[iPod touch] Ervaringen & Discussie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 102.488 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

huorpalantir schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:54:
[...]
2.0 wordt 99% zeker op de WWDC op 9 juni aangekondigd en waarschijnlijk meteen beschikbaar gemaakt. De update zal, denk ik, gratis zijn, net zoals bij 1.1.3, maar om toegang tot de Appstore te krijgen, moeten de iPod Touch bezitters betalen (zei Steve). Dit laatste vind ik echt pijnlijk, want ik heb al zoveel betaald voor mijn iPod en de Apps zullen ook niet niks kosten.

Moet Apple nou voor elk akkefietje betaald worden? :(
Ja, ik denk het wel, al zullen sommige apps die je via de Appstore kunt downloaden ook gratis zijn omdat de makers daar voor kiezen.

Ook vind ik het jammer dat je moet betalen voor de January Software update.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

MeIsTwisted schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:40:
ik gebruik iLove voor het coderen van vids, omdat fijn en snel prog is en ondertitels ondersteund, maar ik heb 1 probleem. Op bepaalde tijdstippen (ong 1x met half uur) stopt geluid en 3sec erna, knalt de video eruit en ga je terug naar video's. Dat blijft op dat tijdstip gebeuren. Op pc kan ik wel normaal afspelen.

Iemand ook dit probleem? Ik ga nog wel proberen met andere encoders, maar wil wel 1 die ondertiteling kan.

edit:
nu aant testen met: XviD4PSP

niet echt fijn voor batch processing, maar wel ondertiteling
andere converter zelfde probleem. Niemand anders? Ik heb niet gejailbreakt

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik heb met devilsnight een goede converter gevonden die de ondertiteling in je videobestand kan bakken.
deze blijft dan dus zichtbaar na het omzetten.

Je moet 3 dingen downloaden, 2 standalone programma's (geen installatie nodig) en 1 plugin om de ondertiteling inbakking werkend te krijgen: De tutorial met downloadlinks
Vervolgens krijg je een .avi die je om moet zetten met je favoriete encoder (in ons geval: Super©) naar .mp4 en die in iTunes inladen en naar je touch laten synchen.

Het inbakken van de ondertiteling duurt de helft van de lengte van het originele bestand (een aflevering van 45 minuten duurt dus ±22 minuten om de ondertiteling er in te krijgen) en vervolgens hangt het af van je avi => mp4 converter af hoe lang dat gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 12:11
huorpalantir schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:54:
[...]

2.0 wordt 99% zeker op de WWDC op 9 juni aangekondigd en waarschijnlijk meteen beschikbaar gemaakt. De update zal, denk ik, gratis zijn, net zoals bij 1.1.3, maar om toegang tot de Appstore te krijgen, moeten de iPod Touch bezitters betalen (zei Steve). Dit laatste vind ik echt pijnlijk, want ik heb al zoveel betaald voor mijn iPod en de Apps zullen ook niet niks kosten.

Moet Apple nou voor elk akkefietje betaald worden? :(
Dat is mooi. Dan wacht ik nog even tot dat het 9 juni is. Ik hoop dat die update niet erg duur zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1009
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-09 18:29
Wiethoofd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:05:
[...]

Ja, ik denk het wel, al zullen sommige apps die je via de Appstore kunt downloaden ook gratis zijn omdat de makers daar voor kiezen.

Ook vind ik het jammer dat je moet betalen voor de January Software update.
Ik heb zo het gevoel dat de makers van de applicaties (die waarschijnlijk veel op elkaar lijken) onderling nog wel eens gaan concureren. Dit zorgt er dan wel voor dat de prijs van de apps daalt. ik ben er wel heel benieuwd naar hoe duur die update zal worden

Vanaf hier gaan we verder. MyFocus.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 11:42

mjl

Ugh

Wiethoofd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:58:
Ik heb met devilsnight een goede converter gevonden die de ondertiteling in je videobestand kan bakken.

Je moet 3 dingen downloaden, 2 standalone programma's (geen installatie nodig) en 1 plugin om de ondertiteling inbakking werkend te krijgen: De tutorial met downloadlinks
Vervolgens krijg je een .avi die je om moet zetten met je favoriete encoder (in ons geval: Super©) naar .mp4 en die in iTunes inladen en naar je touch laten synchen.

Het inbakken van de ondertiteling duurt de helft van de lengte van het originele bestand (een aflevering van 45 minuten duurt dus ±22 minuten om de ondertiteling er in te krijgen) en vervolgens hangt het af van je avi => mp4 converter af hoe lang dat gaat duren.
Zoals al eerder genoemd: xvid4psp kan dat al tijden (sub/srt/vobsub, alles kan ...) .... maar goed het begint nu al op spam te lijken ....
MeIsTwisted schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:11:
[...]

andere converter zelfde probleem. Niemand anders? Ik heb niet gejailbreakt
is dat met alle bestanden of 1 specifieke, ik heb nergens last van als ik xvid4psp gebruik... mischien de bitrate aapassen ??

Ik heb wel eens gehad dat het bronbestand (divx/xvid avi) beschadigd was, toen kon xvid4psp er niks van bakken ...

[ Voor 16% gewijzigd door mjl op 03-06-2008 11:14 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Wiethoofd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:58:

maarom zo moeilijk doen? zijn progs (zoals iLove) die alles in 1x doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik heb ook af en toe dat een video vast loopt, als je dan net 5 seconden verder spoelt dan waar hij vastliep kan je gewoon verder kijken. Gehad bij 3 bestanden die niet corrupt waren op de computer maar wel raar deden op m'n touch. Net die 5 of 10 sec verder spoelen does the trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
Edit: weg
Moejo schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:28:
[...]

Je hebt in de gaten dat je hier in het iPod Touch topic bent? Misschien (lees: waarschijnlijk) heb je meer kans op een antwoord in het iPhone topic. :)
Je hebt gelijk, ik moet duidelijk m'n bril eens oppoetsen. ;)

[ Voor 90% gewijzigd door Milenco op 03-06-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-08 13:25
Milenco schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:20:
Wellicht dat de nieuwe iPhone deze functie wel gaat ondersteunen, maar tot de release valt daar natuurlijk weinig over te zeggen.
Je hebt in de gaten dat je hier in het iPod Touch topic bent? Misschien (lees: waarschijnlijk) heb je meer kans op een antwoord in het iPhone topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 19:48

Laguna

Connaisseur

Sebastiaannn schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:12:
[...]

Ja :D Nu is de kwaliteit gewoon goed.
[afbeelding]

Scheelt toch weer :D. Nog bedankt he.
Wel slecht hoor dat je alleen op zo'n manier mooie kwaliteit foto's op je Touch kan zetten, heb dit ook al aangegeven bij http://www.apple.com/feedback/ipodtouch.html
  • An option to disable autocorrection function when typing text.
  • A way to get custom high quality backgrounds, since the default wallpapers you can choose on the touch are very sharp and when you put your own photo's on the Touch with iTunes they get compressed and quality gets degraded (so more a request regarding to iTunes better compression or no compression when putting photo's on the Touch with iTunes).
  • Support for 802.1X protocol to connect to WiFi on campus (zit als het goed is in de 2.0 update).
  • Free updates why should Touch users pay for each update and iPhone users get it for free.
  • Youtube buffering not being cached (after playback again loading), it's almost unusable since it's always buffering when you try to watch a video and there is no way to let it load completely cause if you do nothing for a while when it's loading the Touch puts itself off and stops loading the video. So i would like to see this function improved.
  • Option to change menu background.
  • Would be nice if shuffle position gets saved whenever battery runs out or when you connect your Touch to your computer.
Nu maar hopen dat ze er nog wat mee doen (ik weet dat er voor sommige van deze punten soort van oplossingen zijn als je de Touch jailbreakt, maar aangezien daar toch ook negatieve aspecten bij komen begin ik daar niet aan en naar mijn mening is Apple verantwoordelijk voor eventuele aanpassingen bij tekortkomingen bij een product en niet de gebruiker zelf middels jailbreaken, dus dit lijstje geldt ook voornamelijk voor iPods die niet gejailbreakt zijn).
Hoedje schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:03:
Ze zouden natuurlijk ook gewoon een nieuw model uit kunnen brengen en daar de nieuwe firmware op kunnen zetten. Dan zou je als huidige iPod touch bezitter moeten upgraden naar het nieuwe model om van de nieuwe functionaliteit gebruik te kunnen maken. Er zijn daarbij maar heel weinig fabrikanten die de mogelijkheid bieden om een bepaald model telefoon of MP3 speler op te waarderen naar een geheel nieuwe versie van het besturingssysteem. De meeste fabrikanten willen gewoon dat je een geheel nieuw model koopt. Dan vind ik dit toch een nette oplossing. Daarbij had je toen je de iPod touch kocht het er blijkbaar voor over om een bepaalde prijs te betalen voor een apparaat met een bepaalde functionaliteit. Dit verandert daar niets aan ;)
Ik vind dat ze daar dan wel 1 lijn moeten trekken en iPhone gebruikers ook moeten betalen voor de upgrade.
Apple plans to release the final iPhone 2.0 software, including the iPhone SDK and new enterprise features, as a free software update for all iPhone customers by the end of June. Third party applications created for the iPhone will also run on the iPod touch, and iPod touch users will be required to purchase a software update to run these applications.

[ Voor 13% gewijzigd door Laguna op 03-06-2008 22:10 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Laguna schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:21:
[...]

Wel slecht hoor dat je alleen op zo'n manier mooie kwaliteit foto's op je Touch kan zetten, heb dit ook al aangegeven bij http://www.apple.com/feedback/ipodtouch.html
Inderdaad lelijk dat het niet anders kan.
[list]
• An option to disable autocorrection function when typing text.
Dit is mogelijk als je em jailbroken hebt: download uit tweaks 1.1.1 Kb2 en uit tweaks Kb en je hebt een mogelijkheid om bij toetsenbord de autocorrectie uit te schakelen (dat dit er niet standaard inzit vindt ik ook zwak)
• A way to get custom high quality backgrounds, since the default wallpapers you can choose on the touch are very sharp and when you put your own photo's on the Touch with iTunes they get compressed and quality gets degraded (so more a request regarding to iTunes better compression or no compression when putting photo's on the Touch with iTunes).
Het kan niet anders dan hoe we het nu opgelost hebben, tenzij Apple 1.1.5 of 2.0 iets veranderd
• Support for 802.1X protocol to connect to WiFi on campus.
Kan het niet zijn dat ze of een wachtwoord ingevoerd hebben of dat er een proxyserver achter zit? (dit laatste hebben wij nl. op school en kan je wel verbinden, maar niet op internet)
• Free updates why should Touch users pay for an update and iPhone users get it for free.
Geld is geld, en geld is ook nodig om die updates te ontwikkelen (het stond al gratis op de iPhone, dus die january software update had gratis gekund)
• Youtube buffering not being cached (after playback again loading), it's almost unusable since it's always buffering when you try to watch a video and there is no way to let it load completely cause if you do nothing for a while when it's loading the Touch puts itself off and stops loading the video. So i would like to see this function improved.
is ook een tool voor te vinden in de installer, ik gebruik bijna nooit de youtubefunctie maar zou idd wel handig zijn, mocht je wifi even wegvallen ofzo
• Option to change menu background.

• Would be nice if shuffle position gets saved whenever battery runs out or when you connect your Touch to your computer.
[/list]
vind ik ook heel vervelend dat hij niet onthoudt waar je bent als je je touch uit doet of verbind met je computer.
Nu maar hopen dat ze er nog wat mee doen.
en dan het liefst asap
Ik vind dat ze daar dan wel 1 lijn moeten trekken en iPhone gebruikers ook moeten betalen voor de upgrade.
wie zegt dat het een betaalde upgrade wordt ;)

en nog een functie die ik graag toegevoegd zou willen zien: Flashsupport! (zonder tweaks te installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik heb een best wel vreemd "probleem". 's Avonds zet ik altijd mijn muziek op shuffle, op een bepaalde afspeellijst. Ik zet dan de timer aan, zodat mijn iPod na een uurtje uit zichzelf uitgaat. Als ik de volgende morgen dan mijn iPod aanzet, en weer af laat spelen (dus twee keer op de homeknop en vervolgens op play drukken), dan staat opeens ál mijn muziek aan. Dan kom ik dus nummers tegen die niet in de afspeellijst staan die ik af wil spelen. Ik moet dan expliciet teruggaan naar de lijst met afspeellijsten, om de goede aan te klikken en die af te gaan spelen.

Het is natuurlijk niet zo'n probleem, maar ik vond het wel apart en vroeg me af of anderen dit ook hebben.

edit: Ik heb er voor gekozen om het hier te plaatsen, omdat het een vrij minor probleempje is, en ik niet actief aan het zoeken ben naar een oplossing. Vond het niet echt een eigen topic waard

[ Voor 16% gewijzigd door Patriot op 03-06-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Wiethoofd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:30:
Ik heb ook af en toe dat een video vast loopt, als je dan net 5 seconden verder spoelt dan waar hij vastliep kan je gewoon verder kijken. Gehad bij 3 bestanden die niet corrupt waren op de computer maar wel raar deden op m'n touch. Net die 5 of 10 sec verder spoelen does the trick.
dat is vrij kut in een film van 1,5uur, dan zit je vaak gelijk 1 minuut verder en is heel gekut om met je vinger slider goed te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

MeIsTwisted schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:35:
[...]
dat is vrij kut in een film van 1,5uur, dan zit je vaak gelijk 1 minuut verder en is heel gekut om met je vinger slider goed te krijgen
valt ook wel weer mee, als je bijna goed zit rol je je vinger naar links of rechts in plaats van te schuiven, zo kom ik vrijwel altijd precies uit waar ik zijn moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Frietsaus schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:30:
Ik heb de iPod op Marktplaats van iemand overgenomen voor 185 euro (met tasje, hoesje en oplader) in februari, was 1 maand oud. Hij is oorspronkelijk bij Dixons gekocht, kassabonnetje zit erbij dus dat is opzich geen probleem. Die luie pixels hebben er altijd al ingezeten maar pas sinds kort kijk ik er films op en nu stoort het me best wel.

Ik zal wel melden hoe het afloopt. :)
En zojuist een vervangende iPod touch gekregen zonder luie pixels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Frietsaus schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:52:
[...]

Zat er eerst ook de January Software update op? En heb je deze na de vervanging er bij gekregen of ben je er op achteruitgegaan qua software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn itunes loopt elke keer vast als ik de helft van de nummers een andere album naam wil geven. Iemand die weet waar het aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:11:
Mijn itunes loopt elke keer vast als ik de helft van de nummers een andere album naam wil geven. Iemand die weet waar het aan ligt?
Dat is een probleem, wat daarnaast vooral te maken heeft met iTunes en niet zozeer de iPod touch. Dus je mag daarvoor een nieuw topic aanmaken (zoals ook in de TW staat), waarbij je wel wat meer informatie mag geven :). Zie voor meer info Het algemeen beleid en de Policy Apple Talk (update 2 oktober 2007).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Frietsaus schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:52:
[...]

Netjes geregeld, toch? Je had hem naar een iCentre oid gebracht? Of via de winkel waar diegene voor je hem gekocht heeft?
Tot slot nog even dezelfde vraag van mijn kant als de vraag van wiethoofd: Heb je nu wel de Januari-apps erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik had de january apps al gekocht, en die zit er nu ook weer op. :) Ik heb gewoon via Apple Online een RMA aangevraagd, UPS haalde hem vrijdag op en vandaag dus al een nieuwe gekregen, erg netjes inderdaad. :)

Edit:
Verschil is wel dat bij deze nieuwe iPod de apps in de firmware zitten gebakken en bij mijn oude moesten ze na een herstel weer gehersynchroniseerd worden. Dus ik heb een /B teruggekregen denk ik. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Frietsaus op 04-06-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:47
Frietsaus schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:06:
Ik had de january apps al gekocht, en die zit er nu ook weer op. :) Ik heb gewoon via Apple Online een RMA aangevraagd, UPS haalde hem vrijdag op en vandaag dus al een nieuwe gekregen, erg netjes inderdaad. :)

Edit:
Verschil is wel dat bij deze nieuwe iPod de apps in de firmware zitten gebakken en bij mijn oude moesten ze na een herstel weer gehersynchroniseerd worden. Dus ik heb een /B teruggekregen denk ik. :)
Hmmm, handig. Ik heb ook twee dode/luie pixels (Alleen bij zwart scherm te zien, die pixels lichten wit op, zijn dat luie pixels?). Misschien na de 2.0 upgrade 's opsturen, kijken of ik een nieuwe terug krijg zonder te betalen? Ik blijf een Hollander he ;).

Hoe maken jullie eigenlijk jullie iPod schoon. Dat schermpje wordt steeds vetter en zelfs dat doekje kan dan niet meer helpen. Kan je gewoon een klein beetje glassex of iets dergelijks gebruiken? Om nou weer zo'n lcd cleaning set the kopen.. Hij's binnen een dag toch weer vies.

[ Voor 4% gewijzigd door Sebastiaannn op 04-06-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Laatst online: 11:34
ik heb zo'n protecter ding omheen, gewoon natmaken en hij is weer beetje mooi.. als je hem maar gewoon recht voor je hou heb je geen last van die strepen (in de zon overigens wel)

en trouwens.. 100 doekjes voor 3 euro bij MM, geen geld toch, zijn vochtig enzo met sop erin (en veels te groot voor je ipod maarjah, gewoon eerst je scherm en daarna je ipod ermee doen

[ Voor 34% gewijzigd door LeVortex op 04-06-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Sebastiaannn schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:48:
[...]
Hoe maken jullie eigenlijk jullie iPod schoon. Dat schermpje wordt steeds vetter en zelfs dat doekje kan dan niet meer helpen. Kan je gewoon een klein beetje glassex of iets dergelijks gebruiken? Om nou weer zo'n lcd cleaning set the kopen.. Hij's binnen een dag toch weer vies.
Ik vind een microvezeldoekje ideaal. Gewoon een beetje nat maken en het scherm is zo weer schoon. Van Glassex e.d. wordt het schermpje mij te stroef en dan werkt het ook niet zo lekker :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Microvezeldoek inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
nog nooit van microvezeldoekjes gehoord, ben niet zo'n schoonmaak type :+

is gewoon zo'n doekje dat iedereen in huis heeft toch? anders waar kan ik ze halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Vandaag kwam ik er achter waarom m'n geluid af en toe wegvalt op m'n Touch.

De female 3,5mm jack in m'n touch is te breed voor m'n male 3,5mm jack aansluiting. Als de touch stil ligt heb ik perfect geluid, doe ik hem echter in m'n broekzak en ga ik lopen dan ben ik om de stap links of rechts aan geluid kwijt. Allerlei andere oordopjes geprobeerd, zelfs goldplated connectors maar niets mocht baten. Als iemand mij kan vertellen of dit klopt (of juist niet) dan herstel ik m'n touch (atm jailbroken) en ga ik morgen terug naar de Mediamarkt om te vragen voor een nieuwe (het gaat om het 16GB model).

Ik heb niet de iPod oortjes geprobeerd omdat die gewoon bagger geluid geven, zitten nog origineel in de verpakking, dus ik zal vanmiddag even met die van m'n broertje op zijn 8GB touch proberen. Het probleem kabelbreuk is bij mij atm uitgesloten ivm het proberen met bijna 8 oordopjes en/of boxensets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Geprobeerd, niet echt nuttig omdat je alles moet hernoemen, maar als je iSlsk gebruikt kan je keurig naar die map toe om alles er af te halen.

Ik heb em net geprobeerd op een unjailbreaked touch (terug ivm garantie)

Niet aan te raden om te gebruiken op een niet gejailbreakte telefoon omdat je nergens bij kunt, ik ben op zoek naar een alternatief daarvoor dus, dat je toch je hele touch kunt bekijken zonder te jailbreaken. Haalt wat makkelijker afbeeldingen etc er af en kan je webclip iconen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Even een vraag omtrent de touch en wifi internet. Ik vroeg mij af of het mogelijk is via een provider wifi internet te ontvangen..is dit mogelijk en wat is de dekking landelijk. Dus dmv hotspots betaald dat je altijd internetten kan of zoveel mogelijk afhankelijk van dekking. Bv door middel van t-mobile...is dit uberhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als je een t-mobile mobielinternet abo hebt en je gaat naar bijvoorbeeld een mcdonalds met een t-mobile hotspot, dan kan je daar met jou abonnementsgegevens op inloggen.

Het is niet zo dat je overal waar je maar wilt kunt internetten, puur omdat je niet kan internetten via een mobiel netwerk. Je moet een vaste hotspot hebben waar je op in kan loggen om te internetten.

Kort samengevat: je hebt op een touch alleen wifi bij een hotspot waar je in kan loggen met je abonnementsgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Las net ergens dat je mobiel internet neemt op je telefoon en dan met touch via je mobiel kunt internetten of klopt dit niet? En zo ja weet iemand wat de eisen hieraan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Laatst online: 11-09 12:11
Tommilio schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:20:
Las net ergens dat je mobiel internet neemt op je telefoon en dan met touch via je mobiel kunt internetten of klopt dit niet? En zo ja weet iemand wat de eisen hieraan zijn?
Ja, Nokia's met Symbian 3rd edition, zoals de N95 met Joikuspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 14:24

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

--Christiaan-- schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:00:
[...]

Ja, Nokia's met Symbian 3rd edition, zoals de N95 met Joikuspot.
Werkt ook met WM6:

WMWifiRouter

Ad maiorem black_eye gloriam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1009
Ik zit er over te denken om mijn Ipod te herstellen voordat de nieuwe update komt. Zou dit beter zijn? Ik heb een Niet gejailbrakete ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Gamer1009 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:58:
Ik zit er over te denken om mijn Ipod te herstellen voordat de nieuwe update komt. Zou dit beter zijn? Ik heb een Niet gejailbrakete ipod.
Heeft geen nut.
Het is zo dat als je upgrade in firmware sowieso alles kwijt bent wat op je touch staat.
Het is ook nog niet zeker dat 2.0 gratis uitkomt en te gebruiken valt op de huidige iPod Touch's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer1009
nee, hij gaat 10 dollar kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: wrong topic.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:01

RnB

Is het mogelijk dat de januari update gratis is geworden?
Ik heb het gister namelijk aangeschaft (na veel moeite, het schijnt dat je 18 moet zijn voor click & buy, dus heb me maar 1 jaar ouder gemaakt), maar er is niets afgeschreven, er is zelfs 1 cent bijgeschreven. :?
Niet dat ik dat erg vind natuurlijk, maar 18 euro eraf of 1 cent erbij is nogal een groot verschil. ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Reef_91 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 07:51:
Is het mogelijk dat de januari update gratis is geworden?
Ik heb het gister namelijk aangeschaft (na veel moeite, het schijnt dat je 18 moet zijn voor click & buy, dus heb me maar 1 jaar ouder gemaakt), maar er is niets afgeschreven, er is zelfs 1 cent bijgeschreven. :?
Niet dat ik dat erg vind natuurlijk, maar 18 euro eraf of 1 cent erbij is nogal een groot verschil. ;p
Die 1 cent is puur om je rekeningnummer te valideren, je zal voor die patch nog wel moeten betalen, mocht je je iPoT niet gewoon jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Wiethoofd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:04:
[...]
Het is ook nog niet zeker dat 2.0 gratis uitkomt en te gebruiken valt op de huidige iPod Touch's
Voor iPhone bezitters wordt de 2.0 firmware gratis. Voor de mensen met een iPod Touch kost de update $9,95. Hij wordt dus niet gratis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ExPlanE schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:40:
[...]
Voor iPhone bezitters wordt de 2.0 firmware gratis. Voor de mensen met een iPod Touch kost de update $9,95. Hij wordt dus niet gratis. ;)
Ik had het gisteren idd gelezen. Ik ga binnenkort voor de 3G 16GB. Ook dit keer wel netjes van Apple om de iPhone globaal uit te brengen en ook een maximum prijs te stellen.

Nog steeds blijft het flauwekul dat je als Touch gebruiker sowieso al minder functionaliteiten hebt en dan voor eventuele extra´s moet gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil nu eigenlijk ook wel erg graag een iPhone 3G. Heb echter nog een abbo lopen bij Vodafone tot volgend jaar augustus, dus hoop eigenlijk dat het mogelijk wordt om op de een of andere manier een simlockvrije iPhone te krijgen. Vind het inderdaad ook belachelijk dat je als Touch gebruiker nog moet betalen voor extra functionaliteit, terwijl je al minder features hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Ik wil de Touch leeg maken, dus dan kan ik in iTunes op restore klikken. Dan blijven neem ik aan de extra apps (Weather, Stocks, Maps) er wel op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Ik ben een Touch met Applecare, waardoor ik 2 jaar garantie zou hebben. Als ik mijn iPod nu verkoop, heeft degene die hem van mij overkoopt dan ook gewoon die garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

CAFC1905 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:14:
Ik wil de Touch leeg maken, dus dan kan ik in iTunes op restore klikken. Dan blijven neem ik aan de extra apps (Weather, Stocks, Maps) er wel op staan?
Ja dat kan, wat je ook kan doen is een lege playlist selecteren en die synchroniseren. Handmatig je audio en video beheren kan ook, dan selecteer je ze allemaal en klik je op verwijderen en worden ze van je touch gehaald en staan de aps er nog op.

Wil je hem echt helemaal leeg dan weet ik niet zeker of je een V1 (standaard zonder apps en heb je dus de extra apps gekocht) of een V2 (standaard met apps hebt). Als je de V1 hebt moet je na het 'herstellen' klikken op: "zoek naar aankopen" waarna als het goed is je je aps weer op je touch hebt staan. Bij een V2 is het gewoon herstellen en is er verder niets aan het handje.
FerdiV schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:35:
Ik heb een Touch met Applecare, waardoor ik 2 jaar garantie zou hebben. Als ik mijn iPod nu verkoop, heeft degene die hem van mij overkoopt dan ook gewoon die garantie?
Als die applecare op jou naam staat moet de koper die garantie via jou claimen. staat de garantie op de bon en je geeft die bij de verkoop dan heeft de koper ook garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

FerdiV schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:35:
Ik ben een Touch met Applecare, waardoor ik 2 jaar garantie zou hebben. Als ik mijn iPod nu verkoop, heeft degene die hem van mij overkoopt dan ook gewoon die garantie?
Zoals in de handleiding van AppleCare Protection Plan staat vermeld, is AppleCare overdraagbaar:
Als u de door het Protection Plan gedekte iPod verkoopt voordat de dekking is verlopen, kunt u het plan overdragen aan de nieuwe eigenaar.**

** Raadpleeg de voorwaarden van het AppleCare Protection Plan in dit document voor een volledig overzicht van de voorwaarden.
6. Overdracht van het Plan
U mag dit Plan overdragen aan een nieuwe eigenaar van de Gefaciliteerde Apparatuur door het zenden van een kennisgeving van overdracht per fax aan Apple Customer Support, Hollyhill Industrial Estate, Hollyhill, Cork, Ierland (faxnummer: +353-(0)21-428-3917). U dient hierbij de volgende gegevens aan Apple te verstrekken: het Overeenkomstnummer met betrekking tot het Plan, de serienummers van de overgedragen Gefaciliteerde Apparatuur, een aankoopbewijs van het Plan, alsmede de naam, het adres, telefoonnummer en e-mailadres van de nieuwe eigenaar.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
ExPlanE schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:40:
[...]

Ooh dat wil ik er wel voor betalen. Maar wanneer komt deze update uit eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Daedalus schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:35:
[...]
Zoals in de handleiding van AppleCare Protection Plan staat vermeld, is AppleCare overdraagbaar:

[...]

[...]
Ah ok, dank je wel! Dat zal ik dan wel met de koper regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

SlideR NL schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:53:
[...]

Ooh dat wil ik er wel voor betalen. Maar wanneer komt deze update uit eigenlijk?
Begin Juli, waarschijnlijk rond de 11e :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Wiethoofd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:52:
[...]

Ik had het gisteren idd gelezen. Ik ga binnenkort voor de 3G 16GB. Ook dit keer wel netjes van Apple om de iPhone globaal uit te brengen en ook een maximum prijs te stellen.

Nog steeds blijft het flauwekul dat je als Touch gebruiker sowieso al minder functionaliteiten hebt en dan voor eventuele extra´s moet gaan betalen.
Mensen met een Touch zullen zich wel een beetje belazerd voelen misschien. Maar wat ik zelf verwacht is dat we een flinke hap uit de prijs van de iPod Touch gaan zien. Ik mag toch hopen dat er na een halvering van de prijs bij de iPhone ook iets in de richting van een halvering komt bij de iPod Touch.

Als ze dat niet doen snijden ze uiteindelijk alleen zichzelf in de vingers. Want niemand koopt dan meer een Touch, iedereen gaat natuurlijk voor de iPhone. Ben benieuwd hoelang Apple gaat wachten met het aankondigen van een dergelijke prijsverlaging.

Zelf hoop ik dat ik die 16GB 3G simlockvrij kan kopen. Óf de Touch (16 of 32 GB) moet ineens heel aantrekkelijk geprijsd gaan worden. In dat geval houd ik lekker mijn huidige mobiel, met een mooie Touch ernaast. Volgens mij in beide gevallen geen slechte koop. :9
SlideR NL schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:53:
[...]

't Is opzich niet zo heel veel inderdaad. Wel vreemd dat iPhone bezitters hem wel gratis krijgen. Maargoed. Waarschijnlijk komt hij in Juli, tegelijkertijd met de release van de iPhone 3G. Weet het niet 100% zeker, maar mag aannemen van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
ExPlanE schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:19:
[...]
't Is opzich niet zo heel veel inderdaad. Wel vreemd dat iPhone bezitters hem wel gratis krijgen. Maargoed. Waarschijnlijk komt hij in Juli, tegelijkertijd met de release van de iPhone 3G. Weet het niet 100% zeker, maar mag aannemen van wel.
Het is wel raar maar eigenlijk is het ook weer niet zo raar. Voor de iPhone moet je abbonement hebben en dan krijgt Apple iedere keer ook weer geld binnen. Maar bij de iPod Touch is dat anders, je betaalt één keer een bedrag en dat is ook het enigste waar ze bij Apple dan weer aan verdienen. Daarom moeten ze ook weer geld halen uit de updates. Maar raar blijft het wel dat je voor die updates moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Vandaag al een nieuwe Touch gekregen.

Afgelopen week was mij op gaan vallen dat de audiojack in m'n Touch (V1) te breed geworden was waardoor ik tijdens het lopen steeds een deel van m'n geluid kwijt was.

Ik naar de Mediamarkt leeuwarden waar ik em 4 weken geleden gekocht had. "Ik kan hem (of haar?) voor u opsturen maar dan bent u hem voor minstens 3 weken kwijt en is het niet zeker of hij gerepareerd wordt of dat u een nieuwe krijgt of dat er niets gebeurt."

Ik heb hier in dit topic gelezen dat de RMA afhandeling van Apple zelf erg goed was, dus ik naar de MacMe aan de andere kant van de stad: "Dat klopt inderdaad niet even zelf laten horen. Ik kan hem voor u opsturen, dan bent u em maximaal twee weken kwijt en krijgt u gewoon een helemaal nieuwe." En dat zonder bon! Ik kreeg zelfs m'n eigen screen&backprotector op een folietje mee terug naar huis om opnieuw te kunnen plakken.

Dat was afgelopen vrijdag, 6 juni. Vandaag een telefoontje: "Uw nieuwe iPod Touch ligt voor u klaar." Hier lag inderdaad voor mij een compleet nieuwe Touch (zonder doosje, oortjes, kabels etc omdat ik die ook niet ingeleverd had). Bij thuiskomt blijkt deze Touch zelfs een V2.

1. + Klasse service van Apple
2. + Snelle service van Apple
3. + Gratis apps van Apple
4. - In eerste instantie kapotte audiojack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Zou je een iPod op kunnen sturen omdat er krasjes opzitten?
Heb het uiteraard over de voorkant, aangezien de chromen achterkant wel heel erg krasgevoelig is.
Ws een erg domme vraag, want ik denk zelf van niet, maar ach.. vind het zo zonde dat er 2 redelijk diepe krasjes op zitten.
Heb gister de januari update gekocht en ben opzich wel tevreden ermee, maar of die applicaties ook 18 euro waard zijn, ik weet het niet hoor.

Er is trouwens nog niks afgeschreven van mijn rekening, als dit zo blijft heb ik de januari update dus gratis + 1 cent gekregen.

[ Voor 9% gewijzigd door RnB op 10-06-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Reef_91 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:13:
Ws een erg domme vraag, want ik denk zelf van niet, maar ach.. vind het zo zonde dat er 2 redelijk diepe krasjes op zitten.
'Eigen schade' valt vrijwel nooit onder de garantie.. ik wist op basis van veel reviews dat de achterkant van de Touch erg krasgevoelig was dus ben hem meteen met een beschermhoesje gaan gebruiken. Neemt niet weg dat er nu na een maand of 2 alsnog wat kleine krajes inzitten maar achja.. gebruiken is gebruiken he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Reef_91 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:13:
Heb gister de januari update gekocht en ben opzich wel tevreden ermee, maar of die applicaties ook 18 euro waard zijn, ik weet het niet hoor.

Er is trouwens nog niks afgeschreven van mijn rekening, als dit zo blijft heb ik de januari update dus gratis + 1 cent gekregen.
Click & Buy? Dat kan een dag of twee duren voordat je bericht krijgt van afschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ah okay, dan kan het wel kloppen. Bedankt voor de informatie. :)
Eerste keer dat ik ermee werk en die 1 cent werd wel meteen bijgeschreven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
Hebben jullie ook dat het synchroniseren van de touch zo vreselijk lang duurt? Al gauw 20 minuten om 'm te vullen, 16 GB. Alles is up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Dancing_Animal schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:51:
Hebben jullie ook dat het synchroniseren van de touch zo vreselijk lang duurt? Al gauw 20 minuten om 'm te vullen, 16 GB. Alles is up to date.
Er moet 16GB over je USBpoort gestuurd worden, dit gaat niet binnen 5 minuten.

Ik heb trouwens nu een 'probleem' met m'n touch: Ik kan niet in loggen op tweakers.net en/of gathering.tweakers.net.

Er staat wel heel even in beeld: U bent ingelogd u wordt doorgestuurd waar u vandaan kwam, en vervolgens ben ik meteen weer uitgelogd.
geprobeerd: cache wissen, cookies wissen, geschiedenis wissen, rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Nu online
Wiethoofd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:54:
[...]

Er moet 16GB over je USBpoort gestuurd worden, dit gaat niet binnen 5 minuten.

Ik heb trouwens nu een 'probleem' met m'n touch: Ik kan niet in loggen op tweakers.net en/of gathering.tweakers.net.

Er staat wel heel even in beeld: U bent ingelogd u wordt doorgestuurd waar u vandaan kwam, en vervolgens ben ik meteen weer uitgelogd.
geprobeerd: cache wissen, cookies wissen, geschiedenis wissen, rebooten.
Als je je iPod jailbroken hebt moet je eens proberen je Safarai.app folder naar 777 te chmodden, 't is een klein beveilgingsrisico, maar Safari op 1.0.4 heeft nogal eens de bug om geen cookies weg te schrijven. Na een chmod en reboot zou 't opgelost moeten zijn zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Leftblank schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:30:
[...]
Als je je iPod jailbroken hebt moet je eens proberen je Safarai.app folder naar 777 te chmodden, 't is een klein beveilgingsrisico, maar Safari op 1.0.4 heeft nogal eens de bug om geen cookies weg te schrijven. Na een chmod en reboot zou 't opgelost moeten zijn zover ik weet.
ik heb 1.1.4 en na chmodd en reboot niets.

ik zal de installer even door voor een 1.1.4 patch

{update}
Net de installer ingeweest en de 1.1.4 Cookie Fix gevonden.
Werkt weer zonder die chmod :D

[ Voor 9% gewijzigd door Wiethoofd op 10-06-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPlanE
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Wiethoofd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:08:
Vandaag al een nieuwe Touch gekregen.

Afgelopen week was mij op gaan vallen dat de audiojack in m'n Touch (V1) te breed geworden was waardoor ik tijdens het lopen steeds een deel van m'n geluid kwijt was.

Ik naar de Mediamarkt leeuwarden waar ik em 4 weken geleden gekocht had. "Ik kan hem (of haar?) voor u opsturen maar dan bent u hem voor minstens 3 weken kwijt en is het niet zeker of hij gerepareerd wordt of dat u een nieuwe krijgt of dat er niets gebeurt."

Ik heb hier in dit topic gelezen dat de RMA afhandeling van Apple zelf erg goed was, dus ik naar de MacMe aan de andere kant van de stad: "Dat klopt inderdaad niet even zelf laten horen. Ik kan hem voor u opsturen, dan bent u em maximaal twee weken kwijt en krijgt u gewoon een helemaal nieuwe." En dat zonder bon! Ik kreeg zelfs m'n eigen screen&backprotector op een folietje mee terug naar huis om opnieuw te kunnen plakken.

Dat was afgelopen vrijdag, 6 juni. Vandaag een telefoontje: "Uw nieuwe iPod Touch ligt voor u klaar." Hier lag inderdaad voor mij een compleet nieuwe Touch (zonder doosje, oortjes, kabels etc omdat ik die ook niet ingeleverd had). Bij thuiskomt blijkt deze Touch zelfs een V2.

1. + Klasse service van Apple
2. + Snelle service van Apple
3. + Gratis apps van Apple
4. - In eerste instantie kapotte audiojack.
Prachtige service zeg! Dus zelfs als je hem bij een andere winkel dan een iCentre of andere Mac-winkel gekocht hebt kun je rustig hem via daar terugsturen. Goed om te weten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Zow eindelijk ook maar eens aangemeld ;)

Ik zat zelf nog te twijfelen tussen de Touch en de Samsung P2.. maar na lang twijfelen toch maar de Touch. Grootste reden is toch wel de 32Gb....en het iets grotere scherm. P2 ging max maar tot de 8Gb iig tot nu, 16Gb zal ook nog wel komen.

Doe ik er goed aan om nu een ipod Touch 32Gb te kopen voor bijna 360,-... splinternieuw?

En zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Iig na veel lezen kwam ik "/B" tegen, dat is dus de V2 de nieuwste.

Ik wil ook alvast een beschermhoesje/tasje gaan bestellen. Wat is de beste op dit moment... kwam hier ook al lederen voorbij van bijna 40 euro maar ben 'm weer kwijt, dat leek mij wel wat. Gebruiken jullie ook nog zo'n folietje voor op het scherm? aangezien dat hoesje wat ik wil hebben ook al over het scherm gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:28:
Hallo, Zow eindelijk ook maar eens aangemeld ;)
Welkom
Ik zat zelf nog te twijfelen tussen de Touch en de Samsung P2.. maar na lang twijfelen toch maar de Touch. Grootste reden is toch wel de 32Gb....en het iets grotere scherm. P2 ging max maar tot de 8Gb iig tot nu, 16Gb zal ook nog wel komen.
Je noemt al twee voordelen: Groter scherm, grotere opslag, het enige voordeel wat de P2 heeft is bluetooth, maar heeft dan weer geen wifi om te kunnen internetten.
Doe ik er goed aan om nu een ipod Touch 32Gb te kopen voor bijna 360,-... splinternieuw?
of je moet een iphone willen halen en kunnen wachten tot 11 juli (16GB max)
En zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Iig na veel lezen kwam ik "/B" tegen, dat is dus de V2 de nieuwste.
Ga naar een applestore, dan heb je te allen tijde een V2 (dus de /B) en de software update, dit is nog niet altijd het geval bij andere winkels omdat die de V1 (/A) nog op voorraad hebben/hadden.
Ik wil ook alvast een beschermhoesje/tasje gaan bestellen. Wat is de beste op dit moment... kwam hier ook al lederen voorbij van bijna 40 euro maar ben 'm weer kwijt, dat leek mij wel wat. Gebruiken jullie ook nog zo'n folietje voor op het scherm? aangezien dat hoesje wat ik wil hebben ook al over het scherm gaat.
Duurkoop is niet altijd een goede koop (om het maar even om te draaien ;))
Zoek iets wat jij wilt, je kan een folietje doen wat perfect werkt voor mij. Zelf even een hoesje naaien van een leuk lapje stof is lekker snel en goedkoop (je kan ook je moeder/vrouw/vriendin/buurvrouw/oma vragen). Bij de touch is het vooral dat de achterkant het krasgevoeligst is (zie ook dit filmpje wat de voorkant kan hebben: www.youtube.com/watch?v=kzbxpSwDetk)

Ik heb bij de applestore een pakketje met 2x2 folietjes gekocht, 2x voor, 2x achter voor 9,95, geen geld, herplakbaar (niet aan te raden ;), afwasbaar (als hij van je touch af is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow wat een antwoord :D..

Bij de Iphone heb ik geen belang bij. Wil zo'n ding voornamelijk om wat films te kijken en een beetje muziek. En over die Applestore... als ik daar heen ga zal ik 'm waarschijnlijk niet kunnen krijgen voor die 360,- of wel?

En over dat hoesje .. het moet bij mij altijd mooi en strak zitten, beetje dure smaak ;). Maar zal eens kijken.. heb hier een applestore zitten op een afstand van 3min.

Ga nu alvast proberen een filmpje vanaf een dvd te bakken in Ipod formaat...

Bedankt alvast

Edit:

Ik heb 'm al gevonden;

Afbeeldingslocatie: http://img257.imageshack.us/img257/184/hoesje1jm6.jpg

http://www.mp3shop.nl/pro...ase-apple-ipod-touch.html

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens...gebruiken jullie allemaal de standaard oordopjes of hebben jullie wat anders gekocht? zo ja wat is een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:28:
Trouwens...gebruiken jullie allemaal de standaard oordopjes of hebben jullie wat anders gekocht? zo ja wat is een aanrader?
Ik heb andere gekocht, de standaard oordopjes staan misschien showerig ("Kijk ik heb een iPod")
Ik heb net Creative EP630 gekocht ter vervanging van de verlengkabel en mijn sony ericsson oortjes.
In-ear, chille bass, 25 euro bij de BCC of je moet de sony ericsson oortjes met een 1m verlengkabel willen gebruiken wat voor mij de wereld zou zijn, daar het niet zo is dat die verlengkabel mijn audiouitgang (ingang voor oordopjes) gemold heeft.

http://www.chear.nl/Chear...ek_Hoofdtelefoons/7086487 (linkje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik vraag me toch echt af wat ze met de prijzen gaan doen, als met de komst van de iPhone 3G de touch omlaag zou gaan naar bv. 179 euro, dan is de prijs van de iPod nano ook niet echt reëel, dus dan zou die ook omlaag moeten. :X

[ Voor 7% gewijzigd door NickvdB op 13-06-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 15:56
Waarom zouden ze iets moeten doen aan de prijzen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
pxa270 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:57:
Waarom zouden ze iets moeten doen aan de prijzen dan?
Omdat de iPhone 199,- euro gaat kosten, terwijl de iPod dan nog ±270 euro kost, dan krijg je in de winkel situaties van: "Maar wat kan deze iPod Touch dan nog extra?" verkoper: "Ja eigenlijk niets" :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
NickvdB schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:02:
[...]

Omdat de iPhone 199,- euro gaat kosten, terwijl de iPod dan nog ±270 euro kost, dan krijg je in de winkel situaties van: "Maar wat kan deze iPod Touch dan nog extra?" verkoper: "Ja eigenlijk niets" :').
Ten overvloede, de prijs van de iPhone is bij een abonnement, dus de prijzen 1:1 vergelijken is niet reëel. Een iPod touch kan je immers ook gratis krijgen bij een GSM abonnement ;)

Als je kijkt naar dit bericht: nieuws: In Italië gaat 3g-iPhone zonder abonnement 499 euro kosten (dat is nog niet eens simlock vrij, maar voor het idee). Een 8GB iPod touch kost maar 279 euro, dat is dus nogal een groot verschil. Ik denk daarom ook niet dat de iPod touch snel nog veel goedkoper zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
Ja, dat wilde ik ook maar zeggen. Apple wordt er echt verdrietig van als je de Touch links laat liggen voor de "goedkopere" iPhone. Ze verdienen er meer aan, en de resellers waarschijnlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
pxa270 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:48:
Ja, dat wilde ik ook maar zeggen. Apple wordt er echt verdrietig van als je de Touch links laat liggen voor de "goedkopere" iPhone. Ze verdienen er meer aan, en de resellers waarschijnlijk ook.
Ik denk dat de marges gelijk liggen hoor. Apple krijgt echt wel iets meer dan 199 dollar per verkochte iPhone..

Ik denk dat de prijs van de touch misschien nog wel wat omlaag kan, omdat ze nu ontzettend veel iPhones gaan verkopen, en dus de gemiddelde kosten omlaag kunnen.. Maar ze zullen niet heel snel in hun marges gaan snijden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
Eswip schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:51:
[...]

Ik denk dat de marges gelijk liggen hoor. Apple krijgt echt wel iets meer dan 199 dollar per verkochte iPhone..

Ik denk dat de prijs van de touch misschien nog wel wat omlaag kan, omdat ze nu ontzettend veel iPhones gaan verkopen, en dus de gemiddelde kosten omlaag kunnen.. Maar ze zullen niet heel snel in hun marges gaan snijden denk ik.
Volgens mij begrijp je niet helemaal waar ik op doelde. Ik durf wel te wedden dat de marges op de "$199" iPhone een stuk hoger liggen dan die van de $299 iPod Touch. Voor elk verkochte iPhone zal Apple een zeer fors bedragen krijgen van AT&T (en de officiele iPhone telcos in de andere landen). Dus hoe meer mensen ze naar de "goedkope" iPhone kunnen upsellen, hoe beter.

Het zou gek zijn als ze de Touch goedkoper gaan maken. Dan lijkt weer wat minder duur t.o.v. de iPhone, en hij heeft nog lagere marges ook. Waarom zou dit goed zijn voor Apple?

[ Voor 9% gewijzigd door pxa270 op 13-06-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:47
NickvdB schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:02:
[...]

199 Euro én kosten voor het abbonement. Denk niet dat de Touch (veel) goedkoper gaat worden.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:28:
De Sennheiser CX300 zijn volgens veel mensen erg goede (in-ear) oordopjes voor een redelijke prijs.
Die wil ik binnenkort wel 's aanschaffen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Sebastiaannn schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:16:
[...]

De Sennheiser CX300 zijn volgens veel mensen erg goede (in-ear) oordopjes voor een redelijke prijs.
Die wil ik binnenkort wel 's aanschaffen. :9
Ik heb ze zelf ook.. daarvoor ook de in-ear van Apple geprobeerd, maar de Sennheiser zijn duidelijk beter.. Sluiten perfect af en daardoor heb je een lekkere bas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Niet online
Ik heb net m'n iPod Touch moeten herstellen doordat hij steeds vastliep. Dat was niet zo'n probleem maa rnu heb ik het volgende: ik mis nu de mail, maps, weer, notities en aandelen functies op mijn springboard. De iPod heb ik 2e hands gekocht en had een Januari update gehad, zitten deze functies in die Januari update? Kan ik deze functies nog weer krijgen of zal ik die update opnieuw moeten aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Als je zelf de januari-update hebt gekocht dan krijg je ze weer als je je iPod aan iTunes koppelt. Anders heb ik géén idee, en zou het zo maar kunnen dat je die opnieuw moet kopen omdat je niet ingelogd bent in de iTunes Store met een account die de software heeft gekocht. Dat zou echter betekenen dat je nooit je iPod kunt verkopen met bijgekochte software, dus ik denk dat koppelen aan iTunes genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Laatst online: 09-09 15:48
Nu het toch over de updates gaat heb ik een kleine vraag:

Ik zie dat verschillende webshops nog de A versie aanbieden dus de v1 versie zonder de updates.
Deze zijn echt een stuk goedkoper en zit er dus aan te denken om zo een te kopen.
Klopt het dat alleen de software anders is? En zo ja, als ik hem laat jailbreaken dan kan ik toch hetzelfde eropzetten?

Edit: update kost 18 euri.

[ Voor 11% gewijzigd door QuiCk01 op 16-06-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

QuiCk01 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:24:
Nu het toch over de updates gaat heb ik een kleine vraag:

Ik zie dat verschillende webshops nog de A versie aanbieden dus de v1 versie zonder de updates.
Deze zijn echt een stuk goedkoper en zit er dus aan te denken om zo een te kopen.
Klopt het dat alleen de software anders is? En zo ja, als ik hem laat jailbreaken dan kan ik toch hetzelfde eropzetten?

Edit: update kost 18 euri.
Als het verschil in prijs meer is dan die 18 euro gewoon een V1 halen en los de update kopen, of natuurlijk jailbreaken (zelf ook gehad, werkt perfect al moet je na een 'rejailbreak' wel alles weer opnieuw installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
ScottB schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:44:
Als je zelf de januari-update hebt gekocht dan krijg je ze weer als je je iPod aan iTunes koppelt. Anders heb ik géén idee, en zou het zo maar kunnen dat je die opnieuw moet kopen omdat je niet ingelogd bent in de iTunes Store met een account die de software heeft gekocht. Dat zou echter betekenen dat je nooit je iPod kunt verkopen met bijgekochte software, dus ik denk dat koppelen aan iTunes genoeg is.
Bij de aankoop van de update wordt een klein bestandje op de computer geplaatst, als die wordt meegesynchroniseerd worden de apps geactiveerd. Dat bestandje werkt alleen als je bent ingelogd op de account waarmee de update is gekocht. Als je dus tweedehands een iPod touch koopt mist het bestand en bij de eerste keer dat je hem restored werken de apps niet meer. Helaas moet hij dus de apps opnieuw kopen, ik moest het namelijk ook door precies dezelfde situatie (tweedehands iPod touch, maar gelukkig was mijne heel goedkoop destijds dus maakte het me niet zoveel uit).

Als je de update koopt, maak dan direct een back-up van het bestand. De locatie van het bestand is her en der wel te vinden op het internet. :)

Even om het hele serienummer verhaal te ontkrachtigen, de jan. update wordt niet gekoppeld aan een serienummer. Ik heb dit getest door het bestand te verplaatsen, vervolgens mijn iPod te herstellen en het resultaat was dat ik de apps niet meer kon gebruiken op mijn iPod. Zodra je het bestand terugzet en weer gaat syncrhoniseren werken de apps weer. De update wordt helaas ook niet automatisch opnieuw gedownload.

[ Voor 19% gewijzigd door Frietsaus op 16-06-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
@Wiethoofd

Bedankt, maar als ik hem zegmaar jailbreak en dan de progamma's van de update installeer en daarna re-jailbreak, ben ik dan die progamma's ook kwijt? Want als ik de update koop staan ze er op. Ik wil hem eigenlijk niet jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als je rejailbreakt ben je alles kwijt, maar omdat je hem jailbreakt krijg je de installer.app weer en kan je de programma's weer downloaden.

En als je de update koopt zijn die verbonden aan jou iTunes account en moet je ze er alsnog weer opzetten als je je touch herstelt (mocht er iets fout gaan).

Als je een V2 hebt dan zit je dus niet met het gekloot dat je de apps er terug op moet zetten (al dan wel/niet met jailbreak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
iemand een idee of die software update van januari nog te krijgen is? Via de apple site lukt het bij mij niet... Hij linkt wel, maar er gebeurt niets in itunes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb ook een probleempje met de software update van januari.. Heb de update geloof ik in februari of maart aangeschaft, en een poosje geleden mijn iPod moeten herstellen omdat 'ie constant vastliep. Sindsdien heb ik ook een andere computer, en aangezien die apps alleen vanaf de 'primary computer' gesynct kunnen worden wil dat dus niet.. Er schijnt een bestand met die apps gestaan te hebben in documents and settings ergens, maar die computer heb ik inmiddels al leeggehaald en is dus foetsie.
De iTunes store bevestigt dat ik de update gekocht heb, maar opnieuw downloaden kan niet (of kan ik niet vinden). Jailbreaken wil ik niet.

Nou komt de software van v2.0 er ook aan in juli, zitten daar de apps ook in? dan wacht ik daar wel even op.. En als dat niet zo is, hoe kan ik mijn apps weer terugkrijgen, desnoods dmv een soort hack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Intrepidity schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:09:
Ik heb ook een probleempje met de software update van januari.. Heb de update geloof ik in februari of maart aangeschaft, en een poosje geleden mijn iPod moeten herstellen omdat 'ie constant vastliep. Sindsdien heb ik ook een andere computer, en aangezien die apps alleen vanaf de 'primary computer' gesynct kunnen worden wil dat dus niet.. Er schijnt een bestand met die apps gestaan te hebben in documents and settings ergens, maar die computer heb ik inmiddels al leeggehaald en is dus foetsie.
De iTunes store bevestigt dat ik de update gekocht heb, maar opnieuw downloaden kan niet (of kan ik niet vinden). Jailbreaken wil ik niet.

Nou komt de software van v2.0 er ook aan in juli, zitten daar de apps ook in? dan wacht ik daar wel even op.. En als dat niet zo is, hoe kan ik mijn apps weer terugkrijgen, desnoods dmv een soort hack?
Valt er niet gewoon met iTunes te zoeken naar eerder aangeschafte producten en die dan opnieuw te downloaden? (ga anders langs de apple store, google voor het bestandje of stuur een mail naar apple)

en die hack die je bedoelt om je apps terug te krijgen is jailbreaken, wat je dus niet wou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Laatst online: 09-09 19:35
Aangeschafte producten zoeken werkt niet standaard. Als je even contact opneemt met Apple kunnen ze hem er wel weer inzetten, hebben ze bij mij ook gedaan. Moet je alleen het contact formulier nog zien te vinden, en die is goed verborgen. Ik heb hier ooit de link gepost, maar zou ook niet meer weten waar.

edit:

Heb de link weer gevonden. http://www.apple.com/support/itunes/store/browser/

[ Voor 13% gewijzigd door Jeroen Sack op 17-06-2008 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb sinds zaterdag een Ipod touch :D

Nu wil ik er wat games op zetten... en kwam dit topic tegen;

http://gathering.tweakers...//ipod%2Ctouch%2Csoftware

Aangezien vragen daar niet mag dus maar hier...Nu is het geval dat mijn Ipod nog niet gejailbreaked is.... en ik lees daar ook dit;

Het is mogelijk om nieuwe applicaties op je iPhone of iPod touch te installeren, Apple heeft aangekondigd dat er in februari 2008 een Software Development Kit (SDK) wordt vrijgegeven waardoor het voor ontwikkelaars mogelijk wordt om officiële applicaties voor dit mobiele platform te ontwikkelen. Voorlopig zul je nog een Jailbreak nodig hebben om het installeren van applicaties mogelijk te maken.

Dus is het al mogelijk om appl. er op te zetten zonder te jailbreaken of niet? met name iphysics lijkt me erg grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
zover ik weet kan het nog niet zonder jailbreak, 11 Juli kwam volgens mij de nieuwe firmware die het ondersteund, mar die kost geloof ik 10 euro

(dus aan jou de keus of je nu alsnog gaat jailbreaken, of dat je 10 euro betaald volgende maand en daarna misschien ook nog wat geld aan spelletjes ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Intrepidity schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:09:

Even contact opnemen met Apple, dan voegen ze het bestandje (nadat ze gecontroleerd hebben of je het echt hebt gekocht) weer toe aan je downloadqueue. :)

Edit: te laat.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeVortex schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:37:
zover ik weet kan het nog niet zonder jailbreak, 11 Juli kwam volgens mij de nieuwe firmware die het ondersteund, mar die kost geloof ik 10 euro

(dus aan jou de keus of je nu alsnog gaat jailbreaken, of dat je 10 euro betaald volgende maand en daarna misschien ook nog wat geld aan spelletjes ;))
Dat programma zou ik misschien nog wel willen kopen.. maar kun je dan alleen maar aan games komen via de officiele weg en dat je dan ook nog daar weer voor moet betalen? Of kun je ook gewoon games installeren die online staan zonder te betalen zoals bv dus iphysics?

Anders ga ik me maar eens verdiepen in dat jailbreaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
tjah dat weet ik eigenlijk niet, sommige dingen schijnen ook gratis te zijn. (tenminste daar kun je als developer voor kiezen).

[ Voor 7% gewijzigd door LeVortex op 17-06-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Ik heb mijn Touch gerestored maar nu staat de Software Upgrade er niet meer op die ik toen gekocht had. Hoe krijg ik deze nu weer? Ik had er al voor betaald, ik moet hem nu toch niet opnieuw kopen? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

FerdiV schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:22:
Ik heb mijn Touch gerestored maar nu staat de Software Upgrade er niet meer op die ik toen gekocht had. Hoe krijg ik deze nu weer? Ik had er al voor betaald, ik moet hem nu toch niet opnieuw kopen? :S
Als je die paar posts boven je eigen had doorgelezen had je kunnen lezen dat je je touch aan je computer moet hebben liggen, ingelogd zijn op het account waar je software upgrade mee gekocht hebt en dan laten zoeken naar eerder aangeschafte aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
Ik heb net bij de MM een Ipod touch gekocht en ben er al behoorlijk mee aan het kloten alleen is er 1 ding wat ik niet begrijp. Ik heb via de computer firmwire upgrade heb heb nu 1,1.4 alleen ik heb geen progamma''s als : Google Maps, Mail en weer.

Hoe kan dat of kijk ik verkeerd? Ze horen toch op startscherm te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
QuiCk01 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:30:
Ik heb net bij de MM een Ipod touch gekocht en ben er al behoorlijk mee aan het kloten alleen is er 1 ding wat ik niet begrijp. Ik heb via de computer firmwire upgrade heb heb nu 1,1.4 alleen ik heb geen progamma''s als : Google Maps, Mail en weer.

Hoe kan dat of kijk ik verkeerd? Ze horen toch op startscherm te staan?
In iTunes, bij het Firmware-nummer staat er: "Met software-upgrade" als je deze dus hebt. Wanneer dit niet het geval is heb jij waarschijnlijk een 'oude' iPod gekocht welke de upgrade nog niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
dat st aat er niet bij. Maar ze kunnen mij dan toch niet zomaar een ipod met een oude update verkopen? Zou ik hier een klacht over kunnen naar Apple? La ik type dit van me ipod dus wifi doet het dat is wel weer lekker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag iPod Touch users!

Mijn trouwe iPod Photo van 5 jaar is het stil aan aan het begeven.

Dus de iPod Toch lijkt mij een waardige opvolger.

Nu was mijn bedoeling om deze iPod alleen voor films af te spelen en te browsen gebruiken.

Zou dit enkel hiervoor een goede koop zijn?

Xyus!
In de winkel als je hem effe test ga je nooit zo een goed beeld krijgen als jullie iPod Touch users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QuiCk01 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:17:
dat st aat er niet bij. Maar ze kunnen mij dan toch niet zomaar een ipod met een oude update verkopen? Zou ik hier een klacht over kunnen naar Apple? La ik type dit van me ipod dus wifi doet het dat is wel weer lekker. :)
Je kunt de A versie en de B versie kopen. Ik denk dat je de A versie hebt gekocht, deze is ook net wat goedkoper. Leg een beetje bij en update m naar B zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:02
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 04:35:
[...]

Je kunt de A versie en de B versie kopen. Ik denk dat je de A versie hebt gekocht, deze is ook net wat goedkoper. Leg een beetje bij en update m naar B zou ik zeggen.
De A-versie wordt doorgaans ook voor 2 tientjes minder aangeboden. Soms is het verschil ook groter. Kan je dus prima de software-update van betalen! :)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.