[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste
Acties:
  • 172.343 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:15

Fjeze

AllesPerfect!

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:51:
Bedankt voor je snelle reactie. Bij voeding staat: AC Adapter 90W - 3 Pin. Betekend dit dat er geen/weinig tinteling is?
ja dit zou de goede voeding/adapter moeten zijn.
Dit bied echter geen garantie voor géén tintelingen.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag binnen gekomen. 1e gedachte: wauw. Het is echt een mooi ding, en ik heb een LG scherm wat ook mooi meegenomen is. Ik zou alleen graag willen dat windows media player opstart als ik op de play/pause knop druk. Weet iemand of dat mogelijk is en hoe dat dan moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:44:
Vandaag binnen gekomen. 1e gedachte: wauw. Het is echt een mooi ding, en ik heb een LG scherm wat ook mooi meegenomen is. Ik zou alleen graag willen dat windows media player opstart als ik op de play/pause knop druk. Weet iemand of dat mogelijk is en hoe dat dan moet?
1440x900 of 1680x1050 resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nickert:
Tja, de problemen zijn wisselend. Ik ben dan wel weer heel tevreden over het scherm (heb de 1680x1050 resolutie) en het geluid van mijn HDD is ook prima. De eerste twee weken maakte hij continu een zacht ruisend geluid maar sinds drie dagen is hij vrijwel helemaal stil.

Maar ja, ik heb wél die vervelende tintelingen. Als die er niet waren, zou ik het een perfect apparaat vinden. Als je geluk hebt met geaarde stopcontacten overal waar je werkt, dan heb je daar in ieder geval geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan nergens vinden waar ik kan zien welk beeldscherm ik heb?
vind namelijk dat hij op sommige momenten niet zuiver is!

Zou iemand tips kunnen geven?

Over de tintelingen:
ik vind dat het gebied rond het touchpad etc wel stoef aanvoel als netstroomkabel er in zit..
weet niet precies of dat te vergelijken valt, maar er is duidelijk een verschil als de netstroomkabel er niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29

Q-bone

Dusss...

Edwin, ik heb de laptop vandaag ook gekregen, en ervaar exact het zelfde. Het lijkt of de monitor niet scherp is. Tenminste zo komt het over. Wanneer je opnieuw focust en het beter bekijkt is het wel weer scherp... vreemd :) Ik heb overigens een 1440 lg scherm.

Daarbij heb ik inderdaad rondom de touchpad ook dat stroeve gevoel... zonder de stroom erop niet.

nog meer mensen die dit ervaren?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:50:
[...]

1440x900 of 1680x1050 resolutie?
1440. Volgens mij zijn ze bij deze resolutie overgestapt op LG's ofzo. Iedereen die er deze week een binnen heeft gekregen heeft er volgens mij 1 met LG scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hier ook een LG scherm met 1440 resolutie. Heb mijn laptop nu 2 dagen.
Verder heb ik eigenlijk geen last van tintelingen, alleen als ik zacht over het metaal aai, maar ook dat voel je amper. Toetsenbord staat wel bol en zit in de hoeken onderin wat los, vooral bij de pijltjes toetsen merk je dt.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het stroeve gevoel rond de touchpad zijn inderdaad de tintelingen. Bij mijn Dell is het vooral heel sterk aan de linkerkant van de touchpad. Als ik een tijdje op de laptop werk, krijg ik er ook pijnlijke handen van. Daarom gebruik ik hem nu alleen op accu en laad ik hem steeds op als ik even een pauze heb. Erg onhandig en niet werkbaar :(

Maar wellicht hebben jullie er minder last van en is het bij jullie wel werkbaar, ik hoop het voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de intel wireless agn kaart erin zetten in combinatie met een linksys wrt150n router, maar krijg er geen N snelheid uit. Ook staat mijn verbinding op 802.11G, en als ik de router instel op alleen N verbindingen gaat de verbinding uit. Heeft iemand hier hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:28:
Edwin, ik heb de laptop vandaag ook gekregen, en ervaar exact het zelfde. Het lijkt of de monitor niet scherp is. Tenminste zo komt het over. Wanneer je opnieuw focust en het beter bekijkt is het wel weer scherp... vreemd :) Ik heb overigens een 1440 lg scherm.

Daarbij heb ik inderdaad rondom de touchpad ook dat stroeve gevoel... zonder de stroom erop niet.

Misschien ligt het aan je ogen :+

Het kan aan de kijkhoek liggen. de kleuren lijken bij mijn scherm ook erg te verschillen als ik in een bepaalde hoek kijk. Dat is volgens mij ook normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

even kleine update van het wazige "probleem" ;) de laptop stond vanochtend met de zon vol in huis. Toen keek ik vanuit een hoek... en kon ik gewoon de schaduw van de letter op het scherm op de achtergrond zien. Echt net 3d ;) misschien dat het iets te maken heeft met de laag die over het scherm zit...?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:46
jelmervos schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 07:08:
Inmiddels heb ik mijn XPS goed draaien, maar ik wil die MediaDiret partitie toch terug hebben. Iemand een idee hoe ik deze bij mijn Windows partitie kan krijgen zonder Windows opnieuw te moeten installeren?
Zit ie er physiek nog? Zo ja, dan zal je moeten kutten met je partitie tabellen.
Je hardeschijf is als volgt opgebouwd

[mbr]
• [DELL Utility]
• [VISTA]
• [EXTENDED]

Je MBR heeft een listing naar elke primaire partitie. In je extended partie zitten je extended logische partities (elp). Bij mij is dat data en mediadirect. De eerste sector van je extended partitie bevat een verwijzing naar de eerst aangemaakte elp. Deze partitie bevat een verwijzing naar de volgende aangemaakte elp etc. Deze verwijzingen worden ook wel PMBR of EMBR genoemd. Schematisch ziet dat er zo uit.

Extended
....[Media Direct]
..................[Data]
......................[volgende elp]

Voorgaande voorstelling zegt overigens niks over de fysieke plek van je partitie. Media Direct zit namelijk helemaal achterin op je schijf, maar moet wel de eerste listing hebben.

Waarom dit verhaal? Als je eerste EMBR nog steeds naar je Mediadirect elp verwijst kan je gewoon je mediadirect cd in vista erin knallen en reïnstallen. Is dit niet het geval dan moet je 'zelf partitietabellen gaan aanpassen van al je embr's. Dit zou ik overigens niet aanraden. Heb gisteren mijn pentaboot hiermee verkloot (Vista, XP, OSx, Knoppix, Media Direct).

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Even een korte vraag:

Ik heb een eigen Retail Ultimate Vista versie nog liggen. Als ik de laptop aanschaf met de goedkoopste Vista (Home P) versie, dan kan ik toch gewoon een simpele herinstall doen?

Ik bedoel, wat ik me kan herinneren is dat die Dell OEM DVD's niet de drivers ingebakken hebben, alleen hebben deze geen key nodig tijdens de installatie. Maar hoe zit het met Vista .. deze dvd's bevatten alle versies en hoe wordt de versie dan bepaald?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Vandaag weer even bekeken:
Een T7250 is 110 euro erbij
Een T8100 is 170 euro erbij
(Zonder kortingen nog)

Doe mij die nieuwe maar, iets sneller en zuiniger/koeler. Al ben ik wel benieuwd naar real-life benchmarks over verbruik en warmte.

T8100 (en hoger) alleen via de telefoon beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verleden week volgende config besteld bij dell belgië voor 1089€ :
T7500
3Gb ram
320Gb 5400rpm HD
1440*900 scherm
9-cells batterij

Nu stuur ik deze week een mailtje om te vragen wat de meerkost is van het plaatsen van een T9300 processor ipv de T7500 die er nu in zit. Alsook wat de mogelijke vertraging is die de levering hierdoor zou kunnen oplopen.

De meerprijs bedraagt een goeie 350EUR, wat met toch behoorlijk veel lijkt. De stukprijs van de processoren scheelt iets van een 100 à 150EUR, maar toch zeker geen 350EUR. Ik dacht het totaalbedrag van 1400+EUR verkeerd verstaan te hebben waardoor ik het nogmaals vroeg aan de persoon aan de telefoon. Deze bevestigde de totaalprijs van 1400EUR en nog wat.

Is er iemand met gelijkaardige specs die dezelfde upgrade heeft gedaan en mij de concrete meerprijs kan vertellen? Dit lijkt met echt wel overdreven... of (hopelijk) een foutje...

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Ik had die configuratie met T9300 eerst voor 1123,74. (wel incl tas) Dit was echter met 15% korting en gratis verzenden, dus dan zou je uitkomen op 1300 ex. verzendkosten. (heb de order later nog aangepast tot 4 GB ram)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om compleet te zijn:

Mijn bestelling betreft 7% korting + gratis thuislevering. Tenzij deze voorwaarden vervallen bij het wijzigen van de configuratie is 1400EUR alsnog te hoog medunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:19:
Ik heb de intel wireless agn kaart erin zetten in combinatie met een linksys wrt150n router, maar krijg er geen N snelheid uit. Ook staat mijn verbinding op 802.11G, en als ik de router instel op alleen N verbindingen gaat de verbinding uit. Heeft iemand hier hetzelfde probleem?
Ik heb dezelfde router en krijg als alles goed gaat vanmiddag mijn XPS1530 met Intel N wifi kaart. Ik zal je laten weten of ik hetzelfde probleem heb (hoop het niet, want ik heb de router speciaal met het oog hierop gekocht).

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:19:
Kijk eens bij de eigenschappen van jouw wirelesskaart. Misschien staat ie op G only of a/b/g etc of n-disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Formax: Deze week heeft Dell 15% paaskorting, officieel bij online bestellen maar kreeg het via de telefoon ook. Wilde een andere processor die niet op de website staat dus ik moest wel bellen :P
5% extra kan ook, ff de goede code vinden ;)
Voor meer informatie over deze korting kan je hier kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Gman op 13-03-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:31
Weer eens tijd voor een update, dit keer een stuk positiever ;)

Zoals in een vorig bericht te lezen is, gisteren nog van een Team Leader (van de XPS support) een email gekregen waarin hij bevestigt dat iemand ernaar zal kijken. Gisteren om 20:00 (ja, inderdaad het 's avonds) heeft een XPS Support medewerker gepoogd mij te bereiken. Maar geheel naar Murphy's Law, was ik uiteraard niet thuis maar aanwezig op een verjaardag.

De desbetreffende support medewerker heeft netjes een voicemail ingesproken en aansluitend nog een email gestuurd waarin deze vraagt wanneer hij mij vandaag kon bereiken. Deze email heb ik dan ook gisteren ('s nachts...) nog beantwoord.

Ik kreeg zelfs netjes een lees bevestigen m.b.t. mijn email en om 13:20 werd ik gebeld.
Dell twijfelde bijna niet m.b.t. de backlight-bleed, zij vonden dat het namelijk voldoet aan hun kwaliteitseisen en ze vermoeden dan ook dat er geen technisch probleem is.
De korrelligheid moest ik ook maar voor lief nemen, het feit dat er LG schermen zijn die beter zijn maakt dit (Samsung) scherm niet slecht. Grappige is, ik heb nog nooit gesproken of geschreven over een LG scherm.

Hij wist mij in ieder geval te vertellen dat ze geen LG schermen meer bestellen en uitsluitend alleen nog maar de Samsung schermen gebruiken.
En toen?
Ondanks hun mening namen ze mijn klacht toch serieus en boden aan om eventueel het scherm te laten vervangen door een monteur. :)
De kans dat ik een LG scherm krijg is klein, zo liet men mij weten.

Ik was uiteraard akkoord met het scherm vervangen, dus morgen komt een monteur langs!
Hopelijk heeft het nieuwe scherm minder last van backlight-bleed als het huidige scherm en uiteraard ben ik ook zo van mijn dode pixels af ;)

Hoe dan ook, dit keer beter geholpen door XPS support dan aan het begin van deze week.
Nu morgen nog een acceptabel scherm krijgen, en ik staak het vuren (met Dell) en ga de m1530 eens verder installeren en tweaken.

*hmmm* Een LG scherm zou helemaal fijn zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:28
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:50:
Tintelingen komen voor zover ik weet enkel voor bij niet geaarde stopcontacten. Een 3-polige adapter kan dit verhelpen, of niet ...

Probleem met de schermen komt blijkbaar vooral voor met de grote resoluties, met de 1440x900 minder.
1 Er is dan toch een grote kans dat je die tintelingen wel hebt als je op de accu werkt?
2 Heb je het over het probleem dat het toetsenbord erin gaat staan en langzaam je scherm kapot gaat of gaat over de samsung schermen waarvan je hier vaak hoort dat ze slecht zijn. Of beiden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg m'n XPS pas over een maand, maar nu alvast een vraagje.. :) Is het mogelijk om via de 2 audio-uitgangen 2 verschillende streams uit te laten komen? Ik wil 'm namelijk gaan gebruiken voor het DJ'en en zou handig zijn als ik 1 uitgang aan m'n hoofdtelefoon kan aansluiten, om zo voor te luisteren en de andere op de luidsprekers.

Of krijg je uit beide uitgangen gewoon hetzelfde geluid? Hopelijk is mijn vraag duidelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Zelfde geluid,is doorgelust.Zit ook maar 1 geluidskaart in. Weet niet of je extra aansluitingen krijgt als je een express-card geluidskaart erbij stopt...

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:28:
Edwin, ik heb de laptop vandaag ook gekregen, en ervaar exact het zelfde. Het lijkt of de monitor niet scherp is. Tenminste zo komt het over. Wanneer je opnieuw focust en het beter bekijkt is het wel weer scherp... vreemd :) IEdwink heb overigens een 1440 lg scherm.

ik heb een 1280 scherm, maar geen idee welk merk, vandaar nog steeds de vraag..hoe kom ik te weten welk merk het is..

Maar als ik dell bel over het stroeve gevoel/tintel..denk niet dat ze iets kunnen doen? of heb ik dat verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gents,

Ik merk dat de 250GB 5400tpm harddisk niet meer leverbaar is, maar daarvoor de 320GB 5400tpm in de plaats is gekomen.

Balen: ik wil niet achteruit in m'n configuratie: bij de N03X5302 kan je nu maximaal een 200GB bestellen (en dan krijg je zo'n 7200tpm herrieschopper). Als je dan bij de N03X5313 de 320GB bestelt (want dan heb je de zachte 5400tpm en ook meteen betere videokaart en BT standaard) dan drijft dit de prijs lekker op.

Dan heb je wel de nieuwe waardebon van 15% korting, maar ben je uiteindelijk wel duurder uit door de kleinere keus: jammer Dell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:13:
Gents,

Ik merk dat de 250GB 5400tpm harddisk niet meer leverbaar is, maar daarvoor de 320GB 5400tpm in de plaats is gekomen.

Balen: ik wil niet achteruit in m'n configuratie: bij de N03X5302 kan je nu maximaal een 200GB bestellen (en dan krijg je zo'n 7200tpm herrieschopper). Als je dan bij de N03X5313 de 320GB bestelt (want dan heb je de zachte 5400tpm en ook meteen betere videokaart en BT standaard) dan drijft dit de prijs lekker op.

Dan heb je wel de nieuwe waardebon van 15% korting, maar ben je uiteindelijk wel duurder uit door de kleinere keus: jammer Dell!
ik zie het idd ook! 120 is echt te weinig.. gelukkig heb ik de 250 GB versie nog!

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjofels
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-11-2023
Okee, vandaag mijn xps 1530 binnen gekregen, wsxga (1680x1050) scherm is een samsung, ik krijg er knallende koppijn van, en is grijzig/korrelig(ook met aanpassingen brightness e.d.)..

LET OP: Ik heb hem via de consumenten site gekocht, en op een gegeven moment aangegeven dat ik hem ook voor zakelijke doeleinden gebruik, hierdoor VERVALT het recht om hem in te leveren binnen 7 dagen. Voor mij is hij dus niet goed bruikbaar, ik kan het schem niet laten vervangen (want ze hebben alleen nog samgsungs zeggen ze, 2 uur aan de lijn gehangen, met alle afdelingen gepraat), en ik kan hem niet terug brengen of het scherm laten "downgraden".

Ik ben helaas ZWAAR teleurgesteld, gewoon als consument kopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 18:27
Gents,

Is dat sinds vandaag? Ik heb dinsdag namelijk nog de 250GB 5400rpm kunnen bestellen. Ik nam het duurste pakket en bracht via de telefoon de 320GB 5400rpm terug naar 250GB, scheelde me 89euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Vervolgens kwam ik erachter dat de T8300 even duur is als de T7500. Dat viel me heel erg mee! Dus ik nam dan de T9300 die net iets goedkoper is dan de T7700 (10euro) :)
Ik ben best tevreden over de prijs! Als ik hem nu zou kopen dan zou ik 80euro minder betalen maar zo gaat dat nu eenmaal met aanbiedingen :X

[ Voor 26% gewijzigd door Travee op 13-03-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:56
Hebben er trouwens meer mensen last van dat bij het opstarten de draadloze verbinding langzaam tot stand komt? Als ik namelijk mn laptop aanzet, dan duurt het toch zo'n 3 minuten voordat ik echt verbinding heb.. Bij mijn vorige laptop was dit vrijwel meteen..

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
arjen9551 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:58:
Hebben er trouwens meer mensen last van dat bij het opstarten de draadloze verbinding langzaam tot stand komt? Als ik namelijk mn laptop aanzet, dan duurt het toch zo'n 3 minuten voordat ik echt verbinding heb.. Bij mijn vorige laptop was dit vrijwel meteen..
Mijn icoontje staat altijd op een kruisje in het begin, maar ik kan vrijwel direct internetten met firefox zodra het bureaublad maar zichtbaar is met de snelkoppelingen.

Internet explorer opstarten kan pas nadat mijn sidebar gestart is.

In het kort; Verbinding is er direct bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Gents,

Mijn advies blijft: Weet wat je wil (speel ff met de website zodat je een idee hebt van opties en kosten) en bel dan gewoon, dan kan je echt meer kiezen.
Het 1280 scherm hadden ze voor mij (per ongeluk) gekozen vandaag, terwijl die via de website ook niet meer selecteerbaar is. Snel even laten veranderen, ook meteen een engelse Vista, via de site lukt dat ook al niet :S
Ik kan iedereen zo'n kensington slot aanraden, voor die 30 euro zet ik m lekker vast.
Is je laptop meteen geaard met een beetje mazzel 8) :+

[ Voor 5% gewijzigd door Gman op 13-03-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn vandaag ook ontvangen, ben er tot nu toe tevreden over.
Geen idee welk scherm ik heb (wat is de code voor LG en Samsung alweer?), maar hij is goed genoeg voor mij. Hij heeft onderaan wel wat blacklight-bleeding, maar ik denk niet dat het de moeite is om daarover te gaan klagen.

De 200GB HD vind ik trouwens niet echt luidruchtig. Toch niet zo luidruchtig als mijn desktop. Stiller mag natuurlijk altijd, kan iemand mij zeggen hoe je dit precies doet in BIOS?

Trouwens, bij de setup van de fingerprint reader, welke optie is beter? De eerste (max. 21) of de laatste (op HD). Kan ik dit achteraf nog aanpassen? Kan ik daarna nog een tweede account aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:05:
Heb mijn vandaag ook ontvangen, ben er tot nu toe tevreden over.
Geen idee welk scherm ik heb (wat is de code voor LG en Samsung alweer?), maar hij is goed genoeg voor mij. Hij heeft onderaan wel wat blacklight-bleeding, maar ik denk niet dat het de moeite is om daarover te gaan klagen.
Na het opzetten van een ander bureaublad heb ik gezien dat er aan de rechterkant zo'n 1 à 2cm bleeding is. Morgen bel ik Dell op. Ik retourneer NIET, ik wacht al sinds eind januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:19:
Na het opzetten van een ander bureaublad heb ik gezien dat er aan de rechterkant zo'n 1 à 2cm bleeding is. Morgen bel ik Dell op. Ik retourneer NIET, ik wacht al sinds eind januari.
Als je een compleet witte achtergrond doet, hoe vindt je dan het scherm? Zie jij een dan een grijze waas? En heb jij, naast de bleeding, ook slechte kijkhoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:23:
[...]

Als je een compleet witte achtergrond doet, hoe vindt je dan het scherm? Zie jij een dan een grijze waas? En heb jij, naast de bleeding, ook slechte kijkhoeken?
Op een witte achtergrond zie ik niets, dan is het een normaal scherm. Kijkhoeken zijn acceptabel tot goed.

*edit* nu ik het wat meer bekijk, is het aan de rechterkant precies donkerder. Het is een LG trouwens, maw, niet enkel de Samsungs zijn van slechte kwaliteit.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een draadloze verbinding die er echt constant uit vliegt. Ik heb de drivers van de Dell site gedownload en geinstaleerd maar dat heeft niet echt geholpen. Nu weet ik alleen niet zeker of het de goede zijn of niet. Ik heb de Intel_multi-device_A05_R164259 drivers geinstalleerd voor mijn N kaartje. Zijn dat de goede of moet ik de Dell drivers hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu ruim twee weken de 1530 red. Had al eerder hier gemeld dat ook mijn toetstenbord niet vlak is en mijn systeem de dag en datum niet kan onthouden.

Na een gesprek van 54 min. waarvan 35 in de wacht was de eindconclusie dat ik a.s. maandag een nieuw toestenbord krijg en een nieuw motherboard. Kijk, die wachtrij is knudde maar de oplossing werkt wel voor mij. Ik heb een LG scherm en moet zeggen dat wit nou niet echt wit is, het blijft een beetje grijs achtig. Misschien dat er iemand is die gecalibreerde instellingen in het forum kan vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:03
Kan iemand een foto met de verschillen tussen de 2 polige adapter en 3 polige adapter posten?

Ik ga nu proberen een kabeltje voor gebruik in de UK proberen te regelen vanuit Engeland en wil het zo foolproof mogelijk maken door foto's aan de persoon mee te geven. ;)

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De twee- en driepolige adapter kun je eenvoudig van elkaar onderscheiden. Het verschil zit hem in het stukje snoer tussen je stopcontact en de adapter-doos. Bij de twee-polige adapter heb je daar een platte stekker en gaan er twee ingangen in de zwarte adapter-doos.

Bij de drie-polige adapter heb je een ronde stekker (met twee aardlek-stukjes) en gaan er drie ingangen in de zwarte-adapter-doos.

Ik heb geen fototoestel bij de hand om een plaatje voor je te maken, maar het verschil is eenvoudig te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:15:
Ik heb een draadloze verbinding die er echt constant uit vliegt. Ik heb de drivers van de Dell site gedownload en geinstaleerd maar dat heeft niet echt geholpen. Nu weet ik alleen niet zeker of het de goede zijn of niet. Ik heb de Intel_multi-device_A05_R164259 drivers geinstalleerd voor mijn N kaartje. Zijn dat de goede of moet ik de Dell drivers hebben?
Dat is de goede driver, mits je een intel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:35:
[...]

Kijk eens bij de eigenschappen van jouw wirelesskaart. Misschien staat ie op G only of a/b/g etc of n-disabled.
Hij staat op 802.11n-kanaalbreedte, maar denk nogmaals dat ze niet met elkaar kunnen werken. Is wel balen want heb de router speciaal voor het N verhaal gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terror schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:23:
Zelfde geluid,is doorgelust.Zit ook maar 1 geluidskaart in. Weet niet of je extra aansluitingen krijgt als je een express-card geluidskaart erbij stopt...
Oke thanks. Meteen een volgende vraag erbovenop; is het wel mogelijk als ik een Soundblaster! X-Fi Notebook koop dat ik dan 2 'verschillende' uitgangen heb. Dus dat ik mijn koptelefoon via bijv. de ingebouwde geluidskaart doe, en mijn speakers via die x-fi kaart?

Ohja, en zijn er nou nog mensen die WEL tevreden zijn met deze laptop? Ik lees eigenlijk alleen maar slechte verhalen.. Of posten de tevreden mensen gewoon niks, waardoor het lijkt dat deze laptop 'slecht' is?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mensen die ontevreden zijn posten wel sneller dan mensen die tevreden zijn. Mensen die tevreden zijn vinden het vanzelfsprekend dat het werkt en zullen er daarom niet veel over zeggen. Ik weet uiteraard niet of dat in dit geval ook zo is. :P

Ik heb geen precies antwoord over jouw vraag m.b.t. de X-Fi, maar ik kan je wel zeggen dat ik daar veel negatieve reviews over gelezen hebt. Het ding schijnt heel gemakkelijk los te schieten en de kwaliteit van geluid valt tegen. Daarbij moet je voor 5.1 (geloof ik) geluid nog een apart docking station kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

saviour schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:59:
Mensen die ontevreden zijn posten wel sneller dan mensen die tevreden zijn. Mensen die tevreden zijn vinden het vanzelfsprekend dat het werkt en zullen er daarom niet veel over zeggen. Ik weet uiteraard niet of dat in dit geval ook zo is. :P

Ik heb geen precies antwoord over jouw vraag m.b.t. de X-Fi, maar ik kan je wel zeggen dat ik daar veel negatieve reviews over gelezen hebt. Het ding schijnt heel gemakkelijk los te schieten en de kwaliteit van geluid valt tegen. Daarbij moet je voor 5.1 (geloof ik) geluid nog een apart docking station kopen.
Zo'n idee had ik dus ook al (doel ik op het 1e deel van je post).. :) Ik hoop dat het zo is iig! En ik hoop dat hij mij iig zal bevallen..

Ja je moet idd nog een speaker docking module erbij kopen (á €40,-). Maar dat boeit mij eigenlijk nog niet zo echt, want ik heb in principe 2 uitgangen nodig. Maar dan ga ik toch maar eens op zoek naar reviews en ervaringen van die kaart! Zou heel erg balen zijn, want dit is zo'n beetje de enige notebook kaart! Anders moet ik overgaan op een usb kaart, die weer wat duurder zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:49:
[...]
Ohja, en zijn er nou nog mensen die WEL tevreden zijn met deze laptop? Ik lees eigenlijk alleen maar slechte verhalen.. Of posten de tevreden mensen gewoon niks, waardoor het lijkt dat deze laptop 'slecht' is?
Buiten dat scherm ben ik ook tevreden van mijn laptop. Spijtige zaak van die bleeding ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
[...]
Zeer tevreden! Mijn 1440*900 scherm is fenominaal (Blijkt LG te zijn). Licht op brengst is zo hoog dat ik zowat een zonnebril nodig heb. Kijkhoek is goed, geen bleeding. Geen gekke afwerk fouten/bollingen. Geen tintelling. Lekker snel. Enig waar ik me aan erg is dat Media Direct zich zo brak laat manipuleren (partionering enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:15:
Persoonlijk, en als systeembeheerder, pak ik liever de drivers van de fabrikant zelf omdat dat echt de nieuwste zijn, maar ik moet zeggen dat Dell z'n drivers wel aardig up to date houdt.
Asus enzo totaal niet, die lopen vaak hopeloos achter.
Als je na diverse drivers geprobeerd te hebben nog geen oplossing hebt gevonden dan toch maar support bellen.
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:35:
Heb nu ruim twee weken de 1530 red. Had al eerder hier gemeld dat ook mijn toetstenbord niet vlak is en mijn systeem de dag en datum niet kan onthouden.

Na een gesprek van 54 min. waarvan 35 in de wacht was de eindconclusie dat ik a.s. maandag een nieuw toestenbord krijg en een nieuw motherboard. Kijk, die wachtrij is knudde maar de oplossing werkt wel voor mij. Ik heb een LG scherm en moet zeggen dat wit nou niet echt wit is, het blijft een beetje grijs achtig. Misschien dat er iemand is die gecalibreerde instellingen in het forum kan vermelden?
Ik was van de week erg druk anders had ik al gereageerd, maar je timesync probleem kan idd alleen opgelost worden met een ander moederbord. Virusccanners gaan helemaal trippen ook met zo'n probleem :P
Ik ken het, komt af en toe voor, en dan bij computers algemeen, niet deze Dell laptop.
[...]

Oke thanks. Meteen een volgende vraag erbovenop; is het wel mogelijk als ik een Soundblaster! X-Fi Notebook koop dat ik dan 2 'verschillende' uitgangen heb. Dus dat ik mijn koptelefoon via bijv. de ingebouwde geluidskaart doe, en mijn speakers via die x-fi kaart?

Je kan gewoon 2 of meer geluidskaarten tegelijk actief hebben.
Je kan in veel software kiezen welke geluidskaart die moet gebruiken.

En verder nog: kheb al redelijk wat laptops gezien die na een jaar of meer toets afdrukken kregen in het scherm. Wil je je laptop "top notch" houden leg er dan iets tussen. Een a4 velletje is al voldoende. Als je die ook nog plastificeerd blijft ie heel, met een beetje mazzel is het meteen een muismat.

[ Voor 64% gewijzigd door Gman op 13-03-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog op zoek naar een accespoint of router die goed samenwerkt met de n-draft wireless vd M1530.
Bij de mensen waar het goed werkt wat voor merk/type gebruiken jullie ?
Ik zat zelf te denken aan een draytek 2930vsn,draytek 2820n,linksys DIR-655 of senao ESR-9710.
Zijn er ook merken waar het echt niet lekker mee werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Laatst online: 09-09 16:47
Het zal hier vast ergens een keer gevraagd zijn, ik kan t echter niet vinden: Hoe zit het eigenlijk met de uitbreidbaarheid van deze laptops? Ik meen me te herinneren dat Dells vroeger nogal specifiek waren met het slikken van dingen als geheugen. Slikken deze laptops goed geheugen?

Voor 100 euro kan je namelijk upgraden van 2GB naar 4GB bij Dell. Echter je kan ook gewoon 2x 2GB los kopen voor 75 euro, van merken als OCZ en Kingston. Weet iemand of deze latjes een beetje gegeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Ik zie net dat mijn nieuwe router geen 802.11n ondersteund :(

[ Voor 28% gewijzigd door Travee op 14-03-2008 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Check mijn specs voor het geheugen wat Dell in mijn XPS M1530 heeft gestopt :D. Gewoon Kingston geheugen dus.
Ruuddie schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 23:59:
Het zal hier vast ergens een keer gevraagd zijn, ik kan t echter niet vinden: Hoe zit het eigenlijk met de uitbreidbaarheid van deze laptops? Ik meen me te herinneren dat Dells vroeger nogal specifiek waren met het slikken van dingen als geheugen. Slikken deze laptops goed geheugen?

Voor 100 euro kan je namelijk upgraden van 2GB naar 4GB bij Dell. Echter je kan ook gewoon 2x 2GB los kopen voor 75 euro, van merken als OCZ en Kingston. Weet iemand of deze latjes een beetje gegeten worden?
Hurricane schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:41:
[...]

Geen idee ben er ook wel benieuwd naar. Zie nu op IBOOD een dagaanbieding van Transcend JetRAM 2 GB RAM-geheugen voor Notebooks voor maar 24,95 per stuk.

[ Voor 86% gewijzigd door boaty op 14-03-2008 11:21 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Geen idee ben er ook wel benieuwd naar. Zie nu op IBOOD een dagaanbieding van Transcend JetRAM 2 GB RAM-geheugen voor Notebooks voor maar 24,95 per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online

boaty schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:55:
Check mijn specs voor het geheugen wat Dell in mijn XPS M1530 heeft gestopt :D. Gewoon Kingston geheugen dus.
[...]

[...]
Niet alle Kingston geheugen modules zijn hetzelfde. Het feit dat er 2xKingston inzit, wil niet zeggen dat je dan ook bijvoorbeeld de 2GB modules van Kingston (voor 33 euro per stuk) in deze laptop kan doen. (waarschijnlijk wel, omdat die 33 euro kostende 2GB ValueRam modules bijna op elk Santa Rosa laptopje passen)

Bijna elke geheugenfabrikant heeft een "memory configurator" op zijn site. Daarmee kan je kijken wat voor soort geheugen in welk moederbord/laptop past. Dit is trouwens al vaker verteld. Een beetje GoT search doet wonderen....

Als je dit voor de bekende fabrikanten doet, zie je dat van de 2GB PC5300 fabrikanten in de pricewatch Corsair die modules in hun configurator voor M1530 hebben staan en het dus safe is om deze 2GB modules voor de M1530 te kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door silmaril8 op 14-03-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai, net mijn XPS M1530 ook binnen gekregen.. Moet zeggen: Een pracht ding, met wat min puntjes..!! Zal later een wat uitgebreidere review plaatsen, echter hier wat opmerkingen over e.a. wat eerder gepost is.

1) Ik heb geen last van een 'heel slecht' beelscherm, voor zover ik dat als ' leek' kan waarnemen..!! Ik heb het Samsung SEC3350 scherm (1680x1050). Ik heb ong. een idee wat ' korrelig' betekend, en voor zover dat ik het kan waarnemen is mijn scherm niet echt korrelig, maar heeft ie een wel wat vage impressie van wat ' wit' moet zijn zeg maar.. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het inderdaad bij vlagen korrelig overkomt op witte achtergronden (eigenlijk meer wit=grijzig of wit met een metallic lak).. Het is niet echt mooi daarom, maar ik zou het ook niet ' lelijk zanderig' willen noemen.. Het zit hem in de afwerking van het scherm denk ik, het soort technologie en niet per see de kwaliteit van het kunnen weergeven van een kleur.. Maar ja, ik heb er ook geen verstand van. De laptop van mijn ma (Toshiba van 600E) heeft een veel en veel helderder en mooier wit beeldscherm. Da's wel een verademing als je daarnaar kijkt, nadat je tegen de SEC3350 hebt aangekeken. Misschien is ook gewoon gewenning..

Ik vind echter wel dat de 'helderheid' iets te wensen overlaat, ten aanzien van de scherpte van de letters. Daarbij merk ik dat de scherpte slechter wordt als je de resolutie verlaagt. Het lijkt dan net alsof je een bril op zet terwijl je geen bril draagt/ gewend bent.. Dat kijkt wat onscherp he.. ;) Anyway, ben het ermee eens dat veel te corrigeren is met het Nvidia-configuratiescherm (ik neem aan dat dit het ' Control-Panel' is..?!)

Samenvattend: Wit oogt wat metallic zilverachtig, ietsje grijzig, maar zou het niet zanderig willen noemen, maar ook helemaal geen wit!! Kleuren zijn fenomenaal, maar wordt gauw minder op hogere resoluties! Toch iets teleurstellend dus!!

2) Ik heb geen last van tintelingen. Hier is alles geaard, en heb een 3-pollige adapter.

3) de HDD (200GB, 7200rpm) maakt eigenlijk geen rare geluiden. Is feitelijk doorgaans gewoon stil!!

4) de Wireless LAN had direct netwerken gevonden en kon ook direct het internet op.. Al een half uur stabiel internet, volledige sterkte!! Zowel beneden, als op de eerste en tweede verdieping 'uitstekend'!!

Vraagje: Aangezien ik toch iets zit te twijfelen over de kwaliteit van het scherm, zouden er mensen bereid zijn fotos te plaatsten van hun ' Samsung grainy screen' en mensen met een ' LG non-grainy screen' ? Dan kunnen anderen (ook ik) in elk geval zien wat het verschil is en hun eigen laptop, indien van toepassing, daaraan kunnen refereren!! Thanx!! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb de recovery partitie verwijderd, maar deze ruimte komt niet vanzelf bij het gedeelte met Vista erop. Dit wil ik wel graag. Iemand die weet hoe dit moet?

Of gebeurt dit vanzelf als ik Vista opnieuw installeer?

[ Voor 15% gewijzigd door Tralapo op 14-03-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Laatst online: 09-09 16:47
silmaril8 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 11:49:

Bijna elke geheugenfabrikant heeft een "memory configurator" op zijn site. Daarmee kan je kijken wat voor soort geheugen in welk moederbord/laptop past. Dit is trouwens al vaker verteld. Een beetje GoT search doet wonderen....
Iedereen kent ze, en iedereen weet dat op die dingen maar 10% van t eigenlijke ondersteunde geheugen staat ;)

Maargoed, bedankt voor de replies. K ga er maar wat los geheugen bij kopen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Tralapo schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:20:
Ik heb de recovery partitie verwijderd, maar deze ruimte komt niet vanzelf bij het gedeelte met Vista erop. Dit wil ik wel graag. Iemand die weet hoe dit moet?

Of gebeurt dit vanzelf als ik Vista opnieuw installeer?
Je recover partitie zit nog voor vista geplaatst. Met de Gparted live cd kan je je vista partitie uitbreiden. Wanneer je vista opnieuw opstart zal deze een filesystem check doen. Hierna is je vista partitie groter. Wat netter is, is om even een herinstallatie te doen, dan kan je namelijk je partities helemaal goed instellen. Eerst van de Media Direct cd booten, partities instellen en dan vista installen. Extra voordeel is dat je MD partitie minder ruimte in zal gaan nemen als je dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal straks eens foto's maken van mijn slechte LG-scherm. Heb nu het zwarte XPS-bureaublad en daar is het niet op te zien, wat niet wegneemt dat het probleem opgelost moet worden ...

Kan iemand mij zeggen hoe je dat klepje waar je afstandsbediening komt verwijdert? Gewoon wat aan prutsen en eruit trekken?

*edit* krijg je trouwens geen stofdoekje meer? Ik heb er geen ontvangen ...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik toch erg benieuwd hoe dat wit wel wordt weergegeven dan.. Ik geloof dat bij m'n huidige laptop (Alpha Diamon 2500) het witte ook niet spierwit is. Maar ik ben er nu zo aangewend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:31:
Kan iemand mij zeggen hoe je dat klepje waar je afstandsbediening komt verwijdert? Gewoon wat aan prutsen en eruit trekken?

*edit* krijg je trouwens geen stofdoekje meer? Ik heb er geen ontvangen ...
Gewoon even drukken, dan springt hij eruit. Tis een plastic opvulling.

En ik heb inderdaad ook geen poetsdoekje gevonden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Terror schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:25:
[...]
Je recover partitie zit nog voor vista geplaatst. Met de Gparted live cd kan je je vista partitie uitbreiden. Wanneer je vista opnieuw opstart zal deze een filesystem check doen. Hierna is je vista partitie groter. Wat netter is, is om even een herinstallatie te doen, dan kan je namelijk je partities helemaal goed instellen. Eerst van de Media Direct cd booten, partities instellen en dan vista installen. Extra voordeel is dat je MD partitie minder ruimte in zal gaan nemen als je dit doet.
Aha, dankje, dat ga ik dan maar even proberen.

Wat is trouwens een Gparted live cd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Om de partities te veranderen heb ik paragon partition manager gebruikt. c is nu 50 ofzo, en d de rest, back up van dell er af gemikt ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Tralapo schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:05:
[...]
Dat is een mini linux versie die alleen partities kan aanpassen (partioneren, formatteren)

http://gparted-livecd.tuxfamily.org/
Afbeeldingslocatie: http://gparted-livecd.tuxfamily.org/screens/gparted_1_small.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Terror op 14-03-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Tralapo schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:05:
[...]

G
O
O
G
L
E
Daar vindt je zo een heel aantal links. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stofdoekje zou in hetzelfde vakje moeten zitten als waar de oordoppen zitten. Dus in het mapje voor je cd's en je boekjes. Daar zat hij bij mij tenminste in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attack
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-01 16:49
Gisteren een monteur over de vloer gehad ivm een bol toetsenbord. Om dat voor elkaar te krijgen in totaal 40 min aan de telefoon gehangen waarvan 30 minuten in de "Ierlandse" wachtstand.

Onder het toetsenbord werden de kabeltjes wat beter geordend en tevens toch maar een nieuw toetsenbord geplaatst. Is nog steeds niet 100% vlak maar gevaar voor beschadigen beeldscherm is er niet meer. Is dus nu wel een stuk beter geworden.

Helaas is er tijdens de reparatie een nokje afgebroken van 1 van de afdekplaatjes naast de zwarte cover met de media knoppen. Als je het zelf wilt doen moet je eerste de zware cover los maken en daarna pas de afdekplaatjes aan de zijkant losmaken. Omgekeerde volgorde weer hanteren bij montage. Vandaag weer een monteur over de vloer om de afdekplaatjes te vervangen (nu in de goede volgorde). Is dus netjes door Dell opgelost.

Beide monteurs wisten te vertellen dat er ook in NL een helpdesk komt voor de XPS. Alleen wanneer was nog onduidelijk. Wachttijden aan de telefoon moeten dan teruglopen.

Verder zouden de Seagates harddisken vervangen worden door WD. Ook werd gevraagd of ik geen last had van tintelingen. Heb ik niet maar het is wel opvallend dat ze er zelf naar vragen.

Ben tevreden over de service behalve dus de wachttijden aan de telefoon.

Heeft er iemand ervaringen met het wel of niet aanzetten van de harddisk cache? Bij mijn seagate 200Gb 7200 staat die standaard niet aangevinkt?

Afbeeldingslocatie: http://wmey7q.bay.livefilestore.com/y1plO9lqw7OGBMtg0awmHy-MNiQa25Ddnhn04AXbQoqUS58A5hXG1RP4KEUHsdX3Eqbe32SJGVuHEcN7MlpaiyTdQ/harddiskcache.gif

[ Voor 10% gewijzigd door attack op 14-03-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal "softwarematige" problemen:

-Vaak vindt de laptop geen draadloos netwerk, terwijl deze er wel duidelijk is. Soms vindt hij die dan plots wel. Ik heb de laatste versie van mijn draadloze module.

- In het begin werkte Bitdefender Premium 2008 zonder enig probleem. Sinds vandaag werkt hij niet meer vanaf het moment dat ik in de instellingen gaan. Scannen gaat wel nog.

Iemand een oplossing? Vista begint me al tegen te werken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulde voor de goeie OP _/-\o_ Ga miss. deze laptop aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 19:08:
stofdoekje zou in hetzelfde vakje moeten zitten als waar de oordoppen zitten. Dus in het mapje voor je cd's en je boekjes. Daar zat hij bij mij tenminste in.
Nou, dan heb ik hem echt niet. Tenzij jij een zakje voor de oordopjes met "XPS audio" erop als poetsdoekje wilt zien......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:15

Fjeze

AllesPerfect!

vandaag ook mijn XPS M1530 binnen gehad!
M1530 | Zwart | T7700 | 200GB 7200rpm | 1440x900 Scherm (LG) | 3GB Intern.
Ik moet zeggen de laptop voldoet echt aan al mijn verwachtigen!
Hier in huis bijna nergens geaarde stopcontacten, maar geen enkele tintelingen waar kunnen nemen.
Harde schijf is idd gewoon erg stil, en al helemaal geen rare tikken ofzo.....
Verder het scherm, wat een prachtig en helder scherm! echt geweldig gewoon....

Ben nu Windows Vista Home Premium (niet die van Dell) opnieuw aan het installeren, daarna eens wat testen doen...
(Met Vista van Dell liep hij al als een trein!)

Als er nog vragen zijn, stel ze gerust!

Ik kan deze laptop aan iedereen aanbevelen in ieder geval!

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

attack schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:17:

Heeft er iemand ervaringen met het wel of niet aanzetten van de harddisk cache? Bij mijn seagate 200Gb 7200 staat die standaard niet aangevinkt?

[afbeelding]
Bij mijn 120gb 7200rpm hitachi staat hij ook uit. :o Zou het niet gewoon de bedoeling zijn om uit te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:56
Tralapo schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:01:
[...]

Nou, dan heb ik hem echt niet. Tenzij jij een zakje voor de oordopjes met "XPS audio" erop als poetsdoekje wilt zien......
Ik heb idd ook geen poetsdoekje.. alleen zo'n zakje idd ;)

Wat een heerlijke laptop overigens :D Die tintelingen vallen na verloop van tijd hardstikke mee hier :). Scherm is overigens fantastisch! Ik heb alleen bij wat anime series (in .mp4) dat ze wat flets zijn (weinig kleur dus), mensen hier meer last van? Heb er namelijk voor de rest geen last van, de rest allemaal wel helder en kleurrijk. Of ligt dit gewoon aan die afleveringen?

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:28:
Ik heb een aantal "softwarematige" problemen:

-Vaak vindt de laptop geen draadloos netwerk, terwijl deze er wel duidelijk is. Soms vindt hij die dan plots wel. Ik heb de laatste versie van mijn draadloze module.

- In het begin werkte Bitdefender Premium 2008 zonder enig probleem. Sinds vandaag werkt hij niet meer vanaf het moment dat ik in de instellingen gaan. Scannen gaat wel nog.

Iemand een oplossing? Vista begint me al tegen te werken ...
Beide problemen hebben zich blijkbaar zelf opgelost ...
Daarnet kreeg ik wel een (*huivert*) blue screen toen ik een lied afspeelde in WMP 8)7

Het geluid is van povere kwaliteit trouwens. Als ik ze wil aansluiten op mijn Altec Lansing FX6021 krijg ik veel ruis :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
vinden jullie het letertype standaard ook zo klein? Hoe pas je dat snel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hebben mensen hier ook problemen met hun touchpad als deze warm is. Hij reageert dan heel slecht, vaak als de klep een tijdje dicht heeft gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

jelmervos schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:37:
Hebben mensen hier ook problemen met hun touchpad als deze warm is. Hij reageert dan heel slecht, vaak als de klep een tijdje dicht heeft gezeten.
lees jij eens ff de topicstart lekker door! 8)7

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

siemenz schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:53:
[...]

lees jij eens ff de topicstart lekker door! 8)7
Oops, sorry. Heb trouwens helemaal geen drivers geinstalleerd voor de touchpad (heb Vista opnieuw geinstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gezegd dat ik een foto ging maken van mijn slechte LG-scherm, maar nu zie ik net dat iemand in de beginpost ook hetzelfde probleem heeft/had.

Mijn heeft dus rechts diezelfde donkere rand als op deze foto: http://xs.to/xs.php?h=xs2...8102&f=img_3374772888.jpg

De dode pixels heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:36
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 23:36:
Ik had gezegd dat ik een foto ging maken van mijn slechte LG-scherm, maar nu zie ik net dat iemand in de beginpost ook hetzelfde probleem heeft/had.

Mijn heeft dus rechts diezelfde donkere rand als op deze foto: http://xs.to/xs.php?h=xs2...8102&f=img_3374772888.jpg

De dode pixels heb ik niet.
euh... je bedoelt dat de Vista Sidebar het rechterdeel iets donkerder maakt... Gewoon je Vista Sidebar uitzetten dus! 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pipo1000 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 23:43:
[...]

euh... je bedoelt dat de Vista Sidebar het rechterdeel iets donkerder maakt... Gewoon je Vista Sidebar uitzetten dus! 8)7 8)7 8)7
OK, nu schaam ik mij dus dood ... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Hurricane schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:41:
[...]

Ik even googlen voor een Ibood coupon code, (you never know), kom ik een hoop stront tegen niet normaal.
Dus skippen die zooi.

Via interngeheugen.com bijv kost een 4gig upgrade 80 euro inc verzendkosten, en dat is wél een goede toko.

Hoe lees je de cpu/gpu temperatuur uit van deze laptop? Ik heb het wel eens gepost zien worden.
En dan bedoel ik niet via Bios. Speedfan schijnt ook niet te werken.

Lees net trouwens dat de T8100 niks zuiniger is dan de 65nm cpu's :(
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 23:46:
[...]

OK, nu schaam ik mij dus dood ... :X
..............lol noooooob :D Afbeeldingslocatie: http://emo.gpics.nl/bitchslap.gif
3 schermen verder...."ooooooooooooh is dat het Afbeeldingslocatie: http://emo.gpics.nl/klets.gif"
Afbeeldingslocatie: http://emo.gpics.nl/rofl.gif

[ Voor 24% gewijzigd door Gman op 14-03-2008 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:13
Gman schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 23:54:
[...]

Ik even googlen voor een Ibood coupon code, (you never know), kom ik een hoop stront tegen niet normaal.
Dus skippen die zooi.

Hoe lees je de cpu/gpu temperatuur uit van deze laptop? Ik heb het wel eens gepost zien worden.

Lees net trouwens dat de T8100 niks zuiniger is dan de 65nm cpu's :(
Waar heb je dat gelezen?
De T9300 ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
RelaXXinG schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 23:57:
[...]

Waar heb je dat gelezen?
De T9300 ook niet?
nieuws: 'Intel introduceert mobiele Penryns op 6 januari'
Wat verbruik betreft verschillen de Penryns nog weinig van de Merom-familie, waarvan de tdp ook op 35 watt ligt. Met de komst van het Montevina-platform in de tweede helft van 2008 moeten nieuwe Penryns een tdp van 25 watt gaan krijgen.
Zelfde TDP (35 watt) als de vorige generatie, ook de T9300 dus.
Gelukkig zitten er nog wel meer voordelen aan de Penryn zoals SSE4 bijv.
Ach ja ik blijf een tweaker en wil het nieuwste hebben :P

[ Voor 4% gewijzigd door Gman op 15-03-2008 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
power saving zit vooral in het idle gedeelte, daar is de penryn zuiniger vanwege deep powerdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Dus skippen die zooi.
Skippen? Vanwege wat precies? Ibood is een goede winkel hoor. En bij geheugen doe je in principe nooit een miskoop. Geheugen werkt 99,999% altijd. De enige reden dus om het niet bij iBood te kopen is dat het niet 100% zeker is dat die Transcend module in de M1530 werkt.
Via interngeheugen.com bijv kost een 4gig upgrade 80 euro inc verzendkosten, en dat is wél een goede toko.
Waar zie jij bij interngeheugen.com dat een 4GB upgrade (met modules die 100% zeker werken op een M1530) maar 80 euro inc verzendkosten kost?
Mensen die een 4GB setje willen kopen moeten gewoon dit setje kopen (aangezien deze 100% zeker weten op de M1530 werkt):
pricewatch: 2GB PC5300 DDR2 SO-DIMM CL 5 (Corsair VS2GSDS667D2)
En Azerty/4Launch/Salland zijn goede winkels. En zoals gezegd, geheugen gaat in principe nooit kapot, dus garantieafwikkeling hoef je je niet druk om te maken.
Met bijvoorbeeld Everest of SiSoft. Dit is al heel vaak op GoT voorgekomen: GoT Search doet wonderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht ook iets voor de TS: extra gadget: de battery indicator aan de binnenzijde op de 9 cells accu. Zonder de laptop aan te hebben kun je dmv de druktoets in leds uitlezen hoeveel energie er nog in de battery zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even nog wat tegengewicht te bieden aan de vaak negatieve commentaar die hier wordt gegeven over de klantendienst, wachttijden enz...

Orderdatum 09/03/08 voorziene leveringsdatum 01/04/08.

Op 11/03/08 mailtje gestuurd naar de klantendienst ivm. de meerprijs van een T9300.

Op 12/03/08 kreeg ik van de klantendienst een telefoontje, een voicemail en een bijhorende mail om te vragen wanneer ik te bereiken was.

Op 15/03/08 is de orderstatus van 2: In preproductie naar 5: Verzonden gegaan, wat erop neer komt dat de laptop zo'n 1,5 week voor vooropgestelde leveringsdatum in m'n bezit zal zijn.

Ook al heb ik'm nog niet, hierbij niets dan lof over de klantendienst en afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

heb vandaag mijn toetsenbord recht gemaakt... heel eenvoudig ;)
http://support.euro.dell..../xpsM1530/en/SM/index.htm

die even bekijken, dan toetsenbord eruit, en beetje terug buigen of iets extra, zodat wanneer deze er weer inzit netjes recht zit ;)

Daarnaast even de draad geleiders beter gepositioneerd:) was zelfs een draadje boven de geleider door. Dus is zeker mogelijk om je tb recht te krijgen!

ooh ja, en ik heb gisteren wel via ibood geheugen besteld... 2 x 2. zodat mijn vriendin en ik beiden 3gb hebben... wanneer ik het heb update ik wel even.
vista memory performance is nu 4.8 (ook mijn laagste) met 1 x 1 gb 533mhz.

[ Voor 21% gewijzigd door Q-bone op 15-03-2008 10:02 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:55
Het is me opgevallen dat de 9cell batterijen zo zeldzaam zijn geworden? Bij de Vostro 1400/1500 kan ik enkel nog een 6cell kiezen, en bij de XPS 1530 kost de upgrade naar een 9cell plots 65 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een 1530 besteld met Vista Home Premium. Ik neem aan dat ik zonder problemen mijn eigen Ultimate er zo overheen kan smijten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:56:
Ik heb gisteren een 1530 besteld met Vista Home Premium. Ik neem aan dat ik zonder problemen mijn eigen Ultimate er zo overheen kan smijten ?
Waarom zou dat niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:41
Ik kan inmiddels bevestigen dat de Logitech V470 zonder problemen werkt met de ingebouwde bluetooth :) .

EDIT: Is ook geen vraag naar, maar meld het even ;) .

[ Voor 21% gewijzigd door TheJVH op 15-03-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Oh ik wist niet dat er vraag naar compabiliteit was met de V470. Gebruik het al weer een aantal weken zonder problemen idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Terror schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:45:
[...]
Zit ie er physiek nog? Zo ja, dan zal je moeten kutten met je partitie tabellen.
[...]
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik heb gewoon via Computerbeheer > Schijfbeheer in Vista de MediaDirect partite geformateerd en bij mijn systeem partitie gevoegd:
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/3802/schijfbeheerwt8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Formax: ik had inderdaad óók hele goede ervaringen met de klantenservice bij het bestellen. Maar zodra je belt voor een probleem, dan is het een heel ander verhaal.

Ik zit nu nog middenin gezeur over de tintelingen. Dat wil ik nog even afwachten (hoop nog steeds dat de helpdesk het netjes gaat oplossen), zodra dat allemaal voorbij is, zal ik de balans opmaken en mijn eindoordeel over Dell geven.

Tussenstand tot nu toe is echter niet positief:
- Eerste contact na aflevering: Mail gestuurd over problemen met tintelingen waar nooit antwoord op is gekomen
- Gebeld over tintelingen, mij werd gegarandeerd door de technische dienst dat nieuwe adapter probleem ook zonder geaarde stopcontacten zou oplossen. Dat was gewoon niet waar.
- Gebeld dat tintelingen er nog steeds zijn. Ik zou teruggebeld worden binnen 10 minuten, na 4 uur zelf maar weer gebeld.
- Gebeld, door technische dienst aan einde van middag doorverbonden naar klantenservice met de toezegging dat ik de laptop kon terugsturen. Klantenservice bleek al dicht te zijn
- Volgende ochtend: gebeld met klantenservice, zij ontkennen toezegging over akkoord met terugsturen en willen opnieuw een adapter sturen; daarna pas eventueel omruilen. Ben ik mee accooord gegaan.
- Nieuwe adapter komt aan (derde adapter!) en lost probleem weer niet op. Gebeld met klantenservice. Ontkennen dat nieuwe adapter al afgeleverd kan zijn 'want deze staat bij ons nog op in productie'. Maar weer afwachten dus.
- Volgende ochtend: Ik ontvang een mail van Dell met daarin de bevestiging van de nageleverde adapter. Orderstatus: bij mij thuis afgeleverd! Niks dus 'in productie', die nieuwe adapter ligt hier gewoon en voldoet ook niet. Tintelingen zijn nog steeds net zo erg.

Volgende week dus wéér bellen. Ik wordt er ondertussen knettergek van. Ik heb die laptop voor m'n werk keihard nodig, ben al drie weken met ze aan het bellen en mailen en krijg zere handen van de tintelingen. Daarom werk ik met lange kabelhaspels door het huis, of continu op de accu (en dan in koffiepauzes steeds de laptop even opladen)

Echt een onwerkbare situatie hier. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Zere handen door de tintelingen? Klaag ze aan!
Doe eens een voltage metertje? Misschien kan je zo bewijzen dat je echt een van de personen waar alle 3,34 A door het metalenplaatje wordt gejaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je met de XPS helpdesk gebeld, of heb je in Nederland gebeld

Ik zou je toch met klem adviseren om de XPS helpdesk al vandaag te bellen, en er niet tot na het weekend te bellen.
Welke adaptor je ook zal krijgen, het vreselijke gevoel gaat echt niet weg.
Als ik je adviseren mag: vraag om teruggave!!

Ik heb dat ook gedaan..Succes!!!!
Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).