[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste
Acties:
  • 172.346 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar snap ik dus niks van. Mss toch beter om gewoon Vista erop te laten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:44
Als je niet thuis bent in partities dan zou ik er inderdaad beter niet aan beginnen. Persoonlijk vind ik die drive om xp ipv vista te draaien een beetje overtrokken. Vista is veiliger, heeft de toekomst, heeft meer features. Alleen als je oude / zeer specifieke software draait loont het XP te draaien imho. Voor de performance hoef je hetop deze laptop niet te doen, maargoed, beetje offtopic geblaat dit :)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit bij jullie die bovenste rand in elkaar? bij mij zit er een paar mm speling aan de hele bovenkant. Dan bedoel ik die rand boven de camera. Is dat normaal of moet ik dell even bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon het niet terugvinden, maar hoe weet je welk scherm je hebt? Kan het namelijk nergens vinden in Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robain
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 13:18
Ik heb een vraagje voor de mensen die in het bezit zijn van een m1530 met die nieuwe 320GB 5400 t/m schijf.

Is dit een standaard 9mm schijf of is het een 12mm? Indien niemand dit weet, kan je gan even het type nr geven van de schijf, dan kan ik het even opzoeken...

De reden is dat mijn oma zo een besteld heeft en geen behoeft heeft aan 320GB, en ik zou willen wisselen met de 160GB schijn in mijn macbook pro. Yes, the blasphemy, Dell parts in an Apple :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
Vandaag kon ik eerste keer, na zoveel keer proberen eens op chat met een Agent praten. Raad eens wie het was ??? Jep, Pascale Behr. Onmiddelijk kreeg ik hetzelfde te horen wat hij tegen Dieselboy had gezegd. Snellere hd gaat wel, maar de penryns zijn pas beschikbaar vanaf april. Toen vroeg ik dat hij eens aan zijn collega's moest gaan vragen waarom zij het wel kunnen, kreeg ik dit te horen:

Is er echt geen enkel oplossing voor dit klein probleem
Kunt u niet eens aan haar of een ander collega vragen of het niet kan
Nee want wij kunnen gewoon in hetzelfde systeem orders boeken.
In april zijn deze processoren beschikbaar en dan kunt u ze ook online bestellen.
Maar er zijn er al genoeg die een M1530 hebben ontvangen met een nieuwere processor
Je kunt het op internet lezen
Dat is op tweakers (zonder dat ik erover iets zei) en niet op Dell.nl en deze mensen hebben hun systeem echt niet ontvangen.
Gaan al deze mensen dan liegen, want dat zou ik totaal niet geloven
Meneer ik kan u niet helpen met het plaatsen van deze order.

Einde verhaal

Bon, ik heb toch niks te verliezen en bel nog eens voor de zoveelste keer dell. Dit keer had ik een lieve madame aan de telefoon die mij heeft geholpen. Ik kon bij haar wel de T9300 (+110 euro) kiezen en een 200GB 7200rpm met Free Fall Sensor (-40 euro). Tenslotte kom ik voor een config met een T9300, 200GB 7200rpm en 4GB een bedrag van 1003 euro met alleen gebruik te maken van 15% korting. Nu maar snel betalen en afwachten en hopen dat hij snel zal komen.

Conclussie: Veralgemeen niet dell door met 1 persoon te spreken, gewoon kwestie van geluk wie je aan de telefoon hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 19:32
hehe, nou die pascal terugbellen en je order laten zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wel grappig, ik heb ook een keer een chat gehad met een Dell persoon, en deze begon ook over "het forum", ik vroeg welk forum: "tweakers forum". Zonder dat ik er over was begonnen, wel grappig.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om te kijken welk scherm je gebruikt in Vista, kan je het volgende doen:

Op je bureaublad kies je de eigenschappen van het icoontje computer

Daarna klik je op apparaatbeheer (Linksbovenin)

In het volgende scherm klik je 1x op het plusje dat voor beeldschermen staat en er verschijnt dan Algemeen PnP-beeldscherm.

Daar kies je met je rechtermuisknop ook weer voor de eigenschappen.

Je kiest voor het tabblad details, en klik je op het driehoekje achter apparaatbeschrijving.
In het menu dat dan verschijnt kies je voor Hardware-id's.

Nu zie je staan welke monitor je hebt, bij mij staat hier MONITOR\SEC3350 (de welbekende Samsung monitor...)

Ik heb zelf met het beeld geen enkel probleem, behalve dat de zwarte afwerkstrip links naast de webcam een beetje bol is gaan staan (heb de laptop nu 2 weken in bezit). Ik heb Dell hierover per mail (in het Engels) al geinformeerd en wacht nu op een antwoord. Zijn er trouwens nog anderen die dit probleem(pje) hebben / hebben gehad?

Ik hoop dat de uitleg goed is, misschien dat het makkelijker kan........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terror schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:30:
Als je niet thuis bent in partities dan zou ik er inderdaad beter niet aan beginnen. Persoonlijk vind ik die drive om xp ipv vista te draaien een beetje overtrokken. Vista is veiliger, heeft de toekomst, heeft meer features. Alleen als je oude / zeer specifieke software draait loont het XP te draaien imho. Voor de performance hoef je hetop deze laptop niet te doen, maargoed, beetje offtopic geblaat dit :)
Kan ik gewoon mijn eigen Ultimate over de originele Home Edition installeren zonder gekloot met drivers en/of partities ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:20
Waarom zijn die prijzen toch zo variant, ik kreeg -25€ voor de 200GB 7200rpm schijf tegenover de -40€ van Mudi

24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:57:
[...]

Kan ik gewoon mijn eigen Ultimate over de originele Home Edition installeren zonder gekloot met drivers en/of partities ?
Ik zie niet in wat drivers en partities te maken hebben met de versie van Vista. Het blijft gewoon hetzelfde. Dus dat moet goed gaan.
En anders begin je de herinstallatie met de Media Direct DVD, dan gaat het altijd goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de zeer makkelijke/uitgebreide uitleg! Weer wat geleerd!:D Maar ik heb een LPLDF00, is dit een LG scherm?

edit: ff gegoogled, dit is idd een LG Philips scherm. Ik heb dus geluk gehad! Mijn scherm is dan ook erg scherp moet ik zeggen (res. 1440x...).

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
DarkSideX schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:28:
Waarom zijn die prijzen toch zo variant, ik kreeg -25€ voor de 200GB 7200rpm schijf tegenover de -40€ van Mudi
Daarom vroeg ik het je, want jou prijs kon totaal niet kloppen. Maar goed, 15 euro is ook niet zoveel alleen dat het idd anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Echt raar dat sommigen zon moeite hebben met die Penryn bestellingen, die dingen zijn al weken bestelbaar!
Ik heb nog even rondgezocht maar kan niks vinden over moeilijk leverbare Penryn's of dat boven de T9500 nog niet leverbaar is ofzo, niks van dat alles.
Dell zit gewoon heel raar in elkaar.

Vista SP1 is uit trouwens :)
nieuws: Microsoft geeft eerste Service Pack voor Windows Vista vrij
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1169636842.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Gman op 18-03-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Gman schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:42:
Echt raar dat sommigen zon moeite hebben met die Penryn bestellingen, die dingen zijn al weken bestelbaar!
Ik heb nog even rondgezocht maar kan niks vinden over moeilijk leverbare Penryn's of dat boven de T9500 nog niet leverbaar is ofzo, niks van dat alles.
Dell zit gewoon heel raar in elkaar.
Vandaag aan de telefoon gezeten: Meerprijs voor een T8300 tov een T5450 was 350 euro. Ik vroeg of dat een vergissing was, maar dat was zeker niet het geval...Wat absurd duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De eerste indrukken van mijn XPS:

- Mooi
- LG scherm: scherp
- Goede kleuren
- Snel
- Geen tintelingen
- Iets lagere Vista index dan verwacht (4,8 door het geheugen, daarna 5,1 door de T75500)
- Geluid uit de speakers is goed
- Fijn toetsenbord (ook niet bol)
- Inloggen met de fingerprint reader is ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Ah, die Pascale Behr toch.
Bij het invullen van de bestelling op de configuratie-pagina eens het 'Chatten met de Technische Dienst' aangeklikt om te vragen naar de T9300. Antwoord van Pascale: "dat kan ik niet, je moet verkoop bellen".
Een uurtje later weer op de Dell site rond gehangen, dit keer op de begin pagina. Hey, weer een chat-knop, dit keer voor de verkoop, laat ik die eens proberen, ipv te bellen.
Één keer raden wie ik op de chat kreeg ..... 8)7

Uiteindelijk toch de telefoon gepakt en netjes aan een RED met T9300 en alle toeters en bellen (zie sig) geholpen. 3-3 besteld, 7-3 al in huis. Niks levertijden van die Penryns!

Ook grappig: ik had de Vista snelheidstest gedraaid: 5,4 / 4,9 / 5,9 / 5,4 / 5,4
Een dag later nog eens gaan kijken, gaf Vista aan dat de hardware gewijzigd was (?!). En wat bleek: dit keer ging de geheugentest met 2/10e punt omhoog! M'n overall score is dus nu 5,1 _/-\o_

ps. Crysis draait best wel aardig voor een niet gamers-laptop (als de M1730)!

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
En als Pascale geen vervelende tweakers in haar chat venster heeft leest ze hier op GoT. ;) Waarom kan Dell niet ook gewoon een paar medewerkers van de verkoop afdeling op de chat aansluiten, dat werkt toch veel makkelijker

[ Voor 3% gewijzigd door DarkSideX op 19-03-2008 08:27 . Reden: vrouwelijk :) ]

24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Pascale B. (misschien is het beter om niet haar gehele naam hier neer te zetten ;) ) is een vrouw en ze is ook gewoon verkoopster. Of tenminste dat was ze. Twee maanden geleden probeerde ik via haar een laptop te bestellen en terwijl hier op GoT duidelijk te lezen was dat ze telefonisch aanpassingen konden en de kortingsbonnen konden behouden, bleef zij ontkennen dat dit mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
Reis-stekker

In vervolg op mijn zoektocht naar een adapter (of reis-stekker) voor permanent gebruik in het buitenland heb ik dankzij PCMedic het volgende gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://images.conrad.com/m/6000_6999/6100/6130/6134/613460_LB_00_FB.EPS.jpg Afbeeldingslocatie: http://images.conrad.com/m/6000_6999/6100/6130/6134/613460_LB_01_FB.EPS.jpg
Link

Afbeeldingslocatie: http://images.conrad.com/m/6000_6999/6100/6190/6197/619755_BB_00_FB.EPS.jpg
Link

1 van deze twee stekkers zal mijn laatste alternatief zijn als het kabeltje voor gebruik in UK niet los te verkrijgen is. (Ik ben het nu via Dell UK aan het proberen)

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit Jan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15
Gister mijn M1530 binnen gekregen (T7250,3GB,250GB 5400) welkt allemaal prima, zover ik merkte (even het plastic iets opgetild en gevoeld) geen tintelingen. Wel piept mijn scherm (in de startpost staat of het scherm of de HDD, bij mij is het duidelijk het scherm, je hoort namelijk dat ie gaat brommen bij het verlagen van dehelderheid).
Ook heb ik geen last van een bol staand toetsenbord, helaas wel weer het mousepad probleempje.
Het scherm is scherp en heeft zover ik heb gezien geen dode pixels. De 9-cell accu maakt de laptop aan de achterkant dikker ipv dat hij naar achteren uitsteekt wat ik zelf wel fijn vindt. De levering zat netjes in de doos en je krijgt er ook een mooi mapje bij om al je CD's in te bewaren :9 (kun je ze ook minder makkelijk kwijt raken!)
Helaas is er nog geen chat support voor de XPS op de dell site beschikbaar want ik wou wel vragen of ze een oplossing hadden voor het piepende scherm.

[ Voor 0% gewijzigd door Gerrit Jan op 19-03-2008 09:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Ergens snap ik de inconsistentie van de verkopers wel met betrekking tot de penryns en kortingsbonnen. Sta zelf in een winkel en acties alá kortingsbonnen gaat gewoon van je "persoonlijke" marge af. Ik denk dat niet elke Dell verkoper zijn marge te grabbel wil gooien vanwege de kortingsbonnnen.

Daarnaast zijn ze dat ook niet verplicht. Zijn tenslotte coupons voor op het web. Hetzelfde geldt voor de penryns. Als je niet hier rond hangt zou je niet weten dat ze die al konden leveren. Daarnaast moeten ze natuurlijk van hun "oudheid" af (T7500 / 7700).

Het blijft voor hun dus een spel om er het maximale uit te slepen. En voor ons ook 8) ! Ben iig heel blij met mijn T8300 machine :*)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem sinds gister binnen en lig nu al lekker in bed met mijn laptop (ben ziek). Mijn eerste indrukken:

-Prachtig! Als je hem oppakt lijkt het metaal te zijn en hij voelt echt duurzaam aan.
-Prachtig LG scherm, net bluray opgekeken (via harde schijf) en ziet er werkelijk perfect uit.
-Geen tintelingen, en ik heb geen geaard stopcontact. Wel een 3 pins stekker en ik voel helemaal niets.
-Geen bol toetsenbord, het is fijn om op te typen.
-Het geluid uit de speakertjes krijg je werkelijk hoofdpijn van, dat wel. Het is super slecht. Maarja wat wil je... ben een soort van ' audiofiel' en heb mijn laptop dus liever aangesloten op mijn E-MU 0202 externe geluidkaart met een dure set er achter.
-Nog een heel klein minpuntje: Je kan het touchpad niet uitzetten, zou wel makkelijk zijn geweest aangezien ik heel vaak met een externe muis werk.

Verder is het echt een pracht ding! Geen dode pixels helemaal perfect!

Ik hoop dat ik jullie wat wijzer heb gemaakt VOOR de aankoop ;)

Ps. Ik heb er een Logitech V220 muisje bij gekocht met een invisible optic, en die werkt super snel en nauwkeurig. Ook een aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, mmmh had gisteren nog even gebeld en schijnt dus toch wel via die verkoopster wel mogelijk zijn om me 320Gb 5400prm om te zetten naar de 200GB 7200prm maar dat zal alleen niet werken in verband met toepgaste kortingen op mijn bestelling. Had mischien toch maar even moeten doorzetten want ik als ik hier lees zie ik dat gene zelfs met 200Gb schijf goedkoper uit zijn.

Maarja ik laat me bestelling maar zo en zie wel, moet wel zeggen dat ik op moment niet meer zo te spreken ben over Dell. Vind ook nergens op slaan het verhaal met kortings bonnen, afdeingen, enz wat je ze bij hun allemaal moet doen om de zelfde prijs te kunnen krijgen als de anderenen. Waarom verkopen ze de laptops niet aan iedereen voor zelfde prijs ? Dat zou stuk eerlijker zijn, dan dat ze anderen proberen af te scheppen met veelste hoge prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Mudi schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:30:
.........
Einde verhaal

Bon, ik heb toch niks te verliezen en bel nog eens voor de zoveelste keer dell. Dit keer had ik een lieve madame aan de telefoon die mij heeft geholpen. Ik kon bij haar wel de T9300 (+110 euro) kiezen en een 200GB 7200rpm met Free Fall Sensor (-40 euro). Tenslotte kom ik voor een config met een T9300, 200GB 7200rpm en 4GB een bedrag van 1003 euro met alleen gebruik te maken van 15% korting. Nu maar snel betalen en afwachten en hopen dat hij snel zal komen.

Conclussie: Veralgemeen niet dell door met 1 persoon te spreken, gewoon kwestie van geluk wie je aan de telefoon hebt ;)
Mag ik vragen wat jouw complete config is, daar mijn configuratie duurder uitvalt dan die 1003 euro die jij aangeeft. Is dat incl. BTW ?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens even nagekeken van de ethernet verbinding. Dit is een Marvell Yukon 88e8040 en als ik op google zoek staat er bij beschrijvingen soms gigabit. Zit er nou een gigabit bij mij in of niet? En bij andere natuurlijk? Ik maak er niet zo veel wijs uit. Als ik bij taakbeheer kijk staat er ook: Lan verbinding: 1 gbit\s.

Kan iemand mij duidelijk maken wat ik er nou heb inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:32:
(...)
Kan iemand mij duidelijk maken wat ik er nou heb inzitten?
Voor zover ik het kan zien op de driver-pagina van Dell is het:
"Marvell 88E80XX 10/100 Ethernet Controller".

Een 1gbit zou fijn zijn... maar helaas.

Edit:
Wellicht geen gek idee om eens de driver bij Marvell zelf te downloaden...
...en dan eens kijken wat Vista zegt dat het is.
Link: Driver download op Marvell.com (1)
..of..
Link: Driver download op Marvell.com (2)

[ Voor 36% gewijzigd door Corvo op 19-03-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Net bij wijze van expiriment de headphone uitgang van mijn XPS op mijn versterker aangesloten. Ding hoeft gewoon minder uitversterkt te worden van de lineout van mijn desktop. Denk echt dat ze de versterker in de laptop naar de headphone verkeerd afgesteld hebben. Met headphones op kan ik hem ook niet hoger dan 6% zetten, anders blaas ik mijn trommelvliezen eruit. Toch benieuwd of dit zelf aan te passen valt. Variabele weerstand ofzo... Misschien een geluidsdemper of je jackingang..

[ Voor 5% gewijzigd door Terror op 19-03-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:05:
Ps. Ik heb er een Logitech V220 muisje bij gekocht met een invisible optic, en die werkt super snel en nauwkeurig. Ook een aanrader dus.
Ik ben ook flink aan het rondkijken geweest maar ik denk dat ik voor de Logitech Nano ga, die heeft een superklein ontvangertje, net iets groter dan een usb stekker.

Afbeeldingslocatie: http://spicygadget.com/wp-content/uploads/2007/07/logitech-nano1.jpg

Ideaal geen (lange) uitstekende usb sticks, ik gebruik laptop veel op bed dus kans op knakken van usb spul.
Wel duur kreng, 50 euro, maar 220 hebben ze bijna nergens meer, alleen de 320 en die is 35 euro. Dan kan ik net die van 50 nemen.
Terror schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:16:
Misschien een geluidsdemper of je jackingang..
Wel pimp zo'n silencer op je laptop 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Gman op 19-03-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:05:

-Nog een heel klein minpuntje: Je kan het touchpad niet uitzetten, zou wel makkelijk zijn geweest aangezien ik heel vaak met een externe muis werk.
Dit kun je gewoon instellen in de dell utility voor je touchpad settings, zodra je een muis connect gaat hij dan uit. Open Configuratiescherm -> Muis -> tab Dell Touchpad -> klik op de afbeelding -> Klik op de afbeelding bij Device Select -> Disable Touchpad / Pointing Stick when external USB mouse is present. Et voila... :D

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga nog steeds voor een Bluetooth-muis, dan hou je de 3 USB-uitgangen beschikbaar voor andere zaken... (ben je ook onder de 50 euro klaar mee)
Gman schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:49:
[...]

Ik ben ook flink aan het rondkijken geweest maar ik denk dat ik voor de Logitech Nano ga, die heeft een superklein ontvangertje, net iets groter dan een usb stekker.

[afbeelding]

Ideaal geen (lange) uitstekende usb sticks, ik gebruik laptop veel op bed dus kans op knakken van usb spul.
Wel duur kreng, 50 euro, maar 220 hebben ze bijna nergens meer, alleen de 320 en die is 35 euro. Dan kan ik net die van 50 nemen.

[...]

Wel pimp zo'n silencer op je laptop 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Laatst online: 23:01
boaty schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:50:
[...]

Dit kun je gewoon instellen in de dell utility voor je touchpad settings, zodra je een muis connect gaat hij dan uit. Open Configuratiescherm -> Muis -> tab Dell Touchpad -> klik op de afbeelding -> Klik op de afbeelding bij Device Select -> Disable Touchpad / Pointing Stick when external USB mouse is present. Et voila... :D
In het geval van een Logitech Nano (bijvoorbeeld) 'denkt' de laptop dat de muis nog actief is, terwijl je deze net hebt opgeborgen.
De kleine receiver (die ik altijd laat zitten) is wat de laptop betreft een muis.

Ik weet niet of de touchpad nooit werkt als de Nano receiver erin zit... maar goed, bovenstaande is mij in ieder geval overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen de snelheid van de harde schijven (5400 & 7200)? Heeft dit vooral invloed op het uitlezen / schrijven van grote bestanden, of merk je dit ook in het dagelijks gebruik? Ik heb de neiging te denken dat 7200 veel meer geluid en warmte produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Tranzy schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:31:
[...]

Mag ik vragen wat jouw complete config is, daar mijn configuratie duurder uitvalt dan die 1003 euro die jij aangeeft. Is dat incl. BTW ?
Jep, de mijne is btw incl en ik heb via belgie besteld :P Dus nog duurder dan uit Nederland
Verder zijn dit mijn spec: T9300, 4GB, 200GB 7200rpm Free Fall Sensor (ik weet niet waarvoor dit dient, hopelijk is het iets nuttigs), WXGA+, 6 cell batterij (jammer dat de 9 cell een meerprijs heeft van 65 euro, anders had ik ze wel gekocht) en voor de rest de standaard dingen. Hopelijk heb ik je kunnen helpen, hoeveel heb jij voor je systeem betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:55:
Ik ga nog steeds voor een Bluetooth-muis, dan hou je de 3 USB-uitgangen beschikbaar voor andere zaken... (ben je ook onder de 50 euro klaar mee)

[...]
Klopt maar ik wil BlueTooth vrijhouden voor o.a. GSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boaty schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:50:
[...]

Thanks daar had ik wat aan! Dus dat minpuntje mag weg gestreept worden voor mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli469
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10-2023
Mudi schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:12:
[...]

Jep, de mijne is btw incl en ik heb via belgie besteld :P Dus nog duurder dan uit Nederland
Verder zijn dit mijn spec: T9300, 4GB, 200GB 7200rpm Free Fall Sensor (ik weet niet waarvoor dit dient, hopelijk is het iets nuttigs), WXGA+, 6 cell batterij (jammer dat de 9 cell een meerprijs heeft van 65 euro, anders had ik ze wel gekocht) en voor de rest de standaard dingen. Hopelijk heb ik je kunnen helpen, hoeveel heb jij voor je systeem betaald?
Even ter indicatie: ik heb de mijne maandag besteld voor €1199.98 via Dell België.

Voor deze prijs had ik een t9300, 4GB, 200GB 7200RPM, 1440 x 900, 9 cell en 3 jaar hardwaresupport.
Prijs was idd gunstiger dan ik ooit had kunnen dromen, maar ligt in dezelfde lijn als deze van Mudi, dus het moet doenbaar zijn. Heb hiervoor wel kortingsbon van 15% toegepast, die nu vervallen is.

De verkoper was Salud Towiredjo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
Mudi schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:12:
[...]

Denk dat mijn meerprijs zit in:

Vista Ultimate
Garantie 2 jaar
9 Cell batt
1680*1050 scherm
Wlan upgrade naar N versie

1575 euro

Free Fall Sensor:
Each drive contains a motion-sensor. If it detects the drive is in free fall, it immediate and quickly moves the read/write heads away from the platter to prevent them damaging data upon impact.

[ Voor 27% gewijzigd door Tranzy op 19-03-2008 14:14 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28

Q-bone

Dusss...

kan iemand mij vertellen hoe ik write caching en advance performance kan aanzetten?

Deze vinkjes zijn bij mijn hd in app beheer niet aangevinkt, en wanneer ik ze aanvink, gebeurt er niets, en wanneer je dan weer klinkt dan staan ze weer uit...

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gman schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:27:
[...]

Hoezo zou je dat doen? Je kunt meerdere apparaten tegelijk connecten he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
De prijs varieert dan wel een beetje van dag tot dag of verkoper tot verkoper maar de prijs blijft wel heel scherp voor zo'n specs.

PS: wat een vreemde namen hebben de Dell medewerkers toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
DarkSideX schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:00:
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg net te horen van een dame op de chat in UK dat de T9300 niet past in de M1530 .... lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli469
DarkSideX schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:00:

Het zullen misschien schuilnamen zijn om hun leugens niet aan een echte naam te kunnen koppelen :*)

Nee, nu ben ik wat te hard. Ik kan immers niet klagen over de Dell werknemers

[ Voor 15% gewijzigd door Oli469 op 19-03-2008 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net bij wijze van expiriment de headphone uitgang van mijn XPS op mijn versterker aangesloten. Ding hoeft gewoon minder uitversterkt te worden van de lineout van mijn desktop. Denk echt dat ze de versterker in de laptop naar de headphone verkeerd afgesteld hebben. Met headphones op kan ik hem ook niet hoger dan 6% zetten, anders blaas ik mijn trommelvliezen eruit. Toch benieuwd of dit zelf aan te passen valt. Variabele weerstand ofzo... Misschien een geluidsdemper of je jackingang..
Komt volgens mij doordat de koptelefoon perongeluk als luidspreker wordt herkend door de geluidskaart ;) In iedergeval zit er een automatische herkking op de aansluitingen van de gebruikte geluidschip en volgens mij was niet mogelijk om dit over rullen.

En voor nieuwsgierige, bleutooht + muis werkt bij mij perfect. Ik zie ook niet in waarom niet zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Laatst online: 09-09 16:47
Dit is echt super van Dell en UPS! Afgelopen woensdag de XPS M1530 van 929 (+9 cell) besteld, zou ongeveer 3-4 weken duren zeiden ze. Afgelopen maandag zag ik echter opeens dat hij al verstuurd was met UPS vanuit Ierland, en dat hij vrijdag hier zou zijn. Nu heb ik hem al 2 dagen eerder dan UPS zei. Geen maand levertijd dus, maar enkel een weekje ! :D

Dit is wel weer een typisch OEM product (ben gewend PC zelf te bouwen zoals iedere tweaker doet)... Ben al 2 uur bezig met software eraf gooien en partities fatsoenlijk inrichten. Verder ziet de laptop er erg degelijk uit, heb ik nog weinig op aan te merken.

Wat ik erg slim vind (als ze er rekening mee hebben gehouden, anders is het stom toeval), is dat de CPU zo te zien onder de touchpad zit. Hierdoor is de touchpad warm, maar het gebied er omheen niet. Geen warme handen dus!

Tevens moet ik wel zeggen dat zo'n 5400 écht traag is. Dit is nog maar een eerste impressie, maar ik denk dat t niet lang duurt voor ik deze ga vervangen door een 7200 toeren variant. Data overgooien binnen de schijf gaat met zo'n 20MB/s :(

Edit: Terwijl ik dit aan het posten was, kreeg ik de volgende melding op de laptop:
Afbeeldingslocatie: http://ruuddieboy.romlan.nl/pictures/dell_vista_beta.jpg
:o

Tevens moet ik zeggen... Wat is die netwerkkaart traag! Ik had gehoopt een Gbit kaart erin aan te treffen, hij is echter maar 100 Mbit. Maar erger nog: hij haalt maar 7-9 MB/s bij het kopieren van een grote datafile. Dit terwijl ik een Gbit switch heb staan die normaal makkelijk 50MB/s doorvoer aan kan, dat is het probleem dus niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Ruuddie op 19-03-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Interne nic haalt hier 9,75 MB per seconde. Gezien de theoretische max van 12,5 MB per seconde, wat al gauw 11,2 wordt als je er 10% overhead van af haalt, vind ik dit best goed. Maargoed, gbit had leuk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Zo mijn 1530 ook binnen \o/

XPS M1530 Blue | Wxga+ 1440x900 | T8100 | 2gig | 250 gig 5400 | 8600M | 6 Cell accu | Kensington Slim | Vista Home Engels

Kan er nog weinig over zeggen, behalve dat midnightblue idd erg donker is, totaal niet zoals op de website, maar nog steeds mooi hoor.
En ja geen Gigabit vind ik echt klote voor zo'n moderne laptop :(

Ik had al meteen een rammel in dat ding. Dus ik klepjes los gemaakt, wat ik toch al van plas was (tweaker he! 8) ) viel er een schroefje uit na wat geschudt.
Beetje slordig :X

Meteen maar ff foto gemaakt, dat ding zit nog beter in elkaar dan ik al dacht!
Je kan na 2 klepjes los te halen bijna overal bij, nog nooit zo makkelijk gezien bij een laptop!
Zelfs de ventilator is redelijk makkelijk te vervangen wat ooit nog wel nodig gaat zijn.
De processor zit linksboven en links zitten de geheugenreepjes.
Onderin de "expansiekaarten" WLAN, Telefonieding en "UWB" wat waarschijnlijk die Intel Flash Drive is.
Mensen met (zware) schokproblemen moeten toch eens kijken of die plastic isolatortjes wel goed zitten op die voedingsstekkertjes.

Afbeeldingslocatie: http://got.gpics.nl/M1530_Binnenin_800.jpg(klik voor full size)
(kheb de serienummers wel ff weggegumt O-) )

Leuk voor in de startpost, url gewoon aanhouden, die blijft werken.

Verder zit er de Toshiba MK2546GSX in (250gig, sata, 5400rpm) en volgens de specs zit ook hier een shock sensor in. Kan me haast niet voorstellen dat er nog 2,5" hd's zonder worden uitgebracht overigens.

[ Voor 11% gewijzigd door Gman op 19-03-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ik ben zwaar jaloers op jouw Made in Ireland stikker :(
Mijn oude Dell had die ook, mijn M1530 heeft Made in Poland, dat vind ik maar niks :P
Ireland staat veel luxer :)

[ Voor 9% gewijzigd door Tralapo op 19-03-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dat UWE dan bluetooth ofzo, aangezien die intel fast memory ding er niet standaart inzit voor zo ver ik weet...

Wat zijn die 2 proc's rechts onder? 1 is de grafische processor en die andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
De Northbridge blijft over, die moet ook gekoeld worden.
Het is trouwens een UWB poort, en bluetooth zit op een andere plek.

M'n toetsenbord is deels stuk, sommige knoppen doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Laatst online: 03-09 19:32
stuk?

maar je hebt hem net...

hoezo stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Terror schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:11:
Ik denk dat niet elke Dell verkoper zijn marge te grabbel wil gooien vanwege de kortingsbonnnen.

Daarnaast zijn ze dat ook niet verplicht. Zijn tenslotte coupons voor op het web. Hetzelfde geldt voor de penryns.
Ik heb bij mijn telefonische bestelling de toen geldende 10% korting gekregen, plus de 10% en 5% coupons die hier op GoT vermeld werden.
Commentaar van de verkoper: "als het via internet kan, dan kan het via mij ook hoor."

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Gman schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:49:
Goedkope (...) Trust BT muis gekocht, werkt. Goed, het is geen Logitech, maar toch een lasermuis die ook op het gladde (dus weinig contrastrijke) aluminium van m'n polssteunen gewoon werkt.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Gman schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:27:
[...]

Net uitgeprobeerd: Bluetooth GSM en muis gaan prima samen. Wel moet ik me nog een beetje in de BT materie storten: 9,6kB/s is nou niet bepaald een hoge snelheid ... :o

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Net met de geluidsopties zitten spelen en wat blijkt?

De linker uitgang is koptelefoon of "luidsprekers voor"
De middelste uitgang is koptelefoon of "Centraal / LFE luidspreker"
De rechter ingang is lijn ingang / microfoon / "Luidsprekers achter"

5.1 geluid dus!

Deze opties zie je pas als je Klassieke weergave van het Configuratiescherm kiest (en dan SigmaTel Audio).

Door de kruizen onder de instellingen aan te klikken kan je een pop-upje krijgen met de vraag of het een luidspreker of koptelefoon is, zodat je niet je oren op blaast :)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Sommige toetsen werkte niet, zoals de "t" toen ik naar Vista sp1 wilde zoeken, toen kwam ik erachter dat er meer het niet deden, maar dat is na een reboot opgelost, alles werkt weer.
Vista is al meteen vriendjes aan het maken dus :O

En Microsoft heeft niks teveel gezegd toen ze zeiden dat SP1 voor Vista installeren ruim een uur duurt :X damn!

Verdere beoordeling laat ik nog even achterwege totdat ik de laptop al meer gebruikt hebt dan de +-10 minuten nu.
Wel heb ik ook een stroeve "handpalmrust", merkbaar wanneer ik mijn lan eruit trek en er weer in doe.
3 pins adapter maar geen aarding, wel via lan.
barchettanl schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:15:
[...]

Net uitgeprobeerd: Bluetooth GSM en muis gaan prima samen. Wel moet ik me nog een beetje in de BT materie storten: 9,6kB/s is nou niet bepaald een hoge snelheid ... :o
Okay bedankt voor het proberen (en de vorige persoon ook), dit wist ik echt niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Gman op 19-03-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Bij mij werkt het niet hoor. Of ik nu voor luidspreker kies of voor hoofdtelefoon het maakt voor het uitkomende volume niets uit. Bij jouw werkt dat wel? :?
Ik heb het inderdaad ook al een keer gehad dat een aantal toesten het niet meer deden. In ieder geval deed mijn "v" het toen niet meer en als ik het me goed herrinner mijn "t" en "b" ook niet. Bij mij loste een reboot het probleem ook op.

[ Voor 42% gewijzigd door boaty op 19-03-2008 22:31 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
boaty schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:29:
Bij mij werkt het niet hoor. Of ik nu voor luidspreker kies of voor hoofdtelefoon het maakt voor het uitkomende volume niets uit. Bij jouw werkt dat wel? :?
Ik heb er nog niets op aangesloten gehad ...

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:54
Hmm, irritant probleempje; bij het starten van een spel in Team Fortress 2 wordt vanzelf de ingebouwde "digitale microfoon" ingeschakeld ipv. de gewone mic via de plug aan de voorzijde. Als ik kijk in mn systray is de setting gewijzigd van microfoon naar digitale microfoon zonder dat ik daar om gevraagd heb. :( Weet iemand hoe je die "digitale microfoon" (ingebouwd, naast de webcam) softwarematig kan uitschakelen?

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Toch vreemd dat Dell zegt geen LG meer te leveren (ook bij de 1440x's toch?), of ik moet het verkeerd begrepen hebben. Ik heb er toch echt 1 (1440x dus) en deze laptop is 6 dagen terug in elkaar geschroefd.
Scherm is erg goed vind ik, heerlijk scherp en fel zat, kleuren moet ik nog wat aan tweaken, daar valt nog meer uit te halen met de instellingen.

Volgens de handleiding is de Intel Flash Drive zowel in het UWB als in de WWAN slot te gebruiken.
boaty schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:29:
Ik heb het inderdaad ook al een keer gehad dat een aantal toesten het niet meer deden. In ieder geval deed mijn "v" het toen niet meer en als ik het me goed herrinner mijn "t" en "b" ook niet. Bij mij loste een reboot het probleem ook op.
Nu ik nog even nadenk, mijn V deed het ook niet. We hadden dus hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door Gman op 19-03-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
De Intel Turbo Memory Card

Gisteren besteld, vandaag in huis, 26 euro, geen verzendkosten.
Afbeeldingslocatie: http://xs125.xs.to/xs125/08123/1782.jpg

Erg klein chippie hoor:
Afbeeldingslocatie: http://xs225.xs.to/xs225/08123/2497.jpg

Volgens de blurb van Intel zou ik ermee sneller moeten kunnen booten.

Dus hoe snel booten we nu? (3x getest)

00:00laptop aan
00:03Dell logo
00:12een Vista balk in beeld
00:23de webcam flitst eventjes aan
00:39de Vista orb verschijnt nu
00:44en we hebben zicht op het bureaublad

Okay, installeren die hap.

Oeps, verkeerde klep open gemaakt ... (wel erg mooi afgewerkt!)
Afbeeldingslocatie: http://xs225.xs.to/xs225/08123/3442.jpg
(fijne schroevendraaier ook!)

Netjes hoor: 3 antennes voor de N-spec wifi
Afbeeldingslocatie: http://xs225.xs.to/xs225/08123/4280.jpg

Daarna in de BIOS even checken
Afbeeldingslocatie: http://xs225.xs.to/xs225/08123/5941.jpg

en in Vista, waar het automagisch wordt geïnstalleerd:
Afbeeldingslocatie: http://xs225.xs.to/xs225/08123/6271.jpg

Nog 3x rebooten om te kijken wat de tijden nu zijn:

00:00laptop aan
00:05Dell logo
00:17een Vista balk in beeld
00:29de webcam flitst eventjes aan
00:46de Vista orb verschijnt nu
00:50en we hebben zicht op het bureaublad

Dat valt tegen! Quote van Intel: Reduce boot time. Faster access to boot-up files lets the system start up more quickly. Ahum.

Misschien is de harddisk nu sneller?
Afbeeldingslocatie: http://xs225.xs.to/xs225/08123/8819.jpg

Niet slecht, maar ook niet beter.

Maar wel is er nu een geheimzinnige extra drive erbij!?!
Afbeeldingslocatie: http://xs225.xs.to/xs225/08123/9610.jpg
Whoopie!
(vaak gaf hij 0.1ms Access Time aan, maar 0.0 is natuurlijk wel heel erg strak!)

Nou, misschien is de Windows Prestatie-index wel hoger geworden?

Afbeeldingslocatie: http://xs225.xs.to/xs225/08123/7452.jpg
Jahoor! De "Grafische weergave voor spellen", die toch al niet misselijk was met 5,4 is nu 5,5 geworden 8)7

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli469
Heeft er iemand ervaring met het overclocken van de 8600 gt? Volgens verschillende bronnen op internet zou er nog heel wat meer te halen vallen uit deze grafische chip (bedankt Dell voor het snelle gddr3 geheugen). Zo zouden 3dmark06 scores van 5000+ moeten haalbaar zijn.

Edit:
Vond op onderstaande site een persoon die erin geslaagd is de kaart stabiel te krijgen op frequenties 675/900.Dit bezorgde hem een winst van 33% in 3dmark06, van 3917 3dm06 naar 5206. Vind dit persoonlijk aantrekkelijke winsten, maar zou graag eens horen hoe anderen staan t.o.v. OC'en van een laptop.

http://www.ocforums.com/showthread.php?t=544744

[ Voor 40% gewijzigd door Oli469 op 20-03-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Schijnt een tijdje te duren voordat turbo-mem optimaal benut wordt. Ben benieuwd wat het over een week doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
Bedankt voor de info barchettanl, niet aan te raden dus zo'n turbo module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli469
Terror schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:50:
Schijnt een tijdje te duren voordat turbo-mem optimaal benut wordt. Ben benieuwd wat het over een week doet..
Ben ik inderdaad ook benieuwd naar.
In ieder geval bedankt Barchettani om je ervaringen met ons te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister mijn xps m1530 binnen gekregen. Als ik de fingerafdruk lezer wil configureren dan moet je eerst vier keer testen. dan geeft hij bij mij altijd bad quality weer. Het maakt niet uit hoe ik mijn vinger eroverheen haal.

Heeft iemand anders dit ook? ligt het aan de fingerprint of aan mijn vingers of beweging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al een Wifi uitbreidingskaartje geïnstalleerd? Je zou dat kunnen bestellen via dell ipv de intelchip die er nu inzit. Die werkt namelijk niet samen met OSx86 Leopard, maar die Dell-kaart zou dat wel doen. Is het geen probleem om zoiets te plaatsen? en is het dan geen probleem dat je twee chips hebt zitten?(want op de foto op de vorige pagina lijkt het met dat de wifichip moet geïntegreerd zijn op het moederbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Meerdere network interface cards (nics) in een pc of laptop is voor je besturingssysteem geen probleem. Je hebt alleen intern geen antennes meer vrij. Dus je zal of nieuwe antennes moeten aanleggen, of je huidige kaartje moeten vervangen. Uiteraard kan je ook een externe nic kiezen die in je express slot past.

Over de finger prin reader. Je kan de tutorial skippen, dan is ie wat toleranter. Daarnaast had ik eerst het zelfde probleem. Het duurt even voor je er een feel voor hebt. Verder is dat ding redelijk gevoelig voor bijvoorbeeld vochtige vingers. Blijf het proberen! Als het eenmaal werkt is het fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de V470 Bluetooth van Logitech.. en kan tegelijkertijd synchroniseren met me Samsung F700 via BT!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:16
Gman schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:10:
Toch vreemd dat Dell zegt geen LG meer te leveren (ook bij de 1440x's toch?), of ik moet het verkeerd begrepen hebben. Ik heb er toch echt 1 (1440x dus) en deze laptop is 6 dagen terug in elkaar geschroefd.
Scherm is erg goed vind ik, heerlijk scherp en fel zat, kleuren moet ik nog wat aan tweaken, daar valt nog meer uit te halen met de instellingen.
Ik moet mijn M1530 met 1440x900 nog krijgen.. (13-3 besteld) Nou hoop ik dat ze nog steeds LG schermen gebruiken voor de 1440x900. Misschien handig als mensen die deze dagen een 1440scherm krijgen even laten weten welk scherm erin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Zover ik weet heeft iedereen de laatste tijd een LG gekregen die een 1440*900 scherm heeft besteld. Lees het forum maar eens goed na.

[ Voor 14% gewijzigd door boaty op 20-03-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, hier ook een LG scherm. Prachtig, echt prachtig! Heb het vergeleke met Sony Vaio (waar je toch echt veel van moet kunnen verwachten) maar dit scherm is zo veel mooier!

Raar eigenlijk, maar deze LG schermen zullen dan ook wel wat duurder zijn.

Weet iemand trouwens hoeveel MS dit scherm heeft? (Juist miliseconden dus ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen van welk merk de 320 gb 5400 rpm schijf is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zo het idee dat dat turbomemory waarschijnlijk meer effect heeft als je na het instaleren van het turbo memory er een nieuwe installatie van windows opzet ...

waar heb je dat turbo memory trouwens gevonden op de Dell site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:03:
Heeft er iemand al een Wifi uitbreidingskaartje geïnstalleerd? Je zou dat kunnen bestellen via dell ipv de intelchip die er nu inzit. Die werkt namelijk niet samen met OSx86 Leopard, maar die Dell-kaart zou dat wel doen. Is het geen probleem om zoiets te plaatsen? en is het dan geen probleem dat je twee chips hebt zitten?(want op de foto op de vorige pagina lijkt het met dat de wifichip moet geïntegreerd zijn op het moederbord)
Ik zou de foto nog maar eens goed bekijken dan, je kan die rechtse kaart wisselen, dat is mijn A/B/G kaart (klik op de foto voor een full res foto).
Ik heb een Latitude D531 losgeschroeft en die had hetzelfde formaat kaart maar dat was een N-Draft kaart.
Ik ben er vrijwel zeker van dat dat gaat werken, maar het proberen is wel op eigen risico!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:26:
Kan iemand me vertellen van welk merk de 320 gb 5400 rpm schijf is?
Ik heb er een van Samsung. Met free fall sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help.... hij brand nu onder mijn handen weg...

wat is in idle de normale temperatuur van beide cores? En wat als je een filmpje draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over dat OC'en van de 8600GT is er een interessante discussie gaande op NBR:

http://forum.notebookrevi...hread.php?t=229799&page=3

Wel vreemd dat de temp op full load met 1 graden stijgt, terwijl de kaart redelijk overclocked is. Hierdoor zou het niet gevaarlijk zijn. Ook raar dat dezelfde 8600GT's in Asus laptops idle op 90 graden draaien :X :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:52:
Ik heb er een van Samsung. Met free fall sensor.
Leuk, als je laptop valt is 'ie in honderdduizend stukjes, maar je harddisk overleeft het wel ...

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:09:
waar heb je dat turbo memory trouwens gevonden op de Dell site?
Nope. Aces Direct.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu even gemeten met speedfan wat de temperaturen zijn in idle na 20 min de laptop aan te hebben staan.
HD: 40
Core 0: 65
Core 1: 66

Dit is toch veel te hoog of niet? Laptop heeft zich gisteren bv. al twee keer zonder waarschuwing "hard" uitgeschakeld, ik denk door de thermische beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli469
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:24:
Over dat OC'en van de 8600GT is er een interessante discussie gaande op NBR:

http://forum.notebookrevi...hread.php?t=229799&page=3

Wel vreemd dat de temp op full load met 1 graden stijgt, terwijl de kaart redelijk overclocked is. Hierdoor zou het niet gevaarlijk zijn. Ook raar dat dezelfde 8600GT's in Asus laptops idle op 90 graden draaien :X :?
Bedankt voor de link. Ervaringen van tweakers mbt OC'en van de 8600gt zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen dinsdag heb ik mijn m1530 binnen gekregen. Ik vind het een mooi apparaat, maar een aantal dingen vind ik wat minder:
-Mijn laptop reageert even niet meer als ik een cd/dvd uitwerp met de eject button. Dit is niet het geval als ik de op uitwerpen klik in het scherm computer.
-De muis blijft hangen als ik mijn scherm dicht doe en daarna weer open maak. Bij het icoontje onderaan is te zien dat de computer denkt dat de muis aangeraakt wordt in de rechter boverhoek. Bij energiebeheer staat de optie bij scherm open sluiten op 'geen actie ondernemen'
-Het scherm ziet er niet echt korrelig uit, maar er zit wel een soort van matte structuur in. Vooral bij witte delen van het scherm is dit goed te zien. Het is niet irritant, maar je ziet het wel.

Ik zou graag van jullie weten of de boven genoemde punten normaal zijn. en of er miscchien wat aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor je muis, als die raar doet, bij mij helpt het als je een aantal keer op de Tab-toets drukt. Dit is een methode die hier ook ergens vermeld staat.
Dat je pc ff niet reageert bij een dvd/cd rom uitwerpen, dat kan ik niet bevestigen. Nog niet gebruikt sinds ik die heb. (2-tal maanden) Ik heb dat wel als ik mijn draadloos in- of uitschakel.

Arrivederci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Hallo,

Dat probleem wat jij noemt over het uitwerpen heb ik nog nooit gehad, heb dus geen idee waar dat aan kan liggen.
Dat van die muis lees ik heel vaak, echter heb ik daar ook nog nooit last van gehad. Dit schijnt een soort bug te zijn van de driver? Aan die driver heb je echter niet zo veel. Alleen het scrollstukje werkt niet als je de driver verwijderd. Dus dat kan je eens proberen.
Dat scherm dat klopt wel, je hebt waarschijnlijk een 1680*1050, das een Samsung, en die zijn nou eenmaal zo.

Hmm, vrij nutteloze post..

[ Voor 21% gewijzigd door Tralapo op 21-03-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28

Q-bone

Dusss...

@overflow, dat de computer even niet meer reageert als je uitwerpt via de soft/fast buttons heb ik ook! nog meer mensen die dat hebben? en wat er tegen te doen:)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Muis probleem heb ik ook, en ik heb totaal geen drivers/utilities voor de touchpad geinstalleerd (schone Vista installatie gedaan). Denk dat het geen driver probleem is, helaas.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ tralapo

Ik heb een nu een WXGA+ scherm. Mijn vorige M1530 had een WXGA scherm. Die had dezelfde soort matte structuur in het scherm zitten, alleen dan groffer. Ik weet dat er schermen zijn dit kenmerk hebben (ook van andere merken). Ik vraag me dus af of iedereen dit heeft of dat het een fout in het scherm is.

Over de muis heb ik gelezen dat het door het magneetje in de deksel komt. Die zou de touchpad verstoren. Andere mensen zeggen dat ook zonder magneetje in het scherm dit probleem voorkomt. Op xp komt dit probleem ook voor. Dus het is geen OS ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:59:
Over de muis heb ik gelezen dat het door het magneetje in de deksel komt. Die zou de touchpad verstoren. Andere mensen zeggen dat ook zonder magneetje in het scherm dit probleem voorkomt. Op xp komt dit probleem ook voor. Dus het is geen OS ding.
Maar als het door die magneet zou komen, zou iedereen dit moeten hebben lijkt mij.
Ik heb nog geen enkele keer gehad dat de muis niet reageerde, of rond ging springen...

Maarja, alles beter dan mijn oude Dell waarbij de muis heen en weer ging lopen over het scherm of in de hoek bleef hangen als ik hem optilde of het bureau aanstootte :P Dan moest ik hem zo'n 3x herstarten, en als hij dan uit was, op de kop en wat op de onderkant tikken, en dan ging het vaak wel weer 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Tralapo op 21-03-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Tralapo schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:14:
[...]

Maar als het door die magneet zou komen, zou iedereen dit moeten hebben lijkt mij.
Ik heb nog geen enkele keer gehad dat de muis niet reageerde, of rond ging springen...

Maarja, alles beter dan mijn oude Dell waarbij de muis heen en weer ging lopen over het scherm of in de hoek bleef hangen als ik hem optilde of het bureau aanstootte :P Dan moest ik hem zo'n 3x herstarten, en als hij dan uit was, op de kop en wat op de onderkant tikken, en dan ging het vaak wel weer 8)7
Waarschijnlijk gaat jouw laptop helemaal uit of naar standby of sluimerstand als je je klep dicht doet.
Stel maar eens in als de klep dichtgaat dat er dan niets moet gebeuren. Vervolgens sluit je de klep en open je het weer. Probeer dan maar eens te muizen met de touchpad.

Mar met een simpele double tab na het openen werkt het wel weer meteen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super iritand. Ik probeer de C: schijf te partioneren voor een 10 gig muziek schijf, maar dat wil niet echt lukken. Hij geeft steeds: De schijf/schijven zijn te klein om deze bewerking te voltooien.

Weet iemand hoe ik toch de C schijf kan partioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Het zou fijn zijn dat iedereen dit topic wat beter leest want ik zie telkens dezelfde problemen en vragen daarover langskomen. Voorbeeld daarvan is de touchpad, als je even zoekt in dit forum weet je dat je een instelling in de driver uit moet zetten (vinkje bij "Enable Touch check" weghalen in Touchpad settings), en bij mij was daar het probleem mee opgelost. Het blijven hangen bij het ejecten via de mediabuttons was ook al veel eerder in het topic genoemd. Het duidelijkst merk je dat als je muziek draait. Test dat maar eens, je muziek blijft dan even hangen. Daarnaast zijn de problemen met de schermen ook uitgebreidt besproken. Met als aantekening dat er een batch is verstuurd met erg slecht samsung (1680*1050) schermen, en dat de huidige samsung schermen waarschijnlijk beter zijn. Ook is er een eenmalige batch geweest met LG (1680*1050) schermen geweest alleen was dit een tijdelijke oplossing omdat men geen andere schermen had. Op dit moment worden er alleen bij de 1440*900 schermen standaard LG schermen geleverd. De LG schermen schijnen kwalitatief de beste schermen te zijn. Er zijn echter ook nog XPS M1530 laptops geleverd met AU Optronic schermen en deze schenen helemaal verschrikkelijk te zijn. Kortom dit zijn allemaal al dingen die naar voren gekomen zijn, en als iedereen (zich) wat beter (in)leest komen er niet telkens dezelfde problemen en vragen terug.

[ Voor 42% gewijzigd door boaty op 21-03-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ boaty

lpldf00 is een LG toch? Ik snap voor de rest dat het voor de die hard lezers irritant is dat vragen steeds opnieuw gesteld worden, maar zou het faq niet beter bijgewerkt kunnen worden? Ik kan dat van die oplossing voor die touchpad niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Dat van Enable Touch Check ken ik ook wel, maar dat werkt bij mij dus ook niet. Double tab wel (als dat een oplossing genoemd mag worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:35:
Ik kan dat van die oplossing voor die touchpad niet vinden.
Klopt, hij lult ook maar wat, want dat van die driver en die touchpad staat NIET in dit topic.
Heb 2x het hele topic doorzocht, komt hier niet in voor.
In de topic start staat alleen maar dat dit een driver bug is....

En ja, dat is een LG scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Hoho even rustig want dat is wel degelijk voorbij gekomen in een link naar een filmpje op You Tube, zal et zo even voor je opzoeken. Je hoeft sowieso niet zo asociaal te reageren, want ik probeer ook alleen mijn steentje positief bij te dragen aan dit topic. Die oplossing werkte bij mij en ik kan ook niet controleren of dat voor iedereen werkt. Het tabben werkte bij mij namelijk weer niet.

Edit:
@Tralapo je mag best wel wat beter zoeken:
Zoek hierop...
En vindt onder andere deze post...

[ Voor 38% gewijzigd door boaty op 21-03-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
boaty schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:40:
Je hoeft sowieso niet zo asociaal te reageren, want ik probeer ook alleen mijn steentje positief bij te dragen aan dit topic.

Edit:
@Tralapo je mag best wel wat beter zoeken:
Zoek hierop...
En vindt onder andere deze post...
Tja, zeuren dat alles al eens eerder voorbij gekomen is en we beter moeten zoeken, nee, dat is echt een heerlijk positieve reactie... Tis dat je het berichtje later nog wat aangepast hebt met extra info....

En tja, je kunt nooit iets vinden als het in een YouTube filmpje zit, de GoT search zoekt daar niet in :P En dus blijf ik er bij dat die oplossing niet in dit topic genoemd was. Want dat is ook niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Ehm, ik wil niks zeggen hoor, maar alle antwoorden zijn idd een aantal keren genoemd. Met name tot de touchpad, beeldschermen, media keys, adapter, tintelingen etc.

En wat betreft dat "zeuren". Wees blij dat er iemand nog reageert om te helpen, boaty is nog een van de weinigen die blijven hangen na het krijgen van de laptop en nieuwlingen te helpen. Ik ben maar opgehouden mbt bekende problemen.
Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).