mensen hem juist naar 1.1.4 zette
Dus? Ik dacht dat het juist de bedoeling was om de meest stabiele en nieuwste JB te gebruiken :).
http://www.ipodtouchblog.nl/how-to/
Lezen, uitvoeren, veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139239

Sinds kort ben ik ook een blije eigenaar van een Touch.
Nu ben ik op zoek naar een draadloze RF afstandsbediening.
Voor andere iPods heb ik die wel gevonden, maar nog niet voor de Touch.
Bestaan die (nog) niet, of moet ik beter zoeken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Anoniem: 139239 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:25:
Sinds kort ben ik ook een blije eigenaar van een Touch.
Nu ben ik op zoek naar een draadloze RF afstandsbediening.
Voor andere iPods heb ik die wel gevonden, maar nog niet voor de Touch.
Bestaan die (nog) niet, of moet ik beter zoeken? :P
Ik vond vlug even dit:
http://forums.ilounge.com/archive/index.php/t-211809.html
Misschien staat d'r iets tussen in de links die er gegeven worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236438

Heb mn touch gisteren gejailbreaked, zit nu met een of ander Cynthia install programma... Probleem is dat ik geen sources kan toevoegen in het programma zelf, maar dat moet ik handmatig doen in bepaalde mappen. Hoe kom ik in die mappen, als ik mn ipod aansluit op de pc komt er geen schijf te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139239

Anoniem: 236438 schreef op zondag 13 april 2008 @ 02:24:
Heb mn touch gisteren gejailbreaked, zit nu met een of ander Cynthia install programma... Probleem is dat ik geen sources kan toevoegen in het programma zelf, maar dat moet ik handmatig doen in bepaalde mappen. Hoe kom ik in die mappen, als ik mn ipod aansluit op de pc komt er geen schijf te staan?
Ben ik gisteren toevallig ook mee aan het stoeien geweest. Zoek ff op touch en winscp.
Zie hiero bijv: http://www.ipodclub.nl/ha...de-ipod-touch-via-winscp/

Ondertussen heb ik, ondanks genoemde link (thx), nog geen afstandbediening gevonden voor de touch. Denk dat die (nog) niet bestaat. Moet ik er nog een ipod bij kopen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186668

Anoniem: 255018 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:10:
No prob! :) ik heb de bestelling geplaats via vooruitbetalen dat stond erbij toen ik de bestelling ging plaatsen. :*) Je krijgt dan automatisch een mailtje te zien met betaalgegevens je moet wel naar een buitelandse rekening overboeken geloof ik ik dacht eerst dat de postbank was maar is een duitse postbank dit vertelde mijn rabobank mij met de swift code en iban code kun je dan de overboeking doen zo heb ik dat gedaan, best easy maar idd snap ook niet waarom ze geeb andere betaalsystemen hebben das veel sneller dit duurde namelijk langer maarja! belangrijkste ik heb mijn tomtom ;) en goedkoper heb ik hem alleen bij een site gezien alleen die hadden een levertijd van 8 dagen das ook lang 8)7
Hey Jackk
interessante feedback geef je hier op die webshop.
zeker opvallend daar het lijkt dat je zelf registrant en admin contact bent van de domeintjes die door die shop gebruikt worden. Hoe zit dat precies uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147672

Pfft, heb me iPod laten vallen, nu is het scherm kapot :(

http://www.youtube.com/watch?v=NLkl44Iemqg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leugenaar, volgens mij kwam het gewoon door de hardcore ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 15:24
Heb nu ook een Ipod Touch, leuke actie bij de MM In breda. heb even het topic doorgelezen, maar hoe gaat dat nou in zijn werk om die Apps te kopen/instaleren? kan niet echt wat vinden apart dat het schandalig is dat het 18,- koopt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:13

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Sqorpius schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:53:
Heb nu ook een Ipod Touch, leuke actie bij de MM In breda. heb even het topic doorgelezen, maar hoe gaat dat nou in zijn werk om die Apps te kopen/instaleren? kan niet echt wat vinden apart dat het schandalig is dat het 18,- koopt etc.
Leuke actie.... Het is gewoon een oude voorraad die lijkt goedkoop, maar je moet dus gewoon lappen voor de nieuwe apps. Vind ik altijd zo jammer van de MM. Als je de iPod bij een APR koopt zal je altijd de nieuwe apps hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86399

Sqorpius schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:53:
iTunes prompt je volgens mij toch gewoon of je de Apps wilt kopen als je de Touch aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259245

Heb een 32GB iTouch uit Canada maar mijn keyboard voor dutch is qwerty. :|

Is dit te veranderen naar azerty?

Alleen als ik france kies dan komt die in azerty. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147672

Anoniem: 259245 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:25:
Heb een 32GB iTouch uit Canada maar mijn keyboard voor dutch is qwerty. :|

Is dit te veranderen naar azerty?

Alleen als ik france kies dan komt die in azerty. :(
Nope, is bij mij ook zo, niks aan te doen... be is een klein land |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259245

Anoniem: 147672 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:22:
[...]

Nope, is bij mij ook zo, niks aan te doen... be is een klein land |:(
Das wel jammer, kunne geen email sturen ofzo naar apple? :P

Mischien dat het bij de volgende update fixed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259310

Hoeveel kost hij nu dan bij de mediamarkt in Breda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Anoniem: 259310 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:37:
Hoeveel kost hij nu dan bij de mediamarkt in Breda?
Volgens mij kost de iPod Touch 16GB in elke MediaMarkt €299,- . Correct me if i'm wrong. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 16:26
ExPlanE schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 13:21:
[...]

Volgens mij kost de iPod Touch 16GB in elke MediaMarkt €299,- . Correct me if i'm wrong. :P
Ik kan me natuurlijk ook vergissen, maar toen ik mn itouch een maand ofzo terug kocht was de 16gb nog 350.
Dit kan natuurlijk verandert zijn in die tijd maar ik betwijfel het als er op apple.nl staat dat hij 370€ is, 70€ beneden apple prijs is wel erg ver :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:25
Relis schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 15:21:
[...]

Ik kan me natuurlijk ook vergissen, maar toen ik mn itouch een maand ofzo terug kocht was de 16gb nog 350.
Dit kan natuurlijk verandert zijn in die tijd maar ik betwijfel het als er op apple.nl staat dat hij 370€ is, 70€ beneden apple prijs is wel erg ver :O
Dan heb je wel de versie zonder Januari apps, met die apps is ie nog wel een slagje duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Heeft iemand getest hoe lang je werkelijk video kan kijken met de ipod touch?
Klopt die 5 uur?

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

8 GB heb ik voor 279 gekocht bij de MM. Met januari appz!

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

5 uur is zeker te doen, alleen niet op volle helderheid. Ik denk je zelfs wel iets langer haalt op laagste helderheid en met een video in een niet te cpu-zware codec (geen h268).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Relis schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 15:21:
[...]

Apple store is altijd relatief duur hoor. Volgens mij is 16GB €299,- (bij de MM) maar dan wel zonder de Januari Update.

In een maand kunnen prijzen veel veranderen . :P

[ Voor 1% gewijzigd door ExPlanE op 20-04-2008 16:01 . Reden: Verduidelijkt :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
ExPlanE schreef op zondag 20 april 2008 @ 10:10:
[...]

Apple store is altijd relatief duur hoor. Volgens mij is 16GB €299,- maar dan wel zonder de Januari Update.

In een maand kunnen prijzen veel veranderen . :P
Verkoopt Apple Store hem ook zonder January Apps dan? Ik dacht alleen mét, voor €369.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

jelle. schreef op zondag 20 april 2008 @ 14:31:
[...]

Verkoopt Apple Store hem ook zonder January Apps dan? Ik dacht alleen mét, voor €369.
Excuus, ik bedoelde die prijs voor de MM. Heb het even aangepast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Hey, ik reageerde al eerder op jouw probleem omdat het me zo vreemd leek, maar bij mijn Touch doet ie het ook niet :? Mijn Touch laadt prima via de PC, maar wanneer ik hem in die 220v lader steek gebeurt er niks. Verschillende USB datakabels geprobeerd, mocht ook niet baten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Dat heb ik ook meegemaakt, dat ie in een USB-lader niet wil opladen, ook verschillende kabeltjes enzo geprobeerd, wat bleek nou; met een originele Apple adapter deed ie het wel. Ik denk dat de Touch een bepaald aantal ampère nodig heeft, hoger dan bijvoorbeeld de Nano, die het wel deed in die USB-lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Reef_91 schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:48:
Dat heb ik ook meegemaakt, dat ie in een USB-lader niet wil opladen, ook verschillende kabeltjes enzo geprobeerd, wat bleek nou; met een originele Apple adapter deed ie het wel. Ik denk dat de Touch een bepaald aantal ampère nodig heeft, hoger dan bijvoorbeeld de Nano, die het wel deed in die USB-lader.
Volgens mij is dit ook een originele :? "TRAVEL CHARGER" en nog wat over voltages staat er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
  • Laatst online: 23-04 07:49
Ik heb twee vraagjes:

- Is er ook een goedkoper alternatief voor de Apple Universal Dock? Ik heb geen afstandbediening nodig en bovendien wil ik graag een zwarte dock. (Zelf heb ik niets kunnen vinden)

- Bij pricewatch staat de ipod 8GB voor 230 Euro. Is het verstandig de Ipod online te kopen i.v.m. defecte pixels, stofjes in het scherm en eventueel een oude versie van het scherm (met problemen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuentes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-05 22:07
Seph schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:47:
Ik heb twee vraagjes:

- Is er ook een goedkoper alternatief voor de Apple Universal Dock? Ik heb geen afstandbediening nodig en bovendien wil ik graag een zwarte dock. (Zelf heb ik niets kunnen vinden)

- Bij pricewatch staat de ipod 8GB voor 230 Euro. Is het verstandig de Ipod online te kopen i.v.m. defecte pixels, stofjes in het scherm en eventueel een oude versie van het scherm (met problemen)?
-Voor iPod docks en overige extra's voor je iPod zou je eens kunnen kijken op www.dealextreme.com. Vrij goedkoop, wel lange levertijden maar goed... Kijk wel even goed of hij daadwerkelijk met je iPod touch compatibel is.

-Het ligt er een beetje aan bij welke online winkel je hem koopt, bij bol.com of dixons of iets dergelijks zou ik hem wel online durven kopen, maar met overige online winkels ben ik zelf met zoiets vrij voorzichtig. Inderdaad ivm garantie en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112184

Ik heb me een iPod Touch 32 Gb aangeschaft en na een weekje wil ik toch even mijn ervaring delen. Het is mijn eerste Apple product, dus het was echt wel uitkijken ernaar!

Pro's:
- prachtig scherm, niemand die daar moet aan twijfelen
- sleek design, super dun, ideaal voor in je jaszak

Maar dan... de CON's:
- wie haalt het in zijn hoofd om enkel maar MP4 en geen AVI te ondersteunen? Bijna alles wat je op internet vindt (officieël of niet-officieel) is in AVI of DivX/Xvid.
- converteren van AVI naar MP4 duurt uuuuuuuuuuuuren! (okay, beetje overdreven, maar het duurt tergend lang)
- converteren is niet zo eenvoudig, als je niet goed weet wat de instellingen zijn van een iPod (zoals 480x320 resolutie) kan je converteerde filmpjes wel eens zuur opbreken. Waarom kan de iPod niet zelf resizen? Stel dat je een film hebt in grotere resolutie zou het echt wel handig zijn moest het device zelf naar beneden scalen
- iTunes zuigt... sorry, maar 'k vind er niets aan. Maar... meningen verschillen. Dus dit vind ik een persoonlijke CON.
- geen handleiding in de doos, amper een mini-blaadje met twee keer niets erop. Minstens zou er een klein mini-handleidingetje bij moeten zitten
- geen beschermhoes!!!! Heb mij dan maar zelf een Invisible Shield besteld (nog eens 20 euro)
- witte oortjes voor een zwarte iPod??? Was het nu zo moeilijk om dat kleurtje aan te passen?

Okay, het lijkt alsof ik aan het bashen ben, maar voor 459 EURO vind ik dat het toestel echt wel wat meer mocht kunnen, vooral naar ondersteuning van formaten.

Tot zover MIJN mening! Ik wil niemand tegen de schenen schoppen of wat dan ook. Maar 'k vond het toch nodig om dit even te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171534

Anoniem: 112184 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:41:
- geen handleiding in de doos, amper een mini-blaadje met twee keer niets erop. Minstens zou er een klein mini-handleidingetje bij moeten zitten
Daardoor kwam ik er gisteren (na een halfjaar in het bezit te zijn van een touch) pas achter dat 2x keer klikken op de home button als ie gelocked is, music controls tevoorschijn tovert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 20:34
• Minpunt 1 en 2 zijn het zelfde
• Minpunt 3 is deels uit te zoeken(De instellingen) en deels omdat de iPod een veel sterkere processor nodig zou hebben en de speler dan nog duurder zou worden bovendien kunnen maar weinig PMD's films met een 'normale' resolutie aan
• Een beschermings hoesje zou wel handig zijn, ja.
• Handleiding staat op internet maar dat neemt inderdaat niet weg dat het hadig zou zijn
• iPods hebben altijd witte oordopjes daar stap Apple niet vanaf. Bovendien doe je er goed aan om voor een paar tientjes betere oordopjes te kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Vihaio op 23-04-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251767

ik had even een vraagje.
de mail laat zien als er ongeopende mail is(op het springbord).
maar dit doet die pas als ik hem geopend heb.
is er een manier om hem automaties elke x aantal minuten te laaten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 02-04 20:12

mux

99% efficient!

master007 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:04:
• Minpunt 3 is deels uit te zoeken(De instellingen) en deels omdat de iPod een veel sterkere processor nodig zou hebben en de speler dan nog duurder zou worden bovendien kunnen maar weinig PMD's films met een 'normale' resolutie aan.
Mijn iPAQ h1940 kan ook xvid/divx afspelen op zijn Samsung SC2440. Dat is dus geen argument - het echte argument is dat in andere formaten geen DRM mogelijkheid zit, of deze niet verplicht is. Natuurlijk WMV uitgesloten, maar dat is microsoft, en je zou wel gek zijn om dat te ondersteunen (de Zune is een competing product).

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 19:07

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb twee vraagjes:

ben ook zoekende. Heb inmiddels door dat belkin en thrust ook zoiets hebben. Weet alleen niet of dat beetje werkt/kwaliteit is. Het merk doet me vermoeden van niet.

oja en hij is lelijker

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Anoniem: 112184 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:41:
- witte oortjes voor een zwarte iPod??? Was het nu zo moeilijk om dat kleurtje aan te passen?
De witte oortjes zijn zo ongeveer onlosmakelijk verbonden met iPod. Dat is ook waar de hele campagne op gebaseerd is:

Afbeeldingslocatie: http://www.cbc.ca/arts/images/pics/adyearend.jpg

Zou stom zijn als ze die zwart gaan maken.

Daarnaast is het natuurlijk doodeenvoudig zelf oortjes aan te schaffen die bij jou wel in de smaak vallen. Vaak geven deze (nieuwe) oortjes ook nog een beter geluid. 2 vliegen in 1 klap. :P

Ben het overigens wel met je eens dat Apple téveel een vinger in de pap wil houden. Videos converten zou gemakkelijker moeten zijn en bovendien moet er een alternatief op iTunes mogelijk zijn. Ze hadden er volgens mij ook meteen goed aan gedaan om meteen 3rd party apps toe te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:58
Anoniem: 251767 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:41:
ik had even een vraagje.
de mail laat zien als er ongeopende mail is(op het springbord).
maar dit doet die pas als ik hem geopend heb.
is er een manier om hem automaties elke x aantal minuten te laaten kijken?
Ga naar Settings --> Mail --> Check every 15 minutes (korter kan niet)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

mochten mensen nog zitten met converten: http://www.jakubsloup.cz/iLove/
Dit kan converten naar mpeg4 en h264 en ondersteund ook ondertiteling en werkt supersimpel

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112184

Nogmaals: ik wil niet negatief klinken, want ik vind het een zeer leuk gadget, maar ik had er echt meer van verwacht. Iedereen is altijd maar bezig van "waaauw en "oooh", maar gisteren converteerde ik enkele AVI episodes van een Amerikaanse serie (die hier nog niet verkrijgbaar is - dus ja, effe van het internet geplukt). Om een episode van 22 minuten te converteren heb ik 17 minuten nodig :-(
Was ik dan ook weeral zo slim om de grootte van het scherm (dus 480x320) aan te passen waardoor het op 720x... (weet het niet meer) stond, resultaat: importeren in iTunes lukt en synchroniseren krijg ik zo een leuke foutmelding van "dit gaat niet".
Dus heb ik maar opnieuw gesynchroniseerd en let ik er beter op in de toekomst.

Maar... éénmaal je alles in orde hebt: super gaaf toestel. Prachtig beeld... echt prachtig beeld. Ook het automatisch roteren, foto's bekijken enzovoorts vind ik fantastisch. Maak je ook veel mensen jaloers mee... zie je ze echt schrikken als je gewoon je iPod op z'n zij legt en de foto's mee geroteerd worden. _/-\o_

Zou Apple niet in de toekomst toch wat soepeler omgaan met AVI formaten en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rivanov schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:40:
[...]

Ga naar Settings --> Mail --> Check every 15 minutes (korter kan niet)
dit is presies wat ik moet hebben.
ik heb er gewoon heleelemaal over heen gekeeken.
dank u wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 112184 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 09:03:
Zou Apple niet in de toekomst toch wat soepeler omgaan met AVI formaten en zo?
AVI is een containerformaat (net als MKV), waar dus van alles in kan zitten (van DivX tot H.264, van WMV tot MP3). Als je AVI al een H.264 of MPEG-4 videostream (met een AAC-LC audiostream) bevat, hoef je die alleen nog in een MOV (of MP4, of M4V) container te plaatsen. In alle andere gevallen zul je de audio- en/of videostream moeten transcoden.

Waarom Apple niet andere formaten ondersteund, zal waarschijnlijk te maken hebben met licentiekosten en omdat Apple graag wil dat iedereen hun codec (QuickTime, en daarmee ook MP4) gebruikt en niet die van de concurrentie (Microsoft et al.).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109288

Werkt een iPod Touch die normaliter gebruikt wordt op een Windows PC ook op een MacBook of wordt ie dan niet herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja werkt prima.
heb het hier op een windows xp en op een powerbook g4.
no problem here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217505

mensen ik las een paar dagen geleden iets...dit verontruste mij best wel....het staat op de 8erkant van de touch doosje, weet niet of iedereen dit al wist....

De batterij kan slechts een beperkt aantal malen worden opgeladen en moet mogelijk uiteindelijk worden vervangen door een erkende serviceaanbieder.

WTF :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

dat staat volgens mij op alle apparaten met een dergelijke batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:58

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Dat is er alleen door Apple opgezet om zichzelf in te dekken tegen rechtszaken, "Er staat nergens dat het op een gegeven moment niet meer werkt." De batterij begint zijn werking te verliezen vanaf 1000 cycles ofzo, maak je dus maar niet druk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:31

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb twee vraagjes:

ik ben ook aan het zoeken. de enigste losse docking die ik kan vinden is van trust... zonder remote.

Trust komt er bij niet in... om wat voor rede dan ook.

het enigste goedkope (nog steeds duurder dan een docking van apple) is een speakerset van Logitech met USB aansluiting. Dus eigenlijk 2 app in 1.

Alleen zijn de speakers in die set... bal. Ofwel eingelijk is het maar 1.5 app in 1.

Ik zoek nog steeds... en zal het hier laten weten.

(tip: loop de media markt of saturn in en kijk bij elk speaker systeem (speciaal voor ipod) of er een dockings connector aan zit...)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:31

World Citizen

FreeReef.nl

Anoniem: 217505 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:40:
mensen ik las een paar dagen geleden iets...dit verontruste mij best wel....het staat op de 8erkant van de touch doosje, weet niet of iedereen dit al wist....

De batterij kan slechts een beperkt aantal malen worden opgeladen en moet mogelijk uiteindelijk worden vervangen door een erkende serviceaanbieder.

WTF :?
geef mij dan maar eens een (lion oid) baterij die hier geen last van heeft.
Het enige wat je kunt doen is uitstellen... door bv altijd je ipod helemaal leeg te laten lopen voordat je hem oplaad.

nieuwe batterijen komen vanzelf op de markt....

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242479

Decon Frost schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 10:24:
[...]

geef mij dan maar eens een (lion oid) baterij die hier geen last van heeft.
Het enige wat je kunt doen is uitstellen... door bv altijd je ipod helemaal leeg te laten lopen voordat je hem oplaad.

nieuwe batterijen komen vanzelf op de markt....
Was het met de ipod juist niet beter om vaak op te laden. Helemaal leeg was niet goed volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 02-04 20:12

mux

99% efficient!

Er moet eens een goede batterij-FAQ worden opgezet, want mensen blijven deze onzin spuien.

Nikkelchemieën hebben profijt bij volledig ontladen om geheugeneffect tegen te gaan.
Lithiumchemieën gaan alleen maar hard stuk van ver ontladen. Naarmate je een batterij dieper ontlaadt kun je er minder cycli mee doen: als je hem elke keer 10% ontlaadt gaat hij ongeveer 10.000 cycli mee, als je hem 40% ontlaadt ongeveer 800 à 1000 en bij 90% ontlading houd je er maar een jaartje gebruik (200-300 cycli) aan over. De 'sweet spot' ligt ergens tussen 40 en 60% ontlading, dan haal je de meeste gebruikstijd [energie per cyclus maal cycli] uit.

En houd je lithium-ion of lithium-polymeer of andere lithiumchemieën uit direct zonlicht en andere warme plekken, ze kunnen uitzonderlijk slecht tegen hitte.

whoops, edit: gezegd moet worden dat goede lithiumpolymeerbatterijen ongeveer de bovenstaande karakteristiek halen. Een chinese kwaliteit li-ion of een prismatische li-ion zoals in de aaipot gaat beduidend minder lang mee, als je diep blijft ontladen haal je er misschien maar 100 à 200 cycli uit.

[ Voor 15% gewijzigd door mux op 27-04-2008 08:21 ]

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255767

Ik heb een uitdaging,

Ik kan wel gewoon internetten enz, maar mijn youtube doet het niet meer. Hij laad gewoon geen filmpjes, ik zit eindeloos te wachten.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247556

als ik films wil convecteren met dvbfab platinium of istudio2 voor op ipod te zetten loopt pc vast en slaat uit, iemand een vermoeden hoe dat komt?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.