Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #11

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 29.891 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 21:25
Bij mij is de tussen haakjes cijfer groter als de DRP... 310 (368). Wat betekent het nou precies??

Ik zit nu trouwens in C2G4. Mijn doelstelling is om af en toe een puntje te pakken zodat ik niet degradeer.

Ik zal nog even moeten uitvinden wat mijn keuze zal worden kwa engine enzo aangezien het mijn eerste keer is in C2 en ik ff moet inlezen in het verschil tussen Works en Customer.

@ Reggie:

Ik gebruik trouwens de nederlandse vertaling en ik zie bij sommige banden en motor nog engelse dingen staan (High, medium, low)

EDIT:

Kheb mijn Leveranciers gekozen, test gedaan en even 1 practice rondje gedaan en 91% DRP :). Ik denk dat de gegevens dus nog wel aardig kloppen.

[ Voor 12% gewijzigd door Kroketje op 10-04-2008 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:00
Kroketje schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:50:
Bij mij is de tussen haakjes cijfer groter als de DRP... 310 (368). Wat betekent het nou precies??
De huidige drp van jouw driver is 310 en hij zal met training nooit beter worden dan 368 omdat de eigenschappen nu aparte limieten hebben en je niet alles meer naar 100 kan trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou me driver is er aardig goed doorheen gekomen, naar mijn inzien ook wel beter zo.

Reset heeft wederom niet al te lang geduurd. Niet slecht.

Nu de suplier keuze maken, wordt weer fijn :D, hele seizoen wordt grotedeels bepaald met je keuze. Gaan we overigens weer doelstellingen bijhouden? ;) Ben er zelf nog niet helemaal over uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 07:50

The_DoubleU

Tweaker in München

Laat ik me hier ook maar eens weer melden.
Vorige groep (C3-G10) was erg gezellig maar geen tweakers. Maar nu zit C2-G3 er vol mee.

Ik denk dat het een leuk seizoen gaat worden.
Go Tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbennn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 17:42
Nou, ik ga ook eens beginnen met F1time. Ingedeeld in C4-G11 (Gerben van der Stouwe). Eens zien hoe het gaat. Doelstelling: Paar puntjes pakken en vooral ervaring opdoen

Qualify ging gister niet al te best. Hopen op een betere race.

[ Voor 16% gewijzigd door gerbennn op 11-04-2008 00:46 ]

</signature>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:05:
Nou me driver is er aardig goed doorheen gekomen, naar mijn inzien ook wel beter zo.

Reset heeft wederom niet al te lang geduurd. Niet slecht.

Nu de suplier keuze maken, wordt weer fijn :D, hele seizoen wordt grotedeels bepaald met je keuze. Gaan we overigens weer doelstellingen bijhouden? ;) Ben er zelf nog niet helemaal over uit :P
Zeg leipe panther, reageer eens en doe een bodje :P
Dan kunnen we weer een leuke competitie beginnen met Grrrene en Brid 8) (en de 10 andere GoT-teams in onze groep }:O )

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Suppliers gekozen, de P en W gedaan, ik ben benieuwd! Nu nog even gaan nadenken over een race strategie en over twee dagen de Q maar eens doen dan...

Ik heb er vertrouwen in :)
ook al is mn driver slechts de 18e van de groep...

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb echt een enorme gok genomen en m'n driver nog een keer een nieuw contract aangeboden. Ik heb gezocht naar vergelijkbare coureurs en wat ze vragen, maar dat is echt fors meer dan wat de mijne gaat krijgen komend seizoen. Alsnog een rib uit m'n lijf, maar m'n buffer zou groot zat moeten zijn :) Ik denk dat ik met het budget net rond moet komen dit seizoen, maar dat zien we vanzelf wel :Y)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Ik vind het een redelijk voorbarige actie Rene...
Nog voordat er echt duidelijk is wat er met de markten gaat gebeuren, en of er nog toevoegingen bijkomen...
Ik heb gister ook eens de markt doorgenomen en het klopt wel dat je of een jonge driver krijgt voor 1.8 a 1.9 miljoen die 100 punten moet groeien, of je hebt er 1 die kost meer dan 3 miljoen voor een gem. C2 Driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

(jarig!)
Op dit moment heb je denk weinig aan de rijders markt.
Van alle rijders zijn volgens mij de stats aanpepast, maar niet de waarde.

Misschien dat de nieuw te generen rijders wel weer een normale prijs vragen.

Hoop trouwens dat ik dit seizoen goed mee kan draaien. De rijder is het probleem niet.
Deze is net zo goed als die van BluePanther en die bleef ook netjes in de groep.
Dus er is hoop.

Volgend seizoen kan het lastig worden als er een nieuw talent word binnen gehaald.
Ik ben niet van plan om 3M per race te gaan betalen aan mijn rijder.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dauthi schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:26:
Ik vind het een redelijk voorbarige actie Rene...
Nog voordat er echt duidelijk is wat er met de markten gaat gebeuren, en of er nog toevoegingen bijkomen...
Ik heb gister ook eens de markt doorgenomen en het klopt wel dat je of een jonge driver krijgt voor 1.8 a 1.9 miljoen die 100 punten moet groeien, of je hebt er 1 die kost meer dan 3 miljoen voor een gem. C2 Driver.
Nou, vorig seizoen ben ik flink genaaid doordat Tadas zonder melding een aantal contractvernieuwingen had teruggedraaid en ik na 5-6 races eindelijk m'n contract weer vernieuwde, m'n rijder was toen flink beter geworden en de rek is er nog niet uit, zo te zien. Volgend seizoen wil ik gewoon knallen en dat mag IMO wat kosten :) Ik weet wat ik aan deze rijder heb: hij houdt de auto heel. Misschien is het bijgeloof, maar ik heb sterk het vermoeden dat dat een skill is die ergens verborgen is en met 0 uitvalsbeurten vorig seizoen mag ik toch niet klagen, dacht ik zo ;)

We kunnen wel allemaal gaan wachten tot Tadas de markten op orde heeft, maar tegen die tijd (halverwege het seizoen?) is m'n rijder flink duurder, vermoed ik. Zo niet, dan heb ik misgegokt. 't Spel blijft toch een grote gok :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:54:
[...]
We kunnen wel allemaal gaan wachten tot Tadas de markten op orde heeft, maar tegen die tijd (halverwege het seizoen?) is m'n rijder flink duurder, vermoed ik. Zo niet, dan heb ik misgegokt. 't Spel blijft toch een grote gok :o
En dat frustreerd me nu toch redelijk... :X
Heb tot 2 à 3 maal een poging gedaan iets voor de lange termijn op te bouwen, maar dat werd keer op keer afgestraft door de (soms) rare veranderingen en acties van Tadas... |:(
Op die manier kan je dus nooit strategisch spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, dus strategie is bij mij dan ook overboord gegooid. Ik zie wel waar het schip strandt. Als ik failliet ga zie ik dat maar als uitdaging: uit de rode cijfers blijven als het geld op is :P

Zo vroeg ik Jon Payton net op het forum waarom de structuur van de groepen niet aangepast wordt naar zo'n 1/2/4/8/16/etc. systeem zoals al vaker voorgesteld is. Enige antwoord: Tadas wil dat niet. *zucht* Iets meer onderbouwing zou fijn zijn, of zit Tadas echt met oordoppen in op z'n troon, zodat hij het geklaag niet hoeft te horen?

[ Voor 46% gewijzigd door Grrrrrene op 10-04-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
brid schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:40:
Op dit moment heb je denk weinig aan de rijders markt.
Van alle rijders zijn volgens mij de stats aanpepast, maar niet de waarde.

Misschien dat de nieuw te generen rijders wel weer een normale prijs vragen.

Hoop trouwens dat ik dit seizoen goed mee kan draaien. De rijder is het probleem niet.
Deze is net zo goed als die van BluePanther en die bleef ook netjes in de groep.
Dus er is hoop.

Volgend seizoen kan het lastig worden als er een nieuw talent word binnen gehaald.
Ik ben niet van plan om 3M per race te gaan betalen aan mijn rijder.
Ja maar waarom zou de waarde moeten worden aangepast? De verhoudingen zijn namelijk exact hetzelfde als voor de reset. enige verschil iedereen is zo'n 20 - 25% verloren maar verder niks. Dus als alle drivers weer goedkoper zouden worden krijg je weer exact hetzelfde probleem.

Het gedrag van de managers moet veranderen en de enige manier waarop dat gaat gebeuren is als er een paar failliet gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Precies, zo hadden wij ene Jakab Zoltan in onze groep zitten in C3G9, op het randje van de afgrond (financieel gezien dus), al twee seizoenen met Ford/Ford rijdend, om maar geld te besparen, maar wel met een 20-21-jarige rijder met superstats |:( Testen kon hij niet meer betalen, maar hij had wel weer het contract verlengd. Dat is toch gewoon superstom?

Hij zit nu op de een of andere manier in C4G27, failliet laten gaan? Reset gevraagd? Kan dat? Anyway, gewoon je hele team naar de kloten omdat je eigenwijs vasthoudt aan een jonge superdriver :X

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 10-04-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:47:
Hij zit nu op de een of andere manier in C4G27, failliet laten gaan? Reset gevraagd? Kan dat? Anyway, gewoon je hele team naar de kloten omdat je eigenwijs vasthoudt aan een jonge superdriver :X
Ehm :X :X daarom wil ik die van mij dus dumpen...
Vorig seizoen --> superdriver + suppliers + testen = 60 mln down the drain... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Oei, da's wel heftig :o Naja, we zullen zien wat het dit seizoen wordt. Desnoods dump ik hem gewoon als ik dit seizoen al amper rond kom, nogmaals: buffer is groot zat en als ik later verleng, wordt dat contract 17 races lang duurder vanwege betere skills :) Als ik hem 3 races voor het einde van dit seizoen dump (als ik dus niet rondkom), kan ik op dat moment alsnog een andere aannemen die ik wel kan betalen. Ik vind die dump-functie dus een prima uitvlucht als deze gok verkeerd uitpakt :)

[ Voor 30% gewijzigd door Grrrrrene op 10-04-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Bij mij wordt het ook een moeilijk verhaal financieel als resultaten uitblijven...

Dan wordt het minder testen :) scheelt toch 2 miljoen per race...

Hopelijk rijd mijn coureur niet in de eerste race de auto total loss...

Maar voorlopig lijk ik in de middenmoot te gaan rijden wat genoeg moet zijn om mn balans sluitend te krijgen..

[ Voor 20% gewijzigd door itsgreen op 10-04-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Woei, gedegradeerd naar C4G4 -O- ach, kan ik weer wat geld verdienen (hoop ik)...

Sta nu in de quali 2e geloof ik, van de 6(?). M'n auto is zowat total loss, was de laatste race van het vorige seizoen vergeten, en ook geen onderdelen gehaald, dus een 2-tal onderdelen direct gekocht, en de rest is 50% oid :P Hopelijk haal ik de finish in 1 stuk :+ Iig voor de komende race genoeg onderdelen besteld :)

Nu nog een teamgenoot vinden, zit een belg bij mij, die heb ik ge-PMed, hopelijk wil hij in mijn team, want hij staat boven me in de quali 8)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al dat geklaag van dure drivers :P :P

Iedereen heeft geldnood lijkt het wel. Je kunt nooit alles voluit hebben staan, het is altijd hier meer dan is het daar minder.

Zie dat mensen al flink bezig zijn, 8 mensen al P gedaan en 3 de Q. Gaat hard. Mag ik al zeggen dat Zaranka kampioenskandidaat is? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, dat mag je niet :P

Laten we de eerste race maar 's afwachten. Ik weet niet hoe "professioneel" C2 is, maar het viel me vorig seizoen op hoeveel managers de eerste race op softs doen met een 30L-Q om indruk te wekken op potentiele team mates :) Zaranka zie ik daar niet voor aan, maar bij de eerste race zou ik nog niet durven beweren dat iemand kampioen wordt of niet :) Bovendien zijn de verschillen tussen verschillende motoren nog erg groot, terwijl dat misschien wel uitvlakt na wat upgrades :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:29
Ik weet het natuurlijk nog niet zeker, maar ik denk bepaalde motoren in het begin van het seizoen een groter voordeel hebben dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
Hey jongens, nog enig idee wie ik ben? Ik ga weer meedoen, en ben ingedeeld in Class 4 Group 29.
Andere tweakers in deze klasse? Zo ja, team vormen? Ik kan mijn oude team dinges nog verlengen voor 500k, dus je mag gratis meedoen ;)

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:52

odan

The dark side is within all!

nou kantoor is geopend en ben ingedeeld in Class 4 Groep 18.

wat wel vreemd is: vrije training sta ik 3 seconden achter de snelste met een drp van 93% warmup een halve seconde. en dan kwalificeer ik toch niet echt licht ofzo maar sta ik wel bijna 3 tienden voor die gene 8)7

nou ja ik heb nog iets over dus als hij sneller gaat kan ik nog een keer rijden. maar ik sta er in ieder geval op het moment goed voor. eens kijken of ik deze keer beter ga.

btw nog gotters in die klasse?

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:18
Ik wil niet de volgende zijn die een klaagzang houdt over de finances, maar toch :)

Ik heb het idee dat je in C3 momenteel niet echt goed zit wat de financien betreft. Mijn toch niet al te slechte CD kreeg einde vorig seizoen geen contract meer boven de 375k aangeboden.

Als ik nu mn balance sheet bekijk, dan zie ik dat ik met een competetieve setup (ik wil m nog ff niet verraden) qua suppliers en gemiddeld een 10de plaats in race en qualify zon 12M verlies zal gaan draaien (da's dan wel met constant testen natuurlijk). En dan moeten mn sponsorgelden nog wat beter worden dan het aanbod dat ik de laatste tijd krijg. Mijn driver/designer/cd zijn niet supergoedkoop maar ook echt niet heel duur, dus daar licht het ook niet echt aan volgens mij)

Op zich niet erg, ik heb een leuke buffer, maar als het zo doorgaat is volgens mij 75% na 3 of 4 seizoenen of totaal failliet, of ze rijden met crappy stuff als een no-budget team rond.

Dat kan toch ook nooit de bedoeling zijn ?
Of kan ik niet rekenen misschien

Maar al met al heb ik er weer zin in. Ik had nog geen goals gepost voor dit seizoen, maar hier komen ze.
- ten minste 1 podium plaats (dat zal nog moeilijk genoeg worden)
- consequent in de punten rijden
- met mn maatje BM top3 in t team kampioenschap

Overigens had ik mn goals van vorig seizoen vrij makkelijk gehaald, dus nu de lat maar es wat hoger gelegd :)

[ Voor 23% gewijzigd door Sleepie op 10-04-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Sleepie schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:32:
Op zich niet erg, ik heb een leuke buffer, maar als het zo doorgaat is volgens mij 75% na 3 of 4 seizoenen of totaal failliet, of ze rijden met crappy stuff als een no-budget team rond.
Op zich is het best prima dat het financieel wat strakker wordt en niet iedereen de kas onderin kon spekken en zich bovenin kon inkopen in de top (en daardoor rendabel kon meerijden), maar dan hadden ze wel eerst de teams meer gelijk kunnen trekken.
Ik denk dat het nu over een seizoen of 2 (mits Tadas de boel niet weer omgooit... :X ) de boel al een stuk gelijker zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:00

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Nou, na alle omzettingen en overige onzin heb ik mijn package gekozen in mijn C3 en heb ik ook mijn doelen gesteld voor komend seizoen :)

Ik heb een berekening gemaakt en zonder testen speel ik quitte bij P20 kwalificatie en P20 als eindresultaat in de race, er zal dus ongeveer om de race getest gaan worden om zodoende in ieder geval iets winst te maken. De doelstelling is makkelijk, net als vorig seizoen richting de bovenste helft van de ranglijst kijken, maar het dan wel waar maken :)

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Laatst online: 28-08 15:08
Pff, drukke daagjes.... Morgen dagje vrij, dus dan ga ik de suppliers maar eens checken :)

Ik zou voor willen stellen dat iedereen weer zijn doelstelling voor het komende seizoen hier neerplempt, dan ga ik morgen de startpost weer eens updaten met nieuwe info en de nieuwe tweaker-indelingen+doelstellingen (en natuurlijk ook morgen mijn eigen doelstelling even melden ;) ).
Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:57:
[...]

Ehm :X :X daarom wil ik die van mij dus dumpen...
Vorig seizoen --> superdriver + suppliers + testen = 60 mln down the drain... :o
Wat ik wel raar vind, Luuk, is dat je zegt dat je voor de lange termijn gepland hebt, maar nu toch je coureur wil dumpen en dat je anders failliet gaat. Dat strookt niet met elkaar, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:18
Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:02:
[...]

Op zich is het best prima dat het financieel wat strakker wordt en niet iedereen de kas onderin kon spekken en zich bovenin kon inkopen in de top (en daardoor rendabel kon meerijden), maar dan hadden ze wel eerst de teams meer gelijk kunnen trekken.
Ik denk dat het nu over een seizoen of 2 (mits Tadas de boel niet weer omgooit... :X ) de boel al een stuk gelijker zal zijn...
Ben ik wel met je eens, gelijk trekken is inderdaad goed.
Alleen heb ik het idee, dat je met de, zoals het nu lijkt, (veel) lagere sponsoraanbiedingen in C3 niet echt makkelijk geld kan verdienen, zelfs quitte spelen is moeilijk als er ook getest moet worden.
Dus mensen in de middenmoot kunnen niet vol ontwikkelen om richting de top te gaan, want dat houden ze financieel niet al te lang vol. (geen idee hoe dat momenteel voor de andere klassen is btw).
Als je het zo bekijkt, zou het dus makkelijker worden voor de top om de top te blijven (achterstand inhalen is namelijk moeilijker geworden) en wordt het verschil misschien alleen maar groter.

Aan de andere kant, als t allemaal wat strakker is, moet er gewoon beter gemanaged worden en daar gaat het uiteindelijk weer om in dit spel. Langs die kant bekeken is het dus weer een goede ontwikkeling, de beste managers komen vanzelf bovendrijven.

Maar goed het seizoen is pas begonnen, eigenlijk is dit allemaal nog redelijk speculatief. We zullen zien hoe we er allemaal aan t einde van dit seizoen voorstaan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 00:33:
Pff, drukke daagjes.... Morgen dagje vrij, dus dan ga ik de suppliers maar eens checken :)
[...]
Wat ik wel raar vind, Luuk, is dat je zegt dat je voor de lange termijn gepland hebt, maar nu toch je coureur wil dumpen en dat je anders failliet gaat. Dat strookt niet met elkaar, toch?
Oh, daar heb je wel gelijk... Dat is ook deels mismanagement van mij :X
Dat was gewoon een gok, omdat ik dacht dat een aantal opbrengsten nog zouden stijgen (wat eerst aangekondigd werd) en de superdrivers steeds duurder zouden worden door de marktwerking en deze driver dus na 1 seizoen tot de top zou behoren, maar relatief betaalbaar zou zijn...

Maar niet dus, want alles veranderde al toen ik de driver aantrok en had er dus 0 profijt van... Ik nam dus een grote gok en door veranderingen werd dat niks. Anders had ik het met deze driver misschien nog 1 seizoen langer volgehouden, maar houdt dat helemaal op... en wil ik hem dus kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
odan schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:48:
nou kantoor is geopend en ben ingedeeld in Class 4 Groep 18.

wat wel vreemd is: vrije training sta ik 3 seconden achter de snelste met een drp van 93% warmup een halve seconde. en dan kwalificeer ik toch niet echt licht ofzo maar sta ik wel bijna 3 tienden voor die gene 8)7

nou ja ik heb nog iets over dus als hij sneller gaat kan ik nog een keer rijden. maar ik sta er in ieder geval op het moment goed voor. eens kijken of ik deze keer beter ga.

btw nog gotters in die klasse?
Heb ik ook vaak. Ik doe de practice en de warmup met genoeg fuel om 1/3 van de race te rijden. Dan verdenk ik de rest ervan met 10L te rijden in de P en de W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
* * * DE STARTPOST IS WEER GEUPDATE * * *
  • Sta jij, als tweaker, (nog) niet in de lijst en wil je er wel op? Meld dan je (F1Time)NAAM (niet username) en CLASS/GROUP!
  • Nogmaals een oproep om een doelstelling te posten voor seizoen 31. Lijkt me leuk om dat van 'iedereen' weer in de startpost te zetten.
  • Foutjes, verbeteringen en/of toevoegingen in het topic of per DM melden.

* * * SEIZOEN 30 TWEAKING MANAGERS STATS * * *

Gepromoveerd (15 - 27% van totaal)
  • C2->C1: 0
  • C3->C2: 9
  • C4->C3: 6
Handhaving (26 - 46% van totaal)
  • C1: nvt
  • C2: 9
  • C3: 16
  • C4: 1
Gedegradeerd (6 - 11% van totaal)
  • C1->C2: nvt
  • C2->C3: 2
  • C3->C4: 4
Gestopt (9 - 16% van totaal) - (sinds begin vorig seizoen (s30))
  • C2: 1
  • C3: 8
  • C4: 0
Bijgekomen (7 + 4)
  • Voor reset: 7
  • Na reset: 4
Totaal
51-9+7+4= 53 Known Tweaking Managers

* * * SEIZOEN 31 VERWACHTINGSPOLL * * *

Poll: Waar verwacht jij dit seizoen (31) te eindigen?
Kampioenen! (1e)
Promotie (2-3e)
Vechten voor promotie (4-6e)
Middenveld (7-12e)
Vechten voor handhaving (13-17e)
Degradatie (>18e)
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=282467&layout=6&sort=org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik denk dat idd de financien helemaal zijn doorgeslagen, als ik nu kijk met een subtop/top rijder (12de uit C2G1) en dan uitga dat ik iedere race P8 in race en qualify haal, als ik dan een supplier pakket kies waarmee ik zeker in C2 blijf maar ook zeker niet win dan uitga van 25M verlies over een heel seizoen of als ik een pakket pak waarmee ik met de top mogelijk mee kan doen en dan heb ik ht gelijk over ongeveer 50M verlies.
Als ik winst wil maken moet ik de goedkoopste zooi nemen maar dan ben ik wel zo goed als zeker van degradatie.
Tis dus nu onmogelijk zo goed als om in C2 winst te maken. Ik heb er dus voor gekozen om fullforce te gaan en het duurste pakket te kiezen en hopen dat dat me dit seizeon gelijk C1 brengt ander komt er volgend jaar een heel mager jaar aan voor mij.

Dus doelstelling dit jaar in kleine stukjes :
* Eerste podium in C2
* Eerste racewints C2
* Meedoen om te promotie
* Constant in de punten rijden
* Niet meer dan de helft van mijn buffer opbranden

Dit is heeeeeel optimistisch maar je moet toch wat ik vrees met grote vrezen voor de mensen die minder dan 40M buffer hebben in C2 wat die moeten gaan doen... ik neem de gok om met een duur pakket voor de promotie tegaan omdat ik hoop dat mensen die wel het potentieel hebben het risico niet aandurven en ik daardoor theoretisch gezien dit seizoen meer kans maak op promotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03:20

GaMbiNo

1337

Ik hoop dat ik dit seizoen kan strijden voor promotie in C3G9. In het eerste seizoen bleef ik er daar net in en in het afgelopen seizoen eindigde ik in de middenmoot. Ik kon aan het eind van afgelopen seizoen ook leuk meedoen om de 3e tot 6e plek in de race dus hoop ik dat ik daar dit seizoen ongeveer kan eindigen. Wie weet lukt het en zit ik ook in C2G3 volgend seizoen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Mijn toelstelling nog even toevoegen.
In C2 blijven, mocht dat niet lukken dan weet ik nog niet of ik in C3 door ga, of opnieuw begin in C4.
Mijn lange toekomst plannen worden elke door de war geschopt door de vele veranderingen.
Hopelijk krijgen we een keer een reset zonder teveel aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
Joss schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:00:
• Nogmaals een oproep om een doelstelling te posten voor seizoen 31. Lijkt me leuk om dat van 'iedereen' weer in de startpost te zetten.
Ik weet niet of het al is doorgekomen.
  • Eindigen ergens tussen de 7e-12e plek
  • Minstens éénmaal op het podium
  • Financiëel handhaven
  • minstens 2e ronde van de cup halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr. 9
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01-2022
Mijn doelstelling voor dit seizoen is dezelfde als die van vorig seizoen, namelijk om in C2 te blijven. Vorig seizoen er heel nipt ingebleven (met 0 punten als 18de namelijk). Het wordt afwachten of ik dit seizoen beter/slechter ben geworden ten opzichte van de rest, maar ik hoop toch om een paar punten te scoren dit jaar :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Rusty schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:22:
Mocht er iemand in C4G21 zitten, ik zoek ook een team mate. Heb zin in mijn eerste volledige seizoen (vorig seizoen begonnen en slechts 3 races gedaan.) Ik hoop dit jaar iedere race wat punten te scoren en een goede basis neer te zetten (financieel en personeel) om volgend jaar voor het kampioenschap te kunnen gaan.
Mijn doelstelling maar iets netter weer gegeven:
*constant mee doen voor de punten.
*financiele en personele basis leggen om volgend jaar voor het kampioenschap te kunnen gaan.
*heel veel leren nog en start maken met het verzamelen van gegevens om volgend jaar bij de races sneller op snelheid te zijn.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 20:26
Het is voor mij moeilijk om duidelijk doelstellingen te stellen aangezien ik voor het eerst in C2 mag racen. Ik heb alles op alles gezet om een poging te doen om in C2 te blijven (m.a.w. veel geinvesteerd in driver/suppliers), dus mijn doelstelling is in C2 blijven. Maar mocht na een aantal races blijken dat al die investeringen 'zinloos' zijn, dan kan het zijn dat ik ga voor schadebeperking (financieel). Dat betekent nieuwe goedkope driver contracteren en niet testen, om volgend seizoen in C3 weer een poging te doen om C2 te bereiken (maar dan wel met 2 seizoenen design extra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Hmmm... ik ga toch voor ( in volgorde van belangrijkheid):
  • Niet failliet gaan
  • Financieel reorganiseren (lees: iig driver dumpen)
  • Puntjes sprokkelen (meer dan 10)
  • Auto flink doorontwikkelen
Edit: Maw dit wordt volgens de planning m'n slechtste seizoen in F1Time historie, maar dit is helaas nodig met oog op de toekomst... Reoganiseren en zorgen dat Team Luchtloper volgend jaar sterker dan ooit is...

Die paar puntje vooral aan het begin halen en op strategisch vernuft, waarmee ik Be on Edge teammattie Panther natuurlijk mee naar C1 coach :+

[ Voor 44% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 11-04-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Financieel zal het een lastig seizoen gaan worden in C2 maar ik denk dat ik de juiste keuzes gemaakt heb, nu nog maar even afwachten hoe de prestaties zijn gedurende de eerste races, ik hoop dat ik met de top 12 mee kan komen maar het zal zeker niet gemakkelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:04:
Ok ik denk dat idd de financien helemaal zijn doorgeslagen, als ik nu kijk met een subtop/top rijder (12de uit C2G1) en dan uitga dat ik iedere race P8 in race en qualify haal, als ik dan een supplier pakket kies waarmee ik zeker in C2 blijf maar ook zeker niet win dan uitga van 25M verlies over een heel seizoen of als ik een pakket pak waarmee ik met de top mogelijk mee kan doen en dan heb ik ht gelijk over ongeveer 50M verlies.
Als ik winst wil maken moet ik de goedkoopste zooi nemen maar dan ben ik wel zo goed als zeker van degradatie.
Tis dus nu onmogelijk zo goed als om in C2 winst te maken. Ik heb er dus voor gekozen om fullforce te gaan en het duurste pakket te kiezen en hopen dat dat me dit seizeon gelijk C1 brengt ander komt er volgend jaar een heel mager jaar aan voor mij.
Ik begrijp niet waar jij dan zoveel aan betaalt, wanneer ik P8 Q en R dan heb ik over het hele seizoen 8M verlies terwijl ik niet voor de goedkoopste suppliers gegaan ben en qua driver gemiddeld zit qua salaris. Dan doe jij met 25-50M verlies in mijn ogen iets heel erg verkeerd, betaal je je soms blauw aan je personeel? (D/D/C)

Ik zie overigens dat wij elkaar tegen gaan komen dit seizoen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Sanderrr op 11-04-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:52

odan

The dark side is within all!

doelstelling seizoen 31 :
* Elke race op het podium
* minimaal 5 Races winnen
* Meedoen voor kampioenschap
* Gezonde financiele situtatie opbouwen voor c3
* Auto ontwikkelen
* goede staf voor volgend seizoen vinden (driver, etc.)

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Doelstellingen S31 (hmm, had ik al eerder gepost meen ik me te herinneren?):
  • Eerste racewinst in C2
  • Niet een te groot financieel verlies lijden
  • Elke race voor een podium kunnen gaan
  • Eens omhoog kijken naar de promotieplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Requiem19 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:50:
Doelstellingen S31 (hmm, had ik al eerder gepost meen ik me te herinneren?):
  • Eerste racewinst in C2
  • Niet een te groot financieel verlies lijden
  • Elke race voor een podium kunnen gaan
  • Eens omhoog kijken naar de promotieplekken
Je hoeft het inderdaad geen 2 keer te posten (zelfde geldt voor robkamp, sanderf1, luuk_luchtloper :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:03
Mijn doelstelling voor seizoen 31 is simpel:

- Eerste zege ooit binnenhalen
- Promoveren naar C2

Aan de auto/driver/suppliers mag het in elk geval niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Joss schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:57:
[...]

Je hoeft het inderdaad geen 2 keer te posten (zelfde geldt voor robkamp, sanderf1, luuk_luchtloper :P )
Lol, geen idee wat ik precies gezegd heb toen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:57:
[...]

Ja, maar die was anders... ik ben nu nog pessimistischer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Volgens mij is het tegenwoordig best makkelijk om te winnen als Degredant van C2 naar C3 en je in G16 of G15 komt.. Daar zitten alleen maar C4 mensen die 7e of 8e zijn geworden in C4, waardoor het voor de C2 degredanten zeer makkelijk lijkt om met goedkope dingen te winnen. Ik kan het natuurlijk ook mis hebben.

EDIT:

Ik heb nog ff in C3 G15 gekeken en daar zit een C4er in die 14e is geworden inC4.... }:|

[ Voor 14% gewijzigd door Kroketje op 11-04-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Ik ben weer terug, ik was blij te zien dat alles uitgesteld is. Nu kan ik gewoon zelf alles kiezen en regelen. Mijn keuzes voor suppliers staan al wel vast, een erg makkelijke keuze lijkt mij.

Is het heel verrassend dat ik kampioen worden in de poll heb ingevuld? :? :P

En Sander, top 12? ik verwacht jij eigenlijk gewoon in de top 5.

Zal een zwaar seizoen worden, veel goede rijders die allemaal voor de overwinning kunnen gaan. Maar ach, Joss zal wel weer zeggen dat C2G1 de zwakste groep heeft 8)7 8)7 :P

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Doelstellingen voor s31: top10 eindigen met wat puntjes hier en daar. Een podium zou leuk zijn, maar dat zit er denk ik nog niet in. Al met al enorm afwachten en voor hetzelfde geld dump ik m'n driver aan het eind van het seizoen, zodat het nieuwe contract niet eens ingaat. We zien wel :) C2 is helemaal nieuw voor mij en ik denk dat dit de eerste echt serieuze klasse is (niks te nadele van C3 hoor, maar daar zitten veel inactieven en ook veel managers die al snel inactief worden of niet kunnen managen, omdat ze geen ervaring hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Doelstellingen S31:

- Consequent meedoen voor de punten.
- Eerste podium in C3 (niet noodzakelijk, wel leuk :P).
- Financieel gezien quite draaien.
- kwart finale van de cup halen.
- Samen met Sleepie voor top3 in team klassement gaan.

Zojuist maar eens 1e P/W/Q gedaan voor dit seizoen, moet er toch weer ff in komen :P
Uiteindelijk ondanks de 25 ronden een redelijke DQP DRP weten te vinden. Over de kwalificatie ben ik niet ontevreden, al heb ik geen idee waar ik ergens terecht ga komen, en of mijn idee gaat werken.

Zal het vrijdag pas zien, aangezien ik van maandag tot vrijdag op vakantie ben. Sleepie zal de honneurs waarnemen ;)

Heb er weer zin in!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Voorlopige pole getraind, voor JW Wischerhof ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Had ze al ergens post, maar waren nog niet meegenomen... dus bij deze

Mijn doelstellingen voor S31:

Het belangrijkste: financieel rendabel racen. Ik zit nu redelijk aan de financiele afgrond en ik wil sowieso 10 miljoen hoger uitkomen dan ik dit seizoen begin. Desnoods aan het einde van het seizoen niet meer testen, maar met een extra sponsor er bij moet het goed kunnen komen denk ik.

Ik heb een competatief pakket suppliers gekozen en ik hoop dat dit zn vruchten afwerpt en dat ik uiteindelijk relatief consequent top 12 kan rijden of in ieder geval niet degradeer.

Qua development, wil ik aan het einde van het seizoen een betere auto, die lichter en goedkoper is. Space vind ik niet super belangrijk. Ik ga me niet specifiek op een factor richten.

Verder staat dit seizoen voor mij voornamelijk in het kader van informatie winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
Doelstelling:
In principe wil ik dit seizoen promoveren, echter is een plaats bij de bovenste 8 ook acceptabel. Ik merk wel dat er veel is veranderd i.v.m. de financien, dus even afw88 hoe het daarmee gaat.

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderF1 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 22:57:
Voorlopige pole getraind, voor JW Wischerhof ;)
Hej uhhhh, je auto voor me op de grid zetten is tot daar aan toe. Maar mn naam duits schrijven, dat gaat me wat te ver!

:+

In ieder geval, reteslechte quali gereden. Eerste keer in 2 seizoenen dat ik er niet uitkwam in de Practice. Had nog 2 mogelijkheden, et was OF acc omhoog, OF Kerb... Had nog 10 rondjes over, dacht ik in ieder geval :P! Beetje jammer dat het nog maar 25 rondjes zijn nu, had ik het toch wat anders opgebouwd... Vooral vervelend omdat ik normaal wel binnen 15-18 rondjes klaar ben :(.

Noujah, we zien wel. Ik heb dit seizoen een goede driver (336 DRP) en de duurste parts die kunnen op mn auto. Het is nu of nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 05:12:
[...]

Hej uhhhh, je auto voor me op de grid zetten is tot daar aan toe. Maar mn naam duits schrijven, dat gaat me wat te ver!

:+

In ieder geval, reteslechte quali gereden. Eerste keer in 2 seizoenen dat ik er niet uitkwam in de Practice. Had nog 2 mogelijkheden, et was OF acc omhoog, OF Kerb... Had nog 10 rondjes over, dacht ik in ieder geval :P! Beetje jammer dat het nog maar 25 rondjes zijn nu, had ik het toch wat anders opgebouwd... Vooral vervelend omdat ik normaal wel binnen 15-18 rondjes klaar ben :(.

Noujah, we zien wel. Ik heb dit seizoen een goede driver (336 DRP) en de duurste parts die kunnen op mn auto. Het is nu of nooit :P
Niet opgelet waar jullie racen, maar had je geen data van vorig jaar? of is die dramatisch anders per rijder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsgreen schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 08:24:
[...]

Niet opgelet waar jullie racen, maar had je geen data van vorig jaar? of is die dramatisch anders per rijder?
Die is wel anders per rijder.. Ik kwam op 82% en ben daarna totaal de mist in gegaan, geen idee waarom :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik iig niet meer ga doen is financieel te gaan racen... Geld wat je pakt verlies je grotendeels toch wel weer...

Taxes (10%) for money over 20 million -2.000.000
Taxes (20%) for money over 40 million -4.000.000
Taxes (30%) for money over 60 million -6.000.000
Taxes (40%) for money over 80 million -8.000.000
Taxes (50%) for money over 100 million -6.808.314

best sick hoeveel.

Maargoed om doelstellingen aan te vullen:

-Een podium zou wel lief zijn
-Een pole zou wel eens lief zijn
-Een fatsoenlijke teammaat zou wel lief zijn ;)
-Een geheel tweakers podium zou wel lief zijn :D

Weinig wensen toch? ;) f1time moet gewoon lief zijn, vermaken doe ik me toch als het nu om het kampioenschap gaat of om degradatie. Na de eerste paar races zullen we wel zien hoe het er voor staat. Vooraf is het nogal zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 10:53:
Wat ik iig niet meer ga doen is financieel te gaan racen... Geld wat je pakt verlies je grotendeels toch wel weer...

Taxes (10%) for money over 20 million -2.000.000
Taxes (20%) for money over 40 million -4.000.000
Taxes (30%) for money over 60 million -6.000.000
Taxes (40%) for money over 80 million -8.000.000
Taxes (50%) for money over 100 million -6.808.314

best sick hoeveel.
Stel je niet zo aan ;)

Taxes (10%) for money over 20 million -2,000,000
Taxes (20%) for money over 40 million -4,000,000
Taxes (30%) for money over 60 million -6,000,000
Taxes (40%) for money over 80 million -8,000,000
Taxes (50%) for money over 100 million -14,435,001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
En dan heb je commentaar op mijn verdiensten in C3? :')

:P

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 12-04-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach jankerds! :*)

Vraag me eigenlijk af wie er nu gaat promoveren bij ons, zie maar weinig gegadigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:18:
En dan heb je commentaar op mijn verdiensten in C3? :')
Neenee, absoluut niet. Dat je veel geld verdient (tijdens het seizoen) omdat je (constant) 2e wordt is logisch en daar heb je recht op... Dat je echter na de taxes nog winst maakt vind ik ronduit belachelijk. Ik had een totale bonus van 15 miljoen, maar met 35 miljoen taxes hou ik dus -20 miljoen over.

Jij loopt dus iets van 25 miljoen op mij in.

[ Voor 7% gewijzigd door Joss op 12-04-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik heb net P en W gedaan en die gingen niet slecht. Ik denk dat ik wel een kansje maak deze race. Morgen even Q doen en dan hopen dat ik er goed bij sta. :)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ben wel erg benieuwd welke Suppliers iedereen gekozen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

Zo, suppliers gekozen en kon het niet laten om ook al de kwalificatie te doen. :) 3e van de 18 tot dusver. Valt me dus alleszins mee, zeker met een pole skill van 23. :X Nu maar hopen dat de 12 die nog moeten niet allemaal voor me komen te staan. :)

Doelstellingen voor dit seizoen worden toch voorzichtig optimistisch:

- top 10 overal
- niet al te veel verlies draaien
- tenminste 3 podium plaatsen
- efficientie van de auto flink verbeteren (mag ook wel met mijn designer :))
- teamkampioenschap binnenhalen met Andre

[ Voor 3% gewijzigd door Jopster op 12-04-2008 14:45 ]

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Gisteren ook maar even suppliers gekozen en meteen P/W/Q gedaan tegen de afkickverschijnselen :) Sta voorlopig op pole met 15 man die Q hebben gedaan.

Doelstellingen voor dit seizoen zijn:

- top 3 (vorig seizoen 4e)
- een race winnen
- elke race in de punten
- niet te veel geld verliezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Nou mannen van de C2G3, wanneer gaan we kwalificeren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
Dauthi schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:22:
Nou mannen van de C2G3, wanneer gaan we kwalificeren? :P
Nou mijn Q zit erop, 6e van de 11 atm. Nu is het afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Heb de auto er ook op geknald. Ik ben niet tevreden, drp is met 96% veel te laag.
Ik ga der ook vanuit dat er nog minstens 0.5s in de auto zit die er niet uitkomt :P
Sta voorlopig 3e dus heel slecht is het ook weer niet.

Mijn Doelstelling voor S31:
Top 10 rijden. En alle dingen die daar bij horen ;)
Iedere race in de punten, misschien zelfs op het podium.
Mijn auto redesignen en klaar maken voor promotie volgend seizoen.

Mocht ik er dit seizoen achter komen dat mijn doelstelling te veel over/onderschat is, zal die uiteraard bijgesteld worden ;)
Echter mijn doelstelling voor S30 was uitstekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:07:
Heb de auto er ook op geknald. Ik ben niet tevreden, drp is met 96% veel te laag.
Ja man, veeeel te laag. Moet minstens 110% halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Joss schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:09:
[...]

Ja man, veeeel te laag. Moet minstens 110% halen!
minimum vereiste zeker nu is gewoon 98% en hoger... Ik weet niet hoe het bij jouw zit, maar ik draai al 3 seizoenen gem 97% en hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dauthi schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:12:
[...]

minimum vereiste zeker nu is gewoon 98% en hoger... Ik weet niet hoe het bij jouw zit, maar ik draai al 3 seizoenen gem 97% en hoger...
Even een schouderklopje geven hoor, Joss.

*geeft schouderklopje aan Dauthi*

Zo, heb ik hem even een schouderklopje gegeven, heeft hij zijn doel ook weer bereikt. Nou moet jij hem een schouder geven om op et huilen voor de 96%..

Niets anders dan een beetje triest lopen doen dat je altijd 97%+ hebt natuurlijk. Heel leuk allemaal,maar ga dan niet met zo'n 96%-lulkoek verhaal aankomen. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

95% is denk ik wat je moet proberen te halen sowieso. Dan zit je wel goed voor de wedstrijd, maar ook met 92% kun je nog makkelijk een wedstrijd winnen, DRP zegt niet altijd alles.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
In het vorige seizoen was 1 DQP punt ongeveer gelijk met 0,025/0,05 qua tijd. Of je 95% of 99% haalt, maakt echt wel een redelijk verschilletje. Alleen nooit 0,5 tiende :).

Zelf ben ik pas tevreden vanaf 95%, maar ik wil eigenlijk net als Dauthi minstens 97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wes46 schreef op zondag 13 april 2008 @ 09:02:
maar ook met 92% kun je nog makkelijk een wedstrijd winnen, DRP zegt niet altijd alles.
Bij jullie, ja! :Y :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Dat had ik wel gedacht :P

Maar bij jullie ook wel hoor, ik denk dat de setup van de auto + je vermogen en gewicht verhouding belangrijker is dan een paar % aan DRP

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Ik heb een DRP van 99% behaald, maar kwa tijden zie je dat niet terug. Dit zal dus wel betekenen dat mijn Design achterligt en dat ik te zwaar ben etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Goed... laten we het eens uitrekenen dan.

92% tegenover een 99% DRP scheelt ongeveer 0,3 per rondje (als het niet nog iets meer is). Over een race van bijv. 70 rondjes verlies je dan dus 21 (!) seconden. De laatste race van vorig seizoen werd ik 5e op 3,5 seconde. Volgens mij zijn de meeste C2 groepen af en toe wel zo close.

Als jij dus een race kan winnen met 92% DRP betekent dat dat jij of een veel betere auto+setup+driver hebt, of dat de rest ook geen goede DRP haalt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Afgezien van dat je standaard een rondje sneller bent, en uit de data van deze race is dat heel veel meer dan 0.xs, rijd je ook nog is veel constantere rondetijden. Bij 99% DRP zijn de rondetijden voornamelijk "Damn, that was fast" en "I was on the limit on that one", het verschil tussen 2 van zulke rondes is al 0.xs, het verschil tussen een damn that was fast, en i made a mistake in turn 1 kan zelfs oplopen tot x.xs. Vertaal dat voor de grap is naar racepace.
En dat is nog maar het begin.
De kans dat je driver zomaar van de baan stuitert wordt significant verminderd. De kans dat je driver je motor of gearbox de klote rijdt wordt ook significant vermindert, en dan zijn er de banden nog.
Als je na 4 seizoenen de correlatie ziet tussen de banden, dan zal je schrikken. Der kunnen verschillen van meer dan xxkm zitten tussen 92%, en 99%. Zulk soort zaken zijn het verschil tussen 1 stop meds of 2 stop meds of zelfs een 2 stops meds vs een 2 stop hards.

En aangezien dat hetgene is waar dit spelletje omdraait zal ik dus altijd streven naar een drp van 100%.
Als je me niet gelooft moet je data maar is goed gaan analyseren, en anders moet je maar is een middagje gaan praten met O. Vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Requiem19 schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:57:
Goed... laten we het eens uitrekenen dan.

92% tegenover een 99% DRP scheelt ongeveer 0,3 per rondje (als het niet nog iets meer is). Over een race van bijv. 70 rondjes verlies je dan dus 21 (!) seconden. De laatste race van vorig seizoen werd ik 5e op 3,5 seconde. Volgens mij zijn de meeste C2 groepen af en toe wel zo close.

Als jij dus een race kan winnen met 92% DRP betekent dat dat jij of een veel betere auto+setup+driver hebt, of dat de rest ook geen goede DRP haalt ;).
Heeft DRP ook nog te maken met je afstelling van de auto eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dauthi schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:12:
Afgezien van dat je standaard een rondje sneller bent, en uit de data van deze race is dat heel veel meer dan 0.xs, rijd je ook nog is veel constantere rondetijden. Bij 99% DRP zijn de rondetijden voornamelijk "Damn, that was fast" en "I was on the limit on that one", het verschil tussen 2 van zulke rondes is al 0.xs, het verschil tussen een damn that was fast, en i made a mistake in turn 1 kan zelfs oplopen tot x.xs. Vertaal dat voor de grap is naar racepace.
En dat is nog maar het begin.
De kans dat je driver zomaar van de baan stuitert wordt significant verminderd. De kans dat je driver je motor of gearbox de klote rijdt wordt ook significant vermindert, en dan zijn er de banden nog.
Als je na 4 seizoenen de correlatie ziet tussen de banden, dan zal je schrikken. Der kunnen verschillen van meer dan xxkm zitten tussen 92%, en 99%. Zulk soort zaken zijn het verschil tussen 1 stop meds of 2 stop meds of zelfs een 2 stops meds vs een 2 stop hards.

En aangezien dat hetgene is waar dit spelletje omdraait zal ik dus altijd streven naar een drp van 100%.
Als je me niet gelooft moet je data maar is goed gaan analyseren, en anders moet je maar is een middagje gaan praten met O. Vogel.
Die rare Vogel heeft ook wel een paar stokpaardjes, waaronder zijn zogenaamde DRP kunde. Als ik mijn data heel nauwkeurig analyseer kan ik geen verbanden vinden met een crash van m'n driver ofwel het kapot gaan van GB/EN. Volgens mij is dat toch wel heel random. Zo niet, dan wil ik toch wel bewijs zien :).

Ook het verband tussen je DRP en bandenslijtage is in mijn ogen behoorlijk uit z'n proporties gehaald. Ik zal geen exacte data neerzetten hier, maar voor de bandenslijtage hoef je het niet te doen. Alleen als je race op het randje is qua bandenstrategie maakt het wel uit.

Niettemin blijft het een belangrijk en leuk onderdeel. Vooral omdat dit samen met setup het enige is waarin je van race tot race kan onderscheiden van je concurrentie.
itsgreen schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:04:
[...]

Heeft DRP ook nog te maken met je afstelling van de auto eigenlijk?
Zover ik weet niet...

[ Voor 5% gewijzigd door Requiem19 op 13-04-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Requiem19 schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:22:
[...]
Ook het verband tussen je DRP en bandenslijtage is in mijn ogen behoorlijk uit z'n proporties gehaald. Ik zal geen exacte data neerzetten hier, maar voor de bandenslijtage hoef je het niet te doen. Alleen als je race op het randje is qua bandenstrategie maakt het wel uit.
Dauthi en ik hebben samen data geanalyseerd en laat ik alleen maar zeggen dat het wel impact heeft op de slijtage.

Overigens, die paar kilometer extra op je banden kan het verschil tussen winst en buiten de punten betekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Requiem19 schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:22:
[...]

Die rare Vogel heeft ook wel een paar stokpaardjes, waaronder zijn zogenaamde DRP kunde. Als ik mijn data heel nauwkeurig analyseer kan ik geen verbanden vinden met een crash van m'n driver ofwel het kapot gaan van GB/EN. Volgens mij is dat toch wel heel random. Zo niet, dan wil ik toch wel bewijs zien :).

Niettemin blijft het een belangrijk en leuk onderdeel. Vooral omdat dit samen met setup het enige is waarin je van race tot race kan onderscheiden van je concurrentie.
Zeker dit seizoen, met 9 tweakers in mijn group, zal je maar heel weinig data van mij te zien krijgen dus al helemaal op het gebied van gb/en. :P

En als jij vindt dat bandenslijtage buiten proporties is, heb je of je data niet goed geanalyseerd, of het kan je niks schelen dat je bijv. 5 rondes langer door kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Heb mijn auto ook maar eens op de weg gezet.
Voorlopige 8 ste plek. Als ik ook zo eindig dan ben ik tevreden.

Mijn teamie heeft dezelfde tijd neer gezet, dus dat wordt al een spannend seizoen tussen ons tweeën.
7 Ronnie de Lang 1:41.386 +1.493 +0.312 4
8 Willem Gerritsen 1:41.386 +1.493 +0.000 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Willem Gerritsen is toch nederlands? Als hij niet oppast met zijn Ierse vlag dan wordt Payton nog boos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Willem = The_DoubleU = Tweaker in Dublin
Klopt allemaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
The_DoubleU schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:54:
Heb mijn auto ook maar eens op de weg gezet.
Voorlopige 8 ste plek. Als ik ook zo eindig dan ben ik tevreden.

Mijn teamie heeft dezelfde tijd neer gezet, dus dat wordt al een spannend seizoen tussen ons tweeën.
7 Ronnie de Lang 1:41.386 +1.493 +0.312 4
8 Willem Gerritsen 1:41.386 +1.493 +0.000 4
Ha dat lijkt interessant te worden idd :P

Atm dus 7 van de 15, dat valt me niks tegen. Maar goed in de race moet nog blijken wat het echt gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

ik sta op dit moment 9 uit 20, ben echter wel vrij licht voor mn eerste stint. Mn pace ziet er wel echt goed uit. In de warm-up (de enige sessie die echt droog was tot nu toe) sta ik zeer respectabel 5de, met een ok hoeveelheid brandstof...

als er nu niet 10 man besluiten toch te gaan racen en allemaal sneller zijn dan ik ben, heb ik een probleem anders lijk ik top 10-14 te gaan halen. (Mits mijn nieuwe driver niet faalt en zn auto in de muur parkeert zoals mn rijder vorig jaar nog wel eens deed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het ziet er naar uit dat ik een goed jaar krijg. Dat is mooi want mijn doelstelling voor S31 is om weer te promoveren om zo weer terug in C2 te komen.
Sta momenteel eerste van de 20. Eigenlijk zeer verrast aangezien kwalificeren niet het sterkste punt is van mijn rijder en ik het idee heb dat ik nou ook niet echt een korte eerste stint doe. Ziet er dus goed uit voor mij.

Doelstellingen:
- Eerste race op pole :P
- Eerste race podium finish
- Promoveren
- Team kampioen

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:03
Heb net een lekker begin gemaakt van het seizoen ... na de warmup vergeten mn auto te fixen :(

Sta voorlopig toch op P5 van de 21, maar ik hoop dat ik de race uit kan rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Het heeft even geduurd, maar dan hier ook eindelijk mijn doelstellingen, die niet veel anders zijn dan vorig seizoen:

- Promotie naar C1 afdwingen (ik mik wederom op P3)
- Drie races winnen en met regelmaat op het podium eindigen
- Top 3 eindigen in het teamkampioenschap

Ook nog wat subdoelstellingen:
- Halve finale in de cup halen
- Een goede driver voor een redelijke prijs contracteren
- Een goede designer binnenhalen (die 56 skill zal niet veel opleveren dit seizoen)

Ik verwacht dit seizoen dat Payton en Snarskis voor het kampioenschap vechten en dat ik met Kerde en nog enkelen moet vechten voor P3.

En nu de WU/Q doen, want morgen en dinsdag heb ik niet zoveel tijd geloof ik.

Edit: xx-xx-xx-xx-xx is 100% of optimal distribution, goed begin iig :) (2x100,2x99)

[ Voor 5% gewijzigd door Joss op 13-04-2008 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Zo, hoog tijd om eens de doelstellingen voor dit seizoen te stellen. Eerst maar eens even de resultaten van het afgelopen seizoen langslopen....
De doelstelling S30 was:

Top 5 eindigen (hoe en wat maakt me niet uit, kan met 5e plaatsen of met enkele overwinningen, da zal me aan m'n reet roesten..)

Duidelijk gehaald, 4e geworden, tot 2 races voor het eind nog een theoretische kans gehad op top 3, de nummer 5 ruim van me af gehouden. Daarnaast de cup gewonnen en 3e geworden in het teamkampioenschap...

En nu, de doelstelling voor seizoen 31:

-Top 3 eindigen (hoe en wat maakt me niet uit, kan met 3e plaatsen of met enkele overwinningen, da zal me aan m'n reet roesten..) ....om het even in de zelfde stijl te houden als doelstelling S30... :P
-Financien opkrikken
-halve finale halen Cup
-minimaal 2e worden in Teamkampioenschap

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

(jarig!)
Zo m'n qual gedaan. Ben nu de snelte tweaker in c2-G3 met een P5 met 1:40.446.

Ziet er goed uit nadeel is alleen dat ik op 1s achter de p1 zit.

Nu waren de qual omstandigheden helaas niet optimaal, maar gelukkig rijden we op SPA.
Paar liter brandstof meer of minder kan erg veel uitmaken.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
moet er weer effe inkomen hoor. Data klopte voor geen meter meer. Kon er in het laatste trainingsrondje toch nog 95% uithalen. Rondje 24 was nog 85%. Was al licht in paniek :)

Wel meteen een klote race hoor. Monaco met regen, minder regen en nog minder regen. Sta wel 2de in de Q totaal onverwacht. We zien wel wat het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:49
Nou dat belooft veel goeds.
Class 4 races zijn niet te volgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Voorlopig een P4 in de Q en snelste Nederlander, ik ben niet geheel ontevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Dikkie schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:12:
Nou dat belooft veel goeds.
Class 4 races zijn niet te volgen :(
Hoezo niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de race wordt wel ver reden maar er zijn geen gegevens te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:49
Kijk zelf maar:
http://www.f1time.com/live/live.php

Selecteer een lage groep in class 4 (die hebben hun race op dit moment) en je krijgt geen resultaten te zien.

Forum topic:
http://www.f1time.com/for...ead_id=6925&post_offset=0

edit: idd de races zullen wel verreden zijn, maarja je speelt dit spel toch ook om de races 'live' te zien

[ Voor 17% gewijzigd door Dikkie op 14-04-2008 14:47 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.