Vandaag wéér gebeld met de helpdesk van Dell. Voor degenen die het forum niet helemaal hebben gelezen: ik heb heel veel last van tintelingen boven en rond de touchpad als ik werk op een niet-geaard stopcontact (waar mijn huiskamer mee vol zit), waardoor ik na een half uur werken al pijnlijke handen heb.
Nadat Dell twee maal een nieuwe adapter heeft gestuurd die het probleem niet oplost, zijn ze er eindelijk mee akkoord gegaan dat er iets niet in de haak is en ik mag mijn laptop terugsturen!
Nu klinkt dat misschien niet heel spectaculair, maar omdat ik bij het bestellen (op de consumentensite) de naam van m'n bedrijf heb ingevoerd sta ik bij hen als zakelijke klant in de boeken én heb ik dus geen recht om de laptop binnen 7 dagen terug te sturen

Het was dus niet vanzelfsprekend dat ik de laptop terug kon sturen.
Al met al is mijn ervaring met Dell nu redelijk: ik heb ondertussen 8 keer contact gehad met ze over die tintelingen, en die contacten met de helpdesks waren niet echt goed (mail waarop niet wordt gereageerd, helpdesk die foute toezeggingen doet, helpdesk die niet terugbelt, helpdesk die opnieuw een adapter wil sturen die ik al had ontvangen, helpdesk die ontkent dat de nieuwe adapter bij mij thuis is bezorgd terwijl ik hem toch echt voor me op tafel heb liggen...)
Maar goed, ondanks al het gedoe met de helpdesks kan ik uiteindelijk de laptop wél terugsturen en krijg ik mijn geld terug. Dat vind ik klasse van Dell. Nu kan ik iedereen wel aanbevelen om de laptop gewoon te kopen en zelf uit te proberen. Veel mensen hebben immers geen last van tintelingen. Heb je wel last van tintelingen, dan krijg je een boel gedoe en gebel, maar kun je uiteindelijk wel je geld terugkrijgen. En zo hoort het!
Nu ga ik géén XPS M1530 meer kopen (teveel kans op die tintelingen), maar ik zou in de toekomst wel weer zaken met Dell durven te doen.
De tintelingen worden volgens de helpdesk veroorzaakt door een probleem met de adapter. Die zou een electrisch veld boven het toetsenbord veroorzaken. De dame vertelde dat Dell hard bezig is met het oplossen van de problemen. Misschien een geruststelling voor mensen die de laptop nog willen aanschaffen?
Ik ga morgen kijken voor een MacBookPro. Dat is wel zo'n E700 duurder, maar dat is ook een prachtige laptop. En ik heb er van geleerd: ik neem een ongeaard verlengsnoer mee naar de winkel en neem de laptop pas mee naar huis als ik helemaal geen tintelingen heb gevoeld
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 18-03-2008 11:12
]