Ik heb sinds twee weken de iPod Touch 8GB in bezit. Wat een prachtding!
Het is mijn eerste iPod en ook mijn eerste dure MP3 speler. Ik heb slechte dingen over de geluidskwaliteit gelezen op internet, maar ik kan niet klagen. Natuurlijk hoor ik verschil tussen de muziek op mijn computer en mijn iPod, maar dat is logisch.
Van de kleine apps uit de january update gebruik ik eigenlijk alleen Weather en Mail regelmatig. Daarnaast gebruik ik YouTube bijna dagelijks, het werkt echt goed!
Met Calendar heb ik kunnen zorgen dat deze synct met Google Calendar via Outlook. Ik vind het toch wel handig om een offline agenda bij de hand te hebben voor als er geen WiFi is.
Films kijken is een verademing op deze iPod. Het scherm is groot genoeg om een 'full experience' te hebben. Videos converteren doe ik met TuneBite. Helaas kan die geen DVDs direct converteren, dus daarvoor gebruik ik SUPER.
Foto's heb ik er ook op, leuk om de accelerometer en de multi-touch functionaliteiten aan je vrienden te demonstreren

.
Wat betreft accessoires: ik wist dat de achterkant ernstig zou gaan krassen, als ik er geen beschermhoesje omheen zou doen, maar ik wilde geen silicone case of zoiets lomps kopen.
Daarom heb ik een
invisibleSHIELD gekocht, een soort soepel materiaal dat strak om de iPod heen klemt en maar een halve millimeter dik is. Inderdaad, het is niet geheel invisible, maar het stoort absoluut niet en de iPod ligt wat mij betreft beter in de hand.
Daarbij heb ik uit Singapore een
FabrixCase laten komen. Simpel maar effectief.
Een groot nadeel van de iPod Touch vind ik dat hij geen ingebouwde speaker heeft, iets dat de iPhone wel standaard heeft. Iets laten horen aan je vrienden, of een muziekje opzetten zonder oordopjes is er dus niet bij. Ik heb er een minispeakertje van 12 euro bijgekocht, maar dat is ook niet veel soeps. Als je al in een beetje rumoerige ruimte zit, hoor je niks meer.
Met de batterijduur ben ik ook niet geheel tevreden. Ik moet hem echt elke dag in de computer stoppen, anders haalt hij de volgende dag niet. Op zich is een dag voldoende, omdat de computer toch elke dag aanstaat, maar het valt me erg tegen. Maarja bij elke MP3 speler is het altijd gehannes met de batterij, dus daar kan ik mee leven.
Al met al ben ik tevreden met mijn aankoop, hoewel Apple in het pakket wel wat meer accessoires had mogen doen. Een netstroom-lader zou bijvoorbeeld erg handig zijn

.
[
Voor 7% gewijzigd door
huorpalantir op 19-03-2008 20:45
]