24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW
Verwijderd
JPS schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:39:
[...]
Die had ik ook in gedachten al vind ik heb wel wat klein en plastic. Alternatief zou zijn de 'laser presenter 8000', of de grotere 'laser 8000', die ook een oplaaddock heeft.
Ik neem aan dat je de meegeleverde BT dongle niet gebruikt, maar de ingebouwde BT?
Afgelopen ochtend offert ontvangen (na online chat, kon niet bellen helaas), prijs beviel me niet met een kortingsbon van 15% was ik goedkoper uit.DarkSideX schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:01:
tekst is klein maar goed leesbaar, je moet er natuurlijk geen 3 meter vandaan zitten als je tekst op 96 dpi staat ingesteld, vergelijken in een winkel is aan te raden als je al een 15,4" met 1680x1050 kan vinden...
Eerst was ik nog aan het twijfelen om Insp 1720 te nemen met 17" 1920x1080 maar ben heel blij. Voor mij persoonlijk zou 1920x1080 te klein zijn
@tm030614
Dell XPS M1530 - T9300 - 8600M GT - WSXGA+ 1680x1050 - 200GB 7200rpm - 3GB RAM - 9 cell
Besteld op 17/03 met kortingsbon 15% en standaardkorting van €70 was totaal €1135
Ergens vorige week kon je hem op dell.be €50 goedkoper bestellen met vertraagde levering korting (door duurdere batterij en CPU slechts €50) Kzou zeggen wachten op kortingsbonnen of onderhandelen aan de telefoon want nu staat hij veel duurder
Dus stuur ik netjes terug dat ik de aanbieding niet aantrelijke genoeg vind omdat ik met een 15% kortingsbon ik goedkoper uit ben maar dat ik de agent hartelijk bedank voor zijn inspanningen, krijg je dit terug:
Geachte heer,
Ik zal uw offerte laten vervallen en heb deze ook doorgestuurd naar mijn
collega's.
Zij weten nu ook dat als u zou bellen voor weer een offerte er niet meer
dan 15% korting gegeven zal worden.
Met vriendelijke groet,
Pascale B.
Wat een bagger agent

Edit: Inmiddels met kortingsbonnen van € 1266,99 naar € 1169,29 gegaan. Dat is bijna 100 euro goedkoper
Config: T9300, 320Gb, 3Gb, 1680x1050, 3jaar Accidental Damage Support, Vista Premium.
[ Voor 5% gewijzigd door tm030614 op 09-04-2008 18:18 ]
---------------
Kan je nu ook offertes aanvragen via chat ?
[ Voor 34% gewijzigd door DarkSideX op 09-04-2008 17:35 ]
24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW
Niet echt klantvriendelijk idd, en vooral niet sportief van die agent. Misschien moet je in het vervolg gewoon onder een andere naam bestellen en hopen dat je niet bij dezelfde agent terechtkomt...tm030614 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:27:
[...]
Afgelopen ochtend offert ontvangen (na online chat, kon niet bellen helaas), prijs beviel me niet met een kortingsbon van 15% was ik goedkoper uit.
Dus stuur ik netjes terug dat ik de aanbieding niet aantrelijke genoeg vind omdat ik met een 15% kortingsbon ik goedkoper uit ben maar dat ik de agent hartelijk bedank voor zijn inspanningen, krijg je dit terug:
Geachte heer,
collega's.
Met vriendelijke groet,
Pascale B.
Wat een bagger agentzo iets wil je toch niet op je verkoop afdeling hebben zitten
Verwijderd
http://img145.imageshack.us/my.php?image=20032008046hq7.jpg
Tja, deze praktijk herken ik wel van toen ik ze ook aan de lijn had. Die verkopers zijn ook maar aan het koehandelentm030614 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:27:
[...]
collega's.
Uiteindelijk werd het voordeel van de 15%+5% korting ingehaald door de tijd en heb ik de hele handel geannuleerd. Duurde allemaal veel te lang.
Dat had ik ook een keertje, alleen niet zo erg. Toen heb ik hem er met grof geweld rustig weer terug in geduwd.Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:15:
Na een aantal dagen m'n M1530 in bezit te hebben is bij mij de 'bezel' losgeraakt (zo noemen ze het op internet). Dus dat plastic wat om je scherm zit. Zijn er hier meer mensen met dat probleem? En sturen ze daar een monteur voor langs? Voor de rest echt een superding maar dit is toch wel heel knullig. Zie onderstaande link van iemand anders die het ook had, vond die foto op internet.
http://img145.imageshack.us/my.php?image=20032008046hq7.jpg
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Liquid schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:40:
Dat schiet bij mij om de week wel even los, dan druk ik het weer vast. Naarmate het ouder wordt, hoe meer het zal gebeuren denk ik, want je tilt dus gewoon de achter van de klep omhoog als je je duim op dat zilveren hendel plaatst.

Dat zou ik toch echt wel laten maken hoor als het elke week gebeurt.
Trouwens is die blauwe XPS achtergrond al terecht? Ik had ruzie met Ubuntu installatie dus partities leeg, kheb even die orginele Vista installed maar dat is gewoon echt een home install disc zonder Dell spul, ik had verwacht dat dat een aangeklede Dell install disc zou zijn.
Verwijderd
/edit. bij mij zit het bovenste randje ook iets los. Als het net zo erg wordt als op die foto dan laat ik me dat fijntjes fixen door iemand van dell. tot nu toe heb ik er nog niet zo veel problemen mee.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 12:02 ]
Mijne is helaas al geformateerd dus kan niet meer helpen
1440x900 met een LPLDF00 - LG scherm dus.
Heb hem nu 4uurtjes in bezit en geen negatieve puntjes
Last van lekstroom?Worldtravelon schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:17:
Heb hem nu 4uurtjes in bezit en geen negatieve puntjes
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Hoor wel wat ruis over de oortelefoonuitgang. Ik ga dat straks nog even uitproberen over mijn externe stereo. Ik vind die creativedopjes echt geweldig.
Zonder oortelefoontjes is het geluid in ieder geval vele malen beter dan mijn oude Acer. Niet het beste maar wel goed voor een laptop.
Hoe lang duurt het voordat een service tag actief wordt? Wanneer ik mijn Ident. Systeemetiket invoer krijg ik namelijk een melding dat het nummer niet klopt.DarkSideX schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:01:
yup WSXGA+ 1680x1050 LPLF300, volgens windows vista dan toch, als ik mijn service tag ingeef op de dell website krijg ik geen part numbers te zien
To be, or not to be...
Je servicetag staat aan de onderkant van je laptop.Ansenyi schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:53:
[...]
Hoe lang duurt het voordat een service tag actief wordt? Wanneer ik mijn Ident. Systeemetiket invoer krijg ik namelijk een melding dat het nummer niet klopt.
Heb in mn nieuwe een LG en in degene die teruggaat een Samsung.
HOLY .... wat een verschil.
zag meteen bij het opstarten al dat er een LG in moest zitten, echt
ongelofelijk wat is die helder en scherp.
En vooral erg fijn dat je niet continue een grindtegel als achtergrondt hebt....
Toetsenbord is idd iets bol in het midden en de metalen strip over de speakertjes is aan de rechterkant het hoekje van naar boven gebogen. Beide al foto's van gemaakt en naar dell gestuurd, daar wordt nu naar gekeken.
Systeem blijft idd ook hangen als je de eject knop gebruikt, maar als ik muziek draai, blijft ie wel vaker even herhalen, oa als je op de wireless catcher knop drukt.
Verder ziet vista natuurlijk niet de volle 4 GB geheugen, ben er nog niet helemaal over uit of ik daar nog werk van ga maken. Ben bang voor software problemen met een 64 bits vista. (offtopic, maar iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?)
Voor de rest fijne laptop, doet lekker lang met de accu (9 cel) en scherm is fijn. Kleuren moet ik nog wel wat aan bijdraaien. HDMI werkt ook prettig.
Daar is helemaal niks mis meenoteboeki schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:47:
En vooral erg fijn dat je niet continue een grindtegel als achtergrondt hebt....
Verwijderd
Mag ik vragen welke resolutie je hebt?noteboeki schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:47:
vandaag mn nieuwe 1530 binnen, morgen wordt de ander opgehaald.
Verwijderd
Hangt ook voor een groot deel af welke kabels je gebruikt. Toen ik mijn laptop via goedkope aux-kabels aansloot op mijn 2.1-setje had ik ruis. Toen ik de grote, originele kabel van de speakerset (die normaal aangesloten is op mijn desktop) had ik schitterend geluid.Worldtravelon schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:28:
Ik heb nog geen lekstroom gemerkt.
Hoor wel wat ruis over de oortelefoonuitgang. Ik ga dat straks nog even uitproberen over mijn externe stereo. Ik vind die creativedopjes echt geweldig.
Zonder oortelefoontjes is het geluid in ieder geval vele malen beter dan mijn oude Acer. Niet het beste maar wel goed voor een laptop.
Verwijderd
Met de Creative 2.1-set is het superVerwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:12:
Hangt ook voor een groot deel af welke kabels je gebruikt. Toen ik mijn laptop via goedkope aux-kabels aansloot op mijn 2.1-setje had ik ruis. Toen ik de grote, originele kabel van de speakerset (die normaal aangesloten is op mijn desktop) had ik schitterend geluid.
Ik lees overal dat men het prettig vindt dat er 2 oortelefoonuitgangen aan de voorkant zitten. Ik vind dit eigenlijk minder omdat de kabel van de 2.1-set dan hele tijd in de weg zit.
[ Voor 96% gewijzigd door Travee op 11-04-2008 01:31 ]
Verwijderd
P.S. Lees dat de SP1 van Vista eraan komt
Nu.nl??? We hebben Tweakers.net: nieuws: Microsoft rolt Nederlandse SP1 voor Vista volgende week uit[b][message=29904837,noline]
P.S. Lees dat de SP1 van Vista eraan komt
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Vandaag ook mijn xps m1530 met wsxga+ scherm binnen gekregen. Gelukkig met een LG schermnoteboeki schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:47:
vandaag mn nieuwe 1530 binnen, morgen wordt de ander opgehaald.
Waar kun je zien dat het een LG scherm is?LeNNy schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:05:
[...]
Vandaag ook mijn xps m1530 met wsxga+ scherm binnen gekregen. Gelukkig met een LG schermEn inderdaag zoals notebokie ook al schreef. Wat een ontzettend mooi en helder scherm!!!. Ga hem de komende dagen eens aan de tand voelen.
marc68
Device-manager via system-properties en dan het hardware ID van je monitor opzoeken. De afkortingen en hun betekenis staan oa in dit maar ook 1000 andere fora...
volgende keer even de zoek functie gebruiken het staat namelijk al genoemd maar bij deze toch nog waar je het kan vinden
Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!
er staat alleen maar algemeen PnP-beeldscherm, waar zou ik dan evt een hardware id kunnen vinden ?Paul1987 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:47:
[...]
Device-manager via system-properties en dan het hardware ID van je monitor opzoeken. De afkortingen en hun betekenis staan oa in dit maar ook 1000 andere fora...
volgende keer even de zoek functie gebruiken het staat namelijk al genoemd maar bij deze toch nog waar je het kan vinden
marc68
Verwijderd
Computer-->Properties-->Device Manager-->Monitors-->Generic PnP Monitor-->Properties-->Details-->Hardware Idsmarc68 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:12:
[...]
er staat alleen maar algemeen PnP-beeldscherm, waar zou ik dan evt een hardware id kunnen vinden ?
Zelf even vertalen indien nodig.
Hartelijk dank, ik heb via google gevonden dat het ook een lg scherm is.Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:55:
[...]
Computer-->Properties-->Device Manager-->Monitors-->Generic PnP Monitor-->Properties-->Details-->Hardware Ids
Zelf even vertalen indien nodig.
marc68
ik hoop dat ik ook een LG scherm krijg als ik de verhalen hier en op de rest van het internet zo lees.DarkSideX schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 21:19:
LG schermen lijken wel meer regel te zijn dan samsung in de nieuwste lichting, mijn WSXGA+ ook (besteld op 17 maart)
T8300, 3GB, 320 GB (5400RPM), 1440x900 WXGA+ Vista Ultimate , Product Red
Voor € 871,41 kon ik de XPS toch niet laten lopen.
Ik ben wel voor de 6-cells accu gegaan omdat ik het prijsverschil met de 9-cell toch wel erg groot vond.
Dat grote prijsverschil komt doordat er een tekort aan laptopbatterijen is vanwege een brand in een fabriek vorige maand (bericht op Dell's blog). Is ook al eerder in dit topic besproken.fryskmantsje schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 09:13:Ik ben wel voor de 6-cells accu gegaan omdat ik het prijsverschil met de 9-cell toch wel erg groot vond.
Iemand verder ervaring of op- of aanmerkingen met de XPS1530 wireless N kaart icm met de D-Link DIR-655 of de Asus WL-500w?
Waarschijnlijk word 1 van deze 2 mijn nieuwe router.
Verwijderd
Het icoontje in de system tray is verdwenen en ik kan nergens meer het instelscherm vinden om de eigenschappen van de touchpad te wijzigen.
Iemand hier ervaring mee?
p.s. : ik moet zo gaan werken dus het duurt tot vanavond laat voordat ik weer kan reageren..
Maar wat gebeurt er als ik de 90 watt voor de 510m zou gebruiken, sloop ik hem dan?
of wat gebeurt er als ik de 65 watt zou gebruiken voor de M1530? Alleen maar langzamer opladen?
Ik overweeg de 65 watt adapter te vragen ipv de 90 watt, zodat ik zowel op de slaapkamer als in de woonkamer permanent een adapter kan laten liggen en daar willekeurig welke laptop in kan steken.
Verwijderd
Installeer Dell Touchpad opnieuw. Deze staat op je utility cd, dacht ik.Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:04:
Ik heb gisteren mijn bios geflasht naar versie 8 en ondervindt nu problemen met het horizontaal en verticaal scrollen.
Het icoontje in de system tray is verdwenen en ik kan nergens meer het instelscherm vinden om de eigenschappen van de touchpad te wijzigen.
Iemand hier ervaring mee?
p.s. : ik moet zo gaan werken dus het duurt tot vanavond laat voordat ik weer kan reageren..
Verwijderd
Misschien heeft iemand anders dit probleem al een keer gehad, maar ik kon het niet vinden met de zoekoptie.
en als je de aan/uit schakelaar indrukt nadat je hem aan hebt gezet?Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:39:
Ik heb nog een probleem met mijn XPS m1530. Als ik mijn laptop dicht klap, gaat hij op stand by (of iets in die richting), maar als ik hem dan weer open klap, gaat hij wel weer uit die standby. Alleen het beeldscherm wil niet aan gaan:S, wat ik probeer door op allerlei toetsen te drukken op het touchpad te drukken wat dan ook. Overigens weet ik wel zeker dat hij uit die standby gaat, omdat de lampjes van wifi weer aangaan. Net zoals dat de lampjes bij geluid e.d even omste beurt knipperen (hetzelfde als je de laptop aanzet)
Misschien heeft iemand anders dit probleem al een keer gehad, maar ik kon het niet vinden met de zoekoptie.
Welke videokaart drivers heb je? kijken of er nieuwe zijn of dat er andere zijn kan misschien ook helpen
Ik had dit probleem na opnieuw aanzetten uit slaapstand. Video driver updaten should do the trick, ik heb R180917.exe geinstalleerd en het werkt perfect
ftp://ftp.us.dell.com/video/R180917.exe
Moet je dit eens zien http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=238705Comp-Freak schreef op donderdag 10 april 2008 @ 19:01:
Verder ziet vista natuurlijk niet de volle 4 GB geheugen, ben er nog niet helemaal over uit of ik daar nog werk van ga maken. Ben bang voor software problemen met een 64 bits vista. (offtopic, maar iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?)
"All OEMs use the same CD-Key, and if your BIOS support the OEM upgrade (m1330 and m1530 does), then you can just get the Ultimate Installation disc from Dell (or somewhere) and install w/o need for activation (or CD-Key)."
Dus als je goed leest heb je alleen de 64 bit versie van je vista nodig. Je kan zelfs een vista Ultimate OEM met een Home Premium OEM activeren omdat het in je systeem ingebouwd is.
Enig probleem is hoe je die cd kan vinden, mss eens naar dell bellen of naar microsoft ?
Verder ondersteunt de 64 bit alles wat de 32 bit ondersteund. Alleen haalt het geen voordelen uit als je software geen 64 bit ondersteunt: als je een 64 bit software hebt, kan je deze optimaal gebruiken, indien deze 32 bit is, dan ga je ze draaien op 32 bit en zal je die 64 bit niet volledig kunnen gebruiken. Sommige 32 bit software draaien zelfs beter op de 64 bit. Dus je hebt alleen maar voordelen tenzij je heel oude software gaat gebruiken.
[ Voor 18% gewijzigd door Mudi op 12-04-2008 21:30 ]
Verwijderd
Ik zal dit eens gaan proberen.Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:01:
[...]
Installeer Dell Touchpad opnieuw. Deze staat op je utility cd, dacht ik.
Maar is het dus zo, als ik het goed begrijp, dat als ik een Dell DVD kan vinden met Vista Ultimate, ik die gewoon kan installeren? Of is dat logisch??Mudi schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 21:20:
[...]
Moet je dit eens zien http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=238705
"All OEMs use the same CD-Key, and if your BIOS support the OEM upgrade (m1330 and m1530 does), then you can just get the Ultimate Installation disc from Dell (or somewhere) and install w/o need for activation (or CD-Key)."
Dus als je goed leest heb je alleen de 64 bit versie van je vista nodig. Je kan zelfs een vista Ultimate OEM met een Home Premium OEM activeren omdat het in je systeem ingebouwd is.
Enig probleem is hoe je die cd kan vinden, mss eens naar dell bellen of naar microsoft ?
Verder ondersteunt de 64 bit alles wat de 32 bit ondersteund. Alleen haalt het geen voordelen uit als je software geen 64 bit ondersteunt: als je een 64 bit software hebt, kan je deze optimaal gebruiken, indien deze 32 bit is, dan ga je ze draaien op 32 bit en zal je die 64 bit niet volledig kunnen gebruiken. Sommige 32 bit software draaien zelfs beter op de 64 bit. Dus je hebt alleen maar voordelen tenzij je heel oude software gaat gebruiken.
Verwijderd
Ik heb het stuurprogramma vd utility cd inmiddels opnieuw geinstalleeerd en alles werkt weer prima.Icoontje in de systemtray is ook weer terug.Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:01:
[...]
Installeer Dell Touchpad opnieuw. Deze staat op je utility cd, dacht ik.
Bedankt voor de hulp !
Ik moet zeggen dat iemand met (middel)grote vingers wel in het voordeel is. Ik (vrouw) heb echt kinderhandjes vergeleken met sommigen. Ik krijg mijn vinger niet goed over de laser omdat mijn vingertopje niet zo groot is. Ik krijg mijn vinger er dus niet plat op als het ware. Wil ik het toch voor elkaar krijgen dan moet ik abnormaal hard drukken, even een vinger er over heen halen zit er dus niet in voor mij. Met mijn duim wil het wel prima, die is natuurlijk dikker, dus ik gebruik mijn duim nu maar ookal is dat niet ideaal. Even snel de favoriete website openen met een vinger klonk zo super, in de praktijk dus wel anders.
Verwijderd
dit zou hem moeten zijn?Gman schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:39:
[...]
![]()
Dat zou ik toch echt wel laten maken hoor als het elke week gebeurt.
Trouwens is die blauwe XPS achtergrond al terecht? Ik had ruzie met Ubuntu installatie dus partities leeg, kheb even die orginele Vista installed maar dat is gewoon echt een home install disc zonder Dell spul, ik had verwacht dat dat een aangeklede Dell install disc zou zijn.

Verwijderd
Deze is namelijk een stuk goedkoper dan in de plaatselijke winkels + je krijgt nog korting.
Het is het proberen waard, ik ga het in ieder geval toch eens proberen en als je eens op notebookreview eens wat leest, dan lees je dat het vaak mensen is gelukt en dat het toch mogelijk is, anderzijds zeggen sommigen dat het niet gaat. Het is dus gewoon proberen en zien als het lukt. Het is maar een paar uur werk dat voortaan iedereen 110 euro kan besparen !!!!!Tralapo schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:06:
[...]
Maar is het dus zo, als ik het goed begrijp, dat als ik een Dell DVD kan vinden met Vista Ultimate, ik die gewoon kan installeren? Of is dat logisch??
Vandaag telefoontje gehad dat ik een nieuwe krijg. Had van mij niet gehoeven, volgens mij is die strip gewoon te vervangen (incl touch knoppen enz) maargoed, dat durfden ze niet aan. Dus ben benieuwd hoe lang die nieuwe op zich laat wachtenComp-Freak schreef op donderdag 10 april 2008 @ 19:01:
Hier sinds dinsdag ook mn m1530 binnen. Bevalt tot nu toe vrij goed, maar een aantal dingetjes kloppen nog niet.
Toetsenbord is idd iets bol in het midden en de metalen strip over de speakertjes is aan de rechterkant het hoekje van naar boven gebogen. Beide al foto's van gemaakt en naar dell gestuurd, daar wordt nu naar gekeken.
dat is goed nieuws, ben je in ieder geval van je problemen af. ik moet nog even wachten tot ik de mijne heb, maar dit zijn zeker dingen vaar ik op ga letten!Comp-Freak schreef op maandag 14 april 2008 @ 09:55:
[...]
Vandaag telefoontje gehad dat ik een nieuwe krijg. Had van mij niet gehoeven, volgens mij is die strip gewoon te vervangen (incl touch knoppen enz) maargoed, dat durfden ze niet aan. Dus ben benieuwd hoe lang die nieuwe op zich laat wachten
Ik heb het energieverbuik van mijn 1530 getest met een voltcraft 3000.maxtrash schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:37:
ik heb reeds een pa-12 65 watt adapter voor mijn oude insprion 510m laptop. Nu zou ik bij een nieuwe XPS M1530 een 90 watt adapter geleverd krijgen maar er zijn ook M1530's met een 65 watt adapter (ik denk als je de onboard video versie hebt). Deze zijn volgens mij compatible met de pa-12
Maar wat gebeurt er als ik de 90 watt voor de 510m zou gebruiken, sloop ik hem dan?
of wat gebeurt er als ik de 65 watt zou gebruiken voor de M1530? Alleen maar langzamer opladen?
Ik overweeg de 65 watt adapter te vragen ipv de 90 watt, zodat ik zowel op de slaapkamer als in de woonkamer permanent een adapter kan laten liggen en daar willekeurig welke laptop in kan steken.
Full load ~82 watt
Licht gebruik ~ 37 watt
Idle ~ 30 watt
Opladen laptop, laptop uit ~ 50 watt
Bij volledige belasting gaat een 65 watt voeding het dus niet trekken.
nu zie ik dat mijn beeldscherm een auo2077 ?? is. Is dit de LG ? , het is iig geen sec.
Hoe ziet je scherm eruit, slecht of niet?
Welke resolutie heeft jouw scherm, zeker 1440 x 900?
[ Voor 18% gewijzigd door jj71 op 14-04-2008 13:24 ]
Verwijderd
Ai.. net mijn 1530 besteld met 1440x900 scherm in de hoop dat dit nu automatisch de LG wordt, gezien de laatste leveringen.BlowFish schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:04:
nu zie ik dat mijn beeldscherm een auo2077 ?? is. Is dit de LG ? , het is iig geen sec.
Hier het lijstje van de 1440x900 - WXGA+ schermen:
AU Optronics AUO2077 - Dell P/N: GU429
Samsung SEC3157 - Dell P/N: W345C
LG Philips LPLDF00 - Dell P/N: XP059
Ik lees niet veel positiefs over de auo2077 op verschillende sites. Hoop van harte voor je dat het toch een goed scherm is! Wat vind jij er tot nu toe van?
In bestelling: XPS 1530 Tuxedo Black T9300, 4GB, 1440x900, 320GB, 6-cell
Edit: Sorry jj71, je was me voor..
Eigenlijk niet slecht en ik ben vrij kieskeurig.. toen ik hem opstartte dacht ik mooi ik heb een LG (heb geen LG live gezien ) werk zelf part-time bij de mikro-electro waar heel wat laptops staan en dit beeld doet zeker niet onder voor het gemiddelde scherm.jj71 schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:22:
@BlowFish: Even Googelen op "dell auo2077" en je vindt dit en dit. Dat is een AU Optronics scherm, niet van LG dus, en het schijnt helaas één van de slechtere soort schermen te zijn.
Hoe ziet je scherm eruit, slecht of niet?
Welke resolutie heeft jouw scherm, zeker 1440 x 900?
Nu ben ik eigenlijk wel heel benieuwd naar hoe zo'n LG er dan uitziet

Heb mijn m1530 op 1/04 besteld zou er 6/5 zijn maar heb hem vandaag al
t8300 / 8600 GT 200 gig 7200rmp / 4 gig ram
Verwijderd
Nou ja, wat niet weet, wat niet deert, toch?BlowFish schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:27:
[...]
Eigenlijk niet slecht en ik ben vrij kieskeurig.. toen ik hem opstartte dacht ik mooi ik heb een LG (heb geen LG live gezien ) werk zelf part-time bij de mikro-electro waar heel wat laptops staan en dit beeld doet zeker niet onder voor het gemiddelde scherm.
Nu ben ik eigenlijk wel heel benieuwd naar hoe zo'n LG er dan uitziet.
Ik hou hem ook lekker ben zeer tevreden over deze laptop, geen last van tintellingen en gebold toetsenbord.Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:29:
[...]
Nou ja, wat niet weet, wat niet deert, toch?
Verwijderd
Verwijderd
Slaapstand? Sluimerstand?Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:06:
Zijn er mensen waar de laptop soms wel eens uitvalt? Ik heb gisteren mijn bios geupdate en nu valt hij op de gekste momente gewoon uit. Als ik de laptop dan weer aanzet kan ik me ook meteen weer aanmelden, er hoeft niet eerst opgestart te worden oid. Heel apart...
Verwijderd
Vanwaar heb ge uwe gekregen, uit Ierland of PolenBlowFish schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:33:
[...]
Ik hou hem ook lekker ben zeer tevreden over deze laptop, geen last van tintellingen en gebold toetsenbord.
Hoe kun je het ook nog eens zien vanwaar ze komen. Ik denk dat ze voortaan ook de AU Optronics gaan leveren, jammer mijne kwam juist morgen aan. Ik zal jullie vertellen welk ik heb en als het standaard is geworden. Hopelijk is het een goed scherm
als ik jou was zou ik even naar het energie beheer schema kijken. en daar wat aan passingen maken, mocht het dan nog voor komen dan zou ik dell bellenVerwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:24:
ja daar lijkt het inderdaad wel op. Mijn accu geeft echter nog 90% aan en ik ben er ook gewoon mee aan de gang. Dat kan het dus ook niet zijn.
Ja allicht, ik test standaard op 1024 * 768 want ik heb de gratis versie van 3dmark06 dus kan dat niet veranderen. Heb sinds kort ook XP erop gezet, die komt tot 3900 punten. Nog steeds niet om steil van achterover te vallensilmaril8 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 18:06:
[...]
Heb je wel met de goede resolutie getest? Als zij met 1024x768 testen en jij met 1280x800 is er een verschil ja.
Uhm, de gratis versie van 3dmark06 test op resolutie 1280x854... Dit staat gewoon ook bij de details van je 3dmark06 resultaat.supern0va schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:41:
[...]
Ja allicht, ik test standaard op 1024 * 768 want ik heb de gratis versie van 3dmark06 dus kan dat niet veranderen. Heb sinds kort ook XP erop gezet, die komt tot 3900 punten. Nog steeds niet om steil van achterover te vallenIk bedoel, als een game draait dan draait 'ie, ok, maar 3dmark is een indicatie voor hoe goed games draaien. Ik leid daaruit af dat 't bij anderen die hetzelfde systeem hebben (nog) beter zou moeten draaien en dat is jammer. Voor mij, that is
Daarbij: er zijn nog meer factoren die 3dmark06 beinvloeden. O.a.: zorg ervoor dat energiebeheer op prestaties ipv kwaliteit staat.
[ Voor 12% gewijzigd door silmaril8 op 14-04-2008 16:00 ]
Verwijderd
maar blijkbaar zijn er toch nog wat tevreden gebruikers met dit type scherm
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=151032
zo te lezen zijn de wsxga+ schermen die laatst verzonden zijn wel nog goed. Iemand nog pas een gehad?
Heb je naar de datum gekeken wanneer ze het zeiden ?Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:09:
Ik ging er vanavond ook een bestellen tot ik dit over het nieuwe scherm las
maar blijkbaar zijn er toch nog wat tevreden gebruikers met dit type scherm
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=151032
zo te lezen zijn de wsxga+ schermen die laatst verzonden zijn wel nog goed. Iemand nog pas een gehad?
Het is bijna een jaar geleden dat ze het hebben gepost, ondertussen kan alles veranderd zijn. Ik hoop gewoon op een goed scherm, mijne zal waarschijnlijk beter zijn dan wat ik nu heb dus ik verwacht gewoon een mooi scherm.
Config: Product RED, T9300, 4 GB RAM, 8600M GT, 1680 x 1050 CCFL scherm, 320 GB harddisk, Vista Ultimate, 6-cel batterij.
Hier mijn eerste indrukken. Ik heb hiervoor een M1330 gehad.
- Er is een opvallend kleurverschil in de deksel: de klep zelf is duidelijk donkerder rood dan de randen. Zie foto 3 hieronder. Zijn er meer mensen die dit hebben?
- Hij is duidelijk een stuk groter dan de M1330.
- Hij komt met BIOS versie A07 (niet de nieuwste versie A08).
- Het scherm ziet er zeer goed uit, heel scherp en helder. Het is een LG scherm (LPLF300).
- Er zit een dode pixel bijna precies in het midden van het scherm. Valt niet op, tenzij je er een wit window op zet.
- 32-bit Vista ziet 3,5 GB (om precies te zijn 3582 MB) van de 4 GB geheugen.
- Vista prestatie-index: 5,0 (proc: 5,4 / geheugen: 5,0 / grafisch: 5,9 / spellen: 5,4 / harddisk: 5,4)
- Gegraveerd RED logo linksonder op het aluminium en speciale RED desktopachtergrond.
- Er zit een 90W adapter bij.
1. Het RED logo

2. De laptop met RED desktop

3. Kleurverschil tussen klep en rand

Ik ben natuurlijk niet zo blij met dat kleurverschil, het ziet er niet zo netjes uit.
En die dode pixel is ook jammer. Wat is Dell's policy m.b.t. dode pixels?
Verder is het een prachtige laptop.
*edit*: Als ik de adapter aan een niet-geaard stopcontact aansluit, dan voel ik ook "gezoem" op de aluminium bovenkant. Ik heb nog niet heel goed geluisterd, maar mijn eerste indruk is dat het geluid (de speakers) beter is dan op de M1330.
[ Voor 6% gewijzigd door jj71 op 14-04-2008 21:04 ]
BIOS update A08 werd gereleased op 25 mrt dus eigenlijk zouden ze toch al moeten geupdate zijn, maar het flashen is snel en pijnloos
Verwijderd
en die links onderin de toetsenbord red logo maakt het ook niet echt mooier op.
Nou ja, heb liever een kleurverschil dan tintelingen, slecht scherm of erger. Ik kijk toch meer daar het scherm dan de buitenkant tenslotte.
Vanavond via E-Bay nog een 9-cell accu weten te scoren voor € 87,--. Beter dan de prijzen die Dell rekent op het moment.
[ Voor 23% gewijzigd door Fryskmantsje op 14-04-2008 23:11 ]
Het kleurverschil vind ik een ernstiger probleem, en ik vraag me af hoe de kleur eruit ziet bij andere mensen die een rode hebben.
waarom zou je het niet gewoon proberen, in feite is het een defect product. terwijl dat tegenwoordig zeker niet meer hoeftjj71 schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:15:
Het is geen "bright pixel", maar een donkere (sub)pixel - op een lichte achtergrond zie je een donker puntje als je van dichtbij naar het scherm kijkt. Het valt niet echt op, en je moet ook wel met je neus erop zitten om het te zien. Jammer, maar ik vind het niet echt de moeite waard om het hele beeldscherm te laten vervangen. Zou Dell dat wel doen voor één pixel? Als er iemand ervaring mee heeft dan wil ik het wel graag weten.
Het kleurverschil vind ik een ernstiger probleem, en ik vraag me af hoe de kleur eruit ziet bij andere mensen die een rode hebben.
update1: Heb nog even naar het type gekeken: WDC WD2500BEVS-75UST0 232,88 GB. Op andere websites klagen meer mensen dat deze ratelt/tikt, bij jullie ook?

update2: Ik heb dit topic gevonden: KLIK Zelfde gebruiker zit ook op notebookreview.com
Bovenstaande links even kort samengevat:
Download en installeer hdparm. Link: http://hdparm-win32.dyndns.org/hdparm/ (hdparm-6.9-20070516.win32-setup.exe) Dan open je CMD (met administrator rechten) en typ dit in:
"C:\Program Files\hdparm\bin\hdparm.exe" -B 254 hda
Ik weet niet of het helpt, misschien heb je er wat aan.
Tevens hoor ik een erg hoog, onregelmatig piepje. Het geluid is het sterkst tussen de touchpad en fingerprint reader, hm... Weet iemand wat dit kan zijn? Het geluid heeft een dusdanige hoogte dat sommigen het niet eens zullen horen maar als ik in alle rust wat zit te lezen vind ik het knap irritant.
Verder heb ik een USB poort (bovenste aan de linkerkant) waar ik erg veel kracht moet zetten om daar iets in te pluggen. Dat is iets te krap gemaakt maar ik maak daar maar geen probleem van.
Waar ik ook onder val. Wat een kleuren, ik zie echt verschil. Mijn andere laptops vind ik nu zelfs lelijkDarkSideX schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:50:
Hier in het ervaringen topic deel 2 heb ik toch een paar mensen gezien die vorige week hun toestel gekregen hebben met LG scherm, waaronder ikzelf

Morgen ga ik mijn eerste CAD presentatie houden met deze laptop. Lekker met de afstandsbediening werken. Wat zal iedereen opkijken zeg
[ Voor 106% gewijzigd door Travee op 15-04-2008 08:36 ]
Precies hetzelfde bij jou is dus standaard....Het stoort mij in elk geval nietjj71 schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:15:
Het is geen "bright pixel", maar een donkere (sub)pixel - op een lichte achtergrond zie je een donker puntje als je van dichtbij naar het scherm kijkt. Het valt niet echt op, en je moet ook wel met je neus erop zitten om het te zien. Jammer, maar ik vind het niet echt de moeite waard om het hele beeldscherm te laten vervangen. Zou Dell dat wel doen voor één pixel? Als er iemand ervaring mee heeft dan wil ik het wel graag weten.
Verwijderd
15,4-inch WUXGA (1.920 x 1.200) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™ [meerprijs € 170,00]
Helaas is er nog geen optie voor een USB-vergrootglas...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 09:50 ]
Verwijderd
dat zou echter niet naar europa komen, hoe betrouwbaar die bron is weet ik echter niet:
bron: http://www.computerbase.d...ps_m1530_led-_hd-display/
allo,
Herr Schütz hat ganz klar folgendes gesagt:
Wir werden den XPS M1530 zu keiner Zeit mit einem LED Panel verkaufen. Diese Aussage gilt für den XPS M1530 für ganz Europa, den mittleren Osten und Afrika.
Die Zweifler können das zur Sicherheit nochmal hier nachlesen . Das stimmt auch heute noch. Das wir das Panel in USA anbieten war klar.
Markus Schütz, Senior Press Reviews Manager
Dell Europe, Middle East, Africa
Verwijderd
Thanx, heb zelfde probleem van keihard tikken uit me 250GB schijf (net of kop keihard tegen zijkant van de schijf aan slaat). Opzich geen probleem aangezien hardeschijf voor rest wel goed doet, en op deze manier kan ik hem mooi over 10 maanden laten vervangen voordat de gerantie afloopt. Want zeg nou zelf die harde schijf klinkt echt als of die stuk is.Worldtravelon schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 00:50:
Ik hoor mijn harde schijf (besteld: 250GB 5400rpm) vaak tikken. Voor langere tijd zelfs constant.![]()
update1: Heb nog even naar het type gekeken: WDC WD2500BEVS-75UST0 232,88 GB. Op andere websites klagen meer mensen dat deze ratelt/tikt, bij jullie ook?
[afbeelding]
update2: Ik heb dit topic gevonden: KLIK Zelfde gebruiker zit ook op notebookreview.com
Bovenstaande links even kort samengevat:
Download en installeer hdparm. Link: http://hdparm-win32.dyndns.org/hdparm/ (hdparm-6.9-20070516.win32-setup.exe) Dan open je CMD (met administrator rechten) en typ dit in:
"C:\Program Files\hdparm\bin\hdparm.exe" -B 254 hda
Ik weet niet of het helpt, misschien heb je er wat aan.
Tevens hoor ik een erg hoog, onregelmatig piepje. Het geluid is het sterkst tussen de touchpad en fingerprint reader, hm... Weet iemand wat dit kan zijn? Het geluid heeft een dusdanige hoogte dat sommigen het niet eens zullen horen maar als ik in alle rust wat zit te lezen vind ik het knap irritant.
Verder heb ik een USB poort (bovenste aan de linkerkant) waar ik erg veel kracht moet zetten om daar iets in te pluggen. Dat is iets te krap gemaakt maar ik maak daar maar geen probleem van.
[...]
Waar ik ook onder val. Wat een kleuren, ik zie echt verschil. Mijn andere laptops vind ik nu zelfs lelijk
Morgen ga ik mijn eerste CAD presentatie houden met deze laptop. Lekker met de afstandsbediening werken. Wat zal iedereen opkijken zeg
Kwam via via een site tegen met een progje waarmee je schijnbaar dode pixels kunt repareren.
Weet iemand of dit zou werken?
http://www.jscreenfix.com/
Ik ben bang dat het bij mijn kapotte pixel (die zwart is op een witte achtergrond) niet zal werken:
Die van mij is waarschijnlijk een dead pixel (geen stuck pixel).What is a stuck pixel?
A stuck pixel is a bright dot of colour most noticeable when the rest of the screen is black. Stuck pixels are fairly common on high resolution LCD screens. Stuck pixels sometimes start working again with time unless they appear black on a white background, these are known as dead pixels.
[ Voor 36% gewijzigd door jj71 op 15-04-2008 12:37 ]
als een minuskuul stofje.
Schijnbaar kan je ook met dode pixels het e.e.a. uitproberen.
http://lifehacker.com/sof...ds-dead-pixels-152062.php
http://killdeadpixel.com/
http://labnol.blogspot.co...est-check-and-repair.html
Zal wel eens wat gaan proberen....
Het scherm is een lg scherm, geeft een prachtig scherp beeld, geen toetsenbord probleem of rare geluiden. Ik voel wel iets tintelen maar dat is zo minimaal dat ik dat niet als een probleem ervaar.
Wat wel wat vreemd is, is dat de wireless erg veel moeite heeft om met mijn netwerk te verbinden als hij op de batterij draait, met stroom geen probleem. Ik vermoed een driver probleem. Wat in vergelijking met de 6400 erg tegenvalt is het geluid, ik snap nu waarom ze koptelefoon meeleveren. Het geluis is gewoon slecht en muziek luisteren doe ik dan wel op andere wijze. De bloatware viel me erg mee, mcafee er af gegooid al had ik niet het idee dat het mijn laptop erg vertraagde. Roxio eens aan het testen na jaren met Nero te hebben gewerkt. Mediadirect had ik maar heel kort werkend op mijn 6400, na de 1e verse install nooit meer aan de praat gekregen. Op de 1530 eens testen maar ik vermoed dat ik uiteindelijk de harde schijf eens wat logischer indeel al vind ik de restore funktie wel handig. Over de batterij, hmm ik heb de 6 cells en vind de batterijduur wat kort, zou wel een 9 cell willen op den duur als de prijzen hopelijk zakken.
Games, cod 4, half life 2 allemaal prachtig, dat ik nog eens op een laptop zou gamen
Ik kan de 1530 erg aanraden, met dell korting was ik 730 kwijt en dat is well spend
(t7250, 2 gb , 8600 gts, 1440x900, 6 cell)
marc68
Verwijderd
Zoals je in vele verschillende posts en op foto's ook hebt kunnen zien: ja. (Check even de startpost --> Foto's van Killzone's 1530 met 9-cell). Maar hij steekt alleen aan de onderkant iets uit en tilt dus je laptop aan de achterkant op, waardoor hij eigenlijk ideaal gekanteld staat om lekker te typen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:23:
steekt de 9cells batterij eigenlijk uit, buiten de notebook?
Ik heb ook een rode, zonder kleurverschil. Aan jouw foto's te zien lijkt het of het grote paneel verkleurd is (vaalrood) en dat de randen wel de juiste kleur rood hebben.jj71 schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:15:
Vandaag halve stad afgelopen voor een bluetooth muis. Nergensssss te vinden.. Overal beweerden ze dat alle draadloze muizen met een ontvanger werken, met een eigen frequentie, dat je in je usb poort steekt. Bluetooth muizen is niet mogelijk want dat raakt in de war met andere apparatuur. Ja daaagg, ik weet dat de Logitech V470 bestaat en dat hij het prima doet bij gebruikers hier. Bij de mediamarkt kwamen ze ook met het zelfde verhaal maar naar een zoektocht vond ik de v470, maar dat was helaas de witte en ik wil toch echt blauw of zwart (mag wel voor die prijs). Heb de witte wel kunnen testen, is wat aan de kleine kant maar geschikt hoorKillzone schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 13:32:
Ik kan inmiddels bevestigen dat de Logitech V470 zonder problemen werkt met de ingebouwde bluetooth.
EDIT: Is ook geen vraag naar, maar meld het even.
Men neme de pricewatch, en daaruit blijkt, dat men de Logitech V470 het beste kan bestellen bij Redcoon Benelux. Het goedkoopste met verzendkostenWorldtravelon schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:46:
[...]
Vandaag halve stad afgelopen voor een bluetooth muis. Nergensssss te vinden.. Overal beweerden ze dat alle draadloze muizen met een ontvanger werken, met een eigen frequentie, dat je in je usb poort steekt. Bluetooth muizen is niet mogelijk want dat raakt in de war met andere apparatuur. Ja daaagg, ik weet dat de Logitech V470 bestaat en dat hij het prima doet bij gebruikers hier. Bij de mediamarkt kwamen ze ook met het zelfde verhaal maar naar een zoektocht vond ik de v470, maar dat was helaas de witte en ik wil toch echt blauw of zwart (mag wel voor die prijs). Heb de witte wel kunnen testen, is wat aan de kleine kant maar geschikt hoorNu ga ik maar internet afstruinen voor de beste prijs!
Ik vind de V470 echt super, hij is klein, makkelijk mee te nemen, reageert goed.
M'n 1530 doet het nog steeds super, nog geen enkel probleem tegen gekomen, behalve 1:
Wanneer ik de ingebouwde microfoon gebruik, en dan iets opneem, krijg ik op de opname een gigantisch hoge piepstem. Heel grappig, maar ook heel vervelend. Dell maar eens bellen of er een oplossing voor is (drivers oid). Als ik m'n gehele laptop moet opsturen is het jammer, maar helaas. Voor dit kleine probleem ga ik hem niet opsturen oid
Ik deel even mee dat ook ik mijn xps m1530 ontvangen heb vandaag. Ik heb ook het AUO2077 scherm, net zoals Blowfish. Toch ben ik ook tevreden met het scherm, ondanks dat het geen LG is. Ik heb altijd op een Ultrasherp (PVA) van Dell gewerkt en zie niet onmiddellijk verschil. Ik heb dus totaal niet de indruk dat dit scherm grainy is. In de loop van de week ga ik mijn nieuwe werkmakker aan uitgebreide tests onderwerpen en zal mijn ervaringen hier dan posten.BlowFish schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:01:
Ik wilde nog ff terug komen op het AU Optronics scherm wat in mijn Dell zat welke ik gister ontvangen heb. Alhoewel er gezegd wordt dat dit een van de mindere schermen moet zijn ben ik zeer tevreden met dit scherm. Het beeld is echt super scherp 1440x900 en het conttrast is ook zeer goed. Ik zou dus niet gelijk out freaken als er geen LG scherm geleverd wordt de AU optronics is ook goed iig degene die ik heb totaal niet grainy!
Ik heb mijne ook gekregen, een prachtding. Ook een AUO2077 en ziet er zeer goed uit.Oli469 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:17:
[...]
Ik deel even mee dat ook ik mijn xps m1530 ontvangen heb vandaag. Ik heb ook het AUO2077 scherm, net zoals Blowfish. Toch ben ik ook tevreden met het scherm, ondanks dat het geen LG is. Ik heb altijd op een Ultrasherp (PVA) van Dell gewerkt en zie niet onmiddellijk verschil. Ik heb dus totaal niet de indruk dat dit scherm grainy is. In de loop van de week ga ik mijn nieuwe werkmakker aan uitgebreide tests onderwerpen en zal mijn ervaringen hier dan posten.
Alleen heb ik 2 dode pixels, wat kan ik er tegen doen
Verder heb ik nog niet de tijd om het grondig te bekijken. Tegen de avond kan ik nog meer zeggen. Alleen al jammer van de dode pixels
Dit topic is gesloten.
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).