[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste
Acties:
  • 172.351 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Tralapo schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:54:
[...]

Tja, zeuren dat alles al eens eerder voorbij gekomen is en we beter moeten zoeken, nee, dat is echt een heerlijk positieve reactie... Tis dat je het berichtje later nog wat aangepast hebt met extra info....

En tja, je kunt nooit iets vinden als het in een YouTube filmpje zit, de GoT search zoekt daar niet in :P En dus blijf ik er bij dat die oplossing niet in dit topic genoemd was. Want dat is ook niet zo.
offtopic:
En mijn eerste link die ik geef :? . Lijkt me toch erg duidelijk. Dat jij zwart, wit durft te noemen kan ik ook niets aan doen, en zoals Liquid ook al aangeeft stoort het mij gewoon dat men vragen stelt die allang voorbij zijn gekomen met antwoorden en dan soms blijft "spammen", omdat ze geen antwoorden krijgen, terwijl die er duidelijk gewoon zijn als ze even zoeken. 8)7
Blijkbaar zijn er maar weinig mensen die even wat moeite willen doen om een antwoord op te zoeken. Ik bedoel een zoekterm als "touchpad" voor in dit topic lijkt me heel logisch als je op zoek bent naar antwoorden mbt problemen met je touchpad, en dan had je dat Youtube filmpje dus echt wel gevonden als je de moeite had genomen je zoekresultaten te lezen.

Ik vind het dus onzin dat je zegt dat er geen antwoorden te vinden waren op jouw probleem mbt het touchpad. Je hebt wel gelijk als je zegt dat het niet in de startpost staat en bij deze de hint om het filmpje met commentaar in de startpost van dit topic of het volgende topic te plaatsen.

[ Voor 32% gewijzigd door boaty op 21-03-2008 15:18 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tochpad tip. Hij werkt helaas niet. Wat wel werkt is dat diagonaal van rechtsboven naar linksonder schuiven. Hopelijk komt dell nog wel met een softwareupdate. Tis best irritant namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg ik dan in iedergeval nog wel antwoord op mijn vraag (die ik op dit topic niet kan terug vinden)? :P

Over het partioneren? :P check de vorige bladzijde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
boaty schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:07:
[...]

offtopic:
En mijn eerste link die ik geef :? . Lijkt me toch erg duidelijk. Dat jij zwart, wit durft te noemen kan ik ook niets aan doen, en zoals Liquid ook al aangeeft stoort het mij gewoon dat men vragen stelt die allang voorbij zijn gekomen met antwoorden en dan soms blijft "spammen", omdat ze geen antwoorden krijgen, terwijl die er duidelijk gewoon zijn als ze even zoeken. 8)7
Blijkbaar zijn er maar weinig mensen die even wat moeite willen doen om een antwoord op te zoeken. Ik bedoel een zoekterm als "touchpad" voor in dit topic lijkt me heel logisch als je op zoek bent naar antwoorden mbt problemen met je touchpad, en dan had je dat Youtube filmpje dus echt wel gevonden als je de moeite had genomen je zoekresultaten te lezen.

Ik vind het dus onzin dat je zegt dat er geen antwoorden te vinden waren op jouw probleem mbt het touchpad. Je hebt wel gelijk als je zegt dat het niet in de startpost staat en bij deze de hint om het filmpje met commentaar in de startpost van dit topic of het volgende topic te plaatsen.
offtopic:
Ik snap je ook wel, en vind dat men de zoekfunctie beter moet gebruiken. En ik HAD ook gezocht op touchpad, maarja, ik had dat YouTube filmpje nooit gezien. Sorry daarvoor. Maar ja, het helpt toch niet. Er is niemand van die vragenstellers die de zoekfunctie gebruikt volgens mij. En zodra de laptop binnen is smeren de mensen hem gelijk. Ik niet, ik blijf het een interessant topic vinden....

Maar we kunnen er nu maar beter weer over stoppen geloof ik, de antwoorden zijn weer naar boven gehaald en iedereen is weer happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Ok, ik denk dat we er idd beter over kunnen stoppen :) , maar ik wil wel voorstellen om in de topic-waarschuwing te zeggen dat men eerst even moet zoeken in dit topic en eerdere topics of hun vraag al niet voorbij is gekomen. Misschien is dat een optie, en (gedeeltelijke) oplossing van het probleem? Want het is frustrerend dat er dubbele vragen gesteld blijven worden, en ik denk ook dat het een van de oorzaken is dat er veel mensen weer snel weggaan uit dit topic, en er verder niet meer naar kijken om te lezen.

[ Voor 27% gewijzigd door boaty op 21-03-2008 15:34 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
boaty schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:07:
[...]

offtopic:

Ik ben her hier volkomen eens met boaty. Er wordt te vaak in dit topic gevraagd naar dezelfde dingen.

En als je het niet in dit topic kan vinden: kijk dan in vorige M1530 topics, gebruik GoT search (een bepaald probleem hoeft niet M1530 gerelateerd te zijn) of ga naar www.notebookreview.com en zoek daar naar een antwoord op je vraag. En als je een antwoord gevonden hebt wat nog niet in dit topic staat, dan post je die natuurlijk hierzo.

Betreffende de Topicstart: ik vind ook dat er te weinig in de Topicstart staat en dat de PCMedic te weinig doet om de TS te updaten (in de laatste 200-300 posts staat veel informatie die in de TS kan). Ik was dan ook van mening (voordat Deel2 werd geopend) dat het veel beter was geweest als iemand met een M1530 laptop dit topic was begonnen aangezien PCMedic zelf geen Dell XPS M1530 heeft (wat ik trouwens ook aan PCMedic heb gecommuniceerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo kijk in computer beheer bij schijfbeheer, zie ik een partie staan van 2.5 gig die helemaal niet gebruikt word. Iemand een idee waar voor deze is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Ook voor deze vraag geldt: zoek eens in dit topic, als ik het mij goed herrinner staat dit zelfs in de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Die partities staan in de startpost beschreven.
Ik vind overigens ook dat de startpost inmiddels weer achterloopt, ik wil best helpen maar dan moet er iemand wakker worden.

Net deed mn toetsenbord weer vaag :(
Voor de rest eigenlijk geen last van schokken oid zonder aarding.

[ Voor 28% gewijzigd door Gman op 21-03-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boaty schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:28:
Ook voor deze vraag geldt: zoek eens in dit topic, als ik het mij goed herrinner staat dit zelfs in de topicstart.
Boaty, zit nou niet de hele tijd te zeiken. Je schoonmoeder digt het misschien maar wij hier niet. Als je ergens wilt gaan zeiken, doe het dus dan bij je schoonmoeder.

8)7

Edit: Als jij zo goed let op wat iemand niet goed heeft gelezen, waarom geef je dan geen antwoord op mijn vraag: Hoe kan ik meer dan 4 parties aanmaken in vista?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat is weer geen specifieke dell vraag he. Je vraagstelling zegt het zelf al. Hoe maak je meer dan 4
partities in Vista
.

Een hardeschijf is een hardeschijf. Of het nu in een Dell zit of in een Lidle pc van JOUW oma.

Maar je kunt maar maximaal 4 primaire partities maken, misschien ligt het probleem daar. Als je logische drives wil maken, dan moet dat zonder meer lukken. Verwijder maar een primaire en doe dan een aantal extended/logical oid.

[ Voor 13% gewijzigd door Liquid op 21-03-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:42:
[...]

Boaty, zit nou niet de hele tijd te zeiken. Je schoonmoeder digt het misschien maar wij hier niet. Als je ergens wilt gaan zeiken, doe het dus dan bij je schoonmoeder.

8)7

Edit: Als jij zo goed let op wat iemand niet goed heeft gelezen, waarom geef je dan geen antwoord op mijn vraag: Hoe kan ik meer dan 4 parties aanmaken in vista?
offtopic:
Eh pardon? Boaty zeikt? 8)7 Als jij wat meer moeite had gedaan had je het antwoord op beide vragen allang gehad. Zonder dat je dat hier had hoeven vragen.
Heb je uberhaupt wel de FAQs doorgelezen toen je je aanmeldde bij Tweakers? Er wordt van je verwacht dat je zelf actief op zoek gaat naar het antwoord.

Wij willen allemaal dat dit topic een ervaringen topic wordt waarin problemen worden besproken en beantwoord. Als mensen zoals jij steeds vragen stellen die allang zijn beantwoord, wordt dit topic te lang en te groot en komt er teveel onzin te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW, in topicstart staat ook geens eens een link naar topic deel 1.
Dus hoe wil je nou beweren dat men vorige topic niet goed door heeft gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:10:
Eeeuuuuhhhh? En wat is dit dan : 8)7
Maar laten we er nou toch mee ophouden mensen, dit loopt alleen maar verder uit de hand zo.
Laten we het weer serieus over deze oh zo mooie laptop hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door Tralapo op 21-03-2008 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:42:
[...]

8)7

Tjonge lichtgeraakt ofzo? Het staat toch duidelijk in de topicstart?
Dan heb ik toch reden om er wat van te zeggen, zeker omdat er net een hele discussie was over het feit dat iedereen wat beter moet zoeken. Dat moet ik zelf ook doen. Dan blijven de meer zinvolle vragen in het topic over.

Als je kritiek niet kunt verdragen moet je dat direct zeggen en niet op zo'n manier. Ik probeer alleen de reacties en vragen in dit topic overzichtelijk te houden. Ik bedoel als er twintig keer hetzelfde gevraagd wordt komt dat de overzichtelijkheid van het topic niet ten goede zoals silmaril8 ook al zegt.

En over je laatste vraag:
Dit staat ook in de topicstart |:( namelijk volgens de topicstart is dit niet mogelijk, alleen was er hier iemand die een work-around in het topic had geplaatst hoe je meerdere besturingssystemen kon maken. Zoek maar even in het topic.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:10:
Zoek, kijk en lees...
:)

Sorry dat dit een beetje uit de hand loopt, maar ik vind dat kritiek mogelijk moet zijn zeker als het opbouwende kritiek is, en dat is zeker wel mijn bedoeling. Ik wil alleen maar de kwaliteit van het topic verbeteren.

@hieronder:

Graag gedaan :)

[ Voor 56% gewijzigd door boaty op 21-03-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar heb ik al tijd er steeds over heen gelezen |:(
Maar thnx :) En idd beetje kritiek moet wel kunnen.

BTW, als ik mijn m1530 binne heb ga ik denk mar even wat schrijven voor in start post hoe je hem kan modiceren zodat die ook spdif uit heeft, en ga kijken of de bleutooh module van dell gebruikt maakt van interne USB poort. Zodat je die mischien kan gebruiken voor een draadloze muis. Volgens mij moet je dat ook wel in apparaatbeheer kunnen zien van windows hoe die aangesloten zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:02:
Blijkbaar heb ik al tijd er steeds over heen gelezen |:(
Maar thnx :) En idd beetje kritiek moet wel kunnen.

BTW, als ik mijn m1530 binne heb ga ik denk mar even wat schrijven voor in start post hoe je hem kan modiceren zodat die ook spdif uit heeft, en ga kijken of de bleutooh module van dell gebruikt maakt van interne USB poort. Zodat je die mischien kan gebruiken voor een draadloze muis. Volgens mij moet je dat ook wel in apparaatbeheer kunnen zien van windows hoe die aangesloten zit.
Eerst naar informatie zoeken! (pfff, grapje natuurlijk, stelletjes zeikers).

Nee, hoe je een SPDIF kan maken op je M1530 staat in de handleiding. Ik begrijp uit je verhaaltje dat je helemaal moeilijk wil gaan doen met intern modificeren ofzo? Nee, je moet gewoon ergens (Dell site?) een convertertje kopen die je dan op je S-VIDEO uitgang zet. Op deze manier zou je ook SPDIF moeten krijgen. Check de handleiding maar even!

Vind trouwens dat dit toetsenbord heel erg lekker toets! Valt me nu op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 21:51
Hurricane schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:41:
[...]

Geen idee ben er ook wel benieuwd naar. Zie nu op IBOOD een dagaanbieding van Transcend JetRAM 2 GB RAM-geheugen voor Notebooks voor maar 24,95 per stuk.
Ik kan bevestigen dat deze Transcend reepjes van iBood prima werken in mijn M1530 (voorheen 2x originele 1 Gb reepjes van ProMOS, nu 1x 1Gb ProMOS en 1x 2Gb Transcend).

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:38:
[...]

Eerst naar informatie zoeken! (pfff, grapje natuurlijk, stelletjes zeikers).

Nee, hoe je een SPDIF kan maken op je M1530 staat in de handleiding. Ik begrijp uit je verhaaltje dat je helemaal moeilijk wil gaan doen met intern modificeren ofzo? Nee, je moet gewoon ergens (Dell site?) een convertertje kopen die je dan op je S-VIDEO uitgang zet. Op deze manier zou je ook SPDIF moeten krijgen. Check de handleiding maar even!

Vind trouwens dat dit toetsenbord heel erg lekker toets! Valt me nu op :)
Schijnt niet te werken, spdif lijntje van geluidschip gaat al naar de chip voor HDMI in plaats naar de S-video connector. Vandaar dat ik zo gaat aanpassen zodat de spdif lijnt ook naar S-video poort loopt of een optische digitaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
ik heb een resolutie van 1680x1050 als resolutie. Maar dit is niet te doen het het browsen op internet. Alles is veel te klein in verhouding met de scherm grote. Schakelen jullie over naar 1440x900 of hebben jullie een ander trucje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

aeroxtaxi schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 01:31:
ik heb een resolutie van 1680x1050 als resolutie. Maar dit is niet te doen het het browsen op internet. Alles is veel te klein in verhouding met de scherm grote. Schakelen jullie over naar 1440x900 of hebben jullie een ander trucje?
Lettergrootte aanpassen :*) Gebruik CTRL+scrolwiel maar eens. Resolutie aanpassen kan natuurlijk ook, maar dan wordt alles zo korrelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een LG scherm op m'n nieuwe XPS, maar ik heb last van een beetje backlight bleeding. Vinden jullie dit aanvaardbaar of zou ik het scherm laten vervangen? Hier zijn wat foto's (de camera maakt het wel iets erger dan het eigenlijk is)

Afbeeldingslocatie: http://shup.com/Shup/31273/IMG_2029.JPG
Afbeeldingslocatie: http://shup.com/Shup/31274/IMG_2028.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor laptop is bleeding niet te extreem, maar heb idee dat je hierdoor wel heel laag contrast krijg. Ik zou hem idd laten vervangen.

Shit :(
Voor mij duurt voorlopig dat me xps m1530 heb. Ik had hem telefonische besteld met een 1440x900 scherm. Heb vanhdaag order per post gekregen en daar staat leuk in een 1280x800 scherm. Ik snap er niks van want ik had laptop besteld met e-valeu code van config met een 1440x900 scherm en dacht zelds dat ze deze laptop zelfs niet meer leeverde met die low resolutie scherm.
Dat wordt dinsdag weer bellen. Het zit mij echt niet mee bij dell.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de helderheid van het scherm enkele tonen lager zet heb ik helemaal geen bleeding meer. Kan ik dit gedurende de hele garantieperiode laten vervangen of moet dit binnen de X aantal weken? Ik vertrek nl. op vakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is dat niks uit maakt, al bel je ze voor laatse dag op dat je gerantie verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week ook mijn M1530 binnen gekregen. Gelukkig een goed scherm (LG 1440x900), geen last van tintelingen en een stille HD (200gb 7200). Het is echt een hele mooie laptop!

Ik zit echter met het probleem dat ik internet er niet stabiel op krijg. De verbinding valt regelmatig weg. Ik heb verschillende drivers geinstalleerd, oa die van de Dell site, maar dit helpt niets. Ik heb ergens gehoord dat Vista problemen zou hebben met Linksys routers. Ik heb zelf een linksys wrt54g router. Ik hoop iemand mij kan helpen. Het zou zonde zijn om hierdoor mijn laptop terug te moeten sturen en een veel duurdere macbook pro te kopen. Alvast bedankt!

Voor de geïnteresseerde; ik heb een Microsoft Bluetooth Mouse 5000 en deze werkt echt perfect met de laptop. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 10:55:
Mijn ervaring is dat niks uit maakt, al bel je ze voor laatse dag op dat je gerantie verloopt.
Ligt er maar net aan wie je aan de telefoon krijgt bij dell. Sommigen zijn zo stug dat een dikke kras bij delivery niet eens onder de garantie valt. Andere vervangen je hele laptop als de fan 1 decibel meer geluid maakt volgens de beller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:00:
Voor de geïnteresseerde; ik heb een Microsoft Bluetooth Mouse 5000 en deze werkt echt perfect met de laptop. Aanrader!
Die had ik ook in gedachten al vind ik heb wel wat klein en plastic. Alternatief zou zijn de 'laser presenter 8000', of de grotere 'laser 8000', die ook een oplaaddock heeft.

Ik neem aan dat je de meegeleverde BT dongle niet gebruikt, maar de ingebouwde BT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Voor de mensen die op zoek zijn naar een muis:

Koop gewoon de muis die lekker in de hand ligt. Koop vooral geen "notebook"-muis. Notebook muizen zijn nogal RSI gevoelig (mijn mening/ervaring).

Ik begrijp ook niet waarom iemand de voorkeur geeft aan een notebook muis, terwijl een normaal formaat muis nog geeneens 50 gram meer weegt. Dus voor het gewicht hoef je het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:00:

Ik zit echter met het probleem dat ik internet er niet stabiel op krijg. De verbinding valt regelmatig weg. Ik heb verschillende drivers geinstalleerd, oa die van de Dell site, maar dit helpt niets. Ik heb ergens gehoord dat Vista problemen zou hebben met Linksys routers. Ik heb zelf een linksys wrt54g router. Ik hoop iemand mij kan helpen. Het zou zonde zijn om hierdoor mijn laptop terug te moeten sturen en een veel duurdere macbook pro te kopen. Alvast bedankt!
Er zijn er veel die dat probleem hebben, waaronder ik.
Dat ligt blijkbaar aan de wireless module van deze laptop en de drivers ervan. Mijn moeder heeft ook Vista, werkt op dezelfde draadloze verbinding (Linksys) en heeft geen enkel probleem. Zelfde voor mijn vader.

Iemand had hier een oplossing met een bepaalde driver, maar ik denk dat die hier niet meer geantwoord heeft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPS schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:39:
[...]

Die had ik ook in gedachten al vind ik heb wel wat klein en plastic. Alternatief zou zijn de 'laser presenter 8000', of de grotere 'laser 8000', die ook een oplaaddock heeft.

Ik neem aan dat je de meegeleverde BT dongle niet gebruikt, maar de ingebouwde BT?
Deze muis heeft geen dongle, dus ik werk idd via de ingebouwde BT. Geen last van lag oid. Vista herkent hem meteen. De muis was kleiner dan ik verwachtte, maar ik vind hem toch fijner in mijn hand liggen dan mijn oude logitech muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:52:
[...]

Er zijn er veel die dat probleem hebben, waaronder ik.
Dat ligt blijkbaar aan de wireless module van deze laptop en de drivers ervan. Mijn moeder heeft ook Vista, werkt op dezelfde draadloze verbinding (Linksys) en heeft geen enkel probleem. Zelfde voor mijn vader.

Iemand had hier een oplossing met een bepaalde driver, maar ik denk dat die hier niet meer geantwoord heeft ...
Ik hoop het probleem dit weekend op te lossen, anders moet ik dinsdag maar even naar de technische ondersteuning bellen. Een laptop zonder (fatsoenlijk) internet is voor mij gewoon waardeloos. Anders zit er niets anders op hem terug te sturen. Dat zou echt jammer zijn en een vergelijkbare macbook pro is toch ruim 2x zo duur (2700 euro vs 1300 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:46:
[...]
Ik hoop het probleem dit weekend op te lossen, anders moet ik dinsdag maar even naar de technische ondersteuning bellen. Een laptop zonder (fatsoenlijk) internet is voor mij gewoon waardeloos. Anders zit er niets anders op hem terug te sturen. Dat zou echt jammer zijn en een vergelijkbare macbook pro is toch ruim 2x zo duur (2700 euro vs 1300 euro).
is een andere router dan niet iets goedkoper? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat probleem met onstabiel wireless ook. De hele tijd als ik op een link klik blijft het internet hangen, plaatsjes worden niet geladen etc. Als je dan nog een keer op de link klikt dan wordt alles wel fatsoenlijk ingeladen. Echt irritant. Nu ik de driver opnieuw heb geinstalleerd werkt mn wireless (voorlopig) weer goed. Tis eigenlijk best belachelijk dat je een laptop van 900+ euro koopt en er vervolgens uit de doos al van alles mee mis is. Heeft die qualitycontrol van dell stront in beide ogen ofzo? Bij mij zit er bijvoorbeeld ook een kras bij het scharnier, niet heel erg ofzo, maar dan denk ik lever je shit gewoon even netjes af dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RelaXXinG schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:11:
[...]

is een andere router dan niet iets goedkoper? :S
Idd, of trek gewoon een kabel naar je bureau ... (tenzij je hem overal gebruikt ofc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Ik heb een Linksys WRT54GC en in de laptop Intel Pro Wireless 3945ABG.
Beide draaien op G snelheid in WPA-Personal AES mode.
Driver zat default bij Vista SP1.
Geen enkel probleem hier.

Verder nog:
Geen schokken.
Geen bol toetsenbord, of nouwja ietjes maar da's mieren**k.
Ruis op de koptelefoon is wel aanzienlijk maar als je het volume zachter zet en het programma harder dan vind ik het goed te doen.
Speakers zijn goed genoeg om ff een tv serie op te kijken.
Ietsje Backlight bleeding onderin maar amper storend, alleen bij pikzwart beeld zichtbaar.
Delete knop helemaal rechtsboven vind ik fijn.
Afstandsbediening werkt out of the box zonder aparte drivers, of Vista moet het opgepakt hebben.
"Eject herrie" ik snap niet waar ze het over hebben. Je gaat toch niet DJ'en in een college zaal ofzo? zoveel herrie maakt ie niet imo.
En best wel belangrijk: De ventilator is stil! Ik heb er nog niet mee gegamed maar hij is echt stil.

Nadelen:
Enige echte minpunt is dat de invertor van het scherm gaat zoemen als ik de brightness omlaag schroef, dit hoor ik wel alleen als het echt heel stil is. Ik hoor het nu niet meer.
Verder geen Gigabit kaart, sux! maar is niet onoverkomelijk :)
WiFi Catcher lijkt stuk maar dit is expemplarisch uiteraard.
Als ik even het scherm dichtklap en weer open doe dan staat de brightness weer op max, maar ik heb een superkale Vista zonder enkele software of driver van Dell.
Helaas geen officieele 64 Bit drivers van Dell, hopelijk komen ze ooit nog, maar het werkt nu al eigenlijk heel goed.

Al met al een fijne laptop voor een scherpe prijs.

[ Voor 20% gewijzigd door Gman op 22-03-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh nog even wat over die ruis over de koptelefoon: Het is onzin dat dit aan Dell zou moeten liggen (ben ik een keer tegen gekomen, dat antwoord). Dit is niet waar. Ik heb hier namelijk een HP computer staan (ook, ja :P) en met deze onboard geluidskaart (AC' 97) heb je even veel ruis. Dit komt omdat de geluidskaart dan natuurlijk op het moederbord zit, waardoor er continu ongezuiverde stroom doorheen gaat. Dit hoor je inderdaad HEEL goed door in-ear oordopjes als die Creative EP-630 die je bij je Dell krijgt. Ook bij de Sennheiser CX300 hoor je dit erg goed. Dit valt ook niet tegen te gaan en dus (zoals in de startpost staat) geen patch voor te vinden is. Het ligt aan de hardware en is geen fout. Computers zijn nou eenmaal 100% electronische dingen.

Hoop jullie van dit probeer weer op de hoogte te hebben gebracht, en wil natuurlijk vragen beantwoorden :D.

Edit: als je bijv. een externe geluidkaart koopt is dit dus dan ook bijna helemaal weg. De enige stroom die er doorloopt is vaak via USB en word gezuivert.:)

Ps. Misschien handig om de SP dan toch aan te passen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week vrijdag besteld, woensdag mijn nieuwe 1530 in huis !

Nu mijn eigen Ultimate erop geinstalleerd, werkt prima, behalve de officiële Dell-Sigmatel driver krijg ik niet werkend, ik heb het al diverse malen geherinstalleerd, maar als ik dan naar de audiosettings ga en een test geluid wil afspelen krijg ik een foutmelding "geen toon af te spelen",.....De driver die Vista zelf installeert werkt prima,......toch vind ik het raar,,....

Ik heb overal rondgeneusd, ook bij NBR, maar geen echte oplossing gevonden,...IDT zou de software support van Sigmatel hebben overgenomen, maar ook op die site kan ik niets vinden,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilgore
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-01-2023
Oef, 26 pagina's. Ik ben er doorheen, en ik hoop dat ik niet naar de bekende weg vraag. :P Ik wilde graag wat weten over het volgende:

Hoe sluit je de laptop aan op je stereo? Doe je dat met die koptelefoonuitgang? (en zo ja, heb je dan ook last van die ruis?)

Past de laptop nog in de tas als je de 9-cels batterij gebruikt? Ik las in een review dat met de 9-cels batterij de hete lucht niet meer naar onderen, maar naar achteren wordt geblazen. Klopt dat, en hoe kan dat?

Alvast bedankt voor de reacties. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duffet1
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 10:45
-Knip-

[ Voor 167% gewijzigd door duffet1 op 22-03-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Kilgore schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 20:08:
Oef, 26 pagina's. Ik ben er doorheen, en ik hoop dat ik niet naar de bekende weg vraag. :P Ik wilde graag wat weten over het volgende:
Dit forum heeft een erg goede zoekfunctie dus je hoeft niet alles te lezen hoor :)
Hoe sluit je de laptop aan op je stereo? Doe je dat met die koptelefoonuitgang?
Ja
(en zo ja, heb je dan ook last van die ruis?)
Nee
Past de laptop nog in de tas als je de 9-cels batterij gebruikt?
Ja, maar op 1 manier las ik zelf.
Ik las in een review dat met de 9-cels batterij de hete lucht niet meer naar onderen, maar naar achteren wordt geblazen. Klopt dat, en hoe kan dat?
Hij blaast iets schuin naar onder, een 9cell accu verhoogt de laptop iets aan de achterkant en dan blaast ie idd recht(er). Waarom vraag je dit?
Alvast bedankt voor de reacties. ;)
NP

[ Voor 4% gewijzigd door Gman op 22-03-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Past de laptop nog in de tas als je de 9-cels batterij gebruikt?
Als je hier die standaard meegeleverde XPS "tas" mee bedoeld, stel je een domme vraag :)
In de TS staat zelfs een foto van de m1530 met 9 cell in die tas.

Bedoel je een andere tas? Dan heb jij dit niet gelezen, en ik dit niet geschreven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een domme vraag betreffende een Vista-format: als je wilt formatteren en hij vraagt achter de partitie, wilt dit zeggen dat hij enkel die partitie gaat formatteren en de rest ongeschaafd blijft?
Is al heeeeel lang geleden dat ik dit nog gedaan heb.

Mij lijkt het logisch van wel, maar je weet nooit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 16:44
Kan weinig kaas maken van je Nederlands...

Formatteren: leeg maken van een partitie (heeft alleen effect op de geformatteerde partitie)
Partioneren: partitie tabel opnieuwe wegschrijven

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe sluit je de laptop aan op je stereo? Doe je dat met die koptelefoonuitgang? (en zo ja, heb je dan ook last van die ruis?)
Doe je helemaal fancy, dan koop je voor 89 eurie de (nieuwe versie van de) AirPort Express van Apple, dan kan je je muziek draadloos op je stereo afspelen... (plus WiFi en draadloos printen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilgore
Gman schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 20:42:

Hoe sluit je de laptop aan op je stereo? Doe je dat met die koptelefoonuitgang?
Ja
(en zo ja, heb je dan ook last van die ruis?)
Nee
Weet je hoe dat kan? Ik zou zeggen, ruis op de koptelefoon = ruis op de stereo.

Btw over die accu's, ik kan me voorstellen dat met een 9 cell accu je benen minder heet worden. :P

Bedankt voor de ervaringen en tips. Ik denk dat dit een hele mooie, aantrekkelijk geprijsde laptop is. Over het risico op tintelingen maak ik me nog een beetje zorgen, maar ja, wie niet waagt... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kilgore schreef op zondag 23 maart 2008 @ 18:17:
[...]

Ik heb geen ruis op mijn gratis koptelefoon (niet die van de XPS zelf, een andere), maar wel op mijn Altec Lansing FX6021. Jammer ...

*edit* Ik heb Vista opnieuw geïnstalleerd (deze keer zonder al die rommel). Is het aangeraden om Dell Diagnostics van de Dell utility cd te installeren of is dit overbodig?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net met de xps service gebeld. maar uit die indiers daar komt echt geen zinnig woord. Dat muis probleem is volgens hun normaal, omdat het voor de computer een paar seconde duurt voordat hij weer helemaal opgestart is. Zelfs, jaja, als hij op 'do nothing' staat. Ik geloof daar zelf helemaal niets van. En dat haperen tijdens het uitwerpen van een cd komt omdat het signaal direct naar de processor gaat, waardoor de andere taken even moeten blijven hangen. WTF? een dual core 2Ghz doet er 3 seconden over om een eject signaal te verwerken? denk het ook niet he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Duurt het echt 3 seconden bij jou dat je er niks meer dan doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Liquid op 24-03-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah als ik op eject druk dan blijft mn systeem echt 2 a 3 seconden hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Kilgore schreef op zondag 23 maart 2008 @ 18:17:
[...]

Ik vermoed overstuur, want ook bij mij kan ik m'n oortjes laten roken bij wijze van spreke, zo hard kan het volume. Wellicht komt het omdat er 2 uitgangen op zitten en hij ook voor 2 uitgangen aan sap erop gooit. Ik heb dit liever trouwens, want ik heb ook laptops gebruikt waarbij alles op max stond en dan hoorde ik het nog steeds niet goed.
Hier kan je ook van die grote koptelefoons aanhangen.

Net in de auto had ik totaal geen last van ruis! Wilt niet zeggen dat het er niet was maar ik hoorde het niet.
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:08:
jah als ik op eject druk dan blijft mn systeem echt 2 a 3 seconden hangen.
Bij mij duurt het ongeveer 2 seconden maar om nou te zetten dat ik het megavetenorm storend vind...nee totaal niet.
Zal eens testen onder Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor die wat dat wireless probleem hebben:

doe eens een reinstall van Vista en installeer de driver die op de Dell Utility CD staat. Ik heb voorlopig geen probleem gehad met WiFi.

Wel net een blue screen gehad voor niets (stond gewoon aan, deed er niks op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

ik heb voor't eerst een probleem met men M1530... :-( Soms gebeurt het dat mijn scherm uitvalt, soms van bij t opstarten, soms terwijl ik aan het werken ben. Precies alsof de backlight uitvalt, want de tekst ed blijven op het scherm staan, maar dan in't donker...
Iemand een idee, voor ik bel naar Dell?

Arrivederci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:33:
Hallo

ik heb voor't eerst een probleem met men M1530... :-( Soms gebeurt het dat mijn scherm uitvalt, soms van bij t opstarten, soms terwijl ik aan het werken ben. Precies alsof de backlight uitvalt, want de tekst ed blijven op het scherm staan, maar dan in't donker...

Arrivederci
Druk eens in het zwarte balk naast de D van dell ongeveer ter hoogte van de MediaCenter keystarter.
Ondersteun wel de achterkant ook. Daar zit namelijk de connecter van het scherm. Misschien dat die wat los zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 18:08:
Vorige week vrijdag besteld, woensdag mijn nieuwe 1530 in huis !

Nu mijn eigen Ultimate erop geinstalleerd, werkt prima, behalve de officiële Dell-Sigmatel driver krijg ik niet werkend, ik heb het al diverse malen geherinstalleerd, maar als ik dan naar de audiosettings ga en een test geluid wil afspelen krijg ik een foutmelding "geen toon af te spelen",.....De driver die Vista zelf installeert werkt prima,......toch vind ik het raar,,....

Ik heb overal rondgeneusd, ook bij NBR, maar geen echte oplossing gevonden,...IDT zou de software support van Sigmatel hebben overgenomen, maar ook op die site kan ik niets vinden,....
Iemand suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Geen idee, hier werkt de driver perfect na een her installatie. Is wel de originele Dell installate dvd, maargoed, die komt standaard ook zonder extra drivers enzo..

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaringmet OpenGL? Ik wil dit installeren op deze laptop omdat het de prestaties van SolidWorks zou verhogen. Heeft het zin? Hoe doe ik het? Of zit het er al op (in de videokaart drivers ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
OpenGL drivers zijn al aanwezig. Zie nvidia configuratie scherm 1e tekst regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Laatst online: 09-09 16:47
Weet iemand of de T7250 CPU in de M1530 zelf te vervangen is, door bijvoorbeeld een T8300? Ik heb de T7250 besteld, deze is net snel genoeg maar k denk dat ik over een half jaartje echt tegen z'n limieten ga zitten (meer applicaties draaiend als ik de laptop langer in gebruik heb).

Passen deze Penryn cores zondermeer in deze laptop, of hebben de door Dell geleverde Penryn laptops een andere chipset?

Voor mensen die twijfelen over de CPU, is hier trouwens een mooi lijstje:
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Geen probleem. In deel 1 staat ergens een linkje naar youtube. In dat filmpje was een japanner die zijn T7250 zelf door een T9300 had vervangen. Is gewoon 1 op 1 compatible. Bios ondersteunt het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:49:
Voor die wat dat wireless probleem hebben:

doe eens een reinstall van Vista en installeer de driver die op de Dell Utility CD staat. Ik heb voorlopig geen probleem gehad met WiFi.

Wel net een blue screen gehad voor niets (stond gewoon aan, deed er niks op).
Na een reinstall van Vista in het begin inderdaad geen problemen met gewoon surfen op het net, maar downloaden ging echt heel traag in vergelijking met mijn oude laptop. Nu 2 dagen verder is internet weer onstabiel en valt af en toe weg. Dit probleem blijf ik houden met verschillende drivers.

Misschien toch maar eens kijken naar een N-router. Ik zag bij ons in de folder van computerland een Linksys WRT150N voor 66 euro. Lijkt mij niet zo duur. Iemand (positieve) ervaringen met deze router icm de m1530? Of is het toch aan te raden om een ander merk te nemen, gezien mijn problemen met internet? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28

Q-bone

Dusss...

Het enige nadeel met surfen is bij mij, dat met firefox de sites soms niet openen als ik meerdere sites in een keer wil downloaden. Wel heb ik super snelheid met downloads..

Soms downloaden sites niet, maar mijn webcast muziek speelt dan gewoon door.. echt vreemd, weet niet of het aan firefox of aan de pc ligt, want heb het met draadloos als ook bedraad.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:37:
Om te kijken welk scherm je gebruikt in Vista, kan je het volgende doen:

Op je bureaublad kies je de eigenschappen van het icoontje computer

Daarna klik je op apparaatbeheer (Linksbovenin)

In het volgende scherm klik je 1x op het plusje dat voor beeldschermen staat en er verschijnt dan Algemeen PnP-beeldscherm.

Daar kies je met je rechtermuisknop ook weer voor de eigenschappen.

Je kiest voor het tabblad details, en klik je op het driehoekje achter apparaatbeschrijving.
In het menu dat dan verschijnt kies je voor Hardware-id's.

Nu zie je staan welke monitor je hebt, bij mij staat hier MONITOR\SEC3350 (de welbekende Samsung monitor...)

Ik heb zelf met het beeld geen enkel probleem, behalve dat de zwarte afwerkstrip links naast de webcam een beetje bol is gaan staan (heb de laptop nu 2 weken in bezit). Ik heb Dell hierover per mail (in het Engels) al geinformeerd en wacht nu op een antwoord. Zijn er trouwens nog anderen die dit probleem(pje) hebben / hebben gehad?

Ik hoop dat de uitleg goed is, misschien dat het makkelijker kan........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Hallo,

laatst zat ik tot mijn grote spijt te klooien met de tijd en datum en internet tijd servers.
Ik had iets laten synchroniseren met zo'n server en nu is mijn tijd in vista raar aan t doen. Zodra ik de tijd aanpas gaat ie na een kwartier vrolijk terug waar die was. Meestal naar de ochtend. Ik heb al een systeemherstel geaan maar dat mocht niet helpen. Weet iemand anders een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:28:
[...]

Na een reinstall van Vista in het begin inderdaad geen problemen met gewoon surfen op het net, maar downloaden ging echt heel traag in vergelijking met mijn oude laptop. Nu 2 dagen verder is internet weer onstabiel en valt af en toe weg. Dit probleem blijf ik houden met verschillende drivers.

Misschien toch maar eens kijken naar een N-router. Ik zag bij ons in de folder van computerland een Linksys WRT150N voor 66 euro. Lijkt mij niet zo duur. Iemand (positieve) ervaringen met deze router icm de m1530? Of is het toch aan te raden om een ander merk te nemen, gezien mijn problemen met internet? Alvast bedankt!
Die router heb ik en daar is hij mee verbonden. Geen traag internet. Ik download wel niet veel (daar gebruik ik mijn oudere pc met kabel voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik zou mij ook een dell xps 1530 willen aanschaffen maar ik heb geen draadloos internet. Ik heb wel internet via gewone kabel. Wat mij opviel als ik een laptop configureer, is dat ze allemaal een netwerkkaart hebben voor draadloos internet. Is het nu mogelijk om toch via een kabel op het internet te komen of niet?

dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Laatst online: 22:37

aap

tigos schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:52:
Is het nu mogelijk om toch via een kabel op het internet te komen of niet?
Ja, hij heeft ook gewoon een aansluiting voor een netwerkkabel. (http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:28:
[...]

Ik heb deze combinatie en het werkt zonder problemen lekker snel. Geen probleem om twee verdiepingen hoger op volle snelheid te downloaden.

Laatst had iemand wel problemen (zoek even in dit topic), maar dat lijkt incidenteel te zijn.

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kerminator schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:15:
[...]

Ik heb deze combinatie en het werkt zonder problemen lekker snel. Geen probleem om twee verdiepingen hoger op volle snelheid te downloaden.

Laatst had iemand wel problemen (zoek even in dit topic), maar dat lijkt incidenteel te zijn.
Dat is fijn om te horen, aangezien mijn slaapkamer op de zolder is. Werk je gewoon met de laatste driver van Intel (11.5.0.32)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilgore
Gman schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:48:
[...]

Ik vermoed overstuur, want ook bij mij kan ik m'n oortjes laten roken bij wijze van spreke, zo hard kan het volume. Wellicht komt het omdat er 2 uitgangen op zitten en hij ook voor 2 uitgangen aan sap erop gooit. Ik heb dit liever trouwens, want ik heb ook laptops gebruikt waarbij alles op max stond en dan hoorde ik het nog steeds niet goed.
Hier kan je ook van die grote koptelefoons aanhangen.

Net in de auto had ik totaal geen last van ruis! Wilt niet zeggen dat het er niet was maar ik hoorde het niet.
Bedankt voor je input ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:29:
[...]

Dat is fijn om te horen, aangezien mijn slaapkamer op de zolder is. Werk je gewoon met de laatste driver van Intel (11.5.0.32)?
Jep, zo out-of-the-box met deze drivers krijg ik op de zolder drie van de vijf streepjes.

Ik moet wel zeggen dat er hier in de buurt weinig andere wifi netwerken zijn om de boel te storen en het ene plafond is natuurlijk het andere niet... succes ermee!

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Maar wat haal je dan met die router? Full download is waarschijnlijk altijd minder dan wat een N-wireless aankan.

>54mbit, 100mbit, 300mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 16:54
Ik heb vanavond een benchmarkje gedraaid van een écht spel, geen 3Dmark... :)

F.E.A.R. 1.08
XPS m1530 (duh...) met 8600m GT 256Mb GDDR3
Windows XP SP2
nVidia ForceWare 169.21
1440x900 display

Single Player Physics: Maximum

Max Software Sounds: Medium

Advanced Computer Options: Effects
  • Alles op Medium
  • Shell Casings: On
Advanced Video Card Options: Effects
  • Alles op Medium
  • Volumetric Lights: On
Graphics:
  • FSAA: 2x
  • Light Details: Maximum
  • Enable Shadows: On
  • Shadow Detail: Maximum
  • Soft Shadows: Off
  • Texture Filtering: Anisotropic 4x
  • Texture Resolution: Maximum
  • Videos: Maximum
  • Pixel Doubling: Off
  • DX8 Shaders: Off
  • Screen Resolution: 1440x900
  • Shaders: Maximum
Performance Test Results:

FPS:
Minimum: 25
Average: 37
Maximum: 49

FPS Distribution:

0% below 25 FPS
60% between 25 en 40 FPS
40% above 40 FPS

Kortom, zeer goed speelbaar voor een single player spel (speel het niet MP) en ziet er erg strak uit naar mijn mening. Ook al is het "slechts" 2x FSAA zie ik geen storende jaggies. Anisotropic filtering naar 2x zal zeker nog een paar extra FPS opleveren. Moet nog even kijken hoeveel winst dat oplevert.

Edit: Anistropic filtering naar 2x levert geen noemenswaardige winst op. Ook nog 4x FSAA geprobeerd, maar dat levert een te grote performance hit op: avg. FPS duikt naar 26 FPS waarbij 75% below 25 FPS zit... 2x FSAA met 4x AF lijkt de sweet spot...

[ Voor 8% gewijzigd door estorino op 26-03-2008 00:01 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:33:
Hallo

Arrivederci
Probleem opgelost. Kabel vr backlight aan LCD zat wrsl niet goed. Moeilijke klus om dat in orde te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSD1982 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:32:
Hallo,

laatst zat ik tot mijn grote spijt te klooien met de tijd en datum en internet tijd servers.
Ik had iets laten synchroniseren met zo'n server en nu is mijn tijd in vista raar aan t doen. Zodra ik de tijd aanpas gaat ie na een kwartier vrolijk terug waar die was. Meestal naar de ochtend. Ik heb al een systeemherstel geaan maar dat mocht niet helpen. Weet iemand anders een oplossing??
Had hetzelfde bij re-install van XP. Bij mij was de oorzaak dat ik bij regional options USA ipv Nederland had staan. Na het instellen van Nederland als regio was het probleem opgelost. Hoop dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:24:
Maar wat haal je dan met die router? Full download is waarschijnlijk altijd minder dan wat een N-wireless aankan.

>54mbit, 100mbit, 300mbit?
Hangt er ook vanaf wat er in je laptop steekt ...

Bij mij staat hij ingesteld op 54mbit. Voor te downlloaden gebruik ik mijn vaste pc met kabel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Ik heb een vraag over het bestellen van een M1530: Een Penryn-processor kun je dus niet via de website bestellen - mijn vraag is: kun je die wel via de chat op de website bestellen?

Ik heb nu een M1330 maar die verkoop ik binnenkort, en ik wil er een M1530 voor in de plaats kopen. Wat me het meest stoort aan de M1330 is de lage resolutie, ik vind 1280 x 800 echt niet handig. Ik wil een M1530 met 1680 x 1050 scherm.

De config die ik het liefste wil: T8300, 8600M GT, 200 GB 7200 RPM, 2 GB RAM, rood. Volgens mij kan ik deze combinatie niet op de website samenstellen, zou dat wel kunnen als ik tijdens het bestellen de chat gebruik, of moet het dan telefonisch? Kun je kortingsbonnen ook via de telefoon gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 17:37:
[...]

Hangt er ook vanaf wat er in je laptop steekt ...

Bij mij staat hij ingesteld op 54mbit. Voor te downlloaden gebruik ik mijn vaste pc met kabel ...
Dat bedoel ik ook helemaal niet.

Stelling is als volgt.
Men koopt een laptop met een wireless-N (draft)
Men koopt een wireless router die N ondersteund.
Ervan uitgaande dat men dan N snelheiden wilt bereiken als netwerk vraag ik naar zijn ervaringen.

Om een internetlijn van 600kb/s vol te trekken via de wireless kan ik ook met een 11b netwerkkaartje en een willekeurige abgn-router. Maar een film overzetten gaat dan ook maar tot maximaal 600kb/s terwijl het met een abgn-netwerk veel sneller zou moeten kunnen.

De D-link en Sitecom n-routers die ik heb geprobeerd schommelde tussen de 54mbit en 70mbit met de intel n-netwerkkaart van dell en ben opzoek naar eentje die minimaal de beloofde 100mbit of hoger zou kunnen doen. Zeg maar wat je ook zou halen met een netwerkkabel.

De airport extreme zou goed zijn, maar vrij prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 12:33
Jaja, de ''beloofde'' 100 mbit. Ik denk dat je daar niet snel aan zal komen, of je moet een uber router hebben, en er naast zitten. Ik wens je in ieder geval veel succes met het halen van 100 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Lekker he zo achteloos reageren, zonder te weten wat er eigenlijk echt mogelijk is.

Als wij over effectieve snelheden hebben, dan is mijn ervaring met het overzetten van bestanden van computer naar computer.
b: 600-900 KB/s
g: 1-3 MB/s
n: 4-9 MB/s (apple airport extreem op 5Ghz en een macbook pro)

Het is dus wel degelijk mogelijk. De intel 4965AGN kaart die de meeste mensen die een N netwerkkaart hebben zou op 5Ghz ook die 4-9MB/s moeten halen. Alleen de meeste routers ondersteunen die 5Ghz niet en val je altijd terug op een G-netwerk.

Technisch gezien zou het tot 300Mbit moeten kunnen, maar 100-150Mbit zou goed haalbaar moeten zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Liquid op 27-03-2008 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Je hebt echt niet persé een Apple Airport Extreme nodig.

Ik heb een NetGear WNR834B (gekocht bij de Media Markt). Standaard staat 'ie op 130 Mbit/s, maar je kunt 'm ook op 270 Mbit/s zetten.

Met mijn M1330 met Intel 4965 AGN onder Windows Vista haalt 'ie zeker snelheden hoger dan 100 Mbit/s bij het kopiëren van files van of naar mijn desktop PC (die met een netwerkkabel aan dezelfde router zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 12:33
Mijn ervaring is, is dat een beloofde snelheid, nooit echt in de praktijk voorkomt. Vandaar mijn reactie ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
jj71 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 08:08:
Je hebt echt niet persé een Apple Airport Extreme nodig.

Ik heb een NetGear WNR834B (gekocht bij de Media Markt). Standaard staat 'ie op 130 Mbit/s, maar je kunt 'm ook op 270 Mbit/s zetten.

Met mijn M1330 met Intel 4965 AGN onder Windows Vista haalt 'ie zeker snelheden hoger dan 100 Mbit/s bij het kopiëren van files van of naar mijn desktop PC (die met een netwerkkabel aan dezelfde router zit).
_/-\o_

Dat is wat ik wilde weten. Praktijk ervaringen van mensen boven de 54Mbit kwamen met een bepaalde router. Want ik heb gemerkt dat niet zomaar een n-wireless router/switch voldoet, maar dat komt waarschijnlijk ook door de draft-status van n-technologie.
Dadelijk toch maar even richting mediamarkt rijden dan. :)

@Kill
Ja weet ik, de beloofde is misschien een verkeerde woordkeuze. 300Mbit is wat er daadwerkelijk geclaimed wordt, dus ik ben nog vrij bescheiden geweest met het willen van 100Mbit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Voor de mensen die de 7200 200gb schijf te luidruchtig vinden... O-) heb net een readyboost kaartje er in gedaan, en mijn pc is ineens super stil ;) tenminste de hdd maakt niet meer van die zoekgeluiden, je hoort hem wel ronddraaien, maar constant en dus niet op spinnen enzo... (heb hdd op performance staan in de bios)

Dus stilte door readyboost >:)

dan gelijk nog even een vraagje, misschien dat mensen er hier ervaring mee hebben.
Heb nu dus een sdhc kaartje... zit in me slot, alleen dat ding steekt 2mm uit, en is blauw.. zou het mogelijk zijn om 2mm van mijn sd kaartje af te snoepen :P zodat deze mooi in de pc zit. (stilte bevalt me goed!) in het 2mm stukje zit een inkeping om hem er uit te halen, dus dat moet er toch afkunnen lijkt me ;)

iemand ervaring met het inkorten van een sd kaartje? :+

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Afsnijden wordt nooit mooi, maar het zou makkelijk moeten gaan. Bij de meeste kaarten gaat de chip van connector tot ongeveer halverwege het plastic. Zeg maar net waar je de lock nog kan zetten. Als je nog toevallig ergens een 16mb of 32mb kaartje teveel heb liggen, breek die maar eens door, dan zie je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/4451/transamsungla6.jpg

deze had ik wel gevonden... ;) maar hoe zouden jullie hem (killen) openen/knippen/snijden/vijlen?

dat onderste randje met dat groefie moet er dus af...

[ Voor 14% gewijzigd door Q-bone op 27-03-2008 13:04 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Ik zou het hiermee doen:
Afbeeldingslocatie: http://www.okaphone.nl/product/images/VT259.jpg

En daarna netjes afvijlen / dicht smelten.

Misschien als je de kop verhit dat je hem naast af knipt ook dicht knijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor idereen die het TOUCHPAD probleem heeft:

http://support.dell.com/s...t=1&libid=1&fileid=248848

Als je deze biosversie installeerd moet het opgelost zijn. Ik had erg veel last van een op hol geslagen muis als ik mijn laptop open deed, maar dat probleem is nu helemaal opgelost. Best mooi want ik was er zo zat van dat ik mn M1530 bijna terug wilde sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of is de XPS M1530 vandaag extreem goedkoop?
642€ voor T8100, 3GB, 320GB (5400rpm), 8600M GT
Wel een korting van bijna 350€ omdat er iets de levering van het systeem vertraagd met 4 weken.
Volgens mij klopt er toch iets niet met dit bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees89
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:19
en de penryn processors zijn zojuist toegevoegd op internet!!!! :) Alleen is de 9 cell batterij nu ook meteen weer 100 euro duurder :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Laatst online: 06:21
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:05:
Ligt het aan mij of is de XPS M1530 vandaag extreem goedkoop?
642€ voor T8100, 3GB, 320GB (5400rpm), 8600M GT
Wel een korting van bijna 350€ omdat er iets de levering van het systeem vertraagd met 4 weken.
Volgens mij klopt er toch iets niet met dit bedrag.
waar zie jij deze prijs dan ? ik kom aan 1022

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de belgische site de 3de configuratie nemen van de xps M1530, da is met 7% korting + 340€ korting voor vertraging + 10% kortingsbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Laatst online: 06:21
mooie aktie, helaas niet in NL

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel vind ik het raar dat je een minder goed systeem kunt samenstellen voor meer geld, maar dan zonder vertraging. Zou die korting voor de vertraging er misschien zijn om heel hun productieproces te ontlasten de komende weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
Ja lap zeg
Ik kom nu voor dezelfde configuratie 120 euro goedkoper, morgen eens bellen en vragen hoe da zit. Als ik nog moet wachten, dan annuleer ik maar en koop ik het maar voor 120 minder
Wat zouden jullie doen. Wachten of een nieuwe bestellen

EDIT:
Nu heb ik echt hulp nodig, ik heb een systeem samengesteld
T8300, 4GB, 4 jaar XPS Premium hardwaresupport, WXGA+ 1.440 x 900 en 200 GB 7200 RPM (gaat geregeld worden via telefoon) voor 926 euro (een korting van ~ 550 euro)
of mijn systeem
T9300, 4GB, 1 jaar basisgarantie, WXGA+ 1.440 x 900 en 200GB 7200RPM voor 1003 euro.
Is de verschil groot tussen een T8300 en T9300. Buiten de 3 mb cache is er geen verschil omdat T9300 teruggeclockt wordt naar 2.4 ghz

EDIT 2:
Ik heb eindelijk een goed systeem gevonden
T8300, 4GB, WXGA+ 1.440 x 900 en 200 GB 7200 RPM voor 710 euro. Super deal deze, bespaart me ongeveer 300 euro door alleen de T9300 te vervangen door T8300.
Morgen eens bellen om het te regelen ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Mudi op 27-03-2008 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
120 is geen kattepis. Als je nog geduld hebt, dan annuleer en bestel opnieuw.
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:34:
Voor idereen die het TOUCHPAD probleem heeft:

http://support.dell.com/s...t=1&libid=1&fileid=248848

Als je deze biosversie installeerd moet het opgelost zijn. Ik had erg veel last van een op hol geslagen muis als ik mijn laptop open deed, maar dat probleem is nu helemaal opgelost. Best mooi want ik was er zo zat van dat ik mn M1530 bijna terug wilde sturen :)
wel super, ik ga het binnenkort updaten. Nu staan er nog wat te belangrijke dingen op mijn laptop en flashen van bios'en is maar wat engs vind ik altijd

[ Voor 84% gewijzigd door Liquid op 27-03-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Liquid

Ik heb niet zo veel ervaring met dat flashen enzo, maar het is bij mij iig probleemloos verlopen. Gewoon proggie openen en dan gaat het vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
kees89 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:12:
en de penryn processors zijn zojuist toegevoegd op internet!!!! :) Alleen is de 9 cell batterij nu ook meteen weer 100 euro duurder :'(
Ja, je kunt nu zelfs tot de T9500 (2,6 GHz met 6 MB cache) bestellen, hoewel die wel erg duur is... (€ 483,95 bijbetalen t.o.v. een T8100...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand anders die blue screens heeft gekregen? Heb er deze week nog twee gehad, weet niet direct aan wat het ligt ... (memory test al gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mudi schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:32:
Ja lap zeg
Ik kom nu voor dezelfde configuratie 120 euro goedkoper, morgen eens bellen en vragen hoe da zit. Als ik nog moet wachten, dan annuleer ik maar en koop ik het maar voor 120 minder
Wat zouden jullie doen. Wachten of een nieuwe bestellen

EDIT:
Nu heb ik echt hulp nodig, ik heb een systeem samengesteld
T8300, 4GB, 4 jaar XPS Premium hardwaresupport, WXGA+ 1.440 x 900 en 200 GB 7200 RPM (gaat geregeld worden via telefoon) voor 926 euro (een korting van ~ 550 euro)
of mijn systeem
T9300, 4GB, 1 jaar basisgarantie, WXGA+ 1.440 x 900 en 200GB 7200RPM voor 1003 euro.
Is de verschil groot tussen een T8300 en T9300. Buiten de 3 mb cache is er geen verschil omdat T9300 teruggeclockt wordt naar 2.4 ghz

EDIT 2:
Ik heb eindelijk een goed systeem gevonden
T8300, 4GB, WXGA+ 1.440 x 900 en 200 GB 7200 RPM voor 710 euro. Super deal deze, bespaart me ongeveer 300 euro door alleen de T9300 te vervangen door T8300.
Morgen eens bellen om het te regelen ;)
hoe in hemelsnaam kom je tot zon bedrag?? 8)7

heb je tips?
Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).