[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste
Acties:
  • 172.359 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mensen ik heb echt even hulp nodig...kom dr niet meer uit.

Ik heb vandaag ook mijn dell xpsm1530 mogen ontvangen. Nu wou ik downgraden naar xp(ook gelukt). Echter is er een mogelijkheid om later weer terug te schakelen naar S-ATA.(ik heb voordat ik xp installeerde in bios op ATA gezet.)

Nu wordt er gezegt dat ik het volgende moet doen:

1) Download the Intel Matrix Storage Manager here:
http://downloadcenter.intel.com/Prod...=2101&lang=eng

2) Once you download the file, run it with a -a switch:
iata76_enu.exe -a
This will NOT install the Matrix Storage Manager. What this will do is run the installer, and ONLY EXTRACT the files to C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager. Again, this does NOT install anything.

3) Your drivers are now located in C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager. They will be found in either \Driver, or \Driver64, depending on whether you're running a 32-bit or 64-bit OS.

4) Go to Device Manager --> IDE ATA/ATAPI controllers. Double-click on the Intel ICH8M 3-port SATA Controller - 2828... remember, *ONLY* click on the device that ends with 2828.

5) Go to Driver tab, and choose to Update Driver.

6) Tell the Wizard prompts:
- No, not this time
- Install from a list or specific location (Advanced)
- Don't Search. I will choose the driver to install.
- Click the "Have Disk" button. Point it to C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Driver (or Driver64).
- The driver you want to install for WinXP 32-bit for the Dell XPS M1330 is Intel 82801HEM/HBM SATA AHCI Controller
- After you install the driver and click OK out of every menu, reboot the laptop.

7) During reboot, go into BIOS and turn on AHCI mode and Flash Module

8) Voila! WinXP will boot up with no BSOD!

Echter bij stap 4 loop ik vast. In plaats van de sata controller te zien, zie ik alleen maar standaardcontrollers:

Primair IDE-kanaal
Primair IDE-kanaal
Secundair IDE-kanaal
Secundair IDE-kanaal
Standaard Dual Channel PCI IDE Controller
Standaard Dual Channel PCI IDE Controller

Van de Sata controlelr dus geen spoor??? Iedereen schijnt die controller gewoon te zien, echter ik niet! Ik heb ook al verborgen apparaten weergegeven; geen resultaat.

Als iemand mij uit de brand kan helpen, graag!

Edit: Na een paar uur bezig geweest ben ik erachter.... Ik dacht laat ik maar vast de rest van de drivers gaan installeren... Nou nadat ik de intel chipset drivers had geinstalleerd en heb gereboot staat hij er wel bij. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 17:50
Had je nu ineens de volgorde uit de verschillende installatie gidsen voor XP gevolgd (Notebookreview forum)

Chipset, Audio, Video, Rest (zoals SATA)

24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 03:44
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:21:
ook een nieuw LED scherm (1440*900 resolutie) is vanaf deze week in de USA verkrijgbaar

dat zou echter niet naar europa komen, hoe betrouwbaar die bron is weet ik echter niet:

bron: http://www.computerbase.d...ps_m1530_led-_hd-display/

allo,
Herr Schütz hat ganz klar folgendes gesagt:
Wir werden den XPS M1530 zu keiner Zeit mit einem LED Panel verkaufen. Diese Aussage gilt für den XPS M1530 für ganz Europa, den mittleren Osten und Afrika.
Die Zweifler können das zur Sicherheit nochmal hier nachlesen . Das stimmt auch heute noch. Das wir das Panel in USA anbieten war klar.
Markus Schütz, Senior Press Reviews Manager
Dell Europe, Middle East, Africa
Ik hoop van harte dat de LED versie er komt, ik zit er al een half jaar op te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
Wisselen ze het scherm voor 3 dode pixels, heb hem van vandaag binnen en wat is die scherm toch mooi zeg. Een van de beste schermen dat ik ooit heb gezien (heb geen LG gezien :P).
Alleen die dode pixels man, daar erger ik me nu zo erg aan. :(
Juist midden in mijn scherm en nu ik het heb opgemerkt blijf ik maar staren. |:(
Iemand enig idee of ze het scherm wisselen voor dat.

Verder geen last van tintelingen, geen bolle toetsenbord; HD is zeer stil, geluid uit oordopjes zijn luider dan gewoon, maar er is geen geruis. Ik denk dat mijn XPS perfect is buiten die 3 dode pixels ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 08:17

My

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:48:
Sinds vandaag is er blijkbaar boven de 1440x900 en 1680x1050 nog een ander scherm leverbaar met een nóg hogere resolutie:
15,4-inch WUXGA (1.920 x 1.200) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™ [meerprijs € 170,00]

Helaas is er nog geen optie voor een USB-vergrootglas...
Supergaaf dat die beschikbaar is!

Maar aan de andere kant ook wel supervaag! Ik had mijn accountmanager maandag aan de telefoon en hij zei dat ik er wel vanuit kon gaan dat dat nog een paar maandjes zou duren voor dat dat in Nederland beschikbaar zou zijn... :?

Beetje vaagjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Even gezocht en dit gevonden: Dell Monitor Pixel Policy. Het komt erop neer dat 6 of meer dead pixels voor Dell een reden is om je scherm te vervangen.

Hierboven heeft noteboeki een paar links gepost naar artikelen over het zelf repareren van kapotte pixels. Twee van die artikelen gaan over het druk uitoefenen op het scherm. Dat lijkt me zelf wel een beetje een risico, als je niet oppast gaan er meer pixels kapot.

Ik laat die ene kapotte pixel op mijn scherm gewoon zitten, het is jammer maar hij valt meestal niet echt op.

Hier nog een programmaatje om te onderzoeken of je scherm kapotte pixels heeft: Dead Pixel Buddy

[ Voor 11% gewijzigd door jj71 op 16-04-2008 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 23:34
als jij een "klompje" dode pixels hebt ga je hier niet mee accoord omdat het gebied dan groter lijkt. ik zou gewoon dell bellen en kijken wat zij zeggen

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 22:16
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:48:
Sinds vandaag is er blijkbaar boven de 1440x900 en 1680x1050 nog een ander scherm leverbaar met een nóg hogere resolutie:
15,4-inch WUXGA (1.920 x 1.200) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™ [meerprijs € 170,00]

Helaas is er nog geen optie voor een USB-vergrootglas...
Ja inderdaad, dan dingen zoals menu's van programma's e.a. toch niet meer leesbaar . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
RelaXXinG schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:27:
[...]

Ja inderdaad, dan dingen zoals menu's van programma's e.a. toch niet meer leesbaar . :)
nu moet ik het er toch mee oneens zijn, ik heb op het moment een 1920x1200 scherm en kan deze prima lezen zonder extra instellingen, het enige nadeel hiervan is dat je veel websites vertekend ziet. hierom heb ik ook van te voren al gezegd ik neem een scherm met een lagere resolutie. 1680x1050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Paul1987 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:55:
[...]

nu moet ik het er toch mee oneens zijn, ik heb op het moment een 1920x1200 scherm en kan deze prima lezen zonder extra instellingen, het enige nadeel hiervan is dat je veel websites vertekend ziet. hierom heb ik ook van te voren al gezegd ik neem een scherm met een lagere resolutie. 1680x1050
Ja maar hoe groot is dat scherm? Met een 17" of groter snap ik ook wel dat alles makkelijk leesbaar is, maar 1920*1200 op een 15,4" scherm..... Ik hou het liever bij mijn 1440*900 :) Groot/klein zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik persoonlijk vind het verschil tussen 1650x1050 en 1440*900 nihil kwa zichtbaar observatie. Maar kwa werkformaat een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
Tralapo schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:15:
[...]

Ja maar hoe groot is dat scherm? Met een 17" of groter snap ik ook wel dat alles makkelijk leesbaar is, maar 1920*1200 op een 15,4" scherm..... Ik hou het liever bij mijn 1440*900 :) Groot/klein zat.
ik heb op het moment (nog) een 15,4" Inspiron 6000 met een WUXGA 1920x1200 scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ook een XPS besteld;

Base
Intel® Core™2 Duo Processor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)

Geheugen
3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]

Grafische kaart
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB toegewezen grafisch geheugen

Harde schijf
320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf

Draait helaas met Vista, maar ga er zeker weten XP opzetten. Hebben meer mensen dat hier gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:50
Mensen hier die Unreal Tournament 3 op hun m1530 hebben staan?

Ik heb de t7250, 2 gig ram, 8600gt en 1440*900 scherm. Nu heb ik gisteren UT3 geinstalleerd, maar het speelt echt bagger.
Heb hem eerst op 1440*900 gezet, maar dat schokte als een dolle. Toen die graphics dingen op 1 gezet (textures en nog iets), maar dit werd niet beter.
Als laatste heb ik nog even 1280*800 (of moet ik dan 1280*720 selecteren?) + die 2 graphics op 1, maar ook hier vond ik het niet echt soepel spelen. Heb overigens niet naar FPS gekeken, was gewoon op gevoel dit.
Heb overigens drivers van LaptopVideo gehaald. (Weet zo niet uit mn hoofd welke versie, zou ik even na moeten kijken thuis)

Hebben mensen hier betere ervaringen met UT3?

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, de levertijd staat hier op 22-5 (vandaag besteld), maar wat is ongeveer de levertijd geweest bij de mensen die hem hebben gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:30:
Oja, de levertijd staat hier op 22-5 (vandaag besteld), maar wat is ongeveer de levertijd geweest bij de mensen die hem hebben gekocht?
Daar hebben we een apart topic voor. Aub daar vragen stellen over levertijden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:41
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:16:

Base
Intel® Core™2 Duo Processor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)

Geheugen
3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]

Grafische kaart
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB toegewezen grafisch geheugen

Harde schijf
320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf

Draait helaas met Vista, maar ga er zeker weten XP opzetten. Hebben meer mensen dat hier gedaan?
Lees aub eventjes alles door(Kom je veel handige dingen te weten over je zojuist aangeschafte laptop) of gebruik de zoekfunctie want dit is namelijk al meerdere keren voorbij gekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
dieselb0y schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:23:
[...]

Lees aub eventjes alles door(Kom je veel handige dingen te weten over je zojuist aangeschafte laptop) of gebruik de zoekfunctie want dit is namelijk al meerdere keren voorbij gekomen :P
het staat zelfs in de start post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:16:

Dat dacht ik ook maar Vista draait best lekker als je geen games speelt.

Gister m'n lange hdmi kabel binnen gekregen, ik aan het testen met dat ding. Springt de plasma tv ineens op heel donker beeld. Dus ik disable de externe uitgang, kreeg m'n laptopbeeld ineens dat euvel :(
Ik heb via het nvidia control panel wat lopen tweaken maar krijg het beeld niet zo straks als eerst, vooral saturatie is wat heftig. Kheb gewoon een eigen kale Vista32 met dell drivers.
Iemand ook zoiets gehad? echt vreemd dit.
Videokaart drivers geupate en meerdere malen rebooted maar hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga hem gebruiken voor muziek produceren, en wil sowieso XP erop hebben, Vista vreet toch al onnodige performance op van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 22:43
Ik zie dat het " glass " effect in vista niet kan worden aangezet. how come, de 8600 GT is toch een dx 10 videokaart ?

heb de mogelijkheid niet om transperantie aan te vinken. SP1 ook geinstalleerd mocht niet baten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
BlowFish schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:09:
Ik zie dat het " glass " effect in vista niet kan worden aangezet. how come, de 8600 GT is toch een dx 10 videokaart ?

heb de mogelijkheid niet om transperantie aan te vinken. SP1 ook geinstalleerd mocht niet baten. :?
Hij hoort het gewoon te doen hoor. Dan doe je waarschijnlijk iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
BlowFish schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:09:

Goede drivers wel geinstalleerd dan? Dus dat de videokaart niet als dx10 capable wordt herkend in Vista?

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
arjen9551 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:48:
[...]

Goede drivers wel geinstalleerd dan? Dus dat de videokaart niet als dx10 capable wordt herkend in Vista?
Alles is gewoon standaard drivers zijn up-to-date heb er niets aan veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Nog wat interessante informatie van Dell zelf over het tintelen:
Notebook “Tingle” Sensation: What's Going On?

Ik merk het tintelen ook op mijn M1530, maar alleen als ik de adapter op een niet-geaard stopcontact aansluit (geen probleem op batterijen en aan een wel geaard stopcontact; ik heb een 3-pin adapter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Mijn vingerafdrukken zijn fel te zien op de bovenkant van mijn M1530. Met wat krijg ik ze vlekkeloos eraf en mijn broertje heeft al het scherm verkloot door met zijn vinger iets proberen af te vegen. Welk product kan ik het best gebruiken voor het scherm

Welk knop moet ik trouwens drukken als het op standby is, want wat ik ook heb gedaan niks wil lukken

EDIT:
Verder welke drivers zijn het belangrijkste en welk overbodig. Ik wil een clean install doen en al die drivers die meegeleverd zijn op cd zijn vaak overbodig. Welk moet ik dus gewoon opnieuw installeren ?

[ Voor 23% gewijzigd door Mudi op 16-04-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02-2023

JaapWillem

h0ning member

BlowFish schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:02:
[...]

Alles is gewoon standaard drivers zijn up-to-date heb er niets aan veranderd.
Heb je al bij Hulpprogramma's voor informatie en prestatie je prestatie index geupdate? Als deze nog op 1 staat kan je nl glass en aero niet draaien. Mocht dit het geval zijn, ff die test van vista laten draaien, dan kan je het daarna aanvinken.
Mudi schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:49:
Mijn vingerafdrukken zijn fel te zien op de bovenkant van mijn M1530. Met wat krijg ik ze vlekkeloos eraf en mijn broertje heeft al het scherm verkloot door met zijn vinger iets proberen af te vegen. Welk product kan ik het best gebruiken voor het scherm

Welk knop moet ik trouwens drukken als het op standby is, want wat ik ook heb gedaan niks wil lukken

EDIT:
Verder welke drivers zijn het belangrijkste en welk overbodig. Ik wil een clean install doen en al die drivers die meegeleverd zijn op cd zijn vaak overbodig. Welk moet ik dus gewoon opnieuw installeren ?
Ik gebruik een licht vochtig microvezeldoekje, daarmee veeg je het er zo af... pas wel op voor je xps letters, die laten gemakkelijk los! :)

Voor de drivers... ik heb zelf alle hardwaredrivers geinstaleerd. Voor de meeste drivers is er via de windows update alweer een nieuwere versie die vista automatisch kan meepakken. Op die manier heb je alle belangrijke drivers alweer geupdate. (op een of andere manier kreeg ik een blauw scherm als ik eerst de update van windows draaide, voordat ik de originele driver van de grafische kaart had geinstaleerd.)

[ Voor 52% gewijzigd door JaapWillem op 16-04-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
[quote]JaapWillem schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:57:
[...]

Heb je al bij Hulpprogramma's voor informatie en prestatie je prestatie index geupdate? Als deze nog op 1 staat kan je nl glass en aero niet draaien. Mocht dit het geval zijn, ff die test van vista laten draaien, dan kan je het daarna aanvinken.

[...]

Staat op 5.1 , zal straks als ik op netstroomwerk updaten, Ik zie nu wel dat ik windows vista bsic heb.. en gene premium ? Overheen gekeken bij de bestelling ben ik bang. Kan dit ermee te maken hebben ? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:41
BlowFish schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:23:
[quote]JaapWillem schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:57:
[...]

[...]

Staat op 5.1 , zal straks als ik op netstroomwerk updaten, Ik zie nu wel dat ik windows vista bsic heb.. en gene premium ? Overheen gekeken bij de bestelling ben ik bang. Kan dit ermee te maken hebben ? :'(
Ja voor zover ik weet zitten die effecten niet in de basic versie? Maar dat word zo vast wel bevestigd door iemand.
Maar wat ik me nu opeens bedenk, er was toch iemand bezig om de ultimate versie op cd te krijgen want de keys ofzo waren voor elke versie per laptop gelijk?(Dus dat je met je premium key een ultimate versie kan activeren zolang je maar die cd-rom heb?) Hoe staat het daarmee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aero zit inderdaad niet in de basic versie, wel in de premium.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Mudi schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:49:
Maak het scherm altijd schoon met simpele brillendoekjes, werkt geweldig.
Verder pak ik één keer in de week een klein beetje warm washandje (onder warme kraan houden, dan helemaal uitknijpen zodat ie nog beetje warm maar zeker niet nat is) die haal ik dan één keer over de bovenkant en de rest van de laptop en hij glimt je weer tegemoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil de dell xps m 1530 kopen maar ik heb 1 gevonden met een t8100 2.1ghz is dit normaal ?
is dat een goede laptop ? (om te game ? cod 4 en crisis?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

?

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Merci Trapalo en Jaapwillem voor de tips.

Verder komt er vrijdag een monteur langs om mijn scherm te vervangen in verband met dode pixels. Ze hebben me erg goed geholpen en hopelijk komt er morgen iemand langs met de AU of LG scherm.

Verder valt mijn laptop vaak uit vanzelf, iemand had dit ook, hoe kan ik dit oplossen

Tenslotte vind ik dat de 6 cell batterij redelijk lang meegaat. Ik denk bij mij iets boven de 3 uur. Vind ik toch wel genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:52:
ik wil de dell xps m 1530 kopen maar ik heb 1 gevonden met een t8100 2.1ghz is dit normaal ?
is dat een goede laptop ? (om te game ? cod 4 en crisis?)
Lees de reviews zou ik zeggen. En lees dit topic. En het vorige deel.
Mudi schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:55:
Merci Trapalo en Jaapwillem voor de tips.

Verder komt er vrijdag een monteur langs om mijn scherm te vervangen in verband met dode pixels. Ze hebben me erg goed geholpen en hopelijk komt er morgen iemand langs met de AU of LG scherm.

Verder valt mijn laptop vaak uit vanzelf, iemand had dit ook, hoe kan ik dit oplossen

Tenslotte vind ik dat de 6 cell batterij redelijk lang meegaat. Ik denk bij mij iets boven de 3 uur. Vind ik toch wel genoeg
Wow, ze komen kosteloos je scherm vervangen? Netjes!

[ Voor 48% gewijzigd door silmaril8 op 16-04-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
silmaril8 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:55:
[...]

Lees de reviews zou ik zeggen. En lees dit topic. En het vorige deel.

[...]

Wow, ze komen kosteloos je scherm vervangen? Netjes!
Ja waarom niet, dat heb ik eigenlijk niet gevraagd. Ik zei, ik heb sinds gisteren mijn M1530 ontvangen en onmiddelijk zag ik 3 dode pixels en midden in mijn scherm. Vroeg ik wat kunnen we hieraan doen en na overleg met zijn collega's denk ik zei hij, er zal een monteur langskomen om hem te vervangen. Ik had gelezen dat het Bibibol ook lukte om hem te vervangen vanwege dode pixels. Alleen zou ik iets moeten betalen want aan de telefoon zeiden ze niks?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 18:27
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:24:
[...]

Thanx, heb zelfde probleem van keihard tikken uit me 250GB schijf (net of kop keihard tegen zijkant van de schijf aan slaat). Opzich geen probleem aangezien hardeschijf voor rest wel goed doet, en op deze manier kan ik hem mooi over 10 maanden laten vervangen voordat de gerantie afloopt. Want zeg nou zelf die harde schijf klinkt echt als of die stuk is.
Ik ga erover opbellen. De laptop maakt meer geluid dan een goedkope Acer Aspire met dezelfde harde schijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Mijn HD maakt ook veel geluid. Eerst was er niks te horen en nu constant ziet ie te takelen. Echt irritant is dat, hoe kan ik dat oplossen. Heb al in bios gewijzigd naar performance maar niks help
Iemand enig oplossing, anders wordt het weer dell bellen, pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Aan die HD is niks te doen. Koop een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjen9551 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:18:
Mensen hier die Unreal Tournament 3 op hun m1530 hebben staan?

Ik heb de t7250, 2 gig ram, 8600gt en 1440*900 scherm. Nu heb ik gisteren UT3 geinstalleerd, maar het speelt echt bagger.
Heb hem eerst op 1440*900 gezet, maar dat schokte als een dolle. Toen die graphics dingen op 1 gezet (textures en nog iets), maar dit werd niet beter.
Als laatste heb ik nog even 1280*800 (of moet ik dan 1280*720 selecteren?) + die 2 graphics op 1, maar ook hier vond ik het niet echt soepel spelen. Heb overigens niet naar FPS gekeken, was gewoon op gevoel dit.
Heb overigens drivers van LaptopVideo gehaald. (Weet zo niet uit mn hoofd welke versie, zou ik even na moeten kijken thuis)

Hebben mensen hier betere ervaringen met UT3?
Als UT3 bagger speelt komt dat waarschijnlijk omdat je de verkeerde drivers hebt geinstalleerd. De drivers die windows er zelf op zet zijn niet goed volgens mij. Als je gewoon van de drivers en utilities cd de nvidia driver installt dan werkt hij gewoon goed. Bij mij draait UT3 zelfs nog net onder de 30 fps als ik alle settings op zn hoogst zet (behalve voor de hardware physics natuurlijk). Om het iets vloeiender te laten lopen heb ik textures van de velden en caracters op 3 gezet. Die game draait als een zonnetje. Mijn m1530 draait op 2Ghz en heeft 2GB geheurgen met de bekende nvidia kaart.

Voor mensen die vinden dat er iets mis is met hun ontvangen m1530 (dode pixels, loszittende onderdelen, krakende harde schijven en onploffende accu's) bel alsjeblieft gewoon de klantenservice. Zeg dat je niet tevreden bent over je levering en dat je gelijk een nieuwe wilt bestellen. Op die manier krijg je gewoon een nieuwe laptop zonder dat je die belachelijke 144 euro retour kosten moet betalen. Dit kun je zo vaak doen als je wilt. Ik vind het een beetje belachelijk dat mensen met klachten als 3 dode pixels en loszittende balken boven het scherm nog gaan nadenken of dit wel acceptabel is. Je hebt er 900+ euro voor gedokt hoor, dan wil je toch qualiteit!

Als je aero graphics in windows vista het niet doen, komt dat ook omdat de drivers van de video kaart niet goot geinstallt zijn.

Weet iemand of het dvd eject freeze probleem al opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Ik ben mijn M1530 opnieuw aan het installeren (omdat ik de partities anders wil indelen dan op de standaardmanier). Nu twijfel ik of ik een verkeerde driver DVD bij mijn M1530 heb gekregen.

Het is een zwarte DVD. Op het label staat "Computers Supported: Dell XPS - M1330, M1710, M1730, and M2010". Aan de bovenkant: "P/N PT272 Rev. A03 December 2007".

Er staat dus geen M1530 bij, en bij het installeren mis ik bepaalde dingen. Er staat bijvoorbeeld wel een driver voor de 8400M GS en voor de 8700 bij, maar niet voor de 8600M GT.

Hoe ziet die DVD er bij anderen uit? Staat er wel op dat 'ie voor de M1530 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Dan heb je idd de verkeerde DVD gekregen want op mijn DVD staat for Dell XPS M1530. Ik zou er eens over bellen als ik jouw was.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Ik heb diezelfde cd meegekregen en wat is die klote HD toch
irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Gman schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:58:
[...]

Dat dacht ik ook maar Vista draait best lekker als je geen games speelt.

Gister m'n lange hdmi kabel binnen gekregen, ik aan het testen met dat ding. Springt de plasma tv ineens op heel donker beeld. Dus ik disable de externe uitgang, kreeg m'n laptopbeeld ineens dat euvel :(
Ik heb via het nvidia control panel wat lopen tweaken maar krijg het beeld niet zo straks als eerst, vooral saturatie is wat heftig. Kheb gewoon een eigen kale Vista32 met dell drivers.
Iemand ook zoiets gehad? echt vreemd dit.
Videokaart drivers geupate en meerdere malen rebooted maar hielp niet.
Update Probleem opgelost: Driver uninstall, reboot, reinstall, reboot. Daarna was alles weer goed. In het Nvidia Control Panel nog wel even de kleurinstellingen teruggezet naar default (rechtsboven).
Kheb niet meer getest met een externe monitor overigens.

Ik denk dat Vista zich verslikte en het "color profile" niet goed heeft geladen.

[ Voor 4% gewijzigd door Gman op 17-04-2008 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Ik heb inmiddels zelf de laatste versies van de drivers en applicaties gedownload op de support website van Dell, en ook Windows Vista Service Pack 1 van de Microsoft website gedownload en geïnstalleerd. Alles werkt tot nu toe goed.

*edit*: Dell gebeld voor de driver DVD, ik heb inderdaad een verkeerde DVD, ze sturen me de juiste toe.

@hieronder: Ik heb eerst Vista Ultimate en alle Dell drivers geïnstalleerd en daarna SP1. Het duurde lang (misschien wel 45 min.) maar uiteindelijk liep het vanzelf door. Je moet gewoon veel geduld hebben, SP1 installeren doe je blijkbaar niet even in een kwartiertje.

[ Voor 44% gewijzigd door jj71 op 17-04-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond ook de full install van SP1 voor Vista geinstalleerd via Windows Update, maar de shutdown heb ik na 20 minuten maar gekilled, vervolgens bij de startup alsnog de install afgemaakt, zou nu goed moeten werken, maar toch vreemd dat een redelijk nieuwe/schone Windows alweer vastloopt na een Windows Update...
jj71 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:17:
Ik heb inmiddels zelf de laatste versies van de drivers en applicaties gedownload op de support website van Dell, en ook Windows Vista Service Pack 1 van de Microsoft website gedownload en geïnstalleerd. Alles werkt tot nu toe goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:21:
[...]

Als UT3 bagger speelt komt dat waarschijnlijk omdat je de verkeerde drivers hebt geinstalleerd. De drivers die windows er zelf op zet zijn niet goed volgens mij. Als je gewoon van de drivers en utilities cd de nvidia driver installt dan werkt hij gewoon goed. Bij mij draait UT3 zelfs nog net onder de 30 fps als ik alle settings op zn hoogst zet (behalve voor de hardware physics natuurlijk). Om het iets vloeiender te laten lopen heb ik textures van de velden en caracters op 3 gezet. Die game draait als een zonnetje. Mijn m1530 draait op 2Ghz en heeft 2GB geheurgen met de bekende nvidia kaart.
Ok, thanks! Dan ga ik dat maar eens proberen.
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:21:
Weet iemand of het dvd eject freeze probleem al opgelost is?
En hier ben ik ook wel benieuwd naar.. namelijk enorm irritant.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
@ Overflow88:

Op welke reso speel je dan? Kan je nakijken watvoor FPS je haalt? (stat fps in de console) Gisteren nog even aan iemand laten zien, maar toen haalde ik tussen de 30 en 60 fps met alles op het laagste en 1440*900. (was niet eens in game, alleen maar door het level "zweven".)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Comp-Freak schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:32:
@ Overflow88:

Op welke reso speel je dan? Kan je nakijken watvoor FPS je haalt? (stat fps in de console) Gisteren nog even aan iemand laten zien, maar toen haalde ik tussen de 30 en 60 fps met alles op het laagste en 1440*900. (was niet eens in game, alleen maar door het level "zweven".)
Ik speel op 1440 * 900. Ik heb post processing op vivid staan en de textures op drie. Met Fraps haal ik bij door het level zweven rond de 35-40 frames en als ik aan het gamen ben meestal rond de 30, als het erg druk wordt op het scherm rond de 25. De game loopt voor mijn gevoel iig soepel. Ik zal straks even kijken wat ik in de console haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de condsole hetzelfde verhaal. ik moet wel zeggen dat hij het er bij mij vrij vaak zwaar mee heeft en dan toch naar de 25 fps dropt. Dit zijn de framerates in rising sun, in andere grote levels heb ik nog niet gekeken hoe de prestaties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Na 2 dagen in bezit te zijn van de XPS M1530 zal ik even mijn ervaringen meedelen
Ten eerste een supermooi laptop, zeker een van de mooiste qua design.
Verder is het een supersnelle laptop, alles draait soepel en zeker een aanrader

Maar natuurlijk is een laptop nooit perfect, echter zijn er fouten, bij mij veel te veel.
Ten eerste maakt mijn HD, hitachi HTS722020K9A300, veel te veel geluid. Constant zit het een krakend geluid te geven. Het stopt niet en is erg irritant. Vergeleken met een dell Vostro 1000 zie je dat de Vostro dit niet heeft. Vervolgens jammer van de dode pixels. De AU is een zeer helder en scherp scherm maar ik wil geen scherm met dode pixels, dit probleem wordt morgen verholpen. Verder maakt de laptop zelf een piepend geluid, minder als het op stroom staat maar zeker hoorbaar als je in de bieb werkt. Ik las iets met whine CPU op notebookreview.com, zou het hiermee te maken hebben? Ten slotte heb ik ook de verkeerde DVD toegestuurd gekregen van Dell, zal waarschijnlijk een nieuwe toegestuurd krijgen.

Dus in het kort, 4 problemen waarvan er zeker die piepend en krakend geluid opgelost moet worden. Zou ik hiervoor dell terugbellen of morgen aan de monteur laten zien en daarna hem laten bellen.

Zo hopelijk kan ik snel oplossingen voor deze problemen vinden en dan genieten van mijn M1530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Mudi schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:11:
Dus in het kort, 4 problemen waarvan er zeker die piepend en krakend geluid opgelost moet worden. Zou ik hiervoor dell terugbellen of morgen aan de monteur laten zien en daarna hem laten bellen.
Ik zou bellen en zeggen dat er morgen al een monteur langs komt voor een ander probleem. Die monteurs hebben denk ik niet zomaar alles bij zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
Gman schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:51:
[...]

Ik zou bellen en zeggen dat er morgen al een monteur langs komt voor een ander probleem. Die monteurs hebben denk ik niet zomaar alles bij zich.
als je lef hebt kun je ook de processor "reseaten" misschien dat dit helpt. maar anders zou ik dell echt bellen, een dell monteur krijgt namelijk alleen de onderdelen mee die voor die reparatie nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 22:16
Ben aan het dubben om de Damage Support erbij te nemen of om een verzekering af te sluiten bij Interpolis of bij de ANWB (dan is ook gelijk verzekerd tegen ook diefstal).

Is het misschien zo dat Dell makkelijker en meer vergoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Mudi schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:11:
Na 2 dagen in bezit te zijn van de XPS M1530 zal ik even mijn ervaringen meedelen
Ten eerste een supermooi laptop, zeker een van de mooiste qua design.
Verder is het een supersnelle laptop, alles draait soepel en zeker een aanrader

Maar natuurlijk is een laptop nooit perfect, echter zijn er fouten, bij mij veel te veel.
Ten eerste maakt mijn HD, hitachi HTS722020K9A300, veel te veel geluid. Constant zit het een krakend geluid te geven. Het stopt niet en is erg irritant. Vergeleken met een dell Vostro 1000 zie je dat de Vostro dit niet heeft. Vervolgens jammer van de dode pixels. De AU is een zeer helder en scherp scherm maar ik wil geen scherm met dode pixels, dit probleem wordt morgen verholpen. Verder maakt de laptop zelf een piepend geluid, minder als het op stroom staat maar zeker hoorbaar als je in de bieb werkt. Ik las iets met whine CPU op notebookreview.com, zou het hiermee te maken hebben? Ten slotte heb ik ook de verkeerde DVD toegestuurd gekregen van Dell, zal waarschijnlijk een nieuwe toegestuurd krijgen.

Zo hopelijk kan ik snel oplossingen voor deze problemen vinden en dan genieten van mijn M1530
Dat van die HD heb ik en dat piepen dus ook. Is bij jou dat piepen ook het sterkst tussen de touchpad en de fingerprint reader? Wat zit daar onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:50:
in de condsole hetzelfde verhaal. ik moet wel zeggen dat hij het er bij mij vrij vaak zwaar mee heeft en dan toch naar de 25 fps dropt. Dit zijn de framerates in rising sun, in andere grote levels heb ik nog niet gekeken hoe de prestaties zijn.
Ok dat komt wel aardig overeen. Moet ik wel bij zeggen dan ik 30 fps echt te laag vind in UT3, in ieder geval op mn vaste pc. Op instellingen waarbij je vrijwel altijd 60+fps hebt vind ik het daar veel prettiger spelen.

Over de laptop nog even, kan er in de startpost mss wat meer over het geluid gezegd worden? Ik vind het behoorlijk tegenvallen, telefoonkwaliteit, maar dan wat harder en iets helderder in het hoog, maar laag ontbreekt totaal. (niet zo raar met zulke kleine speakertjes) Die van bijv. de latitude D830 zijn groter en klinken al stukken beter.

Verder heb ik trouwens geen last van overmatige ruis/kraakjes, behalve dan de haperingen die oa veroorzaakt worden door uitwerpen/wifi catcher en bijvoorbeeld bij het draaien van CPUZ. Bij Cpuz hoor je continu om de 1-2 sec ofzo tikjes in het geluid, wss als cpuz zn data vernieuwt. Dat vind ik toch wel erg raar en houdt lijkt mij verband met de andere haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt "CPU whine" genoemd, maar naar het schijnt is het niet de cpu die dat geluid maakt ...
Er zijn veel laptops (zelfs die van Apple) die er last van hebben. Er zijn een aantal trucjes om dat op te lossen, maar zelf heb ik ze niet getest. Persoonlijk heb ik er niet zoveel last van, aangezien ik meestal muziek op heb of er is achtergrondlawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Worldtravelon schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:05:
[...]

Dat van die HD heb ik en dat piepen dus ook. Is bij jou dat piepen ook het sterkst tussen de touchpad en de fingerprint reader? Wat zit daar onder?
Ja dat geluid is juist tussen de touchpad en fingerprint het sterkst. Maar aan de onderkant van de laptop is het ook hoorbaar. Ik vind het toch redelijk irritant dat het steeds die piepend geluid maakt en ja over die harde schijf. Man wat is dit toch zwaar irritant, zelfs bij mijn oude pc van 6 jaar oud hoor je die HD niet zo kraken.

Ik heb niet kunnen bellen, ik had les tot half zes maar denken jullie dat het morgen ochtend ook zal lukken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:57

Q-bone

Dusss...

dat hardeschijf gekraak gaat binnen 2 weken weg! tenminste bij mij... ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ik heb een paar probleempjes met mijn microfoon, ben nu 2 dagen bezig geweest, de driver zei steeds dat er geen eens eentje in zat blabla, nou, nu ziet hij hem wel weer, maar moet keihard schreeuwen wil ie het opnemen. Maar ik kan nergens vinden waar ik dat kan aanpassen? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Q-bone schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:05:
dat hardeschijf gekraak gaat binnen 2 weken weg! tenminste bij mij... ;)
Welk harde schijf heb je en bleef het ook non-stop kraken ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze SPDIF out mod voor de startpost en de liefhebbers ;)
BTW zal ik idd eerste zijn met een m1530 met spdif out ?

BTW, ik ben niet verantwoorlijk voor de schade die men kan oplopen aan zijn laptop door deze mod, de moeilijkheids graad van deze laptop is ook erg hoog doordat je haast hele laptop moet open schroeven (zelfs het scherm moet je loshalen).

Als eerst gaan we naar schema kijken.
Afbeeldingslocatie: http://img74.imageshack.us/img74/168/spdifoutfz6.gif
Afbeeldingslocatie: http://img74.imageshack.us/img74/3935/chipyy4.gif
Wat we nodig hebben is een optische spdif out optocopler (die je vast wel uit een oude dvd speler kan slopen) en drie dunne draadjes. Wat we moeten gaan doen is pin 1(voeding van de IC 3,3v) verbinden met pen 2 van de spdif opto.
Pin 48 van ic naar pin 3 van spdif opto, en pen 1 van spdif opto naar de gnd (dus ergens met de aarde verbinden bijv met de gnd van de s-video uit.

Pratijk.
Als eerst ga je laptop helemaal open schroeven tot dat je bij boven kant van je moederbord kan komen. (je moer zelf even service manueel op i-net opzoeken waarin beschreven staat hoe je laptop open moet schorven om daar bij te kunnen komen).

Wanneer dat gelukt is gaat om dit IC.
Afbeeldingslocatie: http://img74.imageshack.us/img74/8955/icmd8.jpg
Als je goed kijkt zie je rondje in IC op rechter onder hoek, hier mee wordt aangeven dat daar pin1 zich bevindt van ic (met klok mee) en aan andere kant bevindt zich daardoor laatse pin van ic, pin 48. Zo te zien hebben we geluk want als de pin op een andere plek had gezeten was nog vele malen moelijker geweest om te solderen.

Afbeeldingslocatie: http://img74.imageshack.us/img74/5830/solderenjg5.jpg
Let op !
Bij mij liepen draadjes over schroef gat in de print, daardoor kon ik mijn laptop niet goed dicht krijgen waardoor ik toen de daardjes opnieuw vast moest solderen zodat ze niet over schroefgat lopen.

De Spdif out opto.
Ik heb er voor gekozen om hem te plaatsen bij de kengstong slot sleuf zodat ik geen gat hoefde te maken in de behuizing voor de spdif out. Standaard past de spdif out opto niet waardoor ik er net zo lang plastic ben wezen afvijlen tot dat die paste.
Afbeeldingslocatie: http://img74.imageshack.us/img74/3337/optocb3.jpg
(die 10kOhm weerstand mag je weg laten ;) dat kwam doordat ik vorige keer andere schema had gebruikt en daar zat die wel tussen spdif opto en pin 48 van ic.)

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/8569/teston4.jpg
Testen, pas hier bij heel goed op dat je geen sluting maakt of zo want dan kan je :w zeggen tegen je laptop :+

En hier heb ik hem geplaats in uitspaing van kengstone slot. Was echt proppen want er is daar erg weinig ruimte. En pas op, onder de pamrrest zit er metalen plaat waardoor stukje isolatie tape over spdif opto geen overbodige luxe is. Vergeet ook niet de kabeltjes goed weg te werken want anders krijg kan je last krijgen van een bolle toetsenbord.

Mijn spdif out kabel heb ik op den duur ook aangepast voor beter verbinding (die kan alleen bij de kunstoffe optische spdif kabel), ik heb de conector er af gekinpt en vervolgens de punt mooi plat gemaakt door hem tegen een schroeven draaier te duwen die ik met mijn soldeer bout verhitte.

En sinds dien heb ik spdif out op mij laptop die perfect werkt :*)
In vista wordt de spdif uit nog steeds gezien als de HDMI uit, maar werkt wel gewoon. Echt werkt die bij mij wel alleen tot resampel ferq van 44,1 t/m 48khz. maar opzich heb ik daar voldoende aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
De monteur is langsgeweest om mijn scherm te vervangen. In een kwartier was hij klaar en de oude scherm is vervangen. Ik heb gekeken en het is een LG en nu ik beide schermen heb gezien moet ik toegeven dat de AU helder en scherper was. Ja dus als je een AU hebt, mag je goed blij zijn want het ziet er zelfs beter uit dan de LG

Over de krakende geluiden en piepend geluid, ik heb het aan de monteur gevraagd en hij had zelf ook een M1530 maar bij hem was dit totaal niet het geval. Ik moest gewoon weer bellen en dan zou het opgelost zijn.

Verder heb ik op het scherm geen dode pixels gevonden en ik moet toegeven, wat een service van dell. Kwartier aan de telefoon voor uitleg en kwartier voor reparatie en scherm is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help! Mijn spiksplinternieuwe 9-cell (11,1V 85Wh) is daarnet afgeleverd. Ik heb hem via Ebay gekocht (nee, geen refurbished, maar genuine new..), maar nu kom ik erachter dat hij anders is dan dezelfde accu op de Dell website. Ik heb het dan alleen over de afbeelding die daarbij staat op deze Dell-website:
Afbeeldingslocatie: http://snpi.dell.com/sna/images/products/large/451-10529.jpg
Bij mij is het gedeelte waar de 'weerhaakjes' en het contact aan zitten (dat platte deel) namelijk veel korter en dus zitten deze haakjes en het contact eigenlijk vrijwel direct aan het dikke deel --> De mijne ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/364/9cellaccucd7.jpg
Nu ben ik benieuwd van de overige 9-cell eigenaars hoe de accu nu eigenlijk hoort te zijn (Ik heb mijn 1530 namelijk nog niet). Staat er gewoon een verkeerde foto op de Dell-site of heb ik, ondanks dat de Ebay-site zegt dat dit een XPS1530 Type RU006 ter vervanging van type RU006 of TK330 is, een verkeerde accu gekocht?

Edit: Ik zie nu trouwens ook dat de accu op de foto van Dell minder breed is, waardoor ik begin te denken dat Dell inderdaad een verkeerde foto heeft geplaats bij de 1530-accu (misschien die van de 1330?) Maar ik wacht toch nog op bevestiging van jullie.. anders stuur ik 'm weer terug!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
  • Laatst online: 16-09 17:50
de onderste lijkt meer op de van de M1530 voor zo ver ik kan zien... meet hem eens, mijn 9 cell batterij is 31,8 cm

[ Voor 6% gewijzigd door DarkSideX op 18-04-2008 14:37 . Reden: dubbelzinnigheid ;) ]

24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Respekt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of mogelijk is om de kleur van taakbalk aan te passen naar in een kleuren de de grauwe zwarte kleur ? Groen lijk mij wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Vista heeft geen groen....
Verder kun je kleuren aanpassen in configuratiescherm > kleuren aanpassen (onder vormgeving aan persoonlijke voorkeur aanpassen).

Hier kun je kiezen uit de kleuren Standaard, grafiet, blauw, groenblauw, rood, oranje, roze en ijzig.
Je moet Vista Aero dan wel aanhebben.

Of bedoel je dit niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Tralapo op 18-04-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Mudi schreef op donderdag 17 april 2008 @ 21:20:
[...]

Welk harde schijf heb je en bleef het ook non-stop kraken ????
200gb 7200 dus luidruchtige... moet toegeven dat een 5400 stiller is, logisch, maar dat tikken gaat echt weg! (en neem een readyboost kaartje in je slot, heb het idee dat ie daar ook nog stiller van wordt... kan ook gewoon gevoel zijn)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

De laatste accu is de juiste! Tenminste die zit er bij mij bij ;)

Ooh crap, was een dubbele quote bedoeld... sorry guys!

[ Voor 14% gewijzigd door Q-bone op 18-04-2008 17:26 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 12:48
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:02:
Help! Mijn spiksplinternieuwe 9-cell (11,1V 85Wh) is daarnet afgeleverd. Ik heb hem via Ebay gekocht (nee, geen refurbished, maar genuine new..), maar nu kom ik erachter dat hij anders is dan dezelfde accu op de Dell website. [knip]
Van welke Ebay seller heb je hem?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Q-bone schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:18:
[...]

200gb 7200 dus luidruchtige... moet toegeven dat een 5400 stiller is, logisch, maar dat tikken gaat echt weg! (en neem een readyboost kaartje in je slot, heb het idee dat ie daar ook nog stiller van wordt... kan ook gewoon gevoel zijn)
Komt het door Vista ofzo, anders gooi ik het er van af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Vista zoekt continue je hd door, vandaar er continue seek/activiteit is van je hd.

Maar je hd maakt gewoon veel geluid. Dat is met alle hitachies van deze bouw. Staat op bij silentdrive aan de top van decibels. Bijna desktop-hd geluid wordt er gezegd.

Doe maar eens een test. Laat je computer even helemaal niks doen en start dan een filmpje (met het geluid uit), dan hoor je het heel goed. Pauzeren = geen geluid. Play = tik tik tik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Om te horen hoeveel geluid je harde schijf maakt, kan je het volgende doen:
Haal de hardeschijf uit de laptop (heel simpel) en start de laptop op zonder harde schijf. Het enige geluid wat je hoort is de processorfan, en als het goed is, hoor je die niet in het begin.
Doe daarna de laptop weer uit en doe de harde schijf erin. Start nu weer de laptop op en nu zul je duidelijk een verschil merken. Ik heb een M1530 met een 200GB 7200rpm en een M1530 met een 320GB voor me gehad en de 200GB 7200rpm maakt veel meer geluid. Ik heb het dan niet over het tikken (dat gaat over na een weekje of 2 Vista gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSideX schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:00:
de onderste lijkt meer op de van de M1530 voor zo ver ik kan zien... meet hem eens, mijn 9 cell batterij is 31,8 cm
Thanks.. 'mijn 9-cell batterij' is ook 31,8cm, dus blijkbaar de juiste ;)
Q-bone schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:25:
[...]
De laatste accu is de juiste! Tenminste die zit er bij mij bij ;)
Ooh crap, was een dubbele quote bedoeld... sorry guys!
Mooi.. nu heb ik in ieder geval 2 bevestigingen. Wat extra zekerheid kan nooit kwaad.. :p
Ansenyi schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:20:
[...]

Van welke Ebay seller heb je hem?
De reseller is 'black-cat2' en z'n feedback is 100% positief. Dit is de advertentie

Echt een aanrader voor iedereen die een 9-cell wil. Hij is een paar euro duurder geworden, maar €80,- voor een extra 9-cell is natuurlijk spotgoedkoop in vergelijking met de €142,- die Dell vraagt en waar je dan de 6-cell natuurlijk niet krijgt.. Verzenden naar Nederland kost slechts GBP 9,90 en de levering was supersnel, binnen een week (ingepakt in een nette doos+isolatieschuim). Hij krijgt ze voortdurend binnen, dus staar je niet blind op die '2 van de 5 beschikbaar', hij kan ze echt wel leveren als je contact met hem opneemt.

Trouwens, wat denken jullie.. Zou Dell vanaf nu ook z'n nieuwe laptops met Vista SP1 leveren of gebruiken ze nog de oude versie?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag ivm Mediadirect: ik zou graag mijn muziekfolders op dezelfde manier tonen zoals ze op mijn pc staan. Nu ordent de laptop het zelf volgens album, wat ik niet zo graag heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:04:
Ik heb een vraag ivm Mediadirect: ik zou graag mijn muziekfolders op dezelfde manier tonen zoals ze op mijn pc staan. Nu ordent de laptop het zelf volgens album, wat ik niet zo graag heb.
Dit heeft niks met een M1530 te maken natuurlijk... Je kan beter dit bij Software vragen.

Edit: heb jij al niet eerder vragen gesteld die niks te maken hebben met de Dell M1530?

[ Voor 12% gewijzigd door silmaril8 op 18-04-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:52:
[...]

[...]

Mooi.. nu heb ik in ieder geval 2 bevestigingen. Wat extra zekerheid kan nooit kwaad.. :p

[...]

De reseller is 'black-cat2' en z'n feedback is 100% positief. Dit is de advertentie

Echt een aanrader voor iedereen die een 9-cell wil. Hij is een paar euro duurder geworden, maar €80,- voor een extra 9-cell is natuurlijk spotgoedkoop in vergelijking met de €142,- die Dell vraagt en waar je dan de 6-cell natuurlijk niet krijgt.. Verzenden naar Nederland kost slechts GBP 9,90 en de levering was supersnel, binnen een week (ingepakt in een nette doos+isolatieschuim). Hij krijgt ze voortdurend binnen, dus staar je niet blind op die '2 van de 5 beschikbaar', hij kan ze echt wel leveren als je contact met hem opneemt.

Trouwens, wat denken jullie.. Zou Dell vanaf nu ook z'n nieuwe laptops met Vista SP1 leveren of gebruiken ze nog de oude versie?
Je weet dat de 9-cell batterij in het begin 56 euro heeft gekost en de 6-cell slecht 35 euro he.
Uit princiepe koop ik er geen extra voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:11:
[...]

Je weet dat de 9-cell batterij in het begin 56 euro heeft gekost en de 6-cell slecht 35 euro he.
Uit princiepe koop ik er geen extra voorlopig.
Ik weet dat de upgrade van 6- naar 9-cell een maand geleden slechts 30,- koste, maar dan nog heb je ze niet allebei. Of bedoel je dat de prijzen die je noemt de echte verkoopprijzen waren wanneer je ze apart bestelde bij 'accesoires'? Dan heb ik gewoon pech dat ze duurder zijn geworden, maar geluk dat ik 'm dan 'naar verhouding' goedkoper heb gekregen..

Ik ben er in ieder geval blij mee :). Nu nog de laptop waar ik 'm in kan stoppen.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Als ik even een niet m1530 vraagje mag stellen, heeft iemand de Nederlandse SP1 voor Vista al?
Op internet staat dat hij er al wel zou zijn, en dat je hem kunt downloaden op Windows Update (de site), maarja, daar kan ik niet opkomen, want dan zegt hij dat ik Windows Update op de laptop moet gebruiken. Maar die ziet SP1 niet. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Laatst online: 10-09 20:37
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:52:
[...]

[...]

[...]

Had hem gister al kunnen hebben, maar net een half uurtje weg en TNT aan de deur.
Maandag besteld en donderdag geleverd. Kan Dell nog een puntje aan zuigen. Zag trouwens dat het een accu voor Japanse markt is. Heeft wel het goeie typenr. dus dat zal wel loslopen.

Nog bedankt voor je tippie maandag. Scheelt aanmerkelijk met de prijzen van dell.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fryskmantsje schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:03:
[...]

Had hem gister al kunnen hebben, maar net een half uurtje weg en TNT aan de deur.
Maandag besteld en donderdag geleverd. Kan Dell nog een puntje aan zuigen. Zag trouwens dat het een accu voor Japanse markt is. Heeft wel het goeie typenr. dus dat zal wel loslopen.

Nog bedankt voor je tippie maandag. Scheelt aanmerkelijk met de prijzen van dell.
Voor de Japanse markt? Hij is wel 'Made in Japan', maar komt niet zo'n beetje alles uit Azië? ;) Maar 't zou best kunnen hoor..

You're welcome voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:07:
[...]

Dit heeft niks met een M1530 te maken natuurlijk... Je kan beter dit bij Software vragen.

Edit: heb jij al niet eerder vragen gesteld die niks te maken hebben met de Dell M1530?
Mediadirect is toch eigen aan Dell, of vergis ik mij? Anders zie ik niet in waarom ik dit hier niet mag vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:35:
[...]

Mediadirect is toch eigen aan Dell, of vergis ik mij? Anders zie ik niet in waarom ik dit hier niet mag vragen.
Elke laptop van Dell heeft Media-direct. Een vraag hoe liedjes in Mediadirect zijn gerangschikt heeft dan ook echt helemaal niks met de M1530 te maken. Als het nou bijvoorbeeld een vraag was hoe je Mediadirectt icm XP moet installeren op de M1530 dan wel.
Maar jouw vraag gaat dus over hoe jij mediadirect je folders/liedjes laat zien en heeft dus totaal geen toegevoegde waarde voor het M1530 ervaringen topic. Net zoals jouw vraag over codecs voor de VLC player. Dat zie je zelf toch ook wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Laatst online: 10-09 20:37
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:34:
[...]

Voor de Japanse markt? Hij is wel 'Made in Japan', maar komt niet zo'n beetje alles uit Azië? ;) Maar 't zou best kunnen hoor..

You're welcome voor de tip!
Er staat met grote letters op "Japan Only". Vandaar dat ik denk dat het een "japanse" accu was.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, ik ben net zwaar gefuckt.

Ik heb deze namiddag geboot met de gparted livecd om eeen aparte data-partitie te maken.
Dit heb ik gedaan door de OS partitie 100gig kleiner te maken en aan de extended partitie die al bestond een 100gig grote ntfs partitie toe te voegen. er was enkele megabyte "unallocated" vóór de media direct partitie binnen de extended partite dus heb ik deze vergroot naar 100gig in ntfs.

hierna verschenen er 2 "unallocated" plaatsen van enkele mb groot (1 tussen de primary partities en 1 binnen de extended partitie). deze heb ik 3x proberen weg te krijgen door de partities ervoor te verlengen maar na de derde poging was enkel de unallocated space tussen de primary partities weg.

Er was ook nog iets raars dat me opviel: in gparted kon ik kiezen tussen /dev/hda die enkel en alleen 15mb unallocated space bevatte en /dev/sda die alle gewoonlijke partities bevatte. Ook raar was dat mij dell utility partitie 100 mb groot was maar dat er maar 17 mb "used" van was.

Nadat alles nu mooi in orde stond (buiten die kleine unallocated space), moest ik dringend weg dus klikte ik op "exit" binnen de linux interface van de gparted livecd, waarna mijn pc afsloot (na vele regels text waar ik niet echt aan uitkon).

Nu probeer ik mijn laptop op te starten, maar het bios-scherm met de laadbalk verschijnt telkens opnieuw (met ertussen 1 sec een "_" streepje linksboven). Wanneer ik weer boot met de gparted live cd merk ik dat /dev/hda nog altijd 15 mb unallocated is maar /dev/sda, waar al mijn partities stonden is nu ook volledig (ongeveer 186 gigabyte) unallocated. Wanneer ik nu weer exit en de laptop nog eens probeer op te starten, krijg ik eerst een "dell media direct"-scherm en daarna een bluescreen "windows was shut down... probably faulty drivers" of iets in die trend.

HELP

(ik besef dat hier waarschijnlijk niet veel aan te doen is maar alle tips/verklaringen zijn welkom)

PS: Om alles opnieuw te installeren: gewoon vista installeren en daarna alle drivers vanop de CD's en alles werkt terug perfect? Sorry ik ben hier niet zo een pro in :s

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
Tralapo schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:01:
Als ik even een niet m1530 vraagje mag stellen, heeft iemand de Nederlandse SP1 voor Vista al?
Op internet staat dat hij er al wel zou zijn, en dat je hem kunt downloaden op Windows Update (de site), maarja, daar kan ik niet opkomen, want dan zegt hij dat ik Windows Update op de laptop moet gebruiken. Maar die ziet SP1 niet. Iemand?
ik heb hier de link naar de standalone pack voor de nederlandse versie voor je

http://www.microsoft.com/...9b-4579-b64a-09146a0ba746

ik hoop dat je er wat aan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Liquid schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 19:46:
Vista zoekt continue je hd door, vandaar er continue seek/activiteit is van je hd.

Maar je hd maakt gewoon veel geluid. Dat is met alle hitachies van deze bouw. Staat op bij silentdrive aan de top van decibels. Bijna desktop-hd geluid wordt er gezegd.

Doe maar eens een test. Laat je computer even helemaal niks doen en start dan een filmpje (met het geluid uit), dan hoor je het heel goed. Pauzeren = geen geluid. Play = tik tik tik.
Ik heb een WDC WD2500BEVS-75UST0, dus niet alleen Hitachie maakt zoveel geluid.

Heb de laptop nu 8 dagen in bezit. Maar bellen kan geen kwaad. Misschien is de service zo goed dat ze me kunnen helpen met die HD en het gepiep. Dat heb ik liever dan afwachten in de hoop dat hij vanzelf minder geluid gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fryskmantsje schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:54:
[...]

Er staat met grote letters op "Japan Only". Vandaar dat ik denk dat het een "japanse" accu was.
Verhip, nog een nagekeken en ik zie 't ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:30
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:19:
Damn, ik ben net zwaar gefuckt.

.. nOOb... actie met betrekking tot gParted....

HELP

(ik besef dat hier waarschijnlijk niet veel aan te doen is maar alle tips/verklaringen zijn welkom)

PS: Om alles opnieuw te installeren: gewoon vista installeren en daarna alle drivers vanop de CD's en alles werkt terug perfect? Sorry ik ben hier niet zo een pro in :s
Een verse install begin je met je Dell media Direct CD. Je kan dan gelijk aangeven dat je een data partitie wilt. Daarna install je winows vanaf de Vista DVD, vervolgens gaat de Media Direct cd er weer in. Als dit is afgerond Werkt Media Drect en windows. Hierna kan je je drivers installeren en eventueel je Dell Utility Partitie (Standaard leeg bij verse install).

Waarom ging het fout met Gparted? Geen idee. Gparted bruut afsluiten zou niks uit mogen maken zolang het programma niks naar je partitietabel weg schrijft op dat moment.

Het klopt dat je Dell Util partitie niet volledig wordt benut. ZO kan Dell tenminste nog functionaliteit uitbreiden. Bij een verse install wordt die partitie btw 50 MB :)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:49:
Vista heeft geen groen....
Verder kun je kleuren aanpassen in configuratiescherm > kleuren aanpassen (onder vormgeving aan persoonlijke voorkeur aanpassen).

Hier kun je kiezen uit de kleuren Standaard, grafiet, blauw, groenblauw, rood, oranje, roze en ijzig.
Je moet Vista Aero dan wel aanhebben.

Of bedoel je dit niet?
Ja dat bedoel ik idd, als je dan beneden op kleuren mixer weergeven klikt dan kan je ook de kleur groen kiezen ;). Echter blijf de taakbalk zwart met klein beetje groene glans er in. Wat ik wil is de taakbalk echte kleur kunnen geven bijv rood, groen of blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het misschien fout geformuleerd maar ik heb gparted niet bruut afgesloten hoor: ik heb gewoon de grote exit-knop gebruikt nadat alles voltooid was.

Wat ik raar vind, is dat ik nog altijd een media-direct scherm krijg bij het opstarten en daarna een windows-bluescreen, ook al is heel mijn hdd volgens gparted "unallocated".

Ik las ook: "the problem is that if you resize your boot/system partition, you will be completely unable to boot without repairing windows." Op een ubuntu forum heb ik hierover ook iets gelezen (dat je je vista partitie niet mag resizen met gparted).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:30
Vista partitie kan je gewoon resizen met gparted. Bij een eerste boot zal Vista een Filesystem check doen en daarna booten. ALs je de filesystemcheck niet doet dan faalt het hele OS.

Als ik het goed heb is je Dell Utilparitie essentieel voor het booten van Vista / Media Direct. Als je die hebt geresized kan dat je problemen verklaren. Ik kom iig niet meer aan die partitie...

Even reclame maken voor eigen site: Advanced partioneren: http://home.casema.nl/v.akerboom/Multibooting.html

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 3x na elkaar de herstelfunctie van de vista-installdisk gebruikt. Deze deed steeds iets anders maar na de derde keer kreeg ik een fylesystemcheck van vista en bootte hij. Nu krijg ik bij het opstarten wel allerlei "kan toegangspunt niet vinden"-fouten en ben ik blijkbaar ingelogd op een tijdelijke account. Als ik hem niet meer deftig aan de praat krijg ga ik toch een clean install proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Paul1987 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:46:
[...]

ik heb hier de link naar de standalone pack voor de nederlandse versie voor je

http://www.microsoft.com/...9b-4579-b64a-09146a0ba746

ik hoop dat je er wat aan hebt!
Dankje, werkt prima!
Vanaf vandaag "trotse" eigenaar van Microsoft Windows Vista Home Premium Service Pack 1 (wat een mond vol) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog even een vraagje over de service van dell:

Vorige maand was mijn laptop kapot.
Nou had ik contact opgenomen met fujitsu siemens maar die vroegen dus al 80 euro om de laptop op te halen..

Is dit bij dell ook zo? of zijn ze hier een stuk beter in?( die indruk heb ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij dell hoef je niks te betalen voor je gerantie. Gerantie is gerantie, niks service rij of vezendkosten (tenzij je praat over buiten je gerantie periode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 10:40:
Ik heb nog even een vraagje over de service van dell:

Vorige maand was mijn laptop kapot.
Nou had ik contact opgenomen met fujitsu siemens maar die vroegen dus al 80 euro om de laptop op te halen..

Is dit bij dell ook zo? of zijn ze hier een stuk beter in?( die indruk heb ik)
Gaat dat installeren van SP1 zonder problemen op de M1530? Ik las op internet namelijk dat veel mensen over het algemeen problemen hadden met de installatie van SP1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:10:
[...]

Gaat dat installeren van SP1 zonder problemen op de M1530? Ik las op internet namelijk dat veel mensen over het algemeen problemen hadden met de installatie van SP1.
Dit las ik inderdaad ook op internet, maar heb het gedownload, en hij installeerde het vlekkeloos.
Ben in slaap gevallen dus geen flauw idee hoe lang het precies geduurt heeft :D
Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).