Hai, net mijn XPS M1530 ook binnen gekregen.. Moet zeggen: Een pracht ding, met wat min puntjes..!! Zal later een wat uitgebreidere review plaatsen, echter hier wat opmerkingen over e.a. wat eerder gepost is.
1) Ik heb geen last van een 'heel slecht' beelscherm, voor zover ik dat als ' leek' kan waarnemen..!! Ik heb het Samsung SEC3350 scherm (1680x1050). Ik heb ong. een idee wat ' korrelig' betekend, en voor zover dat ik het kan waarnemen is mijn scherm niet echt korrelig, maar heeft ie een wel wat vage impressie van wat ' wit' moet zijn zeg maar.. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het inderdaad bij vlagen korrelig overkomt op witte achtergronden (eigenlijk meer wit=grijzig of wit met een metallic lak).. Het is niet echt mooi daarom, maar ik zou het ook niet ' lelijk zanderig' willen noemen.. Het zit hem in de afwerking van het scherm denk ik, het soort technologie en niet per see de kwaliteit van het kunnen weergeven van een kleur.. Maar ja, ik heb er ook geen verstand van. De laptop van mijn ma (Toshiba van 600E) heeft een veel en veel helderder en mooier wit beeldscherm. Da's wel een verademing als je daarnaar kijkt, nadat je tegen de SEC3350 hebt aangekeken. Misschien is ook gewoon gewenning..
Ik vind echter wel dat de 'helderheid' iets te wensen overlaat, ten aanzien van de scherpte van de letters. Daarbij merk ik dat de scherpte slechter wordt als je de resolutie verlaagt. Het lijkt dan net alsof je een bril op zet terwijl je geen bril draagt/ gewend bent.. Dat kijkt wat onscherp he..

Anyway, ben het ermee eens dat veel te corrigeren is met het Nvidia-configuratiescherm (ik neem aan dat dit het ' Control-Panel' is..?!)
Samenvattend: Wit oogt wat metallic zilverachtig, ietsje grijzig, maar zou het niet zanderig willen noemen, maar ook helemaal geen wit!! Kleuren zijn fenomenaal, maar wordt gauw minder op hogere resoluties! Toch iets teleurstellend dus!!
2) Ik heb geen last van tintelingen. Hier is alles geaard, en heb een 3-pollige adapter.
3) de HDD (200GB, 7200rpm) maakt eigenlijk geen rare geluiden. Is feitelijk doorgaans gewoon stil!!
4) de Wireless LAN had direct netwerken gevonden en kon ook direct het internet op.. Al een half uur stabiel internet, volledige sterkte!! Zowel beneden, als op de eerste en tweede verdieping 'uitstekend'!!
Vraagje: Aangezien ik toch iets zit te twijfelen over de kwaliteit van het scherm, zouden er mensen bereid zijn fotos te plaatsten van hun ' Samsung grainy screen' en mensen met een ' LG non-grainy screen' ? Dan kunnen anderen (ook ik) in elk geval zien wat het verschil is en hun eigen laptop, indien van toepassing, daaraan kunnen refereren!! Thanx!!
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 14-03-2008 14:17
]