[iPod touch] Ervaringen & Discussie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 102.487 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
LeVortex schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:53:
dat hoor ik echt zo vaak dat iTunes beter werkt op mac, moeten ze even veranderen dat op windows ook iets sneller werkt, heb echt enorm lag en log gevoel op windows met iTunes,

maar jij bent mac gebruiker, kun je iTouch dan formateren op mac en je firmware terugplaatsen daarna? was ik benieuwd na, om alle sporen van jailbreak te wissen
Geen idee, ben gewoon een legale Touch gebruiker ;) Ik wacht op de nieuwe update in juni om er bijv. spelletjes mee te kunnen spelen. Maar het lijkt mij dat je hem gewoon kan formatteren, en zouden de 'sporen' uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

FerdiV schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:57:
[...]

Geen idee, ben gewoon een legale Touch gebruiker ;) Ik wacht op de nieuwe update in juni om er bijv. spelletjes mee te kunnen spelen.
en 'gewoon' spellen spelen wordt vrijwel onmogelijk omdat je dan moet betalen voor die spelletjes, nu met jailbreak kan je ze er gratis op zetten
Maar het lijkt mij dat je hem gewoon kan formatteren, en zouden de 'sporen' uitmaken?
de sporen maken wel degelijk uit, als apple ziet dat jij hem gejailbreakt hebt (gehad) heb je geen garantie meer

[ Voor 15% gewijzigd door Wiethoofd op 22-05-2008 19:37 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Wiethoofd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:35:
[...]

en 'gewoon' spellen spelen wordt vrijwel onmogelijk omdat je dan moet betalen voor die spelletjes, nu met jailbreak kan je ze er gratis op zetten
Onzin, Apple bepaalt niet hoe duur de apps worden, dat bepaalt de ontwikkelaar. En ik heb het idee dat er genoeg ontwikkelaars voor niks gaan ontwikkelen, omdat het makkelijk geld verdienen is. Als ik een app maak voor €10, dan is er heus wel iemand die een soortgelijke app wil maken voor €8. Zo concurreren ze elkaar fors en dat is voor ons alleen maar gunstig. Denk dus dat er zeker wel spelletjes zijn die gratis worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:34
[...]

Geen idee, ben gewoon een legale Touch gebruiker ;) Ik wacht op de nieuwe update in juni om er bijv. spelletjes mee te kunnen spelen. Maar het lijkt mij dat je hem gewoon kan formatteren, en zouden de 'sporen' uitmaken?
sporen maken uit voor garantie schijnbaar, windows gebruikers kunnen niet formatteren (tenminste niet dat ik weet, en ik heb toch wel redelijk gegoogled)

spellen doe ik niet op me touch, maar voor de upgrade in juni moet je toch betalen?? ik vind de Touch eigenlijk duur genoeg en dat ze hem er gratis bij moeten doen, maar schijnt niet te mogen met wetgeving ofzo. Daarom is mijn jailbroken, duurt waarschijnlijk toch niet lang voordat 2.0 ook jailbroken beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 23:21
[...]

Ik heb zelf vorige week garantie afgehandeld (zoals in 't topci staat ergens) en had ook m'n iPod jailbroken, tijdens 'n poging tot herstellen heb ik al restored, maar dat heeft niets uitgehaald, verder geen problemen gehad oid vanwege mogelijke folders op 't ding die er niet horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2.0 is al beschikbaar en hij is al jailbroken.

Hoe?

Dat is echt off-limits voor GoT, maar wel te vinden op internet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:07:
2.0 is al beschikbaar en hij is al jailbroken.

Hoe?

Dat is echt off-limits voor GoT, maar wel te vinden op internet ;)
als je alles over jailbreaken wilt weten, er is een draadje op GoT: [iPhone & iPod touch] Jailbreaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was meer een reactie op LeVortex, dan een echte vraag. Er waren echter wat reacties tussen gekomen. Ik weet al hoe je iPod moet jailbreaken, en het Jailbreak topic ben ik al geweest. Toch bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Laatst online: 09-09 19:35
3dmaster schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:22:
[...]

Waar kun je mailen dan. Als ik support doe en beetje doorklik kom ik alleen maar ene allemaal faq's terecht. (die dus niet werken.)
Het is inderdaad lastig te vinden, heb nu weer moeten zoeken. Maar hier staat een contact formulier http://www.apple.com/support/itunes/store/browser/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

nog even wat we kunnen verwachten van Firmware 2.0 en de Apple Store:
What To Expect with 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:21:
Het was meer een reactie op LeVortex, dan een echte vraag. Er waren echter wat reacties tussen gekomen. Ik weet al hoe je iPod moet jailbreaken, en het Jailbreak topic ben ik al geweest. Toch bedankt voor de tip :)
hmm dat is mooi :) dan maar vast googlen, dan kan ik hem er zo snel mogelijk opzetten

edit: ik kan alleen vinden dat iPhone firmware al jailbreaked is, de iTouch nog niet, maar aangezien ze redelijk hetzelfde zijn (en de post die ik had ook al van poosje terug was) zal het niet lang op zich laten wachten

[ Voor 21% gewijzigd door LeVortex op 22-05-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

LeVortex schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:40:
[...]

hmm dat is mooi :) dan maar vast googlen, dan kan ik hem er zo snel mogelijk opzetten

edit: ik kan alleen vinden dat iPhone firmware al jailbreaked is, de iTouch nog niet, maar aangezien ze redelijk hetzelfde zijn (en de post die ik had ook al van poosje terug was) zal het niet lang op zich laten wachten
de iphone en de ipod touch hebben beide EXACT dezelfde firmware, het is alleen dat op de iphone er dingen extra aangestuurd moeten worden en er andere icoontjes tevoorschijn komen op je springboard dan op de touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
hmm vreemd, op die site staat uitdrukkelijk dat iPhone gekraakt is en iTouch nog niet, ach alleen maar mooi nieuws, gelijk als die uitkomt kun je dus jailbreaken en het mooie is dat ik dan eindelijk kan internetten op school :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

LeVortex schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:55:
hmm vreemd, op die site staat uitdrukkelijk dat iPhone gekraakt is en iTouch nog niet, ach alleen maar mooi nieuws, gelijk als die uitkomt kun je dus jailbreaken en het mooie is dat ik dan eindelijk kan internetten op school :)
er zit standaard wifi op de touch, ik snap je probleem niet :P
en welke firmware versie bedoel je? 2.0 of 1.1.x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
speciale beveiliging bij ons op school, met de nieuwe firmware 2.0 komt er ondersteuning voor 801.x ofzo, thuis kan ik wel internetten.

heel speciaal is de beveiliging trouwens niet, iedere hogere school of universiteit heeft het volgens mij. W2Secure ofzo heet het

edit: deze dus 802.1X/EAP of kun je al een app downloaden die deze functionalitiet toevoegt? nog niet echt na gezocht eigenlijk, ga ik nu gelijk doen

[ Voor 22% gewijzigd door LeVortex op 22-05-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik overweeg de iPod touch 32gb te kopen. Dit vooral vanwege de videofunctie. Mijn enige zorg is nog de batterijduur bij video. Apple geeft aan 5 uur, maar wat zijn jullie ervaringen (ik neem aan dat meer mensen de touch vanwege de videofunctie gekozen hebben). En wat zou je in de toekomst kunnen verwachten van de batterij (heb nog nooit een iPod gehad), dus met andere woorden bezit de batterij bijvoorbeeld na 2 jaar normaal gebruik nog maar de helft van zijn capaciteit...

Mijn dank is bij voorbaat groot

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik heb m'n touch ook voor de video gekocht en ik haal 1 dag met film kijken, internetten, spelletjes spelen, muziek luisteren, foto's bekijken etc. Dit is dus ongeveer 8-10 uur omdat ik niet non-stop film kijk. Ook de kwaliteit van je video bepaalt je batterijduur, hoe hoger de kwaliteit hoe korter je batterij mee gaat.

En als je de hele dag films wilt kijken op dat 3" scherm gaat snel vervelen, ik heb zelf een 22" scherm staan en als ik daarop dezelfde film kan kijken doe ik dat. Wel is het zo dat in de bus even een aflevering van Dexter's Laboratory kijken een uitkomst is (als je de rare blikken van het binnensmonds lachen niet meetelt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
^jij bent echt een held, dexter's laboratory, dat keek ik eerder altijd toen we nog cartoonnetwork hadden

Vooral kwaliteit bepaald hoelang die meegaat, staat volgens mij een heel schema op de apple site, volgens mij zelfs hoelang die meegaat met welke codec/kwaliteit filmpje.

Ik heb me ipod nog maar een paar maanden, en ik merk nog niet dat de batterij slechter word, dus of die na 2 jaar nog maar op halve capaciteit zit weet ik niet. gewoon regelmatig helemaal leeg laten gaan en dan pas opladen (jailbroken ipods hebben soms neiging (tenminste bij mij) om sneller leeg te gaan, even een restore na een poosje verhelpt dat weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Ik wil ook een iPod Touch aan gaan schaffen, maar zit ernstig te twijfelen of nu het juiste tijdstip is: GPS is iets wat ik wel heel gaaf zou vinden op het apparaatje. Geruchten gaan dat de nieuwe iPhone die ook krijgt, dus zal de iPod Touch ook wel een nieuwe versie krijgen. Wat denken jullie?

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je dit dan ongeveer uit ervaring wiethoofd? Als je een gemiddelde film kijkt van een uurtje of 2, hoeveel van je batterij heb je dan nog over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Kwartjuh schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:37:
Ik wil ook een iPod Touch aan gaan schaffen, maar zit ernstig te twijfelen of nu het juiste tijdstip is: GPS is iets wat ik wel heel gaaf zou vinden op het apparaatje. Geruchten gaan dat de nieuwe iPhone die ook krijgt, dus zal de iPod Touch ook wel een nieuwe versie krijgen. Wat denken jullie?
De enigste soort van bevestigde geruchten over de nieuwe iPhone is 3G, GPS is alleen maar een gerucht wat door mensjes op het internet op de wereld is gebracht en imo is het dikke onzin, ik durf er een wedje om te leggen. Verder vraag ik me af wat Apple nou op dit moment nog aan functionaliteit aan een eventueel nieuwe iPod touch zou kunnen toevoegen. De hardware zal gelijk blijven (in mijn ogen dan, er zijn sites die zeggen dat het scherm 8x zo groot wordt en de processor 5x zo snel :z ) om de compatibiliteit van programma's in App Store te kunnen garanderen :) Het enigste wat ik zie gebeuren is misschien meer geheugen, 48GB dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

als ik een film kijk van 2 uur met aan het begin 100% batterij heb ik aan het eind nog 60-75% over (hangt dus van de kwaliteit van de rip af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnx!
ik vind dit acceptabel en geschikt voor mijn gebruik dus ga em kopen denk ik. Bovendien zullen er vast wel vervangende accus komen over pakweg 2 jaar, indien de batterijduur op een gegeven moment niet meer relaxed is kan ik em altijd nog vervangen.

ow jullie hadden t net over een schema van kwaliteit van de film afgezet ten opzichte van batterijduur. Heb ff gekeken op de apple site maar zie t zo snel niet, weet iemand van jullie misschien de url?

tnx..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
welke vorm van bescherming gebruiken jullie eigenlijk voor je ipod? leren tasjes/hoesjes of de invisibleSHIELD? of de nieuwe 'naked case'?

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik heb nu bij de applestore voor 9,95 een pakketje gehaald met doorzichtige screenprotectors,

ze zijn "uitwasbaar" (afspoelen onder kraan)
krasvrij
makkelijk te 'plakken' en te verwijderen
je krijgt 2x voor screenprotector en 2x achterkant
ze zijn herplakbaar

en ze heten scratchstopper for ipod Touch van Artwizz

Wel opletten met het plakken zelf dat je geen vette vlekken maakt op het statische gedeelte wat je moet plakken anders plakt hij daar slechter aan je scherm vast en dat kan hinderlijk zijn tijdens surfen of een filmpje kijken.

OOK heb ik met m'n moeder d'r hulp een zakje genaaid van zwart fluweel met rode draad gestikt/-naaid. Deze is eigenlijk iets te klein aan de zijkanten zodat hij keurig om m'n touch heen klemt.

Verder wikkel ik NOOIT m'n oortjes om m'n touch heen en gebruik ik geen iPod oortjes omdat die gewoon ruk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
LeVortex schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:03:
[...]

sporen maken uit voor garantie schijnbaar, windows gebruikers kunnen niet formatteren (tenminste niet dat ik weet, en ik heb toch wel redelijk gegoogled)

spellen doe ik niet op me touch, maar voor de upgrade in juni moet je toch betalen?? ik vind de Touch eigenlijk duur genoeg en dat ze hem er gratis bij moeten doen, maar schijnt niet te mogen met wetgeving ofzo. Daarom is mijn jailbroken, duurt waarschijnlijk toch niet lang voordat 2.0 ook jailbroken beschikbaar is
Ik weet niet hoe het precies zit met de iTouch, maar WIndows gebruikers kunnen gebruik maken van WinPwn (www.winpwn.com, RC1 is net uit) om de iPhone bootloader te unlocken, vervolgens kan BootNeuter bootloader 3.9_M3S2 upgraden naar 4.6, eventueel daarna terug naar 3.9FB.

Winpwn werkt volgens henzelf ook met de iTouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:15
mijn broertje heeft vandaag een ipod touch gekocht en ik zelf heb een iphone. Hij wou vandaag even kijken of hij ook een video via youtube kon afspelen maar dat wou niet, en op mijn iphone ook niet. is er iets mis tussen de connectie ??

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

cypress3d, je zou je modem eerst kunnen resetten en kijken via instellingen of je überhaupt verbinding kan maken met wifi. Dan is ook nog de vraag of je em jailbroken iphone en/of touch hebt. Zo ja (ook bij nee), dan moet je eerst even je touch/iphone aan de computer leggen om via itunes youtube te 'activeren'. Ook kan je als je touch jailbroken is via de installer bij tweaks een youtube patch downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:15
Wiethoofd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:23:
cypress3d, je zou je modem eerst kunnen resetten en kijken via instellingen of je überhaupt verbinding kan maken met wifi. Dan is ook nog de vraag of je em jailbroken iphone en/of touch hebt. Zo ja (ook bij nee), dan moet je eerst even je touch/iphone aan de computer leggen om via itunes youtube te 'activeren'. Ook kan je als je touch jailbroken is via de installer bij tweaks een youtube patch downloaden.
ik kan gewoon via wifi internetten op laptop, iphone en touch! Het is dus echt een probleem. Mijn iphone is van 1.1.3 maar de touch is nog 100% legaal en die speelt dus ook geen youtube videos af streamend. Dus er is heel wat anders aan de hand. streamen via de itunes store op de touch en iphone gaat geweldig!

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

update je firmware via itunes eens naar 1.1.4, die kan een deel van de bugfixes er uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Dutch_Razor schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:44:
[...]

Ik weet niet hoe het precies zit met de iTouch, maar WIndows gebruikers kunnen gebruik maken van WinPwn (www.winpwn.com, RC1 is net uit) om de iPhone bootloader te unlocken, vervolgens kan BootNeuter bootloader 3.9_M3S2 upgraden naar 4.6, eventueel daarna terug naar 3.9FB.

Winpwn werkt volgens henzelf ook met de iTouch.
ik gebruik gewoon iLiberty, super makkelijk en volgens mij heeft de Touch geen bootloader enzo, nog nooit wat van gelezen in iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Bravo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik bezit nu ook de iPod Touch (8GB), wat een mooi ding zeg! Daarnaast heb ik nog een Classic 80GB waar ik erg tevreden over ben. Echter sinds ik de iPod touch heb, heb ik één afspeellijst toegekend aan de iPod Touch, die precies die 8GB volmaakt. Nu sloot ik gisteren mijn iPod Classic aan, en kwam erachter dat die nu ook alleen dat mapje synchroniseert! Dus nu heeft iTunes mijn iPod touch leeggegooid :(. Is hier überhaupt een oplossing voor? En hoe maak ik die aparte profielen als dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
verschillende libary's in iTunes is mogelijk met een plugin geloof ik, weet niet helemaal hoe het zit, aangezien ik geen andere mp3's heb dan Touch 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kevin1Bravo schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 20:03:
Ik bezit nu ook de iPod Touch (8GB), wat een mooi ding zeg! Daarnaast heb ik nog een Classic 80GB waar ik erg tevreden over ben. Echter sinds ik de iPod touch heb, heb ik één afspeellijst toegekend aan de iPod Touch, die precies die 8GB volmaakt. Nu sloot ik gisteren mijn iPod Classic aan, en kwam erachter dat die nu ook alleen dat mapje synchroniseert! Dus nu heeft iTunes mijn iPod touch leeggegooid :(. Is hier überhaupt een oplossing voor? En hoe maak ik die aparte profielen als dit mogelijk is?
Je kunt per iPod selecteren welke afspeellijsten je wilt synchroniseren. Dan moet het goed gaan (heb het zelf ook en is bij mij nog niet gebeurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb vandaag bij Saturn een Ipod Touch 8GB aangeschaft. Mocht ie mij tegenvallen dan kan ie binnen 14 dagen geruild worden. Dus ik heb aardig wat tijd om het dingetje eens flink uit te proberen en de kans is uiteraard ook groot dat ik em gewoon houd.

Ik heb onder andere voor de Ipod Touch gekozen voor uiteraard als nieuwe MP3 speler, maar ook voor de videofunctie, ik wil er dus afleveringen van Naruto op gaan zetten. Ik keek ze eerst op m'n PSP, maar het is toch een onhandiger ding om overal mee naartoe te nemen. Op werk in de pauze een afleveringtje kijken op de Ipod Touch zie ik al helemaal voor me. Plus dat het een prachtig ding is, design, het gebruiksgemak, gewoon alles.

Maar goed...ik zit met een probleem. Ik had nog MP4 files op m'n laptop staan, dus die wilde ik via Itunes naar de Touch kopieren, maar ik kreeg een error ' Kan niet gekopieerd worden omdat Ipod Touch de file niet kan afspelen' , zoiets ongeveer was de error.

Het was een videotje die ik via PSP video 9 had geconvert, dat zou toch moeten werken? MP4 is toch MP4? Het programma Videora Ipod video converter werd mij aangeraden, dus die heb ik geprobeerd, maar toen ik het progje startte kreeg ik een conflict over een andr programma van Red
Kawa...PSP video 9 dus, dus die heb ik toen verwijderd. Toen Videora weer gestart en het werkte..dus toen een videotje converteren , en dat leek goed te gaan maar ineens op het eind kreeg ik een error. Ik weet de error niet meer, maar dit is uiteraard niet goed.

Welk programma is aan te raden om videos naar MP4 voor een Ipod Touch te converteren? Want dit werkt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Je kunt een nieuwe bibliotheek maken door shift ingedrukt te houden bij het openen van iTunes. Dat is denk ik een handige optie voor jou nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
ScottB schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 22:54:
Je kunt een nieuwe bibliotheek maken door shift ingedrukt te houden bij het openen van iTunes. Dat is denk ik een handige optie voor jou nu.
Ik startte Itunes op met shift ingedrukt maar er gebeurde niks....moet de Touch aangesloten zijn wanneer ik dat doe? (heb allebei geprobeerd)

Ik snap er echt niks van, ik had nog een MP4 op mn laptop staan. Een klein stukje van Lost...weet bijna wel zeker dat ik die een tijdje geleden convert had met Psp video 9...die werkt prima op mn touch, kan ik er gewoon heen kopieren, nou heb ik eentje geconvert van Naruto....met Psp video 9...en ik krijg gewoon dit , dit is de exacte error.

Het onderdeel Naruto.mp4 is niet naar de Ipod Touch gekopieerd omdat het niet op deze Ipod kan worden afgespeeld

[ Voor 37% gewijzigd door devilsnight op 24-05-2008 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

waarschijnlijk komt dit omdat je hem geconvert heb met een verkeerde codec.

Download eens Super©, hiermee kan je een preset selecteren dat hij voor de ipod om moet zetten (ook voor de 5,5g als je een 16:9 (breedbeeld) film hebt. Deze gebruik ik zelf ook, en is gewoon relax (schaalt helaas maar op 1 core, dus een dual of quadcore maakt niet uit (de snelheid per core weer wel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ok ik heb Super gedownload. Tot mn verbazing kreeg ik de melding dat mijn pc niet voldeed aan de systemeisen en dat er problemen kunnen optreden. Core 2 duo, 2ghz is dus niet genoeg...hmmm....ah well.

Maar goed...wat selecteer ik bij Output container? MP4 of Ipod 5,5g, of Ipod? Dit moet ik even weten zodat iknu echt met succes een Naruto episode op mn touch krijg :P

Ik ben het wel aan het uitproberen...ik heb gekozen voor Ipod bij Output container, MPEG4 bij Output video codec, AAC bij audio codec. Videofile 480x320 en de rest gewoon gelaten zoals het is.

[ Voor 21% gewijzigd door devilsnight op 25-05-2008 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

hij zegt bij mij ook dat m'n comp niet geschikt is, gelukkig valt die melding gewoon uit te schakelen als het programma eenmaal is opgestart.

Vervolgens selecteer je bij output container: voor een 4:3 video: iPod
En als je een film hebt in breedbeeld: iPod 5,5G

Je moet niet aan de MP4 komen, gewoon de standaard presets gebruiken voor je touch!

(een 22minuten dexter's laboratory aflevering is in een minuut of 10 omgezet met een AMD 4800+ op 2,7GHz)

[ Voor 13% gewijzigd door Wiethoofd op 25-05-2008 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik begin er aardig zat van te worden, nog nooit zoveel problemen gehad voor MP4s voor mijn PSP.
Snap dit echt niet. Nu ook met Super weer een error... *knip*

http://img144.imageshack.us/img144/5128/picjw2.jpg

An error occured staat er onderaan.....wat is er verkeerd met de settings hier?

Vloeken is nergens voor nodig. Verder mag je thumbnails posten en dan linken naar het origineel, ik heb er nu maar een linkje van gemaakt.

[ Voor 30% gewijzigd door Hoedje op 25-05-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 11:33

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Het is misschien niet een antwoord op de vraag, maar ik gebruik zelf al tijden Free iPod Video Converter. Het is een heel simpele tool, misschien wel iets te simpel. Je hebt maar weinig opties, maar ik heb er altijd goed mee om kunnen zetten. De iPod 5(.5)G en de iPod touch konden altijd gewoon de resoluties aan van de avi's waarmee ik begon, dus ik heb altijd de optie "use same resolution as source file" (paraphrase) gebruikt. Heeft altijd gewerkt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

devilsnight, je moet NIET aan de presets standaard instellingen gaan kutten.

Gewoon iPod of iPod 5,5G kiezen en dan op convert drukken!
Je hebt nu de outputcodec veranderd naar MPEG-4 die op H.264/AVC moet staan anders kan je touch ze niet decoderen en laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Wiethoofd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 01:11:
devilsnight, je moet NIET aan de presets standaard instellingen gaan kutten.

Gewoon iPod of iPod 5,5G kiezen en dan op convert drukken!
Je hebt nu de outputcodec veranderd naar MPEG-4 die op H.264/AVC moet staan anders kan je touch ze niet decoderen en laten zien.
Ok, ik had het al veranderd voordat ik je eerste reply zag, dus vandaar. Ik zal het terugzetten zoals het stond...ik dacht juist dat het op MP4 moest omdat Ipod alleen maar MP4 kon...

En weer Error occured...........na iets van 10 minuten, misschien iets langer en toch weer die error.
Ik begrijp niet waarom dat filmpje van Lost wat ik met psp video 9 (standaard settings) tijdje terug gemaakt had prima op de ipod werkt.......

Net even een veel kleiner filmpje geprobeerd maar ik krijg dezelfde error, ik kreeg even twijfels of die naruto video file misschien niet goed was,maar dat is het dus niet. Ik snap niet meer wat er aan de hand is. Ik heb videora ook even gecheckt en ik kan daar qua codecs weinig veranderen, verder staat ie daar gewoon voor ipod touch..etc...en toch wil ie emniet kopieren naar de touch via itunes.....

[ Voor 37% gewijzigd door devilsnight op 25-05-2008 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

wat je nog kan proberen is je codecs updaten

K-Lite Codec pack

[ Voor 50% gewijzigd door Wiethoofd op 25-05-2008 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ah wat blijkt nou, de videos worden wel degelijk geconvert en met succes, alleen zegt het progje na het converten, a error occured. Ik had helemaal niet door dat de MP4 file wel degelijk gemaakt was. Ik zag niet goed waar de file heen werd gekopieerd...maar ik kwam erachter toen ik net nog een keer diezelfde video (avi) probeerde te converten, toen kreeg ik een melding of ik die file wilde overschrijven....en toen zag ikdus dat de mP4 er al was. Haha.

[ Voor 81% gewijzigd door devilsnight op 25-05-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Elke keer als ik weer fotos toevoeg dan vervangt ie alle fotos die er al opstaan. Hoe kan ik het gewoon erheen kopieren? Ik wil juist datde huidige fotos blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

devilsnight schreef op maandag 26 mei 2008 @ 01:30:
Elke keer als ik weer fotos toevoeg dan vervangt ie alle fotos die er al opstaan. Hoe kan ik het gewoon erheen kopieren? Ik wil juist datde huidige fotos blijven staan.
Je moet zorgen dat je 1 map aanmaakt die je constant op je touch zet.
Hierin kopieer je de foto's die je op je touch wilt en als je ze weer van je touch af wilt haal je ze uit de map en synchroniseer je de map opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:33
Ik heb momenteel weer eens brakke oordopjes. Die van Apple zijn baggerkwaliteit maar ik heb geen geld om dure te kopen. Bij me ipod video kon ik gratis nieuwe krijgen, is dit nog mogelijk? Ik had gehoord dat Apple niet meer kosteloos oordopjes opstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ga naar de winkel waar je hem hebt gekocht of bel Apple? Niet geschoten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Weet iemand toevallig Apple's regeling omtrent luie subpixels voor de iPod touch? Ik heb er 3 en ik vind het best storend als ik 's avonds een filmpje kijk (vooral donkere) dat er gekleurde puntjes te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Frietsaus schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:37:
Weet iemand toevallig Apple's regeling omtrent luie subpixels voor de iPod touch? Ik heb er 3 en ik vind het best storend als ik 's avonds een filmpje kijk (vooral donkere) dat er gekleurde puntjes te zien zijn.
Als je vlakbij een iCentre zit zou ik daar eens langsgaan. Ik weet niet precies hoe het geregeld wordt als je hem niet bij een iCentre gekocht heb. Maar bij iCentre's zijn ze over het algemeen wel snel met het verlenen van garantie. Sprak laatst iemand die had met zijn riem tegen het scherm van z'n touch geslagen, kreeg alsnog volledige garantie. (Hoe die het voor elkaar kreeg laten we maar even in het midden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 12:11
Zo net mijn iPod Touch 8GB V2 besteld, als het goed is krijg ik hem donderdag binnen.

Net even iTunes geinstalleerd maar hoe krijg ik album pics erbij. Heb ik dacht echt een iTunes-account nodig of kan ik ze ook zonder zo'n account krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik het goedkoopst een 8gb versie krijgen? :D Of zijn dit soort vragen verboden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

SlideR NL schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:14:
Zo net mijn iPod Touch 8GB V2 besteld, als het goed is krijg ik hem donderdag binnen.

Net even iTunes geinstalleerd maar hoe krijg ik album pics erbij. Heb ik dacht echt een iTunes-account nodig of kan ik ze ook zonder zo'n account krijgen?
dat kan gewoon zo hoor.
Klik met je rechtermuisknop op een nummer, ga naar: info weergeven, dan naar het tabblad: illustraties en voeg daar je afb toe. ook het nummer gewoon selecteren in het hoofdscherm met links een preview enabled kan je gewoon daar de afbeelding heenslepen.

voor albums is het nog makkelijker, selecteer het hele album, klik met rechts: info weergeven en dan aan de rechterkant staat een blokje met 'illustratie' waar je de cover toe kan voegen
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:21:
Waar kan ik het goedkoopst een 8gb versie krijgen? :D Of zijn dit soort vragen verboden :P
eigenlijk wel, maar tweakers.net heeft niet voor niets de pricewatch: pricewatch: Apple iPod Touch 8GB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
ExPlanE schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:20:
[...]

Als je vlakbij een iCentre zit zou ik daar eens langsgaan. Ik weet niet precies hoe het geregeld wordt als je hem niet bij een iCentre gekocht heb. Maar bij iCentre's zijn ze over het algemeen wel snel met het verlenen van garantie. Sprak laatst iemand die had met zijn riem tegen het scherm van z'n touch geslagen, kreeg alsnog volledige garantie. (Hoe die het voor elkaar kreeg laten we maar even in het midden.)
Ik woon helaas niet bij een iCentre in de buurt, ik heb maar via de online service assistant een RMA aangevraagd bij Apple en de situatie uitgelegd, eens kijken wat Apple er van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:25

RnB

De voorkant van de iPod is behoorlijk krasvast, zeker ivm de achterkant (die ik gemod heb).
Maar helemaal krasvast is ie helaas niet, heb wat miniscule krasjes én 2 beter zichtbaardere.
Ik was er kapot van toen ik ze zag, maar hij doet nog wat ie als beste doet. :)

Eén tip voor iedereen: doe je iPod met niks anders erbij in je zak, ook niet met je telefoon!

Ws wist iedereen dat al, maar je wordt nonchalant na een tijdje wanneer je maar geen krassen ziet ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Frietsaus schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:39:
[...]

Ik woon helaas niet bij een iCentre in de buurt, ik heb maar via de online service assistant een RMA aangevraagd bij Apple en de situatie uitgelegd, eens kijken wat Apple er van vindt.
Dat is inderdaad wat je dan het slimste kan doen. Waarschijnlijk heb jij hem dus niet bij een iCentre gekocht. Ik weet niet of ze dan evengoed nog garantie verlenen, maar mag aannemen dat als jij hem bij een redelijk normale (en bekende) winkel gekocht hebt, dat ze bij apple niet heel moeilijk gaan doen. ;) Ben benieuwd naar je bevindingen!
SlideR NL schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:14:
Klein vraagje: V2, wat is er anders aan? Gaat het hier om de januari-apps of niet? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb de iPod op Marktplaats van iemand overgenomen voor 185 euro (met tasje, hoesje en oplader) in februari, was 1 maand oud. Hij is oorspronkelijk bij Dixons gekocht, kassabonnetje zit erbij dus dat is opzich geen probleem. Die luie pixels hebben er altijd al ingezeten maar pas sinds kort kijk ik er films op en nu stoort het me best wel.

Ik zal wel melden hoe het afloopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ExPlanE schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:26:
Klein vraagje: V2, wat is er anders aan? Gaat het hier om de januari-apps of niet? :9
Ja, de V1 heeft geen january apps, en de V2 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
Wiethoofd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:53:
[...]

Klopt, je kunt het zien aan de productcode van de fabrikant.
Als er aan het eind /A staat is het de V1 staat er /B is het de V2 met de januari apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Wiethoofd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:53:
[...]

Okee bedankt, zoals ik al vermoede dus.
SlideR NL schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:20:
[...]

Klopt, je kunt het zien aan de productcode van de fabrikant.
Als er aan het eind /A staat is het de V1 staat er /B is het de V2 met de januari apps.
/A en /B was ik al van op de hoogte. Vond het vreemd dat er ineens werd gepraat over V1 en V2. Het is wel een stuk duidelijker zo. Je weet nu tenminste of de januari apps erbij zitten ja of nee.

Bedankt! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

mjl

Ugh

Wiethoofd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 23:50:
waarschijnlijk komt dit omdat je hem geconvert heb met een verkeerde codec.

Download eens Super©, hiermee kan je een preset selecteren dat hij voor de ipod om moet zetten (ook voor de 5,5g als je een 16:9 (breedbeeld) film hebt. Deze gebruik ik zelf ook, en is gewoon relax (schaalt helaas maar op 1 core, dus een dual of quadcore maakt niet uit (de snelheid per core weer wel ;))
Ik ben vooral fan van XviD4PSP, bevat ook standaard Touch en iphone profielen. En je kunt ze zelf ook aanmaken (een beetje edditen in notepad ;) ). Zo codeer ik een 45 minuten serie op 384 kbits/s en heb dan files van slechts 167 MB en prima te pruimen op zo'n klein schermpje ...

Website:
http://www.winnydows.com/

Mainsite is vaak traag (russische developper met weinig funds denk ik...) daarom een link met d/l mirrors:
http://www.videohelp.com/tools/XviD4PSP

[ Voor 9% gewijzigd door mjl op 29-05-2008 09:17 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ik gebruik iLove voor het coderen van vids, omdat fijn en snel prog is en ondertitels ondersteund, maar ik heb 1 probleem. Op bepaalde tijdstippen (ong 1x met half uur) stopt geluid en 3sec erna, knalt de video eruit en ga je terug naar video's. Dat blijft op dat tijdstip gebeuren. Op pc kan ik wel normaal afspelen.

Iemand ook dit probleem? Ik ga nog wel proberen met andere encoders, maar wil wel 1 die ondertiteling kan.

edit:
nu aant testen met: XviD4PSP

niet echt fijn voor batch processing, maar wel ondertiteling

[ Voor 10% gewijzigd door MeIsTwisted op 29-05-2008 12:46 ]

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
ik heb hem eindelijk binnen. Wat een super ding. Heel simpel alles. Ging net ff tweakers lezen via de iTouch en het werkte perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1009
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-09 18:29
Gefeliciteerd met je aankoop Slider;)

Ik had trouwens laatst wel met mijn touch een probleempje, Ik was aan het internetten en muziek aan het luisteren, en opeens bleef de muziek hangen. Ik zat dan ook wel op een site met veel plaatjes. Mijn hele ipod liep vast, en pas toen ik hem aan mijn pc koppelde herstarte mijn ipod vanzelf. Heeft iemand dit vaker meegemaakt?

Vanaf hier gaan we verder. MyFocus.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 09:53

bonzz.netninja

Niente baffi

Gamer1009 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:18:
Gefeliciteerd met je aankoop Slider;)

Ik had trouwens laatst wel met mijn touch een probleempje, Ik was aan het internetten en muziek aan het luisteren, en opeens bleef de muziek hangen. Ik zat dan ook wel op een site met veel plaatjes. Mijn hele ipod liep vast, en pas toen ik hem aan mijn pc koppelde herstarte mijn ipod vanzelf. Heeft iemand dit vaker meegemaakt?
ja soms trekt ie het allemaal niet zo best. Merk het wel eens met te zware applicaties en te veel dingen doen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
nog nooit gehad, alleen dat safari crashed, bij grote sites.. echt vastlopers met de ipod heb ik nog niet gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik heb wel twee vastlopers gehad, scherm op standby en niet reageren op de homebutton of aan/uitknop, soms na 10 minuten ineens weer reactie van de touch en de tweede was pas weer reactie na het even aan de computer koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
Even een reactie posten met mijn iPod en zo te zien werkt het ook nog. Ik het net een soort van vastloper. Je iPod deed 20 seconden helemaal niks meer en opeens deed hij het weer. Gebeurde toen ik grootte website aan het kijken was en muziek aan het luisteren was.

[ Voor 64% gewijzigd door SlideR NL op 31-05-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
Vraagje over mijn achtergrond.
Mijn achtergrond is nu helemaal zo saai zwart met wat icoontjes erop. Kan ik de achtergrond niet veranderen, zo ja hoe?
Mijn iPod Touch 8GB is niet ge-Jailbreakt en ik heb de januari update erop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

SlideR NL schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 12:30:
Vraagje over mijn achtergrond.
Mijn achtergrond is nu helemaal zo saai zwart met wat icoontjes erop. Kan ik de achtergrond niet veranderen, zo ja hoe?
Mijn iPod Touch 8GB is niet ge-Jailbreakt en ik heb de januari update erop zitten.
Die achtergrond kan je niet veranderen tenzij je jailbreakt, je zit dus aan het saaie zwart vast.
Je kan op je touch alleen de lockscreenafbeelding veranderen.

Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/SB1.jpg
Mijn Springboard (zo heet het scherm met al je iconen etc.)
Zelf gemaakt en ge'customized'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
Wiethoofd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:42:
[...]

Die achtergrond kan je niet veranderen tenzij je jailbreakt, je zit dus aan het saaie zwart vast.
Je kan op je touch alleen de lockscreenafbeelding veranderen.
Oké, dan ga ik hem misschien toch maar jailbreaken. Zijn er hier ook nog mensen die hun iPod Touch niet gejailbreakt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
SlideR NL schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 19:24:
Oké, dan ga ik hem misschien toch maar jailbreaken. Zijn er hier ook nog mensen die hun iPod Touch niet gejailbreakt hebben?
Euh ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1009
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-09 18:29
jup ik;) ik wil even wachten tot dat ik weet wat er met die sdk kan

Vanaf hier gaan we verder. MyFocus.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
Gamer1009 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 21:00:
jup ik;) ik wil even wachten tot dat ik weet wat er met die sdk kan
Jah inderdaad. Ik wacht nog even op de firmware 2.0 en als dat nog niet veel toevoeging geeft dan ga ik hem misschien jailbreaken, maar nu nog niet in ieder geval.

Ik wilde het even weten want ik had het idee dat echt iedereen hier met een iPod Touch hem had gejailbreakt. Dus ik dacht als iedereen het doet dan moet er toch iets zo super geweldig aan zijn en zo veel beter dan een niet gejailbreakte iPod Touch. Maar er zijn dus ook nog mensen zoals mij die hem niet hebben gejailbreakt. Ik doe het vooral niet vanwege de garantie. Ik had namelijk iets gehoord als je hem jailbreakt gaat je garantie ervandoor en dat is nou net wat ik absoluut niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
het schijnt dat apple het toch niet uitmaakt of die gejailbreaked is ja of nee..
Ook haalt een restore het grootste gedeelte van de jailbreak weg en is het daarom ook moeilijk te zien.

Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe firmware, maar ik ben niet bereidt er voor te betalen dus jailbreaken is zowiezo een must voor mij (kost toch geldt?? toch?????).
Leuke van jailbreaken is vooral dat je je background kunt veranderen, daarvoor heb ik het gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
SlideR NL schreef op zondag 01 juni 2008 @ 14:09:
[...]
Ik doe het vooral niet vanwege de garantie. Ik had namelijk iets gehoord als je hem jailbreakt gaat je garantie ervandoor en dat is nou net wat ik absoluut niet wil.
Dat is overigens puur speculatie zover ik weet; als Apple moeilijk zou doen over garantie bij 'n jailbreak staat 't zonder twijfel binnen no-time op Digg en de iPod Touch fora ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:47
Weet iemand ondertussen al of er een manier is waarmee de foto's die je op je iPod zet om als lockscreen wallpaper te gebruiken niet enorm in kwaliteit achteruit gaan?
Ik vind het echt enorm zonde als mooie plaatjes korrelig en verkleurd op m'n iPod staan. Als er oplossingen voor zijn zou ik ze graag horen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Sebastiaannn schreef op zondag 01 juni 2008 @ 19:45:
Weet iemand ondertussen al of er een manier is waarmee de foto's die je op je iPod zet om als lockscreen wallpaper te gebruiken niet enorm in kwaliteit achteruit gaan?
Ik vind het echt enorm zonde als mooie plaatjes korrelig en verkleurd op m'n iPod staan. Als er oplossingen voor zijn zou ik ze graag horen :D.
Zelf al de juiste grootte geven? Enige wat ik kan verzinnen eigenlijk, zelf niet echt last van met computer generated plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Sebastiaannn, zelf zorgen dat de afbeelding die je op je lockscreen wilt op de grootte 320*480 pixels maakt, zo hoeft je itunes ze niet/nauwelijks te resizen en heb je precies de afbeelding die jij wilt op je lockscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
met ssh op je ipod zetten, rechtstreeks dus, zonder itunes. Ik weet alleen niet welke map, zorg wel dat je ook een thumbmail aanmaakt, want anders wordt je ipod ontzettend traag in dat menu van wallpapers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
Wiethoofd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:26:
Sebastiaannn, zelf zorgen dat de afbeelding die je op je lockscreen wilt op de grootte 320*480 pixels maakt, zo hoeft je itunes ze niet/nauwelijks te resizen en heb je precies de afbeelding die jij wilt op je lockscreen.
Ja dat zijn ze ook, maar dan nog worden ze erg korrelig
Hier een voorbeeldje om het duidelijk te maken:
Afbeeldingslocatie: http://i301.photobucket.com/albums/nn54/Sumeshi/cirrus.jpg
Dit eerste plaatje is het origineel, van een website geplukt.

Afbeeldingslocatie: http://i301.photobucket.com/albums/nn54/Sumeshi/IMG_0028.jpg
Dit tweede plaatje komt van mijn iPod Touch af nadat ik deze via iTunes erop heb gezet.

Voor mij is het verschil in kwaliteit overduidelijk. Vooral de blauwe lucht is erg korrelig op het tweede plaatje. Er zijn misschien zelfs nog wel betere voorbeelden te vinden. Ik vind het toch zonde, het origineel is een plaatje van 46kb, is het nou echt nodig om die te comprimeren?
LeVortex schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:30:
met ssh op je ipod zetten, rechtstreeks dus, zonder itunes. Ik weet alleen niet welke map, zorg wel dat je ook een thumbmail aanmaakt, want anders wordt je ipod ontzettend traag in dat menu van wallpapers
Ja daar dacht ik ook al aan, maar ik heb ook geen flauw idee in welke map dit dan moet en hoe ik thumbnails aan kan maken. 8)7 Toch maar even googelen. Bedankt he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Sebastiaannn schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:41:
[...]
Ja dat zijn ze ook, maar dan nog worden ze erg korrelig
Hier een voorbeeldje om het duidelijk te maken:
[afbeelding]
Dit eerste plaatje is het origineel, van een website geplukt.

[afbeelding]
Dit tweede plaatje komt van mijn iPod Touch af nadat ik deze via iTunes erop heb gezet.

Voor mij is het verschil in kwaliteit overduidelijk. Vooral de blauwe lucht is erg korrelig op het tweede plaatje. Er zijn misschien zelfs nog wel betere voorbeelden te vinden. Ik vind het toch zonde, het origineel is een plaatje van 46kb, is het nou echt nodig om die te comprimeren?
dit komt omdat iTunes ze in 72dpi omzet naar je touch, dat is inderdaad kwaliteits verlies als je een >300 dpi foto/afb op je touch zet
Ja daar dacht ik ook al aan, maar ik heb ook geen flauw idee in welke map dit dan moet en hoe ik thumbnails aan kan maken. 8)7 Toch maar even googelen. Bedankt he.
Dat kan ik ook wel vertellen, moment dan typ ik het even voor je uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
thumbmails maak je aan door een plaatje de extensie .thumb te geven geloof ik uit me hoofd, maar wacht maar even op Wiethoofd, die heeft er heel veel verstand van :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

sorry voor de dubbelpost, maar anders is het onduidelijk:

Download hier: http://sourceforge.net/pr...me=winscp413.exe&63914589 WinSCP, dit is de tool waarmee je via SSH je touch vol kan zetten/leeg kan halen/aan kan passen.

Inloggen op je touch gaat als volgt:
1. zorg er voor dat je de IP adres van je touch weet in je netwerk (touch verbonden via wireless), dit is door bij 'Wi-Fi' jou netwerk te selecteren en op het pijltje rechts van die netwerknaam te klikken en daar staat hij als bovenste.
2. Nu voer je je IP-adres in bij 'Hostname'
3. Gebruikersnaam: root
en wachtwoord: alpine
Klik vervolgens op 'connect'

Nu zit je in het bestandssysteem van je touch en kan je daar vanalles veranderen mocht je dat willen (valt niet aan te raden ;))

Nu zorg je dat je eerst helemaal naar het begin van de mapstructuur gaat: <root>
Nu volg je dit pad: /private/var/mobile/Library
In die map Library staat het bestand: LockBackground.jpg
Verander die door de jouwe met exact dezelfde naam en herstart je touch.

{edit}
Het kan ook iets makkelijker, maar die manier heb ik nog niet getest, dan moet je ook een programma installeren, die ik hierboven beschreven heb, is een standalone app die je gebruikt om je touch te benaderen. Zie voor het alternatief hier
Deze benaderd je touch niet via draadloos internet, maar via de kabel waarmee je hem op je computer hebt aangesloten.

[ Voor 17% gewijzigd door Wiethoofd op 01-06-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninety
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10-2022
Wiethoofd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:47:
[...]

dit komt omdat iTunes ze in 72dpi omzet naar je touch, dat is inderdaad kwaliteits verlies als je een >300 dpi foto/afb op je touch zet
Denk niet dat de voornaamste reden is, omdat je dan niet die verschillen op je beeldscherm zou moeten zien als het plaatje is omgezet naar 72dpi. Overigens is het eerste plaatje ook al 72dpi. Het lijkt eerder of het JPEG plaatje een soort look a like GIF is geworden door die korreligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hij wordt wel degelijk als JPG opgeslagen, zie de post van mij boven de jouwe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
Wiethoofd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:55:
sorry voor de dubbelpost, maar anders is het onduidelijk:

Download hier: http://sourceforge.net/pr...me=winscp413.exe&63914589 WinSCP, dit is de tool waarmee je via SSH je touch vol kan zetten/leeg kan halen/aan kan passen.

Inloggen op je touch gaat als volgt:
1. zorg er voor dat je de IP adres van je touch weet in je netwerk (touch verbonden via wireless), dit is door bij 'Wi-Fi' jou netwerk te selecteren en op het pijltje rechts van die netwerknaam te klikken en daar staat hij als bovenste.
2. Nu voer je je IP-adres in bij 'Hostname'
3. Gebruikersnaam: root
en wachtwoord: alpine
Klik vervolgens op 'connect'

Nu zit je in het bestandssysteem van je touch en kan je daar vanalles veranderen mocht je dat willen (valt niet aan te raden ;))

Nu zorg je dat je eerst helemaal naar het begin van de mapstructuur gaat: <root>
Nu volg je dit pad: /private/var/mobile/Library
In die map Library staat het bestand: LockBackground.jpg
Verander die door de jouwe met exact dezelfde naam en herstart je touch.
Oke dankjewel. Ik had WinSCP al en ik edit de hele tijd van alles :P Alleen wist ik niet zo goed waar het lockscreenplaatje is opgeslagen. Ik heb nu mijn slechte plaatje door een goede vervangen.

Hartstikke bedankt :D. (En jij ook, LeVortex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
/libary/wallpaper/ daar staan alle plaatjes, had het wel fout met thumbmails maar dat zie je vanzelf als je in die map kijkt

geen dank ;)
bij mij staat die LockBackground.jpg er trouwens niet :( wel apart, eerder stond die er wel volgens mij

[ Voor 33% gewijzigd door LeVortex op 01-06-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Sebastiaannn schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:01:
[...]
Oke dankjewel. Ik had WinSCP al en ik edit de hele tijd van alles :P Alleen wist ik niet zo goed waar het lockscreenplaatje is opgeslagen. Ik heb nu mijn slechte plaatje door een goede vervangen.

Hartstikke bedankt :D. (En jij ook, LeVortex)
Gewoon ook de links etc. neergezet zodat een leek die hier via google komt het ook snapt ;)
En nu wil ik ook weten of hij de high qual laat zien op je lockscreen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
LeVortex schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:03:
/libary/wallpaper/ daar staan alle plaatjes, had het wel fout met thumbmails maar dat zie je vanzelf als je in die map kijkt

geen dank ;)
bij mij staat die LockBackground.jpg er trouwens niet :( wel apart, eerder stond die er wel volgens mij
Hmm, toch handig om daarin wat plaatjes te zetten zodat ik een beetje kan afwisselen, fijn :p.
Wiethoofd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:04:
[...]

Gewoon ook de links etc. neergezet zodat een leek die hier via google komt het ook snapt ;)
En nu wil ik ook weten of hij de high qual laat zien op je lockscreen. ;)
Ja :D Nu is de kwaliteit gewoon goed.
Afbeeldingslocatie: http://i301.photobucket.com/albums/nn54/Sumeshi/IMG_0029.jpg

Scheelt toch weer :D. Nog bedankt he.

Alleen door al dat naar m'n beeldscherm kijken heb ik 2 dode/luie subpixels ontdekt ofzo, ze lichten wit op op een zwart scherm :'( .

[ Voor 7% gewijzigd door Sebastiaannn op 01-06-2008 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Sebastiaannn schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:12:
[...]
Hmm, toch handig om daarin wat plaatjes te zetten zodat ik een beetje kan afwisselen, fijn :p.
altijd handig ;)
Je kan ook Wallpapers gebruiken om backgrounds te downloaden, hier zitten echt hele vette afbeeldingen tussen
Ja :D Nu is de kwaliteit gewoon goed.
[afbeelding]
Scheelt toch weer :D. Nog bedankt he.
gelukkig maar, en hoe maak je een screenshot van je lockscreen op je touch? met dock?
zelf gebruik ik 'screenshot' maar die werkt niet met een fulloverlay menu (snap-knop werkt dan niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
Wiethoofd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:18:
[...]

altijd handig ;)
Je kan ook Wallpapers gebruiken om backgrounds te downloaden, hier zitten echt hele vette afbeeldingen tussen

[...]

gelukkig maar, en hoe maak je een screenshot van je lockscreen op je touch? met dock?
zelf gebruik ik 'screenshot' maar die werkt niet met een fulloverlay menu (snap-knop werkt dan niet)
Ja ik heb Wallpaper ook maar nooit het geduld om die hele diashow te bekijken.

Ik gebruik Capture (staat in de installer) om screenshots te maken. Best een handige app, je kan je buttons verplaatsen en hij verbergt ze tijdens een screenshot.
De screenshots belanden dan in /private/var/mobile/Media/DCIM/100APPLE (Het duurde even voordat ik zelf gevonden had, daarom zeg ik het maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Sebastiaannn schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:48:
[...]
Ja ik heb Wallpaper ook maar nooit het geduld om die hele diashow te bekijken.
kwestie van geduld hebben ;)
Ik gebruik Capture (staat in de installer) om screenshots te maken. Best een handige app, je kan je buttons verplaatsen en hij verbergt ze tijdens een screenshot.
De screenshots belanden dan in /private/var/mobile/Media/DCIM/100APPLE (Het duurde even voordat ik zelf gevonden had, daarom zeg ik het maar).
Dankje, ik hoorde dat capture iets mindere qual screenshots maakte dan 'ScreenShot' vandaar dat ik screenshot geïnstalleerd heb. En als het goed is kan je mbv 'Touchroll' (staat wel in je installer) op je touch een 'Photo roll' maken, dit is de plek op de iPhone waar je foto's opgeslagen wordt en dat is precies die locatie die jij noemt (ik zal even testen om dit te bevestigen)

{update}
Net getest:
1. Icm Touchroll kan je je afbeeldingen terugvinden van capture op de Photoroll (NL: Filmrol)
2. De kwaliteit is (veel) slechter dan van ScreenShot al kan die niet alles screenshotten, combo van beide lijkt me het beste, namelijk ScreenShot voor waar je die kan gebruiken ivm kwaliteit en Capture alsje een stukje hebt waar je met ScreensShot geen screenshot van kan maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Wiethoofd op 02-06-2008 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
hmm dat photoroll ga ik ook maar eens installeren denk ik, die kende ik nog niet, is wel handig voor screenshots

Weet iemand hoe het komt dat ipod steeds datum/date veranderd? ben gister een hele poos bezig geweest om uit te vinden waarom mobilescrobbler verkeerde tijd zij, en nu kom ik er vanmorgen achter dat de datum verkeerd stond, het rare is dat die het de dag ervoor wel gewoon goed deed, en hij is niet aan de computer geweest, want ik gebruik winscp om de ipod te bereiken en niet dat andere wat Wiethoofd zij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
Is er al bekend wanneer Firmware versie 2.0 uitkomt? Ik deed even een search door dit topic op Firmware 2.0 maar kon niet echt vinden wanneer hij uitkomt. Misschien hebben jullie een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
juni of juli ergens, ik weet het ook niet zeker meer eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huorpalantir
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-08 17:37
SlideR NL schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:13:
Is er al bekend wanneer Firmware versie 2.0 uitkomt? Ik deed even een search door dit topic op Firmware 2.0 maar kon niet echt vinden wanneer hij uitkomt. Misschien hebben jullie een idee.
2.0 wordt 99% zeker op de WWDC op 9 juni aangekondigd en waarschijnlijk meteen beschikbaar gemaakt. De update zal, denk ik, gratis zijn, net zoals bij 1.1.3, maar om toegang tot de Appstore te krijgen, moeten de iPod Touch bezitters betalen (zei Steve). Dit laatste vind ik echt pijnlijk, want ik heb al zoveel betaald voor mijn iPod en de Apps zullen ook niet niks kosten.

Moet Apple nou voor elk akkefietje betaald worden? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Ze zouden natuurlijk ook gewoon een nieuw model uit kunnen brengen en daar de nieuwe firmware op kunnen zetten. Dan zou je als huidige iPod touch bezitter moeten upgraden naar het nieuwe model om van de nieuwe functionaliteit gebruik te kunnen maken. Er zijn daarbij maar heel weinig fabrikanten die de mogelijkheid bieden om een bepaald model telefoon of MP3 speler op te waarderen naar een geheel nieuwe versie van het besturingssysteem. De meeste fabrikanten willen gewoon dat je een geheel nieuw model koopt. Dan vind ik dit toch een nette oplossing. Daarbij had je toen je de iPod touch kocht het er blijkbaar voor over om een bepaalde prijs te betalen voor een apparaat met een bepaalde functionaliteit. Dit verandert daar niets aan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 02-06-2008 14:04 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.