[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste
Acties:
  • 172.344 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
arjen9551 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:38:
Scherm is overigens fantastisch! Ik heb alleen bij wat anime series (in .mp4) dat ze wat flets zijn (weinig kleur dus), mensen hier meer last van? Heb er namelijk voor de rest geen last van, de rest allemaal wel helder en kleurrijk. Of ligt dit gewoon aan die afleveringen?
Als je met de control panel van Nvidia je scherm afstelt, geldt dat niet voor films. Die moet je ook nog even met de hand afstellen (videokleurinstellingen).

Ik heb ook een 1680 Samsung scherm en op m'n werk wat getweakt met een HP als referentie. Daarna de fabriek ingelopen en een paar lui m'n speeltje laten zien (de webcam met daarbij de gezicht-tracking is erg leuk, vooral als je de mensen in een weerwolf laat veranderen ...). Iedereen zei spontaan dat het een erg mooi scherm was (nee, ik heb niet lopen vissen of hints gegeven).

Het viel me op dat m'n T9300 echt heel snel is met rarren en parren, heel fijn!
En ... niet vergeten bij MAMEUI de Multi-threaded rendering aan te zetten, dan vliegen alle arcade games echt!

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:19:
Ik heb de intel wireless agn kaart erin zetten in combinatie met een linksys wrt150n router, maar krijg er geen N snelheid uit. Ook staat mijn verbinding op 802.11G, en als ik de router instel op alleen N verbindingen gaat de verbinding uit. Heeft iemand hier hetzelfde probleem?
Ik heb het vandaag geprobeert met identieke hardware. Het resultaat: 130 Mbps (zo out-of-the-box dus geen bijzondere instellingen). :9~

Wat zijn jouw instellingen?

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook problemen ondervonden bij het draadloze internetten zoals er hier meerdere zijn. Bij het downloaden van bestanden via programma's fluctueert de snelheid steeds, en gaat deze omhoog en schiet dan weer omlaag naar 0, en zo steeds op en neer. Als ik via internet download blijft hij tijdens het downloaden steeds een paar seconden hangen en gaat dan weer verder, en zo continue. Ik heb de wireless-N Card, en heb een SMC router. Is er iemand die een idee heeft waar het door kan komen/ op te lossen is? Dit is het enige waar ik wel erg van baal, dat ik op deze manier eignelijk niet normaal dingen kan downloaden (duur uren).

Ben verder overigens wel erg tevreden over deze laptop, tintelingen zijn idd irritant maar heb gelukkig geaarde stopcontacten op mijn kamer, en verder heb ik een goed scherm (1440x900) zoals de meeste van dit type. En ja het is waar dat vooral mensen met problemen reageren, denk dat de rest vooral aan het genieten is van de laptop. Moet trouwens zeggen dat mijn 200 gb 7200 rpm echt bijna geen geluid maakt, dus denk dat dat misschien ook weer per model verschilt en het niet per se een irritanten harde schijf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Voor mensen die problemen hebben met hun touchpad na het openen van het deksel wil dit nog wel es helpen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij wilt die driver voor de wireless module niet installeren. Telkens als hij uitpakt, krijg ik een foutmelding ... (hij blijft ergens steken).

Wat kan ik hieraan doen?

edit: hij blijbt steken bij C:\...\Vista\Apps\v32\Prolang\HUN\iProInst.dll

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:25

Q-bone

Dusss...

Misschien even een kleine walkthrough voor het recht krijgen van je toetsenbord ;)

Na mijn grondige analyse :+

blijkt dat het linker schroefje waar mee je toetsenbord vast zit, zover aangedraaid zit dat deze de bolling veroorzaakt. Dit betekend dat je je schroefje losser moet draaien, waardoor je toetsenbord gaat bewegen, en dat willen we niet ;)

Dus doe tussen het toetsenbord en blikken plaat waar deze op rust, op de plaats van het schroefje een stukje vilt/papier/what ever.. en draai het schroefje aan tot dat je toetsenbord helemaal recht zit ;)

tenminste die hielp bij mij! (perfect recht nu)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:13
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 19:16:
En ja het is waar dat vooral mensen met problemen reageren, denk dat de rest vooral aan het genieten is van de laptop.
Inderdaad, de mensen die hier posten zijn vaak mensen die de laptop nog moeten aanschaffen en er informatie over willen. Zodra ze de laptop hebben en tevreden zijn komen de meeste volgens mij niet meer naar dit topic terug. De mensen die wel terugkomen zijn vaak alleen de mensen die er vervolgens problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er inmiddels ook een. Prima ding, geweldig scherm (merk weet ik niet 1600x1050).

Geen tintelingen of wat dan ook.

3dMark score is 3914, terwijl de reviews en de rest van jullie rond de 4300 (out of the box) zitten. Spec:

T7700 2,4 ghz, 8600M GT

Ik ben nu nieuwste Nvidia driver aan het installen, hopelijk wordt de 3dmark score nu wat hoger :(

Kan dat aan het beeldscherm liggen (1600*1050) ? 3dMark draait wel op 1280*800

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:28
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 22:28:
Ik ben nu nieuwste Nvidia driver aan het installen, hopelijk wordt de 3dmark score nu wat hoger :(

Kan dat aan het beeldscherm liggen (1600*1050) ? 3dMark draait wel op 1280*800
Out of box haal ik 4400. Je scherm mag niet uitmaken als je resolutie op 1280*800 hebt staan in 3d-mark. Net in XP 3D-mark gedraait. 4700 punten :) Staar je overigens niet blind op 3d mark. Als het goed draait, draait goed toch :)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terror schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:19:
[...]

Out of box haal ik 4400. Je scherm mag niet uitmaken als je resolutie op 1280*800 hebt staan in 3d-mark. Net in XP 3D-mark gedraait. 4700 punten :) Staar je overigens niet blind op 3d mark. Als het goed draait, draait goed toch :)
k, maar het is wel wazig dat mijn score lager is dan andere gebruikers, resolutie is 1280 x 1024, ik kan het niet veranderen want het is een trial versie. Die van Notebookreview draaide echter wel op 1280x800 en jij ook begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:26:
[...]
k, maar het is wel wazig dat mijn score lager is dan andere gebruikers, resolutie is 1280 x 1024, ik kan het niet veranderen want het is een trial versie. Die van Notebookreview draaide echter wel op 1280x800 en jij ook begrijp ik.
Hoe kom je erbij dat je score lager is dan anderen? Je hebt toch een andere resolutie? Dan kan je het toch niet vergelijken met een 1280x800 score?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:36:
[...]

Hoe kom je erbij dat je score lager is dan anderen? Je hebt toch een andere resolutie? Dan kan je het toch niet vergelijken met een 1280x800 score?
Nee inderdaad, de meeste reviewers posten hun 3dmark instellingen ook niet, dus is eigenlijk wel lastig vergelijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 23:43:
[...]
Nee inderdaad, de meeste reviewers posten hun 3dmark instellingen ook niet, dus is eigenlijk wel lastig vergelijken ;)
Jawel, bij de meeste reviewers staat wel de resolutie dus je kan het makkelijk vergelijken als jij ook met een resolutie van 1280x800 test, aangezien dit meestal de standaard testresolutie is. 1280x1024 is de standaard resolutie voor desktop pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Ik heb mijn m1530 sinds dinsdag en ik had wat softwareproblemen met de wifi, last van uitvallend netwerk. Gefixt door de software van Intel te gebruiken onder XP ipv de ingebouwde windows tool voor het beheer van je wifi netwerk. Sindsdien geen problemen meer met wifi, werkt de hele tijd prima, zowel thuis als bij anderen.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
silmaril8 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 01:12:
[...]

Skippen? Vanwege wat precies? Ibood is een goede winkel hoor. En bij geheugen doe je in principe nooit een miskoop. Geheugen werkt 99,999% altijd. De enige reden dus om het niet bij iBood te kopen is dat het niet 100% zeker is dat die Transcend module in de M1530 werkt.
Skippen vanwege dit soort reacties: "Na 2 weken nog niks binnen, geld terug kostte veel moeite maar kreeg het na 4 weken eindelijk teruggestort"
Dat soort crap.
Waar zie jij bij interngeheugen.com dat een 4GB upgrade (met modules die 100% zeker werken op een M1530) maar 80 euro inc verzendkosten kost?
Mensen die een 4GB setje willen kopen moeten gewoon dit setje kopen (aangezien deze 100% zeker weten op de M1530 werkt):
pricewatch: 2GB PC5300 DDR2 SO-DIMM CL 5 (Corsair VS2GSDS667D2)
En Azerty/4Launch/Salland zijn goede winkels. En zoals gezegd, geheugen gaat in principe nooit kapot, dus garantieafwikkeling hoef je je niet druk om te maken.
Kan 'm niet meer terugvinden, maar ik denk dat ik bij de SO dimms gekeken heb, idd niet 100% gegarandeerd compatible. IG.com was maar een voorbeeld. Azerty is ook prima idd. Jouw voorstel is wel 80 all in, kan zijn dat ik daar naar gekeken heb, was nogal laat :z
Met bijvoorbeeld Everest of SiSoft. Dit is al heel vaak op GoT voorgekomen: GoT Search doet wonderen....
Zoek eens op "m1530 AND temperatuur" bijvoorbeeld, dan vind je geen zak behalve onze posts (en ja ook in deel 1 van het XPS M1530 topic ;) terwijl het daar ook gepost is.

Maar ik moet toegeven, everest heb ik idd gepost zien worden maar kon niet op de naam komen en kon het niet terugvinden.

Over de tintelingen: Ik heb niks geaard helaas. Bij m'n huidige leen Dell laptop met plastic kappen (of nouja gespoten metaal als je goed kijkt onder het klepje) voel ik aan de randen ook schokken.
M'n 10 jaar oude Sony heeft het ook. Ik verwacht niets anders dan dat m'n aankomende 1530 het ook heeft. Toch maar eens naar aarde kijken. Aarding kan ook via afgeschermde netwerkkabel namelijk (ja gebruik ik need full gigabit 8) ).

[ Voor 9% gewijzigd door Gman op 16-03-2008 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

estorino schreef op zondag 16 maart 2008 @ 00:08:
Ik heb mijn m1530 sinds dinsdag en ik had wat softwareproblemen met de wifi, last van uitvallend netwerk. Gefixt door de software van Intel te gebruiken onder XP ipv de ingebouwde windows tool voor het beheer van je wifi netwerk. Sindsdien geen problemen meer met wifi, werkt de hele tijd prima, zowel thuis als bij anderen.
Kun je me zeggen wat je dan precies gedaan hebt?
Gewoon een XP driver gebruikt ipv een vista driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Huh,ik heb de 174.31 drivers voor m'n 8600M GT geïnstalleerd en nu doet het ding geen Aero meer
Ahum, kwam door 3DMark die nog open stond ... :$

[ Voor 23% gewijzigd door barchettanl op 16-03-2008 01:31 ]

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gman schreef op zondag 16 maart 2008 @ 00:48:
[...]

Aarding kan ook via afgeschermde netwerkkabel namelijk (ja gebruik ik need full gigabit 8) ).
Je weet dat de m1530 géén gigabit netwerk kaart heeft he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 22:28:
3dMark score is 3914, terwijl de reviews en de rest van jullie rond de 4300 (out of the box) zitten.
Ik zie dit steeds voorbij komen, dus ik dacht, laat ik 3DMark06 ook eens draaien.
Ik kreeg er de volgende score uit. Heb wel Vista opnieuw geïnstalleerd (geen idee of dat belangrijk is om er bij te zeggen :P )

Afbeeldingslocatie: http://img518.imageshack.us/img518/1340/3dmarkoa9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal leuke reviews voor de TS

http://www.electronista.com/reviews/dell-xps-m1530-review.html

http://www.pcpro.co.uk/reviews/170712/dell-xps-m1530.html

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 19:32
nou die 'review' van pcpro is niets meer dan een enorm reclamepraatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivm de vlekken nog ff. :)
Gisteren gaan shoppen en heb Valma's Chrome Cleaner gekocht. Gewoon goed inwrijven en dan testen. :)
Bij mij werkt het. Waar ik vroeger na 5 minuten al vlekken had, nu nog niets!

Voor de geinteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss kan de TS een link plaatsen naar de 8600M GT drivers?
De drivers voor de 8600 GT op Nvidia.com, zijn dat dezelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:50:
Mss kan de TS een link plaatsen naar de 8600M GT drivers?
De drivers voor de 8600 GT op Nvidia.com, zijn dat dezelfde?
Dit is ook al heel vaak voorgekomen op GoT (dus niet alleen het M1530 topic):
Nvidia heeft geen mobile drivers op zijn site staan. Mobile drivers worden officieel alleen door de laptopfabrikanten zelf gemaakt. Dus als je officiele nVidia drivers op je M1530 wilt hebben, ben je gebonden aan de officiele Dell videokaart drivers. Officieus kan je wel nieuwere nVidia drivers installeren. Hoe je dat doet, zoek je maar op ;)

En dan kan je daarna een mooi stukje hierover schrijven zodat PCMedic dit in de TS kan zetten :)

[ Voor 17% gewijzigd door silmaril8 op 16-03-2008 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Skippen vanwege dit soort reacties: "Na 2 weken nog niks binnen, geld terug kostte veel moeite maar kreeg het na 4 weken eindelijk teruggestort"
Dat soort crap.
Lees maar eens de shopsurvey: je ziet dit ook staan bij gerenommeerde winkels. Dus om nou niks bij iBood te kopen vanwege een paar vage reacties op internet vind ik een beetje vreemd. iBood is een van de best verkopende online stuntwinkels en die hebben hun zaakjes echt wel onder controle hoor.
Zoek eens op "m1530 AND temperatuur" bijvoorbeeld, dan vind je geen zak behalve onze posts (en ja ook in deel 1 van het XPS M1530 topic ;) terwijl het daar ook gepost is.
Tik eens "videokaart AND temperatuur" (zoiets is natuurlijk niet gebonden aan alleen de M1530) en bingo, de eerste link.
Of "programma AND videokaart AND temperatuur": de derde link geeft het nog beter weer (gpu, cpu, hdd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:04:
[...]

Dit is ook al heel vaak voorgekomen op GoT (dus niet alleen het M1530 topic):
Nvidia heeft geen mobile drivers op zijn site staan. Mobile drivers worden officieel alleen door de laptopfabrikanten zelf gemaakt. Dus als je officiele nVidia drivers op je M1530 wilt hebben, ben je gebonden aan de officiele Dell videokaart drivers. Officieus kan je wel nieuwere nVidia drivers installeren. Hoe je dat doet, zoek je maar op ;)

En dan kan je daarna een mooi stukje hierover schrijven zodat PCMedic dit in de TS kan zetten :)
Heb deze site gevonden via een ander forum: http://www.laptopvideo2go.com/drivers/vista
Nu is het wss een kwestie van gewoon kiezen en testen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:35:
[...]

Heb deze site gevonden via een ander forum: http://www.laptopvideo2go.com/drivers/vista
Nu is het wss een kwestie van gewoon kiezen en testen ...
Yep, dat is de goede site. Deze site gebruik je ook als je XP wilt installeren op de M1530 en je hebt vga drivers voor XP nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

estorino schreef op zondag 16 maart 2008 @ 00:08:
Ja ik ben ook wel erg benieuwd hoe je dit gedaan hebt, en of dit ook gewoon onder Vista zou kunnen? Wil anders zelfs nog wel overstappen op XP, maar het zou toch onder Vista ook gewoon moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het kader van het gegoochel met prijzen, kortingen en configuraties, even mijn ervaring.
Afgelopen week heb ik een XPS 1530 product Red besteld. Met de standaard Dell korting, extra 15% en ook nog eens 5% voucher kwam het totaalbedrag op 750 euro, incl gratis leveren.
Erg mooie prijs vind ik zelf. (we hebben het over de standaard RED configuratie). Nu het vreemde: toen ik mijn bestelling deed was dat incl een harddisk van 250 GB. Netjes orderbevestiging van ontvangen dus dat zit goed. Echter tot mijn verbazing adverteerd Dell de dag na mijn bestelling (vanaf 13 maart) met een configuratie waar maar een 120 GB harddisk in zit........
Upgrade naar 250 gb is niet eens meer mogelijk, je hebt de keuze tussen 200 of 320.
Kortom, ik heb mazzel gehad, maar het is natuurlijk wel erg vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

heb ook even 3dmark gedraaid, eerst met maximale kwaliteit via windows 3600, en toen max prestatie via windows 4406. :)
toch een best aardig verschil...
waar draaien jullie op? kwaliteit of prestatie?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Q-bone schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:07:
heb ook even 3dmark gedraaid, eerst met maximale kwaliteit via windows 3600, en toen max prestatie via windows 4406. :)
toch een best aardig verschil...
waar draaien jullie op? kwaliteit of prestatie?
Over welke 3DMark heb je het? Over welke resolutie? En wat bedoel je met maximale kwaliteit? Is dit bijvoorbeeld met AA aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Laatst online: 03-09 19:32
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:42:
In het kader van het gegoochel met prijzen, kortingen en configuraties, even mijn ervaring.
Afgelopen week heb ik een XPS 1530 product Red besteld. Met de standaard Dell korting, extra 15% en ook nog eens 5% voucher kwam het totaalbedrag op 750 euro, incl gratis leveren.
Erg mooie prijs vind ik zelf. (we hebben het over de standaard RED configuratie). Nu het vreemde: toen ik mijn bestelling deed was dat incl een harddisk van 250 GB. Netjes orderbevestiging van ontvangen dus dat zit goed. Echter tot mijn verbazing adverteerd Dell de dag na mijn bestelling (vanaf 13 maart) met een configuratie waar maar een 120 GB harddisk in zit........
Upgrade naar 250 gb is niet eens meer mogelijk, je hebt de keuze tussen 200 of 320.
dit las ik ergens anders ook al.

maar hoe kom jij aan de red voor 750 euro? prijzen beginnen bij mij pas op 929.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

silmaril8 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:11:
[...]

Over welke 3DMark heb je het? Over welke resolutie? En wat bedoel je met maximale kwaliteit? Is dit bijvoorbeeld met AA aan?
3dmark 2006, 1280 x 854 (basic edition)

Er staat bij je configuratiescherm bij nvidia een tabje met 3d instellingen. Die staat nu op performance.

Kan dus niet op andere resoluties testen want is basic versie van 3dmark.
driver: 7.15.11.7431

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Volgens mij is 1280x1024 de standaard resolutie van basic edition. In ieder geval 1280x854 heeft niet zo veel waarde aangezien de meeste mensen op een 1280x800/1440x900/1680x1050 resolutie gamen.

Betreffende performance: ja die knop is er, maar als deze op performance staat, betekent dat dan dat AA en AF niet aanstaan? En als ie op kwaliteit staat, waar staan AA en AF dan op? Zonder deze gegevens is het een beetje moeilijk te vergelijken met andere videokaarten/laptops. En het kan dus ook zo zijn dat de verschillende nvidia drivers verschillende instellingen gebruiken voor "performance".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

dan de vraag, waar staat die knop normaal tijdens een test op... scheelt nogal een hoop. AA etc wordt door 3dmark geregeld dus heb je niets mee te maken.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Q-bone schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:49:
dan de vraag, waar staat die knop normaal tijdens een test op... scheelt nogal een hoop. AA etc wordt door 3dmark geregeld dus heb je niets mee te maken.
AA wordt helemaal niet door 3DMark geregeld. Kijk bij de nVidia settings van je videokaart. Daar zie je bv ook instellingen voor verschillende soorten toepassingen (vrijwel alleen maar spelletjes, maar ook 3DMark staat er tussen). Met die setting kan je dus regelen hoe dat programma/spelletje moet worden gedraaid (ie AA/AF etc).

Als je een 3Dmark test wilt doen en het vergelijken met anderen, is het dus aan te raden om alle settings standaard te houden (dus geen max performance of max. kwaliteit) en testen op resolutie 1280x80. Zo testen ze ook op de reviewsites en zo worden ook andere laptops getest. En dan kan je dus makkelijker vergelijken met andere laptops/videokaarten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

aan de resolutie kan ik niets veranderen... standaard op 854 dus ja, bugg in 3dmark :D

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:37:
Ivm de vlekken nog ff. :)
Gisteren gaan shoppen en heb Valma's Chrome Cleaner gekocht. Gewoon goed inwrijven en dan testen. :)
Bij mij werkt het. Waar ik vroeger na 5 minuten al vlekken had, nu nog niets!

Voor de geinteresseerden.
Welke vlekken bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Als ik het me goed herinner had hij last van zweetvlekken of iets dergelijks op zijn behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aniki schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:18:
[...]

dit las ik ergens anders ook al.

maar hoe kom jij aan de red voor 750 euro? prijzen beginnen bij mij pas op 929.
15% extra korting via de Dell "Paasactie" en dan nog eens 5% via een kortingscode, maakt 750 euro.
Zeer nette prijs, zeker met de 250 GB harddisk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Heb alle XP drivers bij elkaar gezocht en in 1 rar bestand gezet.

Download link 180 MB

Aanwezig in rar bestand
Sata drivers om op xp cd te streamen
audio drivers
chiset drivers
fingerprint reader software
grafische kaart driver (inclusief modded inf) 169.09
Update van diagnostische partitie
Intel wifi n drivers
quickset
webcam drivers
cardreader driver
nic driver
bluetooth driver

Niet aanwezig
NSS

Ervaringen
Alles werkt, inclusief afstandbediening en multimedia keys

Enjoy 8)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:00:
[...]

Als ik het me goed herinner had hij last van zweetvlekken of iets dergelijks op zijn behuizing.
Een aantal mensen poste al de vraag hoe je de vlekken kon aanpakken op de case waar je handpalm op rust. :) Dit is de oplossing die ik geprobeerd heb, en voorlopig werkt ze nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Heeft iemand dit
http://www.intel.com/design/flash/nand/turbomemory/index.htm
in z'n M1530 weten te stoppen? Ook het Dell handboek spreekt erover...

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:42:
Echter tot mijn verbazing adverteerd Dell de dag na mijn bestelling (vanaf 13 maart) met een configuratie waar maar een 120 GB harddisk in zit........
Ik meen dat de RED eerst € 899 kostte (met 250Gb) en nu dus € 929 (met 120Gb). Zouden ze 'm aanvankelijk iets te goedkoop gemaakt hebben?

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai.. er heeft nog niemand een postje gemaakt met de beelden van hun ' piep' samsung scherm.. Ik vraag me toch af hoe dat 'grainy' scherm er pecies uitziet. Zoals gezegd ervaar ik mijn scherm al grijzig, non-egaal wit, deels als metalic/ zilver achtige dichtheid van stipjes of zo.. Maar gewoon niet egaal, mooi wit.. Als ik bijv. mijn scherm naar achter verplaats lijkt het alsof er een miljard zilver briljantjes in zitten, maar ja.. Wit moet toch gewoon wit zijn he!?! Maar ja, is dat dan zanderig (grainy)? Heb wel wat beelden gezien, maar de beelden wijzen er op dat het toch een ander kaliber is dan dat ik hier meemaak denk ik.. Ik vraag me dus af wat de norm is van het LG scherm. Mijn vraag is daarom hoeveel mensen met een samsng SEC3350 nou echt een dramatisch scherm hebben en of ze daarvan een fotootje hebben. Iemand heeft al gepost dat enkel mensen met een slecht scherm posten, maar zouden anderen ook hun reply kunnen posten, wellicht met foto? Idemdito voor hen die het ' goede' LG scherm hebben.. Zijn er bijvoorbeeld mensen die net als mij afgelopen week een 1680 Samsung SEC3350 hebben gehad en WEL tevreden zijn/ dat zij er bij voorbaat verstand van hebben en het als kwalitatief goed ervaren? Dat zou geweldig zijn, want ik twijfel nog al over de kwaliteit van mijn scherm!! Ik kan helaas geen kwaliteitsfoto's maken, zal het morgen nog even proberen.. Ik wil toch graag enige referentie hebben, voordat ik Dell ga bellen voor wat navraag. Volgende vraag daarbij.. Wat is de huidige statis van mensen die reeds Dell hebben benaderd omtrent het scherm, mbt mogelijkheden nieuw scherm, of wellicht retour sturen? Er had iemand aangegeven dat Dell aangeeft om de laptop te retourneren, maar zijn er mensen die succesvol onlangs nog een LG scherm hebben afgedwongen middels de Dell monteur? Bij voorbaat dank voor enog reply!! _/-\o_ BTW.. Zijn er bepaalde Troubleshoots, of benchmarks of whatever, waarmee je kan bepalen dat je scherm bepaalde ' grainyness' heeft? Of andere mankementen? Zijn er niet meer mensen die met dezelfde vragen zitten? Thanx!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

barchettanl schreef op zondag 16 maart 2008 @ 20:47:
Heeft iemand dit
Dit is zeker mogelijk, en kost je 26 euro inclusief verzendkosten. Is simpel in te bouwen... Echter de vraag die ik mij zelf ook afstel.... helpt het :+ ?? iemand... ga deze week wel even een 4 gb sd kaartje kopen, kijken of dat al helpt ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Terror schreef op zondag 16 maart 2008 @ 19:03:
Hey vet! bedankt :D
Heeft iemand dit
Ik heb op Anandtech.com in onder andere dit artikel gelezen dat het zuigt. Onder bepaalde omstandigheden kan je er iets baat bij hebben, en dan vooral langere accutijd.
En alleen onder Vista.

Ik ben benieuwd wat Vista SP1 gaat doen, ik verwacht stiekem nog wel verbetering.

[ Voor 15% gewijzigd door Gman op 16-03-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand dit
Zover ik weet heeft nog niemand in topic geprobeerd aangien volgens hoop revieuws het niks schijnt uit te maken, en zelfs gevallen bestaan waarbij systeem nadelig beinvloed.
1GB DDR meer geuegen schijnt ook meer boost te geven dan 1GB turbo memory.
In iedergeval heb ik in topic deel 1 alleen maar verhalen gelezen waarin het afgeraden.

Al vermoed ik dat op den duur toch wel je systeem extra beetje boost kan geven.

Langrarian ,
Zie topicstart voor een goeie foto van zo hoge resolutie scherm. Ik vind die in wel erg mooi, maar voor zekeheid heb ik zelf maar eentje besteld met de 1400X900 scherm.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
  • Laatst online: 09-09 16:26
Ben ook wel benieuwd naar verbetering met zo'n turbo memory module, laat iets weten

[ Voor 69% gewijzigd door DarkSideX op 16-03-2008 21:56 ]

24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand reeds speedfan gebruikt? Bij mij herkent hij de cpu niet.
Notebook hardware control geeft een foutmelding bij het openen ...

Heb namelijk 169.09 video driver geïnstalleerd, loopt vlotter maar is precies ook warmer. Wou weten wat de temperaturen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:18:
Heeft iemand reeds speedfan gebruikt? Bij mij herkent hij de cpu niet.
Notebook hardware control geeft een foutmelding bij het openen ...

Heb namelijk 169.09 video driver geïnstalleerd, loopt vlotter maar is precies ook warmer. Wou weten wat de temperaturen zijn.
Notebook hardware control kan alleen op een Dell laptop worden gebruikt als er een speciale fix wordt geinstalleerd. Staat notabene op de site van NHC zelf.

En zoals al eerder verteld is in dit topic (notabene op deze pagina!): gebruik Everest om je gpu-temperatuur te meten...

Kom op mensen, is zelf iets opzoeken nou echt zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Laatst online: 23:13
Een update (van afgelopen vrijdag):

Monteur was uiteindelijk toch verschenen (enige wat ik wist was dat het tussen 09:00 en 17:00 zou zijn)...
Deze heeft mijn 1680x1050 SEC3350 scherm vervangen... met een ander SEC3350 scherm :P
Jammer. Op de doos, waar het nieuwe scherm in zat, stond de 'generieke' DELL code voor een WSXGA+ 1680x1050 TrueLife blablah scherm.
Maar goed, heeft het geholpen?

Ja, het heeft gehoplen... marginaal.
De backlight-bleed beneden aan het scherm is een tikkeltje minder erg (verbeeldingskracht?).
De korreligheid (grainy, sparkly... hoe je het ook noemen wilt) is exact hetzelfde.
De 2 dode pixels zijn niet meer aanwezig (nieuwe scherm had dus gelukkug geen).

En nu?
Ben ik een tikkteltje meer tevreden over het scherm.
Fletsheid/kleuren? Die zijn af te stellen in het Nvidia-settings.
Grainy/Sparkly? Tja, na dagen met het beestje werken... het went.
De backlight-bleed? Niet veel last van gehad... maar stoort enorm tijdens het kijken van een film.

Laptop bevalt in ieder geval prima en ik ben blij dat Dell me toch serieus nam en het scherm heeft laten vervangen.
Ook eens wat (oudere) games geinstalleerd (Quake 4 en Hitman Blood Money) en alles op high en draaiend op 1680x1050...
...en tjonge, dat een laptop het kan: schitterend! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gents,

Afgelopen weekend de XPS1530 bestelt en nu zoals de Heineken-reclame: "And now we wait"

Alvast 4 vooruitlopende vragen:

Klein beetje off-topic maar mag misschien? :o
1. Ik ben in afwachting van Telfort 20mbit ADSL , iemand ervaringen mee icm met de 1530?
2. Wil er een AirportExpress tussen hangen, dat moet ook wel werken

En weer on-topic:
3. Omdat je niet ruim in je USB-poorten zit wil ik gebruik maken van een muis via Bluetooth. Iemand een aanrader voor merk/type die goed werkt icm de 1530?
4. Is het zo dat er maar 1 BT-connectie mogelijk is, dus als ik de BT-muis gebruik, ik bijv. geen telefoon eraan kan hangen? (ach, m'n iPhone werkt toch via kabel)

Alvast thnx 4 de replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:17:
Klein beetje off-topic maar mag misschien? :o
1. Ik ben in afwachting van Telfort 20mbit ADSL , iemand ervaringen mee icm met de 1530?
2. Wil er een AirportExpress tussen hangen, dat moet ook wel werken
De offtopic buiten beschouwing gelaten zie ik niet in wat deze vragen in hemelsnaam met een 1530 te maken hebben? 8)7 Wat zou dit wel/niet/beter/slechter werken met een 1530 dan om het even welke andere laptop/desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie je punt... Maar ik heb er iig geen praktijk-ervaring mee, dacht iemand hier misschien wel?
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:25:
[...]

De offtopic buiten beschouwing gelaten zie ik niet in wat deze vragen in hemelsnaam met een 1530 te maken hebben? 8)7 Wat zou dit wel/niet/beter/slechter werken met een 1530 dan om het even welke andere laptop/desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:51:
Ik zie je punt... Maar ik heb er iig geen praktijk-ervaring mee, dacht iemand hier misschien wel?

[...]
Dan zoek je topics op GoT of Google die specifiek over deze onderwerpen gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als toevoeging op mijn twijfel over de kwaliteit van mijn SEC3350 scherm, vond ik via een soort 'troubleshooting' faqje het volgende commentaar over de 'Images appear sparkly or blurry with WUXGA LCD screen.':

WUXGA LCDs are the highest resolution panels available in the market today. These displays use an industry-standard process that applies a textured coating to the inside of the polarizer to reduce glare and improve light distribution. The WUXGA panel offers nearly twice as many pixels as a WXGA panel [1.3MPixels vs 2.4MPixels]. These pixels are much smaller and denser than on WXGA panels. The smaller size, higher density, and textured coating may cause the display to create a sparkling or blurry effect while using light-colored backgrounds or on a white background, such as word processing applications. This is typical of this technology and is needed to prevent glare and increase viewing angles.

Ofwel, het 'piep' scherm zou worden gelegitimeerd door de 'noodzakelijke' technologien, en is zodoende geenszins een ' slecht' scherm.. Maar ja, waarom hebben die LG schermen dat dan niet he? Tenminste, volgens hun bezitters.. (niet dat ik daar aan twijfel hoor.. ;P) Of heb ik de verkeerde troubleshoot gelezen? Voor geinteresseerden, dit is een link naar potentiele screen problemen:

http://support.dell.com/s...0ABD620A8C&doclang=en&cs=

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
Langarian, bedankt voor de link.
Dat het grainy/sparkly effect van de SEC3350 te verklaren is, is in ieder geval goed om te lezen.

Eventjes schaamteloos mezelf citeren met betrekking tot de kleurinstellingen van mijn SEC3350 schermpje...
Corvo schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:04:
(...)
Voor de volledigheid, momenteel heb ik deze kleur instellingen voor mijn bureuablad:
  • Helderheid: 42%
  • Digital vibrance: 25%
  • Contrast: 30%
  • Beeldverscherping: Geen
Gamma heb ik per kleur kanaal ingesteld, namelijk:
  • Rood: 35%
  • Groen: 42%
  • Blauw: 24%

(...)
Welke settings hebben andere GoT'ers met een SEC3350 (1680x1050) scherm??
Als blijkt dat we het allemaal ongeveer identiek afstellen, dan is het een vermelding in de start-post wel waard..., lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Heb die settings ook voor mijn LG 1440 scherm gebruikt. Kleuren waren namelijk standaard heel kill. Nu kan ik mijn scherm kwa warmte bijna vergelijken met de sony dual lamp serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Ik heb jouw instellingen even geprobeerd, maar mijn scherm gaf alles erg groen weer dus ik heb ze teruggezet zoals ik ze al had staan:

Helderheid: 55%
Digital Vibrance: 28%
Contrast: 70%
Gamma: 21%
Geen aparte kleurinstelling voor de gamma per kleur.
Dit is dus voor de SEC 3350 (1680*1050)

[ Voor 7% gewijzigd door boaty op 17-03-2008 13:27 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
@Boaty:
Ik zal jouw instellingen ook eens proberen. In ieder geval fijn dat je ze geprobeerd hebt.
Maar het lijkerop dat niet ieder SEC3350 hetzelfde is.

Wordt vervolgd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai.. Tja, tis in elk geval dus te verklaren ja, maar of het de hele of halve waarheid is weet ik niet.. Evenals het feit dat er simpelweg LG's zijn met ' mooiere' weergave!!

Ik merkte op dat bij een hogere helderheid (bij mij) de accenten minder op het 'grijzige witte' kwam, en het scherm zo 'helderder' wit werd. Verder lijkt het erop alsof er binnen een bepaalde regio van +/- 10-15% van mijn gamma instellingen nauwelijks verschil (te zien) is, en lijkt het alsof de kleuren veel beter uitkomen met gamma op 10%. Ik heb het toch maar op 25% gezet.. Zodoende heb ik deze echter niet per kanaal ingesteld. Eigenlijk idem ook voor contrast.

Mijn instellingen:

Helderheid: 45%
Digital vibrance: 35%
Contrast: 60%
Beeldverscherping: Geen
Gamma (Alle Kanalen): 25%

In het algemeen geldt dat geen enkele verandering in de instellingen het algemene plaatje van het 'grijzige witte' veranderd, hetgeen eigenlijk aangeeft dat het inderdaad lijkt alsof het in het scherm zit en altijd wordt toegepast dus. Een soort metallic glitter coating over het scherm ofzo.. Hoewel het dus de kleuren wellicht levendiger maakt, zelfs (soms) luxer lijkt, is het bij het wit gewoon irritant dus, naar mijn mening!! Maar ja, zoals iemand al eerder aangaf, het is even wennen en dan valt het mee.. Als je daarna echter naar een LG scherm kijkt (Toshiba laptop) dan merk je eigenlijk pas hoe 'piep' je scherm toch eigenlijk is!! :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
Gemiddeld is mijn gamma-instelling dus: 34%.
Vergeleken met jouw instelleingen, heb ik dus ietsje meer gamma (4%) en heb ik 28% minder helderheid.
Ook deze instellingen vanavond eens uitproberen. Scheelt op zich niet veel.

(Ik moet bekennen dat mijn scherm toch best wel wit is... (dus niet zo grijs)... maar goed, het zou beter kunnen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corvo schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:26:
Gemiddeld is mijn gamma-instelling dus: 34%.
Vergeleken met jouw instelleingen, heb ik dus ietsje meer gamma (4%) en heb ik 28% minder helderheid.
Ook deze instellingen vanavond eens uitproberen. Scheelt op zich niet veel.

(Ik moet bekennen dat mijn scherm toch best wel wit is... (dus niet zo grijs)... maar goed, het zou beter kunnen ;) )
Hai, zie even mijn laatste edit. Ik heb nog ff met een maatje een tweede x alles vergeleken, en kwam tot een beter resultaat met deze nieuwe instellingen! Probeer maar even als je wilt. Ik ben toch benieuwd of dat gamme = 10% geen 'drawbacks' heeft.. (ge-edit: nu op 25%) Verder bekijk ik het scherm veel positiever met deze instellingen!! De kleuren zien er echt veel beter uit zo..!! Maar ja, dat ' grijzige zilver metallic witte' he.. :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
3. Omdat je niet ruim in je USB-poorten zit wil ik gebruik maken van een muis via Bluetooth. Iemand een aanrader voor merk/type die goed werkt icm de 1530?
4. Is het zo dat er maar 1 BT-connectie mogelijk is, dus als ik de BT-muis gebruik, ik bijv. geen telefoon eraan kan hangen? (ach, m'n iPhone werkt toch via kabel)
3. Ik heb een el-cheapo Trust bluetooth muis (€ 29,95) en die werkt prima. Sterker nog, hij werkt op elke bluetooth-uitgeruste laptop.
4. Zal ik eens voor je uitproberen!

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
DarkSideX schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:55:
Ben ook wel benieuwd naar verbetering met zo'n turbo memory module, laat iets weten
Voor 26 euro kan ik geen buil vallen, dus vanavond thuis even eentje bestellen.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:28
Zojuist gebeld met de verkoop afdeling van dell, ik kreeg hierbij een vrouw aan de telefoon en die heeft mij erg goed geholpen:
Me conf:
T9300
200gb 7200rpm
9cell accu
En dan de duurste configuratie.

Ik krijg zo een offerte gemaild prijs is ongeveer 930euro schat ik omdat de 200gb schijf 50euro goedkoper is. Ik hoefde geen coupon nummers te geven of i.d. zij doet er gelijk 20% korting bij voor mij.

(Levertijd voor de t9300 midden april :)

Ik hou jullie op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje, ik ga maar ook even contact opnemen met Dell. Voel me nogal belazerd door hun :(
Heb zelfde config alleen met T8300 en ze konden volgens hun niet de 5400prm schijf vervangen voor een 7200 prm. En dan vroegen ze ook nog prijs die iets hoger ligt dan die van jou.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:06:
Jeetje, ik ga maar ook even contact opnemen met Dell. Voel me nogal belazerd door hun :(
Heb zelfde config alleen met T8300 en ze konden volgens hun niet de 5400prm schijf vervangen voor een 7200 prm. En dan vroegen ze ook nog prijs die iets hoger ligt dan die van jou.
Dat was even mijn schatting maar die klopt zolang je ff rekening houd met schommeling van 30euro ofzo :) zolang ze die std kortingen ook meenemen.

Maar even iets anders:
Hai,

Ik heb slecht nieuws.

Ik kan op dit moment de order niet plaatsen met die T9300 processor. Dit heb ik wel geprobeerd, maar hij wordt gelijk tegengehouden.

Je zal dus echt moeten wachten tot begin april.
Jullie horen over een tijdje denk ik wel weer iets van me :) Tot dan lees ik stilletjes mee :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:13
dieselb0y schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:43:
(Levertijd voor de t9300 midden april :)
Ga je dan uit van de geplande leverdatum of zijn deze processoren echt pas dan beschikbaar? :/

BTW eigenlijk moet dat in het levertijden topic..

[ Voor 12% gewijzigd door RelaXXinG op 17-03-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
RelaXXinG schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:30:
[...]

Ga je dan uit van de geplande leverdatum of zijn deze processoren echt pas dan beschikbaar? :/

BTW eigenlijk moet dat in het levertijden topic..
Leverdatum. Maar! je kan pas begin april de t9300 weer bestellen(Zoals ik in mijn vorige bericht vermelde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga morgen ochtend maar even contact opneme met dell, aangezien toch erg graag de 7200 prm schijf wil en ik krijg nog iets van 826 euro van hun terug wat in weekend zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Helderheid:+ 47%
Digital Vibrance:+ 14%
Contrast:+ 90%
Beeldverscherping:+ Geen
Gamma:+ 75%

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Ben van plan een review te schrijven over mijn XPS 1530. Nu zou ik alleen graag willen horen wat jullie erin zouden willen zien. Voorlopig zat ik te denken aan.

eerste indruk
hoe voelt allles aan
stijfheid
afwerking
scherm
geluidsproductie
bevestiging van laad adapter
postionering poorten

prestatie
games => 3D mark
sisoft sandra
geluidsproductie
batterij duur
warmte (waar mogelijk)

En als extraatje een howto over hoe ik mijn pentaboot voor elkaar heb gekregen zonder media direct te mollen.

Suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
@ Dieselboy
Zou ik kunnen weten wie je aan de telefoon had, want inderdaad bij mij kon het ook niet. Ik kon niet van een 320GB naar 200GB 7200rpm. Als ik naar jouw account manager vraag, kan ze het ook voor mij doen.

En heb je je offerte gekregen, want bij mij stuurden ze hem ook niet op :?

[ Voor 15% gewijzigd door Mudi op 17-03-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
Ik heb vandaag besteld bij account manager Ahmed Daghbach, heel vriendelijk, hardeschijf (200GB 7200 rpm) en CPU (T9300) gewijzigd

Telefoon : +31 (0)20 674 4138
Fax : +31 (0)20 674 47 75
Email : Ahmed UNDERSCORE Daghbach APENSTAART dell PUNTJE com

Order en betalingsinstructies ontvangen via mail binnen 15 minuten

24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx, ik zal morgen bij hem proberen. Zal super zijn die 200gb 7300prm schijf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
DarkSideX schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:46:
Ik heb vandaag besteld bij account manager Ahmed Daghbach, heel vriendelijk, hardeschijf (200GB 7200 rpm) en CPU (T9300) gewijzigd

Hey bij mij deed hij het niet :? Hij zei tegen mij dat het onmogelijk was en ik wil morgen zeker mijn bestelling plaatsen vooraleer de kortingsbon niet meer gebruikt kan worden. Dus Dieselboy, ik heb echt je hulp nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Vandaag is de laatste dag dat die 15% kortingsbon geldig is: de bon vervalt op dinsdag 18 maart, oftewel hij is alleen nog vandaag geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Mudi schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:28:
@ Dieselboy
Zou ik kunnen weten wie je aan de telefoon had, want inderdaad bij mij kon het ook niet. Ik kon niet van een 320GB naar 200GB 7200rpm. Als ik naar jouw account manager vraag, kan ze het ook voor mij doen.

En heb je je offerte gekregen, want bij mij stuurden ze hem ook niet op :?
Ik zou het zo even niet weten uit me hoofd ik heb alleen een email adres, maar dan zou ik die morgen avond even moeten opzoeken. Dan kan je beter met die Ahmed Daghbach bellen haha. Mijn order kon geneens ingevoerd worden. Raar dat het bij DarkSideX wel kon. Is er misschien een verschil in rechten of i.d. bij die accountmanagers?

EDIT:

Met vriendelijke groet,
Pascale Behr
Sales Representative Chat

Phone: +31 20 674 5210
Fax: +31 20 674 4783
E-mail : pascale_behr@dell.com

Suc7!

Wat ik nu niet snap is dat ik van mij accountmanager te horen krijg dat het systeem de order blokkeert als je een t9300 invult :X Achja het maakt nu weinig uit behalve als er morgen nieuwe kortingen zijn die mij ook rond de 300euro schelen :) Dan check ik het wel bij Ahmed :)

[ Voor 5% gewijzigd door dieselb0y op 17-03-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
silmaril8 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:55:
Vandaag is de laatste dag dat die 15% kortingsbon geldig is: de bon vervalt op dinsdag 18 maart, oftewel hij is alleen nog vandaag geldig.
Hij is dan geldig t/m morgen. Dus morgen is het de laatste dag dat hij bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
kheb blijkbaar geluk gehad dan, weet niet of het enig verschil maakt maar hij was de 3de persoon die ik aan de lijn had, andere verwezen mij door... Hij heeft het web order inactief gemaakt en een nieuwe op basis van de web, korting van 15% inbegrepen (hoewel ik niet weet of ik die ook op de gewijzigde onderdelen heb gekregen), Hardeschijf gewijzigd naar 200GB 7200rpm (-25€) en T9300 ipv T7500 (+110€).

Bij de T9300 moet je blijkbaar wel rekening houden met lange lever tijd, staat bij mij nu op 22 april (5 weken), maar ik kan er wel mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde deze laptop ook bestellen maar werd zo schandalig over de telefoon behandeld dat ik geen zaken met Dell meer wil doen. Toen ik vroeg naar de problemen van de tinteling kreeg ik van de telefonist te horen dat die niet bestonden en zei die ook dat ik door over klachten te beginnen korting probeerde te krijgen. Geen dell voor mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer een blue screen gehad, das al de tweede op een week tijd ... :x
Die Wifi bug begint mij ook op mijn zenuwen te werken ...

*edit* blijkbaar crasht hij in BF2, gisteren deed hij het niet ...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
saviour schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:26:
[...]
Hij is dan geldig t/m morgen. Dus morgen is het de laatste dag dat hij bruikbaar is.
Je hebt gelijk, ik trapte er ook in maar hij vervalt in de nacht van di op woensdag.
Vlak na 12 uur staan de kortingen er nog wel op is mij opgevallen maar volgende ochtend staan er geen of nieuwe op.
Terror schreef op maandag 17 maart 2008 @ 18:01:
Ben van plan een review te schrijven over mijn XPS 1530. Nu zou ik alleen graag willen horen wat jullie erin zouden willen zien. Voorlopig zat ik te denken aan.
Je lijstje is al behoorlijk compleet, battery benchmark met batteryeater doen, wel eerst ff de accu paar keer leeg/vol cyclen zodat ie op volle sterkte is.
Ik heb vandaag besteld bij account manager Ahmed Daghbach
Hij heeft mij ook goed en _snel_ geholpen, reageerde heel snel op mijn voice en e-mail.
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:48:
Ik wilde deze laptop ook bestellen maar werd zo schandalig over de telefoon behandeld dat ik geen zaken met Dell meer wil doen. Toen ik vroeg naar de problemen van de tinteling kreeg ik van de telefonist te horen dat die niet bestonden en zei die ook dat ik door over klachten te beginnen korting probeerde te krijgen. Geen dell voor mij dus.
Jammer van je slechte ervaring, maar dit komt eigenlijk door 1 persoon en niet Dell in zijn geheel.

[ Voor 43% gewijzigd door Gman op 17-03-2008 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
@DDarkSideX
Hoeveel meerprijs moest je bij hem betalen voor de T9300 en hoeveel kreeg je terug voor de 200GB 7200 rpm. Ik ga het morgen toch eens proberen, opnieuw voor de hoeveelste keer.

Normaal gezien zou ik gewoon stoppen als het na 1 keer niet zou lukken, maar er is geen enkel laptop dat en zo mooi is en zo snel en zo goedkoop. De meeste klagen er wel over, dan moeten ze maar 200-500 euro meer bijleggen voor een laptop dat hun verwachtingen wel voldoen

EDIT:
Ik zie het nu pas; is je hd een normale 200GB of met Free Fall Sensor. Want 25 euro minderprijs is wel erg weinig, aangezien je van 200GB een meerprijs van 60 euro moet betalen voor 320GB

[ Voor 32% gewijzigd door Mudi op 17-03-2008 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Onderstaande quote moet nog in de startpost mensen! :P _/-\o_
Moet nog wel even bij dat de drivers voor 32 bit XP zijn.

En is de vga driver niet oud? 174.40 is uit zie ik op laptopvideo2go of moet die nog gemod worden?

En ik maak nog fatsoenlijke foto's van mijn blauwe laptop voor de startpost, ik kan ze op het web amper vinden (gewoon real life daglicht foto's zonder geflits in een donkere kamer enzo...)

@Terror: Nog een bijgeleverde accesoires/spullen/software kan je evt nog evalueren. Dat hoesje lijkt me namelijk wel fijn!
Terror schreef op zondag 16 maart 2008 @ 19:03:

Download link 180 MB

Aanwezig in rar bestand
Sata drivers om op xp cd te streamen
audio drivers
chiset drivers
fingerprint reader software
grafische kaart driver (inclusief modded inf) 169.09
Update van diagnostische partitie
Intel wifi n drivers
quickset
webcam drivers
cardreader driver
nic driver
bluetooth driver

Niet aanwezig
NSS

Ervaringen
Alles werkt, inclusief afstandbediening en multimedia keys

Enjoy 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Gman op 18-03-2008 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
4. Zal ik eens voor je uitproberen!
Kan m'n bluetooth-driver voor connectie naar m'n Nokia E65 niet vinden :( (het ding zeurt erom)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag wéér gebeld met de helpdesk van Dell. Voor degenen die het forum niet helemaal hebben gelezen: ik heb heel veel last van tintelingen boven en rond de touchpad als ik werk op een niet-geaard stopcontact (waar mijn huiskamer mee vol zit), waardoor ik na een half uur werken al pijnlijke handen heb.

Nadat Dell twee maal een nieuwe adapter heeft gestuurd die het probleem niet oplost, zijn ze er eindelijk mee akkoord gegaan dat er iets niet in de haak is en ik mag mijn laptop terugsturen!

Nu klinkt dat misschien niet heel spectaculair, maar omdat ik bij het bestellen (op de consumentensite) de naam van m'n bedrijf heb ingevoerd sta ik bij hen als zakelijke klant in de boeken én heb ik dus geen recht om de laptop binnen 7 dagen terug te sturen :( Het was dus niet vanzelfsprekend dat ik de laptop terug kon sturen.

Al met al is mijn ervaring met Dell nu redelijk: ik heb ondertussen 8 keer contact gehad met ze over die tintelingen, en die contacten met de helpdesks waren niet echt goed (mail waarop niet wordt gereageerd, helpdesk die foute toezeggingen doet, helpdesk die niet terugbelt, helpdesk die opnieuw een adapter wil sturen die ik al had ontvangen, helpdesk die ontkent dat de nieuwe adapter bij mij thuis is bezorgd terwijl ik hem toch echt voor me op tafel heb liggen...)

Maar goed, ondanks al het gedoe met de helpdesks kan ik uiteindelijk de laptop wél terugsturen en krijg ik mijn geld terug. Dat vind ik klasse van Dell. Nu kan ik iedereen wel aanbevelen om de laptop gewoon te kopen en zelf uit te proberen. Veel mensen hebben immers geen last van tintelingen. Heb je wel last van tintelingen, dan krijg je een boel gedoe en gebel, maar kun je uiteindelijk wel je geld terugkrijgen. En zo hoort het!

Nu ga ik géén XPS M1530 meer kopen (teveel kans op die tintelingen), maar ik zou in de toekomst wel weer zaken met Dell durven te doen. :)

De tintelingen worden volgens de helpdesk veroorzaakt door een probleem met de adapter. Die zou een electrisch veld boven het toetsenbord veroorzaken. De dame vertelde dat Dell hard bezig is met het oplossen van de problemen. Misschien een geruststelling voor mensen die de laptop nog willen aanschaffen?

Ik ga morgen kijken voor een MacBookPro. Dat is wel zo'n E700 duurder, maar dat is ook een prachtige laptop. En ik heb er van geleerd: ik neem een ongeaard verlengsnoer mee naar de winkel en neem de laptop pas mee naar huis als ik helemaal geen tintelingen heb gevoeld ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Mijn precies één week oude m1530 heeft af en toe wel last van tintelingen, maar ik heb er eigenlijk geen last van. Als ik op zo'n moment de stekker omdraai in het stopcontact is het weer weg. Van het weekend om de keukentafel gezeten bij een vriend met 5 laptops (StarCraft op LAN, stilll going strong :) ) met zijn allen op een stekkerdoos naar ongeaard stopcontact en niks gemerkt van tintelingen. Anyway, voor mij is het geen issue. Wellicht ook omdat ik game met mijn linkerhand op een Nostromo en niet op het toetsenbord.

Windows XP gebruikers (ik heb op dag 1 al gelijk Vista vervangen door mn eigen XP pro) zou ik aanraden om de nieuwste Intel wifi driver incl. "Network Connection Software" (dus niet "drivers only") te downloaden van support.intel.com. Sindsdien werkt mijn wifi verbinding perfect, op meerdere netwerken getest.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Hier in xp juisteen tegenovergestelde ervaring. Met Intel management software kreeg ik lastig verbinding, door windows laten beheren, nergens geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die mss zo vriendelijk zou zijn om een stapsgewijze guide te schrijven over de installatie van XP op deze laptop. Ik kan mij goed voorstellen dat noobjes (waartoe ik ook behoor 8)7 ) hier heel veel aan zullen hebben.

Die upload van Terror is al zeer handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 11:45
Zoo, inmiddels mijn xpsje ook binnen. (10 dagen)

T9300 | 3GB | 200 gb 7200 rpm | 1680 x 1050 | (natuurlijk 8600m GT)

Helemaal geen last van tintelingen, toetsenbord is netjes plat, HD maakt in mijn beleving geen storend kabaal en scherm is iets grainy maar daar moet ik nog wat aan tweaken. Al met al tevreden, dus.

Ik zie alleen dat mensen met bv een T7250 processor in 3Dmark06 scores halen van 4200+. Ik kom zelf net aan 3800. Zie ik nou iets over het hoofd of hoe zou dat komen?
Heb inmiddels nog maar 15 gb vrij op de HD :p Maaar kan me niet voorstellen dat 't daarmee te maken heeft. Ding staat verder ook netjes op high performance, aan de lader.

Ik gebruik forceware versie 156.63.

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:41
Mischien verkeerde reso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 11:45
Oh, nee goeie maar dat is in orde. Ik draai 'm gewoon op de standaard resolutie die 3Dmark aangeeft, 1280 x 1024. Da's geen widescreen resolutie maar ik zie dat anderen 'm ook gebruiken hier dus 't is wel mooi om appels met appels te vergelijken. Kan er trouwens ook niets anders voor in de plek instellen omdat ik 3Dmark niet geregistreerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:14:
Is er iemand die mss zo vriendelijk zou zijn om een stapsgewijze guide te schrijven over de installatie van XP op deze laptop. Ik kan mij goed voorstellen dat noobjes (waartoe ik ook behoor 8)7 ) hier heel veel aan zullen hebben.

Die upload van Terror is al zeer handig!
Thnx 8) Wat wil je weten?

In het kort
ahci drivers naar je install cd streamen
drivers van te voren downloaden.
xp cd erin, installen, klaar :)

Het wordt pas lastig als je Media direct wilt behouden en dus van te voren met partities wilt gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terror schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:40:
[...]

Thnx 8) Wat wil je weten?

In het kort
ahci drivers naar je install cd streamen
drivers van te voren downloaden.
xp cd erin, installen, klaar :)

Het wordt pas lastig als je Media direct wilt behouden en dus van te voren met partities wilt gaan spelen.
Dus jij hebt dan zowel Vista als XP erop?
Heb een beetje schrik om het te verknoeien, mij kennende :/

Media Direct is wel handig, maar of ik het echt ga gebruiken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:47:
[...]

Dus jij hebt dan zowel Vista als XP erop?
Heb een beetje schrik om het te verknoeien, mij kennende :/

Media Direct is wel handig, maar of ik het echt ga gebruiken ...
Sterker nog. Heb Vista, OSx Leopard, XP, Feodora 8 en Media Direct erop

De truc is om met gparted live cd je partities te resizen en in te voegen zonder aan je dell utility partitie en je MD partitie te komen. Maargoed heb vista denk ik 10x moeten herinstalleren om het uiteindelijk goed te krijgen. Daarnaast moet je goed opletten dat je Operating systems niet je partitie tabel gaan overschrijven, want dan ben je het haasje.

Btw: feodora 8 ondersteunt alle hardware out of the box. Enige wat je zelf moet installen zijn nvidia drivers om hardware versnelling voor 3D gebeuren voor elkaar te krijgen.

XP kan je de drivers gebruiken die ik gepost heb

OSx ondersteunt vrij weinig out of the box. Geen wifi, geen grafische kaart vooropig (ben nog met drivers aan't prutsen).

Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).